abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42116710
Sinds januari werk ik bij een landelijk zeer bekend bedrijf. De baan die ik heb is erg leuk, en daar doe ik het voor. De minpunten gaan echter steeds zwaarder bij me wegen en ik wil ze dan ook even hieronder beschrijven:

Ik heb een managementfunctie. Dat houdt dus in dat ik officieel een stagiaire en 2 assistenten begeleid. Daar heb ik gelukkig geen werk aan, omdat ik een ontzettend goede assistente heb waar ik heel blij mee ben. Zij neemt dat over.
Ik heb de leiding over een subproduct van ons bedrijf en hoe ik dat invul moet ik zelf weten. Ik zorg voor de inkoop, voor de promotie, sluit de contracten af en maak een brochure. Ik heb daar geheel mijn eigen hand in en het enige wat telt is dat we onze planning halen mbt omzet aan het einde van een seizoen.

Ik heb een contract getekend voor 39 uur per week. Ik ben absoluut niet te beroerd om over te werken. Maar het probleem binnen dit bedrijf is dat dat ook van je verwacht wordt, week in week uit. Afgelopen week bijvoorbeeld. Ik heb 3 avonden tot half 8 / 8 uur op kantoor gezeten en een avond tot 9 uur (dan sluit het pand), waarna ik vervolgens thuis tot 's nachts heb zitten doorwerken. Zaterdag ben ik ook maar op kantoor gaan werken en gisteravond heb ik thuis nog werk zitten doen. Ik krijg voor mijn overwerk geen cent uitbetaald. Met mijn karige salaris van 1750 euro kom ik nauwelijks rond. En, geloof het of niet, ik verdien beter dan mijn meeste collega's.

Deze week begin ik met een cursus, gewoon in de avonduren, uit eigen interesse en ik betaal het uit eigen zak. Heeft dus niets met mijn werk te maken. Toen mijn baas dit hoorde vertelde hij me dat ik beter nu geen cursussen kan gaan doen ivm de gidsproductie (die is heilig bij dit bedrijf). Ik heb hem gezegd dat mijn vrije tijd mijn vrije tijd is, en dat ik overwerk uit loyaliteit voor mijn collega's, en dat hij niet van mij moet verwachten dat ik mijn hele sociale leven opgeef vanwege die stomme gidsproductie.

Voor mijn werk ben ik regelmatig in het buitenland. Ik krijg dan een auto mee en een mobiel, voor de periodes die ik weg ben. Ik krijg een extra dagvergoeding van 32 euro (in het weekend iets meer). De weekends krijg ik niet gecompenseerd; niet in vrije tijd maar ook niet in loon. Dit jaar heb ik 20 weekenddagen gewerkt en ik heb er niets voor teruggehad. Mij hoor je nog niet klagen, ik vind het werk immers leuk.

Mijn vraag is, in hoeverre zijn dit normale arbeidsomstandigheden? Ik vind het overwerken niet normaal meer, en het erge is dat iedereen het doet en dat het ook van je verwacht wordt. Als je er wat van zegt dan wordt je er aan het einde van het jaar sneaky uitgewerkt, is wat ik om me heen hoor (groot familiebedrijf). In mijn CAO staat heel vaag dat er in mijn functie wel overwerk van me verwacht wordt als dat verband houdt met de werkzaamheden, maar er staan geen tijden o.i.d. bij. Beetje vaag dus. Het is dat ik het werk zo leuk vind, wil het nog wel een tijdje volhouden, maar aan de andere kant, vind ik dit ook wel een beetje middeleeuws. Wat zou jij doen?
pi_42116819
je werkt 39 uur en wat je daarbuiten als overwerk doet moet gewoon betaald worden volgend de regels die er zijn
pies on joe toe
pi_42116872
Je werkgever mg je niet verplichten tot overwerk. Het kan al helemaal niet worden vastgelegd in de CAO dat je 'soms moet overwerken'. Dat is gewoon niet rechtsgeldig.

Verder is het volgende van belang:

Werknemers die zóveel overwerken dat het eigenlijk een structureel karakter heeft, kunnen een beroep doen op de Wet Aanpassing Arbeidsduur om hun overeengekomen aantal uren in overeenstemming te brengen met de praktijk.

Bij een geslaagd beroep wordt het contract aangepast en verliezen die uren hun overwerkkarakter. Of zo'n beroep slaagt, hangt ook af van wat de werkgever er tegenin brengt. Bovendien stelt de Arbeidstijdenwet grenzen aan de wekelijkse arbeidsduur. En in dit geval gaat het om een werknemer die contractueel al voltijds werkt.

Maar goed, jij geeft al aan dat er een dusdanige bedrijfscultuur heerst dat zo'n verzoek niet wordt gehonoreerd. Dan word je er gewoon uitgewerkt...

Veel kun je dus niet doen, behalve het accepteren of opstappen.
pi_42116982
Ik zou het wel erg vervelend vinden, en op zoek gaan naar een andere baan. Mits dat overwerken je dus ook echt tegenstaat. 1750,- is toch wel netto mag ik hopen? Ook dan is het overigens maar bar weinig voor wat je moet doen...
pi_42117126
WTF

respect.
  maandag 25 september 2006 @ 17:46:05 #6
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42117313
Stuur je verhaal eens naar een vakbond, ik denk dat die je wel een paar goede antwoorden kunnen geven.
Klinkt iig niet helemaal zoals het moet zoals er met je omgegaan wordt.
Suuk6
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  maandag 25 september 2006 @ 17:48:08 #7
158889 Parajeweet
Proud multi console owner!
pi_42117369
1750
Fanboys zijn gay!
Xboxlive!: ParanoidMoloch
pi_42117389
Als je nou nog een hoog basisloon had,dan is het logisch dat je overuren niet uitbetaald worden.

Dat is bijna overal zo in zulk soort functie's.

Mag ik vragen hoe oud je ben,1750¤ is echt weinig voor wat je doet.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_42117431
Dit is op universiteiten een volledig normale werkweek, met dat verschil dat je echt geen 1750 betaald krijgt maar minder.
Jesus saves but death prevails.
pi_42117471
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:48 schreef Parajeweet het volgende:
1750
Hey newbie,je 3de post op dit forum is al erg slecht,pleur eens lekker op naar onzin ofzo,of gewoon helemaal weg!!

Dit is geen plaats om te kloten .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_42117573
Ja, dat is het erge. Bij mijn vorige baan verdiende ik 600 euro meer en hoefde ik minder hard te werken. Maar... omdat ik niet gelukkig was in mijn werk heb ik hier bewust voor gekozen. Het werk zelf is namelijk heel leuk en staat uiteindelijk ook leuk op je CV. Ik weet dat deze branche erg slecht betaalt. Maar waar ik geen rekening mee had gehouden, waren die overuren en de onbetaalde weekenddagen.

En geloof me of niet, toen men op de afdeling ergens had opgevangen hoeveel ik verdiende, zijn ze met z'n allen collectief gaan klagen bij mijn leidinggevende, omdat zij nog minder verdienden dan ik. Te triest voor woorden gewoon, die salarissen bij ons.
  maandag 25 september 2006 @ 17:56:28 #12
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_42117597
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:51 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hey newbie,je 3de post op dit forum is al erg slecht,pleur eens lekker op naar onzin ofzo,of gewoon helemaal weg!!

Dit is geen plaats om te kloten .
Maar hij heeft wel gelijk... 1750 Euro (ook al is het netto) is echt belachelijk weinig voor een managementfunctie met zoveel uren. Aangezien TS alleen een auto en telefoon ter beschikking krijgt voor buitenlandtrips, zou je minstens het dubbele (netto!) mogen verwachten.

Ik zou toch eens op zoek gaan naar een baan met betere vooruitzichten. Hoe leuk het werk ook is, dit gaat je slopen op den duur.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_42117622
Bekend verhaal maar als ik jou was zou ik oppassen, die extra werkuren worden snel normaal en jouw baas lacht zich rot om iemand zoals jij.
Plan je werk beter in en bouw af, als manager moet je dat wel kunnen.

Maar er zijn bazen die hard werken verwarren met lang werken i.p.v. efficient werken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_42117665
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:56 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk... 1750 Euro (ook al is het netto) is echt belachelijk weinig voor een managementfunctie met zoveel uren. Aangezien TS alleen een auto en telefoon ter beschikking krijgt voor buitenlandtrips, zou je minstens het dubbele (netto!) mogen verwachten.

Ik zou toch eens op zoek gaan naar een baan met betere vooruitzichten. Hoe leuk het werk ook is, dit gaat je slopen op den duur.
Je hebt ergens gelijk. In november zijn er beoordelingsgesprekken en ik denk dat, als ik er mee wil stoppen, zo ongeveer nu moet gaan beginnen met solliciteren. Of ik moet het slikken en nog een half jaartje doorgaan, om zo meer ervaring op te doen in deze functie. Ik weet alleen niet of ik het over een paar maanden nog net zo leuk vind. De overuren gaan me nu echt tegenstaan.
pi_42117736
1750 euro is ook erug weinig in dit geval, even kijkend naar mijn broer (30 jaar oud), ook een management functie bij een bekend nederlands/duits bedrijf. Werkt 40 uur in de week, vrijwel geen overwerk en komt iedere maand met 2000+ netto thuis.

Ik wil niet patsen met mijn-broer-heeft-een-redelijk/goed-betaalde-baan, maar voor dit soort werk + jouw prestaties (dus het vele overwerken endergelijke) vind ik die 1750 euro erg weinig
pi_42117827
't is zelfs 1750 euro bruto he Dus netto hou ik er al helemaal geen klap aan over. Deze branche is de slechtstbetaalde van NL.

Goed ik ga naar huis nu. Maar 3 kwartier overgewerkt vandaag (waarvan een kwartier gespendeerd op Fok! dus zo efficient heb ik vandaag niet gewerkt)
Zal vanavond wel weer even reageren!
  maandag 25 september 2006 @ 18:22:15 #17
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42118106
1750 bruto?!?!?! WTF???
Jammer dat je het werk zo leuk vind, nu nog dan, anders zou je er echt wel beter aandoen, om een andere werkgever te vinden.
Als ik het zo lees, wordt je gewoon bezeken waar je bijstaat.
Nogmaals, leg je situatie eens voor bij de betreffende vakbond. Zeker weten dat zij je goed advies en antwoorden op je vragen kunnen geven.
Sterkte wensen lijkt me hier wel op zn plaats.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  maandag 25 september 2006 @ 18:27:02 #18
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_42118234
60 uur werken voor 1750 bruto, wtf.
Maar over welke branche gaat het eigenlijk?
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_42118355
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:
't is zelfs 1750 euro bruto he Dus netto hou ik er al helemaal geen klap aan over. Deze branche is de slechtstbetaalde van NL.
1750 bruto?? Met die functie en die uren??
Ik vraag me af hoe je het nog durft te vragen aan ons wat je zou moeten doen.
Hier is maar 1 beslissing mogelijk, en dat is z.s.m gaan voor een andere baan.
In ieder geval veel succes met het vinden van een betere job (dit is niet sarcastisch)
  maandag 25 september 2006 @ 18:32:44 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_42118388
Lees de arbeidstijdenwet eens door, als je 60 uur per week werkt ben je zwaar in overtreding. Dit kan je baas een hele hoop geld gaan kosten als dit naar buiten komt. Bovendien worden in sommige gevallen (als de werknemer uit eigen initiatief teveel uren maakt of ergens anders bijklust waardoor hij het maximum aantal uren overschrijdt) deze boetes verhaald op de werknemer, maar of dit slechts spookverhalen zijn weet ik niet zeker.

Verder zou ik als ik jou was maar eens goed nakijken wat er zwart op wit staat over overwerk uitbetalen. Het is nl. niet bij wet verplicht om uitbetaald te krijgen als je overwerkt.

Verder is deze pagina misschien interessant voor je als je je afvraagt of je verplicht kan worden tot overwerk..
http://www.fnvbondgenoten(...)/36800/pageId/36664/
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_42118394
Is op z'n zachtst gezegd niet veel. Sterker nog voor 60uur in de week tegen dat loon kan je ook gewoon de kas in
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42119877
Je verdient dus in principe iets meer dan 5,10 per uur netto, dat had ik zelfs meer met m'n ongeschoolde vakantiebaan zonder verantwoordelijkheid.
pi_42123015
Ik heb het idee dat je te veel bezig bent met "leuk".
Natuurlijk is het belangrijk dat je leuk werk hebt en het goed naar je zin hebt, maar dit hoeft niet automatisch te resulteren in een slechtbetaalde baan.
Leuk en acceptabel verdienen kunnen prima samen gaan.
Ik lees hierboven dat je al een flinke stap terug gedaan hebt voor deze "leuke baan" die eigenlijk helemaal niet zo leuk blijkt te zijn. Misschien doe je er goed aan om werk meer te gaan zien als een zakelijk iets (wat het uiteindelijk natuurlijk ook gewoon is).
Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik snel uit gaan kijken naar een baan waarin je wel fatsoenlijk betaald wordt. Je hebt het misschien zelf nog niet ondervonden, maar er bestaan echt leuke banen die ook fatsoenlijk gewaardeerd worden. Zoek um
  maandag 25 september 2006 @ 21:28:47 #24
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42123069
De vlag uit hangen
  maandag 25 september 2006 @ 21:43:46 #25
145003 JasperV
morgen is er weer een dag!
pi_42123415
Mag ik weten wat je leeftijd is en opleiding? , dat is bepaald vaak ook het inkomen.
Managment functie? het is maar hoe je het noemt nietwaar? Daar ik verder niets overzeggen.

1750 is niet veel, zeker niet voor de uren. Zoals anderen ook zeggen, met zo;'n salaris wil je elk overuur betaald krijgen. normaal ligt de grens dan rond 3000 bruto als een werkgever "kan"eisen dat de overuren bij de functie horen.
En dan natuurlijk alleen de uurtjes doordeweeks. Als iji een zaterdag werkt, gewoon compenseren is mijn advies!

Je kan beter een leuke baan hebben met slecht salaris dan een slechte baan met leuk salaris, want dat hou je never zo lang vol!
pi_42123708
Wat gebeurt er als je nu stopt met overwerken?
Je baas zal niet blij zijn, maar hij kan je niet dwingen. Haal je wel je targets dan?

Als je structureel zoveel overwerkt is er imho iets mis met het bedrijf
  Licht Ontvlambaar maandag 25 september 2006 @ 21:57:36 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42123978
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:

Goed ik ga naar huis nu. Maar 3 kwartier overgewerkt vandaag (waarvan een kwartier gespendeerd op Fok! dus zo efficient heb ik vandaag niet gewerkt)
Zal vanavond wel weer even reageren!
1750 bruto... tjees, dat verdien ik bijna met 28 uur per week en niet eens een managementfunctie... Dan moet je werk toch wel verdomd leuk zijn.

Wat al eerder aangegeven werd, leuk werk is belangrijk. Maar een fatsoenlijk salaris en vooral tijd voor jezelf ook! Persoonlijk zou ik het ovewerken afbouwen, structureel kunnen ze het sowieso niet verplicht stellen. En inderdaad, hard werken is niet lang werken, maar efficiënt werken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42124301
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:43 schreef JasperV het volgende:
Mag ik weten wat je leeftijd is en opleiding? , dat is bepaald vaak ook het inkomen.
Managment functie? het is maar hoe je het noemt nietwaar? Daar ik verder niets overzeggen.

1750 is niet veel, zeker niet voor de uren. Zoals anderen ook zeggen, met zo;'n salaris wil je elk overuur betaald krijgen. normaal ligt de grens dan rond 3000 bruto als een werkgever "kan"eisen dat de overuren bij de functie horen.
En dan natuurlijk alleen de uurtjes doordeweeks. Als iji een zaterdag werkt, gewoon compenseren is mijn advies!

Je kan beter een leuke baan hebben met slecht salaris dan een slechte baan met leuk salaris, want dat hou je never zo lang vol!
Wat betreft dat laatste, daar heb je helemaal gelijk in De branche waar ik in werk is de reisbranche. Mijn functie is junior product manager. Omdat er op mijn product geen product manager zit, neem ik eigenlijk die taken ook waar, iemand moet het toch doen, en ik doe het met plezier. Alleen kom ik nu over in het werk. Het is gewoon te veel en te lang. Mijn leeftijd is 27 en mijn vooropleiding is HBO (kort HBO, dat dan weer wel, maar toen bestond er nog geen bachelor en master). HBO diploma is dus gewoon in huis. Tevens nog wat aanvullende cursussen, maar niet direct gericht op de functie die ik nu heb. Totale serieuze werkervaring is ongeveer 3 tot 4 jaar. Er zullen allicht mensen op Fok rondsurfen die bij hetzelfde bedrijf werkzaam zijn als ik, dus teveel details wil ik ook niet kwijt

Feit is, dat iedereen klaagt op mijn afdeling, maar dat iedereen het ook maar laat gebeuren, omdat men het werk zo leuk vindt, of omdat je er anders wordt uitgewerkt. De baan die ik nu heb ligt niet voor het oprapen. Dus ik moet maar eens serieus gaan nadenken wat ik wil, solliciteren (en dan waarschijnlijk op een ander marktsegment terechtkomen), of nog een tijdje zo doorgaan en meer werkervaring opdoen in deze functie. Ik vind het moeilijk...
pi_42124962
tvp omdat ik dit echt heel erg vaag vind.
I went clubbing. Softest coat ever.
  maandag 25 september 2006 @ 22:30:05 #30
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_42125496
Als manager is het belangrijk dat je in ieder geval de volgende vaardigheden beheerst:

1. onderhandelen (in dit geval met je werkgever)

2. voor je eigen belangen op komen

Ik zou dit als een mooie test case gebruiken om deze vaardigheden te trainen.
Je baas draait je nu gewoon een poot uit. De gemiddelde schoonmaker verdient per uur nog meer.
  maandag 25 september 2006 @ 22:40:02 #31
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_42125938
lol, typisch reisbranche dit. Betaalt enorm slecht.

M'n broertje heeft een tijdje bij Kras en Hotelplan gezeten als productmanager maar weg gegaan omdat het barslecht betaalt
pi_42128054
Ik heb een besluit genomen
Ik ga zo langzamerhand maar eens solliciteren

Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.

Anyway, nog even wat werk afmaken en dan mijn CV bijwerken
  maandag 25 september 2006 @ 23:56:02 #33
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_42129049
Het is bij jou branchebreed, niet zozeer werkgeverspecifiek
pi_42133984
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:
Ik heb een besluit genomen
Ik ga zo langzamerhand maar eens solliciteren

Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.

Anyway, nog even wat werk afmaken en dan mijn CV bijwerken
Niet eens even in discussie met je baas ? Als je dat niet eens doet ben je i.m.o echt niet waard om in een management functie te werken.
pi_42134132
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:12 schreef descon het volgende:

[..]

Niet eens even in discussie met je baas ? Als je dat niet eens doet ben je i.m.o echt niet waard om in een management functie te werken.
Natuurlijk ga ik in discussie met mijn baas. Ik heb vanmiddag een afspraak met hem gepland. Bedankt voor je opbouwende commentaar Ben je altijd zo vriendelijk of heb je gewoon een ochtendhumeur?
pi_42134208
Ik hoop wel voor je dat je een goede referentie meekrijgt, want anders kun je deze baan net zo goed niet op je cv zetten...
pi_42134263
Mens je bent gek

Er zijn veel meer banen waar je het naar je zin kunt hebben en voor meer salaris aan de bak kunt. Je wordt uitgebuit door deze baas en dat had je eigenlijk al moeten zien toen je maar 1750 (bruto ook nog) werd geboden voor een management baan. Ik verdien veel meer met mijn 40urig werkweekje, zonder werkdruk of verantwoordelijkheden die bij een managementbaan passen. Sterker nog, ik was lachend weggelopen als ze me dat boden.

Dat je niet elk overuur laat uitbetalen snap ik wel, je moet ook een beetje voor je baas overhebben maar als je stelselmatig 20 uur per week overwerkt.. gaat er dan echt geen lampje branden En al die weekenddagen die in je inlevert. tel dat eens in uren uit?

Het feit dat je baas je al afraad om er een verplichting bij te nemen (cursus) in je VRIJE tijd omdat hij weet dat hij je veel meer nodig heeft.. en jij nog zo gek bent om al die uren te maken ook.

www.monsterboard.nl
Trotse mamma :)
pi_42134335
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoop wel voor je dat je een goede referentie meekrijgt, want anders kun je deze baan net zo goed niet op je cv zetten...
Hoe dat zo?
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:42:04 #39
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42134461
Elke "zware" ondersteunde taak wordt elders voor ongeveer 2500 per maand betaald, en zonder de extra uren die je nu maakt.
Het gras is groener bij de buren gaat hier niet op....Jouw wergever heeft geeneens gras!!

Je moet weg! en snel ook, zelfs als afdelingschef bij de lokale AH verdien je meer!

HBO Heb je, waarschijnlijk wel sterk branchegebonden, maar ik zou mn pijlen richten op de grote multinationals om te beginnen. Die hebben allemaal een interne afdeling voor alles wat met reizen te maken heeft, kun je bij wijze van spreken je eigen toko runnen, zit je zo aan de 3250 per maand.

Succes! rug recht!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_42134942
Je bent niet geod snik dat je voor dat geld zo hard werkt. Dat hoor je alleen te doen als het partnerschap lonkt.
pi_42135071
Pff dit is wel erg veel over hebben voor je werk..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:28:57 #42
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42135330
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:
er zijn denk ik meer mensen die eerst een paar jaar omzwerven voordat ze in een functie terecht komen waarvan ze het idee hebben dat het bij ze past en de voorwaarden overeenkomstig de verwachtingen zijn...
Neerkomen wel!
pi_42135449
Dit houdt geen mens vol; verder schrijf je dat ze als je tegensputterd je je er aan het eindn van het jaar uitwerken. Dat kan toch neit zomaar? Of je moet een tijdelijk contract hebben. Om iemand t e ontslaan, moeten ze met echt goed redenen komen.
Neem inderdaad eens contact op met een vakbond voor goed advies....op deze manier maakt het je kapot.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:38:10 #44
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42135522
Hard werken ok, maar dit is echt over het randje voor die 1750

Ga maar snel verder kijken ts, leuke banen vind je ook bij andere bedrijven.
Vampire Romance O+
pi_42135966
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:23 schreef Vogue het volgende:

[..]

Natuurlijk ga ik in discussie met mijn baas. Ik heb vanmiddag een afspraak met hem gepland. Bedankt voor je opbouwende commentaar Ben je altijd zo vriendelijk of heb je gewoon een ochtendhumeur?
Humeurtje, gezeur met de belastingdienst
pi_42136184
Echt, voor dat geld loop ik hard lachend weg als ik 60 uur moet werken.
Succes met solliciteren!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:28:43 #47
145003 JasperV
morgen is er weer een dag!
pi_42136608
Gezien je opleiding, functie en leeftijd, zou ik rond de 2500 gaan zitten met je onderhandelingen. En natuurlijk alle echte overuren laten uitbetalen. (zoals de zaterdagen)

succes met je gesprek.
pi_42136701
Jij bent gek, dat deed ik dus echt niet.
Lijkt me inderdaad dat er in het bedrijf iets niet goed is. Kunnen ze niet meer mensen aannemen?

Ben benieuwd naar het gesprek met je baas.
pi_42138513
Vreemd verhaal... ik zou ze gewoon vertellen dat die gids niet op tijd af komt.
Als ze vragen waarom niet kunnen ze een planning krijgen.
En als ze in die planning mensen op 60 uur inschatten zeg ik dat ze dus extra mensen mogen aannemen, "of is dit een vraag tot overwerk?"

Je laat dit ook gewoon gebeuren, natuurlijk.

Het bedrijf heeft keuzes:
- extra mensen aannemen
- beter plannen, eerder beginnen
- vragen of mensen willen overwerken

jij helpt ze met optie 4:
- doen alsof er niets aan de hand is en subtiel druk uitoefenen om gratis 50% extra te werken.

Je klaagt op fok, maar je bent er zelf bij en en je kijkt er naar.
pi_42139867
werken voor 60 uur of meer is normaal zeker als je een behoorlijk salaris ervoor krijgt.
In de Verenigde Staten krijg je bij lange na niet zoveel als in Nederland als het dezelfde functie betreft en je heb ook veel minder vrije dagen. Je moest eens weten hoe bevooroordeeld wij hier in
Nederland zijn mb.t. ons stelsel. Een gemiddelde Nederlander wil en veel geld verdienen, en niet teveel werken en minstens 3 weken vakantie per jaar exclusief vrij voor de bekende feest/atv dagen.
Kortom.. niet zeuren en werken!
31 december 2006: Inactive FOK!account
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')