abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42140093
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef editor2 het volgende:
werken voor 60 uur of meer is normaal zeker als je een behoorlijk salaris ervoor krijgt.
In de Verenigde Staten krijg je bij lange na niet zoveel als in Nederland als het dezelfde functie betreft en je heb ook veel minder vrije dagen. Je moest eens weten hoe bevooroordeeld wij hier in
Nederland zijn mb.t. ons stelsel. Een gemiddelde Nederlander wil en veel geld verdienen, en niet teveel werken en minstens 3 weken vakantie per jaar exclusief vrij voor de bekende feest/atv dagen.
Kortom.. niet zeuren en werken!
Sorry maar met een HBO opleiding voor 5 euro per uur aan het werk gaan. Dan doe je iets niet goed. En wie zegt dat alles wat uit de VS komt een goed idee is?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:49:28 #52
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42140128
quote:
werken voor 60 uur of meer is normaal zeker als je een behoorlijk salaris ervoor krijgt.
In de Verenigde Staten krijg je bij lange na niet zoveel als in Nederland als het dezelfde functie betreft en je heb ook veel minder vrije dagen. Je moest eens weten hoe bevooroordeeld wij hier in
Nederland zijn mb.t. ons stelsel. Een gemiddelde Nederlander wil en veel geld verdienen, en niet teveel werken en minstens 3 weken vakantie per jaar exclusief vrij voor de bekende feest/atv dagen.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_42140206
quote:
Nou...even opgezocht wat iemand met eenzelfde functie als ik zou verdienen in de VS: 50-90k$ per jaar + 25-80k$ bonus. Nou dat krijg ik nooit hier, al zou ik twee keer zoveel werken en al mijn uren declareren....
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:01:50 #54
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42140431
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:52 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nou...even opgezocht wat iemand met eenzelfde functie als ik zou verdienen in de VS: 50-90k$ per jaar + 25-80k$ bonus. Nou dat krijg ik nooit hier, al zou ik twee keer zoveel werken en al mijn uren declareren....
Precies. Bovendien gaat in de VS niet bijna de helft van je salaris naar de fiscus, heb je veel minder sociale lasten etc.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:02:11 #55
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42140443
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:52 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Bron? vergelijk met wat?
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_42140518
quote:
In India moet je nog veel harder werken voor nog minder salaris, dus dat kan hier ook wel?
Wat wil je bereiken met het wijzen naar andere landen?
Ik kan naar net zoveel situaties wijzen die precies het tegenovergestelde aantonen.

Wijzen naar anderen levert dus niets op.

Dus kunnen we beter terugvallen op de afspraak die TS met zijn werkgever heeft.
Die afspraak is 39 uur. Niet 60 uur.
Die afspraak kan niet eenzijdig door de werkgever worden aangepast omdat er in een totaal ander land met een totaal andere situatie mensen zijn die 60 uur werken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:06:35 #57
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_42140536
??? de TS werkt in nederland, editor2.
Ik heb bij meerdere Amerikaanse bedrijven gewerkt in nederland, en ook daar hoef je de dingen die ik lees niet te slikken.

TS, je hebt geen managementfunctie. Die wordt namelijk altijd financieel stukken beter gewaardeerd dan dat vuilnismannen tarief dat je nu krijgt. Dat je baas het wel zo noemt, is zijn probleem. Voor jouw werktijden vangt een echte manager minstens het dubbele aan salaris, plus een auto en telefoon.

Je bent op weg naar WAO en burnout als je zo over je heen laat lopen. Veel suc6 met soliciteren, dit kan echt beter. Als je niets doet, verdien je kennelijk niet beter dan zo behandeld worden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_42141484
Erg voor TS, ik verdien hetzelfde voor 38 uur in de week, en ik ben 21jaar en heb geen leidinggevende functie

Als ik jou was vroeg ik per direct toch een opslag van 200 euro brutto, en ook bonus als je doelstelling/target behaald is. En als je baas dit niet wil, gewoon ja knikken, de job blijven doen en beginnen te soliciteren, en als je iets anders vind
pi_42141576
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:05 schreef mgerben het volgende:

[..]

In India moet je nog veel harder werken voor nog minder salaris, dus dat kan hier ook wel?
Wat wil je bereiken met het wijzen naar andere landen?
Ik kan naar net zoveel situaties wijzen die precies het tegenovergestelde aantonen.

Wijzen naar anderen levert dus niets op.

Dus kunnen we beter terugvallen op de afspraak die TS met zijn werkgever heeft.
Die afspraak is 39 uur. Niet 60 uur.
Die afspraak kan niet eenzijdig door de werkgever worden aangepast omdat er in een totaal ander land met een totaal andere situatie mensen zijn die 60 uur werken.
pssst... ik ben een zij

Jullie hebben allemaal gelijk! Door jullie heb ik net even het stapje in de goede richting gekregen dat ik nodig had.
Omdat het hier op mijn werk dus wél als normaal beschouwd wordt, ging ik aan mezelf twijfelen, maw is dit normaal of ligt het aan mij? Maar gelukkig vinden jullie het ook niet normaal. Tijd om, als de directie hier niets aan wil veranderen (en die kans is 99%), verder te gaan zoeken
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:49:59 #60
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42141654
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef Vogue het volgende:

[..]

pssst... ik ben een zij

Jullie hebben allemaal gelijk! Door jullie heb ik net even het stapje in de goede richting gekregen dat ik nodig had.
Omdat het hier op mijn werk dus wél als normaal beschouwd wordt, ging ik aan mezelf twijfelen, maw is dit normaal of ligt het aan mij? Maar gelukkig vinden jullie het ook niet normaal. Tijd om, als de directie hier niets aan wil veranderen (en die kans is 99%), verder te gaan zoeken
Misschien kan je nog terug naar je oude werk
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:53:12 #61
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42141725
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef Vogue het volgende:

[..]

pssst... ik ben een zij

Veel succes gewenst bij het zoeken naar een nieuwe, normaal betaalde baan!
Aan je instelling zal het niet gelegen hebben, maar ik vind dat werkgevers iets meer naar de geleverde prestaties mogen kijken in hun beoordelingen. Lijkt me bij jou niet het geval te zijn.
Jammer eigenlijk dat zulke lui je de werkvreugde, die al niet veel te vinden is, ook nog eens verpesten.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:54:19 #62
153506 Captain_Fabulous
pi_42141753
Mischien een beetje of-topic, maar waarom zijn kennelijk zoveel mensen bereid om voor heel weinig geld zich kapot te werken in de reisbranche? Wat is nu zo leuk aan die bedrijfstak? Krijg je zoveel korting op je eigen vakantie of zo ???
pi_42144867
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mischien een beetje of-topic, maar waarom zijn kennelijk zoveel mensen bereid om voor heel weinig geld zich kapot te werken in de reisbranche? Wat is nu zo leuk aan die bedrijfstak? Krijg je zoveel korting op je eigen vakantie of zo ???
De branche is erg leuk. Het product spreekt me aan. De contacten met mijn agenten en directe verkopers in het buitenland zijn erg leuk, je bouwt echt een band met ze op. Het onderhandelen over de inkoopprijzen vind ik leuk. De onderlinge sfeer tussen de collega's spreekt me aan (tenzij het over salarissen gaat). Ik beheer binnen dit bedrijf eigenlijk een eigen product en zodoende is het ook een beetje mijn eigen toko. Ik heb de vrije hand in wat ik wel en wat ik niet wil. Enige probleem is dat het onderbetaald wordt en dat er van je verwacht wordt dat je structureel overwerkt. Als je om half 6 naar huis gaat terwijl je collega;s doorwerken wordt er raar naar je gekeken. En als je dat vaker doet dan wordt het je niet in dank afgenomen. Ik ben bijvoorbeeld nu mijn overuren aan het inplannen voor deze week. Donderdag en vrijdagavond ga ik hier tot 9 uur zitten. Misschien dat ik vanavond nog wat doorstuur naar mijn eigen mail, zodat ik thuis verder kan..
Vakantiekorting... ach dat valt ook wel weer mee. Ik krijg 20% korting op de reissom met een maximum van 400 euro per jaar, maar als je bedenkt hoeveel extra uren ik onbetaald maak dan is dat nauwelijks een compensatie te noemen.
pi_42145153
Klinkt alsof die mensen eens wakker geschud moeten worden.
Je kunt best een kwartiertje langer blijven (compenseren koffiepauze ofzo), maar structureel overwerken inplannen is echt zo fout.
Je baas weet dit en weigert dus gewoon extra personeel aan te nemen.
Ik zou idd om 6 uur naar huis gaan. Laat ze maar kijken, mijn werkdag zit er op.
Als ik er op aangesproken wordt vraag ik of dat een opdracht is tot overwerken - ongevraagd overwerk is gratis, maar overwerk in opdracht ... dat is 150% !
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:17:46 #65
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42145196
quote:
Als TS fatsoenlijk zou verdienen had je in deze situatie helemaal gelijk. Dat valt echter vies tegen.

Stilzwijgend zoveel onbetaald overwerken kan trouwens ook ervoor zorgen dat ineffcient werken in stand gehouden wordt omdat het immers aan de top geen pijn doet.
Vampire Romance O+
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:21:51 #66
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42145267
Het verschilt ook wel een beetje per branche. Vrienden van mij werken in de strategy consultancy, en daar is het gewoon: als het af moet, moet het af, je werkt maar even door. Veel van hen eten vrijwel nooit thuis, en beginnen op zondagmiddag alweer te werken.
Maar daar geldt ook: je weet vantevoren dat het zo werkt in die branche. Bovendien krijgen ze allemaal wel een dik salaris, auto, laptop, telefoon, bonus etc. Dat gaat in het geval van Vogue niet op. Want come on, 1750 bruto voor HBO + drie jaar werkervaring grenst aan uitbuiting. Ik was allang opgestapt.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:23:21 #67
153506 Captain_Fabulous
pi_42145297
@vogue
als het echt je eigen bedrijf was en je er zoveel werk in stopte omdat je iets voor jezelf aan het opbouwen bent, okee dan zou ik het snappen. Maar het zijn niet jouw agenten, en het is niet je eigen product. Overwerk inplannen? Dan is het geen overwerk meer, maar heb je een 60 urige werkweek als normaal geaccepteerd.
Als je kan onderhandelen en dealen voor die reizen, zou ik die vaardigheden heel snel gebruiken om ergens anders naar toe te gaan, maar dat doe je ook als ik goed gelezen heb.
suc6
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:54:47 #68
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42149424
Ik kan er eigenlijk alleen nog maar aan toevoegen, dat ik het diep triest vind, dat mensen die zo hun best doen om er wat van te maken en er zoveel energie insteken, door een stelletje zakkenvullers bezeken moeten worden.
Sta je dan met je goed gedrag en je mond vol tanden, bedankt voor bewezen diensten en eeuuhhh, wie was jij nog es??

Suukkes Vogue!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_42155059
Underpaid. Ik verdien nog meer en ik ben pas 1 maand op de arbeidsmarkt. En 'slechts' medewerker. Ik mag btw niet eens overwerken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 23:15:16 #70
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42156380
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:
't is zelfs 1750 euro bruto he

Dan moet 't wel errug leuk werk zijn. Serieus.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42156642
60 uur werken voor 1750 euro netto? Of 1750 netto voor 39 uur en de rest zijn overuren?
pi_42157512
Vogue, denk er nog eens over na voor je echt iets onderneemt.

Je vindt het werk op zich wel leuk, dus ik neem aan dat je een vergelijkbare baan wilt bij een werkgever in dezelfde branche? Als dat zo is; denk je niet dat je daar precies hetzelfde aantreft? Ik zou eerst eens proberen een beetje rond te vragen bij deze of gene hoe het bij andere bedrijven er aan toe gaat. Als het daar stukken beter zou zijn, zou toch iedereen bij jouw werkgever weglopen?

Als je een baan in een andere branche wilt heb je een lastig CV. Je werkt pas kort in je huidige baan. Daarvoor heb je - ook niet al te lang - een baan in een heel andere branche gehad. Je hebt tussendoor nog wat andere baantjes gehad. Wat moet een werkgever daar uit opmaken? Vogue weet niet wat ze wil, of erger: Vogue wordt er overal uitgeknikkerd (tenzij je goede referenties hebt)?

Ik zou in eerste instantie echt je baas proberen te overtuigen dat deze arbeidsomstandigheden je beginnen op te breken.

Op zich is het overigens niet ongebruikelijk dat bij managementfuncties overwerk niet vergoed wordt. Het wordt dan als normaal beschouwd dat je in het weekend stukken voorbereid, je in de avonden je literatuur bijhoudt, etc. Dat wordt veronderstelt al te zijn opgenomen in het salaris. Alleen moet dat dan wel een stevig salaris zijn en niet de maandelijkse belediging die jij ontvangt. Er zijn genoeg mensen met hbo-niveau en vier jaar ervaring die netto meer verdienen dan jij bruto.

Dus ik zou je baas ervan proberen te overtuigen dat je dit op de een of andere manier gecompenseerd krijgt, desnoods alleen met tijd voor tijd.
  woensdag 27 september 2006 @ 09:14:58 #73
153506 Captain_Fabulous
pi_42161633
Op zich heb je gelijk met
quote:
Als je een baan in een andere branche wilt heb je een lastig CV. Je werkt pas kort in je huidige baan. Daarvoor heb je - ook niet al te lang - een baan in een heel andere branche gehad. Je hebt tussendoor nog wat andere baantjes gehad. Wat moet een werkgever daar uit opmaken? Vogue weet niet wat ze wil, of erger: Vogue wordt er overal uitgeknikkerd (tenzij je goede referenties hebt)?
Als in de hele branch dezelfde lonen heersen is het inderdaad simpel, accepteer of ga een heel andere richting in. En het lijkt erop dat ze het werk wel heel leuk moet vinden, want ze nam genoegen met minder salaris om er te gaan werken, als ik het goed begrijp.
Maar als ik Vogue zo lees is onderhandelen en deals maken een belangrijk deel van haar werk. Dan zou ze kunnen besluiten om een switch te maken naar een meer sales gerichte functie, waar dat prima van pas zal komen, en waar bij het banen zoeken niemand het raar zal vinden dat je zo snel weer van baan veranderd, want voor dat geld wat ze nu krijgt komt een beetjes salespersoon echt zijn nest niet uit.
  woensdag 27 september 2006 @ 10:17:16 #74
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42162928
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:
't is zelfs 1750 euro bruto he Dus netto hou ik er al helemaal geen klap aan over. Deze branche is de slechtstbetaalde van NL.

Goed ik ga naar huis nu. Maar 3 kwartier overgewerkt vandaag (waarvan een kwartier gespendeerd op Fok! dus zo efficient heb ik vandaag niet gewerkt)
Zal vanavond wel weer even reageren!
Bruto? Jezus christus man. Ik ken mensen die webdesign deden en die verdienden 1900 bruto. En dan heb jij notabene een leidinggevende functie. Jezus mn zus als bedrijfsleider verdient 1950 bruto oid
pi_42163127
Ik had een uitkering die netto al hoger was.... dan wat jij nu netto overhoud... Triest maar waar..

Wat ik overigens wel een kritiek puntje vind is dat iemand die een salesfunctie heeft en dus deals voor het bedrijf moet sluiten, blijkbaar niet in staat is om voor zichzelf een goede deal te sluiten. Sterker nog, de salesvrouw overweegt zelfs de onderhandelingen niet eens aan te gaan.

Hoe triest het salaris ook is voor de inzet die je toont, het gaat bij sales om het resultaat. hoe je dat doet is een ander verhaal. Als jij geen goed edeal voro jezelf weet binnen te slepen, hoe moet een baas dan het gevoel krijgen dat je dat wel voor hem zal doen ????

Het is ergens al eerder op gemerkt, maar ik zou als jou werkgever serieus overwegen een ander op je plaats te zetten... sorry...
Daarbij, ik ben van mening dat een werkgever graag een verkoper een goed salaris betaalt. Een goede verkoper levert immers meer op dan hij kost en een goede verkoper wil je graag houden..

[ Bericht 1% gewijzigd door Gompy58 op 27-09-2006 10:28:33 (grammar sucks) ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 27 september 2006 @ 10:34:02 #76
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42163260
Voor 1750 bruto zou ik waarschijnlijk nog niet eens overwegen om parttime te werken, laat staan de uren die jij voor je werkt lijkt over te hebben. Dat is echt een schijntje waarmee je ongelovelijk genaaid wordt (no offense verder). In een managementfunctie op zich is het wel gebruikelijk dat je overwerkt, maar dan is het wel de bedoeling dat je enigszins fatsoenlijk wordt betaald.
pi_42163912
quote:
Ik heb nergens een slechte referentie. Iedereen mag altijd mijn referenties nabellen. Ik vat jouw opmerking dan ook maar als niet geschreven op.

Qua werkduur heb je gelijk. Dat is ook de reden waarom ik dit topic open. Natuurlijk zet ik mijn tussendoorbaantjes niet op mijn CV, maar rek ik de werkduur een beetje op van mijn serieuze banen.(maar wel op een manier waarop ik niet moeilijkheden kan krijgen). Legaal mooier maken zeg maar. Moet ik nog een jaar (of 2, of 3) blijven om een beter CV op te bouwen, of moet ik voor mezelf kiezen en wat anders gaan zoeken. Momenteel leef ik om te werken. En dat ben ik zat. Klaar.

Omdat ik dit werk leuk vind, kan ik hier nog wel even mee doorgaan. Daar ligt het niet aan. Ik accepteerde een salaris dat ver beneden mijn niveau lag en verhuisde speciaal voor mijn werk (overigens bevalt dat prima, wonen in deze stad). Dat wist ik van tevoren. Echter werd mij niet verteld dat ik structureel zonder extra salaris over moest werken en dat mijn gewerkte weekenddagen niet gecompenseerd werden. Dat mij afgeraden zou worden te beginnen met cursussen/sport als we in een gidsproductieperiode zitten. Dat ik met zeer grote moeite een vrije dag op kan nemen tijdens de gidsproductieperiode, laat staan meerdere dagen achter elkaar. Dat mijn baas tegen me zegt dat ik geen kat had moeten nemen omdat dat onhandig is als ik weg moet voor mijn werk. Dat ik bijna het meeste verdien op deze afdeling van 20 man, dus dat de rest nog meer onderbetaald wordt dan ik (is niet direct mijn probleem, maar drukt wel een stempel op de onderlinge verhoudingen).

Dat is waar ik van baal. Maargoed, ik ga weer even verder met werken

pi_42164122
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:27 schreef Gompy58 het volgende:
Ik had een uitkering die netto al hoger was.... dan wat jij nu netto overhoud... Triest maar waar..

Wat ik overigens wel een kritiek puntje vind is dat iemand die een salesfunctie heeft en dus deals voor het bedrijf moet sluiten, blijkbaar niet in staat is om voor zichzelf een goede deal te sluiten. Sterker nog, de salesvrouw overweegt zelfs de onderhandelingen niet eens aan te gaan.

Hoe triest het salaris ook is voor de inzet die je toont, het gaat bij sales om het resultaat. hoe je dat doet is een ander verhaal. Als jij geen goed edeal voro jezelf weet binnen te slepen, hoe moet een baas dan het gevoel krijgen dat je dat wel voor hem zal doen ????

Het is ergens al eerder op gemerkt, maar ik zou als jou werkgever serieus overwegen een ander op je plaats te zetten... sorry...
Daarbij, ik ben van mening dat een werkgever graag een verkoper een goed salaris betaalt. Een goede verkoper levert immers meer op dan hij kost en een goede verkoper wil je graag houden..
Ik heb geen sales functie maar een product management functie waarbij ik deels voor de inkoop van het product zorg. Ze boden me een salaris wat nog 200 euro lager lag dan dat wat ik nu verdien. Meer zeer veel onderhandelen heb ik dit kunnen krijgen. Lees goed, ik verdien bijna het meest van deze afdeling en al helemaal van collega's die dezelfde functietitel hebben als ik. Ik had in diezelfde periode een andere baan aangeboden gekregen voor 2300 euro bruto, maar die heb ik niet geaccepteerd, omdat mijn mening is dat je voor het werk moet gaan en niet voor het salaris. En dit werk leek me leuker. Als ik op lokatie ben dan onderhandel ik over iedere euro, en dat doe ik met veel plezier. Nogmaals, ik zit niet op de afdeling sales en ben dan ook geen verkoper.

Als laatste wil ik nog even herhalen dat dit een familiebedrijf is. De eigenaar staat in de quote top 100 en de jaarwinst is nog nooit zo hoog geweest. Ruimte tot onderhandelen is er nauwelijks. Mijn baas krijgt ook weer orders van de directie en kan weinig doen dan die accepteren. De directie-familie is hier heilig.
pi_42164174
Van 'leuk' vreet je geen brood, dat is de insteek van je werkgever ook.

Als je gewoon een vast contract hebt zou ik één en ander alvast effe doorspreken met een advocaat.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_42164284
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:10 schreef Vogue het volgende:

[..]

Als laatste wil ik nog even herhalen dat dit een familiebedrijf is. De eigenaar staat in de quote top 100 en de jaarwinst is nog nooit zo hoog geweest. Ruimte tot onderhandelen is er nauwelijks. Mijn baas krijgt ook weer orders van de directie en kan weinig doen dan die accepteren. De directie-familie is hier heilig.
zitten de valkjes ook in reisbureaus ?
pi_42164314
quote:

[..]

Ik heb geen sales functie maar een product management functie waarbij ik deels voor de inkoop van het product zorg. Ze boden me een salaris wat nog 200 euro lager lag dan dat wat ik nu verdien. Meer zeer veel onderhandelen heb ik dit kunnen krijgen. Lees goed, ik verdien bijna het meest van deze afdeling en al helemaal van collega's die dezelfde functietitel hebben als ik. Ik had in diezelfde periode een andere baan aangeboden gekregen voor 2300 euro bruto, maar die heb ik niet geaccepteerd, omdat mijn mening is dat je voor het werk moet gaan en niet voor het salaris. En dit werk leek me leuker. Als ik op lokatie ben dan onderhandel ik over iedere euro, en dat doe ik met veel plezier. Nogmaals, ik zit niet op de afdeling sales en ben dan ook geen verkoper.

Snel wegwezen dus! Lekker profiteren van het personeel noemen we dit. Ga toch ergens werken waar je wel marktconform betaald wordt. 1750 bruto en ook nog geen benefits is gewoon schandalig. klaar.
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_42164394
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:16 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

zitten de valkjes ook in reisbureaus ?
Ik zet mn geld op D-reizen
Big dick.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:26:32 #83
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42164547
quote:

Quote top-100, familiebedrijf, reisbranche... komop zeg, kan iemand de naam van dat bedrijf even geven?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42164605
ja, zo wordt het wel duidelijk he
pi_42164618
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Quote top-100, familiebedrijf, reisbranche... komop zeg, kan iemand de naam van dat bedrijf even geven?
De familie heet van Eerd, zijn begonnen met de Jumbo, en hebben vorig jaar D-reizen overgenomen toen het failliet dreigde te gaan. Ik gok dat die het is.
Big dick.
pi_42164661
*nevermind*
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_42164681
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:01 schreef Vogue het volgende:

[..]

Omdat ik dit werk leuk vind, kan ik hier nog wel even mee doorgaan. Daar ligt het niet aan. Ik accepteerde een salaris dat ver beneden mijn niveau lag en verhuisde speciaal voor mijn werk (overigens bevalt dat prima, wonen in deze stad). Dat wist ik van tevoren. Echter werd mij niet verteld dat ik structureel zonder extra salaris over moest werken en dat mijn gewerkte weekenddagen niet gecompenseerd werden. Dat mij afgeraden zou worden te beginnen met cursussen/sport als we in een gidsproductieperiode zitten. Dat ik met zeer grote moeite een vrije dag op kan nemen tijdens de gidsproductieperiode, laat staan meerdere dagen achter elkaar. Dat mijn baas tegen me zegt dat ik geen kat had moeten nemen omdat dat onhandig is als ik weg moet voor mijn werk. Dat ik bijna het meeste verdien op deze afdeling van 20 man, dus dat de rest nog meer onderbetaald wordt dan ik (is niet direct mijn probleem, maar drukt wel een stempel op de onderlinge verhoudingen).

Lees voor de fun eens wat je allemaal opschrijft.......tis gewoon niet normaal
Ik rende zo snel als mogelijk weg, wat voor recht heeft jouw werkgever zich te bemoeien met jouw inrichting van je prive leven?
Familiebedrijf moet ook weten dat zijn medewerkers waardering nodig hebben....
pi_42164684
man ik werk 33.6 uur per week gemiddeld en zit ver boven de 1750 euro
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_42168661
Er is een reden dat de familie in de quote-100 staat. Als je je werknemers zo uitbuit....

Je moet voor jezelf ook afvragen wat je leuker vindt: je werk of de dingen die je in je vrije tijd doet (hobbies, uitgaan). Bedenk wel dat je nu werkt op tijden dat je dus ook vrije tijd had kunnen hebben.

Je zegt wel elke keer dat je het leuk werk vindt, maar ondertussen voel je je toch kut omdat je salaris zo belachelijk laag ligt. Kortom, je zit in een permanente spagaat. Dan kun je beter weggaan en veel meer gaan verdienen met een baantje dat je wellicht wat minder leuk vindt (maar nog steeds leuk natuurlijk). Balanceert mooi uit dan. Die vele honderden euro's extra in de maand kun je goed gebruiken om de zeeen van vrije tijd die je over gaat houden nog leuker te maken!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_42169314
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:28 schreef Vogue het volgende:
ja, zo wordt het wel duidelijk he
zeg wat vind je kerel hier eigelijk van ? Pikt die het nog ?

Veel zullen jullie elkaar ws niet zien.
  woensdag 27 september 2006 @ 14:18:48 #91
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42169425
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:51 schreef Knipoogje het volgende:
Er is een reden dat de familie in de quote-100 staat. Als je je werknemers zo uitbuit....
Het is me wel vaker opgevallen dat als je echt voor de quote-top 100 gaat, dat je dan niet vies moet zijn van een potje uitbuiting en contractbreuk. Maar wel zoveel dat je d'r geen gezeik mee krijgt.
pi_42170401
't is overigens geen D Reizen, laten we daar even duidelijk over zijn. D Reizen is een reisbureauketen, die kopen zelf geen accommodaties in. Wat maakt het ook uit welke organisatie het is? Het gaat om de uren die er onbetaald gemaakt worden.

Mijn kerel, wat die er van zegt. Nou, we kennen elkaar nog niet zo lang, dus het is eigenlijk nog niet echt ter sprake gekomen, dat hij er van baalt of zo. Bovendien wonen we niet samen dus ziet hij ook niet dagelijks hoeveel werk ik er in steek. En ik heb het er ook niet continue over met hem. Maar het is wel zo dat we elkaar mede door mijn overwerk minder kunnen zien dan ik zou willen.
pi_42171142
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef Vogue het volgende:
Mijn kerel, wat die er van zegt. Nou, we kennen elkaar nog niet zo lang, dus het is eigenlijk nog niet echt ter sprake gekomen, dat hij er van baalt of zo. Bovendien wonen we niet samen dus ziet hij ook niet dagelijks hoeveel werk ik er in steek. En ik heb het er ook niet continue over met hem. Maar het is wel zo dat we elkaar mede door mijn overwerk minder kunnen zien dan ik zou willen.
Arme kerel... denkt ie dat zijn vriendin een prachtbaan heeft: zeer hard werkende manager die veel overuren maakt. Hij ziet het al voor zich: als het serieus wordt, dan wordt dat saampjes met zijn inkomen een leuke villa, verre reizen en een vette auto.

En later komt hij erachter dat zelfs de vuilnisman op de hoek nog 100 euro per maand meer verdient

Echt waar, weg met die "ik vind mijn baan zo leuk" waar je je onzekerheid achter kan verschuilen. Daar heb ik zelf ook last van (vervang in mijn geval 'onderbetaald, maar leuke baan' door 'onderbetaald, maar 5 minuten reistijd'). Gelukkig dat het in mijn geval geen 20 uur per week + weekends vrije tijd kost en zelfs wellicht zelfs 2 uur per dag extra vrije tijd geeft.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 27 september 2006 @ 18:05:24 #94
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42174740
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Arme kerel... denkt ie dat zijn vriendin een prachtbaan heeft: zeer hard werkende manager die veel overuren maakt. Hij ziet het al voor zich: als het serieus wordt, dan wordt dat saampjes met zijn inkomen een leuke villa, verre reizen en een vette auto.

En later komt hij erachter dat zelfs de vuilnisman op de hoek nog 100 euro per maand meer verdient

Echt waar, weg met die "ik vind mijn baan zo leuk" waar je je onzekerheid achter kan verschuilen. Daar heb ik zelf ook last van (vervang in mijn geval 'onderbetaald, maar leuke baan' door 'onderbetaald, maar 5 minuten reistijd'). Gelukkig dat het in mijn geval geen 20 uur per week + weekends vrije tijd kost en zelfs wellicht zelfs 2 uur per dag extra vrije tijd geeft.
Bwoa, korte reistijd zou me ook wel wat waard zijn. Maar als ik daarvoor een vetse baan met doorgroeimogelijkheden en dito salaris zou voor moeten opgeven, zou ik misschien eerder nog verhuizen.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 27 september 2006 @ 18:11:58 #95
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42174917
pffff dit is wel ernstig.

even ter illustratie; in mijn vorige baan had ik naast een auto, telefoon, laptop, 3000 bruto ook een vaste onkostenvergoeding van 1000 netto per maand. en dat allemaal voor gemiddeld 32 uur per week.

ik wens je veel succes met wat je gaat beslissen overigens ben ik het in ieder geval eens met je stelling dat het werk belangrijker is dan de secundaire voorwaarden maar het stopt wel een keer natuurlijk.
Neerkomen wel!
  woensdag 27 september 2006 @ 18:22:10 #96
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42175146
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:11 schreef Freeflyer het volgende:
pffff dit is wel ernstig.

even ter illustratie; in mijn vorige baan had ik naast een auto, telefoon, laptop, 3000 bruto ook een vaste onkostenvergoeding van 1000 netto per maand. en dat allemaal voor gemiddeld 32 uur per week.
Dat lijkt me dan wel weer het andere uiterste

waar was dat?
Check mijn band Glorybox
  woensdag 27 september 2006 @ 18:47:37 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_42175766
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef Vogue het volgende:
Wat maakt het ook uit welke organisatie het is?
Nou, dan mijden we die omdat ze hun medewerkers als vuilnis behandelen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_42177817
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:27 schreef Gompy58 het volgende:
Ik had een uitkering die netto al hoger was.... dan wat jij nu netto overhoud...
Daar moeten we ook eens wat aan gaan doen.....
  donderdag 28 september 2006 @ 08:59:28 #99
153506 Captain_Fabulous
pi_42191325

WW uitkeringen zijn gerelateerd aan je laatst verdiende loon, dus als iemand een hele hoge ww uitkering heeft, zal dat wel zo zijn omdat die persoon een heel goede baan had. Over het algemeen hebben die mensen dus erg veel (onbetaalde overuren enzo) en hard gewerkt. Waarom moeten ze dan gestraft worden als ze hun baan verliezen? Alsof werkeloos worden LEUK is.

Dat Calimero gezeik zodra het over geld gaat ook altijd...

Niks mis met heel hard werken en daarom veel geld verdienen.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:48:08 #100
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42195096
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:22 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan wel weer het andere uiterste

waar was dat?
management in de financiele hoek
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo