Wat een geblaat weer.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Een grof schandaal. Wanstaltige regering hebben we hier. De gewonen burger heeft vier jaren achtereen fors moeten inleveren. Het "zoet" van Balkenende is een zielige 1 % voor jan lul .![]()
Kutregering.![]()
Ow, en mijn huishouden kost zeker nietsquote:Op donderdag 21 september 2006 13:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
Wat een geblaat weer.
Voor het eerst sinds 2000 ofzo krijgen ze er wat bij, en tis niet eens salaris. De kosten van de hofhouding horen hier ook bij en of je het nu leuk vindt of niet: die mensen moeten ook betaald worden.
Ja, dan vliegt Balk en consorten door het dak.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:26 schreef longinus het volgende:
De vakbond zou eens moeten aankomen met 7%
quote:Op donderdag 21 september 2006 13:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ow, en mijn huishouden kost zeker niets.....Bij ons dalen de prijzen
Waarom krijgen wel een zielige 1%
![]()
Tuurlijk is het gewoon geld, maar mijn punt is dat dat niet geld voor trix alleen isquote:we keren linea recta terug naar de artistocratie.
En of je het salris noemt of niet, het is gewoon geld. En ik moet ook betaald wordne om te kunnen leven, nietwaar![]()
Nee voor de hofhouding krijgen ze nog een fors bedrag bovenop het salaris.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
Wat een geblaat weer.
Voor het eerst sinds 2000 ofzo krijgen ze er wat bij, en tis niet eens salaris. De kosten van de hofhouding horen hier ook bij en of je het nu leuk vindt of niet: die mensen moeten ook betaald worden.
Daar gaat het natuurlijk niet om.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:27 schreef SuperWeber het volgende:
Wow, die 78.000 euro die maken ook echt ontzettend veel uit op onze begroting
Niet dus, dat gaat naar Jan en alleman daar in de hofhouding, die ook rechthebben op loonsverhoging... Misschien moeten ze een hofhoudingsvakbond oprichten om er nog meer uit te slepenquote:Op donderdag 21 september 2006 13:57 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk niet om.
Het gaat erom dat de meeste mensen in dit land keihard moeten werken voor dit soort bedragen en die lui dat zomaar in de schoot geworpen krijgen.
De raming over 2007 is als volgt samengesteld (bedragen x ¤ 1 000):quote:Op donderdag 21 september 2006 14:18 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Niet dus, dat gaat naar Jan en alleman daar in de hofhouding, die ook rechthebben op loonsverhoging... Misschien moeten ze een hofhoudingsvakbond oprichten om er nog meer uit te slepen
En ga me niet vertellen dat ze dat allemaal zelf maar moeten doen, want het is en het blijft nog steeds het koningshuis... Wat dus uitstraling dient te hebben.
Die personeelskosten in kolom A zijn dus puur bedoeld voor mensen die ze in de privésfeer in dienst hebben, dus niet voor de uitoefening van het ambt en niet voor de beveiliging.quote:De uitkeringen aan de in deze begroting vermelde leden van het Koninklijk Huis zijn opgebouwd uit 3 componenten:
Een A-component, die betrekking heeft op de kosten van personeel. Dit betreft de personeelskosten van degenen, die hun instructie rechtstreeks van de Koningin ontvangen en/of in de onmiddellijke omgeving van de Koningin verkeren en voor wie het dienstverband zich grotendeels in de familiesfeer voltrekt.
Een B-component, die betrekking heeft op de overige, dat wil zeggen niet-personele kosten.
Een C-component, die het inkomensbestanddeel vormt.
quote:Op donderdag 21 september 2006 13:16 schreef pberends het volgende:
Schandalig, maar zijn het marktconforme salarissen? Wat verdient een private Koning?
en waar komen die buitenlanders dan vandaan? UK? Marocco? Thailand? Denemarken? Noorwegen? Monaco? Liechtenstein? Spanje?quote:Op donderdag 21 september 2006 20:05 schreef slaapkamermug het volgende:
we leven in 2006 en we hebben een koningshuis, buitenlanders lachen me uit omdat we een koningshuis hebben, dat we daar belasting aan moeten afstaan![]()
ff lezen he..quote:Op donderdag 21 september 2006 14:32 schreef rebel6 het volgende:
[..]
De raming over 2007 is als volgt samengesteld (bedragen x ¤ 1 000):
Uitkering aan: A / B / C / Totaal
De Koningin 1 511 / 1 795 / 762 / 4 068
Pr. Willem-Alexander 294 / 457 / 226 / 977
Prinses Máxima 294 / 343 / 226 / 863
Totaal: 5 908
[..]
Die personeelskosten in kolom A zijn dus puur bedoeld voor mensen die ze in de privésfeer in dienst hebben, dus niet voor de uitoefening van het ambt en niet voor de beveiliging.
Gewoon verkapt salaris dus.
bron: www.rijksbegroting.nl
Dus? Als zij het hebben moeten wij het ook hebben?quote:Op donderdag 21 september 2006 20:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
en waar komen die buitenlanders dan vandaan? UK? Marocco? Thailand? Denemarken? Noorwegen? Monaco? Liechtenstein? Spanje?
om er eens een paar te noemen
zeg ik toch niet? Ik vroeg me alleen af waar die mensen die jou uitlachen nou vandaan komenquote:Op donderdag 21 september 2006 20:13 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Dus? Als zij het hebben moeten wij het ook hebben?
die hebben geen recht van spreken maargoed, ik begrijp je punt.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:16 schreef slaapkamermug het volgende:
voornamelijk uit amerikaanse landen
quote:Op donderdag 21 september 2006 20:16 schreef slaapkamermug het volgende:
voornamelijk uit amerikaanse landen
wat verklaart het dan?quote:Op donderdag 21 september 2006 20:16 schreef teamlead het volgende:
[..]ah.. dat verklaart een hoop ja...
quote:Op donderdag 21 september 2006 20:18 schreef stukovich het volgende:
Lekker boeiend. Dat enige beetje traditie dat Nederland nog heeft moeten wij gezamenljk in stand houden.....
als je ziet wat hun kiezen voor president dan ben ik blij met trixquote:
Zoals wat. Dat kleine beetje traditie dat Nederland nog openlijk heeft komt vooral door het Koningshuis.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
traditie genoeg.
En dan nog, die mensen hebben miljarden op de bank staan, waarom moeten wij dan hun salaris betalen? En nog erger, waarom krijgt B. 50.000 euro opslag?
Mensen die geen Monarchie gewend zijn, maar een corrupte slecht funtionerende republiek waar elke josti met voldoende middelen tot machtigste persoon kan uitgroeien hebben wellicht een ietwat gestoord beeld van de Monarchie in beschaafde westerse landen.quote:
Beetje meer respect gast.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:27 schreef Repeat het volgende:
Nou dat koningshuis is een traditie die ze in mn kontje mogen stoppen.
Geil. Heb jij een lekker kontje?quote:Op donderdag 21 september 2006 20:27 schreef Repeat het volgende:
Nou dat koningshuis is een traditie die ze in mn kontje mogen stoppen.
mag er best zijn al zeg ik het zelf.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:28 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Geil. Heb jij een lekker kontje?
Dat heeft met andere factoren te maken. In Afrika zitten ook koningshuizen en daar gaat het ook verre van gezellig.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
Mensen die geen Monarchie gewend zijn, maar een corrupte slecht funtionerende republiek waar elke josti met voldoende middelen tot machtigste persoon kan uitgroeien hebben wellicht een ietwat gestoord beeld van de Monarchie in beschaafde westerse landen.
De meeste mensen voelen zich nog niet eens aangesproken bij 1 van de 9 grotere partijen die we nu hebben.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:34 schreef stukovich het volgende:
Laat het Koningshuis in stand, en voer een twee-partijen stelsel in
Idd. maak je toch niet zo druk. slecht voor je bloedsomloopquote:Op donderdag 21 september 2006 13:27 schreef SuperWeber het volgende:
Wow, die 78.000 euro die maken ook echt ontzettend veel uit op onze begroting
Ja, uiteraard. Daarom krijgen ze ook meer dan ik en dat opzich is logisch. Het gaat mij om een buitenproportionele STIJGING van 7 %. Dit in vergelijking met de inflatie. En dat is een slecht voorbeeld, als tegelijkertijd het kabinet blijft aandringen op loonmatiging. Jan L. mag blij zijn als die er 2% erbij krijgt na jarenlang interen.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
er is een behoorlijk verschil tussen hofhouding en huishouding hoor.
Ze mogen meer verdienen, ik ageer alleen tegen de absurde stijging van 7 % in relatie tot de inflatie en in relatie van normale salarisstijgen. . En iedereen heeft trouwens 4 jaar lang moeten inleveren onder het regeringsbeleid. Aangezien de Koningin zelf deel uit maakt van de regering, is het logisch dat ze zelf dan ook inhoudt. Ze hoeft tenslotte die absurde stijging niet te accepteren........quote:Of je het nu met het staatsbestel eens bent of niet is een andere discussie, maar denk je dat het personeel dat voor het koningshuis werkt niet hetzelfde probeel heeft als jij? vind je dat zij dan dus niet meer mogen verdienen?
Het zou wel erg triest zijn als ze van haar geld wat ze dit jaar krijgt ineens geen kleren zou kunnen komen, zonder die 7% stijging, kom op...quote:En zolang wij Trix en familie op de meest vage momenten naar de meest debiele landen op staatsbezoek sturen, moeten we niet raar opkijken als ze dan bijvoorbeeld kleren willen kopen....
[..]
Zeker. Daar is het geld ook op afgestemd. Dat verklaart niet de noodzakelijke stijging van 7%. Kan mij niet voorstellen dat het salaris van de hofhouding nu volgend jaar ook met 7 % stijgt, de verwachte inflatie voor 2007 is verre van 7%. Het is dus een ordinaire zelfverijkking van de Aristocratie. Te walgelijk voor woorden, terwijl ik elk jaar weer in de min duik, zoals velen onder het walgelijke regeringsbeleid van Balkenende.quote:Tuurlijk is het gewoon geld, maar mijn punt is dat dat niet geld voor trix alleen is
Er staat duidelijk dat het gaat om personeel in de privésfeer, dus bediende, kok, tuinman, schoonmaker enz. Dus niet het personeel dat haar helpt bij het uitvoeren van haar functie.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
ff lezen he..
kolom A zijn dus ook de mensen die rechtstreeks de instructies van de koningin ontvangen...
Dus als je die cijfers goed bekijkt zie je dat Beatrix in 2007 gewoon even 172k extra vangt, waarvan 125k verkapt salaris voor gestegen privékosten.quote:Naast de (rechtstreekse) uitgaven uit hoofde van het Financieel Statuut Koninklijk Huis (paragraaf B), worden door de leden van het Koninklijk Huis (de Koningin, Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima) uitgaven verricht die functioneel zijn voor het ambt. Dit betreft enerzijds de kosten van het hofpersoneel (uitgezonderd die, welke zijn opgenomen in de A-component van de uitkering genoemd in paragraaf B) en anderzijds algemene kosten samenhangend met onder meer het gebruik van de paleizen, auto's, paarden en rijtuigen.
Linksboven op www.rijksbegroting.nl kun je 2006 selecteren (de link is nogal lang en vern__kt misschien de layout dus kun je beter zelf even kijken).quote:Maarre: ik kan nergens die A/B/C verdeling over 2006 vinden. Waar zit die verhoging nu precies dan?
Overigens is het wel een legitieme vraag voor hoeveel personeels leden de Majesteit nu daadwerkelijk salaris moet uitkeren. Pas als je dat weet, kun je beoordelen of het terecht is of niet
Inderdaad, wat een gezeik om die paar centen. Volgens mij hebben mensen niet in de gaten hoeveel geld er door oa gemeenten onnodig over de balk wordt gegooid. Maak je daar aub druk over.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Idd. maak je toch niet zo druk. slecht voor je bloedsomloop
Ow, en ik dan? En velen anderen dan?quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:46 schreef Tikorev het volgende:
Wat een gezeur zeg. Dit is de eerste loonsverhoging sinds 2002. Sindsdien heeft ze juist regelmatig loon moeten inleveren.
Inkomen leden Koninklijk Huis in de min
Dit topic gaat niet over verspilling van overheidsgelden, ook niet over wel/geen monarchie, dit topic is bedoeld om die extreme salarissen en de hypocrisie van het 'normen en waarden' kabinet om die extreme salarissen ook nog eens flink te verhogen, zie mn sig.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:23 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een gezeik om die paar centen. Volgens mij hebben mensen niet in de gaten hoeveel geld er door oa gemeenten onnodig over de balk wordt gegooid. Maak je daar aub druk over.
andere werkgever zoeken danquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ow, en ik dan? En velen anderen dan?
Ik lever al vier jaar op rij fors in. Ik heb er vier jaar ook niets meer bij gehad, alleen maar ingeleverd. Maar ik krijg volgend jaar ook niets bij,,,,,(1% koopkracht![]()
Beatrix meer mens dan wij? Loonmatigen, zoals Balkenende van ons verwacht? Mogen ze zelf wel f een goed voorbeeld geven?
Van waar de aanname dat deze situatie oneerlijk is?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:13 schreef rebel6 het volgende:
[..]
En ja, ik weet ook wel dat de wereld oneerlijk is, maar waarom moet de Nederlandse Staat / het kabinet daar aan meewerken?
Niet moeilijk: krijg jij 7% erbij?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Van waar de aanname dat deze situatie oneerlijk is?
Ben jij koningin?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet moeilijk: krijg jij 7% erbij?
quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet moeilijk: krijg jij 7% erbij?
Arm eerder.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:20 schreef teamlead het volgende:
[..]![]()
geen gezeik, iedereen rijk.. dat idee?
Op een totaal salaris van 3.896.000 kreeg ze dit jaar 4000 minder, dat is 0.1%.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:46 schreef Tikorev het volgende:
Wat een gezeur zeg. Dit is de eerste loonsverhoging sinds 2002. Sindsdien heeft ze juist regelmatig loon moeten inleveren.
Inkomen leden Koninklijk Huis in de min
Dan zou ik me in de eerste plaats mij moeten laten opereren en dat ben ik niet van plan.quote:
Je snap er echt geen hol van.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:20 schreef teamlead het volgende:
[..]![]()
geen gezeik, iedereen rijk.. dat idee?
Misschien moet je wat harder gaan werken, want als je vier jaar alleen maar hebt ingeleverd terwijl de rest van Nederland hun lonen heeft zien stijgen doe je toch echt iets fout.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik lever al vier jaar op rij fors in. Ik heb er vier jaar ook niets meer bij gehad, alleen maar ingeleverd. Maar ik krijg volgend jaar ook niets bij,,,,,
Ze krijgt het geld ook niet zomaar. Misschien ben je het vergeten, maar Beatrix is wel ons staatshoofd en doet dat goed ook. En dat mag best gewaardeerd worden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan zou ik me in de eerste plaats mij moeten laten opereren en dat ben ik niet van plan.
Overigens gaat het om een voorbeeldfunctie. Ik vind het niet consequent dat als het kabinet ons op loonmatiging aandringt (we hebben jarenlang ingeleverd) dat het Koningshuis er zomaar 7% bijkrijgt. Dit moeten we gewoon niet meer pikken.
O ja, dat is waar. En Beatrix werkt helemaal niet......quote:Op donderdag 21 september 2006 13:57 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk niet om.
Het gaat erom dat de meeste mensen in dit land keihard moeten werken voor dit soort bedragen en die lui dat zomaar in de schoot geworpen krijgen.
Die 3,8 miljoen is niet haar inkomen. Lees het bericht even...quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:20 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Op een totaal salaris van 3.896.000 kreeg ze dit jaar 4000 minder, dat is 0.1%.
Nou dat geldt dan voor een hele grote groep kan ik je vertellen. Ze zagen hun lonen maar minimaal of niet stijgen, terwijl alles veel een veel duurder werd. Het nieuwe zorgstelsel bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:29 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Misschien moet je wat harder gaan werken, want als je vier jaar alleen maar hebt ingeleverd terwijl de rest van Nederland hun lonen heeft zien stijgen doe je toch echt iets fout.
Balkenende bepaalt niet wat je verdient.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onder Balk zijn we goed de klos geweest.
Een willekeurige verpleegkundige werkt even hard.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
O ja, dat is waar. En Beatrix werkt helemaal niet......
Ze is allang de leeftijd voor een lekker pensioen gepasseerd en toch zit ze nog dagelijks tot diep in de nacht te werken. Net alsof ze ook geen reet uitvoeren voor dat geld.
Laat me niet lachen!!quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:39 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Een willekeurige verpleegkundige werkt even hard.
Dat die te weinig verdienen ben ik met je eens, maar als zij zo hard moesten werken als Trix gingen ze acuut in staking.quote:Zullen we zorgpersoneel voortaan ook 3.9 miljoen salaris geven (en niet te vergeten nog 7% verhoging anders lijden ze volgend jaar alsnog armoede).
Dat kan dus niet hè. Dit zijn echt redeneringen in de trant van: "mijn buurman heeft een lekker wijf als vriendin, waarom krijg ik er niet zo eentje?"quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:39 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Een willekeurige verpleegkundige werkt even hard.
Zullen we zorgpersoneel voortaan ook 3.9 miljoen salaris geven (en niet te vergeten nog 7% verhoging anders lijden ze volgend jaar alsnog armoede).
Had er wel invloed op. Door LOONMATIGING van de daken te schreeuwen en ons af te dwingen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:37 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Balkenende bepaalt niet wat je verdient.
Onzin. Het herstel danken we aan het herstel van de wereldeconomie. En de intensiteit van de conjunctuurschommelingen had ik je eerder als uitgelegd.quote:Wat je Balkenende kan aanrekenen is dat hij de recessie erg efficient heeft aangepakt en we binnen vier jaar van één van de slechts presterende economiën van Europa naar één van de beste zijn gegaan waardoor de komende jaren verdere groei weer mogelijk is.
Wat een onzin, minima betalen dankzij de zorgtoeslag amper voor hun ziektekosten...quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar heeft wel ons een dure zorgverzkering door de strot gedrukt. Ten gunste van de rijken; de minder bedeelden betalen hiervoor de prijs.
Heb ik gedaan, als jij de rest van het topic gelezen had zou je begrijpen dat die 3,9 miljoen wel degelijk inkomen is.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Die 3,8 miljoen is niet haar inkomen.
Lees het bericht even...
Hier was je het na lang discussiëren nog met me eens dat de wereldeconomie voor ongeveer de helft heeft meegespeeld...quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onzin. Het herstel danken we aan het herstel van de wereldeconomie. En de intensiteit van de conjunctuurschommelingen had ik je eerder als uitgelegd.
Inderdaad, maar het is aan dovemans oren gericht.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat een onzin, minima betalen dankzij de zorgtoeslag amper voor hun ziektekosten...![]()
Je weet echt niet waarover je praat. Praat is met die mensen. Achter dat bureau en pc vandaan, en ga eens de straat op. Verdiep er eens in...quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat een onzin, minima betalen dankzij de zorgtoeslag amper voor hun ziektekosten...![]()
Lezen:quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:53 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, als jij de rest van het topic gelezen had zou je begrijpen dat die 3,9 miljoen wel degelijk inkomen is.
quote:In 2006 krijgt het staatshoofd 3.896.000 euro, waarvan 715.000 euro als inkomen en de rest voor kosten.
Dat klopt. als majeure factor ; het kabinetsbeleid als mineure factor.....quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hier was je het na lang discussiëren nog met me eens dat de wereldeconomie voor ongeveer de helft heeft meegespeeld...
Wil jij nu dan gaan beweren dan minima geen zorgtoeslag krijgen?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je weet echt niet waarover je praat. Praat is met die mensen. Achter dat bureau en pc vandaan, en ga eens de straat op. Verdiep er eens in...
Kom dan niet telkens weer aan met alleen je wereldeconomie. Nu hebben we eindelijk een bovengemiddelde groei nadat we drie jaar geleden nog onderaan bungelde in Europa komt er nog alleen maar negativiteit uit je toetsenbord...quote:
Het is slechts een doekje voor het bloeden. Zij die voorheen in het ziekenfonds zaten betaalden toen veel en veel minder, anders dan de regering ons wilde doen geloven. Grote gropen zijn er wel degelijk fors op achteruitgegaan. Ook dit is meerdere keren duidelijk in het nieuws geweest.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wil jij nu dan gaan beweren dan minima geen zorgtoeslag krijgen?
Categorie A:quote:Een A-component, die betrekking heeft op de kosten van personeel. Dit betreft de personeelskosten van degenen, die hun instructie rechtstreeks van de Koningin ontvangen en/of in de onmiddellijke omgeving van de Koningin verkeren en voor wie het dienstverband zich grotendeels in de familiesfeer voltrekt.
Denk dan aan de kosten gemaakt voor het Koninklijk Huis Archief en ontvangsten.quote:Een B-component, die betrekking heeft op de overige, dat wil zeggen niet-personele kosten.
Geen idee wat Tjeenk Willink scoort overigens, dat kon ik dan weer niet terugvindenquote:De C-component wordt, evenals de A-component, aan het eind van elk jaar vastgesteld. Als berekeningsgrondslag geldt de ontwikkeling van het netto ambtelijk inkomen van de vice-president van de Raad van State. Genoemd netto inkomen wordt berekend door van het bruto ambtelijk inkomen de pensioenpremie voor het ouderdoms- en nabestaandenpensioen, het bovenwettelijk invaliditeitspensioen en de premie FPU-standaard af te trekken, waarna het resterende bedrag wordt verminderd met de pseudopremie werkloosheidswet. Vervolgens wordt het totaal verminderd met inkomstenbelasting/premie volksverzekering.
Doordat wordt uitgegaan van het netto inkomen, werken wijzigingen in de salarisstructuur, de premies van het ouderdoms- en nabestaandenpensioen, het bovenwettelijk invaliditeitspensioen, FPU-standaard, pseudopremie werkloosheidswet, het belastingtarief en dergelijke door in de vaststelling van de inkomensbestanddelen.
Als iemand nog ff de salarisontwikkeling van Tjeenk Willink kan achterhalen....?quote:De C-component wordt, evenals de A-component, aan het eind van elk jaar vastgesteld. Als berekeningsgrondslag geldt de ontwikkeling van het netto ambtelijk inkomen van de vice-president van de Raad van State. Genoemd netto inkomen wordt berekend door het bruto ambtelijk inkomen te verminderen met de wettelijke inhoudingen zoals onder andere pensioenpremie en loonheffing.
Doordat wordt uitgegaan van het netto inkomen, werken wijzigingen in de salarisstructuur en de wettelijke inhoudingen door in de vaststelling van de inkomensbestanddelen van de C-component.
Nou ik kom daar als reactie op jouw post. Ik begon er nu niet over. Ik moest dus weer iets rechtzetten, terwijl we die discussie toch allang hadden gevoerdquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Kom dan niet telkens weer aan met alleen je wereldeconomie. Nu hebben we eindelijk een bovengemiddelde groei nadat we drie jaar geleden nog onderaan bungelde in Europa komt
Omdat de kiezers gewoon gruwelijk voor de gek worden gehouden, met het halleluja betogen van afgelopen dinsdag. Ze vertelden maar halve waarheden. Pure propaganda. Daar wordt ik woest op. Ik weet dat de gemiddelde kiezer niet slim genoeg is om door die demagogie gaan heenprikken. De factor wereldeconomie etc.quote:er nog alleen maar negativiteit uit je toetsenbord...
Ga toch weg. Het huidige zorgstelsel is zeer sociaal. Minima krijgen via de zorgtoeslag een groot deel vergoed waardoor ze veel minder betalen dan rijkere mensen. Dat de kosten stijgen is niets nieuws. Dat doen ze al sinds WO2 en zullen dat ook in de toekomst doen. Er komen steeds meer hulpbehoevende mensen bij, mensen worden ouder, er komen steeds meer behandeltechtnieken en er komen steeds betere (en vaak duurdere) medicijnen op de markt. Als je werkelijk denkt dat het niveau in de toekomst op peil gehouden kan worden met minder kosten hou je jezelf voor de gek. In het oude stelsel verdubbelden de premies elke vijf jaar. Dat was gewoon onhoudbaar. Het nieuwe stelsel werkt prima:quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is slechts een doekje voor het bloeden.
quote:De patiëntenzorg in het nieuwe zorgstelsel verloopt goed. Alle huiver vooraf over beperkingen in keuzevrijheid van huisarts, tandarts, specialist of ziekenhuis, blijkt onnodig te zijn geweest. Het merendeel van de mensen is tevreden over de gang van zaken bij verzekeraar en zorgverleners én over hun nieuwe verzekering.
Een van de uitkomsten was de tevredenheid bij ruim tweederde over het verloop tot nu toe met hun huidige verzekering bij verzekeraar en zorgverleners.
quote:
Geens nieuws......quote:Zorgverzekering voor veel mensen flink duurder
De nieuwe zorgverzekering kan volgend jaar voor veel mensen financieel slecht uitpakken. Zo zijn groepen gepensioneerden en werkende mensen zonder kinderen flink duurder uit.
Dit blijkt uit een inventarisatie die de Consumentenbond heeft gehouden voor de Geldgids die vandaag verschijnt. De bond eist daarom van de minister een volledig rekenmodel. Het nieuwe zorgstelsel, dat volgend jaar in werking treedt, levert voor grote groepen mensen een onaangename verrassing op. Naast de nominale premie die voor veel mensen hoger uitvalt dan in de huidige situatie, moet een bijdrage over het inkomen worden betaald. Die bijdrage kan oplopen tot EUR 1950,- per jaar bij een inkomen van EUR 30.000,- of meer.
De Consumentenbond heeft in zijn tijdschrift de Geldgids zes veelvoorkomende profielen doorgerekend om vast te stellen wat de gevolgen zijn van het nieuwe zorgstelsel voor de verschillende inkomensgroepen. De resultaten zijn schrikbarend: zo gaat bijvoorbeeld een alleenstaande 65+er met een salaris van 30.000 zoals het er nu uitziet EUR 300,- per jaar meer betalen. Ook werkende mensen zonder kinderen kunnen, afhankelijk van hun inkomen en leeftijd een stuk meer gaan betalen. Deze cijfers zijn gebaseerd op de meest recente cijfers, pas na prinsjesdag kunnen berekeningen met zekerheid worden gemaakt.
De Consumentenbond heeft de berekeningen gemaakt omdat het voor mensen met de informatie die nu beschikbaar is erg moeilijk is om zelf uit te pluizen wat het nieuwe stelsel voor de eigen situatie gaat betekenen. Oorzaak hiervan ligt in de onvolledige en onduidelijke voorlichting van het Ministerie van VWS. Zo staat er in de folder die alle Nederlanders in juli hebben ontvangen niets over de inkomensafhankelijke bijdrage. Mensen beseffen daardoor niet dat dit extra kosten met zich mee brengt. De werkgever vergoedt die bijdrage, maar dit is belastbaar. Voor veel mensen betekent dit een aanzienlijke kostenpot. Bovendien krijgen gepensioneerden, zelfstandigen en freelancers geen vergoeding.
De Consumentenbond eist dat minister Hoogervorst meteen na Prinsjesdag met een volledig rekenmodel komt waarmee mensen kunnen berekenen wat zij volgend jaar zullen gaan betalen. Dan presenteert het kabinet de wijzigingen op de diverse regelingen en kan definitief worden berekend wat mensen écht kwijt zijn.
http://www.huis-arts.nl/content/view/9/2/
Je moet gewoon niet zo negatief doen. Het kabinet heeft gewoon goed werk verricht. Hun eigen korte termijn populariteit ondergeschikt gemaakt aan de lange termijn belangen van Nederland. Dat had Bos nooit klaargespeeld.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat de kiezers gewoon gruwelijk voor de gek worden gehouden, met het halleluja betogen van afgelopen dinsdag. Ze vertelden maar halve waarheden. Pure propaganda. Daar wordt ik woest op.
Even twee jaartjes een procentje inleveren om de komende jaren weer voluit te kunnen groeien. Dat is een zeer efficiente methode om een recessie aan te pakken.quote:Woest wordt ik ook, als we naar vier jaar fors inleveren een zielige 1 % kooppkracht erbij krijgen.
Dat artikel was een verwachting geschreven een jaar voordat het zorgstelsel is ingevoerd.quote:
quote:De patiëntenzorg in het nieuwe zorgstelsel verloopt goed. Alle huiver vooraf over beperkingen in keuzevrijheid van huisarts, tandarts, specialist of ziekenhuis, blijkt onnodig te zijn geweest. Het merendeel van de mensen is tevreden over de gang van zaken bij verzekeraar en zorgverleners én over hun nieuwe verzekering.
Een van de uitkomsten was de tevredenheid bij ruim tweederde over het verloop tot nu toe met hun huidige verzekering bij verzekeraar en zorgverleners.
Je gaat dus niet in op m'n argument.quote:
Maar lang niet voor iedereen. Voor de bedrijven ja. Maar voor de gewone man, nou nee.......Bedrijven kunnen overigens niet zonder burgers. Die willen graag ook meeprofiteren. Dat gebeurd nmi veel te weinig...quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:14 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet zo negatief doen. Het kabinet heeft gewoon goed werk verricht.
Niet waar. Ook Bos was zeker bereid tot forse bezuinigingen. Bos zou het op een eerlijker manier hebben gedaan. Het zorgstelsel inc het vermaledijde no-claim vind ik niet sociaal. Berekeningen van het CPB toonden juist aan dat de plannen van de PvdA juist beter zouden uitpakken voor de economie, terwijl ze veel socialer waren als het beleid van Balk. Sterk en Sociaal hoeven elkaar niet te bijten dus. .quote:Hun eigen korte termijn populariteit ondergeschikt gemaakt aan de lange termijn belangen van Nederland. Dat had Bos nooit klaargespeeld.
Fout: vier jaren inleveren voor velen wel een veelvoud van die ene procent...quote:Even twee jaartjes een procentje inleveren om de komende jaren weer voluit te kunnen groeien. Dat is een zeer efficiente methode om een recessie aan te pakken.
Het was wel voor de meeste wel heel wat meer dan een zielig 1 procentje hoor? Vier jaar lang. Was het maar in evenwicht, dan zouden de mensen echt geen moord en brand schreeuwen.....quote:Als mensen een zielig procentje moeten inleveren om maatregelen te kunnen nemen die Nedeland er weer bovenop kunnen helpen schreeuwd iedereen moord en brand over asociaal bezuinigen maar als men er vervolgens een procent bijkrijgt stelt het plotseling allemaal niet zoveel voor...![]()
Dit is gewoon een pertinente leugen! Balkenende-propaganda van de hoogste orde.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:37 schreef Tikorev het volgende:
Wat je Balkenende kan aanrekenen is dat hij de recessie erg efficient heeft aangepakt en we binnen vier jaar van één van de slechts presterende economiën van Europa naar één van de beste zijn gegaan waardoor de komende jaren verdere groei weer mogelijk is.
Jij maakt totaal onzinnige vergelijken. Zo zijn de paleizen waar de koningin in woont niet van haar maar van de overheid. Ook als de koningin morgen in een rijtjeshuis zou gaan wonen moeten die paleizen onderhouden worden. Ze gaan dan echt niet dat culturele erfgoed slopen om een paar eurootjes te besparen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:20 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Maar volgens jou verdient zo iemand slechts 2000.
Een verbetering over vier jaar kun je niet constateren door het gemiddelde van de afgelopen drie jaar te berekenen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:25 schreef dVTB het volgende:
[..]
Achtereenvolgens zie je de percentages waarmee het GDP groeide in 2004, 2005 en 2006. Ik heb even uitgerekend wat de reële groei is over een periode van 3 jaar. Nederland bungelt in de staart van de middenmoot.
Jouw voorbeeld heeft niets met de overheid te maken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat kan dus niet hè. Dit zijn echt redeneringen in de trant van: "mijn buurman heeft een lekker wijf als vriendin, waarom krijg ik er niet zo eentje?"
De cijfers behandelden alleen 2004, 2005 en 2006. Er zijn vast ook wel cijfers van 2003 te vinden, maar die zijn ongetwijfeld NOG minder rooskleurig voor Nederland.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:28 schreef Tikorev het volgende:
Een verbetering over vier jaar kun je niet constateren door het gemiddelde van de afgelopen drie jaar te berekenen.
De verbetering: economische groei 2007 - economische groei 2003
De gemiddelde groei van het ene land vergelijken met de gemiddelde groei van het andere land is geen maatstaf voor de groeiontwikkeling in de hele periode. Je vergelijkt landen met elkaar met hele andere groeicijfers in het eerste jaar van de periode waarin je vergelijkt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:33 schreef dVTB het volgende:
[..]
Mag ik je er even subtiel op wijzen dat regeren een doorlopend proces is, net als de groei van de economie?
Onzin, ze woont gratis en hoeft de onderhoudskosten van haar woonpaleis niet te betalen van haar 3.9 miljoen salaris. Die kosten kan ze namelijk declareren:quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij maakt totaal onzinnige vergelijken. Zo zijn de paleizen waar de koningin in woont niet van haar maar van de overheid. Ook als de koningin morgen in een rijtjeshuis zou gaan wonen moeten die paleizen onderhouden worden. Ze gaan dan echt niet dat culturele erfgoed slopen om een paar eurootjes te besparen.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Jij kwam met woonkosten aan die volgens jou bij het inkomen opgeteld moeten worden:quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:40 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Onzin, ze woont gratis en hoeft de onderhoudskosten van haar woonpaleis niet te betalen van haar 3.9 miljoen salaris.
Ik zeg juist dat dat onzinnige vergelijkingen zijn omdat a.) die kosten niet in het inkomen zijn opgenomen en b.) de paleizen niet eens van haar zijn.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:20 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Iemand die 2000 salaris + 1000 euro voor woonkosten
Waarom gaan Balkenende en consorten er dan zo prat op dat de Nederlandse economie nu één van de beste van Europa is? Wat is erop tegen dat de landen in jaar 1 verschillende groeicijfers hebben? Dat is dan toch ook het gevolg van gevoerd beleid? In mijn berekening is 2003 het indexjaar. Alleen de groeicijfers van 2004, 2005, en 2006 zijn behandeld.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:38 schreef Tikorev het volgende:
De gemiddelde groei van het ene land vergelijken met de gemiddelde groei van het andere land is geen maatstaf voor de groeiontwikkeling in de hele periode. Je vergelijkt landen met elkaar met hele andere groeicijfers in het eerste jaar van de periode waarin je vergelijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |