abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42041285
ach waarom moeilijk doen over 78.000 euro. Elke pauper er een kwartje bij geven kost ons evenveel.

Dat koningshuis levert ons veel meer op dan het kost.
pi_42041559
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:46 schreef Tikorev het volgende:
Wat een gezeur zeg. Dit is de eerste loonsverhoging sinds 2002. Sindsdien heeft ze juist regelmatig loon moeten inleveren.

Inkomen leden Koninklijk Huis in de min
Ow, en ik dan? En velen anderen dan?

Ik lever al vier jaar op rij fors in. Ik heb er vier jaar ook niets meer bij gehad, alleen maar ingeleverd. Maar ik krijg volgend jaar ook niets bij,,,,,(1% koopkracht

Beatrix meer mens dan wij? Loonmatigen, zoals Balkenende van ons verwacht? Mogen ze zelf wel f een goed voorbeeld geven?
pi_42041859
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:23 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een gezeik om die paar centen. Volgens mij hebben mensen niet in de gaten hoeveel geld er door oa gemeenten onnodig over de balk wordt gegooid. Maak je daar aub druk over.
Dit topic gaat niet over verspilling van overheidsgelden, ook niet over wel/geen monarchie, dit topic is bedoeld om die extreme salarissen en de hypocrisie van het 'normen en waarden' kabinet om die extreme salarissen ook nog eens flink te verhogen, zie mn sig.

En ja, ik weet ook wel dat de wereld oneerlijk is, maar waarom moet de Nederlandse Staat / het kabinet daar aan meewerken?
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:15:45 #54
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42041925
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ow, en ik dan? En velen anderen dan?

Ik lever al vier jaar op rij fors in. Ik heb er vier jaar ook niets meer bij gehad, alleen maar ingeleverd. Maar ik krijg volgend jaar ook niets bij,,,,,(1% koopkracht

Beatrix meer mens dan wij? Loonmatigen, zoals Balkenende van ons verwacht? Mogen ze zelf wel f een goed voorbeeld geven?
andere werkgever zoeken dan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_42041987
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:13 schreef rebel6 het volgende:

[..]

En ja, ik weet ook wel dat de wereld oneerlijk is, maar waarom moet de Nederlandse Staat / het kabinet daar aan meewerken?
Van waar de aanname dat deze situatie oneerlijk is?
pi_42042024
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Van waar de aanname dat deze situatie oneerlijk is?
Niet moeilijk: krijg jij 7% erbij?
pi_42042053
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ben jij koningin?
pi_42042056
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:15 schreef teamlead het volgende:

[..]

andere werkgever zoeken dan
Wat ben jij flauw, zeg. Ga liever in op mijn eerdere post, aub.
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:20:25 #59
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42042058
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

geen gezeik, iedereen rijk.. dat idee?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_42042065
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

Arm eerder.
pi_42042070
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:46 schreef Tikorev het volgende:
Wat een gezeur zeg. Dit is de eerste loonsverhoging sinds 2002. Sindsdien heeft ze juist regelmatig loon moeten inleveren.

Inkomen leden Koninklijk Huis in de min
Op een totaal salaris van 3.896.000 kreeg ze dit jaar 4000 minder, dat is 0.1%.
Puur bedoeld om het volk zoet te houden "kijk eens, de Koniningin is solidair met haar volk, ze levert ook in".
Slim bekeken van de spin docters, dat wel.
pi_42042143
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Ben jij koningin?
Dan zou ik me in de eerste plaats mij moeten laten opereren en dat ben ik niet van plan.

Overigens gaat het om een voorbeeldfunctie. Ik vind het niet consequent dat als het kabinet ons op loonmatiging aandringt (we hebben jarenlang ingeleverd) dat het Koningshuis er zomaar 7% bijkrijgt. Dit moeten we gewoon niet meer pikken.
pi_42042202
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

Je snap er echt geen hol van.

De verschillen komen reeds tot uitdrukking in de salarissen. Waar ik mij tegen verzet zijn grote verschillen in de procentuele salarisstijgen. Weet je het basale verschil dan echt niet? Als dat niet lukt, dan is een zinvolle discussie met je niet mogelijk , want je komt steeds met riducule antwoorden. Ik verwacht hier gewoon meer.
pi_42042286
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik lever al vier jaar op rij fors in. Ik heb er vier jaar ook niets meer bij gehad, alleen maar ingeleverd. Maar ik krijg volgend jaar ook niets bij,,,,,
Misschien moet je wat harder gaan werken, want als je vier jaar alleen maar hebt ingeleverd terwijl de rest van Nederland hun lonen heeft zien stijgen doe je toch echt iets fout.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42042292
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dan zou ik me in de eerste plaats mij moeten laten opereren en dat ben ik niet van plan.

Overigens gaat het om een voorbeeldfunctie. Ik vind het niet consequent dat als het kabinet ons op loonmatiging aandringt (we hebben jarenlang ingeleverd) dat het Koningshuis er zomaar 7% bijkrijgt. Dit moeten we gewoon niet meer pikken.
Ze krijgt het geld ook niet zomaar. Misschien ben je het vergeten, maar Beatrix is wel ons staatshoofd en doet dat goed ook. En dat mag best gewaardeerd worden.
pi_42042319
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:57 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Daar gaat het natuurlijk niet om.

Het gaat erom dat de meeste mensen in dit land keihard moeten werken voor dit soort bedragen en die lui dat zomaar in de schoot geworpen krijgen.
O ja, dat is waar. En Beatrix werkt helemaal niet......

Ze is allang de leeftijd voor een lekker pensioen gepasseerd en toch zit ze nog dagelijks tot diep in de nacht te werken. Net alsof ze ook geen reet uitvoeren voor dat geld.

Ik heb een schurfthekel aan Nederland, maar ik hou van het koningshuis!!!! Als jullie ze kwijt willen, stuur maar naar Ierland hoor!! Maken we daar gewoon weer een monarchie van.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 22-09-2006 11:32:07 (zpelvout) ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42042359
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:20 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Op een totaal salaris van 3.896.000 kreeg ze dit jaar 4000 minder, dat is 0.1%.
Die 3,8 miljoen is niet haar inkomen. Lees het bericht even...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42042422
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:29 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Misschien moet je wat harder gaan werken, want als je vier jaar alleen maar hebt ingeleverd terwijl de rest van Nederland hun lonen heeft zien stijgen doe je toch echt iets fout.
Nou dat geldt dan voor een hele grote groep kan ik je vertellen. Ze zagen hun lonen maar minimaal of niet stijgen, terwijl alles veel een veel duurder werd. Het nieuwe zorgstelsel bijvoorbeeld.

Ik zoek wel ff een artikel op. Onder Balk zijn we goed de klos geweest. Behalve onze topmanagers en bedrijven niet te vergeten. ...
pi_42042511
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Onder Balk zijn we goed de klos geweest.
Balkenende bepaalt niet wat je verdient.

Wat je Balkenende kan aanrekenen is dat hij de recessie erg efficient heeft aangepakt en we binnen vier jaar van één van de slechts presterende economiën van Europa naar één van de beste zijn gegaan waardoor de komende jaren verdere groei weer mogelijk is.
pi_42042546
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

O ja, dat is waar. En Beatrix werkt helemaal niet......

Ze is allang de leeftijd voor een lekker pensioen gepasseerd en toch zit ze nog dagelijks tot diep in de nacht te werken. Net alsof ze ook geen reet uitvoeren voor dat geld.
Een willekeurige verpleegkundige werkt even hard.
Zullen we zorgpersoneel voortaan ook 3.9 miljoen salaris geven (en niet te vergeten nog 7% verhoging anders lijden ze volgend jaar alsnog armoede).
pi_42042693
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:39 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Laat me niet lachen!!
quote:
Zullen we zorgpersoneel voortaan ook 3.9 miljoen salaris geven (en niet te vergeten nog 7% verhoging anders lijden ze volgend jaar alsnog armoede).
Dat die te weinig verdienen ben ik met je eens, maar als zij zo hard moesten werken als Trix gingen ze acuut in staking.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42042697
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:39 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Dat kan dus niet hè. Dit zijn echt redeneringen in de trant van: "mijn buurman heeft een lekker wijf als vriendin, waarom krijg ik er niet zo eentje?"
pi_42042740
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:37 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Balkenende bepaalt niet wat je verdient.
Had er wel invloed op. Door LOONMATIGING van de daken te schreeuwen en ons af te dwingen.

Maar heeft wel ons een dure zorgverzkering door de strot gedrukt. Ten gunste van de rijken; de minder bedeelden betalen hiervoor de prijs. Het had grote negatieve gevolgens voor hun koopkrachtplaatje.
quote:
Wat je Balkenende kan aanrekenen is dat hij de recessie erg efficient heeft aangepakt en we binnen vier jaar van één van de slechts presterende economiën van Europa naar één van de beste zijn gegaan waardoor de komende jaren verdere groei weer mogelijk is.
Onzin. Het herstel danken we aan het herstel van de wereldeconomie. En de intensiteit van de conjunctuurschommelingen had ik je eerder als uitgelegd.

En bovendien komt de extra rijkdom bij de betergestelden terecht; de minima profiteren niet of nauwelijk. Balk noemt dat Christelijk sociaal
pi_42042843
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar heeft wel ons een dure zorgverzkering door de strot gedrukt. Ten gunste van de rijken; de minder bedeelden betalen hiervoor de prijs.
Wat een onzin, minima betalen dankzij de zorgtoeslag amper voor hun ziektekosten...
pi_42042935
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die 3,8 miljoen is niet haar inkomen.
Lees het bericht even...
Heb ik gedaan, als jij de rest van het topic gelezen had zou je begrijpen dat die 3,9 miljoen wel degelijk inkomen is.

Stel jij krijgt van je werkgever behalve je salaris ook nog een kostendekkende vergoeding voor je oppas, tuinman en schoonmaakster en nog een vergoeding voor je overige privékosten (energie bv), hoe wilde jij die vergoedingen dan noemen? Beroepskosten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')