Haar eigen uitkering gaat naar een goed doel, maar dat kun je je ook makkelijk veroorloven als je miljoenen bezitquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
Ja.
Het lijkt wel een state of the union, bijna.
Zo geweldig minder uitkeringen. Ja. Maar dat is enkel en alleen maar omdat er meer geweigerd worden.
Niet dat dat erg is overigens, maar het kwam over alsof onze maatschappij ineens gezonder was geworden.
Inderdaad. Zoiemand verdient een functie in Madurodam of de Zaanse Schans ofzoquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Troonrede: "Nederland werkt"
Nu de Koningin zelf nog.
Armstrong: Our Islamophobia dates back to the time of the Crusades, and is entwined with our chronic anti-semitism. Some of the first Crusaders began their journey to the Holy Land by massacring the Jewish communities along the Rhine valley; the Crusaders ended their campaign in 1099 by slaughtering some 30,000 Muslims and Jews in Jerusalem.quote:Mutant:
Tuurlijk lult ze de ruimte in, want ze zegt dingen waarvan jij ze niet kan verdragen. Het zou je hele beeld omver gooien.
Als we dan weer eens een optelsom moeten maken van misdadig gedrag door christenen - moslims, dan wel van beide zijdes aub. We kunnen ook de invallen van moslims in India eens bekijken. Dat schijnt een onwaarschijnlijk bloedbad geweest te zijn, inclusief oogegetuigenverslagen van moslims, vergelijkbaar met oogegetuigenverslagen van christenen tijdens de kruistochten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:02 schreef Monidique het volgende:
Waarom moet je het over Timoerlenk hebben die driehonderd jaar later leefde als je het over de Kruistochten hebt?
Dhimmi heb ik haar niet genoemd. Ik zie in haar meer de ideologe van zo iemand als Joseph Liebermann met z'n esoterische drie-religies-van-Abraham-gezeik. Alsof die Abraham niet een ongelovelijke klootzak was, als ie geleefd had.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:11 schreef Monidique het volgende:
De Kruistochten zijn een stokpaardje, ja, omdat ze vrij uniek zijn (nou ja, nou ja). Het was daadwerkelijk een religieuze oorlog, gevoerd door de hele christenheid, buiten Europa, tegen (maar ook samen met) moslims, uiteindelijk leidend tot tweehonderd jaar bezetting. Dat is geen beleg van Wenen of slag bij Tours of verovering van Mexico, hoewel dat laatste op zijn manier ook vrij -nou ja, nou ja- uniek is.
Ik weet niet waar jullie op doelen, op welke uitzending van welke serie dan ook, maar Armstrong geeft toch altijd wel een aardig beeld van zekere islamitische zaken. Misschien wat te weinig de negatieve kanten belichtend, maar zeker niet de kritiekloze dhimmi zoals jullie haar voorstellen.
Jouw dubbele standaard bestaat niet. Nauwelijks. Waarom er hier meer aandacht is voor de Kruistochten dan voor de invallen in hindoeďstisch India hoef ik toch niet uit te leggen, hoop ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:12 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gek genoeg hoor je hier echter nooit iets over. Waarom toch die dubbele standaarden als de islam ter sprake komt? Dat moslims er niet aan willen, begrijpelijk, maar waarom zouden wij in het Westen om de hete brei willen draaien?
Ja.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
De Kruistochten vormen onderdeel van het Middeleeuwse christendom zoals dat door de toenmalige geestelijke leiders in de eerste plaats en inwoners van Europa werd geďnterpreteerd en gepredikt.
Welke parallel wordt er getrokken?quote:Een parallel trekken met tegenwoordig slaat kant noch wal.
Dat hangt er een beetje vanaf. Welke aspecten vergelijk je? Betreffende religieuze inspiratie, ja, dan zijn de jihadisten vergelijkbaar met de kruisvaarders. Organisatie en bezetting? Dan is de vergelijking met de Westerse wereld beter.quote:Je zou die mentaliteit beter kunnen projecteren op de huidige islam en dan met name in het MO. De parallel Kruistochten en Jihad is beter te trekken dan Kruistochten en de huidige Westerse wereld.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:18 schreef Monidique het volgende:
Welke parallel wordt er getrokken?
quote:Our Islamophobia dates back to the time of the Crusades, and is entwined with our chronic anti-semitism.
Ik vergelijk de religieuze inspiratie omdat die de basis vormt voor de Kruistochten dan wel de jihad.quote:Dat hangt er een beetje vanaf. Welke aspecten vergelijk je? Betreffende religieuze inspiratie, ja, dan zijn de jihadisten vergelijkbaar met de kruisvaarders. Organisatie en bezetting? Dan is de vergelijking met de Westerse wereld beter.
Ik zie nog steeds geen parallel worden getrokken.quote:
Ja, oké.quote:Ik vergelijk de religieuze inspiratie omdat die de basis vormt voor de Kruistochten dan wel de jihad.
méér aandacht? er is volstrekt géén aandacht voor wat er in India gebeurt is. En als er aandacht aan geschonken zou worden zal Armstrong weer over islamofobie beginnen te toeteren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jouw dubbele standaard bestaat niet. Nauwelijks. Waarom er hier meer aandacht is voor de Kruistochten dan voor de invallen in hindoeďstisch India hoef ik toch niet uit te leggen, hoop ik.
Ze heeft het erover dat "onze" vooroordelen en angst voor de islam uit de tijd van de Kruistochten komt. Ik vind het enorm eenzijdig belicht.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:27 schreef Monidique het volgende:
Ik zie nog steeds geen parallel worden getrokken.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:31 schreef Floripas het volgende:
Zei iemand "kruistochten"?
Islamofobie dateert al uit de tijd van de Kruistochten en is verstrengeld met ons chronisch antisemitisme, dat staat er. Er wordt geen parallel getrokken en ik kan deze ene zin, zonder de context, onmogelijk "enorm eenzijdig belicht" noemen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze heeft het erover dat "onze" vooroordelen en angst voor de islam uit de tijd van de Kruistochten komt. Ik vind het enorm eenzijdig belicht.
Het lijkt erop alsof jij dat erin wilt lezen, want dat staat er niet.quote:Net alsof de islam een religie is van vrede en tolerantie en wij door en door slecht zijn met "ons" christendom.
"Onze" vooroordelen over Joden stammen ook uit de Middeleeuwen. Dat wil niet zeggen dat wij niet zelf verantwoordelijk zijn voor ons discours, zeg.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze heeft het erover dat "onze" vooroordelen en angst voor de islam uit de tijd van de Kruistochten komt. Ik vind het enorm eenzijdig belicht.
Here we go again..quote:Om uiteindelijk het landelijke kwantitatieve woningtekort terug te dringen tot 1,5 procent in 2010 moeten vanaf 2007 ongeveer 90 duizend nieuwe woningen per jaar worden gebouwd. Om dat te bereiken zal het kabinet de woningbouwafspraken nauwlettend monitoren. Gemeenten en woningcorporaties die achterlopen worden daarop aangesproken. Herstructurering van oude stadswijken leidt tot een merkbaar positieve ontwikkeling in de steden. Er wonen in de steden nu meer hoger opgeleiden en de gemiddelde inkomenspositie van stadsbewoners is gestegen ten opzichte van de rest van het land. Verder zal met ingang van 2007 het huurbeleid worden verruimd. Dit kan de productie van nieuwe huurwoningen ondersteunen doordat verhuur winstgevender wordt. Bovendien kan het beleid op langere termijn bijdragen aan het verminderen van goedkoop scheefwonen. Het kabinet neemt daarnaast maatregelen die beogen om starters op de woningmarkt te ondersteunen. Dat gebeurt met een rijksbijdrage aan startersleningen en door de verruiming van de Wet bevordering eigen woningbezit (de BEW-plus).
Het gaat over het citaat wat de Paus heeft gebruikt. Vervolgens haalt ze daar het verleden bij om "ons" hedendaags gevoel richting de islam te beschrijven. Een parallel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Islamofobie dateert al uit de tijd van de Kruistochten en is verstrengeld met ons chronisch antisemitisme, dat staat er. Er wordt geen parallel getrokken en ik kan deze ene zin, zonder de context, onmogelijk "enorm eenzijdig belicht" noemen.
[..]
Het lijkt erop alsof jij dat erin wilt lezen, want dat staat er niet.
Opdrijven van prijzen?quote:
Yep. Naja, tov het niveau van wat het anders zou zijn.quote:
Mijn hoofd probeert dit te begrijpen. Aders zetten uit, er is bijna geen plaats meer voor mijn reptielenfuncties, haren vallen uit. Ze, ik ga dit nu heel eenvoudig proberen uit te leggen, zegt dat islamofobie al aanwezig was in de tijd van de Kruistochten en dat het verstrengeld is met antisemitisme. Nu, er is geen parallel. Toon anders de context eens, want hier staat niets zinnigs.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat over het citaat wat de Paus heeft gebruikt. Vervolgens haalt ze daar het verleden bij om "ons" hedendaags gevoel richting de islam te beschrijven. Een parallel.
And yet you used it to pay your way through university.quote:If i keep it, i am a criminal and if i give it to the government i'm a fool.
Ik heb je geloof ik al eens uitgelegd dat mijn werkgever dat betaalt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
And yet you used it to pay your way through university.
Moet dat nou zo kleinerend, stommeneertje?quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mijn hoofd probeert dit te begrijpen. Aders zetten uit, er is bijna geen plaats meer voor mijn reptielenfuncties, haren vallen uit. Ze, ik ga dit nu heel eenvoudig proberen uit te leggen, zegt dat islamofobie al aanwezig was in de tijd van de Kruistochten en dat het verstrengeld is met antisemitisme. Nu, er is geen parallel. Toon anders de context eens, want hier staat niets zinnigs.
Is nog steeds andermans geldquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik heb je geloof ik al eens uitgelegd dat mijn werkgever dat betaalt.![]()
Als je het zo beredeneert, dan is mijn salaris ook andermans geld. Zo zit het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is nog steeds andermans geld![]()
(Hoi EWS!)
Volgens mij is alle geld uiteindelijk eigendom van de staat. Volgens DNB, toch?quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert, dan is mijn salaris ook andermans geld. Zo zit het natuurlijk niet.
Ook hoi, lang geleden.
Zoiets, maar je bent verplicht belasting te betalen in Euro's. Daar ontkom je, al was het alleen al uit puur lijfsbehoud, dus niet aan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij is alle geld uiteindelijk eigendom van de staat. Volgens DNB, toch?
Even mijn moeder bellen dan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:08 schreef Sidekick het volgende:
We erven geen geld van onze ouders, we lenen het van onze kinderen.
Je gaat rente vragen?quote:
BBCquote:Thai Prime Minister Thaksin Shinawatra has declared a state of emergency in Bangkok amid reports of a coup attempt. Soldiers have entered Government House and tanks have moved into position around the building.
Mr Thaksin, who is at the UN in New York, said he had removed the chief of the army.
National television announced that forces had taken control of Bangkok "to maintain law and order", and that they were declaring loyalty to the king.
However, the BBC's Kate McGeown in Bangkok says King Bhumibol is held in high esteem by all Thais, and the declaration of loyalty does not necessarily imply that he backs the takeover attempt.
An army-owned TV station is showing images of the royal family and songs linked in the past with military coups. The announcement said the troops belonged to the "Council of Political Reform".
BBC World, CNN and other international news channels have been taken off the air, readers in Thailand told the BBC News website by email.
Our correspondent says low-level rumours of a possible coup have been circulating for weeks.
Thai media say that two army factions appear to be heading for a clash, with one side backing the prime minister and the other side backing military commander Lieutenant General Sonthi Boonyaratglin.
The general was sacked by the prime minister earlier in the day.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Alsof die Abraham niet een ongelovelijke klootzak was, als ie geleefd had.
Hey Floripasquote:
eeuh?quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Driemaal is scheepsrecht, Godslasteraar.
Ik bekeer me tot een godsgeloof. Er zijn grenzen.
Ken jij het boek "De bijbel als mythe" van Silverstein?quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Alsof die Abraham niet een ongelovelijke klootzak was, als ie geleefd had.
Toch nog een goeie uitspraak van Pechtold.quote:Alexander Pechtold van D66 noemt premier Jan Peter Balkenende "een blije dominee die nog nooit in de grote stad is geweest".
OngeloFelijk, Godslasteraar.quote:
Wat heeeft Pechtold zelf nu bereikt? Laat hem een keer terug komen als ie zelf MP geweest isquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:56 schreef pberends het volgende:
Marijnissen: Prinsjesdag is propaganda
[..]
Toch nog een goeie uitspraak van Pechtold.
Dat zeg ik: Toch nog een goeie uitspraak van Pechtold. Waarschijnlijk de laatste die hij in de kamer kan doen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat heeeft Pechtold zelf nu bereikt? Laat hem een keer terug komen als ie zelf MP geweest is
Verdomd, das leuk, en ik heb al zo weinig archelogische boeken. Aan te bevelen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:56 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ken jij het boek "De bijbel als mythe" van Silverstein?
Ik hoopte eigenlijk dat jij er iets over zou kunnen zeggenquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Verdomd, das leuk, en ik heb al zo weinig archelogische boeken. Aan te bevelen?
in fok! taal: JP is een blije gristenjostiquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:56 schreef pberends het volgende:
Marijnissen: Prinsjesdag is propaganda
[..]
Toch nog een goeie uitspraak van Pechtold.
quote:
quote:Inanna lijkt dus wel op vrouwlijke natuurkundigen. Ze is slim, vindt waarheid op dezelfde manier als ons, maar ze is wel een echte vrouw.
quote:
Ze zullen zich wel een beetje eenzaam voelen.quote:Inanna is een commissie van de afdeling Technische Natuurkunde van de Universiteit Twente. Haar doelgroep bestaat uit alle vrouwelijke studentes en wetenschappelijk medewerksters van Technische Natuurkunde, de TN-dames.
owquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
OngeloFelijk, Godslasteraar.
De eerste keer schreef is al dat ik me zou bekeren als je dat zo bleef spellen. Nog een geloof wat je me kan aanraden?
quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
in fok! taal: JP is een blije gristenjosti
Brrr. Ik ben nog eens tot een bijeenkomst gedwongen van meisjes in de techniek. De horror, de horror. Het was veruit het ergste wat ik heb moeten doorstaan in die 'techniek'.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Ze zullen zich wel een beetje eenzaam voelen.
Ik kom 'm je elke keer onder de neus wrijvenquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:13 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
owik vrees dat je je dan tot vele religies moet bekeren, of meerdere malen, die fout zit er bij mij diep in geloof ik.
Ghe. Ik kan wel aardbeien leveren voor de eredienst.quote:en geloof, tja, ik ken wel het Slagroomplusaardbeien-isme. Dat houdt in dat je je éénmaal per week in aanwezigheid van een hogepriester, wiens naam begint met een A, zal bedekken met slagroom gegarneerd met aardbeien. Vervolgens zal de hoge-priester je van top tot teen aflikken. Vervolgens wordt het ritueel afgesloten met een drieendertig minuten durende ruige-sex-ritueel. ()
Vertel eens, wat voor paradijs ligt er in het verschiet?quote:Een beetje vreemd, toegegeven, maar gegarandeerd naar het paradijs![]()
dan zal het wel overgaan op den duurquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kom 'm je elke keer onder de neus wrijven.
[..]
kom kom kom kom maaaarrrrrr, whehehequote:Ghe. Ik kan wel aardbeien leveren voor de eredienst.
[..]
één met slagroom, aarbeien en perverse hogepriesters uiteraardquote:Vertel eens, wat voor paradijs ligt er in het verschiet?
quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:24 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Eén keer raden wat een coup-poging inhoudt wanneer Wilders premier is...
10 maanden later...quote:Het voormalig lid van de VVD klimt intussen nog steeds in de peiling. Stond hij vorige week zondag nog op 26 zetels, nu zou hij volgens Maurice de Hond zelfs kunnen rekenen op 29 zetels.
Waarom dat haar?!? Waarom dat hoofd?quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:24 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Eén keer raden wat een coup-poging inhoudt wanneer Wilders premier is...
Denk je? Ik boek zelden enig resultaat hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:25 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
dan zal het wel overgaan op den duur![]()
Nou ja, geen kas, van de volle grond dus seizoensgroente he.quote:[..]
kom kom kom kom maaaarrrrrr, whehehe![]()
Ja, wat het paradijs'lijke is voor de clerus is vaak best makkelijk in te vullen. Maar de brave volgeling, waar doet de gelovige dat allemaal voor, al dat gedoequote:[..]
één met slagroom, aarbeien en perverse hogepriesters uiteraard![]()
Een man drinkt geen senseoquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:36 schreef du_ke het volgende:Nou is "koffie" zetten met een senseo zo makkelijk maar als je de klep open laat staan geeft het nog steeds een bende
.
De weg naar seksueel getinte opmerkingen staat vrij...quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Brrr. Ik ben nog eens tot een bijeenkomst gedwongen van meisjes in de techniek. De horror, de horror. Het was veruit het ergste wat ik heb moeten doorstaan in die 'techniek'.
edit: landelijke bijeenkomst, 4 dagen, in een kampeerboerderij op de Veluwe.
Kom maar kom maar kom maar ...........quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De weg naar seksueel getinte opmerkingen staat vrij...
quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Denk je? Ik boek zelden enig resultaat hoor.
heb vanochtend nog pannenkoeken gegeten met aardbeienjam, van ma Godslasteraarquote:Nou ja, geen kas, van de volle grond dus seizoensgroente he.
[..]
sinds wanneer moet een paradijs leuk zijn voor de volgelingen? Dergelijke rebelse en ongepaste ideeën moeten we niet hebbenquote:Ja, wat het paradijs'lijke is voor de clerus is vaak best makkelijk in te vullen. Maar de brave volgeling, waar doet de gelovige dat allemaal voor, al dat gedoe?
quote:Machtsspel om 260 miljard dollar
Shell botst met Russische overheid over milieuvergunning
Energieconcern Shell is door de Russische overheid gedwongen een van ’s werelds grootste olie- en gasprojecten stil te leggen. Achter deze beslissing gaat een machtsspel schuil. Inzet: een uiteindelijke opbrengst van 260 miljard dollar.
Rotterdam, 19 sept. Zo doet Rusland zaken. Het intrekken van de milieuvergunning voor Sachalin II, een van de grootste olie- en gasprojecten ter wereld, is een poging om meer greep te krijgen op de rijke energiebronnen van het land. Hetzelfde gebeurt in andere olierijke landen als Venezuela. Want met de huidige hoge olieprijzen staat energie gelijk aan heel veel geld. Dus macht. En dat is wat president Poetin van Rusland nastreeft.
Na de renationalisatie van de Russische private olieconcerns Yukos en Sibneft, die respectievelijk in handen kwamen van de staatsbedrijven Rosneft en Gazprom, richt de Russische staat zijn pijlen nu op de buitenlandse bedrijven. Onder andere het Brits-Nederlandse olieconcern Shell, dat een meerderheidsbelang heeft in Sachalin II. De vraag is of de internationale zakenwereld zich hierdoor niet tegen Rusland keert, terwijl het land juist staat te springen om buitenlandse investeringen.
Het contract voor Sachalin II werd getekend in 1994, toen Rusland in een financiële crisis verkeerde en verlegen zat om geld. Daardoor konden de deelnemers in het olie- en gasproject, naast Shell de Japanse bedrijven Mitsui en Mitsubishi, een gunstige overeenkomst sluiten die is opgezet volgens een zogeheten production sharing agreement (PSA). Daarbij mogen de deelnemers eerst de ontwikkelingskosten terugverdienen, plus eenzesde van het geďnvesteerde kapitaal. Eerst schatte Shell de ontwikkelingskosten voor het project tot 2014 op 10 miljard dollar, maar dat bedrag werd een jaar geleden verdubbeld. Oorzaak waren onder meer de hoge prijzen voor het staal waarmee de pijpleidingen worden gelegd, en ongunstige valutakoersen. De aankondiging betekende voor Rusland dat het, volgens het contract, langer moet wachten totdat het geld krijgt uit het project. De opbrengst ervan wordt geschat op 260 miljard dollar.
De aankondiging kwam om nog een andere reden op een ongunstig tijdstip. Shell en Gazprom waren een paar weken eerder een ruil overeengekomen. Gazprom zou een aandeel van 25 procent krijgen in Sachalin II, en Shell zou in ruil daarvoor een aandeel van 50 procent krijgen in het grote Zapoljarnoje-gasveld, eveneens in West-Siberië. Toen bekend werd dat de Sachalin II veel duurder zou uitvallen dan geraamd, wilde Gazprom de inhoud van de overeenkomst herzien. Dat conflict is voor zover bekend nog steeds niet opgelost.
Volgens de uitvoerder van Sachalin II, de Sachalin Energy Investment Company (SEIC), heeft de Russische staat geen geldige redenen om het contract uit 1994 ongeldig te verklaren – een zet die eerder dit jaar werd voorgesteld door de Russische minister voor Natuurlijke Grondstoffen. De PSA is rechtsgeldig, aldus SEIC. Hetzelfde geldt voor de overeenkomst die Shell heeft met Gazprom. Dat de milieuvergunning voor Sachalin II nu is ingetrokken is volgens analisten pure blufpoker. Rusland probeert de deelnemers in het project dwars te zitten, en de druk op te voeren om de Russische staat – lees Gazprom – onder gunstige voorwaarden toe te laten tot het project. De vraag is of Rusland zich hiermee niet in zijn eigen voet schiet. Door het vertragen van het project lopen de kosten alleen maar verder op en zal Rusland – zolang het vasthoudt aan de PSA – nóg langer moeten wachten op zijn geld.
Naast Shell ondervindt ook het Franse olieconcern Total problemen in Rusland. Volgens het ministerie voor Natuurlijke Grondstoffen heeft het bedrijf de licenties voor het Siberische Kharjaga-veld geschonden, en wordt het daarvoor voor de rechter gedaagd.
Problemen doen zich verder voor bij Sachalin I, een project dat wordt geleid door het Amerikaanse olieconcern Exxon Mobil. Het bedrijf wil het opgepompte gas in vloeibare vorm verschepen naar onder meer Japan, maar Gazprom wil dat verhinderen en beroept zich daarbij op zijn monopolie op de gasexport, waarvoor Rusland vorig jaar een speciale wet heeft opgesteld. Exxon Mobil zou van de Russische autoriteiten ook te horen hebben gekregen dat het nieuw ontdekte velden in de buurt van Sachalin I niet zomaar in productie mag nemen. De overheid wil de velden per opbod verkopen. Exxon Mobil heeft gereageerd met de dreiging dat het project in West-Siberië „internationaal zichtbaar is en dient als een indicator voor het succes of falen van andere potentiële grote buitenlandse investeringen”. Rusland wil zijn bankensector en nutsbedrijven openstellen voor buitenlandse investeringen.
Het Sachalin II-project, dat voor Shell van groot economisch belang is, heeft al meer vertraging opgelopen. De werkzaamheden zijn tijdelijk stilgelegd nadat ’s werelds grootste organisatie voor natuurbehoud, de World Conservation Union, zijn zorgen had geuit over het effect van de geplande leidingen op de met uitsterven bedreigde grijze walvis. SEIC besloot vorig jaar de leidingen in zee om te leggen.
Shell heeft altijd volgehouden dat de winning van olie en gas bij Sachalin II eind dit jaar zal beginnen. Nu de milieuvergunning is ingetrokken, en het werk weer stilligt, is het de vraag of die deadline wordt gehaald.
Het private Russische olieconcern Yukos krijgt in 2004 een belastingclaim opgelegd van 27,5 miljard dollar. Het failliete bedrijf komt in handen van staatsbedrijf Rosneft. Eigenaar Michail Chodorkovski van Yukos wordt in de gevangenis gezet.
In Rusland wordt begin 2005 een wet van kracht die verbiedt dat buitenlandse en Russische offshore-bedrijven nog kunnen bieden bij de veiling van Russische grondstoffen. Alleen bedrijven die voor 51 procent in Russische handen zijn kunnen bieden.
Het Britse olieconcern BP krijgt in april 2005 een extra belastingaanslag van 1 miljard dollar.
De Russische staat neemt in juni 2005 een meerderheidsbelang in ’s werelds grootste gasbedrijf Gazprom.
Gazprom neemt in september 2005 het private Russische olieconcern Sibneft over.
Gazprom krijgt in juni 2006 een monopolie op alle gasexport vanuit Rusland.
De milieuvergunning voor Sachalin II, een van de grootste olie- en gasprojecten ter wereld, wordt ingetrokken door het Russische ministerie voor Natuurlijke Grondstoffen.
slecht weer gehad zeker? dat is altijd met dat soort dingen. Verder vieze toiletten/douches, met meerdere mensen op één kamer, met wie je liever niet in één kamer slaapt. Nietszeggende onbijten met van die slappe smakeloze bruine deegflapjes met slappe smakeloze kaasflapjes en slappe smakeloze thee.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Brrr. Ik ben nog eens tot een bijeenkomst gedwongen van meisjes in de techniek. De horror, de horror. Het was veruit het ergste wat ik heb moeten doorstaan in die 'techniek'.
edit: landelijke bijeenkomst, 4 dagen, in een kampeerboerderij op de Veluwe.
En lelijke wijvenquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:13 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
slecht weer gehad zeker? dat is altijd met dat soort dingen. Verder vieze toiletten/douches, met meerdere mensen op één kamer, met wie je liever niet in één kamer slaapt. Nietszeggende onbijten met van die slappe smakeloze bruine deegflapjes met slappe smakeloze kaasflapjes en slappe smakeloze thee.
![]()
Grefo´s, pissen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
kruisvaarders, moslims, gristus, piemols, wilders, homo's, pedofilie, Ahmed, knoflook.
Dan hoeven alleen nog dikke konten, grote tieten en fake lippen voorbij te komen en dan hebben we elk onderwerp hier weer gehad.quote:
Verhip!quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:20 schreef Apropos het volgende:
Hitler, Bush, Thieme en 11 september.
Blauwbilgorgel! Nog wakker, of blijven we malkander mislopen als de hoofdpersonen in een goedkope romcom?quote:
Referendum, dhimmi´s, Nederlandse cultuur en Carice van Houten.quote:
Dat staat rechtsonder.quote:
quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:23 schreef Autodidact het volgende:
Joop Wijn doet (bij Knevel) alsof hij Nederland hervormd heeft...
het is een echte narcistische homo he?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:23 schreef Autodidact het volgende:
Nog los daarvan krijg ik de kriebels van politici die het hebben over "als we vragen aan..."quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:23 schreef Autodidact het volgende:
Het weer was wel best, geloof ik. Maar ik had erg weinig met die meisjes, we moesten idioot stomme opdrachten doen (straatinterviews: wat vindt u nou van meisjes in de techniek?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:13 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
slecht weer gehad zeker? dat is altijd met dat soort dingen. Verder vieze toiletten/douches, met meerdere mensen op één kamer, met wie je liever niet in één kamer slaapt. Nietszeggende onbijten met van die slappe smakeloze bruine deegflapjes met slappe smakeloze kaasflapjes en slappe smakeloze thee.
![]()
Vechtprinses!quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Blauwbilgorgel! Nog wakker, of blijven we malkander mislopen als de hoofdpersonen in een goedkope romcom?
Gefeliciteerd, u heeft zojuist precies niets gezegd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:47 schreef Apropos het volgende:
Even voor de goede orde, de Kruisvaarders vertegenwoordigen bepaald niet de gevestigde orde van die dagen. Waarmee niet gezegd wil zijn dat ze verschoppelingen waren.
Laat voor jou doen, hm? Ik zie je de laatste tijd afglijden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Vechtprinses!.
Ik ben er nog even, nog even..
"Leuker kunnen we het maken"quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nog los daarvan krijg ik de kriebels van politici die het hebben over "als we vragen aan..."
Volgens mij faket hij dat perfecte-schoonzoonimago, en zit 'ie dadelijk thuis met z'n rits open te boeren bij het kijken van voetbalwedstrijden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:25 schreef Aoristus het volgende:
[..]
het is een echte narcistische homo he?
Om u te dienen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:30 schreef Floripas het volgende:
Is die HenriO er nog?
Wat vind je van dat grietje die de hele dag moet liggenquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"Leuker kunnen we het maken"
[..]
Volgens mij faket hij dat perfecte-schoonzoonimago, en zit 'ie dadelijk thuis met z'n rits open te boeren bij het kijken van voetbalwedstrijden.
Bizar! Ben benieuwd waar dit heengaat.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:43 schreef Lithion het volgende:
Rumoer in Thailand.
Liefste bereidt zich voor op ontslag. Lang leve de florissante economie van Balkenende gecombineerd met vakbondsregelingen en zelfbonussende mismanagers.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Laat voor jou doen, hm? Ik zie je de laatste tijd afglijden.![]()
Nabijheid van de Kroeg van Klaas, natuurlijk.
Is die HenriO er nog?
Fascist.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat vind je van dat grietje die de hele dag moet liggen![]()
quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Fascist.
[afbeelding]
Moge wij eve overgeve?
Da´s een kunst. Die ik niet van mijzelf heb.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, u heeft zojuist precies niets gezegd.
Hopelijk blijven ze in Thailand.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:33 schreef sizzler het volgende:
[..]
Bizar! Ben benieuwd waar dit heengaat.
Alleen bij van die stomme halfbčta's, de bedrijfskundigen enzo.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:32 schreef sigme het volgende:
He Floripas, jij bent bekend in het academische wereldje.
Is het normaal een antwoord te krijgen van een hoogleraar, vól typefouten, waarbij het gegeven antwoord geen antwoord is op de gestelde vraag maar wel reeds gegeven werd in de context bij de vraag?
Ik neem aan dat jullie volgende maand in Capelle gaan aanbellen om je 1% op te eisen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Liefste bereidt zich voor op ontslag. Lang leve de florissante economie van Balkenende gecombineerd met vakbondsregelingen en zelfbonussende mismanagers.
Eigenlijk niet, morgen vroeg op. Heb je een insteek?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:39 schreef Floripas het volgende:
Nog lang genoeg wakker om eens een stevig etatistisch gevecht aan te gaan?
Hoogleraar staatsrechtquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Alleen bij van die stomme halfbčta's, de bedrijfskundigen enzo.
Te lang in Leiden gestuurd, aan de Edmund Burke Acadamie?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Da´s een kunst. Die ik niet van mijzelf heb.
We moesten maar weer eens bij schoonmoederlief langs. Die kwijnt weg daar in Capelle, dus ik moet de kans nemen nu ik er nog af en toe kom.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jullie volgende maand in Capelle gaan aanbellen om je 1% op te eisen?
Ja. Over samenleven in een land waar je met het opsteken van een paraplu al een ander een oog uitprikt. Wat dus niet ongereguleerd kán.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:42 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, morgen vroeg op. Heb je een insteek?
Verstikkende vierde nota ruimtelijke ordening. De mosterdgas onder de nota's.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
We moesten maar weer eens bij schoonmoederlief langs. Die kwijnt weg daar in Capelle, dus ik moet de kans nemen nu ik er nog af en toe kom.
Vrijwillig komt een mens daar niet. Wat een dooie niksigheid. Geen stad, geen dorp, geen ruimte.
Dan heb jij andere ervaringen dan ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is mij even ontgaan wie de sharia wil invoeren. Verhelder eens ?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:37 schreef Godslasteraar het volgende:
hoe staat het trouwens met de invoering van de sharia, had Bea er nog wat over te melden? Of is dit thema tijdens prinsjesdag onder het tapijt geveegd?
Dan zal er wel veel animo zijn om het te reguleren en veel mensen die zich daar vrijwillig aan willen houden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:45 schreef Floripas het volgende:
Ja. Over samenleven in een land waar je met het opsteken van een paraplu al een ander een oog uitprikt. Wat dus niet ongereguleerd kán.
Hee!quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
hij leek even verontwaardigd dat God niet eens in de Europese Grondwet was opgenomen. Wat een idioot!quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:43 schreef Autodidact het volgende:
Nee, Knevel, gristelijke negers zijn niet beter.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Allejezus.
Meteen afstraffen door openbaar te maken, die email.
quote:Geachte professor Elzinga,
Enige tijd geleden heb ik een vraag voorgelegd aan het
Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP). Zij konden
die helaas niet beantwoorden en hebben mij, bij monde
van dhr Lucardie,
doorverwezen naar u.
Ik hoop dat u zo vriendelijk wilt zijn er even naar te
kijken.
Ik kan me herinneren vroeger op school geleerd te hebben
dat er een
verschil bestond tussen 'ongeldig' en 'blanco' stemmen.
Ongeldig -telt voor opkomst; verder nergens voor.
Blanco -telt voor opkomst; en als geldige stem bepaalt
het mede de
kiesdrempel en kiesdeler.
Het blijkt dat tegenwoordig blanco-stemmen worden geteld
als 'ongeldige'
stemmen. De kieswet uit 1989 kent 2 soorten stemmen:
geldige en
ongeldige. Meer smaken zijn er niet.
Wat ik me nu afvraag is het volgende:
Is het ooit zo geweest dat het verschil dat ik op school
leerde tussen
ongeldig en blanco stemmen in Nederland bestond?
Zo ja: wanneer is dat veranderd? En met welke motivatie?
Zo nee: werden blanco en (anderszins) ongeldig wel apart
geteld?
Ik hoop dat u mijn vraag kunt beantwoorden.
quote:De blanco stem kan een rol spelen indien er een
quorumvereiste is, bijvoorbeeld in gemeenteradn. deze telt
dan wel mee bij de telling van het quurom, maar niet bij
de uitslag. Ook bij opkosmtdrempels - zoals bij een
referendm kan de blncostem een zeekre betekenis hebben.
Bij andere verkiezingen niet: alleen geldige en ongeldige.
groet,
elzinga
Je zou er maar postbode zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
We moesten maar weer eens bij schoonmoederlief langs. Die kwijnt weg daar in Capelle, dus ik moet de kans nemen nu ik er nog af en toe kom.
Vrijwillig komt een mens daar niet. Wat een dooie niksigheid. Geen stad, geen dorp, geen ruimte.
Ik denk dat hij gewoon haast had.quote:
Wel met Engels en Frans, dat wel. "Likelyhood" en "Societé" gaan vaak aldus mis. Maar Nederlands?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan heb jij andere ervaringen dan ik.
quote:
Ja. Dat heet étatisme.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:47 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dan zal er wel veel animo zijn om het te reguleren en veel mensen die zich daar vrijwillig aan willen houden.
Ach niet iedereen streeft naar dezelfde perfectie in de taalkunde. Het is tenslotte niet voor iedereenquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wel met Engels en Frans, dat wel. "Likelyhood" en "Societé" gaan vaak aldus mis. Maar Nederlands?
Ongenadig. Het is nog die Elzinga ook! Waarmee de SP het aan de stok heeft, altijd en overal.quote:
Ik had het dus over taal- en letterkundigen met een dissertatie op zak, hč?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ach niet iedereen streeft naar dezelfde perfectie in de taalkunde. Het is tenslotte niet voor iedereen
een universitaire studie....
Ik was in de veronderstelling dat je het had over halve-beta'squote:Op dinsdag 19 september 2006 21:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik had het dus over taal- en letterkundigen met een dissertatie op zak, hč?
Nee. Dat heet vrijwillige zelfregulering.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:51 schreef Floripas het volgende:
Ja. Dat heet étatisme.
Mijn punt is dus: dat lijkt me een prachtig ideaal, maar slecht werkbaar, zoals communisme. Noem me cynisch, maar ik zou mezelf eerder zien als realistisch of pragmatisch.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee. Dat heet vrijwillige zelfregulering.
Een antwoord op iets wat ik niet vroeg en al wel wist?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon haast had.
Wees blij dat je antwoord hebt gekregen.![]()
quote:Geachte professor Elzinga,
Dank u wel voor uw antwoord.
Wat u mij antwoordt was mij al duidelijk.
Wat ik graag had willen weten is of het ooit anders is geweest.
Is er ooit, in Nederland, bij verkiezingen (niet referenda) een onderscheid geweest tussen 'blanco' stem en 'ongeldige' stem, waarbij de blanco stem dus wel geldig was, en meetelde voor kiesdrempel en kiesdeler.
Met vriendelijke groet,
quote:Dat weet ik zo niet uit het hoofd. bel eens met de Kiesraad.
Mensen die stemmen op niet-libertarische partijen dus...quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee. Dat heet vrijwillige zelfregulering.
Lees: "Val me niet de hele tijd lastig met je mailtjes als ik me even lekker zit af te trekken gezeten op mijn Bijzondere Leerstoel."quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Een antwoord op iets wat ik niet vroeg en al wel wist?
Dat heet ruis, noninformatie.
Maar ik heb 'm netjes bedankt hoor. En de vraag opnieuw gesteld.
[..]
[..]
In een minarchistische samenleving zou juist dat een punt zijn wat erg stevig aangepakt zou worden. Daar zou de overheid zich ook toe moeten beperken, het beschermen van de burger. Omschrijf de (minimale) taken van de overheid goed en laat ze zich daarop concentreren. Of we dan uiteindelijk ook die laatste taken nog aan de markt zouden kunnen overlaten zien we dan wel weer.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:58 schreef Floripas het volgende:
Mijn punt is dus: dat lijkt me een prachtig ideaal, maar slecht werkbaar, zoals communisme. Noem me cynisch, maar ik zou mezelf eerder zien als realistisch of pragmatisch.
Wat doe je bijvoorbeeld tegen mensenhandel? Ik noem maar iets geks.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Lees: "Val me niet de hele tijd lastig met je mailtjes als ik me even lekker zit af te trekken gezeten op mijn Bijzondere Leerstoel."
Je gaat toch niet serieus af op de uitslag van zo'n kut internettest?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:02 schreef Floripas het volgende:
Floripas is overigens nog steeds zeer onder de indruk van het contrast tussen autistisch broertje en op het absurde af onautistische Floripas.
Just as good as any. Je hebt die testen ook op papier, dan moet je de radiobutton vullen met lood.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je gaat toch niet serieus af op de uitslag van zo'n kut internettest?
Ik ook! We zijn geen echte vrouwen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:06 schreef sigme het volgende:
Ik ben trouwens bęte genoeg om het volgende POLSC volgnummer een speciaal nummer te vinden.
Je bent dus minarchist? Welke taken liggen er wel bij de overheid, welke niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
In een minarchistische samenleving zou juist dat een punt zijn wat erg stevig aangepakt zou worden. Daar zou de overheid zich ook toe moeten beperken, het beschermen van de burger. Omschrijf de (minimale) taken van de overheid goed en laat ze zich daarop concentreren. Of we dan uiteindelijk ook die laatste taken nog aan de markt zouden kunnen overlaten zien we dan wel weer.
Een beetje parfum op je mailtje spuiten doet wonderen bij mij.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:03 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Zou het helpen als ik een foto'tje bijsluit?
Defensie en een justitieel apparaat. Bondig genoeg?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:09 schreef Floripas het volgende:
Je bent dus minarchist? Welke taken liggen er wel bij de overheid, welke niet?
Ik denk dat de lijst korter is als je "welke wel" opsomt, niet? Heel bondig is prima.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ook! We zijn geen echte vrouwen.
Nee, ik lig dan in Morpheus' armen, mijn schaapjes in gedachten geteld hebbend.quote:Noem jij 'm "Les bętes et les fauves"?
Iets minder bondig, minarchist. Justitie is de uitvoering van de wet. Wat zou er ruwweg in die wet moeten staan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Defensie en een justitieel apparaat. Bondig genoeg?
Slaap is de neef van de dood.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:10 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
[..]
Nee, ik lig dan in Morpheus' armen, mijn schaapjes in gedachten geteld hebbend.
Jou hoef ik niet te verleiden tot zinnig antwoordquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een beetje parfum op je mailtje spuiten doet wonderen bij mij.
Waarom vind je 1024 bijzonderder dan 1023?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:06 schreef sigme het volgende:
Ik ben trouwens bęte genoeg om het volgende POLSC volgnummer een speciaal nummer te vinden.
Dat vatten we maar even op als een compliment.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Jou hoef ik niet te verleiden tot zinnig antwoord.
Ik vrees mijn voorland dan ook niet.quote:
Je moet echt niet meer zo lang wegblijven hoor, hier hebben we pas een heel topic over volgeluldquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:11 schreef Floripas het volgende:
Iets minder bondig, minarchist. Justitie is de uitvoering van de wet. Wat zou er ruwweg in die wet moeten staan?
EWS is 'n wijf!quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Waarom vind je 1024 bijzonderder dan 1023?
Inderdaad, 1024 is gewoon de tiende macht van 2.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom vind je 1024 bijzonderder dan 1023?
Ik bedoel maar. Je kan én lezen, én schrijven. Ik ken hoogleraren die het met minder moeten doenquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat vatten we maar even op als een compliment.
1023 is gewoon deelbaar door 3 hoor....quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Inderdaad, 1024 is gewoon de tiende macht van 2.
1023 is een Mersenne priemgetal !!
Oepsquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
1023 is gewoon deelbaar door 3 hoor....
Mijn vader doet de priemgetallen, ik niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het lijkt erop ja, maar het is precies het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Autodidact het volgende:. Lijkt wel Asimovs three-lawsysteem. (werkte niet hč)
quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Autodidact het volgende:. Lijkt wel Asimovs three-lawsysteem. (werkte niet hč)
dat ziet er heel onbetrouwbaar uitquote:
Makkelijk ezelsbruggetje is de cijfers bij elkaar optellen en dan kijken of dat deelbaar door 3 is.quote:
quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je moet echt niet meer zo lang wegblijven hoor, hier hebben we pas een heel topic over volgeluld
*kuch*contradictio in terminis*kuch*quote:DE LIBERTARISCHE GRONDWET:
Leuk, maar daar gáát je defensie en justitie. Wie handhaaft deze regel dan?quote:** ARTIKEL 1:
Geen persoon, groep personen of overheid mag geweld, dwang of fraude initiëren, of daarmee dreigen, tegen een ander individu of groep of zijn/hun eigendom.
Ik ruik een backfire.quote:** ARTIKEL 2:
Geweld mag moreel en legaal uitsluitend gebruik worden als verdediging tegen degenen die artikel 1 overtreden.
En wie toetst dat?quote:** ARTIKEL 3:
Er mag nooit een uitzondering gemaakt worden op artikel 1 en 2.
Het is wel een Mersenne composite trouwens, meer dan één priem factor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
1023 is gewoon deelbaar door 3 hoor....
Ach wie interesseert dat nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het is wel een Mersenne composite trouwens, meer dan één priem factor.
Heb jij de autismetest gedaan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
nou, dat was mij ook niet duidelijk hoorquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is mij even ontgaan wie de sharia wil invoeren. Verhelder eens ?
Dit vat ik op als een huwelijksaanzoek.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Je kan én lezen, én schrijven. Ik ken hoogleraren die het met minder moeten doen.
Je krijgt er meisjes mee.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ach wie interesseert dat nu eigenlijk?
En wat heb je eraan in het dagelijks leven?
oh ja, dat boek, dat moesten we maar eens uitzoeken of het wat is, ziet er leuk uit. Is geloof ik een vertaling uit het Engels, en dus zijn er ook vast wel wat internationale reviews.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Autodidact het volgende:
-knip-
Defensie initieert geen geweld maar reageert daar alleen op, het woord zegt het al. In overeenstemming met regel 2 dus. Een justitieel apparaat beslist in geschillen tussen twee burgers waar regel 1 of 2 in het geding is maar overtreedt deze niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:18 schreef Floripas het volgende:
Leuk, maar daar gáát je defensie en justitie. Wie handhaaft deze regel dan?
Ik ruik niets.quote:Ik ruik een backfire.
In een minarchie de overheid. In een kapitalistische anarchie de markt.quote:En wie toetst dat?
Ik weet niet precies wat je bedoelt met een Mersenne composite, maar als je bedoelt dat de factoren Mersenne priemgetallen zijn klopt ook dat niet ..quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het is wel een Mersenne composite trouwens, meer dan één priem factor.
Ja. 14 gewoon keurig in de middenmoot.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:20 schreef Floripas het volgende:
Heb jij de autismetest gedaan?
Nee de factoren zijn gewone priemgetallen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met een Mersenne composite, maar als je bedoelt dat de factoren Mersenne priemgetallen zijn klopt ook dat niet ..
(22-1) x 11 x (25-1)
En Uw antwoord is?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit vat ik op als een huwelijksaanzoek.
Maar .. dat zijn ze altijd ..quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee de factoren zijn gewone priemgetallen.
Ik had 32.quote:
?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar .. dat zijn ze altijd ..
Ik ken de omstandigheden natuurlijk niet, maar als 4 dagen afwezigheid een probleem vormt voor een stel jongens is het maar goed ook dat je daar verder niet tussen vertoefde. Daar ga je dan toch niet je tijd aan verspillen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Het weer was wel best, geloof ik. Maar ik had erg weinig met die meisjes, we moesten idioot stomme opdrachten doen (straatinterviews: wat vindt u nou van meisjes in de techniek?) en ik ben al niet zo'n gezelligheidmens (ja, met veel bier, dan wel) en niet zo'n meisjesliefhebber.
Bovendien kostte het me definief mijn plaats tussen de jongens, die week excursie die ik er tussenuit moest.
Dat uurtje per week verplichte praat met een mevrouw was al erg, maar dit was onoverkomenlijk.
Ja, het schijnt geaccepteerd te zijn in de bijbelwetenschap. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar hier is 'ie momenteel uitgeleend (pauperbieb).quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:22 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
oh ja, dat boek, dat moesten we maar eens uitzoeken of het wat is, ziet er leuk uit. Is geloof ik een vertaling uit het Engels, en dus zijn er ook vast wel wat internationale reviews.
Maar was er nou nog iets bijzonders aan 1023?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met een Mersenne composite, maar als je bedoelt dat de factoren Mersenne priemgetallen zijn klopt ook dat niet ..
(22-1) x 11 x (25-1)
Cabrón!quote:
Wat natuurlijk niet werkbaar is. Wanneer en op welke schaal reageer je ? Op een gegevent moment ben je zelf de agressor en vaak is een aanval de beste verdediging. Libertariërs zijn net zo wereldvreemd en naďef als een willekeurige communist.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Defensie initieert geen geweld maar reageert daar alleen op
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:27 schreef Lithion het volgende:
Zeg HenriOsewoudt, ik heb gisteren een interessante lezing gevolgd over netwerkdynamica en hoe je door het verbinden van mensen en het verlenen van gunsten tot een waardesysteem kan komen waarbij monetaire transacties vrijwel overbodig worden. Erg boeiend. Ik zal kijken of ik de tijd vind om een topic eraan te wijden, ik ben namelijk wel benieuwd hoe jij daar met jou libertarische visie tegenover staat. Ik zie namelijk veel raakvlakken.
??quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van alle getallen zijn de factoren priemgetallen.
Dat was een plagerij'tje.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ja. 14 gewoon keurig in de middenmoot.
Naja, ik dacht dat je het binair bedoelde .. dan leek 11111111 me "bijzonderder" dan 100000000.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar was er nou nog iets bijzonders aan 1023?
Ah, meneer is voorstander van de pre-emptive strike?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:28 schreef gelly het volgende:
vaak is een aanval de beste verdediging.
Laat hem eens aanloggen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Cabrón!
Overigens is ex-geliefde I., over uit het buitenland, nu de test aan het doen. Al drie kwartier...
Dat is inderdaad de vraag. Dáár zou de discussie over moeten gaan. Ik heb nooit beweerd dat het libertarisme het antwoord op alle vragen is. Dat maken andere mensen ervan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:28 schreef gelly het volgende:
Wat natuurlijk niet werkbaar is. Wanneer en op welke schaal reageer je ?
Misschien, maar een stuk vredelievender.quote:Libertariërs zijn net zo wereldvreemd en naďef als een willekeurige communist.
Het is de hoogste decimale waarde dat een unsigned 10bits binair getal kan bevatten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar was er nou nog iets bijzonders aan 1023?
Dat zegt EW tochquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is de hoogste decimale waarde dat een unsigned 10bits binair getal kan bevatten.
Geheel afhankelijk van de situatie natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ah, meneer is voorstander van de pre-emptive strike?
Hó, stop, je gaat te snel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Defensie initieert geen geweld maar reageert daar alleen op, het woord zegt het al. In overeenstemming met regel 2 dus. Een justitieel apparaat beslist in geschillen tussen twee burgers waar regel 1 of 2 in het geding is maar overtreedt deze niet.
[..]
Eén instantie hoeft maar geweld te gebruiken dat terecht is in de ogen van de ene helft van de bevolking maar een schande in de ogen van de andere helft (Ik noem hier de Amsterdamse doodgereden tasjesdief) en de poep raakt de ventilator, zoals de Amerikanen dat zo mooi zeggen. Dan komt er een geweldsspiraal waar geen einde aan komt.quote:Ik ruik niets.
[..]
Dus jij wilt een overheid het recht geven om zelf te beslissen of het zelf op juiste wijze geweld heeft geinitieerd, zonder systeem van checks & balances? Politiestaat, here we come.quote:In een minarchie de overheid. In een kapitalistische anarchie de markt.
In welke situatie is het geoorloofd en in welke situatie niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:32 schreef gelly het volgende:
Geheel afhankelijk van de situatie natuurlijk.
Iets zegt me dat dit héél onwaarschijnlijk is bij HO.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:38 schreef Floripas het volgende:
Dus jij wilt een overheid het recht geven
Beter maar niet meer. De vorige keer dreigde hij binnen een dag Lord_Vetinari's keel door te snijden, geloof ik. Mijn libertarische juntamanquote:
Ik dacht dat het Romeins was maar inderdaad, geen publiek recht meer, alleen privaatrecht.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:38 schreef Floripas het volgende:
Hó, stop, je gaat te snel.
Je wilt dus terug naar een soort van Germaans rechtsstelsel. Justitie komt pas in actie als burger A burger B aanklaagt, en niet eerder?
Die poep raakte nu anders ook behoorlijk de ventilator. Ook jij verwacht geloof ik een systeem waarin geen enkel vogelpoepje meer het windmolenpark raakt. Sorry, dat kan ik je niet geven. Daarvoor moet je bij de socialisten zijn.quote:Eén instantie hoeft maar geweld te gebruiken dat terecht is in de ogen van de ene helft van de bevolking maar een schande in de ogen van de andere helft (Ik noem hier de Amsterdamse doodgereden tasjesdief) en de poep raakt de ventilator, zoals de Amerikanen dat zo mooi zeggen. Dan komt er een geweldsspiraal waar geen einde aan komt.
Nee, want die overheid heeft het recht niet meer om geweld te initiëren. Ik had het puur over de justitiële taak zoals hierboven omschreven.quote:Dus jij wilt een overheid het recht geven om zelf te beslissen of het zelf op juiste wijze geweld heeft geinitieerd, zonder systeem van checks & balances? Politiestaat, here we come.
Toen ik nog beroeps was zat ik achter de radar van een geleide wapensysteem, dan ga je niet wachten met op het knopje drukken totdat er een bom op je knar ligt hequote:Op dinsdag 19 september 2006 22:38 schreef Lithion het volgende:
[..]
In welke situatie is het geoorloofd en in welke situatie niet?
Neeneenee, lieverd, zo snel kom je er niet mee weg. Niet als mijn naaldhak op je pandje staat.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de vraag. Dáár zou de discussie over moeten gaan. Ik heb nooit beweerd dat het libertarisme het antwoord op alle vragen is. Dat maken andere mensen ervan.
[..]
De meeste communisten in Nederland en daarbuiten zijn uitstekend vredelievend. En niet al het communistische geweld was laakbaar: overvallen op bonnencentra tijdens de bezetting om onderduikers te voeden.quote:Misschien, maar een stuk vredelievender.
Iemand heeft JOU leren schieten?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen ik nog beroeps was zat ik achter de radar van een geleide wapensysteem, dan ga je niet wachten met op het knopje drukken totdat er een bom op je knar ligt he
Je beseft niet half hoe waar dat is.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:44 schreef Floripas het volgende:
Ik ben het met je eens, Osewoudt, de overheid is een zichzelf vernietigend systeem.![]()
Wat doe je dan als de mafia een kind binnensmokkelt en voor de prostitutie gebruikt? Of als iemand een zwerver vermoordt?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik dacht dat het Romeins was maar inderdaad, geen publiek recht meer, alleen privaatrecht.
[..]
Ik bedoelde burgeroorlogen Rwanda-style. Vergeleken daarbij zie ik nu geen vogelpoepjes rondvliegen.quote:Die poep raakte nu anders ook behoorlijk de ventilator.
Nee, mallerd, kijk ook eens op meervrijheid.quote:Ook jij verwacht geloof ik een systeem waarin geen enkel vogelpoepje meer het windmolenpark raakt. Sorry, dat kan ik je niet geven. Daarvoor moet je bij de socialisten zijn.
[..]
Nee, maar wel om te reageren op geweld.quote:Nee, want die overheid heeft het recht niet meer om geweld te initiëren. Ik had het puur over de justitiële taak zoals hierboven omschreven.
Dat is geen pre-emptive strike; dan heeft de vijand jou al aangevallen, alleen is het nog wachten op de inslag.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:42 schreef gelly het volgende:
Toen ik nog beroeps was zat ik achter de radar van een geleide wapensysteem, dan ga je niet wachten met op het knopje drukken totdat er een bom op je knar ligt he
Ik ben van de historische discipline. Ik weet hoe rijken opkomen, ondergaan, ideeen die voor absoluut werden aangezien bij het vuil worden gezet. Ik weet hoe die dingen gaan. Maar jij weet het net zo min als ik. Zullen we baby's gaan maken?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je beseft niet half hoe waar dat is.
wordt ik nou in de maling genomen?quote:
De mafia verkrijgt zijn macht vooral door het omkopen van overheidsdienaren. Zwervers worden alleen in de boeken van Bret Easton Ellis op grote schaal vermoord. Als het wel gebeurt staat het je natuurlijk vrij om de dader aan te klagen uit naam van het slachtoffer. Hij heeft jou dan wel geen kwaad gedaan maar het slachtoffer heeft nog steeds recht op compensatie.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:48 schreef Floripas het volgende:
Wat doe je dan als de mafia een kind binnensmokkelt en voor de prostitutie gebruikt? Of als iemand een zwerver vermoordt?
Rwanda is bepaald geen libertarische samenleving.quote:Ik bedoelde burgeroorlogen Rwanda-style. Vergeleken daarbij zie ik nu geen vogelpoepjes rondvliegen.
Wat doet jouw staat in zo'n geval? Er zijn altijd gevallen te bedenken die op de grens balanceren. De vraag is of een overheid beter, of eerlijker, in staat is zulke gevallen te beoordelen dan de markt. Ik beweer van niet.quote:Nee, maar wel om te reageren op geweld.
Casus.
Twee mannen bedrijven wurgsex. Hmmm, heerlijk, wurgsex, denken die mannen. Dan gaat er eentje dood tijdens die wurgsex, en de andere gaat daar toevalligerwijs op vooruit, omdat hij de erfgenaam is. De overheid vermoedt geweld, maar kan niks bewijzen, en mag geen onderzoek instellen, en het slachtoffer is dood. Wat dan?
Uh ? De vijand vliegt dan nog enkel. Het was wel de bedoeling hem uit te schakelen voordat ie wat kon afgooien natuurlijk. Maar dat toont dus aan dat je niet enkel kunt wachten totdat je daadwerkelijk aangevallen wordt. Dit voorbeeld in een groter perspectief gezien is natuurlijk de aanval op Irak, als de informatie niet vervalst was that isquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:49 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat is geen pre-emptive strike; dan heeft de vijand jou al aangevallen, alleen is het nog wachten op de inslag.
.....................quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je beseft niet half hoe waar dat is.
Niks hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:53 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wordt ik nou in de maling genomen?
Dan weet je ook dat de samenlevingen die de burgers het meeste vrijheid verleenden ook de meeste welvaart kenden, en de meeste eerlijke kansen voor iedereen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:51 schreef Floripas het volgende:
Ik ben van de historische discipline. Ik weet hoe rijken opkomen, ondergaan, ideeen die voor absoluut werden aangezien bij het vuil worden gezet. Ik weet hoe die dingen gaan. Maar jij weet het net zo min als ik. Zullen we baby's gaan maken?
tja, "geaccepteerd in de bijbelwetenschap", is dat een pré?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, het schijnt geaccepteerd te zijn in de bijbelwetenschap. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar hier is 'ie momenteel uitgeleend (pauperbieb).
Ik zou het om willen draaien. Niet op de spelling letten aub.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:55 schreef Godslasteraar het volgende:
Wer Großes will, muß sich zusammenraffen:
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister,
Und das Gesetz nur kann uns Freiheit geben.
Goethe
Nee. Dat was wellicht ten tijde van de Amerikaanse drooglegging zo, toen sprong de mafia in een lacune van de overheid. Maar bekijk je de ontwikkeling van de Siciliaanse mafia, dan ontdek je dat het een autonome organisatie is die het land regeert - als alternatief voor de regering, die nooit greep heeft gekregen op het eiland. Een regering, ja, een anarchistische regering, die over lijken gaat. Liever niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:55 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De mafia verkrijgt zijn macht vooral door het omkopen van overheidsdienaren.
Het zou je verbazen hoeveel vooral vrouwwelijke daklozen in de wereld worden verkracht en/of vermoord.quote:Zwervers worden alleen in de boeken van Bret Easton Ellis op grote schaal vermoord.
Aha. Dus je mag wel namens iemand aanklagen? Maakt niet uit wie?quote:Als het wel gebeurt staat het je natuurlijk vrij om de dader aan te klagen uit naam van het slachtoffer.
Dus het gaat alleen om compensatie? En hoeveel compensatie wil je iemand geven die is verkracht, vermoord?quote:Hij heeft jou dan wel geen kwaad gedaan maar het slachtoffer heeft nog steeds recht op compensatie.
Rwanda verkeerde in staat van anarchie, maar je weet dat ik dat niet bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat als degene die denkt te reageren op geweld wordt gezien als de aanstichter van geweld dat deze dan met geweld gecorrigeerd zou kunnen worden, wat weer door degenen die dat niet erkenden als geweld kan worden gezien, enzovoorts. Zie de Israel-Libanonoorlog, dat was ongeveer zo'n effect. Van overheden, ja, maar het kan ook uit de samenleving gebeuren.quote:[..]
Rwanda is bepaald geen libertarische samenleving.
[..]
Wat kan de markt dan beoordelen in deze? Defensie?quote:Wat doet jouw staat in zo'n geval? Er zijn altijd gevallen te bedenken die op de grens balanceren. De vraag is of een overheid beter, of eerlijker, in staat is zulke gevallen te beoordelen dan de markt. Ik beweer van niet.
Nee, niet per definitie. Er zijn samenlevingen, zoals de oud-slavische, kende nauwelijks een centraal gezag, maar een systeem van privaat eigendom. Van land, dieren...en mensen. Dat is de automatische implicatie.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:57 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat de samenlevingen die de burgers het meeste vrijheid verleenden ook de meeste welvaart kenden, en de meeste eerlijke kansen voor iedereen.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik zou het om willen draaien. Niet op de spelling letten aub.
Wer zusammenraffen will, soll Großes erreichen.
In der Meister zeigt sich der Beschränkung.
Und nur die Freiheit kan uns ehrliche Gesetze geben.
Osewald
Al geschiedenis aan 't studeren?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:09 schreef Monidique het volgende:
Hallo.
En wat gaat jouw staat dan aan Sicilië doen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:04 schreef Floripas het volgende:
Nee. Dat was wellicht ten tijde van de Amerikaanse drooglegging zo, toen sprong de mafia in een lacune van de overheid. Maar bekijk je de ontwikkeling van de Siciliaanse mafia, dan ontdek je dat het een autonome organisatie is die het land regeert - als alternatief voor de regering, die nooit greep heeft gekregen op het eiland. Een regering, ja, een anarchistische regering, die over lijken gaat. Liever niet.
Als hij schuldig is zal hij het slachtoffer moeten compenseren. Aangezien die dood is zal hij waarschijnlijk levenslang de gevangenis ingaan. Of opgehangen worden. Als dat de gewoonte is in jouw regio of bij het rechtsbedrijf waar je hem hebt aangeklaagd.quote:Aha. Dus je mag wel namens iemand aanklagen? Maakt niet uit wie?
Stel, ik doe dat, uit de goedheid van mijn hart. Wat gebeurt er dan met de dader?
Hoe je een verkrachter of moordenaar het beste straft is een eeuwige vraag, daar kan ik je geen universeel antwoord op geven. Punt is dat compensatie van het slachtoffer voorop zou moeten staan, niet compensatie van 'de samenleving' (lees: inkomsten voor de overheid)quote:Dus het gaat alleen om compensatie? En hoeveel compensatie wil je iemand geven die is verkracht, vermoord?
Dit lijkt trouwens op het systeem van Wehrgeld.
Dat klopt.quote:Rwanda verkeerde in staat van anarchie, maar je weet dat ik dat niet bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat als degene die denkt te reageren op geweld wordt gezien als de aanstichter van geweld dat deze dan met geweld gecorrigeerd zou kunnen worden, wat weer door degenen die dat niet erkenden als geweld kan worden gezien, enzovoorts. Zie de Israel-Libanonoorlog, dat was ongeveer zo'n effect. Van overheden, ja, maar het kan ook uit de samenleving gebeuren.
Nee ik bedoelde weer jusitite. Rechtbanken die voortdurend oneerlijke uitspraken doen zouden weinig klanten trekken. Ja ik hoor je 'niche voor kinderverkrachters' al aankomen. We zijn weer ouderwets bezig, heerlijk. Welkom terug!!quote:Wat kan de markt dan beoordelen in deze? Defensie?
Al.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Al geschiedenis aan 't studeren?
dat klinkt een beetje naar Nietzsche eigenlijkquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik zou het om willen draaien. Niet op de spelling letten aub.
Wer zusammenraffen will, soll Großes erreichen.
In der Meister zeigt sich der Beschränkung.
Und nur die Freiheit kan uns ehrliche Gesetze geben.
Also sprach Osewald
Klopt. Waarin waren die oud-slavische samenlevingen dan wel vrijheidsberovend?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:07 schreef Floripas het volgende:
Nee, niet per definitie. Er zijn samenlevingen, zoals de oud-slavische, kende nauwelijks een centraal gezag, maar een systeem van privaat eigendom. Van land, dieren...en mensen. Dat is de automatische implicatie.
Wel als het een overtreding zou worden als je een spelfout maakt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:08 schreef Floripas het volgende:
![]()
Staat een minarchist ook afwijzend tegenover centraal opgelegd grammaticaal gezag?
Dat is oud-Romeins, toen men nog geen tweedeling in privaatrecht en publiekrecht kende. Maar in dat geval ga je een prijskaartje aan een leven hangen. Wat is tegen de strafrechtelijke leedtoevoeging?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Hoe je een verkrachter of moordenaar het beste straft is een eeuwige vraag, daar kan ik je geen universeel antwoord op geven. Punt is dat compensatie van het slachtoffer voorop zou moeten staan, niet compensatie van 'de samenleving' (lees: inkomsten voor de overheid)
Tja maar het aantal keren dat ik meer dan 1 bak achter elkaar drink is niet zo groot dan is een senseo dus wel handig. En een aantal AH excellent soorten smaken best ok. maar echte koffie wint idd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Een man drinkt geen senseo
In Engeland en andere landen kent men dat verschil nog steeds niet. Tegen de strafrechtelijke leedtoevoeging is dat ik niet inzie dat als persoon A een schop uitdeelt aan persoon B dat dan de overheid recht heeft op geld.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:16 schreef Argento het volgende:
Dat is oud-Romeins, toen men nog geen tweedeling in privaatrecht en publiekrecht kende. Maar in dat geval ga je een prijskaartje aan een leven hangen. Wat is tegen de strafrechtelijke leedtoevoeging?
Eerlijke koffiebonen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja maar het aantal keren dat ik meer dan 1 bak achter elkaar drink is niet zo groot dan is een senseo dus wel handig. En een aantal AH excellent soorten smaken best ok. maar echte koffie wint idd.
Ik ben geen Italiaans staatsburger, maar in enkele landen is de mafia aardig aangepakt. Japan, Spanje, Frankrijk, Griekenland, en ja, ook de VS.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
En wat gaat jouw staat dan aan Sicilië doen?
[..]
Opgehangen? Dus je vertrouwt de staat niet te beslissen over wegenbouw, maar wel over mensenlevens? Pfoe.quote:Als hij schuldig is zal hij het slachtoffer moeten compenseren. Aangezien die dood is zal hij waarschijnlijk levenslang de gevangenis ingaan. Of opgehangen worden. Als dat de gewoonte is in jouw regio of bij het rechtsbedrijf waar je hem hebt aangeklaagd.
In het geval van verkrachters en moordenaars is dat ook niet het geval.quote:[..]
Hoe je een verkrachter of moordenaar het beste straft is een eeuwige vraag, daar kan ik je geen universeel antwoord op geven. Punt is dat compensatie van het slachtoffer voorop zou moeten staan, niet compensatie van 'de samenleving' (lees: inkomsten voor de overheid)
[..]
Hoera!quote:Dat klopt.
[..]
Goed. Je hebt een rechtbank geleid door Jort Kelder en eentje geleid door Jan Marijnissen (ze moeten toch iets na de revolutie). Jij bent een rijke stinkerd die een fabriek naast mijn achtertuintje bouwt. Mijn kinderen gaan dood aan de kanker, en ik klaag jou aan, want dat vind ik geweld. Worden wij het eens over de rechtbank waar we heengaan?quote:Nee ik bedoelde weer jusitite. Rechtbanken die voortdurend oneerlijke uitspraken doen zouden weinig klanten trekken. Ja ik hoor je 'niche voor kinderverkrachters' al aankomen. We zijn weer ouderwets bezig, heerlijk. Welkom terug!!
Ik heb het dan ook niet zozeer over de boete, maar over de vrijheidsstraf.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
In Engeland en andere landen kent men dat verschil nog steeds niet. Tegen de strafrechtelijke leedtoevoeging is dat ik niet inzie dat als persoon A een schop uitdeelt aan persoon B dat dan de overheid recht heeft op geld.
Dat is overheid en gezondheidzorg. Laten wij ons even beperken bij overheid en het toemeten van leedtoevoeging, niet zijnde schadevergoeding of boete.quote:Overigens hangt er nu ook een prijskaartje aan een menselijk leven he. Dankzij het overheidsmonopolie op gezondheidszorg is het nu ook de overheid die bepaalt hoeveel een levensreddende behandeling maximaal mag kosten, ik dacht 80duizend euro.
Oh, ja. Tot in de achttiende en zelfs negentiende eeuw, horigen waren lijfeigenen die werden gestraft met lijfstraffen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Klopt. Waarin waren die oud-slavische samenlevingen dan wel vrijheidsberovend?
Oh ja, jij was grappig. Nu zit er rode wijn op de monitor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat iedereen wel iets heeft tegen nadelige effecten.
Het binnendringen van vijandelijk luchtruim kan al opgevat worden als een oorlogshandeling. Bovendien heb je het hier nu al niet meer over een pre-emptive strike, maar simpelweg over defensieve handelingen; je wordt al aangevallen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:55 schreef gelly het volgende:
Uh ? De vijand vliegt dan nog enkel. Het was wel de bedoeling hem uit te schakelen voordat ie wat kon afgooien natuurlijk.
Was het maar zo eenvoudig.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat iedereen wel iets heeft tegen nadelige effecten.
Staatsonderwijs specifiek is eerder liberaal: denk aan de Thorbeckes van deze wereld!quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Maar deze minarchist ergert zich (net als Sigme!) wel dood aan de enorme hoeveelheid spelfouten op Fok! en elders en claimt dat enkele decennia socialistisch staatsonderwijs er schuldig aan is.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Leuk, hč?
Welke methode hebben jullie voor Middeleeuwen?
Hm... hm... vandaag?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:23 schreef Aoristus het volgende:
potverdikkeme M, je zou bellen
Ik was er echt vol van overtuigd dat dat juist Germaans was.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is oud-Romeins, toen men nog geen tweedeling in privaatrecht en publiekrecht kende. Maar in dat geval ga je een prijskaartje aan een leven hangen. Wat is tegen de strafrechtelijke leedtoevoeging?
ja lul, schreef je gisterquote:
In geweldsdelicten is vaak geld niet van belang.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
In Engeland en andere landen kent men dat verschil nog steeds niet. Tegen de strafrechtelijke leedtoevoeging is dat ik niet inzie dat als persoon A een schop uitdeelt aan persoon B dat dan de overheid recht heeft op geld.
Sneu, inderdaad.quote:Overigens hangt er nu ook een prijskaartje aan een menselijk leven he. Dankzij het overheidsmonopolie op gezondheidszorg is het nu ook de overheid die bepaalt hoeveel een levensreddende behandeling maximaal mag kosten, ik dacht 80duizend euro.
Als de overheid dat al lukte is er geen reden dus om aan te nemen dat de markt het niet zou kunnen. Waarschijnlijk beter. Overigens is de mafia in Amerika juist al ontstaan dankzij idiote overheidsregels zoals het verbieden van alcohol. Hetzelfde geldt nu voor mafia-organisaties in de drugshandel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:20 schreef Floripas het volgende:
Ik ben geen Italiaans staatsburger, maar in enkele landen is de mafia aardig aangepakt. Japan, Spanje, Frankrijk, Griekenland, en ja, ook de VS.
Nee, ik zou zelf niet voor een regio of rechtsbedrijf kiezen dat de doodstraf hanteert, daar vertrouw ik niemand mee.quote:Opgehangen? Dus je vertrouwt de staat niet te beslissen over wegenbouw, maar wel over mensenlevens? Pfoe.
En wie betaalt al deze grappen?
Dat denk ik wel, omdat we de beslissing over naar welke rechtbank we gaan bij geschillen al hebben vastgelegd in het koopcontract van het huis of de fabriek.quote:Goed. Je hebt een rechtbank geleid door Jort Kelder en eentje geleid door Jan Marijnissen (ze moeten toch iets na de revolutie). Jij bent een rijke stinkerd die een fabriek naast mijn achtertuintje bouwt. Mijn kinderen gaan dood aan de kanker, en ik klaag jou aan, want dat vind ik geweld. Worden wij het eens over de rechtbank waar we heengaan?
Wat? Een privaatrechtelijke invulling van wat wij vandaag de dag strafrechtelijk noemen? Kan het niet gewoon zo zijn dat in dat opzicht het Romeinse stelsel en het Germaanse stelsel vergelijkbaar waren?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik was er echt vol van overtuigd dat dat juist Germaans was.
Onvermijdelijk in een étatistische samenleving.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:26 schreef Floripas het volgende:
Sneu, inderdaad.
Ja, maar ik heb geen vragen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat lief!
Als je vragen hebt zit ik hier, hoor.
Hoe reageert de markt op marktaanbieders die concurreren simpelweg door hun concurrenten een kogel door de kop te jagen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als de overheid dat al lukte is er geen reden dus om aan te nemen dat de markt het niet zou kunnen. Waarschijnlijk beter. Overigens is de mafia in Amerika juist al ontstaan dankzij idiote overheidsregels zoals het verbieden van alcohol. Hetzelfde geldt nu voor mafia-organisaties in de drugshandel.
Dus dat betekent dat het een vormvereiste wordt om in de overeenkomst een bevoegde rechter aan te wijzen. Wat gebeurt er als partijen niettemin niet aan dat vereiste voldoen maar toch een geschil over de nakoming van die overeenkomst krijgen?quote:Dat denk ik wel, omdat we de beslissing over naar welke rechtbank we gaan bij geschillen al hebben vastgelegd in het koopcontract van het huis of de fabriek.
en dat vind ik een verstandige nuance. Ooit zul je een instantie nodig hebben die boven de partijen staat en eenzijdig, dwingend kan optreden.quote:Natuurlijk zijn er gevallen te bedenken waar je die beslissing nog niet hebt vastgelegd en waarbij je niet tot overeenstemming komt. Dat is dan ook de essentie waarom ik me nog geen anarcho-kapitalist noem maar een minarchist. Als het echt moeilijk wordt heb ik graag nog een nachtwakersstaat achter de hand
Het idee op zich is misschien van Thorbecke, dat maakt het nog niet liberaal. De ongehoord grote invloed van de overheid op scholen is overigens iets van de laatste decennia en ontegenzeglijk van sociaal-democratische signatuur.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:24 schreef Floripas het volgende:
Staatsonderwijs specifiek is eerder liberaal: denk aan de Thorbeckes van deze wereld!
Hoe, in godsnaam, hoe dan, zonder geweldsmonopolie?!?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als de overheid dat al lukte is er geen reden dus om aan te nemen dat de markt het niet zou kunnen. Waarschijnlijk beter.
Ja, maar die gaf ik je al op een presenteerblaadje enkele postjes terug.quote:Overigens is de mafia in Amerika juist al ontstaan dankzij idiote overheidsregels zoals het verbieden van alcohol. Hetzelfde geldt nu voor mafia-organisaties in de drugshandel.
[..]
En wie die aangeklaagd zou worden wel?quote:Nee, ik zou zelf niet voor een regio of rechtsbedrijf kiezen dat de doodstraf hanteert, daar vertrouw ik niemand mee.
Bewaking kost altijd meer dan de gevangene opbrengt, zeker als je een béétje de mensenrechten in de gaten wilt houden. Ik maak van mijn Drentheland liever geen Goelag.quote:De grappen worden in eerste instantie natuurlijk betaald door de gevangenen zelf, die zullen moeten werken of een ultra-sober verblijf kennen.
[..]
Oh ja? Om met de Lonely Planet te spreken: "Good places go bad, bad places go bankrupt". Dat is de onzichtbare hand van de vrije markt. Ga jij bij het kopen van je huis vastleggen welke provider je voor altijd gaat gebruiken? Tot in de Dagen der Dagen?quote:Dat denk ik wel, omdat we de beslissing over naar welke rechtbank we gaan bij geschillen al hebben vastgelegd in het koopcontract van het huis of de fabriek.
Een nachtwakersstaat betaald door wie? Let wel, dit wil ik echt graag weten.quote:Natuurlijk zijn er gevallen te bedenken waar je die beslissing nog niet hebt vastgelegd en waarbij je niet tot overeenstemming komt. Dat is dan ook de essentie waarom ik me nog geen anarcho-kapitalist noem maar een minarchist. Als het echt moeilijk wordt heb ik graag nog een nachtwakersstaat achter de hand
Ik dacht dat Romeins Recht, uit de Codex Justinianus dus, juist het privékarakter van het rechtspreken afschafte. Van accusitoir naar inquisitoir-gemengde stijl. Maar ik ben geen jurist.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:27 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat? Een privaatrechtelijke invulling van wat wij vandaag de dag strafrechtelijk noemen? Kan het niet gewoon zo zijn dat in dat opzicht het Romeinse stelsel en het Germaanse stelsel vergelijkbaar waren?
Hij die zonder vragen zit is een gelukkig man.quote:
quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:35 schreef Floripas het volgende:
Of een debiel in bad met een volle erectie, overigens [/vasalis]
Die markt reageert door hun politiebedrijf opdracht te geven deze concurrent op te pakken en in staat van beschuldiging te stellen. Overigens zijn het in de praktijk vooral overheden die met het wetboek (of de democratische volmacht) in de hand mensen stelselmatig kogels door de kop jagen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:31 schreef Argento het volgende:
Hoe reageert de markt op marktaanbieders die concurreren simpelweg door hun concurrenten een kogel door de kop te jagen?
Die plegen dan contractbreuk. En dat mag niet.quote:Dus dat betekent dat het een vormvereiste wordt om in de overeenkomst een bevoegde rechter aan te wijzen. Wat gebeurt er als partijen niettemin niet aan dat vereiste voldoen maar toch een geschil over de nakoming van die overeenkomst krijgen?
Jammer is alleen dat in de praktijk die instantie altijd ook een partij wordt in bepaald opzicht.quote:en dat vind ik een verstandige nuance. Ooit zul je een instantie nodig hebben die boven de partijen staat en eenzijdig, dwingend kan optreden.
Nou....quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het idee op zich is misschien van Thorbecke, dat maakt het nog niet liberaal. De ongehoord grote invloed van de overheid op scholen is overigens iets van de laatste decennia en ontegenzeglijk van sociaal-democratische signatuur.
Volgens artikel 2 van de grondwet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:32 schreef Floripas het volgende:
Hoe, in godsnaam, hoe dan, zonder geweldsmonopolie?!?
Dat is nog maar de vraag. Ik denk niet dat er één Don bestaat die zijn onderdanen met een stalen gezicht twee derde van hun inkomen zou durven afpakken. Die Don zou het niet lang maken.quote:Ja, maar die gaf ik je al op een presenteerblaadje enkele postjes terug.
Voor veel mafia geldt dat dus niet. En zelfs jij hebt waarschijnlijk liever een staat boven je dan een Don met een plakkerig snorretje en een tic in zijn schiethand.
Een andere bron van inkomsten zijn de premies die je betaalt aan je politiebedrijf.quote:Bewaking kost altijd meer dan de gevangene opbrengt, zeker als je een béétje de mensenrechten in de gaten wilt houden. Ik maak van mijn Drentheland liever geen Goelag.
Nee. Waarom zou dat tot in dagen der dagen moeten? Je kan het ook ieder jaar opnieuw bekijken. Kost wel extra natuurlijk.quote:Oh ja? Om met de Lonely Planet te spreken: "Good places go bad, bad places go bankrupt". Dat is de onzichtbare hand van de vrije markt. Ga jij bij het kopen van je huis vastleggen welke provider je voor altijd gaat gebruiken? Tot in de Dagen der Dagen?
Een nachtwakersstaat zou al van enkele procenten...slik...belasting betaald kunnen worden.quote:Een nachtwakersstaat betaald door wie? Let wel, dit wil ik echt graag weten.
ja, maar Justinianus is hartstikke modern Romeins recht.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik dacht dat Romeins Recht, uit de Codex Justinianus dus, juist het privékarakter van het rechtspreken afschafte. Van accusitoir naar inquisitoir-gemengde stijl. Maar ik ben geen jurist.
Ik tel er maar 16, en alle 16 sociaal-democratisch.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:
Nou....
De naoorlogse ministers van Onderwijs en Wetenschappen
1. dr. G. van der Leeuw (PvdA): 24 juni 1945-3 juli 1946
2. dr. J.J. Gielen (KVP): 3 juli 1946-7 augustus 1948
3. dr. F.J. Th. Rutten (KVP): 7 augustus 1948-2 september 1952
4. mr. J.M.L.Th. Cals (KVP): 2 september 1952-24 juli 1963
5. mr. Th.H. Bot (KVP): 24 juli 1963-14 april 1965
6. mr. I.A. Diepenhorst (ARP): 14 april 1965-5 april 1967
7. dr. G.H. Veringa (KVP): 5 april 1967-6 juli 1971
8. mr. C. van Veen (CHU): 6 juli 1971-11 mei 1973
9. dr. J.A. van Kemenade (PvdA): 11 mei 1973-19 december 1977
10. dr. A. Pais (VVD): 19 december 1977-11 september 1981
11. dr. J.A. van Kemenade (PvdA): 11 september 1981-29 mei 1982
12. drs. W.J. Deetman (CDA): 29 mei 1982-16 september 1989
13. ir. G.J.M. Braks (CDA): 16 september 1989-7 november 1989
14. dr. ir. J.M.M. Ritzen (PvdA): 7 november 1989-3 augustus 1998
15. drs. L.M.L.H.A. Hermans (VVD): 3 augustus 1998-22 juli 2002
16. M.J.A. van der Hoeven (CDA): 22 juli 2002-heden
Vier van de twintig. Mwa, ach.
Of iedereen die, geweer in de hand, in de lacune van de afwezige overheid springt met een Kalasnikov in z'n hand, zoals de Khmers, de Taliban, ja, wie eigenlijk niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Die markt reageert door hun politiebedrijf opdracht te geven deze concurrent op te pakken en in staat van beschuldiging te stellen. Overigens zijn het in de praktijk vooral overheden die met het wetboek (of de democratische volmacht) in de hand mensen stelselmatig kogels door de kop jagen.
[..]
Daar zag ik niks over staan in je grondwet.quote:Die plegen dan contractbreuk. En dat mag niet.
Hm, je postfrequentie neemt af. Heb ik de match gewonnen?quote:Jammer is alleen dat in de praktijk die instantie altijd ook een partij wordt in bepaald opzicht.
(De wijn doet mij mistellen. Maar ja, ik heb ook maar een 1 op de autisme-geigerteller, dus dat verbaast niemand).quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik tel er maar 16, en alle 16 sociaal-democratisch.
1 politiebedrijf?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Die markt reageert door hun politiebedrijf opdracht te geven deze concurrent op te pakken en in staat van beschuldiging te stellen. Overigens zijn het in de praktijk vooral overheden die met het wetboek (of de democratische volmacht) in de hand mensen stelselmatig kogels door de kop jagen.
Je kunt geen contractbreuk plegen ten aanzien van een beding dat niet gemaakt is. Ook al had het gemaakt moeten worden.quote:Die plegen dan contractbreuk. En dat mag niet.
De rechter zoals wij hem kennen staat volmaakt boven de partijen. Als dat niet het geval is en ook maar de schijn van partijdigheid bestaat, kan ie gewraakt worden.quote:Jammer is alleen dat in de praktijk die instantie altijd ook een partij wordt in bepaald opzicht.
Again, dat zijn voorbeelden van totalitaire ideologieën. Again, jouw staat heeft daar net zomin een antwoord op.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:41 schreef Floripas het volgende:
Of iedereen die, geweer in de hand, in de lacune van de afwezige overheid springt met een Kalasnikov in z'n hand, zoals de Khmers, de Taliban, ja, wie eigenlijk niet?
Contractbreuk is een vorm van fraude.quote:Daar zag ik niks over staan in je grondwet.
Nee, maar ik ga wel zo pitten. Heb genoten!quote:Hm, je postfrequentie neemt af. Heb ik de match gewonnen?
10, 9, 8, 7...
Pim kwam als enige een beetje in de buurt ("De bijstand? Weg ermee!")quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:43 schreef Floripas het volgende:
(De wijn doet mij mistellen. Maar ja, ik heb ook maar een 1 op de autisme-geigerteller, dus dat verbaast niemand).
En voor jou is zelfs Bolkestein sociaal-democratisch, hm?
Is er wel een Nederlandse politicus, uit heden of verleden, die niet sociaal democraat was?
dus christenen en socialisten die onderwijs beheersen. Geweldig, juist dé twee partijen die een verstandig mens zo ver mogelijk van z'n kinderen zou moeten houden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou....
De naoorlogse ministers van Onderwijs en Wetenschappen
1. dr. G. van der Leeuw (PvdA): 24 juni 1945-3 juli 1946
2. dr. J.J. Gielen (KVP): 3 juli 1946-7 augustus 1948
3. dr. F.J. Th. Rutten (KVP): 7 augustus 1948-2 september 1952
4. mr. J.M.L.Th. Cals (KVP): 2 september 1952-24 juli 1963
5. mr. Th.H. Bot (KVP): 24 juli 1963-14 april 1965
6. mr. I.A. Diepenhorst (ARP): 14 april 1965-5 april 1967
7. dr. G.H. Veringa (KVP): 5 april 1967-6 juli 1971
8. mr. C. van Veen (CHU): 6 juli 1971-11 mei 1973
9. dr. J.A. van Kemenade (PvdA): 11 mei 1973-19 december 1977
10. dr. A. Pais (VVD): 19 december 1977-11 september 1981
11. dr. J.A. van Kemenade (PvdA): 11 september 1981-29 mei 1982
12. drs. W.J. Deetman (CDA): 29 mei 1982-16 september 1989
13. ir. G.J.M. Braks (CDA): 16 september 1989-7 november 1989
14. dr. ir. J.M.M. Ritzen (PvdA): 7 november 1989-3 augustus 1998
15. drs. L.M.L.H.A. Hermans (VVD): 3 augustus 1998-22 juli 2002
16. M.J.A. van der Hoeven (CDA): 22 juli 2002-heden
Vier van de twintig. Mwa, ach.
Zou het dan verboden zijn om te zeggen: "Als je me niet mijn *kuch* premie betaalt, dan kunnen er ongelukken gebeuren met je dochter."quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Volgens artikel 2 van de grondwet.
[..]
Oh, is het al tweederde? McCarthy houdt het nog op de helft.quote:Dat is nog maar de vraag. Ik denk niet dat er één Don bestaat die zijn onderdanen met een stalen gezicht twee derde van hun inkomen zou durven afpakken. Die Don zou het niet lang maken.
[..]
Aha! Dus toch. "Ongelukjes zitten in een klein hoekje, meneer. Da's dan 50 goudklompjes, graag. Anders kunnen we niet uw veiligheid garanderen...quote:Een andere bron van inkomsten zijn de premies die je betaalt aan je politiebedrijf.
[..]
Al met al best duur, jouw samenleving.quote:Nee. Waarom zou dat tot in dagen der dagen moeten? Je kan het ook ieder jaar opnieuw bekijken. Kost wel extra natuurlijk.
[..]
Dus feitelijk wil je geld afpakken van de armen om de rijken mee te beschermen?quote:Een nachtwakersstaat zou al van enkele procenten...slik...belasting betaald kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |