Haar eigen uitkering gaat naar een goed doel, maar dat kun je je ook makkelijk veroorloven als je miljoenen bezitquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
Ja.
Het lijkt wel een state of the union, bijna.
Zo geweldig minder uitkeringen. Ja. Maar dat is enkel en alleen maar omdat er meer geweigerd worden.
Niet dat dat erg is overigens, maar het kwam over alsof onze maatschappij ineens gezonder was geworden.
Inderdaad. Zoiemand verdient een functie in Madurodam of de Zaanse Schans ofzoquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Troonrede: "Nederland werkt"
Nu de Koningin zelf nog.
Armstrong: Our Islamophobia dates back to the time of the Crusades, and is entwined with our chronic anti-semitism. Some of the first Crusaders began their journey to the Holy Land by massacring the Jewish communities along the Rhine valley; the Crusaders ended their campaign in 1099 by slaughtering some 30,000 Muslims and Jews in Jerusalem.quote:Mutant:
Tuurlijk lult ze de ruimte in, want ze zegt dingen waarvan jij ze niet kan verdragen. Het zou je hele beeld omver gooien.
Als we dan weer eens een optelsom moeten maken van misdadig gedrag door christenen - moslims, dan wel van beide zijdes aub. We kunnen ook de invallen van moslims in India eens bekijken. Dat schijnt een onwaarschijnlijk bloedbad geweest te zijn, inclusief oogegetuigenverslagen van moslims, vergelijkbaar met oogegetuigenverslagen van christenen tijdens de kruistochten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:02 schreef Monidique het volgende:
Waarom moet je het over Timoerlenk hebben die driehonderd jaar later leefde als je het over de Kruistochten hebt?
Dhimmi heb ik haar niet genoemd. Ik zie in haar meer de ideologe van zo iemand als Joseph Liebermann met z'n esoterische drie-religies-van-Abraham-gezeik. Alsof die Abraham niet een ongelovelijke klootzak was, als ie geleefd had.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:11 schreef Monidique het volgende:
De Kruistochten zijn een stokpaardje, ja, omdat ze vrij uniek zijn (nou ja, nou ja). Het was daadwerkelijk een religieuze oorlog, gevoerd door de hele christenheid, buiten Europa, tegen (maar ook samen met) moslims, uiteindelijk leidend tot tweehonderd jaar bezetting. Dat is geen beleg van Wenen of slag bij Tours of verovering van Mexico, hoewel dat laatste op zijn manier ook vrij -nou ja, nou ja- uniek is.
Ik weet niet waar jullie op doelen, op welke uitzending van welke serie dan ook, maar Armstrong geeft toch altijd wel een aardig beeld van zekere islamitische zaken. Misschien wat te weinig de negatieve kanten belichtend, maar zeker niet de kritiekloze dhimmi zoals jullie haar voorstellen.
Jouw dubbele standaard bestaat niet. Nauwelijks. Waarom er hier meer aandacht is voor de Kruistochten dan voor de invallen in hindoeïstisch India hoef ik toch niet uit te leggen, hoop ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:12 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gek genoeg hoor je hier echter nooit iets over. Waarom toch die dubbele standaarden als de islam ter sprake komt? Dat moslims er niet aan willen, begrijpelijk, maar waarom zouden wij in het Westen om de hete brei willen draaien?
Ja.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
De Kruistochten vormen onderdeel van het Middeleeuwse christendom zoals dat door de toenmalige geestelijke leiders in de eerste plaats en inwoners van Europa werd geïnterpreteerd en gepredikt.
Welke parallel wordt er getrokken?quote:Een parallel trekken met tegenwoordig slaat kant noch wal.
Dat hangt er een beetje vanaf. Welke aspecten vergelijk je? Betreffende religieuze inspiratie, ja, dan zijn de jihadisten vergelijkbaar met de kruisvaarders. Organisatie en bezetting? Dan is de vergelijking met de Westerse wereld beter.quote:Je zou die mentaliteit beter kunnen projecteren op de huidige islam en dan met name in het MO. De parallel Kruistochten en Jihad is beter te trekken dan Kruistochten en de huidige Westerse wereld.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:18 schreef Monidique het volgende:
Welke parallel wordt er getrokken?
quote:Our Islamophobia dates back to the time of the Crusades, and is entwined with our chronic anti-semitism.
Ik vergelijk de religieuze inspiratie omdat die de basis vormt voor de Kruistochten dan wel de jihad.quote:Dat hangt er een beetje vanaf. Welke aspecten vergelijk je? Betreffende religieuze inspiratie, ja, dan zijn de jihadisten vergelijkbaar met de kruisvaarders. Organisatie en bezetting? Dan is de vergelijking met de Westerse wereld beter.
Ik zie nog steeds geen parallel worden getrokken.quote:
Ja, oké.quote:Ik vergelijk de religieuze inspiratie omdat die de basis vormt voor de Kruistochten dan wel de jihad.
méér aandacht? er is volstrekt géén aandacht voor wat er in India gebeurt is. En als er aandacht aan geschonken zou worden zal Armstrong weer over islamofobie beginnen te toeteren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jouw dubbele standaard bestaat niet. Nauwelijks. Waarom er hier meer aandacht is voor de Kruistochten dan voor de invallen in hindoeïstisch India hoef ik toch niet uit te leggen, hoop ik.
Ze heeft het erover dat "onze" vooroordelen en angst voor de islam uit de tijd van de Kruistochten komt. Ik vind het enorm eenzijdig belicht.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:27 schreef Monidique het volgende:
Ik zie nog steeds geen parallel worden getrokken.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:31 schreef Floripas het volgende:
Zei iemand "kruistochten"?
Islamofobie dateert al uit de tijd van de Kruistochten en is verstrengeld met ons chronisch antisemitisme, dat staat er. Er wordt geen parallel getrokken en ik kan deze ene zin, zonder de context, onmogelijk "enorm eenzijdig belicht" noemen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze heeft het erover dat "onze" vooroordelen en angst voor de islam uit de tijd van de Kruistochten komt. Ik vind het enorm eenzijdig belicht.
Het lijkt erop alsof jij dat erin wilt lezen, want dat staat er niet.quote:Net alsof de islam een religie is van vrede en tolerantie en wij door en door slecht zijn met "ons" christendom.
"Onze" vooroordelen over Joden stammen ook uit de Middeleeuwen. Dat wil niet zeggen dat wij niet zelf verantwoordelijk zijn voor ons discours, zeg.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze heeft het erover dat "onze" vooroordelen en angst voor de islam uit de tijd van de Kruistochten komt. Ik vind het enorm eenzijdig belicht.
Here we go again..quote:Om uiteindelijk het landelijke kwantitatieve woningtekort terug te dringen tot 1,5 procent in 2010 moeten vanaf 2007 ongeveer 90 duizend nieuwe woningen per jaar worden gebouwd. Om dat te bereiken zal het kabinet de woningbouwafspraken nauwlettend monitoren. Gemeenten en woningcorporaties die achterlopen worden daarop aangesproken. Herstructurering van oude stadswijken leidt tot een merkbaar positieve ontwikkeling in de steden. Er wonen in de steden nu meer hoger opgeleiden en de gemiddelde inkomenspositie van stadsbewoners is gestegen ten opzichte van de rest van het land. Verder zal met ingang van 2007 het huurbeleid worden verruimd. Dit kan de productie van nieuwe huurwoningen ondersteunen doordat verhuur winstgevender wordt. Bovendien kan het beleid op langere termijn bijdragen aan het verminderen van goedkoop scheefwonen. Het kabinet neemt daarnaast maatregelen die beogen om starters op de woningmarkt te ondersteunen. Dat gebeurt met een rijksbijdrage aan startersleningen en door de verruiming van de Wet bevordering eigen woningbezit (de BEW-plus).
Het gaat over het citaat wat de Paus heeft gebruikt. Vervolgens haalt ze daar het verleden bij om "ons" hedendaags gevoel richting de islam te beschrijven. Een parallel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Islamofobie dateert al uit de tijd van de Kruistochten en is verstrengeld met ons chronisch antisemitisme, dat staat er. Er wordt geen parallel getrokken en ik kan deze ene zin, zonder de context, onmogelijk "enorm eenzijdig belicht" noemen.
[..]
Het lijkt erop alsof jij dat erin wilt lezen, want dat staat er niet.
Opdrijven van prijzen?quote:
Yep. Naja, tov het niveau van wat het anders zou zijn.quote:
Mijn hoofd probeert dit te begrijpen. Aders zetten uit, er is bijna geen plaats meer voor mijn reptielenfuncties, haren vallen uit. Ze, ik ga dit nu heel eenvoudig proberen uit te leggen, zegt dat islamofobie al aanwezig was in de tijd van de Kruistochten en dat het verstrengeld is met antisemitisme. Nu, er is geen parallel. Toon anders de context eens, want hier staat niets zinnigs.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat over het citaat wat de Paus heeft gebruikt. Vervolgens haalt ze daar het verleden bij om "ons" hedendaags gevoel richting de islam te beschrijven. Een parallel.
And yet you used it to pay your way through university.quote:If i keep it, i am a criminal and if i give it to the government i'm a fool.
Ik heb je geloof ik al eens uitgelegd dat mijn werkgever dat betaalt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
And yet you used it to pay your way through university.
Moet dat nou zo kleinerend, stommeneertje?quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mijn hoofd probeert dit te begrijpen. Aders zetten uit, er is bijna geen plaats meer voor mijn reptielenfuncties, haren vallen uit. Ze, ik ga dit nu heel eenvoudig proberen uit te leggen, zegt dat islamofobie al aanwezig was in de tijd van de Kruistochten en dat het verstrengeld is met antisemitisme. Nu, er is geen parallel. Toon anders de context eens, want hier staat niets zinnigs.
Is nog steeds andermans geldquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik heb je geloof ik al eens uitgelegd dat mijn werkgever dat betaalt.![]()
Als je het zo beredeneert, dan is mijn salaris ook andermans geld. Zo zit het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is nog steeds andermans geld![]()
(Hoi EWS!)
Volgens mij is alle geld uiteindelijk eigendom van de staat. Volgens DNB, toch?quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert, dan is mijn salaris ook andermans geld. Zo zit het natuurlijk niet.
Ook hoi, lang geleden.
Zoiets, maar je bent verplicht belasting te betalen in Euro's. Daar ontkom je, al was het alleen al uit puur lijfsbehoud, dus niet aan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij is alle geld uiteindelijk eigendom van de staat. Volgens DNB, toch?
Even mijn moeder bellen dan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:08 schreef Sidekick het volgende:
We erven geen geld van onze ouders, we lenen het van onze kinderen.
Je gaat rente vragen?quote:
BBCquote:Thai Prime Minister Thaksin Shinawatra has declared a state of emergency in Bangkok amid reports of a coup attempt. Soldiers have entered Government House and tanks have moved into position around the building.
Mr Thaksin, who is at the UN in New York, said he had removed the chief of the army.
National television announced that forces had taken control of Bangkok "to maintain law and order", and that they were declaring loyalty to the king.
However, the BBC's Kate McGeown in Bangkok says King Bhumibol is held in high esteem by all Thais, and the declaration of loyalty does not necessarily imply that he backs the takeover attempt.
An army-owned TV station is showing images of the royal family and songs linked in the past with military coups. The announcement said the troops belonged to the "Council of Political Reform".
BBC World, CNN and other international news channels have been taken off the air, readers in Thailand told the BBC News website by email.
Our correspondent says low-level rumours of a possible coup have been circulating for weeks.
Thai media say that two army factions appear to be heading for a clash, with one side backing the prime minister and the other side backing military commander Lieutenant General Sonthi Boonyaratglin.
The general was sacked by the prime minister earlier in the day.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Alsof die Abraham niet een ongelovelijke klootzak was, als ie geleefd had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |