abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41956591
Welkom in het politiek cafe van het politiek café van Fok!. Hier kan gepraat worden over clowneske complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van gezemel en achterklap, zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor mensen die zich nog serieus bezig houden met politiek, en andere onzin. Iedereen is welkom.
pi_41956647
Kofi Annan hield een goede toespraak, maar dat moest onderbroken worden voor een relletje in Thailand waarover vrijwel niets bekend is.
  dinsdag 19 september 2006 @ 17:56:54 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41956854
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Ja.

Het lijkt wel een state of the union, bijna.

Zo geweldig minder uitkeringen. Ja. Maar dat is enkel en alleen maar omdat er meer geweigerd worden.
Niet dat dat erg is overigens, maar het kwam over alsof onze maatschappij ineens gezonder was geworden.
Haar eigen uitkering gaat naar een goed doel, maar dat kun je je ook makkelijk veroorloven als je miljoenen bezit
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Troonrede: "Nederland werkt"

Nu de Koningin zelf nog .
Inderdaad. Zoiemand verdient een functie in Madurodam of de Zaanse Schans ofzo
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41956922
quote:
Mutant:
Tuurlijk lult ze de ruimte in, want ze zegt dingen waarvan jij ze niet kan verdragen. Het zou je hele beeld omver gooien.
Armstrong: Our Islamophobia dates back to the time of the Crusades, and is entwined with our chronic anti-semitism. Some of the first Crusaders began their journey to the Holy Land by massacring the Jewish communities along the Rhine valley; the Crusaders ended their campaign in 1099 by slaughtering some 30,000 Muslims and Jews in Jerusalem.

Laten we het dan eens hebben over Timur Lenk die zo'n 17 miljoen mensen om zeep hielp, waaronder vrijwel alle Nestorianen. Altijd zie je weer die kruistochten opduiken die een direkte reactie waren op de stroop en veroveringstochten van de Turken tegen het Byzantijnse rijk.
Wat Armstrong doet is niet meer dan de gebruikelijke strategie, het tot monumentale proporties opblazen van de kruisttochten die neutraal beschouwt volstrekt onbeduidend waren. Uiteindelijk zijn die kruisvaarders nooit verder gekomen dan een piepklein, onvruchtbaar en miserabel kuststrookje aan de oostkant van de Middellandse Zee.

En desondanks verwacht ik dat ik de rest van m'n leven dat geemmer over die kruistochten moet aanhoren. Geen probleem verder, dat christendom is ongelovelijke kutreligie die geweldig veel schade heeft aangericht én helaas nog steeds aanricht.
Maar het zou wel eens aardig zijn als een moslim zo kritisch zou zijn over de eigen religie/cultuur zoals Armstrong dat is over de hare (nog afgezien van alle missers die ze maakt).
Hoe daarop gereageerd zal worden, inclusief door Karen Armstrong zelf - merkwaardig genoeg, is echter wel bekend zo onderhand.
pi_41956982
Bea is een mooi voorbeeld van een work-aholic. Of al dat werk wat ze verzet zinvol is is een andere discussie.
pi_41956991
Waarom moet je het over Timoerlenk hebben die driehonderd jaar later leefde als je het over de Kruistochten hebt?
pi_41957075
De Kruistochten lijken wel een stokpaardje om aan te tonen hoe gewelddadig het christendom was en is.

Merkwaardig dat mevrouw Armstrong niet de val van Constantinopel noemt en de daarop volgende inname ervan door de Ottomanen. Net alsof de islam een bron van vrede is geweest de afgelopen eeuwen.

Daarnaast verschilt het christendom in de basis fundamenteel van de islam doordat Jezus vrede predikte en Mohammed gewelddadig was.
pi_41957158
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41957202
Energiedrankie van Halsema: "Balkenende 4, ik heb er de kracht niet meer voor!"
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:10:14 #10
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_41957222
Ik heb pijn in m'n rug
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_41957259
De Kruistochten zijn een stokpaardje, ja, omdat ze vrij uniek zijn (nou ja, nou ja). Het was daadwerkelijk een religieuze oorlog, gevoerd door de hele christenheid, buiten Europa, tegen (maar ook samen met) moslims, uiteindelijk leidend tot tweehonderd jaar bezetting. Dat is geen beleg van Wenen of slag bij Tours of verovering van Mexico, hoewel dat laatste op zijn manier ook vrij -nou ja, nou ja- uniek is.

Ik weet niet waar jullie op doelen, op welke uitzending van welke serie dan ook, maar Armstrong geeft toch altijd wel een aardig beeld van zekere islamitische zaken. Misschien wat te weinig de negatieve kanten belichtend, maar zeker niet de kritiekloze dhimmi zoals jullie haar voorstellen.
pi_41957291
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:02 schreef Monidique het volgende:
Waarom moet je het over Timoerlenk hebben die driehonderd jaar later leefde als je het over de Kruistochten hebt?
Als we dan weer eens een optelsom moeten maken van misdadig gedrag door christenen - moslims, dan wel van beide zijdes aub. We kunnen ook de invallen van moslims in India eens bekijken. Dat schijnt een onwaarschijnlijk bloedbad geweest te zijn, inclusief oogegetuigenverslagen van moslims, vergelijkbaar met oogegetuigenverslagen van christenen tijdens de kruistochten.

Gek genoeg hoor je hier echter nooit iets over. Waarom toch die dubbele standaarden als de islam ter sprake komt? Dat moslims er niet aan willen, begrijpelijk, maar waarom zouden wij in het Westen om de hete brei willen draaien?
pi_41957376
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:11 schreef Monidique het volgende:
De Kruistochten zijn een stokpaardje, ja, omdat ze vrij uniek zijn (nou ja, nou ja). Het was daadwerkelijk een religieuze oorlog, gevoerd door de hele christenheid, buiten Europa, tegen (maar ook samen met) moslims, uiteindelijk leidend tot tweehonderd jaar bezetting. Dat is geen beleg van Wenen of slag bij Tours of verovering van Mexico, hoewel dat laatste op zijn manier ook vrij -nou ja, nou ja- uniek is.

Ik weet niet waar jullie op doelen, op welke uitzending van welke serie dan ook, maar Armstrong geeft toch altijd wel een aardig beeld van zekere islamitische zaken. Misschien wat te weinig de negatieve kanten belichtend, maar zeker niet de kritiekloze dhimmi zoals jullie haar voorstellen.
Dhimmi heb ik haar niet genoemd. Ik zie in haar meer de ideologe van zo iemand als Joseph Liebermann met z'n esoterische drie-religies-van-Abraham-gezeik. Alsof die Abraham niet een ongelovelijke klootzak was, als ie geleefd had.
pi_41957377
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:12 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]
Gek genoeg hoor je hier echter nooit iets over. Waarom toch die dubbele standaarden als de islam ter sprake komt? Dat moslims er niet aan willen, begrijpelijk, maar waarom zouden wij in het Westen om de hete brei willen draaien?
Jouw dubbele standaard bestaat niet. Nauwelijks. Waarom er hier meer aandacht is voor de Kruistochten dan voor de invallen in hindoeïstisch India hoef ik toch niet uit te leggen, hoop ik.
pi_41957382
De Kruistochten vormen onderdeel van het Middeleeuwse christendom zoals dat door de toenmalige geestelijke leiders in de eerste plaats en inwoners van Europa werd geïnterpreteerd en gepredikt. Een parallel trekken met tegenwoordig slaat kant noch wal.

Je zou die mentaliteit beter kunnen projecteren op de huidige islam en dan met name in het MO. De parallel Kruistochten en Jihad is beter te trekken dan Kruistochten en de huidige Westerse wereld.
pi_41957411
Haha. Eerste zinnen Bush bij de VN: blabla terror blabla september blabla extremists blabla... De idioot.
pi_41957462
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
De Kruistochten vormen onderdeel van het Middeleeuwse christendom zoals dat door de toenmalige geestelijke leiders in de eerste plaats en inwoners van Europa werd geïnterpreteerd en gepredikt.
Ja.
quote:
Een parallel trekken met tegenwoordig slaat kant noch wal.
Welke parallel wordt er getrokken?
quote:
Je zou die mentaliteit beter kunnen projecteren op de huidige islam en dan met name in het MO. De parallel Kruistochten en Jihad is beter te trekken dan Kruistochten en de huidige Westerse wereld.
Dat hangt er een beetje vanaf. Welke aspecten vergelijk je? Betreffende religieuze inspiratie, ja, dan zijn de jihadisten vergelijkbaar met de kruisvaarders. Organisatie en bezetting? Dan is de vergelijking met de Westerse wereld beter.
pi_41957531
Nu somt-ie al de verkiezingen op in het Midden-Oosten en daaromheen, , want ja, allemaal onderdeel van Bush' Freedom Agenda, hè. Heel vreemd, hij heeft het niet over de burgeroorlog, de honderdduizenden doden. Apart.
pi_41957570
Maar ik moet mijzelf niet zo kwellen, dus maar een muziekje opzetten.
pi_41957687
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:18 schreef Monidique het volgende:
Welke parallel wordt er getrokken?
quote:
Our Islamophobia dates back to the time of the Crusades, and is entwined with our chronic anti-semitism.
quote:
Dat hangt er een beetje vanaf. Welke aspecten vergelijk je? Betreffende religieuze inspiratie, ja, dan zijn de jihadisten vergelijkbaar met de kruisvaarders. Organisatie en bezetting? Dan is de vergelijking met de Westerse wereld beter.
Ik vergelijk de religieuze inspiratie omdat die de basis vormt voor de Kruistochten dan wel de jihad.
pi_41957767
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]
Ik zie nog steeds geen parallel worden getrokken.
quote:
Ik vergelijk de religieuze inspiratie omdat die de basis vormt voor de Kruistochten dan wel de jihad.
Ja, oké.
pi_41957830
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jouw dubbele standaard bestaat niet. Nauwelijks. Waarom er hier meer aandacht is voor de Kruistochten dan voor de invallen in hindoeïstisch India hoef ik toch niet uit te leggen, hoop ik.
méér aandacht? er is volstrekt géén aandacht voor wat er in India gebeurt is. En als er aandacht aan geschonken zou worden zal Armstrong weer over islamofobie beginnen te toeteren.

maar goed, laat maar, dit was voor mij wel weer genoeg islam voor deze week.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:31:52 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41958097
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:27 schreef Monidique het volgende:
Ik zie nog steeds geen parallel worden getrokken.
Ze heeft het erover dat "onze" vooroordelen en angst voor de islam uit de tijd van de Kruistochten komt. Ik vind het enorm eenzijdig belicht.

Net alsof de islam een religie is van vrede en tolerantie en wij door en door slecht zijn met "ons" christendom.
pi_41958120
Om mijn obsessie even op peil te houden:

Arar, now 36, was detained by U.S. authorities as he changed planes in New York on Sept. 26, 2002. He was held for questioning for 12 days, then flown by jet to Jordan and driven to Syria. He was beaten, forced to confess to having trained in Afghanistan -- where he never has been -- and then kept in a coffin-size dungeon for 10 months before he was released, the Canadian inquiry commission found.
pi_41958173
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:31 schreef Floripas het volgende:
Zei iemand "kruistochten"?

* verwacht weer de nodige consternatie, bans en vlotlopende feedback-topics
pi_41958189
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ze heeft het erover dat "onze" vooroordelen en angst voor de islam uit de tijd van de Kruistochten komt. Ik vind het enorm eenzijdig belicht.
Islamofobie dateert al uit de tijd van de Kruistochten en is verstrengeld met ons chronisch antisemitisme, dat staat er. Er wordt geen parallel getrokken en ik kan deze ene zin, zonder de context, onmogelijk "enorm eenzijdig belicht" noemen.
quote:
Net alsof de islam een religie is van vrede en tolerantie en wij door en door slecht zijn met "ons" christendom.
Het lijkt erop alsof jij dat erin wilt lezen, want dat staat er niet.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:43:35 #28
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41958240
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

"Onze" vooroordelen over Joden stammen ook uit de Middeleeuwen. Dat wil niet zeggen dat wij niet zelf verantwoordelijk zijn voor ons discours, zeg.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:47:48 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_41958349
quote:
Om uiteindelijk het landelijke kwantitatieve woningtekort terug te dringen tot 1,5 procent in 2010 moeten vanaf 2007 ongeveer 90 duizend nieuwe woningen per jaar worden gebouwd. Om dat te bereiken zal het kabinet de woningbouwafspraken nauwlettend monitoren. Gemeenten en woningcorporaties die achterlopen worden daarop aangesproken. Herstructurering van oude stadswijken leidt tot een merkbaar positieve ontwikkeling in de steden. Er wonen in de steden nu meer hoger opgeleiden en de gemiddelde inkomenspositie van stadsbewoners is gestegen ten opzichte van de rest van het land. Verder zal met ingang van 2007 het huurbeleid worden verruimd. Dit kan de productie van nieuwe huurwoningen ondersteunen doordat verhuur winstgevender wordt. Bovendien kan het beleid op langere termijn bijdragen aan het verminderen van goedkoop scheefwonen. Het kabinet neemt daarnaast maatregelen die beogen om starters op de woningmarkt te ondersteunen. Dat gebeurt met een rijksbijdrage aan startersleningen en door de verruiming van de Wet bevordering eigen woningbezit (de BEW-plus).
Here we go again..
pi_41958374
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Islamofobie dateert al uit de tijd van de Kruistochten en is verstrengeld met ons chronisch antisemitisme, dat staat er. Er wordt geen parallel getrokken en ik kan deze ene zin, zonder de context, onmogelijk "enorm eenzijdig belicht" noemen.
[..]

Het lijkt erop alsof jij dat erin wilt lezen, want dat staat er niet.
Het gaat over het citaat wat de Paus heeft gebruikt. Vervolgens haalt ze daar het verleden bij om "ons" hedendaags gevoel richting de islam te beschrijven. Een parallel.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:49:40 #31
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41958403
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Here we go again..
Opdrijven van prijzen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:50:35 #32
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_41958434
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Opdrijven van prijzen?
Yep. Naja, tov het niveau van wat het anders zou zijn.

Mij hoor je verder niet klagen, ik zal nu alleen nog wat langer wachten met kopen tot die regeling in werking treedt..
pi_41958489
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat over het citaat wat de Paus heeft gebruikt. Vervolgens haalt ze daar het verleden bij om "ons" hedendaags gevoel richting de islam te beschrijven. Een parallel.
Mijn hoofd probeert dit te begrijpen. Aders zetten uit, er is bijna geen plaats meer voor mijn reptielenfuncties, haren vallen uit. Ze, ik ga dit nu heel eenvoudig proberen uit te leggen, zegt dat islamofobie al aanwezig was in de tijd van de Kruistochten en dat het verstrengeld is met antisemitisme. Nu, er is geen parallel. Toon anders de context eens, want hier staat niets zinnigs.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:52:29 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41958495
quote:
If i keep it, i am a criminal and if i give it to the government i'm a fool.
And yet you used it to pay your way through university.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:53:09 #35
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_41958513
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

And yet you used it to pay your way through university.
Ik heb je geloof ik al eens uitgelegd dat mijn werkgever dat betaalt.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:57:54 #36
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_41958588
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mijn hoofd probeert dit te begrijpen. Aders zetten uit, er is bijna geen plaats meer voor mijn reptielenfuncties, haren vallen uit. Ze, ik ga dit nu heel eenvoudig proberen uit te leggen, zegt dat islamofobie al aanwezig was in de tijd van de Kruistochten en dat het verstrengeld is met antisemitisme. Nu, er is geen parallel. Toon anders de context eens, want hier staat niets zinnigs.
Moet dat nou zo kleinerend, stommeneertje?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:58:52 #37
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41958617
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik heb je geloof ik al eens uitgelegd dat mijn werkgever dat betaalt.
Is nog steeds andermans geld
(Hoi EWS!)
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:00:43 #38
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_41958674
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Is nog steeds andermans geld
(Hoi EWS!)
Als je het zo beredeneert, dan is mijn salaris ook andermans geld. Zo zit het natuurlijk niet.

Ook hoi, lang geleden.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:04:29 #39
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41958775
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Als je het zo beredeneert, dan is mijn salaris ook andermans geld. Zo zit het natuurlijk niet.

Ook hoi, lang geleden.
Volgens mij is alle geld uiteindelijk eigendom van de staat. Volgens DNB, toch?
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:08:47 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41958906
We erven geen geld van onze ouders, we lenen het van onze kinderen.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:09:56 #41
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_41958940
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Volgens mij is alle geld uiteindelijk eigendom van de staat. Volgens DNB, toch?
Zoiets, maar je bent verplicht belasting te betalen in Euro's. Daar ontkom je, al was het alleen al uit puur lijfsbehoud, dus niet aan.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:10:44 #42
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41958965
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:08 schreef Sidekick het volgende:
We erven geen geld van onze ouders, we lenen het van onze kinderen.
Even mijn moeder bellen dan.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:12:36 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41959024
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Even mijn moeder bellen dan.
Je gaat rente vragen?
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:14:56 #44
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:30:46 #46
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41959611
"I wish the pope had realized that what he said in an academic presentation
was sure to be repeated in a curtailed form by persons who did not wish him
well to an audience which is largely, to say the least, not at all academic
in the western sense. The ordinary Muslim expects insults from the West, and
looks for them. The previous Pope did far better with his multi-religion
presentation of "Abraham." Neither the President of the United States or, I
fear, the leader of world Catholicism has the least idea of how to approach
people who believe that they are despised by the leader approaching them."
Rose Williams
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:43:46 #47
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_41960023
Rumoer in Thailand.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:45:27 #48
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_41960085
quote:
Thai Prime Minister Thaksin Shinawatra has declared a state of emergency in Bangkok amid reports of a coup attempt. Soldiers have entered Government House and tanks have moved into position around the building.

Mr Thaksin, who is at the UN in New York, said he had removed the chief of the army.
National television announced that forces had taken control of Bangkok "to maintain law and order", and that they were declaring loyalty to the king.

However, the BBC's Kate McGeown in Bangkok says King Bhumibol is held in high esteem by all Thais, and the declaration of loyalty does not necessarily imply that he backs the takeover attempt.

An army-owned TV station is showing images of the royal family and songs linked in the past with military coups. The announcement said the troops belonged to the "Council of Political Reform".

BBC World, CNN and other international news channels have been taken off the air, readers in Thailand told the BBC News website by email.

Our correspondent says low-level rumours of a possible coup have been circulating for weeks.

Thai media say that two army factions appear to be heading for a clash, with one side backing the prime minister and the other side backing military commander Lieutenant General Sonthi Boonyaratglin.

The general was sacked by the prime minister earlier in the day.
BBC
pi_41960248
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:15 schreef Godslasteraar het volgende:

Alsof die Abraham niet een ongelovelijke klootzak was, als ie geleefd had.

Driemaal is scheepsrecht, Godslasteraar.

Ik bekeer me tot een godsgeloof. Er zijn grenzen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41960364
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Lijfrente.
Hey Floripas .

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')