Ik begrijp het niet verkeerd, ik begrijp er gewoon helemaal niks van.quote:Op maandag 18 september 2006 17:36 schreef Apropos het volgende:
Dat je het verkeerd begreep dan, he, niet mijn woorden op zich.
I don't step on toes, I step on necks.quote:Op maandag 18 september 2006 16:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Awright!! Met welke oneliner? WWCND ?
quote:en een portret van de Amerikaanse president George W. Bush aanbidden.
Daar is niet iedereen het over eens:quote:Op maandag 18 september 2006 09:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
(...)
Die inktvlekmethode – de term is een Nederlandse vinding –
(...)
[ bron ]quote:Anyone looking to understand the U.S. counterinsurgency strategy in Iraq in the last few months need look no farther than Andrew Krepinevich, a prominent analyst who came up with the "oil stain" theory.
Olie is inkt, meneertje?quote:Op maandag 18 september 2006 19:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daar is niet iedereen het over eens:
[..]
[ bron ]
Deze formulering geeft aanleiding tot misverstanden.quote:
Aha! Waarom niet de Koran?quote:Op maandag 18 september 2006 19:35 schreef Monidique het volgende:
Ik heb de Ilias en de Odyssee gekocht en een boekje over de Islam.
Nee. Had ik zulks dan voorspeld? Als dat zo is, dan kan ik wel pogen er omheen te draaien.quote:Op maandag 18 september 2006 19:37 schreef Apropos het volgende:
Ik ben maar vervelend aan het doen.
Is er nu een aangekondigd begin van de terugtrekking van de Amerikaanse troepen uit Irak? Nee he?
Die zag ik niet liggen. En trouwens, ik zou 'm toch niet lezen, waarschijnlijk.quote:
Niet dat ik weet. Maar het is kennis die van pas komt bij het redeneren over een hypothetische aanval op Iran.quote:Op maandag 18 september 2006 19:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Had ik zulks dan voorspeld? Als dat zo is, dan kan ik wel pogen er omheen te draaien.
Ah, zo. Nee, sterker nog, er komen steeds maar meer troepen bij.quote:Op maandag 18 september 2006 19:40 schreef Apropos het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Maar het is kennis die van pas komt bij het redeneren over een hypothetische aanval op Iran.
Wat ook handige informatie is voor Iran-speculaties.quote:Op maandag 18 september 2006 19:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ah, zo. Nee, sterker nog, er komen steeds maar meer troepen bij.
Ook niet een welgeordende Israelische aanval op de Iraanse kerninstallaties, zoals in 1980?quote:Op maandag 18 september 2006 19:50 schreef Monidique het volgende:
Niet alleen een invasie, dat is al helemaal onwaarschijnlijk, maar ook zelfs maar luchtaanvallen.
Dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Ik weet dat velen het willen, maar een Israëlische aanval is een Amerikaanse aanval en dus zullen de Amerikanen het blokkeren. Nu kan het zo zijn dat de Israëliërs van mening zijn dat de Amerikanen mooi praten hebben, maar dat het hun bestaan bedreigt en daarom toch overgaan tot een aanval. Dan nog lijkt het mij onwaarschijnlijk. Ik ben geen expert, al helemaal geen militaire, maar de situatie is behoorlijk anders: ten eerste zijn er verscheidene locaties, ten tweede zijn deze goed beschermd, ten derde liggen ze drie keer zo ver als de kerncentrale in Irak en ten vierde is de internationale situatie heel verschillend.quote:Op maandag 18 september 2006 19:56 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ook niet een welgeordende Israelische aanval op de Iraanse kerninstallaties, zoals in 1980?
Wat zegt een mus van 10 kilo?quote:Op maandag 18 september 2006 18:38 schreef Jayhawk het volgende:
liggen twee borden soep in bed, zegt de een tegen de ander. Maggie er in
http://www.youtube.com/watch?v=co1_9lR9EpM&eurl=quote:Op maandag 18 september 2006 19:08 schreef pberends het volgende:
Bijbelkampdocumentaire doet stof opwaaien
[..]
Whoreshipquote:Op maandag 18 september 2006 20:36 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=co1_9lR9EpM&eurl=
FREAKS.
Heel erg eng en dan ook nog proberen om het indoctrinatie element te verhullenquote:Op maandag 18 september 2006 20:36 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=co1_9lR9EpM&eurl=
FREAKS.
"Guns don't kill people, Chuck Norris kils people."quote:Op maandag 18 september 2006 20:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
When Chuck Norris does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
quote:Op maandag 18 september 2006 21:07 schreef sizzler het volgende:
[..]
"Guns don't kill people, Chuck Norris kils people."
"Chuck Norris once took down a German warplane raising his hand and shouting "BANG!"
Er is een website met dit soort uitspaken. En ik heb een internetfilmpje waarin Chuck Norris de leukste 10 opleest.quote:Op maandag 18 september 2006 21:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Hoe kom je aan zulke uitspraken?
Deze dus: http://www.chucknorrisfacts.com/quote:Op maandag 18 september 2006 21:15 schreef sizzler het volgende:
[..]
Er is een website met dit soort uitspaken. En ik heb een internetfilmpje waarin Chuck Norris de leukste 10 opleest.
ik wil bewijs zien dat het vuur hen niet raaktquote:Op maandag 18 september 2006 20:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat je je erg goed voelt wanneer je weet dat jij het ware geloof aanhangt en uitverkoren bent door God.
quote:The leading causes of death in the United States are:
1. Heart Disease
2. Chuck Norris
3. Cancer
quote:Op maandag 18 september 2006 21:51 schreef Godslasteraar het volgende:
Blaat.
ik heb nog op Mokkels.nl gekeken of ik hier kon binnenkomen in gezelschap van een stel heftige billen. Maar ik kwam dus niet verder dan een magere tvp ....quote:
Google dan op billen...quote:Op maandag 18 september 2006 22:01 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik heb nog op Mokkels.nl gekeken of ik hier kon binnenkomen in gezelschap van een stel heftige billen. Maar ik kwam dus niet verder dan een magere tvp ....
Wat zou er nog meer mogelijk moeten zijn?quote:Op maandag 18 september 2006 22:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
jammer dat die usericons hier op fok! zo beperkt zijn![]()
groter formaat!quote:Op maandag 18 september 2006 22:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat zou er nog meer mogelijk moeten zijn?
quote:
Je usericon is wel een beetje irritant...quote:Op maandag 18 september 2006 22:25 schreef Autodidact het volgende:
..
Ach zie het als goedkoop amusement. Martijn77 die zichzelf weer eens compleet vast lult of Wolfke die maar niet de Nederlandse cultuur weet te omschrijven. Gewoon lekker stangenquote:Op maandag 18 september 2006 23:30 schreef Godslasteraar het volgende:
de vraag is dus eigenlijk, hoe houden jullie dit het vol?
na ja, dan wacht ik morgen maar weer eens afquote:Op maandag 18 september 2006 23:31 schreef Aoristus het volgende:
Nou, morgen weer fokke en sukkes hoor, daar kun je de klok op gelijk zetten..
ben denk ik te moe, en bij mij is de lol om Mutant te stangen er een beetje af.quote:Op maandag 18 september 2006 23:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach zie het als goedkoop amusement. Martijn77 die zichzelf weer eens compleet vast lult of Wolfke die maar niet de Nederlandse cultuur weet te omschrijven. Gewoon lekker stangen.
Probeer Johan eens, die hapt altijd .quote:Op maandag 18 september 2006 23:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ben denk ik te moe, en bij mij is de lol om Mutant te stangen er een beetje af.
en jullie neem ik allang niet meer serieus![]()
![]()
(behalve Sigme dan hé slijm slijm)
één goede nach (ies Haags) allemaal![]()
Lijkt me okee, is er weer een interessant symposium ergens?quote:Op maandag 18 september 2006 23:44 schreef Monidique het volgende:
Harryman, moeten wij niet eens nog eens afspreken?
Wanneer niet?quote:Op maandag 18 september 2006 23:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Lijkt me okee, is er weer een interessant symposium ergens?
quote:Cause Richard hung himself
Richard hung himself
It happened just the other day
Jesus caught and pushed him off the shelf
He thought he find a better way
With slashing, and stabbing, and manning and ramming
Ah, er is behoefte aan een Moniquidequote:
Bel maarquote:Op maandag 18 september 2006 23:47 schreef Monidique het volgende:
Heb je morgen tijd.... eventjes?... dan bel ik je wel, als je je telnr.#.haha nog hebt...?
Fout: Hoogmoed komt voor de cumulatie.quote:Op dinsdag 19 september 2006 00:22 schreef MrX1982 het volgende:
Hoogmoed komt voor de val.
En zo niet.. Dan toch!quote:Op dinsdag 19 september 2006 00:27 schreef MrX1982 het volgende:
Na een val komt weer een reveil.
Moraal van het verhaal. Uiteindelijk komt alles goed.
Ik heb dan ook tandenquote:Op maandag 18 september 2006 23:44 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Probeer Johan eens, die hapt altijd .
Het nare is dat je zo tien Nederlandse komieken zou kunnen bedenken die dit soort humor bezigen, waardoor het tamelijk arbitrair wordt om te zeggen dat het een typische Sidekickgrap was.quote:
Ik lees gewoon 95% van het forum niet. Dat scheelt een hoop.quote:Op maandag 18 september 2006 23:30 schreef Godslasteraar het volgende:
quote:Warme kerkbank is beter
Rotterdam, 14 sept. De kerken lopen leeg, maar de Europese Commissie maakt zich zorgen over de resterende kerkgangers. Tussen 2002 en 2005 subsidieerde zij een Europees onderzoeksteam dat bekeek hoe je kerkgangers kan warm houden, zonder de kerk uren te verwarmen.
Dat voorkomt grote schommelingen in temperatuur en vochtigheid die funest zijn voor de schilderijen, de beelden en ander cultureel erfgoed. Verwarming van de kerkbanken, niet van de kerk, lijkt nu de oplossing te brengen.
De Eindhovense promovenda Dionne Limpens hoopt over twee weken te promoveren op het lokale kerkelijk binnenklimaat. Ze toetste computermodellen in een klimaatkamer. “Het eigenlijke systeem bevindt zich in een kerkje in het dorp Rocca Pietore in de Italiaanse dolomieten”, vertelt zij. “Het zijn verwarmingselementen onder de zittingen en de rugleuningen van de banken en onder de knielbanken. In die elementen zit, afgeschermd, een folie dat tot 60 graden Celsius wordt opgewarmd. Door warmtestraling warmt dat via de lucht de voeten en de benen op, terwijl de bank zelf koel blijft.”
Het systeem beviel. De kerkgangers voelen zich comfortabel, vonden Finse onderzoekers. En de beelden vertonen minder scheuring, vonden Polen. En de temperatuur, zo maten Italianen, varieerde in de loop van een kerkdienst maar een graad of drie. De conventionele verwarming zorgde op een winterdag in een paar uur tijd soms voor 25 graden temperatuurverschil.
Maar het systeem is niet zomaar naar Nederland te vertalen, zegt Limpens. In Nederland is de luchtvochtigheid in de winter een stuk hoger dan in Italië.
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.quote:Op maandag 18 september 2006 23:30 schreef Godslasteraar het volgende:
pejoratiev zeg ik jequote:Op dinsdag 19 september 2006 08:30 schreef sigme het volgende:
Is het trouwens normaal dat een professor een antwoord geeft vol type- (en spel?) fouten, waarbij zijn antwoord dan ook nog geen antwoord is op de gestelde vraag? En dat het gegeven antwoord ook al in de vraag stond, oftewel - er stond duidelijk dat ik dat al wist..
![]()
Geen wonder dat studenten van tegenwoordig echt helemaal niks leren als ze het van de universiteit moeten hebben..
Je bent een schier jong, jij.quote:
Het is niet moeilijk te raden wie nou precies wie ontloopt,quote:As President Bush and Iranian President Mahmoud Ahmadinejad attend the United Nations General Assembly meeting on Tuesday, a top U.N. official said the two men likely will do their best to steer clear of each other.
Doen ze het niet??quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:30 schreef Monidique het volgende:
Als wij nu ook eens wisten waar je het over hebt en welke afbeeldingen je probeert te plaatsen...
ow, nou, ik had juist meer de politiek in gedachten, niet het ge-forum. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat mensen bijvoorbeeld al dat geneuzel in de Nederlandse politiek interessant genoeg vinden om nog te volgen. Heb dit weekeinde bijvoorbeeld weer een hele zooi familieleden gesproken, en werkelijk niemand neemt de Nederlandse politiek nog serieus. Niets dan minachting, en dat in een welgestelde en zéér goed opgeleide familie.quote:Op dinsdag 19 september 2006 07:55 schreef sigme het volgende:
[..]
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
(Spelling etc van LXIV, mijn Duits is geheel fonetisch)
Oftewel: Fok!=POL.
Daar word ik tenminste serieus genomen door wie er toe doen.
"Jezus is the slave of Allah"quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:33 schreef Monidique het volgende:
Deze zie ik wel.
Trinity of Evil, curse the pope. Volgens mij worden al die islamitische protesten in de wereld eigenlijk georganiseerd door de lui van Monty Python.
ideetje!quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:23 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
Hier moet toch iets leuks mee te soepen zijn?![]()
Je krijgt er wel een harde van he.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:37 schreef sizzler het volgende:
[..]
"Jezus is the slave of Allah"
En dan mekkeren over een cartoon over zelfmoordterroristen...![]()
Wordt leuk wanneer hij ooit nog aan het werk komt met een moslim als leidinggevende.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je krijgt er wel een harde van he.
Ik volg de politiek dan ook helemaal niet. Ik kijk geen tv, lees geen krant, en weet practisch niets over Den Haag. Ik volg eigenlijk alleen wat er hier op POL gemeld wordt. In een enkel geval lees ik me vervolgens een beetje in.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:35 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ow, nou, ik had juist meer de politiek in gedachten, niet het ge-forum. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat mensen bijvoorbeeld al dat geneuzel in de Nederlandse politiek interessant genoeg vinden om nog te volgen. Heb dit weekeinde bijvoorbeeld weer een hele zooi familieleden gesproken, en werkelijk niemand neemt de Nederlandse politiek nog serieus. Niets dan minachting, en dat in een welgestelde en zéér goed opgeleide familie.
Ik vind het maar een farce allemaal.
quote:------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Natur und Kunst
Natur und Kunst, sie scheinen sich zu fliehen,
Und haben sich, eh' man es denkt, gefunden;
Der Widerwille ist auch mir verschwunden,
Und beide scheinen gleich mich anzuziehen.
Es gilt wohl nur ein redliches Bemühen!
Und wenn wir erst in abgemeßnen Stunden;
Mit Geist und Fleiß uns an die Kunst gebunden,
Mag frei Natur im Herzen wieder glühen.
So ist's mit aller Bildung auch beschaffen:
Vergebens werden ungebundne Geister
Nach der Vollendung reiner Höhe streben.
Wer Großes will, muß sich zusammenraffen:
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister,
Und das Gesetz nur kann uns Freiheit geben.
Goethe
quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wordt leuk wanneer hij ooit nog aan het werk komt met een moslim als leidinggevende.
gelukkig, ben ik niet de enigequote:Op dinsdag 19 september 2006 10:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik volg de politiek dan ook helemaal niet. Ik kijk geen tv, lees geen krant, en weet practisch niets over Den Haag. Ik volg eigenlijk alleen wat er hier op POL gemeld wordt. In een enkel geval lees ik me vervolgens een beetje in.
heb het niet zo op gedichten, maar deze is toch wel erg goed. Of mischien lees ik erin wat ik erin wil lezenquote:Voor principiele stellingname is dat zelden een handicap.
[..]
Dank!
Ik zal het vanavond, thuis, doorlezen. Duits kan ik niet op kantoor lezen, ik kan me heel goed afsluiten en concentreren, maar niet goed genoeg om een Duits gedicht echt tot me te nemen.
[ bron ]quote:"Our global furnace is out of control. By 2020, 2025, you will be able to sail a sailboat to the North Pole. The Amazon will become a desert, and the forests of Siberia will burn and release more methane and plagues will return."
Sulfurous musings are not Lovelock's characteristic style; he's no Book of Revelation apocalyptic. In his 88th year, he remains one of the world's most inventive scientists, an Englishman of humor and erudition, with an oenophile's taste for delicious controversy. Four decades ago, his discovery that ozone-destroying chemicals were piling up in the atmosphere started the world's governments down a path toward repair. Not long after that, Lovelock proposed the theory known as Gaia, which holds that Earth acts like a living organism, a self-regulating system balanced to allow life to flourish.
(...)
Within the next decade or two, Lovelock forecasts, Gaia will hike her thermostat by at least 10 degrees. Earth, he predicts, will be hotter than at any time since the Eocene Age 55 million years ago, when crocodiles swam in the Arctic Ocean.
"There's no realization of how quickly and irreversibly the planet is changing," Lovelock says. "Maybe 200 million people will migrate close to the Arctic and survive this. Even if we took extraordinary steps, it would take the world 1,000 years to recover."
idd, politiek én geloofszaken kun je maar beter thuis latenquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:58 schreef Autodidact het volgende:
Nooit over politiek praten met je leidinggevende natuurlijk....Wat een leipo's zijn glazenwassers trouwens, die ladders staan bijna loodrecht.
Wat doe je ermee op het forum dan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:01 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
idd, politiek én geloofszaken kun je maar beter thuis laten
Ik heb niets tegen de -liberale- moslim die werkt voor zijn geld of een opleiding volgt, zelfredzaamheid nastreeft en zich gedraagt naar de normen en waarden van het land waar hij in woont. In dit geval als Nederlander onder de Nederlanders. Nochtans heb ik een hekel aan de extremistische debielen en dogmatische anti-democraten die iedere aangelegenheid aangrijpen om zichzelf volstrekt debiel te maken. Het is dat "onze westerse leiders" nog zoveel respect voor deze groep op kunnen brengen, tewijl er feitelijk geen respect is op te brengen voor mensen die zichzelf op zulke abjecte gronden superieur achten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wordt leuk wanneer hij ooit nog aan het werk komt met een moslim als leidinggevende.
nogmaals juist!quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:05 schreef Autodidact het volgende:
Kort gezegd: ik hoef geen geld van forumleden.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:59 schreef Godslasteraar het volgende:
wie verstopt zich daar?
[afbeelding]
wie verstopt zich daar - Part 2quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:59 schreef Godslasteraar het volgende:
wie verstopt zich daar?
[afbeelding]
Geloof er geen drol van, altijd al gelooft dat je een wolf in schaapskleren bent. Je bent er als de kippen bij om negatief nieuws te posten. Als jij daadwerkelijk de liberale moslim ondersteunt, had je er meer moeite voor gedaan. Enige wat je nu doet is focussen op radicalen, in casu 100 moslims in een land waar er 2 miljoen wonen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen de -liberale- moslim die werkt voor zijn geld of een opleiding volgt, zelfredzaamheid nastreeft en zich gedraagt naar de normen en waarden van het land waar hij in woont. In dit geval als Nederlander onder de Nederlanders. Nochtans heb ik een hekel aan de extremistische debielen en dogmatische anti-democraten die iedere aangelegenheid aangrijpen om zichzelf volstrekt debiel te maken. Het is dat "onze westerse leiders" nog zoveel respect voor deze groep op kunnen brengen, tewijl er feitelijk geen respect is op te brengen voor mensen die zichzelf op zulke abjecte gronden superieur achten.
Hap, hap, hap.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen de -liberale- moslim die werkt voor zijn geld of een opleiding volgt, zelfredzaamheid nastreeft en zich gedraagt naar de normen en waarden van het land waar hij in woont. In dit geval als Nederlander onder de Nederlanders. Nochtans heb ik een hekel aan de extremistische debielen en dogmatische anti-democraten die iedere aangelegenheid aangrijpen om zichzelf volstrekt debiel te maken. Het is dat "onze westerse leiders" nog zoveel respect voor deze groep op kunnen brengen, tewijl er feitelijk geen respect is op te brengen voor mensen die zichzelf op zulke abjecte gronden superieur achten.
Exact!quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hap, hap, hap.
Je bent gewoon een gefrustreerde Fortuynist, geef het nu maar toe.
Rutte owns cock.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:12 schreef du_ke het volgende:
Maar Sizzler vraag me wel af of je je nog wel thuis voelt bij de VVD nu ze druk bezig zijn alle anti moslim schreeuwers er uit te werken?
Snap het echt nog steeds niet miljoenen die hysterisch achter een lijk aanholdenquote:
Ik vond het wel jammer dat die chauffeur die al die bloemen op een gegeven moment op de voorruit kreeg niet de macht over het stuur verloor! Dat zou pas een actie zijn geweest, verblind door de bloemenquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Snap het echt nog steeds niet miljoenen die hysterisch achter een lijk aanholden.
Dat hangt van je definitie van "radicaal" af. Je maakt een denkfout als je iedereen die niet radicaal is onder de liberale noemer plaatst. Er is een groot verschil tussen extremistisch en liberaal. Ik ben zeer vrijgeestig opgevoed en als mensen op basis van geloof homo's discrimineren of zelfs willen vermoorden dan vind ik dat al een vorm van radicalisme. Een moslimvriend van me is homo en ik heb veel gesprekken met hem gehad over de Islam en de onverdraagzaamheid van de moslims in zijn stad. Zijn familie mag het echt niet weten anders loopt hij gevaar. Met een andere moslimvriend van me heb ik ook veel gesprekken gehad over de moraal van de gemiddelde marokkaan in onze stad. Zo ook met een voorlichter van de lokale politie, die toevallig een goede kennis van mijn moeder is. Als ik het over de liberale moslim heb dan heb ik het over een minderheid in mijn eigen stad. En dat is echt geen beeld dat ik uit de media heb, mocht je daar de schuld neer willen leggen, maar op basis van veel ervaringen en veel verhalen van veel mensen. Moslim en autochtoon.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geloof er geen drol van, altijd al gelooft dat je een wolf in schaapskleren bent. Je bent er als de kippen bij om negatief nieuws te posten. Als jij daadwerkelijk de liberale moslim ondersteunt, had je er meer moeite voor gedaan. Enige wat je nu doet is focussen op radicalen, in casu 100 moslims in een land waar er 2 miljoen wonen.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:12 schreef du_ke het volgende:
Maar Sizzler vraag me wel af of je je nog wel thuis voelt bij de VVD nu ze druk bezig zijn alle anti moslim schreeuwers er uit te werken?
Wees gerust. Er is nog hoop.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
Ja het is allemaal zo verschrikkelijk.
Inderdaad. Dat is de enige "nieuweling" die zich breed heeft gepresenteerd en als zodanig meer kans maakt op zwevende fortuynisten. Op de een of andere manier is er een beeld in de media ontstaan dat die zich allemaal rechts van de VVD bevinden, terwijl Fortuyn zich ook breed profileerde.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:23 schreef Mutant01 het volgende:
Nee eenNL is zeker niet gericht op een bepaalde groep.
Fortuynisme is gewoon dood, het is een failliete stroming binnen het politieke bestel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is de enige "nieuweling" die zich breed heeft gepresenteerd en als zodanig meer kans maakt op zwevende fortuynisten. Op de een of andere manier is er een beeld in de media ontstaan dat die zich allemaal rechts van de VVD bevinden, terwijl Fortuyn zich ook breed profileerde.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
Ja het is allemaal zo verschrikkelijk.
Nee, dat laat ik maar over aan de aboriginals.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
[afbeelding]
Snij zijn kop eraf.![]()
quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dat laat ik maar over aan de aboriginals.
Aboriginals wonen in Australie.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hebben ze ook een deurbel ? En waar is die deurmat met "Welkom erop" ?
quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:07 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wie verstopt zich daar - Part 2
[afbeelding]
![]()
Progressief liberaal zou de beste omschrijving zijn. Met conservatief liberaal kom je inderdaad niet ver.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens vraag ik me af wat voor defenitie jij hanteert als je het over liberaal hebt. Want volgens mij gebruik je een zodanige defenitie, dat er maar een zeer select groepje Nederlands als liberaal kan worden bestempeld.
Ook in Eindhovenquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
Aboriginals wonen in Australie.
joh, vrijwel geheel de slowchat van Pol zou kandidaat kunnen zijnquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet het ik weet het mag ik het zeggen?
Jij deelt anders wel die verbinding met hun. Is dat niet een beetje hypocriet. (Dat doen veel mensen trouwens hoor). Ze beschouwen hun radicale ideeén als Islamitisch. Uiteindelijk neem jij dat verband van hen over, de radicale ideeén zijn islamitisch. Je bestrijd hen niet daarin. Dat neem ik zeer veel mensen kwalijk hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:36 schreef sizzler het volgende:
[..]
Progressief liberaal zou de beste omschrijving zijn. Met conservatief liberaal kom je inderdaad niet ver.
Sowieso heb ik een hekel aan al het dogmatisch conservatisme en daarbij beperk ik me niet tot de Islam, alhoewel die vaker conservatieve uitingen heeft dan het christendom, en daar zal je mij dan inderdaad over horen. Zeker als ik die stakkers nu weer zie demonstreren met hun dubbele moraal en valse retoriek. Schijnheiligheid lijkt onlosmakelijk met het geloofsmoraal te zijn verbonden.
Een meetpunt van progressief is bijvoorbeeld tolerantie. Dat is prima te meten door attitudes ten opzichte van bijvoorbeeld homofilie en andere geloven te meten. Stel dat je zou vragen of iemand zou willen werken onder een homo, onder een moslim of onder een vrouw. Of dat de basisschoolleraar van je kind een van deze drie is. Of dat je dochter met een moslim thuiskomt als je een Nederlander bent of wanneer je moslimdochter met een Nederlander thuis komt. Denk je dan dat moslims even tolerant zijn als Nederlanders?quote:
Tsjah, wat is dan Islamitisch? Is het Islamitisch recht Islamitisch? Of alleen wat in de Koran staat? Of ook de Soennah? Of een Islamitisch gestoelde cultuur die er extreme ideeën op nahoudt?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij deelt anders wel die verbinding met hun. Is dat niet een beetje hypocriet. (Dat doen veel mensen trouwens hoor). Ze beschouwen hun radicale ideeén als Islamitisch. Uiteindelijk neem jij dat verband van hen over, de radicale ideeén zijn islamitisch. Je bestrijd hen niet daarin. Dat neem ik zeer veel mensen kwalijk hoor.
Dat ligt in de eerste plaats aan de oorspronkelijke afkomst van de moslims zelf, de stroming en hun eigen denkwijze. Ik denk dat bijv je eerste voorbeeld (net als de 2e) geen probleem onder de meeste moslims zal leveren. Je 3e voorbeeld verschilt per culturele achtergrond van de moslim.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
Een meetpunt van progressief is bijvoorbeeld tolerantie. Dat is prima te meten door attitudes ten opzichte van bijvoorbeeld homofilie en andere geloven te meten. Stel dat je zou vragen of iemand zou willen werken onder een homo, onder een moslim of onder een vrouw. Of dat de basisschoolleraar van je kind een van deze drie is. Of dat je dochter met een moslim thuiskomt als je een Nederlander bent of wanneer je moslimdochter met een Nederlander thuis komt. Denk je dan dat moslims even tolerant zijn als Nederlanders?
Jij bent er kennelijk al uit. Immers hun radicale ideéen worden gekoppeld aan de Islam. Die vragen die je nu aan mij stelt zijn dan toch overbodig?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
Tsjah, wat is dan Islamitisch? Is het Islamitisch recht Islamitisch? Of alleen wat in de Koran staat? Of ook de Soennah? Of een Islamitisch gestoelde cultuur die er extreme ideeën op nahoudt?
Als je een stem op EenNL overweegt dan zal een eventuele stem op de VVD ook weinig met hun liberale achtergrond te maken hebben maar veel meer met hun buitenlandersstandpunten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:22 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom niet?
Het wordt ofwel de VVD, ofwel éénNL, afhankelijk van de profilatie van die tweede. Wilders is te extreem en profileert zich teveel als xenofoob. Hetzelfde geldt voor Nawijn.
Misschien wil ik wel weten hoe jij er over denkt. Dit is immers een discussieforum en niet sizzlers weblog.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij bent er kennelijk al uit. Immers hun radicale ideéen worden gekoppeld aan de Islam. Die vragen die je nu aan mij stelt zijn dan toch overbodig?
De 5 pilaren zijn de basis van de Islam. Dat is toch wel bij je bekend. Dat en bepaalde voorschriften die daarbij komen (zoals het niet eten van varkensvlees e.d.) zijn de belangrijkste onderdelen binnen de Islam. De Sharia (islamitisch recht) is iets wat er geen rol inspeelt in principe. Het bevat bepaalde normen en waarden die je best kan overnemen, maar het hoeft niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Misschien wil ik wel weten hoe jij er over denkt. Dit is immers een discussieforum en niet sizzlers weblog.
Native Australians!quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aboriginals wonen in Australie.
Binnen jouw Islam.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
De 5 pilaren zijn de basis van de Islam. Dat is toch wel bij je bekend. Dat en bepaalde voorschriften die daarbij komen (zoals het niet eten van varkensvlees e.d.) zijn de belangrijkste onderdelen binnen de Islam.
Daar vroeg hij toch ook om, gefrustreerde huilie. Ga terug naar je hok en kankeren op moslims. .quote:
Waarom schrijf je dan de Islam?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
Daar vroeg hij toch ook om
Nee de 5 Pilaren zijn niet de basis binnen DE islamquote:
Maar niet elke moslim.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
Nee de 5 Pilaren zijn niet de basis binnen DE islamDat is iets wat elke stroming onderschrijft man
Dus is er een verschil tussen moslim en Islam. Zo hey wat een helderheid van je toch!quote:
maar je had zeker Mutant in gedachtenquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet het ik weet het mag ik het zeggen?
Het is altijd zo grappig hoe iemand als een olifant in een porseleinenkast binnen komt wandelen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:03 schreef du_ke het volgende:
Dames zullen we weer ophouden met zeuren over moslims. Weer de bekende herhaling van zetten waar niemand gelukkig van wordt.
En dus zijn er meer stromingen dan die waar jij je op beroept.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
Dus is er een verschil tussen moslim en Islam.
Boeie ik ben aanhanger van een van de grooste stromingen (80%), zelfs daarbinnen hebben moslims individuele meningen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:05 schreef Lithion het volgende:
[..]
En dus zijn er meer stromingen dan die waar jij je op beroept.
Wat ben je overigens een negatieve frusti-josti geworden zeg. Vergeleken met jou lijkt gelly wel Richard Simmons.
Het zijn frusties als Lithion die ervoor zorgen dat hoogopgeleiden vertrekkenquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:03 schreef du_ke het volgende:
Dames zullen we weer ophouden met zeuren over moslims. Weer de bekende herhaling van zetten waar niemand gelukkig van wordt.
Neehoor, ik ben er nog!quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn frusties als Lithion die ervoor zorgen dat hoogopgeleiden vertrekken![]()
Ja joh, je bent de individualist zelve.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
Boeie ik ben aanhanger van een van de grooste stromingen (80%), zelfs daarbinnen hebben moslims individuele meningen.
Ja. Je gaat me toch niet vertellen dat je zo heftig reageert op een duimpje naar beneden? Wat een mateloos triest figuur ben je dan.quote:Ja jong, je hebt je eigen posts zeker nooit gelezen. Kom je altijd zo binnen?
Integendeel, ik trek hoogopgeleiden aan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
Het zijn frusties als Lithion die ervoor zorgen dat hoogopgeleiden vertrekken![]()
Heerlijk toch.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:11 schreef Lithion het volgende:
Ja joh, je bent de individualist zelve.
Weet je wat triest is, niet lezen waar het over gaat, een topic binnen wandelen en dan met icon en al gaan lopen huilen.quote:Ja. Je gaat me toch niet vertellen dat je zo heftig reageert op een duimpje naar beneden? Wat een mateloos triest figuur ben je dan.
Een ex die bij jou weer terugkomt hoogopgeleid noemen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:12 schreef Lithion het volgende:
[..]
Integendeel, ik trek hoogopgeleiden aan.
Binnenkort komt een ex weer eens langs..
Een waar feest.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
Heerlijk toch.
Met icon en al nog wel. Dus je bent inderdaad zo extreem treurig dat je je door een icoontje laat triggeren tot scheldpartijen.quote:Weet je wat triest is, niet lezen waar het over gaat, een topic binnen wandelen en dan met icon en al gaan lopen huilen.
Ik zeg niet dat ze bij me terugkomt, ik zeg dat ze langskomt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
Een ex die bij jou weer terugkomt hoogopgeleid noemen.
Uhoh, duimpje omlaag. Staat het schuim al om je mond Mutant01?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:18 schreef Lithion het volgende:
Ik zeg niet dat ze bij me terugkomt, ik zeg dat ze langskomt.
Inderdaad, misschien iets voor jezelf? Jezelf beschouwen als een individu, ipv mee te lullen met moslimbashers zoals je in het verleden altijd zo goed kon doen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:16 schreef Lithion het volgende:
Een waar feest.
Het zal er ook vast niet mee te maken hebben dat de post zelf geheel suggestief was. Doen alsof ik het "compleet fout heb", in combinatie met je posthistory zorgt dat voor hele irritante taferelen ja.quote:Met icon en al nog wel. Dus je bent inderdaad zo extreem treurig dat je je door een icoontje laat triggeren tot scheldpartijen.
Okay.
Ah dus de hoogopgeleiden komen alleen maar LANGS. Ze blijven niet eens, dat zal wel een domper zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:18 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze bij me terugkomt, ik zeg dat ze langskomt.
Heb je al een cursus posten op het forum bij de LOI afgemaakt. Hopelijk hebben ze je wat dingen laten zien over hoe je eerst alles moet lezen voordat je gaat reageren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:18 schreef Lithion het volgende:
[..]
Uhoh, duimpje omlaag. Staat het schuim al om je mond Mutant01?
Ah, ik behoor tegenwoordig tot de moslimbashers? Tja, als je tenen tegenwoordig al zo lang zijn, dan zal calvobbes zeker ook al een aspirant moslimbasher zijn hè. Zeg, je kunt dit natuurlijk ook ondersteunen met quotes (in context), niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, misschien iets voor jezelf? Jezelf beschouwen als een individu, ipv mee te lullen met moslimbashers zoals je in het verleden altijd zo goed kon doen.
Je had het ook compleet fout, of in elk geval, gebruikte je de compleet verkeerde bewoordingen. Geeft niet, je bent niet onfeilbaar. Je bent tenslotte god niet.quote:Het zal er ook vast niet mee te maken hebben dat de post zelf geheel suggestief was. Doen alsof ik het "compleet fout heb", in combinatie met je posthistory zorgt dat voor hele irritante taferelen ja.
Wat is de conservatieve Islam.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:21 schreef Drugshond het volgende:
Je moet de vraag anders stellen...
Is er plaats voor de conservatieve islam in Europa. ?
Nee hoor. Als ze al getrouwd zijn hoeven ze van mij niet te blijven.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ah dus de hoogopgeleiden komen alleen maar LANGS. Ze blijven niet eens, dat zal wel een domper zijn.![]()
Was een tijdje terug verbannen maar onderhand weer terug geloof ik maarvooral druk met afstuderen naar wat ik begreep.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:13 schreef Lithion het volgende:
Iets anders, is Steijn hier nog ooit te vinden? Iemand enig idee wat hij tegenwoordig uitspookt?
Aha oké. Thanks.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef du_ke het volgende:
Was een tijdje terug verbannen maar onderhand weer terug geloof ik maarvooral druk met afstuderen naar wat ik begreep.
Ach je weet van jezelf wel hoe en wat je post. En nee hoor, tis niet tegenwoordig, dat was je altijd al geweest. Dat je het verhult in semi-intellectuele posts doet er niets aan af hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:21 schreef Lithion het volgende:
Ah, ik behoor tegenwoordig tot de moslimbashers? Tja, als je tenen tegenwoordig al zo lang zijn, dan zal calvobbes zeker ook al een aspirant moslimbasher zijn hè. Zeg, je kunt dit natuurlijk ook ondersteunen met quotes (in context), niet?
Nee hoor, het was overduidelijk dat Sizzler naar mijn Islam vroeg. Het is dan niet gek dat ik reageer met hoe DE islam er voor mij uitziet.quote:Je had het ook compleet fout, of in elk geval, gebruikte je de compleet verkeerde bewoordingen. Geeft niet, je bent niet onfeilbaar. Je bent tenslotte god niet.
Die zuiver en alleen uitgaat van de tekst die vervat is in de Qu'ran. En compromisloos elke afwijkende of moderne (maatschappelijke) mening naast zich neer legt.quote:
Ik moet zeggen, ik gedenk Mutant regelmatig.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:03 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
maar je had zeker Mutant in gedachten![]()
Die stroming is er niet op de wereld, dat is het grappige. Hoewel een AHA en Wilders vooraan zal staan om de ideologie van bijv Al-Quada zuiver islamitisch te noemen, terwijl die in feite een moderne stroming aanhangt ontstaan in de 19e eeuw.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die zuiver en alleen uitgaat van de tekst die vervat is in de Qu'ran. En compromisloos elke afwijkende of moderne (maatschappelijke) mening naast zich neer legt.
Ja ik zal donderdag weer voor wat zonneschijn zorgen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, ik gedenk Mutant regelmatig.
Zoals vanochtend. Heel ingewikkeld verhaal, maar plotseling moest ik met de auto ipv de fiets naar het werk. En wat denk je? Het regent! Hoe doet 'ie dat he?
Ik weet prima hoe en wat ik post, ja. Ik weet alleen niet waar jij het moslim-gebash vandaan haalt. Tenzij je natuurlijk een dermate slappe dweil bent dat je bij ieder kritisch geluid al meteen met je vingers in je oren en je ogen dicht gaat zitten roepen dat het moslimgebash is; dat is je makkelijkn afsluiten van de werkelijke boodschap.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
Ach je weet van jezelf wel hoe en wat je post. En nee hoor, tis niet tegenwoordig, dat was je altijd al geweest. Dat je het verhult in semi-intellectuele posts doet er niets aan af hoor.
Dat laatste schreef je anders niet.quote:Nee hoor, het was overduidelijk dat Sizzler naar mijn Islam vroeg. Het is dan niet gek dat ik reageer met hoe DE islam er voor mij uitziet.
Ja ik ben een dermate slappe dweil dat ik bij ieder kritisch geluid al meteen ga roepen dat het moslimgebash is. Droom maar lekker verderquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:27 schreef Lithion het volgende:
Ik weet prima hoe en wat ik post, ja. Ik weet alleen niet waar jij het moslim-gebash vandaan haalt. Tenzij je natuurlijk een dermate slappe dweil bent dat je bij ieder kritisch geluid al meteen met je vingers in je oren en je ogen dicht gaat zitten roepen dat het moslimgebash is; dat is je makkelijkn afsluiten van de werkelijke boodschap.
Ik verhul verder helemaal niets, ik schrijf wat ik denk. Take it or leave it. Dat jij daar meer achter wil zoeken is een vorm van persoonlijke paranoïa die je niet op mijn conto moet schrijven.
Nee, en dat had jij ook ONMOGELIJK uit de context van voorgaande posts kunnen halen.quote:Dat laatste schreef je anders niet.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja ik zal donderdag weer voor wat zonneschijn zorgen.
Ik doe mijn best, maar "de periode" is weer aan het komen he, dus ik weet niet hoe lang ik het volhou!quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:32 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Maar op mijn kantoordagen is het voor mij het belangrijkste dat er net boven mijn fietsroute van 7 tot half acht even geen water valt. Tot nu toe haal je 100%, je bent onovertroffen.
Dat heb ik ook vernomen ja, uit een soort van puriteinen. Maar goed, wat mij betreft is een conservatief gelovige iemand die de religieuze geschriften niet in zijn historische context plaatst.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die stroming is er niet op de wereld, dat is het grappige. Hoewel een AHA en Wilders vooraan zal staan om de ideologie van bijv Al-Quada zuiver islamitisch te noemen, terwijl die in feite een moderne stroming aanhangt ontstaan in de 19e eeuw.
Zeg, je hoort mij toch ook nooit over komende "periodes"quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, maar "de periode" is weer aan het komen he, dus ik weet niet hoe lang ik het volhou!
quote:Kabinet belooft goed nieuws voor iedereen
quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, ik gedenk Mutant regelmatig.
en hier schijnt toch echt het zonnetje,quote:Zoals vanochtend. Heel ingewikkeld verhaal, maar plotseling moest ik met de auto ipv de fiets naar het werk. En wat denk je? Het regent! Hoe doet 'ie dat he?
Owwwwwwquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Is de troonrede al begonnen?
quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:59 schreef Godslasteraar het volgende:
wie verstopt zich daar?
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:48 schreef sizzler het volgende:
Herwaardering van de rechtsstaat!
Ik draag dit topic op aan Mutant01.
Ook al anaal gefixeerd?quote:Stel dat je je fiets bij een station hebt gezet. Je komt terug en loopt naar je fiets dat in het fietsenrek staat. Dan kom je er achter dat je zadel ontbreekt.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:48 schreef sizzler het volgende:
Herwaardering van de rechtsstaat!
Ik draag dit topic op aan Mutant01.
Even spieken:quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Is de troonrede al begonnen?
Nee, dus. Troonrede over een kwartier. Ik hoop dat SCH ofzo 'm snel online knalt, of als iemand anders 'm op internet ziet: geef me even een linkje.quote:Rechtstreeks verslag vanuit Den Haag waarin het eerste halfuur een vooruitblik op de gebeurtenissen van die middag; met om 12.50 uur de rijtoer vanuit Paleis Noordeinde naar de Ridderzaal; om 13.10 uur de Troonrede voorgelezen door Koningin Beatrix en de terugtocht naar Paleis Noordeinde; rond 14.10 uur de traditionele balkonscène. Aansluitend volgt een persconferentie door premier Balkenende; om 14.55 uur volgt een korte schakeling naar de vergaderzaal van de Tweede Kamer, waar minister Zalm van Financiën zijn begroting voor het jaar 2007 aan de voorzitter van de Tweede Kamer zal aanbieden; rond 15.10 uur geeft minister Zalm een toelichting op de miljoenennota; vanaf 15.25 uur geven GroenLinks, LPF, ChristenUnie, SGP en D66 een reactie op de Troonrede.
Wat een circus....nou ja, als het maar zo ver mogelijk van me vandaan blijft. Idiote folklorequote:
zee strand zon? Waar?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:15 schreef Godslasteraar het volgende:
dilemma:
-----> centrum, apies kijken
-----> zee, strand, zon
wat zou het nou toch worden![]()
Den Haag natuurlijk!quote:
Heb je daar zon dan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:18 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Den Haag natuurlijk!
maar ik heb een nog beter idee, fietsen naar Meyendel, wandelen door de duinen/bossen, en aansluitend een appelpannenkoek en een groot glas bier.![]()
Het is toch GEEN romantische comedie he.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:20 schreef Godslasteraar het volgende:
dít is een overigens een héérlijke film:
[afbeelding]
Shirley MacLain![]()
lees de customer-reviews maar:quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is toch GEEN romantische comedie he.
http://www.elsevier.nl/op(...)punt/1103/index.htmlquote:Op 27 augustus werden in Gaza twee journalisten door hun Palestijnse ontvoerders vrijgelaten. Het ging om de Amerikaan Steve Centanni en de Nieuw-Zeelander Olaf Wiig.
Hun vrijlating kwam nadat zij tot de islam waren overgegaan. Ik weet niet of zij voordien atheïst of christen waren. Nu zijn zij moslim.
Na hun vrijlating bleven zij niet gezellig nog een paar dagen in Gaza rondhangen. Zij wisten niet hoe snel zij moesten wegkomen, ook al had Wiig gezegd: 'Mijn grootste zorg is dat door wat er met ons gebeurd is, buitenlandse journalisten ontmoedigd worden om hier te komen en het verhaal te vertellen. Dat zou een grote tragedie zijn voor het volk van Palestina, en speciaal voor dat van Gaza.'
Was dat niet lief en grootmoedig van Wiig?
Op 14 augustus waren ze uit hun auto gesleurd en vervolgens waren ze 13 dagen vastgehouden.
Mohammed en Yusef
Enkele uren voordat ze werden vrijgelaten zond Al-Jazeera een video uit waarop de heren te zien waren. Angstig lazen ze anti-Amerikaanse teksten voor en vertelden dat ze moslim waren geworden. Ze hadden de namen Mohammed en Yusef aangenomen.
Later vertelde Centanni aan Fox News: 'We werden gedwongen om ons tot de islam te bekeren met de loop van het geweer op ons gericht. Begrijp me goed, ik heb het grootste respect voor de islam en leerde er een hoop goede dingen over. Het was iets dat we moesten doen want zij hadden geweren en wij wisten niet wat er aan de hand was.'
Wat dat grootste respect en die hoop goede dingen nou precies inhouden, maakte Centanni de wereld niet duidelijk.
Met het zwaard
U denkt misschien dat dit iets uitzonderlijks was. Dat is het niet. Het vertelt in een notendop hoe in de zevende en achtste eeuw (en daarna) de veroverende Arabische stammen hun wereld hebben bekeerd, met het zwaard.
Het was mooi dat de mensen, als zij tot de volken van 'het boek' behoorden, de keuze kregen om zich te onderwerpen aan de islam of onder stringente wetten als derderangsburger verder te leven (Hindu's en Boeddhisten kregen de keuze tussen bekering of de dood want zij werden niet als volken van het boek beschouwd), maar het was duidelijk waarvoor de meeste onderworpenen kozen: de islam (wat letterlijk 'onderwerping' en niet 'vrede' betekent).
De wereld van de islam maakte zich niet druk om de lafhartige bekering van de twee gegijzelden. Geen imam kwam naar voren en vertelde de wereldgemeenschap van moslims dat dit een schandalige farce was. De wereld van de christenen en heidenen haalde zoals altijd de schouders op en ging over tot de orde van de dag.
Maar wat nu? Wat nu als Centanni en Wiig zeggen dat zij geen moslims meer willen zijn, zijn zij dan afvalligen? Op afvalligheid staat de doodstraf.
Geweld
De paus citeerde een oude tekst die ons meedeelde dat de islam behoorlijk gewelddadig was. Prompt reageren moslims met geweld, daarmee de actualiteit van die veertiende-eeuwse tekst bevestigend. Een woordvoerder van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Pakistan verklaarde: 'Eenieder die de islam beschrijft als een intolerante religie moedigt geweld aan.'
Laat die zin eens goed tot u doordringen. Ruik de krankzinnigheid ervan. Kijk eens goed naar de waanzinsvormen. Hoor de bespottelijke onzinnigheid ervan.
De monotheïstische tradities hebben bloedige geschiedenissen. Maar in onze tijd getuigen het jodendom en christendom van humanisme, mededogen, het rijk der liefde. Het is ondenkbaar dat de gedwongen bekering die in Gaza plaatshad in een joodse of christelijke (of boeddhistische of hindoeïstische) context zou hebben plaatsgehad - deze religieuze perversiteit komt momenteel alleen in de islam voor.
Er is iets grondigs mis met de bestaande islam, en ik wacht nog steeds op al die tolerante moslims die hun traditie tegen de extremen in bescherming nemen en zich net als ik boos maken over een misselijk makende nepbekering, over al die onthoofdingen en moorden die in naam van de profeet worden begaan (we zijn de honderdduizenden doden van de oorlog tegen de radicale islam in Algerije al weer lang vergeten - daar kwam geen neocon of Bush aan te pas), over de radicalen die dag in dag uit hun haat over de moslimwereld verspreiden.
Waar zijn jullie, gematigden? We hebben jullie nodig! Of bestaan jullie niet? Of zijn jullie bang?
quote:The Guardian: Pope's Remarks Incite Islamophobia
Karen Armstrong, accomplished British Writer in religion, in her latest commentary-- The Guardian on Monday, September 18-- called the pope’s remarks dangerous his words would reinforce West’s Islamophobia.
Karen Armstrong, author of “Islam: A Short History,” wrote that the pope’s remarks brought western people from different segments of life against Islam and in fact this could be the only way to bring them together: standing against Islam.
Armstrong further wrote, the roots of Western Islamophobia dated back to the Crusades, along with its anti-Semitism.
Iterating, “Jesus had told his followers to love their enemies, not to exterminate them,” Armstrong explained the reason why Christians perceive Muslims a violent: “It was when the Christians of Europe were fighting brutal holy wars against Muslims in the Middle East that Islam first became known in the west as the religion of the sword.” The famous author also quipped, “How can the Pope, as leader of a foundation that is committer of brutal crusades in the past, condemn Islamic Jihad?”
Armstrong, who was a nun in the Society of the Holy Child Jesus from 1962 to 1969, also rejected labeling Islam barbaric religion; asserting: “At a time when European social order was deeply hierarchical, despite the egalitarian message of the gospel, Islam was condemned for giving too much respect to women and other menials.”
Armstrong also touched upon the fact that pope’s remarks came just after the Cartoon crisis and criticized him also for bad timing, saying: “The remarks will convince more Muslims that the west is incurably Islamophobic and engaged in a new crusade.”
The British writer also emphasized western prejudices that Islam and Quran are addicted to violence.. Armstrong also commented on Quran to disprove these prejudices as: “The Quran strictly forbids any coercion in religion and regards all rightly guided religions as coming from God and despite the western belief to the contrary, Muslims did not impose their faith by the sword.”
The author also touched on the reasons behind the extremism and intolerance of Islam today and defined them as “responses to intractable political problems - oil, Palestine, the occupation of Muslim lands, the prevalence of authoritarian regimes in the Middle East, and the west's perceived "double standards" - and not to an ingrained religious imperative.”
Snollywood.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
Het is toch GEEN romantische comedie he.
quote:
quote:We cannot afford to maintain these ancient prejudices against Islam
The Pope's remarks were dangerous, and will convince many more Muslims that the west is incurably Islamophobic
Karen Armstrong
Monday September 18, 2006
The Guardian
In the 12th century, Peter the Venerable, Abbot of Cluny, initiated a dialogue with the Islamic world. "I approach you not with arms, but with words," he wrote to the Muslims whom he imagined reading his book, "not with force, but with reason, not with hatred, but with love." Yet his treatise was entitled Summary of the Whole Heresy of the Diabolical Sect of the Saracens and segued repeatedly into spluttering intransigence. Words failed Peter when he contemplated the "bestial cruelty" of Islam, which, he claimed, had established itself by the sword. Was Muhammad a true prophet? "I shall be worse than a donkey if I agree," he expostulated, "worse than cattle if I assent!"
Peter was writing at the time of the Crusades. Even when Christians were trying to be fair, their entrenched loathing of Islam made it impossible for them to approach it objectively. For Peter, Islam was so self-evidently evil that it did not seem to occur to him that the Muslims he approached with such "love" might be offended by his remarks. This medieval cast of mind is still alive and well.
Last week, Pope Benedict XVI quoted, without qualification and with apparent approval, the words of the 14th-century Byzantine emperor Manuel II: "Show me just what Muhammad brought that was new, and there you will find things only evil and inhuman, such as his command to spread by the sword the faith he preached." The Vatican seemed bemused by the Muslim outrage occasioned by the Pope's words, claiming that the Holy Father had simply intended "to cultivate an attitude of respect and dialogue toward the other religions and cultures, and obviously also towards Islam".
But the Pope's good intentions seem far from obvious. Hatred of Islam is so ubiquitous and so deeply rooted in western culture that it brings together people who are usually at daggers drawn. Neither the Danish cartoonists, who published the offensive caricatures of the Prophet Muhammad last February, nor the Christian fundamentalists who have called him a paedophile and a terrorist, would ordinarily make common cause with the Pope; yet on the subject of Islam they are in full agreement.
Our Islamophobia dates back to the time of the Crusades, and is entwined with our chronic anti-semitism. Some of the first Crusaders began their journey to the Holy Land by massacring the Jewish communities along the Rhine valley; the Crusaders ended their campaign in 1099 by slaughtering some 30,000 Muslims and Jews in Jerusalem. It is always difficult to forgive people we know we have wronged. Thenceforth Jews and Muslims became the shadow-self of Christendom, the mirror image of everything that we hoped we were not - or feared that we were.
The fearful fantasies created by Europeans at this time endured for centuries and reveal a buried anxiety about Christian identity and behaviour. When the popes called for a Crusade to the Holy Land, Christians often persecuted the local Jewish communities: why march 3,000 miles to Palestine to liberate the tomb of Christ, and leave unscathed the people who had - or so the Crusaders mistakenly assumed - actually killed Jesus. Jews were believed to kill little children and mix their blood with the leavened bread of Passover: this "blood libel" regularly inspired pogroms in Europe, and the image of the Jew as the child slayer laid bare an almost Oedipal terror of the parent faith.
Jesus had told his followers to love their enemies, not to exterminate them. It was when the Christians of Europe were fighting brutal holy wars against Muslims in the Middle East that Islam first became known in the west as the religion of the sword. At this time, when the popes were trying to impose celibacy on the reluctant clergy, Muhammad was portrayed by the scholar monks of Europe as a lecher, and Islam condemned - with ill-concealed envy - as a faith that encouraged Muslims to indulge their basest sexual instincts. At a time when European social order was deeply hierarchical, despite the egalitarian message of the gospel, Islam was condemned for giving too much respect to women and other menials.
In a state of unhealthy denial, Christians were projecting subterranean disquiet about their activities on to the victims of the Crusades, creating fantastic enemies in their own image and likeness. This habit has persisted. The Muslims who have objected so vociferously to the Pope's denigration of Islam have accused him of "hypocrisy", pointing out that the Catholic church is ill-placed to condemn violent jihad when it has itself been guilty of unholy violence in crusades, persecutions and inquisitions and, under Pope Pius XII, tacitly condoned the Nazi Holocaust.
Pope Benedict delivered his controversial speech in Germany the day after the fifth anniversary of September 11. It is difficult to believe that his reference to an inherently violent strain in Islam was entirely accidental. He has, most unfortunately, withdrawn from the interfaith initiatives inaugurated by his predecessor, John Paul II, at a time when they are more desperately needed than ever. Coming on the heels of the Danish cartoon crisis, his remarks were extremely dangerous. They will convince more Muslims that the west is incurably Islamophobic and engaged in a new crusade.
We simply cannot afford this type of bigotry. The trouble is that too many people in the western world unconsciously share this prejudice, convinced that Islam and the Qur'an are addicted to violence. The 9/11 terrorists, who in fact violated essential Islamic principles, have confirmed this deep-rooted western perception and are seen as typical Muslims instead of the deviants they really were.
With disturbing regularity, this medieval conviction surfaces every time there is trouble in the Middle East. Yet until the 20th century, Islam was a far more tolerant and peaceful faith than Christianity. The Qur'an strictly forbids any coercion in religion and regards all rightly guided religion as coming from God; and despite the western belief to the contrary, Muslims did not impose their faith by the sword.
The early conquests in Persia and Byzantium after the Prophet's death were inspired by political rather than religious aspirations. Until the middle of the eighth century, Jews and Christians in the Muslim empire were actively discouraged from conversion to Islam, as, according to Qur'anic teaching, they had received authentic revelations of their own. The extremism and intolerance that have surfaced in the Muslim world in our own day are a response to intractable political problems - oil, Palestine, the occupation of Muslim lands, the prevelance of authoritarian regimes in the Middle East, and the west's perceived "double standards" - and not to an ingrained religious imperative.
But the old myth of Islam as a chronically violent faith persists, and surfaces at the most inappropriate moments. As one of the received ideas of the west, it seems well-nigh impossible to eradicate. Indeed, we may even be strengthening it by falling back into our old habits of projection. As we see the violence - in Iraq, Palestine, Lebanon - for which we bear a measure of responsibility, there is a temptation, perhaps, to blame it all on "Islam". But if we are feeding our prejudice in this way, we do so at our peril.
· Karen Armstrong is the author of Islam: A Short History
Heb je al bijna een omschrijving van de Nederlandse cultuur, beschaving of de gemiddelde Nederlandse moslim?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Waar zijn jullie, gematigde moslims?
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)punt/1103/index.html![]()
Leon
![]()
Als je de geschiedenis van de industrialisatie bekijkt met vooral de verschillen tussen de Islam en het Christendom dan kom je al snel op een andere conclusie waar het gaat om tolerantie en openheid. Zelfs al was de Islam tot de 20ste eeuw toleranter en vredelievender dan het Christendom (wat sinds de verlichting van de 17e en 18e eeuw echter niet meer het geval is) dan nog is het een nonargument in de discussie van hier en nu.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[...]
With disturbing regularity, this medieval conviction surfaces every time there is trouble in the Middle East. Yet until the 20th century, Islam was a far more tolerant and peaceful faith than Christianity. The Qur'an strictly forbids any coercion in religion and regards all rightly guided religion as coming from God; and despite the western belief to the contrary, Muslims did not impose their faith by the sword.
[..]
Zowel de Koran als de Bijbel roepen op tot geweld.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
The trouble is that too many people in the western world unconsciously share this prejudice, convinced that Islam and the Qur'an are addicted to violence. The 9/11 terrorists, who in fact violated essential Islamic principles, have confirmed this deep-rooted western perception and are seen as typical Muslims instead of the deviants they really were.
En dan volgt een lijst die hier te lezen is: http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/geweld-SGP.htmlquote:Wanneer uit het Oude Testament de wet van God wordt afgeleid, en 'vertaald in wetgeving' door een toekomstige SGP-regering in Nederland - ook als deze langs democratische wijze aan de macht is gekomen - dan zal deze regering de doodstraf invoeren voor de volgende vergrijpen...
Nou het christendom al vanaf de 17e eeuw als min of meer tolerant en vredelievend beschrijven gaat wel ver hoor!quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:19 schreef sizzler het volgende:
Zelfs al was de Islam tot de 20ste eeuw toleranter en vredelievender dan het Christendom (wat sinds de verlichting van de 17e en 18e eeuw echter niet meer het geval is) dan nog is het een nonargument in de discussie van hier en nu.
Kan jij dan toevallig de cultuur van de Nederlandse beschaving omschrijven?quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:29 schreef sizzler het volgende:
Het gaat om de vertaling van die teksten naar de hedendaagse samenleving. En dan zie je weer wel verschillen tussen culturen omdat de één een verlichtingsproces heeft doorstaan en de andere niet.
O....M....G....quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:29 schreef sizzler het volgende:
[..]
Welke Islamitische principes hebben de kapers eigenlijk gebroken?
Een cultuur laat zich niet zomaar in een omschrijving omvatten. Wel is het makkelijker culturele uitingen te duiden, die onderdeel vormen van de Nederlandse cultuur.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:34 schreef du_ke het volgende:
Kan jij dan toevallig de cultuur van de Nederlandse beschaving omschrijven?
Tja dat lijkt mij ook maar er zijn mensen die een bepaalde cultuur superieur vinden of vinden dat anderen zich daaraan moeten aanpassen. Vind het zo'n loos begrip de westerse beschaving of cultuur.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:38 schreef Lithion het volgende:
[..]
Een cultuur laat zich niet zomaar in een omschrijving omvatten. Wel is het makkelijker culturele uitingen te duiden, die onderdeel vormen van de Nederlandse cultuur.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:44 schreef Drugshond het volgende:
Cultuur zit in een flesje.
Abdij, Monniken, Bier & Tilburg.
- Wat wil een mens nog meer -
en dat in een tijd waar Afrika nog gekoloniseerd moest wordenquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:19 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als je de geschiedenis van de industrialisatie bekijkt met vooral de verschillen tussen de Islam en het Christendom dan kom je al snel op een andere conclusie waar het gaat om tolerantie en openheid. Zelfs al was de Islam tot de 20ste eeuw toleranter en vredelievender dan het Christendom (wat sinds de verlichting van de 17e en 18e eeuw echter niet meer het geval is) dan nog is het een nonargument in de discussie van hier en nu.
Waarom vinden ze dan zoveel succes en navolgelingen in juist die gebieden waar de Amerikanen ook bezig zijn ? (Pakistan, Afganistan). Dit gaat verder dan een handjevol mensen... het is een geo-politieke/geloofsstroming geworden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
O....M....G....
Een betere vraag zou zijn geweest welke principes ze niet hebben gebroken.
Dat is geen loos begrip. Dat het niet in woorden te vangen is betekent niet dat het niet bestaat. De enige manier om een cultuur werkelijk te doorgronden is door er onderdeel van uit te maken. Maatschappelijke participatie. Een bepaald sociaal netwerk vormt automatisch een eigen cultuur. Het hangt er dus ook van af welk sociaal netwerk je bekijkt. De Westerse wereld is, door de sterke onderlinge verbanden (handelsbetrekkingen, verdragen, militaire verbonden), wel degelijk te zien als een apart sociaal (politiek) netwerk en daarmee automatisch met een eigen cultuur.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:41 schreef du_ke het volgende:
Tja dat lijkt mij ook maar er zijn mensen die een bepaalde cultuur superieur vinden of vinden dat anderen zich daaraan moeten aanpassen. Vind het zo'n loos begrip de westerse beschaving of cultuur.
Vergeet Napoleon en de Spanjaarden niet..... nee toen waren we schatjes.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:46 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
en dat in een tijd waar Afrika nog gekoloniseerd moest worden
Dat staat er niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou het christendom al vanaf de 17e eeuw als min of meer tolerant en vredelievend beschrijven gaat wel ver hoor!
OK... Veel plezier dan maar.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:02 schreef Napalm het volgende:
Hij
is
er
!
De MEV 2007!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik trek mij even terug naar een donker kamertje en ga genieten
Speciale onderwerpen Plisie en China!
Nee er staat dat ze sinds die periode vredelievender en toleranter zijn dan de Islam nou dat mag je dan toch wat verder onderbouwenquote:
Twee afschuwelijke wereldoorlogen, elkaar bedreigen met een nucleaire derde wereldoorlog.. en dat allemaal in de laatste 92 jaar is niet zo vredelievend geweest van/in de christelijke cq westerse/europese wereld.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:24 schreef du_ke het volgende:
Nee er staat dat ze sinds die periode vredelievender en toleranter zijn dan de Islam nou dat mag je dan toch wat verder onderbouwen. Geloof er niet zoveel van. Naar mijn idee waren beiden niet bepaald vredelievend of tolerant.
Yip.... daarom schrijf ik ook 'van/in' en 'cq westerse/europese'quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:36 schreef Autodidact het volgende:
Die oorlogen waren niet religieus maar politiek geïnspireerd, bluesdude.
Is dit een generalisatie? :quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:11 schreef Autodidact het volgende:
Sommigen gelovigen, veel Griffermeerden lieten joden bijvoorbeeld bij hun onderduiken...Zit je nu te generaliseren, Bluesdude?
Communisten en socialisten van 1914 waren tegen de oorlog.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:11 schreef Autodidact het volgende:
Het uitbreken en voortduren van de Eerste Wereldoorlog valt wat mij betreft ook voor een flink deel te wijten aan de socialistische beweging, die de mond vol had van het internationale karakter van hun ideologie. Toen de oorlog uitbrak bleef daar niets van over en bleek de vlag ineens belangrijker, niks internationale solidariteit.
Ik vind dit de generalisatie. Een godsdienst wordt, hoewel ze het zelf niet willen weten, alleen gevormd door mensen en hun rituelen...en die mensen hebben verschillend gereageerd. De lijn van collaborateurs liep volgens mij dwars door allerlei bestaande groeperingen, waaronder godsdiensten. Maar je wijt WO2 toch ook niet aan het falen van tennisverenigingen?quote:Het is wel terecht godsdiensten te verwijten dat het faalde in voorkomen van al dat geweld
Maar ik sprak in het algemeen over zoveel honderden jaren menselijke geschiedenis.... en dan heb je ook over zoveel andere dictaturen en kwade machten dan alleen het nazisme, waar jij het op toespitst.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik vind dit de generalisatie. Een godsdienst wordt, hoewel ze het zelf niet willen weten, alleen gevormd door mensen en hun rituelen...en die mensen hebben verschillend gereageerd. De lijn van collaborateurs liep volgens mij dwars door allerlei bestaande groeperingen, waaronder godsdiensten. Maar je wijt WO2 toch ook niet aan het falen van tennisverenigingen?
zelfs de paardenkrachten waren van vlees en bloedquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Dag laiverds.
Ook weer genoeg opgeklopte lucht gehoord tijdens de troonrede? En liegende politici?![]()
Het festijn der kneuzen...
Die hadden toch enkel de Franse Revolutie op hun geweten?quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:27 schreef Autodidact het volgende:
Maar je wijt WO2 toch ook niet aan het falen van tennisverenigingen?
quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:30 schreef Autodidact het volgende:
Scarlett Johansson: I could probably get some things done in the Oval Office.
[afbeelding]
Hey Scarlett, whatya want?
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=78441quote:Klaus Wowereit, de zonnekoning van Berlijn
door onze correspondent Rob Savelberg
BERLIJN - De herkozen burgemeester van Berlijn gedraagt zich als een ouderwetse zonnekoning. SPD-er Klaus Wowereit houdt van de lange Berlijnse nachten en wil nu ook de landelijke politiek in. Klaus Wowereit, Berlijns herkozen burgemeester, werd bekend met zijn openbare coming out: ,,Ik ben homo, en dat is ook goed zo'', erkende de SPD'er verrassend, toen hij in 2001 voor het eerst werd gekozen. Ingewijden zeggen dat het machtige boulevardblad Bild hem anders tot een bekentenis zou hebben gedwongen.
Sinds Wowereit in de Duitse hoofdstad de lakens uitdeelt, bedekt hij schandaaltjes met de mantel der liefde. Zo liet de 52-jarige politicus onlangs weten dat hij trots was dat een omstreden sm-festival in Berlijn te gast is. ,,Dat laat zien dat wij een open en tolerante stad zijn.'' Wowereit houdt van wilde feesten, danst vaak tot laat in de nacht en liet zich door de Duitse diva Desirée Nick iets te innig op de mond kussen.
De christen-democratische CDU vindt dat Wowereits gedrag in strijd is met de goede zeden: ,,Smakelozer kan het niet'', zei een lokale politicus. De conservatieven maakten deze maand een reclamespot waarop Wowereits bureau in het Rote Rathaus te zien is. De chaotische ruimte staat vol met lege champagneflessen, aspirine en rode pumps. Op tafel ligt een briefje: ,,Bin zur Party. Klaus W.''
Maar het hielp niet. 'Wowi' won de deelstaatverkiezingen van zondag met 31 procent van de stemmen; de hoofdstedelijke CDU haalde het slechtste resultaat uit de naoorlogse geschiedenis (21 procent). De partij heeft zich niet kunnen herstellen van de betrokkenheid bij het bankenschandaal waardoor de Duitse hoofdstad nu 63 miljard euro schulden heeft.
CDU-kandidaat Friedbert Pflüger weigerde lange tijd van Hannover naar de metropool aan de Spree te verhuizen en dat namen de kiezers hem kwalijk. Wowereit, afkomstig uit een éénoudergezin in het voormalige West-Berlijn, spreekt de taal van de straat. De bestgeklede Duitser, aldus het mannenblad Men's Health, geldt als 'de sunnyboy van de SPD'.
Maar Wowereit wil meer en weet dat wie het goed doet in de Berlijnse politiek, ook op landelijk niveau goede kaarten heeft.
Graag zou de jurist, net als zijn voorbeeld Willy Brandt, na het burgemeesterschap ook het ambt van Bondskanselier bekleden. En CDU-nestor Richard van Weiszäcker was een alom gerespecteerd Bondspresident. Maar de komende vijf jaar moet Wowereit met hulp van de Groenen of de Linkspartei de failliete Duitse hoofdstad weer op de rails zetten.
Omdat die gebieden te vergelijken zijn met Duitsland na de 1e wereldoorlog.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waarom vinden ze dan zoveel succes en navolgelingen in juist die gebieden waar de Amerikanen ook bezig zijn ? (Pakistan, Afganistan). Dit gaat verder dan een handjevol mensen... het is een geo-politieke/geloofsstroming geworden.
Overigens : "Iran en Syrie mag je als twijfelgevallen bestempelen"
mazzeltje dan maar dat het MEV veel meer is dan de begroting. Overigens geeft de MEV wel enige aanleiding tot die term..quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:22 schreef Autodidact het volgende:
Even doorheen gekeken: feestbegroting.
Iedere keer zulke hoge verwachtingen, iedere keer zo weinig nieuws.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:07 schreef sigme het volgende:
OK... Veel plezier dan maar.
Als je eruit bent wat de officiële koffiedikkijkers gewrocht hebben hoor ik het graag.
Het kabinet heeft na al het gezeik van links het lef niet meer om de blik op de toekomst te houden. Nou, kut-vakbonden, en andere slinksen een applaus voor jezelf omdat je de toekomst weer wat meer verziekt heb vanwege de waan van de dag..quote:Volgens deze indicator(robuust’ primair structureel EMU-saldo) verslechtert dit en volgend jaar de houdbaarheid van de overheidsfinanciën aanzienlijk, zodat de sterke verbetering in de jaren
2004 en 2005 voor een belangrijk deel wordt teruggedraaid (zie figuur 1.7).
* 1 miljard lastenverlichting (verbrast/ betaald uit het FES, dwz fonds bedoeld voor structurele investeringen in wegen e.d.)quote:Het herstel van de Nederlandse economie heeft vanzelfsprekend gunstige effecten op het
begrotingssaldo van de overheid. Naar verwachting zal de begroting in 2006 en 2007 in
evenwicht zijn. Achter deze cijfers gaat echter − gecorrigeerd voor conjunctuur, rentelasten en
gasbaten − een aanzienlijke verslechtering van het EMU-saldo schuil. Dit saldo was juist in de
eerste helft van de kabinetsperiode, jaren met conjuncturele tegenwind, fors verbeterd doordat
het kabinet toen koos voor ombuigingen en lastenverzwaringen om te voldoen aan het groei- en
stabiliteitspact. Daarnaast werden structurele hervormingen doorgevoerd. Daarmee werd een
belangrijke stap gezet in de richting van het houdbaar maken van de overheidsfinanciën in het
licht van de vergrijzing. De uitgavenintensiveringen en lastenverlichtingen in de tweede helft
van de kabinetsperiode, die weliswaar grotendeels passen binnen de bestaande begrotingsregels,
maken deze structurele verbetering van de overheidsfinanciën weer voor een deel ongedaan. De
Studiegroep Begrotingsruimte heeft recent geadviseerd om in de toekomst meevallende
gasbaten en rentebetalingen niet meer uit te geven, maar ten gunste van het begrotingssaldo te
brengen. Daarmee wordt de begrotingssystematiek meer in lijn gebracht met de langetermijndoelstelling in het licht van de vergrijzing.
* Werkloosheid omlaag maar de vergrijzing komt eraanquote:Waar de Nederlandse economie in de tweede helft van de jaren
negentig sneller groeide dan het Europese gemiddelde, leek ons land in de eerste jaren van de
21e eeuw plotseling het achterblijvertje van Europa te zijn geworden. Uit onlangs bijgestelde
cijfers van het CBS blijkt echter nu dat de Nederlandse economie alleen in de jaren 2002 en
2003 slechter heeft gepresteerd dan het Europese gemiddelde. Evenzo blijkt de stijging van de
arbeidsproductiviteit in Nederland minder traag te zijn geweest dan tot nog toe werd
verondersteld.
Internationaalquote:Daarmee komt de
werkloosheid in 2007 onder het evenwichtsniveau en ligt enige spanning op de arbeidsmarkt in
het verschiet. De snelheid van deze daling is mede het gevolg van de demografische
ontwikkeling. Meer en meer wordt de Nederlandse economie geconfronteerd met de gevolgen
van de aankomende vergrijzing, die ertoe leidt dat de groei van het arbeidsaanbod terugloopt.
Die tragere toename van het arbeidsaanbod heeft in 2006 en 2007 als gunstig neveneffect dat
vergeleken met eerdere conjunctuurcycli de werkloosheid relatief snel afneemt. Het leidt echter
ook tot een daling van het groeipotentieel van de Nederlandse economie op middellange en
lange termijn.
VSquote:Zoals altijd geven de internationale ontwikkelingen aanleiding tot voorzichtigheid. Twee
factoren springen daarbij op dit moment speciaal in het oog: de aanhoudende politieke
spanningen in het Midden-Oosten en het grote tekort op de Amerikaanse betalingsbalans.
De spanningen in het Midden-Oosten hebben een direct effect op de olieprijs....
De tweede factor is het tekort op de Amerikaanse lopende rekening. Het huidige tekort van
7% is op termijn onhoudbaar. Een eventueel schoksgewijs verlopend aanpassingsproces zou
aanleiding kunnen zijn tot een depreciatie van de dollar, met alle gevolgen van dien voor de
concurrentiepositie van het Nederlandse bedrijfsleven op de wereldmarkt.
Daarentegen is de stormachtige ontwikkeling van de Chinese economie op dit moment geen
reden voor ongerustheid voor de Nederlandse economie. De opkomst van China heeft in ons land niet geleid tot aanzienlijke herstructureringen of tot een stijging van de werkloosheid.
Om verder de criminaliteit te laten dalen moeten er wel andere methoden gebruikt gaan worden..quote:Het kabinet heeft als doelstelling de criminaliteit en overlast over de periode 2002-2010 met 20 à 25% te verlagen. Hiervan is inmiddels de helft gerealiseerd. Het percentage mensen dat tenminste één keer slachtoffer wordt van criminaliteit is volgens de Politiemonitor Bevolking in de periode 2002-2005 met 11% gedaald; het percentage mensen dat vaak te maken heeft met overlast is met 8% gedaald
http://www.trouw.nl/hetni(...)rten_als_kaartenhuisquote:Geologen waarschuwen: Moskou kan instorten als kaartenhuis
door Wendelmoet Boersema
Door alle (ondergrondse) bouwwerkzaamheden in Moskou is de bodem zo lek als een mandje, stellen geologen.
Een truck verdween afgelopen week in een krater van 15 meter diep langs een van de hoofdverkeersaders van de Russische hoofdstad. Er vielen dit keer geen gewonden. De afgelopen jaren vielen er door plotselinge grondverschuivingen enkele doden en tientallen gewonden.
Deskundigen van het Geologisch Instituut in Moskou zeggen dat vijftien procent van de stad – met tien miljoen inwoners en bijna even groot als de provincie Utrecht – ’als een kaartenhuis’ kan instorten.
De problemen in de bouw zijn te wijten aan de vele ondergrondse waterlopen onder Moskou, een variabel grondwaterpeil en onvoorspelbare gedrag van bodemlagen. Onder de helft van de stad is het waterbeheer problematisch, en in het centrum zakt de grond jaarlijks 60 millimeter in.
Onder burgemeester Joeri Loezjkov onderging Moskou het afgelopen decennium een complete gedaanteverwisseling, vergelijkbaar met Stalins herbouw van de hoofdstad in de jaren dertig. Vooral de vele wolkenkrabbers vormen een risico voor de omgeving. Vanwege de gigantische toename van het autopark in de hoofdstad komt er onder bijna ieder nieuw gebouw een ondergrondse parkeergarage.
De Moskouse autoriteiten hebben aangekondigd dat ze de bouwfirma aansprakelijk willen stellen voor de schade van de krater. Maar het stadsbestuur valt zelf ook veel te verwijten, stellen de geologen. Door de snelheid waarmee gebouwd wordt, is er niet altijd tijd voor voldoende geologisch onderzoek. Het stadsbestuur zou winst voor zorgvuldigheid laten gaan.
In de machtige bouwsector gaan miljarden om. Aan het hoofd van het grootste bouwconcern van Moskou staat Jelena Batoerina, niet toevallig de vrouw van burgemeester Loezjkov. Het blad Forbes schat Batoerina’s vermogen op 2,3 miljard dollar.
„Ondergronds Moskou kent talloze holle ruimtes, gangen en schuivende lagen”, aldus Vadim Michailov van de ’Diggers’ – een club van Moskouse amateurspeleologen die de overheid vaak te hulp schiet bij calamiteiten. Volgens hem moet er hoognodig een nieuwe geologische kaart van Moskou komen. „We stevenen af op een catastrofe als er niets gebeurt”, zei hij in de Russische media.
Loezjkov heeft naar aanleiding van het laatste incident wel de bouw van ondergrondse etages onder het Bolsjoj Theater stilgelegd. Ook daar bestaat het risico dat het eeuwenoude theater verzakt. Pikant is dat bij het Bolsjoj-project de ’rampenarchitect’ betrokken is. Deze Nodar Kantsjeli bouwde het Moskouse zwemparadijs dat in 2004 instortte (28 doden) en de markthal die het in februari dit jaar begaf (61 doden).
Toch verwachten de kritische geologen dat de ongelukken voor het stadsbestuur geen aanleiding zijn om hun bouwwoede te temperen. Zo staat vlakbij het Rode Plein en het middeleeuwse Kremlin voor volgend jaar een enorm hotelcomplex gepland (op de plek van het fameuze sovjethotel Rossija), met een vele lagen tellende ondergrondse parkeergarage.
Nou ja, volgens de FBI deden ze aan drank en drugs, 'casual sex'.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:29 schreef sizzler het volgende:
[..]
Welke Islamitische principes hebben de kapers eigenlijk gebroken?
Ja.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:32 schreef Aoristus het volgende:
heeft er nog iemand naar het gejammer van de troonrede geluisterd?
Troonrede: "Nederland werkt"quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:32 schreef Aoristus het volgende:
heeft er nog iemand naar het gejammer van de troonrede geluisterd?
Den kdat die wel een langere werkweek draait dan jij ooit zal doenquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Troonrede: "Nederland werkt"
Nu de Koningin zelf nog.
Tuurlijk lult ze de ruimte in, want ze zegt dingen waarvan jij ze niet kan verdragen. Het zou je hele beeld omver gooien.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:33 schreef Godslasteraar het volgende:
en dus mogen we concluderen dat Karen Armstrong eindelijk door de mand valt als iemand die maar een eind de ruimte inlult.
Leon de Winter daarentegen heeft een luizenbaantje, die hoeft alleen maar in te koppen, zo voor de hand liggend zijn de feiten en gebeurtenissen.
En dan nog presteren hele Westerse volksstammen het hun hoofd in het (woestijn)zand te steken.
wat een kansloze discussie
Wat doet ze dan precies behalve Koningin zijnquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:37 schreef du_ke het volgende:
Den kdat die wel een langere werkweek draait dan jij ooit zal doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |