Ik ook niet.quote:Op zondag 17 september 2006 21:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bepaald wordt.
pak je geodriehoek d'r maar bijquote:Op zondag 17 september 2006 21:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bepaald wordt.
quote:Op zondag 17 september 2006 22:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
pak je geodriehoek d'r maar bij
Spellingchecker.quote:Op zondag 17 september 2006 21:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Welke middelen hanteerd de Amsterdamse jeugd?
ik had dat al aangepastquote:
Over slechte grappen gesproken:quote:Op zondag 17 september 2006 22:09 schreef pberends het volgende:
Koppensnellers # 5: Is er nog licht voor Jack achter de.....
Lees hier alle "goeie" commentaren op de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Spijkerman's Kopzeikers.
quote:Op zondag 17 september 2006 21:17 schreef Omaha het volgende:
Walgelijk dat stuk over Natascha en pedofilie. Ik haak af.
quote:Op zondag 17 september 2006 21:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het is gewoon niet grappig, dat is nog het ergste
Ach, ik kan dat nooit meer gebruiken.quote:Op zondag 17 september 2006 22:10 schreef Monidique het volgende:
Meid, je dacht dat het een man was, maar het bleek een muffin te zijn.
Hoeveel klonen van jou zitter daarbij?quote:Op zondag 17 september 2006 22:09 schreef pberends het volgende:
Koppensnellers # 5: Is er nog licht voor Jack achter de.....
Lees hier alle "goeie" commentaren op de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Spijkerman's Kopzeikers.
Geen, ik heb Super Size me gekeken.quote:Op zondag 17 september 2006 22:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hoeveel klonen van jou zitter daarbij?
Heb je een vriendin, ben je getrouwd of ben je homo?quote:Op zondag 17 september 2006 22:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ach, ik kan dat nooit meer gebruiken.
Welke van de drie toestanden komt neer op een verbod naar Captain Beefheart te luisteren?quote:Op zondag 17 september 2006 22:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Heb je een vriendin, ben je getrouwd of ben je homo?
O, o, o! Dat hangt af van de invulling van de betreffende toestand.quote:Op zondag 17 september 2006 22:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
Welke van de drie toestanden komt neer op een verbod naar Captain Beefheart te luisteren?
heb je wel gevochten of lik je zoals gewoonlijk weer je wonden zonder dat er iets is gebeurd?quote:
witwassen !quote:
Naast het in het Engels citeren van de Klassieken, natuurlijk.quote:Op zondag 17 september 2006 22:31 schreef Apropos het volgende:
Dat soort softe verbanden levert het bestaansrecht van de studie Geschiedenis. Goed zo!
Wel, wat ik moest lezen wás Engels.quote:Op zondag 17 september 2006 22:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Naast het in het Engels citeren van de Klassieken, natuurlijk.
Nu kan en wil ik wel artikels zoeken over Chalabi die vanalles zei, onbetrouwbare informanten, Irakezen die juichend met bloemen de Amerikanen zouden begroeten of Bush die geen benul had van het verschil tussen sji'ieten en soennieten, maar dat alles lijkt mij onnodig. De bijna parallele rode draad viel mij in ieder geval op. Ook veel verschillen natuurlijk, maar...quote:These two opposing quotations [over politieke aansprakelijkheid] raise all the fundamental problems inherent in the Athenian democracy: the problems of policy-making and leadership, of decisions and the responsibility for them. Unfortunately Thucydides (6.1-25) tells us very little about the meeting, other than that the people were given misinformation by a delegation from the Sicilian city of Segesta and by their own envoys just returned from Sicily, and that most of those who voted were so ignorant of the relevant facts that they did not even know the size of the island or its population.
Finders... ik snap iets niet.quote:Op zondag 17 september 2006 00:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Goede zaak overigens, die bende kwijlende gestoorden moet zo spoedig mogelijk uit het zadel geschopt worden. Liefst zonder geweld, uiteraard.
Kijk op je lijstjequote:Op zondag 17 september 2006 12:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wie ben jij dan nou weer?
Fucking hell.
Hoiquote:---------------
Hoi sigme![]()
Dat sloeg juist op de Iraanse opperstruikrover.quote:Op zondag 17 september 2006 22:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Finders... ik snap iets niet.
Ik dacht dat je altijd een aanhanger was van de buitenlandse politiek van de neo-cons..
Okeeee... de natuurlijke orde is weer hersteld zo..quote:Op zondag 17 september 2006 22:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat sloeg juist op de Iraanse opperstruikrover.
quote:
quote:Goede zaak overigens, die bende kwijlende gestoorden moet zo spoedig mogelijk uit het zadel geschopt worden. Liefst zonder geweld, uiteraard.
quote:Nederland moet onderdeel worden van China, geld verboden. Iedereen gelijk. En ik als president.
Liefst zonder geweld, uiteraard.
De mogelijkheden die het schept lijken mij juist bij een liberaal als jij passen.quote:Op zondag 17 september 2006 23:02 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zo als ik al eens zei, ik kan me niet heugen dat geweest te zijn, maar het lijkt me niks.
De mogelijkheden heb ik wel eens verkend, maar ook toen was ik geen vrijgezelquote:Op zondag 17 september 2006 23:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
De mogelijkheden die het schept lijken mij juist bij een liberaal als jij passen.
Wat is de mens toch tot grote daden in staat.quote:Op maandag 18 september 2006 09:17 schreef Autodidact het volgende:
Goedemorgen, goed nieuws!
[afbeelding]
Marco Hort fills his mouth with drinking straws while trying to set a new world record at an Austrian amusement park Sept. 17, 2006. (
quote:De inktvlekmethode werkt uitstekend
Extra troepen voor oorlog in Afghanistan nog niet nodig, meent Den Haag
Dweilen met de kraan open? Niets daarvan, meent men op het ministerie in Den Haag. Nederland ligt in Afghanistan op koers en houdt vast aan de inktvlekmethode.
Wat de Nederlandse legerleiding betreft, hoeven er geen extra NAVO-troepen naar Zuid-Afghanistan – wat secretaris-generaal De Hoop Scheffer van de NAVO of de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rice daarover de laatste dagen ook gezegd mogen hebben.
„NAVO-commandant Jones heeft ook nooit over extra troepen gesproken”, zegt generaal Dick Berlijn, commandant der strijdkrachten. „Het zou voldoende zijn wanneer de landen van de NAVO hun eerdere toezeggingen nakomen”, meent hij. Dan zou de NAVO in Zuid-Afghanistan bijvoorbeeld kunnen beschikken over een snel op verschillende plaatsen inzetbare manoeuvre-eenheid, waar het nu nog aan ontbreekt.
Het valt de NAVO niet mee in Zuid-Afghanistan, sinds daar op 1 augustus de operatie ISAF-3 is begonnen. Wat in eerste instantie bedoeld was als een exercitie in bestuursopbouw en het leggen van de fundamenten voor verdere ontwikkeling in de regio, met af en toe een offensieve actie, lijkt zich met name in de provincies Kandahar en Helmand – onder verantwoordelijk van respectievelijk Canadezen en Britten – te ontpoppen tot een regelrechte oorlog met grote groepen Talibaan.
De bezorgdheid over die ontwikkeling kan worden afgelezen uit de opmerkingen, gisteren in de Defensiekrant, van de Nederlandse kolonel Vermeij, plaatsvervangend commandant van heel ISAF-3 in Kandahar. „Dweilen met de kraan open”, noemde Vermeij de manier waarop de NAVO thans in Zuid-Afghanistan bezig is de Talibaan te bestrijden.
De Pakistaans-Afghaanse grens is namelijk zo lek als een mandje en vandaar komen grote groepen Talibaan, goed getraind en met verbindingsmiddelen en transportcapaciteit – als een soort legers dus eigenlijk.
Die ‘importsoldaten’ maken ongeveer veertig procent van de Talibaan-strijders uit, zegt Vermeij. De rest zijn lokale Talibaan-aanhangers, volgens Westerse inlichtingendiensten in de meeste gevallen lokale boeren die door de Talibaan met geld verleid worden tegen de goddeloze buitenlanders de wapenen op te nemen, of daartoe gedwongen worden.
Op die zestig procent richt de ISAF-operatie zich in opzet: door het scheppen van een veilige omgeving en dingen als irrigatieprojecten, wegaanleg, gezondheidszorg, een functionerend politieapparaat pogen het land Afghanistan te onttrekken aan de logica van bijna dertig jaar burgeroorlog en factiestrijd. De veertig procent zijn echter met geen irrigatieproject te paaien, en de aanvoer van strijders uit Pakistan gaat maar door.
In politiek en militair Den Haag worden Vermeij deze uitspraken bepaald niet in dank afgenomen. „Ik zou zelf nooit hebben gesproken over dweilen met de kraan open”, aldus generaal Berlijn gisteren korzelig op een persconferentie.
Op het ministerie vestigt men liever de aandacht op de voorspoedige wijze waarop de Nederlandse troepen vanuit de voornaamste legerplaats in Tarin Kowt hun invloed uitbreiden over steeds meer streken en dorpjes in ‘hun’ provincie Uruzgan. Als het goed is ontstaat er onder Nederlandse bescherming een soort ‘land van melk en honing’, dat aantrekkingskracht uitoefent op de rest van de provincie, ook die delen waar men nu nog de Talibaan als de voornaamste beschermheren ziet. De Nederlanders hebben hun contacten inmiddels uitgebreid tot het stadje Chora, aan gene zijde van de Baluchi-pas.
Die inktvlekmethode – de term is een Nederlandse vinding – was afgesproken als basistactiek voor ISAF-3, zegt generaal Berlijn. Ofschoon hij zegt zich verre van kritiek op de bondgenoten te willen houden, legt de generaal daarmee wel een vinger op een wonde plek. Een van de voornaamste bronnen van gevechten in Zuid-Afghanistan, is dat de Britten in ‘hun’ provincie Helmand een andere tactiek hebben gekozen. Zij richtten over het gehele territorium van Helmand verspreid kleine posten in, die zich sindsdien – soms meerdere keren per dag – stormlopen van Talibaan van het lijf moeten houden.
Als je zoveel manschappen vastpint op posten waar voortdurend maar gevochten moet worden, is het geen wonder dat je geen militairen overhoudt voor bewegelijke manoeuvre-eenheden, constateert Berlijn – daarmee een van de redenen aangevend waarom Nederland zich voorshands niet verplicht voelt nog meer gevechtseenheden naar Afghanistan te zenden.
En bovendien: als er echt gevochten moest worden, droeg Nederland zijn steentje bij de afgelopen weken. Zo nam een compagnie infanterie twee weken lang deel aan Operatie Medusa – tegen een grote concentratie Talibaan die naar gevreesd werd van plan was de stad Kandahar in te nemen en de voornaamste verbindingsweg van Afghanistan.
Nederland kan in Afghanistan dus iedereen recht in de ogen kijken, is de gedachte op het ministerie. Paniek? Niet in Den Haag.
quote:Balkenende: CPB vergroot onzekerheid
Den Haag, 16 sept. Premier Balkenende vindt speculatieve discussie over hypotheekrenteaftrek ongewenst omdat die burgers onzeker maakt. Hij reageerde gisteren na de ministerraad op een studie van het Centraal Planbureau.
In deze studie wordt het gunstige effect beschreven van het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek. In tijden dat de economie weer aantrekt is dat „niet het beste signaal”, zei de premier. „Je wilt in deze tijd juist het vertrouwen van de mensen winnen.” Door speculaties over een ingreep in de renteaftrek ontstaat er onzekerheid bij de huizenbezitters en „kom je op een hellend vlak”.
Volgens premier Balkenende heeft het Centraal Planbureau (CPB) als onafhankelijk instituut de vrijheid deze voorstellen te doen, maar luistert de toonzetting bij dit „zeer gevoelige onderwerp” nauw.
Als de hypotheekrenteaftrek wordt vervangen door een systeem waarin de hypotheekschuld aftrekbaar is en de belastingen worden verlaagd, leidt dat volgens het CPB tot meer welvaart en een stijging van de werkgelegenheid. Door dit fiscaal veel minder gunstige systeem zouden de huizenprijzen fors dalen.
Balkenende wees erop dat je dat ook anders kan formuleren: „Rommelen aan de hypotheekrenteaftrek betekent dat huizenbezit minder waard wordt.” Met dezelfde feiten kun je twee kanten op, onderstreepte de premier. „Het kabinet taxeert de zaken anders dan het CPB.” Balkenende zei dat het CPB-voorstel een flinke inkomensherverdeling tot gevolg zou hebben. „Je krijgt goedkopere huizen voor een bepaalde categorie.”
Het kabinet is, net als de regeringspartijen CDA en VVD, „geen voorstander van ingrepen in de hypotheekrenteaftrek”. De CDA-fractie zei donderdag dat het CPB, door vlak voor de Kamerverkiezingen met een rapport over dit onderwerp te komen, zijn onafhankelijkheid in gevaar brengt. Premier Balkenende wilde deze beschuldiging niet overnemen.
PvdA, SP, GroenLinks en ChristenUnie doen in hun verkiezingsprogramma’s wel voorstellen om de hypotheekrenteaftrek aan banden te leggen. Die gaan echter veel minder ver dan het CPB-idee.
Volgens het CPB moet een herziening van de hypotheekrenteaftrek deel uitmaken van een bredere hervorming van het woningbeleid. Het CPB kenmerkt de woningmarkt als „het vergeten hervormingsdossier”.
Hoezo taxeert het kabinet de zaken anders?quote:Als de hypotheekrenteaftrek wordt vervangen door een systeem waarin de hypotheekschuld aftrekbaar is en de belastingen worden verlaagd, leidt dat volgens het CPB tot meer welvaart en een stijging van de werkgelegenheid. Door dit fiscaal veel minder gunstige systeem zouden de huizenprijzen fors dalen.
Balkenende wees erop dat je dat ook anders kan formuleren: „Rommelen aan de hypotheekrenteaftrek betekent dat huizenbezit minder waard wordt.” Met dezelfde feiten kun je twee kanten op, onderstreepte de premier. „Het kabinet taxeert de zaken anders dan het CPB.”
Tsja, HRA is een slecht onderwerp in verkiezingstijd en toont meteen het falen van de democratie in NL aan.quote:Op maandag 18 september 2006 09:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoezo taxeert het kabinet de zaken anders?
huizenprijzen fors dalen - huizenbezit minder waard wordt.
Daar is niks 'anders' in.
Een andere formulering verandert er niks aan. Balkenende moet nog even doorleren voordat hij Lubberiaans onder de knie heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |