Je maakt problemen die er niet zijn. Hoe vaak komt het nou voor dat iemand een fietszadel of motorblok jat en en het in zijn eigen auto bouwtquote:but isn't this the kind of thing where like once or twice every 20 years, somebody gets outraged and says, oh, by God, we got to put diapers on horses
Kan je vinden, en dat soort prioriteiten kan de minister van BiZa of Justitie leggen...een politieke keuze die door de Tweede Kamer veranderd kan worden als er genoeg draagvlak (stemmen) voor is. Dit is geen juridisch probleem, maar een keuze van het volk.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef pberends het volgende:
Ik vind de voorbeelden niet al te relevant eigenlijk. Gebeurt zelden.
Wat mij meer zorgen baart is dat politie en justitie veel bezig zijn met onzin (oprollen van de zoveelste wietplantage, flitsen van auto's en dat soort crap).
Terwijl in grote steden hele groepen jongeren van een vaak bepaalde afkomst de boel terroriseren. Maar daar doen ze dan niets aan of veel te weinig.
tjop ze moeten wat meer de zichtbare criminaliteit aanpakken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef pberends het volgende:
Wat mij meer zorgen baart is dat politie en justitie veel bezig zijn met onzin (oprollen van de zoveelste wietplantage, flitsen van auto's en dat soort crap).
Terwijl in grote steden hele groepen jongeren van een vaak bepaalde afkomst de boel terroriseren. Maar daar doen ze dan niets aan of veel te weinig.
Een mooi voorbeeld van allerlei zaken door elkaar halen die weinig tot niets met elkaar te maken hebben. Zoals Autodidact zegt, eerst weten hoe het rechts- en politieapparaat in Nederland werkt en dan commentaar geven.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef pberends het volgende:
Maar stel je nu eens voor dat iedereen de wet kent. Als je dan -puur theoretisch natuurlijk- 50 fietsen op het station hebt staan, met 49 zadels, dan kan er een legaal soort stoelendans ontstaan waarbij iedereen elkaars zadel jat. Degene die als laatste overblijft heeft pech en fietst een pijnlijke rit naar huis. De volgende dag begint het zadel-jat spel opnieuw en is er weer één verliezer. En juridisch gezien is er geen enkel bezwaar tegen deze zadel-jat-praktijken!quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef pberends het volgende:
[...]
ik kan me hier bij aansluiten. De wet bied voldoende voor een aanpak. Maar flitsen en verkeerscontrole's hebben blijkbaar meer prioriteit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef pberends het volgende:
Kijk, als dit nou massaal zou gebeuren, komt er een geluid vanuit de samenleving, TK pikt het op en maakt het strafbaar om dit soort dingen te doen. Nog steeds geen juridisch probleem, gewoon een wet aanpassen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:01 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar stel je nu eens voor dat iedereen de wet kent. Als je dan -puur theoretisch natuurlijk- 50 fietsen op het station hebt staan, met 49 zadels, dan kan er een legaal soort stoelendans ontstaan waarbij iedereen elkaars zadel jat. Degene die als laatste overblijft heeft pech en fietst een pijnlijke rit naar huis. De volgende dag begint het zadel-jat spel opnieuw en is er weer één verliezer. En juridisch gezien is er geen enkel bezwaar tegen deze zadel-jat-praktijken!
Het deed mij denken aan een boete die mijn vader heeft laten voorkomen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:54 schreef Autodidact het volgende:
Je draait het probleem om: leken denken alles van rechtspraak te weten en daarom moet het veranderd worden. Het tegenovergestelde zou moeten gebeuren: leken moeten eens wat meer over justitie leren voordat ze allerlei commentaar gaan geven.
Het voorbeeld dat je noemt (fiets en motorblok) doet me denken aan deze uitspraak van David Letterman:
[..]
Je maakt problemen die er niet zijn. Hoe vaak komt het nou voor dat iemand een fietszadel of motorblok jat en en het in zijn eigen auto bouwt.
Totdat het je zelf overkomt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar nogmaals, dit is helemaal geen issue...
Als dat vaak genoeg voorkomt pikt het parlement het signaal op dat dit een nis in de rechtspraak is, en vult het op...quote:
Dat is Kafkaiaans recht.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als dat vaak genoeg voorkomt pikt het parlement het signaal op dat dit een nis in de rechtspraak is, en vult het op...
95 van de 100 mensen heeft niet eens de ballen (of gewoon het fatsoen) om een zadel te jatten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:01 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar stel je nu eens voor dat iedereen de wet kent. Als je dan -puur theoretisch natuurlijk- 50 fietsen op het station hebt staan, met 49 zadels, dan kan er een legaal soort stoelendans ontstaan waarbij iedereen elkaars zadel jat. Degene die als laatste overblijft heeft pech en fietst een pijnlijke rit naar huis. De volgende dag begint het zadel-jat spel opnieuw en is er weer één verliezer. En juridisch gezien is er geen enkel bezwaar tegen deze zadel-jat-praktijken!
En niet te vergeten die Oost-Europese bendes en de financiële criminaliteit van Nigerianen en dergelijke. Het lijkt wel alsof de politie alleen maar voor makkelijke zaken gaat. Maar dat komt met name omdat politie een autochtoon bolwerk is. Jan die een fiets steelt of een Klaas Bruinsma in de drugshandel is nog maar iets van 20% de criminaliteit. De meeste criminaliteit komt nou eenmaal van allochtonen en buitenlanders. En als autochtone politieman kan je daar gewoon niet mee "dealen". Criminaliteit is zó anders dan vroeger.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef pberends het volgende:
quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Criminaliteit is zó anders dan vroeger.
Het is toch zo? Hoe kan je van Agent Bromsnor nog verwachten dat hij Chinese bendes en allerlei allochtone jongerengroepen oprolt, die amper Nederlands spreken?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:36 schreef rvand het volgende:
[..]
Vroegah had je inderdaad nog eerlijke hollandse criminaliteit. Pistolen Paultje waar ben je gebleven?
Ik zeg vanaf nu moeten liquidaties door 100% hollanders worden uitgevoerd, daar hebben we die Joegoslaven niet voor nodig. Maar dat komt natuurlijk omdat zij goedkoper werken dan wij.
Precies, zou je kunnen invoeren. Bij mijn weten is dat een politieke keuze, in plaats van een probleem dat inherent is aan ons juridisch systeem...quote:zou je kunnen invoeren dat bij veroordeling alle bezittingen worden verbeurt verklaard
Het is onrechtvaardig als er grof onrecht is, maar het 'marginalen' treft, en daarom niet belangrijk genoeg is.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:22 schreef Autodidact het volgende:
Er zal zelden een meerderheid zijn die een bepaald onrecht heeft meegemaakt, dus daar gaat het helemaal niet over. Dat is inderdaad onrecht, maar offtopic in een rechtstatelijke democratie als het onze, sigme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |