Dan heb je dubbel werk verrichtquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:26 schreef Spacehamster het volgende:
Ik heb es uitgerekend:
quote:Op donderdag 21 september 2006 07:40 schreef doctor.starbucks het volgende:
even korte synops van radar;
ondanks dat Sonja Bakker een leuk boek heeft geschreven, is het een directe kopie van een aantal dieetboeken.
tevens was er veel commentaar op de fruitdag, waarbij je gewoon te weinig binnen krijgt.
ook was er een prof. dietiste, die zich zorgen maakte om de periode na het dieeten. Wat ga je dus doen nadat je het boekje 'uit'hebt.
Owhja, ondanks dat ze best een leuk boek heeft gemaakt, ze heeft een NTI cursus gevolgt om dit boek te kunnen schrijven. Niks mis mee, maar vertrouwen we volledig het NTI ?
quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Iemand die kinderen op dieet zet zou ik bij voorbaat al niet naar luisteren![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 08:43 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Ook als je 60kg weegt als 10jarige?![]()
Is dat zo? Vitamine A, D, E en K zijn vetoplosbaar dus die worden opgeslagen in je lichaam. Overigens bevatten veel voedingssupplementen absurd hoge doses van vitamines en mineralen, ook van de vetoplosbare vitamines en mineralen die giftig zijn in hoge doses. Ik heb al voedingssupplementen gezien met 400% van de ADH aan vitamine A die volgens de verpakking dagelijks geslikt mochten worden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:05 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
niet gezond maar niet het grootste probleem aangezien het overschot aan vitamines via natuurlijke wijze je lichaam verlaat.
Waarom is sporten bij diëten altijd automatisch de sportschool? Waarom niet bij een club gaan en iets leuks intensief met elkaar doen? Ik noem vechtsport, voetbal, tennis etc... Misschien is je calorieverbruik niet tot op drie cijfers achter komma meetbaar, maar het is wel beweging en het is leuk. Daardoor houd je het volgens mij beter vol. Dan heb je een goede gewoonte voor langere tijd in plaats van een korte bevlieging.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:38 schreef Syrena het volgende:
Oh, ben ik trouwens de enige die echt een ontzettende grafhekel heeft aan sport?
Ik weet dat ik echt moet gaan sporten nu, binnenkort 30 enzo, beter voor de botten, goed voor je lichamelijke en geestelijke welzijnmaar alleen het idee al dat ik zo'n sportschool binnenmoet. En een sportwinkel voor de spullen.
Afgrijselijk.
Nee dat hou ik ook niet vol. Ik vind het helemaal niet leuk en dat is het probleem. Balsporten vallen voor mij al af omdat ik een oogafwijking heb, ik zie die dingen te laat of helemaal niet aankomen. Bovendien ken ik mensen die dus teamsporten en ook niet afvallenquote:Op woensdag 27 september 2006 14:07 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Waarom is sporten bij diëten altijd automatisch de sportschool? Waarom niet bij een club gaan en iets leuks intensief met elkaar doen? Ik noem vechtsport, voetbal, tennis etc... Misschien is je calorieverbruik niet tot op drie cijfers achter komma meetbaar, maar het is wel beweging en het is leuk. Daardoor houd je het volgens mij beter vol. Dan heb je een goede gewoonte voor langere tijd in plaats van een korte bevlieging.
Gezond bewegen volgens de norm (link staat hierboven wel ergens) betekent dat je toch wel wat meer moet doen dan 1 x in de week 1 uurtje naar de sportschool.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:26 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nee dat hou ik ook niet vol. Ik vind het helemaal niet leuk en dat is het probleem. Balsporten vallen voor mij al af omdat ik een oogafwijking heb, ik zie die dingen te laat of helemaal niet aankomen. Bovendien ken ik mensen die dus teamsporten en ook niet afvalleneentje wordt geloof ik juist steeds dikker
. Ik heb heel vroeger een tijdje aan turnen gedaan, maar ook dat was geen lang leven beschoren
Stomme meiden, verplichting om aan uitvoeringen mee te doen, diploma's halen...
Fitness is nog het enige wat ik enigszins te harden vond, maar dat baat nauwelijks als je 1x in de week een uurtje gaat.
Dat zeg ik toch? Eén keer in de week fitness heeft weinig zin. En een onbeperkt abonnement is meestal enorm duur en als ik dat dan koppel aan mijn enorme motivatie om te sportenquote:Op donderdag 28 september 2006 14:27 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Gezond bewegen volgens de norm (link staat hierboven wel ergens) betekent dat je toch wel wat meer moet doen dan 1 x in de week 1 uurtje naar de sportschool.
Voer het maar eens op naar 3 x in de week 1 tot anderhalf uur...
Dit is ook redelijk extreem hoor.quote:Op donderdag 28 september 2006 14:27 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Gezond bewegen volgens de norm (link staat hierboven wel ergens) betekent dat je toch wel wat meer moet doen dan 1 x in de week 1 uurtje naar de sportschool.
Voer het maar eens op naar 3 x in de week 1 tot anderhalf uur...
Ik vind het buiten ook niet leukquote:Op donderdag 28 september 2006 16:08 schreef DarkElf het volgende:
tis natuurlijk ook belangrijk dat je je prettig voelt met wat je doet.
je kan wel gaan trainen op een sportschool maar als je liever buiten bent waarom zou je dan jezelf kwellen in een sportschool?
quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:21 schreef McGilles het volgende:
Zoveelste dieetmethode die mensen weer aan het proberen zijn....
Als je een beetje verstand van voeding hebt heb je al die rare adviezen niet nodig, vorige week kwam er een "voedingsdeskundige" bij mij thuis advies geven maar het bleek dat hij er compleet niks vanaf wist...
Als ik wil val ik met mijn eigen methode zo 10kg af of kom ik zo 10kg aan, alles heeft te maken met motivatie en goede voeding, niks Sonja Bakker ed.
Dat hoeft natuurlijk ook niet. Ligt er maar net aan wat je daarnaast eet, en wat je daarnaast dķet.quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:54 schreef Aventura het volgende:
Ja kan wel zijn, maar je staat er nog van te kijken hoeveel mensen geen idee hebben over wat ze naarbinnen stoppen. Zo wist mijn collega (universitair opgeleid) niet eens dat je aankomt van elke dag een paar blikjes oca cola...
Valt wel mee hoor, gemiddeld zo'n 50kcal/100mlquote:Op zaterdag 30 september 2006 21:03 schreef Rewimo het volgende:
Er zijn een hoop mensen die niet weten hoeveel calorieën er in dergelijke frisdranken zitten hoor
2 blikjes cola is dus al wel snel 300 kcal, en dat op die 2000 die je mag op een dag..quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, gemiddeld zo'n 50kcal/100ml
ja dan vraag je er toch gewoon omquote:Op zondag 1 oktober 2006 17:27 schreef teigan het volgende:
[..]
2 blikjes cola is dus al wel snel 300 kcal, en dat op die 2000 die je mag op een dag..
En je zou nog raar staan te kijken hoeveel mensen per dag een fles van dat spul drinken...
Nee, maar dat weten veel mensen toch echt niet. Althans, weten... beseffen in ieder geval. En met cola misschien wel, maar ik denk dat heel veel mensen niet weten dat je van vruchtensap net zo dik wordt.quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:29 schreef milagro het volgende:
[..]
ja dan vraag je er toch gewoon om
dat is dus nu juist het probleem, die buitensporige dingen doen.
je hoeft geen fles cola te drinken op een dag, en al helemaal niet als je die dag ook nog eens amper een poot verzet.
Een beetje algemene voedingkennis is tegenwoordig al bij niemand aanwezig....quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee, maar dat weten veel mensen toch echt niet. Althans, weten... beseffen in ieder geval. En met cola misschien wel, maar ik denk dat heel veel mensen niet weten dat je van vruchtensap net zo dik wordt.
Bij dat programma waar SB aan meedoet vroeg ze aan een man hoeveel kcal hij dacht dat er in een chocoladereep zat, gewoon zo'n grote van 100 gram, en hij dacht ca. 100 kcal. Tja...
nou, sorry dan ben je gewoon dom of je doet alsof je dom bent.quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee, maar dat weten veel mensen toch echt niet. Althans, weten... beseffen in ieder geval. En met cola misschien wel, maar ik denk dat heel veel mensen niet weten dat je van vruchtensap net zo dik wordt.
Bij dat programma waar SB aan meedoet vroeg ze aan een man hoeveel kcal hij dacht dat er in een chocoladereep zat, gewoon zo'n grote van 100 gram, en hij dacht ca. 100 kcal. Tja...
Juist, en voor die mensen zijn er dietisten, voedingsconsulentes en dieetboekjes.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:08 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, sorry dan ben je gewoon dom of je doet alsof je dom bent.
ja al zouden ze meer hebben aan gedragstherapiequote:Op zondag 1 oktober 2006 19:15 schreef Aventura het volgende:
[..]
Juist, en voor die mensen zijn er dietisten, voedingsconsulentes en dieetboekjes.
Misschien is het menu van het voedingscentrum dan iets voor je. Dat is ook caloriearm, maar geen echt dieet, en dan hoef je ook neit over je avondeten te verzinnen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:57 schreef Ingrid19 het volgende:
Ben nu wel benieuwd naar het boek. Heb ook radar gezien.
Zit nog wel te twijfelen of ik ga sonja bakkeren. Ik wil dus wel graag afvallen, mar heb nog nooit een dieet gedaan. Het spreekt me wel aan dat er complete menu's in staan. Is toch wel makkelijk.
En ik ben net begonnen met sporten. Dat is alvast iets.
Ik zal eens op de site kijken. tnx.quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:02 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Misschien is het menu van het voedingscentrum dan iets voor je. Dat is ook caloriearm, maar geen echt dieet, en dan hoef je ook neit over je avondeten te verzinnen.
Klinkt lekker. Voor die prijs valt het te proberen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:12 schreef Syrena het volgende:
Ik heb vandaag een recept gemaakt dat van de site van de Afvallers afkomtIk zocht een recept met Pangafilet (
aanrader, Lidl, 1,69 voor twee stukken!) en las een recept en dacht: Heej lekker!
Zag daarna pas wat voor site het was. http://www.balancept.nl/sandra'srecept.html
Dat zijn er dan maar weinig... Sorry hoor, maar je wereldbeeld is heerlijk naief en vertekend.quote:Op maandag 6 november 2006 10:35 schreef mymoodfentje het volgende:
de mensen op dieet zien eten als meer dan alleen voeding, en dat is slecht voor je gewicht. Elk logisch denkend persoon zal nooit meer eten tot zich nemen dan dat zijn lichaam nodig heeft en bij voorbaat het meest gezonde om de optimale functionering van het lichaam te ondersteunen.
Dieeten helpt niet, de logica achter eten moet verandert worden wil je echt effect zien. Dat mensen als makke lammetjes achter die sonja bakker aanlopen is werkelijk lachwekkend en typerend voor de dikke medemens die meestal lijdt onder emotionele waanbeelden.
Dus jij beweert dat er werkelijk een logica is voor een mens om teveel te eten ?quote:Op maandag 6 november 2006 10:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat zijn er dan maar weinig... Sorry hoor, maar je wereldbeeld is heerlijk naief en vertekend.
Nee, dat beweer ik niet... Maar er zijn helaas een heleboel mensen waarvoor het niet logisch is om niet te veel te eten. Kleine nuance... Ik ben het overigens me je eens dat het logisch zou zijn, maar de praktijk is helaas anders...quote:Op maandag 6 november 2006 17:40 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat er werkelijk een logica is voor een mens om teveel te eten ?
leg uit.
Ik ben al lang grootquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Whatever... Dan lees je niet terug, dan lees je gewoon lekker wat jij wil lezen.
Nogmaals, je bent niet heel veel slimmer dan SB.
Eigenlijk ben je gewoon nog veel dommer, want zij heeft een leuk boekje uitgebracht en is, als ze het een beetje handig aanpakt, binnen voor de rest van d'r leven.
En als jij later als je groot bent een echt goede dietiste wordt zal ook jij best een belegde boterham kunnen verdienen hoor. Sonja pikt echt niet al jullie werk in.
Wel eens van "oplichting" gehoord? Zo heet het namelijk, als iemand zich voordoet voor iets, wat hij of zij helemaal niet is. Iemand zonder opleiding mag geen auto's repareren, een restaurant mag geen eten opdienen als er geen gediplomeerde koks in dienst zijn. Je hoeft dat ook niet te vragen, daar mag je vanuit gaan. Net zoals je ervan uit mag gaan dat iemand die dieetadviezen geeft, gediplomeerd is. Maar dat is Sonja dus NIET. Dat probeer ik de blinde volgelingen duidelijk te maken. Het is ONGEZOND wat ze zegt, het kan je op den duur echt schade toe brengen.quote:Ja, daar betaal ik gewoon geld voor, voor die reparatie.
En als ik in een restaurant ga eten ga ik echt niet vragen of meneer de kok zijn diploma's wel heeft. Als het eten lekker is en de sfeer goed betaal ik wat er gevraagd word en kom ik met liefde nog een keer terug.
NOEM het dan ook geen dieet, en verantwoord, en gezond. Zou je ook met een gebroken been naar een "gipsconsulent" gaan zonder enig diploma? Je bent wel heel naief en goed van vertrouwen dan... ik ga toch liever wat verantwoorder met mijn gezondheid om, en blijf ver uit de buurt van dit soort mensen. Ik word liever geen tweede Silvia Millecam...quote:Zoals ik zei, ik ben een volwassen vrouw en ik weet echt wel dat Sonja niet gediplomeerd is maar nogmaals, dat zal mij aan m'n reet roesten.
Ik ben, nogmaals, al lang afgestudeerD maar je hoeft niet langs te komen want ik oefen het beroep dus niet uit. Over domme concusies trekken gesproken...quote:Mail maar als je afgestudeert bent, kom ik bij jou langs. Lijkt me echt gezellig.![]()
Ik was helemaal niet bij die lezing noch van plan om te gaan! Ik ben geen student en ik heb ook geen belangstelling voor dit soort lezingen. Wie kan er nou niet lezen?quote:Als je nou gewoon normaal aan geeft dat mensen moeten opletten dat ze niet té weinig eten of té veel doorslaan... Maar nee, gewoon hier binnen komen stampen met een zeikverhaal dat je niet bij een lezing van SB naar binnen mocht. Ik denk dat ik wel snap waarom. Had je het spandoek al geschilderd?
nee daar is dat topic namelijk niet voor bedoelt. zoals je al eerder verteld is.quote:Beetje lastig lezen zo, maar de dames blinde SB-fans willen de discussie niet in hun prachtige "ik ben zo blij met een kwakzalver" topic.
Hoe kom je daar bij? Dat dat niet mag? Volgens mij heb jij in je hoofd een paar regeltjes opgesteld die er niet zijn hoor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:05 schreef MarieAntoinette het volgende:
Beetje lastig lezen zo, maar de dames blinde SB-fans willen de discussie niet in hun prachtige "ik ben zo blij met een kwakzalver" topic.
[..]
Ik ben al lang grooten ik ben niet bang dat ze "mijn werk in zou pikken" want ik ben werkzaam in een heel andere richting en verdien genoeg geld om er goed van te leven alsjeblieft dankjewel.
Ik heb mijn diploma gehaald en heb daarna besloten een andere opleiding te gaan doen omdat ik sch**tziek werd van de smoesjes "ik ben vijf kilo aangekomen omdat ik een feestje had" Lekker feestje dan, als je net als een foie-gras gans tegen je wil volgepropt wordt met eten.
[..]
Wel eens van "oplichting" gehoord? Zo heet het namelijk, als iemand zich voordoet voor iets, wat hij of zij helemaal niet is. Iemand zonder opleiding mag geen auto's repareren, een restaurant mag geen eten opdienen als er geen gediplomeerde koks in dienst zijn. Je hoeft dat ook niet te vragen, daar mag je vanuit gaan. Net zoals je ervan uit mag gaan dat iemand die dieetadviezen geeft, gediplomeerd is. Maar dat is Sonja dus NIET. Dat probeer ik de blinde volgelingen duidelijk te maken. Het is ONGEZOND wat ze zegt, het kan je op den duur echt schade toe brengen.
Dat ging nogmaals over de recepten. Viking84 vroeg of er dan geen slanke recepten in het boek stonden en toen heb ik gezegd dat dat wel zo was. Dat de recepten prima verantwoord zijn.quote:NOEM het dan ook geen dieet, en verantwoord, en gezond. Zou je ook met een gebroken been naar een "gipsconsulent" gaan zonder enig diploma? Je bent wel heel naief en goed van vertrouwen dan... ik ga toch liever wat verantwoorder met mijn gezondheid om, en blijf ver uit de buurt van dit soort mensen. Ik word liever geen tweede Silvia Millecam...
quote:Ik ben, nogmaals, al lang afgestudeerD maar je hoeft niet langs te komen want ik oefen het beroep dus niet uit. Over domme concusies trekken gesproken...
Oh, nou mijn nederige excuses hoor, ik was even in de war met die andere positievo van vanmorgen.quote:Ik was helemaal niet bij die lezing noch van plan om te gaan! Ik ben geen student en ik heb ook geen belangstelling voor dit soort lezingen. Wie kan er nou niet lezen?
quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:15 schreef N.icka het volgende:
Ach zolang mensen gewicht verliezen met het dieet is het goed![]()
Dieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]You said the 'D-word'!
*weg duikt...
Dat wil ik best doen, maar nota bene een MOD ging gewoon door in dat andere topic, dus dan doe ik gewoon gezellig mee. Beetje raar, dat jullie een apart hosanna-aanbid-hier-de-heilige-Sonja-topic hebben waar geen kritiek mag worden gegeven, waarom mag positieve en negatieve feedback op haar methode niet gewoon allemaal in een topic? Willen jullie alleen maar horen wat in jullie straatje past, net als Sonja zelf?quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:09 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nee daar is dat topic namelijk niet voor bedoelt. zoals je al eerder verteld is.
je kan gewoon een discussie voeren op de plek waar het hoort, net als ieder ander. Hier dus.
En dit is niet denigrerend, wou je zeggen?quote:En die denigrerende toon kan je toch wel achterwege laten of kan je alleen op die manier je punt duidelijk maken?
Sorry hoor, dat ik dan op dezelfde toon TERUG ga praten...quote:Nogmaals, je bent niet heel veel slimmer dan SB.
Eigenlijk ben je gewoon nog veel dommer, want zij heeft een leuk boekje uitgebracht en is, als ze het een beetje handig aanpakt, binnen voor de rest van d'r leven.
En als jij later als je groot bent een echt goede dietiste wordt
Nee, helemaal niet. Maar weet je hoe irritant het is als er om de haverklap van die bijdehandjes zoals jij langs komen om te vertellen hoe stom we wel niet bezig zijn?quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:28 schreef MarieAntoinette het volgende:
[..]
Dat wil ik best doen, maar nota bene een MOD ging gewoon door in dat andere topic, dus dan doe ik gewoon gezellig mee. Beetje raar, dat jullie een apart hosanna-aanbid-hier-de-heilige-Sonja-topic hebben waar geen kritiek mag worden gegeven, waarom mag positieve en negatieve feedback op haar methode niet gewoon allemaal in een topic? Willen jullie alleen maar horen wat in jullie straatje past, net als Sonja zelf?
En dat vertel je mij?quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:38 schreef Brighteyes het volgende:
diˇeet (het ~, diëten)
1 leefregel met betrekking tot het gebruik van voeding
Bron
Zegt dus niets over dat het persé met vermagering te maken zou hebben, maar puur dat het een regel is die iemand zich op legt mbt tot zijn of haar gebruik van voeding.
Een woordenboek heeft ook zoveel te zeggen over dat soort dingenquote:Ik zie dus ook niks over dat dat alleen voorgeschreven zou kunnen worden door gediplomeerden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |