abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41951022
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:26 schreef Spacehamster het volgende:
Ik heb es uitgerekend:
Dan heb je dubbel werk verricht
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 september 2006 @ 09:09:14 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42007188
Even gekopieerd uit het andere topic:
quote:
Op donderdag 21 september 2006 07:40 schreef doctor.starbucks het volgende:
even korte synops van radar;

ondanks dat Sonja Bakker een leuk boek heeft geschreven, is het een directe kopie van een aantal dieetboeken.

tevens was er veel commentaar op de fruitdag, waarbij je gewoon te weinig binnen krijgt.

ook was er een prof. dietiste, die zich zorgen maakte om de periode na het dieeten. Wat ga je dus doen nadat je het boekje 'uit'hebt.

Owhja, ondanks dat ze best een leuk boek heeft gemaakt, ze heeft een NTI cursus gevolgt om dit boek te kunnen schrijven. Niks mis mee, maar vertrouwen we volledig het NTI ?
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Iemand die kinderen op dieet zet zou ik bij voorbaat al niet naar luisteren
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:43 schreef superhero87 het volgende:

[..]

Ook als je 60kg weegt als 10jarige?
pi_42017247
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:05 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

niet gezond maar niet het grootste probleem aangezien het overschot aan vitamines via natuurlijke wijze je lichaam verlaat.
Is dat zo? Vitamine A, D, E en K zijn vetoplosbaar dus die worden opgeslagen in je lichaam. Overigens bevatten veel voedingssupplementen absurd hoge doses van vitamines en mineralen, ook van de vetoplosbare vitamines en mineralen die giftig zijn in hoge doses. Ik heb al voedingssupplementen gezien met 400% van de ADH aan vitamine A die volgens de verpakking dagelijks geslikt mochten worden.
Daarnaast kun je van mineralen wel een overdosis binnenkrijgen die bijvoorbeeld kan leiden tot groeistoornissen, vergiftigingsverschijnselen, haaruitval en beschadiging van organen (lever met name). Zoek maar op "overdosis" en zink, ijzer of selenium in google.
Ook zitten in multivitaminepillen meestal geen vetzuren, enzymen, bacteriën of fytonutriënten die wel belangrijk zijn voor het lichaam. Daarnaast bevatten ze natuurlijk geen vezels.
Zoals gesteld worden in multivitaminepillen ook vitaminen en mineralen toegevoegd die elkaars opname belemmeren, die misschien kunnen leiden tot een verstoorde mineraalbalans in je lichaam. Bijv. zink, koper en selenium werken op elkaar in.

Over de quotes hierboven:

Een kind van tien zet je niet op dieet, die leer je gezond eten. Zoals momenteel te zien is bij De Afvallers, vallen kinderen die een belachelijk eetpatroon gewend zijn supersnel af met gezonde voeding, matig snoepen en een gezonde dosis beweging. Ik kwam ook altijd snel aan en mocht dus ook alleen op zaterdag snoepen bijvoorbeeld, maar je moet bij kinderen niet gaan bezuinigen op normale maaltijden. Althans, je mag ze best magere kaas of vleeswaren geven en het zoete beleg beperken natuurlijk, maar je moet ze niet op een kommetje magere yoghurt en een selderijstengel zetten, bij wijze van spreken. Ik weet niet hoe het dieetadvies van Sonja voor kinderen is, maar ik vermoed dat het te weinig zal zijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door Maeghan op 21-09-2006 15:57:10 ]
Sanity is (not) statistical
pi_42166238
Mijn mening:

De hoeveelheden zijn wat weinig, maar dit valt natuurlijk zelf aan te passen.

Verder geen mening, ik ken het dieet verder niet.
pi_42169090
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:38 schreef Syrena het volgende:
Oh, ben ik trouwens de enige die echt een ontzettende grafhekel heeft aan sport?
Ik weet dat ik echt moet gaan sporten nu, binnenkort 30 enzo, beter voor de botten, goed voor je lichamelijke en geestelijke welzijn maar alleen het idee al dat ik zo'n sportschool binnenmoet. En een sportwinkel voor de spullen.

Afgrijselijk.
Waarom is sporten bij diëten altijd automatisch de sportschool? Waarom niet bij een club gaan en iets leuks intensief met elkaar doen? Ik noem vechtsport, voetbal, tennis etc... Misschien is je calorieverbruik niet tot op drie cijfers achter komma meetbaar, maar het is wel beweging en het is leuk. Daardoor houd je het volgens mij beter vol. Dan heb je een goede gewoonte voor langere tijd in plaats van een korte bevlieging.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_42169175
gewoon iedere dag een half uur stevig de pas erin zet al zoden aan de dijk, de trap nemen ipv de lift, de fiets ipv de auto etc etc.

je hoeft niet intensief te sporten per sé om meer te verbranden dan je inneemt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42169613
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:07 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Waarom is sporten bij diëten altijd automatisch de sportschool? Waarom niet bij een club gaan en iets leuks intensief met elkaar doen? Ik noem vechtsport, voetbal, tennis etc... Misschien is je calorieverbruik niet tot op drie cijfers achter komma meetbaar, maar het is wel beweging en het is leuk. Daardoor houd je het volgens mij beter vol. Dan heb je een goede gewoonte voor langere tijd in plaats van een korte bevlieging.
Nee dat hou ik ook niet vol. Ik vind het helemaal niet leuk en dat is het probleem. Balsporten vallen voor mij al af omdat ik een oogafwijking heb, ik zie die dingen te laat of helemaal niet aankomen. Bovendien ken ik mensen die dus teamsporten en ook niet afvallen eentje wordt geloof ik juist steeds dikker . Ik heb heel vroeger een tijdje aan turnen gedaan, maar ook dat was geen lang leven beschoren Stomme meiden, verplichting om aan uitvoeringen mee te doen, diploma's halen...

Fitness is nog het enige wat ik enigszins te harden vond, maar dat baat nauwelijks als je 1x in de week een uurtje gaat.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 28 september 2006 @ 14:27:31 #108
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42198871
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:26 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nee dat hou ik ook niet vol. Ik vind het helemaal niet leuk en dat is het probleem. Balsporten vallen voor mij al af omdat ik een oogafwijking heb, ik zie die dingen te laat of helemaal niet aankomen. Bovendien ken ik mensen die dus teamsporten en ook niet afvallen eentje wordt geloof ik juist steeds dikker . Ik heb heel vroeger een tijdje aan turnen gedaan, maar ook dat was geen lang leven beschoren Stomme meiden, verplichting om aan uitvoeringen mee te doen, diploma's halen...

Fitness is nog het enige wat ik enigszins te harden vond, maar dat baat nauwelijks als je 1x in de week een uurtje gaat.
Gezond bewegen volgens de norm (link staat hierboven wel ergens) betekent dat je toch wel wat meer moet doen dan 1 x in de week 1 uurtje naar de sportschool.

Voer het maar eens op naar 3 x in de week 1 tot anderhalf uur...
Neerkomen wel!
pi_42199196
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:27 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Gezond bewegen volgens de norm (link staat hierboven wel ergens) betekent dat je toch wel wat meer moet doen dan 1 x in de week 1 uurtje naar de sportschool.

Dat zeg ik toch? Eén keer in de week fitness heeft weinig zin. En een onbeperkt abonnement is meestal enorm duur en als ik dat dan koppel aan mijn enorme motivatie om te sporten
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_42199247
Oh en als het om de dikker wordende teamsportsters ging in mijn verhaal, die sporten drie keer in de week (tweemaal training en 1 keer wedstrijd). Maar waarschijnlijk eten die gewoon vrolijk door, anders kan ik het me niet voorstellen (het zijn echt geen spieren die ik zie).
  donderdag 28 september 2006 @ 14:44:26 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42199297
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:27 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dit is ook redelijk extreem hoor.

Als je jarenlang niks gedaan hebt en je nu wat meer wil bewegen en je bent geen ambitieuze sporter kan je beter 3-4 keer in de week een half uur tot 3 kwartier gaan wandelen. Dat hou je dan vaak veel langer (as in weken) vol dan dat je mensen gaat aanraden om zo intensief te gaan trainen.

Dat is ook het advies van onze sportschool. Begin nou maar gewoon met 1 keer in de week een uurtje.
Beter dat je dat een hele tijd vol houdt dan dat je na een maand al weer af haakt omdat je het gewoon niet redt, die 3 keer in de week anderhalf uur...
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 september 2006 @ 14:48:22 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42199382
Ik heb een gruwelijke hekel aan sportschool... En wat teamsport betreft, ik volleybal al jaren twee keer per week (training en westrijd) daar val ik niet van af Maar het is wel leuk om te doen Dus daarnaast maar aan het hardlopen gegaan om af te vallen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42201366
Brighteyes heeft helemaal gelijk. Beter een beetje sporten wat je vol kan houden dan 1 maand superintensief waarna je het weer opgeeft. Opbouwen is makkelijker vol te houden dan in één keer vol er tegen aan. En een beetje sporten is altijd beter dan niets Altijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42201625
tis natuurlijk ook belangrijk dat je je prettig voelt met wat je doet.

je kan wel gaan trainen op een sportschool maar als je liever buiten bent waarom zou je dan jezelf kwellen in een sportschool?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_42201993
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:08 schreef DarkElf het volgende:
tis natuurlijk ook belangrijk dat je je prettig voelt met wat je doet.

je kan wel gaan trainen op een sportschool maar als je liever buiten bent waarom zou je dan jezelf kwellen in een sportschool?
Ik vind het buiten ook niet leuk
Ik heb gewoon een mentaliteitsveranderende operatie nodig denk ik. Of een pilletje
Of een heule lekkere personal trainer en een kelder ruimte met apparatuur.

Oh en dan ook een kok. Die hoeft niet lekker te zijn maar wel lekker kunnen koken
pi_42202689
ik vond de sportschool ook nooit leuk maar ik was vroeger lid van zo'n "kijk mij eens strak en gespierd zijn" sportschool. bah, daar kom je dus ook niet vaak.

nu sinds een maand ben ik lid geworden van de sportschool in mijn nieuwe (nou ja nieuw) woonplaats en dit is een veel gezelligere en huiselijkere sportschool waar normale mensen sporten. Nu ga ik dus wel met plezier drie keer in de week anderhalf uur sporten.

jaja ik weet ook niet wat me overkomt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_42264867
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:21 schreef McGilles het volgende:
Zoveelste dieetmethode die mensen weer aan het proberen zijn....

Als je een beetje verstand van voeding hebt heb je al die rare adviezen niet nodig, vorige week kwam er een "voedingsdeskundige" bij mij thuis advies geven maar het bleek dat hij er compleet niks vanaf wist...

Als ik wil val ik met mijn eigen methode zo 10kg af of kom ik zo 10kg aan, alles heeft te maken met motivatie en goede voeding, niks Sonja Bakker ed.
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:54:13 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42265549
Ja kan wel zijn, maar je staat er nog van te kijken hoeveel mensen geen idee hebben over wat ze naarbinnen stoppen. Zo wist mijn collega (universitair opgeleid) niet eens dat je aankomt van elke dag een paar blikjes oca cola...
pi_42265735
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:54 schreef Aventura het volgende:
Ja kan wel zijn, maar je staat er nog van te kijken hoeveel mensen geen idee hebben over wat ze naarbinnen stoppen. Zo wist mijn collega (universitair opgeleid) niet eens dat je aankomt van elke dag een paar blikjes oca cola...
Dat hoeft natuurlijk ook niet. Ligt er maar net aan wat je daarnaast eet, en wat je daarnaast dķet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 september 2006 @ 21:03:32 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42265816
Er zijn een hoop mensen die niet weten hoeveel calorieën er in dergelijke frisdranken zitten hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42283610
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 21:03 schreef Rewimo het volgende:
Er zijn een hoop mensen die niet weten hoeveel calorieën er in dergelijke frisdranken zitten hoor
Valt wel mee hoor, gemiddeld zo'n 50kcal/100ml

Ik vind persoonlijk die Sonja Bakker pure onzin, de zoveelste "eet gezonder sport meer" 'guru'

Het is echt niet moeilijk om af te vallen, puur discipline is nodig, aan de eetkant maar ook de sportkant!
Ikzelf was door sport in 6 maanden tijd 20 kilo aangekomen, waarvan ik nu weer 5 kwijt ben in 1 week door even een weekje niet te sporten en minder te eten, gelijk 5cm op mijn middel kwijt en ik eet zo'n 2500 kcal nu!
pi_42284462
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:54 schreef McGilles het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, gemiddeld zo'n 50kcal/100ml
2 blikjes cola is dus al wel snel 300 kcal, en dat op die 2000 die je mag op een dag..
En je zou nog raar staan te kijken hoeveel mensen per dag een fles van dat spul drinken...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_42284534
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:27 schreef teigan het volgende:

[..]

2 blikjes cola is dus al wel snel 300 kcal, en dat op die 2000 die je mag op een dag..
En je zou nog raar staan te kijken hoeveel mensen per dag een fles van dat spul drinken...
ja dan vraag je er toch gewoon om

dat is dus nu juist het probleem, die buitensporige dingen doen.
je hoeft geen fles cola te drinken op een dag, en al helemaal niet als je die dag ook nog eens amper een poot verzet.
pi_42284588
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:29 schreef milagro het volgende:

[..]

ja dan vraag je er toch gewoon om

dat is dus nu juist het probleem, die buitensporige dingen doen.
je hoeft geen fles cola te drinken op een dag, en al helemaal niet als je die dag ook nog eens amper een poot verzet.
Nee, maar dat weten veel mensen toch echt niet. Althans, weten... beseffen in ieder geval. En met cola misschien wel, maar ik denk dat heel veel mensen niet weten dat je van vruchtensap net zo dik wordt.
Bij dat programma waar SB aan meedoet vroeg ze aan een man hoeveel kcal hij dacht dat er in een chocoladereep zat, gewoon zo'n grote van 100 gram, en hij dacht ca. 100 kcal. Tja...
pi_42287207
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:31 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nee, maar dat weten veel mensen toch echt niet. Althans, weten... beseffen in ieder geval. En met cola misschien wel, maar ik denk dat heel veel mensen niet weten dat je van vruchtensap net zo dik wordt.
Bij dat programma waar SB aan meedoet vroeg ze aan een man hoeveel kcal hij dacht dat er in een chocoladereep zat, gewoon zo'n grote van 100 gram, en hij dacht ca. 100 kcal. Tja...
Een beetje algemene voedingkennis is tegenwoordig al bij niemand aanwezig....
Ik denk dat ik van zo'n 95% van de producten op de markt wel ongeveer de kcal ed weet, je eet het elke dag dus waarom niet even de moeite nemen om op het etiket te kijken?!
pi_42287491
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:31 schreef Maeghan het volgende:

[..]

nou, sorry dan ben je gewoon dom of je doet alsof je dom bent.

iedereen weet dat als je iedere dag een fles cola leegzuipt dat dat gevolgen heeft, voor je tanden , voor je gewicht, net als iedere dag 2 magnum ijsjes eten of tig marsen of whatever teveel vh goede zonder erbij (extra) te bewegen , daarvoor hoef je geen raketgeleerde te zijn, enkel volwassen en 1 + 1 op te kunnen tellen.

dat veel dikkerds de bolle kop in het zand steken en miepen dat ze "het echt niet wisten" is net zo suf als rokers die anno nu nog niet op de hoogte zijn van de (mogelijke) gevolgen van roken.

meer innemen dan je verbruikt , 11 + 10 = 12?
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:15:16 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42287688
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:08 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, sorry dan ben je gewoon dom of je doet alsof je dom bent.
Juist, en voor die mensen zijn er dietisten, voedingsconsulentes en dieetboekjes.
pi_42287727
De meeste mensen zijn nu eenmaal erg dom, daar valt weinig aan te doen. Dat iedereen het weet is dus blijkbaar niet waar, hoe graag ik het ook anders zou willen zien. De kennis over voeding is ver beneden peil. Veel slechter dan de kennis van rokers over wat roken met je doet hoor. Ik verkoop op m'n werk zowel rookwaren als etenswaren en de meeste rokers zijn zich er terdege van bewust dat het duur, ongezond en verslavend is, maar eten? Als je zegt dat iets ongezond is, staan ze je aan te kijken of ze water zien branden (en dan niet alleen voor wat betreft voedingswaarde; C1000 heeft nieuw broodbeleg in het assortiment, knalroze en knalblauw, ware bestsellers hoor, heerlijk, stop je kind maar vol met kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en conserveermiddelen onder het mom van "ze vinden het zo leuk"). Moet je in januari komen kijken, dan krijg je volop mensen aan de kassa die bijv. een zak patat en een blikje SlimFast kopen, da's pas lachen.
pi_42287955
soms is het niet alleen van snoep , ik heb ooit iemand gekend die maar bleef aankomen maar niet snapte waarom.

at gezond, groente, fruit, weinig snoep enzo maar at wel enorm veel brood op een dag , lekker met kaas en zo en dat zette enorm aan op den duur.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_42288263
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:15 schreef Aventura het volgende:

[..]

Juist, en voor die mensen zijn er dietisten, voedingsconsulentes en dieetboekjes.
ja al zouden ze meer hebben aan gedragstherapie
pi_42296145
Ben nu wel benieuwd naar het boek. Heb ook radar gezien.
Zit nog wel te twijfelen of ik ga sonja bakkeren. Ik wil dus wel graag afvallen, mar heb nog nooit een dieet gedaan. Het spreekt me wel aan dat er complete menu's in staan. Is toch wel makkelijk.
En ik ben net begonnen met sporten. Dat is alvast iets.
pi_42296378
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:57 schreef Ingrid19 het volgende:
Ben nu wel benieuwd naar het boek. Heb ook radar gezien.
Zit nog wel te twijfelen of ik ga sonja bakkeren. Ik wil dus wel graag afvallen, mar heb nog nooit een dieet gedaan. Het spreekt me wel aan dat er complete menu's in staan. Is toch wel makkelijk.
En ik ben net begonnen met sporten. Dat is alvast iets.
Misschien is het menu van het voedingscentrum dan iets voor je. Dat is ook caloriearm, maar geen echt dieet, en dan hoef je ook neit over je avondeten te verzinnen.
pi_42296829
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:02 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Misschien is het menu van het voedingscentrum dan iets voor je. Dat is ook caloriearm, maar geen echt dieet, en dan hoef je ook neit over je avondeten te verzinnen.
Ik zal eens op de site kijken. tnx.
pi_42296873
Ik heb vandaag een recept gemaakt dat van de site van de Afvallers afkomt Ik zocht een recept met Pangafilet ( aanrader, Lidl, 1,69 voor twee stukken!) en las een recept en dacht: Heej lekker!

Zag daarna pas wat voor site het was. http://www.balancept.nl/sandra'srecept.html
pi_42306397
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:12 schreef Syrena het volgende:
Ik heb vandaag een recept gemaakt dat van de site van de Afvallers afkomt Ik zocht een recept met Pangafilet ( aanrader, Lidl, 1,69 voor twee stukken!) en las een recept en dacht: Heej lekker!

Zag daarna pas wat voor site het was. http://www.balancept.nl/sandra'srecept.html
Klinkt lekker. Voor die prijs valt het te proberen.
  maandag 6 november 2006 @ 10:35:17 #136
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_43284877
de mensen op dieet zien eten als meer dan alleen voeding, en dat is slecht voor je gewicht. Elk logisch denkend persoon zal nooit meer eten tot zich nemen dan dat zijn lichaam nodig heeft en bij voorbaat het meest gezonde om de optimale functionering van het lichaam te ondersteunen.

Dieeten helpt niet, de logica achter eten moet verandert worden wil je echt effect zien. Dat mensen als makke lammetjes achter die sonja bakker aanlopen is werkelijk lachwekkend en typerend voor de dikke medemens die meestal lijdt onder emotionele waanbeelden.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  Licht Ontvlambaar maandag 6 november 2006 @ 10:39:48 #137
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43284981
quote:
Op maandag 6 november 2006 10:35 schreef mymoodfentje het volgende:
de mensen op dieet zien eten als meer dan alleen voeding, en dat is slecht voor je gewicht. Elk logisch denkend persoon zal nooit meer eten tot zich nemen dan dat zijn lichaam nodig heeft en bij voorbaat het meest gezonde om de optimale functionering van het lichaam te ondersteunen.

Dieeten helpt niet, de logica achter eten moet verandert worden wil je echt effect zien. Dat mensen als makke lammetjes achter die sonja bakker aanlopen is werkelijk lachwekkend en typerend voor de dikke medemens die meestal lijdt onder emotionele waanbeelden.
Dat zijn er dan maar weinig... Sorry hoor, maar je wereldbeeld is heerlijk naief en vertekend.
  maandag 6 november 2006 @ 17:40:01 #138
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_43296561
quote:
Op maandag 6 november 2006 10:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat zijn er dan maar weinig... Sorry hoor, maar je wereldbeeld is heerlijk naief en vertekend.
Dus jij beweert dat er werkelijk een logica is voor een mens om teveel te eten ?

leg uit.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  Licht Ontvlambaar maandag 6 november 2006 @ 18:55:10 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43299016
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:40 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Dus jij beweert dat er werkelijk een logica is voor een mens om teveel te eten ?

leg uit.
Nee, dat beweer ik niet... Maar er zijn helaas een heleboel mensen waarvoor het niet logisch is om niet te veel te eten. Kleine nuance... Ik ben het overigens me je eens dat het logisch zou zijn, maar de praktijk is helaas anders...
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:41:43 #140
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45851366

Mevrouw hield een lezing, maar er mochten geen mensen bij die er echt verstand van hebben. Stel je voor, dat iemand met terechte kritiek zou komen
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:05:49 #141
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45853672
Beetje lastig lezen zo, maar de dames blinde SB-fans willen de discussie niet in hun prachtige "ik ben zo blij met een kwakzalver" topic.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Whatever... Dan lees je niet terug, dan lees je gewoon lekker wat jij wil lezen.
Nogmaals, je bent niet heel veel slimmer dan SB.
Eigenlijk ben je gewoon nog veel dommer, want zij heeft een leuk boekje uitgebracht en is, als ze het een beetje handig aanpakt, binnen voor de rest van d'r leven.

En als jij later als je groot bent een echt goede dietiste wordt zal ook jij best een belegde boterham kunnen verdienen hoor. Sonja pikt echt niet al jullie werk in.
Ik ben al lang groot en ik ben niet bang dat ze "mijn werk in zou pikken" want ik ben werkzaam in een heel andere richting en verdien genoeg geld om er goed van te leven alsjeblieft dankjewel.
Ik heb mijn diploma gehaald en heb daarna besloten een andere opleiding te gaan doen omdat ik sch**tziek werd van de smoesjes "ik ben vijf kilo aangekomen omdat ik een feestje had" Lekker feestje dan, als je net als een foie-gras gans tegen je wil volgepropt wordt met eten.
quote:
Ja, daar betaal ik gewoon geld voor, voor die reparatie.
En als ik in een restaurant ga eten ga ik echt niet vragen of meneer de kok zijn diploma's wel heeft. Als het eten lekker is en de sfeer goed betaal ik wat er gevraagd word en kom ik met liefde nog een keer terug.
Wel eens van "oplichting" gehoord? Zo heet het namelijk, als iemand zich voordoet voor iets, wat hij of zij helemaal niet is. Iemand zonder opleiding mag geen auto's repareren, een restaurant mag geen eten opdienen als er geen gediplomeerde koks in dienst zijn. Je hoeft dat ook niet te vragen, daar mag je vanuit gaan. Net zoals je ervan uit mag gaan dat iemand die dieetadviezen geeft, gediplomeerd is. Maar dat is Sonja dus NIET. Dat probeer ik de blinde volgelingen duidelijk te maken. Het is ONGEZOND wat ze zegt, het kan je op den duur echt schade toe brengen.
quote:
Zoals ik zei, ik ben een volwassen vrouw en ik weet echt wel dat Sonja niet gediplomeerd is maar nogmaals, dat zal mij aan m'n reet roesten.
NOEM het dan ook geen dieet, en verantwoord, en gezond. Zou je ook met een gebroken been naar een "gipsconsulent" gaan zonder enig diploma? Je bent wel heel naief en goed van vertrouwen dan... ik ga toch liever wat verantwoorder met mijn gezondheid om, en blijf ver uit de buurt van dit soort mensen. Ik word liever geen tweede Silvia Millecam...
quote:
Mail maar als je afgestudeert bent, kom ik bij jou langs. Lijkt me echt gezellig.
Ik ben, nogmaals, al lang afgestudeerD maar je hoeft niet langs te komen want ik oefen het beroep dus niet uit. Over domme concusies trekken gesproken...
quote:
Als je nou gewoon normaal aan geeft dat mensen moeten opletten dat ze niet té weinig eten of té veel doorslaan... Maar nee, gewoon hier binnen komen stampen met een zeikverhaal dat je niet bij een lezing van SB naar binnen mocht. Ik denk dat ik wel snap waarom. Had je het spandoek al geschilderd?
Ik was helemaal niet bij die lezing noch van plan om te gaan! Ik ben geen student en ik heb ook geen belangstelling voor dit soort lezingen. Wie kan er nou niet lezen?
pi_45853742
quote:
Beetje lastig lezen zo, maar de dames blinde SB-fans willen de discussie niet in hun prachtige "ik ben zo blij met een kwakzalver" topic.
nee daar is dat topic namelijk niet voor bedoelt. zoals je al eerder verteld is.

je kan gewoon een discussie voeren op de plek waar het hoort, net als ieder ander. Hier dus.

En die denigrerende toon kan je toch wel achterwege laten of kan je alleen op die manier je punt duidelijk maken?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:14:01 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45853879
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:05 schreef MarieAntoinette het volgende:
[..]

Ik ben al lang groot en ik ben niet bang dat ze "mijn werk in zou pikken" want ik ben werkzaam in een heel andere richting en verdien genoeg geld om er goed van te leven alsjeblieft dankjewel.
Ik heb mijn diploma gehaald en heb daarna besloten een andere opleiding te gaan doen omdat ik sch**tziek werd van de smoesjes "ik ben vijf kilo aangekomen omdat ik een feestje had" Lekker feestje dan, als je net als een foie-gras gans tegen je wil volgepropt wordt met eten.
[..]

Wel eens van "oplichting" gehoord? Zo heet het namelijk, als iemand zich voordoet voor iets, wat hij of zij helemaal niet is. Iemand zonder opleiding mag geen auto's repareren, een restaurant mag geen eten opdienen als er geen gediplomeerde koks in dienst zijn. Je hoeft dat ook niet te vragen, daar mag je vanuit gaan. Net zoals je ervan uit mag gaan dat iemand die dieetadviezen geeft, gediplomeerd is. Maar dat is Sonja dus NIET. Dat probeer ik de blinde volgelingen duidelijk te maken. Het is ONGEZOND wat ze zegt, het kan je op den duur echt schade toe brengen.
Hoe kom je daar bij? Dat dat niet mag? Volgens mij heb jij in je hoofd een paar regeltjes opgesteld die er niet zijn hoor.
Als ik mijn auto naar de Quick Fit breng ga ik echt niet daar vragen of ik van iedereen het diploma even mag zien. Ik ga er vanuit dat het management competente mensen in dienst heeft.

En een restaurant hoeft alleen een 'cursusje' hygiene te hebben, niks gediplomeerde koks.
En laat Sonja nou net zo'n zelfde soort cursusje gedaan hebben.

Er zijn maar heel weinig beschermde beroepen die je echt alleen maar uit mag voeren met een diploma.
Dietiste zal daar best onder vallen, maar Sonja zelf zegt dat dan dus ook niet, dat ze gediplomeerd dietiste is.
quote:
NOEM het dan ook geen dieet, en verantwoord, en gezond. Zou je ook met een gebroken been naar een "gipsconsulent" gaan zonder enig diploma? Je bent wel heel naief en goed van vertrouwen dan... ik ga toch liever wat verantwoorder met mijn gezondheid om, en blijf ver uit de buurt van dit soort mensen. Ik word liever geen tweede Silvia Millecam...
Dat ging nogmaals over de recepten. Viking84 vroeg of er dan geen slanke recepten in het boek stonden en toen heb ik gezegd dat dat wel zo was. Dat de recepten prima verantwoord zijn.
Blijf jij lekker hakketakken over woordjes ga ik lekker verder met mijn 'door een consulente opgestelde afslankprogramma'. Je vergelijking met Silvia Millecam raakt kant nog wal dus daar ga ik niet eens op in.
quote:
Ik ben, nogmaals, al lang afgestudeerD maar je hoeft niet langs te komen want ik oefen het beroep dus niet uit. Over domme concusies trekken gesproken...
quote:
Ik was helemaal niet bij die lezing noch van plan om te gaan! Ik ben geen student en ik heb ook geen belangstelling voor dit soort lezingen. Wie kan er nou niet lezen?
Oh, nou mijn nederige excuses hoor, ik was even in de war met die andere positievo van vanmorgen.

woensdag 31 januari 2007 @ 13:15:02 #144
92279 N.icka
Windforce 11
pi_45853907
Ach zolang mensen gewicht verliezen met het dieet is het goed
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:15:45 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45853930
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:15 schreef N.icka het volgende:
Ach zolang mensen gewicht verliezen met het dieet is het goed
You said the 'D-word'!

*weg duikt...
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:16:40 #146
92279 N.icka
Windforce 11
pi_45853953
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

You said the 'D-word'!

*weg duikt...
Dieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:28:31 #147
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45854297
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:09 schreef DarkElf het volgende:

[..]

nee daar is dat topic namelijk niet voor bedoelt. zoals je al eerder verteld is.

je kan gewoon een discussie voeren op de plek waar het hoort, net als ieder ander. Hier dus.
Dat wil ik best doen, maar nota bene een MOD ging gewoon door in dat andere topic, dus dan doe ik gewoon gezellig mee. Beetje raar, dat jullie een apart hosanna-aanbid-hier-de-heilige-Sonja-topic hebben waar geen kritiek mag worden gegeven, waarom mag positieve en negatieve feedback op haar methode niet gewoon allemaal in een topic? Willen jullie alleen maar horen wat in jullie straatje past, net als Sonja zelf?
quote:
En die denigrerende toon kan je toch wel achterwege laten of kan je alleen op die manier je punt duidelijk maken?
En dit is niet denigrerend, wou je zeggen?
quote:
Nogmaals, je bent niet heel veel slimmer dan SB.
Eigenlijk ben je gewoon nog veel dommer, want zij heeft een leuk boekje uitgebracht en is, als ze het een beetje handig aanpakt, binnen voor de rest van d'r leven.

En als jij later als je groot bent een echt goede dietiste wordt
Sorry hoor, dat ik dan op dezelfde toon TERUG ga praten...
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:38:50 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45854569
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:28 schreef MarieAntoinette het volgende:

[..]

Dat wil ik best doen, maar nota bene een MOD ging gewoon door in dat andere topic, dus dan doe ik gewoon gezellig mee. Beetje raar, dat jullie een apart hosanna-aanbid-hier-de-heilige-Sonja-topic hebben waar geen kritiek mag worden gegeven, waarom mag positieve en negatieve feedback op haar methode niet gewoon allemaal in een topic? Willen jullie alleen maar horen wat in jullie straatje past, net als Sonja zelf?
Nee, helemaal niet. Maar weet je hoe irritant het is als er om de haverklap van die bijdehandjes zoals jij langs komen om te vertellen hoe stom we wel niet bezig zijn?
En dan wij zeker elke keer weer uit gaan leggen dat dat wel mee valt etc. etc.

Btw... heb je de andere lijners op het forum ook al vereerd met een bezoekje om zodoende ook daar de boel onder de loep te nemen en ook daar je wijsheden te verkondigen?
Ik zal even helpen: Fok Dieetclub deel 136

Oh en dan nog even deze als laatste:

diˇeet (het ~, diëten)
1 leefregel met betrekking tot het gebruik van voeding

Bron

Zegt dus niets over dat het persé met vermagering te maken zou hebben, maar puur dat het een regel is die iemand zich op legt mbt tot zijn of haar gebruik van voeding.
Ik zie dus ook niks over dat dat alleen voorgeschreven zou kunnen worden door gediplomeerden.

Dat je je alleen met een diploma 'dietiste' mag noemen is dan mss wel zo, maar volgens mij staat er iets over het niet mogen voorschrijven van 'leefregels met betrekking tot het gebruik van voeding' door anderen.
pi_45854657
vrouwen

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 31 januari 2007 @ 14:01:55 #150
164910 MarieAntoinette
Off with her head!
pi_45855170
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:38 schreef Brighteyes het volgende:

diˇeet (het ~, diëten)
1 leefregel met betrekking tot het gebruik van voeding

Bron

Zegt dus niets over dat het persé met vermagering te maken zou hebben, maar puur dat het een regel is die iemand zich op legt mbt tot zijn of haar gebruik van voeding.
En dat vertel je mij?
Lief hoor, maar dat had ik na vier jaar HBO zelf ook al wel door
quote:
Ik zie dus ook niks over dat dat alleen voorgeschreven zou kunnen worden door gediplomeerden.
Een woordenboek heeft ook zoveel te zeggen over dat soort dingen

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=medicijn

meˇdiˇcijn (het, de ~, ~en)
1 geneesmiddel

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=rontgenfoto

röntˇgenˇfoˇto (de ~)
1 foto met behulp van röntgenstralen gemaakt => radiogram, röntgenopname, x-foto

Ik zie niks staan dat alleen een arts dat mag? Goh, misschien voor de prednison en de zeroquel voortaan maar naar de sigarenboer en voor een rontgenfoto naar de schoenmaker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')