Schlumberger | vrijdag 15 september 2006 @ 14:50 |
Toen ik zojuist over de A1 reed, zat ik even achter een vrachtwagen met oplegger (hoe heet zo'n ding officiëel?). Toen vroeg ik me opeens af hoe zo'n ding rijdt als hij niets hoeft te trekken. Er zit een grote motor in om vele tonnen mee te slepen, maar al die pk's worden niet benut. Is zo'n truck dan opeens een racemonster en moet de chauffeur zijn rechtervoet in bedwang houden? Of zie ik dat als leek toch verkeerd? ![]() Thanks... | |
Minisuisse | vrijdag 15 september 2006 @ 14:52 |
Die dingen trekken dan idd behoorlijk snel op | |
Nemephis | vrijdag 15 september 2006 @ 14:55 |
quote:Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tje | |
Robin__ | vrijdag 15 september 2006 @ 15:00 |
Zo'n ding heet een trekker Hoe snel ze optrekken weet ik niet, ik weet wel dat door het superkorte toerenbereik en de versnellingsbak (gemaakt op veel gewicht trekken dus) de top niet heel hoog ligt.. Ze slaan dan wel (meer) versnellingen over trouwens, zonder oplegger..dus ze hoeven niet echt als een idioot te schakelen (wel met zware lading) | |
Muk | vrijdag 15 september 2006 @ 15:00 |
ik heb een tijdje bij daf gewerkt, en de rondweg om de fabriek heen heeft wel wat weg van een sercuit... alleen bij 90 km/h klapt ie in de begrenzer, en je moet meer schakelen en dat gaat langzamer dan met een normale auto. je kan er wel bizar lomp mee driften, omdat er geen gewicht boven de achterwielen zit en die wielen 4-500 pk moeten wegduwen en een dikke 2000 Nm. ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton ![]() door het korte toerenberijk, de traagheid van een lompe turbo en de begrenzer kan je niet echt hard optrekken of rijden, maar je kan er een bult lol mee hebben dat wil je niet weten | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 15 september 2006 @ 15:00 |
Heeft iemand harde cijfers? ![]() 0 - 80 in ..? | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 15 september 2006 @ 15:01 |
quote:op een wat?? ![]() ![]() | |
baquelappe | vrijdag 15 september 2006 @ 15:01 |
Net als m'n landrover is het gewoon brute trekkracht, zit geen snelheid in. | |
Muk | vrijdag 15 september 2006 @ 15:03 |
quote:dat hangt er van af... wil je je koppeling daarna weg gooien... ze trekken overigens harder op met wat gewicht achterop, je kan je power, zeker onder de 40-50 km/h niet kwijt omdat er geen massa op de achterwielen drukt. als je dan je gas indrukt en je wacht tot de turbo er in slaat, begint ie te stuiteren en houd niet meer op... | |
Robin__ | vrijdag 15 september 2006 @ 15:04 |
quote: ![]() Wel lef.. zo'n trekker dwars gooien voor een bocht ![]() | |
Make-Yourself | vrijdag 15 september 2006 @ 15:08 |
quote:..een surkuit | |
Muk | vrijdag 15 september 2006 @ 15:09 |
quote:valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happen | |
towncar | vrijdag 15 september 2006 @ 15:14 |
quote: | |
bluebit | vrijdag 15 september 2006 @ 15:14 |
daarmee trek je zonder meer een bmw eruit. maar goed, bij de 90 km p/u houdt het op. je voelt je wel als een god in zo'n enorm ding met honderden pk's.... | |
BaBy-G | vrijdag 15 september 2006 @ 15:16 |
quote:volgens mij bedoeld hij biscuit... ![]() | |
1-0-Ed | vrijdag 15 september 2006 @ 15:24 |
Optrekken doen ze inderdaad erg snel vanuit stilstand. Het is inderdaad wel zo dat schakelen veel langzamer gaat en tevens veel vaker moet omdat de versnellings-ratio's erg kort zijn. Vrachtwagens hebben soms tientallen versnellingen. (niet dat die altijd synchroon gebruikt hoeven te worden, maarja) Topsnelheid is inderdaad waardeloos, maar ook niet echt interessant... tip: kijk eens naar vrachtwagen racing. Best leuk en ook aardig spectaculair... | |
hamkaastosti | vrijdag 15 september 2006 @ 15:29 |
en als je heel hard remt ineens. kukel je dan voorover? ![]() ![]() | |
robert-dirksen | vrijdag 15 september 2006 @ 15:30 |
ik zie een keer sercuit, en surkuit ik neem aan dat je circuit bedoelt ? ![]() | |
Piles | vrijdag 15 september 2006 @ 15:35 |
quote:Het is een keer gebeurt met zo'n nep-vrachtwagen die je met BE mag besturen. Maar dat kwam omdat er geen oplegger aanzat, terwijl dat wel moet ![]() Er is trouwens ook zo'n Fransman die gewicht op z'n voorbumper heeft, en een soort ringen om de vrachtwagen zodat hij koprollen kan maken ![]() | |
Muk | vrijdag 15 september 2006 @ 15:38 |
quote:om alle twijfels weg te nemen, ik bedoelde BANAAN. | |
ikwilgeencookies | vrijdag 15 september 2006 @ 15:41 |
sirkwie lijkt me.. ![]() | |
hamkaastosti | vrijdag 15 september 2006 @ 15:42 |
sikwie | |
eer-ik | vrijdag 15 september 2006 @ 15:44 |
http://video.google.nl/videoplay?docid=5011242709647512354&q=truck+drift kijk ze gaan bij 1:20 ![]() | |
Maikalo | vrijdag 15 september 2006 @ 15:46 |
quote:Dan moet 'ie toch een behoorlijk sterke kooi hebben ![]() | |
Muk | vrijdag 15 september 2006 @ 15:50 |
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5643877862153828988&q=truck+drift dit lijkt er meer op ![]() | |
eer-ik | vrijdag 15 september 2006 @ 15:52 |
haha, fucking mooie shit is dat ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 15 september 2006 @ 15:55 |
quote:Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel had ![]() ![]() | |
Maikalo | vrijdag 15 september 2006 @ 15:58 |
quote:Tegenwoordig toch alles met camera ![]() | |
Robin__ | vrijdag 15 september 2006 @ 16:00 |
quote:Achteruitkijk spiegel (wat alle spiegels op een auto doen.. nouja niet allemaal bij trucks) is wat anders als binnenspiegel he | |
Alexxxxx | vrijdag 15 september 2006 @ 16:01 |
go-and-stop races met de vrachtwagen zijn ok ![]() En daar doen de wegtrucks niet eens zo heel veel onder voor de racetrucks ![]() | |
1299 | vrijdag 15 september 2006 @ 16:03 |
quote:Hahah jij bent grappig ![]() Nee ze trekken wel redelijk op hoor, maar een beetje personenauto trekt wel sneller op. Ja ook naar de 80! | |
VjenneKloetn | vrijdag 15 september 2006 @ 16:04 |
Ik reed laatst achter een trekker met de motor...dat apparaat trekt me daar ineens door !! Kstond ff te kijken van die power...Ik wil ook zoiets ![]() | |
Robin__ | vrijdag 15 september 2006 @ 16:04 |
go and stop? Sprinten en daarna noodstop?? of heel iets anders | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 15 september 2006 @ 16:12 |
quote:Precies ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 15 september 2006 @ 16:12 |
quote:sprinten over een bepaalde afstand (200 meter of zo) en dan staan er 3 paaltjes op de finish. de eerste moet je omgooien, de laatste twee moeten blijven staan ![]() | |
Richard_dubbelB | vrijdag 15 september 2006 @ 16:15 |
gaaf filmpie | |
MrSASO | vrijdag 15 september 2006 @ 16:21 |
quote:Moet jij eens opletten, ik merk dat een Golf GTI vooral de type 2 verschrikkelijk onderschat word. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 september 2006 @ 16:40 |
Er is ooit een gast geweest die op een syrkwii (laat mij ook ff ![]() ![]() ![]() | |
eer-ik | vrijdag 15 september 2006 @ 16:43 |
in dat filmpje wat ik hierboven ergens postte, beetje aan het eind maakt ook een gele vrachtwagen een knetterlange wheelie. Kwam niet op z'n kant, maar het ging wel fout ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 15 september 2006 @ 16:45 |
quote: ![]() Patrick Bourny. Heeft naast zijn wheely truck ook een koproltruck. En treed overal en nergesn op, deze foto heb ik in Leeuwarden gemaakt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 september 2006 @ 16:51 |
quote: ![]() ![]() | |
Piles | vrijdag 15 september 2006 @ 17:02 |
quote:Die bedoelde ik idd ![]() Jammer dat ik er geen filmpje van kan vinden ![]() | |
Robin__ | vrijdag 15 september 2006 @ 17:15 |
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power? | |
MrSASO | vrijdag 15 september 2006 @ 17:16 |
quote:Een combinatie van beide denk ik. | |
Alexxxxx | vrijdag 15 september 2006 @ 17:18 |
quote:zowel de wheelietruck als de koproltruck hebben een aardig voorraadje kwik aan boord op tactische plekken ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 september 2006 @ 17:27 |
quote:Hint: Dat ding wat je achterop ziet is geen spoiler ![]() | |
glasbak | vrijdag 15 september 2006 @ 17:38 |
Ik kan een wheelie maken zonder kwik en brute spoiler achterop.. ![]() edit:: gevonden ![]() ![]() meer hier | |
rekenwonder | vrijdag 15 september 2006 @ 17:43 |
quote:Kwik dan ook echt. | |
Robin__ | vrijdag 15 september 2006 @ 17:46 |
Van die koprol truck kan ik me het voorstellen.. vloeistof die als je remt ineens abrupt naar voren vliegt (bijvoorbeeld boven op de cabine ![]() | |
Eindewege | vrijdag 15 september 2006 @ 18:54 |
Bovendien is kwik nog ietsje zwaarder dan lood. | |
Virus.NL | vrijdag 15 september 2006 @ 19:38 |
2 weken geleden ben ik nog een dagje beziggeweest met 2 Scania-trekkers op het terrein van VVCR in Rijssen ![]() ![]() ![]() | |
mistermaniac | vrijdag 15 september 2006 @ 19:43 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 september 2006 @ 19:46 |
quote:Mja, wat rook. Spannend ![]() Doe mij maar een wheelie dan ![]() | |
dubidub | vrijdag 15 september 2006 @ 20:27 |
http://www.youtube.com/watch?v=FE02TxLlRQU Deze kan het ook ![]() | |
dubidub | vrijdag 15 september 2006 @ 20:30 |
Of deze: http://www.youtube.com/watch?v=2qUDH61m3lg&mode=related&search= | |
yup | vrijdag 15 september 2006 @ 23:29 |
quote:Modderfokking cool. Echt iets wat ik wil doen ![]() Jij reed E36 316i toch? Moet je ook eens dat apparaat op die baan doen, je gaat echt niet geloven wat je beleeft zo een ding wil op nat wegdek echt megadwars ![]() En diegene die denken dat je met een truck een auto eruitrijd ![]() JA misschien een Alto ofzo, als jij echt gasgeeft in een personenwagen is zo een truck helemaal nergens meer hoor... | |
Bartholomeus | zaterdag 16 september 2006 @ 02:42 |
Met mijn 380pk XF95 trok ik zonder oplegger gerust in 5 laag op, om dan naar 7 laag en daarna 8 hoog te schakelen. Niet dat je koppeling dat leuk vind, maar voor die ene keer dat je zonder oplegger rijd, had het maar geen koppeling moeten worden ![]() Het golfje GTI naast me stond even raar te kijken trouwens... En een bak fijnstof te happen ![]() | |
Virus.NL | zaterdag 16 september 2006 @ 09:12 |
quote:Uiteraard heb ik ook met mijn BMW even een paar rondjes gedaan, maar dat had ik bij Paul Maaskant op Lelystad ook al een dag gedaan ![]() Van 30 tot 90 km/u is een losse trekker sneller dan een middenklasser. Van een GTI zal je het niet winnen. En met voluit remmen staat een losse trekker met 50 km/u op gewoon asfaslt eerder stil dan een Opel Astra, zou je niet verwachten: ![]() De 2 Scania's, 1 opticruise en 1 handgeschakeld. ![]() Rondjes rijden op een rotonde totdat hij uitbreekt: ![]() Ook nog even met een Astra bezig geweest: ![]() | |
2609 | zaterdag 16 september 2006 @ 10:49 |
dit lijkt wel een yup topic die vind ook alles snel ![]() | |
MrSASO | zaterdag 16 september 2006 @ 14:12 |
quote:Ik geloof er geen zak van dat jij een GTI heb zoek gereden met een vrachtwagen. | |
JB100-plus | zaterdag 16 september 2006 @ 15:33 |
quote:"Dat is maf, ik wordt er uit getrokken door een DAF" ![]() ![]() ![]() | |
Pumatje | zaterdag 16 september 2006 @ 15:43 |
quote:Zolang de achterwielen niet spinnen is het geen zaak van gewicht hoor.. | |
Pumatje | zaterdag 16 september 2006 @ 15:44 |
quote:Een gti, wauw die dingen zijn ook zoo snel he ![]() | |
Repeat | zaterdag 16 september 2006 @ 15:58 |
quote:er is ook nog zoiets als massa. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeft ![]() | |
MrSASO | zaterdag 16 september 2006 @ 16:59 |
quote:Sneller dan welke standaard vrachtwagen dan ook. Bovendien is een GTI wel sneller dan de gemiddelde middenklasser, 130 PK op mischien 900 kilo zijn verhoudingen waar veel hedendaagse auto`s niet aan kunnen tippen. Dus hou nou maar op met het naar beneden halen van een GTI. | |
vannelle | zaterdag 16 september 2006 @ 17:16 |
quote:Er is ook nog zoiets als vermogen en koppel. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeft. ![]() | |
Pumatje | zaterdag 16 september 2006 @ 17:43 |
quote: ![]() 130 pk op 900 kilo.. Ken een merk dat dat 15 jaar geleden al deed in zeer goedkope productie auto's, meerder e merken zelfs.. dus een prestatie kan ik het nou niet noemen ![]() | |
MrSASO | zaterdag 16 september 2006 @ 18:36 |
quote:Vertel? Bedoel je trouwens de Golf type 2 GTI? ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door MrSASO op 16-09-2006 20:17:04 ] | |
Pumatje | zaterdag 16 september 2006 @ 20:31 |
asjeblieft ![]() ![]() ![]() | |
MrSASO | zaterdag 16 september 2006 @ 20:33 |
quote:Jochie, ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 16 september 2006 @ 20:41 |
bok eens op met jullie sjonnengolfjesgeneuzel uit een ![]() ![]() ![]() | |
Pumatje | zaterdag 16 september 2006 @ 21:12 |
Idd sjonnengolv gedoe is zonde in elk topic ![]() | |
Bartholomeus | zondag 17 september 2006 @ 01:12 |
quote:Oh zeker wel, tot ik moest schakelen, bij 50km/h ofzo. Toen was hij weg uiteraard, simpelweg omdat je de pook van een vrachtwagen niet zomaar ff omrammen kunt. Nouja, dat kán wel, maar dat vind je versnellingsbak gewoon niet zo lief ![]() | |
manny | zondag 17 september 2006 @ 01:17 |
Zoeen truck zonder oplegger als die vol optrekt dan jankt ie echt de klinkers uit de straat. Door die mega brede banden kan ie echt veel van dat koppel ( ik las hierboven 2000 nm ) echt goed kwijt. | |
yup | zondag 17 september 2006 @ 01:19 |
quote:Denk niet dat ie bij 3k zijn koppeling losliet. Grootste fout van die GTi boyz. Reden ook waarom je met een beetje diesel de meeste van die sukkel's eruit kan rijden, als je vanaf 1500 rpm begint op te trekken met een GTitje dan loopt zo een dikkekoppeltractor je uiteraard voorbij. | |
_Floddertje_ | zondag 17 september 2006 @ 01:22 |
Trucks zonder opleggers lopen inderdaad erg goed.![]() ![]() | |
eer-ik | zondag 17 september 2006 @ 02:39 |
quote:http://www.richard-seaman(...)hlights/JetTruck.jpg deze trek jij er niet uit ![]() | |
daNpy | zondag 17 september 2006 @ 02:45 |
quote:Juist, maar hij heeft koppel & vermogen om een VOLLE vrachtwagen van veel meer tonnetjes te trekken. Dus een truck zonder aanhanger (oftewel geicht) heeft 600pk op 1/4e wat ie moet kunnen trekken. ![]() ![]() | |
eer-ik | zondag 17 september 2006 @ 02:48 |
quote:Op zich ben ik dat ook wel met je eens, behalve dat een 'trekker' enorme korte versnellingen heeft, en mijns inziens daarmee niet snel kan optrekken. Ik geloof niet dat er een vrachtwagen (lees: trekker) bestaat (productie) die een standaard auto eruit trekt bij het stoplicht. | |
daNpy | zondag 17 september 2006 @ 02:49 |
Heus wel, want ze kunnen zonder dat gewicht vele versnellingen overslaan. 4,6,8,10 of mss nog wel meer | |
eer-ik | zondag 17 september 2006 @ 02:50 |
quote:En? Ik heb wel een vrachtwagen gereden, en zelf zonder oplegger ging het niet snel... Je kan met een auto ook versnellingen overslaan... ![]() Dat je een versnelling overslaat wil niet zeggen dat ie er langer op wordt... Ik wil wel eens een filmpje zien van een standaard trekker tegenover een standaard auto, die de auto eruit trekt... | |
daNpy | zondag 17 september 2006 @ 02:52 |
Nee maar met en vrachtwagen heb je vermogen genoeg om dat te compenseren. Bij een auto niet, want daar hoef je geen 12ton mee te trekken. Anders schakel je jezelf idd een breuk. | |
eer-ik | zondag 17 september 2006 @ 02:55 |
quote:Je hebt het vermogen wel, maar niet het gewicht achterop om die 600 PK op de weg te krijgen denk ik. Ik heb 1 keer ( ![]() Wil daarmee niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar ik geloof gewoon niet dat trekkers het kunnen halen om een personenwagen weg te trekken bij het stoplicht... | |
glasbak | zondag 17 september 2006 @ 06:04 |
![]() Ik heb zelfs met dit gebakje menig automobilist versteld doen staan. Leeg uiteraard, zonder aanhanger en containers. Optrekken in de 7e versnelling, door naar 9-10 en 12. Heb regelmatig goed geluisterd naar de toerentallen van de auto's naast mij en heb regelmatig gehoord dat ze hem toch wel flink door moesten trekken om mij bij te houden. Eat my dust! ![]() | |
BertV | zondag 17 september 2006 @ 10:12 |
Maar heb hier nog geen getallen gezien.. ![]() 0-80 in 6 sec (bij iemand die weet hoe hij moet schakelen) oid? | |
yup | zondag 17 september 2006 @ 11:06 |
quote: ![]() Baas boven baas. Ding is een Hennesy Viper met 1000 pk en bijna 1500 nm. Knappe truck als je dat voorbij wilt rijden... (om maar offtopicer dan ooit te gaan...). | |
Ridocar | zondag 17 september 2006 @ 11:31 |
quote:Was al gezegd volgens mij. 5 laag, 7 laag, 8 hoog. 8 laag zou ook kunnen, ligt eraan wat het koppel is bij hogere toerentallen. | |
Pumatje | zondag 17 september 2006 @ 12:21 |
intressant joh dit, sta ik nog van te kijken 0-100 doe ik met mijn auto nog 8 seconden over.. | |
RealZeus | zondag 17 september 2006 @ 14:07 |
Een vriend van mij is ook chauffeur (en ik hopelijk binnenkort ook) en als hij met een losse trekker rijdt heeft de gemiddelde GTI daar best problemen mee. (tot 50 km/h dan ) | |
dubidub | zondag 17 september 2006 @ 14:22 |
quote:Dat is serieus een van de meest kansloze posts die ik ooit op dit forum gezien heb, grow up! ![]() ![]() | |
MrSkyline | zondag 17 september 2006 @ 14:43 |
quote:ach laat m lekker, hij is trots op zn lamme amerikaanse bak die zelfs nog problemen heeft met de bochten in de afsluitdijk ![]() | |
PeuRac | zondag 17 september 2006 @ 16:08 |
quote:net als auto's heb je diverse soorten vrachtwagens, met een 260pk vrachtwagen begin je inderdaad niet zoveel, maar een 500-800pk vrachtwagen kan het de meeste GTI's echt zwaar zuur maken. | |
daNpy | zondag 17 september 2006 @ 16:15 |
![]() DAF POWERRRR Die rijd gewoon over die Viper héén ![]() ![]() | |
Impreza_driving_Nutcase | zondag 17 september 2006 @ 16:26 |
Een bergingsbedrijf hier uit de buurt heeft een Scania 4 Serie met 580 pk (ooit gehad, nu wel wat meer) en dat gekke ding loopt zonder iets erachter redelijk vlot naar de 160 toe, en das best hard. (Vonden ook de agenten die de goede man even aan de kant zetten, op de snelweg) Geen GTI snelheid, maar tegen een Almera ,astra of Golf 1.6 denk ik wel dat je tot de 80 a 90 met een LKW kans hebt. | |
PeuRac | zondag 17 september 2006 @ 16:33 |
quote:Dat is zo stoer aan die bergingwagens, dat ze gewoon lekker zonder begrenzer rond mogen rijden ![]() | |
Repeat | zondag 17 september 2006 @ 16:42 |
quote:Waarom? | |
Schlumberger | zondag 17 september 2006 @ 19:57 |
quote:Dat vraag ik me ook af eigenlijk... Is het de bedoeling dat ze gestrande trucks met een noodvaart van de snelweg af moeten slepen? ![]() | |
yup | zondag 17 september 2006 @ 20:22 |
Niet alle vrachtwagens hoeven begrenst te zijn toch ![]() Volgens mij is tot een bepaalde gewicht geen begrenzer verplicht ![]() | |
Ridocar | zondag 17 september 2006 @ 20:47 |
quote:Met een maximum massa van 12 ton of meer en in gebruikname na 31 december 1987 is een snelheidsbegrenzer verplicht. Deze moet zijn afgesteld op een maximum snelheid van 90km/h | |
Cityfm | zondag 17 september 2006 @ 23:15 |
Beste jongen hierboven ergens. ik rij met zo iets: ![]() 360Pk, automatische voith versnellingsbak, maar kan ook handgeschakeld dmv knoppen. Ik geef je op een briefje dat ik de meeste standaard auto's tot en met 70/ 80 km/h gewoon er uit rij met mijn bus (onbeladen dan), en al zeker als ik zelf schakel. Ook die standaard gti'tjes die hier zo befaamd zijn. Natuurlijk de gemodificeerde en getunde bakken niet nee... En met een ouder type bus ook niet nee. De mijne is 6 maanden oud, begrensd op 100km/h [ Bericht 3% gewijzigd door Cityfm op 17-09-2006 23:24:09 ] | |
Piles | zondag 17 september 2006 @ 23:18 |
Je rijd met een kikker? ![]() | |
Cityfm | zondag 17 september 2006 @ 23:23 |
Ik zie geen kikker??? | |
Piles | zondag 17 september 2006 @ 23:26 |
quote: ![]() | |
worldpimber | zondag 17 september 2006 @ 23:31 |
quote:Moet je even CTRL + F5 doen en voor straf op je vinger zitten ![]() | |
worldpimber | zondag 17 september 2006 @ 23:36 |
quote:Jong .. praat dan geen poep met je "ik heb een keer vrachtwagen gereden" ![]() ![]() En nou gauw terug in je hok. ![]() | |
1299 | maandag 18 september 2006 @ 00:58 |
quote:Hahahah vergeet het maar nozem. Zelfs een Transporter bus met 180PK TDI die maar een fractie weegt van die bus van jou, heeft nog 10 seconden nodig naar de 100. Zo'n gare bus heeft er minstens 15 nodig ![]() | |
Cityfm | maandag 18 september 2006 @ 02:13 |
quote:Testje doen? Altijd wel eens leuk.... Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop. | |
glasbak | maandag 18 september 2006 @ 05:29 |
quote:Oei.. dat kan nog leuk worden! Bel Lelystad alvast maar! | |
geelhoed | maandag 18 september 2006 @ 08:12 |
Ik zag .be in het adres op de foto, dat zal Cityfm's `overmoed` wel verklaren. | |
MrSASO | maandag 18 september 2006 @ 08:18 |
quote:Kom maar op met die lelijke bus van je, volgens mij sporen jullie niet helemaal. GTI`s en andere auto`s rijden jullie echt niet kwijt met die grote langzame diesels. | |
PeuRac | maandag 18 september 2006 @ 09:41 |
quote:Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen. | |
yup | maandag 18 september 2006 @ 09:43 |
quote:Volgens mij wegen ze gewoon onder de 12 ton en daardoor hoeven ze geen begrenzer. Just a hint ![]() | |
PeuRac | maandag 18 september 2006 @ 09:51 |
quote:Dat kan ook ja, maar die 12ton is incl laadvermogen gerekend volgens mij, en het lijkt me dat zo'n sleepwagen ietsjes meer mag/kan trekken. | |
1299 | maandag 18 september 2006 @ 10:41 |
quote:Hahah ja dat is goed. Ik doe volgens de fabrieksopage 7.6 naar de 100. En omdat ik er nog wat gewicht heb uitgegooid e.d. haal ik met mijn gtech 6.8 seconde naar de 60mph (96.6). Btw, kratje dommelsch graag ![]() | |
MikeyMan | maandag 18 september 2006 @ 10:46 |
quote:Lijkt me ook, anders zouden trekkers ook geen begrenzer hoeven hebben... | |
geelhoed | maandag 18 september 2006 @ 10:49 |
quote:Pfft mag ik ook meedoen? voor mij HJ aub! | |
Alexxxxx | maandag 18 september 2006 @ 11:17 |
quote:Klopt. Incident Management, als er troep op de snelweg ligt moet dat er zo snel mogelijk weer af. Desnoods pleuren ze hem een dagje in de berm, als ie maar van de weg af is. Een bergingsauto heeft ook geen tachograaf bijvoorbeeld. Die 12 ton boeit in dit geval niet. Mag ik dit topic trouwens uitroepen tot het topic met het meeste geneuzel ooit? ![]() | |
Alexxxxx | maandag 18 september 2006 @ 11:41 |
had ik al gezegd dat ik offtopic geneuzel onder deze streep verwijderde? Zo nee, hierbij ![]() __________________ | |
worldpimber | maandag 18 september 2006 @ 11:44 |
![]() | |
densmee | maandag 18 september 2006 @ 19:29 |
________________________ en onder deze streep gaan we weer verder met ontopic geneuzel mijn unimog rijd tot de 50 een gewone personenwagen eruit | |
densmee | maandag 18 september 2006 @ 19:30 |
quote: | |
1299 | maandag 18 september 2006 @ 19:38 |
Die zal dan ook niet geheel standaard meer zijn mij dunkt? | |
crossover | maandag 18 september 2006 @ 19:58 |
quote:Wat houdt dit precies in?? [ Bericht 2% gewijzigd door crossover op 18-09-2006 20:04:52 ] | |
Repeat | maandag 18 september 2006 @ 20:22 |
quote:Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor... | |
Alexxxxx | maandag 18 september 2006 @ 20:33 |
quote:Dan zal ik even aan het bergingsbedrijf doorgeven dat ze het verkeerd hebben. | |
Repeat | maandag 18 september 2006 @ 20:37 |
quote:zou ik maar doen. | |
densmee | maandag 18 september 2006 @ 21:50 |
quote:dan zet je beide wielen vast zodat ze altijd even snel draaien dus als je weg rijdt staat niet 1 wiel stil te spinnen maar allebei tegelijk ![]() | |
yup | maandag 18 september 2006 @ 22:24 |
quote:Alleen draaien ze niet even snel, dat hangt van je percentage sper af. Als ze even snel draaien heb je een vastgelast diff, of nog gekker, helemaal geen diff ![]() | |
gateway | maandag 18 september 2006 @ 22:53 |
een sper in je diff houdt in; Normaal kunnen je beide wielen afzodnerlijk van elkaar draaien, in een bocht draait het buiteste wiel sneller dan het binnenste, als 1 wiel in de berm zit, gaat deze slippen. en je komt niet weg omdat je andere wiel dat op de weg staat, niet rond wil omdat alle kracht naar dat slippende wiel gaat omdat deze makkelijker rond wil. Gooi je nu de sper erin (mag alleen bij stilstaande wielen!!!) dan wordt de kracht nar beide wielen verdeeld, en zo kan je toch wegkomen. (zo zeg ik het toch goed? [ Bericht 0% gewijzigd door gateway op 19-09-2006 08:15:56 (zie nu pas dat ik hout had geschreven ipv houdt) ] | |
densmee | maandag 18 september 2006 @ 22:54 |
ja ik was een beetje onduidelijk | |
crossover | maandag 18 september 2006 @ 22:59 |
quote:Ik snapte het bij jou ook al, alleen de toepassing werd pas duidelijk door gateway. ![]() | |
VanDread | maandag 18 september 2006 @ 23:16 |
quote:Ben nog es bijna naar beneden gepleurd in een schip naar een rampje omlaag.... Reed het verkeerde dek op, oops, keren, gas.... boot is van metaal... SLIP... wwwoooowww easy ![]() ![]() Nee ik heb geen vrachtwagenrijbewijs, was de 1e dag dat ik in zo'n kreng reed. | |
yup | maandag 18 september 2006 @ 23:47 |
quote:Je zegt het goed. Waar een sper ook nuttig voor is: auto's met veel vermogen. Een auto met veel vermogen zal ervoor zorgen dat de binnenste wiel in een bocht gewoon als de tering gaat roken. Omdat binnenste wiel het minste weerstand bied zal deze gewoon compleet in rook omwikkeld worden, uiteraard gaan je bochtsnelheden hiermee omlaag. Het ziet er wel spectaculair en grappig uit, maar nuttig is het niet. Hence de sperdiff op krachtige auto's, in een bocht flink gasgeven resulteerd dan in een lichte driftpartij ipv een band die compleet voor janlul staat te draaien. Dit kan je vrijwel met iedere auto doen: ga een bocht in, draai een beetje veel, en geef idioot veel gas (zorg ervoor dat je genoeg ruimte hebt), je gaat zien dat je binnenste wiel compleet voor niks staat te draaien. | |
Repeat | dinsdag 19 september 2006 @ 00:33 |
quote:Mits geen traction control ed. die kunnen dit nog wel (deels) opvangen. | |
worldpimber | dinsdag 19 september 2006 @ 02:20 |
quote:Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker. ![]() | |
PeuRac | dinsdag 19 september 2006 @ 08:46 |
quote:In bijna elke (vracht) auto zit een differentieel op de aangedreven as, dit omdat in een bocht de wielen aan de buitenkant verder moeten rijden als die aan de binnenkant, om nu te voorkomen dat de wagen alleen maar rechtdoor wil en/of tegen extra slijtage monteren ze dit differentieel. Optioneel kan je op sommige auto's (meestal 4*4's voor in het terrein) of vrachtauto's een sper krijgen, deze blokkeert (gedeeltelijk of volledig) de differentieel werking waardoor het eigenlijk weer 1 hele as wordt. Dit is vooral voor extra sportieve auto's gewild of voor sommige vrachtauto's in bepaalde situatie's. | |
PeuRac | dinsdag 19 september 2006 @ 08:49 |
quote:Dat valt best wel mee en tegenwoordig zijn de vrachtwagens ook met gedeeltelijk sper te krijgen, dus zo zwartwit is het niet. En sperwerking is niet iets wat je continu gebruikt. | |
PeuRac | dinsdag 19 september 2006 @ 08:51 |
quote:Er is in ik meende 2002 een wet of een bepaling aangenomen waarin deze ontheffing wordt verleent, hierin staat dat de eerste prioriteit na een ongeluk het verzorgen en wegvoeren van de gewonden en meteen ook de weg weer vrij te maken, zo snel mogelijk. Zodat er in het drukke verkeer van vandaag de dag geen 20km lange files onstaan door lullige kop-staart bosingen op de linker rijbaan. | |
yup | dinsdag 19 september 2006 @ 10:09 |
quote:Niet als ik bochtjes ermee ga draaien ![]() Moet je eens op regen wachten, ga je dwarser dan dwars. Moet je alleen uitkijken dat je hem niet in een huis/vangrailing/boom of ander massief object parkeert ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 19 september 2006 @ 11:20 |
quote:Alsof er geen ongelukken ontstaan als je met zo'n sleper met 160 over de vluchtstrook dendert ![]() | |
gateway | dinsdag 19 september 2006 @ 11:25 |
quote:wel kewl ![]() Bedrijf uit mijn dorp had een vrachtwagen, die nog niet begrensd was (of je kon het uitschakelen) en die reej met 40 ton hout op de oplegger ook nog 160 ![]() ![]() | |
geelhoed | dinsdag 19 september 2006 @ 11:29 |
reej ? | |
Bartholomeus | dinsdag 19 september 2006 @ 12:22 |
quote:60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd). Rrrrrrrrright ![]() ![]() Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan. | |
crossover | dinsdag 19 september 2006 @ 12:51 |
quote:Ik ben bijrijder geweest bij Bavaria en daar hadden ze een vrachtwagen waarmee we de 125 hadden gehaald ![]() | |
Virus.NL | dinsdag 19 september 2006 @ 13:24 |
quote:Laatst kwamen we op een zaterdagmiddag met een DAF XF wipkar terug uit Italië, 4 luchtvrachtplaten en wat lege CC erin. Op de A50 heb ik voor de gein de zekering eruitgetrokken, dan blijft de meter gewoon op 90 staan, de rest valt allemaal uit. Toen reden we ruim harder dan alle personenwagens die daar reden, dus het is sowieso 130+ geweest. Jammergenoeg had ik geen tomtommetje bij me, anders wisten we het precies. | |
RealZeus | dinsdag 19 september 2006 @ 17:03 |
quote:Jawel,ik heb er twee gezien.Een Volvo FH16 van een transportbedrijf uit de buurt van Zwolle had een paar jaar geleden iets om de begrenzer uit te zetten en dat ding reed met 130 km/h over de A28. En ik ben bij Amersfoort eens ingehaald door een Scania 4 serie die ook 130 km/h reed.Dat transportbedrijf kwam uit Zweden. Dus vrachtwagens kunnen dat wel degelijk. | |
Bartholomeus | dinsdag 19 september 2006 @ 19:54 |
120, 130, en dat is dan idd wel de max. 160 nooit van m'n leven. | |
Repeat | dinsdag 19 september 2006 @ 19:56 |
Vrachtwagens hebben sowieso zo'n anti-aerodynamica ![]() | |
manny | dinsdag 19 september 2006 @ 20:36 |
quote:Volgens mij zien een aantal menschen "testje" als "wedstrijdje". Jij claimt dat je met die gare bus in minder dan 15secs 100 rijdt, daar gaat het om toch ? Of begrijp ik het verkeerd. Ik denk dat joe dat niet gaat halen. Dus laten we dat "testje" maar eens gaan doen dan. Heineken, bitte. | |
gateway | dinsdag 19 september 2006 @ 22:02 |
quote:160 heb ik ook van horen zeggen, chauffeurs en sterke verhalen..... maar maybe was het wel 160 op de teller??? en enorme tellerafwijking? maar hij ging in elk geval andere vrachtwagen heeeeeeel snel voorbij (videotje gezien ) Mooi man.... jammer dat hij weg ging (voor de chauffeur, alhoewel, was ook wel goed... stel je voer je rijdt 120 met een truck en je wordt geflitst!!!) of je maakt brokken | |
Repeat | dinsdag 19 september 2006 @ 22:05 |
quote:sowieso mag 160 rijden met een truck al poging tot doodslag zijn imo. | |
Robin__ | dinsdag 19 september 2006 @ 22:14 |
Trucks hebben niet zo'n grote afwijking volgens mij hoor.. met die tachograaf en shit, moet volgens mij allemaal ge-eikt worden eens in de zoveel tijd (of iniedergeval nieuw) 160 met een truck is imo ook wel wat te veel.. denk dat moderne trucks het best aankunnen, kwa wegliging enzo (zonder trailer dan wel) In de bergen zou het wel fijn zijn als trucks wat meer aanloop zouden kunnen nemen | |
yup | dinsdag 19 september 2006 @ 22:19 |
quote:In de bergen zou ik heeeeeeel graag een 580+ pk machine willen als ik een trucker was, man man man wat zijn sommige van die oude lijken fokkkin traag, een wandelaar haalt ze nog in tijdens een heuvelklim... | |
#ANONIEM | dinsdag 19 september 2006 @ 22:39 |
quote:Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ? | |
Virus.NL | dinsdag 19 september 2006 @ 23:15 |
quote:Dan moet je sowieso gewoon voorkomen. Het is 50 km/u te hard, dus iig. rijbewijs kwijt. Begrenzer gesaboteerd, dus extra boete. En onze tachograafschijven van de afgelopen week waren ook niet helemaal netjes meer. Sinds kort moet je alle tachograafschijven de lopende week en de 15 voorafgaande dagen bij je hebben, zodat ze die ter plekke kunnen controleren. Voorbeeldje van de absurd hoge boetes van internet gehaald: Een chauffeur die 21 keer niet zijn voornaam, maar zijn voorletter had geschreven en ook nog het knopje van de tachograaf op rust had laten staan, is zwaar bestraft. Hij kreeg daarvoor 42 keer ¤ 220,--. Dat is al goed voor ¤ 9.240,--! Voeg daar bij twee echte tachograafinbreuken en hij zat op ¤ 10.120,--. Die boetebrief kwam bij hem in de bus. [ Bericht 1% gewijzigd door Virus.NL op 19-09-2006 23:42:45 ] | |
Virus.NL | dinsdag 19 september 2006 @ 23:26 |
quote:Hier heb ik een pdf'je gevonden met alle boetes van Inspectie Verkeer&Waterstaat voor 2006.. http://www.vallenduuk.nl/docs/tarievenbb.pdf | |
#ANONIEM | woensdag 20 september 2006 @ 21:20 |
quote:Maarrrr.....een Volvo V70 van de KLPD met 130 KM/U rechts inhalen met je combinatie: Priceless !!! ![]() | |
gateway | donderdag 21 september 2006 @ 20:06 |
quote:is het tegenwoordig niet allemaal op zon "creditcard "achtig ding ??? | |
densmee | donderdag 21 september 2006 @ 20:17 |
je hebt ze wel digitaal maar de meeste zijn nog mooi op de tachochijven |