sowieso mag 160 rijden met een truck al poging tot doodslag zijn imo.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:02 schreef gateway het volgende:
[..]
160 heb ik ook van horen zeggen, chauffeurs en sterke verhalen..... maar maybe was het wel 160 op de teller??? en enorme tellerafwijking? maar hij ging in elk geval andere vrachtwagen heeeeeeel snel voorbij (videotje gezien )
Mooi man.... jammer dat hij weg ging (voor de chauffeur, alhoewel, was ook wel goed... stel je voer je rijdt 120 met een truck en je wordt geflitst!!!) of je maakt brokken
In de bergen zou ik heeeeeeel graag een 580+ pk machine willen als ik een trucker was, man man man wat zijn sommige van die oude lijken fokkkin traag, een wandelaar haalt ze nog in tijdens een heuvelklim...quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:14 schreef Robin__ het volgende:
Trucks hebben niet zo'n grote afwijking volgens mij hoor.. met die tachograaf en shit, moet volgens mij allemaal ge-eikt worden eens in de zoveel tijd (of iniedergeval nieuw)
160 met een truck is imo ook wel wat te veel.. denk dat moderne trucks het best aankunnen, kwa wegliging enzo (zonder trailer dan wel) In de bergen zou het wel fijn zijn als trucks wat meer aanloop zouden kunnen nemen
Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef Virus.NL het volgende:
Laatst kwamen we op een zaterdagmiddag met een DAF XF wipkar terug uit Italië, 4 luchtvrachtplaten en wat lege CC erin. Op de A50 heb ik voor de gein de zekering eruitgetrokken, dan blijft de meter gewoon op 90 staan, de rest valt allemaal uit.
Toen reden we ruim harder dan alle personenwagens die daar reden, dus het is sowieso 130+ geweest.
Jammergenoeg had ik geen tomtommetje bij me, anders wisten we het precies.
Dan moet je sowieso gewoon voorkomen. Het is 50 km/u te hard, dus iig. rijbewijs kwijt. Begrenzer gesaboteerd, dus extra boete. En onze tachograafschijven van de afgelopen week waren ook niet helemaal netjes meer.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ?
Hier heb ik een pdf'je gevonden met alle boetes van Inspectie Verkeer&Waterstaat voor 2006..quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ?
Maarrrr.....een Volvo V70 van de KLPD met 130 KM/U rechts inhalen met je combinatie: Priceless !!!quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef Virus.NL het volgende:
Dan moet je sowieso gewoon voorkomen. Het is 50 km/u te hard, dus iig. rijbewijs kwijt. Begrenzer gesaboteerd, dus extra boete. En onze tachograafschijven van de afgelopen week waren ook niet helemaal netjes meer.
Sinds kort moet je alle tachograafschijven de lopende week en de 15 voorafgaande dagen bij je hebben, zodat ze die ter plekke kunnen controleren.
Voorbeeldje van de absurd hoge boetes van internet gehaald:
Een chauffeur die 21 keer niet zijn voornaam, maar zijn voorletter had geschreven en ook nog het knopje van de tachograaf op rust had laten staan, is zwaar bestraft. Hij kreeg daarvoor 42 keer ¤ 220,--. Dat is al goed voor ¤ 9.240,--! Voeg daar bij twee echte tachograafinbreuken en hij zat op ¤ 10.120,--. Die boetebrief kwam bij hem in de bus.
is het tegenwoordig niet allemaal op zon "creditcard "achtig ding ???quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Sinds kort moet je alle tachograafschijven de lopende week en de 15 voorafgaande dagen bij je hebben, zodat ze die ter plekke kunnen controleren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |