quote:Op zondag 17 september 2006 23:23 schreef Cityfm het volgende:
Ik zie geen kikker???
Moet je even CTRL + F5 doen en voor straf op je vinger zittenquote:Op zondag 17 september 2006 23:23 schreef Cityfm het volgende:
Ik zie geen kikker???
Jong .. praat dan geen poep met je "ik heb een keer vrachtwagen gereden"quote:Op zondag 17 september 2006 02:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je hebt het vermogen wel, maar niet het gewicht achterop om die 600 PK op de weg te krijgen denk ik.
Ik heb 1 keer () naast een losse trekker gestaan, en die trok mijn eend er nog niet uit....
Wil daarmee niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar ik geloof gewoon niet dat trekkers het kunnen halen om een personenwagen weg te trekken bij het stoplicht...
Hahahah vergeet het maar nozem. Zelfs een Transporter bus met 180PK TDI die maar een fractie weegt van die bus van jou, heeft nog 10 seconden nodig naar de 100.quote:Op zondag 17 september 2006 23:15 schreef Cityfm het volgende:
Beste jongen hierboven ergens.
ik rij met zo iets:
[afbeelding]
360Pk, automatische voith versnellingsbak, maar kan ook handgeschakeld dmv knoppen.
Ik geef je op een briefje dat ik de meeste standaard auto's tot en met 70/ 80 km/h gewoon er uit rij met mijn bus
(onbeladen dan), en al zeker als ik zelf schakel.
Ook die standaard gti'tjes die hier zo befaamd zijn.
Natuurlijk de gemodificeerde en getunde bakken niet nee...
En met een ouder type bus ook niet nee. De mijne is 6 maanden oud, begrensd op 100km/h
Testje doen? Altijd wel eens leuk....quote:Op maandag 18 september 2006 00:58 schreef 1299 het volgende:
[..]
Hahahah vergeet het maar nozem. Zelfs een Transporter bus met 180PK TDI die maar een fractie weegt van die bus van jou, heeft nog 10 seconden nodig naar de 100.
Zo'n gare bus heeft er minstens 15 nodig![]()
Oei.. dat kan nog leuk worden! Bel Lelystad alvast maar!quote:Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:
[..]
Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
Kom maar op met die lelijke bus van je, volgens mij sporen jullie niet helemaal.quote:Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:
[..]
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen.quote:
Volgens mij wegen ze gewoon onder de 12 ton en daardoor hoeven ze geen begrenzer.quote:Op maandag 18 september 2006 09:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen.
Dat kan ook ja, maar die 12ton is incl laadvermogen gerekend volgens mij, en het lijkt me dat zo'n sleepwagen ietsjes meer mag/kan trekken.quote:Op maandag 18 september 2006 09:43 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij wegen ze gewoon onder de 12 ton en daardoor hoeven ze geen begrenzer.
Just a hint
Hahah ja dat is goed. Ik doe volgens de fabrieksopage 7.6 naar de 100. En omdat ik er nog wat gewicht heb uitgegooid e.d. haal ik met mijn gtech 6.8 seconde naar de 60mph (96.6).quote:Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:
[..]
Lijkt me ook, anders zouden trekkers ook geen begrenzer hoeven hebben...quote:Op maandag 18 september 2006 09:51 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat kan ook ja, maar die 12ton is incl laadvermogen gerekend volgens mij, en het lijkt me dat zo'n sleepwagen ietsjes meer mag/kan trekken.
Pfft mag ik ook meedoen? voor mij HJ aub!quote:Op maandag 18 september 2006 10:41 schreef 1299 het volgende:
Hahah ja dat is goed. Ik doe volgens de fabrieksopage 7.6 naar de 100. En omdat ik er nog wat gewicht heb uitgegooid e.d. haal ik met mijn gtech 6.8 seconde naar de 60mph (96.6).
Btw, kratje dommelsch graag![]()
Klopt. Incident Management, als er troep op de snelweg ligt moet dat er zo snel mogelijk weer af. Desnoods pleuren ze hem een dagje in de berm, als ie maar van de weg af is. Een bergingsauto heeft ook geen tachograaf bijvoorbeeld. Die 12 ton boeit in dit geval niet.quote:Op maandag 18 september 2006 09:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen.
quote:Op maandag 18 september 2006 19:29 schreef densmee het volgende:
Wat houdt dit precies in??quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Muk het volgende:
ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton
Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor...quote:Op maandag 18 september 2006 11:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt. Incident Management, als er troep op de snelweg ligt moet dat er zo snel mogelijk weer af. Desnoods pleuren ze hem een dagje in de berm, als ie maar van de weg af is. Een bergingsauto heeft ook geen tachograaf bijvoorbeeld. Die 12 ton boeit in dit geval niet.
Mag ik dit topic trouwens uitroepen tot het topic met het meeste geneuzel ooit?
Dan zal ik even aan het bergingsbedrijf doorgeven dat ze het verkeerd hebben.quote:Op maandag 18 september 2006 20:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor...
zou ik maar doen.quote:Op maandag 18 september 2006 20:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan zal ik even aan het bergingsbedrijf doorgeven dat ze het verkeerd hebben.
dan zet je beide wielen vast zodat ze altijd even snel draaienquote:
Alleen draaien ze niet even snel, dat hangt van je percentage sper af. Als ze even snel draaien heb je een vastgelast diff, of nog gekker, helemaal geen diffquote:Op maandag 18 september 2006 21:50 schreef densmee het volgende:
[..]
dan zet je beide wielen vast zodat ze altijd even snel draaien
dus als je weg rijdt staat niet 1 wiel stil te spinnen maar allebei tegelijk![]()
Ik snapte het bij jou ook al, alleen de toepassing werd pas duidelijk door gateway.quote:Op maandag 18 september 2006 22:54 schreef densmee het volgende:
ja ik was een beetje onduidelijk
Ben nog es bijna naar beneden gepleurd in een schip naar een rampje omlaag....quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:04 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
Wel lef.. zo'n trekker dwars gooien voor een bocht![]()
Je zegt het goed. Waar een sper ook nuttig voor is: auto's met veel vermogen.quote:Op maandag 18 september 2006 22:53 schreef gateway het volgende:
een sper in je diff hout in;
Normaal kunnen je beide wielen afzodnerlijk van elkaar draaien, in een bocht draait het buiteste wiel sneller dan het binnenste,
als 1 wiel in de berm zit, gaat deze slippen. en je komt niet weg omdat je andere wiel dat op de weg staat, niet rond wil omdat alle kracht naar dat slippende wiel gaat omdat deze makkelijker rond wil.
Gooi je nu de sper erin (mag alleen bij stilstaande wielen!!!) dan wordt de kracht nar beide wielen verdeeld, en zo kan je toch wegkomen.
(zo zeg ik het toch goed?
Mits geen traction control ed. die kunnen dit nog wel (deels) opvangen.quote:Op maandag 18 september 2006 23:47 schreef yup het volgende:
[..]
Dit kan je vrijwel met iedere auto doen: ga een bocht in, draai een beetje veel, en geef idioot veel gas (zorg ervoor dat je genoeg ruimte hebt), je gaat zien dat je binnenste wiel compleet voor niks staat te draaien.
Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker.quote:Op maandag 18 september 2006 23:47 schreef yup het volgende:
[..]
Je zegt het goed. Waar een sper ook nuttig voor is: auto's met veel vermogen.
Een auto met veel vermogen zal ervoor zorgen dat de binnenste wiel in een bocht gewoon als de tering gaat roken. Omdat binnenste wiel het minste weerstand bied zal deze gewoon compleet in rook omwikkeld worden, uiteraard gaan je bochtsnelheden hiermee omlaag. Het ziet er wel spectaculair en grappig uit, maar nuttig is het niet. Hence de sperdiff op krachtige auto's, in een bocht flink gasgeven resulteerd dan in een lichte driftpartij ipv een band die compleet voor janlul staat te draaien.
Dit kan je vrijwel met iedere auto doen: ga een bocht in, draai een beetje veel, en geef idioot veel gas (zorg ervoor dat je genoeg ruimte hebt), je gaat zien dat je binnenste wiel compleet voor niks staat te draaien.
In bijna elke (vracht) auto zit een differentieel op de aangedreven as, dit omdat in een bocht de wielen aan de buitenkant verder moeten rijden als die aan de binnenkant, om nu te voorkomen dat de wagen alleen maar rechtdoor wil en/of tegen extra slijtage monteren ze dit differentieel.quote:
Dat valt best wel mee en tegenwoordig zijn de vrachtwagens ook met gedeeltelijk sper te krijgen, dus zo zwartwit is het niet. En sperwerking is niet iets wat je continu gebruikt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 02:20 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker.
Er is in ik meende 2002 een wet of een bepaling aangenomen waarin deze ontheffing wordt verleent, hierin staat dat de eerste prioriteit na een ongeluk het verzorgen en wegvoeren van de gewonden en meteen ook de weg weer vrij te maken, zo snel mogelijk. Zodat er in het drukke verkeer van vandaag de dag geen 20km lange files onstaan door lullige kop-staart bosingen op de linker rijbaan.quote:Op maandag 18 september 2006 20:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor...
Niet als ik bochtjes ermee ga draaienquote:Op dinsdag 19 september 2006 02:20 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker.
Alsof er geen ongelukken ontstaan als je met zo'n sleper met 160 over de vluchtstrook dendertquote:Op dinsdag 19 september 2006 08:51 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Er is in ik meende 2002 een wet of een bepaling aangenomen waarin deze ontheffing wordt verleent, hierin staat dat de eerste prioriteit na een ongeluk het verzorgen en wegvoeren van de gewonden en meteen ook de weg weer vrij te maken, zo snel mogelijk. Zodat er in het drukke verkeer van vandaag de dag geen 20km lange files onstaan door lullige kop-staart bosingen op de linker rijbaan.
wel kewlquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:20 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Alsof er geen ongelukken ontstaan als je met zo'n sleper met 160 over de vluchtstrook dendert
60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:25 schreef gateway het volgende:
[..]
wel kewl160 met zon vrachtwagen
Bedrijf uit mijn dorp had een vrachtwagen, die nog niet begrensd was (of je kon het uitschakelen) en die reej met 40 ton hout op de oplegger ook nog 160bruut wasda
![]()
Ik ben bijrijder geweest bij Bavaria en daar hadden ze een vrachtwagen waarmee we de 125 hadden gehaaldquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).
Rrrrrrrrright![]()
Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan.
Laatst kwamen we op een zaterdagmiddag met een DAF XF wipkar terug uit Italië, 4 luchtvrachtplaten en wat lege CC erin. Op de A50 heb ik voor de gein de zekering eruitgetrokken, dan blijft de meter gewoon op 90 staan, de rest valt allemaal uit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).
Rrrrrrrrright![]()
Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan.
Jawel,ik heb er twee gezien.Een Volvo FH16 van een transportbedrijf uit de buurt van Zwolle had een paar jaar geleden iets om de begrenzer uit te zetten en dat ding reed met 130 km/h over de A28.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Rrrrrrrrright![]()
Volgens mij zien een aantal menschen "testje" als "wedstrijdje". Jij claimt dat je met die gare bus in minder dan 15secs 100 rijdt, daar gaat het om toch ? Of begrijp ik het verkeerd.quote:Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:
[..]
160 heb ik ook van horen zeggen, chauffeurs en sterke verhalen..... maar maybe was het wel 160 op de teller??? en enorme tellerafwijking? maar hij ging in elk geval andere vrachtwagen heeeeeeel snel voorbij (videotje gezien )quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:54 schreef Bartholomeus het volgende:
120, 130, en dat is dan idd wel de max. 160 nooit van m'n leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |