Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tjequote:Op vrijdag 15 september 2006 14:52 schreef Minisuisse het volgende:
Die dingen trekken dan idd behoorlijk snel op
op een wat??quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Muk het volgende:
ik heb een tijdje bij daf gewerkt, en de rondweg om de fabriek heen heeft wel wat weg van een sercuit... alleen bij 90 km/h klapt ie in de begrenzer, en je moet meer schakelen en dat gaat langzamer dan met een normale auto. je kan er wel bizar lomp mee driften, omdat er geen gewicht boven de achterwielen zit en die wielen 4-500 pk moeten wegduwen en een dikke 2000 Nm.
ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton
door het korte toerenberijk, de traagheid van een lompe turbo en de begrenzer kan je niet echt hard optrekken of rijden, maar je kan er een bult lol mee hebben dat wil je niet weten
dat hangt er van af... wil je je koppeling daarna weg gooien...quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Heeft iemand harde cijfers?
0 - 80 in ..?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Muk het volgende:
ik heb een tijdje bij daf gewerkt, en de rondweg om de fabriek heen heeft wel wat weg van een sercuit... alleen bij 90 km/h klapt ie in de begrenzer, en je moet meer schakelen en dat gaat langzamer dan met een normale auto. je kan er wel bizar lomp mee driften, omdat er geen gewicht boven de achterwielen zit en die wielen 4-500 pk moeten wegduwen en een dikke 2000 Nm.
ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton
door het korte toerenberijk, de traagheid van een lompe turbo en de begrenzer kan je niet echt hard optrekken of rijden, maar je kan er een bult lol mee hebben dat wil je niet weten
valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happenquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:04 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
Wel lef.. zo'n trekker dwars gooien voor een bocht![]()
quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:09 schreef Muk het volgende:
[..]
valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happen
volgens mij bedoeld hij biscuit...quote:
Het is een keer gebeurt met zo'n nep-vrachtwagen die je met BE mag besturen. Maar dat kwam omdat er geen oplegger aanzat, terwijl dat wel moetquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:29 schreef hamkaastosti het volgende:
en als je heel hard remt ineens. kukel je dan voorover?![]()
![]()
om alle twijfels weg te nemen, ik bedoelde BANAAN.quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:30 schreef robert-dirksen het volgende:
ik zie een keer sercuit, en surkuit
ik neem aan dat je circuit bedoelt ?
Dan moet 'ie toch een behoorlijk sterke kooi hebbenquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is een keer gebeurt met zo'n nep-vrachtwagen die je met BE mag besturen. Maar dat kwam omdat er geen oplegger aanzat, terwijl dat wel moet
Er is trouwens ook zo'n Fransman die gewicht op z'n voorbumper heeft, en een soort ringen om de vrachtwagen zodat hij koprollen kan maken![]()
Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel hadquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:09 schreef Muk het volgende:
[..]
valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happen
Tegenwoordig toch alles met cameraquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel had![]()
Achteruitkijk spiegel (wat alle spiegels op een auto doen.. nouja niet allemaal bij trucks) is wat anders als binnenspiegel hequote:Op vrijdag 15 september 2006 15:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel had![]()
Hahah jij bent grappigquote:Op vrijdag 15 september 2006 14:55 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tje
Preciesquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:58 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Tegenwoordig toch alles met camera![]()
sprinten over een bepaalde afstand (200 meter of zo) en dan staan er 3 paaltjes op de finish. de eerste moet je omgooien, de laatste twee moeten blijven staanquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:04 schreef Robin__ het volgende:
go and stop?
Sprinten en daarna noodstop?? of heel iets anders
Moet jij eens opletten, ik merk dat een Golf GTI vooral de type 2 verschrikkelijk onderschat word.quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:55 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tje
quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is ooit een gast geweest die op een syrkwii (laat mij ook ff) een Wheelie met een truck heeft gemaakt van 400 meter
Aan het eind ging die truck wel op zn kant op zich, maar dat maakt verder niet uit. Iemand die daar een filmpje van heeft?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:44 schreef eer-ik het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5011242709647512354&q=truck+drift
kijk ze gaan bij 1:20![]()
Die bedoelde ik iddquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Patrick Bourny. Heeft naast zijn wheely truck ook een koproltruck.
Een combinatie van beide denk ik.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef Robin__ het volgende:
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
zowel de wheelietruck als de koproltruck hebben een aardig voorraadje kwik aan boord op tactische plekkenquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef Robin__ het volgende:
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
Hint:quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef Robin__ het volgende:
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
Kwik dan ook echt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zowel de wheelietruck als de koproltruck hebben een aardig voorraadje kwik aan boord op tactische plekken
quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:50 schreef Muk het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5643877862153828988&q=truck+drift
dit lijkt er meer op
Mja, wat rook. Spannendquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:43 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=SqG6CXPEhWw&mode=related&search=
![]()
![]()
Modderfokking cool. Echt iets wat ik wil doenquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:38 schreef Virus.NL het volgende:
2 weken geleden ben ik nog een dagje beziggeweest met 2 Scania-trekkers op het terrein van VVCR in RijssenLeuk speelgoed 2 R-serie trekkers
![]()
[afbeelding]
Uiteraard heb ik ook met mijn BMW even een paar rondjes gedaan, maar dat had ik bij Paul Maaskant op Lelystad ook al een dag gedaanquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:29 schreef yup het volgende:
[..]
Modderfokking cool. Echt iets wat ik wil doen![]()
Jij reed E36 316i toch? Moet je ook eens dat apparaat op die baan doen, je gaat echt niet geloven wat je beleeft zo een ding wil op nat wegdek echt megadwars
En diegene die denken dat je met een truck een auto eruitrijd![]()
JA misschien een Alto ofzo, als jij echt gasgeeft in een personenwagen is zo een truck helemaal nergens meer hoor...
Ik geloof er geen zak van dat jij een GTI heb zoek gereden met een vrachtwagen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 02:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Met mijn 380pk XF95 trok ik zonder oplegger gerust in 5 laag op, om dan naar 7 laag en daarna 8 hoog te schakelen. Niet dat je koppeling dat leuk vind, maar voor die ene keer dat je zonder oplegger rijd, had het maar geen koppeling moeten worden
Het golfje GTI naast me stond even raar te kijken trouwens...
En een bak fijnstof te happen
"Dat is maf, ik wordt er uit getrokken door een DAF"quote:Op zaterdag 16 september 2006 02:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Met mijn 380pk XF95 trok ik zonder oplegger gerust in 5 laag op, om dan naar 7 laag en daarna 8 hoog te schakelen. Niet dat je koppeling dat leuk vind, maar voor die ene keer dat je zonder oplegger rijd, had het maar geen koppeling moeten worden
Het golfje GTI naast me stond even raar te kijken trouwens...
En een bak fijnstof te happen
Zolang de achterwielen niet spinnen is het geen zaak van gewicht hoor..quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:03 schreef Muk het volgende:
[..]
dat hangt er van af... wil je je koppeling daarna weg gooien...
ze trekken overigens harder op met wat gewicht achterop, je kan je power, zeker onder de 40-50 km/h niet kwijt omdat er geen massa op de achterwielen drukt.
als je dan je gas indrukt en je wacht tot de turbo er in slaat, begint ie te stuiteren en houd niet meer op...
Een gti, wauwquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:12 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van dat jij een GTI heb zoek gereden met een vrachtwagen.
er is ook nog zoiets als massa. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeftquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:44 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Een gti, wauw
die dingen zijn ook zoo snel he![]()
Sneller dan welke standaard vrachtwagen dan ook.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:44 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Een gti, wauw
die dingen zijn ook zoo snel he![]()
Er is ook nog zoiets als vermogen en koppel. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeft.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
er is ook nog zoiets als massa. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeft
quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Sneller dan welke standaard vrachtwagen dan ook.
Bovendien is een GTI wel sneller dan de gemiddelde middenklasser, 130 PK op mischien 900 kilo zijn verhoudingen waar veel hedendaagse auto`s niet aan kunnen tippen.
Dus hou nou maar op met het naar beneden halen van een GTI.
Vertel?quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
![]()
130 pk op 900 kilo.. Ken een merk dat dat 15 jaar geleden al deed in zeer goedkope productie auto's, meerder e merken zelfs.. dus een prestatie kan ik het nou niet noemenDat waren niet eens GTI versies ervan..
Jochie,quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:31 schreef Pumatje het volgende:
asjeblieftDuitsers zouden willen dat ze zoiets voor elkaar zouden krijgen in een productie auto
![]()
gok nog maar eens jochie
Oh zeker wel, tot ik moest schakelen, bij 50km/h ofzo. Toen was hij weg uiteraard, simpelweg omdat je de pook van een vrachtwagen niet zomaar ff omrammen kunt. Nouja, dat kán wel, maar dat vind je versnellingsbak gewoon niet zo liefquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:12 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van dat jij een GTI heb zoek gereden met een vrachtwagen.
Denk niet dat ie bij 3k zijn koppeling losliet. Grootste fout van die GTi boyz.quote:Op zondag 17 september 2006 01:12 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Oh zeker wel, tot ik moest schakelen, bij 50km/h ofzo. Toen was hij weg uiteraard, simpelweg omdat je de pook van een vrachtwagen niet zomaar ff omrammen kunt. Nouja, dat kán wel, maar dat vind je versnellingsbak gewoon niet zo lief
http://www.richard-seaman(...)hlights/JetTruck.jpgquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:29 schreef yup het volgende:
[..]
Modderfokking cool. Echt iets wat ik wil doen![]()
Jij reed E36 316i toch? Moet je ook eens dat apparaat op die baan doen, je gaat echt niet geloven wat je beleeft zo een ding wil op nat wegdek echt megadwars
En diegene die denken dat je met een truck een auto eruitrijd![]()
JA misschien een Alto ofzo, als jij echt gasgeeft in een personenwagen is zo een truck helemaal nergens meer hoor...
Juist, maar hij heeft koppel & vermogen om een VOLLE vrachtwagen van veel meer tonnetjes te trekken.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
er is ook nog zoiets als massa. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeft
Op zich ben ik dat ook wel met je eens, behalve dat een 'trekker' enorme korte versnellingen heeft, en mijns inziens daarmee niet snel kan optrekken.quote:Op zondag 17 september 2006 02:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Juist, maar hij heeft koppel & vermogen om een VOLLE vrachtwagen van veel meer tonnetjes te trekken.
Dus een truck zonder aanhanger (oftewel geicht) heeft 600pk op 1/4e wat ie moet kunnen trekken.GTItjes
En?quote:Op zondag 17 september 2006 02:49 schreef daNpy het volgende:
Heus wel, want ze kunnen zonder dat gewicht vele versnellingen overslaan.
4,6,8,10 of mss nog wel meer
Je hebt het vermogen wel, maar niet het gewicht achterop om die 600 PK op de weg te krijgen denk ik.quote:Op zondag 17 september 2006 02:52 schreef daNpy het volgende:
Nee maar met en vrachtwagen heb je vermogen genoeg om dat te compenseren.
Bij een auto niet, want daar hoef je geen 12ton mee te trekken.
Anders schakel je jezelf idd een breuk.
quote:Op zondag 17 september 2006 02:39 schreef eer-ik het volgende:
[..]
http://www.richard-seaman(...)hlights/JetTruck.jpg
deze trek jij er niet uit
Was al gezegd volgens mij.quote:Op zondag 17 september 2006 10:12 schreef BertV het volgende:
Maar heb hier nog geen getallen gezien..
0-80 in 6 sec (bij iemand die weet hoe hij moet schakelen) oid?
Dat is serieus een van de meest kansloze posts die ik ooit op dit forum gezien heb, grow up!quote:Op zondag 17 september 2006 11:06 schreef yup het volgende:
[..]
[afbeelding]
Baas boven baas. Ding is een Hennesy Viper met 1000 pk en bijna 1500 nm. Knappe truck als je dat voorbij wilt rijden... (om maar offtopicer dan ooit te gaan...).
ach laat m lekker, hij is trots op zn lamme amerikaanse bak die zelfs nog problemen heeft met de bochten in de afsluitdijkquote:Op zondag 17 september 2006 14:22 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dat is serieus een van de meest kansloze posts die ik ooit op dit forum gezien heb, grow up!![]()
![]()
net als auto's heb je diverse soorten vrachtwagens, met een 260pk vrachtwagen begin je inderdaad niet zoveel, maar een 500-800pk vrachtwagen kan het de meeste GTI's echt zwaar zuur maken.quote:Op zondag 17 september 2006 02:50 schreef eer-ik het volgende:
[..]
En?
Ik heb wel een vrachtwagen gereden, en zelf zonder oplegger ging het niet snel...
Je kan met een auto ook versnellingen overslaan...
Dat je een versnelling overslaat wil niet zeggen dat ie er langer op wordt...
Ik wil wel eens een filmpje zien van een standaard trekker tegenover een standaard auto, die de auto eruit trekt...
Dat is zo stoer aan die bergingwagens, dat ze gewoon lekker zonder begrenzer rond mogen rijdenquote:Op zondag 17 september 2006 16:26 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Een bergingsbedrijf hier uit de buurt heeft een Scania 4 Serie met 580 pk (ooit gehad, nu wel wat meer)
en dat gekke ding loopt zonder iets erachter redelijk vlot naar de 160 toe, en das best hard.
(Vonden ook de agenten die de goede man even aan de kant zetten, op de snelweg)
Geen GTI snelheid, maar tegen een Almera ,astra of Golf 1.6 denk ik wel dat je tot de 80 a 90 met een LKW kans hebt.
Waarom?quote:Op zondag 17 september 2006 16:33 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat is zo stoer aan die bergingwagens, dat ze gewoon lekker zonder begrenzer rond mogen rijden![]()
Dat vraag ik me ook af eigenlijk...quote:
Met een maximum massa van 12 ton of meer en in gebruikname na 31 december 1987 is een snelheidsbegrenzer verplicht. Deze moet zijn afgesteld op een maximum snelheid van 90km/hquote:Op zondag 17 september 2006 20:22 schreef yup het volgende:
Niet alle vrachtwagens hoeven begrenst te zijn toch
Volgens mij is tot een bepaalde gewicht geen begrenzer verplicht
quote:Op zondag 17 september 2006 23:23 schreef Cityfm het volgende:
Ik zie geen kikker???
Moet je even CTRL + F5 doen en voor straf op je vinger zittenquote:Op zondag 17 september 2006 23:23 schreef Cityfm het volgende:
Ik zie geen kikker???
Jong .. praat dan geen poep met je "ik heb een keer vrachtwagen gereden"quote:Op zondag 17 september 2006 02:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je hebt het vermogen wel, maar niet het gewicht achterop om die 600 PK op de weg te krijgen denk ik.
Ik heb 1 keer () naast een losse trekker gestaan, en die trok mijn eend er nog niet uit....
Wil daarmee niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar ik geloof gewoon niet dat trekkers het kunnen halen om een personenwagen weg te trekken bij het stoplicht...
Hahahah vergeet het maar nozem. Zelfs een Transporter bus met 180PK TDI die maar een fractie weegt van die bus van jou, heeft nog 10 seconden nodig naar de 100.quote:Op zondag 17 september 2006 23:15 schreef Cityfm het volgende:
Beste jongen hierboven ergens.
ik rij met zo iets:
[afbeelding]
360Pk, automatische voith versnellingsbak, maar kan ook handgeschakeld dmv knoppen.
Ik geef je op een briefje dat ik de meeste standaard auto's tot en met 70/ 80 km/h gewoon er uit rij met mijn bus
(onbeladen dan), en al zeker als ik zelf schakel.
Ook die standaard gti'tjes die hier zo befaamd zijn.
Natuurlijk de gemodificeerde en getunde bakken niet nee...
En met een ouder type bus ook niet nee. De mijne is 6 maanden oud, begrensd op 100km/h
Testje doen? Altijd wel eens leuk....quote:Op maandag 18 september 2006 00:58 schreef 1299 het volgende:
[..]
Hahahah vergeet het maar nozem. Zelfs een Transporter bus met 180PK TDI die maar een fractie weegt van die bus van jou, heeft nog 10 seconden nodig naar de 100.
Zo'n gare bus heeft er minstens 15 nodig![]()
Oei.. dat kan nog leuk worden! Bel Lelystad alvast maar!quote:Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:
[..]
Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
Kom maar op met die lelijke bus van je, volgens mij sporen jullie niet helemaal.quote:Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:
[..]
Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen.quote:
Volgens mij wegen ze gewoon onder de 12 ton en daardoor hoeven ze geen begrenzer.quote:Op maandag 18 september 2006 09:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen.
Dat kan ook ja, maar die 12ton is incl laadvermogen gerekend volgens mij, en het lijkt me dat zo'n sleepwagen ietsjes meer mag/kan trekken.quote:Op maandag 18 september 2006 09:43 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij wegen ze gewoon onder de 12 ton en daardoor hoeven ze geen begrenzer.
Just a hint
Hahah ja dat is goed. Ik doe volgens de fabrieksopage 7.6 naar de 100. En omdat ik er nog wat gewicht heb uitgegooid e.d. haal ik met mijn gtech 6.8 seconde naar de 60mph (96.6).quote:Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:
[..]
Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
Lijkt me ook, anders zouden trekkers ook geen begrenzer hoeven hebben...quote:Op maandag 18 september 2006 09:51 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat kan ook ja, maar die 12ton is incl laadvermogen gerekend volgens mij, en het lijkt me dat zo'n sleepwagen ietsjes meer mag/kan trekken.
Pfft mag ik ook meedoen? voor mij HJ aub!quote:Op maandag 18 september 2006 10:41 schreef 1299 het volgende:
Hahah ja dat is goed. Ik doe volgens de fabrieksopage 7.6 naar de 100. En omdat ik er nog wat gewicht heb uitgegooid e.d. haal ik met mijn gtech 6.8 seconde naar de 60mph (96.6).
Btw, kratje dommelsch graag![]()
Klopt. Incident Management, als er troep op de snelweg ligt moet dat er zo snel mogelijk weer af. Desnoods pleuren ze hem een dagje in de berm, als ie maar van de weg af is. Een bergingsauto heeft ook geen tachograaf bijvoorbeeld. Die 12 ton boeit in dit geval niet.quote:Op maandag 18 september 2006 09:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen.
quote:Op maandag 18 september 2006 19:29 schreef densmee het volgende:
________________________
en onder deze streep gaan we weer verder met offtopic geneuzel![]()
mijn unimog rijd tot de 50 een gewone personenwagen eruit
Wat houdt dit precies in??quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Muk het volgende:
ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton
Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor...quote:Op maandag 18 september 2006 11:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt. Incident Management, als er troep op de snelweg ligt moet dat er zo snel mogelijk weer af. Desnoods pleuren ze hem een dagje in de berm, als ie maar van de weg af is. Een bergingsauto heeft ook geen tachograaf bijvoorbeeld. Die 12 ton boeit in dit geval niet.
Mag ik dit topic trouwens uitroepen tot het topic met het meeste geneuzel ooit?
Dan zal ik even aan het bergingsbedrijf doorgeven dat ze het verkeerd hebben.quote:Op maandag 18 september 2006 20:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor...
zou ik maar doen.quote:Op maandag 18 september 2006 20:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan zal ik even aan het bergingsbedrijf doorgeven dat ze het verkeerd hebben.
dan zet je beide wielen vast zodat ze altijd even snel draaienquote:
Alleen draaien ze niet even snel, dat hangt van je percentage sper af. Als ze even snel draaien heb je een vastgelast diff, of nog gekker, helemaal geen diffquote:Op maandag 18 september 2006 21:50 schreef densmee het volgende:
[..]
dan zet je beide wielen vast zodat ze altijd even snel draaien
dus als je weg rijdt staat niet 1 wiel stil te spinnen maar allebei tegelijk![]()
Ik snapte het bij jou ook al, alleen de toepassing werd pas duidelijk door gateway.quote:Op maandag 18 september 2006 22:54 schreef densmee het volgende:
ja ik was een beetje onduidelijk
Ben nog es bijna naar beneden gepleurd in een schip naar een rampje omlaag....quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:04 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
Wel lef.. zo'n trekker dwars gooien voor een bocht![]()
Je zegt het goed. Waar een sper ook nuttig voor is: auto's met veel vermogen.quote:Op maandag 18 september 2006 22:53 schreef gateway het volgende:
een sper in je diff hout in;
Normaal kunnen je beide wielen afzodnerlijk van elkaar draaien, in een bocht draait het buiteste wiel sneller dan het binnenste,
als 1 wiel in de berm zit, gaat deze slippen. en je komt niet weg omdat je andere wiel dat op de weg staat, niet rond wil omdat alle kracht naar dat slippende wiel gaat omdat deze makkelijker rond wil.
Gooi je nu de sper erin (mag alleen bij stilstaande wielen!!!) dan wordt de kracht nar beide wielen verdeeld, en zo kan je toch wegkomen.
(zo zeg ik het toch goed?
Mits geen traction control ed. die kunnen dit nog wel (deels) opvangen.quote:Op maandag 18 september 2006 23:47 schreef yup het volgende:
[..]
Dit kan je vrijwel met iedere auto doen: ga een bocht in, draai een beetje veel, en geef idioot veel gas (zorg ervoor dat je genoeg ruimte hebt), je gaat zien dat je binnenste wiel compleet voor niks staat te draaien.
Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker.quote:Op maandag 18 september 2006 23:47 schreef yup het volgende:
[..]
Je zegt het goed. Waar een sper ook nuttig voor is: auto's met veel vermogen.
Een auto met veel vermogen zal ervoor zorgen dat de binnenste wiel in een bocht gewoon als de tering gaat roken. Omdat binnenste wiel het minste weerstand bied zal deze gewoon compleet in rook omwikkeld worden, uiteraard gaan je bochtsnelheden hiermee omlaag. Het ziet er wel spectaculair en grappig uit, maar nuttig is het niet. Hence de sperdiff op krachtige auto's, in een bocht flink gasgeven resulteerd dan in een lichte driftpartij ipv een band die compleet voor janlul staat te draaien.
Dit kan je vrijwel met iedere auto doen: ga een bocht in, draai een beetje veel, en geef idioot veel gas (zorg ervoor dat je genoeg ruimte hebt), je gaat zien dat je binnenste wiel compleet voor niks staat te draaien.
In bijna elke (vracht) auto zit een differentieel op de aangedreven as, dit omdat in een bocht de wielen aan de buitenkant verder moeten rijden als die aan de binnenkant, om nu te voorkomen dat de wagen alleen maar rechtdoor wil en/of tegen extra slijtage monteren ze dit differentieel.quote:
Dat valt best wel mee en tegenwoordig zijn de vrachtwagens ook met gedeeltelijk sper te krijgen, dus zo zwartwit is het niet. En sperwerking is niet iets wat je continu gebruikt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 02:20 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker.
Er is in ik meende 2002 een wet of een bepaling aangenomen waarin deze ontheffing wordt verleent, hierin staat dat de eerste prioriteit na een ongeluk het verzorgen en wegvoeren van de gewonden en meteen ook de weg weer vrij te maken, zo snel mogelijk. Zodat er in het drukke verkeer van vandaag de dag geen 20km lange files onstaan door lullige kop-staart bosingen op de linker rijbaan.quote:Op maandag 18 september 2006 20:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor...
Niet als ik bochtjes ermee ga draaienquote:Op dinsdag 19 september 2006 02:20 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker.
Alsof er geen ongelukken ontstaan als je met zo'n sleper met 160 over de vluchtstrook dendertquote:Op dinsdag 19 september 2006 08:51 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Er is in ik meende 2002 een wet of een bepaling aangenomen waarin deze ontheffing wordt verleent, hierin staat dat de eerste prioriteit na een ongeluk het verzorgen en wegvoeren van de gewonden en meteen ook de weg weer vrij te maken, zo snel mogelijk. Zodat er in het drukke verkeer van vandaag de dag geen 20km lange files onstaan door lullige kop-staart bosingen op de linker rijbaan.
wel kewlquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:20 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Alsof er geen ongelukken ontstaan als je met zo'n sleper met 160 over de vluchtstrook dendert
60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:25 schreef gateway het volgende:
[..]
wel kewl160 met zon vrachtwagen
Bedrijf uit mijn dorp had een vrachtwagen, die nog niet begrensd was (of je kon het uitschakelen) en die reej met 40 ton hout op de oplegger ook nog 160bruut wasda
![]()
Ik ben bijrijder geweest bij Bavaria en daar hadden ze een vrachtwagen waarmee we de 125 hadden gehaaldquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).
Rrrrrrrrright![]()
Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan.
Laatst kwamen we op een zaterdagmiddag met een DAF XF wipkar terug uit Italië, 4 luchtvrachtplaten en wat lege CC erin. Op de A50 heb ik voor de gein de zekering eruitgetrokken, dan blijft de meter gewoon op 90 staan, de rest valt allemaal uit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).
Rrrrrrrrright![]()
Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan.
Jawel,ik heb er twee gezien.Een Volvo FH16 van een transportbedrijf uit de buurt van Zwolle had een paar jaar geleden iets om de begrenzer uit te zetten en dat ding reed met 130 km/h over de A28.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).
Rrrrrrrrright![]()
Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan.
Volgens mij zien een aantal menschen "testje" als "wedstrijdje". Jij claimt dat je met die gare bus in minder dan 15secs 100 rijdt, daar gaat het om toch ? Of begrijp ik het verkeerd.quote:Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:
[..]
Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
160 heb ik ook van horen zeggen, chauffeurs en sterke verhalen..... maar maybe was het wel 160 op de teller??? en enorme tellerafwijking? maar hij ging in elk geval andere vrachtwagen heeeeeeel snel voorbij (videotje gezien )quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:54 schreef Bartholomeus het volgende:
120, 130, en dat is dan idd wel de max. 160 nooit van m'n leven.
sowieso mag 160 rijden met een truck al poging tot doodslag zijn imo.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:02 schreef gateway het volgende:
[..]
160 heb ik ook van horen zeggen, chauffeurs en sterke verhalen..... maar maybe was het wel 160 op de teller??? en enorme tellerafwijking? maar hij ging in elk geval andere vrachtwagen heeeeeeel snel voorbij (videotje gezien )
Mooi man.... jammer dat hij weg ging (voor de chauffeur, alhoewel, was ook wel goed... stel je voer je rijdt 120 met een truck en je wordt geflitst!!!) of je maakt brokken
In de bergen zou ik heeeeeeel graag een 580+ pk machine willen als ik een trucker was, man man man wat zijn sommige van die oude lijken fokkkin traag, een wandelaar haalt ze nog in tijdens een heuvelklim...quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:14 schreef Robin__ het volgende:
Trucks hebben niet zo'n grote afwijking volgens mij hoor.. met die tachograaf en shit, moet volgens mij allemaal ge-eikt worden eens in de zoveel tijd (of iniedergeval nieuw)
160 met een truck is imo ook wel wat te veel.. denk dat moderne trucks het best aankunnen, kwa wegliging enzo (zonder trailer dan wel) In de bergen zou het wel fijn zijn als trucks wat meer aanloop zouden kunnen nemen
Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef Virus.NL het volgende:
Laatst kwamen we op een zaterdagmiddag met een DAF XF wipkar terug uit Italië, 4 luchtvrachtplaten en wat lege CC erin. Op de A50 heb ik voor de gein de zekering eruitgetrokken, dan blijft de meter gewoon op 90 staan, de rest valt allemaal uit.
Toen reden we ruim harder dan alle personenwagens die daar reden, dus het is sowieso 130+ geweest.
Jammergenoeg had ik geen tomtommetje bij me, anders wisten we het precies.
Dan moet je sowieso gewoon voorkomen. Het is 50 km/u te hard, dus iig. rijbewijs kwijt. Begrenzer gesaboteerd, dus extra boete. En onze tachograafschijven van de afgelopen week waren ook niet helemaal netjes meer.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ?
Hier heb ik een pdf'je gevonden met alle boetes van Inspectie Verkeer&Waterstaat voor 2006..quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ?
Maarrrr.....een Volvo V70 van de KLPD met 130 KM/U rechts inhalen met je combinatie: Priceless !!!quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef Virus.NL het volgende:
Dan moet je sowieso gewoon voorkomen. Het is 50 km/u te hard, dus iig. rijbewijs kwijt. Begrenzer gesaboteerd, dus extra boete. En onze tachograafschijven van de afgelopen week waren ook niet helemaal netjes meer.
Sinds kort moet je alle tachograafschijven de lopende week en de 15 voorafgaande dagen bij je hebben, zodat ze die ter plekke kunnen controleren.
Voorbeeldje van de absurd hoge boetes van internet gehaald:
Een chauffeur die 21 keer niet zijn voornaam, maar zijn voorletter had geschreven en ook nog het knopje van de tachograaf op rust had laten staan, is zwaar bestraft. Hij kreeg daarvoor 42 keer ¤ 220,--. Dat is al goed voor ¤ 9.240,--! Voeg daar bij twee echte tachograafinbreuken en hij zat op ¤ 10.120,--. Die boetebrief kwam bij hem in de bus.
is het tegenwoordig niet allemaal op zon "creditcard "achtig ding ???quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Sinds kort moet je alle tachograafschijven de lopende week en de 15 voorafgaande dagen bij je hebben, zodat ze die ter plekke kunnen controleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |