abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:50:21 #1
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_41834846
Toen ik zojuist over de A1 reed, zat ik even achter een vrachtwagen met oplegger (hoe heet zo'n ding officiëel?). Toen vroeg ik me opeens af hoe zo'n ding rijdt als hij niets hoeft te trekken. Er zit een grote motor in om vele tonnen mee te slepen, maar al die pk's worden niet benut. Is zo'n truck dan opeens een racemonster en moet de chauffeur zijn rechtervoet in bedwang houden? Of zie ik dat als leek toch verkeerd?

Thanks...
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:52:02 #2
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_41834862
Die dingen trekken dan idd behoorlijk snel op
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_41834921
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:52 schreef Minisuisse het volgende:
Die dingen trekken dan idd behoorlijk snel op
Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tje
pi_41835050
Zo'n ding heet een trekker

Hoe snel ze optrekken weet ik niet, ik weet wel dat door het superkorte toerenbereik en de versnellingsbak (gemaakt op veel gewicht trekken dus) de top niet heel hoog ligt..

Ze slaan dan wel (meer) versnellingen over trouwens, zonder oplegger..dus ze hoeven niet echt als een idioot te schakelen (wel met zware lading)
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:00:34 #5
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41835060
ik heb een tijdje bij daf gewerkt, en de rondweg om de fabriek heen heeft wel wat weg van een sercuit... alleen bij 90 km/h klapt ie in de begrenzer, en je moet meer schakelen en dat gaat langzamer dan met een normale auto. je kan er wel bizar lomp mee driften, omdat er geen gewicht boven de achterwielen zit en die wielen 4-500 pk moeten wegduwen en een dikke 2000 Nm.

ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton

door het korte toerenberijk, de traagheid van een lompe turbo en de begrenzer kan je niet echt hard optrekken of rijden, maar je kan er een bult lol mee hebben dat wil je niet weten
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41835063
Heeft iemand harde cijfers?

0 - 80 in ..?
pi_41835088
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Muk het volgende:
ik heb een tijdje bij daf gewerkt, en de rondweg om de fabriek heen heeft wel wat weg van een sercuit... alleen bij 90 km/h klapt ie in de begrenzer, en je moet meer schakelen en dat gaat langzamer dan met een normale auto. je kan er wel bizar lomp mee driften, omdat er geen gewicht boven de achterwielen zit en die wielen 4-500 pk moeten wegduwen en een dikke 2000 Nm.

ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton

door het korte toerenberijk, de traagheid van een lompe turbo en de begrenzer kan je niet echt hard optrekken of rijden, maar je kan er een bult lol mee hebben dat wil je niet weten
op een wat??
pi_41835091
Net als m'n landrover is het gewoon brute trekkracht, zit geen snelheid in.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:03:43 #9
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41835132
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Heeft iemand harde cijfers?

0 - 80 in ..?
dat hangt er van af... wil je je koppeling daarna weg gooien...

ze trekken overigens harder op met wat gewicht achterop, je kan je power, zeker onder de 40-50 km/h niet kwijt omdat er geen massa op de achterwielen drukt.

als je dan je gas indrukt en je wacht tot de turbo er in slaat, begint ie te stuiteren en houd niet meer op...
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41835138
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Muk het volgende:
ik heb een tijdje bij daf gewerkt, en de rondweg om de fabriek heen heeft wel wat weg van een sercuit... alleen bij 90 km/h klapt ie in de begrenzer, en je moet meer schakelen en dat gaat langzamer dan met een normale auto. je kan er wel bizar lomp mee driften, omdat er geen gewicht boven de achterwielen zit en die wielen 4-500 pk moeten wegduwen en een dikke 2000 Nm.

ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton

door het korte toerenberijk, de traagheid van een lompe turbo en de begrenzer kan je niet echt hard optrekken of rijden, maar je kan er een bult lol mee hebben dat wil je niet weten


Wel lef.. zo'n trekker dwars gooien voor een bocht
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:08:05 #11
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_41835237
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

op een wat??
..een surkuit
Causaliteit....dat is 't.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:09:39 #12
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41835280
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:04 schreef Robin__ het volgende:

[..]



Wel lef.. zo'n trekker dwars gooien voor een bocht
valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happen
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41835416
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:09 schreef Muk het volgende:

[..]

valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happen
pi_41835425
daarmee trek je zonder meer een bmw eruit. maar goed, bij de 90 km p/u houdt het op.
je voelt je wel als een god in zo'n enorm ding met honderden pk's....
pi_41835466
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:08 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

..een surkuit
volgens mij bedoeld hij biscuit...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_41835588
Optrekken doen ze inderdaad erg snel vanuit stilstand. Het is inderdaad wel zo dat schakelen veel langzamer gaat en tevens veel vaker moet omdat de versnellings-ratio's erg kort zijn. Vrachtwagens hebben soms tientallen versnellingen. (niet dat die altijd synchroon gebruikt hoeven te worden, maarja)

Topsnelheid is inderdaad waardeloos, maar ook niet echt interessant...

tip: kijk eens naar vrachtwagen racing. Best leuk en ook aardig spectaculair...
Gravity sucks...
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:29:13 #17
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_41835707
en als je heel hard remt ineens. kukel je dan voorover?
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_41835739
ik zie een keer sercuit, en surkuit

ik neem aan dat je circuit bedoelt ?
pi_41835865
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:29 schreef hamkaastosti het volgende:
en als je heel hard remt ineens. kukel je dan voorover?
Het is een keer gebeurt met zo'n nep-vrachtwagen die je met BE mag besturen. Maar dat kwam omdat er geen oplegger aanzat, terwijl dat wel moet

Er is trouwens ook zo'n Fransman die gewicht op z'n voorbumper heeft, en een soort ringen om de vrachtwagen zodat hij koprollen kan maken
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:38:38 #20
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41835945
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:30 schreef robert-dirksen het volgende:
ik zie een keer sercuit, en surkuit

ik neem aan dat je circuit bedoelt ?
om alle twijfels weg te nemen, ik bedoelde BANAAN.
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41836006
sirkwie lijkt me..
Klikt niet op facebook links
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:42:04 #22
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_41836029
sikwie
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:44:27 #23
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:46:07 #24
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41836170
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Het is een keer gebeurt met zo'n nep-vrachtwagen die je met BE mag besturen. Maar dat kwam omdat er geen oplegger aanzat, terwijl dat wel moet

Er is trouwens ook zo'n Fransman die gewicht op z'n voorbumper heeft, en een soort ringen om de vrachtwagen zodat hij koprollen kan maken
Dan moet 'ie toch een behoorlijk sterke kooi hebben
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:50:38 #25
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41836322
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:52:14 #26
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41836371
haha, fucking mooie shit is dat
Signature.
pi_41836461
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:09 schreef Muk het volgende:

[..]

valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happen
Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel had
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:58:32 #28
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41836550
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel had
Tegenwoordig toch alles met camera
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_41836607
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel had
Achteruitkijk spiegel (wat alle spiegels op een auto doen.. nouja niet allemaal bij trucks) is wat anders als binnenspiegel he
pi_41836661
go-and-stop races met de vrachtwagen zijn ok

En daar doen de wegtrucks niet eens zo heel veel onder voor de racetrucks
pi_41836709
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:55 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tje
Hahah jij bent grappig

Nee ze trekken wel redelijk op hoor, maar een beetje personenauto trekt wel sneller op. Ja ook naar de 80!
pi_41836728
Ik reed laatst achter een trekker met de motor...dat apparaat trekt me daar ineens door !! Kstond ff te kijken van die power...Ik wil ook zoiets
pi_41836733
go and stop?

Sprinten en daarna noodstop?? of heel iets anders
pi_41836935
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:58 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Tegenwoordig toch alles met camera
Precies
pi_41836947
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:04 schreef Robin__ het volgende:
go and stop?

Sprinten en daarna noodstop?? of heel iets anders
sprinten over een bepaalde afstand (200 meter of zo) en dan staan er 3 paaltjes op de finish. de eerste moet je omgooien, de laatste twee moeten blijven staan
pi_41837012
gaaf filmpie
pi_41837227
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:55 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tje
Moet jij eens opletten, ik merk dat een Golf GTI vooral de type 2 verschrikkelijk onderschat word.
pi_41837695
Er is ooit een gast geweest die op een syrkwii (laat mij ook ff ) een Wheelie met een truck heeft gemaakt van 400 meter Aan het eind ging die truck wel op zn kant op zich, maar dat maakt verder niet uit. Iemand die daar een filmpje van heeft?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:43:57 #39
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41837792
in dat filmpje wat ik hierboven ergens postte, beetje aan het eind maakt ook een gele vrachtwagen een knetterlange wheelie.
Kwam niet op z'n kant, maar het ging wel fout
Signature.
pi_41837836
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is ooit een gast geweest die op een syrkwii (laat mij ook ff ) een Wheelie met een truck heeft gemaakt van 400 meter Aan het eind ging die truck wel op zn kant op zich, maar dat maakt verder niet uit. Iemand die daar een filmpje van heeft?


Patrick Bourny. Heeft naast zijn wheely truck ook een koproltruck.

En treed overal en nergesn op, deze foto heb ik in Leeuwarden gemaakt
pi_41838065
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41838408
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:45 schreef Alexxxxx het volgende:

Patrick Bourny. Heeft naast zijn wheely truck ook een koproltruck.
Die bedoelde ik idd

Jammer dat ik er geen filmpje van kan vinden

pi_41838803
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
pi_41838826
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef Robin__ het volgende:
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
Een combinatie van beide denk ik.
pi_41838872
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef Robin__ het volgende:
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
zowel de wheelietruck als de koproltruck hebben een aardig voorraadje kwik aan boord op tactische plekken
pi_41839148
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef Robin__ het volgende:
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
Hint:
Dat ding wat je achterop ziet is geen spoiler
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:38:08 #47
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_41839467
Ik kan een wheelie maken zonder kwik en brute spoiler achterop.. (ff plaatje erbij zoeken..)

edit:: gevonden




meer hier
pi_41839615
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

zowel de wheelietruck als de koproltruck hebben een aardig voorraadje kwik aan boord op tactische plekken
Kwik dan ook echt.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_41839705
Van die koprol truck kan ik me het voorstellen.. vloeistof die als je remt ineens abrupt naar voren vliegt (bijvoorbeeld boven op de cabine ) dat zal wel beter werken als wat staven lood denk ik
pi_41841616
Bovendien is kwik nog ietsje zwaarder dan lood.
Te huur, per minuut of voor een uur.
pi_41843234
2 weken geleden ben ik nog een dagje beziggeweest met 2 Scania-trekkers op het terrein van VVCR in Rijssen Leuk speelgoed 2 R-serie trekkers

pi_41843498
quote:
Mja, wat rook. Spannend

Doe mij maar een wheelie dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 september 2006 @ 20:27:31 #54
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
  vrijdag 15 september 2006 @ 20:30:28 #55
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_41849907
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 19:38 schreef Virus.NL het volgende:
2 weken geleden ben ik nog een dagje beziggeweest met 2 Scania-trekkers op het terrein van VVCR in Rijssen Leuk speelgoed 2 R-serie trekkers

[afbeelding]
Modderfokking cool. Echt iets wat ik wil doen

Jij reed E36 316i toch? Moet je ook eens dat apparaat op die baan doen, je gaat echt niet geloven wat je beleeft zo een ding wil op nat wegdek echt megadwars

En diegene die denken dat je met een truck een auto eruitrijd

JA misschien een Alto ofzo, als jij echt gasgeeft in een personenwagen is zo een truck helemaal nergens meer hoor...
pi_41854180
Met mijn 380pk XF95 trok ik zonder oplegger gerust in 5 laag op, om dan naar 7 laag en daarna 8 hoog te schakelen. Niet dat je koppeling dat leuk vind, maar voor die ene keer dat je zonder oplegger rijd, had het maar geen koppeling moeten worden

Het golfje GTI naast me stond even raar te kijken trouwens...

En een bak fijnstof te happen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_41855789
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 23:29 schreef yup het volgende:

[..]

Modderfokking cool. Echt iets wat ik wil doen

Jij reed E36 316i toch? Moet je ook eens dat apparaat op die baan doen, je gaat echt niet geloven wat je beleeft zo een ding wil op nat wegdek echt megadwars

En diegene die denken dat je met een truck een auto eruitrijd

JA misschien een Alto ofzo, als jij echt gasgeeft in een personenwagen is zo een truck helemaal nergens meer hoor...
Uiteraard heb ik ook met mijn BMW even een paar rondjes gedaan, maar dat had ik bij Paul Maaskant op Lelystad ook al een dag gedaan

Van 30 tot 90 km/u is een losse trekker sneller dan een middenklasser. Van een GTI zal je het niet winnen.

En met voluit remmen staat een losse trekker met 50 km/u op gewoon asfaslt eerder stil dan een Opel Astra, zou je niet verwachten:


De 2 Scania's, 1 opticruise en 1 handgeschakeld.


Rondjes rijden op een rotonde totdat hij uitbreekt:


Ook nog even met een Astra bezig geweest:
pi_41856878
dit lijkt wel een yup topic die vind ook alles snel
pi_41861783
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Met mijn 380pk XF95 trok ik zonder oplegger gerust in 5 laag op, om dan naar 7 laag en daarna 8 hoog te schakelen. Niet dat je koppeling dat leuk vind, maar voor die ene keer dat je zonder oplegger rijd, had het maar geen koppeling moeten worden

Het golfje GTI naast me stond even raar te kijken trouwens...

En een bak fijnstof te happen
Ik geloof er geen zak van dat jij een GTI heb zoek gereden met een vrachtwagen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:33:07 #61
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_41863376
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Met mijn 380pk XF95 trok ik zonder oplegger gerust in 5 laag op, om dan naar 7 laag en daarna 8 hoog te schakelen. Niet dat je koppeling dat leuk vind, maar voor die ene keer dat je zonder oplegger rijd, had het maar geen koppeling moeten worden

Het golfje GTI naast me stond even raar te kijken trouwens...

En een bak fijnstof te happen
"Dat is maf, ik wordt er uit getrokken door een DAF"
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:43:24 #62
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_41863578
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:03 schreef Muk het volgende:

[..]

dat hangt er van af... wil je je koppeling daarna weg gooien...

ze trekken overigens harder op met wat gewicht achterop, je kan je power, zeker onder de 40-50 km/h niet kwijt omdat er geen massa op de achterwielen drukt.

als je dan je gas indrukt en je wacht tot de turbo er in slaat, begint ie te stuiteren en houd niet meer op...
Zolang de achterwielen niet spinnen is het geen zaak van gewicht hoor..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:44:43 #63
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_41863612
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:12 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik geloof er geen zak van dat jij een GTI heb zoek gereden met een vrachtwagen.
Een gti, wauw


die dingen zijn ook zoo snel he
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_41863850
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:44 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Een gti, wauw


die dingen zijn ook zoo snel he
er is ook nog zoiets als massa. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeft
pi_41864852
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:44 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Een gti, wauw


die dingen zijn ook zoo snel he
Sneller dan welke standaard vrachtwagen dan ook.
Bovendien is een GTI wel sneller dan de gemiddelde middenklasser, 130 PK op mischien 900 kilo zijn verhoudingen waar veel hedendaagse auto`s niet aan kunnen tippen.
Dus hou nou maar op met het naar beneden halen van een GTI.
pi_41865204
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:58 schreef Repeat het volgende:

[..]

er is ook nog zoiets als massa. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeft
Er is ook nog zoiets als vermogen en koppel. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeft.
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:43:20 #67
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_41865689
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:59 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Sneller dan welke standaard vrachtwagen dan ook.
Bovendien is een GTI wel sneller dan de gemiddelde middenklasser, 130 PK op mischien 900 kilo zijn verhoudingen waar veel hedendaagse auto`s niet aan kunnen tippen.
Dus hou nou maar op met het naar beneden halen van een GTI.



130 pk op 900 kilo.. Ken een merk dat dat 15 jaar geleden al deed in zeer goedkope productie auto's, meerder e merken zelfs.. dus een prestatie kan ik het nou niet noemen Dat waren niet eens GTI versies ervan..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_41866810
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:43 schreef Pumatje het volgende:

[..]




130 pk op 900 kilo.. Ken een merk dat dat 15 jaar geleden al deed in zeer goedkope productie auto's, meerder e merken zelfs.. dus een prestatie kan ik het nou niet noemen Dat waren niet eens GTI versies ervan..
Vertel?

Bedoel je trouwens de Golf type 2 GTI?

[ Bericht 10% gewijzigd door MrSASO op 16-09-2006 20:17:04 ]
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:31:40 #69
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_41869713
asjeblieft Duitsers zouden willen dat ze zoiets voor elkaar zouden krijgen in een productie auto gok nog maar eens jochie
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_41869749
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:31 schreef Pumatje het volgende:
asjeblieft Duitsers zouden willen dat ze zoiets voor elkaar zouden krijgen in een productie auto gok nog maar eens jochie
Jochie, je kan het ook gewoon vertellen hoor.
pi_41869971
bok eens op met jullie sjonnengolfjesgeneuzel uit een vrachtwagen topic
  zaterdag 16 september 2006 @ 21:12:37 #72
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_41870770
Idd sjonnengolv gedoe is zonde in elk topic
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_41877378
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:12 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik geloof er geen zak van dat jij een GTI heb zoek gereden met een vrachtwagen.
Oh zeker wel, tot ik moest schakelen, bij 50km/h ofzo. Toen was hij weg uiteraard, simpelweg omdat je de pook van een vrachtwagen niet zomaar ff omrammen kunt. Nouja, dat kán wel, maar dat vind je versnellingsbak gewoon niet zo lief
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 17 september 2006 @ 01:17:51 #74
80382 manny
30 is best veel
pi_41877489
Zoeen truck zonder oplegger als die vol optrekt dan jankt ie echt de klinkers uit de straat. Door die mega brede banden kan ie echt veel van dat koppel ( ik las hierboven 2000 nm ) echt goed kwijt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_41877517
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:12 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Oh zeker wel, tot ik moest schakelen, bij 50km/h ofzo. Toen was hij weg uiteraard, simpelweg omdat je de pook van een vrachtwagen niet zomaar ff omrammen kunt. Nouja, dat kán wel, maar dat vind je versnellingsbak gewoon niet zo lief
Denk niet dat ie bij 3k zijn koppeling losliet. Grootste fout van die GTi boyz.

Reden ook waarom je met een beetje diesel de meeste van die sukkel's eruit kan rijden, als je vanaf 1500 rpm begint op te trekken met een GTitje dan loopt zo een dikkekoppeltractor je uiteraard voorbij.
pi_41877567
Trucks zonder opleggers lopen inderdaad erg goed.



  zondag 17 september 2006 @ 02:39:35 #77
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41878912
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 23:29 schreef yup het volgende:

[..]

Modderfokking cool. Echt iets wat ik wil doen

Jij reed E36 316i toch? Moet je ook eens dat apparaat op die baan doen, je gaat echt niet geloven wat je beleeft zo een ding wil op nat wegdek echt megadwars

En diegene die denken dat je met een truck een auto eruitrijd

JA misschien een Alto ofzo, als jij echt gasgeeft in een personenwagen is zo een truck helemaal nergens meer hoor...
http://www.richard-seaman(...)hlights/JetTruck.jpg

deze trek jij er niet uit
Signature.
  zondag 17 september 2006 @ 02:45:03 #78
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_41878981
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:58 schreef Repeat het volgende:

[..]

er is ook nog zoiets als massa. Iets wat zo'n vrachtwagen ruim heeft
Juist, maar hij heeft koppel & vermogen om een VOLLE vrachtwagen van veel meer tonnetjes te trekken.

Dus een truck zonder aanhanger (oftewel geicht) heeft 600pk op 1/4e wat ie moet kunnen trekken.
GTItjes
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 17 september 2006 @ 02:48:33 #79
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41879017
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Juist, maar hij heeft koppel & vermogen om een VOLLE vrachtwagen van veel meer tonnetjes te trekken.

Dus een truck zonder aanhanger (oftewel geicht) heeft 600pk op 1/4e wat ie moet kunnen trekken.
GTItjes
Op zich ben ik dat ook wel met je eens, behalve dat een 'trekker' enorme korte versnellingen heeft, en mijns inziens daarmee niet snel kan optrekken.
Ik geloof niet dat er een vrachtwagen (lees: trekker) bestaat (productie) die een standaard auto eruit trekt bij het stoplicht.
Signature.
  zondag 17 september 2006 @ 02:49:18 #80
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_41879025
Heus wel, want ze kunnen zonder dat gewicht vele versnellingen overslaan.
4,6,8,10 of mss nog wel meer
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 17 september 2006 @ 02:50:40 #81
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41879040
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:49 schreef daNpy het volgende:
Heus wel, want ze kunnen zonder dat gewicht vele versnellingen overslaan.
4,6,8,10 of mss nog wel meer
En?
Ik heb wel een vrachtwagen gereden, en zelf zonder oplegger ging het niet snel...
Je kan met een auto ook versnellingen overslaan...

Dat je een versnelling overslaat wil niet zeggen dat ie er langer op wordt...

Ik wil wel eens een filmpje zien van een standaard trekker tegenover een standaard auto, die de auto eruit trekt...
Signature.
  zondag 17 september 2006 @ 02:52:12 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_41879063
Nee maar met en vrachtwagen heb je vermogen genoeg om dat te compenseren.
Bij een auto niet, want daar hoef je geen 12ton mee te trekken.
Anders schakel je jezelf idd een breuk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 17 september 2006 @ 02:55:32 #83
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41879103
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:52 schreef daNpy het volgende:
Nee maar met en vrachtwagen heb je vermogen genoeg om dat te compenseren.
Bij een auto niet, want daar hoef je geen 12ton mee te trekken.
Anders schakel je jezelf idd een breuk.
Je hebt het vermogen wel, maar niet het gewicht achterop om die 600 PK op de weg te krijgen denk ik.
Ik heb 1 keer ( ) naast een losse trekker gestaan, en die trok mijn eend er nog niet uit....
Wil daarmee niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar ik geloof gewoon niet dat trekkers het kunnen halen om een personenwagen weg te trekken bij het stoplicht...
Signature.
  zondag 17 september 2006 @ 06:04:41 #84
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_41880688


Ik heb zelfs met dit gebakje menig automobilist versteld doen staan. Leeg uiteraard, zonder aanhanger en containers. Optrekken in de 7e versnelling, door naar 9-10 en 12. Heb regelmatig goed geluisterd naar de toerentallen van de auto's naast mij en heb regelmatig gehoord dat ze hem toch wel flink door moesten trekken om mij bij te houden.

Eat my dust!
  zondag 17 september 2006 @ 10:12:16 #85
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41881553
Maar heb hier nog geen getallen gezien..
0-80 in 6 sec (bij iemand die weet hoe hij moet schakelen) oid?
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_41882305
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:39 schreef eer-ik het volgende:

[..]

http://www.richard-seaman(...)hlights/JetTruck.jpg

deze trek jij er niet uit


Baas boven baas. Ding is een Hennesy Viper met 1000 pk en bijna 1500 nm. Knappe truck als je dat voorbij wilt rijden... (om maar offtopicer dan ooit te gaan...).
pi_41882800
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:12 schreef BertV het volgende:
Maar heb hier nog geen getallen gezien..
0-80 in 6 sec (bij iemand die weet hoe hij moet schakelen) oid?
Was al gezegd volgens mij.
5 laag, 7 laag, 8 hoog.
8 laag zou ook kunnen, ligt eraan wat het koppel is bij hogere toerentallen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 17 september 2006 @ 12:21:07 #88
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_41883991
intressant joh dit, sta ik nog van te kijken

0-100 doe ik met mijn auto nog 8 seconden over..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_41887925
Een vriend van mij is ook chauffeur (en ik hopelijk binnenkort ook) en als hij met een losse trekker rijdt heeft de gemiddelde GTI daar best problemen mee. (tot 50 km/h dan )
  zondag 17 september 2006 @ 14:22:59 #90
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_41888390
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:06 schreef yup het volgende:

[..]

[afbeelding]

Baas boven baas. Ding is een Hennesy Viper met 1000 pk en bijna 1500 nm. Knappe truck als je dat voorbij wilt rijden... (om maar offtopicer dan ooit te gaan...).
Dat is serieus een van de meest kansloze posts die ik ooit op dit forum gezien heb, grow up!
pi_41888990
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:22 schreef dubidub het volgende:

[..]

Dat is serieus een van de meest kansloze posts die ik ooit op dit forum gezien heb, grow up!
ach laat m lekker, hij is trots op zn lamme amerikaanse bak die zelfs nog problemen heeft met de bochten in de afsluitdijk
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_41891407
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:50 schreef eer-ik het volgende:

[..]

En?
Ik heb wel een vrachtwagen gereden, en zelf zonder oplegger ging het niet snel...
Je kan met een auto ook versnellingen overslaan...

Dat je een versnelling overslaat wil niet zeggen dat ie er langer op wordt...

Ik wil wel eens een filmpje zien van een standaard trekker tegenover een standaard auto, die de auto eruit trekt...
net als auto's heb je diverse soorten vrachtwagens, met een 260pk vrachtwagen begin je inderdaad niet zoveel, maar een 500-800pk vrachtwagen kan het de meeste GTI's echt zwaar zuur maken.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 17 september 2006 @ 16:15:58 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_41891629


DAF POWERRRR

Die rijd gewoon over die Viper héén
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_41891979
Een bergingsbedrijf hier uit de buurt heeft een Scania 4 Serie met 580 pk (ooit gehad, nu wel wat meer)
en dat gekke ding loopt zonder iets erachter redelijk vlot naar de 160 toe, en das best hard.
(Vonden ook de agenten die de goede man even aan de kant zetten, op de snelweg)

Geen GTI snelheid, maar tegen een Almera ,astra of Golf 1.6 denk ik wel dat je tot de 80 a 90 met een LKW kans hebt.
pi_41892198
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:26 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Een bergingsbedrijf hier uit de buurt heeft een Scania 4 Serie met 580 pk (ooit gehad, nu wel wat meer)
en dat gekke ding loopt zonder iets erachter redelijk vlot naar de 160 toe, en das best hard.
(Vonden ook de agenten die de goede man even aan de kant zetten, op de snelweg)

Geen GTI snelheid, maar tegen een Almera ,astra of Golf 1.6 denk ik wel dat je tot de 80 a 90 met een LKW kans hebt.
Dat is zo stoer aan die bergingwagens, dat ze gewoon lekker zonder begrenzer rond mogen rijden
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_41892496
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:33 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat is zo stoer aan die bergingwagens, dat ze gewoon lekker zonder begrenzer rond mogen rijden
Waarom?
  zondag 17 september 2006 @ 19:57:29 #97
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_41898623
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:42 schreef Repeat het volgende:

[..]

Waarom?
Dat vraag ik me ook af eigenlijk...

Is het de bedoeling dat ze gestrande trucks met een noodvaart van de snelweg af moeten slepen?
pi_41899455
Niet alle vrachtwagens hoeven begrenst te zijn toch

Volgens mij is tot een bepaalde gewicht geen begrenzer verplicht
pi_41900344
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:22 schreef yup het volgende:
Niet alle vrachtwagens hoeven begrenst te zijn toch

Volgens mij is tot een bepaalde gewicht geen begrenzer verplicht
Met een maximum massa van 12 ton of meer en in gebruikname na 31 december 1987 is een snelheidsbegrenzer verplicht. Deze moet zijn afgesteld op een maximum snelheid van 90km/h
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_41905896
Beste jongen hierboven ergens.

ik rij met zo iets:



360Pk, automatische voith versnellingsbak, maar kan ook handgeschakeld dmv knoppen.

Ik geef je op een briefje dat ik de meeste standaard auto's tot en met 70/ 80 km/h gewoon er uit rij met mijn bus
(onbeladen dan), en al zeker als ik zelf schakel.
Ook die standaard gti'tjes die hier zo befaamd zijn.

Natuurlijk de gemodificeerde en getunde bakken niet nee...
En met een ouder type bus ook niet nee. De mijne is 6 maanden oud, begrensd op 100km/h

[ Bericht 3% gewijzigd door Cityfm op 17-09-2006 23:24:09 ]
pi_41905952
Je rijd met een kikker?
pi_41906164
Ik zie geen kikker???
pi_41906288
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:23 schreef Cityfm het volgende:
Ik zie geen kikker???
Stuk beter
pi_41906457
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:23 schreef Cityfm het volgende:
Ik zie geen kikker???
Moet je even CTRL + F5 doen en voor straf op je vinger zitten
pi_41906621
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:55 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Je hebt het vermogen wel, maar niet het gewicht achterop om die 600 PK op de weg te krijgen denk ik.
Ik heb 1 keer ( ) naast een losse trekker gestaan, en die trok mijn eend er nog niet uit....
Wil daarmee niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar ik geloof gewoon niet dat trekkers het kunnen halen om een personenwagen weg te trekken bij het stoplicht...
Jong .. praat dan geen poep met je "ik heb een keer vrachtwagen gereden" Als je in z'n 5 de koppeling iets te snel laat schieten dan krijg je al een stoot naar voren waarbij die eend van jou de dijk afgeblazen wordt door de luchtverplaatsing.

En nou gauw terug in je hok.
pi_41908961
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:15 schreef Cityfm het volgende:
Beste jongen hierboven ergens.

ik rij met zo iets:

[afbeelding]

360Pk, automatische voith versnellingsbak, maar kan ook handgeschakeld dmv knoppen.

Ik geef je op een briefje dat ik de meeste standaard auto's tot en met 70/ 80 km/h gewoon er uit rij met mijn bus
(onbeladen dan), en al zeker als ik zelf schakel.
Ook die standaard gti'tjes die hier zo befaamd zijn.

Natuurlijk de gemodificeerde en getunde bakken niet nee...
En met een ouder type bus ook niet nee. De mijne is 6 maanden oud, begrensd op 100km/h
Hahahah vergeet het maar nozem. Zelfs een Transporter bus met 180PK TDI die maar een fractie weegt van die bus van jou, heeft nog 10 seconden nodig naar de 100.

Zo'n gare bus heeft er minstens 15 nodig
pi_41910241
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:58 schreef 1299 het volgende:

[..]

Hahahah vergeet het maar nozem. Zelfs een Transporter bus met 180PK TDI die maar een fractie weegt van die bus van jou, heeft nog 10 seconden nodig naar de 100.

Zo'n gare bus heeft er minstens 15 nodig
Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
  maandag 18 september 2006 @ 05:29:31 #108
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_41911311
quote:
Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:

[..]

Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
Oei.. dat kan nog leuk worden! Bel Lelystad alvast maar!
pi_41911852
Ik zag .be in het adres op de foto, dat zal Cityfm's `overmoed` wel verklaren.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_41911927
quote:
Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:

[..]

Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
Kom maar op met die lelijke bus van je, volgens mij sporen jullie niet helemaal.
GTI`s en andere auto`s rijden jullie echt niet kwijt met die grote langzame diesels.
pi_41913063
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:42 schreef Repeat het volgende:

[..]

Waarom?
Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_41913113
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:41 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen.
Volgens mij wegen ze gewoon onder de 12 ton en daardoor hoeven ze geen begrenzer.

Just a hint
pi_41913210
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:43 schreef yup het volgende:

[..]

Volgens mij wegen ze gewoon onder de 12 ton en daardoor hoeven ze geen begrenzer.

Just a hint
Dat kan ook ja, maar die 12ton is incl laadvermogen gerekend volgens mij, en het lijkt me dat zo'n sleepwagen ietsjes meer mag/kan trekken.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_41914051
quote:
Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:

[..]

Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
Hahah ja dat is goed. Ik doe volgens de fabrieksopage 7.6 naar de 100. En omdat ik er nog wat gewicht heb uitgegooid e.d. haal ik met mijn gtech 6.8 seconde naar de 60mph (96.6).

Btw, kratje dommelsch graag
  maandag 18 september 2006 @ 10:46:45 #115
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41914161
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:51 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat kan ook ja, maar die 12ton is incl laadvermogen gerekend volgens mij, en het lijkt me dat zo'n sleepwagen ietsjes meer mag/kan trekken.
Lijkt me ook, anders zouden trekkers ook geen begrenzer hoeven hebben...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41914225
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:41 schreef 1299 het volgende:

Hahah ja dat is goed. Ik doe volgens de fabrieksopage 7.6 naar de 100. En omdat ik er nog wat gewicht heb uitgegooid e.d. haal ik met mijn gtech 6.8 seconde naar de 60mph (96.6).

Btw, kratje dommelsch graag
Pfft mag ik ook meedoen? voor mij HJ aub!
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_41914838
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:41 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, zal wel iets te maken hebben met dat ze bij een ongeval sneller aanwezig kunnen zijn? Vaak hebben ze om grotere vrachtwagens te kunnen trekken ook een overbemeten motor en remmen.
Klopt. Incident Management, als er troep op de snelweg ligt moet dat er zo snel mogelijk weer af. Desnoods pleuren ze hem een dagje in de berm, als ie maar van de weg af is. Een bergingsauto heeft ook geen tachograaf bijvoorbeeld. Die 12 ton boeit in dit geval niet.


Mag ik dit topic trouwens uitroepen tot het topic met het meeste geneuzel ooit?
pi_41915412
had ik al gezegd dat ik offtopic geneuzel onder deze streep verwijderde? Zo nee, hierbij


__________________
pi_41915490
pi_41928024
________________________
en onder deze streep gaan we weer verder met ontopic geneuzel

mijn unimog rijd tot de 50 een gewone personenwagen eruit
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_41928049
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:29 schreef densmee het volgende:
________________________
en onder deze streep gaan we weer verder met offtopic geneuzel

mijn unimog rijd tot de 50 een gewone personenwagen eruit
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_41928335
Die zal dan ook niet geheel standaard meer zijn mij dunkt?
pi_41928964
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Muk het volgende:

ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton
Wat houdt dit precies in??

[ Bericht 2% gewijzigd door crossover op 18-09-2006 20:04:52 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_41929686
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Klopt. Incident Management, als er troep op de snelweg ligt moet dat er zo snel mogelijk weer af. Desnoods pleuren ze hem een dagje in de berm, als ie maar van de weg af is. Een bergingsauto heeft ook geen tachograaf bijvoorbeeld. Die 12 ton boeit in dit geval niet.


Mag ik dit topic trouwens uitroepen tot het topic met het meeste geneuzel ooit?
Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor...
pi_41930215
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:22 schreef Repeat het volgende:

[..]

Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor...
Dan zal ik even aan het bergingsbedrijf doorgeven dat ze het verkeerd hebben.
pi_41930342
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dan zal ik even aan het bergingsbedrijf doorgeven dat ze het verkeerd hebben.
zou ik maar doen.
pi_41933611
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:58 schreef crossover het volgende:

[..]

Wat houdt dit precies in??
dan zet je beide wielen vast zodat ze altijd even snel draaien
dus als je weg rijdt staat niet 1 wiel stil te spinnen maar allebei tegelijk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_41934858
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:50 schreef densmee het volgende:

[..]

dan zet je beide wielen vast zodat ze altijd even snel draaien
dus als je weg rijdt staat niet 1 wiel stil te spinnen maar allebei tegelijk
Alleen draaien ze niet even snel, dat hangt van je percentage sper af. Als ze even snel draaien heb je een vastgelast diff, of nog gekker, helemaal geen diff
  maandag 18 september 2006 @ 22:53:53 #129
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_41936111
een sper in je diff houdt in;

Normaal kunnen je beide wielen afzodnerlijk van elkaar draaien, in een bocht draait het buiteste wiel sneller dan het binnenste,

als 1 wiel in de berm zit, gaat deze slippen. en je komt niet weg omdat je andere wiel dat op de weg staat, niet rond wil omdat alle kracht naar dat slippende wiel gaat omdat deze makkelijker rond wil.

Gooi je nu de sper erin (mag alleen bij stilstaande wielen!!!) dan wordt de kracht nar beide wielen verdeeld, en zo kan je toch wegkomen.


(zo zeg ik het toch goed?

[ Bericht 0% gewijzigd door gateway op 19-09-2006 08:15:56 (zie nu pas dat ik hout had geschreven ipv houdt) ]
pi_41936121
ja ik was een beetje onduidelijk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_41936270
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:54 schreef densmee het volgende:
ja ik was een beetje onduidelijk
Ik snapte het bij jou ook al, alleen de toepassing werd pas duidelijk door gateway.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_41936814
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:04 schreef Robin__ het volgende:

[..]



Wel lef.. zo'n trekker dwars gooien voor een bocht
Ben nog es bijna naar beneden gepleurd in een schip naar een rampje omlaag....
Reed het verkeerde dek op, oops, keren, gas.... boot is van metaal... SLIP... wwwoooowww easy ff bijremmen
Nee ik heb geen vrachtwagenrijbewijs, was de 1e dag dat ik in zo'n kreng reed.
en toen.....
pi_41938030
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:53 schreef gateway het volgende:
een sper in je diff hout in;

Normaal kunnen je beide wielen afzodnerlijk van elkaar draaien, in een bocht draait het buiteste wiel sneller dan het binnenste,

als 1 wiel in de berm zit, gaat deze slippen. en je komt niet weg omdat je andere wiel dat op de weg staat, niet rond wil omdat alle kracht naar dat slippende wiel gaat omdat deze makkelijker rond wil.

Gooi je nu de sper erin (mag alleen bij stilstaande wielen!!!) dan wordt de kracht nar beide wielen verdeeld, en zo kan je toch wegkomen.


(zo zeg ik het toch goed?
Je zegt het goed. Waar een sper ook nuttig voor is: auto's met veel vermogen.

Een auto met veel vermogen zal ervoor zorgen dat de binnenste wiel in een bocht gewoon als de tering gaat roken. Omdat binnenste wiel het minste weerstand bied zal deze gewoon compleet in rook omwikkeld worden, uiteraard gaan je bochtsnelheden hiermee omlaag. Het ziet er wel spectaculair en grappig uit, maar nuttig is het niet. Hence de sperdiff op krachtige auto's, in een bocht flink gasgeven resulteerd dan in een lichte driftpartij ipv een band die compleet voor janlul staat te draaien.

Dit kan je vrijwel met iedere auto doen: ga een bocht in, draai een beetje veel, en geef idioot veel gas (zorg ervoor dat je genoeg ruimte hebt), je gaat zien dat je binnenste wiel compleet voor niks staat te draaien.
pi_41939349
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:47 schreef yup het volgende:

[..]


Dit kan je vrijwel met iedere auto doen: ga een bocht in, draai een beetje veel, en geef idioot veel gas (zorg ervoor dat je genoeg ruimte hebt), je gaat zien dat je binnenste wiel compleet voor niks staat te draaien.
Mits geen traction control ed. die kunnen dit nog wel (deels) opvangen.
pi_41941170
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:47 schreef yup het volgende:

[..]

Je zegt het goed. Waar een sper ook nuttig voor is: auto's met veel vermogen.

Een auto met veel vermogen zal ervoor zorgen dat de binnenste wiel in een bocht gewoon als de tering gaat roken. Omdat binnenste wiel het minste weerstand bied zal deze gewoon compleet in rook omwikkeld worden, uiteraard gaan je bochtsnelheden hiermee omlaag. Het ziet er wel spectaculair en grappig uit, maar nuttig is het niet. Hence de sperdiff op krachtige auto's, in een bocht flink gasgeven resulteerd dan in een lichte driftpartij ipv een band die compleet voor janlul staat te draaien.

Dit kan je vrijwel met iedere auto doen: ga een bocht in, draai een beetje veel, en geef idioot veel gas (zorg ervoor dat je genoeg ruimte hebt), je gaat zien dat je binnenste wiel compleet voor niks staat te draaien.
Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker.
pi_41943018
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:58 schreef crossover het volgende:

[..]

Wat houdt dit precies in??
In bijna elke (vracht) auto zit een differentieel op de aangedreven as, dit omdat in een bocht de wielen aan de buitenkant verder moeten rijden als die aan de binnenkant, om nu te voorkomen dat de wagen alleen maar rechtdoor wil en/of tegen extra slijtage monteren ze dit differentieel.

Optioneel kan je op sommige auto's (meestal 4*4's voor in het terrein) of vrachtauto's een sper krijgen, deze blokkeert (gedeeltelijk of volledig) de differentieel werking waardoor het eigenlijk weer 1 hele as wordt. Dit is vooral voor extra sportieve auto's gewild of voor sommige vrachtauto's in bepaalde situatie's.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_41943050
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 02:20 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker.
Dat valt best wel mee en tegenwoordig zijn de vrachtwagens ook met gedeeltelijk sper te krijgen, dus zo zwartwit is het niet. En sperwerking is niet iets wat je continu gebruikt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_41943083
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:22 schreef Repeat het volgende:

[..]

Incidentmanagement of niet, zo'n vrachtwagen heeft (afaik) echt geen ontheffing om harder te mogen rijden dan toegestan hoor...
Er is in ik meende 2002 een wet of een bepaling aangenomen waarin deze ontheffing wordt verleent, hierin staat dat de eerste prioriteit na een ongeluk het verzorgen en wegvoeren van de gewonden en meteen ook de weg weer vrij te maken, zo snel mogelijk. Zodat er in het drukke verkeer van vandaag de dag geen 20km lange files onstaan door lullige kop-staart bosingen op de linker rijbaan.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_41944264
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 02:20 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ja, das leuk ja.. bij een auto. Maar volgens mij heb je op de vragwage maar 1 knop die alles gewoon vast zet, dus ga je bochtjes draaien dan gaat alles naar de renkedekenker.
Niet als ik bochtjes ermee ga draaien

Moet je eens op regen wachten, ga je dwarser dan dwars. Moet je alleen uitkijken dat je hem niet in een huis/vangrailing/boom of ander massief object parkeert
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:20:45 #140
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41945801
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:51 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Er is in ik meende 2002 een wet of een bepaling aangenomen waarin deze ontheffing wordt verleent, hierin staat dat de eerste prioriteit na een ongeluk het verzorgen en wegvoeren van de gewonden en meteen ook de weg weer vrij te maken, zo snel mogelijk. Zodat er in het drukke verkeer van vandaag de dag geen 20km lange files onstaan door lullige kop-staart bosingen op de linker rijbaan.
Alsof er geen ongelukken ontstaan als je met zo'n sleper met 160 over de vluchtstrook dendert
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:25:07 #141
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_41945904
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:20 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Alsof er geen ongelukken ontstaan als je met zo'n sleper met 160 over de vluchtstrook dendert
wel kewl 160 met zon vrachtwagen

Bedrijf uit mijn dorp had een vrachtwagen, die nog niet begrensd was (of je kon het uitschakelen) en die reej met 40 ton hout op de oplegger ook nog 160 bruut wasda
pi_41946016
reej ?
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_41947470
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:25 schreef gateway het volgende:

[..]

wel kewl 160 met zon vrachtwagen

Bedrijf uit mijn dorp had een vrachtwagen, die nog niet begrensd was (of je kon het uitschakelen) en die reej met 40 ton hout op de oplegger ook nog 160 bruut wasda
60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).

Rrrrrrrrright

Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_41948277
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).

Rrrrrrrrright

Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan.
Ik ben bijrijder geweest bij Bavaria en daar hadden ze een vrachtwagen waarmee we de 125 hadden gehaald wel een beetje bergafwaarts maarja. En dat was nog een best nieuwe truck.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_41949328
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).

Rrrrrrrrright

Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan.
Laatst kwamen we op een zaterdagmiddag met een DAF XF wipkar terug uit Italië, 4 luchtvrachtplaten en wat lege CC erin. Op de A50 heb ik voor de gein de zekering eruitgetrokken, dan blijft de meter gewoon op 90 staan, de rest valt allemaal uit.
Toen reden we ruim harder dan alle personenwagens die daar reden, dus het is sowieso 130+ geweest.
Jammergenoeg had ik geen tomtommetje bij me, anders wisten we het precies.
pi_41955400
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

60 ton totaalgewicht (grofweg) en dan 160 rijden. Met een vrachtwagen van vóór 1976 (uit m'n hoofd).

Rrrrrrrrright

Sowieso, ik wil zien of er überhaupt een vrachtwagen (eh, productiemodel, kom nou niet met die dakar trucks aanzakken) is die zonder begrenzer de 120 voorbij raast. Leeg welteverstaan.
Jawel,ik heb er twee gezien.Een Volvo FH16 van een transportbedrijf uit de buurt van Zwolle had een paar jaar geleden iets om de begrenzer uit te zetten en dat ding reed met 130 km/h over de A28.
En ik ben bij Amersfoort eens ingehaald door een Scania 4 serie die ook 130 km/h reed.Dat transportbedrijf kwam uit Zweden.
Dus vrachtwagens kunnen dat wel degelijk.
pi_41960389
120, 130, en dat is dan idd wel de max. 160 nooit van m'n leven.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_41960440
Vrachtwagens hebben sowieso zo'n anti-aerodynamica
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:36:28 #149
80382 manny
30 is best veel
pi_41961844
quote:
Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef Cityfm het volgende:

[..]

Testje doen? Altijd wel eens leuk....
Als je wint geef ik graag mijn eventueel ongelijk toe en doe ik er nog een bak bier bovenop.
Volgens mij zien een aantal menschen "testje" als "wedstrijdje". Jij claimt dat je met die gare bus in minder dan 15secs 100 rijdt, daar gaat het om toch ? Of begrijp ik het verkeerd.

Ik denk dat joe dat niet gaat halen. Dus laten we dat "testje" maar eens gaan doen dan. Heineken, bitte.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:02:34 #150
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_41965530
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:54 schreef Bartholomeus het volgende:
120, 130, en dat is dan idd wel de max. 160 nooit van m'n leven.
160 heb ik ook van horen zeggen, chauffeurs en sterke verhalen..... maar maybe was het wel 160 op de teller??? en enorme tellerafwijking? maar hij ging in elk geval andere vrachtwagen heeeeeeel snel voorbij (videotje gezien )

Mooi man.... jammer dat hij weg ging (voor de chauffeur, alhoewel, was ook wel goed... stel je voer je rijdt 120 met een truck en je wordt geflitst!!!) of je maakt brokken
pi_41965709
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:02 schreef gateway het volgende:

[..]

160 heb ik ook van horen zeggen, chauffeurs en sterke verhalen..... maar maybe was het wel 160 op de teller??? en enorme tellerafwijking? maar hij ging in elk geval andere vrachtwagen heeeeeeel snel voorbij (videotje gezien )

Mooi man.... jammer dat hij weg ging (voor de chauffeur, alhoewel, was ook wel goed... stel je voer je rijdt 120 met een truck en je wordt geflitst!!!) of je maakt brokken
sowieso mag 160 rijden met een truck al poging tot doodslag zijn imo.
pi_41966103
Trucks hebben niet zo'n grote afwijking volgens mij hoor.. met die tachograaf en shit, moet volgens mij allemaal ge-eikt worden eens in de zoveel tijd (of iniedergeval nieuw)

160 met een truck is imo ook wel wat te veel.. denk dat moderne trucks het best aankunnen, kwa wegliging enzo (zonder trailer dan wel) In de bergen zou het wel fijn zijn als trucks wat meer aanloop zouden kunnen nemen
pi_41966384
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:14 schreef Robin__ het volgende:
Trucks hebben niet zo'n grote afwijking volgens mij hoor.. met die tachograaf en shit, moet volgens mij allemaal ge-eikt worden eens in de zoveel tijd (of iniedergeval nieuw)

160 met een truck is imo ook wel wat te veel.. denk dat moderne trucks het best aankunnen, kwa wegliging enzo (zonder trailer dan wel) In de bergen zou het wel fijn zijn als trucks wat meer aanloop zouden kunnen nemen
In de bergen zou ik heeeeeeel graag een 580+ pk machine willen als ik een trucker was, man man man wat zijn sommige van die oude lijken fokkkin traag, een wandelaar haalt ze nog in tijdens een heuvelklim...
pi_41967349
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef Virus.NL het volgende:
Laatst kwamen we op een zaterdagmiddag met een DAF XF wipkar terug uit Italië, 4 luchtvrachtplaten en wat lege CC erin. Op de A50 heb ik voor de gein de zekering eruitgetrokken, dan blijft de meter gewoon op 90 staan, de rest valt allemaal uit.
Toen reden we ruim harder dan alle personenwagens die daar reden, dus het is sowieso 130+ geweest.
Jammergenoeg had ik geen tomtommetje bij me, anders wisten we het precies.
Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ?
pi_41968776
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:39 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ?
Dan moet je sowieso gewoon voorkomen. Het is 50 km/u te hard, dus iig. rijbewijs kwijt. Begrenzer gesaboteerd, dus extra boete. En onze tachograafschijven van de afgelopen week waren ook niet helemaal netjes meer.

Sinds kort moet je alle tachograafschijven de lopende week en de 15 voorafgaande dagen bij je hebben, zodat ze die ter plekke kunnen controleren.

Voorbeeldje van de absurd hoge boetes van internet gehaald:
Een chauffeur die 21 keer niet zijn voornaam, maar zijn voorletter had geschreven en ook nog het knopje van de tachograaf op rust had laten staan, is zwaar bestraft. Hij kreeg daarvoor 42 keer ¤ 220,--. Dat is al goed voor ¤ 9.240,--! Voeg daar bij twee echte tachograafinbreuken en hij zat op ¤ 10.120,--. Die boetebrief kwam bij hem in de bus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Virus.NL op 19-09-2006 23:42:45 ]
pi_41969195
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:39 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat kost dat geintje nou, als ze je daarmee pakken ?
Hier heb ik een pdf'je gevonden met alle boetes van Inspectie Verkeer&Waterstaat voor 2006..
http://www.vallenduuk.nl/docs/tarievenbb.pdf
pi_41995727
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef Virus.NL het volgende:
Dan moet je sowieso gewoon voorkomen. Het is 50 km/u te hard, dus iig. rijbewijs kwijt. Begrenzer gesaboteerd, dus extra boete. En onze tachograafschijven van de afgelopen week waren ook niet helemaal netjes meer.

Sinds kort moet je alle tachograafschijven de lopende week en de 15 voorafgaande dagen bij je hebben, zodat ze die ter plekke kunnen controleren.

Voorbeeldje van de absurd hoge boetes van internet gehaald:
Een chauffeur die 21 keer niet zijn voornaam, maar zijn voorletter had geschreven en ook nog het knopje van de tachograaf op rust had laten staan, is zwaar bestraft. Hij kreeg daarvoor 42 keer ¤ 220,--. Dat is al goed voor ¤ 9.240,--! Voeg daar bij twee echte tachograafinbreuken en hij zat op ¤ 10.120,--. Die boetebrief kwam bij hem in de bus.
Maarrrr.....een Volvo V70 van de KLPD met 130 KM/U rechts inhalen met je combinatie: Priceless !!!
  donderdag 21 september 2006 @ 20:06:56 #158
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_42024978
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Sinds kort moet je alle tachograafschijven de lopende week en de 15 voorafgaande dagen bij je hebben, zodat ze die ter plekke kunnen controleren.
is het tegenwoordig niet allemaal op zon "creditcard "achtig ding ???
pi_42025369
je hebt ze wel digitaal maar de meeste zijn nog mooi op de tachochijven
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')