abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:50:21 #1
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_41834846
Toen ik zojuist over de A1 reed, zat ik even achter een vrachtwagen met oplegger (hoe heet zo'n ding officiëel?). Toen vroeg ik me opeens af hoe zo'n ding rijdt als hij niets hoeft te trekken. Er zit een grote motor in om vele tonnen mee te slepen, maar al die pk's worden niet benut. Is zo'n truck dan opeens een racemonster en moet de chauffeur zijn rechtervoet in bedwang houden? Of zie ik dat als leek toch verkeerd?

Thanks...
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:52:02 #2
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_41834862
Die dingen trekken dan idd behoorlijk snel op
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_41834921
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:52 schreef Minisuisse het volgende:
Die dingen trekken dan idd behoorlijk snel op
Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tje
pi_41835050
Zo'n ding heet een trekker

Hoe snel ze optrekken weet ik niet, ik weet wel dat door het superkorte toerenbereik en de versnellingsbak (gemaakt op veel gewicht trekken dus) de top niet heel hoog ligt..

Ze slaan dan wel (meer) versnellingen over trouwens, zonder oplegger..dus ze hoeven niet echt als een idioot te schakelen (wel met zware lading)
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:00:34 #5
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41835060
ik heb een tijdje bij daf gewerkt, en de rondweg om de fabriek heen heeft wel wat weg van een sercuit... alleen bij 90 km/h klapt ie in de begrenzer, en je moet meer schakelen en dat gaat langzamer dan met een normale auto. je kan er wel bizar lomp mee driften, omdat er geen gewicht boven de achterwielen zit en die wielen 4-500 pk moeten wegduwen en een dikke 2000 Nm.

ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton

door het korte toerenberijk, de traagheid van een lompe turbo en de begrenzer kan je niet echt hard optrekken of rijden, maar je kan er een bult lol mee hebben dat wil je niet weten
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41835063
Heeft iemand harde cijfers?

0 - 80 in ..?
pi_41835088
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Muk het volgende:
ik heb een tijdje bij daf gewerkt, en de rondweg om de fabriek heen heeft wel wat weg van een sercuit... alleen bij 90 km/h klapt ie in de begrenzer, en je moet meer schakelen en dat gaat langzamer dan met een normale auto. je kan er wel bizar lomp mee driften, omdat er geen gewicht boven de achterwielen zit en die wielen 4-500 pk moeten wegduwen en een dikke 2000 Nm.

ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton

door het korte toerenberijk, de traagheid van een lompe turbo en de begrenzer kan je niet echt hard optrekken of rijden, maar je kan er een bult lol mee hebben dat wil je niet weten
op een wat??
pi_41835091
Net als m'n landrover is het gewoon brute trekkracht, zit geen snelheid in.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:03:43 #9
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41835132
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Heeft iemand harde cijfers?

0 - 80 in ..?
dat hangt er van af... wil je je koppeling daarna weg gooien...

ze trekken overigens harder op met wat gewicht achterop, je kan je power, zeker onder de 40-50 km/h niet kwijt omdat er geen massa op de achterwielen drukt.

als je dan je gas indrukt en je wacht tot de turbo er in slaat, begint ie te stuiteren en houd niet meer op...
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41835138
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:00 schreef Muk het volgende:
ik heb een tijdje bij daf gewerkt, en de rondweg om de fabriek heen heeft wel wat weg van een sercuit... alleen bij 90 km/h klapt ie in de begrenzer, en je moet meer schakelen en dat gaat langzamer dan met een normale auto. je kan er wel bizar lomp mee driften, omdat er geen gewicht boven de achterwielen zit en die wielen 4-500 pk moeten wegduwen en een dikke 2000 Nm.

ow en als je er écht zin in hebt kan je altijd nog de sper op de achterwielen zetten, dan heb je een kart van vijf ton

door het korte toerenberijk, de traagheid van een lompe turbo en de begrenzer kan je niet echt hard optrekken of rijden, maar je kan er een bult lol mee hebben dat wil je niet weten


Wel lef.. zo'n trekker dwars gooien voor een bocht
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:08:05 #11
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_41835237
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

op een wat??
..een surkuit
Causaliteit....dat is 't.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:09:39 #12
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41835280
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:04 schreef Robin__ het volgende:

[..]



Wel lef.. zo'n trekker dwars gooien voor een bocht
valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happen
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41835416
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:09 schreef Muk het volgende:

[..]

valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happen
pi_41835425
daarmee trek je zonder meer een bmw eruit. maar goed, bij de 90 km p/u houdt het op.
je voelt je wel als een god in zo'n enorm ding met honderden pk's....
pi_41835466
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:08 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

..een surkuit
volgens mij bedoeld hij biscuit...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_41835588
Optrekken doen ze inderdaad erg snel vanuit stilstand. Het is inderdaad wel zo dat schakelen veel langzamer gaat en tevens veel vaker moet omdat de versnellings-ratio's erg kort zijn. Vrachtwagens hebben soms tientallen versnellingen. (niet dat die altijd synchroon gebruikt hoeven te worden, maarja)

Topsnelheid is inderdaad waardeloos, maar ook niet echt interessant...

tip: kijk eens naar vrachtwagen racing. Best leuk en ook aardig spectaculair...
Gravity sucks...
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:29:13 #17
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_41835707
en als je heel hard remt ineens. kukel je dan voorover?
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_41835739
ik zie een keer sercuit, en surkuit

ik neem aan dat je circuit bedoelt ?
pi_41835865
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:29 schreef hamkaastosti het volgende:
en als je heel hard remt ineens. kukel je dan voorover?
Het is een keer gebeurt met zo'n nep-vrachtwagen die je met BE mag besturen. Maar dat kwam omdat er geen oplegger aanzat, terwijl dat wel moet

Er is trouwens ook zo'n Fransman die gewicht op z'n voorbumper heeft, en een soort ringen om de vrachtwagen zodat hij koprollen kan maken
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:38:38 #20
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41835945
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:30 schreef robert-dirksen het volgende:
ik zie een keer sercuit, en surkuit

ik neem aan dat je circuit bedoelt ?
om alle twijfels weg te nemen, ik bedoelde BANAAN.
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_41836006
sirkwie lijkt me..
Klikt niet op facebook links
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:42:04 #22
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_41836029
sikwie
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:44:27 #23
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:46:07 #24
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41836170
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Het is een keer gebeurt met zo'n nep-vrachtwagen die je met BE mag besturen. Maar dat kwam omdat er geen oplegger aanzat, terwijl dat wel moet

Er is trouwens ook zo'n Fransman die gewicht op z'n voorbumper heeft, en een soort ringen om de vrachtwagen zodat hij koprollen kan maken
Dan moet 'ie toch een behoorlijk sterke kooi hebben
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:50:38 #25
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_41836322
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:52:14 #26
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41836371
haha, fucking mooie shit is dat
Signature.
pi_41836461
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:09 schreef Muk het volgende:

[..]

valt mee, je voelt je vrij onschendbaar in zo'n bak. je bent wel aan het scheuren, maar je zit in een apart geveerde cabine, op een luchtgeveerde stoel, geen gevoel in je stuur en remmen, en 2 of 3 meter boven het asfalt... enige moment dat je beseft waar je mee bezig bent is als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je achterwielen dwars staan en naar grip happen
Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel had
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:58:32 #28
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41836550
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel had
Tegenwoordig toch alles met camera
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_41836607
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik wist niet dat een vrachtwagen ook een achteruitkijkspiegel had
Achteruitkijk spiegel (wat alle spiegels op een auto doen.. nouja niet allemaal bij trucks) is wat anders als binnenspiegel he
pi_41836661
go-and-stop races met de vrachtwagen zijn ok

En daar doen de wegtrucks niet eens zo heel veel onder voor de racetrucks
pi_41836709
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:55 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tje
Hahah jij bent grappig

Nee ze trekken wel redelijk op hoor, maar een beetje personenauto trekt wel sneller op. Ja ook naar de 80!
pi_41836728
Ik reed laatst achter een trekker met de motor...dat apparaat trekt me daar ineens door !! Kstond ff te kijken van die power...Ik wil ook zoiets
pi_41836733
go and stop?

Sprinten en daarna noodstop?? of heel iets anders
pi_41836935
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:58 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Tegenwoordig toch alles met camera
Precies
pi_41836947
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:04 schreef Robin__ het volgende:
go and stop?

Sprinten en daarna noodstop?? of heel iets anders
sprinten over een bepaalde afstand (200 meter of zo) en dan staan er 3 paaltjes op de finish. de eerste moet je omgooien, de laatste twee moeten blijven staan
pi_41837012
gaaf filmpie
pi_41837227
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:55 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Die hou je inderdaad niet bij in je Golf GTI'tje
Moet jij eens opletten, ik merk dat een Golf GTI vooral de type 2 verschrikkelijk onderschat word.
pi_41837695
Er is ooit een gast geweest die op een syrkwii (laat mij ook ff ) een Wheelie met een truck heeft gemaakt van 400 meter Aan het eind ging die truck wel op zn kant op zich, maar dat maakt verder niet uit. Iemand die daar een filmpje van heeft?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:43:57 #39
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41837792
in dat filmpje wat ik hierboven ergens postte, beetje aan het eind maakt ook een gele vrachtwagen een knetterlange wheelie.
Kwam niet op z'n kant, maar het ging wel fout
Signature.
pi_41837836
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is ooit een gast geweest die op een syrkwii (laat mij ook ff ) een Wheelie met een truck heeft gemaakt van 400 meter Aan het eind ging die truck wel op zn kant op zich, maar dat maakt verder niet uit. Iemand die daar een filmpje van heeft?


Patrick Bourny. Heeft naast zijn wheely truck ook een koproltruck.

En treed overal en nergesn op, deze foto heb ik in Leeuwarden gemaakt
pi_41838065
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41838408
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:45 schreef Alexxxxx het volgende:

Patrick Bourny. Heeft naast zijn wheely truck ook een koproltruck.
Die bedoelde ik idd

Jammer dat ik er geen filmpje van kan vinden

pi_41838803
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
pi_41838826
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef Robin__ het volgende:
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
Een combinatie van beide denk ik.
pi_41838872
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef Robin__ het volgende:
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
zowel de wheelietruck als de koproltruck hebben een aardig voorraadje kwik aan boord op tactische plekken
pi_41839148
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef Robin__ het volgende:
die wheelytruck.. gewoon veel gewicht achterin? of ook echt wel serieuse power?
Hint:
Dat ding wat je achterop ziet is geen spoiler
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:38:08 #47
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_41839467
Ik kan een wheelie maken zonder kwik en brute spoiler achterop.. (ff plaatje erbij zoeken..)

edit:: gevonden




meer hier
pi_41839615
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

zowel de wheelietruck als de koproltruck hebben een aardig voorraadje kwik aan boord op tactische plekken
Kwik dan ook echt.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_41839705
Van die koprol truck kan ik me het voorstellen.. vloeistof die als je remt ineens abrupt naar voren vliegt (bijvoorbeeld boven op de cabine ) dat zal wel beter werken als wat staven lood denk ik
pi_41841616
Bovendien is kwik nog ietsje zwaarder dan lood.
Te huur, per minuut of voor een uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')