Nice... Ik ben wanhopig op zoek naar een regenboog, maar die zijn helaas niet zoveel voorkomendquote:Op woensdag 6 september 2006 19:32 schreef TheShadow het volgende:
Dit is mijn vernieuwde idee:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 6 september 2006 19:47 schreef Puckzzz het volgende:
Yeey...een TVP
ja sinterklaas komt eraan ik oefen alvast![]()
Triviantjes!quote:Op woensdag 6 september 2006 21:08 schreef roger_dry het volgende:
Ik dacht eerst dat ik deze keer niet mee kon doen omdat ik zaterdag 3 weken op vakantie ga. Had dus ook niet gestemd. Maarrrr, toen werd het onderwerp kleurenen daar had ik nog wel foto's van! Voor een kleuradvies site heb ik nl een hele serie gemaakt. Wat vinden jullie van deze:
[afbeelding]
was een zalmkleurig krijtjequote:Op woensdag 6 september 2006 21:41 schreef Phoenixx het volgende:
Persoonlijk zou ik het bruine en het gele krijtje iets verder naar achteren schuiven... dan zijn ze duidelijk onscherp en niet "net out of focus". En misschien ook een krijtje terugstoppen in dat "zwarte gat".
Ik blijf me nu afvragen wat voor verschrikkelijke kleur dat arme krijtje gehad moet hebben dat je hebt besloten "dat 'ie niet mee mag doen"
Ik ook nietquote:
Vond hem gelijk wat hebben toen ik hem per mail binnen kreeg. Lekker frisse kleuren...mooie scherptediepte.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:08 schreef roger_dry het volgende:
Ik dacht eerst dat ik deze keer niet mee kon doen omdat ik zaterdag 3 weken op vakantie ga. Had dus ook niet gestemd. Maarrrr, toen werd het onderwerp kleurenen daar had ik nog wel foto's van! Voor een kleuradvies site heb ik nl een hele serie gemaakt. Wat vinden jullie van deze:
[afbeelding]
Doe mijn best om niet op te vallenquote:Op donderdag 7 september 2006 00:08 schreef prupke het volgende:
[..]
is wel een heel slechte tvp.....
je had natuurlijk een foto kunnen maken van de chocolade op je gezichtjequote:Op donderdag 7 september 2006 00:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Doe mijn best om niet op te vallen![]()
Als ik nu op tijd een nieuw huisje krijg......maak ik een leuke plaat van alle kleuren verf die ik op de muren kladder.En anders moet ik nog maar even heeeeel hard gaan nadenken.
en dan 30 reacties door moeten scrollen van fokkers die het er wel af willen likken?quote:Op donderdag 7 september 2006 00:11 schreef prupke het volgende:
[..]
je had natuurlijk een foto kunnen maken van de chocolade op je gezichtje
Ik wil niet heel errug blond doen maar wat is eigenlijk een tvpquote:Op woensdag 6 september 2006 21:46 schreef G-string het volgende:
[..]
Triviantjes!![]()
(en gelijk een tvp)![]()
Tvp = terug vind postquote:Op donderdag 7 september 2006 09:06 schreef roger_dry het volgende:
[..]
Ik wil niet heel errug blond doen maar wat is eigenlijk een tvpik ben nog niet zo into the afkortingen
![]()
door (bepaalde) modjes ook wel vertaald als te verwijderen postquote:
© bij ondergetekende, dank u wel!quote:Op donderdag 7 september 2006 09:23 schreef diedrick het volgende:
[..]
door (bepaalde) modjes ook wel vertaald als te verwijderen post![]()
![]()
die hebben liever niet allerlei tvp´tjes tussen de berichtjes staan dus....
Toen was je heul nog geen mod hierquote:Op donderdag 7 september 2006 12:55 schreef Phoenixx het volgende:
© bij ondergetekende, dank u wel!
wees dus gewaarschuwd!
Neuh... maar ik zei ook alleen maar dat ik de © op die uitdrukking had... niet het alleenrechtquote:Op donderdag 7 september 2006 12:56 schreef Mauro het volgende:
[..]
Toen was je heul nog geen mod hier![]()
Hij was onvermijdelijk. Toen ik het onderwerp las, wist ik dat er tenminste 1 cd-inzending ging komen. Speel nog eens wat met de hoek van het licht en je camerastandpunt, in een cd zit meer dan dit.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:32 schreef TheShadow het volgende:
Dit is mijn vernieuwde idee:
[afbeelding]
Jouw exif gegevens worden automatisch met 2 vermenigvuldigdquote:Op woensdag 6 september 2006 21:27 schreef prupke het volgende:
Er staat F2 in de exif maar het is F4. tis ook geen 100mm lens maar 50 mm.
owkej ... thx voor de tips... ik zal er op verder experimenterenquote:Op donderdag 7 september 2006 13:21 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Hij was onvermijdelijk. Toen ik het onderwerp las, wist ik dat er tenminste 1 cd-inzending ging komen. Speel nog eens wat met de hoek van het licht en je camerastandpunt, in een cd zit meer dan dit.
De D200 kun je handmatig instellen op de f-waarde en op het focuspunt.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Jouw exif gegevens worden automatisch met 2 vermenigvuldigd![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is juist de grap van die lensquote:Op donderdag 7 september 2006 15:03 schreef Puckzzz het volgende:
Dan vind ik er voor F4 wel verrekte weinig scherpte inzitten. maar dat zal wel aan mij liggen
ahhh dat verklaart een hoop jaquote:Op donderdag 7 september 2006 15:05 schreef Mauro het volgende:
[..]
Dat is juist de grap van die lens
www.lensbabies.com
Wat een leuk ding!quote:Op donderdag 7 september 2006 15:05 schreef Mauro het volgende:
[..]
Dat is juist de grap van die lens
www.lensbabies.com
daar doe je leuke dingen meequote:Op donderdag 7 september 2006 15:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ahhh dat verklaart een hoop ja
zou je leuke dingen mee kunnen doen
zat een +10 macro ring op de lens dus de foto is vanaf ongeveer 5 cm afstand genomen.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:03 schreef Puckzzz het volgende:
Dan vind ik er voor F4 wel verrekte weinig scherpte inzitten. maar dat zal wel aan mij liggen
owww dat zou ik echt zooo kut vinden...quote:Op donderdag 7 september 2006 23:24 schreef blomst het volgende:
mijn pc heeft het begeven, en nu kan ik niet bij mijn foto's
a is heel verstandig van je, ik ga de volgende ker ook niet zo lang wachten, laatste back-up was van begin januariequote:Op vrijdag 8 september 2006 10:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
owww dat zou ik echt zooo kut vinden...
* Puckzzz maar weer ff back-uppen gaat dit weekend
is ie nog te repareren?quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:22 schreef blomst het volgende:
[..]
a is heel verstandig van je, ik ga de volgende ker ook niet zo lang wachten, laatste back-up was van begin januarie![]()
Hij word maandag opgehaald, en de maandag daarop weer terug gebracht, er zit nog garantie op.quote:
aan de wedstrijd valt niets meer te doen, aan je foto ervoor welquote:Op vrijdag 8 september 2006 15:59 schreef Ymke het volgende:
Heb het ook gehad , ik heb nog maar heel weinig fotos over , alles weg![]()
Moet af en toe in de oude topics bladeren om mn fotos terug te zien , suffer kan bijna niet he![]()
De klussers zijn uit mn huis , nu nog de zooi opruimen , hopelijk kan ik van het weekend wat aan de wedstrijd doen.
En je hebt niet een vriend / kennis die voor die tijd nog even een paar folders van je harddisk kan kopiėren? Dit soort reparatieservices heeft doorgaans weinig boodschap aan jouw data, en ik kan me voorstellen dat jij wel verdrietig wordt als straks al je foto's weg zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:54 schreef blomst het volgende:
[..]
Hij word maandag opgehaald, en de maandag daarop weer terug gebracht, er zit nog garantie op.
En ik zag al cd's voorbij komen, en druppels, maar was blij dat dit nog niet de revue gepasseerd was. Tot nu dusquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:08 schreef Ymke het volgende:
Ik had ook ooit eens zo'n foto gemaakt met een cd , een met druppels . ook kwijt , geen idee welke wedstrijd dat was
WHZquote:Op vrijdag 8 september 2006 17:18 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En je hebt niet een vriend / kennis die voor die tijd nog even een paar folders van je harddisk kan kopiėren? Dit soort reparatieservices heeft doorgaans weinig boodschap aan jouw data, en ik kan me voorstellen dat jij wel verdrietig wordt als straks al je foto's weg zijn.
Terug naar de tekentafelquote:Op vrijdag 8 september 2006 17:44 schreef Ymke het volgende:
Gevonden uit de wedstrijd van 2004 Speciaal voor Schanulleke
[afbeelding]
Doe es niet zo knorrigquote:
Ik weet ook niet waarom Schanulleke zo sjago reageert op het idee en op de fotoquote:Op vrijdag 8 september 2006 19:51 schreef blomst het volgende:
Ja dat was een mooie Ymke,
Ik ga er van uit dat ze er een nieuwe voeding inzetten, en dat de rest daarna weer normaal draait.
hoop ik, hoop ik
quote:
Nee hoor. Niemand heeft het alleenrecht op een idee.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:06 schreef wonderer het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met ideeen? Wie het eerst komt, die het eerst maalt?
Het reglement is inmiddels een klein beetje aangepast... alle inzendingen worden pas gepost als de inzendtermijn gesloten is. An24 zal ze in willekeurige volgorde plaatsen, dus is zij de enige die weet wie welke foto als eerste heeft ingezonden. Als je dus een ontzettend origineel idee hebt, kan je dat "geheim" houden door je foto niet eerst hier te laten zien, maar hem direct naar An sturen. Mocht dan blijken dat je idee toch niet zo heel erg origineel was - en er dus nog iemand eenzelfde soort foto heeft gemaakt - sja... dan zal de foto inderdaad op kwaliteit/compositie ed. beoordeeld worden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:11 schreef wonderer het volgende:
Maar als iemand met een origineel idee komt maar niet zo'n mooie foto kan maken, en iemand met een betere camera/skills doet dan hetzelfde...
Beetje lullig.
Dan mag er ook wel besloten gestemd worden, zodat men niet beinvloed kan worden. Nu kun je stemmen op iemand die ook op jou stemt, je kan tellen hoeveel iemand nog nodig heeft, enz enzquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:26 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Het reglement is inmiddels een klein beetje aangepast... alle inzendingen worden pas gepost als de inzendtermijn gesloten is.
Of je doekt meteen de wedstrijd op.quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan mag er ook wel besloten gestemd worden, zodat men niet beinvloed kan worden. Nu kun je stemmen op iemand die ook op jou stemt, je kan tellen hoeveel iemand nog nodig heeft, enz enz
Inderdaad.. Laten we er gewoon van uit gaan dat iedereen eerlijk stemt, anders kun je het wel opdoeken (net zoals heel veel fotowedstrijd op internet) en dat zou echt heel erg jammer zijn (en niet nodig vind ik).quote:Op zaterdag 9 september 2006 08:58 schreef Puckzzz het volgende:
Er wordt altijd vriendjespolitisch gestemd, dat kan je niet vermijden door anoniem stemmen, of zelfs anoniem inzenden. De stijl van de persoon wordt toch wel herkend, en de foto zal waarschijnlijk ook al in dit topic gepasseerd zijn. Anders hebben we natuurlijk altijd nog MSN, mail, postduif etc.
Er zijn ook mensen bij die hun foto hier niet laten zienquote:Op zaterdag 9 september 2006 09:49 schreef SunChaser het volgende:
Maar wat Puckz zegt, je kan wel anoniem inzenden, maar hiet worden ook ideeen getoond, en probeersel, staat dat dan ook niet gelijk aan: ik was het eerst met dit idee?
* prupke d'r wereld stort in enen gelijk in....quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
Mijn god , het is een SPELLETJE ! geen levensbepalende beslissing voor de toekomst.![]()
Welkom op FOTquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
Mijn god , het is een SPELLETJE ! geen levensbepalende beslissing voor de toekomst.![]()
Ik heb net de aanvraag gedaan voor een fomele kiescommissie en het plannen van kiesdistricten. Ook de VN is ingelicht om toezicht te houden, alleen ik weet nog niet waar ik de notariskosten kan declareren.quote:
quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Ik heb net de aanvraag gedaan voor een fomele kiescommissie en het plannen van kiesdistricten. Ook de VN is ingelicht om toezicht te houden, alleen ik weet nog niet waar ik de notariskosten kan declareren.
* HM2 clubje Blauwhelmen uit de kazerne's sleurt om zich te laten beveiligen tegen opstandige boeren uit de regioquote:Op zaterdag 9 september 2006 12:23 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Ik heb net de aanvraag gedaan voor een fomele kiescommissie en het plannen van kiesdistricten. Ook de VN is ingelicht om toezicht te houden, alleen ik weet nog niet waar ik de notariskosten kan declareren.
De oplosmiddelen die in inkten gebruikt worden hebben een nogal laag vriespunt.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:45 schreef Ymke het volgende:
Waarom bevriest ecoline niet????
Misschien een tip voor me , welke kleurstof je kan gebruiken om gekleurde ijsblokjes te maken?quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:59 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
De oplosmiddelen die in inkten gebruikt worden hebben een nogal laag vriespunt.
En een heel laag kookpunt - daardoor verdampt het bij kamertempertuur en kan je het gebruiken om te tekenen/schilderen.
Ik wil andere kleuren blauw en groen enzo en fel geel en zwart ,,,,quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:09 schreef SunChaser het volgende:
Gewoon ranja, zoals aardbeien, reine claude
dan heb je alleen wel blokjes die aan de enekant donkerder zijn als aan de andere kant.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:09 schreef SunChaser het volgende:
Gewoon ranja, zoals aardbeien, reine claude
anders heel de week eten maken met sausjes .quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:15 schreef Ymke het volgende:
Met waterverf lukt het me niet echt , dat zakt hier steeds naar beneden in het blokjeshoudertje , kruiden is misschien wel en idee ja, saffraan eens proberen
Bedankt iig voor het meedenken
Nooit aan gedachtquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:18 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
anders heel de week eten maken met sausjes .
zitten genoeg kleuren bij, en voer is altijd goed in te vriezen.
(misschien kun je gewoon wat blokjes vullen met bv. ketchup of whiskeysaus)
denk het wel zou me niet verbazen in iedergeval.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:21 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nooit aan gedacht, zou soja saus bevriezen voor zwart ?
Geen idee , zal ik straks eens aan mn zoon vragenquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:25 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
denk het wel zou me niet verbazen in iedergeval.
(bestaat er nog groene ketchup? want dan heb je meteen een gemisch kleurtje)![]()
Dat spul moet mn vent nog wel ergens hebben liggen , straks even zeuren , en espresso ook niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:29 schreef Phoenixx het volgende:
Zwart... misschien kan je eens kijken bij een toko of zo voor dat zwarte zeewier.
Als je dat zachtjes laat trekken (als bouillon zeg maar) wordt het water misschien wel diep zwart.
En dan maar hopen dat de kleurstof niet "uitzakt".
Nooit geprobeerd, maar het zou zomaar kunnen werken...
Of eh... héle sterke espresso??
Ik vind het een leuk ideequote:Op zaterdag 9 september 2006 17:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben wat uitgeprobeert
[afbeelding]
Passoa & Pisang Ambon kun je dan ook goed gebruikenquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:28 schreef Miss_S het volgende:
ik heb blue curacao gebruikt om blauwe ijsblokjes te maken
voor ook een fotografie opdracht met het thema kleuren
Vriest alcohol wel in een gewone huis, tuin en keukenvriezer.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:15 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk ideeMaar ik mis wat symmetrie (het gele potlood ligt bijv. niet helemaal recht). Wellicht kan de belichting ook nog wat 'sfeervoller'.
[..]
Passoa & Pisang Ambon kun je dan ook goed gebruiken
Voedingskleurstof van de toko misschien?quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:03 schreef Ymke het volgende:
[..]
Misschien een tip voor me , welke kleurstof je kan gebruiken om gekleurde ijsblokjes te maken?
Heb het ooit eens met ecoline gedaan , maar nu lukt het me niet ( ben te ongeduldig denk ik) dus een vloeistof waarmee je wel een echt mooie kleur krijgt , niet zo vaal
doe eens MSN aan slingerenquote:Op zaterdag 9 september 2006 23:07 schreef Emme-r-tje het volgende:
Volgende week eens kijken of ik in Parijs een ideetje kan uitwerken..zou leuk zijn.....
quote:Op zondag 10 september 2006 11:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou voor de verf gaan. Welke van de twee ben ik nogniet over uit
, maar allebei vnid ik ze super.
De verf vind ik leuker, en dan vooral de eerste. De tweede heeft een beetje drukke ondergrond.quote:Op zondag 10 september 2006 11:09 schreef Ynske het volgende:
Wat zouden jullie doen? voor de zonnebloemen gaan of toch een van deze...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou voor de eerste gaan.quote:Op zondag 10 september 2006 11:09 schreef Ynske het volgende:
Wat zouden jullie doen? voor de zonnebloemen gaan of toch een van deze...
[afbeelding]
[afbeelding]
Een beetje saai.quote:Op zondag 10 september 2006 16:05 schreef -Marjo- het volgende:
Wat vinden jullie?
ik heb betere foto's van je gezienquote:Op zondag 10 september 2006 16:05 schreef -Marjo- het volgende:
Probeersel:
[afbeelding]
Wat vinden jullie?
Jah, ik weet het. De uitvoering is minder dan dat ik in gedachten had...quote:Op zondag 10 september 2006 17:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb betere foto's van je gezien
ja lekkere kleurtjesquote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
Ik vind deze ook wel wat hebben:
[afbeelding]
ja die is heel gaafquote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
[afbeelding]
Nee deze hangt altijd zoquote:Op zondag 10 september 2006 18:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja lekkere kleurtjes
heb je 'm nog uit de knoop gekregen?![]()
veel kleur idd, maar een beetje te rommelig/te druk als je t mij vraagt...quote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
[afbeelding]
Thnx!quote:Op zondag 10 september 2006 19:50 schreef Astridj0h het volgende:
puckzzz... steekt er met kop en schouders boven uitcomplimenten
Ben beter gewend van je...quote:
Mooiquote:
Ik vind 'm wel leuk, misschien zou je er iets meer diepte in kunnen stoppen door een wat kleinere scherptediepte te gebruiken. Dan is er meer een punt waar je fijn naar kunt kijkenquote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
[afbeelding]
Erg mooiquote:
Glas staat niet scheef, die is rechtgezet op de steel mbv de measure tool van PS, of PS zou scheef moeten zijnquote:Op maandag 11 september 2006 00:52 schreef prupke het volgende:
[..]
Ben beter gewend van je...
ik zie bij het glas een zwart randje wat me irriteerd, glas staat scheef? (heel weinig maar wel scheef)
Heb je ook een hr editie van deze? (zo ja graag een linkie )
quote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
[afbeelding]
Wel mooi (uit Tivoli?), maar niet mond-openval-geweldig.quote:Op maandag 11 september 2006 16:05 schreef Schanulleke het volgende:
Volgende keer bied ik alleen onderwerpen ter stemming aan waar ik wel iets mee kan
Hier het beste wat ik tot nu toe heb weten te produceren, maar tevreden ben ik er nog niet over.
[afbeelding]
Ik vind de eerste ook de meest sterke foto...quote:Op woensdag 13 september 2006 21:00 schreef Vliegvrager het volgende:
De eerste heeft het minste kleur en less is more, dusss...
Na al die M&Ms had ik echt geen honger meer...quote:Op woensdag 13 september 2006 21:12 schreef Chanty het volgende:
Honger![]()
![]()
Maar ik zou ook voor de eerste gaan.
Eerder met dwangmatig out-of-the-box denkenquote:Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef pea4fun het volgende:
De eerste, alleen dan zou ik zelf die oranje niet in het midden plaatsen...of ben ik dan weer bezig met in the box denken?
Of het in de box is geen idee. maar dat driekwart gebeuren ipv centreren is gewoon verzonnen door een stel mensen die interressant wilden doen. De mooiste foto's inclusief WP foto's staat het onderwerp keihard centraalquote:Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef pea4fun het volgende:
De eerste, alleen dan zou ik zelf die oranje niet in het midden plaatsen...of ben ik dan weer bezig met in the box denken?
Hee, nog niemand heeft de tweede genoemd. Ik wil het niet moeilijker maken dan het al is, maareh... de tweede!quote:Op woensdag 13 september 2006 17:26 schreef wonderer het volgende:
Ik weet niet welke ik moet insturen
Kan iemand me over de streep trekken?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zei ik ook op msn alquote:Op woensdag 13 september 2006 21:30 schreef Ilford het volgende:
[..]
Hee, nog niemand heeft de tweede genoemd. Ik wil het niet moeilijker maken dan het al is, maareh... de tweede!Lekker kleurig, en "doet" het voor mij beter dan de derde.
Whehe! Mijn man vroeg het nog. "Hoeveel van die dingen heb je nodig?"quote:Op woensdag 13 september 2006 23:06 schreef blomst het volgende:
Ik had ook m&m s gekocht, voor de kleuren, maar ze hebben ze hier opgenoept
ik zit me net te bedenken dat dit toch wel een heel aardige foto is die ik heb genomen. Als ik er in photoshop nog een witte rand omheen zou maken dan zou het mijn (meisje) canvas zijn waar ik een plaatje heb gemaakt van een meisje wat op haar canvas een plaatje heeft gemaakt van een meisjequote:
Joh, jij kan toch gewoon ook daarheen gaan? De kermis is daar groter, wat genoeg ruimte geeft voor een eigen idee hoor! Het hokje rechts vind ik het kermis idee juist versterken, is niet storend imo. Maar goed, ik zou dus zeker wel gaan om foto's te nemen hoor, je weet nooit wat je voor moois schiet! Ik was wel happy met mijn IS nu, want ze zijn allemaal uit de losse hand geschotenquote:Op donderdag 14 september 2006 00:37 schreef Yoni het volgende:
*skipt kermis op Malieveld idee*
Leuke plaatjes freudIk vind nr.1 het leukst, alleen jammer van het hokje/reclameding rechts
ik dacht precies hetzelfdequote:Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef pea4fun het volgende:
Dan neem ik de middelstequote:Op donderdag 14 september 2006 08:00 schreef Puckzzz het volgende:
[...]
@Freud: Ja! lekker! maakt me niet uit welke je inzend
Ja, ik wil sowieso ook nog wel even gaan hoorquote:Op donderdag 14 september 2006 07:46 schreef freud het volgende:
[..]
Joh, jij kan toch gewoon ook daarheen gaan? De kermis is daar groter, wat genoeg ruimte geeft voor een eigen idee hoor! Het hokje rechts vind ik het kermis idee juist versterken, is niet storend imo. Maar goed, ik zou dus zeker wel gaan om foto's te nemen hoor, je weet nooit wat je voor moois schiet! Ik was wel happy met mijn IS nu, want ze zijn allemaal uit de losse hand geschoten.
De laatste heeft meer actie en kleur, de eerste meer contrast. Allebei mooi, dus jij mag kiezenquote:Op woensdag 13 september 2006 23:11 schreef freud het volgende:
Zooo, het zijn 2 kandidaten bij mij geworden, het is nog een verassing welke ingestuurd gaat worden/
[afbeelding]
[afbeelding]
Je mag mijn 28-135 wel ff lenen hoor.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:03 schreef Yoni het volgende:
Ja, ik wil sowieso ook nog wel even gaan hoorDenk alleen dat ik in de problemen kom zonder statief. Heb gisteravond nog even gespeeld met de fonteinen op 't Spuiplein, daar zitten gekleurde lampen onder. Zitten wel grappige plaatjes bij, maar niks heel spectaculairs. Best lastige omstandigheden ook..donker, water, lampen. Misschien ga ik daar ook nog wel naar terug, gister niet echt de tijd genomen, want wilde naar huis mijn ADSL aansluiten
Ik vind de laatste twee lekkere kleuren hebbenquote:Op donderdag 14 september 2006 16:13 schreef Mukie het volgende:
ik ga ook eens een poging wagen met de foto's die ik nu heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen die achtergrond is zo bagger
Maar scherp genoeg is hij toch wel?
nog 2 om te beoordelen
[afbeelding]
[afbeelding]
ik had geen groot wit vel en heb dus een paar a4tjes eromheen gezet.
*mee eens*!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind die laatste best een fijne foto.
Oehquote:Op donderdag 14 september 2006 15:38 schreef freud het volgende:
[..]
Je mag mijn 28-135 wel ff lenen hoor.
Eens isquote:Op donderdag 14 september 2006 16:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind die laatste best een fijne foto.
Nou... je "moet" natuurlijk niets... maar waarom zou je niet mee doen?quote:Op donderdag 14 september 2006 21:01 schreef rudedeltadude het volgende:
* rudedeltadude twijfelt of hij wel mee moet doen...
ja he, dat vind ik nou ook!quote:Op donderdag 14 september 2006 22:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Op een of andere manier is het toch spannender als je niet die foto's allemaal al bekijkt.
Die laatste is leuk, maar er is genoeg licht, dus de kaarsjes zijn imo wat overbodig en afleidend. Het idee is erg luk in ieder geval!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:13 schreef Mukie het volgende:
ik ga ook eens een poging wagen met de foto's die ik nu heb:
[...]
nog 2 om te beoordelen
[afbeelding]
[afbeelding]
ik had geen groot wit vel en heb dus een paar a4tjes eromheen gezet.
Leuk!! En inderdaad zou ik ook een stuk croppen, alles rechts van het gezicht, zodat de focus op het kleurige speeltje komt te liggen. Het gezicht is dan nog meer naar de achtergrond, wat nadruk legt op de kleur.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:16 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind het ook juist leuk om de foto's eerder al te zien. Op deze manier 'leeft' het wat minder bij mij.
Ik heb zelf vandaag deze gemaakt. Misschien nog even op voortborduren dit weekend.
[afbeelding]
Wow die zien er echt cool uit!quote:Op woensdag 13 september 2006 23:11 schreef freud het volgende:
Zooo, het zijn 2 kandidaten bij mij geworden, het is nog een verassing welke ingestuurd gaat worden/
[afbeelding]
[afbeelding]
Joh, je kan die foto's ook maken met een statief, kitlens en een camera hoorquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:21 schreef Dr.Droxz het volgende:
Wow die zien er echt cool uit!![]()
Hoe moet ik daar tegenopkomen als beginnertje hahahaha
zekers leuk gevondenquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:43 schreef Phoenixx het volgende:
Probeerseltje...
[afbeelding]
Is 't een idee?
Een blaadje er voor, maar dan verstoor je de verhouding tussen de groene vloeistof in de glazenquote:Op zaterdag 16 september 2006 23:14 schreef PKfotografie het volgende:
de tweede is het mooist naar mijn mening.
ik stoor me alleen wat aan het touwtje of elastiekje waar de glazen mee aan elkjaar zitten.
maar zou ook niet weten hoe je dat anders zou kunnen doen
quote:
Is dat niet het te veel bewerken van de foto ? Daarmee vind ik zelf dat het een nep fot wordt een fotosoep contest ipv fotografische kunsten ? dat lijkt me echt structureel de foto aanpassen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:38 schreef snakelady het volgende:
de 2de idd, en kan je de elastiekjes niet wegcloonen?
Clonen mocht toch wel geloof ik?quote:Op zondag 17 september 2006 00:42 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Is dat niet het te veel bewerken van de foto ? Daarmee vind ik zelf dat het een nep fot wordt een fotosoep contest ipv fotografische kunsten ? dat lijkt me echt structureel de foto aanpassen.
Lekkere douche achteraf?quote:Op zondag 17 september 2006 16:14 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb er nog eentje gemaaktom het mezelf wat makkelijker te maken
[afbeelding]
het was een bende jah. maar shirtje is alweer gewassen, en ik ookquote:Op zondag 17 september 2006 16:18 schreef An24 het volgende:
[..]
Lekkere douche achteraf?![]()
Hij is wel leuk Puckzzz, fijne contrasten.
nee , dit vind ik echt niks . komt op mij een beetje goedkoop overquote:Op zondag 17 september 2006 16:14 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb er nog eentje gemaaktom het mezelf wat makkelijker te maken
[afbeelding]
Hihi, die had ik ook in gedachten, maar heb ik niet gedaan.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:43 schreef Phoenixx het volgende:
Probeerseltje...
[afbeelding]
Is 't een idee?
mee eensquote:Op zondag 17 september 2006 16:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Tóch blijf ik de uitgeknepen citroen het leukst vinden.
Ik vind die eerste het mooist, maar de donkere rand in de achtergrond een beetje jammer...misschien is croppen een idee?quote:Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef SpecialK het volgende:
Dit wordt mijn eerste inzending. Ik kan nog niet echt goed kiezen tussen
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Vaak vind ik juist die plaatjes de mooiste...Er zit vaak een hoop werk in, denkwerk en uitvoerwerk. Van de plaatjes "uit het leven"is het vaak toeval dat het er als een goed plaatje uitkomt. Wil niet zeggen dat dat geen goede foto's zijn trouwens hoor, maar veel mensen houden juist van of het 1 of het ander. Omdat beide soorten smaken meedoen krijg je een leuk gevarieerd beeld in het wedstrijdtopicquote:Op zondag 17 september 2006 17:20 schreef releaze het volgende:
Er is iets aan sommige fotos wat mij persoonlijk niet aantrekt, ondanks dat de foto heel kleurrijk is, en dat is het geposeerde karakter van sommige fotos. Het modellenwerk zeg maar, of het nu mens is of object. Er wordt een omgeving bewust gemanipuleerd om een kleurenplaatje te krijgen, maar er zit helemaal geen 'chemie' in de fotos.. Het is gewoon het vastleggen van het object-zoals-het-is, een puur visuele prikkel die voor de rest vrij weinig oproept.
Maar ja, zoals ik al zei is dat mn eigen gevoel erover, iedere fotograaf is anders. Persoonlijk maak ik alleen plaatjes van objecten als ik bepaalde functies van mn toestelletje wil uitproberen maar ik ben nooit echt trots op die fotos omdat er gewoon 'niets in zit'. Goeie fotos maak ik echt uitzonderlijk weinig.
Dat is inderdaad zo en daar ben ik helemaal aan voorbij gegaan! Dank je wel voor deze opmerkingquote:Op zondag 17 september 2006 18:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Vaak vind ik juist die plaatjes de mooiste...Er zit vaak een hoop werk in, denkwerk en uitvoerwerk. Van de plaatjes "uit het leven"is het vaak toeval dat het er als een goed plaatje uitkomt. Wil niet zeggen dat dat geen goede foto's zijn trouwens hoor, maar veel mensen houden juist van of het 1 of het ander. Omdat beide soorten smaken meedoen krijg je een leuk gevarieerd beeld in het wedstrijdtopic
Ja, leuk!quote:Op zondag 17 september 2006 18:37 schreef pea4fun het volgende:
Een niet geenceneerd kleurplaatje
[afbeelding]
Van de drie vind ik het wel de leukste, vooral omdat ik bij de andere twee geen idee heb waar ik naar zit te kijken. En ik vind 'm in deze richting lekkerder dan eerst de kleurloze wasmachine. Tenslotte: echt kapot ben ik er niet van.quote:Op zondag 17 september 2006 19:13 schreef ..zapper het volgende:
Een niet geanceneerd plaatje maar wel speciaal gemaakt voor de wedstrijd (he, reflectie, kleur/wasmachine, verkleuring, knip):
[afbeelding]
what she saidquote:Op zondag 17 september 2006 19:47 schreef wonderer het volgende:
De onderste vind ik het sprekendst. Dat gele randje in 2 leidt enorm af en de compositie van de eerste vind ik een beetje saai. En door de schuine lijnen glijdt je blik links de foto uit.
oh wat gaaf!quote:Op zondag 17 september 2006 20:02 schreef CompuMess het volgende:
Een opeenstapeling van kleuren...
[afbeelding]
eens kijken of het kleurig genoeg is.
we have a winnerquote:Op zondag 17 september 2006 20:02 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi. Veel bruin en wit, niet zo fel... En je gaat toch kijken of je kunt zien wat het precies is, wat weer afleidt van de foto zelf.quote:
Mwah zou ik niet willen zeggen. ik vind de laatste versie erg mooiquote:Op zondag 17 september 2006 22:56 schreef Lord Dreamer het volgende:
Een hoop mooie foto's weer die mijn probeerseltje gewoon overklassen .
het zijn allemaal foto's met kleur (duh..) maar alleen foto 2 spreekt me aan, hoofdzakelijk door de txt.quote:Op zondag 17 september 2006 22:57 schreef SunChaser het volgende:
Heb wat voorbeelden, nog niet goed gecropt of op maat, maar dat maakt hier niet uit toch?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nee die vind ik te rommelig en snapshotterigquote:Op zondag 17 september 2006 23:01 schreef SunChaser het volgende:
Ja, ik vind t jammer dat de grafity niet wat kleuriger zijn, maar de tekst vond ik wel toepasselijk. Foto 5 vind ik zelf t spannendst
maar zelfs aan een snapshot mag je wat aandacht geven. waar komt het onderwerp hier bijvoorbeeld in terug? afgezien van de rode kaarsendingetjes op de voorgrond vind ik de foto niet echt bij het onderwerp passen.quote:Op zondag 17 september 2006 23:04 schreef SunChaser het volgende:
Ja maar ik ben dan ook een snapshotliefhebber. Met stillevens heb ik weer niks.
Tofquote:Op zondag 17 september 2006 20:02 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
ik weet niet hoe te beginnen :quote:Op maandag 18 september 2006 22:46 schreef Puckzzz het volgende:
een kleurige foto betekend niet meteen dat ie voldoet aan een onderwerp als 'kleuren'
dan kan je net zo goed een kleurenfoto insturen terwijl je anders een ZW had gedaan...het onderwerp moet er duidelijk in terugkomen, niet per ongeluk.
De tweede zou ik voor gaan. Die eerste is echt zovan.... "hmmm kleuren kleuren... ok... ik gooi der wat m&m's tegenaan... en een kleurplaat... ehh waar zijn de kleurpotloden... oh en ik leg der straks misschien ook nog een mooie reflecterende CD bij"quote:Op dinsdag 19 september 2006 01:14 schreef Emme-r-tje het volgende:
en nog een tweetal probeersels..
Iemand commentaar/suggestie?
[afbeelding]
[afbeelding]
#1: Kleuren met gekleurde m&m's
#2: Mooi gekleurd tafelkleed..
Beide foto's zijn speciaal voor de wedstrijd gemaakt, ik liep er niet zomaar tegenaan...![]()
kleuren met M&M'squote:Op dinsdag 19 september 2006 01:14 schreef Emme-r-tje het volgende:
en nog een tweetal probeersels..
Iemand commentaar/suggestie?
[afbeelding]
[afbeelding]
#1: Kleuren met gekleurde m&m's
#2: Mooi gekleurd tafelkleed..
Beide foto's zijn speciaal voor de wedstrijd gemaakt, ik liep er niet zomaar tegenaan...![]()
"zomaar" een foto die "toevallig" wat kleur bevat wilt niet per direct het onderwerp kleuren bij een FOT wedstrijd goed doen. De meeste mensen hebben immers flink wat werk erin gestoken om een zo goed mogelijk resultaat te kunnen presenteren. Mbt licht, idee uitwerken, opzet ervan etc... Als je dan "toevallig" een foto hebt waar iets van kleur opstaat, dan komt het ook een beetjequote:Op dinsdag 19 september 2006 00:04 schreef prupke het volgende:
[..]
ik weet niet hoe te beginnen :
hoe bedoel je deze post? Als ik aan kleuren denk. denk ik aan : kleuren (werkwoord) kleuren (qua kleurverschieten , dus blozen bv) kleur (bekennnen in een kaartspel)
Maar kleur kan ook licht zijn toch? of zwart of grijs of een teint.
en een kleurige foto hoort dan toch ook daar bij?
of zie ik dat niet goed?
Ik weet niet of dit commentaar op een bepaalde foto was, maareh: hee, dat komt bij de stemronde vanzelf wel goed. Remember schaduw? Al die foto's waar toevallig (*steekt ook hand in eigen boezem*quote:Op maandag 18 september 2006 22:46 schreef Puckzzz het volgende:
een kleurige foto betekend niet meteen dat ie voldoet aan een onderwerp als 'kleuren'
dan kan je net zo goed een kleurenfoto insturen terwijl je anders een ZW had gedaan...het onderwerp moet er duidelijk in terugkomen, niet per ongeluk.
Archiefwerk is geen probleem; alleen stemmen sommige mensen dan niet op jequote:Op dinsdag 19 september 2006 08:59 schreef ForrestX het volgende:
even een stomme vraag...is het ook toegestaan een oude foto in te zenden voor de wedstrijd of is het de bedoeling dat speciaal voor de wedstrijd de foto wordt gemaakt? Ik kon dat nl. nergens specifiek in de regels vinden...bij de fotowedstrijd op GoT is dat nl. wel een voorwaarde...
nee dit was geheel in het algemeen bedoeld, en Mukie legt het goed uit idd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:13 schreef Ilford het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit commentaar op een bepaalde foto was, maareh: hee, dat komt bij de stemronde vanzelf wel goed. Remember schaduw? Al die foto's waar toevallig (*steekt ook hand in eigen boezem*) ook een schaduw op te zien was? Hebben die een prijs gewonnen? Komt goed, Puckzzz
![]()
Wat een kul!! Als je ergens bent, op een festival, of op een braderie, of in een dierentuin, of in een winkelstraat of waar dan ook, en je loopt je eigen het schompes voor de beste posities, stelt je camera telkens zo goed mogelijk in, probeert vanuit allerlei hoeken het beste plaatje te maken dat mogelijk is in die omstandigheden, dan doe je net zoveel werk als iemand die in een studiootje of in zijn keuken een paar glazen kapot laat vallen of iemand die een kleurplaatje volkleurt hoor!!quote:Op dinsdag 19 september 2006 08:47 schreef Mukie het volgende:
"zomaar" een foto die "toevallig" wat kleur bevat wilt niet per direct het onderwerp kleuren bij een FOT wedstrijd goed doen. De meeste mensen hebben immers flink wat werk erin gestoken om een zo goed mogelijk resultaat te kunnen presenteren. Mbt licht, idee uitwerken, opzet ervan etc... Als je dan "toevallig" een foto hebt waar iets van kleur opstaat, dan komt het ook een beetjeover en dat doet de wedstrijd en het idee erachter een beetje teniet.
Ik denk dat ze dat bedoeld. Tuurlijk heb je de verschillende uitwerkingen en opvattingen mbt het onderwerp kleuren, maar daar gaat het nu ff niet over. Eerder over hoe je eraan bent gekomen.
en dat vind ik weer kul, alsof genoeg tijd het makkelijker maakt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die studiofotografen hebben tijd zat, de ' spontane' fotografen moeten briljant zien te zijn in weinig tijd.
Ik denk dat het niet bedoeld wordt zoals je het nu interpreteert. Ik snap wel een beetje wat Puckzzz wil zeggen (zo niet, dan is dit mijn visie er op).quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat een kul!! Als je ergens bent, op een festival, of op een braderie, of in een dierentuin, of in een winkelstraat of waar dan ook, en je loopt je eigen het schompes voor de beste posities, stelt je camera telkens zo goed mogelijk in, probeert vanuit allerlei hoeken het beste plaatje te maken dat mogelijk is in die omstandigheden, dan doe je net zoveel werk als iemand die in een studiootje of in zijn keuken een paar glazen kapot laat vallen of iemand die een kleurplaatje volkleurt hoor!!
Ik heb altijd meer bewondering voor mensen die gebruik moeten maken van de omstandigheden waar ze zich op dat moment in bevinden en daar wereldplaten schieten, dan voor mensen die een hele zondag kunnen uittrekken om 1000 foto's te maken van hetzelfde onderwerp in een geėnsceneerde setting, net zolang tot er eentje bij zit die de moeite waard is.
Die studiofotografen hebben tijd zat, de ' spontane' fotografen moeten briljant zien te zijn in weinig tijd.
Ja, dat doet het.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en dat vind ik weer kul, alsof genoeg tijd het makkelijker maakt.
Wat een onzin. Het gaat toch om het resultaat? Dat wat je ziet op de foto. Als je op de kermis een kind met een lolly of ballon tegenkomt en daar een mooie foto van maakt, waarom is kleur dan een bijrol? Het spontane zegt wmb meer dan een beetje pielen met gekleurd garen of tubes verf.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:02 schreef Elefes het volgende:
. Dus dan is de foto niet gemaakt met de intentie een foto van kleuren te maken en spelen de kleuren meestal ook maar een bijrol(letje).
ja maar dat zeg ik toch ook? ik geef nota bene jouw eigen foto als zijnde een goede foto binnen het onderwerp.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:03 schreef SunChaser het volgende:
Het gaat niet alleen op tijd, niet iedereen houdt van eindeloos pielen met licht, instellingen en een object. De mensen die liever de straat op gaan en voor een moment kiezen of iets dat ze tegenkomen maken toch geen foto's die minder 'waard' zijn?
Dat doen ze zeker niet. En als ik even voor Puckzzz mag wijzen op haar eerdere post waar ze jouw foto ook erg sterk vindt, denk ik dat dat wel duidelijk isquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:03 schreef SunChaser het volgende:
Het gaat niet alleen op tijd, niet iedereen houdt van eindeloos pielen met licht, instellingen en een object. De mensen die liever de straat op gaan en voor een moment kiezen of iets dat ze tegenkomen maken toch geen foto's die minder 'waard' zijn?
Het gaat zeker om het resultaat, en daarom is deze discussie nu ook aan de gang. Het voorbeeld wat je noemt zal zeker vol met kleuren zitten (een lolly heeft kleur, de kermis heeft veel kleur) en valt dan dus ook buiten de discussie; kleuren zijn erg belangrijk voor de foto en voegen zeker wat toe. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar een foto met een glas in loodraam, vind ik die weer minder bij het thema "kleuren" passen. Daar gaat het imho meer om het raam en om de betekenis/beeldtenis die dat raam heeft, dan om de kleuren er in. Als je van datzelfde raam een mooie close-up zou maken zou hij veel beter binnen het thema passen (dit slechts als voorbeeld genoemd).quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het gaat toch om het resultaat? Dat wat je ziet op de foto. Als je op de kermis een kind met een lolly of ballon tegenkomt en daar een mooie foto van maakt, waarom is kleur dan een bijrol? Het spontane zegt wmb meer dan een beetje pielen met gekleurd garen of tubes verf.
En ik ben naar drie lokaties gegaan waar veel kleur aanwezig is, en geen van alle foto's die ik gemaakt heb waren in mijn ogen goed genoeg. Ik heb er een ingestuurd hoor, daar niet van. Ik heb er immers ook moeite voor gedaan door naar zo'n lokatie te gaan, daar te proberen een zo goed mogelijke positie in te nemen om te fotograferen, mijn camera in te stellen op iets waarvan ik verwacht ( en hoop!) dat het zich zal voordoen, en dan maar proberen om net dat ene plaatje te schieten wat het in jouw beleving zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:02 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet bedoeld wordt zoals je het nu interpreteert. Ik snap wel een beetje wat Puckzzz wil zeggen (zo niet, dan is dit mijn visie er op).
Het gaat er meer om dat mensen een foto vinden die ze gemaakt hebben, waar dan achteraf toevallig kleuren op blijken te staan en die dan insturen voor de wedstrijd. Dus dan is de foto niet gemaakt met de intentie een foto van kleuren te maken en spelen de kleuren meestal ook maar een bijrol(letje).
Wat jij beschrijft, dat je dus iets ziet met kleuren en daar dan een zo mooi/goed mogelijke foto van probeert te maken met de kleuren als thema, is iets heel anders en is naar mijn mening juist erg geschikt voor de wedstrijd. Zo zijn de laatste drie foto's die ik hier eerder postte ook genomen; ik was daar en zag opeens allerlei kleuren en ben daarmee aan de slag gegaan.
Ja oke, maar dan is het een keuze van hoe je iets fotografeert. Als je een kind met lollie of een kerk met glasinlood tegenkomt dan is het aan jou om het zo mooi mogelijk in beeld te brengen, dat lijkt me logischquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:12 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het gaat zeker om het resultaat, en daarom is deze discussie nu ook aan de gang. Het voorbeeld wat je noemt zal zeker vol met kleuren zitten (een lolly heeft kleur, de kermis heeft veel kleur) en valt dan dus ook buiten de discussie; kleuren zijn erg belangrijk voor de foto en voegen zeker wat toe. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar een foto met een glas in loodraam, vind ik die weer minder bij het thema "kleuren" passen. Daar gaat het imho meer om het raam en om de betekenis/beeldtenis die dat raam heeft, dan om de kleuren er in. Als je van datzelfde raam een mooie close-up zou maken zou hij veel beter binnen het thema passen (dit slechts als voorbeeld genoemd).
Dat zeg ik ook niet; dat iemand er zijn best niet voor heeft gedaan. En het kan ook een hele mooie foto zijn. Maar hoe mooi een foto ook is, dat wil nog niet zeggen dat hij goed binnen het thema van de wedstrijd past, daar ging het om.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als het zo geinterpreteerd dient te worden als jij zegt, dus dat er toevallig ergens een foto bij iemand opduikt die toevallig kleur bevat maar die niet is gemaakt met de context van deze wedstijd in het achterhoofd, dan wil dat niet zeggen dat degene die de foto heeft gemaakt daar niet zijn uiterste best op heeft gedaan om een zo fraai mogelijke plaat te maken.
Ik beweer nergens dat iemand die er meer tijd in steekt een mooiere/betere foto maakt. Ik zeg alleen dat in foto's waar achteraf wel wat aan kleuren in blijkt te zitten, meestat die kleuren als bijrol meespelen, waardoor ik ze dan minder geschikt vind voor de wedstrijd. Dat wil absoluut niet zeggen dat de foto niet mooi is verder of dat er geen aandacht aan besteed is.quote:Als het afhangt van de hoeveelheid werk die iemand er in steekt dan is de hele wedstrijd alleen nog maar een farce.
' Heej, zij heeft de meeste moeite gedaan, dus moet ze maar winnnen' ....
Kom op zeg!
En toch vind ik dat als je een foto maakt van je kind op het strand en ineens is er een prachtige zonsondergang en je hebt een prachtige plaat bij toeval dat dat geen mindere inzending zou zijn voor de wedstrijd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:19 schreef Puckzzz het volgende:
de foto is BEWUST gemaakt. buiten of in een studio, dat maakt niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |