Jah, ik weet het. De uitvoering is minder dan dat ik in gedachten had...quote:Op zondag 10 september 2006 17:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb betere foto's van je gezien
ja lekkere kleurtjesquote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
Ik vind deze ook wel wat hebben:
[afbeelding]
ja die is heel gaafquote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
[afbeelding]
Nee deze hangt altijd zoquote:Op zondag 10 september 2006 18:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja lekkere kleurtjes
heb je 'm nog uit de knoop gekregen?![]()
veel kleur idd, maar een beetje te rommelig/te druk als je t mij vraagt...quote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
[afbeelding]
Thnx!quote:Op zondag 10 september 2006 19:50 schreef Astridj0h het volgende:
puckzzz... steekt er met kop en schouders boven uitcomplimenten
Ben beter gewend van je...quote:
Mooiquote:
Ik vind 'm wel leuk, misschien zou je er iets meer diepte in kunnen stoppen door een wat kleinere scherptediepte te gebruiken. Dan is er meer een punt waar je fijn naar kunt kijkenquote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
[afbeelding]
Erg mooiquote:
Glas staat niet scheef, die is rechtgezet op de steel mbv de measure tool van PS, of PS zou scheef moeten zijnquote:Op maandag 11 september 2006 00:52 schreef prupke het volgende:
[..]
Ben beter gewend van je...
ik zie bij het glas een zwart randje wat me irriteerd, glas staat scheef? (heel weinig maar wel scheef)
Heb je ook een hr editie van deze? (zo ja graag een linkie )
quote:Op zondag 10 september 2006 17:43 schreef -Marjo- het volgende:
[afbeelding]
Wel mooi (uit Tivoli?), maar niet mond-openval-geweldig.quote:Op maandag 11 september 2006 16:05 schreef Schanulleke het volgende:
Volgende keer bied ik alleen onderwerpen ter stemming aan waar ik wel iets mee kan
Hier het beste wat ik tot nu toe heb weten te produceren, maar tevreden ben ik er nog niet over.
[afbeelding]
Ik vind de eerste ook de meest sterke foto...quote:Op woensdag 13 september 2006 21:00 schreef Vliegvrager het volgende:
De eerste heeft het minste kleur en less is more, dusss...
Na al die M&Ms had ik echt geen honger meer...quote:Op woensdag 13 september 2006 21:12 schreef Chanty het volgende:
Honger![]()
![]()
Maar ik zou ook voor de eerste gaan.
Eerder met dwangmatig out-of-the-box denkenquote:Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef pea4fun het volgende:
De eerste, alleen dan zou ik zelf die oranje niet in het midden plaatsen...of ben ik dan weer bezig met in the box denken?
Of het in de box is geen idee. maar dat driekwart gebeuren ipv centreren is gewoon verzonnen door een stel mensen die interressant wilden doen. De mooiste foto's inclusief WP foto's staat het onderwerp keihard centraalquote:Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef pea4fun het volgende:
De eerste, alleen dan zou ik zelf die oranje niet in het midden plaatsen...of ben ik dan weer bezig met in the box denken?
Hee, nog niemand heeft de tweede genoemd. Ik wil het niet moeilijker maken dan het al is, maareh... de tweede!quote:Op woensdag 13 september 2006 17:26 schreef wonderer het volgende:
Ik weet niet welke ik moet insturen
Kan iemand me over de streep trekken?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zei ik ook op msn alquote:Op woensdag 13 september 2006 21:30 schreef Ilford het volgende:
[..]
Hee, nog niemand heeft de tweede genoemd. Ik wil het niet moeilijker maken dan het al is, maareh... de tweede!Lekker kleurig, en "doet" het voor mij beter dan de derde.
Whehe! Mijn man vroeg het nog. "Hoeveel van die dingen heb je nodig?"quote:Op woensdag 13 september 2006 23:06 schreef blomst het volgende:
Ik had ook m&m s gekocht, voor de kleuren, maar ze hebben ze hier opgenoept
ik zit me net te bedenken dat dit toch wel een heel aardige foto is die ik heb genomen. Als ik er in photoshop nog een witte rand omheen zou maken dan zou het mijn (meisje) canvas zijn waar ik een plaatje heb gemaakt van een meisje wat op haar canvas een plaatje heeft gemaakt van een meisjequote:
Joh, jij kan toch gewoon ook daarheen gaan? De kermis is daar groter, wat genoeg ruimte geeft voor een eigen idee hoor! Het hokje rechts vind ik het kermis idee juist versterken, is niet storend imo. Maar goed, ik zou dus zeker wel gaan om foto's te nemen hoor, je weet nooit wat je voor moois schiet! Ik was wel happy met mijn IS nu, want ze zijn allemaal uit de losse hand geschotenquote:Op donderdag 14 september 2006 00:37 schreef Yoni het volgende:
*skipt kermis op Malieveld idee*
Leuke plaatjes freudIk vind nr.1 het leukst, alleen jammer van het hokje/reclameding rechts
ik dacht precies hetzelfdequote:Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef pea4fun het volgende:
Dan neem ik de middelstequote:Op donderdag 14 september 2006 08:00 schreef Puckzzz het volgende:
[...]
@Freud: Ja! lekker! maakt me niet uit welke je inzend
Ja, ik wil sowieso ook nog wel even gaan hoorquote:Op donderdag 14 september 2006 07:46 schreef freud het volgende:
[..]
Joh, jij kan toch gewoon ook daarheen gaan? De kermis is daar groter, wat genoeg ruimte geeft voor een eigen idee hoor! Het hokje rechts vind ik het kermis idee juist versterken, is niet storend imo. Maar goed, ik zou dus zeker wel gaan om foto's te nemen hoor, je weet nooit wat je voor moois schiet! Ik was wel happy met mijn IS nu, want ze zijn allemaal uit de losse hand geschoten.
De laatste heeft meer actie en kleur, de eerste meer contrast. Allebei mooi, dus jij mag kiezenquote:Op woensdag 13 september 2006 23:11 schreef freud het volgende:
Zooo, het zijn 2 kandidaten bij mij geworden, het is nog een verassing welke ingestuurd gaat worden/
[afbeelding]
[afbeelding]
Je mag mijn 28-135 wel ff lenen hoor.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:03 schreef Yoni het volgende:
Ja, ik wil sowieso ook nog wel even gaan hoorDenk alleen dat ik in de problemen kom zonder statief. Heb gisteravond nog even gespeeld met de fonteinen op 't Spuiplein, daar zitten gekleurde lampen onder. Zitten wel grappige plaatjes bij, maar niks heel spectaculairs. Best lastige omstandigheden ook..donker, water, lampen. Misschien ga ik daar ook nog wel naar terug, gister niet echt de tijd genomen, want wilde naar huis mijn ADSL aansluiten
Ik vind de laatste twee lekkere kleuren hebbenquote:Op donderdag 14 september 2006 16:13 schreef Mukie het volgende:
ik ga ook eens een poging wagen met de foto's die ik nu heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen die achtergrond is zo bagger
Maar scherp genoeg is hij toch wel?
nog 2 om te beoordelen
[afbeelding]
[afbeelding]
ik had geen groot wit vel en heb dus een paar a4tjes eromheen gezet.
*mee eens*!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind die laatste best een fijne foto.
Oehquote:Op donderdag 14 september 2006 15:38 schreef freud het volgende:
[..]
Je mag mijn 28-135 wel ff lenen hoor.
Eens isquote:Op donderdag 14 september 2006 16:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind die laatste best een fijne foto.
Nou... je "moet" natuurlijk niets... maar waarom zou je niet mee doen?quote:Op donderdag 14 september 2006 21:01 schreef rudedeltadude het volgende:
* rudedeltadude twijfelt of hij wel mee moet doen...
ja he, dat vind ik nou ook!quote:Op donderdag 14 september 2006 22:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Op een of andere manier is het toch spannender als je niet die foto's allemaal al bekijkt.
Die laatste is leuk, maar er is genoeg licht, dus de kaarsjes zijn imo wat overbodig en afleidend. Het idee is erg luk in ieder geval!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:13 schreef Mukie het volgende:
ik ga ook eens een poging wagen met de foto's die ik nu heb:
[...]
nog 2 om te beoordelen
[afbeelding]
[afbeelding]
ik had geen groot wit vel en heb dus een paar a4tjes eromheen gezet.
Leuk!! En inderdaad zou ik ook een stuk croppen, alles rechts van het gezicht, zodat de focus op het kleurige speeltje komt te liggen. Het gezicht is dan nog meer naar de achtergrond, wat nadruk legt op de kleur.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:16 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind het ook juist leuk om de foto's eerder al te zien. Op deze manier 'leeft' het wat minder bij mij.
Ik heb zelf vandaag deze gemaakt. Misschien nog even op voortborduren dit weekend.
[afbeelding]
Wow die zien er echt cool uit!quote:Op woensdag 13 september 2006 23:11 schreef freud het volgende:
Zooo, het zijn 2 kandidaten bij mij geworden, het is nog een verassing welke ingestuurd gaat worden/
[afbeelding]
[afbeelding]
Joh, je kan die foto's ook maken met een statief, kitlens en een camera hoorquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:21 schreef Dr.Droxz het volgende:
Wow die zien er echt cool uit!![]()
Hoe moet ik daar tegenopkomen als beginnertje hahahaha
zekers leuk gevondenquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:43 schreef Phoenixx het volgende:
Probeerseltje...
[afbeelding]
Is 't een idee?
Een blaadje er voor, maar dan verstoor je de verhouding tussen de groene vloeistof in de glazenquote:Op zaterdag 16 september 2006 23:14 schreef PKfotografie het volgende:
de tweede is het mooist naar mijn mening.
ik stoor me alleen wat aan het touwtje of elastiekje waar de glazen mee aan elkjaar zitten.
maar zou ook niet weten hoe je dat anders zou kunnen doen
quote:
Is dat niet het te veel bewerken van de foto ? Daarmee vind ik zelf dat het een nep fot wordt een fotosoep contest ipv fotografische kunsten ? dat lijkt me echt structureel de foto aanpassen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:38 schreef snakelady het volgende:
de 2de idd, en kan je de elastiekjes niet wegcloonen?
Clonen mocht toch wel geloof ik?quote:Op zondag 17 september 2006 00:42 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Is dat niet het te veel bewerken van de foto ? Daarmee vind ik zelf dat het een nep fot wordt een fotosoep contest ipv fotografische kunsten ? dat lijkt me echt structureel de foto aanpassen.
Lekkere douche achteraf?quote:Op zondag 17 september 2006 16:14 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb er nog eentje gemaaktom het mezelf wat makkelijker te maken
[afbeelding]
het was een bende jah. maar shirtje is alweer gewassen, en ik ookquote:Op zondag 17 september 2006 16:18 schreef An24 het volgende:
[..]
Lekkere douche achteraf?![]()
Hij is wel leuk Puckzzz, fijne contrasten.
nee , dit vind ik echt niks . komt op mij een beetje goedkoop overquote:Op zondag 17 september 2006 16:14 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb er nog eentje gemaaktom het mezelf wat makkelijker te maken
[afbeelding]
Hihi, die had ik ook in gedachten, maar heb ik niet gedaan.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:43 schreef Phoenixx het volgende:
Probeerseltje...
[afbeelding]
Is 't een idee?
mee eensquote:Op zondag 17 september 2006 16:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Tóch blijf ik de uitgeknepen citroen het leukst vinden.
Ik vind die eerste het mooist, maar de donkere rand in de achtergrond een beetje jammer...misschien is croppen een idee?quote:Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef SpecialK het volgende:
Dit wordt mijn eerste inzending. Ik kan nog niet echt goed kiezen tussen
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Vaak vind ik juist die plaatjes de mooiste...Er zit vaak een hoop werk in, denkwerk en uitvoerwerk. Van de plaatjes "uit het leven"is het vaak toeval dat het er als een goed plaatje uitkomt. Wil niet zeggen dat dat geen goede foto's zijn trouwens hoor, maar veel mensen houden juist van of het 1 of het ander. Omdat beide soorten smaken meedoen krijg je een leuk gevarieerd beeld in het wedstrijdtopicquote:Op zondag 17 september 2006 17:20 schreef releaze het volgende:
Er is iets aan sommige fotos wat mij persoonlijk niet aantrekt, ondanks dat de foto heel kleurrijk is, en dat is het geposeerde karakter van sommige fotos. Het modellenwerk zeg maar, of het nu mens is of object. Er wordt een omgeving bewust gemanipuleerd om een kleurenplaatje te krijgen, maar er zit helemaal geen 'chemie' in de fotos.. Het is gewoon het vastleggen van het object-zoals-het-is, een puur visuele prikkel die voor de rest vrij weinig oproept.
Maar ja, zoals ik al zei is dat mn eigen gevoel erover, iedere fotograaf is anders. Persoonlijk maak ik alleen plaatjes van objecten als ik bepaalde functies van mn toestelletje wil uitproberen maar ik ben nooit echt trots op die fotos omdat er gewoon 'niets in zit'. Goeie fotos maak ik echt uitzonderlijk weinig.
Dat is inderdaad zo en daar ben ik helemaal aan voorbij gegaan! Dank je wel voor deze opmerkingquote:Op zondag 17 september 2006 18:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Vaak vind ik juist die plaatjes de mooiste...Er zit vaak een hoop werk in, denkwerk en uitvoerwerk. Van de plaatjes "uit het leven"is het vaak toeval dat het er als een goed plaatje uitkomt. Wil niet zeggen dat dat geen goede foto's zijn trouwens hoor, maar veel mensen houden juist van of het 1 of het ander. Omdat beide soorten smaken meedoen krijg je een leuk gevarieerd beeld in het wedstrijdtopic
Ja, leuk!quote:Op zondag 17 september 2006 18:37 schreef pea4fun het volgende:
Een niet geenceneerd kleurplaatje
[afbeelding]
Van de drie vind ik het wel de leukste, vooral omdat ik bij de andere twee geen idee heb waar ik naar zit te kijken. En ik vind 'm in deze richting lekkerder dan eerst de kleurloze wasmachine. Tenslotte: echt kapot ben ik er niet van.quote:Op zondag 17 september 2006 19:13 schreef ..zapper het volgende:
Een niet geanceneerd plaatje maar wel speciaal gemaakt voor de wedstrijd (he, reflectie, kleur/wasmachine, verkleuring, knip):
[afbeelding]
what she saidquote:Op zondag 17 september 2006 19:47 schreef wonderer het volgende:
De onderste vind ik het sprekendst. Dat gele randje in 2 leidt enorm af en de compositie van de eerste vind ik een beetje saai. En door de schuine lijnen glijdt je blik links de foto uit.
oh wat gaaf!quote:Op zondag 17 september 2006 20:02 schreef CompuMess het volgende:
Een opeenstapeling van kleuren...
[afbeelding]
eens kijken of het kleurig genoeg is.
we have a winnerquote:Op zondag 17 september 2006 20:02 schreef CompuMess het volgende:
Een opeenstapeling van kleuren...
[afbeelding]
eens kijken of het kleurig genoeg is.
Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi. Veel bruin en wit, niet zo fel... En je gaat toch kijken of je kunt zien wat het precies is, wat weer afleidt van de foto zelf.quote:
Mwah zou ik niet willen zeggen. ik vind de laatste versie erg mooiquote:Op zondag 17 september 2006 22:56 schreef Lord Dreamer het volgende:
Een hoop mooie foto's weer die mijn probeerseltje gewoon overklassen .
het zijn allemaal foto's met kleur (duh..) maar alleen foto 2 spreekt me aan, hoofdzakelijk door de txt.quote:Op zondag 17 september 2006 22:57 schreef SunChaser het volgende:
Heb wat voorbeelden, nog niet goed gecropt of op maat, maar dat maakt hier niet uit toch?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nee die vind ik te rommelig en snapshotterigquote:Op zondag 17 september 2006 23:01 schreef SunChaser het volgende:
Ja, ik vind t jammer dat de grafity niet wat kleuriger zijn, maar de tekst vond ik wel toepasselijk. Foto 5 vind ik zelf t spannendst
maar zelfs aan een snapshot mag je wat aandacht geven. waar komt het onderwerp hier bijvoorbeeld in terug? afgezien van de rode kaarsendingetjes op de voorgrond vind ik de foto niet echt bij het onderwerp passen.quote:Op zondag 17 september 2006 23:04 schreef SunChaser het volgende:
Ja maar ik ben dan ook een snapshotliefhebber. Met stillevens heb ik weer niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |