Momento moriquote:Op woensdag 6 september 2006 13:37 schreef Autodidact het volgende:
Nou, ik vind het maar een rotdag.
Studie psychologie zeker?quote:Op woensdag 6 september 2006 13:41 schreef du_ke het volgende:
Ja ook niet echt een topdag, voorhet eerst in tijden weer college dacht ik, begint het pas vrijdag.
Nee een andere ologie, planologie. Maar had zelf niet goed naar m'n mail gekekenquote:
gie-en zijn slecht (muv -biologie). -kunde is da bomb.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee een andere ologie, planologie. Maar had zelf niet goed naar m'n mail gekeken.
en -mie dan?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
gie-en zijn slecht (muv -biologie). -kunde is da bomb.
Een beetje kit doet wonderen of een slangenklemmetje ofzo. Weet niet hoe het precies zit maar minder dan 150 moet kunnenquote:Op woensdag 6 september 2006 14:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Het is inderdaad een poepdag.
Auto's zijn pokke duur. Van de ruitenwisserinstallatie is de bij de rechterruitenwisser de bevestiging van het stangensysteem te ruim geworden waardoor deze regelmatig losschiet... De enige oplossing die de garage biedt is de vervanging van de gehele ruitenwisserinstallatie a ¤150,- exclusief montage en btw.... Terwijl ##$@ de stangetjes in kwestie los niet meer dan ¤0,50 zouden mogen kosten.
Ik ga wel een andere oplossing zoeken. Dit is gewoon afzetterij![]()
quote:
Duitse 'Hirsi Ali' stopt na bedreigingen
Gepubliceerd op woensdag 06 september 2006
Ze werd geslagen, bedreigd en zelfs neergeschoten. Jarenlang zette Seyran Ates zich consequent in als advocate van onderdrukte moslimvrouwen. Maar de Duitse 'Hirsi Ali' boog deze week uiteindelijk toch voor de druk van de terreur.
Bij onze oosterburen geldt Seyran Ates, een flamboyante Turkse advocate, als het Duitse equivalent van Ayaan Hirsi Ali. Ruim twintig jaar heeft de vriendelijke Ates (43) zich ingezet voor de rechten van onderdrukte Turkse en Koerdische vrouwen in de Bondsrepubliek. Ze is een boegbeeld van onverzettelijkheid en strijd tegen gedwongen huwelijken, eerwraak en het verplichte dragen van de hoofddoek.
Als een komeet
Voor de Duitse rechtbank verdedigde ze haar cliënten met verve. Ze schreef boeken (onder meer Die Geschichte einer deutschen Türkin), gaf talrijke lezingen en verscheen met regelmaat in politieke talkshows op de tv-zenders ARD en ZDF. Haar carrière verliep als een komeet.
Tot nu. Volkomen onverwacht maakte Seyran Ates op haar website bekend dat ze stopt met haar werk als advocate. Ze heeft haar goedlopende kanselarij in Berlijn opgegeven, net als haar lidmaatschap van de vrouwenorganisatie Terre des Femmes.
,,Door de acute bedreiging van juridische tegenstanders van mijn cliënten is mij weer eens pijnlijk duidelijk geworden hoe gevaarlijk het werk als advocaat was en hoe weinig ik als individu beschermd word.” Aldus de verklaring van Ates, draagster van verschillende prijzen, bij haar terugtreden.
Vorige week assisteerde ze een Turkse vrouw voor de rechtbank bij een scheiding. Na afloop werd het tweetal op een metrostation in Kreuzberg, een migrantenwijk in West-Berlijn, door de boze echtgenoot in elkaar geslagen. ,,Jij hoer, welke smoesjes prent jij mijn vrouw in haar hoofd”, brulde de verdachte, Mehmet O. Niemand greep in.
Daarna was voor Ates de maat vol. Ze capituleerde voor het geweld en de aanhoudende bedreigingen. Maar de strijdbare vrouw kondigde aan om haar missie voort te zetten.
Geschokt
De Duitse publieke opinie reageerde geschokt op Ates’ verrassende besluit. De Berlijnse senator van Justitie bood in tweede instantie toch politiebescherming aan. De Duitse advocatenbond liet weten een nieuwe kanselarij voor de met de dood bedreigde Ates te zoeken.
Politici van de sociaal-democratische SPD tot de conservatieve CDU verklaarden dat Ates met haar activiteiten het openbare debat over geweld en onderdrukking tegen vrouwen op gang heeft gebracht.
Seyran Ates weet hoe hoog de prijs voor persoonlijke vrijheid is. Als kind werd ze door haar vader en broers geslagen. Toen het zevenkoppige Turkse gezin in 1969 van Istanboel naar een simpele éénkamerwoning in de West-Berlijnse arbeiderswijk Wedding verhuisde, veranderde er niet veel. Nog steeds werd ze door haar familie mishandeld, maar nu moest ze hen ook nog eens bedienen. Ook was het verboden om alleen buiten te spelen. Reden genoeg om met zeventien jaar hals over kop het ouderlijk huis te verlaten.
,,Mijn broers hebben mij in Turkije niet geslagen”, herinnert zich Seyran Ates: ,,We hebben armoede leren kennen, maar geweld hoorde daar niet bij. Mijn vader is nog opgegroeid met het idee dat je kinderen en vrouwen af en toe moet slaan. Dat heeft hij doorgegeven aan zijn zoons, in een situatie waarin hij zelf werd vernederd. Als gastarbeider had hij het niet breed. In Turkije wordt tegenwoordig openlijk over geweld in het gezin gesproken.”
Aanslag
Na haar vlucht sliep Seyran Ates bij vrouwen, woonde in woongroepen. Uiteindelijk vond ze toevlucht bij een bevriende advocate, die haar overhaalde om rechten te studeren. In 1984 werd ze in een centrum voor migrantenvrouwen met familieproblemen door een 50-jarige Turk, een lid van de extreemrechtse Grijze Wolven, neergeschoten. De vrouw
naast haar stief. Het fysieke en psychologische herstel kostte Ates zes jaar van haar leven.
Als advocate vocht het SPD-lid onophoudelijk tegen de moeizame integratie van migranten. De multiculturele maatschappij zag ze als mislukt aan en sprak schamperend over ‘de georganiseerde onverantwoordelijkheid’. Seyran Ates noemt haar landgenoten in Duitsland ‘achterlijk’, een opmerking waarmee ze zich veel vijanden maakte. ,,Die komen allemaal uit Anatolië en hebben zich met hun islamitische tradities in Duitsland teruggetrokken. Werkelijke integratie heeft hier niet plaatsgevonden en dat is ook de schuld van de Duitse politiek.’’
Seyran Ates heeft een verklaring voor het aanhoudende geweld tegen Turkse en Koerdische vrouwen: ,,De meisjes zijn succesvoller in Duitsland. Ze concentreren zich op hun school. Daarom krijgen ze de wraak van de mannen te voelen.”
Toen de Turkse vrouw Hatan Sürücü (24) in 2005 door haar broers werd vermoord omdat ze 'leefde als een Duitse', organiseerde Seyran Ates voor het slachtoffer een stille tocht. Nu is ze zelf weer slachtoffer van geweld geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
omie-en en zelfs otrie-en zijn twijfelachtig op zn best.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:28 schreef sigme het volgende:
en -mie dan?
quote:Op woensdag 6 september 2006 14:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
gie-en zijn slecht (muv -biologie). -kunde is da bomb.
quote:'Turkije wordt steeds meer anti-westers'
'Gematigde, liberale mensen in Turkije worden anti-Amerikaans en anti-EU,' aldus Gül, 'als onze jonge, dynamische, goedopgeleide en economisch actieve mensen bitter worden, is dat niet goed. Hun gevoelens zijn veranderd ten aanzien van de wereldpolitiek en strategische kwesties. Dat is gevaarlijk.'
quote:Turkije martelt nog steeds gevangenen
STRAATSBURG/ANKARA - Turkije martelt nog steeds gevangenen. Het aantal mishandelingen neemt wel af, maar er is geen reden om gerust te zijn. Dat meldde de mensenrechtenorganisatie Raad van Europa woensdag in een rapport.
Een onderzoeksdelegatie van de raad ontmoette meerdere personen die vanuit een cel naar een bos waren meegevoerd. Daar zette de politie hen bijvoorbeeld een pistool tegen het hoofd. Sommige onderzoekers zien een toename van dit soort martelingen buiten de gevangenissen.
Martelen van gevangenen is verboden volgens het Verdrag voor de Rechten van de Mens. Turkije heeft dat verdrag ondertekend.
Het rapport zegt erop „te vertrouwen dat de Turkse autoriteiten krachtig doorgaan met hun strijd tegen mishandelingen door de politie”.
quote:Biograaf mag niet schrijven over Ataturk in jurk
ISTANBUL - De biograaf van de vrouw van de Turkse vader des vaderlands Ataturk dreigt een celstraf te krijgen, omdat hij schreef dat Ataturk een islamitische jurk had aangetrokken om te ontsnappen aan een moordcomplot. De anekdote zou een belediging zijn aan het adres van Ataturk, die eigenlijk Mustafa Kemal Pasha heette.
Turkije kent speciale wetten die de nagedachtenis van de staatsman beschermen. De schrijver kan vierenhalf jaar cel krijgen.
De gerespecteerde journalist en schrijver Ipek Calislar verhaalde in het boek over Latife Hanim dat Ataturk gehuld in een chador in 1923 ontsnapte aan zijn belegerde huis. Terwijl zijn vrouw deed alsof hij nog altijd thuis was, haalde hij versterking.
Een lezer klaagde Calislar aan. ‘Om te veronderstellen en te schrijven dat Mustafa Kemal Pasha, aan wiens moed niemand van ons zou durven twijfelen, iets dergelijks zou doen, is de grootste belediging voor hem en voor onze natie’, citeerde de Britse krant The Times uit de aanklacht.
Haal een stukje krimpkous. Kost niks en klaar is kees.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Het is inderdaad een poepdag.
Auto's zijn pokke duur. Van de ruitenwisserinstallatie is de bij de rechterruitenwisser de bevestiging van het stangensysteem te ruim geworden waardoor deze regelmatig losschiet... De enige oplossing die de garage biedt is de vervanging van de gehele ruitenwisserinstallatie a ¤150,- exclusief montage en btw.... Terwijl ##$@ de stangetjes in kwestie los niet meer dan ¤0,50 zouden mogen kosten.
Ik ga wel een andere oplossing zoeken. Dit is gewoon afzetterij![]()
Ik zal wel ff een foto maken. Een goed idee.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een beetje kit doet wonderen of een slangenklemmetje ofzo. Weet niet hoe het precies zit maar minder dan 150 moet kunnen.
Desnoods een topic openen in klussen en wonen ofzo er zijn vast wel techneuten die je willen helpen met advies.
Ik weet niet of dat de oplossing zou zijn.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Haal een stukje krimpkous. Kost niks en klaar is kees.
Wij hebben in Marokko een losschietende ruitewiswasser vastgezet met gaffa-tape. (Ducktape).quote:Op woensdag 6 september 2006 15:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de oplossing zou zijn.
Ik zal binnenkort wel ff een foto plaatsen.
Je bent geweldig, mutant. Ge-wel-digquote:Op woensdag 6 september 2006 15:49 schreef Mutant01 het volgende:
ik hou het denk ik net vol tot 4 uur hoor sigme!
□quote:
De nette oplossing is er een echt 'formulier' van te maken.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:06 schreef Napalm het volgende:
Nerds! Help mij!
Ik wil in ms Word een klein vierkantje maken/ invoeren net zo groot als een letter.
Via insert-symbol kan ik alleen een mini vierklantje vinden en hij moet net een tikje groter zijn.
Het kan want ik heb het al eens eerder gezien in een formulier.
Help!
Je moet ook alleen goede rrrrroomboter gebruiken. Geen bakboter of vetophoping-die-geen-boter-is-maar abusievelijk-vaak-zo-genoemd-wordt (margarine).quote:Op woensdag 6 september 2006 16:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wist je trouwens dat het bij sommige pakjes boter nog best lastig is om er een deukje in te slaan?
je bent een schat...quote:
Wauw, je aanvraag voor het lidmaatschap is geaccepteerd.quote:Op woensdag 6 september 2006 17:26 schreef sigme het volgende:
[..]
De nette oplossing is er een echt 'formulier' van te maken.
Word:
Werkbalken -> formulieren
Klik het selectievakje aan op het moment dat je je cursor hebt staan waar je dat ding wil hebben.
Wordt het grijs - klik dan op 'arcering' (een letter 'a' met streepjes erom) op de formuleren-werkbalk. Dan gaat het grijs weg.
quote:Op woensdag 6 september 2006 18:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
je bent een schat...
[..]
Wauw, je aanvraag voor het lidmaatschap is geaccepteerd.
[afbeelding]
Je mag lid worden van het clubje. Is dat niet genoeg?quote:Op woensdag 6 september 2006 18:33 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Waarom geen 'je bent een schat' voor mij?![]()
Prijzenswaardig?quote:Op woensdag 6 september 2006 18:34 schreef Apropos het volgende:
Dag.
Is het jouw clubje? Een clubje wat jij als aanbeveling ziet? Nee. Nou dan.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je mag lid worden van het clubje. Is dat niet genoeg?
Je bent niet de enige, M. wordt nogal een als 'zij' aangeduid. Ik vind Monidique -> Dominique associatief meer bij elkaar in de buurt.quote:Bovendien denk ik steeds dat Mondique Monique heet. Ik heb positieve associaties met hete Moniqueen..
Wat ik me van de film herinneren kan is dat het mokkel vond dat die gozers goed in bed waren. Maar dat boeit jou niet?quote:Op woensdag 6 september 2006 18:50 schreef sigme het volgende:
Is het jouw clubje? Een clubje wat jij als aanbeveling ziet? Nee. Nou dan.
Lurkenquote:Op woensdag 6 september 2006 18:50 schreef sigme het volgende:
Je bent niet de enige, M. wordt nogal een als 'zij' aangeduid. Ik vind Monidique -> Dominique associatief meer bij elkaar in de buurt.
Nu scheelt het dat M. het vaak over bakkebaarden had toen ik hier lurkte.
Ein volk...quote:
Daar is ie weer: reductio ad Hitlerumquote:
Doch. Je trekt de verkeerde conclusiequote:Op woensdag 6 september 2006 18:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat ik me van de film herinneren kan is dat het mokkel vond dat die gozers goed in bed waren. Maar dat boeit jou niet?
waarover de film of de Sigme??quote:Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Doch. Je trekt de verkeerde conclusie![]()
Hij mag niet als Groep Eerdmans verder gaan, want hij heet niet Eerdmans.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:07 schreef Napalm het volgende:
Heef ie nu zn zetel opgegeven of gaat hij verder als eenmansfractie/ groep Eerdmans?
De sigme.quote:
Dat het mij wel uitmaakt maar dat de tegenpartij het niet te zwaar moet opnemenquote:Welke had ik moeten trekken?
Het kan zijn dat dat grijze verdwijnt als je hem uitprint. En kan je niet gewoon het vakje niet selecteren en dan de lettergrootte aanpassen?quote:Op woensdag 6 september 2006 16:15 schreef Napalm het volgende:
[afbeelding]
zo maar dan zonder grijs vlakje.
Ik kan deze wel copy-pasten maar dan krijg ik die grijze ellende niet weg.
Er is geen Groep Eerdmans. Eerdmans zit nog bij de LPF.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:47 schreef Napalm het volgende:
Hij kan zich toch aansluiten bij groep Eerdmans? Net als die van As die naar groep Nawijn ging?
Groep Eerdmans en Groep Eerdamns.quote:Wat nu als er 2 Eerdmans zijn? Krijg je dan groep Eerdamns I en II?
Hij was toch zelfstandig verder gegaan?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er is geen Groep Eerdmans. Eerdmans zit nog bij de LPF.
[..]
Groep Eerdmans en Groep Eerdamns.
Wegwijs in de Nederlandse politiekquote:Op woensdag 6 september 2006 20:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hij was toch zelfstandig verder gegaan?
Pfff, teveel afsplitsingen. Ik raak in de war.
Ja.quote:Maar het kan toch wel? Als nieuwe afsplitser je aansluiten bij een andere afslpitser en dus formeel deel uit maken van zijn "groep".
Waarom?quote:Op woensdag 6 september 2006 21:44 schreef One_of_the_few het volgende:
over 2 weken ben ik niet meer op fok![]()
buitenland stage.quote:
Veel plezier, veel succes (wat ga je doen?), en ik neem aan dat je ná je stage weer in de beschaafde wereld opduikt, toch?quote:Op woensdag 6 september 2006 22:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
buitenland stage.
Ecuador of polen. In eucador zal het heel moeilijk worden om fok te bereiken. Polen iets makkelijker. Maar ik ga er van uit dat ik er niet meer kom.
Al ben ik de laatste weken er ook minder, tijdgebrek.
Nope, het wordt wel klein rechts. Er is alleen zoveel keuze. Ik voel me net een kind in de snoepwinkel en dat is ff wennen.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:50 schreef du_ke het volgende:
En Napalm ben je er al uit op welke splinter je gaat stemmen?
Welke Sigme conclusie had ik dan moeten trekken?quote:Op woensdag 6 september 2006 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
De sigme.
[..]
Dat het mij wel uitmaakt maar dat de tegenpartij het niet te zwaar moet opnemen.
Ik mis de verwijzing naar hyves pagina's.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wegwijs in de Nederlandse politiek
In Ecuador hebben ze gewoon internet hoor.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:29 schreef One_of_the_few het volgende:
In eucador zal het heel moeilijk worden om fok te bereiken.
zeker, maar om er vaak te komen zal wel niet lukken. Qua tijd en plek waar ik eventueel kom.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:58 schreef NewOrder het volgende:
[..]
In Ecuador hebben ze gewoon internet hoor.
Is Gonny van Oudenallen wel een( LPF)afsplitsing? Ze is toch niet be-edigd als LPF kamerlid? Wat is de definitie hiervoor?quote:
één hoogleraar? Was er hoor en wederhoor? Was die onafhankelijk? Sinds ik weet dat een hoop van die gasten een plek hebben op kosten van deze of gene partij/ belangenvereniging vertrouw ik ze voor geen meter meer.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Donner wordt gekraakt in Nova door een hoogleraar. korte conclusie: kritiek donner niet terecht.
Ze zou op de plek van de LPF komen. Alleen voor de beediging is ze al vertrokken. Ze stond wel op de LPF lijst, dus in die zin is ze wel een afsplitsing. Verder weet ik het ook niet.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:05 schreef Napalm het volgende:
[..]
Is Gonny van Oudenallen wel een( LPF)afsplitsing? Ze is toch niet be-edigd als LPF kamerlid? Wat is de definitie hiervoor?
[..]
Eerlijk gezegd was er maar 1. Dus geen wederhoor....quote:één hoogleraar? Was er hoor en wederhoor? Was die onafhankelijk? Sinds ik weet dat een hoop van die gasten een plek hebben op kosten van deze of gene partij/ belangenvereniging vertrouw ik ze voor geen meter meer.
Ik wil meer hoogleraren.
Ze stond hoog op de verkiezingslijst van de LPF en daarom was zij de eerste persoon die volgens de wet de vrijgekomen LPF-zetel kon claimen.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:05 schreef Napalm het volgende:
Is Gonny van Oudenallen wel een( LPF)afsplitsing? Ze is toch niet be-edigd als LPF kamerlid? Wat is de definitie hiervoor?
Je weet nu nog niet waar je over 2 weken op stage gaatquote:Op woensdag 6 september 2006 22:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
buitenland stage.
Ecuador of polen. In eucador zal het heel moeilijk worden om fok te bereiken. Polen iets makkelijker. Maar ik ga er van uit dat ik er niet meer kom.
Al ben ik de laatste weken er ook minder, tijdgebrek.
Zou dat het laagste zijn wat je in de landelijke politiek kan bereiken?quote:Op woensdag 6 september 2006 23:18 schreef Bluesdude het volgende:
Eigenlijk is ze een LPF-uitwerpsel..
ahah ja idd, goed he.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je weet nu nog niet waar je over 2 weken op stage gaat?
Goede voorbereiding![]()
Cool hoor. Succes iig.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:31 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ahah ja idd, goed he.
Nee, het is nogal ingewikkeld allemaal. Veel geregeld al en veel toezeggingen gehad die men niet nakwam.
Nu moet alles in eens snel, maar hopelijk gaat het goed.
dank allebei.quote:
Er zit ook een leuke krabbenscene in 'the wayward cloud'. Niks voor mij, die beesten, mij teveel poten..quote:
Ik had vroeger een meisje in het dorp woonde dat zo heette, al werd het anders gespeld. Altijd mooie naam gevonden. Bij gebrek aan kinderwens noemde ik mijn eigenste vlees&bloed op fok dan maar zo.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:38 schreef Napalm het volgende:
Waarom heet je eigenlijk SIgme? Dat is de naam van de franse BBE ofzo.
Zondagnacht wordt die film toch uitgezonden op BNN? Zou mooi zijn als ze er, achteraf of vooraf, wat kritieken op zouden laten zien.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:23 schreef Apropos het volgende:
''Er zijn geen identificeerbare onderdelen van een Boeing gevonden'''.......
Goeiemorgen Mutant!quote:Op donderdag 7 september 2006 09:21 schreef Mutant01 het volgende:
Vandaag ga ik het denk ik niet drooghouden sigme.
Pfew, dat scheelt me weer bloed zweet en tranenquote:Op donderdag 7 september 2006 09:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Goeiemorgen Mutant!
Vanochtend heb je het weer fabuleus gedaan. Precies een regenvrij slot dat kwartiertje dat ik onderweg was. (En daarna allemaal verzopen collega's die komen binnendruppelen).
Je bent je gewicht in goud waard.
Doe vanmiddag geen moeite, ik word met de auto afgehaald.
Gelovigen moeten wel een beetje meewerken natuurlijkquote:Op donderdag 7 september 2006 09:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pfew, dat scheelt me weer bloed zweet en tranen
Publieke homoseks?quote:Op woensdag 6 september 2006 23:59 schreef Aoristus het volgende:
mooi voor de vvd dat ze van Schijndel d'r uit hebben geflikkerd, hij was degene die gedoogzones voor homosex wilde realiseren in Amsterdam
Anzar = regenquote:Op donderdag 7 september 2006 09:32 schreef Napalm het volgende:
Wat is Mutant eigenlijk Anzar?
of hebben jullie het over:
[afbeelding]
?
Jaaah, valt weer mee dat deze rechtse rakker de goden van niet-Arabische Noord-Afrikaanse volkeren kent..quote:
Mutant is niet Aznar. Maar wel verantwoordelijk voor het weer.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
Jaaah, valt weer mee dat deze rechtse rakker de goden van niet-Arabische Noord-Afrikaanse volkeren kent..![]()
Hoho, alleen de slechte dingen natuurlijk.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:46 schreef sigme het volgende:
Mutant is niet Aznar. Maar wel verantwoordelijk voor het weer.
Moslims zijn overal voor verantwoordelijk, dat weet je toch?
Lekker teren op je naam (wat een verrotte stem heeft 'ie tegenwoordig).quote:NEW YORK - Bob Dylan is back at the top of the charts — for the first time in 30 years. His new album, "Modern Times," reached No. 1 on the album sales chart, selling 192,000 units in its first week of release, according to Nielsen SoundScan figures released Wednesday.
Nee, het betekend in het berbers "regen".quote:Op donderdag 7 september 2006 10:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
Jaaah, valt weer mee dat deze rechtse rakker de goden van niet-Arabische Noord-Afrikaanse volkeren kent..![]()
het plan werd gedragen door groenlinksquote:
quote:De Pakistaanse radicale moslimleider Mohammad Anas Noorani Siddiqui komt zondag 10 september naar Amsterdam om leiding te geven aan een internationale conferentie in de Taibah-moskee in Amsterdam Zuidoost, zo meldt De Telegraaf vandaag. De imam, die dreigt met de doodstraf tegen iedereen die de profeet Mohammed beledigt, is voorman van een radicaalislamitische partij Jamiat Ulema Pakistan (JUP), die eerder een fatwa uit 1998 van terreurleider Osama bin Laden onderschreef. Die fatwa lag ten grondslag aan de aanslagen van 11 september 2001 in de VS.
Anas Noorani organiseerde eerder dit jaar tijdens de rel rond de Deense Mohammed-cartoons, felle antiwesterse protesten in Pakistan. In maart ondersteunde hij op emotionele wijze een doodvonnis voor alle lasteraars van de profeet. Zijn politieke partij hekelt de ongelovigen en wil wegens de spotprenten alle banden met het Westen verbreken.
Het bestuur van de Surinaams/Pakistaanse Taibah-moskee, de grootste moskee van Amsterdam gevestigd in de Bijlmermeer, weigert ieder commentaar. De inlichtingendienst AIVD is al enige tijd beducht voor mogelijk radicaliserende invloeden vanuit Pakistan.
Hehe, de praktijken in het Anne Frankplantsoen werden ook een tijd gedoogd...quote:Op donderdag 7 september 2006 12:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
het plan werd gedragen door groenlinks
Je ziet het helemaal voor je he, parken waar je je hond niet mag uitlaten, omdat er mannen in de bosjes aan het ritselen zijn
quote:AMSTERDAM - Google zet zijn conflict met nieuwsuitgevers verder op scherp. De zoekmachine biedt sinds gisteren ook toegang tot nieuwsarchieven, die tot tweehonderd jaar terug gaan.
quote:Op donderdag 7 september 2006 12:50 schreef pberends het volgende:
Het lachertje van de dag:
Verbod voortplanten voor Raffaëla-vrouwen.
quote:Verder zou de donkere Raffaëla blij zijn met de lichte huid van haar kindje. "Ik worstel er zelf ook altijd mee en daarom zou ik dat mijn kind niet willen aandoen", zegt zij in het weekblad.
quote:Op donderdag 7 september 2006 12:59 schreef zakjapannertje het volgende:
vandaag alles 7 september 1991 wat Kink FM uitzendt, zelfs het ANP-nieuws, straks vast weer over gerommel in Joegoslavie
NewsBank - Dec 15, 1989. Niets veranderd.quote:WASHINGTON - DEFENSE SECRETARY Dick Cheney plans to move ahead with plans to build five B-2 Stealth bombers in the next fiscal year, Pentagon sources said Thursday. But they added that he had yet to decide on the full program, a plan for 132 planes at a cost of $70 billion.
Cheney made his decision to recommend the building of five B-2s as he was putting the final touches on the defense budget for the fiscal year that begins Oct. 1. President George Bush will send the overall federal budget
moet het echt op skinheads aankomen?quote:Op donderdag 7 september 2006 12:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hehe, de praktijken in het Anne Frankplantsoen werden ook een tijd gedoogd...
inderdaad, geen reet veranderd. Het is alsof de jaren 90 nooit bestaan heeftquote:Op donderdag 7 september 2006 13:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
NewsBank - Dec 15, 1989. Niets veranderd.
De winters waren kouder...quote:Op donderdag 7 september 2006 13:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
inderdaad, geen reet veranderd. Het is alsof de jaren 90 nooit bestaan heeft
Ik gok een Indiër. Meteen dataminen en SPSS'en en terugmailen naar Jan.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:54 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
Welke geduldige ziel zal er aan de andere kant van de lijn hangen?
quote:Op donderdag 7 september 2006 13:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik gok een Indiër. Meteen dataminen en SPSS'en en terugmailen naar Jan.
denk dat-ie meer geld heeft dan wijquote:Op donderdag 7 september 2006 15:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat heb jij toch met hoeren?
Zijn alle schaarsgeklede dames hoer?quote:Op donderdag 7 september 2006 15:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat heb jij toch met hoeren?
Zeker. Niet.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Zijn alle schaarsgeklede dames hoer?
Hmm. Interpunctie, interpretatie. Ik interpreteeer dit maar als 'zeker niet'.quote:
Ik kijk liever naar hoeren dan die smerige behaarde snorremans in je icon.quote:
Ahhhhh, Botje kan het niet geloven, en dat ging alleen maar om geheime gevangenissen.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:13 schreef Monidique het volgende:
Haha. Ha ha. Minister Bot is boos.
Maar die zijn allemaal minder foutquote:Op donderdag 7 september 2006 15:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er zijn mooiere Engelse vrouwen.
PWND.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Ahhhhh, Botje kan het niet geloven, en dat ging alleen maar om geheime gevangenissen.
er zijn wel meer mensen eens boos..quote:Op donderdag 7 september 2006 15:13 schreef Monidique het volgende:
Haha. Ha ha. Minister Bot is boos.
Vrouwen die zich laten uithuwelijken noem ik pas hoeren.quote:
Foutheid fetisj?quote:Op donderdag 7 september 2006 15:18 schreef pberends het volgende:
Maar die zijn allemaal minder fout.
Heeft alex jones naaast een goed gevulde bankrekening ook nog gelijk..quote:Op donderdag 7 september 2006 15:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Ahhhhh, Botje kan het niet geloven, en dat ging alleen maar om geheime gevangenissen.
Wat zullen die pro-Amerikaanse politici als Van Baalen, Kamp en Van Aartsen wel niet reageren als 9/11 een inside job blijkt te zijn? Allemaal een hartverzakking? Zoveel ervaring en opleiding en er dan toch ingetuind?
Yes. But this is politics.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
PWND.
Maar natuurlijk wist Bot ook wel dat Rice een leugenachtige vrouw is, die niet vertrouwd kan worden, maar zoiets kan je als vazalstaat natuurlijk niet zo snel zeggen. Maar het lijkt mij toch overduidelijk (voor mij was het natuurlijk allang al duidelijk) dat dit Amerikaanse regime nu nooit meer vertrouwd kan worden, dat moet elk land in Europa, in de wereld, nu toch gewoon erkennen en daarnaar handelen?
quote:Op donderdag 7 september 2006 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het betekend in het berbers "regen".
http://www.mondeberbere.com/religion/anzar/anzar_camps.htmquote:Anzar is een Amazigh god. Zijn naam betekent de regen. Hij was volgens de mythe de god van de regen en het water. Hij kon het water schenken en verbieden.
dus we hebben zo een dronken mod?..quote:Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef Drugshond het volgende:
Rochefort 10, voor 1,10 euro per flesje![]()
Hoe jij vrouwen noemt is niet relevant. Een ander zou ze eerder slachtoffer noemen.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Vrouwen die zich laten uithuwelijken noem ik pas hoeren.
Waar?quote:Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef Drugshond het volgende:
Rochefort 10, voor 1,10 euro per flesje![]()
Haha.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe jij vrouwen noemt is niet relevant. Een ander zou ze eerder slachtoffer noemen.
Ik noem vrouwen hoer als ze aan de definitie van hoer voldoen. Niet omdat ik vanuit een bepaald (onderbuik)gevoel spreek.
Dat verschil zien jullie toch niet.... Maar ik ga zo wel maffen (middag dutje).quote:Op donderdag 7 september 2006 15:59 schreef One_of_the_few het volgende:
dus we hebben zo een dronken mod?..
Poppel, net onder Goirle.... "de bierkelder" (tegen over het bezinestation).quote:
Het beroep "de hoer spelen" bestaat veeel langer dan de Qu'ran.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe jij vrouwen noemt is niet relevant. Een ander zou ze eerder slachtoffer noemen.
Ik noem vrouwen hoer als ze aan de definitie van hoer voldoen. Niet omdat ik vanuit een bepaald (onderbuik)gevoel spreek.
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat verschil zien jullie toch niet.... Maar ik ga zo wel maffen (middag dutje).
Ik kom nooit in Goirle, en al helemaal niet in fuckin' Poppel.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Poppel, net onder Goirle.... "de bierkelder" (tegen over het bezinestation).
Daar moet ik vaker wezen....
Sterker nog, ik denk dat ik voor een hoop leden van de polsociëteit spreek als ik zeg dat we liever hebben dat je drinktquote:Op donderdag 7 september 2006 16:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat verschil zien jullie toch niet.... Maar ik ga zo wel maffen (middag dutje).
Bulderen met die gast...quote:Op donderdag 7 september 2006 15:43 schreef Autodidact het volgende:
"Heeft u mensen op uw kieslijst staan?"
Fortuyn: "Ja"
"Allemaal familie zeker....haha haha".
Oud-journalist Ton Elias, nu nr. 23 op de VVD-lijst.
rubber kogels? I like the way you thinkquote:
quote:
Buttplugs?quote:
Dat is toch goed?quote:Op donderdag 7 september 2006 18:09 schreef du_ke het volgende:
[..]Als die buren oordopjes in hebben moet de muziek nog harder
.
Nee, na jouw diarree niet meer.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:18 schreef du_ke het volgende:
Anale fase P?
quote:Wat vinden 55-plussers van de AOW-plannen van de PvdA?
Na felle kritiek op het eerste AOW-voorstel van de PvdA paste Wouter Bos het plan snel aan. De macht van de oudere kiezer is groot: de stemgerechtigden van 55 jaar en ouder zijn goed voor eenderde van alle Kamerzetels. Netwerk onderzocht daarom of het nieuwe AOW-plan wel op sympathie van de oudere kiezer kan rekenen. Marcel van Dam, die het oude AOW-plan onder vuur nam, reageert op de resultaten.
Spetterpoepquote:Op donderdag 7 september 2006 18:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, na jouw diarree niet meer.
Dan wel ja, gelukkig fietst er hier zo'n jan lul door de straat die de wijkagent heet te zijn, die zal het wel even opknappen met z'n knuppeltjequote:Op donderdag 7 september 2006 18:19 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat is toch goed?
Dan bel je 0900-tuig en komt te politie even de wet handhaven
[afbeelding]
Nooit zelf doen wat een ander beter kan!
en?quote:Op donderdag 7 september 2006 18:40 schreef One_of_the_few het volgende:
opdrachtomschrijving ecuador binnen
to serve and to protectquote:Op donderdag 7 september 2006 18:32 schreef du_ke het volgende:
Met de blanke klewang er overheen.
Das het gaat door?quote:Op donderdag 7 september 2006 18:40 schreef One_of_the_few het volgende:
opdrachtomschrijving ecuador binnen
Je vervuilt 5000 klilometer atmosfeer per maand met de auto, bedoel je!quote:Op donderdag 7 september 2006 19:02 schreef Sidekick het volgende:
Ik rij 5000 kilometer per maand met de auto.
quote:Op donderdag 7 september 2006 19:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Das het gaat door?
Gaaf!
Wat moet je doen?
Het is een recycling project. We gaan er een proces maken voor onderhoud aan de machines. Het ontwerpen/tekenen van machines en ideeen aandragen om het te verbeteren, waaronder op milieu gebied. In Quito, hoofdstad van Ecuador.quote:
Ik reis niet meer met het OV. Ik kies liever voor snel, comfortabel en makkelijk. Kortom ik hecht veel waarde aan vrijheid.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:54 schreef Monidique het volgende:
MrX1982, jij reist toch ook wel eens met het openbaar vervoer? Sterker nog, ik dacht dat je als student zelfs een OV-kaart had?
Maar je deed het wel dus?quote:Op donderdag 7 september 2006 19:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik reis niet meer met het OV. Ik kies liever voor snel, comfortabel en makkelijk. Kortom ik hecht veel waarde aan vrijheid.
Gna gna, koel mên...quote:Wederom is de poging van de overheid om zieltjes te winnen voor het OV mislukt.
als dat het enige probleem is...quote:Op donderdag 7 september 2006 19:04 schreef Sidekick het volgende:
Die astronomische afstand betekent dat ik in 75 maanden de afstand naar de maan kan overbruggen. Enig nadeel is dat er weinig toiletten onderweg te vinden zijn.
De Amerikaanse Marathon.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
als dat het enige probleem is...
wat doe je dat je elke maand 5000 kilometer rijd...
Ik moet toch weten waar ik over praat dus ja.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:07 schreef Monidique het volgende:
Maar je deed het wel dus?
Sowieso gasgeven en tanken, nooit tegelijkertijd (!), anders gaat dat niet lukken.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:08 schreef One_of_the_few het volgende:
wat doe je dat je elke maand 5000 kilometer rijd...
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 7 september 2006 19:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Sowieso gasgeven en tanken, nooit tegelijkertijd (!), anders gaat dat niet lukken.
Het is een mythe van de oliemaatschappijen dat je moet tanken?quote:
Jerry Springer taferelen.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:24 schreef pberends het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/017019.html
[afbeelding]
"Die klappen en juichen op het juiste moment"quote:Op donderdag 7 september 2006 19:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jerry Springer taferelen.
Op het einde The Final Thoughts van Bos.
Ja, ik word gedwongen in een communistische collectiviteitsregeling.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:21 schreef MrX1982 het volgende:
Heb je een brandstofpas?
En Wouter, Wouter, Wouter roepen als ze gaan vechten tijdens het debatquote:Op donderdag 7 september 2006 19:27 schreef pberends het volgende:
"Die klappen en juichen op het juiste moment"
Je hoeft er niet te werken.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:28 schreef Sidekick het volgende:
Ja, ik word gedwongen in een communistische collectiviteitsregeling.
Dat bedrijf Die overheid is trouwens ook eigenaar van alle auto's van haar klanten burgers.
Dat is een tip.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:26 schreef Monidique het volgende:
Ik doel op dat 'nooit tegelijkertijd'.
quote:Op donderdag 7 september 2006 19:24 schreef pberends het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/017019.html
[afbeelding]
quote:En overal waar de islam de baas is, is het gewoon verschrikkelijk. Al die dubbelzinnigheid. Het heeft wel iets weg van die oude gereformeerden. Gereformeerden liegen altijd. En hoe komt dat? Omdat ze een normen- en waardenstelsel hebben dat zo hoog ligt dat je dat menselijkerwijs niet kunt handhaven.
Pimmetje @ Harry Mensch!quote:
Harry, nog kritieklozer dan Bassie en Adriaan.quote:
Bassie is anders best kritisch op adriaan....quote:Op donderdag 7 september 2006 20:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Harry, nog kritieklozer dan Bassie en Adriaan.
quote:07 September 2006
Remkes: angst voor terreur neemt af
Nederlanders zijn de afgelopen zes maanden minder bang geworden voor een terroristische aanslag. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft dat gezegd in de Tweede Kamer.
De angst is volgens Remkes afgenomen dankzij de publiekscampagne 'Nederland tegen terrorisme'. Voor de campagne op radio en televisie was 21 procent van de ondervraagden bang voor een aanslag, daarna nog maar 14 procent.
De meeste fracties maken zich zorgen over de toenemende radicalisering onder moslims in Nederland. Volgens Remkes zijn er zo'n zes moskeeën waar mogelijk radicale stromingen actief zijn.
Dat 'Londen' alweer meer dan een jaar achter ons ligt, zal er inderdaad niets mee te maken hebben.quote:
denk het ook..quote:Op donderdag 7 september 2006 20:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat 'Londen' alweer meer dan een jaar achter ons ligt, zal er inderdaad niets mee te maken hebben.
je bedoelt dat explosief waar toevallig je auto op rijdt. Wat onder druk snel ontploft of bj hoge temperaturen. Dat je auto motor niet explodeert...quote:Op donderdag 7 september 2006 21:05 schreef Sidekick het volgende:
Ik rijd dagelijk met explosieve vloeistoffen het halve land door, maar voor de rest wijst niets op eventuele kwade bedoelingen van mijn kant.
Hier wel in de POL SC komen niet zo gek veel fortuynisten.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:25 schreef Aoristus het volgende:
wij allemaal, maar dat mag je weer niet zeggen zeker?
heerlijk inderdaadquote:Op donderdag 7 september 2006 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Pim en zijn Volk
Briljant topic met mooie bijdrage van JohnD.
de viezerikquote:Op vrijdag 8 september 2006 08:17 schreef sigme het volgende:
Wat ik toch nou aan m'n fiets heb hangen..
Een hogere manager die me niet-werkgerelateerde emailtjes stuurt..
You beat the system, man.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wederom is de poging van de overheid om zieltjes te winnen voor het OV mislukt.
Je hebt mailquote:
quote:Op donderdag 7 september 2006 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Pim en zijn Volk
Briljant topic met mooie bijdrage van JohnD.
Wat moet ik me daar toch bij voorstellen?quote:Op vrijdag 8 september 2006 08:17 schreef sigme het volgende:
Wat ik toch nou aan m'n fiets heb hangen..
Een hogere manager die me niet-werkgerelateerde emailtjes stuurt..
Hangbipsquote:
www.oudwijf.nlquote:Op vrijdag 8 september 2006 09:13 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
![]()
http://www.hansanders.nl ?
Tsja. Gewoon. Hoe leg ik dat nou uit. Kan je er niets bij voorstellen?quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar toch bij voorstellen?![]()
Er is buiten het werk natuurlijk een scala aan onderwerpen. Welke onderwerpen snijdt hij aan in zijn mailtjes?quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. Gewoon. Hoe leg ik dat nou uit. Kan je er niets bij voorstellen?
Nou, hij kent mij helemaal niet, en ik hem niet, dus het beperkt zich tot belevenissen in en om kantoor.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Er is buiten het werk natuurlijk een scala aan onderwerpen. Welke onderwerpen snijdt hij aan in zijn mailtjes?
Oeh! De bekende omzwervende beweging! Nou, succes.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, hij kent mij helemaal niet, en ik hem niet, dus het beperkt zich tot belevenissen in en om kantoor.
Laat het nu via een andere garage doen. Kerel probeert op een zo goedkoop mogelijke wijze twee nieuwe verbindingsstukkken te krijgen. Desnoods van de sloop. Hij belt nog om te zeggen wat het gaat kosten.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:38 schreef du_ke het volgende:
Hee Sjors hoe is het met je ruitenwisser?
Ghe. Ik hou het netjes. Wel een beetje charmant en grappig, maar niet in de buurt van flirtenquote:Op vrijdag 8 september 2006 09:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Oeh! De bekende omzwervende beweging! Nou, succes.![]()
quote:Slagveld buiten de geest van de Kamer
De PvdA verhinderde gisteren in de Tweede Kamer een spoeddebat over Afghanistan. De politiek heeft moeite met alle snelle veranderingen daar.
Van ‘opbouwactiviteiten’ naar het slagveld – de strategie van de NAVO om in Zuid-Afghanistan de hearts and minds van de bevolking te winnen, blijkt in de afgelopen maanden razendsnel verschoven. „De Afghaanse bevolking kiest, na vele jaren van burgeroorlog, voor wie zij als de sterksten zien”, legde minister Kamp (Defensie, VVD) gisteren uit in het tv-programma Nova. „Als ze denken dat de NAVO de sterkste is, kiezen ze voor ons, en als ze denken dat het de Talibaan is, kiezen ze voor de Talibaan”.
Het onverwachte offensief van de Talibaan in de Zuid-Afghaanse provincies Helmand en Kandahar, waar Britten en Canadezen zware verliezen lijden, blijft ook voor Nederland niet zonder gevolgen, legde Kamp uit, hoewel het in ‘onze’ provincie Uruzgan nog relatief rustig is.
Ten tijde van de parlementaire behandeling van ‘Uruzgan’ – begin dit jaar – leefde nog het beeld van een ‘eigen’ Nederlandse provincie waar rust, veiligheid en goed bestuur gebracht zouden worden. Dat is officieel nog steeds het streven, maar het onverwachte offensief van de Talibaan van de afgelopen maanden leidt, ook in de Nederlandse politiek, tot een wijziging van de doctrine. Zuid-Afghanistan moet als één veiligheidsproject worden gezien, maakte Kamp gisteren duidelijk.
Het blijft dus ook niet bij de huidige bijdragen van Nederlandse troepen aan de oorlog die zich afspeelt in de aan Uruzgan grenzende provincies Kandahar en Helmand. Niet nader omschreven Nederlandse troepen zijn ‘achter de hand’ om de Canadezen direct bij te staan bij hun offensief tegen de Talibaan in de Panjwayi-vallei, onthulde de minister. Nederland draagt inmiddels al op allerlei manieren bij aan de strijd: door de als tijdelijk aangekondigde vervanging van de Canadezen op de basis Martello, de inzet van een pantserhouwitser en de luchtsteun door Nederlandse F-16’s en Apaches. Wanneer Nederland, zoals voorzien, op 1 november voor een halfjaar het NAVO-commando overneemt in heel Zuid-Afghanistan, zullen enkele honderden militairen deel gaan uitmaken van een ‘quick reaction force’.
De Tweede Kamer heeft zichtbaar moeite deze ontwikkelingen bij te benen. Wat steeds meer het karakter draagt van een Nederlandse bijdrage aan een regionale antiguerrillaoorlog, beweegt zich formeel niet buiten de kleine lettertjes van wat de regering begin dit jaar aan de Kamer ter instemming had voorgelegd, maar wel tegen de geest van het ‘ontwikkelingsproject Uruzgan’ dat de Haagse politiek indertijd voor ogen stond. Urenlang hebben de vaste Kamercommissies voor Defensie en Buitenlandse Zaken de afgelopen dagen gesproken over de mogelijkheden voor een Kamerdebat over de ontwikkelingen in Afghanistan. Met name de coalitiepartijen CDA en VVD legden er weinig enthousiasme voor aan de dag. Onder verwijzing naar allerlei agendaproblemen wisten zij een debat naar 26 september te verschuiven. En dat terwijl de Kamer voor het laatst in juni – nog voor alle nieuwe ontwikkelingen – over Afghanistan heeft gesproken.
De linkse oppositie van PvdA, SP en GroenLinks vond 26 september te laat, maar toen GroenLinks gisteren probeerde een spoeddebat met Kamp uit te lokken, bleek de PvdA daar plotseling tegen en kwam het voorstel dus niet aan de dertig Kamerzetels die voor een spoeddebat nodig zijn.
De PvdA wil eerst nog een brief waarin Kamp ingaat op allerlei problemen die de afgelopen maanden zijn gerezen: het gebrek aan een gemeenschappelijke strategie tussen de NAVO-troepen in Zuid-Afghanistan, en het algemeen gebrek aan NAVO-militairen voor de gevechtsacties.
Zodat de minister van Defensie gisteren wél op de televisie de nieuwe ontwikkelingen kon toelichten, maar niet in het parlement. Inmiddels is een compromis tot stand gekomen tussen linkse oppositie en coalitie: er komt nu – bij uitzondering op een maandag, als de Kamer gewoonlijk niet vergadert – een zogeheten ‘algemeen overleg’ over Afghanistan op 18 september. Daarnaast heeft de regering zich bereid verklaard het parlement vertrouwelijk, dus achter gesloten deuren, te informeren over de jongste ontwikkelingen.
Wacht maar tot hij zich niet meer kan inhouden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe. Ik hou het netjes. Wel een beetje charmant en grappig, maar niet in de buurt van flirten.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wacht maar tot hij zich niet meer kan inhouden.Dan wordt het ineens een probleem.
Je moet wel iig 'per ongeluk' laten vallen dat je samenwoont en heeeeel gelukkig bent.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:48 schreef Autodidact het volgende:
Irritante vierkantjes, GB. Heb je een link?
Die is bij mij prima in orde.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:50 schreef Autodidact het volgende:
Kijk 's naar de tekst in je citaat.
Die zijn speciaal voor Napalm die zocht ze nog.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:50 schreef Autodidact het volgende:
Kijk 's naar de tekst in je citaat.
Slechte ervaringen?quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wacht maar tot hij zich niet meer kan inhouden.Dan wordt het ineens een probleem.
Je moet wel iig 'per ongeluk' laten vallen dat je samenwoont en heeeeel gelukkig bent.
Zou het dan aan mij liggen? Ik zie drie vierkantjes!quote:Van ‘opbouwactiviteiten’ naar het slagveld –
Ik zie hier een regel tekst.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zou het dan aan mij liggen? Ik zie drie vierkantjes!
Ik heb uiteraard wel ervaring met flirten via de mailquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |