abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41561458
quote:
Andere tijden - Pim en zijn Volk

Donderdag 7 september (morgen) 20.55, Nederland 2

Tweeluik over Pim Fortuyn (1): Vijf jaar geleden begon de opmars van Pim Fortuyn in de Nederlandse politiek. Het geschiedenisprogramma Andere Tijden begint zijn nieuwe serie afleveringen met een tweeluik over deze zeer recente historie.

Het sprak met een lange rij mensen die Fortuyn van dichtbij meemaakten, maar ook met onbekende burgers die zich destijds zeer tot het fenomeen aangetrokken voelden. Heel bijzonder is de rondleiding die de Andere Tijden-camera kreeg door het woonhuis van Fortuyn, het Palazzo dit Pietro in Rotterdam.

Alles is daar nog in precies dezelfde staat als toen Fortuyn daar op de ochtend 6 mei 2002 vertrok: het huis is nadien gekocht door de vastgoedmagnaat Thunnissen die Fortuyn ook financieel bijstond tijdens zijn politieke opkomst. Alles heeft zijn plaats gehouden, zelfs Fortuyns bed wordt nog wekelijks gelucht.

Er is veel onbekend archiefmateriaal te zien waarin Fortuyn optreedt. Daarbij blijkt dat hij tien jaar lang een graag geziene en verbaal zeer begaafde spreker was in tal van uitzendingen. De vrienden van Fortuyn die op hem terugblikken zijn het erover eens dat hij in wezen een eenzame man was.

Zijn campagneleider bij Leefbaar Nederland, Kay van de Linde, geeft toe dat hij aanvankelijk niets in Fortuyn zag, maar na enige tijd geheel door de bocht ging. 'We hadden goud in onze handen', aldus Van de Linde in Andere Tijden. Presentatie: Hans Goedkoop.

Kijk, dat wordt interessant. Hier een speciaal topic over de uitzending en "legacy" van Fortuyn op de komende verkiezingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door pberends op 06-09-2006 20:52:47 ]
pi_41561557
dit lijkt op verheerlijking van een man
Een man die het overgens "helaas "nooit heeft kunnen waar maken.
pi_41564190
tvp!
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_41564307
Arme Pim.
Omgelegd door de oude orde.
pi_41564359
Gaan we weer...

Je blijft maar over die pisnicht horen...
pi_41564501
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:54 schreef Dementor het volgende:
Arme Pim.
Omgelegd door de oude orde een geflipte milieufanaat.
Hij is niet gelincht ofzo, gewoon doodgeschoten door een individu.
pi_41564601
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:58 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Hij is niet gelincht ofzo, gewoon doodgeschoten door een individu.
Die flink betaald is door de gevestigde orde.
pi_41565113
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:59 schreef Dementor het volgende:

[..]

Die flink betaald is door de gevestigde orde.

Toen ik zag wat voor mensen er destijds op de LPF-lijst kwamen, dacht ik wel even: 'hmm volgens mij is dit juist de gevestigde orde'. Een partij met een grotere miljonairsdichtheid bestond er niet en dat notoire clubje zou zich gaan inspannen voor het klootjesvolk dat er op stemde? Niet echt, Fortuyn wilde de staat zowat afschaffen. "De werkgevers zijn de ruggegraat van de maatschappij."
pi_41565216
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:10 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Toen ik zag wat voor mensen er destijds op de LPF-lijst kwamen, dacht ik wel even: 'hmm volgens mij is dit juist de gevestigde orde'. Een partij met een grotere miljonairsdichtheid bestond er niet en dat notoire clubje zou zich gaan inspannen voor het klootjesvolk dat er op stemde? Niet echt, Fortuyn wilde de staat zowat afschaffen. "De werkgevers zijn de ruggegraat van de maatschappij."
Lmao.
Wat erin de LPF zit en zat waren mensen met geld en geen manieren.
Dat is niet de gevestigde orde.
pi_41565720
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:12 schreef Dementor het volgende:

[..]

Lmao.
Wat erin de LPF zit en zat waren mensen met geld en geen manieren.
Dat is niet de gevestigde orde.
Nee?
  woensdag 6 september 2006 @ 23:38:59 #11
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41569214
staat ie weer postuum op de lijst ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41570356
De Bestuurlijke Elite is de klap van de opkomst van Fortuyn - ondanks dat Fortuyn is vermoord - nog steeds niet te boven.

Er zijn genoeg tegenstanders die door de dood van Fortuyn nu nog steeds 'geen leven' hebben en nogsteeds theoretisch door de dood van Fortuyn worden achtervolgd, ze zullen het nooit in het openbaar zeggen, maar het is wel zo.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41572560
Ik kan er met m'n kop nog altijd niet bij dat er zoveel mensen op een dode hebben gestemd . Wat een massahysterie destijds..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41572592
Ik heb nimmer een man gezien in de politiek, zelfs niet in amerika die meer charisma had dan Pim...helaas erg onbegrepen, in zijn uitspraken en zwart gemaakt door de media!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_41572640
Een man met pistool kan de democratie gewoon om zeep helpen.
pi_41572650
quote:
Op donderdag 7 september 2006 01:59 schreef slaapkamermug het volgende:
ja
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 7 september 2006 @ 02:08:39 #17
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41572754
Dat is vast ook wel op internet ze zien binnenkort?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_41573956
quote:
Op donderdag 7 september 2006 01:53 schreef du_ke het volgende:
Ik kan er met m'n kop nog altijd niet bij dat er zoveel mensen op een dode hebben gestemd . Wat een massahysterie destijds..
Heel veel mensen hadden voor de moord al besloten om op Fortuyn te stemmen. En volgens de peilingen was de kans idd groot dat de LPF de grootste zou worden en Foruyn MP.
Nu werd die kans door het establisment getorpedeerd.
Wat moet je dan doen?
Er zijn toen veel mensen geweest die uit protest op een dode hebben gestemd, maar ook veel die op het CDA (Balkenende) hebben gestemd. Balkenende was een van de weinige politici die wel normaal met Fortuyn discussieerde (en dat heeft hem minsten 10 zetels extra opgeleverd)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 7 september 2006 @ 07:39:38 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_41573979
quote:
Op donderdag 7 september 2006 02:08 schreef wonderer het volgende:
Dat is vast ook wel op internet ze zien binnenkort?
Ja, website van andere tijden heeft alle uitzendingen dacht ik
pi_41574165
quote:
Op donderdag 7 september 2006 01:59 schreef slaapkamermug het volgende:
nee
Zo'n 2000 jaar geleden was heel gallië (zo heette Frankrijk toen) bezet door soldaten van Caesar, de Romeinse veldheer. Héél Gallië ? Nee, een kleine nederzetting bleef moedig weerstand bieden aan de overweldigers en maakte het leven van de Romeinen
  donderdag 7 september 2006 @ 10:29:20 #21
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41576615
Unieke persoonlijkheid. Ikvind het nog elke dag een gemis hem niet in de kamer te hebben mogen zien verschijnen.
Say your prayers
pi_41576696
quote:
Op donderdag 7 september 2006 07:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Heel veel mensen hadden voor de moord al besloten om op Fortuyn te stemmen. En volgens de peilingen was de kans idd groot dat de LPF de grootste zou worden en Foruyn MP.
Nu werd die kans door het establisment getorpedeerd.
Wat moet je dan doen?
Er zijn toen veel mensen geweest die uit protest op een dode hebben gestemd, maar ook veel die op het CDA (Balkenende) hebben gestemd. Balkenende was een van de weinige politici die wel normaal met Fortuyn discussieerde (en dat heeft hem minsten 10 zetels extra opgeleverd)
Balkenende en Fortuyn hadden dat met elkaar afgesproken. Ze hadden een niet-aanvalsverdrag gesloten zeg maar.
pi_41576733
ik wil eerst op papier zien dat hij mij bezit of bezat, tot die tijd ben ik vrij man. Bier?
pi_41576735
Er wordt lacherig gedaan in dit topic over Fortuyn, maar Fortuyn "leeft" nog steeds. Ik vermoed dat we nog heel lang van zulke Pastors en Wilders partijtjes zullen horen.
pi_41577001
Dat wordt kijken vanavond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')