abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41547806

Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen in en uit het avondland is welkom.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41547857
Nou, ik vind het maar een rotdag.
pi_41547934

Ja ook niet echt een topdag, voorhet eerst in tijden weer college dacht ik, begint het pas vrijdag .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41547982
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:37 schreef Autodidact het volgende:
Nou, ik vind het maar een rotdag.
Momento mori
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41548743
quote:
All governments are hypocrite lying cocksuckers
Stimmt.
pi_41548759
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:41 schreef du_ke het volgende:

Ja ook niet echt een topdag, voorhet eerst in tijden weer college dacht ik, begint het pas vrijdag .
Studie psychologie zeker?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41548802
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:10 schreef Napalm het volgende:

[..]

Studie psychologie zeker?
Nee een andere ologie, planologie. Maar had zelf niet goed naar m'n mail gekeken .
pi_41548980
Maar wanneer komen planologen met een logische oplossing dan?
  woensdag 6 september 2006 @ 14:22:26 #10
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41549077
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee een andere ologie, planologie. Maar had zelf niet goed naar m'n mail gekeken .
gie-en zijn slecht (muv -biologie). -kunde is da bomb.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 6 september 2006 @ 14:26:39 #11
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_41549190
Het is inderdaad een poepdag.

Auto's zijn pokke duur. Van de ruitenwisserinstallatie is de bij de rechterruitenwisser de bevestiging van het stangensysteem te ruim geworden waardoor deze regelmatig losschiet... De enige oplossing die de garage biedt is de vervanging van de gehele ruitenwisserinstallatie a ¤150,- exclusief montage en btw.... Terwijl ##$@ de stangetjes in kwestie los niet meer dan ¤0,50 zouden mogen kosten.

Ik ga wel een andere oplossing zoeken. Dit is gewoon afzetterij
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_41549268
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:22 schreef Napalm het volgende:

[..]

en -mie dan?
pi_41549331
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Auto's zijn pokke duur. Van de ruitenwisserinstallatie is de bij de rechterruitenwisser de bevestiging van het stangensysteem te ruim geworden waardoor deze regelmatig losschiet... De enige oplossing die de garage biedt is de vervanging van de gehele ruitenwisserinstallatie a ¤150,- exclusief montage en btw.... Terwijl ##$@ de stangetjes in kwestie los niet meer dan ¤0,50 zouden mogen kosten.

Een beetje kit doet wonderen of een slangenklemmetje ofzo. Weet niet hoe het precies zit maar minder dan 150 moet kunnen .
Desnoods een topic openen in klussen en wonen ofzo er zijn vast wel techneuten die je willen helpen met advies .
pi_41549359
quote:

Duitse 'Hirsi Ali' stopt na bedreigingen

Gepubliceerd op woensdag 06 september 2006

Ze werd geslagen, bedreigd en zelfs neergeschoten. Jarenlang zette Seyran Ates zich consequent in als advocate van onderdrukte moslimvrouwen. Maar de Duitse 'Hirsi Ali' boog deze week uiteindelijk toch voor de druk van de terreur.
Bij onze oosterburen geldt Seyran Ates, een flamboyante Turkse advocate, als het Duitse equivalent van Ayaan Hirsi Ali. Ruim twintig jaar heeft de vriendelijke Ates (43) zich ingezet voor de rechten van onderdrukte Turkse en Koerdische vrouwen in de Bondsrepubliek. Ze is een boegbeeld van onverzettelijkheid en strijd tegen gedwongen huwelijken, eerwraak en het verplichte dragen van de hoofddoek.

Als een komeet
Voor de Duitse rechtbank verdedigde ze haar cliënten met verve. Ze schreef boeken (onder meer Die Geschichte einer deutschen Türkin), gaf talrijke lezingen en verscheen met regelmaat in politieke talkshows op de tv-zenders ARD en ZDF. Haar carrière verliep als een komeet.

Tot nu. Volkomen onverwacht maakte Seyran Ates op haar website bekend dat ze stopt met haar werk als advocate. Ze heeft haar goedlopende kanselarij in Berlijn opgegeven, net als haar lidmaatschap van de vrouwenorganisatie Terre des Femmes.

,,Door de acute bedreiging van juridische tegenstanders van mijn cliënten is mij weer eens pijnlijk duidelijk geworden hoe gevaarlijk het werk als advocaat was en hoe weinig ik als individu beschermd word.” Aldus de verklaring van Ates, draagster van verschillende prijzen, bij haar terugtreden.

Vorige week assisteerde ze een Turkse vrouw voor de rechtbank bij een scheiding. Na afloop werd het tweetal op een metrostation in Kreuzberg, een migrantenwijk in West-Berlijn, door de boze echtgenoot in elkaar geslagen. ,,Jij hoer, welke smoesjes prent jij mijn vrouw in haar hoofd”, brulde de verdachte, Mehmet O. Niemand greep in.

Daarna was voor Ates de maat vol. Ze capituleerde voor het geweld en de aanhoudende bedreigingen. Maar de strijdbare vrouw kondigde aan om haar missie voort te zetten.

Geschokt
De Duitse publieke opinie reageerde geschokt op Ates’ verrassende besluit. De Berlijnse senator van Justitie bood in tweede instantie toch politiebescherming aan. De Duitse advocatenbond liet weten een nieuwe kanselarij voor de met de dood bedreigde Ates te zoeken.

Politici van de sociaal-democratische SPD tot de conservatieve CDU verklaarden dat Ates met haar activiteiten het openbare debat over geweld en onderdrukking tegen vrouwen op gang heeft gebracht.

Seyran Ates weet hoe hoog de prijs voor persoonlijke vrijheid is. Als kind werd ze door haar vader en broers geslagen. Toen het zevenkoppige Turkse gezin in 1969 van Istanboel naar een simpele éénkamerwoning in de West-Berlijnse arbeiderswijk Wedding verhuisde, veranderde er niet veel. Nog steeds werd ze door haar familie mishandeld, maar nu moest ze hen ook nog eens bedienen. Ook was het verboden om alleen buiten te spelen. Reden genoeg om met zeventien jaar hals over kop het ouderlijk huis te verlaten.

,,Mijn broers hebben mij in Turkije niet geslagen”, herinnert zich Seyran Ates: ,,We hebben armoede leren kennen, maar geweld hoorde daar niet bij. Mijn vader is nog opgegroeid met het idee dat je kinderen en vrouwen af en toe moet slaan. Dat heeft hij doorgegeven aan zijn zoons, in een situatie waarin hij zelf werd vernederd. Als gastarbeider had hij het niet breed. In Turkije wordt tegenwoordig openlijk over geweld in het gezin gesproken.”

Aanslag
Na haar vlucht sliep Seyran Ates bij vrouwen, woonde in woongroepen. Uiteindelijk vond ze toevlucht bij een bevriende advocate, die haar overhaalde om rechten te studeren. In 1984 werd ze in een centrum voor migrantenvrouwen met familieproblemen door een 50-jarige Turk, een lid van de extreemrechtse Grijze Wolven, neergeschoten. De vrouw
naast haar stief. Het fysieke en psychologische herstel kostte Ates zes jaar van haar leven.

Als advocate vocht het SPD-lid onophoudelijk tegen de moeizame integratie van migranten. De multiculturele maatschappij zag ze als mislukt aan en sprak schamperend over ‘de georganiseerde onverantwoordelijkheid’. Seyran Ates noemt haar landgenoten in Duitsland ‘achterlijk’, een opmerking waarmee ze zich veel vijanden maakte. ,,Die komen allemaal uit Anatolië en hebben zich met hun islamitische tradities in Duitsland teruggetrokken. Werkelijke integratie heeft hier niet plaatsgevonden en dat is ook de schuld van de Duitse politiek.’’

Seyran Ates heeft een verklaring voor het aanhoudende geweld tegen Turkse en Koerdische vrouwen: ,,De meisjes zijn succesvoller in Duitsland. Ze concentreren zich op hun school. Daarom krijgen ze de wraak van de mannen te voelen.”

Toen de Turkse vrouw Hatan Sürücü (24) in 2005 door haar broers werd vermoord omdat ze 'leefde als een Duitse', organiseerde Seyran Ates voor het slachtoffer een stille tocht. Nu is ze zelf weer slachtoffer van geweld geworden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 september 2006 @ 14:32:12 #15
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41549365
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:28 schreef sigme het volgende:
en -mie dan?
omie-en en zelfs otrie-en zijn twijfelachtig op zn best.
pi_41549367
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:22 schreef Napalm het volgende:

[..]

Het is een hele mooie ologie . Gaat echt over de pratkijk de meeste kundes heb je alleen wat aan in een strikt theoretische afgebakende zin (lab omstandigheden). Behalve Letterkunde enzo.
pi_41549531
quote:
'Turkije wordt steeds meer anti-westers'

'Gematigde, liberale mensen in Turkije worden anti-Amerikaans en anti-EU,' aldus Gül, 'als onze jonge, dynamische, goedopgeleide en economisch actieve mensen bitter worden, is dat niet goed. Hun gevoelens zijn veranderd ten aanzien van de wereldpolitiek en strategische kwesties. Dat is gevaarlijk.'
quote:
Turkije martelt nog steeds gevangenen

STRAATSBURG/ANKARA - Turkije martelt nog steeds gevangenen. Het aantal mishandelingen neemt wel af, maar er is geen reden om gerust te zijn. Dat meldde de mensenrechtenorganisatie Raad van Europa woensdag in een rapport.

Een onderzoeksdelegatie van de raad ontmoette meerdere personen die vanuit een cel naar een bos waren meegevoerd. Daar zette de politie hen bijvoorbeeld een pistool tegen het hoofd. Sommige onderzoekers zien een toename van dit soort martelingen buiten de gevangenissen.

Martelen van gevangenen is verboden volgens het Verdrag voor de Rechten van de Mens. Turkije heeft dat verdrag ondertekend.

Het rapport zegt erop „te vertrouwen dat de Turkse autoriteiten krachtig doorgaan met hun strijd tegen mishandelingen door de politie”.
quote:
Biograaf mag niet schrijven over Ataturk in jurk

ISTANBUL - De biograaf van de vrouw van de Turkse vader des vaderlands Ataturk dreigt een celstraf te krijgen, omdat hij schreef dat Ataturk een islamitische jurk had aangetrokken om te ontsnappen aan een moordcomplot. De anekdote zou een belediging zijn aan het adres van Ataturk, die eigenlijk Mustafa Kemal Pasha heette.

Turkije kent speciale wetten die de nagedachtenis van de staatsman beschermen. De schrijver kan vierenhalf jaar cel krijgen.

De gerespecteerde journalist en schrijver Ipek Calislar verhaalde in het boek over Latife Hanim dat Ataturk gehuld in een chador in 1923 ontsnapte aan zijn belegerde huis. Terwijl zijn vrouw deed alsof hij nog altijd thuis was, haalde hij versterking.

Een lezer klaagde Calislar aan. ‘Om te veronderstellen en te schrijven dat Mustafa Kemal Pasha, aan wiens moed niemand van ons zou durven twijfelen, iets dergelijks zou doen, is de grootste belediging voor hem en voor onze natie’, citeerde de Britse krant The Times uit de aanklacht.
pi_41549637
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Haal een stukje krimpkous. Kost niks en klaar is kees.
  woensdag 6 september 2006 @ 15:06:02 #19
Stranger than fiction
pi_41550269
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een beetje kit doet wonderen of een slangenklemmetje ofzo. Weet niet hoe het precies zit maar minder dan 150 moet kunnen .
Desnoods een topic openen in klussen en wonen ofzo er zijn vast wel techneuten die je willen helpen met advies .
Ik zal wel ff een foto maken. Een goed idee.
  woensdag 6 september 2006 @ 15:08:14 #20
Stranger than fiction
pi_41550325
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Haal een stukje krimpkous. Kost niks en klaar is kees.
Ik weet niet of dat de oplossing zou zijn.

Ik zal binnenkort wel ff een foto plaatsen.
pi_41551016
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat de oplossing zou zijn.

Ik zal binnenkort wel ff een foto plaatsen.
Wij hebben in Marokko een losschietende ruitewiswasser vastgezet met gaffa-tape. (Ducktape).
Zelftappertjes doen ook wonderen.
pi_41551667
ik hou het denk ik net vol tot 4 uur hoor sigme!
Allah Al Watan Al Malik
pi_41551827
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:49 schreef Mutant01 het volgende:
ik hou het denk ik net vol tot 4 uur hoor sigme!
Je bent geweldig, mutant. Ge-wel-dig .
  woensdag 6 september 2006 @ 16:06:31 #24
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41552256
Nerds! Help mij!

Ik wil in ms Word een klein vierkantje maken/ invoeren net zo groot als een letter.

Via insert-symbol kan ik alleen een mini vierklantje vinden en hij moet net een tikje groter zijn.
Het kan want ik heb het al eens eerder gezien in een formulier.

Help!
pi_41552305
Nee, had je maar links moeten zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 september 2006 @ 16:09:19 #26
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41552341
Ik ben linksdragend...!

NU help mij of ik bel Rita en laat je uitzetten..
pi_41552430
░▒▓

┌┐
└┘
  woensdag 6 september 2006 @ 16:15:37 #28
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41552551

zo maar dan zonder grijs vlakje.

Ik kan deze wel copy-pasten maar dan krijg ik die grijze ellende niet weg.
pi_41552854
Wist je trouwens dat het bij sommige pakjes boter nog best lastig is om er een deukje in te slaan?
pi_41552921
pi_41552947
Tvlxd komt van Venus?

□ Goed
■ Fout
  woensdag 6 september 2006 @ 16:35:48 #32
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41553188
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:27 schreef Monidique het volgende:
Tvlxd komt van Venus?

□ Goed
■ Fout

kan je vinden bij invoegen symbool. het moet net iets groter
pi_41553310
☐. Hm...
⌨ ☑ ☢ ☺ ♲
  woensdag 6 september 2006 @ 16:45:39 #34
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41553460
ja, die bovenste is goed genoeg. Hoe maak ik die?
pi_41554662
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:06 schreef Napalm het volgende:
Nerds! Help mij!

Ik wil in ms Word een klein vierkantje maken/ invoeren net zo groot als een letter.

Via insert-symbol kan ik alleen een mini vierklantje vinden en hij moet net een tikje groter zijn.
Het kan want ik heb het al eens eerder gezien in een formulier.

Help!
De nette oplossing is er een echt 'formulier' van te maken.

Word:
Werkbalken -> formulieren
Klik het selectievakje aan op het moment dat je je cursor hebt staan waar je dat ding wil hebben.

Wordt het grijs - klik dan op 'arcering' (een letter 'a' met streepjes erom) op de formuleren-werkbalk. Dan gaat het grijs weg.
pi_41554922
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wist je trouwens dat het bij sommige pakjes boter nog best lastig is om er een deukje in te slaan?
Je moet ook alleen goede rrrrroomboter gebruiken. Geen bakboter of vetophoping-die-geen-boter-is-maar abusievelijk-vaak-zo-genoemd-wordt (margarine).

En niet te koud natuurlijk.

Hoewel - goede boter, iets te koud om er deuken in te slaan, dan moet je wel met de kaasschaaf een plakje afsnijden om op iets te leggen.. geen straf .
  woensdag 6 september 2006 @ 17:36:00 #38
Stranger than fiction
pi_41554943
  woensdag 6 september 2006 @ 18:24:59 #39
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41556521
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:53 schreef Monidique het volgende:
Unicode 9744.
je bent een schat...
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:26 schreef sigme het volgende:

[..]

De nette oplossing is er een echt 'formulier' van te maken.

Word:
Werkbalken -> formulieren
Klik het selectievakje aan op het moment dat je je cursor hebt staan waar je dat ding wil hebben.

Wordt het grijs - klik dan op 'arcering' (een letter 'a' met streepjes erom) op de formuleren-werkbalk. Dan gaat het grijs weg.
Wauw, je aanvraag voor het lidmaatschap is geaccepteerd.
pi_41556814
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:24 schreef Napalm het volgende:

[..]

je bent een schat...
[..]

Wauw, je aanvraag voor het lidmaatschap is geaccepteerd.
[afbeelding]

Waarom geen 'je bent een schat' voor mij?
pi_41556838
Dag.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 6 september 2006 @ 18:40:23 #42
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41557021
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarom geen 'je bent een schat' voor mij?
Je mag lid worden van het clubje. Is dat niet genoeg?

Bovendien denk ik steeds dat Mondique Mmonique heet. Ik heb positieve associaties met hete Moniqueen..
pi_41557213
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:34 schreef Apropos het volgende:
Dag.
Prijzenswaardig?
pi_41557322
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:40 schreef Napalm het volgende:

[..]

Je mag lid worden van het clubje. Is dat niet genoeg?
Is het jouw clubje? Een clubje wat jij als aanbeveling ziet? Nee. Nou dan.
quote:
Bovendien denk ik steeds dat Mondique Monique heet. Ik heb positieve associaties met hete Moniqueen..
Je bent niet de enige, M. wordt nogal een als 'zij' aangeduid. Ik vind Monidique -> Dominique associatief meer bij elkaar in de buurt.

Nu scheelt het dat M. het vaak over bakkebaarden had toen ik hier lurkte.
pi_41557459
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Prijzenswaardig?
Dat laat ik aan de lezer over.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 6 september 2006 @ 18:56:14 #46
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41557519
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:50 schreef sigme het volgende:

Is het jouw clubje? Een clubje wat jij als aanbeveling ziet? Nee. Nou dan.
Wat ik me van de film herinneren kan is dat het mokkel vond dat die gozers goed in bed waren. Maar dat boeit jou niet?
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:50 schreef sigme het volgende:

Je bent niet de enige, M. wordt nogal een als 'zij' aangeduid. Ik vind Monidique -> Dominique associatief meer bij elkaar in de buurt.

Nu scheelt het dat M. het vaak over bakkebaarden had toen ik hier lurkte.
Lurken Smurken.

Moet ze maar een foto van zijn gezicht als icoon nemen dan krijgen mensen geen rare ideeen.
pi_41557668
Van Schijndel doet z'n beklag zo in De wereld draait door, 19.30 ned3.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:07:48 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41557933
Heef ie nu zn zetel opgegeven of gaat hij verder als eenmansfractie/ groep Eerdmans?
  woensdag 6 september 2006 @ 19:14:12 #49
Stranger than fiction
pi_41558174
Een NL!

Wat een kutnaam.
pi_41558296
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende: