abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41546081
Misschien anders inschrijven voor BK (Benelux kampioenschap) ipv EK.

In de groepsfase speelt Oranje een 2-0 tegen Belgie en een 1-1 tegen Luxemburg. Echter wint Luxemburg maar met 1-0 van Belgie en gaan Oranje (1) en Luxemberg (2) door.
In de finale komt Oranje al snel op een 1-0 voorsprong na dominant spel door oa Theo Janssen. Echter het noodlot slaat toe in de 83e minuut wanneer er een geweldige goal valt aan de kant van Luxemburg, door de zeer getalenteerde tuinman in de spits.
Het enthousiaste Luxemburg drukt nog maar het blijft 1-1.
Uiteindelijk wint Nederland de strafschoppen serie nadat het al 5-4 in strafschoppen voorstond, en een Luxemburgse speler naast schoot omdat hij het doel, door het plotseling uitvallen van de lampen, volledig mistte.
  woensdag 6 september 2006 @ 12:38:58 #102
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_41546217
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:23 schreef PPWB84 het volgende:

[..]

is nog onzeker, de jong of schaars.
Nee. Was gister al zeker dat De Jong de centrale middenvelder zou zijn vanavond.Alsof die de creatieviteit heeft om Oranje te sturen. Weer zo'n typische V.Basten move...
quote:
Wie moet er dan in de plaats komen van van Basten?
Ik zou toch wel graag Huub Stevens eens aan de slag willen zien als bondscoach.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  woensdag 6 september 2006 @ 12:42:34 #103
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41546293
Ik ga lachen als meneer Huntelaar vanavond weer alleen staat, geen bal krijgt en geen potten kan breken. Gaat ie hem dan ook wegsturen net als Ruudje?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_41546387
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:42 schreef maniack28 het volgende:
Ik ga lachen als meneer Huntelaar vanavond weer alleen staat, geen bal krijgt en geen potten kan breken. Gaat ie hem dan ook wegsturen net als Ruudje?
Babel is de volgende centrumspits.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41546862
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk dat Van Basten eerder nog 'N Kufo neutraliseert dan Ruud een kans geeft
pi_41546949
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:38 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Nee. Was gister al zeker dat De Jong de centrale middenvelder zou zijn vanavond.Alsof die de creatieviteit heeft om Oranje te sturen. Weer zo'n typische V.Basten move...
Net alsof De Jong de creatieve speler moet gaan uithangen. Schaars stond tegen Ierland in de punt-naar-achteren en was allerminst creatief, maar speelde sober en vervulde zijn rol daar uitstekend. Voor De Jong is het gewoon de taak Hleb uit de wedstrijd te spelen en aanvallend alle ballen in te leveren op Sneijder.

[ Bericht 0% gewijzigd door koningdavid op 06-09-2006 13:32:34 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 6 september 2006 @ 13:44:53 #107
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41548043
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:07 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Net alsof De Jong de creatieve speler moet gaan uithangen. Schaars stond tegen Ierland in de punt-naar-achteren en was allerminst creatief, maar speelde sober en vervulde zijn rol daar uitstekend. Voor De Jong is het gewoon de taak Hleb uit de wedstrijd te spelen en aanvallend alle ballen in te leveren op Sneijder.
Daarom snap ik dan ook niet dat Schaars nu al weer geslachtofferd wordt, zo bouw je toch geen elftal op!
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41548091
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

En daarna V/d Laak
  woensdag 6 september 2006 @ 13:50:29 #109
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41548173
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:47 schreef Naggelwauz het volgende:

[..]

En daarna V/d Laak
MacDonald doet het dit seizoen ook wel aardig bij AGOVV.
pi_41548364
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Daarom snap ik dan ook niet dat Schaars nu al weer geslachtofferd wordt, zo bouw je toch geen elftal op!
Dat is nou net het probleem van Van Basten. Hij heeft het altijd over het bouwen van een team, maar tot op heden heeft hij nog helemaal niets gebouwd. Er is de afgelopen twee jaar nog geen enkele progressie geboekt. Het lijkt meer op afbreken wat Van Basten doet, door de interlandcarrières van goede spelers voortijdig te beëindigen.
  woensdag 6 september 2006 @ 14:01:06 #111
154193 TheYoung1
pi_41548482
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:57 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Dat is nou net het probleem van Van Basten. Hij heeft het altijd over het bouwen van een team, maar tot op heden heeft hij nog helemaal niets gebouwd. Er is de afgelopen twee jaar nog geen enkele progressie geboekt. Het lijkt meer op afbreken wat Van Basten doet, door de interlandcarrières van goede spelers voortijdig te beëindigen.
Eensch,
Patat, dat is het!!
pi_41548517
Ik snap niet dat arjan de zeeuw nog niet opgeroepen is
  woensdag 6 september 2006 @ 14:05:33 #113
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_41548598
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:09 schreef du_ke het volgende:
Ja en hem er dan na 1 foutje weer uitbonjouren, dat werkt ook niet. Van Basten moet gewoon oprotten en iemand met ervaring er voor in de plaats.
Va Basten zou als ex-spits wat meer respect voor Ruud moeten hebben, het moyenne van Van Basten was ook niet geweldig in Oranje hoor.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_41548634
Dan heeft Ruud meer goals gemaakt op een WK...
  woensdag 6 september 2006 @ 14:07:09 #115
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41548643
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:02 schreef michiel_merk het volgende:
Ik snap niet dat arjan de zeeuw nog niet opgeroepen is
Ik denk dat Van Basten het te druk heeft met het zoeken naar internationals in de hoofdklassen.
pi_41548811
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat Van Basten het te druk heeft met het zoeken naar internationals in de hoofdklassen.
tja wat betreft de selectie vind ik dat heitinga er wel uit mag, ik denk dat je met boula de zeeuw mathijsen en de cler een sterkere verdediging hebt.
  woensdag 6 september 2006 @ 14:13:05 #117
154193 TheYoung1
pi_41548819
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hier bij V V.Bekkerveld loopt een spits die er elke wedstrijd minstens 1 in legt. Hey Marco, wanneer kom je 'm scouten!?
Patat, dat is het!!
  woensdag 6 september 2006 @ 14:13:31 #118
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41548834
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:57 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Dat is nou net het probleem van Van Basten. Hij heeft het altijd over het bouwen van een team, maar tot op heden heeft hij nog helemaal niets gebouwd.
Klopt, nog altijd blijft het maar experimenteren en experimenteren, er zit totaaal geen lijn in. Khalid Boulahrouz zette hij centraal en dat pakte voortreffelijk uit, maar van de ene op de andere dag was Khalid Boulahrouz ineens geen optie meer en werd André Ooijer daar gebruikt, maar waarom? Ook de rest van de selectie blijft maar wisselen qua samenstelling, wanneer maakt San Marco nu eindelijk eens een keuze en gaat hij echt aan een team bouwen? Want zoals het nu gaat kan men Marco van Basten beter ruilen met Foppe de Haan, sowieso is iedere andere bondscoach een verbetering.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41549349
Tijdens en na het WK was ik nog 1 van de 10 slechts ofzo die helemaal niets in Van Basten zag en het een slechte coach vond. De rest likte toen nog steeds zn reet omdat het vroeger een goede voetballer was. Nu ineens is het charme-offensief van de knvb en marco uitgewerkt blijkbaar want nu lijkt het eerder erop dat 5 van de 10 het nu met me eens zijn.

Ik snap trouwens niet wat mensen zo charismatisch aan hem vinden. Hij kijkt mensen niet in de ogen aan, lult om alles heen en straalt weinig uit.

En dat hele smoesje van dat ze in ontwikkelfase zijn voor EK slaat nergens op. Als top voetballand moet je gewoon elk toernooi een topploeg hebben. Je kan niet zomaar even een WK als oefentoernooi beschouwen, daar zijn ze te schaars voor.

Over schaars gesproken, waarom is die niet opgesteld? En waarom Van Bronckhorst terug als De Cler het een stuk beter deed? En waarom staat een prutser van een Heitinga er nog in?

Huntelaar niet mee naar het WK nemen was een goed voorbeeld dat elke mongool kan bedenken dat dat een goede zet zou zijn maar dat onze coach het zelf niet in wil zien. Huntelaar hadden we nodig tegen Portugal, geen Dirk Kuijt die tig keer wel in de 16 meter kon schieten maar gewoon recht tegen de keeper schoot, nee we hadden iemand nodig die in de 16 meter voor elke verdediger kan komen en 'm meteen netjes in de hoek plaatst.

Ik wil Guus Hiddink terug 1998 verloren we onterecht, toen had ik echt een passie voor het nederlands elftal want we speelden erg mooi voetbal en daar kon je trots op zijn en daarom was ik toen ook kapot ervan dat wij uitgeschakeld werden. Dit WK kon het me geen reet roesten want we spelen toch slecht.

Nederlands Elftal hoort beste van het beste te zijn en dus ook de beste coach, en dat is Hiddink
  woensdag 6 september 2006 @ 14:40:15 #120
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41549585
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:27 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat een onzin. Bij HSV heeft hij precies dezelfde rol als die hij morgen bij Oranje krijgt.
Dat hij het bij HSV niet goed doet, is onzin. Nigel de Jong is een van de sterspelers van HSV en speelt daar uitstekend als stofzuiger voor Van der Vaart. Moet je maar eens op het forum van HSV gaan kijken, de fans zijn dik tevreden met Nigel.
2 weken geleden waren ze bij feyenoord ook nog tevreden ove3 rbosschaart
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 6 september 2006 @ 14:51:17 #121
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41549892
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
Tijdens en na het WK was ik nog 1 van de 10 slechts ofzo die helemaal niets in Van Basten zag en het een slechte coach vond. De rest likte toen nog steeds zn reet omdat het vroeger een goede voetballer was. Nu ineens is het charme-offensief van de knvb en marco uitgewerkt blijkbaar want nu lijkt het eerder erop dat 5 van de 10 het nu met me eens zijn.
Al bij zijn aanstelling uitte ik mijn eerste kritiek, hoe kon de KNVB nou een bondscoach aanstellen, die enkel ervaring had opgedaan bij Jong Ajax? Voor het WK was ik ook fel tegen San Marco en zowat niemand was het met me eens, Oranje had zich namelijk makkelijker dan verwacht geplaatst voor het WK. Tijdens en na het WK kwamen er ineens meer mensen die durfden hun kritiek te uiten, maar ik kan dat alleen maar toejuichen. Hoe meer suppoorters/media zich tegen San Marco keren, hoe sneller er iets zal gebeuren. Vanuit de KNVB of vanuit Marco van Basten zelf, het namelijk een zéér trots persoon.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41549926
Hee ik ben ook al lang tegen hoor .
  woensdag 6 september 2006 @ 14:57:26 #123
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41550062
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Al bij zijn aanstelling uitte ik mijn eerste kritiek, hoe kon de KNVB nou een bondscoach aanstellen, die enkel ervaring had opgedaan bij Jong Ajax?
Ik vond zijn aanstelling destijds al merkwaardig, zoals ik dat ook bij Rijkaard al vond. Oranje is immers geen proeftuin voor beginnende trainers. De resultaten onder Van Basten waren echter van meet af aan goed en in die zin verdiende hij geen kritiek. Bovendien zat er nog een bepaalde logica in zijn selectiebeleid. Of beter gezegd: dat leek er achter te zitten.

Inmiddels zijn de resultaten echter niet goed meer, raakt het selectiebeleid kant nog wal en lijkt Van basten voornamelijk bezig te zijn met de creatie van een zo weerloos mogelijke selectie. Stuk voor stuk zaken om aan Van Basten te gaan twijfelen en hem het voordeel van de twijfel te ontnemen.
pi_41554772
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Al bij zijn aanstelling uitte ik mijn eerste kritiek, hoe kon de KNVB nou een bondscoach aanstellen, die enkel ervaring had opgedaan bij Jong Ajax? Voor het WK was ik ook fel tegen San Marco en zowat niemand was het met me eens, Oranje had zich namelijk makkelijker dan verwacht geplaatst voor het WK. Tijdens en na het WK kwamen er ineens meer mensen die durfden hun kritiek te uiten, maar ik kan dat alleen maar toejuichen. Hoe meer suppoorters/media zich tegen San Marco keren, hoe sneller er iets zal gebeuren. Vanuit de KNVB of vanuit Marco van Basten zelf, het namelijk een zéér trots persoon.
Ik strijd al vanaf het begin naast je

Eindelijk ook dat het hoge woord en bij Voetbal Insite uitkwam: Wat moeten we met die drollenvanger de zich coach noemt en van niemand wat aantrekt?
Yeah baby Yeah!
pi_41554954
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik vond zijn aanstelling destijds al merkwaardig, zoals ik dat ook bij Rijkaard al vond. Oranje is immers geen proeftuin voor beginnende trainers. De resultaten onder Van Basten waren echter van meet af aan goed en in die zin verdiende hij geen kritiek. Bovendien zat er nog een bepaalde logica in zijn selectiebeleid. Of beter gezegd: dat leek er achter te zitten.

Inmiddels zijn de resultaten echter niet goed meer, raakt het selectiebeleid kant nog wal en lijkt Van basten voornamelijk bezig te zijn met de creatie van een zo weerloos mogelijke selectie. Stuk voor stuk zaken om aan Van Basten te gaan twijfelen en hem het voordeel van de twijfel te ontnemen.
Van Basten heeft zich van meet af aan geprofileerd als zrgdrager voor het geroemde atractieve voetbal waar Nederland ooit om bekend stond. Dat heeft hij in geen enkele wedstrijd laten zien, óók niet tegen Macedonië thuis (tegen een amateurploeg) of uit bij Tsjechië (waar je veel ruimte krijgt) dus toen vond ik hem al ongeschikt, laat staan die lachbuien die ik kreeg toen ik hoorde van zijn aanstelling.
Welke logica kon jij ontwaren in zijn selectiebeledi dan? Dat het ajaxgehalte met de week steeg was de enige logica, maar dat heeft geen zak met voetbal te maken, helemaal als je de prestaties van Ajax destijds in ogenschouw neemt.

Wat kun jij uit je nek kletsen, de prestaties zijn ineens niks meer? Deze 3 punten tegen Luxemburg wrden San Marco 2 jaar terug niet kwalijk genomen, de buit was binnen dus waarom zeuren? De prestaties zijn exact hetzelfde gebleven, alleen nu kijken er een hoop mensen blijkbaar door die roze wolk heen.

Het lijkt me beter dat van Basten eens een jaartje of 2 in Italie gaat golven met zijn oud-kameraden als hij de eieren en rotte tomaten wil ontwijken.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 6 september 2006 @ 17:50:29 #126
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41555429
07-06-1995 Debacle in Minsk
Met maar liefst zeven spelers in de basis die zich amper twee weken daarvoor mochten laten kronen tot beste club voetballers van 1995, was daar het beschamende verlies tegen Wit-Rusland.
Edwin van der Sar debuteerde en maakte een inschattingsfout waaruit de enige treffer zou vallen. Het was ook de wedstrijd van de late afzegging van Dennis Bergkamp vanwege een 'opspelende lies'. Later zou naar buiten komen dat Bergkamp leed aan vliegangst en veel wedstrijden, waarvan hij de stadions niet per auto kon bereiken, aan zich voorbij moest laten gaan.

Het was de vierde nederlaag in vijf interlands onder leiding van Guus Hiddink. Een ongekende negatieve reeks. Hiddink zal zich hebben afgevraagd wat nu het verschil is tussen clubvoetbal en interlandvoetbal. Het gehele seizoen trok Ajax zegevierend door Europa, maar de Ajax spelers in Oranje waren onherkenbaar en het complete elftal ging voor het oog van heel Europa af. De treffer van de Wit-Russen net binnen het half uur was dus genoeg voor de zege. Niet alleen Van der Sar kon zich deze treffer aanrekenen, maar ook Stan Valckx en Johan de Kock gingen absoluut niet vrijuit. Valckx liet zich gemakkelijk aan de zijlijn wegzetten en De Kock werd verrast door de pass binnendoor. De onstuimig uitkomende Van der Sar werd omspeeld en vanuit een moeilijke hoek schoof Sergei Gerasimets de bal in het lege doel. Dit doelpunt bezorgde Wit-Rusland de tweede zege in de historie.

Guus Hiddink was na afloop vooral teleurgesteld over de beleving van zijn spelers. Ze maakten stuk voor stuk een ongeïnspireerde indruk en kon Wim Jonk wederom niet overtuigen als 'leider' van Oranje. Wat Guus Hiddink ook zorgen baarde was dat het op de Ajacieden afgestemde concept er niet uitkwam. De twijfel ging zelfs zo ver dat Hiddink zich hard op afvroeg of de motivatie die er bij Ajax wel is er bij Oranje ooit nog wel uitkomt. De nederlaag die Oranje leed bleek achteraf nog niet fataal. Alles en iedereen bij het Nederlands Elftal ging er vanuit dat de nederlaag uitschakeling voor het EK betekende. Op het vliegveld kwam daar ineens het bericht door dat Tsjechië in de laatste minuut van Luxemburg had verloren en er nu nog kansen voor Oranje waren op de tweede plaats in de poule. Afhankelijk was men dan nog wel van de twee duels die Noorwegen en Tsjechië nog tegen elkaar moesten spelen.
  woensdag 6 september 2006 @ 18:03:34 #127
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41555825
08-09-2006 Debacle in Minsk II

Marco van Basten was voor het eerst woedend voor de oog van de camara.
Zelden heeft iemand marco een dug-out zien vernielen.
Door het verlies tegen wit-rusland gisteren steeg de kritiek nationaal en Kessles van de KNVB sprak voor het eerst negatief over van Basten.
Enkele dagen terug was het nog maar een: "toevallige slechte wedstrijd" tegen luxemburg.
Maar door 0-3 te verliezen van Wit-rusland thuis is de maat bij vele vol.

Elke ochtendkrant staat vol van kritiek op van Basten. Het AD openede met: "genoeg door de vingers gezien" En de Telegraaf sprak van: "Tijd om de consequenties te trekken marco!"
Al de spelers op wesley snijder na wouden niet reageren op de vragen van de pers.
Snijder heeft genoeg van van basten zijn rare beslissingen.
Op het WK speelde we ook niet al te best. Maar met van Bommel en Cocu op het middeveld is heerlijk voetballen. Nu deze 2 er niet bij zijn lopen we als een kip zonder kop over het veld

Snijder die een hoofdrol vervulde in het duel moest 10 minuten voor einde het veld ruimen voor een wissel die niet kwam. Van basten besloot na de 0-2 om wesley eruit te halen en er niemand voor in de plaats op te stellen. Hij zou wellicht zo voor een stunt hebben willen zorgen maar het pakte nog beroerder uit. 2 minuten later schoot Ooijer eigen doelpunt na een vreemd stuiterende corner bal.
pi_41556457
Fuck de toekomst. We leven nu, dus moeten we spelers selecteren waarmee we NU het beste resultaat kunnen halen.

Marco van Basten snapt het duidelijk niet, net als enkele mensen op dit forum.

Haal buitenlanders: Netzer, Brückner, Rehhagel, enz.
Of mij.
Of Fritz Korbach
Of haal Guus Hiddink gewoon terug.

En laat nou 'ns je beste team spelen, met 3-4-3 tegen zwakke landen en 4-3-3 tegen sterke:

van der Sar
Kromkamp/Heitinga - Boulahrouz/Bouma - Gio
Landzaat/Davids
van Bommel - Davids/Landzaat/Seedorf
Seedorf/van der Vaart
Kuyt/van Persie/Yildirim-zonder-puntjes* - van Nistelrooy/Kluivert - Robben
*Als je tegen een zwakke tegenstander speelt, zet dan de werker Kuyt, en speel tegen landen die beter zijn dan jezelf met technische spelers als van Persie of Yildirim-zonder-puntjes.

Van Marco's tactiek klopt trouwens ook vaak geen bal (woordspeling opzettelijk), zoals dat gelul met "We moeten eerst zeker weten dat we winnen, daarna zien we wel met hoeveel doelpunten"... Wat is dat nou weer voor aanstellerige houding? Luxemburg behoort traditioneel gewoon met 6 - 0 ingepakt te worden!
"As je geen goeie aanvallers hep, kejje eigenlijk niet verdedigend spelen." - Watson Waterstone
Al meer dan een jaar uit: The Fat Man's Diary! Te bestellen op http://www.thefatmen.nl
  woensdag 6 september 2006 @ 18:43:54 #129
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41557130
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:36 schreef Elgigante het volgende:

Wat kun jij uit je nek kletsen, de prestaties zijn ineens niks meer? Deze 3 punten tegen Luxemburg wrden San Marco 2 jaar terug niet kwalijk genomen, de buit was binnen dus waarom zeuren? De prestaties zijn exact hetzelfde gebleven, alleen nu kijken er een hoop mensen blijkbaar door die roze wolk heen.
Om te beginnen kun je op een normale manier reageren.

En wat dacht je van de prestaties tijdens het WK?
pi_41564210
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Om te beginnen kun je op een normale manier reageren.

En wat dacht je van de prestaties tijdens het WK?
Oh, sorry, was niet zo bedoeld....

Ja, op het WK had hij geen vergelijkingsmateriaal, ik ging dit WK niet staven aan dat van 98 of 94, maar desondanks is er inderdaad slecht gepresteerd.

Maar de pro-van Bastens vinden het ook nog knap wat ie op het WK heeft laten zien, slechts 1 keer verliezen .
Maar daar hoor jij dus niet bij

Misschien dat hij over een jaar of 10-20 terug kan keren als bondscoach als hij eerst heeft laten zien dat hij de post waardig is.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 6 september 2006 @ 22:28:49 #131
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_41566078
Zie je Marco
pi_41568070
wederom teleurstellend, alleen van Persie een ruime voldoende. Laten ze maar een voorbeeld nemen aan de duisters, die hebben San Marino geslacht...
BFF met GGMM
pi_41568440
Weer een erg matige wedstrijd.
pi_41569173
Ik vond het wel een aardige wedstrijd
pi_41569444
621 08-09-2004 Nederland Tsjechië 2 0 WKKW Amsterdam ArenA Nee
622 09-10-2004 Macedonië Nederland 2 2 WKKW City Stadium Nee
623 13-10-2004 Nederland Finland 3 1 WKKW Amsterdam ArenA Nee
624 17-11-2004 Andorra Nederland 0 3 WKKW Mini Estadi Nee
626 26-03-2005 Roemenië Nederland 0 2 WKKW Giulesti Stadionul Nee
627 30-03-2005 Nederland Armenië 2 0 WKKW Philips Stadion Nee
628 04-06-2005 Nederland Roemenië 2 0 WKKW Stadion Feyenoord (De Kuip) Nee
629 08-06-2005 Finland Nederland 0 4 WKKW Olympia Stadion (fin) Nee
631 03-09-2005 Armenië Nederland 0 1 WKKW Republican Stadion Nee
632 07-09-2005 Nederland Andorra 4 0 WKKW Philips Stadion Nee
633 08-10-2005 Tsjechië Nederland 0 2 WKKW Toyota Arena Nee
634 12-10-2005 Nederland Macedonië 0 0 WKKW Amsterdam ArenA Nee
640 11-06-2006 Servië en Montenegro Nederland 0 1 WKTO Zentralstadion Nee
641 16-06-2006 Nederland Ivoorkust 2 1 WKTO Gottlieb-Daimler Stadion Nee
642 21-06-2006 Nederland Argentinië 0 0 WKTO Wald-stadion Nee
643 25-06-2006 Portugal Nederland 1 0 WKTO Frankenstadion Nee
645 02-09-2006 Luxemburg Nederland 0 1 EKKW Josy Barthel Stadion Nee

Ik hoef alleen te vragen of er ooit een bondscoach is geweest is die na 17 wedstrijden 3 keer gelijkgespeeld heeft, 1 keer verloren heeft en 13 keer gewonnen heeft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_41569621
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik hoef alleen te vragen of er ooit een bondscoach is geweest is die na 17 wedstrijden 3 keer gelijkgespeeld heeft, 1 keer verloren heeft en 13 keer gewonnen heeft
die bondscoaches wisten in elk geval wel verder te komen dan de 8e finale.
  donderdag 7 september 2006 @ 08:39:08 #137
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41574382
Geflatteerde 3-0 overwinning op Wit-Rusland in de slotminuten, de gelijkmaker hing in de lucht, maar individuele klasse zorgde voor twee doelpunten. Maar goed, het gaat om de punten, ben best benieuwd naar de volgende interland/selectie.
  donderdag 7 september 2006 @ 08:43:53 #138
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41574444
quote:
'Van Basten na EK naar Ajax'
Geschreven door Rogier Deelstra op woensdag, 6 september om 20:24

Marco van Basten wil niet bijtekenen bij Oranje omdat hij na het EK 2008 een functie bij Ajax zal gaan bekleden, meldt het programma Entertainment Live van Talpa vanavond. Het zou om een leiding gevende rol gaan bij de Amsterdamse club.

De KNVB deed Van Basten onlangs een voorstel om zijn contract, dat na het Europees Kampioenschap afloopt, te verlengen. De geboren Utrechter gaf aan daar voorlopig nog niet over te willen denken en zich eerst te willen concentreren op de komende twee jaar.
pi_41574484
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:39 schreef M0NTANA het volgende:
ben best benieuwd naar de volgende interland/selectie.
11 oktober is de volgende interland en ik gok dat Kromkamp zich dan weer in de selectie heeft gespeeld ten koste van Heitinga, dat Van der Vaart weer fit is ten koste van Janssen en ik hoop dat Van Bommel (nog liever Seedorf) de plaats inneemt van Landzaat (al verwacht ik dat niet).
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_41574499
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:43 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Van mij mag hij weer de A1 coachen ofzo hoor. Hij houdt sowieso wel van Ajax-talenten volgens mij.
  donderdag 7 september 2006 @ 09:33:09 #141
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41575227
quote:
Van Basten is best tevreden

Uitgegeven: 7 september 2006 07:37
Laatst gewijzigd: 7 september 2006 07:46

EINDHOVEN - Marco van Basten verliet woensdag met een tevreden gevoel het speelveld. "We hebben een goede uitslag neergezet", stelde hij na de overwinning op Wit-Rusland (3-0). "In de eerste helft speelden we acceptabel voetbal. Jammer dat we in de tweede helft angstig werden. Dat was pas afgelopen toen Van Persie de tweede treffer maakte. Daarna hadden we nog vaker dan eenmaal kunnen scoren."

Van Basten verklaarde het broze zelfvertrouwen van zijn ploeg met de wanvertoning van vier dagen eerder tegen Luxemburg. "Zo'n wedstrijd vergeet je nooit helemaal. In de tweede helft zag je dat heel goed. Het lukte even allemaal niet zo goed. We gingen weer trager spelen waardoor we de tegenstander meer vertrouwen gaven."

Heitinga

Van Basten zag hoe John Heitinga net als tegen Luxemburg een slechte indruk maakte. De verdediger stapelde fout op fout en werd voortdurend door zijn eigen supporters uitgefloten. "Ik weet niet waarom hij zo zenuwachtig acteerde", aldus Van Basten. "Hij heeft wel zijn best gedaan."

Huntelaar

Klaas-Jan Huntelaar kon ook niet zijn stempel op de wedstrijd drukken. Van Basten haalde de spits van Ajax voortijdig naar de kant. "Huntelaar had het heel moeilijk. Hij moest voortdurend met twee grote verdedigers duelleren. Dat is niet eenvoudig. Maar dat is ook internationaal voetbal."

Ruud van Nistelrooy en Roy Makaay beleefden in het verleden dezelfde problemen als Huntelaar. Ook zij stonden vaak op een eiland en kregen onvoldoende bespeelbare ballen. "Soms is het lastig om spits te zijn", stelde Van Basten.

De bondscoach verklaarde na de overwinning op Wit-Rusland dat hij de verrichtingen van Patrick Kluivert bij PSV goed zal volgen. "Natuurlijk heeft ook hij de kans om bij Oranje te komen. Dat geldt voor iedereen die heel goed speelt."

Seedorf

Ook voor Seedorf? De middenvelder van AC Milan schitterde vorige week op een toernooi waaraan ook Juventus en Internazionale deelnamen. Hij werd verkozen tot beste speler van het evenement. "Is dat zo?", vroeg Van Basten zich af. "Wij kijken alleen naar officiële wedstrijden. Ik vind het niet zo belangrijk hoe iemand in een vriendschappelijk duel speelt."
Wat een verschrikkelijk arrogante reactie over Clarence Seedorf.
pi_41575280
Seedorf hoort niet Oranje Sneijder, Van der Vaart zijn veel beter als aanvallende middenvelders.

Gisteren trouwens heel redelijk gespeeld. Ik was alleen met Boulahrouz en Schaars ipv Heitinga en Landzaat begonnen. Maar prima resultaat, had ook 7-0 kunnen zijn.

Marco
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
pi_41575330
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:39 schreef M0NTANA het volgende:
Geflatteerde 3-0 overwinning op Wit-Rusland in de slotminuten, de gelijkmaker hing in de lucht, maar individuele klasse zorgde voor twee doelpunten. Maar goed, het gaat om de punten, ben best benieuwd naar de volgende interland/selectie.
Waar heb je het nou over? Afgekeurde goal, bal op de paal, 3/4 kansen voor open doel... het had makkelijk 7-0 kunnen zijn. En het veldspel was bij vlagen prima.

Geflatteerd? Wit-Rusland is er één keer gevaarlijk uitgeweest.

Azijnzeiken noem ik dat. Geef ook eens toe wanneer het goed is.
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
pi_41575362
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:33 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Die reactie slaat idd weer nergens op.
Maar ach, Van Basten kan ik dan ook niet meer serieus nemen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 7 september 2006 @ 09:42:46 #145
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41575417
quote:

[..]

idd wat een klootzak eerste klas. Hij geniet er gewoon van om spelers in het openbaar te beledigen. Die 3-0 overwinning doet helemaal NIETS af aan mijn kritiek op van Basten. We moeten ook niet vergeten dat Wit-Rusland uiterst belabberd speelde gister.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_41575426
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:39 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Die reactie slaat idd weer nergens op.
Maar ach, Van Basten kan ik dan ook niet meer serieus nemen..
Nee, Seedorf is altijd het heilige mannetje

Seedorf en niet arrogant
pi_41575472
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:42 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

idd wat een klootzak eerste klas. Hij geniet er gewoon van om spelers in het openbaar te beledigen. Die 3-0 overwinning doet helemaal NIETS af aan mijn kritiek op van Basten. We moeten ook niet vergeten dat Wit-Rusland uiterst belabberd speelde gister.
Goh, zullen we gaan huilen om Clarence? Die jongen is toch zó onheugd bejegend, wat een schande!

Hij heeft Nederland jaren genaaid met z'n arrogantie, even alle tachtische beslissingen van de coach VOLLEDIG naar zijn hand zetten. Schandalig egoistische voetballer. Logisch dat Van Basten die niet in zijn team wil hebben, zorgt alleen maar voor onrust.

En in aanvallend opzicht zijn Van der Vaart en Sneijder daar beter.
pi_41575567
3-0... nou nou, poe poe...

13-0, dat is pas een uitslag.
PWBF
pi_41575602
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:49 schreef Nielsch het volgende:
3-0... nou nou, poe poe...

13-0, dat is pas een uitslag.
Goh... ze hadden een goede dag tegen SAN MARINO! Wat heeft Nederland toch nsb'ers, flikker toch op naar Duitsland zeg ik dan! Op het WK ook zeker staan juichen voor Braadworst en co?

Geef gewoon toe dat Oranje gister prima speelde. Maar nee, we gooien er weer een one-liner uit.
pi_41575706
quote:

[..]

tsjah hij gunt die man niet eens het licht in zijn ogen.
pi_41575715
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:35 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Seedorf hoort niet Oranje Sneijder, Van der Vaart zijn veel beter als aanvallende middenvelders.

Gisteren trouwens heel redelijk gespeeld. Ik was alleen met Boulahrouz en Schaars ipv Heitinga en Landzaat begonnen. Maar prima resultaat, had ook 7-0 kunnen zijn.

Marco
Het had ook 1-1 kunnen worden..
pi_41575848
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:51 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Goh... ze hadden een goede dag tegen SAN MARINO! Wat heeft Nederland toch nsb'ers, flikker toch op naar Duitsland zeg ik dan! Op het WK ook zeker staan juichen voor Braadworst en co?

Geef gewoon toe dat Oranje gister prima speelde. Maar nee, we gooien er weer een one-liner uit.
Ik geef niet toe dat Nederland prima speelde, want dat deden ze niet. En nee, op het WK heb ik wel voor Nederland staan juichen. Persoonlijk vind ik het nogal triest dat je met de term NSB' er gaat strooien, maar blijkbaar weet je niet beter.
PWBF
pi_41576025
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik geef niet toe dat Nederland prima speelde, want dat deden ze niet. En nee, op het WK heb ik wel voor Nederland staan juichen. Persoonlijk vind ik het nogal triest dat je met de term NSB' er gaat strooien, maar blijkbaar weet je niet beter.
Een andere term is voor het soort dat plotseling Duitsland toejuicht, niet te bedenken.
pi_41576046
Nou die duitsers spelen een stuk frisser dan wij.
pi_41576076
NSB'er, laat dat jong toch, heeft net iets nieuws geleerd met geschiedenis, Nederland
  donderdag 7 september 2006 @ 10:14:34 #156
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41576154
Door_passie_gedreven, ben jij toevallig het zoontje van KNVB-bobo Henk Kessler?
  donderdag 7 september 2006 @ 10:17:47 #157
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41576253
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:52 schreef Elgigante het volgende:

Misschien dat hij over een jaar of 10-20 terug kan keren als bondscoach als hij eerst heeft laten zien dat hij de post waardig is.
Vroeger was dat ook zo: trainers werden pas bondscoach als ze eerst in het clubvoetbal wat hadden laten zien (Michels, Happel, Rijvers, Hiddink). En zo hoort het ook: bondscoach van Oranje is in principe het hoogste wat je als Nederlandse trainer kunt bereiken en het lijkt me niet meer dan normaal dat je dan eerst in het clubvoetbal hebt laten zien wat je waard bent. Dat heeft Van Basten niet en dat had Rijkaard toen hij bondscoach werd ook niet. Ik geloof echter niet dat de KNVB hier van geleerd heeft en het zou me niet verbazen als ze na Van Basten met Frank de Boer of Cocu als bondscoach aan komen zetten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 september 2006 @ 10:20:26 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41576326
quote:

[..]

en dan graag Ten Cate opvolgen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41576341
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
NSB'er, laat dat jong toch, heeft net iets nieuws geleerd met geschiedenis, Nederland
Tegen jou zeg ik alleen: je moest eens weten...
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:14 schreef M0NTANA het volgende:
Door_passie_gedreven, ben jij toevallig het zoontje van KNVB-bobo Henk Kessler?
Nee, ben Kesler zelf

Gaan we nog inhoudelijk discussieren? Feit blijft dat jullie niet meer redelijk kunnen kijken naar Van Basten en zijn Nederlands elftal, na een onterechte uitschakeling tegen Portugal en een slecht optreden in Luxemburg. Tegen Wit-Rusland was prima.

Als Hiddink bondscoach was geweest, was gezegd: niets weggegeven, 8 hele goede kansen gekregen en met 3-0 gewonnen. Prima resultaat. En dat is het ook.
pi_41576437
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:10 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Een andere term is voor het soort dat plotseling Duitsland toejuicht, niet te bedenken.
Jawel hoor. Nep-Duitsers bijvoorbeeld. Of Schwanswurst, of Arsloch. Het is nogal triest dat domme voetbalsupporters als jij direct naar termen als NSB'er moeten grijpen. Je hebt zelf blijkbaar niet door tot wat voor een ontzettend laag niveau je jezelf brengt door dit soort dingen te zeggen. Maar goed, zoals ik al eerder zei zul je het zelf niet begrijpen. Maar ga asjeblieft lekker in het stadion zitten schreeuwen met je zogenaamde hooliganvriendjes in plaats van mij voor NSB' er uit te maken.
PWBF
  donderdag 7 september 2006 @ 10:23:59 #161
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41576443
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:20 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

[..]

Nee, ben Kesler zelf

Gaan we nog inhoudelijk discussieren? Feit blijft dat jullie niet meer redelijk kunnen kijken naar Van Basten en zijn Nederlands elftal, na een onterechte uitschakeling tegen Portugal en een slecht optreden in Luxemburg. Tegen Wit-Rusland was prima.

Als Hiddink bondscoach was geweest, was gezegd: niets weggegeven, 8 hele goede kansen gekregen en met 3-0 gewonnen. Prima resultaat. En dat is het ook.
Jij kan de prestaties van je held Marco van Basten (en Johan Cruijff) niet objectief beoordelen, dat is jammer.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:24:21 #162
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41576454
quote:

[..]

Nee, ben Kesler zelf

Gaan we nog inhoudelijk discussieren? Feit blijft dat jullie niet meer redelijk kunnen kijken na een onterechte uitschakeling tegen Portugal en een slecht optreden in Luxemburg. Tegen Wit-Rusland was prima.

Was de uitschakeling tegen Portugal zo onterecht? Ik vond van niet en bovendien kun je het nodige aanmerken op het wisselbeleid van Van Bastent tijdens die wedstrijd en het efltal n het systeem waarmee hij de wedstrijd begon.

Verder was de wedstrijd tegen Wit-Rusland natuurlijk niet prima. Het resultaat was op zich heel behoorlijk, maar voor het spel zou ik niet meer dan een magere voldoende geven.
pi_41576544
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Jij kan de prestaties van je held Marco van Basten (en Johan Cruijff) niet objectief beoordelen, dat is jammer.
Als we alleen naar de prestaties kijken is toch vrij duidelijk dat er maar een wedstrijd die ergens om ging, verloren is. Op het WK en de manier waarop ken je zelf.

Ik vind dat er gewoon veel te makkelijk wordt geschreeuwd om een ontslag. Dit topic heet ook niet gewoon het Marco van Basten-topic #5 maar het Marco van Basten moet ontslagen worden-topic #5

Als ze het EK mislopen of op het EK niet presteren, zeg ik prima. Maar voorlopig is er alleen op het WK één duel ongelukkig verloren. Ik zeg: geef Marco wat meer tijd en ruimte.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:31:45 #164
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41576678
quote:

[..]

[..]

Nee, ben Kesler zelf

We kijken hier niet op 1 wedstrijd en we zijn ook geen NSB'ers (Ik heb me de hele avond zwaar klote gevoeld na die uitschakeling tegen Portugal) Luxemburg was inderdaad een fijne aangelegenheid om ff wat frustratie over het NL elftal kwijt te kunnen maar dat begon bij mij al ruim voor het WK. De manier waarop van Basten omgaat met spelers staat mij niet aan ( iig hoe hij er tegenover de pers mee omgaat hoe het binnenskamers gaat weet ik natuurlijk niet ) en om nou te zeggen dat die indrukwekkende reeks overwinningen gehaald is tegen moeilijke tegenstanders... Ivoorkust was moeilijk, Tsjechie op papier ook en Servie misschien ( die op het WK gruwelijk tegenvielen ).
---
  donderdag 7 september 2006 @ 10:33:56 #165
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41576731
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:27 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Als we alleen naar de prestaties kijken is toch vrij duidelijk dat er maar een wedstrijd die ergens om ging, verloren is. Op het WK en de manier waarop ken je zelf.

Ik vind dat er gewoon veel te makkelijk wordt geschreeuwd om een ontslag. Als ze het EK mislopen of op het EK niet presteren, zeg ik prima. Maar voorlopig is er alleen op het WK één duel ongelukkig verloren. Ik zeg: geef Marco wat meer tijd en ruimte.
Ruim twee jaar geleden is San Marco begonnen, met de opdracht te bouwen aan een elftal voor het EK van 2008 in Oostenrijk & Zitserland, maar op dit moment staat er nog helemaal niets! De selectie verandert iedere keer weer, in het veld is er geen hand van de bondscoach zichtbaar, het spel is beroerd! Er is geen enkele reden om verwachtingen te hebben voor het EK, want als het zo doorgaat, liggen we er in de eerste ronde uit. Het geluk zal toch een keer op zijn?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 september 2006 @ 10:35:40 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41576779
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:33 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ruim twee jaar geleden is San Marco begonnen, met de opdracht te bouwen aan een elftal voor het EK van 2008 in Oostenrijk & Zitserland, maar op dit moment staat er nog helemaal niets! De selectie verandert iedere keer weer, in het veld is er geen hand van de bondscoach zichtbaar, het spel is beroerd! Er is geen enkele reden om verwachtingen te hebben voor het EK, want als het zo doorgaat, liggen we er in de eerste ronde uit. Het geluk zal toch een keer op zijn?
het was natuurlijk la belachelijk dat hij zo'n opdracht kreeg. Hij hoefde zich niet eens te kwalificeren voor het WK
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 september 2006 @ 10:36:09 #167
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41576792
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:31 schreef Zero2Nine het volgende:
De manier waarop van Basten omgaat met spelers staat mij niet aan ( iig hoe hij er tegenover de pers mee omgaat hoe het binnenskamers gaat weet ik natuurlijk niet ) en om nou te zeggen dat die indrukwekkende reeks overwinningen gehaald is tegen moeilijke tegenstanders... Ivoorkust was moeilijk, Tsjechie op papier ook en Servie misschien ( die op het WK gruwelijk tegenvielen ).
Wat me nog het meeste irriteert is dat Van Basten onlangs klaagde over het gebrek aan ervaring; iets waar hij toch echt zelf voor verantwoordelijk voor is.
pi_41576939
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wat me nog het meeste irriteert is dat Van Basten onlangs klaagde over het gebrek aan ervaring; iets waar hij toch echt zelf voor verantwoordelijk voor is.
Dat kon hij Van Bommel..kluivert..seedorf ..davids...Van Nist en dergelijke niet in de schoenen schuiven
pi_41576956
Beste DoorPassieGedreven,

Het staat je geheel vrij om een Marco van Basten fantopic te openen op Fok! Ik zal je niet tegen houden, maar ik zal er ook niet posten. Ik reken het Nederlands Elftal niet af op een slecht gespeelde wedstrijd tegen Portugal op het WK. Al veel eerder kon ik de reetlikkerij van het Nederlandse volk niet uitstaan. Ja, we wonnen wedstrijden tijdens de kwalificatiereeks voor het WK, maar het vertoonde spel was vaak belabberd en puur doordat we enkel tegen kleine landen speelden hebben we ons destijds gekwalificeerd. Echter, zodra we destijds een goede tegenstander hadden (oefenwedstrijd Italie) werd er prompt verloren. Dan het WK: het vertoonde spel was vaak niet om aan te zien. Niet alleen tegen Portugal, maar ook de eerdere wedstrijden waren zeker niet fraai. Nu zijn we bezig met de kwalificatie voor het EK en ook hier is het spel slecht.

Ik ben van mening dat dit slechte spel komt door het werk van Marco van Basten. Bij zijn aanstelling zei hij dat hij wilde bouwen aan een team. Bouwen is echter het tegenovergestelde van wat hij doet. Hij wisselt zo vaak en zo veel spelers dat er nooit sprake kan zijn van een hecht team. Spelers debuteren de ene wedstrijd en zijn de andere alweer verdwenen. Hoe kan een bondscoach op die manier beweren dat hij bouwt aan een team?

Het WK van 2006 zou een oefentoernooi zijn voor het EK 2008, waar Nederland dan zou moeten gaan vlammen. Althans, dat zei Van Basten. Nu zegt hij echter dat het EK 2008 wel eens een voorbereiding voor het WK 2010 kan gaan worden. Ja, op die manier kun je bezig blijven.

Ik ben geen NSB'er, want het liefst zie ik een Nederlands Elftal dat met mooi spel eens een keer een titel kan pakken. Ik heb gewoon het gevoel dat het op deze manier niet gaat lukken. Als echte fan durf je dan commentaar te geven en dit moet je kunnen doen zonder dat pubertjes zoals jij je voor NSB'er gaan uitschelden.
PWBF
  donderdag 7 september 2006 @ 10:46:21 #170
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_41577047
geen combinaties, looplijnen niks zie je,, het is gewoon echt butt,, die lul denkt dat trainer zijn makkelijk is ofsow,, hij en die andere kontkusser van 't schip bakken er echt niks van. schandalig eigenlijk,, gewoon 4 verloren jaren weer, terwijl je gebruik had kunnen maken van top spelers Bommel/seedorf/RvN .....
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 7 september 2006 @ 10:47:39 #171
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41577085
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:46 schreef DAMH het volgende:
van 't schip
Van het Schip is bij Twente al eens volledig mislukt als trainer.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:51:40 #172
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41577202
Afgelopen WK hadden we kunnen oogsten, we hadden een hele sterke groep, met bewezen wereldtoppers. Een goede bondscoach had een gooi kunnen doen naar de wereldtitel, want alleen het middenveld al was om je vingers bij af te likken. San Marco is echter een onervaren nietsnut, die gewoon gefaald heeft en weer rustig mag aanmodderen richting het EK. Natuurlijk halen we dat EK wel, maar daar zullen we opnieuw geen potten kunnen breken, zolang Marco van Basten de bondscoach is.
pi_41577251
Het zal wel weer hetzelfde scenario worden als de afgelopen twee jaar; de kwalificatie ogenschijnlijk makkelijk doorkomen en vervolgens dramatisch presteren op het EK.
pi_41577264
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:42 schreef Nielsch het volgende:
Beste DoorPassieGedreven,

Het staat je geheel vrij om een Marco van Basten fantopic te openen op Fok! Ik zal je niet tegen houden, maar ik zal er ook niet posten. Ik reken het Nederlands Elftal niet af op een slecht gespeelde wedstrijd tegen Portugal op het WK. Al veel eerder kon ik de reetlikkerij van het Nederlandse volk niet uitstaan. Ja, we wonnen wedstrijden tijdens de kwalificatiereeks voor het WK, maar het vertoonde spel was vaak belabberd en puur doordat we enkel tegen kleine landen speelden hebben we ons destijds gekwalificeerd. Echter, zodra we destijds een goede tegenstander hadden (oefenwedstrijd Italie) werd er prompt verloren. Dan het WK: het vertoonde spel was vaak niet om aan te zien. Niet alleen tegen Portugal, maar ook de eerdere wedstrijden waren zeker niet fraai. Nu zijn we bezig met de kwalificatie voor het EK en ook hier is het spel slecht.

Ik ben van mening dat dit slechte spel komt door het werk van Marco van Basten. Bij zijn aanstelling zei hij dat hij wilde bouwen aan een team. Bouwen is echter het tegenovergestelde van wat hij doet. Hij wisselt zo vaak en zo veel spelers dat er nooit sprake kan zijn van een hecht team. Spelers debuteren de ene wedstrijd en zijn de andere alweer verdwenen. Hoe kan een bondscoach op die manier beweren dat hij bouwt aan een team?

Het WK van 2006 zou een oefentoernooi zijn voor het EK 2008, waar Nederland dan zou moeten gaan vlammen. Althans, dat zei Van Basten. Nu zegt hij echter dat het EK 2008 wel eens een voorbereiding voor het WK 2010 kan gaan worden. Ja, op die manier kun je bezig blijven.

Ik ben geen NSB'er, want het liefst zie ik een Nederlands Elftal dat met mooi spel eens een keer een titel kan pakken. Ik heb gewoon het gevoel dat het op deze manier niet gaat lukken. Als echte fan durf je dan commentaar te geven en dit moet je kunnen doen zonder dat pubertjes zoals jij je voor NSB'er gaan uitschelden.
Een aparte topic maken vind ik overdreven, want er wordt hier al over gesproken.

Ik ontken zeker niet dat het voetballend allemaal niet fantastisch is geweest, enkele wedstrijden zelfs erg slecht. Maar er is wel gewonnen en alleen op het WK een wedstrijd verloren. Ik ben er van overtuigd dat de selectie de komende maanden, net als in de aanloop naar het WK, veel meer vastigheid zal krijgen. Ik denk dat het door het afvallen van een aantal jongens als Cocu, Van Bommel en Van Nistelrooy nog even zoeken is naar opvolgers. Dit kan je geslaagd of niet geslaagd noemen, voor een echt oordeel vind ik het nog veel te vroeg. Dat kan je, naar mijn mening, pas geven aan het eind van de kwalificatie en misschien zelfs op of na het EK.

Dat je nu telkens terug refereert naar dat NVB-verhaal, vind ik een beetje flauw. Mensen die altijd voor Nederland juichten en nu plotseling na één WK alle historie vergeten zijn, betitel ik graag zo. En nog flauwer vind ik het feit dat jij doet alsof ik de oorlog niet ken. Hoewel ik het niet zelf heb meegemaakt, zijn de gevolgen er van ook in mijn familie érg aanwezig. Jammer dat ik dit nu moet zeggen, maar jij vraagt er om.

Maar jij geeft aan niet voor Duitsland gejuichd te hebben, prima. Dan trek ik die woorden terug. Overigens heb ik niets tegen mensen die voor Duitsland juichen, mits ze dat altijd al gedaan hebben. Anders vind ik het behoorlijk huichelachtig.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:55:54 #175
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41577307
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:54 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

Ik denk dat het door het afvallen van een aantal jongens als Cocu, Van Bommel en Van Nistelrooy nog even zoeken is naar opvolgers.
Je vergeet er echter gemakshalve bij te zeggen dat alleen Cocu vrijwillig bedankt heeft; Van Bommel en Van Nistelrooy zijn door Van Basten zelf 'geliquideerd'. Het zoeken naar opvolgers van die twee is dan ook absoluut geen excuus.
pi_41577325
Geloof me als ze met deze spelers het EK winnen trakteer ik jou een maand lang iedere week 3 kratten bier.
pi_41577418
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Je vergeet er echter gemakshalve bij te zeggen dat alleen Cocu vrijwillig bedankt heeft; Van Bommel en Van Nistelrooy zijn door Van Basten zelf 'geliquideerd'. Het zoeken naar opvolgers van die twee is dan ook absoluut geen excuus.
Excuus? Ik geef alleen aan dat er opvolgers voor die jongens gezocht moeten worden, of ze nou gestopt zijn of dat Van Basten het niet meer in ze ziet zitten. Ik denk dat het een verstandige zet is om Van Nistelrooy uit Oranje te laten, want Huntelaar is nu zeker niet minder en misschien zelfs beter. Zeker met het oog op de toekomst. En Van Nistelrooy zit niet graag op de bank, dan kan je beter een ijverige Kuyt erachter hebben... Van Bommel had ik er nog graag bij gezien, maar een middenveld met Schaars, Sneijder en Van der Vaart zie ik ook wel zitten. Cocu werd te oud.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:00:58 #178
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41577448
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef Chadi het volgende:
Geloof me als ze met deze spelers het EK winnen tracteer ik jou een maand lang iedere week 3 kratten bier.
ze kwalificeren zich toch niet, dus dat kan je makkelijk beloven
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_41577453
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef Chadi het volgende:
Geloof me als ze met deze spelers het EK winnen tracteer ik jou een maand lang iedere week 3 kratten bier.
Kijk, hier zat ik al op te wachten

Als wij de halve finale van het EK niet halen krijg jij hetzelfde!
pi_41577454
Ik neem aan dat je pas iemand weg stuurt als je er een alternatief voor denkt te hebben. of is van basten tactisch nog niet zo ver met denken.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:02:12 #181
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41577478
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:59 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Excuus? Ik geef alleen aan dat er opvolgers voor die jongens gezocht moeten worden,
Nee, die hoeven niet gezocht te worden, want Van Nistelrooy en Van Bommel zouden uitstekende internationals zijn.
pi_41577488
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:01 schreef Chadi het volgende:
Ik neem aan dat je pas iemand weg stuurt als je er een alternatief voor denkt te hebben. of is van basten tactisch nog niet zo ver met denken.
Misschien is het handig om de potentiële opvolgers vast speeltijd te geven en ervaring op te laten doen, ipv op het EK plotseling voor de leeuwen te gooien.
pi_41577509
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:01 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Kijk, hier zat ik al op te wachten

Als wij de halve finale van het EK niet halen krijg jij hetzelfde!
Ik drink niet doe mij dan maar een krat cola
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:00 schreef buzzer het volgende:

[..]

ze kwalificeren zich toch niet, dus dat kan je makkelijk beloven
Kwalificatie in de groep moet mogelijk zijn. De concurrentie heeft zich al verstapt.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:04:35 #184
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41577535
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:02 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Misschien is het handig om de potentiële opvolgers vast speeltijd te geven en ervaring op te laten doen, ipv op het EK plotseling voor de leeuwen te gooien.
Van Nistelrooy en Van Bommel zijn tijdens het EK 32 respectievelijk 31 jaar oud en zouden dus nog met gemak mee kunnen. De opvolgers hoeven dan ook helemaal niet voor de leeuwen gegooid te worden.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:04:48 #185
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_41577536
Ik vind het met name opvallend aan van Basten hoe inconsequent hij is in zijn keuzes. Aan de ene kant houdt hij spelers in de selectie die een aardige oefenwedstrijd hebben gespeeld, aan de andere kant vind hij het niet belangrijk als Seedorf een goed (oefen-)toernooi speelt. Waarbij het om het even is of het nou Seedorf betreft of een ander.

De spelers moeten veel wedstrijden spelen (en het liefst bij grote clubs), maar selecteert van Nistelrooij en van Bommel niet en Babel en Vennegoor weer wel (beide toch lang niet altijd in de basis bij hun clubs). Daarnaast gaat hij nu weer Kluivert in de gaten houden: wat mij betreft (zeker als je hem vergelijkt met van Nistelrooij) helemaal een gepasseerd station. Kluivert heeft tijden niet gespeeld, presteert matig wanneer ie wel speelt en heeft conflict na conflict bij allerlei clubs. Lijkt me niet iemand om in deze selectie erbij te hebben.

En verder vind ik het schandalig dat hij van Nistelrooij en van Bommel niet eens heeft gebeld, nadat hij besloten heeft om ze niet meer te selecteren. Gaf hij toe in het Sportjournaal. Dat zijn toch spelers die altijd een juiste wedstrijdmentaliteit hebben getoond en voorop in de strijd gingen.

Maar goed: de resultaten (qua uitslagen) zijn goed, op het WK na. Ik ben er nog niet uit, qua Marco... Wel begin ik me enigszins te irriteren aan die gladgestreken, emotieloze, bijna smalende kop tijdens interviews en persconferenties. Met dat rare knipoogje van 'm na flauwe grapjes enzo.
pi_41577547
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, die hoeven niet gezocht te worden, want Van Nistelrooy en Van Bommel zouden uitstekende internationals zijn.
Vind jij, Huntelaar is in mijn ogen een betere spits en Kuyt is zeker niet minder. Bovendien valt laatst genoemde veel meer gedreven is en lijkt Van Nistelrooy geen zin te hebben in invalbeurtjes.

Van Bommel lijkt me een voetballer die in de Oranje-selectie hoort, maar hij heeft al regelmatig (als we Marco mogen geloven) aanwijzingen genegeerd. En dan kan ik best begrijpen dat je het op een gegeven moment niet meer in iemand ziet zitten. Bovendien: waarom had hij bij Barcelona geen basisplaats? Rijkaard en Ten Cate zagen het toch niet helemaal in hem zitten. Alleen bij het uitvallen van spelers als Xavi kwam er een plek op het middenveld voor hem vrij.
pi_41577572
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik drink niet doe mij dan maar een krat cola
[..]

Kwalificatie in de groep moet mogelijk zijn. De concurrentie heeft zich al verstapt.
Cola Ook goed, stuk goedkoper
  donderdag 7 september 2006 @ 11:07:36 #188
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41577596
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:05 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Vind jij, Huntelaar is in mijn ogen een betere spits en Kuyt is zeker niet minder.
Toen net zei je nog dat er naar opvolgers gezocht moest worden en nu zijn die opvolgers al veel betere spelers?
pi_41577639
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Toen net zei je nog dat er naar opvolgers gezocht moest worden en nu zijn die opvolgers al veel betere spelers?
Volgens mij ging dat voornamelijk over het middenveld, waar Cocu niet zo makkelijk op te vangen lijkt. Maar met Schaars of De Zeeuw komt dat uiteindelijk denk ik wel goed. Voorin zit het wel goed.
pi_41577703
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:51 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Waarom? Het was was alles behalve prima! Heb me blauw geergerd aan het simpele positivisme op de tribune. We scoren een keer en de josti's willen de wave gaan doen.

Tegen een betere tegenstander hebben we niks in te brengen. Dat wordt een beetje te makkelijk vergeten. Die statistiekjes zeggen me niks. Ene Co had daar een prima woord voor: scorebordjournalistiek.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:11:33 #191
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41577708
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:09 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Volgens mij ging dat voornamelijk over het middenveld, waar Cocu niet zo makkelijk op te vangen lijkt. Maar met Schaars of De Zeeuw komt dat uiteindelijk denk ik wel goed. Voorin zit het wel goed.
Voorin zit het helemaal niet goed, al komt dat niet zo zeer door de individuele spits, maar door het feit dat tot nu toe iedere spits in dit systeem verzopen is.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:12:34 #192
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41577734
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:11 schreef Ungeheuer het volgende:
Heb me blauw geergerd aan het simpele positivisme op de tribune. We scoren een keer en de josti's willen de wave gaan doen.
Daar wilden ze al mee beginnen toen het nog 0-0 stond.
pi_41577877
quote:

[..]

Sterkte.
pi_41578074
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:02 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Misschien hoor, heel misschien is het ook wel handig om eventuele opvolgers te zoeken die ervaring hebben bij internationale topclubs? Het zijn meestal toch de ervaren teams die het toernooi uiteindelijk winnen. Met alleen v.d. Sar als ervaren man red je het niet..
pi_41578171
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Voorin zit het helemaal niet goed, al komt dat niet zo zeer door de individuele spits, maar door het feit dat tot nu toe iedere spits in dit systeem verzopen is.
Inderdaad. Van Basten gaf de schuld aan Van Nistelrooy, maar nu blijkt maar weer dat Huntelaar precies hetzelfde probleem heeft.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:31:44 #196
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41578257
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:28 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Inderdaad. Van Basten gaf de schuld aan Van Nistelrooy, maar nu blijkt maar weer dat Huntelaar precies hetzelfde probleem heeft.
De spits komt amper aan de bal en nog minder in scoringspositie. Ik geloof bijvoorbeeld niet dat Huntelaar in de wedstrijden tegen Luxemburg en Wit-Rusland een keer alleen voor de keeper gestaan heeft.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:45:41 #197
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41578645
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:53 schreef Nywuob het volgende:
Het zal wel weer hetzelfde scenario worden als de afgelopen twee jaar; de kwalificatie ogenschijnlijk makkelijk doorkomen en vervolgens dramatisch presteren op het EK.
idd, geef mij de omgekeerde situatie maar.
---
pi_41578687
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:45 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

idd, geef mij de omgekeerde situatie maar.
Als je dramatisch presteert in de kwalificatie kom je niet eens op het EK en dus is een omgekeerde situatie niet mogelijk
  donderdag 7 september 2006 @ 11:48:07 #199
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_41578704
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:47 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Als je dramatisch presteert in de kwalificatie kom je niet eens op het EK en dus is een omgekeerde situatie niet mogelijk
Blijkbaar wel, want ze presteren dramatisch .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 7 september 2006 @ 11:48:12 #200
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41578709
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De spits komt amper aan de bal en nog minder in scoringspositie. Ik geloof bijvoorbeeld niet dat Huntelaar in de wedstrijden tegen Luxemburg en Wit-Rusland een keer alleen voor de keeper gestaan heeft.
het aanspelen van de centrumspits is weer mislukt idd. Het is gewoon de klasse van van Persie die dat ie zo snoei hard en zuiver kan trappen. Dat lukte eigenlijk alleen mat die trap richting Kuyt ( die toen ff fungeerde als centrumspits). Het is goed om te zien dat van Persie zelf kan scoren maar we hebben dus echt een probleem met het bereiken van Huntelaar / Nistelrooy / Kluivert ( oftewel het maakt niet uit wie je erneer zet zolang ze geen kansen krijgen )
---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')