abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:13:17 #51
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41522153
Goed vervolg van een goed topic
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_41522450
Een wedstrijd tegen Luxemburg... ik heb nog nooit, ook niet onder Michels, Hiddink, Van Gaal en Rijkaard, een leuk Nederlands Elftal gezien tegen kleine landen. Dus nu ook niet, met een tegenstander die met 11 man achter de bal speelt is het gewoon lastig. En ook de kleinste landen worden daar steeds beter in.

Natuurlijk was het helemaal niets tegen Luxemburg, maar wat heeft Van Basten nou verloren? Een wedstrijd tegen Portugal, waar de Portugezen 45 minuten bezig waren om tijd te rekken en we ipv 30 minuten maar 6 minuten extra tijd kregen.

En dat wedstrijdje in Luxemburg. Er is gewonnen, gewoon snel vergeten. Oordeel lekker na de kwalificatierondes. Op naar het EK. Van Basten is het beste wat Oranje in jaren is overkomen.
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:25:21 #53
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41522536
Vermoedelijke opstelling:
Van der Sar; Heitinga/Boulahrouz, Ooijer, Mathijsen en Van Bronckhorst; Landzaat, De Jong en Sneijder; Van Persie, Huntelaar en Kuyt.
boula is grieperig en is nog niet zeker dat ie zal starten.

----
En van NU.nl http://nu.nl/news/818843/(...)e_de_weg_wijzen.html
---
Waarom kiest de bondscoach dan niet voor ervaren middenvelders als Clarence Seedorf, Mark van Bommel, Edgar Davids of Boudewijn Zenden? "Omdat ik denk dat we met deze groep het best kunnen presteren", reageerde Van Basten. "We moeten met z'n allen nu ook weer niet heel dramatisch doen. We hebben heel slecht gespeeld tegen Luxemburg. We hebben terecht heel veel kritiek gekregen. Maar dat wil niet zeggen dat we er nu helemaal niets meer van kunnen. Je hebt van die duels."
----
Totaal belachelijk! We hebben vaker kut wedstrijden van hem gezien. bijna alleen maar eigenlijk.
ik hoop zoooo dat we onderuit gaan morgen.
raar ook om te zien dat het middenveld gewoon weer anders is. en wie speelt er van de 3 in de punt naar achter??
pi_41522660
Seedorf en Davids zijn over de top, die staan er op het EK 2008 niet meer en zeker niet op het WK 2010. Zenden en Van Bommel zijn overschat. Al vind ik Landzaat en Janssen niet beter dan dat duo, maar er moet naar de toekomst gekeken worden...
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
pi_41522753
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:29 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Seedorf en Davids zijn over de top, die staan er op het EK 2008 niet meer en zeker niet op het WK 2010. Zenden en Van Bommel zijn overschat. Al vind ik Landzaat en Janssen niet beter dan dat duo, maar er moet naar de toekomst gekeken worden...
Seedorf en Davids over de top? Ik denk dat ze daar in Milaan en Londen anders over denken...

Maar OT: van Basten
BFF met GGMM
pi_41523317
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:29 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Al vind ik Landzaat en Janssen niet beter dan dat duo, maar er moet naar de toekomst gekeken worden...
Landzaat is ouder dan van Bommel.. En Janssen is een eeuwig talent waar het ook nooit uitkomt. Weet niet of je daarmee je toekomst veilig stelt..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 september 2006 @ 18:51:48 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41523335
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:08 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Euhm.. van Nistelrooy speelde een prima seizoen bij Man Utd, totdat hij aan de kant werd gezet door Ferguson in de finale van de league cup... Toen begonnen de persoonlijke problemen tussen manager en speler. Sorry.. maar het feit dat van Basten hem nu buiten de selectie laat vind ik onbegrijpelijk. Ik hoop dat hij er bij Real veel in kan schieten en dat v.Basten gedwongen wordt hem alsnog te selecteren.
alsnog selecteren? Alsof Seedorf of van Bommel nog geselcteerd gaan worden.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41523420
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:22 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

Een wedstrijd tegen Luxemburg... ik heb nog nooit, ook niet onder Michels, Hiddink, Van Gaal en Rijkaard, een leuk Nederlands Elftal gezien tegen kleine landen. Dus nu ook niet, met een tegenstander die met 11 man achter de bal speelt is het gewoon lastig. En ook de kleinste landen worden daar steeds beter in.
Misschien moet je dan eens beter kijken. Zomaar even een aantal uitslagen van de afgelopen jaren:

1990 Malta - Nederland 0-8
1993 Nederland - San Marino 6-0
1993 San Marino - Nederland 0-7
1994 Nederland - Hongarije 7-1
1996 Nederland - Wales 7-1
1997 San Marino - Nederland 0-6
1998 Nederland - Paraguay 5-1
1998 Nederland - Nigeria 5-1
1998 Nederland - Zuid Korea 5-0
2000 Nederland - Joegoslavie 6-1
2001 Andorra - Nederland 0-5
2001 Nederland - Estland 5-0
2003 Nederland - Moldavie 5-0
2003 Nederland - Schotland 6-0
PWBF
pi_41523493
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:25 schreef Boomstam het volgende:

en wie speelt er van de 3 in de punt naar achter??
Waarschijnlijk Snijder, want dat experiment was op het WK tegen Servië-Montenegro ook zo goed uitgepakt!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:26:33 #60
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41524273
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:57 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Waarschijnlijk Snijder, want dat experiment was op het WK tegen Servië-Montenegro ook zo goed uitgepakt!
laten we het hopen dan ten goede van de toekomst van oranje
pi_41524491
Ik denk niet dat Marco zelf kapt. Hij zal zn contract gewoon uitdienen en de knvb zal hem blijven steunen tot 2008. Daarna wordt er verder gekeken. Dus hoewel het gebabbel hier leuk is, zal het weinig uitmaken.
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:42:48 #62
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_41524766
Het volk van Nederland en zijn luie letterknechten van de media hebben zaterdagavond verbijsterd toegekeken hoe Neerlands trots zich volstrekt belachelijk maakte tegen het bonte gezelschap van koeiemelkers, obers, zomeravondvoetballers en scholieren uit Luxemburg. Als het weer een kutwedstrijd van Oranje wordt dan loop ik over naar het kamp der Van Basten bashers.

Beloofd!

Zelfs ik kan dan niet meer met droge ogen zeggen dat die knul een kans moet krijgen te bewijzen dat zijn beleid nog enig hout snijdt.
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:54:02 #63
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_41525091
Heb er nog een topic bij gegooid....ten overvloede waarschijnlijk..
Weer een typische M.v.B reactie
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:17:54 #64
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41528333
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:54 schreef TheYoung1 het volgende:
Heb er nog een topic bij gegooid....ten overvloede waarschijnlijk..
Weer een typische M.v.B reactie
Denk dat we het beter hier kunnen houden (op VBL). Ik post die van Basten reactie wel ff hier:
quote:
Van Basten vindt alle commotie onzinnig

5/9/2006 19:15

Marco van Basten lijkt het Nederlands elftal dat woensdag in Eindhoven aantreedt tegen Wit-Rusland op drie plaatsen te wijzigen ten opzichte van de ploeg die zo teleurstelde tegen Luxemburg.
Aan de verdeling van de hesjes op de training valt af te leiden dat Wesley Sneijder en Nigel de Jong plaatsnemen op het middenveld en dat Giovanni van Bronckhorst terugkeert als linksachter.

Stijn Schaars, Theo Janssen en Tim de Cler, die samen met Kew Jaliens en Martijn Meerdink al niet meer in de selectie zit, sneuvelen.

Van Basten vertelde niet van plan te zijn af te wijken van zijn plannen met de huidige selectie. De grafstemming die er in de media heerst na het debacle in Luxemburg, vindt hij overtrokken.

'We hebben één heel slechte wedstrijd gespeeld en er wordt al gesproken over ontslag. We lopen ontzettend hard van stapel, dat is absoluut onzinnig', meent de bondscoach van Oranje.

Vermoedelijke opstelling Oranje tegen Wit-Rusland

Doel: Van der Sar

Achterhoede: Heitinga, Ooijer, Mathijsen, Van Bronckhorst

Middenveld: Landzaat, De Jong, Sneijder

Aanval: Van Persie, Huntelaar, Kuijt
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_41528717
Dus Boularouz is definitief uitgeschakeld? Zitten we dus weer met die klote Heitinga opgescheept. Wordt tijd dat Jantje Kromkamp weer eens iets laat zien. Goed dat ie nu bij PSV zit.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:48:02 #66
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41529579
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:26 schreef Boomstam het volgende:

[..]

laten we het hopen dan ten goede van de toekomst van oranje
reken daar maar niet op...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:49:58 #67
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41529669
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:26 schreef trepper het volgende:
Dus Boularouz is definitief uitgeschakeld? Zitten we dus weer met die klote Heitinga opgescheept. Wordt tijd dat Jantje Kromkamp weer eens iets laat zien. Goed dat ie nu bij PSV zit.
Heitinga wat ik ook niet snap...Schaars en Huntelaar + Tiendalli zat bij het elftal van europa op t jeugd-EK. De zwakste schakel bij NL is rechtsachter.... En dan wel Schaars en Huntelaar selecteren(wel terecht) maar dan geen Tiendalli en wel Heitinga... het zal wel omdat hij niet bij ajax of AZ voetbalt
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:06:17 #68
154193 TheYoung1
pi_41530373
Thnx Zero2Nine.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:08:06 #69
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41530453
De Jong in de basis, he tmoet toch niet gekker worden... bij ze club wordt hem vertelt dat hij t niet goed doet(zoals de verwachtingen) en nog mag hij lekker in dat mooie oranje shirt spelen.... Terwijl Seedorf Nr.10(!) draagt bij het grote AC Milan
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:12:26 #70
154193 TheYoung1
pi_41530632
Marco zei op het sportjournaal dat de Jong de centrale midden velder is.....
Zo gek is het dus wel geworden.
En marionettemarco maar met slappe excuses blijven komen.Wat een slechte verliezer issie eigenlijk!
Patat, dat is het!!
pi_41530712
Ben twee dagen weg geweest, zitten ze hier nog steeds te zeiken over Van Basten.

Misschien praten ze woensdag vanaf 22.15 uur allemaal weer anders.
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:22:07 #72
154193 TheYoung1
pi_41530984
Zal meer dan 1 wedstrijd voor nodig zijn om mij op andere gedachten te krijgen hoor.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:50:23 #73
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41532274
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:22 schreef TheYoung1 het volgende:
Zal meer dan 1 wedstrijd voor nodig zijn om mij op andere gedachten te krijgen hoor.
met mij ook... die gedachtens zullen eerder veranderen door andere spelers te selecteren..
pi_41533924
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef satecl het volgende:
De Jong in de basis, he tmoet toch niet gekker worden... bij ze club wordt hem vertelt dat hij t niet goed doet(zoals de verwachtingen)
Wat een onzin. Bij HSV heeft hij precies dezelfde rol als die hij morgen bij Oranje krijgt.
Dat hij het bij HSV niet goed doet, is onzin. Nigel de Jong is een van de sterspelers van HSV en speelt daar uitstekend als stofzuiger voor Van der Vaart. Moet je maar eens op het forum van HSV gaan kijken, de fans zijn dik tevreden met Nigel.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41535652
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens beter kijken. Zomaar even een aantal uitslagen van de afgelopen jaren:

1990 Malta - Nederland 0-8
1993 Nederland - San Marino 6-0
1993 San Marino - Nederland 0-7
1994 Nederland - Hongarije 7-1
1996 Nederland - Wales 7-1
1997 San Marino - Nederland 0-6
1998 Nederland - Paraguay 5-1
1998 Nederland - Nigeria 5-1
1998 Nederland - Zuid Korea 5-0
2000 Nederland - Joegoslavie 6-1
2001 Andorra - Nederland 0-5
2001 Nederland - Estland 5-0
2003 Nederland - Moldavie 5-0
2003 Nederland - Schotland 6-0
Dat zet je toch wel aan het denken.
En wat een vreemde selectie ook, ik hoop eerlijk gezegd dat Gio en van der Sar uit het Nederlands elftal stappen.
Het zou mischien net genoeg zijn om Marco van Basten te ontslaan.
pi_41536969
Zag hem bij Hans Kraaij . Het was weer helemaal nietszeggend .
pi_41538538
Van Basten: "Wij hebben 1 hele slechte wedstrijd gespeeld en er wordt al gelijk gesproken over ontslag".

Hoe naief is die gozer? Het gaat echt niet alleen om een kutwedstrijd tegen Luxemburg. Het gaat ook om een verneukt WK, een klote kwalificatie voor datzelfde WK, het absurde selectiebeleid en de uitspraak dat eerst het WK 2006 een voorbereiding was voor het EK 2008 en dat nu blijkbaar datzelfde EK 2008 een voorbereiding is voor het WK 2010.
PWBF
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 september 2006 @ 02:23:17 #78
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41538584
quote:
Op woensdag 6 september 2006 00:54 schreef du_ke het volgende:
Zag hem bij Hans Kraaij . Het was weer helemaal nietszeggend .
HALLO dat is hij al vanaf de eerste keer! 2 jaar geleden was dat ook zo. Maar toen vond 90% van de mensen het mooi. Net van Hanegem; die zei ook nooit iets op de persconferentie maar maakte zich er met geintjes vanaf
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41538638
quote:
Op woensdag 6 september 2006 02:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

HALLO dat is hij al vanaf de eerste keer! 2 jaar geleden was dat ook zo. Maar toen vond 90% van de mensen het mooi. Net van Hanegem; die zei ook nooit iets op de persconferentie maar maakte zich er met geintjes vanaf
Met Van Hanegem viel tenminste nog een beetje te lachen. Van Basten is alleen maar een oude zure zeurkous.
PWBF
pi_41539726
Wordt gewoon 3-0
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 6 september 2006 @ 08:35:52 #81
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41540419
quote:
"We hebben één heel slechte wedstrijd gespeeld en er wordt al gesproken over ontslag. We lopen ontzettend hard van stapel, dat is absoluut onzinnig."
Ziet San Marco het niet of wílt hij het niet zien? Oranje heeft niet één heel slechte wedstrijd gespeeld, maar alle wedstrijden zijn slecht, op één helft (!) in een oefenwedstrijd tegen Duitsland na. Iedere andere bondscoach had allang veel kritiek te verduren gekregen, maar Marco van Basten geniet nu eenmaal teveel aanzien bij het volk, waardoor hij veel meer krediet heeft. Maar waarom? Als spits was hij geweldig, maar zijn prestaties als bondscoach moeten daar los van gezien worden, objectief zal hij moeten worden beoordeeld. Maar aangezien Marco van Basten op advies van Johan Cruijff is aangesteld door de KNVB, zal er intern nog niet kritisch gekeken worden naar San Marco, aangezien men bang is om deze twee voetbalgrootheden te beledigen. In 2004 maakte de KNVB een grote fout door een bondscoach aan te stellen met als enige ervaring Jong Ajax, maar wanneer gaat de voetbalbond deze fout nu eindelijk eens herstellen? Dit kan je het vol toch niet aan doen? Marco van Basten maakt Oranje helemaal kapot!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 6 september 2006 @ 09:17:31 #82
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41541039
quote:
‘Beter dan dit Oranje is er niet’

NOORDWIJK - Marco van Basten ging er eens goed voor zitten en maakte gisteren tussen de interlands tegen Luxemburg...

...en Wit-Rusland door de balans op van de kracht en zwakte van zijn Nederlands elftal.

Drie belangrijke conclusies trok de bondscoach. 1. De verdedigers van Oranje blijven beperkte spelers in de opbouw. 2. Op dagen dat Robben en/of Van der Vaart en Sneijder niet beschikbaar zijn, is er nauwelijks creativiteit over om aanvallend iets te forceren. 3. Met Phillip Cocu is na het WK de laatste ‘sturende’ veldspeler uit de selectie verdwenen. Spelers die de buitenwacht naar voren schuift als motivators, zijn in zijn ogen zulke types niet.

Onder het felle schijnsel van een reusachtige kroonluchter bracht Van Basten zijn bevindingen over. Hij deed het voor het eerst zo uitgebreid na het WK en hij deed het precies een jaar nadat Oranje in en tegen dwergstaat Armenië bijna net zo’n beroerde indruk had achtergelaten als zaterdag tegen Luxemburg. Van Basten zocht soms naar subtiele bewoordingen om harde bevindingen uit te dragen.

Nederland zal het met dit Oranje moeten doen.

Een beter Nederlands elftal is in Van Bastens visie eenvoudigweg niet voor handen. ,,Vooropgesteld, het gaat mij te ver om te zeggen dat de jongens er met de pet naar gooiden in Luxemburg,’’ begon de oud-topspits. ,,Ik ben zelf ook voetballer geweest, het was twintig jaar geleden al moeilijk dit soort wedstrijden te spelen en dat zal het twintig jaar na nu nog steeds zo zijn.

,,Wij hadden de spelers gevraagd om een heel goed positiespel van achteruit. Het is niet voor het eerst dat je moet concluderen dat onze verdedigers daar niet allemaal even goed in zijn. Dat zag je op het WK, maar ook een jaar eerder in Armenië. Als in de opbouw al niet de finesse wordt gebruikt, kom je verder naar voren ook niet aan goed voetbal toe. De ontwikkeling valt wat dat betreft dus tegen.’’

Andere grote voetballanden komen tegen de dwergen van het internationale voetbal dezelfde problemen tegen, analyseerde Van Basten verder. Maar andere landen kunnen meer creativiteit inbrengen. Met spelers die in de dekking aanspeelbaar zijn en kunnen wegdraaien in kleine ruimtes.

,,Wij hebben Sneijder, Van der Vaart. Die kunnen ook als ze afgedekt worden wat doen met een bal. Als dergelijke spelers ontbreken en ook Arjen Robben is er niet bij, dan hebben we nauwelijks nog extra kwaliteit om voetballend iets te forceren. In de rust hebben we zaterdag gezegd: probeer het vanaf nu maar op een heel simpele manier. De bal de zestienmeter in pompen en daar het gevecht aan gaan. Ging ook niet goed. Dan heb je het dus én voetballend én hard werkend geprobeerd. Meer kun je niet doen.’’

In de loop van de tijd moeten er stappen worden gemaakt. Stappen die spelers zélf zullen moeten zetten, gelooft Van Basten, die wel aangaf dat ook de technische staf verantwoordelijk is voor wat er leeft en speelt.

De rol van de bondscoach moet volgens hem zijn dat hij de voorwaarden schept voor vooruitgang. Hij noemde in dat kader de rol van Robin van Persie, die zelf aangeeft dat hij graag vanaf de rechterkant speelt. Van hem weet Van Basten dat hij ‘een belangrijke speler is voor het elftal’. Maar in zijn voorhoede mogen spelers ook switchen.

Van Basten: ,,Dat zeggen we steeds tegen ze: wissel gerust ook van positie, die vrijheid is er als alle posities maar wel steeds bezet blijven. Ik denk dat ze oud en wijs genoeg zijn om die momenten te kiezen. Praat je over het middenveld, dan zoek je daar naar drie spelers die elkaars kwaliteiten aanvullen. Je zoekt een loper, een controleur en een aanvallend ingesteld type.

,,Je hoopt die drie rollen elke wedstrijd weer te kunnen verdelen, maar je blijft altijd afhankelijk van de beschikbare spelers. Tegen Ierland twee weken terug was Van der Vaart er nog bij en was het middenveldspel prima. Tegen Wit-Rusland keert Sneijder weer terug.

,,Spelers moeten zelf kunnen ingrijpen in wedstrijden. Maar als er één of twee bij zijn die na verloop van tijd dingen gaan beseffen en gaan uitvoeren, dan is dat al mooi. Er zijn nou eenmaal weinig spelers die tegenwoordig over hun eigen prestatie heen kunnen kijken. Die anderen kunnen aansturen, motiveren, coachen. Phillip Cocu was daarin heel belangrijk en nu hij is weggevallen, houden we Van der Sar nog over, maar die kan helaas alleen in het doel.’’

Andere spelers zijn zulke types niet, stelde Van Basten, die in AZ’er Stijn Schaars wel de trekken ziet van een international ‘die op jonge leeftijd al met verstand voetbalt’. Alle observaties en beoordelingen die de bondscoach gisteren weer maakte, komen voort uit een stellige overtuiging hoe het Nederlands elftal moet spelen. Na twee jaar Oranje en groeiende kritiek blijkt die overtuiging nog niet aangetast.

,,We blijven vasthouden aan dezelfde speelwijze en dezelfde wijze van selecteren. Ik kan de verontrusting en de verontwaardiging bij het Nederlandse publiek begrijpen na zaterdag. Ik heb zelf de hele video bekeken om het te ondergaan. Maar om te concluderen dat er dan helemaal niets meer van deugt, vind ik onzinnig. Dan loop je met z’n allen écht te hard van stapel.’’
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41542979
quote:
Op woensdag 6 september 2006 09:17 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
De propaganda machine draait op volle toeren.
Het Nederlandse teletoeter publiek slikt dit natuurlijk als zoete koek, want zogenaamd zijn er geen betere spelers voor handen.
Marco, ik hoop op een 3-0 nederlaag tegen wit-Rusland en ik hoop dat vd Sar ook bedankt voor Oranje.
  woensdag 6 september 2006 @ 10:48:01 #84
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41543094
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:42 schreef MrSASO het volgende:
Het Nederlandse teletoeter publiek slikt dit natuurlijk als zoete koek, want zogenaamd zijn er geen betere spelers voor handen.
Dat is inderdaad waar: een groot deel van de mensen die bij Oranje op de tribune zitten is amper geïnteresseerd in het selectiebeleid en gaat vooral om 'er een gezellig feestje van te maken".

[ Bericht 2% gewijzigd door Plato1980 op 06-09-2006 11:01:51 ]
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41543313
quote:
Op woensdag 6 september 2006 02:19 schreef Nielsch het volgende:
Van Basten: "Wij hebben 1 hele slechte wedstrijd gespeeld en er wordt al gelijk gesproken over ontslag".

Hoe naief is die gozer? Het gaat echt niet alleen om een kutwedstrijd tegen Luxemburg. Het gaat ook om een verneukt WK, een klote kwalificatie voor datzelfde WK, het absurde selectiebeleid en de uitspraak dat eerst het WK 2006 een voorbereiding was voor het EK 2008 en dat nu blijkbaar datzelfde EK 2008 een voorbereiding is voor het WK 2010.
1 slechte wedstrijd??
pi_41543633
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

1 slechte wedstrijd??
Nouja, mensen vinden een wedstrijd al goed als er gewonnen word.
Men kijkt simpelweg niet naar de manier waarop er gespeeld word.
Het is triest gesteld met het Nederlands elftal en ik denk graag terug aan de tijden met Advocaat die wel 442 probeerde te spelen en die wel de beste spelers van het moment meeneemt.
Meneer schopte het toch maar mooi tot de halve finale.
pi_41544145
Ten tijde van het EK in Portugal zat ik in India, tot aan de vreemde wissel van Advocaat was de buitenlandse pers (redelijk) positief over hem. Na de wedstrijd tegen Tsjechië was dat definitief over, hij bleef het lachertje van het toernooi.

De reacties op van Basten zijn zeer vreemd, het lijkt wel alsof in het buitenland zijn krediet onbeperkt is. Overal wordt kritiek op geleverd, maar zodra het over van Basten gaat zijn ze weer mild. Zelfs na Luxemburg las ik nog dat de bondscoach met een gedurfd onervaren selectie op de mat was verschenen...
BFF met GGMM
pi_41544615
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:28 schreef DonRaja het volgende:
Ten tijde van het EK in Portugal zat ik in India, tot aan de vreemde wissel van Advocaat was de buitenlandse pers (redelijk) positief over hem. Na de wedstrijd tegen Tsjechië was dat definitief over, hij bleef het lachertje van het toernooi.

De reacties op van Basten zijn zeer vreemd, het lijkt wel alsof in het buitenland zijn krediet onbeperkt is. Overal wordt kritiek op geleverd, maar zodra het over van Basten gaat zijn ze weer mild. Zelfs na Luxemburg las ik nog dat de bondscoach met een gedurfd onervaren selectie op de mat was verschenen...
De pers durft MvB niet te bekritiseren, bang dat ze geen intervieuws kunnen krijgen en bang dat MvB hun niet meer te woord staan.
Ja het is belachelijk, maar wat een meesterlijke zet eigenlijk van de KNVB trouwens om MvB als bondscoach aan te stellen.
Hun staan nu wel mooi buiten schot en niemand durft kritiek te geven hoe slecht er ook word gevoetbald.
Dat was met Advocaat wel anders, ik had liever Advocaat weer terug.
pi_41545719
quote:
Op woensdag 6 september 2006 09:17 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Hij ziet in Schaars dus wel iemand die kan voetballen en zijn verstand weet te gebruiken in dat spel....maar Schaars speelt nu toch weer niet mee?
pi_41545728
Het is toch wel lullig om te constateren dat het Nederlands elftal blijkbaar afhankelijk is van 3 jongens van nog geen 24 jaar: van der vaart, sneijder en robben. Co Adriaanse lijkt me geen slechte optie mocht marco ooit vertrekken, MAAR Co kan helemaal niet omgaan met die bollebozen van de knvb. Dat is dus onwaarschijnlijk: lees: onmogelijk.
pi_41545754
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:22 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hij ziet in Schaars dus wel iemand die kan voetballen en zijn verstand weet te gebruiken in dat spel....maar Schaars speelt nu toch weer niet mee?
is nog onzeker, de jong of schaars.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 september 2006 @ 12:23:52 #92
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_41545767
Wie moet er dan in de plaats komen van van Basten?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_41545776
Het zou me niks verbazen als t vanavond weer een hele moeilijke wedstrijd wordt trouwens
pi_41545818
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:23 schreef paultjuhhh het volgende:
Klinsmann.

Weet wel om te gaan met vedetten, een team te smeden en aantrekkelijk offensief voetbal te spelen.
pi_41545820
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:23 schreef paultjuhhh het volgende:
voorlopig totaal niet aan de orde. van bastens contract duurt tot 2008 en misschien wel langer straks. (al betwijfel ik dat ie na 2008 nog doorgaat).
  woensdag 6 september 2006 @ 12:27:25 #96
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_41545877
We gaan vanavond gewoon weer winnen . maakt niet uit met hoeveel , het gaat om de winst

Marco
pi_41545992
ik vind marco op zich wel een coole gozer, ik vind t alleen zo jammer dat we zo lelijk spelen sinds hij coach is.
pi_41545996
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:13 schreef appelsientje het volgende:
Goed vervolg van een goed topic
Absoluut. Weg met die gast. Goeie voetballer geweest, duidelijk (nog) geen goede trainer. Ga dat lekker ergens anders leren, in de 1e divisie of zo.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_41546042
Vinden jullie Van Basten ook zo'n goede trainer?
pi_41546065
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:25 schreef PPWB84 het volgende:

[..]

voorlopig totaal niet aan de orde. van bastens contract duurt tot 2008 en misschien wel langer straks. (al betwijfel ik dat ie na 2008 nog doorgaat).
Als hij niet binnenkort gaat presteren zal ook zijn krediet een keer op zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')