Jaaaaaaaaaaaaaaa DRIELUIKquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:55 schreef Ynske het volgende:
toch hoop ik dat ooit de drieluik komt...
niet deze maandquote:
of 1 foto met 3 bewerkingen (andere kleuren)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:00 schreef Puckzzz het volgende:
Drieluik is op zich wel leuk ja, het is meer dan 1 foto in drie stukken knippen
Die is er ooit, vorig jaar, jaar daarvoor, geweest, was inderdaad erg leuk om te zien.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:55 schreef Ynske het volgende:
toch hoop ik dat ooit de drieluik komt...
onder andere...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
of 1 foto met 3 bewerkingen (andere kleuren)
of 3 foto's op 1 onderwerp
Staat er nog ergens een voorbeeld van online?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:03 schreef Dagonet het volgende:
Die is er ooit, vorig jaar, jaar daarvoor, geweest, was inderdaad erg leuk om te zien..
even zoeken, was december 2003 geloof ik.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:48 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
Staat er nog ergens een voorbeeld van online?
wat een boel onbekende usersquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:53 schreef stil het volgende:
gevondenFotowedstrijd December 2003 - Centraal topic
Als ik in de top-3 zit wil ik het ook nog wel eens insturen als onderwerp hoorquote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik ga deze maand maar in de top 3 zitten dat ik drieluik kan aandragen
Wat is straatfotografie? Snapshots?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Flipper01 het volgende:
Straatfotografie lijkt me ook een erg leuk onderwerp, daar kan je ook heel veel kanten mee op
Dat is echt mijn Favoquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:56 schreef Flipper01 het volgende:
Straatfotografie lijkt me ook een erg leuk onderwerp, daar kan je ook heel veel kanten mee op
Ey, rustig! Ik zeg toch: heb ik ingestuurd!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:37 schreef Phoenixx het volgende:
Schanulleke: twee onderwerpen graag.
Ze is rustig...ze ligt al op een oor of 2quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ey, rustig! Ik zeg toch: heb ik ingestuurd!
Wel de PI's checken hequote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:11 schreef prupke het volgende:
[..]
Ze is rustig...ze ligt al op een oor of 2
ja heb ik gedaan vandaar mijnquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:14 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wel de PI's checken he
Ik dacht dat Phoenixx een mannetje was trouwens![]()
Hmm, 1 vast onderwerp van 3 verschillende hoeken fotograferen, vind ik niet zo heel bijzonderquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:53 schreef stil het volgende:
gevondenFotowedstrijd December 2003 - Centraal topic
Zeg dat wel ja... Vind er echt geen 1tje leuk....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:29 schreef SunChaser het volgende:
Wat een vreselijke onderwerpen zeg
Dan doe je deze maand toch niet mee....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:29 schreef SunChaser het volgende:
Wat een vreselijke onderwerpen zeg
Dan doe je dus lekker niet mee. Of je probeert de uitdaging er van in te zien.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:59 schreef SunChaser het volgende:
Geel en kleuren is al 1 onderwerp, is mij te abstract, al kun je wel weer alle kanten op, van een blauwe zee tot een grijze lucht. Liefde, leuk voor februari misschien met valentijn en vervorming is ook al weer abstract, of je moet een auto-ongeluk filmen.
Hoe dan ook, niks prikkelends, het is nog slechter dan de vorige maand.
Zo hee! Hebben we jou even snel het positief denken bijgebracht..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:16 schreef Marty26 het volgende:
Zo wat is iedereen lekker vel tekeer aan het gaan.
Naja ik vind het ook niet zulke boeiende onderwerpen. Maar inderdaad wel een uitdaging er iets van te maken
Ach ik ben benieuwd wat het word.
We waren net bezig dit opstootje in de kiem te smoren en als een volgezogen teek onder onze duim uit een te laten spattenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
Yeeylaat het grote gezeik over de ruk-onderwerpen ©k-man beginnen!
vervorming is weer te breed, daar komt ongetwijfeld weer bitching en moaning van door mensen die vinden dat de foto 'niet aan het onderwerp voldoet'quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:33 schreef Ynske het volgende:
Toevallig dat ik gister op de fiest zat te denken dat vervorming ook wel leuk kon zijn... voor mij dus een makkelijke keuze
quote:
Ik heb sowieso al een paar ideetjes, maar dan moeten wij weer een afspraak makenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:39 schreef Mukie het volgende:
[..]
zeker te weten
Alleen nog bedenken hoe dit in beeld te brengen.![]()
Liefde is ook heel breed.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:39 schreef Mukie het volgende:
[..]
zeker te weten
Alleen nog bedenken hoe dit in beeld te brengen.![]()
Hehehe denk het wel.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb sowieso al een paar ideetjes, maar dan moeten wij weer een afspraak makenen hopen dat je vriendje al een beetje over zijn cameravrees is
![]()
zolang de liefde goed duidelijk is is dat ook helemaal niet verkeerdquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:45 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Liefde is ook heel breed.van liefde voor muziek of sport of auto of whatever.
quote:
me too. Daarom stem ik ook nooit op onderwerpen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:34 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind het juist een uitdaging om iets te doen met een onderwerp waarvan ik het eerst niet zo zie... Dus het maakt me nooit heel veel uit wat het onderwerp wordt, zolang het maar voor iedereen een beetje uit te voeren is.
Op het eerste gezicht geen denderende onderwerpen. Ten minste, voor wie graag in z/w werkt vallen er al twee af. Op het eerste gezicht, op het eerste gezicht. Want wat verder doordenken kan altijd nog...quote:
Die neiging heb ik ook altijd, me laten verrassen door wat het wordt. Maar als iedereen zo denkt komt er natuurlijk nog niets uitquote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
me too. Daarom stem ik ook nooit op onderwerpen.
ZW met 1 kleurtje: door Shark_Baitquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:00 schreef Ilford het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht geen denderende onderwerpen. Ten minste, voor wie graag in z/w werkt vallen er al twee af. Op het eerste gezicht, op het eerste gezicht. Want wat verder doordenken kan altijd nog...![]()
jahquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:37 schreef Puckzzz het volgende:
voorlopig doet 'liefde' het nog het best
Volgens mij spookt die foto hier ook wel rond, met de goede maat.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ZW met 1 kleurtje: door Shark_Bait
[afbeelding]
zonder soepwerk
2 kleurtjes, ook het blauwe randje van het schoteltje.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
[afbeelding]
zonder soepwerk
En de spiegeling in de zilveren koffipot rechts..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
2 kleurtjes, ook het blauwe randje van het schoteltje.
Ja, deze bedoel je:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:47 schreef blomst het volgende:
Volgens mij spookt die foto hier ook wel rond, met de goede maat.![]()
Het zou pas een uitdaging zijn als alle 4 de onerwerpen worden gekozenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:37 schreef Puckzzz het volgende:
Het zou pas een uitdaging zijn als alle 4 de onderwerpen worden gekozenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:37 schreef Puckzzz het volgende:
Ja, toen had ik ook al zo'n slechte foto's dat ik maar niks ingezonden hebquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:46 schreef exec het volgende:
[..]
Ja, deze bedoel je:
[afbeelding]
uit dit topic
Erg leukquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
[afbeelding]
zonder soepwerk
Weet je wat jij zou moeten doen? Een keer een heel goeie foto maken! Dan zit je misschien in de top 3, en kan je zelf een keertje échte inspraak hebben ipv alleen maar pixels te verspillenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:47 schreef SunChaser het volgende:
Het zou pas een uitdaging zijn als alle 4 de onderwerpen worden gekozen
nee dat is werken in kleur, maar toch ZWquote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:52 schreef Ilford het volgende:
[..]
Erg leukmaar da's niet werken in z/w
![]()
Nogmaals, erg goed gedaan!quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:26 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nee dat is werken in kleur, maar toch ZW
Vind ik wel het leukste, dan kan ik het hele proces zelf doen. Nu ja, ik heb ergens ook nog een digitale camera liggen, dus ook kleur kan ik helemaal zef doen...quote:werk jij alleen maar in ZW dan??
Grappig dat het blijkbaar toch opvielquote:en sinds wanneer stemmen we met plaatjes?
Ach, ik zag de humor er wel van in. Sunchaser probeert gelijk zijn inzending al te promoten denk ik. Ik kan eigenlijk met alle onderwerpen wel wat denk ik, Voorkeur heeft liefde want het is immers al bijna lentequote:Op vrijdag 1 september 2006 09:26 schreef Puckzzz het volgende:
[...]
en sinds wanneer stemmen we met plaatjes?
ja ik vond het wel leuk hoorquote:Op vrijdag 1 september 2006 10:09 schreef freud het volgende:
[..]
Ach, ik zag de humor er wel van in. Sunchaser probeert gelijk zijn inzending al te promoten denk ik. Ik kan eigenlijk met alle onderwerpen wel wat denk ik, Voorkeur heeft liefde want het is immers al bijna lente.
ja in die richting zat ik ook al te denken, maar toch...moeilijk onderwerp.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:41 schreef Lord Dreamer het volgende:
vervorming -> van smeltend pakje boter, het beeld door een vergroot glas.
Dit vind ik trouwens goed meegedacht! Dat stemmen duurt altijd toch maar te langquote:Op donderdag 31 augustus 2006 05:53 schreef Phoenixx o.a. het volgende:
Iets korter de tijd om te stemmen misschien, maar er zijn ook minder onderwerpen om uit te kunnen kiezen én zo kunnen we dit weekend al aan de slag!
Mja, reserveer dan maar al vast ruimte in de database voor een topic of 3 discussie, want ik vrees dan veel 'wat heeft dat met het onderwerp' verhalen. Ik dacht bij vervorming meer aan een smit die bezig is met gloeiende ijzers en vonken, grote hamers, leren schortenquote:Op vrijdag 1 september 2006 10:58 schreef Lord Dreamer het volgende:
persoonlijk hoop ik dat het het wordtlijkt me een leuke uitdaging, maar gelukkig beslis ik het niet
Bij liefde denk ik ook aan gloeiende ijzers en vonken, grote hamers, leren schortenquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:07 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, reserveer dan maar al vast ruimte in de database voor een topic of 3 discussie, want ik vrees dan veel 'wat heeft dat met het onderwerp' verhalen. Ik dacht bij vervorming meer aan een smit die bezig is met gloeiende ijzers en vonken, grote hamers, leren schorten.
Maar met liefde kan ik meer.
liefde, met al die gebroken harten hier? kies dat onderwerp maar in febquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:07 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, reserveer dan maar al vast ruimte in de database voor een topic of 3 discussie, want ik vrees dan veel 'wat heeft dat met het onderwerp' verhalen. Ik dacht bij vervorming meer aan een smit die bezig is met gloeiende ijzers en vonken, grote hamers, leren schorten.
Maar met liefde kan ik meer.
Ik heb maar een digitaal eenvoudig cameraatje dus dan zou ik een vervormd iets moeten nemen of het afblazen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:13 schreef snakelady het volgende:
Ik vind vervorimg juist een leuk onderwerp omdat er zoveel variaties mee te bedenken zijn.
idd met een fish eye of vergrootglas maar ook een gedeukt voorwerp of iemand die bezig is met vervorming zoals in het voorbeeld van freud.
iets fotografen door een zeepbel misschien?\quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:20 schreef Mukie het volgende:
[..]
Ik heb maar een digitaal eenvoudig cameraatje dus dan zou ik een vervormd iets moeten nemen of het afblazen.
Eenvoudig had ik in bolt moeten zettenquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
iets fotografen door een zeepbel misschien?\
of door statische electriciteit een waterstraal laten vervormen en dat fotograferen
dat ie dus niet recht naar beneden gaat maar met een bocht ofzo
ijsblokje dat smeltquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
iets fotografen door een zeepbel misschien?\
of door statische electriciteit een waterstraal laten vervormen en dat fotograferen
dat ie dus niet recht naar beneden gaat maar met een bocht ofzo
ik ook, maar of het nou geel of kleuren wordt, dat kan dan toch allebei?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:22 schreef blomst het volgende:
Ik heb al een leuk idee voor geel, dus hoop dat het geel word
Ik kan zo al op beide onderwerpen iets bedenken wat in z/w kan...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:00 schreef Ilford het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht geen denderende onderwerpen. Ten minste, voor wie graag in z/w werkt vallen er al twee af. Op het eerste gezicht, op het eerste gezicht. Want wat verder doordenken kan altijd nog...![]()
Ikzelf ondertussen ook wel (na een nachtje slapen, dus iets minder spontaan).quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:26 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik kan zo al op beide onderwerpen iets bedenken wat in z/w kan...
Is al eens gebeurt en toen werd er een snelstemrondje ingelast.quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:57 schreef Ilford het volgende:
[..]
Ikzelf ondertussen ook wel (na een nachtje slapen, dus iets minder spontaan).
Nu ja, het ziet er spannend uit. Geel loopt achter, maar de overige drie gaan nek-aan-nek.
(Wat zegt het reglement eigenlijk als er meer dan een onderwerp met evenveel stemmen eindigt?)
Thnx!! Ik let er tegenwoordig extra scherp opquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:04 schreef Ymke het volgende:
Netjes op tijd zeg
Ligt er aan hoe je kleuren opneemtquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:17 schreef Ymke het volgende:
O en om alle vragen vast voor te zijn , kleuren ....dat betekend minimaal 2 kleuren?
![]()
quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:17 schreef Ymke het volgende:
O en om alle vragen vast voor te zijn , kleuren ....dat betekend minimaal 2 kleuren?
![]()
Dat dusquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:20 schreef prupke het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je kleuren opneemt
Dat dusquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:20 schreef Mauro het volgende:
[..]
Da's wel heeeeel erg inside the box gedacht.
We kunnen inderdaad niet vroeg genoeg zijn met duidelijkheid scheppen: minimaal twee kleuren lijkt me een strak plan.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:17 schreef Ymke het volgende:
![]()
Zeg maar wat je wilt? z/w met minimaal 22 andere kleuren? Of zw met 1 kleur? Het maakt uiteindelijk niet zoveel uit hoor , als je maar een duidelijk standpunt neerzetquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:24 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
We kunnen inderdaad niet vroeg genoeg zijn met duidelijkheid scheppen: minimaal twee kleuren lijkt me een strak plan.
Maar hoe doen we het met wit en zwart? Die tellen toch niet mee als kleuren, hè?
Wat is dat nu weer voor flauwekul?quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:24 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
We kunnen inderdaad niet vroeg genoeg zijn met duidelijkheid scheppen: minimaal twee kleuren lijkt me een strak plan.
Maar hoe doen we het met wit en zwart? Die tellen toch niet mee als kleuren, hè?
Flauwekul? Doe es niet zo aanvallend zeg, ze probeert toch iets duidelijk te krijgen?quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:27 schreef Mauro het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor flauwekul?
Waarom zou JUIST een zw/w foto niet mogen om kleur uit te drukken???
Ik doe niet aanvallend maar ik vind het erg jammer om zw/w meteen uit te sluiten.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:29 schreef Ymke het volgende:
Flauwekul? Doe es niet zo aanvallend zeg, ze probeert toch iets duidelijk te krijgen?
Ze steld alleen een vraag om iets duidelijk te krijgen , geef dan gewoon antwoord dat jij zw wel graag zou willenquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:31 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik doe niet aanvallend maar ik vind het erg jammer om zw/w meteen uit te sluiten.
Hiermee kun je ontsettend leuke dingen doen om bijvoorbeeld 'kleuren' uit te drukken.
Althans, dat had ik als idee.
En zoals ik het nu lees mag mijn idee dus niet meedoen![]()
En ik stel 2 wedervragen. En waarvoor ik dan weer een lelijke sneer van jou krijg...quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:32 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ze steld alleen een vraag om iets duidelijk te krijgen , geef dan gewoon antwoord dat jij zw wel graag zou willen
zucht , tuurlijk jongenquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:34 schreef Mauro het volgende:
[..]
En ik stel 2 wedervragen. En waarvoor ik dan weer een lelijke sneer van jou krijg...
Wat ik al zei : het ligt eraan hoe je kleuren opneemtquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:24 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
*mee eens is*quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:44 schreef prupke het volgende:
[..]
Wat ik al zei : het ligt eraan hoe je kleuren opneemt
kleuren kan je doen , kleuren kan je zien, je kan van kleur verschieten
en zwart zijn alle kleuren die er zijn (gedrukt) dus....
van mij mag alles
ik interpreteer? het zoals ik wil
Met die gedachte had ik het ook ingezonden (8). Wat mij betreft hoeft dat niet rigide gecontroleerd te worden.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:44 schreef prupke het volgende:
[..]
van mij mag alles
ik interpreteer? het zoals ik wil
Ws zijn de silhouet foto's niet genegeerd maar eerder niet tot schaduwfoto's bevonden.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:01 schreef SunChaser het volgende:
Je hoeft geen foto's uit te sluiten lijkt me, net als vorige maand bepalen de stemmers uiteindelijk of ze vinden dat het voldoet aan het onderwerp. In augustus zijn de silhouhetfoto's duidelijk negeert in de puntentelling, hoe mooi ze ook waren.
Maar dat filtert zich er vanzelf toch wel uit in de stemronde? Als men het idee en uitvoering mooi en toepasselijk vinden geven ze er wel punten voor. En zo niet nouja ,dan ook geen punten. Zo kan iedereen zijn creatieve "ei" kwijt binnen het thema.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:42 schreef Phoenixx het volgende:
Sja... als je een foto maakt van de woorden "rood", "geel", "groen" in zwarte letters op een witte achtergrond (om maar iets te noemen) dan voldoe je natuurlijk ook overduidelijk aan de opdracht "kleuren".
"Duidelijkheid scheppen" is wel mooi natuurlijk, maar het kan ook heel erg beperken in de creativiteit. Keuzes, keuzes, keuzes...
Ik heet dan wel geen Schanulleke, maar toch bedanktquote:Op vrijdag 1 september 2006 23:13 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik heet dan wel geen PhoenixxMaar de TT is aangepast
![]()
Je hebt dus al een idee. Ben benieuwdquote:Op zaterdag 2 september 2006 09:01 schreef Puckzzz het volgende:
Kleuren it is....
* Puckzzz gaat vandaag ff naar de supermarkt
Ik heb nog een heel archief vol met foto's van de kleurwedstrijd van de vorige keerquote:Op zaterdag 2 september 2006 09:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je hebt dus al een idee. Ben benieuwd
Ik baal er eigenlijk een beetje van dat dat vorige wedstrijdtopic 'Kleuren' langs is gekomen. Daar staan een hoop ideetjes in die ik had, terwijl ik ten tijde van die wedstrijd nog geheel niet in Fot kwam. Het voelt nu zo 'onorigineel' om daarmee door te gaan. Maar goed, we hebben nog een maand en ik kan altijd nog 'jatwerk' insturen
quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je hebt dus al een idee. Ben benieuwd
Ik baal er eigenlijk een beetje van dat dat vorige wedstrijdtopic 'Kleuren' langs is gekomen. Daar staan een hoop ideetjes in die ik had, terwijl ik ten tijde van die wedstrijd nog geheel niet in Fot kwam. Het voelt nu zo 'onorigineel' om daarmee door te gaan. Maar goed, we hebben nog een maand en ik kan altijd nog 'jatwerk' insturen
Er is overigens een reden dat ik nog geen Centraal Wedstrijdtopic heb aangemaakt, dus even geduld aub.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:06 schreef Ilford het volgende:
Nu nog een centraal topic. Niet dat ik al een foto heb om er in te laten zetten, maar toch.![]()
ik weet hetquote:
3 ziet er beter uit als die groter isquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:00 schreef snakelady het volgende:
ik ga ook voor de mandarijn, erg leuk.
Miss_S, ik vind 1 niet echt overduidelijk kleur hebben als onderwerp.
Foto 2 doet me weinig eigenlijk en bij 3 is het idee heel leuk alleen jammer van de onscherpte
* Ilford ook! Van die drie zou ik de mandarijn kiezen. Of je moet de andere nog eens met andere kleur nagellak willen proberen...quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:48 schreef Ymke het volgende:
@ puckzzz , ik vind de kleuren met het mandarijntje lekker![]()
Ik had dat idee ook, morgen naar de kermisquote:Op zaterdag 2 september 2006 23:24 schreef Bubble8 het volgende:
alvast een idee, hoop komend weekend iets mooiers vast te leggen
[afbeelding]
Ik zie rood, groen blauw dus echt wel kleuren.quote:Op zondag 3 september 2006 00:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is niet echt kleuren, da's gewoon kleur
juist daar ging t omquote:Op zondag 3 september 2006 00:12 schreef blomst het volgende:
[..]
Ik zie rood, groen blauw dus echt wel kleuren.![]()
Ik ook nog niet hoor. Ik had wel een idee maar dat zou nogal blauw/geel worden en bij kleur denk ik toch vooral aan rood blauw en groen..quote:
Woei! Lekkere kleuren, ja!quote:Op zondag 3 september 2006 14:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Niet van nu, maar wel voor de kleuren genomen toen de kermis hier nog was.
Is 't iets?
Ik zie daarbij ook nog zwart........quote:Op zondag 3 september 2006 00:12 schreef blomst het volgende:
[..]
Ik zie rood, groen blauw dus echt wel kleuren.![]()
Tuurlijk welquote:Op zondag 3 september 2006 19:08 schreef Miss_S het volgende:
verschillende tinten van een kleur telt zeker niet als 'kleuren' ?
Ha, da's weer eens wat anders, klinkt wel eerlijker!quote:let op: de foto’s worden pas ná sluiting van de inzendtermijn geplaatst!!
Dit omdat alle foto’s dan even lang te zien zijn en jullie iedere foto dus even lang kunnen beoordelen.
Vind het aan de ene kant wel jammer omdat ik veels te nieuwschierig ben maar juist ook wel weer heel leuk!quote:Op zondag 3 september 2006 21:23 schreef Ilford het volgende:
[..]
Ha, da's weer eens wat anders, klinkt wel eerlijker!Ben benieuwd wat dat oplevert.
Ach, vrijwel alle ingezonden foto's zullen wel in dit topic verschijnen. Kan je ze toch nog zien maar dan 'verdwijnen' ze in de massaquote:Op zondag 3 september 2006 21:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vind het aan de ene kant wel jammer omdat ik veels te nieuwschierig ben maar juist ook wel weer heel leuk!
Dat is waar inderdaad!!quote:Op zondag 3 september 2006 21:39 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ach, vrijwel alle ingezonden foto's zullen wel in dit topic verschijnen. Kan je ze toch nog zien maar dan 'verdwijnen' ze in de massa
Geel is 1 kleur, kweenie of men dat geschikt acht..quote:Op zondag 3 september 2006 23:53 schreef k_man het volgende:
Je ideeën voor geel kun je nu toch nog steeds prima gebruiken?
Je hebt goudgeel, kanariegeel, citroengeel, dat zijn er al 3quote:Op zondag 3 september 2006 23:54 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Geel is 1 kleur, kweenie of men dat geschikt acht..
Ik heb dit geklooid vandaag:quote:Op maandag 4 september 2006 00:08 schreef prupke het volgende:
[..]
Je hebt goudgeel, kanariegeel, citroengeel, dat zijn er al 3
quote:Op maandag 4 september 2006 00:16 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb dit geklooid vandaag:
[afbeelding]
Wel érg geel hoor
Ook erg leukquote:Op maandag 4 september 2006 00:16 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb dit geklooid vandaag:
[afbeelding]
Wel érg geel hoor
Kijk maar eens naar het wedstrijdtopic van de vorige maand. En dan vooral naar de openingspost kijken.quote:Op maandag 4 september 2006 01:55 schreef wonderer het volgende:
Is er nog geen topic over de regels en zo of kijk ik erg scheel? Ik wil graag meedoen maar ik ben nieuw hier enzo...
Of dezequote:Op maandag 4 september 2006 02:05 schreef Mauro het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar het wedstrijdtopic van de vorige maand. En dan vooral naar de openingspost kijken.
Thema voor deze maand is kleuren.
Hier staan toch foto's zat ?quote:Op maandag 4 september 2006 10:11 schreef Puckzzz het volgende:
Tsja aan de ene kant is het misschien wel het beste dat de foto's pas op het laatst geplaatst worden, maar nu blijft het wedstrijdtopic zo leeg
quote:Op maandag 4 september 2006 10:21 schreef Ilford het volgende:
Ideetje: kunnen de inzenders dan wel een mailtje terugkrijgen ten teken dat hun inzending is ontvangen? Anders wordt het wellicht net na sluiting erg druk met allerlei "mijn inzending staat er niet bij!", "Hoezo moest ik resizen naar 580 pixels?" etc.
Je stuurt hem toch zelf op. Kan je toch meteen om een lees bevestiging vragen.quote:Op maandag 4 september 2006 10:21 schreef Ilford het volgende:
Ideetje: kunnen de inzenders dan wel een mailtje terugkrijgen ten teken dat hun inzending is ontvangen? Anders wordt het wellicht net na sluiting erg druk met allerlei "mijn inzending staat er niet bij!", "Hoezo moest ik resizen naar 580 pixels?" etc.
lees bevestigingen kunnen ook genegeerd worden dus geen probleem opgelostquote:Op maandag 4 september 2006 14:58 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Je stuurt hem toch zelf op. Kan je toch meteen om een lees bevestiging vragen.
Probleem op gelost.
Ja dat blijft ook als je vraagt om een bevestiging dat hun inzending is ontvangen.quote:Op maandag 4 september 2006 15:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
lees bevestigingen kunnen ook genegeerd worden dus geen probleem opgelost
Misschien in het regulieren inzendingen topic alleen de namen neerzetten, zodat je alleen de foto's er tussen hoeft te zetten. Op die manier kan je zien dat je foto ontvangen is, en hoef je geen dubbel werk te doen. Ideetje?quote:Op maandag 4 september 2006 15:13 schreef snakelady het volgende:
Of gewoon de foto's 1 (of 2) dag voor het stemmen plaatsen zodat iedereen kan zien of hun foto erbijstaat.
yup, proefshotjequote:Op dinsdag 5 september 2006 07:57 schreef freud het volgende:
Is het een proefshot, want de belichting is een stuk minder als dat ik van je gewend ben!
OK, was klein beetje bangquote:Op dinsdag 5 september 2006 09:05 schreef prupke het volgende:
yup, proefshotje
de belichting zit nog ingepakt
Idee is goed prup. Let even op dat je nu relatief veel oppervlak van de buitenkant van de bakjes in beeld hebt. Die hebben allemaal dezelfde kleur, en niet echt een kleurrijke ook. Ms iets om nog even aan te sleutelenquote:
Neequote:
De omstandigheden kunnen dan wel ideaal zijn, maar je moet het ook nog zien en vastleggen. Een ander had misschien een totaalplaatje gemaakt, waardoor het minder sprekend wordt. Gewoon goed gezienquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:15 schreef Tha_Erik het volgende:
De situatie was ook echt perfect. Bijna donker, dus die donker blauwe lucht, een grote spot die van onderaf op de achtbaan scheen...
Aan de kleuren is dus ook vrijwel niks gesoept.
damnquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
soms is afwassen best leuk
[afbeelding]
Ik vind de foto op zich wel mooi hoor, en ook hartstikke goed scherp op het druppeltje, maar ik heb die druppelfoto's al zo vaak bij allerlei fora en wedstrijden voorbij zien komen dat ik het nog wel een leuke uitdaging vind om hem zo mooi te krijgen, maar een beetje saai vind als wedstrijdfotoquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
[afbeelding]
nieuw is het idd niet neequote:Op dinsdag 5 september 2006 17:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind de foto op zich wel mooi hoor, en ook hartstikke goed scherp op het druppeltje, maar ik heb die druppelfoto's al zo vaak bij allerlei fora en wedstrijden voorbij zien komen dat ik het nog wel een leuke uitdaging vind om hem zo mooi te krijgen, maar een beetje saai vind als wedstrijdfoto
Ik had steeds problemen met luchtbelletjes. Werd er gek van en heb toen maar vanaf de zijkant gedaan ipv bovenaf. Ben erg benieuwd hoe je het met belichting heb gedaan! Ik begreep dat het met een strobo in een donkere kamer het makkelijkste gaan.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:53 schreef Puckzzz het volgende:
nieuw is het idd niet neemaar het valt zeker niet mee, om 'm op het juiste moment te knippen en 'm dan ook nog scherp te krijgen. vergt vrij veel geduld.
maar toch vind ik deze wel sterk geworden, ik heb ook het kroontje wel, en de druppel die weer omhoog komt, maar juist dát heb ik al zo vaak gezien
ik heb 'm vanmiddag gemaakt, dus gewoon overdag in de keuken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:40 schreef freud het volgende:
[..]
Ik had steeds problemen met luchtbelletjes. Werd er gek van en heb toen maar vanaf de zijkant gedaan ipv bovenaf. Ben erg benieuwd hoe je het met belichting heb gedaan! Ik begreep dat het met een strobo in een donkere kamer het makkelijkste gaan.
Nou ik niet hoor.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:13 schreef Ymke het volgende:
Ben het wel eens met pea , puckzzz , deze foto is wat mij betreft ook saai , technisch goed , maar iedereen met een camera maakt wel zulke druppel foto;s
En vragen bij de fotograaf of ze het fotorolletje op cd willen zetten?quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:27 schreef Ilford het volgende:
Pfft... Mijn eerste rol diafilm is terug. Heel dubbel gevoel: als ik de dia's tegen het licht bekijk, dan spatten de kleuren er werkelijk van af, maar zodra ik het spul onder de scanner gooi hou ik een flets geheel over
. Ik begin daar steeds meer van te balen. Ligt het echt aan mij, of is de scanner gewoon bagger? De horizontale "ruis" lijntjes in het donkerblauw komen ook van de scanner. Doffe ellende. Anyway, toch even mijn idee delen:
[afbeelding]
Nouja. Heb nog wat andere ideetjes, en nog een rolletje. Maar nog geen andere scanner.
Had ik nog totaal niet aan gedacht. Hoewel, voor middenformaat zal dat ook wel weer niet echt een standaard-actie zijn. Goed bedacht, dat wel, thanks!quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
En vragen bij de fotograaf of ze het fotorolletje op cd willen zetten?
mij doet het niks nee.quote:
graag gedaan.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:58 schreef Ilford het volgende:
[..]
Had ik nog totaal niet aan gedacht. Hoewel, voor middenformaat zal dat ook wel weer niet echt een standaard-actie zijn. Goed bedacht, dat wel, thanks!
Ik zie wat je bedoeld. Ws word het een ander iets wat ik ga doen (want bloemen zijn best duur, dit was een boeketje van 15 euro wat ik aan gort geknipt hebquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:03 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Idee is goed prup. Let even op dat je nu relatief veel oppervlak van de buitenkant van de bakjes in beeld hebt. Die hebben allemaal dezelfde kleur, en niet echt een kleurrijke ook. Ms iets om nog even aan te sleutelen
mocht je naar een andere scanner gaan kijken. laat dan even weten wat jij gevonden hebt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:58 schreef Ilford het volgende:
[..]
Had ik nog totaal niet aan gedacht. Hoewel, voor middenformaat zal dat ook wel weer niet echt een standaard-actie zijn. Goed bedacht, dat wel, thanks!
Ik zit voorlopig naar de Epson V700 te kijken, maar ik zal mijn horizon eens verbreden.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:39 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
mocht je naar een andere scanner gaan kijken. laat dan even weten wat jij gevonden hebt.
ik kom momenteel op een F3200 uit of een 4990 allebij epson.
Het stukje links en de ramen voegen niets toe, en zijn flets. Ik zou het wat meer croppen. Als je met strakke lijnen werkt, ben ik wat meer fan van het recht op je onderwerp fotograferen, dus niet van een hoek. De perspectiefwerking haalt imo de kracht van de strakke lijnen weg.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:10 schreef Ilford het volgende:
Ik zit voorlopig naar de Epson V700 te kijken, maar ik zal mijn horizon eens verbreden.
En dan nog even 100% on-topic: iemand nog commentaar op m'n foto?
Het stukje links voegt een derde kleur toe, was mijn gedachte, maar het komt inderdaad niet zo geweldig naar voren. Ik zal nog eens wat met crops spelen.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:15 schreef freud het volgende:
[..]
Het stukje links en de ramen voegen niets toe, en zijn flets. Ik zou het wat meer croppen. Als je met strakke lijnen werkt, ben ik wat meer fan van het recht op je onderwerp fotograferen, dus niet van een hoek. De perspectiefwerking haalt imo de kracht van de strakke lijnen weg.
Wel mooi idee, misschien dat je het fletse iets op kan halen met een editor of zo.
Inderdaad de zoveelste druppelfoto, maar wel een erg mooie. Ik doe het je niet naquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
[afbeelding]
Erm nee hoor, niet iedereen kan dat.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:13 schreef Ymke het volgende:
Ben het wel eens met pea , puckzzz , deze foto is wat mij betreft ook saai , technisch goed , maar iedereen met een camera maakt wel zulke druppel foto;s
Kom op , je kan veel beter
ik vind het mooie kleuren, maar erg jammer van die grijze streep rechtsboven die door de tekens heen loopt, plus dat ik denk ik liever een crop had gezien van dat mooie ornament middenboven met die blauwe bloemen.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:54 schreef Gaoxing het volgende:
Ik zat aan deze te denken:
[afbeelding]
Ik heb alleen nog wel wat ideetjes om 'm te verbeteren, maar waarschijnlijk geen tijd om er deze maand nog langs te gaan.
grmbl grmbl......quote:Op woensdag 6 september 2006 10:45 schreef Vliegvrager het volgende:Wat een ruk© k_man onderwerp
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
Commentaar en uitgesproken voorkeuren van harte welkom.
Als in GMTA? Geeft toch niets. Het is geen wedstrijd wie het eerst een idee post, het is een wedstrijd om de mooiste foto.quote:
Idd ernstig gevalletje GMTAquote:Op woensdag 6 september 2006 10:48 schreef Vliegvrager het volgende:
Als in GMTA? Geeft toch niets. Het is geen wedstrijd wie het eerst een idee post, het is een wedstrijd om de mooiste foto.
ik zou dan de lijnen die de potlood trekt wel in kleur doen en de rest in zwart wit.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:45 schreef Vliegvrager het volgende:Wat een ruk© k_man onderwerp
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
Ik zou dat juist niet doen omdat dat afbraak doet aan het concept. (=mijn mening)quote:Op woensdag 6 september 2006 11:13 schreef Mukie het volgende:
ik zou dan de lijnen die de potlood trekt wel in kleur doen en de rest in zwart wit.
maar dat is vast teveel bewerken he
Kleuren , uitgedrukt in zwart/wit . mooiquote:Op woensdag 6 september 2006 10:45 schreef Vliegvrager het volgende:
quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:24 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
foto heb ik eergisteren gemaakt, dus dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:27 schreef Ynske het volgende:
VV top, je jat mijn ideetje van gister
Het lijkt me zo evident dat dit binnen het thema past, dat ik niet denk dat we daar woorden aan vuil hoeven te maken.quote:ik vind t een heel leuk idee, waar ik alleen een beetje een raar gevoel bij heb dat eerder in dit topic gezegt is dat er minimaal 2 kleuren moesten zijn zw geen kleur is, kunnen we die beperking niet gewoon weglaten?
[..]
Zal ik nog een keer dezelfde reactie geven?quote:Op woensdag 6 september 2006 11:27 schreef Ynske het volgende:
ik vind t een heel leuk idee, waar ik alleen een beetje een raar gevoel bij heb dat eerder in dit topic gezegt is dat er minimaal 2 kleuren moesten zijn zw geen kleur is, kunnen we die beperking niet gewoon weglaten?
[..]
De stemmers bepalen wat past of niet pat. btw het werkwoord kleuren is perfect afgebeeld in zwart-wit . Dus waarom zou hij het in kleur moeten doen. zwart wit + grijstinten zijn kleuren zat lijkt me.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:27 schreef Ynske het volgende:
ik vind t een heel leuk idee, waar ik alleen een beetje een raar gevoel bij heb dat eerder in dit topic gezegt is dat er minimaal 2 kleuren moesten zijn zw geen kleur is, kunnen we die beperking niet gewoon weglaten?
[..]
mijn excuus dat ik ernaar vraagquote:Op woensdag 6 september 2006 11:38 schreef Puckzzz het volgende:
V.V. heeft het werkwoord kleuren genomen en de foto in ZW, duidelijk binnen het thema. hoeft niet eens een discussie over gehouden te worden.
waarom pik je mijn reactie er nou uit terwijl V.V. ook al een reactie heeft gegeven?quote:Op woensdag 6 september 2006 11:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
mijn excuus dat ik ernaar vraag
wat ik alleen even duidelijk wilde hebben is of dat nu vastgelegd was dat je min 2 kleuren moest gebruiken (los gezien van kleuren als in het werkwoord)
Ik denk dat ik 'm leuker had gevonden wanneer die persoon er niet had gestaan en je gebruik gemaakt zou hebben van het al aanwezige kaderquote:
*Cola en popcorn paktquote:Op woensdag 6 september 2006 11:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
waarom pik je mijn reactie er nou uit terwijl V.V. ook al een reactie heeft gegeven?
idee is leuk, ik zou m iets krapper croppen, zodat alleen uhmmm, nou ja wat Puckzzz zegt dus.quote:
Dat zijn een hoop kleurtjesquote:
Die eerstequote:Op woensdag 6 september 2006 10:45 schreef Vliegvrager het volgende:Wat een ruk© k_man onderwerp
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
Ik ben het eens met vlieg en Puckzzz....die persoon doet wat afbreuk aan de strakke plaat. Tis ook een beetje jammer dat hij niet recht van voren is genomen, de strakke lijnen van de plaat worden daardoor wat zwakker. Kan je hem nog opnieuw schieten? Heeft absoluut potentiequote:
Volgens mij is de locatie ergens in Berlijnquote:Op woensdag 6 september 2006 12:43 schreef An24 het volgende:
Kan je hem nog opnieuw schieten? Heeft absoluut potentie![]()
Dat ziet er idd een stuk mooier uit.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:59 schreef Puckzzz het volgende:
PS kan de foto van FB nog een heel eind rechttrekken: http://xs206.xs.to/xs206/06363/FB.jpg
het kan ook met een kleuren filter voor de lens gedaan zijnquote:Op woensdag 6 september 2006 16:11 schreef Schanulleke het volgende:
Dit komt wel erg gesoept over TheShadow. Op zich best een aardig beeld, maar ik denk dat weinigen er de foto in zullen herkennen.
Jawel hoor, het is een supergesoepte roos. Dat mag toch niet??quote:Op woensdag 6 september 2006 16:11 schreef Schanulleke het volgende:
Dit komt wel erg gesoept over TheShadow. Op zich best een aardig beeld, maar ik denk dat weinigen er de foto in zullen herkennen.
Misschien wel een goed idee TheShadow. Geloof niet als hij voldoet aan de photoshopregels zoals je in het centrale topic kunt lezen. Neemt niet weg dat ik hem mooi vindquote:Op woensdag 6 september 2006 16:17 schreef TheShadow het volgende:
jha daar heb je wel gelijk in... ik denk er ook hard over om iets anders in elkaar te draaien
Hoe heb je dit gedaan? (Nieuwsgierigheid hoe je dit zo op de foto kunt krijgen)quote:
Ik vind de eerste juist mooier dan de tweedequote:Op woensdag 6 september 2006 16:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is een supergesoepte roos. Dat mag toch niet??
Ik heb drie opties:
Ben naar de kathedraal in Galway geweest, buiten was het al donker. Heb me bij twee glas in lood taferelen geposteerd. Deze is uit de hand genomen. Vind ik wel aardig maar niks aparts ofzo..
[afbeelding]
Bij deze heb ik mijn toestel op een statief gezet en een heeeeeeel lange sluitertijd genomen. De auto's die buiten de kathedraal reden zorgden met hun lichten voor mooie prisma effecten. Deze vind ik wel redelijk wedstrijdwaardig??
[afbeelding]
En deze is eentje van het artsfestival. Wel mooie kleuren, maar verder, tja..
[afbeelding]
Ja ik vind de mandarijn veeeeeeel leuker.quote:Op woensdag 6 september 2006 09:39 schreef Puckzzz het volgende:
Okey, de meningen zijn verdeeld
mijn mening? ja de zoveelste druppelfoto dat klopt. Maar het onderwerp is hier kleuren en ik vind de kleuren op deze foto er wel afspatten. Ook al is een foto vrij eenvoudig te maken (met simpele middelen) maakt het nog geen slechte foto.
Saai vind ik 'm ook eigenlijk niet zo, er zit een diepte in, de druppel zweeft.
en och...ik kan beter? misschienmaar Ymke en Pea, vinden jullie de fruitfoto's beter?
Ik zou de eerste de mooiste vinden...als ik er niet zo scheel van zou worden. Zijn de afbeeldingen zo vaag? of is ie niet scherp?quote:Op woensdag 6 september 2006 16:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is een supergesoepte roos. Dat mag toch niet??
Ik heb drie opties:
Ben naar de kathedraal in Galway geweest, buiten was het al donker. Heb me bij twee glas in lood taferelen geposteerd. Deze is uit de hand genomen. Vind ik wel aardig maar niks aparts ofzo..
[afbeelding]
Bij deze heb ik mijn toestel op een statief gezet en een heeeeeeel lange sluitertijd genomen. De auto's die buiten de kathedraal reden zorgden met hun lichten voor mooie prisma effecten. Deze vind ik wel redelijk wedstrijdwaardig??
[afbeelding]
En deze is eentje van het artsfestival. Wel mooie kleuren, maar verder, tja..
[afbeelding]
wel mooie foto'squote:Op woensdag 6 september 2006 16:43 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja ik vind de mandarijn veeeeeeel leuker.
Even voor de duidelijkheid, ik zeg nergens dat die druppelfoto niet knap gemaakt is of dat iedereen dat kan. Ik ben er zelf vaak genoeg mee bezig geweest om te weten hoe lastig het is. Het is puur omdat ik al zo ontzettend vaak druppelfoto's in allerlei varianten tegenkom (ja ook met gekleurde achtergrond, klik klik2 klik3), dat ik persóónlijk het niet zo'n wedstrijdfoto vind. Ik zou er ook niet op stemmen, tenzij de rest natuurlijk écht bagger is
Wel zou druppels een eigen topic verdienenwant het blijft leuk om mee te experimenteren.
Dat idee had ik inderdaad ook, alleen geen kleine kinderen voorhandenquote:Op woensdag 6 september 2006 10:48 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Als in GMTA? Geeft toch niets. Het is geen wedstrijd wie het eerst een idee post, het is een wedstrijd om de mooiste foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |