Het was 'gewoon' slecht?quote:Op zondag 3 september 2006 12:36 schreef Pedroso het volgende:
Het was gisteren gewoon een wanprestatie van de spelers en heeft weinig met systeem of selectie beleid te maken.
Heel heel hard lopen noem ik geen actie. Babel heeft nog maar heel weinig bewezen, met 4 goede wedstrijden op je naam hoor je gewoon niet in Oranje. Dat geld trouwens ook voor Urby en Maduro. Jonge talenten oproepen is best, maar dan moeten ze in ieder geval al bij de top van de eredivisie horen(Huntelaar), of bij een grote buitenlandse club spelen(v.d. Vaart, v. Persie, Robben). Ik snap trouwens niet dat spelers als Zenden en Cairo niet opgeroepen worden, terwijl die wel de snelheid, actie en voorzet hebben voor de vleugel. En dan voetballers op de flank worden opgesteld waar de grootste kwaliteiten van zijn dat ze hard kunnen werken(Kuijt) of hard kunnen lopen(Babel). Het hele nut van een systeem met buitenspelers is juist dat er mannetjes gepasseerd worden en voorzetten voor de goal geslingerd worden. Heitinga is trouwens ook een schande voor het Nederlands elftal, daar kun je dan op zich nog beter iemand als Tiendalli, Greene of Zuiverloon neerzetten, die meer voetballende kwaliteiten hebben en minstens net zo goed kunnen verdedigen.quote:Op zondag 3 september 2006 12:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar Van Basten zal het systeem echt niet aanpassen.
Een spitsenduo Huntelaar - Van Nistelrooy of Makaay - Van Nistelrooy zal ook echt niet gaan werken. Daar zie ik liever een man met een aktie (zoals Babel) en een kille afmaker die kan kaatsen (Huntelaar/ Van Nistelrooy).
Doelstelling is halen van het EK 2008 en dat haalt hij wel tot teleurstelling van velen.quote:Op zondag 3 september 2006 14:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van Basten haalt zijn doelstelling weer eens niet, wat een verrassing.
In deze groep is het ook bijna onmogelijk om dat EK 2008 niet te halen.quote:Op zondag 3 september 2006 15:35 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Doelstelling is halen van het EK 2008 en dat haalt hij wel tot teleurstelling van velen.
Dat is een deel van de (naar beneden geschroefde) doelstelling ja... Zijn doelstelling was aantrekkelijk, dominant voetbal spelen. Daar is hij nog steeds niet in geslaagd.quote:Op zondag 3 september 2006 15:35 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Doelstelling is halen van het EK 2008 en dat haalt hij wel tot teleurstelling van velen.
Nee, bij zijn aantreden in 2004 werd als doelstelling het behalen van de Europese titel in 2008 uitgesproken, hetgeen Van Basten na de vroege uitschakeling op het WK nog eens bevestigd heeft.quote:Op zondag 3 september 2006 15:35 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ok, zolang die doelstelling nog haalbaar is zeg ik Marcoquote:Op zondag 3 september 2006 15:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, bij zijn aantreden in 2004 werd als doelstelling het behalen van de Europese titel in 2008 uitgesproken, hetgeen Van Basten na de vroege uitschakeling op het WK nog eens bevestigd heeft.
en laatst krabbelde de lafbek al terug met opmerkingen als "Iedereen denkt dat we wel even kampioen worden, maar laten we ons eerst maar eens kwalificeren.".quote:Op zondag 3 september 2006 15:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, bij zijn aantreden in 2004 werd als doelstelling het behalen van de Europese titel in 2008 uitgesproken, hetgeen Van Basten na de vroege uitschakeling op het WK nog eens bevestigd heeft.
Ik denk anders helemaal niet dat we met dit elftal kampioen worden.quote:Op zondag 3 september 2006 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
en laatst krabbelde de lafbek al terug met opmerkingen als "Iedereen denkt dat we wel even kampioen worden, maar laten we ons eerst maar eens kwalificeren.".
Dat denkt niemand, Henk Kessler hoopt het vurig zodat hij dan iig niet voor lul staat...quote:Op zondag 3 september 2006 15:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk anders helemaal niet dat we met dit elftal kampioen worden.![]()
Zodat we ons daar optimaal op het EK in 2012 kunnen voorbereiden.quote:Op zondag 3 september 2006 15:51 schreef thewishmaster het volgende:
Het Ek 2008 moet dan ook gezien worden als een voorbereiding voor het WK 2010.
Nog steeds met van Basten als bondscoach uiteraard.quote:Op zondag 3 september 2006 15:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zodat we ons daar optimaal op het EK in 2012 kunnen voorbereiden.![]()
Uiteraard en Cruyff neemtt in datzelfde jaar zijn 7e oeuvreprijs op rij in ontvangst tijdens het voetbalgala.quote:Op zondag 3 september 2006 15:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nog steeds met van Basten als bondscoach uiteraard.
En als ie d'r dan eindelijk zat van is, kan Patrick Kluivert het natuurlijk meteen van hem overnemenquote:Op zondag 3 september 2006 15:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zodat we ons daar optimaal op het EK in 2012 kunnen voorbereiden.![]()
En nu??quote:Op zondag 3 september 2006 17:26 schreef Boomstam het volgende:
hier ook maar dan![]()
www.wegmetvanbasten.tk![]()
Duidelijke uitleg op die site, goed beargumenteerd enzo.quote:Op zondag 3 september 2006 17:26 schreef Boomstam het volgende:
hier ook maar dan![]()
Prachtige sitequote:Op zondag 3 september 2006 17:26 schreef Boomstam het volgende:
hier ook maar dan![]()
Het is alleen jammer dat deze buitenspelers veels te vaak naar binnentrekken en voor de eigen actie gaan, een type als Huntelaar heeft weinig aan zulke buitenspelers. We missen een type Zenden/Overmars die daadwerkelijk voorzetten geeft.quote:Op zondag 3 september 2006 12:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Maar jij wilt geen 4-3-3 meer?
Robben - Huntelaar - Van Persie zou in potentie de beste aanvalslinie van Europa kunnen worden.
Ik vind Castelen technisch en in de voorzetten nog minder dan Kuijt, is ook zo'n speler die het puur moet hebben van heel hard lopen. Dan liever Cairo ofzo.quote:Op maandag 4 september 2006 01:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wanneer wordt van Persie nou eens op 10 gezet. Daar is hij denk ik het gevaarlijkst, zet Castelen dan rechts en Robben links.²
Tja, maar die zijn er niet meer, en zeker niet goed genoeg. Van Basten probeerde het zelfs met Castelen, dan weet je het wel...quote:Op maandag 4 september 2006 01:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat deze buitenspelers veels te vaak naar binnentrekken en voor de eigen actie gaan, een type als Huntelaar heeft weinig aan zulke buitenspelers. We missen een type Zenden/Overmars die daadwerkelijk voorzetten geeft.²
Zenden speelt nog steeds hoor, en lang niet slecht. En dan heb je Cairo dus nog die in Duitsland ook bij een topclub speelt. Daarna word het wel rap minder trouwens.quote:Op maandag 4 september 2006 07:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tja, maar die zijn er niet meer, en zeker niet goed genoeg. Van Basten probeerde het zelfs met Castelen, dan weet je het wel...
Daar heb je idd een puntquote:Op maandag 4 september 2006 08:42 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zenden speelt nog steeds hoor, en lang niet slecht.
Ik moet bekennen dat ik Cairo nauwelijks ken. Maar als jij het zegtquote:En dan heb je Cairo dus nog die in Duitsland ook bij een topclub speelt. Daarna word het wel rap minder trouwens.
Inclusief de eigen helft iddquote:Op zondag 3 september 2006 15:56 schreef Pedroso het volgende:
Wat zit iedereen toch te zeiken, we hebben die postbode's gisteren maar mooi alle hoeken van het veld laten zien.
Zal even wat info over hem proberen te vinden. http://www.beijen.net/frank/cvs/cairo-e.htmquote:Op maandag 4 september 2006 08:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik moet bekennen dat ik Cairo nauwelijks ken. Maar als jij het zegt
Waarom B-spelers als Ellery Cairo noemen, terwijl je ook gewoon van systeem kan veranderen? We hebben namelijk centrumspitsen van wereldniveau genoeg!quote:Op maandag 4 september 2006 08:56 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zal even wat info over hem proberen te vinden. http://www.beijen.net/frank/cvs/cairo-e.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ellery_Cairo
Echt veel scoren doet ie dus blijkbaar niet, maar als hij vaak goed voorzet kan Huntelaar dat verschil altijd nog goedmaken.
Jup, groot gelijk. Dat zou ik ook het liefste zien, maar als je dan toch zonodig met vleugels wilt spelen zie ik liever spelers met een voorzet als Cairo en Zenden dan Babel en Kuijt.quote:Op maandag 4 september 2006 09:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom B-spelers als Ellery Cairo noemen, terwijl je ook gewoon van systeem kan veranderen? We hebben namelijk centrumspitsen van wereldniveau genoeg!
Precies, het is volstrekt onbegrijpelijk dat Van Basten per se 4-3-3 wil spelen, terwijl het huidige spelerspotentieel veel beter bij een 4-4-2-systeem aansluit.quote:Op maandag 4 september 2006 09:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom B-spelers als Ellery Cairo noemen, terwijl je ook gewoon van systeem kan veranderen? We hebben namelijk centrumspitsen van wereldniveau genoeg!
We hebben geen enkel waardig opponent in deze groep, dus het zou schandalig zijn als we niet met 2 vingers in de neus de eerste plaats halen, maar heilige Marco krijgt al een standbeeld als hij in deze loodzware kwalificatie-poule, tegen alle verwachtingen in, zich weet te kwalificeen voor het machtige EK..quote:Op zondag 3 september 2006 15:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ok, zolang die doelstelling nog haalbaar is zeg ik Marco.
Overigens gaat iedereen er van uit dat we Bulgarije en Roemenie even zullen oprollen maar ieder land heeft problemen (vnl. uit) met deze landen. Ook Albanie uit en Wit-Rusland uit zullen geen makkies worden. Ben blij dat deze mensen zo'n vertrouwen in onze bondscoach hebben dat ze al uit gaan van een eerste plek in de poule.
Er heerst het communistisch gedachtengoed, geheel in Ajax-stijl, dat het systeem belangrijker is dan de mensen waar je het mee moet doen.quote:Op maandag 4 september 2006 09:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Derksen heeft 1 keer van Basten verkeerd geciteerd in zijn blad en daarop vermeldde van Basten vrolijk dat hij de komende 3 jaar geen interview meer wil met VI. Nu is kritiek iets anders dan een misinterpretatie, maar de media zijn huiverig voor eenzelfde antwoord van San Marco dus zal die kritiek ook na deze flater en de komende over 2 dagen achterwege blijven.quote:Op maandag 4 september 2006 12:43 schreef M0NTANA het volgende:
San Marco heeft alle steun van JC en (dus) van de KNVB, ik vraag me dan ook af bij welke prestaties de maat vol is? Het spel is al ruim twee jaar niet om aan te zien, de toekomst ziet er niet goed uit en dus moeten we maar hopen op een paar nederlagen in de EK-kwalificatiereeks, alvorens de KNVB actie onderneemt? Zelf hoop ik dat de kritiek in de media snel aanzwelt, zodat de trotse Marco van Basten zich liever weer terugtrekt uit de voetballerij en weer gaat golfen.
Hahaha, Stan Valckx pochtte eens dat als er een bierteam opgericht zou worden, dat hij dan aanvoerder zou wezen. Samen met Marc Hughes. Ik vind dat frikandellen-Theo ook wel in dat rijtje pastquote:Op maandag 4 september 2006 13:32 schreef Everett het volgende:
Ik hoop oprecht dat het Nederlands elftal binnenkort een pak slaag krijgt van een dwergland. Eigenlijk had Luxemburg al moeten winnen, maar daar ging het nog net 'goed'. Pas als Nederland echt gaat verliezen van dit soort landen (misschien woensdag al) ziet hopelijk iedereen in dat dit helemaal de verkeerde kant opgaat. Ik blijf het zeggen: Van Basten moet zo snel mogelijk opstappen, voordat de schade nog erger wordt.
Een middenveld met Schaars, Janssen en Landzaat?!? Het is GVD het Nederlands elftal. Niet één of ander festivalteam.
Inderdaad, een middenveld met Stijn Schaars, Theo Janssen en Denny Landzaat, terwijl je topvoetballers als Clarence Seedorf, Edgar Davids en Mark van Bommel passeert, dat is toch belachelijk? Normaal gesproken werk je in wedstrijden tegen Luxembrug aan je doelsaldo, maar met het selectiebeleid en tactieken van San Marco moet Oranje in de slotminuten een 1-0 voorsprong proberen te consolideren door middel van terugspeelballen vanaf de middenlijn. Je kan dus eigenlijk stellen dat Marco van Basten het Nederlandse elftal kapot maakt, oprotten met die vent!quote:Op maandag 4 september 2006 13:32 schreef Everett het volgende:
Ik hoop oprecht dat het Nederlands elftal binnenkort een pak slaag krijgt van een dwergland. Eigenlijk had Luxemburg al moeten winnen, maar daar ging het nog net 'goed'. Pas als Nederland echt gaat verliezen van dit soort landen (misschien woensdag al) ziet hopelijk iedereen in dat dit helemaal de verkeerde kant opgaat. Ik blijf het zeggen: Van Basten moet zo snel mogelijk opstappen, voordat de schade nog erger wordt.
Een middenveld met Schaars, Janssen en Landzaat?!? Het is GVD het Nederlands elftal. Niet één of ander festivalteam.
Klopt, vroeger wist je dat in het Nederlands Elftal altijd de beste voetballers uit Nederland speelden. Persoonlijk keek ik er altijd erg naar uit om wedstrijden met Koeman, Van Basten, Bergkamp, Kluivert, enz te zien. Niet dat dat altijd wedstrijden van het hoogste niveau waren, maar aan de kwaliteit van de spelers lag het meestal niet.quote:Op maandag 4 september 2006 13:32 schreef Everett het volgende:
Dat klinkt inderdaad meer als het middenveld van FC Twente dan als het middenveld van Oranje.quote:Op maandag 4 september 2006 13:32 schreef Everett het volgende:
Dat was inderdaad hilarisch dat Oranje met samengenkepen billen de 0-1 aan het verdedigen was tegen het bakkersgilde uit Bastogne.quote:Op maandag 4 september 2006 14:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Inderdaad, een middenveld met Stijn Schaars, Theo Janssen en Denny Landzaat, terwijl je topvoetballers als Clarence Seedorf, Edgar Davids en Mark van Bommel passeert, dat is toch belachelijk? Normaal gesproken werk je in wedstrijden tegen Luxembrug aan je doelsaldo, maar met het selectiebeleid en tactieken van San Marco moet Oranje in de slotminuten een 1-0 voorsprong proberen te consolideren door middel van terugspeelballen vanaf de middenlijn. Je kan dus eigenlijk stellen dat Marco van Basten het Nederlandse elftal kapot maakt, oprotten met die vent!
quote:Op maandag 4 september 2006 17:10 schreef koningdavid het volgende:
In Oranje zitten we met het probleem dat we eignelijk een 'generatie' missen die nu het heft in handen zou moeten nemen.
Mijn uitleg:
Generatie 1: De 30+ers. Bijv Kluivert, Seedorf, Davids, Stam, Cocu, etc generatie.
Daar is inmiddels, op Van der Sar na, niemand meer van over. Veel van bovenstaande spelers zijn op hun retour of niet meer beschikbaar voor Oranje. Een enkeling is nog bruikbaar maar deze generatie mag niet meer de hoofdmoot vormen.
Generatie 2: AZ-generatie: de 25-30 jarigen: Bijv. Mathijsen, De Cler, Kromkamp, Jaliens, Landzaat
DIt zou de generatie moeten zijn die nu het heft in handen moet nemen. Nadeel is, is dat deze generatie niet bijzonder talentvol is. Dit heeft mede met het feit te maken dat deze generatie stamt uit het na het bosman-arrest tijdperk '97/'98. Toen werd het voor de top3 (wat de grote leveranciers zijn) een trend om goedkope buitenlandse spelers te halen i.p.v. eigen talent door te stromen. Daardoor zijn deze spelers de, met alle respect, de 'laatbloeiers'. Het valt op dat geen een speler uit deze leeftijdscategorie bij de traditionele top3 is doorgebroken.
Mathijsen (belangrijk), De Cler (minder belangrijk) en Landzaat (te belangrijk gemaakt) zijn van waarde voor het Nederlands elftal maar ontberen de kwaliteiten van generatie 1, daardoor zitten we nu in een soort van 'leiderscrisis'.
Generatie 3: Bewezen talenten, de 22-24 jarigen. Bijv: Van der Vaart, Robben, Van Persie, Sneijder
Creatieve spelers die ondanks hun jonge leeftijd al meer ervaren zijn dan generatie 2. Allen opgebloeid bij topclubs, hebben ze al uitgebreide Europese en internationale ervaring.
Boulahrouz hoort qua leeftijd ook in deze generatie thuis maar heeft een hele andere route genomen.
Niemand zal erover twisten dat deze generatie spelers kwalitatief sterk zijn en in Oranje thuishoren. Ze zijn echter allen te jong om de leiding te nemen van dit Oranje.
Generatie 4: De talenten: Huntelaar, Emanuelson, Schaars, Babel, De Zeeuw, Luijrink, Aissati
"Er is zoveel talent in Nederland", aldus Foppe de Haan. Er zit duidelijk een enorme talentvolle generatie aan te komen, ik zou nog zo een tiental namen kunnen noemen die het in zich hebben Oranje te halen.
Een aantal spelers van deze generatie, bijv. Huntelaar en Schaars, lijken zich al verzekerd te hebben van een basisplaats. Hoewel beide spelers het in zich hebben het Oranjeniveau te halen, komt het misschien eigenlijk nog iets te vroegen. Hun plaatsen zouden eigenlijk nog ingevuld moeten worden van iemand van generatie 2, of anders 3.
Ik kan concluderen dat het gebrek aan kwaliteit in generatie 2 (25-30 jarigen) de reden is, dat dit Oranje maar matig presteerd. Er zouden meer ervaren/belangrijke spelers uit deze leeftijdscategorie moeten komen, maar dat is dus niet het geval.
De talentrijkste spelers van deze generatie zijn vermoedelijk Van Nistelrooy en Van Bommel en die heeft Van Basten beiden afgeserveerd.quote:Op maandag 4 september 2006 17:10 schreef koningdavid het volgende:
Ik kan concluderen dat het gebrek aan kwaliteit in generatie 2 (25-30 jarigen) de reden is, dat dit Oranje maar matig presteerd. Er zouden meer ervaren/belangrijke spelers uit deze leeftijdscategorie moeten komen, maar dat is dus niet het geval.
bij v nistelrooy kan je wel je vraagtekens zetten. Als 1ste spitsquote:Op maandag 4 september 2006 18:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De talentrijkste spelers van deze generatie zijn vermoedelijk Van Nistelrooy en Van Bommel en die heeft Van Basten beiden afgeserveerd.
Waarbij je er dus vanuit gaat dat er in een 4-3-3-systeem gespeeld moet worden...quote:Op maandag 4 september 2006 19:27 schreef Boomstam het volgende:
[..]
bij v nistelrooy kan je wel je vraagtekens zetten. Als 1ste spits
4-3-3 zoals nu gespeeld wordt vind ik maar onzinquote:Op maandag 4 september 2006 20:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarbij je er dus vanuit gaat dat er in een 4-3-3-systeem gespeeld moet worden...
Mooi Gesprokenquote:Op maandag 4 september 2006 14:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Inderdaad, een middenveld met Stijn Schaars, Theo Janssen en Denny Landzaat, terwijl je topvoetballers als Clarence Seedorf, Edgar Davids en Mark van Bommel passeert, dat is toch belachelijk? Normaal gesproken werk je in wedstrijden tegen Luxembrug aan je doelsaldo, maar met het selectiebeleid en tactieken van San Marco moet Oranje in de slotminuten een 1-0 voorsprong proberen te consolideren door middel van terugspeelballen vanaf de middenlijn. Je kan dus eigenlijk stellen dat Marco van Basten het Nederlandse elftal kapot maakt, oprotten met die vent!
Wat een vreemd systeem.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:11 schreef Boomstam het volgende:
[..]
4-3-3 zoals nu gespeeld wordt vind ik maar onzin
beter zou zijn als 1 van de voorste 3 zakt tot tussen middeveld en buiterste spelers in.
een typische persie/vd vaart positie denk ik dan aan
waarbij je dan op links robben kan zetten en rechts kuyt of huntelaar oid
en dan robben wat meer zwervend maken.
de middelste 3 met punt naar achter. wel een pitbull type. zoals vogel bij psv uitstekend deed.
opkomende backs uiteraard. ik zou liever ooijer zien als heitinga als back en aan de andere kant voldoet brocnkhorst nog perfect.
boula en matthijssen in het midden van de verdediging.
blijven de 2 voorste middenvelders over. spelverdelers. mensen als snijder, cocu en vbommel
totaal bullshit is dus snijder als pitbull opstellen. maar vooral ook spelverdelers erg vaak laten terug zakken. zitten de backs ook in de weg. en erger nog, te groot gat tussen middenveld en spitsen.
gewoon pure logica
best leuk allemaal. maar je vergeet robben. je moet al je beste spelers kwijt in een systeem.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:22 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Wat een vreemd systeem.
Je kan toch ook 442 met een ruit op het middenveld spelen.
Met van Persie op tien, Seedorf linkshalf, van Bommel Rechtshalf en mischien in de toekomst schaars met de punt naar achteren.
Kun je ook meteen 2 centrumspitsen kwijt, bv de combinatie Kuyt en v Nistelrooy of Babel en v Nistelrooy.
Ook het liefst met opkomende backs, als Kromkamp weer zijn niveau kan halen bij PSV en Gio nog een beetje in vorm is kunnen er nog leuke dingen gebeuren.![]()
Robben zou ik niet perse in de basis laten starten.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:25 schreef Boomstam het volgende:
[..]
best leuk allemaal. maar je vergeet robben. je moet al je beste spelers kwijt in een systeem.
niet als spits die jij bedoelt, vandaar mijn systeemquote:Op dinsdag 5 september 2006 00:31 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Robben zou ik niet perse in de basis laten starten.
Wie zou je dan moeten opofferen, Seedorf? Hij zal is hard nodig op het middenveld.
Van Persie ruilen voor Robben is ook geen optie.
Dan als Robben in de spits kan spelen dan zou je hem in de spits kunnen zetten.
Je bent net als ik één van de weinigen die vond dat Jansen een sterke indruk op mij maakte, hij is duidelijk een winnaar, en een hardwerkende intelligente voetballer. Ik zie hem er in de toekomst ook graag bij.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:33 schreef okee6 het volgende:
Zal je net zien, passeert Van Basten de beste middenvelder van zaterdag. Janssen heeft toch meer strijd in zich dan Sneijder. En of dat schot van Sneijder rendeert met een Wit-Russische muur ervoorDan toch liever een steekpass op het breekijzer, in plaats van de egocentrische actie..
Eens, de grootste zekerheid samen met Boulahrouz en van Persie van mij betreft.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:35 schreef Boomstam het volgende:
btw, iedereen die momenteel robben buiten de basis laat is niet goed in zijn hoofd
Waarom niet?quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:35 schreef Boomstam het volgende:
[..]
niet als spits die jij bedoelt, vandaar mijn systeem
robben voor babel is geen keuze natuurlijk
btw, iedereen die momenteel robben buiten de basis laat is niet goed in zijn hoofd
Hij is een nuttige speler, tegen niveau Luxemburg en Wit-Rusland is hij ook een bruikbare speler, voor de rest is ie veel te onervaren. Er zijn legio betere alternatieven, maar die kan Van Basten niet vinden. Daarom is Janssen een geschikte keuze.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent net als ik één van de weinigen die vond dat Jansen een sterke indruk op mij maakte, hij is duidelijk een winnaar, en een hardwerkende intelligente voetballer. Ik zie hem er in de toekomst ook graag bij.²
en vd sar ookquote:Op dinsdag 5 september 2006 00:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eens, de grootste zekerheid samen met Boulahrouz en van Persie van mij betreft.²
je ziet het echt verkeerd.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:40 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik weet niet of Robben als echte spits kan fungeren maar voor een linksbuiten is er nou eenmaal geen plaats.
Het middenveld moet eerst versterkt worden en met een 10 en opkomende backs hebben we aanvallende kracht genoeg.
Oke, dus je hebt een goede linksbuiten en totaal geen rechtsbuiten.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:44 schreef Boomstam het volgende:
[..]
je ziet het echt verkeerd.
je gaat uit van een systeem en pas daar de spelers in. je maakt dezelfde fout als vbasten. En echte coach neemt de 11 beste spelers en past daar een systeem op aan. Bijvoorbeeld ... heb je maar 1 echte goede back, speel dan 3-4-3.
mee eens ja. al kan v persie in belang van het team spelen maar robben veel minder.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat er te veel waarde wordt gehecht aan het systeem, ik denk dat het bijna niks uitmaakt, is leuk voor de theorie en op papier, ik denk dat als je met een Ronaldinho, Kaka, Romario, Robben en van Persie speelt je heel veel doelpunten kan maken, ook al speel je 2-2-7
Het gaat puur om de kwaliteit, en wat de buitenspelers betreft, we ontberen momenteel het type Zenden/Overmars, spelen in het belang/dienst van je team en op zoek gaan naar de spits (Kluivert destijds), de huidige buitenspelers spelen continue hun eigen wedstrijd, ze zijn dan wel goed, maar dit gaat ten koste van de spits die niet in de wedstrijd kan komen omdat hij geen bruikbare ballen krijgt. Als hij dan nog vervolgens geslachtofferd wordt ook dan heeft de bondscoach in kwestie er echt geen verstand van.
van Nistelrooy heeft een heel goed gemiddelde per 90 minuten, iets waar vele niet bij in de buurt komenquote:Op maandag 4 september 2006 19:27 schreef Boomstam het volgende:
[..]
bij v nistelrooy kan je wel je vraagtekens zetten. Als 1ste spits
maar om hem maar gelijk thuis te laten is idd onzin.
Welke wedstrijd heb jij zitten kijken?quote:Op zondag 3 september 2006 15:56 schreef Pedroso het volgende:
Wat zit iedereen toch te zeiken, we hebben die postbode's gisteren maar mooi alle hoeken van het veld laten zien.
Met Robben en v Persie hebben we wel buitenspelers die het in principe kunnen. Alleen trekt met name Robben (als hij niet weer eens in de kreukels ligt) te vaak naar binnen om het zelf te doen. Maar je hebt wel gelijk dat dit een probleem is. Op zo'n manier krijgt elke centrale spits die je opstelt maar heel weinig kansen. Van Nistelrooy zou op het WK teleurgesteld hebben maar heeft ook praktisch geen bal gehad.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat er te veel waarde wordt gehecht aan het systeem, ik denk dat het bijna niks uitmaakt, is leuk voor de theorie en op papier, ik denk dat als je met een Ronaldinho, Kaka, Romario, Robben en van Persie speelt je heel veel doelpunten kan maken, ook al speel je 2-2-7
Het gaat puur om de kwaliteit, en wat de buitenspelers betreft, we ontberen momenteel het type Zenden/Overmars, spelen in het belang/dienst van je team en op zoek gaan naar de spits (Kluivert destijds), de huidige buitenspelers spelen continue hun eigen wedstrijd, ze zijn dan wel goed, maar dit gaat ten koste van de spits die niet in de wedstrijd kan komen omdat hij geen bruikbare ballen krijgt. Als hij dan nog vervolgens geslachtofferd wordt ook dan heeft de bondscoach in kwestie er echt geen verstand van.²
Goede analyse. Ik denk dat de 30+ generatie echter nog wel wat bruikbaarder is. Seedorf voetbalt nog op hoog Niveau, Kluivert zit misschien ook weer in de lift. Davids is ook nog niet helemaal uitgerangeerd. Denk dat al deze spelers wel WILLEN spelen voor Oranje als ze opgeroepen worden (wat onder VB nooit zal gebeuren). Maar je hebt wel gelijk dat je niet zomaar op deze generatie kan rekenen. daar zijn ze inderdaad te oud voor nu. Uit die generatie zou ik het ook niet erg vinden als Stam terug zou keren in het NL elftal maar dat wil die zelf niet meer denk ik.quote:Op maandag 4 september 2006 17:10 schreef koningdavid het volgende:
In Oranje zitten we met het probleem dat we eignelijk een 'generatie' missen die nu het heft in handen zou moeten nemen.
Mijn uitleg:
Generatie 1: De 30+ers. Bijv Kluivert, Seedorf, Davids, Stam, Cocu, etc generatie.
Daar is inmiddels, op Van der Sar na, niemand meer van over. Veel van bovenstaande spelers zijn op hun retour of niet meer beschikbaar voor Oranje. Een enkeling is nog bruikbaar maar deze generatie mag niet meer de hoofdmoot vormen.
Generatie 2: AZ-generatie: de 25-30 jarigen: Bijv. Mathijsen, De Cler, Kromkamp, Jaliens, Landzaat
DIt zou de generatie moeten zijn die nu het heft in handen moet nemen. Nadeel is, is dat deze generatie niet bijzonder talentvol is. Dit heeft mede met het feit te maken dat deze generatie stamt uit het na het bosman-arrest tijdperk '97/'98. Toen werd het voor de top3 (wat de grote leveranciers zijn) een trend om goedkope buitenlandse spelers te halen i.p.v. eigen talent door te stromen. Daardoor zijn deze spelers de, met alle respect, de 'laatbloeiers'. Het valt op dat geen een speler uit deze leeftijdscategorie bij de traditionele top3 is doorgebroken.
Mathijsen (belangrijk), De Cler (minder belangrijk) en Landzaat (te belangrijk gemaakt) zijn van waarde voor het Nederlands elftal maar ontberen de kwaliteiten van generatie 1, daardoor zitten we nu in een soort van 'leiderscrisis'.
Generatie 3: Bewezen talenten, de 22-24 jarigen. Bijv: Van der Vaart, Robben, Van Persie, Sneijder
Creatieve spelers die ondanks hun jonge leeftijd al meer ervaren zijn dan generatie 2. Allen opgebloeid bij topclubs, hebben ze al uitgebreide Europese en internationale ervaring.
Boulahrouz hoort qua leeftijd ook in deze generatie thuis maar heeft een hele andere route genomen.
Niemand zal erover twisten dat deze generatie spelers kwalitatief sterk zijn en in Oranje thuishoren. Ze zijn echter allen te jong om de leiding te nemen van dit Oranje.
Generatie 4: De talenten: Huntelaar, Emanuelson, Schaars, Babel, De Zeeuw, Luijrink, Aissati
"Er is zoveel talent in Nederland", aldus Foppe de Haan. Er zit duidelijk een enorme talentvolle generatie aan te komen, ik zou nog zo een tiental namen kunnen noemen die het in zich hebben Oranje te halen.
Een aantal spelers van deze generatie, bijv. Huntelaar en Schaars, lijken zich al verzekerd te hebben van een basisplaats. Hoewel beide spelers het in zich hebben het Oranjeniveau te halen, komt het misschien eigenlijk nog iets te vroegen. Hun plaatsen zouden eigenlijk nog ingevuld moeten worden van iemand van generatie 2, of anders 3.
Zelfde probleem nu met Huntelaar, als je het mij vraagt: de afmakers lopen er , maar krijgen stelselmatig de bal alleen aangespeeld met de goal en 4 tegenstanders in de rug. Waarom? Die achterlijn wordt niet gehaald en/of de voorzetten zijn ronduit kut.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:54 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Met Robben en v Persie hebben we wel buitenspelers die het in principe kunnen. Alleen trekt met name Robben (als hij niet weer eens in de kreukels ligt) te vaak naar binnen om het zelf te doen. Maar je hebt wel gelijk dat dit een probleem is. Op zo'n manier krijgt elke centrale spits die je opstelt maar heel weinig kansen. Van Nistelrooy zou op het WK teleurgesteld hebben maar heeft ook praktisch geen bal gehad.
Als er 4-4-2 gespeeld gaat worden verkies ik v Nistelrooy zeker boven Huntelaar!quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zelfde probleem nu met Huntelaar, als je het mij vraagt: de afmakers lopen er , maar krijgen stelselmatig de bal alleen aangespeeld met de goal en 4 tegenstanders in de rug. Waarom? Die achterlijn wordt niet gehaald en/of de voorzetten zijn ronduit kut.
Robben kan ook prima achter de spitsen spelen. Dan is er weliswaar geen basisplaats voor Van persie, maar dat lijkt me niet echt een ramp.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:25 schreef Boomstam het volgende:
[..]
best leuk allemaal. maar je vergeet robben. je moet al je beste spelers kwijt in een systeem.
Boateng opstellen en VdV achter de hand houden!?quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Robben kan ook prima achter de spitsen spelen. Dan is er weliswaar geen basisplaats voor Van persie, maar dat lijkt me niet echt een ramp.
Seedorf linkshalf in een ruit moet ook prima kunnen werken, bij AC Milan heeft hij ruimschoots aangetoond dat hij op die plek prima uit de voeten kan. Van Bommel kan dan op rechts spelen en Schaars of Boatang is dan de verdedigende middenvelder. VD Vaart en Sneijder heb je dan achter de hand.
Hij heeft het over een ruit en dan Boateng als verdedigende middenvelder opstellen. Boateng lijkt mij als verdedigende middenvelder een veel betere optie dan VdV.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Boateng opstellen en VdV achter de hand houden!?![]()
er is maar 1 verklaring voor Ajax .quote:De Cler verbaasd over keuze Van Basten
05 september 2006, 10:20
Door: Klaas Jan van der Veen
Tim de Cler is verbaasd te zijn afgevallen voor het Nederlands elftal. Hoewel de linksback van AZ de laatste interlands er telkens bij zat, lijkt Urby Emanuelson voorlopig de voorkeur te krijgen.
“Natuurlijk was in verbaasd over het feit dat ik afgevallen was”, zo reageert De Cler in het AD. “Ik zat de laatste tijd steeds bij de selectie, dus het was wel even slikken. Zondagavond werd ik gebeld, door de bondscoach zelf. Hij zei dat hij me de laatste twee interlands niet overtuigend genoeg vond spelen.”
De Cler wil nu gewoon verder. “Of ik vervolgens met de bondscoach in discussie gegaan ben? Nee, maar dat heeft niet zo veel zin. Of je het er nou mee eens bent of niet, je moet de keuze van de trainer accepteren. Ik moet nu vooruit kijken. Het is niet zo dat ik definitief uit de selectie van Oranje ben. Ik richt me gewoon op mijn volgende wedstrijd, zondag uit tegen NEC.”
voetbalprimeur
Het gaat om het beste elftal en VD Vaart als verdedigende middenvelder in de ruit lijkt me niet echt een aanrader. VD Vaart zou wel achter de spits of eventueel als linkshalf kunnen spelen, maar daar geef ik de voorkeur aan anderen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Boateng opstellen en VdV achter de hand houden!?![]()
Het trieste is dat ik er niet eens meer van zou opkijken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer worden Rydell Poepon, Michael Goossens, Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita, Javier Martina, Kenneth Vermeer en Robbert Schilder nou eindelijk eens opgeroepen voor Oranje?
nog liever tim Krul danquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:18 schreef MrSASO het volgende:
Kenneth Vermeer mag wel van mij ipv Maarten Stekelenburg.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:32 schreef zjroentje het volgende:
Ben jij soms de zaakwaarnemer van Tim Krul?
Die ken ik niet, maar even serieus ik vind dat Kenneth Vermeer het niet slecht deed op het EK onder 21.quote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het trieste is dat ik er niet eens meer van zou opkijken.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |