abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:50:03 #276
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_41501148
Ik denk dat er te veel waarde wordt gehecht aan het systeem, ik denk dat het bijna niks uitmaakt, is leuk voor de theorie en op papier, ik denk dat als je met een Ronaldinho, Kaka, Romario, Robben en van Persie speelt je heel veel doelpunten kan maken, ook al speel je 2-2-7

Het gaat puur om de kwaliteit, en wat de buitenspelers betreft, we ontberen momenteel het type Zenden/Overmars, spelen in het belang/dienst van je team en op zoek gaan naar de spits (Kluivert destijds), de huidige buitenspelers spelen continue hun eigen wedstrijd, ze zijn dan wel goed, maar dit gaat ten koste van de spits die niet in de wedstrijd kan komen omdat hij geen bruikbare ballen krijgt. Als hij dan nog vervolgens geslachtofferd wordt ook dan heeft de bondscoach in kwestie er echt geen verstand van.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_41501221
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:44 schreef Boomstam het volgende:

[..]

je ziet het echt verkeerd.
je gaat uit van een systeem en pas daar de spelers in. je maakt dezelfde fout als vbasten. En echte coach neemt de 11 beste spelers en past daar een systeem op aan. Bijvoorbeeld ... heb je maar 1 echte goede back, speel dan 3-4-3.
Oke, dus je hebt een goede linksbuiten en totaal geen rechtsbuiten.
Ga je dan nog steeds geforceerd met een buitenspeler spelen en dan 2 or 3 andere spelers benadelen?
Dat vind ik pas zonde, Robben zou zich best kunnen aanpassen en gewoon met v Nistelrooy bijvoorbeeld in de spits kunnen staan.
Bij Chelsea heb ik hem ook van rechts zien komen dus ik denk dat in de spits wel mogelijk zou moeten zijn.
  dinsdag 5 september 2006 @ 01:01:28 #278
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41501464
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat er te veel waarde wordt gehecht aan het systeem, ik denk dat het bijna niks uitmaakt, is leuk voor de theorie en op papier, ik denk dat als je met een Ronaldinho, Kaka, Romario, Robben en van Persie speelt je heel veel doelpunten kan maken, ook al speel je 2-2-7

Het gaat puur om de kwaliteit, en wat de buitenspelers betreft, we ontberen momenteel het type Zenden/Overmars, spelen in het belang/dienst van je team en op zoek gaan naar de spits (Kluivert destijds), de huidige buitenspelers spelen continue hun eigen wedstrijd, ze zijn dan wel goed, maar dit gaat ten koste van de spits die niet in de wedstrijd kan komen omdat hij geen bruikbare ballen krijgt. Als hij dan nog vervolgens geslachtofferd wordt ook dan heeft de bondscoach in kwestie er echt geen verstand van.
mee eens ja. al kan v persie in belang van het team spelen maar robben veel minder.
robben als goalgetter opstellen is gewoon een lachtertje natuurlijk.
net zoals kuyt als buitenspeler opstellen om te lachen is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 september 2006 @ 01:02:35 #279
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41501492
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:27 schreef Boomstam het volgende:

[..]

bij v nistelrooy kan je wel je vraagtekens zetten. Als 1ste spits
maar om hem maar gelijk thuis te laten is idd onzin.
van Nistelrooy heeft een heel goed gemiddelde per 90 minuten, iets waar vele niet bij in de buurt komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 september 2006 @ 08:35:54 #280
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41506659
De enige routiniers die nu nog bij de groep zitten, zijn Edwin van der Sar en Giovanni van Bronckhorst. Beide zijn geen echte leiders, maar zijn wél volgzame jongens, die hun bek niet snel opentrekken. Volgens mij is het allemaal heel duidelijk, San Marco duldt geen tegenspraak, dus hij heeft liever jong talent zónder eigen mening dan bewezen topvoetballers, die tegengas geven. Een echt goede bondscoach moet toch met vedettes kunnen omgaan? Misschien dat het er aan ligt dat Marco van Basten alleen maar ervaring opdeed bij Jong Ajax? Welke criteria werden er eigenlijk gebruikt toen men voor hem koos als bondscoach? Vonden ze hem zo opvallend goed bij Jong Ajax? Of was alleen zijn spelerscarrière in combinatie met de onvoorwaardelijke stuen van Johan Cruijff genoeg om Marco van Basten deze eervolle functie te geven?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41507910
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:56 schreef Pedroso het volgende:
Wat zit iedereen toch te zeiken, we hebben die postbode's gisteren maar mooi alle hoeken van het veld laten zien.
Welke wedstrijd heb jij zitten kijken?
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:54:02 #282
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41508052
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Met Robben en v Persie hebben we wel buitenspelers die het in principe kunnen. Alleen trekt met name Robben (als hij niet weer eens in de kreukels ligt) te vaak naar binnen om het zelf te doen. Maar je hebt wel gelijk dat dit een probleem is. Op zo'n manier krijgt elke centrale spits die je opstelt maar heel weinig kansen. Van Nistelrooy zou op het WK teleurgesteld hebben maar heeft ook praktisch geen bal gehad.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:58:18 #283
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41508148
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:10 schreef koningdavid het volgende:
In Oranje zitten we met het probleem dat we eignelijk een 'generatie' missen die nu het heft in handen zou moeten nemen.

Mijn uitleg:

Generatie 1: De 30+ers. Bijv Kluivert, Seedorf, Davids, Stam, Cocu, etc generatie.
Daar is inmiddels, op Van der Sar na, niemand meer van over. Veel van bovenstaande spelers zijn op hun retour of niet meer beschikbaar voor Oranje. Een enkeling is nog bruikbaar maar deze generatie mag niet meer de hoofdmoot vormen.

Generatie 2: AZ-generatie: de 25-30 jarigen: Bijv. Mathijsen, De Cler, Kromkamp, Jaliens, Landzaat
DIt zou de generatie moeten zijn die nu het heft in handen moet nemen. Nadeel is, is dat deze generatie niet bijzonder talentvol is. Dit heeft mede met het feit te maken dat deze generatie stamt uit het na het bosman-arrest tijdperk '97/'98. Toen werd het voor de top3 (wat de grote leveranciers zijn) een trend om goedkope buitenlandse spelers te halen i.p.v. eigen talent door te stromen. Daardoor zijn deze spelers de, met alle respect, de 'laatbloeiers'. Het valt op dat geen een speler uit deze leeftijdscategorie bij de traditionele top3 is doorgebroken.
Mathijsen (belangrijk), De Cler (minder belangrijk) en Landzaat (te belangrijk gemaakt) zijn van waarde voor het Nederlands elftal maar ontberen de kwaliteiten van generatie 1, daardoor zitten we nu in een soort van 'leiderscrisis'.

Generatie 3: Bewezen talenten, de 22-24 jarigen. Bijv: Van der Vaart, Robben, Van Persie, Sneijder
Creatieve spelers die ondanks hun jonge leeftijd al meer ervaren zijn dan generatie 2. Allen opgebloeid bij topclubs, hebben ze al uitgebreide Europese en internationale ervaring.
Boulahrouz hoort qua leeftijd ook in deze generatie thuis maar heeft een hele andere route genomen.
Niemand zal erover twisten dat deze generatie spelers kwalitatief sterk zijn en in Oranje thuishoren. Ze zijn echter allen te jong om de leiding te nemen van dit Oranje.

Generatie 4: De talenten: Huntelaar, Emanuelson, Schaars, Babel, De Zeeuw, Luijrink, Aissati
"Er is zoveel talent in Nederland", aldus Foppe de Haan. Er zit duidelijk een enorme talentvolle generatie aan te komen, ik zou nog zo een tiental namen kunnen noemen die het in zich hebben Oranje te halen.
Een aantal spelers van deze generatie, bijv. Huntelaar en Schaars, lijken zich al verzekerd te hebben van een basisplaats. Hoewel beide spelers het in zich hebben het Oranjeniveau te halen, komt het misschien eigenlijk nog iets te vroegen. Hun plaatsen zouden eigenlijk nog ingevuld moeten worden van iemand van generatie 2, of anders 3.

Ik kan concluderen dat het gebrek aan kwaliteit in generatie 2 (25-30 jarigen) de reden is, dat dit Oranje maar matig presteerd. Er zouden meer ervaren/belangrijke spelers uit deze leeftijdscategorie moeten komen, maar dat is dus niet het geval.
Goede analyse. Ik denk dat de 30+ generatie echter nog wel wat bruikbaarder is. Seedorf voetbalt nog op hoog Niveau, Kluivert zit misschien ook weer in de lift. Davids is ook nog niet helemaal uitgerangeerd. Denk dat al deze spelers wel WILLEN spelen voor Oranje als ze opgeroepen worden (wat onder VB nooit zal gebeuren). Maar je hebt wel gelijk dat je niet zomaar op deze generatie kan rekenen. daar zijn ze inderdaad te oud voor nu. Uit die generatie zou ik het ook niet erg vinden als Stam terug zou keren in het NL elftal maar dat wil die zelf niet meer denk ik.
---
pi_41508270
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:54 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Met Robben en v Persie hebben we wel buitenspelers die het in principe kunnen. Alleen trekt met name Robben (als hij niet weer eens in de kreukels ligt) te vaak naar binnen om het zelf te doen. Maar je hebt wel gelijk dat dit een probleem is. Op zo'n manier krijgt elke centrale spits die je opstelt maar heel weinig kansen. Van Nistelrooy zou op het WK teleurgesteld hebben maar heeft ook praktisch geen bal gehad.
Zelfde probleem nu met Huntelaar, als je het mij vraagt: de afmakers lopen er , maar krijgen stelselmatig de bal alleen aangespeeld met de goal en 4 tegenstanders in de rug. Waarom? Die achterlijn wordt niet gehaald en/of de voorzetten zijn ronduit kut.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41508925
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zelfde probleem nu met Huntelaar, als je het mij vraagt: de afmakers lopen er , maar krijgen stelselmatig de bal alleen aangespeeld met de goal en 4 tegenstanders in de rug. Waarom? Die achterlijn wordt niet gehaald en/of de voorzetten zijn ronduit kut.
Als er 4-4-2 gespeeld gaat worden verkies ik v Nistelrooy zeker boven Huntelaar!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 5 september 2006 @ 10:44:16 #286
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41509198
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:25 schreef Boomstam het volgende:

[..]

best leuk allemaal. maar je vergeet robben. je moet al je beste spelers kwijt in een systeem.
Robben kan ook prima achter de spitsen spelen. Dan is er weliswaar geen basisplaats voor Van persie, maar dat lijkt me niet echt een ramp.

Seedorf linkshalf in een ruit moet ook prima kunnen werken, bij AC Milan heeft hij ruimschoots aangetoond dat hij op die plek prima uit de voeten kan. Van Bommel kan dan op rechts spelen en Schaars of Boatang is dan de verdedigende middenvelder. VD Vaart en Sneijder heb je dan achter de hand.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41510024
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Robben kan ook prima achter de spitsen spelen. Dan is er weliswaar geen basisplaats voor Van persie, maar dat lijkt me niet echt een ramp.

Seedorf linkshalf in een ruit moet ook prima kunnen werken, bij AC Milan heeft hij ruimschoots aangetoond dat hij op die plek prima uit de voeten kan. Van Bommel kan dan op rechts spelen en Schaars of Boatang is dan de verdedigende middenvelder. VD Vaart en Sneijder heb je dan achter de hand.
Boateng opstellen en VdV achter de hand houden!?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:21:45 #288
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_41510105
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hij heeft het over een ruit en dan Boateng als verdedigende middenvelder opstellen. Boateng lijkt mij als verdedigende middenvelder een veel betere optie dan VdV.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_41510129
quote:
De Cler verbaasd over keuze Van Basten
05 september 2006, 10:20
Door: Klaas Jan van der Veen
Tim de Cler is verbaasd te zijn afgevallen voor het Nederlands elftal. Hoewel de linksback van AZ de laatste interlands er telkens bij zat, lijkt Urby Emanuelson voorlopig de voorkeur te krijgen.
“Natuurlijk was in verbaasd over het feit dat ik afgevallen was”, zo reageert De Cler in het AD. “Ik zat de laatste tijd steeds bij de selectie, dus het was wel even slikken. Zondagavond werd ik gebeld, door de bondscoach zelf. Hij zei dat hij me de laatste twee interlands niet overtuigend genoeg vond spelen.”

De Cler wil nu gewoon verder. “Of ik vervolgens met de bondscoach in discussie gegaan ben? Nee, maar dat heeft niet zo veel zin. Of je het er nou mee eens bent of niet, je moet de keuze van de trainer accepteren. Ik moet nu vooruit kijken. Het is niet zo dat ik definitief uit de selectie van Oranje ben. Ik richt me gewoon op mijn volgende wedstrijd, zondag uit tegen NEC.”

voetbalprimeur
er is maar 1 verklaring voor Ajax .
pi_41510252
Urby . Wat haalt van Basten toch allemaal in die kop van hem?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:02:09 #291
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41511235
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het gaat om het beste elftal en VD Vaart als verdedigende middenvelder in de ruit lijkt me niet echt een aanrader. VD Vaart zou wel achter de spits of eventueel als linkshalf kunnen spelen, maar daar geef ik de voorkeur aan anderen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:18:14 #292
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41511688
Wanneer worden Rydell Poepon, Michael Goossens, Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita, Javier Martina, Kenneth Vermeer en Robbert Schilder nou eindelijk eens opgeroepen voor Oranje?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41511705
Kenneth Vermeer mag wel van mij ipv Maarten Stekelenburg.
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:47:25 #294
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41512497
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer worden Rydell Poepon, Michael Goossens, Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita, Javier Martina, Kenneth Vermeer en Robbert Schilder nou eindelijk eens opgeroepen voor Oranje?
Het trieste is dat ik er niet eens meer van zou opkijken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 september 2006 @ 13:15:55 #295
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41513218
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:18 schreef MrSASO het volgende:
Kenneth Vermeer mag wel van mij ipv Maarten Stekelenburg.
nog liever tim Krul dan
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41513681
Ben jij soms de zaakwaarnemer van Tim Krul?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 september 2006 @ 13:34:31 #297
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41513732
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:32 schreef zjroentje het volgende:
Ben jij soms de zaakwaarnemer van Tim Krul?
nog niet
DeLuna vindt me dik ;(
pi_41513789
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nog liever tim Krul dan
Die ken ik niet, maar even serieus ik vind dat Kenneth Vermeer het niet slecht deed op het EK onder 21.
Ik heb meer vertrouwen in hem dan in Maarten Stekelenburg.
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:36:21 #299
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41513794
Het maakt toch geen zak meer uit? Je kan iedereen wel opstellen.

Denneboom in Oranje!
---
pi_41513919
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:47 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het trieste is dat ik er niet eens meer van zou opkijken.
Inderdaad.

Van Basten zegt altijd wel dat hij niet kijkt naar namen maar naar prestaties, maar in de praktijk pakt dit echt niet goed uit. De prestaties van de spelers die 'zogenaamd goed presteren' zijn ook om te huilen. Dan toch maar liever de grote namen selecteren en kijken of het daarmee gaat, want dit is ook niets. Verder verschuilt Van Basten zich steeds achter het smoesje dat dit een team in ontwikkeling is, maar als je in een zeer korte tijd zoveel spelers laat debuteren en weer verdwijnen dan ontwikkel je ook geen team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')