Het was 'gewoon' slecht?quote:Op zondag 3 september 2006 12:36 schreef Pedroso het volgende:
Het was gisteren gewoon een wanprestatie van de spelers en heeft weinig met systeem of selectie beleid te maken.
Heel heel hard lopen noem ik geen actie. Babel heeft nog maar heel weinig bewezen, met 4 goede wedstrijden op je naam hoor je gewoon niet in Oranje. Dat geld trouwens ook voor Urby en Maduro. Jonge talenten oproepen is best, maar dan moeten ze in ieder geval al bij de top van de eredivisie horen(Huntelaar), of bij een grote buitenlandse club spelen(v.d. Vaart, v. Persie, Robben). Ik snap trouwens niet dat spelers als Zenden en Cairo niet opgeroepen worden, terwijl die wel de snelheid, actie en voorzet hebben voor de vleugel. En dan voetballers op de flank worden opgesteld waar de grootste kwaliteiten van zijn dat ze hard kunnen werken(Kuijt) of hard kunnen lopen(Babel). Het hele nut van een systeem met buitenspelers is juist dat er mannetjes gepasseerd worden en voorzetten voor de goal geslingerd worden. Heitinga is trouwens ook een schande voor het Nederlands elftal, daar kun je dan op zich nog beter iemand als Tiendalli, Greene of Zuiverloon neerzetten, die meer voetballende kwaliteiten hebben en minstens net zo goed kunnen verdedigen.quote:Op zondag 3 september 2006 12:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar Van Basten zal het systeem echt niet aanpassen.
Een spitsenduo Huntelaar - Van Nistelrooy of Makaay - Van Nistelrooy zal ook echt niet gaan werken. Daar zie ik liever een man met een aktie (zoals Babel) en een kille afmaker die kan kaatsen (Huntelaar/ Van Nistelrooy).
Doelstelling is halen van het EK 2008 en dat haalt hij wel tot teleurstelling van velen.quote:Op zondag 3 september 2006 14:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van Basten haalt zijn doelstelling weer eens niet, wat een verrassing.
In deze groep is het ook bijna onmogelijk om dat EK 2008 niet te halen.quote:Op zondag 3 september 2006 15:35 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Doelstelling is halen van het EK 2008 en dat haalt hij wel tot teleurstelling van velen.
Dat is een deel van de (naar beneden geschroefde) doelstelling ja... Zijn doelstelling was aantrekkelijk, dominant voetbal spelen. Daar is hij nog steeds niet in geslaagd.quote:Op zondag 3 september 2006 15:35 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Doelstelling is halen van het EK 2008 en dat haalt hij wel tot teleurstelling van velen.
Nee, bij zijn aantreden in 2004 werd als doelstelling het behalen van de Europese titel in 2008 uitgesproken, hetgeen Van Basten na de vroege uitschakeling op het WK nog eens bevestigd heeft.quote:Op zondag 3 september 2006 15:35 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ok, zolang die doelstelling nog haalbaar is zeg ik Marcoquote:Op zondag 3 september 2006 15:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, bij zijn aantreden in 2004 werd als doelstelling het behalen van de Europese titel in 2008 uitgesproken, hetgeen Van Basten na de vroege uitschakeling op het WK nog eens bevestigd heeft.
en laatst krabbelde de lafbek al terug met opmerkingen als "Iedereen denkt dat we wel even kampioen worden, maar laten we ons eerst maar eens kwalificeren.".quote:Op zondag 3 september 2006 15:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, bij zijn aantreden in 2004 werd als doelstelling het behalen van de Europese titel in 2008 uitgesproken, hetgeen Van Basten na de vroege uitschakeling op het WK nog eens bevestigd heeft.
Ik denk anders helemaal niet dat we met dit elftal kampioen worden.quote:Op zondag 3 september 2006 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
en laatst krabbelde de lafbek al terug met opmerkingen als "Iedereen denkt dat we wel even kampioen worden, maar laten we ons eerst maar eens kwalificeren.".
Dat denkt niemand, Henk Kessler hoopt het vurig zodat hij dan iig niet voor lul staat...quote:Op zondag 3 september 2006 15:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk anders helemaal niet dat we met dit elftal kampioen worden.![]()
Zodat we ons daar optimaal op het EK in 2012 kunnen voorbereiden.quote:Op zondag 3 september 2006 15:51 schreef thewishmaster het volgende:
Het Ek 2008 moet dan ook gezien worden als een voorbereiding voor het WK 2010.
Nog steeds met van Basten als bondscoach uiteraard.quote:Op zondag 3 september 2006 15:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zodat we ons daar optimaal op het EK in 2012 kunnen voorbereiden.![]()
Uiteraard en Cruyff neemtt in datzelfde jaar zijn 7e oeuvreprijs op rij in ontvangst tijdens het voetbalgala.quote:Op zondag 3 september 2006 15:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nog steeds met van Basten als bondscoach uiteraard.
En als ie d'r dan eindelijk zat van is, kan Patrick Kluivert het natuurlijk meteen van hem overnemenquote:Op zondag 3 september 2006 15:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zodat we ons daar optimaal op het EK in 2012 kunnen voorbereiden.![]()
En nu??quote:Op zondag 3 september 2006 17:26 schreef Boomstam het volgende:
hier ook maar dan![]()
www.wegmetvanbasten.tk![]()
Duidelijke uitleg op die site, goed beargumenteerd enzo.quote:Op zondag 3 september 2006 17:26 schreef Boomstam het volgende:
hier ook maar dan![]()
Prachtige sitequote:Op zondag 3 september 2006 17:26 schreef Boomstam het volgende:
hier ook maar dan![]()
Het is alleen jammer dat deze buitenspelers veels te vaak naar binnentrekken en voor de eigen actie gaan, een type als Huntelaar heeft weinig aan zulke buitenspelers. We missen een type Zenden/Overmars die daadwerkelijk voorzetten geeft.quote:Op zondag 3 september 2006 12:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Maar jij wilt geen 4-3-3 meer?
Robben - Huntelaar - Van Persie zou in potentie de beste aanvalslinie van Europa kunnen worden.
Ik vind Castelen technisch en in de voorzetten nog minder dan Kuijt, is ook zo'n speler die het puur moet hebben van heel hard lopen. Dan liever Cairo ofzo.quote:Op maandag 4 september 2006 01:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wanneer wordt van Persie nou eens op 10 gezet. Daar is hij denk ik het gevaarlijkst, zet Castelen dan rechts en Robben links.²
Tja, maar die zijn er niet meer, en zeker niet goed genoeg. Van Basten probeerde het zelfs met Castelen, dan weet je het wel...quote:Op maandag 4 september 2006 01:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat deze buitenspelers veels te vaak naar binnentrekken en voor de eigen actie gaan, een type als Huntelaar heeft weinig aan zulke buitenspelers. We missen een type Zenden/Overmars die daadwerkelijk voorzetten geeft.²
Zenden speelt nog steeds hoor, en lang niet slecht. En dan heb je Cairo dus nog die in Duitsland ook bij een topclub speelt. Daarna word het wel rap minder trouwens.quote:Op maandag 4 september 2006 07:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tja, maar die zijn er niet meer, en zeker niet goed genoeg. Van Basten probeerde het zelfs met Castelen, dan weet je het wel...
Daar heb je idd een puntquote:Op maandag 4 september 2006 08:42 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zenden speelt nog steeds hoor, en lang niet slecht.
Ik moet bekennen dat ik Cairo nauwelijks ken. Maar als jij het zegtquote:En dan heb je Cairo dus nog die in Duitsland ook bij een topclub speelt. Daarna word het wel rap minder trouwens.
Inclusief de eigen helft iddquote:Op zondag 3 september 2006 15:56 schreef Pedroso het volgende:
Wat zit iedereen toch te zeiken, we hebben die postbode's gisteren maar mooi alle hoeken van het veld laten zien.
Zal even wat info over hem proberen te vinden. http://www.beijen.net/frank/cvs/cairo-e.htmquote:Op maandag 4 september 2006 08:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik moet bekennen dat ik Cairo nauwelijks ken. Maar als jij het zegt
Waarom B-spelers als Ellery Cairo noemen, terwijl je ook gewoon van systeem kan veranderen? We hebben namelijk centrumspitsen van wereldniveau genoeg!quote:Op maandag 4 september 2006 08:56 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zal even wat info over hem proberen te vinden. http://www.beijen.net/frank/cvs/cairo-e.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ellery_Cairo
Echt veel scoren doet ie dus blijkbaar niet, maar als hij vaak goed voorzet kan Huntelaar dat verschil altijd nog goedmaken.
Jup, groot gelijk. Dat zou ik ook het liefste zien, maar als je dan toch zonodig met vleugels wilt spelen zie ik liever spelers met een voorzet als Cairo en Zenden dan Babel en Kuijt.quote:Op maandag 4 september 2006 09:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom B-spelers als Ellery Cairo noemen, terwijl je ook gewoon van systeem kan veranderen? We hebben namelijk centrumspitsen van wereldniveau genoeg!
Precies, het is volstrekt onbegrijpelijk dat Van Basten per se 4-3-3 wil spelen, terwijl het huidige spelerspotentieel veel beter bij een 4-4-2-systeem aansluit.quote:Op maandag 4 september 2006 09:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom B-spelers als Ellery Cairo noemen, terwijl je ook gewoon van systeem kan veranderen? We hebben namelijk centrumspitsen van wereldniveau genoeg!
We hebben geen enkel waardig opponent in deze groep, dus het zou schandalig zijn als we niet met 2 vingers in de neus de eerste plaats halen, maar heilige Marco krijgt al een standbeeld als hij in deze loodzware kwalificatie-poule, tegen alle verwachtingen in, zich weet te kwalificeen voor het machtige EK..quote:Op zondag 3 september 2006 15:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ok, zolang die doelstelling nog haalbaar is zeg ik Marco.
Overigens gaat iedereen er van uit dat we Bulgarije en Roemenie even zullen oprollen maar ieder land heeft problemen (vnl. uit) met deze landen. Ook Albanie uit en Wit-Rusland uit zullen geen makkies worden. Ben blij dat deze mensen zo'n vertrouwen in onze bondscoach hebben dat ze al uit gaan van een eerste plek in de poule.
Er heerst het communistisch gedachtengoed, geheel in Ajax-stijl, dat het systeem belangrijker is dan de mensen waar je het mee moet doen.quote:Op maandag 4 september 2006 09:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Derksen heeft 1 keer van Basten verkeerd geciteerd in zijn blad en daarop vermeldde van Basten vrolijk dat hij de komende 3 jaar geen interview meer wil met VI. Nu is kritiek iets anders dan een misinterpretatie, maar de media zijn huiverig voor eenzelfde antwoord van San Marco dus zal die kritiek ook na deze flater en de komende over 2 dagen achterwege blijven.quote:Op maandag 4 september 2006 12:43 schreef M0NTANA het volgende:
San Marco heeft alle steun van JC en (dus) van de KNVB, ik vraag me dan ook af bij welke prestaties de maat vol is? Het spel is al ruim twee jaar niet om aan te zien, de toekomst ziet er niet goed uit en dus moeten we maar hopen op een paar nederlagen in de EK-kwalificatiereeks, alvorens de KNVB actie onderneemt? Zelf hoop ik dat de kritiek in de media snel aanzwelt, zodat de trotse Marco van Basten zich liever weer terugtrekt uit de voetballerij en weer gaat golfen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |