abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41480528
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:32 schreef Everett het volgende:
Ik hoop oprecht dat het Nederlands elftal binnenkort een pak slaag krijgt van een dwergland. Eigenlijk had Luxemburg al moeten winnen, maar daar ging het nog net 'goed'. Pas als Nederland echt gaat verliezen van dit soort landen (misschien woensdag al) ziet hopelijk iedereen in dat dit helemaal de verkeerde kant opgaat. Ik blijf het zeggen: Van Basten moet zo snel mogelijk opstappen, voordat de schade nog erger wordt.

Een middenveld met Schaars, Janssen en Landzaat?!? Het is GVD het Nederlands elftal. Niet één of ander festivalteam.
Hahaha, Stan Valckx pochtte eens dat als er een bierteam opgericht zou worden, dat hij dan aanvoerder zou wezen. Samen met Marc Hughes. Ik vind dat frikandellen-Theo ook wel in dat rijtje past

En ja, het was vrij bedroevend om te zien dat er geen middenveld leek te zijn zaterdag...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 4 september 2006 @ 14:00:22 #252
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41480782
quote:
Ik hoop oprecht dat het Nederlands elftal binnenkort een pak slaag krijgt van een dwergland. Eigenlijk had Luxemburg al moeten winnen, maar daar ging het nog net 'goed'. Pas als Nederland echt gaat verliezen van dit soort landen (misschien woensdag al) ziet hopelijk iedereen in dat dit helemaal de verkeerde kant opgaat. Ik blijf het zeggen: Van Basten moet zo snel mogelijk opstappen, voordat de schade nog erger wordt.

Een middenveld met Schaars, Janssen en Landzaat?!? Het is GVD het Nederlands elftal. Niet één of ander festivalteam.
Inderdaad, een middenveld met Stijn Schaars, Theo Janssen en Denny Landzaat, terwijl je topvoetballers als Clarence Seedorf, Edgar Davids en Mark van Bommel passeert, dat is toch belachelijk? Normaal gesproken werk je in wedstrijden tegen Luxembrug aan je doelsaldo, maar met het selectiebeleid en tactieken van San Marco moet Oranje in de slotminuten een 1-0 voorsprong proberen te consolideren door middel van terugspeelballen vanaf de middenlijn. Je kan dus eigenlijk stellen dat Marco van Basten het Nederlandse elftal kapot maakt, oprotten met die vent!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41480913
quote:

Klopt, vroeger wist je dat in het Nederlands Elftal altijd de beste voetballers uit Nederland speelden. Persoonlijk keek ik er altijd erg naar uit om wedstrijden met Koeman, Van Basten, Bergkamp, Kluivert, enz te zien. Niet dat dat altijd wedstrijden van het hoogste niveau waren, maar aan de kwaliteit van de spelers lag het meestal niet.

Helaas moeten we het nu doen met een reserve van AZ (Meerdink), een speler van een middenmoter -zonder enige ervaring- die om onduidelijke redenen meteen in Oranje kan (Janssen), een middelmatige -doch overschatte- middenvelder (Landzaat) en een linkspoot die meteen voor de leeuwen wordt gegooid (Schaars). Hoelang is het wachten op Rick Kruys, Robbert Schilder en Royston Drenthe?

Om op wat andere vorige posts terug te komen; een 4-4-2 opstelling uitproberen zou imo meteen moeten gebeuren. Twee centrumspitsen van top-niveau zijn sneller te vinden dan twee buitenspelers. Gelijk het probleem 'spitsen-die-links/rechtsbuiten-moeten-spelen' verholpen.
'I don't make predictions. I never have done and I never will do.' - Ian Wright
  maandag 4 september 2006 @ 16:44:31 #254
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41484686
quote:
Dat klinkt inderdaad meer als het middenveld van FC Twente dan als het middenveld van Oranje.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41485336
In Oranje zitten we met het probleem dat we eignelijk een 'generatie' missen die nu het heft in handen zou moeten nemen.

Mijn uitleg:

Generatie 1: De 30+ers. Bijv Kluivert, Seedorf, Davids, Stam, Cocu, etc generatie.
Daar is inmiddels, op Van der Sar na, niemand meer van over. Veel van bovenstaande spelers zijn op hun retour of niet meer beschikbaar voor Oranje. Een enkeling is nog bruikbaar maar deze generatie mag niet meer de hoofdmoot vormen.

Generatie 2: AZ-generatie: de 25-30 jarigen: Bijv. Mathijsen, De Cler, Kromkamp, Jaliens, Landzaat
DIt zou de generatie moeten zijn die nu het heft in handen moet nemen. Nadeel is, is dat deze generatie niet bijzonder talentvol is. Dit heeft mede met het feit te maken dat deze generatie stamt uit het na het bosman-arrest tijdperk '97/'98. Toen werd het voor de top3 (wat de grote leveranciers zijn) een trend om goedkope buitenlandse spelers te halen i.p.v. eigen talent door te stromen. Daardoor zijn deze spelers de, met alle respect, de 'laatbloeiers'. Het valt op dat geen een speler uit deze leeftijdscategorie bij de traditionele top3 is doorgebroken.
Mathijsen (belangrijk), De Cler (minder belangrijk) en Landzaat (te belangrijk gemaakt) zijn van waarde voor het Nederlands elftal maar ontberen de kwaliteiten van generatie 1, daardoor zitten we nu in een soort van 'leiderscrisis'.

Generatie 3: Bewezen talenten, de 22-24 jarigen. Bijv: Van der Vaart, Robben, Van Persie, Sneijder
Creatieve spelers die ondanks hun jonge leeftijd al meer ervaren zijn dan generatie 2. Allen opgebloeid bij topclubs, hebben ze al uitgebreide Europese en internationale ervaring.
Boulahrouz hoort qua leeftijd ook in deze generatie thuis maar heeft een hele andere route genomen.
Niemand zal erover twisten dat deze generatie spelers kwalitatief sterk zijn en in Oranje thuishoren. Ze zijn echter allen te jong om de leiding te nemen van dit Oranje.

Generatie 4: De talenten: Huntelaar, Emanuelson, Schaars, Babel, De Zeeuw, Luijrink, Aissati
"Er is zoveel talent in Nederland", aldus Foppe de Haan. Er zit duidelijk een enorme talentvolle generatie aan te komen, ik zou nog zo een tiental namen kunnen noemen die het in zich hebben Oranje te halen.
Een aantal spelers van deze generatie, bijv. Huntelaar en Schaars, lijken zich al verzekerd te hebben van een basisplaats. Hoewel beide spelers het in zich hebben het Oranjeniveau te halen, komt het misschien eigenlijk nog iets te vroegen. Hun plaatsen zouden eigenlijk nog ingevuld moeten worden van iemand van generatie 2, of anders 3.

Ik kan concluderen dat het gebrek aan kwaliteit in generatie 2 (25-30 jarigen) de reden is, dat dit Oranje maar matig presteerd. Er zouden meer ervaren/belangrijke spelers uit deze leeftijdscategorie moeten komen, maar dat is dus niet het geval.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41485396
quote:
Op maandag 4 september 2006 14:00 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Inderdaad, een middenveld met Stijn Schaars, Theo Janssen en Denny Landzaat, terwijl je topvoetballers als Clarence Seedorf, Edgar Davids en Mark van Bommel passeert, dat is toch belachelijk? Normaal gesproken werk je in wedstrijden tegen Luxembrug aan je doelsaldo, maar met het selectiebeleid en tactieken van San Marco moet Oranje in de slotminuten een 1-0 voorsprong proberen te consolideren door middel van terugspeelballen vanaf de middenlijn. Je kan dus eigenlijk stellen dat Marco van Basten het Nederlandse elftal kapot maakt, oprotten met die vent!
Dat was inderdaad hilarisch dat Oranje met samengenkepen billen de 0-1 aan het verdedigen was tegen het bakkersgilde uit Bastogne.
Yeah baby Yeah!
pi_41486688
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:10 schreef koningdavid het volgende:
In Oranje zitten we met het probleem dat we eignelijk een 'generatie' missen die nu het heft in handen zou moeten nemen.

Mijn uitleg:

Generatie 1: De 30+ers. Bijv Kluivert, Seedorf, Davids, Stam, Cocu, etc generatie.
Daar is inmiddels, op Van der Sar na, niemand meer van over. Veel van bovenstaande spelers zijn op hun retour of niet meer beschikbaar voor Oranje. Een enkeling is nog bruikbaar maar deze generatie mag niet meer de hoofdmoot vormen.

Generatie 2: AZ-generatie: de 25-30 jarigen: Bijv. Mathijsen, De Cler, Kromkamp, Jaliens, Landzaat
DIt zou de generatie moeten zijn die nu het heft in handen moet nemen. Nadeel is, is dat deze generatie niet bijzonder talentvol is. Dit heeft mede met het feit te maken dat deze generatie stamt uit het na het bosman-arrest tijdperk '97/'98. Toen werd het voor de top3 (wat de grote leveranciers zijn) een trend om goedkope buitenlandse spelers te halen i.p.v. eigen talent door te stromen. Daardoor zijn deze spelers de, met alle respect, de 'laatbloeiers'. Het valt op dat geen een speler uit deze leeftijdscategorie bij de traditionele top3 is doorgebroken.
Mathijsen (belangrijk), De Cler (minder belangrijk) en Landzaat (te belangrijk gemaakt) zijn van waarde voor het Nederlands elftal maar ontberen de kwaliteiten van generatie 1, daardoor zitten we nu in een soort van 'leiderscrisis'.

Generatie 3: Bewezen talenten, de 22-24 jarigen. Bijv: Van der Vaart, Robben, Van Persie, Sneijder
Creatieve spelers die ondanks hun jonge leeftijd al meer ervaren zijn dan generatie 2. Allen opgebloeid bij topclubs, hebben ze al uitgebreide Europese en internationale ervaring.
Boulahrouz hoort qua leeftijd ook in deze generatie thuis maar heeft een hele andere route genomen.
Niemand zal erover twisten dat deze generatie spelers kwalitatief sterk zijn en in Oranje thuishoren. Ze zijn echter allen te jong om de leiding te nemen van dit Oranje.

Generatie 4: De talenten: Huntelaar, Emanuelson, Schaars, Babel, De Zeeuw, Luijrink, Aissati
"Er is zoveel talent in Nederland", aldus Foppe de Haan. Er zit duidelijk een enorme talentvolle generatie aan te komen, ik zou nog zo een tiental namen kunnen noemen die het in zich hebben Oranje te halen.
Een aantal spelers van deze generatie, bijv. Huntelaar en Schaars, lijken zich al verzekerd te hebben van een basisplaats. Hoewel beide spelers het in zich hebben het Oranjeniveau te halen, komt het misschien eigenlijk nog iets te vroegen. Hun plaatsen zouden eigenlijk nog ingevuld moeten worden van iemand van generatie 2, of anders 3.

Ik kan concluderen dat het gebrek aan kwaliteit in generatie 2 (25-30 jarigen) de reden is, dat dit Oranje maar matig presteerd. Er zouden meer ervaren/belangrijke spelers uit deze leeftijdscategorie moeten komen, maar dat is dus niet het geval.
  maandag 4 september 2006 @ 18:35:17 #258
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41487843
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:10 schreef koningdavid het volgende:

De talentrijkste spelers van deze generatie zijn vermoedelijk Van Nistelrooy en Van Bommel en die heeft Van Basten beiden afgeserveerd.
  maandag 4 september 2006 @ 19:27:56 #259
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41489680
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De talentrijkste spelers van deze generatie zijn vermoedelijk Van Nistelrooy en Van Bommel en die heeft Van Basten beiden afgeserveerd.
bij v nistelrooy kan je wel je vraagtekens zetten. Als 1ste spits
maar om hem maar gelijk thuis te laten is idd onzin.
pi_41489744
Als je hem toch niet opstelt kan je hem beter thuis laten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 4 september 2006 @ 20:20:53 #261
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41491743
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:27 schreef Boomstam het volgende:

[..]

bij v nistelrooy kan je wel je vraagtekens zetten. Als 1ste spits
Waarbij je er dus vanuit gaat dat er in een 4-3-3-systeem gespeeld moet worden...
  maandag 4 september 2006 @ 22:33:41 #262
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_41496408
Ik ben het wel eens wat betreft de 25-30 jarigen. Maar er spelen wel jongens van rond de 30 in het buitenland waar (bijna) niemand het ooit nog over heeft. Bijvoorbeeld Zenden, Melchiot en Boateng. Spelers die zich jarenlang hebben bewezen in zware buitenlandse competities. Jongens die nu een leeftijd hebben waarop ze bakken met ervaring in het Nederlands elftal kunnen brengen. OK het zijn geen wereldtoppers, maar wel spelers die zich stuk voor stuk meer hebben bewezen dan Stijn Schaars en Theo Janssen. Ze zouden imho meer overwogen moeten worden dan nu het geval is.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:11:07 #263
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41499912
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarbij je er dus vanuit gaat dat er in een 4-3-3-systeem gespeeld moet worden...
4-3-3 zoals nu gespeeld wordt vind ik maar onzin
beter zou zijn als 1 van de voorste 3 zakt tot tussen middeveld en buiterste spelers in.
een typische persie/vd vaart positie denk ik dan aan
waarbij je dan op links robben kan zetten en rechts kuyt of huntelaar oid
en dan robben wat meer zwervend maken.
de middelste 3 met punt naar achter. wel een pitbull type. zoals vogel bij psv uitstekend deed.
opkomende backs uiteraard. ik zou liever ooijer zien als heitinga als back en aan de andere kant voldoet brocnkhorst nog perfect.
boula en matthijssen in het midden van de verdediging.

blijven de 2 voorste middenvelders over. spelverdelers. mensen als snijder, cocu en vbommel

totaal bullshit is dus snijder als pitbull opstellen. maar vooral ook spelverdelers erg vaak laten terug zakken. zitten de backs ook in de weg. en erger nog, te groot gat tussen middenveld en spitsen.

gewoon pure logica
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:20:32 #264
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41500265
quote:
Op maandag 4 september 2006 14:00 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Mooi Gesproken
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_41500309
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:11 schreef Boomstam het volgende:

[..]

4-3-3 zoals nu gespeeld wordt vind ik maar onzin
beter zou zijn als 1 van de voorste 3 zakt tot tussen middeveld en buiterste spelers in.
een typische persie/vd vaart positie denk ik dan aan
waarbij je dan op links robben kan zetten en rechts kuyt of huntelaar oid
en dan robben wat meer zwervend maken.
de middelste 3 met punt naar achter. wel een pitbull type. zoals vogel bij psv uitstekend deed.
opkomende backs uiteraard. ik zou liever ooijer zien als heitinga als back en aan de andere kant voldoet brocnkhorst nog perfect.
boula en matthijssen in het midden van de verdediging.

blijven de 2 voorste middenvelders over. spelverdelers. mensen als snijder, cocu en vbommel

totaal bullshit is dus snijder als pitbull opstellen. maar vooral ook spelverdelers erg vaak laten terug zakken. zitten de backs ook in de weg. en erger nog, te groot gat tussen middenveld en spitsen.

gewoon pure logica
Wat een vreemd systeem.

Je kan toch ook 442 met een ruit op het middenveld spelen.
Met van Persie op tien, Seedorf linkshalf, van Bommel Rechtshalf en mischien in de toekomst schaars met de punt naar achteren.
Kun je ook meteen 2 centrumspitsen kwijt, bv de combinatie Kuyt en v Nistelrooy of Babel en v Nistelrooy.
Ook het liefst met opkomende backs, als Kromkamp weer zijn niveau kan halen bij PSV en Gio nog een beetje in vorm is kunnen er nog leuke dingen gebeuren.
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:25:40 #266
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41500429
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:22 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Wat een vreemd systeem.

Je kan toch ook 442 met een ruit op het middenveld spelen.
Met van Persie op tien, Seedorf linkshalf, van Bommel Rechtshalf en mischien in de toekomst schaars met de punt naar achteren.
Kun je ook meteen 2 centrumspitsen kwijt, bv de combinatie Kuyt en v Nistelrooy of Babel en v Nistelrooy.
Ook het liefst met opkomende backs, als Kromkamp weer zijn niveau kan halen bij PSV en Gio nog een beetje in vorm is kunnen er nog leuke dingen gebeuren.
best leuk allemaal. maar je vergeet robben. je moet al je beste spelers kwijt in een systeem.
pi_41500588
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:25 schreef Boomstam het volgende:

[..]

best leuk allemaal. maar je vergeet robben. je moet al je beste spelers kwijt in een systeem.
Robben zou ik niet perse in de basis laten starten.
Wie zou je dan moeten opofferen, Seedorf? Hij zal is hard nodig op het middenveld.
Van Persie ruilen voor Robben is ook geen optie.
Dan als Robben in de spits kan spelen dan zou je hem in de spits kunnen zetten.
pi_41500672
Zal je net zien, passeert Van Basten de beste middenvelder van zaterdag. Janssen heeft toch meer strijd in zich dan Sneijder. En of dat schot van Sneijder rendeert met een Wit-Russische muur ervoor Dan toch liever een steekpass op het breekijzer, in plaats van de egocentrische actie..
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:35:26 #269
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41500730
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:31 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Robben zou ik niet perse in de basis laten starten.
Wie zou je dan moeten opofferen, Seedorf? Hij zal is hard nodig op het middenveld.
Van Persie ruilen voor Robben is ook geen optie.
Dan als Robben in de spits kan spelen dan zou je hem in de spits kunnen zetten.
niet als spits die jij bedoelt, vandaar mijn systeem
robben voor babel is geen keuze natuurlijk
btw, iedereen die momenteel robben buiten de basis laat is niet goed in zijn hoofd
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:36:39 #270
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_41500775
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:33 schreef okee6 het volgende:
Zal je net zien, passeert Van Basten de beste middenvelder van zaterdag. Janssen heeft toch meer strijd in zich dan Sneijder. En of dat schot van Sneijder rendeert met een Wit-Russische muur ervoor Dan toch liever een steekpass op het breekijzer, in plaats van de egocentrische actie..
Je bent net als ik één van de weinigen die vond dat Jansen een sterke indruk op mij maakte, hij is duidelijk een winnaar, en een hardwerkende intelligente voetballer. Ik zie hem er in de toekomst ook graag bij.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:37:25 #271
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_41500796
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:35 schreef Boomstam het volgende:

btw, iedereen die momenteel robben buiten de basis laat is niet goed in zijn hoofd
Eens, de grootste zekerheid samen met Boulahrouz en van Persie van mij betreft.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_41500901
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:35 schreef Boomstam het volgende:

[..]

niet als spits die jij bedoelt, vandaar mijn systeem
robben voor babel is geen keuze natuurlijk
Waarom niet?
Ik weet niet of Robben als echte spits kan fungeren maar voor een linksbuiten is er nou eenmaal geen plaats.
Het middenveld moet eerst versterkt worden en met een 10 en opkomende backs hebben we aanvallende kracht genoeg.
pi_41500921
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je bent net als ik één van de weinigen die vond dat Jansen een sterke indruk op mij maakte, hij is duidelijk een winnaar, en een hardwerkende intelligente voetballer. Ik zie hem er in de toekomst ook graag bij.

²
Hij is een nuttige speler, tegen niveau Luxemburg en Wit-Rusland is hij ook een bruikbare speler, voor de rest is ie veel te onervaren. Er zijn legio betere alternatieven, maar die kan Van Basten niet vinden. Daarom is Janssen een geschikte keuze.

Misschien moet Cruijff maar eens de Jupiler League op zijn tv inregelen, dan gaan we ook nog scoren in deze interlands
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:41:36 #274
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41500924
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Eens, de grootste zekerheid samen met Boulahrouz en van Persie van mij betreft.

²
en vd sar ook
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:44:20 #275
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41500999
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:40 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik weet niet of Robben als echte spits kan fungeren maar voor een linksbuiten is er nou eenmaal geen plaats.
Het middenveld moet eerst versterkt worden en met een 10 en opkomende backs hebben we aanvallende kracht genoeg.
je ziet het echt verkeerd.
je gaat uit van een systeem en pas daar de spelers in. je maakt dezelfde fout als vbasten. En echte coach neemt de 11 beste spelers en past daar een systeem op aan. Bijvoorbeeld ... heb je maar 1 echte goede back, speel dan 3-4-3.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')