Je bedoelt een deurketting, en die zijn er zelfs met kinderbeveiliging.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:31 schreef Martineke het volgende:
voor senesta, bij bouwmarkten hebben ze "dievenklauwen" dat is hetzelfde principe als dat kettingkje, alleen dan is het helemaal van ijzer.
Djulian is gewoon een lekker kereltjequote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:30 schreef Anitra het volgende:
Ik vind deze leeftijd zo leukZe kunnen zo ontzettend eigenwijs zijn, maar ook zo verschrikkelijk lief. Gister had ik een emo bui en ineens komt Djulian naast me zitten en gaat over mijn rug wrijven
En nu wil ik hem wel achter het behang plakken, zo eigenwijs is hij nu.
nee, ik bedoel echt een dievenklauw. zo heten ze ookquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:52 schreef poemojn het volgende:
[..]
Je bedoelt een deurketting, en die zijn er zelfs met kinderbeveiliging.
Die frustratie heeft Fleur ook. En heeft het geloof ik ook opgegeven omquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:43 schreef Anitra het volgende:
Djulian noemt elk vrouw persoon oma. Toen Bar hier vorige week ff was riep hij heel enthousiast oma tegen haarOok zit hij te puzzelen hoe hij zijn vader gaat noemen, Djen roept altijd Rick en ik ook, dus waarom zou hj dan papa roepen? Vaak zegt hij dus papa en als hij het niet hoort schreeuwt hij Rick.
Ohw, maar ik las je verhaal ook niet alsof Djulian geen Rick mag zeggen. Deed me alleen aan die kennis denkenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:58 schreef Anitra het volgende:
Het is niet zo dat hij geen Rick mag zeggenRick is Djen d'r vader niet dus daarom twijfelt hij omdat Djen nooit papa zegt en sinds Djulian Rick kan zeggen roept hij dat dus ook. De kinderen mogen zelf weten hoe ze ons noemen dat maakt niks uit, maar het ging er om dat hij Djen dus overneemt met dat soort dingen en dat hij dus echt zijn grote zus als voorbeeld ziet.
Hij heeft het altijd over mama...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:58 schreef chacama het volgende:
[..]
-knip-
@sjeen spreektmet isa over mama of over sjeen....dat zou kunnen verklaren waarom ze niet mama zegt. En misschien vind ze jouw naam wel zooooo mooi dat mama niet goed genoeg is
.
dan moet het je naam zijn....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hij heeft het altijd over mama...
Je hebt inderdaad mazzel op het CB! Goed zeg, dat ze signaleren dat ze zich cognitief snel ontwikkelt! Toen ik met Daan op het CB was toen hij 2,5 jaar was en aangaf dat hij alle letters al kende (heeft hij ook nog laten zien), was Daan toch wel een 'heel bijzonder geval'. Verder heb ik geen informatie meegekregen (die hadden ze zelf volgens mij ook niet) en vielen veel dingen pas anderhalf jaar later op hun plek.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:04 schreef E.T. het volgende:
Ik had vanmorgen mazzel op het CB, ik kon meteen doorlopen, uitkleden en wegen deden we daarna wel evenD'r motorische ontwikkeling is hartstikke goed, geestelijk ligt ze 'voor', praten en tellen was de wvk vooral van onder de indruk. Wat dingen meegekregen waar kindjes die voor lopen (bah, wat klinkt dat rot) vaak op stuk lopen, maar dat doen we uit onszelf al goed. (vooral structuur, veel vertellen en voorbereiden etc, zorgen voor uitdagend speelgoed)
..
En toch is het anders weggaan zo.. Normaal was ik altijd gewoon trots en blij dat ze goedgekeurd was, nu toch een soort 'zorgen'. En ook niet onbevangen trots.. als je het vertelt wil je ook niet overkomen als 'daar heb je weer zo'n moeder die...."
Nouja, zo zwaar is het allemaal niet hoor. Het is irritant maar ik wil het verder niet groter maken dan het is. Ik heb gewoon geen zin in die afspraak maar ben tegelijkertijd wel nieuwsgierig naar hoeveel Kai weegt, hoe lang hij is en hoe hij het verder doet. Ik ga dus gewoon naar die afspraak maar het wordt wat betreft het lopen een gevalletje van "ene oor in, andere oor uit".quote:Op vrijdag 1 september 2006 20:12 schreef Anitra het volgende:
M@x wat vervelend dat het cb het erger maakt dan het is en jou dus extra zorgen geeft.
M@x, ik herken veel in Kai zijn ontwikkeling. En dan niet met 1 van mijn kinderen, maar met mezelf. Ik ben zelf ook hypermobiel, en ik liep ook heel laat. Mijn moeder heeft het er wel eens over gehad met mij, dat ze het idee had dat ik mezelf niet goed genoeg vertrouwde. Zelf dacht zij dat 't kwam omdat ik geen diepte kan zien (maar daar zie je niks van, ik wel natuurlijkquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:32 schreef m@x het volgende:
Kai is al een hele tijd onder behandeling bij een fysiotherapeut. Het nog niet kunnen lopen heeft voor een groot deel te maken met zijn hypermobiliteit. Hij trekt zich daardoor ook pas sinds kort op en verder gaat hij al bijna een jaar kontschuivend door het leven. Kruipen doet hij amper.
Dat over die angst werd ons ook door onze fysiotherapeut verteld. Volgens hem leiden kinderen met deze 'aandoening' (wel een heel groot woord hiervoor hoor) vaak aan een soort van faalangst en gaan ze dingen pas doen als ze echt zeker weten dat ze het kunnen. Dat geldt voor lopen maar bijvoorbeeld ook voor fietsen.
Ja! Die! Fantastische uitvinding.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:05 schreef Anitra het volgende:
Combisleeper Spuuglokje?
Ja maar ja dat vind ik dus echt een voordeel van een dekbed. Een deken moet je weer zo'n laken enzo onder doen en dan moet je gaan instoppen. Zo'n dekbed gooi je er gewoon overheen en Jolie pakte het zelf ook makkelijker dan een deken. Jolie stond ook altijd met gaan slapen en die moest je ook niet instoppen. Jolie vindt dat niet leuk, van die weggaandingen. Daar moet je gewoon bij weglopen. Vandaar.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:12 schreef renzell het volgende:
Luchtbel: Ik denk dat Juul toch nog wat te klein en vooral veel te wild is voor een dekbedje. Hij staat en springt heel veel in bed en laat zich echt nog niet lekker instoppen, alleen als ie slaapt. Dus dan zou ik hem alsnog in een slaapzak onder zijn dekbed moeten leggen. Ik hoop echter wel dat ik het deze winter kan proberen, want het is echt een klein donsmonster. Bij paps en mams in bed is het genieten geblazen! Dan nestelt ie zich als een klein vogeltje.![]()
Geen zin om 't kabeltje te zoekenquote:Op zaterdag 2 september 2006 22:28 schreef Karin het volgende:
Fijn dat Saskia meteen in haar bedje wilt! Daar willen we natuurlijk wel een foto van
Dus dan heb je een combisleeper en een dikke winterslaapzak voor de overbrugging? Is het overwegen wel waard idd, Sara kruipt zovaak onder de dekens vandaan dat het in de winter waarschijnlijk te koud wordt.quote:Op zondag 3 september 2006 09:51 schreef bixister het volgende:
fuente, voor de was-overbrugging is een gewone winterslaapzak echt wel goed genoeg hoor. ik heb er een paar in verschillende diktes, en als ik 't idee heb dat het echt nog te koud is leg ik er een dekentje overheen (nadat ze in slaap gevallen is).
myrthe, ik zit hier ook echt met openvallende mond te kijken, echt super knap!
renzell, volledig melkgebit bevat per kaak volgens mij: 4 voortanden, 2 hoektanden, 4 kiezen. dus achter iedere hoektand nog 2 kiezen.
Heeft de Hema Molton in peuterbedmaat dan?? Dat wist ik niet, ben ook op zoek namelijkquote:Op zaterdag 2 september 2006 22:21 schreef E.T. het volgende:
(vraagje voor andere meegroeibedje slapers: hebben jullie nog een molton er om heen, en zo ja, waar hebben jullie die vandaan? Die van ledikant passen niet, peutermaat van de Hema lijkt me veel te groot).
Eerlijk gezegd zou ik 't niet wetenquote:Op zondag 3 september 2006 11:39 schreef danosa het volgende:
[..]
Heeft de Hema Molton in peuterbedmaat dan?? Dat wist ik niet, ben ook op zoek namelijk
Myrthe wat knap zeg![]()
![]()
Toch maar es proberen dan, kan natuurlijk nooit kwaad. Eerder naar bed 's avonds lukt waarschijnlijk niet, tot voor 2 dagen terug lag Sara er om 18:45 inquote:Op zondag 3 september 2006 13:25 schreef m@x het volgende:
Dat zou best kunnen hoor Fuente. Kai was volgens mij net zo oud als Sara nu is toen hij overging naar één slaapje. Vanaf dat moment hebben we hem 's avonds ook wat eerder in zijn bed gestopt om de overgang niet te heftig te maken.
6 kiezenquote:Op zondag 3 september 2006 13:08 schreef renzell het volgende:
Dan mist Juul er inderdaad nog een paar. Volgens mij heeft ie nu al zijn tanden en heeft ie 6 kiezen.
Wat fijn dat Sas zo goed heeft geslapen, tot half tien!Heerlijk!!!
En zijn dat dan er weer 4?quote:Op zondag 3 september 2006 14:37 schreef Belana het volgende:
nou dat vind ik dus heel knap van kai, want Liam kan dat niet hoor
die laatste kiezen krijgen ze rond hun 2e jaar. Liam heeft ze nu allemaal. (de laatste 2 ongemerkt)
ze hebben in totaal uiteindelijk 8 kiezen. meestal komen de voorste 4 eerst en dan weer ff wachten en dan de achterste. dus die laatse 4 komen vanaf ongeveer hun 2e jaar, maar kan uiteraard ook wat later. of bedoel je dat niet?quote:
Zo hebben wij het uiteindelijk met het toetje ook gedaan, dat ging inderdaad perfect.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:50 schreef E.T. het volgende:
Fuente, wij deden ook afpakken als 't spelen werd ipv etenAndere optie wat we hier deden was een vork of lepel in handen geven en wij ook een lepel om te voeren. Zo ging 't ook allemaal wat sneller en was 't op voordat ze kon gaan spelen
goh, nu ben ik me toch benieuwd wat hier stondquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:20 schreef Yess het volgende:
Niets wat de moeite van het lezen waard was...quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:21 schreef Martineke het volgende:
[..]
goh, nu ben ik me toch benieuwd wat hier stond![]()
Wij haalden Bram altijd uit de situatie, dus eventjes op de gang. Ga daar maar even woedend zijn, dat mag best en daarna gaan we gezellig weer naar binnen en proberen we het opnieuw. Erg moeilijk in het begin want die driftbuien leken nog erger te worden maar na een tijdje wist hij het wel, daar even woedend zijn en dan binnen weer normaal doen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:11 schreef Fuente het volgende:
[..]
Zo hebben wij het uiteindelijk met het toetje ook gedaan, dat ging inderdaad perfect.
Maar als ze zo woedend is, wat doe je dan? Ze ging echt over de rooie, liet zichzelf er bijna in stikken
dat vroeg ik me ook al afquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niets wat de moeite van het lezen waard was...
Ik begin me ondertussen wel af te vragen wie die Yess nu eigenlijk is.
Ik vind een keuken stoer! Enquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:25 schreef Martineke het volgende:
[..]
dat vroeg ik me ook al af
Githa wat een leuk keukentje krijgt Jordywil ik ook wel voor de boys hier, maar papa vind dat niks
stel je voor joh, je zoon een keuken geven, dat kan niet he
Wat een onzin! ... hier ook een papa die graag jongens dingen voor zijn zoon wil, maaruh Jordy's eigen keuze is nog altijd wel het belangrijkst en dáár zorgt mama wel voorquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:25 schreef Martineke het volgende:
[..]
Githa wat een leuk keukentje krijgt Jordywil ik ook wel voor de boys hier, maar papa vind dat niks
stel je voor joh, je zoon een keuken geven, dat kan niet he
quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:33 schreef Githa het volgende:
Jordy krijgt van de goed heilig man een keuken![]()
[afbeelding]
Ik vind hem zo leuk![]()
Ik ging over stag toen Jordy in het speelgoedboek bij de keukentjes "eetuh", "kookuh" bleef roepen ...
Je moet hem zelf nog schilderen of lakken dus dat maakt het alleen maar leuker![]()
Onze huisman
Uit een boek, dat je ooit kon bestellen bij 'Kinderen' geloof ik.quote:Op woensdag 6 september 2006 09:35 schreef texelonia het volgende:
Martineke wat baln dat Maxim waarschijnlijk waterpokken heeft. Zeker ook ivm jullie vakantieGelukkig lijkt Maxim er (nog) weinig last van te hebben. Beterschap voor hem
CarOnline, waar hebben jullie die bouwtekening voor keukentje dan vandaan? Of is het echt alleen een tekening en moet je dan zelf hout nog aanschaffen (en op maat zagen enzow)? Als het een soort Ikea-achtig bouwpakket is vind ik het wel leuk, maar als we zelf alle planken op maat moeten zagen zie ik het iets minder zitten...
Nou eh... dit liep op een gegeven moment ook wel in de papieren hoor, het is niet goedkoop. Wat kost dat keukentje als ik vragen mag? Mailen mag ook hoorquote:Op woensdag 6 september 2006 10:08 schreef texelonia het volgende:
Ja maar ja ik dacht misschien is het dan een stuk goedkoper![]()
Maar goed, heb nog een paar maandjes
En hoe kom je dan aan de (juiste) handvaten en wasbak, kraan, etc?
Ja maar die op speurders is toch totaal zoals afgebeeld? Met wasbak en oventje?quote:Op woensdag 6 september 2006 10:19 schreef texelonia het volgende:
Dat keukentje in die winkel was 70 euro voor één deel. Dus dan heb je alleen gasfornuisje met oventje zeg maar. Zo heb je allerlei onderdelen, wasmachine, koelkast, wasbak, etc.
Maar goed, kan ook nog op marktplaats e.d. kijken natuurlijk
quote:Op woensdag 6 september 2006 13:55 schreef bixister het volgende:
achteruit leggen, maak 't ff nog ingewikkelder dan 't al is, poemojn!![]()
volgens mij niet, die heeft hij ook weleens gehad, maar dat was echt anders.quote:Op woensdag 6 september 2006 17:23 schreef texelonia het volgende:
Zijn het niet gewoon warmte bultjes/vlekjes dan?
Nee gekkie, dat is Jadey niet, dat is een foto gejat van het net, voorbeeld van netelroosquote:Op woensdag 6 september 2006 20:56 schreef Leah het volgende:
Danosa, dat van Jadey vind ik er meer uit zien als ringworm. Heb je toevallig katten?
Thnxs lang geleden ook weer dat ik op Fok ben geweest.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef poemojn het volgende:
Leuk om Sanne weer eens te zien Edje
Dylan heeft wel eens twee of drie van zulke 'blaasjes' als hij uit bad komt. Ze zitten dan meestal op zijn borst. Na een uurtje zijn ze ook weer weg, van de warmte denk ik dus. Ze lijken echt precies op de bultjes op jouw foto.quote:Op woensdag 6 september 2006 17:21 schreef Martineke het volgende:
ja goed nieuws ja, heb alleen nu wel ontdekt dat hij ze weer heeft. maar nadat ik zn kleren heb uitgetrokken ze ook weer verdwijnen![]()
![]()
heb een foto kunnen maken, misschien dat iemand iets herkend of zo. vind het raar dat als maxim een virus zou hebben, het verdwijnt en weer terugkomt met warmte.
[afbeelding]
Mooi gevoel vind ik dat! Ik heb het ook als de juf bij zwemmen de namen roept en ik bij Dylan 'ja' moet zeggenquote:Op vrijdag 8 september 2006 11:42 schreef Luchtbel het volgende:
En toch he, twee jaar is ze al. Maar als ik dan zo'n gesprek heb, of d'r naam op een formulier voor zoiets invul. Dan denk ik iedere keer weer als ik die letters zie, dit is haar naam, op ons adres, dit is mijn dochter. Het is echt.
nee geen muggenbultjesquote:Op woensdag 6 september 2006 21:05 schreef Spuuglokje het volgende:
Martineke, zijn het niet gewoon muggenbultjes die gaan jeuken als er kleding overheen schuurt? En als de kleding uit is dat die bultjes rust krijgen?
Had ik ook. Ik heb dan ook gewacht tot Freek drie en half was voordat we naar scholen zijn gaan kijken. Maar dat zal in Amsterdam niet lukken denk ik?quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:57 schreef snoopy het volgende:
En zo kregen we hier gisteren de schoolgids met alle basisscholen van Amsterdam.
Je kan ze vaak al innschrijven vanaf 2 jaar. Ik vind dat echt wel moeilijk. Hoe weet ik nou al bij wat voor soort onderwijs mijn kind zich het beste voelt enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |