abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:08:14 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41305030
Dreumes en peutertopic deel 41

Dreumesjes:

11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)

Peuters:

30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar

[ Bericht 48% gewijzigd door Lois op 08-09-2006 21:25:28 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:10:36 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41305135
Ik gooide de vorige dicht
Korte opsomming van het vorige topic: Jolie zit als een grote meid op de wc , Kai gaat naar de peutergroep en Igraine en M@x hoeven niet meer naar de gang
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:29 #3
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41305576
Knappe Jolie! Tipje: een hemd en onderbroek in plaats van een rompertje, dan kan ze die flapjes ook niet onderplassen!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:27:13 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41305850
Ja ik weet het Spuug. Ze heeft ook al een paar setjes en is daar reuze trots op. Drong alleen nog niet echt tot me door vanmorgen. Ze heeft de hele ochtend met die romper gelopen zonder luier
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:31:30 #5
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41306014
voor senesta, bij bouwmarkten hebben ze "dievenklauwen" dat is hetzelfde principe als dat kettingkje, alleen dan is het helemaal van ijzer. knap kind die dat open kan krijgen hoor. wij hebben ze ook boven op alle ramen.
en het is meteen ook makkelijk om snachts als je slaapt het raam open te laten, "boeven" komen niet zo snel binnen zonder lawaai te maken.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:31:32 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41306015
Arme Jolie Die drukkertjes zitten helemaal niet lekker he
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41306319
mag michelle ook in de lijst? 8 maart 2005
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_41306918
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:31 schreef Martineke het volgende:
voor senesta, bij bouwmarkten hebben ze "dievenklauwen" dat is hetzelfde principe als dat kettingkje, alleen dan is het helemaal van ijzer.
Je bedoelt een deurketting, en die zijn er zelfs met kinderbeveiliging.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:57:51 #9
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41307153
Ja, maar ja, ons bent zuunig hè?

Zonder gekheid, ik schrok me ineens een ongeluk toen bleek dat Freek het raam openkreeg. Dus het moest uiteraard a la minute geregeld worden (vond ik). En de bouwmarkt had die dingen niet. Vandaar de kettinkjes/oogjes oplossing.
Ben de award alweer kwijt zeker
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:00:57 #10
156412 hestria
erg gastvrij
pi_41307322
kan me voorstelle dat je geschokken bent, je moet er niet aan denken wat er allemaal gebeuren kan als ze het raam open maken.

Wij zelf hebben met het plaatsen van de nieuwe kozijnen, op michelle's kamer gelijk dievenklauwen met sleutel slot laten zetten, dus zelfs al zou ze de klauwen open kunnen krijgen, kunnen we de sleutel omdraaien, en weg halen natuurlijk. Maar voorlopig kan ze nog niet bij het raam.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_41307400
Nee hoor Leah, we gaan gewoon eens kijken binnenkort wat voor ons 't handigst is. Er moeten zelfs speciale Veluxdingetjes voor zijn maar die heb ik ook nog nergens gezien. En niet alle deurkettingen zijn even stevig.
pi_41318021
Bix, wat grappig van dat 'appo' Bij Noah is het denk ik een verbastering van 'hap'. Eerst als ie eten zag of eten wilde zei ie altijd 'hap' en nu zegt ie dus 'appel'. Ik vraag net of hij een banaan wil, zegt hij "appel!" dus zeg ik: "Nee, banaan!" zegt hij "Nee, appel!"

Hij is zo vreselijk lief trouwens. En het is zo geweldig om te merken dat hij mij ook de allerliefste van de wereld vindt Hij is net een paar dagen wezen logeren bij mijn zus en ouders. M'n zus en ik spreken elkaar regelmatig over msn, en toen ze zei dat ik online kwam, ging Noah me overal zoeken Toen mijn moeder thuis kwam van werk riep hij enthousiast "Mama!" (maar toen het oma was was dat ook goed) en toen ze hem gisteren thuis kwamen brengen riep ie op de gang "Mama! Ik!" Zo lief! Soms kan ik wel huilen van verliefdheid en geluk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41319010
Ik vind deze leeftijd zo leuk Ze kunnen zo ontzettend eigenwijs zijn, maar ook zo verschrikkelijk lief. Gister had ik een emo bui en ineens komt Djulian naast me zitten en gaat over mijn rug wrijven
En nu wil ik hem wel achter het behang plakken, zo eigenwijs is hij nu.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:18:10 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_41322418
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:30 schreef Anitra het volgende:
Ik vind deze leeftijd zo leuk Ze kunnen zo ontzettend eigenwijs zijn, maar ook zo verschrikkelijk lief. Gister had ik een emo bui en ineens komt Djulian naast me zitten en gaat over mijn rug wrijven
En nu wil ik hem wel achter het behang plakken, zo eigenwijs is hij nu.
Djulian is gewoon een lekker kereltje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:11:14 #16
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41326379
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:52 schreef poemojn het volgende:

[..]

Je bedoelt een deurketting, en die zijn er zelfs met kinderbeveiliging.
nee, ik bedoel echt een dievenklauw. zo heten ze ook
en dan lees ik de post van hestria en ga ik twijfelen ff opzoeken
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:37:27 #17
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41327270
nou ja, ik kan niet vinden hoe ze wel heten. ben er wel achtergekomen dat dievenklauwen in de kozijnen zitten aan de kant vd scharnieren. tegen inbraak dus hebben wij ook.
heb er maar een foto van gemaakt, mijn uitleg is aardig knudde

oh een kierafstandhouder vertelt manlief me net
pi_41338200
alweer wat geleerd vandaag!
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 10:21:37 #19
81992 Githa
pi_41354405
Jordy heeft het bouwen met duplo helemaal ondekt voorheen dacht hij dat je er alleen mee kon gooien

Soms moeten ze gewoon lekker eigenwijs zijn Anitra er mag best wat pit in zitten

Tex, die verbasteringen herken ik hier ook. Nu Jordy steeds meer woorden gaat kennen en zeggen heeft hij wel eens moeite om ze uit elkaar te houden en dan krijg je mixjes van 2 woorden die op elkaar lijken... zoals 'bob' en 'opa' worden dan 'boba' of hij haalt woordjes die bijelkaar horen door elkaar 'Ome Joop' wordt dan 'Ome opa' enz.
Is ook erg moeilijk natuurlijk als er zoveel pas geleerde woordjes door je hoofd spoken, maar dat komt vanzelf wel weer goed

ohw, nog een leuke ... als hij 'tante' wil zeggen eindigd hij meestal in "ta ta ta taaa ta ta" het liedje van het poppenfestival 'Tante ta ta ta taaa ta ta'

[ Bericht 7% gewijzigd door Githa op 31-08-2006 10:29:50 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 augustus 2006 @ 10:29:37 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41354592
Kinderstad is een geslaagde locaties voor uitgelaten peuters en kleuters Voor papa's en mama's is het een beetje vermoeiend
pi_41354620
@ Sjeen....opa meenemen.....geslaagd effect!!

En Fleurtje draaide ook woorden een beetje door elkaar. In plaatst van Ome Lou werd het mooie Lou. Ook leuk voor de oom in kwestie.
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 augustus 2006 @ 10:55:59 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41355204
we waren met vijf volwassenen en vier kinderen, ideale samenstelling... kon er achter elk kind aangerend worden en eentje bleef bij de spullen

Isa noemt iedereen Lou... opa Lou, oma Lou, mama Lou... ze begrijpt nog niet helemaal dat dat de naam van opa is geloof ik. Komt omdat ze een opa en een opie heeft (opie heet Pie, dus vandaar de verbastering) en maar één oma, dus die heten volgens haar ook gewoon opa, oma en opie...
pi_41355673
Ik vind mama lou nog wel te begrijpen.....als ze tenminste naar pipo de clown kijkt

Maar de verwarring is natuurlijk wel groot voor zo'n kleintje.

Vriendin van me was met man en dochter (1,5) op vakantie geweest samen met haar ouders. Dus de kleine had twee weken opa en oma om zich heen. Toen ze terugkwamen van vakantie vroeg moeders of de kleine meeging naar opa en oma (de schoonouders). Kind helemaal blij.....tot ze voor de deur van de schoonouders stonden. Was met geen 'stok' uit de auto te krijgen. "Nee, is nie opa oma..." Tja, leg dat maar eens uit.
pi_41356497
Djulian noemt elk vrouw persoon oma. Toen Bar hier vorige week ff was riep hij heel enthousiast oma tegen haar Ook zit hij te puzzelen hoe hij zijn vader gaat noemen, Djen roept altijd Rick en ik ook, dus waarom zou hj dan papa roepen? Vaak zegt hij dus papa en als hij het niet hoort schreeuwt hij Rick.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 11:50:09 #25
81992 Githa
pi_41356690
Heel normaal toch...
Jordy noemt mij meestal mama, maar soms zegt hij ook Githa of Tante Githa omdat hij dat ook hoort zeggen.
Een kennis vind het vervelend als haar kinderen haar bij haar voornaam noemen en verbeterd hen ook altijd "ik heet mama hoor".
Ik zit daar totaal niet mee, ik heet toch ook Githa!
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 augustus 2006 @ 11:53:23 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41356790
Isa zegt haast nooit mama tegen mij Ze noemt me altijd bij de voornaam, terwijl ze wel gewoon papa noemt... Ach ja, ik vind het wel schattig hoor
pi_41356857
Vind ik ook. En ik héét helemaal geen mama, ik bén mama, en ik héét Tessel. Noah houdt het vooralsnog bij papa en mama, maar ik zou er geen problemen mee hebben als hij ons bij onze namen gaat noemen.
Noah zegt ook vaak mapa trouwens, als ie niet tussen papa en mama kan kiezen ofzow
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41356967
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:43 schreef Anitra het volgende:
Djulian noemt elk vrouw persoon oma. Toen Bar hier vorige week ff was riep hij heel enthousiast oma tegen haar Ook zit hij te puzzelen hoe hij zijn vader gaat noemen, Djen roept altijd Rick en ik ook, dus waarom zou hj dan papa roepen? Vaak zegt hij dus papa en als hij het niet hoort schreeuwt hij Rick.
Die frustratie heeft Fleur ook. En heeft het geloof ik ook opgegeven om papa te noemen. Ik blijf het wel stug doen. Dus ik zeg niet vraag maar aan , maar zeg dan vraag maar aan papa. Ik noem zelf wel bij zijn voornaam, want hij is tenslotte niet mijn vader. Dat vind ik namelijk zo stom klinken. Mijn schoonouders doen dat....die noemen elkaar pa en ma. Dat klopt naar mijn gevoel niet.

@sjeen spreekt met isa over mama of over sjeen....dat zou kunnen verklaren waarom ze niet mama zegt. En misschien vind ze jouw naam wel zooooo mooi dat mama niet goed genoeg is .
pi_41356973
Het is niet zo dat hij geen Rick mag zeggen Rick is Djen d'r vader niet dus daarom twijfelt hij omdat Djen nooit papa zegt en sinds Djulian Rick kan zeggen roept hij dat dus ook. De kinderen mogen zelf weten hoe ze ons noemen dat maakt niks uit, maar het ging er om dat hij Djen dus overneemt met dat soort dingen en dat hij dus echt zijn grote zus als voorbeeld ziet.
pi_41357031
Dat is alleen maar mooi Anitra. Dat ze zijn grote voorbeeld is.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 12:24:29 #31
81992 Githa
pi_41357807
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:58 schreef Anitra het volgende:
Het is niet zo dat hij geen Rick mag zeggen Rick is Djen d'r vader niet dus daarom twijfelt hij omdat Djen nooit papa zegt en sinds Djulian Rick kan zeggen roept hij dat dus ook. De kinderen mogen zelf weten hoe ze ons noemen dat maakt niks uit, maar het ging er om dat hij Djen dus overneemt met dat soort dingen en dat hij dus echt zijn grote zus als voorbeeld ziet.
Ohw, maar ik las je verhaal ook niet alsof Djulian geen Rick mag zeggen. Deed me alleen aan die kennis denken
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 augustus 2006 @ 12:28:44 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41357975
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:58 schreef chacama het volgende:

[..]

-knip-

@sjeen spreekt met isa over mama of over sjeen....dat zou kunnen verklaren waarom ze niet mama zegt. En misschien vind ze jouw naam wel zooooo mooi dat mama niet goed genoeg is .
Hij heeft het altijd over mama...
pi_41358085
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hij heeft het altijd over mama...
dan moet het je naam zijn....
pi_41362412
Noah is gisteren trouwens weer helemaal goedgekeurd bij het CB. Hij houdt nog steeds keurg het gemiddelde aan met 11,9 kilo, alleen z'n lengte is nu wat beneden gemiddeld met 84cm, maar waarschijnlijk komt er binnenkort gewoon weer een groeispurtje aan De cb-mevrouw was erg onder de indruk van zn woordenschat en hij mocht met de bal gooien en dat deed ie ook heel goed. Verder vond ze hem zo'n leuk kereltje, maar dat is logisch natuurlijk

Het CB is wel weer lekker snugger geweest.... Er kan daar blijkbaar maar één voornaam (roepnaam) in de computer, en de 1e keer dat we er kwamen had ik dat dus al laten veranderen van Tijmen naar Noah. Maar in de brief voor deze afspraak hadden ze het weer over Tijmen. Verder helemaal niet bij stil gestaan, maar ze kijken dus op de boekjes naar de namen om te kijken wie er al is en aan de beurt is. Maar ze zochten dus naar Tijmen ipv Noah dus hebben we meer dan een uur zitten wachten daar Er hing geen klok en ik had geen horloge/telefoon bij me dus had geen idee hoe laat het was....
Noah heeft zich overigens keurig gedragen. er werden een paar peuters gillend en krijsend op de weegschaal gezet, of ze moesten samen met hun moeder. Maar Noah vond het zo leuk die ging wel 10 keer Daarna heeft ie ook nog de pop die daar lag een paar keer gewogen en gemeten
©Dumbo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:04:35 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41363351
Saskia noemt ons altijd gewoon papa en/of mama .. En bij slijmerige acties "mijn mama/papa" Alleen als ze een van ons de ander hoort roepen doet ze dat na.. Hoor ik bijv. ineens onder aan de trap "Roehoen!!! Was meenemen!" (nadat ik even naar boven had geroepen of Swets de wasmand mee naar beneden wil nemen) (ow, en als ik geroepen wordt is het "Lo")

Wat raar dat ze dan nog niet een keertje extra tussendoor gevraagd hebben of iemand het boekje vergeten is neer te leggen ofzo..

Ik had vanmorgen mazzel op het CB, ik kon meteen doorlopen, uitkleden en wegen deden we daarna wel even D'r motorische ontwikkeling is hartstikke goed, geestelijk ligt ze 'voor', praten en tellen was de wvk vooral van onder de indruk. Wat dingen meegekregen waar kindjes die voor lopen (bah, wat klinkt dat rot) vaak op stuk lopen, maar dat doen we uit onszelf al goed. (vooral structuur, veel vertellen en voorbereiden etc, zorgen voor uitdagend speelgoed)
Verder meegekregen dat 't verder een heerlijk kind is (duh!) en lengte en gewicht lagen perfect mooi in d'r lijntje (14,7 kilo en 92 cm).
En toch is het anders weggaan zo.. Normaal was ik altijd gewoon trots en blij dat ze goedgekeurd was, nu toch een soort 'zorgen'. En ook niet onbevangen trots.. als je het vertelt wil je ook niet overkomen als 'daar heb je weer zo'n moeder die...."
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41364003
kindjes die weer gekeurd zijn en allemaal prima in orde zijn

herinnerd mij er weer eens aan dat ik eens langs moet gaan, wil Thijs zijn dossier inkijken en er een kopietje van hebben
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_41376426
Fok werkt weer
Fijn dat het cb bij iedereen zo tevreden is.

Myrthe heeft dat opa-en-oma-probleem ook eens gehad. Ik had verteld dat we naar opa en oma X gingen dus zij verwachtte mijn ouders, maar 't bleken de ouders van mijn vader te zijn (zelfde achternaam). Toen duurde het ook heel wat langer dan normaal voor ze loskwam. Nu laat ik meestal even wat foto's op de pc zien zodat ze weet waar we naar toe gaan (ze heeft ook 5 overgrootouders die gewoon opa en oma genoemd worden dus soms is 't onderscheid wat lastig).

Wat een rare term ET, 'geestelijk'. Dat uitdagende speelgoed kan je nog wel eens tegenvallen denk ik, ik heb iig vaak de neiging Myrthe te onderschatten, kan ze puzzels met twee keer zoveel stukjes aan als wat ik verwacht. Ze weet dat zelf veel beter. Heb je misschien een speelotheek in de buurt waar ze zelf eea kan uitzoeken?

Hier hadden we vandaag met ware liefde te maken Een vriendin op bezoek met haar 3-jarige dochter. We gingen weg dus twee peuters in hun stoeltjes op de achterbank. Houden ze elkaars handjes vast 'Ik vind jou heel lief Myrthe. Vind jij mij ook lief?' Bevestigend antwoord. 'Ik hou heeel veel van jou!' Vriendin en ik zaten haast meer naar achteren te kijken dan naar de weg.

[ Bericht 20% gewijzigd door poemojn op 31-08-2006 23:32:13 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 09:25:55 #38
81992 Githa
pi_41388093
Hoe is het met Piet en Anna vandaag?
pi_41388130
Oh wat schattig poemojn, dan smelt je toch gewoon?

Ik vind het ook zo schattig als Myhron en haar vriendinnetje op het KDV bij het weggaan elkaar een kus willen geven.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:31:18 #40
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41388175
Kai en zijn vriendje Sheng zijn ook altijd zo lief tegen elkaar. Sheng is een half jaar ouder dan Kai maar heeft een behoorlijke groeiachterstand. Hij is ongeveer zo groot als een kindje van 14 maanden terwijl hij al twee is. Een heel klein droppie dus. Hij gaat Kai altijd helpen met op de glijbaan klimmen. Als het dan gelukt is gaan ze zitten knuffelen

Kai wordt trouwens een echte peuter. Alles is "mijn" of "nee".
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 09:35:39 #41
81992 Githa
pi_41388234
Kai, hier ook zo een ...
Ik vroeg hem net nog of hij zo meegaat naar een vriendin, "neej!" daar kun je het dan mee doen

En knuffelkindjes Jordy knuffelt ook zo graag en als een kindje nietw il, gaat hij zowat onderste boven voor ze hangen met zijn gezichtje om ze aan te kunnen kijken met een blik 'dás-toch-leuk'
pi_41388481
Wat lief al die knuffelende kindjes
Noah knuffelt ook veel, maar toch niet zo vaak uit zichzelf. Voor zover ik weet heeft ie ook niet echt een vriendje op het kdv. En in onze omgeving kennen we niemand met kinderen, en de buren hebben grotere kinderen. Dat vind ik wel jammer soms, maar goed, komt vast vanzelf wel een keertje
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 09:54:41 #43
81992 Githa
pi_41388506
Jordy knuffelt zelfs de kindjes in de schoenenwinkel en de supermarkt ...whatever, als er geknuffelt kan worden is Jordy erbij
Als Jordy Noah eens ziet zal hij er niet aan ontkomen hoor
pi_41388577
Jullie kwamen ook naar de meeting 24 september toch?

Toen ik laatst weg ging en gedag zei zei ik tegen Noah "zul je lief zijn voor papa?" waarop Noah naar papa liep om hem een knuffel tegen Dat was dan wel weer erg schattig
©Dumbo
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:26:15 #45
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_41392251
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:04 schreef E.T. het volgende:
Ik had vanmorgen mazzel op het CB, ik kon meteen doorlopen, uitkleden en wegen deden we daarna wel even D'r motorische ontwikkeling is hartstikke goed, geestelijk ligt ze 'voor', praten en tellen was de wvk vooral van onder de indruk. Wat dingen meegekregen waar kindjes die voor lopen (bah, wat klinkt dat rot) vaak op stuk lopen, maar dat doen we uit onszelf al goed. (vooral structuur, veel vertellen en voorbereiden etc, zorgen voor uitdagend speelgoed)
..
En toch is het anders weggaan zo.. Normaal was ik altijd gewoon trots en blij dat ze goedgekeurd was, nu toch een soort 'zorgen'. En ook niet onbevangen trots.. als je het vertelt wil je ook niet overkomen als 'daar heb je weer zo'n moeder die...."
Je hebt inderdaad mazzel op het CB! Goed zeg, dat ze signaleren dat ze zich cognitief snel ontwikkelt! Toen ik met Daan op het CB was toen hij 2,5 jaar was en aangaf dat hij alle letters al kende (heeft hij ook nog laten zien), was Daan toch wel een 'heel bijzonder geval'. Verder heb ik geen informatie meegekregen (die hadden ze zelf volgens mij ook niet) en vielen veel dingen pas anderhalf jaar later op hun plek.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_41392322
Poemojn hier noemen we mijn oma's omies en Rick zijn oma is oma dotje, de rest is gewoon opa en oma en dat gaat goed. Nooit verwarring. Behalve dan dat Djulian ieder ander vrouwelijk persoon die hier komt hij oma noemt. Maar Djulian praat echt heel weinig, heeft zijn eigen taal en we snappen vaak niet wat hij bedoelt. Heel vervelend want hij wil zo graag dingen leren. Bv vanmorgen een dvd opgezet over kleuren en hij heeft hem 3x bekeken en vond het helemaal geweldig, maar hij kan het niet na zeggen of zo, dus alles is die. Soms behoorlijk frustrerend als hij wil laten weten wat hij wil.
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:42:48 #47
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41392443
Anitra is inderdaad vervelend als kinderen hun eigen taal hebben. Ik heb begrepen dat ik vroeger ook mijn eigen taal had. Mijn ouders konden er geen touw aan vastknopen en dat werkte behoorlijk frustrerend. Alleen als mijn zus er was, dan ging het goed. Die begreep mij namelijk. Als ik dan 'die' zei en mijn moeder corrigeerde dan met...nee, dat is een koekje....Dan riep mijn zus heel beledigd...Dat zegt ze toch!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:46:20 #48
3142 m@x
pi_41392513
Kai noemt iedere vrouw "mama" en iedere man "papa". Eigenlijk best logisch want de meeste volwassenen die hij kent zijn ook iemands papa of mama. Het kan soms wat genante situaties opleveren maar ik hoor echt wel of hij mij of bedoelt of iemand anders. De intonatie is gewoon heel anders. Hij klinkt dan een beetje verliefd ofzo.

Wij moeten 4 oktober weer naar het CB en ik heb er echt geen zin in. De vorige keer kregen we gezeur over het feit dat hij nog niet liep en gingen ze me 'bang maken' met een neuroloog. We zijn inmiddels een half jaar verder en meneertje loopt nog steeds niet. Ben benieuwd met wat voor specialist ze nu aan komen dragen

Meeting , dan kunnen Kai, Jordy en Noah leuk samen spelen!
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:53:03 #49
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41392648
Max. Hoe is Kai is zijn verdere ontwikkeling. Is het alleen het lopen waar ie geen zin in heeft....
Ik zie dat bijna 2 is, maar ik ken genoeg andere kinderen die met twee jaar ook nog niet liepen, maar verder wel alles deden. En dan met name veel kletsen...en knutselen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:00:09 #50
3142 m@x
pi_41392804
Verder gaat het hartstikke goed. Hij kletst lekker (nog geen volzinnen maar wel al 3-woordscombinaties), vindt boeken lezen, verven en kleuren helemaal geweldig (begint al op zijn manier binnen de lijntjes te kleuren). Verder bouwt hij de hoogste lego-torens en speelt hij graag met zijn pop, stofzuiger en theeserviesje.
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:09:31 #51
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41393045
Zonder een deskundige te zijn, zou ik toch zeggen dat Kai het lekker op zijn eigen tempo doet. En als jij zelf het gevoel hebt dat hij lekker in zijn vel zit en zijn moteriek verder goed is (kruipen doet ie, optrekken en klimmen misschien ook?) dan zou ik ze lekker laten kletsen. En wie weet verrast ie je nog en loopt ie straks gewoon naar je toe.

Heb trouwens wel eens bij de fysio (Fleur was door ivm voorkeurshouding) gehoord dat ze een angst om te lopen kunnen ontwikkelen. Dus daar zou je wel op kunnen letten. Misschien wil ie wel, maar durft ie niet, omdat de grond dan zo ver weg is.... Iets dat je eventueel dus ook nog zou kunnen overwegen is kinderfysio. Bij die van mij werd er spelendewijs met de kinderen gewerkt om zo ze te motiveren de spiergroepen te gebruiken die ze 'links' lieten liggen.
pi_41393326
m@x, lastig hoor, ik kan me goed voorstellen dat je tegen dat CB-bezoek opziet. probeer in je achterhoofd te blijven houden dat zij er voor jou zijn, niet andersom. dus maak gebruik van hun kennis en contacten, en als je hun advies onzin vindt doe je er toch gewoon niks mee.

de dochter van een vriendin van me liep ook heel lang niet. ze weigerde zelfs om te gaan staan, het leek soms wel of ze ergens pijn had dan, zo dramatisch kon ze gaan huilen als je haar bijvoorbeeld op wilde trekken aan d'r handjes. maar er was niks fysieks te ontdekken, en 't was waarschijnlijk bij haar vooral onwil of inderdaad een soort angst om te gaan staan & lopen. zij heeft toen fysiotherapie gehad en die oefeningen hielpen geweldig, op een of andere manier lukte het daarmee wel om haar over die schrik heen te helpen en heeft ze 't toen toch snel geleerd.

niet dat dit iets zegt over of 't iets voor kai is, maar ik vond het in ieder geval wel mooi om te zien hoe een paar oefeningen al vrij snel veel vooruitgang konden bewerkstelligen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:32:08 #53
3142 m@x
pi_41393595
Kai is al een hele tijd onder behandeling bij een fysiotherapeut. Het nog niet kunnen lopen heeft voor een groot deel te maken met zijn hypermobiliteit. Hij trekt zich daardoor ook pas sinds kort op en verder gaat hij al bijna een jaar kontschuivend door het leven. Kruipen doet hij amper.

Dat over die angst werd ons ook door onze fysiotherapeut verteld. Volgens hem leiden kinderen met deze 'aandoening' (wel een heel groot woord hiervoor hoor ) vaak aan een soort van faalangst en gaan ze dingen pas doen als ze echt zeker weten dat ze het kunnen. Dat geldt voor lopen maar bijvoorbeeld ook voor fietsen.

Het CB weet overigens dat hij fysio krijgt. Dat is zelfs op hun advies gebeurd. Maar op de één of andere manier proberen ze bij ons toch vaak kindjes die niet de standaard volgen in een hokje te duwen. de vorige keer dat ik er was begonnen de wijkverpleegster opeens te zeuren over een verwijzing naar een neuroloog terwijl er volgens de fyiotherapeut toch echt niks ernstigs aan de hand is. De fysiotherapeut heeft naar aanleiding daarvan trouwens boos met het CB gebeld. Ze schijnen daar wel vaker dingen veel groter te maken dan ze eigenlijk zijn.
pi_41393849
ah zo. ik begon al te twijfelen of kai niet allang fysio had maar uit je vorige bericht dacht ik op te maken dat dat toch niet zo was. maar hmmz, stom zeg. wat heeft zo'n CB daar nou aan, om ouders de stuipen op 't lijf te jagen.

heeft Bo niet ook dat hypermobiele?
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:51:54 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41394224
Fijn dat je fysiotherapeut in elk geval 'even' contact opnam met het CB, geeft jou ook weer rust. In elk geval sterkte met het CB en succes bij de fysio. WIe weet heeft Kai binnenkort ewl zoiets van...he dan kan ik ook!
pi_41404048
M@x wat vervelend dat het cb het erger maakt dan het is en jou dus extra zorgen geeft.

Djulian heeft vandaag 2x een bhs aanval gehad. Het waren beide hele zware, zo erg dat hij in elkaar zakte, zijn ogen weg draaiden, hij helemaal blauw aanliep, urine en ontlasting liet lopen en toen hij eindelijk weer ademde ging dat een lange tijd heel kort en onregelmatig, zijn ogen zagen ook niet goed en de angstige blik krijg ik niet uit mijn hoofd. Ik dacht dat het na 2e jaar minder zou worden, maar de aanvallen worden steeds heftiger. Ik ga maandag de kinderarts kijken want dit voelt niet goed, ik wil dat er naar gekeken word, want de angst word steeds groter.
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:18:47 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41404264
Anitra ik krijg kippenvel als ik het lees.....ben benieuwd wat de kinderarts zegt.
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:22:44 #58
3142 m@x
pi_41404397
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:12 schreef Anitra het volgende:
M@x wat vervelend dat het cb het erger maakt dan het is en jou dus extra zorgen geeft.
Nouja, zo zwaar is het allemaal niet hoor. Het is irritant maar ik wil het verder niet groter maken dan het is. Ik heb gewoon geen zin in die afspraak maar ben tegelijkertijd wel nieuwsgierig naar hoeveel Kai weegt, hoe lang hij is en hoe hij het verder doet. Ik ga dus gewoon naar die afspraak maar het wordt wat betreft het lopen een gevalletje van "ene oor in, andere oor uit".

Wat rot dat de aanvallen van Djullian steeds heftiger worden. Hopelijk heeft de kinderarts er een oplossing voor.
pi_41405547
Fijn dat je dat kan m@x en dus er door heen prikt! Hier ook de nieuwsgierigheid voor wegen en meten, voor de rest hoeven wij niet naar het cb.

Maandag ga ik dus bellen hoe ik nou aan kijken kom Maar ik ga dan bellen om zo snel mogelijk een afspraak te maken. Mocht hij vannacht of morgen weer een aanval krijgen dan gaan we gelijk aan de telefoon hangen met de hap. Ik riep gelijk dokter bellen, maar Rick was iets kalmer hij was er bij de 1e niet bij
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:17:13 #60
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41405942
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:32 schreef m@x het volgende:
Kai is al een hele tijd onder behandeling bij een fysiotherapeut. Het nog niet kunnen lopen heeft voor een groot deel te maken met zijn hypermobiliteit. Hij trekt zich daardoor ook pas sinds kort op en verder gaat hij al bijna een jaar kontschuivend door het leven. Kruipen doet hij amper.

Dat over die angst werd ons ook door onze fysiotherapeut verteld. Volgens hem leiden kinderen met deze 'aandoening' (wel een heel groot woord hiervoor hoor ) vaak aan een soort van faalangst en gaan ze dingen pas doen als ze echt zeker weten dat ze het kunnen. Dat geldt voor lopen maar bijvoorbeeld ook voor fietsen.
M@x, ik herken veel in Kai zijn ontwikkeling. En dan niet met 1 van mijn kinderen, maar met mezelf. Ik ben zelf ook hypermobiel, en ik liep ook heel laat. Mijn moeder heeft het er wel eens over gehad met mij, dat ze het idee had dat ik mezelf niet goed genoeg vertrouwde. Zelf dacht zij dat 't kwam omdat ik geen diepte kan zien (maar daar zie je niks van, ik wel natuurlijk ), maar nu ik die link van jou doorlees denk ik dat dat inderdaad kwam door die hypermobiliteit. Het komt allemaal goed hoor! Het kost alleen een beetje meer tijd.
pi_41406311
Bix, ik zag net foto's van Piet in het ziekenhuis
Wat was er aan de hand? Amandeltjes misschien?
Lijkt mij onwijs naar om je kind zo te zien en niet de pijn, de schrik, de angst van ze kunnen af te nemen.
pi_41406584
M@x Bo heeft dat ook he. Zij lipe dus wel heel snel en durfde lichamelijk toen ze zo klein was juist alles. Het gevaar daar van was dat ze dus echt heel erg vaak viel. Die slappe banden konden haar bv niet geneog remmen als ze rende en struikelde. O wat een angst had ik vaak. Altijd onder de blauwe plekken (nog nog overgens, maar wel midner)
Ze (de fysio) vertelde wel dat het voor Bo wel fijn was dat ze het allemaal durfde zodat haar ontwikkeling dan niet belemmerd werd. De fysio is na een poosje gestopt omdat Bo het wel allemaal te dicht bij vond en we de oefeningen thuis ook voort konden zetten. Het is juist erg belangrijk om ze veel te laten klauteren en bwwegen omd e spieren sterk te maken. deze kunnen dan een gedeelte van de functie van de banden overnemen.
Bo kon toen ze 2 was zo de spagaat doen, (deed ze ook vaak als ze aan het spelen was en dr benen in de weg zaten ) Nu kan ze hem nog wel, maar moet er dan moeite voor doen zeg maar. Ze word nu dus iets strammer gelukkig.

De fysio legde ook uit dat je je voor moet stellen dat iemand die hypermobiel is over een wankelend bruggetje loopt. (zo'n bruggetje aan touwen zeg maar weet t juiste woord even niet meer) Dag in dag uit dus. En als je je dan voorstelt dat je bv over een steen struikelt is het dus heel moeilijk om niet te vallen.

Ik hoop dat M@x zijn gevoel om lekker te bewegen ook gaat krijgen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:53:51 #63
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41406904
Een waarschijnlijk al driehonderdduizend keer gesteld vraagje...

Wat dragen jullie kindjes 's nachts? Toen Juul nog klein was, bakerde ik hem in en daarna lag ie in een slaapzak opnder een heel strak ingestopt dekentje. Die tijden zijn echter voorbij. Meneer de dreumes laat zich no way meer instoppen als een baby. Nu was dat deze zomer natuurlijk geen probleem. Vaak ging hij slapen in alleen z'n luier, of een romper met een luier. Nu het echter weer af begin te koelen, wordt het lastiger. Hij draagt een romper, trui en vrij dunne, katoenen slaapzak. Als het fris is, sluip ik voor ik ga slapen nog even zijn kamer in om er een dekentje overheen te trekken. Maar wanneer deden jullie dekbedjes bijvoorbeeld? En vooral: wanneer zijn kindjes in staat om, als ze het koud hebbem zichzelf weer lekker onder hun dekje te nestelen? Zou zo fijn zijn als ik dat deze winter een beetje kan introduceren. Nu wordt hij soms op koude dagen halverwege de nacht huilend wakker vande kou (vermoed ik). Niet fijn, voor hem niet en voor ons niet. Daarom dus mijn vraag.
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:57:14 #64
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41407021
Renzell, ik zit met hetzelfde, vooral dat Weer onder de dekens kruipen. Ik zorg dat ze een romper, pyamashirt, pyama broek en slaapzak aanheeft die bij het jaargetijde past. (nu een katoenen zonder mouwen.) Het lakentje gaat er meer voor mijn gevoel overheen. Ik probeer haar zo aan te kleden dat ze eigenlijk zonder lakentje/deken kan. Dekbed wil ik pas proberen als ze in d'r peuterbed gaat.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:58:21 #65
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41407047
Freek was rond de twee en half toen ie zelf lekker onder een deken kon kruipen. Dreumes moet er niets van weten, die heeft een hekel aan dekentjes geloof ik, als ik die 's nachts nog even neerleg is het brullen geblazen. 't Is een koukleum dus slaapt nu al in een dik joggingpak in een winterslaapzak. Hoe ik dat ga oplossen als het kouder wordt weet ik nog niet, misschien een winterjas over de slaapzak .
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:02:02 #66
105888 renzell
pi_41407163
Hi hi Leah, daar ben je mooi klaar mee! Zit jij straks met een klein michelinmannetje in een dreumessenbed.

Lishe: Bij mij dus idd precies hetzelfde. Wanneer ben jij van plan om Luuk over te hevelen naar een peurterbedje? Rond haar tweede ofzo?
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 22:02:31 #67
81992 Githa
pi_41407175
Dekbedje zie ik ook totaal niet zitten hoor... voorlopig niet iig, maar ik kleed Jordy dus ook zodat hij zonder lakentje kan.
Nu heeft hij een pyama aan en een dunne slaapzak en hij schijnt er voldoende aan te hebben, maar van de winter heb ik nog geen idee, ik hóóp dat een romper met lange mouw, een dikke pyama en een gewatteerde slaapzak voldoende warmte geven.

Opzich moet dat kunnen want de temp op de slaapkamer zal rond de 16/18 graden blijven.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:03:01 #68
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41407189
Toen Tristan zo oud als Julius was, sliep ie nog in zo'n speciale (dure ) slaapzak, die uit 2 lagen bestaat. En waar de mouwtjes vanaf geritst kunnen worden. Ik ben even vergeten hoe ie heet. Babysleeper geloof ik. En toen ie bijna 2 was ging ie onder een dekbedje.
pi_41407261
Combisleeper Spuuglokje?
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:05:32 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41407278
Vorig jaar heb ik de verwarming aangedaan op de slaapkamer, je moet toch wat.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:06:37 #71
3142 m@x
pi_41407300
Kai slaapt zonder romper in een dunne pyjama onder een dekentje in dekbedhoes. Een slaapzak werkte hier niet meer. Met al zijn getol in bed draaide hij zich muurvast in dat ding en daar werd hij dan juist weer wakker van

Wat leuk om jullie ervaringen eens te lezen Spuuglokje en Jessie. Ik ga ervan uit dat Kai ooit wel gaat lopen. Hij staat continu en probeert langs de tafel te schuifelen. Het begin is er, de rest komt ook wel.
pi_41407327
Mijn meiden lagen eigenlijk best vroeg odner een dekbedje. Zo tussen de anderhalf en 2 jaar. En verder kleede ik ze toen net zoals me zelf. Ze konden zich toen zelf ook wel goed warm houden. Jans trapt zichzelf bloot, maar dat lijkt ze prettig te vinden (als ze bij ons komt liggen doet ze dat ook, maar ja dan doen wij t weer omhoog en utieindelijk gaat ze weer naar dr eigen bed )
Bo kroop en kruipt er nog steeds lekker onder.
Zelf sliepen ze gelijk ook beter onder een dekbedje. Het ligt natuurlijk ook veel lekkerder. Ik zou ook niet aan lakens of denkens of slaapzakken moeten denken. Als ze zo heel klein zijn kan dat nog wel lekker geborgen voelen natuurlijk. Maar als je merkt dat ze ze gaan uittrekken is dat denk ik een teken dat ze het niet meer nodig hebben.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:07:31 #73
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41407332
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:05 schreef Anitra het volgende:
Combisleeper Spuuglokje?
Ja! Die! Fantastische uitvinding. Ik was zo bang dat m'n kind zou stikken onder een dekentje. En pas bij Tristan zag ik dit. Heeft me heel wat onrustige nachten gescheeld.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:09:39 #74
105888 renzell
pi_41407415
Hmmm, misschien een goed cadeau voor de opa's en oma's, die combisleeper...
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:11:39 #75
105888 renzell
pi_41407474
Kachel aan kan hier niet. Of ja, kan wel, maar we hebben een oud huis met slechte thermostaat.
Kachel aan = bakken en braden, kachel uit = bevriezen en vernachelen (in de winter dan, want in de zomer is het sowieso bloedverziekend heet hier... ).
pi_41407633
danosa, het ging om z'n tongriempje: dat was veel te kort. z'n tong zat daardoor erg vast onderin z'n mond: hij kon 'm bijvoorbeeld niet/nauwelijks uitsteken, en ook het puntje niet naar z'n gehemelte brengen om bijvoorbeeld de L/R te maken. niet dat hij er zelf zo'n last van had maar ja, het zou volgens verschillende mensen eigenlijk beter zijn om dat riempje een stukje in te laten knippen. eigenlijk jammer dat we 't niet al veel vroeger hebben laten doen, waarschijnlijk is de borstvoeding bij hem daardoor ook veel slechter gegaan dan wanneer hij niet zo'n strak tongriempje gehad had. maar destijds hadden we 't niet zo in de gaten, althans niet dat het zo extreem was. en later was er ook nooit echt zo'n dringende reden om er wel iets aan te laten doen. maar inmiddels vond de huisarts het ook wel ernstig genoeg voor een verwijzing naar de KNO arts en die vond 't ook een overduidelijk geval van 'even een knipje nodig'. eigenlijk maar een klein ingreepje dus, maar ja het moest wel onder narcose en het levert toch wel de nodige pijn / raar gevoel op. hij heeft gisteren en vandaag nog niks vasts durven eten, alleen wat vla en yoghurt. maar verder gaat 't al snel weer stukken beter vind ik hoor, het doet volgens hemzelf al geen pijn meer. (alleen bij lastige bewegingen zoals kauwen dus nog wel).
maar ik vond 't gisteren inderdaad hartstikke rot om hem zo bang te zien vlak voor de ingreep (in de OK, dat gedoe met 't narcose-kapje). hij was op zich goed voorbereid hoor, maar dat moment kun je ze toch niet echt helemaal op voorbereiden, en 't blijft ook hoe dan ook vervelend zo'n vies stinkkapje waar je gedwongen in moet ademen, en al die vreemde mensen (wel 5 of 6) om je heen. ik vond 't wel erg fijn dat ik er bij mocht zijn tot hij onder narcose was, en dat zelfs z'n beertjes meemochten vond ik ook bijzonder (ze waren wel gisteren nog gewassen, maar over 't algemeen zijn knuffels natuurlijk niet de meest schone voorwerpen). vervolgens mocht ik op een stoel in de uitslaapkamer plaatsnemen en 10 minuten later reden ze piet daar naar binnen, die toen nog sliep, dus ik was er ook weer bij toen hij wakker werd. veel prettiger kun je 't toch niet maken voor die kleintjes. het was allemaal prima verlopen volgens de KNO arts, hij had geen hechtingen hoeven zetten (dat wist ie van tevoren nog niet), we moeten over een week of 6 nog terug komen voor een controle en verder verwachtte hij weinig problemen. maar goed, het wakker worden en de hele nasleep vond ik toch wel erg zielig ook, hij voelde zich echt even erg roten de rest van de dag was er steeds die pijn en dat rare gevoel. ik voelde me vreselijk schuldig en had heel erg zo'n gevoel 'waarom hebben we 'm dit nou toch eigenlijk aangedaan/laten doen, was 't nou wel echt nodig?' maar met wat paracetamol heeft ie gisteren en vannacht wel heel goed geslapen, en vandaag dus al veel minder pijn. hij is vandaag nog wel thuis gebleven, het leek me net wat te snel om hem nu al naar 't kdv te laten gaan.

renzell, piet ging een klein jaar geleden (hij was geloof ik 2 jaar en 2 maanden oid) over naar het peuterbed, en kreeg toen ook een dekbedje erbij. ik was bang dat ie er met een slaapzak aan raar uit zou vallen, zonder slaapzak zou hij er in ieder geval makkelijker in- en uit kunnen kruipen. hij woelt zich dan inderdaad wel eens bloot, dus ik ga 's avonds altijd wel nog even kijken of hij er goed onder ligt. de laatste tijd vraagt hij soms weer eens om een slaapzak, en dat mag van mij dan ook meestal wel. (we hebben nog wel een paar groot genoege slaapzakken liggen, althans hij past er nog net in (110)).

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 01-09-2006 22:30:34 ]
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:16:58 #77
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41407640
Ik denk dat dat inderdaad rond haar 2e verjaardag wordt. Er staat er hier al 1 op zolder, moet alleen nog een matrasje kopen. Ik ga voor de "2 bedden op de kamer, kies maar" methode.
Vriendinnetje van mij heeft tot haar 6e ofzo in een slaapzak geslapen. Haar moeder maakte die voor haar.
Verwarming aan begin ik niet aan. Dat vind ik zelf ook helemaal niet prettig wakker worden. Maar in geval van koukleum moet je inderdaad maar wat Leah.
pi_41407641
ik wou die kopen voor Djulian Spuuglokje, maar Djulian is net als zijn vader, alles is te warm. Hij slaapt in pyama hesje met een dekentje in een dekbedje, maar dat dekentje ligt er al naast voor de deur dicht is.

Morgenochtend gaan we Djulian zijn peuterbed in elkaar zetten, ben heel benieuwd hoe hij dat gaat vinden want hij komt steeds vaker ff bij ons in bed liggen en gaat dan met zijn hoofd op het kussen en dan snurk geluidjes maken
pi_41407758
renzell, voor anna hebben we ook een combisleeper (via marktplaats zijn ze alweer wat betaalbaarder) en die bevalt inderdaad ook heel goed. anna is echt (nog) geen dekens-mens. ze heeft momenteel een romper aan, daarover een pyama (lange mouwen & pijpen) en ligt in de buitenzak van de combisleeper. onee, die zit net in de was, ze ligt nu in een 'gewone' winterslaapzak van de hema.

ik verschoon haar beddengoed nu dagelijks ivm die ontstoken oogjes, 't was vandaag al een stuk beter maar duidelijk nog niet over. we proberen 't dus nog een paar dagen met goed schoonmaken, veel neussprayen en dus zo hygienisch mogelijk te werk gaan, en als 't dan niet over is ga ik alsnog met 'r naar de huisarts voor een zalfje oid.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:29:52 #80
3011 E.T.
pi_41408158
Wij gaan morgen het meegroeibed voor Saskia in elkaar zetten, Dekbed heeft ze al wel een maand of 3.. sinds ze de overtrekken zag en onder lege overtrekken sliep (toen deken te warm werd maar zonder deken te koud) wilde ze daarna niet meer onder de deken. Dekbed (peutermaat) dus maar onder het matras geslagen en een beetje gepropt.
Ze trekt 'm trouwens zelf over d'r heen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:41:17 #81
105888 renzell
pi_41408574
Kut, heel verhaal weg!!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:42:08 #82
105888 renzell
pi_41408607
Bix en Lishe; ik had jullie van alles te vertellen.... Maar geen zin meer in alles opnieuw typen.

Oh, wel nog even zeggen dat ik toch echt zo met lieve kleine Piet te doen heb, al was het maar een kleine ingreep. Hij krijgt een dikke
pi_41408679
jaheee ons eerst ff lekker maken!!
pi_41408904
ah en dan er nog stiekem wat bijtypen! maar het was voor een goed doel zie ik, namens piet neem ik 'm vast in ontvangst, dank je wel! (hij komt soms ook zo lief zomaar een kus geven, of zeggen dat ie zoveel van me houdt, ah het is zo'n ontzettend schatje. )
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:55:46 #85
105888 renzell
pi_41409026
Kut- (excuse my language) weer weg!!! Dat meen je niet!!! Ik heb, serieus, het HELE verhaal over Piet in de OK en Anna met de oogjes opnieuw zitten typen, en nu is het WEER WEG!!! GRMBL!!!!
pi_41409194
arme renzell, laat maar lekker zitten nu dan hoor, het is al zo lief dat je zo meeleeft!
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:01:33 #87
105888 renzell
pi_41409201
Jeetje, Piet is echt te lief Bix! Zo'n heerlijk, klein mannetje die jou zomaar komt vertellen hoeveel ie van je houdt. Dat is toch het ultieme geluk of niet soms?
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:04:18 #88
105888 renzell
pi_41409289
Vind ik echt hoor. De grootste rijkdom die je kunt bedenken, ik tenminste. Ik zou de hele tijd denken: waar heb ik dit aan verdiend? Of: over 15 jaar denk jij heel anders over mij! Of" weet je hoeveel fouten ik heb gemaakt, hoe NIET perfect ik ben. Maar de overgave van zo'n klein kindje is overweldigend, en heel ontroerend.
pi_41409367
nou en of renziepenzie! echt hoor, het is soms gewoon eng zo veel geluk. maar meestal lukt het om er gewoon ongeneneerd van te genieten.
pi_41409396
oh haha, zitten we allebei te 'echt horen'.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:10:03 #91
105888 renzell
pi_41409474
Hi hi, ik pak er ff een lekkere doos tissues bij....
pi_41409505
en mij flitsen dat soort gedachten natuurlijk ook door 't hoofd, 't is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk, hij heeft geen keus in mama's gehad . ik vrees soms wel een beetje het moment dat ie me wat kritischer zal gaan bekijken.
pi_41409588
geniet van dat gevoel mama's het mooiste en bijzonderste bezit
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_41409644
oh barretje.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:17:42 #95
105888 renzell
pi_41409743
Ik ook ja, maar gelukkig mogen we nog even!!! Juul zegt het nog niet, maar hij kan mij wel ZO vol overgave knuffelen dat ik alleen maar met een grote grijns op mijn gezicht kan zitten genieten van dat kleine lijfje en die tandjes in mijn schouder ( ).

Bix,wat ben jij trouwens 'aan' de smileys vandaag.... emo?
pi_41409752
*uit lurkstand kom*

weet je, van jullie verhalen ga ik zo ontzettend rammelen. Piet die spontaan kusjes geeft, Julius wat een schatje is, en Luuke met die mooie ogen. Mocht ik ooit mamma worden dan hoop ik een net zo lief kindje als die van jullie te krijgen (en net zo'n lieve mamma als jullie te worden)

*weer terug in lurkstand*
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:18:46 #97
105888 renzell
pi_41409780
... een dikke kus voor jou Bar!
pi_41410143
Vannacht lag er ook zo'n heel klein lief zielig jongetje met koorts in ons bed. En dan kruipt hij met z'n koppie zo helemaal in je nek. En dat is zoiets moois en fijns. Heerlijk om hem te ruiken en te voelen.
Ik ben zo blij dat ik z'n moeder ben. Echt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:42:00 #99
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41410589
Ah Bix, Piet ziet er ook altijd uit als zo'n zoet kindje. Lief vind ik

Ik zou gewoon een dekbedje proberen Renzell. Jolie lag onder een dekentje veel sneller los dan onder een dekbed. Echt instoppen hoeft dan toch ook niet? Je gooit het er zo overheen toch en het is lichter trekken ze zo zelf goed.
pi_41410718
maar julius is toch nog best klein? ik dacht dat onder de 2 jaar dekbedjes nog echt afgeraden werden. (misschien is 't advies alweer veranderd, zou kunnen hoor). ik ben dan toch altijd wat huiverig om daar zomaar aan voorbij te gaan.

renzell, jij lokte ze uit! mijn emoteys.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:51:39 #101
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41410925
Oh nou nee het mag niet inderdaad.

Jolie had het dekbedje vorige winter wel al. Toen was ze anderhalf, iets jonger nog. Ik heb me daar niks van aangetrokken. Maar dat kan een ieder voor zichzelf invullen denk ik.
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:12:11 #102
105888 renzell
pi_41411549
Luchtbel: Ik denk dat Juul toch nog wat te klein en vooral veel te wild is voor een dekbedje. Hij staat en springt heel veel in bed en laat zich echt nog niet lekker instoppen, alleen als ie slaapt. Dus dan zou ik hem alsnog in een slaapzak onder zijn dekbed moeten leggen. Ik hoop echter wel dat ik het deze winter kan proberen, want het is echt een klein donsmonster. Bij paps en mams in bed is het genieten geblazen! Dan nestelt ie zich als een klein vogeltje.
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:13:50 #103
105888 renzell
pi_41411608
Ps- Bix; ik heb net ff de twee weken voor en de paar dagen na mijn bevalling terug zitten lezen.
En ja hoor, daar ging ik.... Ik zou Juul het liefst NU uit bed halen om te knuffelen... ken je dat gevoel?
pi_41411969
hmm! zeker wel! soms is alleen wat foto's terugkijken ook genoeg.

maar nu duik ik m'n eigen donsnest in, ik vond 't maar een vermoeiend weekje...
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:24:31 #105
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41411996
Gewoon doen Renzell, wij hebben gisteravond laat nog een knuffelsessie met Luuk gehouden. Heerlijk.
Teig, wat lief...
Bix, ik heb het filmpje van Piet op die stoel wel 6 keer gekeken. Dattie zegt: "Je mag de mijne wel even lenen hoor!" (Zijn pet.) Zo lief. Ik hoop dat hij weer snel de oude is. En de foto''s van het ziekenhuis... Toen ik 3 was ben ik geopereerd aan een (lach niet) Liesbreuk. En ik moet nog huilen als ik die foto's zie. Die vind ik zo zielig. Hetzelfde bij Piet, en eerder bij Jordy.

Bar, een hele, heele dikke knuffel voor jou.

En met beide benen op de grond... Wanneer mag een kind pindakaas?
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:24:58 #106
105888 renzell
pi_41412013
Ik ook, truste!
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:26:23 #107
105888 renzell
pi_41412056
Ps- ja Teig, lief!

Ps- Juul eet al vanaf zijn eerste pindakaas.... Mocht dat niet? Hij lust het, en graag ook!!!

Doei!
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:28:01 #108
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41412104
Ik weet gewoon niet of het mag....

Slaap lekker!
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:55:57 #109
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41412964
Uh... Pindakaas mag toch vanaf de eerste verjaardag? Ja toch? Ja toch?
Hanne lust het ook en vind het ook super lekker!

Wilyan kwam laatst naar me toe, gaf me een heerlijk knuffel en zei toen: "Mamma ik vind jou lief.. "
Gewoon uit zichzelf, dat had ie nog nooit gezegd. We zeggen hier wel heel vaak "ik hou van jou" dus daar was ik wel aan gewend, maar dit was helemaal nieuw en dan zoooo heerlijk om te horen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 2 september 2006 @ 07:56:37 #110
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41416811
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:12 schreef renzell het volgende:
Luchtbel: Ik denk dat Juul toch nog wat te klein en vooral veel te wild is voor een dekbedje. Hij staat en springt heel veel in bed en laat zich echt nog niet lekker instoppen, alleen als ie slaapt. Dus dan zou ik hem alsnog in een slaapzak onder zijn dekbed moeten leggen. Ik hoop echter wel dat ik het deze winter kan proberen, want het is echt een klein donsmonster. Bij paps en mams in bed is het genieten geblazen! Dan nestelt ie zich als een klein vogeltje.
Ja maar ja dat vind ik dus echt een voordeel van een dekbed. Een deken moet je weer zo'n laken enzo onder doen en dan moet je gaan instoppen. Zo'n dekbed gooi je er gewoon overheen en Jolie pakte het zelf ook makkelijker dan een deken. Jolie stond ook altijd met gaan slapen en die moest je ook niet instoppen. Jolie vindt dat niet leuk, van die weggaandingen. Daar moet je gewoon bij weglopen. Vandaar.
pi_41417102
M@x, kan me indenken dat je opziet tegen het CB-bezoek, maar laat je vooral niet gekmaken! Zo te zien (lezen ) weet jij zelf dat Kai gewoon lekker zijn eigen tempo volgt .

Anitra, wat is een BHS-aanval? Hopelijk kan de kinderarts jullieverderhelpen

Renz, Sara slaapt in een pyjama, met zomerslaapzak, onder de deken. Ik heb dus een gewone deken (zo'n katoenen die je ook bij kleine baby's boven een lakentje gebruikt) in een dekbedovertrek gedaan, en daar ligt ze onder. Ze kruipt er nog vaak op, maar voor wij naar bed gaan dek ik haar altijd lekker onder. Ik maak haar bedje nog steeds zo laag mogelijk op, ik heb d'r nog nooit onder de dekentjes gevonden.
Ik doe boven op de slaapkamers nooit de verwarming aan, ik weet niet waarom, maar vind het 'eng' om dat te doen, alsof het dan te warm zou worden. Daarnaast word ik zelf met hoofdpijn wakker als ik met de verwarming aanslaap, lijkt me voor Saartje ook niet fijn

Bix, fijn dat de operatie zo goedgegaan is bij Piet! En een dikke voor Piet

En om even in de dekentjes/slaapzakjes sfeer te blijven: Wat voor slaapzak voor de winter? Sara ligt dus met pyjamaatje, onder een dun dekentje. Is dan een slaapzak met lange mouwen of korte mouwen?
Momenteel ligt ze nog in een heel dun zomerslaapzakje.

Verder: Sara krijgt weer tandjes, ze poept megaveel, luieruitslag enz, maar ze heeft er verder geen last van. Gisteravond werd ze huilen en snikkend wakker, ze voelde helemaal klam en nat (van zweet) maar niet warm, eerder koud. Gelukkig ging ze na even knuffelen weer lekker slapen
Ze wordt zo leuk, ze kan kiekeboe doen, knuffelen, roept de hele dag 'mama', zo lief
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:18:12 #112
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41417157
We hebben dus vannacht Dreumes nog een extra shirt en sokken aangetrokken . Het is niet normaal, wat een koukleum zeg. En dan denk ik dus dat dat het niet kan zijn, zodat ik pas na een uur geklungel alsnog een extra laag kleding aan ga trekken. En dan is het dus meteen stil....

Aaaaarhg, hoe hardleers kan een mens zijn . Vanmiddag maar eens op zoek naar een hele dikke slaapzak.
pi_41417178
Bix, bedankt voor je uitleg. En fijn dat de operatie voor jullie allemaal goed is verlopen. Hopenlijk knapt Piet gauw weer op

Jadey had ook erg vroeg een dekbedje, formaat 1.50*1.35. Deze had ik gewoon halverwege onder het matras liggen dus echt ver over zich heen trekken kon ze het toen niet. Er onder kruipen heeft ze nooit gedaan, deed ze met een deken al niet, maar daar is uiteraard ieder kind weer anders in. En nu is het net zoals LB beschrijft, er los over heen en ze trekt hem zelf zoals ze zelf het fijnst vindt. Ze heeft inmiddels een groter formaat dekbed en is helemaal verliefd op de grote ervan, de kroelbaarheid zeg maar

Mijn berichtje stond er al even, zie ik nu je bericht staan Leah.
Sokken Dreumesje is echt een koukleum.
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:33:53 #114
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41417253
Fleur slaapt in een pyjama in een slaapzak. Als ze hem wil tenminste. Als ik nsar bed ga leg ik het dekbed over d'r heen en als ze het 's nachts aftrapt en het koud krijgt kruipt ze meestal onder d'r kleedje (schapenvachtje).
pi_41418060
Myrthe sliep ook alweer in een flanellen pyjama onder een dekbed.

Anitra, heb je misschien zo'n aanval gefilmd zodat de kinderarts het zelf kan zien?
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 10:52:22 #116
81992 Githa
pi_41418137
Filmen is een goed idee, vaak gaat die vraag toch komen.
maar Anitra wat eng allemaal ! kan me ook wel voorstellen dat je er niet aandenkt om te filmen, maar misschien kan één van jullie filmen en één zich ontfermen over Djulian en dan de camera altijd standby hebben staan.
Vaak krijg je zelf ook nog eens een beter beeld wat er precies gebeurde en hoelang, want ín een situatie is dat vaak moeilijk te bepalen omdat alles 3 x zolang lijkt te duren
Daarmee wil ik overigens helemaal niet zeggen dat het misschien minder erg is als het lijkt hoor.
Lijkt me ook een goed plan om de kinderarts nog eens te bezoeken, ik zou er ook niet gerust op zijn.
pi_41418445
Fuente bhs is breath holding spell. hij ademt in voor hij wil gaan huilen en blijft dan hangen.

De huisarts zei vorig jaar dat hij het idd een keer op film wil zien omdat hij de aanvallen alleen uit boekjes kent. Gisteren stond de camera er naast, maar je denkt er echt niet aan op dat moment. Iedere keer denk ik weer opnemen want dan kunnen we lten zien hoe ze verlopen, maar het enige wat je doet is roepen dat hij adem moet halen, blazen, water in zijn gezichtje, hem gerust stellen, jezelf onder controle houden want als je in paniek raakt op dat moment heeft hij ook niks aan. Gister was ik trouwens al met beademen bezig bijna en in gedachten ben je al in het ziekenhuis enzo dus die hele videocamera vergeet je dan, ook als je met zijn 2en bent.

Vannacht heb ik ondanks mijn slaapmedicatie geen oog dicht gedaan, telkens zag ik voor me hoe hij in mijn amrne lag, zijn blik, bij elk geluidje via de babyfoon zat ik overend in mijn bed. Ik heb nu zelfs aan Djen d'r vader gevraagd of hij wat weetdie zit in het paranormale gebeuren en is teven bachbloesemtherapeut
  zaterdag 2 september 2006 @ 13:30:46 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41421553
Aniet, Ik herinner me nog heel goed van pasen.. en dat was een lichte aanval. Ik vind het zo rottig want je ziet dat hij er erg last van heeft
ben eens aan het googlen geslagen en schijnt toch een verband te zijn tussen BHS en allergie-en.. met name hooikoorts allergie, wat hij heeft ( zie zijn snelle reactie op het gras hier de vorige keer) Misschien ook iets om aan te kaarten ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41433100
Dat er een verband tussen hooikoorts en BHS was wist ik niet
Vandaag zag je nog steeds aan zijn ogen dat hij gister die aanvallen gehad heeft.

Vanmorgen hebben we zijn nieue bed in elkaar gezet Hij heeft mee geholpen van de wal in de sloot want we konden de schroefjes gaan zoeken onder de kast. Vanmiddag heeft hij er in geslapen en ik was zo dom om te gaan kijken Hij lag toen nog keurig in zijn bed. Daarna klom hij er natuurlijk uit. Na dat ik ook in het bed lag heb ik hem er weer in gekregen en heeft hij idd nog even geslapen. Net ging hij ook netjes naar bed en toen hij net gil gaf ging Rick kijken, maar hij lag er nog keurig in. Wat word hij groot nu het ledikantje weg is
zal straks wat foto's uploaden
  FOK!fossiel zaterdag 2 september 2006 @ 21:49:54 #120
2628 Karin
pi_41435009
Bram slaapt in een pyamaatje (of heel vaak in het shirt wat hij die dag heeft aangehad, zeker als het een Bob de Bouwer shirt is wil hij daarin blijven slapen, ook goed, als het niet te vies is natuurlijk). Onder een peuterdekentje gestopt in een dekbedhoes, ik vind een dekbedje toch nog iets te eng ivm wiegendood.

Peet en ik hebben vakantie en Peet is de zolder aan het opknappen. Ik besta niet meer Bram is alleen nog maar op zolder aan het helpen van de regen in de drup en owee als ik boven kom, dat is niet voor mama's, alleen voor jongetjes en papa's. Hij wou zelfs niet mee boodschappen doen, op zich ook wel eens lekker om in een half uurtje klaar te zijn.
Peet heeft op zolder een hele doos met stekkerdozen staan en Brams obsessie voor die dingen is alleen maar groter geworden, hij kan zich er uren mee vermaken. Als ik in huis iets met een elektrisch apparaat moet doen dan gaat hij snel zijn eigen stekkerdoos met knopje halen want dat moet er altijd tussen. Zelfs mijn haar fohnen wordt een hele happening zo
Zo is hij ook altijd bij mijn ouders in de tuin bezig met tuinslangen. Omdat mijn ouders nogal een tuin hebben hebben die heel veel tuinslangen die op allerlei manieren gekoppeld kunnen worden. Het mooiste is nog als de pomp eventjes aangaat, maar daar is het helaas geen weer meer voor. Ik moet binnenkort echt even het fototoestel meenemen.
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:55:49 #121
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41435186
Geweldig Karin!! Leuk is dat hè, als kleine jongetjes echt van die mannendingen willen doen.
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:03:03 #122
3142 m@x
pi_41435470
Hier zijn ook de vrouwendingen nog een groot succes hoor . Kai heeft een theeserviesje en elke dag moeten we theedrinken en zijn pop gaat mee in bad en wordt daarna netjes afgedroogd en ingesmeerd en man, wat poept die pop een hoop. Tig schone luiers per dag
  FOK!fossiel zaterdag 2 september 2006 @ 22:07:59 #123
2628 Karin
pi_41435670
Ja echt heerlijk om te zien. En hij wordt zo groot opeens. Gaat een heleboel dingen helemaal zelf doen. Zelf naar de wc en zijn billen afvegen, zelf even wat van boven halen (is niet goed voor mijn hart dat zelf die trap op en af maarja ik moet hem af en toe wel het vertrouwen geven), zelf een beker limonade maken, zelf koffie zetten voor papa en mama etc etc. En ik mag niet eens mee om te kijken hoe goed hij het allemaal kan, het moet "helemaal zelluf".

Hahahaha Max, ja die poepen een hoop hoor die poppen!
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:21:09 #124
3011 E.T.
pi_41436126
Ik heb laatst maar een pak kleine luiers gekocht voor de pop Niet dat ze elke keer een nieuwe luier krijgt, maar zo krijgt 't arme kind ook eens wat schoons om d'r billen met plakkers die ook nog plakken

Zelf doen en helpen is hier ook zo'n hot item.. en als het dan niet 'zelf' kan dan toch op z'n minst samen
Zo heeft ze vanmorgen geholpen met het in elkaar zetten van d'r nieuwe grote bed We hebben het ledikantje nog even in d'r kamer laten staan.. als ze daar in wil slapen, ook prima.. Maar sinds het nieuwe bed staat is ze er niet meer uit te slaan Om 10 uur vanmorgen wilde ze al wel weer slapen (maar niet echt hoor!). Ik moest nog wel vanmiddag even naar Ikea heen en weer, want ik had nog geen hoeslakens, dus nog maar even een ledikant-lakentje erom voor de middagtuk. (vraagje voor andere meegroeibedje slapers: hebben jullie nog een molton er om heen, en zo ja, waar hebben jullie die vandaan? Die van ledikant passen niet, peutermaat van de Hema lijkt me veel te groot).

Ze heeft heerlijk geslapen, en ligt nu ook weer heerlijk Morgen ledikantje uti elkaar slopen, geloof niet dat dat nog problemen gaat opleveren
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:22:18 #125
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41436165
M@x

Freek doet niet aan vrouwendingen, gelukkig wil ie wel iedere dag lippenstift op, dat scheelt weer .
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 september 2006 @ 22:27:26 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41436372
ET, geen molton hier... maar ik was eigenlijk van plan om gewoon om de markt een lap moltonstof te halen en die onder het hoeslaken te leggen.
pi_41436390
Kai

Hier zijn we vanavond even onbeschaamd trots op Myrthe (die nietsvermoedend ligt te slapen ). Ze heeft haar eerste Nijntje getekend!! Ik zei toch pas al iets over het continu onderschatten van je kind (alleen anders geformuleerd)? Dit hadden we allebei echt nog niet verwacht.
links papa's Nijntje, rechts die van Myrthe

nog iets ernaast tekenen

close-up van Nijntje
  FOK!fossiel zaterdag 2 september 2006 @ 22:28:53 #128
2628 Karin
pi_41436436
Fijn dat Saskia meteen in haar bedje wilt! Daar willen we natuurlijk wel een foto van!

Hahahaha Freek! Herkenbaar ook, daarvoor heb ik een Labello in de badkamer liggen. Peet was zich laatst rotgeschrokken "kijk papa stippelift op".
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:30:44 #129
3142 m@x
pi_41436505
Vergat ik helemaal het lippenstift- en nagelvijlritueel wat hier elke dag plaats moet vinden. En als zijn haren worden geborsteld moeten die van mama ook gelijk worden gedaan. Haarspeldjes zijn prachtig, alleen jammer dat ie het met z'n worstenvingertjes nog niet zelf kan.
  Jubileum moderator zaterdag 2 september 2006 @ 22:31:39 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41436543
Wow Myrthe! Dat is echt onwijs goed zeg! Ik sta werkelijk waar paf

ET ik heb een volwassen moltonlaken in 2 stukken geknipt en netjes gezoomd.
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:32:37 #131
3142 m@x
pi_41436576
Wow Myrthe, wat knap zeg
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:33:14 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41436599
Myrthe kind wat doe je

Jolie was twee weken gelden nog verbaasd dat als iemand anders een potlood pakt er herkenbare dingen op papier kunnen komen te staan.
  FOK!fossiel zaterdag 2 september 2006 @ 22:34:05 #133
2628 Karin
pi_41436626
Wat ontzettend knap van Myrthe!
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:35:55 #134
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41436695
Jemig de pemig Myrthe!!! Wat goehoed!!!
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:40:09 #135
3011 E.T.
pi_41436862
Myrthe, wat knap!

Moet wel lachen om de 'meidendingen' die de jongens hier uithalen hoor

Zal idd ook maar zelf aan 't knutselen gaan voor een molton idd..
pi_41436957
Er is gelukkig geen foto gemaakt van mijn gezicht

ET ik heb wel een waterdichte molton van de Hema gehaald, formaat ledikant of peuterbedje (heb 'm niet bij de hand, ligt in Myrthe's kamer), voor het middelste deel van het matras. Die ikea-matrasjes zijn veel dunner dus ik denk dat de molton wel past, en anders moet-ie maar gewoon in het ledikantje gebruikt worden.
pi_41437036
Wow wat knap van Myrthe zeg ! Hier komen we nog niet verder dan wat krassen en dat is al een heel gedoe meestal. Ik geloof niet dat 'onze' Myrthe artistiek is aangelegd op het gebied van tekenen. Muziek maken kan ze wel heel goed, inclusief zingen in de microfoon. Maar 'jouw' Myrthe tekent al beter dan ik kan, dus dat is echt heeeeeeeel knap !
pi_41437306
Myrthe wat goed
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 22:58:03 #139
81992 Githa
pi_41437556
Myrthe echt super goed hoor !
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:06:02 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41437833
Myrthe wat mooi
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:11:18 #141
3011 E.T.
pi_41438050
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:28 schreef Karin het volgende:
Fijn dat Saskia meteen in haar bedje wilt! Daar willen we natuurlijk wel een foto van
Geen zin om 't kabeltje te zoeken
  zaterdag 2 september 2006 @ 23:58:55 #142
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41439871
Wauw Myrthe dat zie ik Zoë echt niet doen
pi_41443197
Myrthe wat onwijs goed van je
  zondag 3 september 2006 @ 02:14:04 #144
105888 renzell
pi_41443325
Myrthe, wat knap!!! Ik sta echt versteld! En wat ben je lief en leuk, je kijkt zo wijs op die bovenste foto.
  zondag 3 september 2006 @ 02:17:47 #145
105888 renzell
pi_41443365
Fuente; voor de winter zou je dus de combisleeper kunnen nemen, Bix en Spuuglokje hadden het daar op de vorige pagina over. Fijn dat Saar het zo goed doet! Hoeveel tandjes heeft ze nu?

Sowieso: hoeveel tanden en kiezen heeft het melkgebit eigenlijk? Juul heeft bijna alles al denk ik. daar past zowat geen kiesje meer bij (zo lijkt het tenminste).
pi_41445396
Myrthe, wauw! Wat een supertekening, wat lief

Renz, Sara heeft nu in totaal 7 tanden, 4 boven, 3 onder. Hoeveel er in totaal moeten heb ik eigenlijk geen idee van

Zo'n combisleeper is idd misschien een goed idee, vooral omdat mevrouw al zovaak boven de dekens kruipt Het nadeel vind ik alleen de kosten, en dat je er sowieso 2 moet, want als er 1 vies is, is 'ie nooit binnen een paar uur droog
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_41445450
Volgens mij staat in het groeiboekje van het CB een overzicht van het melkgebitje.
Volgens mij heeft Morris van de week zijn achterste kies of kiezen. Dus er kan nog wat komen Renzell!
pi_41445484
fuente, voor de was-overbrugging is een gewone winterslaapzak echt wel goed genoeg hoor. ik heb er een paar in verschillende diktes, en als ik 't idee heb dat het echt nog te koud is leg ik er een dekentje overheen (nadat ze in slaap gevallen is).

myrthe, ik zit hier ook echt met openvallende mond te kijken, echt super knap!

renzell, volledig melkgebit bevat per kaak volgens mij: 4 voortanden, 2 hoektanden, 4 kiezen. dus achter iedere hoektand nog 2 kiezen.
pi_41445675
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:51 schreef bixister het volgende:
fuente, voor de was-overbrugging is een gewone winterslaapzak echt wel goed genoeg hoor. ik heb er een paar in verschillende diktes, en als ik 't idee heb dat het echt nog te koud is leg ik er een dekentje overheen (nadat ze in slaap gevallen is).

myrthe, ik zit hier ook echt met openvallende mond te kijken, echt super knap!

renzell, volledig melkgebit bevat per kaak volgens mij: 4 voortanden, 2 hoektanden, 4 kiezen. dus achter iedere hoektand nog 2 kiezen.
Dus dan heb je een combisleeper en een dikke winterslaapzak voor de overbrugging? Is het overwegen wel waard idd, Sara kruipt zovaak onder de dekens vandaan dat het in de winter waarschijnlijk te koud wordt.
Sara
Merel
Ukje
pi_41446049
yep. (nou ja, een paar verschillende winterslaapzakken ter overbrugging dus eigenlijk).
pi_41447006
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:21 schreef E.T. het volgende:
(vraagje voor andere meegroeibedje slapers: hebben jullie nog een molton er om heen, en zo ja, waar hebben jullie die vandaan? Die van ledikant passen niet, peutermaat van de Hema lijkt me veel te groot).
Heeft de Hema Molton in peuterbedmaat dan?? Dat wist ik niet, ben ook op zoek namelijk

Myrthe wat knap zeg
  zondag 3 september 2006 @ 11:45:50 #152
3011 E.T.
pi_41447120
quote:
Op zondag 3 september 2006 11:39 schreef danosa het volgende:

[..]

Heeft de Hema Molton in peuterbedmaat dan?? Dat wist ik niet, ben ook op zoek namelijk

Myrthe wat knap zeg
Eerlijk gezegd zou ik 't niet weten
Dat nam ik eigenlijk gewoon aan, aangezien ze ook hoeslakens en dekbedden enzo in peutermaat hebben.

Saskia heeft trouwens heerlijk geslapen in d'r grote bed.. Half 10 werd ze pas wakker.. (minstens een uur later dan normaal)
Waarschijnlijk heeft ze in d'r nieuwe bed toch ff meer ruimte, volgens mij werd ze ook vaak wakker in d'r ledikantje doordat ze d'r hoofd stootte en nu is dat niet meer.
Het uit elkaar halen van 't ledikantje ging nog niet helemaal zonder slag of stoot vanmorgen, ledikantje moest eigenlijk nog blijven
pi_41447312
Fijn dat ze zo heerlijk heeft geslapen!

Hier hebben we het ledikantje gewoon weggehaald en het nieuwe bedje er voor terug gezet. Ze was erbij dat we het peuterbedje in elkaar gingen zetten dus feest was het sowieso. Ze vond het absoluut geen probleem, heb haar nooit weer over haar oude bedje gehoord.
  zondag 3 september 2006 @ 13:08:20 #154
105888 renzell
pi_41448937
Dan mist Juul er inderdaad nog een paar. Volgens mij heeft ie nu al zijn tanden en heeft ie 6 kiezen.

Wat fijn dat Sas zo goed heeft geslapen, tot half tien! Heerlijk!!!
pi_41449076
ET, heerlijk dat ze zo goed geslapen heeft!

Even een vraag over slapen. Hoeveel sliepen/slapen jullie kids met 1 jaar? Sara sliep altijd 2 keer, tot voor 2 maanden terug zelfs nog 3 keer.
Ze sliep 's morgens vaak bijna 3 uur, en 's middags nog es 2 uurtjes. De laatste 2 dagen is het echter drama, ze is wel moe 's ochtends maar slapen, ho maar. Zou het nu tijd zijn voor 1 slaapje? Ze kwam gisteravond ook moeilijk in slaap (2 uur lang liggen donderjagen) en uiteindelijk heeft ze gister overdag wel 2 keer geslapen ('s morgens 1 uurtje, 's middags 3 uur). Zou ze gewoon minder moeten slapen?
Sara
Merel
Ukje
pi_41449080
ik kon toen geen peutermaat molton vinden bij de hema. piet heeft daarom een te grote (1persoons) molton, het overbodige deel zit onder z'n matras gevouwen. maar misschien knip ik 'm nog een keer beter op maat, het is toch wat propperig allemaal.
  zondag 3 september 2006 @ 13:16:31 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_41449141
aaaah, Saskia ook al in een groter bedje Liam moet er nog heel even op wachten, maar zijn ledikantje is best groot. We krijgen het oude blauwe ikea bedje van een vriendin, zo'n meegroeibedje. zo leuk vind ik die! Als zometeen de bijkeuken af is kunnen we aan Liam's kamer gaan denken, maar das ook best nog wel een werk en een toestand en kost geld... dus enfin...

wil wel ff foto van Sas in d'r nieuwe bedje
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 september 2006 @ 13:25:05 #158
3142 m@x
pi_41449339
Dat zou best kunnen hoor Fuente. Kai was volgens mij net zo oud als Sara nu is toen hij overging naar één slaapje. Vanaf dat moment hebben we hem 's avonds ook wat eerder in zijn bed gestopt om de overgang niet te heftig te maken.
pi_41449562
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:25 schreef m@x het volgende:
Dat zou best kunnen hoor Fuente. Kai was volgens mij net zo oud als Sara nu is toen hij overging naar één slaapje. Vanaf dat moment hebben we hem 's avonds ook wat eerder in zijn bed gestopt om de overgang niet te heftig te maken.
Toch maar es proberen dan, kan natuurlijk nooit kwaad. Eerder naar bed 's avonds lukt waarschijnlijk niet, tot voor 2 dagen terug lag Sara er om 18:45 in Ze sliep echt ontzettend veel, maar dat is er nu dus wel vanaf
Sara
Merel
Ukje
  zondag 3 september 2006 @ 13:36:57 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_41449609
zoals m@x het deed deden wij het ook
stormy waters...
sailin'
pi_41450631
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:08 schreef renzell het volgende:
Dan mist Juul er inderdaad nog een paar. Volgens mij heeft ie nu al zijn tanden en heeft ie 6 kiezen.

Wat fijn dat Sas zo goed heeft geslapen, tot half tien! Heerlijk!!!
6 kiezen
Djulian heeft er 4, op welke leeftijd moeten er nog meer komen dan, want ik dacht dat het er voorlopig maar 4 bleven.

Djulian slaapt geweldig in zijn nieuwe bedje Hij is helemaal trots
  zondag 3 september 2006 @ 14:33:06 #162
3142 m@x
pi_41450911
Kai heeft er ook pas 4 hoor. Althans, ik heb eigenlijk al een tijd niet meer gekeken hoe het zat met de tandjes en de kiesjes. Het risico op tandafdrukken in mijn vingers is mij te groot

Knap hoor dat al die kindjes zo makkelijk wennen aan hun nieuwe bedjes. Hier zit het er voorlopig nog niet in. Ik wil in ieder geval wachten tot Kai loopt en misschien dat ik dan nog wel even wacht. Hij wordt al zo snel groot. Vanmorgen heeft hij de hele ochtend zitten puzzelen. Elke keer als hij het juiste stukje in het juiste vakje had gepast kwam er een heel trots "Ngeen" (nog één) uit
  zondag 3 september 2006 @ 14:37:36 #163
24188 Belana
kloon van belana
pi_41451008
nou dat vind ik dus heel knap van kai, want Liam kan dat niet hoor

die laatste kiezen krijgen ze rond hun 2e jaar. Liam heeft ze nu allemaal. (de laatste 2 ongemerkt)
stormy waters...
sailin'
pi_41451043
heerlijk als ze zelf zo trots zijn

Ja het gaat gelukkig vrij makkelijk, we hadden erger gedacht want hij wil alles zien en weten, maar hij weet dat dat zijn bedje is en slaapt dus netjes er in en toen hij wakker was vanmorgen bleef hij er in zitten tot Rick hem kwam halen
pi_41451050
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:37 schreef Belana het volgende:
nou dat vind ik dus heel knap van kai, want Liam kan dat niet hoor

die laatste kiezen krijgen ze rond hun 2e jaar. Liam heeft ze nu allemaal. (de laatste 2 ongemerkt)
En zijn dat dan er weer 4?
pi_41453055
Ik heb peutermaten van de hema. Molton aan de ene kant en van dat antidoorlekspul aan de andere kant. Die heb ik dus altijd onder de gewone hoeslakens gehad. Ik koop al het beddengoed in peutermaat bij de hema. Zo leuk daar

Jans ligt al vanaf half 2 te slapen. Ze is helemaal op. Vanmorgen maakte Bo haar alweer wakker om 7 uur Gisteren smiddags niet geslapen. Vanmorgen om half 8 alweer aan de spelletjes. Nou laat ze maar ff nu. Dan vanavond maar weer ietsie later, maar wakker maken vind ik ook altijd zo zielig.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 3 september 2006 @ 19:13:53 #167
105888 renzell
pi_41458132
Juul slaapt al heel lang maar 1 keer overdag. Ik denk al vanaf ongeveer 10 maanden. Hij sliep en slaapt echter wel lang. Vroeger soms wel 4 uur! Nu meestal 2,5 of maximaal 3. Lastig altijd, zo'n overgangsperiode. Ik zou ook zeggen; 's avonds iets eerder als er 's middags een slaapje af gaat. Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 03-09-2006 19:38:40 ]
  zondag 3 september 2006 @ 19:43:34 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_41458744
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:39 schreef Anitra het volgende:

[..]

En zijn dat dan er weer 4?
ze hebben in totaal uiteindelijk 8 kiezen. meestal komen de voorste 4 eerst en dan weer ff wachten en dan de achterste. dus die laatse 4 komen vanaf ongeveer hun 2e jaar, maar kan uiteraard ook wat later. of bedoel je dat niet?
stormy waters...
sailin'
pi_41459468
Mijn kleine peuter is vannacht voor het eerst zonder luier naar bed geweest op eigen verzoek en dat ging super! Nu is hij weer, ik ben benieuwd
Saartje
pi_41459493
Ja dat bedoel ik idd, ik wist helemaal niet meer dat er nog een stel aan kwam
Nu kan ik het iig inde gaten houden
Djulian was enorm snel met zijn eerste tandje 7 weken maar met de rest van de tanden is hij veel langzamer want zijn hoekt tanden zijn er nog niet zo lang en dacht dat de hoektanden de laatste waren, maar er komt nog meer dus.

Maniki-neko wat goed!
pi_41459539
Over die kiezen: je hebt de 12/13 jarige kies, die komt rond het 12e of 13e levensjaar en de verstandskies, die komt (als ie überhaupt komt) rond je 20e levensjaar.
  zondag 3 september 2006 @ 20:13:05 #172
3142 m@x
pi_41459657
Hoera voor de peuter Het lijkt wel of er een zindelijkheidsgolf aan de gang is hier. De één na de ander hoeft geen luier meer. Knap hoor.

Kai heeft vanmiddag besloten dat hij een leeuw is. Hij gromde en als je hem dan riep en met zijn naam aansprak keek hij heel verontwaardigd en zei hij alleen maar "lllllllllleeuw"

[ Bericht 8% gewijzigd door m@x op 04-09-2006 07:37:37 ]
  zondag 3 september 2006 @ 20:17:30 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_41459811
hahahahaha die Kai

Hier ook een kindje wat op de wc plast... af en toe dan maar we vinden het heel knap!
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 september 2006 @ 20:26:54 #174
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_41460098
Hier zijn Sverre (net 4) en Lune (bijna 3) ook van de luiers af. En dat kan ineens en heel snel gaan. Sinds begin juli begon Lune met op het potje plassen en toen volgde grote broer ook maar. Die zag natuurlijk al die lekkere belonings-snoepen en cadeuatjes langskomen. En na zeven droge dagen direct de nachten erachteraan geplakt zodat ze eigenlijk binnen een maand dag en nacht zindelijk zijn. De afgelopen weken zijn we op vakantie geweest in Normandie en hebben we in de tent geslapen (lune dus op het laatste moment ook op een luchtbed ipv het geplande campingbed) maar het is super gegaan. Geen enkel ongelukje snachts en overdag slechts een keer bij Lune. Overigens haal ik Lune savonds nog uit bed om nog een keer te gaan plassen en bij Sverre hoeft dat niet, die regelt het allemaal wel zelf, hij heeft dan ook nog het potje op zijn kamer staan omdat hij op zolder slaapt.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  zondag 3 september 2006 @ 20:46:40 #175
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41460846
Nou da's helemaal lekker toch Genuivere!

Wij waren Jolies oude kleren aan het uitzoeken vanavond en d'r kamer aan het opruimen. Jolie kan daar normaal niet zo goed tegen. Dan wil ze steeds dingen terugleggen. Maar ze heeft zich nu heerlijk vermaakt

Maar tijdens het opruimen kwamen we tot een merkwaardige ontdekking. In een doos onder haar bed vonden we acht sokken. Twee van mij en zes van mijn vriend. Jolie keek naar de grond toen we vroegen waarom ze die sokken had gepakt. Ze moet ze steeds op andere momenten hebben gepakt. Het klopt ook want mijn vriend had mij een tijdje terug verweten dat ik zo'n sloddervos was. Maar die sokken lagen dus gewoon onder haar bed. Ze werd vreselijk kwaad toen we ze bij de was deden. Ze huilde echt hard 'bent mij soks van mij ai lof joe toetoe' (dat zijn wij) Ik vind het zo'n gek iets. Zal wel bizar peutergedrag zijn maar ik snap gewoon niet waarom ze zoiets doet???
pi_41460957
Lijkt wel of ze gewoon iets van jullie in haar kamer wil hebben. Dat jullie zeg maar een beetje bij haar zijn.

Die foto is trouwens echt heel erg grappig
  zondag 3 september 2006 @ 20:55:57 #177
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41461199
Ja misschien maar ja ik ben er eigenlijk altijd. Ze kan me altijd roepen. En mijn vriend is er tegenwoordig ook heel vaak. En wat moet je dan met sokken in een doos onder je bed?
pi_41461601
Hahaha Jolie met verzameldrang
Jongste van mij heeft het met knuffels. Alle knuffels die hij in huis vind móeten in zijn bed andersis het schreeuwen. OP een gegevenmoment was het bed niet meer te zien onder alle knuffels. Ik ben toen steeds de onderste weg gaan halen zodat het er langzaam steeds minder werden zonder dat het opviel
Saartje
pi_41462002
Dat moet je helemaal niet willen weten denk ik Luchtbel

Wat goed, al die zindelijk-wordende-kinderen hier!
  zondag 3 september 2006 @ 21:29:43 #180
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_41462520
Wat knap zeg, van Myrthe, wat een mooie tekening!

Voor het meegroeibedje heb ik een molton bij Prenatal of bij de Hema gekocht. Prenatal heeft ze wel, maar zijn volgens mij duurder dan bij de Hema.

Moeten die 2e serie kiezen rond het 2e jaar doorkomen? Grappig om te lezen. Hier gaat dat toch niet op, Judith was heel laat met de tanden. Ze heeft nu dus ook nog maar 4 kiezen. Maar misschien dat er toch wel wat aankomt, laatst was ze een aantal dagen wat hangerig en koortsig.
En dan die 12/13-jarige kiezen? Die kwamen bij mij op m'n 18e/19e erdoor. Verstandskiezen heb ik (nog?) niet. Heb je een linkje over die kiezen, Leintjeuh?

En wat ziet Jolie er potsierlijk uit!
pi_41463081
http://www.gaba-bv.nl/community/juniors.html Die kiezen heten de tweede molaren...
pi_41463188
Oh en als je al die namen voor de tanden en kiezen moeilijk vindt, wikipedia is er wel duidelijk over.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 september 2006 @ 00:05:58 #183
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41469037
Isa is steeds na haar middagslaapje droog en gaat dan op het potje plassen. Ze gaat overigens wel vaker op het potje of de wc, maar dan komt er niks... ze probeert wel, getuige de scheetjes die ze laat

Tekenen zoals Myrthe, lukt haar nog niet! Springen doet ze wel

Ik ben gewoon heeeeeeeeeel trots op mijn kleine meis (en nu een beetje beïnvloed door alcohol )
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 09:42:34 #184
81992 Githa
pi_41474874
Jordy laat het bij zijn onderste 2 snijtandjes, ik geloof dat hij het wel voldoende vindt
  maandag 4 september 2006 @ 11:39:50 #185
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41477402
Wat veel zindelijke kindjes weer en kindjes in peuterbedjes Wat worden ze toch snel groot!

Myrthe wat een mooie nijntje kan je tekenen! Echt super knap!

Githa, de rest van de tandjes zullen vast ook nog wel komen. Hoe lang is het nu geleden dat ie die eerste 2 tandjes kreeg?
©Dumbo
  maandag 4 september 2006 @ 13:06:23 #186
105888 renzell
pi_41479674
Ja Githa, je weet het zelf ook wel. Ze komen, heus! Maar ik snap ook heel goed dat je wilt dat ze NU komen hoor.
Juul heeft dus inderdaad volgens mij al 6 kiezen. Ik wist helemaal niet dat dat vroeg was. Ik durf trouwens ivm het gebijt (blijkbaar heel erg grappig ) niet uitgebreid te checken. Ach, we zien wel. Het maakt ook niet uit. Al vind ik het wel heel bizar hoor, die grote verschillen.
  maandag 4 september 2006 @ 13:12:03 #187
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41479771
Jolies oppas is weer terug van vakantie en Jolie viel d'r echt in d'r armen vanmorgen. Ze had het er ook al over bij het opstaan vanmorgen. Het is best goed gegaan de afgelopen twee weken met heel veel hulp en Jolie heeft goed d'r best gedaan. Maar op de aftelkalender kon vanochtend de laatste streep gezet worden. Klaar is het. Volgend jaar plannen we een vakantie op het moment dat zij weggaat vrees ik

Jolie is echt kampioen gekke opmerkingen maken geloof ik.
'Hie(r) zijn je billen mama' 'Achte(r) je'
'Jij en jij bent mij ai lof joe toetoe'
'Ik lus je nou' (ipv ik lust je rauw tijdens stoeien)
'Hant omhoog of niet' (ipv handen omhoog of ik schiet )

Oh en gister vond ze ineens een andere regenjas raar. Ze heeft er eentje maar die was nog nat en we pakten een andere. Ging ze hem helemaal verfrommelen en er aan likken 'dit bent niet te jas, dit bent een tas'
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 13:50:48 #188
81992 Githa
pi_41480597
Renzell en Tex, ik weet het ook wel ... en meestal maak ik me daar geen zorgen over, maar soms hé Zeker als het onderwerp daar over gaat
Zijn eerste tandje was er op 15 mei en zijn tweede 2 juni..... Hij is nu net 19 maanden, dus van mij mogen ze komen hoor!
  maandag 4 september 2006 @ 14:03:28 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41480849
Kan ik me wel voorstellen hoor Githa. Maar het zal vast schelen nu er een beginnetje is, of niet? Die eerste 2 tandjes zijn door gekomen, dus de overige tandjes komen heus ook nog wel

Jolie
©Dumbo
pi_41508973
Wat fijn dat de oppas terug luchtbel!

Ik heb een afspraak kunnen krijgen voor Djulian bij de kinderarts, maandag ochtend om 8:15
Dus dat is gelukkig snel.
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:16:38 #191
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41509987
Fijn dat de oppas terug is Luchtbel...
Knap van al die peuters die zindelijk aan het worden zijn....aplausje waard!!
Anitra fijn dat je met Djulian zo snel bij de KA terrecht kan.

Hier net terug van een weekend beurs in Keulen. Dus ik was 3 dagen zonder Fleur. En dat is me zwaar gevallen. Terwijl ik weet dat ze de tijd van d´r leven heeft gehad bij de oppas en geen 1x naar me heeft gevraagd. Maar ik mistte d´r echt enorm...zullenl ook wel de hormomen zijn. Maar op het eind kon ik echt niet wachten tot we thuis waren. En toen ik de sleutel in het slot stak, was ik zooooo blij dat ze nog wakker was. Ze riep al vanuit d'r bedje. Snel naar boven en tegen alle principes in uit bed gehaald en lekker met d'r gekroeld. Toen ze papa hoorde is die ook geroepen en naar boven gekomen. Even met zijn drietjes weer van elkaar genoten. Pff, blij dat ik weer thuis ben en geen baan heb waarbij ik meerdere dagen weg moet zijn van mijn druppie.
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:48:45 #192
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41510832
wij worden verkouden voor mezelf niet zo erg, maar Maxim wel. gisterenavond is hij 3 x wakker geworden van...snotneus"? of misschien zere keel? en maar huilen en huilen, gelukkig was hij na ff huilen wel weer af te leiden, maar toch.... en vanmorgen om 5 uur was hij weer wakker.
hij heeft minder eetlust nu, maar verder merk ik weinig tot nu toe.
hopen maar dat het zondag weg is of dat hij nergens geen last van heeft, dan gaan we in het vliegtuig..
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:20:33 #193
156279 Yess
mama van 3
pi_41513362

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 05-09-2006 19:40:29 (niet nodig) ]
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:49:21 #194
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41514153
Hier is mijn manneke vanadaag voor het eerst op de psz geweest en hij vond het leuk
Het was maar voor 1 uurtje en ik mocht erbij blijven, maar hij is heel leuk gaan spelen, ook gelijk met andere kindjes. Hij bleef wel constant chekken of dat ik er nog was. Ook heel lief in een kringetje gaan zitten en een koekje gegeten, natuurlijk pakte hij gelijk 2 koekjes uit de trommel

Hij is heel trots en loopt tegen iedereen te verkondigen dat hij naar school is geweest. Donderdag weer, maar dan mag ik niet meer blijven. Benieuwd hoe dat gaat.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:00:13 #195
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41514450
Ow. EW, spannend. Het zal wel even wennen zijn dat mama er niet bij blijft, maar als hij er eenmaal aan gewend is, dan hoop ik dat ie met net zo veel plezier naar ´school´ gaat als Fleur. In het begin was het altijd even huilen bij het weggaan en zwaaien, maar de leidsters deden het super. Meteen afleiden en de volgende keer wilde ze echt wel naar school. Nu, stuurt ze me zowat naar huis....als ik ze heb gebracht. Ik hoop dat jij dat straks ook hebt. En natuurlijk het plezier bij het ophalen...alle verhalen over al zijn vrienden. Geniet van deze nieuwe fase.
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:05:26 #196
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41514598
Glenn is over het algemeen wel lekker makkelijk af te leiden dus als er al traantjes komen zal dat niet voor lange tijd zijn. En ikzelf heb er geen enkele moeite mee, juist omdat ik 100% zeker weet (okee 99,9% dan ) dat Glenn het er enorm naar zijn zin zal hebben. Vanochtend heeft dat alleen maar bevestigd.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_41521446
Sara was gisteren woedend! Ze wil zelf eten tegenwoordig, dat vinden wij prima. Ze 'schept' het eten van haar bordje en stopt het netjes in d'r mond (nou ja, netjes ). Maar op een gegeven moment gaat ze ermee spelen, waardoor wij gister de boerenkool van de muren konden schrapen. Na waarschuwen en nogmaals met Sara voordoen hoe het ook kan (zonder rond te gooien) pakte papa het lepeltje af. Sara werd woest, haar vuistje ging de lucht in, trillend en al (het was eerlijk waar grappig om te zien) en ze krijste alles aan elkaar. Woedend was ze, en uiteindelijk was ze zo aan het gillen dat ze er bijna in stikte, toen dus eruit gehaald en gekalmeerd, en erna heeft ze zonder problemen haar toetje gegeten. Hoe pakken jullie dit aan? Ze weet hoe ze 'moet' eten, dat doet ze al een paar daagjes lekker zelf, maar als ze ermee gaat gooien dan nemen wij het over, en dan wordt ze dus woedend. Sowieso, als we haar niet zelf laten eten, is ze ontzettend boos, en ik wil het 'zelf eten' ook stimuleren aangezien ze zelf aangeeft het te willen.

En verder, we zoeken 2 buggy's voor mee op de fiets, iemand bekend met deze buggy's? (die helemaal bovenaan staan) http://www.bbiewheels.nl/pagina6.html
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 19:33:48 #198
81992 Githa
pi_41524486
Jordy krijgt van de goed heilig man een keuken

Ik vind hem zo leuk
Ik ging over stag toen Jordy in het speelgoedboek bij de keukentjes "eetuh", "kookuh" bleef roepen ...
Je moet hem zelf nog schilderen of lakken dus dat maakt het alleen maar leuker
Onze huisman
pi_41524512
Oe wat onwijs leuk Githa! Benthe krijgt ook een keukentje met haar verjaardag van opa en oma
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 19:43:22 #200
81992 Githa
pi_41524783
Leuk hé!
Ik had nooit gedacht een keuken te kopen voor zoon lief
Maar hé! als hij hem leuk vindt mag hij er een hebben
pi_41525127
De beste koks zijn nog altijd mannen
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:50:29 #202
3011 E.T.
pi_41527153
Fuente, wij deden ook afpakken als 't spelen werd ipv eten Andere optie wat we hier deden was een vork of lepel in handen geven en wij ook een lepel om te voeren. Zo ging 't ook allemaal wat sneller en was 't op voordat ze kon gaan spelen
pi_41528023
Wat een leuk keukentje!

Bord wegzetten kan ook nog, of minder eten tegelijk geven (en daarna weer wat opscheppen).

Fijn dat het zo goed ging EW!
Myrthe ging vandaag ook voor 't eerst weer sinds de vakantie, ze was helemaal blij. 'Mama nu naar huis!' en bij het ophalen 'Nee, blijven!' Dus ik uitleggen dat ze vrijdag weer mag, 'Nee elke dag!' Dat ze het naar de zin heeft is wel duidelijk dus.
pi_41528063
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:50 schreef E.T. het volgende:
Fuente, wij deden ook afpakken als 't spelen werd ipv eten Andere optie wat we hier deden was een vork of lepel in handen geven en wij ook een lepel om te voeren. Zo ging 't ook allemaal wat sneller en was 't op voordat ze kon gaan spelen
Zo hebben wij het uiteindelijk met het toetje ook gedaan, dat ging inderdaad perfect.
Maar als ze zo woedend is, wat doe je dan? Ze ging echt over de rooie, liet zichzelf er bijna in stikken
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 21:12:17 #205
81992 Githa
pi_41528077
Poemojn, wat fijn dat ze het zo goed naar haar zin heeft...als je ze er naartoe moet slepen lijktme ook geen pretje
  Jubileum moderator dinsdag 5 september 2006 @ 21:13:48 #206
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41528138
Wat een ontzettend leuk keukentje!! Geweldig Githa, wat zal hij blij zijn!

Jeroen is vanmorgen even met Iris naar de huisarts geweest want ze gaf aan dat het plassen heel erg pijn deed. Echt ze maakte er helemaal huilende geluidjes bij, heel erg zielig.
De huisarts kon geen blaasontsteking constateren, het is waarschijnlijk een schaafwondje o.i.d. van het te hard afvegen ofzo. Iris was helemaal een beetje teleurgesteld: "krijg ik nou geen vieze medicijntjes?"
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:16:40 #207
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41528269
ik weet t nog niet zeker, maaf het ziet er bijna naar uit dat maxim waterpokken heeft. aantal symptonen komen ergb verdacht overeen. volgende probleem, we gaan zondag op vakantie met het vliegtuig, en ik neem aan dat waterpokken niet zo snel over gaan, of wel?

als het morgen nog zo is misschien had hij wel een allergische reactie vandaag gaan we naar de ha.
hij zit er ook aan en zegt dan au ....
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 21:16:49 #208
81992 Githa
pi_41528273
Oe, maar een schaafwondje kan zeker zo zeer doen bij het plassen.
Hopelijk is het snel over
Teleurgesteld dat ze géén vieze medicijntjes krijgt ... Tja, dat kan natuurlijk ook!

Jeetje Martineke, als het idd de waterpokken zijn dan is dat vrijdag nog niet over nee
Hopelijk kan de vakantie wel doorgaan...zou wel sneu zijn. Fraknrijk was ookal een beetje in het water gevallen, toch ?
  Jubileum moderator dinsdag 5 september 2006 @ 21:20:01 #209
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41528432
Oi als het echt waterpokken is mag je niet vliegen vrees ik. Ik hoop dat het iets anders is voor je!
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:21:26 #210
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41528488
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:20 schreef Yess het volgende:
goh, nu ben ik me toch benieuwd wat hier stond
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:23:18 #211
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41528575
uhm nou dat hopen wij ook dat het wat anders iswe hebben geen annuleringsverzekering afgesloten
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 september 2006 @ 21:24:09 #212
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41528605
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:21 schreef Martineke het volgende:

[..]

goh, nu ben ik me toch benieuwd wat hier stond
Niets wat de moeite van het lezen waard was...

Ik begin me ondertussen wel af te vragen wie die Yess nu eigenlijk is.
  FOK!fossiel dinsdag 5 september 2006 @ 21:30:00 #213
2628 Karin
pi_41528824
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:11 schreef Fuente het volgende:

[..]

Zo hebben wij het uiteindelijk met het toetje ook gedaan, dat ging inderdaad perfect.
Maar als ze zo woedend is, wat doe je dan? Ze ging echt over de rooie, liet zichzelf er bijna in stikken
Wij haalden Bram altijd uit de situatie, dus eventjes op de gang. Ga daar maar even woedend zijn, dat mag best en daarna gaan we gezellig weer naar binnen en proberen we het opnieuw. Erg moeilijk in het begin want die driftbuien leken nog erger te worden maar na een tijdje wist hij het wel, daar even woedend zijn en dan binnen weer normaal doen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 21:31:14 #214
81992 Githa
pi_41528861
Hier doen wij het net zo Karin. Nu is de gedachten aan de gang/hoek al genoeg om tot bedaren te komen.
pi_41531018
Klinkt als een goede oplossing. Maar Sara is net 1, dus of ze dat al snapt...
Lastig hoor, dat ze ineens van die kuren krijgt, het hoort er allemaal bij, i know, maar het is ff wennen
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:25:47 #216
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41531133
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Niets wat de moeite van het lezen waard was...

Ik begin me ondertussen wel af te vragen wie die Yess nu eigenlijk is.
dat vroeg ik me ook al af

Githa wat een leuk keukentje krijgt Jordy wil ik ook wel voor de boys hier, maar papa vind dat niks stel je voor joh, je zoon een keuken geven, dat kan niet he
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 september 2006 @ 22:29:42 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41531336
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:25 schreef Martineke het volgende:

[..]

dat vroeg ik me ook al af

Githa wat een leuk keukentje krijgt Jordy wil ik ook wel voor de boys hier, maar papa vind dat niks stel je voor joh, je zoon een keuken geven, dat kan niet he
Ik vind een keuken stoer! En hier weet hoe er mee om te gaan... Die kan echt lekker koken
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 22:30:31 #218
81992 Githa
pi_41531364
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:25 schreef Martineke het volgende:

[..]

Wat een onzin! ... hier ook een papa die graag jongens dingen voor zijn zoon wil, maaruh Jordy's eigen keuze is nog altijd wel het belangrijkst en dáár zorgt mama wel voor
Ik wil Jordy ook gewoon meegeven dat hij alles mag en kan worden wat hij wil, wat nu nog bestaat uit het kiezen waar je mee wil spelen enzo...

Dus papa van Maxim en Romijn.... keukens voor jongens zijn stoer
pi_41531579
heel leuk keukentje githa, ik vind 'm ook echt wel 't overwegen waard. (dus bewaar je 't nummer nog even? ).

anna speelt ontzettend graag met poppen en popjes momenteel, alleen moeten ze allemaal voortdurend huilen volgens haar. ook van boekjes waarin iemand moet huilen kan ze geen genoeg krijgen, en als er niemand in moet huilen dan maakt zij 't er wel van. oh en ze kan dingen ook ineens heel beleefd vragen, zo grappig. 'anna water, blieft?' 'anna af, blieft?' (komt dat we piet wat aan 't drillen zijn om dingen wat netter te vragen in plaats van commando's over de tafel te slingeren. dat pikt zij allemaal feilloos op. handig! ).
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:38:31 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41531769
Zo'n huilfase heeft Katja ook gehad, met als hoogtepunt het boekje Snuffie van Dick Bruna.

Zo zielig van een moeder die haar dochtertje kwijt is en Snuffie gaat haar dan zoeken. Absoluut Katja's favoriet in haar huilperiode.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_41531818
ah, die houd ik in m'n achterhoofd dan! tnx.
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:41:20 #222
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41531899
Wat een gaaf keukentje Githa!
Noah krijgt ook een keukentje voor zn verjaardag (weet alleen nog niet welke en waar) We waren vandaag even voor schoenen kijken en in die kinderwinkel hadden ze een keukentje staan. Noah ging er meteen mee spelen en groot drama toen we weg moesten..

Micha vindt een keuken geloof ik nog wel okay. Maar Noah heeft vandaag ook een pop gekregen, en daar heeft ie wel iets meer moeite mee. Maar we waren laatst op een verjaardag waar meer kindjes waren en toen zat Noah steeds zó lief met een pop te spelen, flesje geven enzow En als hij het leuk vindt, waarom dan niet? En ter compensatie heeft ie genoeg auto's, en een trein en voetballen, etc
©Dumbo
pi_41531938
Mijn papa was kok en mijn broertje is kok en die zijn heel stoer hoor Martineke
  FOK!fossiel dinsdag 5 september 2006 @ 22:43:37 #224
2628 Karin
pi_41531983
Hahahaha zo is Brams favoriete stukje in Madagascar dat dat kleine beestje moet huilen en dan getroost wordt door het nijlpaard. Het zal wel erg herkenbaar zijn allemaal.

Wij gaan morgen naar de Kermis Vanmiddag was Iris eventjes bij ons en hebben we vast gekeken bij het opbouwen (het is hier om de hoek). Nou ze wilden overal wel in, vooral met zijn tweetjes in de botsauto's en de spin Ik zag gelukkig ook kinder"botsautootjes" staan.
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:50:47 #225
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41532285
Heel mooi keukentje is het Githa

Jolie heeft vanmiddag een klein ongelukje gehad. Een bejaarde vrouw reed over de hak van d'r schoen heen met zo'n scootmobielding en ze viel op de grond. Ik schrok echt heel erg en Jolie ook. Ik dacht echt even dat ze over d'r enkeltje was gereden Uiteindelijk valt het allemaal wel mee. D'r mailloot en d'r schoen zijn kapot en een stukje vel van d'r hak lag los. En ze is echt vreselijk geschrokken, veel gehuild ook vanavond. Gelukkig was het goed afgelopen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:52:34 #226
103793 kozakken
Living the life
pi_41532384
Oh LB en Jolie
Dat zijn hele nare ongelukjes en ik kan me de schrik goed voorstellen. Volgens mij praat Jolie daar nog wel een hele tijd over na, vermoed ik zo.
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:59:12 #227
37150 livelink
pi_41532691
Arme Jolie, dan schrik je je toch wezenloos als je ineens op de grond ligt
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:00:30 #228
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41532765
Ja nou echt hoor. We liepen door zo'n dubbele poort bij de supermarkt. Jolie voorop en die mevrouw dus naast ons. Jolie liep gewoon rechtdoor, ze liep kalm en duidelijk en die vrouw ging naar links en trok echt snel op. Ik weet niet of het snel was maar wel echt supermarkttesnel zeg maar. En ze reed zo m'n kind omver. Jolie stond gelukkig zelf op want d'r been was echt onder dat voorste stuk verdwenen. Daar sta je dan te discussieren met een huilend kind op je arm, met een bejaarde vrouw die d'r adres niet wil geven en Jolie 'mama ik moet echt een beetje huilen nu'
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 23:01:38 #229
81992 Githa
pi_41532833
dat is schrikken LB... gelukkig valt het allemaal mee, maar die scootmobiles zijn soms ook vreselijk gevaarlijk.
Ze rijden vaak behoorlijk door op plaatsen waar dat eigenlijk niet kan en de bestuurders zijn niet altijd even vlug qua reactie.
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:06:40 #230
37150 livelink
pi_41533053
Stom mens
Je zou toch verwachten dat zo iemand zich ook lam schrikt en meteen alles doet om te helpen.
Zinloos om met dat soort mensen nog te discussieren. Ik word zelf dan zo boos dat ik begin te huilen, dus ik hou de eer meestal aan mezelf (heeft me gedurende de jaren overigens een hele hoop geld gekost, dat principe)
pi_41533309
Wat een geluk dat het uiteindelijk emeviel Luchtbel. Ik zou me ook rotgeschrokken zijn. Zo'n scootmobiel is me nogal een gewicht zeg. En dat de vrouw niet direct dr excuus aanbood en vroeg of het ging enzo is helemaal belachelijk
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:13:54 #232
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41533352
Oh nou ik denk dat het er sowieso niet in zat dat deze dame had kunnen helpen, al had ze dat gewild. Maar uiteindelijk ben ik er wel achter gekomen waar ze woont en ik zal morgen wel wat telefoontjes plegen met desbetreffende tehuis. Want die schoenen van 54,95 nog geen twee weken oud, gaan dus mooi wel vervangen worden. We kunnen er gewoon één weg doen. Mijn vriend haalt morgen een nieuw paar maar ik ga absoluut ons geld terug krijgen. Ik kan dan wel gewoon kalm blijven Livelink maar ik ken dat gevoel wel. Het was dat mijn dochter een beetje moest huilen, maar mama is er nog niet klaar mee. Dat idee.
en bejaarde mensen lijken echt iets te hebben tegen ons, ik spaar ze ook niet meer
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:15:43 #233
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_41533433
Je ziet het tegenwoordig steeds vaker dat mensen in de supermarkt gewoon niet kijken .
Ik heb ook al regelmatig lopen schelden in de winkel hoor dat ze gewoon hun karretje vooruit duwen tegen de buggy aan .
Ik haal dan nog net niet uit grrrr en die mensen worden dan boos ja daag
En dan zeggen ze wel eens je moet respect hebben voor ouderen maar soms heb ik dat dus echt niet he
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:16:51 #234
37150 livelink
pi_41533482
Wow, wat goed van jou. Dat zou ik zelf nou nooit durven om er nog achteraan te gaan.

Waren wel sterke schoentjes, als ze Jolie's voetjes zo beschermd hebben. Was duidelijk geen weggegooid geld, die 54,95.
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 23:23:11 #235
81992 Githa
pi_41533737
Groot gelijk LB, ik neem aan dat ze toch ook gewoon verzekerd is...waar doen mensen toch moeilijk over soms
Zo kan ik me nog goed herinneren dat ik met Jordy in de stad liep en de gemeente langs komt rijden in een wagen met zo'n gierton die plots begint te sproeien met een spanwijdte van 3 meter en zo met een grote plens de kinderwagen in, over Jordy heen... Mijn hummeltje van een week of 6 was hij meen ik.
Ik was zooooo boos en alleen omdat die bestuurde reageerde alsof ik maar op de maan moest gaan wandelen met mijn kind.
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:25:47 #236
37150 livelink
pi_41533841
Oh, dat is echt erg, Githa. En gevaarlijk ook nog eens een keer, bij zo'n klein babietje.
Ik geloof dat ik in dat geval er nog wel een klachtenbrief naar de gemeente aan gewaagd had.
Boze brieven en e-mails schrijven durf ik dan wel weer.
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:27:31 #237
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41533914
Nee geen weggegooid geld nee. Ik denk overigens dat ze het wiel niet geraakt heeft maar alleen echt maar de voorkant van dat onderstuk. Ze trok heel snel d'r been terug en stond op. Maar ik ken wat dat betreft echt geen genade als ze Jolie wel echt pijn had gedaan had ze er ook voor moeten opdraaien. Dus ook voor onze spullen. Een ongelukje zit in een klein hoekje maar zo asociaal hard optrekken ineens is gewoon dom en gevaarlijk. Ons probleem wordt dus fijn haar probleem. Een beetje dreigen met politie bellen bleek maakte d'r overigens wel wat spraakzamer Ik weet niet of ik dat echt gedaan zou hebben maar goed je weet maar nooit. hormonen
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:29:08 #238
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41533972
Oh jeetje Githa wat eng en bizar ook. Bah, rot zulke dingen.
pi_41534626
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:33 schreef Githa het volgende:
Jordy krijgt van de goed heilig man een keuken
[afbeelding]
Ik vind hem zo leuk
Ik ging over stag toen Jordy in het speelgoedboek bij de keukentjes "eetuh", "kookuh" bleef roepen ...
Je moet hem zelf nog schilderen of lakken dus dat maakt het alleen maar leuker
Onze huisman

Dat is van een tekening uit een werkboek, daar hebben wij Lara haar keuken uit gemaakt, wat geinig zeg! Tis echt dezelfde! Alleen hadden ze die moppe-kastjes niet meer dus hebben we maar een plank opgehangen.
Bij de Hema heb je rond sint-tijd heel veel leuk houten keukenspul trouwens. Nu ook nog wel wat, maar dan echt taarten met kaarsjes en pizza's enzo.
Screw them.
We're going home.
pi_41534690
Zie je nou Githa
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 23:50:32 #241
81992 Githa
pi_41534751
Toch CarOnline wat leuk!
Het is gewoon een geweldig keukentje hé
pi_41534858
Eh hoezo?

edit: Hoezo Toch?!
En ja, tis een geweldig keukentje. Alleen hebben we nog geen kraan, maar ze mist hem nog niet, afwassen lukt d'r erg goed zonder water!
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 23:55:33 #243
81992 Githa
pi_41534963
In het speeltuinbankje hadden we het erover wie er nog meer zo'n keukentje had, dus zijn we ik gaan zoeken, maar op de foto die je toen plaatste leek het om een ander keukentje te gaan maar dat is dus toch niet zo....
pi_41535085
Nee, tis precies dezelfde, kijk maar naar de la en de ruimte er onder.
En de oven. En de knopjes... Staat die foto nog ergens dan?
Tis echt een succes hier, en niet alleen bij Lara. Als mijn vriendin haar zoon Lara ziet roept ie al meteen: Keuken! Spelen!
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † woensdag 6 september 2006 @ 00:01:05 #245
81992 Githa
pi_41535160
Ja, ik had hem bij de eerste poging al gevonden "zoeken, keukentjes in OUD" je keukentje

Jessie en BE wat een gehuegen
pi_41535394
Ja, ik had al even in het Speeltuinbankje gekeken.
En echt, ik lees hier nooit in dit topic dus het is stomtoeval dat ik hem zag
En Jessie en BE, inderdaad wat een goed geheugen!
Screw them.
We're going home.
  woensdag 6 september 2006 @ 03:22:28 #247
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41539192
hier komen ook wel een keer dingetjes in huis ala keukentje of stofzuigertje of zo. koop het alleen achter zn rug om, en dan staat het er ineens
en maxim vind keukentje ook erg leuk heb ik gemerkt afgelopen weekend in babypark.

ik vrees het ergste met waterpokken en maxim, hij was om 2 uur wakker en riep "mama, au". de vlekken zijn groter geworden op zn borstkas/buik, en hij heeft meerdere vlekken gekregen, in zn knieholte bijv, en bovenaan de wreef van zn voet. en het jeukt ontzettend zo te zien.
verder voelt hij zich prima heb ik het idee, hij zit nu teletubbies te kijken
pi_41540283
Dat is dus precies waar ze beginnen. Balen Martineke Wel slim om de volgende keer een vakantie te boeken met anulerings verzekering Dat is echt het eerste wat ik doe, je weet maar nooit met kinderen.
  woensdag 6 september 2006 @ 08:53:07 #249
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41540649
ja psies, wij moeten nog ff wennen aan het feit dat we kinderen hebben met zn 2en ging dat wel, dan gaan we toch wel weg. maar nu
straks naar de ha om 10.10.
  woensdag 6 september 2006 @ 09:35:36 #250
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41541397
Martineke wat baln dat Maxim waarschijnlijk waterpokken heeft. Zeker ook ivm jullie vakantie Gelukkig lijkt Maxim er (nog) weinig last van te hebben. Beterschap voor hem

CarOnline, waar hebben jullie die bouwtekening voor keukentje dan vandaan? Of is het echt alleen een tekening en moet je dan zelf hout nog aanschaffen (en op maat zagen enzow)? Als het een soort Ikea-achtig bouwpakket is vind ik het wel leuk, maar als we zelf alle planken op maat moeten zagen zie ik het iets minder zitten...
©Dumbo
pi_41541601
tex, houten platen kun je ook op maat laten zagen bij de Gamma e.d. he.

martineke, beterschap voor maxim. en hopelijk blijft romijn nog buiten schot.
pi_41541982
quote:
Op woensdag 6 september 2006 09:35 schreef texelonia het volgende:
Martineke wat baln dat Maxim waarschijnlijk waterpokken heeft. Zeker ook ivm jullie vakantie Gelukkig lijkt Maxim er (nog) weinig last van te hebben. Beterschap voor hem

CarOnline, waar hebben jullie die bouwtekening voor keukentje dan vandaan? Of is het echt alleen een tekening en moet je dan zelf hout nog aanschaffen (en op maat zagen enzow)? Als het een soort Ikea-achtig bouwpakket is vind ik het wel leuk, maar als we zelf alle planken op maat moeten zagen zie ik het iets minder zitten...
Uit een boek, dat je ooit kon bestellen bij 'Kinderen' geloof ik.
Je moet écht alles zelf doen, dus hout meten zagen lijmen vijlen boren en plamuren.
Tis alleen een werk beschrijving. Dan kan je net zo goed voor dat keukentje gaan, dat gaat een stuk sneller!
Screw them.
We're going home.
  woensdag 6 september 2006 @ 10:08:52 #253
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41542159
Ja maar ja ik dacht misschien is het dan een stuk goedkoper
Maar goed, heb nog een paar maandjes

En hoe kom je dan aan de (juiste) handvaten en wasbak, kraan, etc?
©Dumbo
pi_41542335
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:08 schreef texelonia het volgende:
Ja maar ja ik dacht misschien is het dan een stuk goedkoper
Maar goed, heb nog een paar maandjes

En hoe kom je dan aan de (juiste) handvaten en wasbak, kraan, etc?
Nou eh... dit liep op een gegeven moment ook wel in de papieren hoor, het is niet goedkoop. Wat kost dat keukentje als ik vragen mag? Mailen mag ook hoor

De knopjes voor de gaspitjes en het handvatje van de la en het beugeltje van het oventje komen van Ikea, net als het plankje. Het wasbakje is gewoon een rvs schaaltje van Xenos. Kraan hebben we niet.
Het is best veel werk, en je moet wel enig gereedschap hebben.
Screw them.
We're going home.
  woensdag 6 september 2006 @ 10:19:05 #255
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41542388
Dat keukentje in die winkel was 70 euro voor één deel. Dus dan heb je alleen gasfornuisje met oventje zeg maar. Zo heb je allerlei onderdelen, wasmachine, koelkast, wasbak, etc.
Maar goed, kan ook nog op marktplaats e.d. kijken natuurlijk
©Dumbo
pi_41542395
Oh ik zie het al, valt mee hoor! Denk dat wij er 25 euro minder voor hebben uitgegeven, maar wel veel meer werk er aan hebben gehad.
Screw them.
We're going home.
pi_41542459
Deze staat er ook, voor 80 euro incl. alles! Vind deze ook érg leuk!

Screw them.
We're going home.
pi_41542480
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:19 schreef texelonia het volgende:
Dat keukentje in die winkel was 70 euro voor één deel. Dus dan heb je alleen gasfornuisje met oventje zeg maar. Zo heb je allerlei onderdelen, wasmachine, koelkast, wasbak, etc.
Maar goed, kan ook nog op marktplaats e.d. kijken natuurlijk
Ja maar die op speurders is toch totaal zoals afgebeeld? Met wasbak en oventje?
Screw them.
We're going home.
  woensdag 6 september 2006 @ 10:26:39 #259
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41542586
Ja maar dat is een andere dan ik in de winkel had gezien. Op 2e hands sites heb ik zelf nog niet echt gekeken.

Die hierboven is ook erg leuk idd!
©Dumbo
pi_41542617
die githa op speurders had gevonden was dacht ik 85 voor een nieuwe (want op bestelling gemaakt). maar dan moet je 'm nog wel zelf verven (als je dat wil) en accessoires zitten er ook nog niet bij.
  † In Memoriam † woensdag 6 september 2006 @ 10:37:29 #261
81992 Githa
pi_41542863
Neej, klopt!
Maar hij is wel wat groter als het keukentje dat hierboven staat, al vond ik dieook wel héél erg leuk.
Persoonlijk vind ik het leuker en fijner om het zelf te schilderen en assecoires, daar had ik het met mijn vriend nog over.
Voor ons is het een ideale manier om te voorkomen dat Jordy straks met de feestdag overspoelt wordt met "rotzooi" nu kan hij mooi de assecoires vragen
Ja, het kost extra geld, maar dat geld zou toch uitgegeven worden wat wil je ook met 4 oma's en 2 opa's en de nodige (surrogaat) ooms en tantes

Bix, moet ik je het nummer anders vast mailen? .... dan heb je het vast mocht je het nodig hebben.
pi_41542953
is wel makkelijk ja.
  † In Memoriam † woensdag 6 september 2006 @ 11:42:28 #263
81992 Githa
pi_41544549
Done

Martineke, hoe is het bij de huisarts gegaan ?
  woensdag 6 september 2006 @ 12:13:34 #264
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41545441
dit geloof je gewoon niet
om 10.10 bij de ha zijn, maxim om half 10 wakker gemaakt, ik kijken of het erger was geworden....wat denkie? ALLES WEG ok op 3 minibultjes na.
ben wel bij de ha geweest en ze denkt dat hij gewoon een virusje heeft aangezien het begon met beetje verkoudheid, en dan met die bultjes en vlekken als reactie erop
het kon ook 6e ziekte zijn, maar dat ging gepaard met koorts en zo, en dat heeft hij niet.

maar wij zijn in ieder geval blij we kunnen gewoon met zn allen op vakantie.
heb wel een spraytje meegekregen voor het geval zn neus dicht zit als we gaan vliegen, kan ik die open sprayen zodat zn oren niet hoeven te klappen.
  woensdag 6 september 2006 @ 12:31:26 #265
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41545989
Gelukkig maar Martineke voor het instappen al 1 keer sprayen dan is de neusspry goed ingewerkt als je gaat opstijgen.

Githa gaaf keukentje

Jolie meissie wat een toestand
Lb groot gelijk dat je daar achter aan gaat
  woensdag 6 september 2006 @ 12:42:50 #266
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41546296
Wat een meevaller Martineke Fijn dat jullie nu ook gewoon op vakantie kunnen

Oh op bestelling? Dat is wel handig. Ik dact Githa hem gewoon toevallig zo had gevonden zeg maar.
Tja 85 euro vor dat keukentje van Githa vind ik al beter dan die 70 euro voor één onderdeel wat ik had gezien. Omdat deze dus wel groter is. Accessoires hoef ik er ook niet bij, want ik heb liever metalen pannetjes dan houten bijvoorbeeld. Veel leuker om zelf uit te zoeken ook. En idd handig om aan andere mensen te vragen

Maar ik ga nog wel even zoeken en nadenken etc, heb nog even de tijd
©Dumbo
pi_41547443
Scootmobielen Myrthe werd vandaag in de Jumbo ook bijna van de sokken gereden door zo'n ding, die vrouw zag ons nog net op tijd en reed toen maar achteruit een bloemenrek omver.
Hoe is het met Jolie nu? En succes met schadevergoeding krijgen!

Fijn dat je gewoon weg kunt nu Martineke!

Voor de puzzelfanaten: Zeeman heeft nu puzzels vanaf 60 stukjes vanaf 2,49 euro. Misschien leuk om alvast achteruit te leggen.

Hema had altijd leuke metalen pannensetjes Tex!
pi_41548309
achteruit leggen, maak 't ff nog ingewikkelder dan 't al is, poemojn! piet is nu heel trots dat ie puzzels van 12 stukjes kan. en dan liefst 20 keer achter elkaar dezelfde.

wat een verhalen over die scoot-mobielen zeg, heel erg schrikken lijkt me. ook voor de bestuurders in kwestie natuurlijk, eigenlijk onverantwoord om iedereen daar maar mee te laten rijden. of moet men er eerst een soort scoot-mobiel-bewijs voor halen?

fijne vakantie martineke, dat was even een meevaller!
  woensdag 6 september 2006 @ 14:26:35 #269
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_41549185
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:55 schreef bixister het volgende:
achteruit leggen, maak 't ff nog ingewikkelder dan 't al is, poemojn!
LOL

Die scootmobielen, daar blijf ik ook zover mogelijk bij uit de buurt sinds ik er door aangereden ben in een winkel. Bij de kassa viel een man bijna van zijn scootmobiel en greep zich vast aan z'n stuur, waardoor dat ding naar voren schoot. Gelukkig had ik alleen een blauwe knie, een andere mevrouw had met haar voet klem gezeten en moest ermee naar de dokter.
Volgens mij krijgen mensen met een scootmobiel eerst een aantal rijlessen, voordat ze er de straat mee op mogen.
Hoe gaat het nu met de voet van Jolie?
pi_41549187
Het zijn wel veel stukjes ja, en ik heb per ongeluk 99 stukjes meegenomen (ging voor de 60). Dus die kan echt nog een tijdje ongebruikt in de kast liggen.. of er moeten wat oudere kinderen op bezoek komen die het wel leuk vinden.
  woensdag 6 september 2006 @ 14:33:09 #271
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41549390
Geen idee Bix maar als je in mijn ogen niet meer in staat bent om in een auto te rijden, vind ik ook dat je niet in zo'n ding in een winkel kan gaan rijden..... Jolie had vanmorgen al geen pijn meer maar ze begon er wel weer meteen over. Alleen inmiddels doet ze er stoer over hoorde ik net van de oppas. Stoer vertellen dat ze onder 'bjommetje liggen gedaan heeft' duuuuus

Jolie kan niet puzzelen. Niet eens met vier stukjes en ook niet van die puzzel waar je het goede ding in de puzzel moet leggen zeg maar.
pi_41550257
Ik vind het ook maar levensgevaarlijk die scootmobieldingen! Gelukkig heeft Jolie er niks ernstigs aan overgehouden. Ik vind die autootjes waarmee ze op het fietspad mogen rijden ook levensgevaarlijk. Zouden idd wel eens wat meer regels voor mogen komen.

Martineke, gelukkig zijn de bultjes verdwenen en kunnen jullie op vakantie.
  † In Memoriam † woensdag 6 september 2006 @ 15:18:04 #273
81992 Githa
pi_41550643
Martineke dat is goed nieuws Maxim geen waterpokken en jullie toch lekker op vakantie
  woensdag 6 september 2006 @ 15:23:00 #274
103793 kozakken
Living the life
pi_41550801
Het is zo grappig zoals elk kind weer wat eigens kan en andere dingen nog een tijdje achterwege laat. Hier dus een puzzelend kind dat ook redelijk druk is met knippen enzo. En hij praat wel aardig veel en goed, maar als ik hoor wat Jolie allemaal al kan en weet te vertellen. Oh my, dat zie ik Jonne nog niet doen.
(Morgen gaat hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal en ben zo benieuwd of hij daadwerkelijk wel wil spelen met veel andere kindjes of dat hij helemaal in z'n schulp kruipt)
En zoals Kai die ook lekker zijn eigen gang gaat en zich ontwikkelt binnen zijn favoriete vaardigheden ipv de meer geeigende dingen (hoezo nu al lekker zijn eigen ding willen en doen )
  woensdag 6 september 2006 @ 17:21:23 #275
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41554499
ja goed nieuws ja, heb alleen nu wel ontdekt dat hij ze weer heeft. maar nadat ik zn kleren heb uitgetrokken ze ook weer verdwijnen heb een foto kunnen maken, misschien dat iemand iets herkend of zo. vind het raar dat als maxim een virus zou hebben, het verdwijnt en weer terugkomt met warmte.
  woensdag 6 september 2006 @ 17:23:29 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41554566
Zijn het niet gewoon warmte bultjes/vlekjes dan?
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 6 september 2006 @ 19:01:06 #277
81992 Githa
pi_41557666
of heb je misschien ander wasmiddel ofzo? omdat je zegt dat ze verdwijnen als je zijn kleren uittrekt.

warmte/zweet bultjes zou ook goed kunnenn, al moet ik wel zeggen dat ze bij Jordy er anders uitzien, kleine rode bultjes die een plakkaat vormen. Dit is meer een een wit bultje met een rode vlek er omheen.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:04:14 #278
37150 livelink
pi_41557786
Dan kom ik toch weer uit op Netelroos, als ik dit zo zie.
pi_41560195
Is netelroos besmettelijk?

Jadey zit onder de vlekken, we zijn vorige week donderdag met haar naar de HA geweest en die constateerde een of andere schimmel/exceeminfectie. Creme voorgeschreven, maar het helpt niet. De vlekke komen en gaan en steeds op andere plekken. Ik ga morgen gelijk weer een afspraak maken. Ben even gaan googlen, maar het lijkt echt wel op netelroos Het ziet er precies zo uit als op de foto. Is netelroos dan een schimmel of exceem? rot HA

Jolie wat zal je geschrokken zijn. Terecht hoor LB, de kosten van de schoenen moeten terug.

Githa, ik zie hem nu her en der voorbij schieten. Het is een prachtige keukentje!

[ Bericht 16% gewijzigd door danosa op 06-09-2006 20:18:09 (blz gemist) ]
  woensdag 6 september 2006 @ 20:23:26 #280
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41560551
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:23 schreef texelonia het volgende:
Zijn het niet gewoon warmte bultjes/vlekjes dan?
volgens mij niet, die heeft hij ook weleens gehad, maar dat was echt anders.
dit jeukt ook echt, en doet zeer.

netelroos? opzoeken gaat....
komt wel verdacht veel overeen moet ik zeggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Martineke op 06-09-2006 20:34:02 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 20:47:14 #281
3011 E.T.
pi_41561456
Danosa, netelroos is een allergische reactie op "iets".
huisarts nogmaals vragen er even goed naar te kijken en als het goed is krijg je dan druppeltjes (Fenistil).
Overigens kom je bijna nooit achter de oorzaak van netelroos en is het over het algemeen binnen een paar weken over.

Die foto van Maxim, vind ik niet echt op netelroos lijken, eerlijk gezegd. Geen idee wat 't wel zou kunnen zijn overigens.
  woensdag 6 september 2006 @ 20:49:26 #282
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41561546

Dit is Sanne nu deze foto is wel van 3 maanden geleden.
Lekker hoor zo op een terrasje in Giethoorn.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 6 september 2006 @ 20:56:32 #283
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41561842
Danosa, dat van Jadey vind ik er meer uit zien als ringworm. Heb je toevallig katten?
  woensdag 6 september 2006 @ 21:05:17 #284
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41562157
Martineke, zijn het niet gewoon muggenbultjes die gaan jeuken als er kleding overheen schuurt? En als de kleding uit is dat die bultjes rust krijgen?
pi_41563179
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:56 schreef Leah het volgende:
Danosa, dat van Jadey vind ik er meer uit zien als ringworm. Heb je toevallig katten?
Nee gekkie, dat is Jadey niet, dat is een foto gejat van het net, voorbeeld van netelroos
Ik dacht gelijk, verrek ik héb een kat, maar toen gelijk, huh dat is ze niet haha

Maar hoe zit dat dan met ringworm, ben je er bekend mee?
pi_41563354
Leuk om Sanne weer eens te zien Edje
  woensdag 6 september 2006 @ 21:32:44 #287
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41563402
Yep, ik had het al wel eens gezien toen ik nog op het kdv werkte, en ik kreeg het zelf in de zwangerschap van dreumes. Van de net geadopteerde zwerfkat van mijn vriendin
  woensdag 6 september 2006 @ 21:36:23 #288
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41563561
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef poemojn het volgende:
Leuk om Sanne weer eens te zien Edje
Thnxs lang geleden ook weer dat ik op Fok ben geweest.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_41563711
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:21 schreef Martineke het volgende:
ja goed nieuws ja, heb alleen nu wel ontdekt dat hij ze weer heeft. maar nadat ik zn kleren heb uitgetrokken ze ook weer verdwijnen heb een foto kunnen maken, misschien dat iemand iets herkend of zo. vind het raar dat als maxim een virus zou hebben, het verdwijnt en weer terugkomt met warmte.
[afbeelding]
Dylan heeft wel eens twee of drie van zulke 'blaasjes' als hij uit bad komt. Ze zitten dan meestal op zijn borst. Na een uurtje zijn ze ook weer weg, van de warmte denk ik dus. Ze lijken echt precies op de bultjes op jouw foto.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:23:14 #290
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41610255
*Telefoon*

>Spreek ik met de moeder van Jolie?
<Ja daar spreekt u mee.
>U spreekt met Mevrouw Die-en-die van peuterspeelzaal Naam
<Ja?
>Jolie kan vanaf de eerste week van oktober bij ons terecht voor twee middagen, we hebben al een plekje voor haar beschikbaar
<Oh
>Komt dat uit?
<Euh........ja.....
>Nou dan zien we haar graag dan en dan om die en die tijd
<Ja ze zal er zijn
>Leuk! tot dan!
<Ja

Nu al????????????????????????? Ieks! Eng!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 september 2006 @ 10:37:19 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41610587
Ze worden zo snel groot LB...

Martineke, de plekjes van Maxim komen me erg bekend voor. Ik moet alleen even heel goed denken of dat bij mezelf was of bij Isa. Ik kom er nog op terug...

Isa is vandaag met Jet van de Freggels, met die twee staartjes bovenop haar hoofd
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:45:02 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41610768
Heb je Isa nog ingeschreven? Ik weet nog dat je laatst wilde bellen, toch?

Jolie zou eigenlijk pas vanaf februari gaan. Maar mijn vriend wilde graag een andere peuterspeelzaal, dichterbij huis. En niet straks ineens allemaal nieuwe dingen voor haar extra.
Logisch ook, spannend ook.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 september 2006 @ 11:01:07 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41611180
Ik ben gaan kijken met Isa... Maar het beviel mij eerlijk gezegd niet zo. Waarom weet ik niet, kan er niet echt de vinger op plaatsten. Daarbij is ze sowieso al een dag per week op het Kdv, dus voor het sociale hoeft het niet echt. Dus hebben we besloten dat we haar in elk geval niet naar de psz laten gaan.

Nu liep ik toevallig tegen een folder van de overkoepelende organisatie van kdv aan en die blijken op hetzelfde kdv als waar Isa nu op maandag is, ook een soort van psz te doen. Daar wil ik me gaan informeren... Dat is wel iets verder weg, maar voor mij een stuk vertrouwder... Stom he
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:42:19 #294
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41612117
Oke op die manier. En stom? Welnee. Jolie gaat ook niet naar de peuterspeelzaal om de hoek omdat ik daar niks mee heb. Was nog dichterbij geweest en goedkoper. Maar daar wil ik haar niet.

Ik denk dat het voor Jolie wel goed is misschien maar als het niet gaat dan hoeft ze niet.

En toch he, twee jaar is ze al. Maar als ik dan zo'n gesprek heb, of d'r naam op een formulier voor zoiets invul. Dan denk ik iedere keer weer als ik die letters zie, dit is haar naam, op ons adres, dit is mijn dochter. Het is echt.
pi_41627794
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:42 schreef Luchtbel het volgende:
En toch he, twee jaar is ze al. Maar als ik dan zo'n gesprek heb, of d'r naam op een formulier voor zoiets invul. Dan denk ik iedere keer weer als ik die letters zie, dit is haar naam, op ons adres, dit is mijn dochter. Het is echt.
Mooi gevoel vind ik dat! Ik heb het ook als de juf bij zwemmen de namen roept en ik bij Dylan 'ja' moet zeggen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_41628174
Hee wat snel al! En dus toch die andere psz? Hopelijk gaat het goed en valt het je allemaal mee (en Jolie ook)!
Myrthe wilde vandaag weer niet mee naar huis, wilde eerst blijven en daarna wilde ze dan als 2e keus maar naar school..
pi_41628733
En zo kregen we hier gisteren de schoolgids met alle basisscholen van Amsterdam.
Je kan ze vaak al innschrijven vanaf 2 jaar. Ik vind dat echt wel moeilijk. Hoe weet ik nou al bij wat voor soort onderwijs mijn kind zich het beste voelt enzo.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:29:51 #298
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41631812
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:05 schreef Spuuglokje het volgende:
Martineke, zijn het niet gewoon muggenbultjes die gaan jeuken als er kleding overheen schuurt? En als de kleding uit is dat die bultjes rust krijgen?
nee geen muggenbultjes hij had ze ook op zn buik, en dan wel een stuk of 20 bij elkaar. net alsof hij in de brandnetels had gelopen, zo zag het eruit.

het was me indd wel opgevallen dat als ik zn kleren uitdeed en hij dus kon afkoelen, ze wegtrokken. zo ook toen hij in bad zat, toen zat hij onder, was hij er ff uit, waren ze weer weg.
pi_41631861
Klinkt als dezelfde bultjes als Myrthe had Martineke, alleen bij haar jeukten ze niet. Bij warmte kwamen ze terug en als ze weer afgekoeld was trokken ze weer weg.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:38:01 #300
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41632091
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:57 schreef snoopy het volgende:
En zo kregen we hier gisteren de schoolgids met alle basisscholen van Amsterdam.
Je kan ze vaak al innschrijven vanaf 2 jaar. Ik vind dat echt wel moeilijk. Hoe weet ik nou al bij wat voor soort onderwijs mijn kind zich het beste voelt enzo.
Had ik ook. Ik heb dan ook gewacht tot Freek drie en half was voordat we naar scholen zijn gaan kijken. Maar dat zal in Amsterdam niet lukken denk ik?
pi_41632163
Eh nee, daar zijn al wachtlijsten her en der
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')