danosa, het ging om z'n tongriempje: dat was veel te kort. z'n tong zat daardoor erg vast onderin z'n mond: hij kon 'm bijvoorbeeld niet/nauwelijks uitsteken, en ook het puntje niet naar z'n gehemelte brengen om bijvoorbeeld de L/R te maken. niet dat hij er zelf zo'n last van had maar ja, het zou volgens verschillende mensen eigenlijk beter zijn om dat riempje een stukje in te laten knippen. eigenlijk jammer dat we 't niet al veel vroeger hebben laten doen, waarschijnlijk is de borstvoeding bij hem daardoor ook veel slechter gegaan dan wanneer hij niet zo'n strak tongriempje gehad had. maar destijds hadden we 't niet zo in de gaten, althans niet dat het zo extreem was. en later was er ook nooit echt zo'n dringende reden om er wel iets aan te laten doen. maar inmiddels vond de huisarts het ook wel ernstig genoeg voor een verwijzing naar de KNO arts en die vond 't ook een overduidelijk geval van 'even een knipje nodig'. eigenlijk maar een klein ingreepje dus, maar ja het moest wel onder narcose en het levert toch wel de nodige pijn / raar gevoel op. hij heeft gisteren en vandaag nog niks vasts durven eten, alleen wat vla en yoghurt. maar verder gaat 't al snel weer stukken beter vind ik hoor, het doet volgens hemzelf al geen pijn meer. (alleen bij lastige bewegingen zoals kauwen dus nog wel).
maar ik vond 't gisteren inderdaad hartstikke rot om hem zo bang te zien vlak voor de ingreep (in de OK, dat gedoe met 't narcose-kapje). hij was op zich goed voorbereid hoor, maar dat moment kun je ze toch niet echt helemaal op voorbereiden, en 't blijft ook hoe dan ook vervelend zo'n vies stinkkapje waar je gedwongen in moet ademen, en al die vreemde mensen (wel 5 of 6) om je heen. ik vond 't wel erg fijn dat ik er bij mocht zijn tot hij onder narcose was, en dat zelfs z'n beertjes meemochten vond ik ook bijzonder (ze waren wel gisteren nog gewassen, maar over 't algemeen zijn knuffels natuurlijk niet de meest schone voorwerpen). vervolgens mocht ik op een stoel in de uitslaapkamer plaatsnemen en 10 minuten later reden ze piet daar naar binnen, die toen nog sliep, dus ik was er ook weer bij toen hij wakker werd. veel prettiger kun je 't toch niet maken voor die kleintjes. het was allemaal prima verlopen volgens de KNO arts, hij had geen hechtingen hoeven zetten (dat wist ie van tevoren nog niet), we moeten over een week of 6 nog terug komen voor een controle en verder verwachtte hij weinig problemen. maar goed, het wakker worden en de hele nasleep vond ik toch wel erg zielig ook, hij voelde zich echt even erg roten de rest van de dag was er steeds die pijn en dat rare gevoel. ik voelde me vreselijk schuldig en had heel erg zo'n gevoel 'waarom hebben we 'm dit nou toch eigenlijk aangedaan/laten doen, was 't nou wel echt nodig?' maar met wat paracetamol heeft ie gisteren en vannacht wel heel goed geslapen, en vandaag dus al veel minder pijn. hij is vandaag nog wel thuis gebleven, het leek me net wat te snel om hem nu al naar 't kdv te laten gaan.
renzell, piet ging een klein jaar geleden (hij was geloof ik 2 jaar en 2 maanden oid) over naar het peuterbed, en kreeg toen ook een dekbedje erbij. ik was bang dat ie er met een slaapzak aan raar uit zou vallen, zonder slaapzak zou hij er in ieder geval makkelijker in- en uit kunnen kruipen. hij woelt zich dan inderdaad wel eens bloot, dus ik ga 's avonds altijd wel nog even kijken of hij er goed onder ligt. de laatste tijd vraagt hij soms weer eens om een slaapzak, en dat mag van mij dan ook meestal wel. (we hebben nog wel een paar groot genoege slaapzakken liggen, althans hij past er nog net in (110)).
[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 01-09-2006 22:30:34 ]