abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:08:14 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41305030
Dreumes en peutertopic deel 41

Dreumesjes:

11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)

Peuters:

30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar

[ Bericht 48% gewijzigd door Lois op 08-09-2006 21:25:28 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:10:36 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41305135
Ik gooide de vorige dicht
Korte opsomming van het vorige topic: Jolie zit als een grote meid op de wc , Kai gaat naar de peutergroep en Igraine en M@x hoeven niet meer naar de gang
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:29 #3
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41305576
Knappe Jolie! Tipje: een hemd en onderbroek in plaats van een rompertje, dan kan ze die flapjes ook niet onderplassen!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:27:13 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41305850
Ja ik weet het Spuug. Ze heeft ook al een paar setjes en is daar reuze trots op. Drong alleen nog niet echt tot me door vanmorgen. Ze heeft de hele ochtend met die romper gelopen zonder luier
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:31:30 #5
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41306014
voor senesta, bij bouwmarkten hebben ze "dievenklauwen" dat is hetzelfde principe als dat kettingkje, alleen dan is het helemaal van ijzer. knap kind die dat open kan krijgen hoor. wij hebben ze ook boven op alle ramen.
en het is meteen ook makkelijk om snachts als je slaapt het raam open te laten, "boeven" komen niet zo snel binnen zonder lawaai te maken.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:31:32 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41306015
Arme Jolie Die drukkertjes zitten helemaal niet lekker he
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41306319
mag michelle ook in de lijst? 8 maart 2005
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_41306918
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:31 schreef Martineke het volgende:
voor senesta, bij bouwmarkten hebben ze "dievenklauwen" dat is hetzelfde principe als dat kettingkje, alleen dan is het helemaal van ijzer.
Je bedoelt een deurketting, en die zijn er zelfs met kinderbeveiliging.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:57:51 #9
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41307153
Ja, maar ja, ons bent zuunig hè?

Zonder gekheid, ik schrok me ineens een ongeluk toen bleek dat Freek het raam openkreeg. Dus het moest uiteraard a la minute geregeld worden (vond ik). En de bouwmarkt had die dingen niet. Vandaar de kettinkjes/oogjes oplossing.
Ben de award alweer kwijt zeker
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:00:57 #10
156412 hestria
erg gastvrij
pi_41307322
kan me voorstelle dat je geschokken bent, je moet er niet aan denken wat er allemaal gebeuren kan als ze het raam open maken.

Wij zelf hebben met het plaatsen van de nieuwe kozijnen, op michelle's kamer gelijk dievenklauwen met sleutel slot laten zetten, dus zelfs al zou ze de klauwen open kunnen krijgen, kunnen we de sleutel omdraaien, en weg halen natuurlijk. Maar voorlopig kan ze nog niet bij het raam.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_41307400
Nee hoor Leah, we gaan gewoon eens kijken binnenkort wat voor ons 't handigst is. Er moeten zelfs speciale Veluxdingetjes voor zijn maar die heb ik ook nog nergens gezien. En niet alle deurkettingen zijn even stevig.
pi_41318021
Bix, wat grappig van dat 'appo' Bij Noah is het denk ik een verbastering van 'hap'. Eerst als ie eten zag of eten wilde zei ie altijd 'hap' en nu zegt ie dus 'appel'. Ik vraag net of hij een banaan wil, zegt hij "appel!" dus zeg ik: "Nee, banaan!" zegt hij "Nee, appel!"

Hij is zo vreselijk lief trouwens. En het is zo geweldig om te merken dat hij mij ook de allerliefste van de wereld vindt Hij is net een paar dagen wezen logeren bij mijn zus en ouders. M'n zus en ik spreken elkaar regelmatig over msn, en toen ze zei dat ik online kwam, ging Noah me overal zoeken Toen mijn moeder thuis kwam van werk riep hij enthousiast "Mama!" (maar toen het oma was was dat ook goed) en toen ze hem gisteren thuis kwamen brengen riep ie op de gang "Mama! Ik!" Zo lief! Soms kan ik wel huilen van verliefdheid en geluk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41319010
Ik vind deze leeftijd zo leuk Ze kunnen zo ontzettend eigenwijs zijn, maar ook zo verschrikkelijk lief. Gister had ik een emo bui en ineens komt Djulian naast me zitten en gaat over mijn rug wrijven
En nu wil ik hem wel achter het behang plakken, zo eigenwijs is hij nu.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:18:10 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_41322418
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:30 schreef Anitra het volgende:
Ik vind deze leeftijd zo leuk Ze kunnen zo ontzettend eigenwijs zijn, maar ook zo verschrikkelijk lief. Gister had ik een emo bui en ineens komt Djulian naast me zitten en gaat over mijn rug wrijven
En nu wil ik hem wel achter het behang plakken, zo eigenwijs is hij nu.
Djulian is gewoon een lekker kereltje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:11:14 #16
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41326379
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:52 schreef poemojn het volgende:

[..]

Je bedoelt een deurketting, en die zijn er zelfs met kinderbeveiliging.
nee, ik bedoel echt een dievenklauw. zo heten ze ook
en dan lees ik de post van hestria en ga ik twijfelen ff opzoeken
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:37:27 #17
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41327270
nou ja, ik kan niet vinden hoe ze wel heten. ben er wel achtergekomen dat dievenklauwen in de kozijnen zitten aan de kant vd scharnieren. tegen inbraak dus hebben wij ook.
heb er maar een foto van gemaakt, mijn uitleg is aardig knudde

oh een kierafstandhouder vertelt manlief me net
pi_41338200
alweer wat geleerd vandaag!
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 10:21:37 #19
81992 Githa
pi_41354405
Jordy heeft het bouwen met duplo helemaal ondekt voorheen dacht hij dat je er alleen mee kon gooien

Soms moeten ze gewoon lekker eigenwijs zijn Anitra er mag best wat pit in zitten

Tex, die verbasteringen herken ik hier ook. Nu Jordy steeds meer woorden gaat kennen en zeggen heeft hij wel eens moeite om ze uit elkaar te houden en dan krijg je mixjes van 2 woorden die op elkaar lijken... zoals 'bob' en 'opa' worden dan 'boba' of hij haalt woordjes die bijelkaar horen door elkaar 'Ome Joop' wordt dan 'Ome opa' enz.
Is ook erg moeilijk natuurlijk als er zoveel pas geleerde woordjes door je hoofd spoken, maar dat komt vanzelf wel weer goed

ohw, nog een leuke ... als hij 'tante' wil zeggen eindigd hij meestal in "ta ta ta taaa ta ta" het liedje van het poppenfestival 'Tante ta ta ta taaa ta ta'

[ Bericht 7% gewijzigd door Githa op 31-08-2006 10:29:50 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 augustus 2006 @ 10:29:37 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41354592
Kinderstad is een geslaagde locaties voor uitgelaten peuters en kleuters Voor papa's en mama's is het een beetje vermoeiend
pi_41354620
@ Sjeen....opa meenemen.....geslaagd effect!!

En Fleurtje draaide ook woorden een beetje door elkaar. In plaatst van Ome Lou werd het mooie Lou. Ook leuk voor de oom in kwestie.
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 augustus 2006 @ 10:55:59 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41355204
we waren met vijf volwassenen en vier kinderen, ideale samenstelling... kon er achter elk kind aangerend worden en eentje bleef bij de spullen

Isa noemt iedereen Lou... opa Lou, oma Lou, mama Lou... ze begrijpt nog niet helemaal dat dat de naam van opa is geloof ik. Komt omdat ze een opa en een opie heeft (opie heet Pie, dus vandaar de verbastering) en maar één oma, dus die heten volgens haar ook gewoon opa, oma en opie...
pi_41355673
Ik vind mama lou nog wel te begrijpen.....als ze tenminste naar pipo de clown kijkt

Maar de verwarring is natuurlijk wel groot voor zo'n kleintje.

Vriendin van me was met man en dochter (1,5) op vakantie geweest samen met haar ouders. Dus de kleine had twee weken opa en oma om zich heen. Toen ze terugkwamen van vakantie vroeg moeders of de kleine meeging naar opa en oma (de schoonouders). Kind helemaal blij.....tot ze voor de deur van de schoonouders stonden. Was met geen 'stok' uit de auto te krijgen. "Nee, is nie opa oma..." Tja, leg dat maar eens uit.
pi_41356497
Djulian noemt elk vrouw persoon oma. Toen Bar hier vorige week ff was riep hij heel enthousiast oma tegen haar Ook zit hij te puzzelen hoe hij zijn vader gaat noemen, Djen roept altijd Rick en ik ook, dus waarom zou hj dan papa roepen? Vaak zegt hij dus papa en als hij het niet hoort schreeuwt hij Rick.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 11:50:09 #25
81992 Githa
pi_41356690
Heel normaal toch...
Jordy noemt mij meestal mama, maar soms zegt hij ook Githa of Tante Githa omdat hij dat ook hoort zeggen.
Een kennis vind het vervelend als haar kinderen haar bij haar voornaam noemen en verbeterd hen ook altijd "ik heet mama hoor".
Ik zit daar totaal niet mee, ik heet toch ook Githa!
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 augustus 2006 @ 11:53:23 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41356790
Isa zegt haast nooit mama tegen mij Ze noemt me altijd bij de voornaam, terwijl ze wel gewoon papa noemt... Ach ja, ik vind het wel schattig hoor
pi_41356857
Vind ik ook. En ik héét helemaal geen mama, ik bén mama, en ik héét Tessel. Noah houdt het vooralsnog bij papa en mama, maar ik zou er geen problemen mee hebben als hij ons bij onze namen gaat noemen.
Noah zegt ook vaak mapa trouwens, als ie niet tussen papa en mama kan kiezen ofzow
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41356967
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:43 schreef Anitra het volgende:
Djulian noemt elk vrouw persoon oma. Toen Bar hier vorige week ff was riep hij heel enthousiast oma tegen haar Ook zit hij te puzzelen hoe hij zijn vader gaat noemen, Djen roept altijd Rick en ik ook, dus waarom zou hj dan papa roepen? Vaak zegt hij dus papa en als hij het niet hoort schreeuwt hij Rick.
Die frustratie heeft Fleur ook. En heeft het geloof ik ook opgegeven om papa te noemen. Ik blijf het wel stug doen. Dus ik zeg niet vraag maar aan , maar zeg dan vraag maar aan papa. Ik noem zelf wel bij zijn voornaam, want hij is tenslotte niet mijn vader. Dat vind ik namelijk zo stom klinken. Mijn schoonouders doen dat....die noemen elkaar pa en ma. Dat klopt naar mijn gevoel niet.

@sjeen spreekt met isa over mama of over sjeen....dat zou kunnen verklaren waarom ze niet mama zegt. En misschien vind ze jouw naam wel zooooo mooi dat mama niet goed genoeg is .
pi_41356973
Het is niet zo dat hij geen Rick mag zeggen Rick is Djen d'r vader niet dus daarom twijfelt hij omdat Djen nooit papa zegt en sinds Djulian Rick kan zeggen roept hij dat dus ook. De kinderen mogen zelf weten hoe ze ons noemen dat maakt niks uit, maar het ging er om dat hij Djen dus overneemt met dat soort dingen en dat hij dus echt zijn grote zus als voorbeeld ziet.
pi_41357031
Dat is alleen maar mooi Anitra. Dat ze zijn grote voorbeeld is.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 12:24:29 #31
81992 Githa
pi_41357807
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:58 schreef Anitra het volgende:
Het is niet zo dat hij geen Rick mag zeggen Rick is Djen d'r vader niet dus daarom twijfelt hij omdat Djen nooit papa zegt en sinds Djulian Rick kan zeggen roept hij dat dus ook. De kinderen mogen zelf weten hoe ze ons noemen dat maakt niks uit, maar het ging er om dat hij Djen dus overneemt met dat soort dingen en dat hij dus echt zijn grote zus als voorbeeld ziet.
Ohw, maar ik las je verhaal ook niet alsof Djulian geen Rick mag zeggen. Deed me alleen aan die kennis denken
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 augustus 2006 @ 12:28:44 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41357975
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:58 schreef chacama het volgende:

[..]

-knip-

@sjeen spreekt met isa over mama of over sjeen....dat zou kunnen verklaren waarom ze niet mama zegt. En misschien vind ze jouw naam wel zooooo mooi dat mama niet goed genoeg is .
Hij heeft het altijd over mama...
pi_41358085
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hij heeft het altijd over mama...
dan moet het je naam zijn....
pi_41362412
Noah is gisteren trouwens weer helemaal goedgekeurd bij het CB. Hij houdt nog steeds keurg het gemiddelde aan met 11,9 kilo, alleen z'n lengte is nu wat beneden gemiddeld met 84cm, maar waarschijnlijk komt er binnenkort gewoon weer een groeispurtje aan De cb-mevrouw was erg onder de indruk van zn woordenschat en hij mocht met de bal gooien en dat deed ie ook heel goed. Verder vond ze hem zo'n leuk kereltje, maar dat is logisch natuurlijk

Het CB is wel weer lekker snugger geweest.... Er kan daar blijkbaar maar één voornaam (roepnaam) in de computer, en de 1e keer dat we er kwamen had ik dat dus al laten veranderen van Tijmen naar Noah. Maar in de brief voor deze afspraak hadden ze het weer over Tijmen. Verder helemaal niet bij stil gestaan, maar ze kijken dus op de boekjes naar de namen om te kijken wie er al is en aan de beurt is. Maar ze zochten dus naar Tijmen ipv Noah dus hebben we meer dan een uur zitten wachten daar Er hing geen klok en ik had geen horloge/telefoon bij me dus had geen idee hoe laat het was....
Noah heeft zich overigens keurig gedragen. er werden een paar peuters gillend en krijsend op de weegschaal gezet, of ze moesten samen met hun moeder. Maar Noah vond het zo leuk die ging wel 10 keer Daarna heeft ie ook nog de pop die daar lag een paar keer gewogen en gemeten
©Dumbo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:04:35 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41363351
Saskia noemt ons altijd gewoon papa en/of mama .. En bij slijmerige acties "mijn mama/papa" Alleen als ze een van ons de ander hoort roepen doet ze dat na.. Hoor ik bijv. ineens onder aan de trap "Roehoen!!! Was meenemen!" (nadat ik even naar boven had geroepen of Swets de wasmand mee naar beneden wil nemen) (ow, en als ik geroepen wordt is het "Lo")

Wat raar dat ze dan nog niet een keertje extra tussendoor gevraagd hebben of iemand het boekje vergeten is neer te leggen ofzo..

Ik had vanmorgen mazzel op het CB, ik kon meteen doorlopen, uitkleden en wegen deden we daarna wel even D'r motorische ontwikkeling is hartstikke goed, geestelijk ligt ze 'voor', praten en tellen was de wvk vooral van onder de indruk. Wat dingen meegekregen waar kindjes die voor lopen (bah, wat klinkt dat rot) vaak op stuk lopen, maar dat doen we uit onszelf al goed. (vooral structuur, veel vertellen en voorbereiden etc, zorgen voor uitdagend speelgoed)
Verder meegekregen dat 't verder een heerlijk kind is (duh!) en lengte en gewicht lagen perfect mooi in d'r lijntje (14,7 kilo en 92 cm).
En toch is het anders weggaan zo.. Normaal was ik altijd gewoon trots en blij dat ze goedgekeurd was, nu toch een soort 'zorgen'. En ook niet onbevangen trots.. als je het vertelt wil je ook niet overkomen als 'daar heb je weer zo'n moeder die...."
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41364003
kindjes die weer gekeurd zijn en allemaal prima in orde zijn

herinnerd mij er weer eens aan dat ik eens langs moet gaan, wil Thijs zijn dossier inkijken en er een kopietje van hebben
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_41376426
Fok werkt weer
Fijn dat het cb bij iedereen zo tevreden is.

Myrthe heeft dat opa-en-oma-probleem ook eens gehad. Ik had verteld dat we naar opa en oma X gingen dus zij verwachtte mijn ouders, maar 't bleken de ouders van mijn vader te zijn (zelfde achternaam). Toen duurde het ook heel wat langer dan normaal voor ze loskwam. Nu laat ik meestal even wat foto's op de pc zien zodat ze weet waar we naar toe gaan (ze heeft ook 5 overgrootouders die gewoon opa en oma genoemd worden dus soms is 't onderscheid wat lastig).

Wat een rare term ET, 'geestelijk'. Dat uitdagende speelgoed kan je nog wel eens tegenvallen denk ik, ik heb iig vaak de neiging Myrthe te onderschatten, kan ze puzzels met twee keer zoveel stukjes aan als wat ik verwacht. Ze weet dat zelf veel beter. Heb je misschien een speelotheek in de buurt waar ze zelf eea kan uitzoeken?

Hier hadden we vandaag met ware liefde te maken Een vriendin op bezoek met haar 3-jarige dochter. We gingen weg dus twee peuters in hun stoeltjes op de achterbank. Houden ze elkaars handjes vast 'Ik vind jou heel lief Myrthe. Vind jij mij ook lief?' Bevestigend antwoord. 'Ik hou heeel veel van jou!' Vriendin en ik zaten haast meer naar achteren te kijken dan naar de weg.

[ Bericht 20% gewijzigd door poemojn op 31-08-2006 23:32:13 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 09:25:55 #38
81992 Githa
pi_41388093
Hoe is het met Piet en Anna vandaag?
pi_41388130
Oh wat schattig poemojn, dan smelt je toch gewoon?

Ik vind het ook zo schattig als Myhron en haar vriendinnetje op het KDV bij het weggaan elkaar een kus willen geven.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:31:18 #40
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41388175
Kai en zijn vriendje Sheng zijn ook altijd zo lief tegen elkaar. Sheng is een half jaar ouder dan Kai maar heeft een behoorlijke groeiachterstand. Hij is ongeveer zo groot als een kindje van 14 maanden terwijl hij al twee is. Een heel klein droppie dus. Hij gaat Kai altijd helpen met op de glijbaan klimmen. Als het dan gelukt is gaan ze zitten knuffelen

Kai wordt trouwens een echte peuter. Alles is "mijn" of "nee".
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 09:35:39 #41
81992 Githa
pi_41388234
Kai, hier ook zo een ...
Ik vroeg hem net nog of hij zo meegaat naar een vriendin, "neej!" daar kun je het dan mee doen

En knuffelkindjes Jordy knuffelt ook zo graag en als een kindje nietw il, gaat hij zowat onderste boven voor ze hangen met zijn gezichtje om ze aan te kunnen kijken met een blik 'dás-toch-leuk'
pi_41388481
Wat lief al die knuffelende kindjes
Noah knuffelt ook veel, maar toch niet zo vaak uit zichzelf. Voor zover ik weet heeft ie ook niet echt een vriendje op het kdv. En in onze omgeving kennen we niemand met kinderen, en de buren hebben grotere kinderen. Dat vind ik wel jammer soms, maar goed, komt vast vanzelf wel een keertje
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 09:54:41 #43
81992 Githa
pi_41388506
Jordy knuffelt zelfs de kindjes in de schoenenwinkel en de supermarkt ...whatever, als er geknuffelt kan worden is Jordy erbij
Als Jordy Noah eens ziet zal hij er niet aan ontkomen hoor
pi_41388577
Jullie kwamen ook naar de meeting 24 september toch?

Toen ik laatst weg ging en gedag zei zei ik tegen Noah "zul je lief zijn voor papa?" waarop Noah naar papa liep om hem een knuffel tegen Dat was dan wel weer erg schattig
©Dumbo
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:26:15 #45
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_41392251
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:04 schreef E.T. het volgende:
Ik had vanmorgen mazzel op het CB, ik kon meteen doorlopen, uitkleden en wegen deden we daarna wel even D'r motorische ontwikkeling is hartstikke goed, geestelijk ligt ze 'voor', praten en tellen was de wvk vooral van onder de indruk. Wat dingen meegekregen waar kindjes die voor lopen (bah, wat klinkt dat rot) vaak op stuk lopen, maar dat doen we uit onszelf al goed. (vooral structuur, veel vertellen en voorbereiden etc, zorgen voor uitdagend speelgoed)
..
En toch is het anders weggaan zo.. Normaal was ik altijd gewoon trots en blij dat ze goedgekeurd was, nu toch een soort 'zorgen'. En ook niet onbevangen trots.. als je het vertelt wil je ook niet overkomen als 'daar heb je weer zo'n moeder die...."
Je hebt inderdaad mazzel op het CB! Goed zeg, dat ze signaleren dat ze zich cognitief snel ontwikkelt! Toen ik met Daan op het CB was toen hij 2,5 jaar was en aangaf dat hij alle letters al kende (heeft hij ook nog laten zien), was Daan toch wel een 'heel bijzonder geval'. Verder heb ik geen informatie meegekregen (die hadden ze zelf volgens mij ook niet) en vielen veel dingen pas anderhalf jaar later op hun plek.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_41392322
Poemojn hier noemen we mijn oma's omies en Rick zijn oma is oma dotje, de rest is gewoon opa en oma en dat gaat goed. Nooit verwarring. Behalve dan dat Djulian ieder ander vrouwelijk persoon die hier komt hij oma noemt. Maar Djulian praat echt heel weinig, heeft zijn eigen taal en we snappen vaak niet wat hij bedoelt. Heel vervelend want hij wil zo graag dingen leren. Bv vanmorgen een dvd opgezet over kleuren en hij heeft hem 3x bekeken en vond het helemaal geweldig, maar hij kan het niet na zeggen of zo, dus alles is die. Soms behoorlijk frustrerend als hij wil laten weten wat hij wil.
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:42:48 #47
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41392443
Anitra is inderdaad vervelend als kinderen hun eigen taal hebben. Ik heb begrepen dat ik vroeger ook mijn eigen taal had. Mijn ouders konden er geen touw aan vastknopen en dat werkte behoorlijk frustrerend. Alleen als mijn zus er was, dan ging het goed. Die begreep mij namelijk. Als ik dan 'die' zei en mijn moeder corrigeerde dan met...nee, dat is een koekje....Dan riep mijn zus heel beledigd...Dat zegt ze toch!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:46:20 #48
3142 m@x
pi_41392513
Kai noemt iedere vrouw "mama" en iedere man "papa". Eigenlijk best logisch want de meeste volwassenen die hij kent zijn ook iemands papa of mama. Het kan soms wat genante situaties opleveren maar ik hoor echt wel of hij mij of bedoelt of iemand anders. De intonatie is gewoon heel anders. Hij klinkt dan een beetje verliefd ofzo.

Wij moeten 4 oktober weer naar het CB en ik heb er echt geen zin in. De vorige keer kregen we gezeur over het feit dat hij nog niet liep en gingen ze me 'bang maken' met een neuroloog. We zijn inmiddels een half jaar verder en meneertje loopt nog steeds niet. Ben benieuwd met wat voor specialist ze nu aan komen dragen

Meeting , dan kunnen Kai, Jordy en Noah leuk samen spelen!
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:53:03 #49
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41392648
Max. Hoe is Kai is zijn verdere ontwikkeling. Is het alleen het lopen waar ie geen zin in heeft....
Ik zie dat bijna 2 is, maar ik ken genoeg andere kinderen die met twee jaar ook nog niet liepen, maar verder wel alles deden. En dan met name veel kletsen...en knutselen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:00:09 #50
3142 m@x
pi_41392804
Verder gaat het hartstikke goed. Hij kletst lekker (nog geen volzinnen maar wel al 3-woordscombinaties), vindt boeken lezen, verven en kleuren helemaal geweldig (begint al op zijn manier binnen de lijntjes te kleuren). Verder bouwt hij de hoogste lego-torens en speelt hij graag met zijn pop, stofzuiger en theeserviesje.
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:09:31 #51
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41393045
Zonder een deskundige te zijn, zou ik toch zeggen dat Kai het lekker op zijn eigen tempo doet. En als jij zelf het gevoel hebt dat hij lekker in zijn vel zit en zijn moteriek verder goed is (kruipen doet ie, optrekken en klimmen misschien ook?) dan zou ik ze lekker laten kletsen. En wie weet verrast ie je nog en loopt ie straks gewoon naar je toe.

Heb trouwens wel eens bij de fysio (Fleur was door ivm voorkeurshouding) gehoord dat ze een angst om te lopen kunnen ontwikkelen. Dus daar zou je wel op kunnen letten. Misschien wil ie wel, maar durft ie niet, omdat de grond dan zo ver weg is.... Iets dat je eventueel dus ook nog zou kunnen overwegen is kinderfysio. Bij die van mij werd er spelendewijs met de kinderen gewerkt om zo ze te motiveren de spiergroepen te gebruiken die ze 'links' lieten liggen.
pi_41393326
m@x, lastig hoor, ik kan me goed voorstellen dat je tegen dat CB-bezoek opziet. probeer in je achterhoofd te blijven houden dat zij er voor jou zijn, niet andersom. dus maak gebruik van hun kennis en contacten, en als je hun advies onzin vindt doe je er toch gewoon niks mee.

de dochter van een vriendin van me liep ook heel lang niet. ze weigerde zelfs om te gaan staan, het leek soms wel of ze ergens pijn had dan, zo dramatisch kon ze gaan huilen als je haar bijvoorbeeld op wilde trekken aan d'r handjes. maar er was niks fysieks te ontdekken, en 't was waarschijnlijk bij haar vooral onwil of inderdaad een soort angst om te gaan staan & lopen. zij heeft toen fysiotherapie gehad en die oefeningen hielpen geweldig, op een of andere manier lukte het daarmee wel om haar over die schrik heen te helpen en heeft ze 't toen toch snel geleerd.

niet dat dit iets zegt over of 't iets voor kai is, maar ik vond het in ieder geval wel mooi om te zien hoe een paar oefeningen al vrij snel veel vooruitgang konden bewerkstelligen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:32:08 #53
3142 m@x
pi_41393595
Kai is al een hele tijd onder behandeling bij een fysiotherapeut. Het nog niet kunnen lopen heeft voor een groot deel te maken met zijn hypermobiliteit. Hij trekt zich daardoor ook pas sinds kort op en verder gaat hij al bijna een jaar kontschuivend door het leven. Kruipen doet hij amper.

Dat over die angst werd ons ook door onze fysiotherapeut verteld. Volgens hem leiden kinderen met deze 'aandoening' (wel een heel groot woord hiervoor hoor ) vaak aan een soort van faalangst en gaan ze dingen pas doen als ze echt zeker weten dat ze het kunnen. Dat geldt voor lopen maar bijvoorbeeld ook voor fietsen.

Het CB weet overigens dat hij fysio krijgt. Dat is zelfs op hun advies gebeurd. Maar op de één of andere manier proberen ze bij ons toch vaak kindjes die niet de standaard volgen in een hokje te duwen. de vorige keer dat ik er was begonnen de wijkverpleegster opeens te zeuren over een verwijzing naar een neuroloog terwijl er volgens de fyiotherapeut toch echt niks ernstigs aan de hand is. De fysiotherapeut heeft naar aanleiding daarvan trouwens boos met het CB gebeld. Ze schijnen daar wel vaker dingen veel groter te maken dan ze eigenlijk zijn.
pi_41393849
ah zo. ik begon al te twijfelen of kai niet allang fysio had maar uit je vorige bericht dacht ik op te maken dat dat toch niet zo was. maar hmmz, stom zeg. wat heeft zo'n CB daar nou aan, om ouders de stuipen op 't lijf te jagen.

heeft Bo niet ook dat hypermobiele?
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:51:54 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41394224
Fijn dat je fysiotherapeut in elk geval 'even' contact opnam met het CB, geeft jou ook weer rust. In elk geval sterkte met het CB en succes bij de fysio. WIe weet heeft Kai binnenkort ewl zoiets van...he dan kan ik ook!
pi_41404048
M@x wat vervelend dat het cb het erger maakt dan het is en jou dus extra zorgen geeft.

Djulian heeft vandaag 2x een bhs aanval gehad. Het waren beide hele zware, zo erg dat hij in elkaar zakte, zijn ogen weg draaiden, hij helemaal blauw aanliep, urine en ontlasting liet lopen en toen hij eindelijk weer ademde ging dat een lange tijd heel kort en onregelmatig, zijn ogen zagen ook niet goed en de angstige blik krijg ik niet uit mijn hoofd. Ik dacht dat het na 2e jaar minder zou worden, maar de aanvallen worden steeds heftiger. Ik ga maandag de kinderarts kijken want dit voelt niet goed, ik wil dat er naar gekeken word, want de angst word steeds groter.
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:18:47 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41404264
Anitra ik krijg kippenvel als ik het lees.....ben benieuwd wat de kinderarts zegt.
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:22:44 #58
3142 m@x
pi_41404397
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:12 schreef Anitra het volgende:
M@x wat vervelend dat het cb het erger maakt dan het is en jou dus extra zorgen geeft.
Nouja, zo zwaar is het allemaal niet hoor. Het is irritant maar ik wil het verder niet groter maken dan het is. Ik heb gewoon geen zin in die afspraak maar ben tegelijkertijd wel nieuwsgierig naar hoeveel Kai weegt, hoe lang hij is en hoe hij het verder doet. Ik ga dus gewoon naar die afspraak maar het wordt wat betreft het lopen een gevalletje van "ene oor in, andere oor uit".

Wat rot dat de aanvallen van Djullian steeds heftiger worden. Hopelijk heeft de kinderarts er een oplossing voor.
pi_41405547
Fijn dat je dat kan m@x en dus er door heen prikt! Hier ook de nieuwsgierigheid voor wegen en meten, voor de rest hoeven wij niet naar het cb.

Maandag ga ik dus bellen hoe ik nou aan kijken kom Maar ik ga dan bellen om zo snel mogelijk een afspraak te maken. Mocht hij vannacht of morgen weer een aanval krijgen dan gaan we gelijk aan de telefoon hangen met de hap. Ik riep gelijk dokter bellen, maar Rick was iets kalmer hij was er bij de 1e niet bij
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:17:13 #60
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41405942
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:32 schreef m@x het volgende:
Kai is al een hele tijd onder behandeling bij een fysiotherapeut. Het nog niet kunnen lopen heeft voor een groot deel te maken met zijn hypermobiliteit. Hij trekt zich daardoor ook pas sinds kort op en verder gaat hij al bijna een jaar kontschuivend door het leven. Kruipen doet hij amper.

Dat over die angst werd ons ook door onze fysiotherapeut verteld. Volgens hem leiden kinderen met deze 'aandoening' (wel een heel groot woord hiervoor hoor ) vaak aan een soort van faalangst en gaan ze dingen pas doen als ze echt zeker weten dat ze het kunnen. Dat geldt voor lopen maar bijvoorbeeld ook voor fietsen.
M@x, ik herken veel in Kai zijn ontwikkeling. En dan niet met 1 van mijn kinderen, maar met mezelf. Ik ben zelf ook hypermobiel, en ik liep ook heel laat. Mijn moeder heeft het er wel eens over gehad met mij, dat ze het idee had dat ik mezelf niet goed genoeg vertrouwde. Zelf dacht zij dat 't kwam omdat ik geen diepte kan zien (maar daar zie je niks van, ik wel natuurlijk ), maar nu ik die link van jou doorlees denk ik dat dat inderdaad kwam door die hypermobiliteit. Het komt allemaal goed hoor! Het kost alleen een beetje meer tijd.
pi_41406311
Bix, ik zag net foto's van Piet in het ziekenhuis
Wat was er aan de hand? Amandeltjes misschien?
Lijkt mij onwijs naar om je kind zo te zien en niet de pijn, de schrik, de angst van ze kunnen af te nemen.
pi_41406584
M@x Bo heeft dat ook he. Zij lipe dus wel heel snel en durfde lichamelijk toen ze zo klein was juist alles. Het gevaar daar van was dat ze dus echt heel erg vaak viel. Die slappe banden konden haar bv niet geneog remmen als ze rende en struikelde. O wat een angst had ik vaak. Altijd onder de blauwe plekken (nog nog overgens, maar wel midner)
Ze (de fysio) vertelde wel dat het voor Bo wel fijn was dat ze het allemaal durfde zodat haar ontwikkeling dan niet belemmerd werd. De fysio is na een poosje gestopt omdat Bo het wel allemaal te dicht bij vond en we de oefeningen thuis ook voort konden zetten. Het is juist erg belangrijk om ze veel te laten klauteren en bwwegen omd e spieren sterk te maken. deze kunnen dan een gedeelte van de functie van de banden overnemen.
Bo kon toen ze 2 was zo de spagaat doen, (deed ze ook vaak als ze aan het spelen was en dr benen in de weg zaten ) Nu kan ze hem nog wel, maar moet er dan moeite voor doen zeg maar. Ze word nu dus iets strammer gelukkig.

De fysio legde ook uit dat je je voor moet stellen dat iemand die hypermobiel is over een wankelend bruggetje loopt. (zo'n bruggetje aan touwen zeg maar weet t juiste woord even niet meer) Dag in dag uit dus. En als je je dan voorstelt dat je bv over een steen struikelt is het dus heel moeilijk om niet te vallen.

Ik hoop dat M@x zijn gevoel om lekker te bewegen ook gaat krijgen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:53:51 #63
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41406904
Een waarschijnlijk al driehonderdduizend keer gesteld vraagje...

Wat dragen jullie kindjes 's nachts? Toen Juul nog klein was, bakerde ik hem in en daarna lag ie in een slaapzak opnder een heel strak ingestopt dekentje. Die tijden zijn echter voorbij. Meneer de dreumes laat zich no way meer instoppen als een baby. Nu was dat deze zomer natuurlijk geen probleem. Vaak ging hij slapen in alleen z'n luier, of een romper met een luier. Nu het echter weer af begin te koelen, wordt het lastiger. Hij draagt een romper, trui en vrij dunne, katoenen slaapzak. Als het fris is, sluip ik voor ik ga slapen nog even zijn kamer in om er een dekentje overheen te trekken. Maar wanneer deden jullie dekbedjes bijvoorbeeld? En vooral: wanneer zijn kindjes in staat om, als ze het koud hebbem zichzelf weer lekker onder hun dekje te nestelen? Zou zo fijn zijn als ik dat deze winter een beetje kan introduceren. Nu wordt hij soms op koude dagen halverwege de nacht huilend wakker vande kou (vermoed ik). Niet fijn, voor hem niet en voor ons niet. Daarom dus mijn vraag.
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:57:14 #64
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41407021
Renzell, ik zit met hetzelfde, vooral dat Weer onder de dekens kruipen. Ik zorg dat ze een romper, pyamashirt, pyama broek en slaapzak aanheeft die bij het jaargetijde past. (nu een katoenen zonder mouwen.) Het lakentje gaat er meer voor mijn gevoel overheen. Ik probeer haar zo aan te kleden dat ze eigenlijk zonder lakentje/deken kan. Dekbed wil ik pas proberen als ze in d'r peuterbed gaat.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:58:21 #65
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41407047
Freek was rond de twee en half toen ie zelf lekker onder een deken kon kruipen. Dreumes moet er niets van weten, die heeft een hekel aan dekentjes geloof ik, als ik die 's nachts nog even neerleg is het brullen geblazen. 't Is een koukleum dus slaapt nu al in een dik joggingpak in een winterslaapzak. Hoe ik dat ga oplossen als het kouder wordt weet ik nog niet, misschien een winterjas over de slaapzak .
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:02:02 #66
105888 renzell
pi_41407163
Hi hi Leah, daar ben je mooi klaar mee! Zit jij straks met een klein michelinmannetje in een dreumessenbed.

Lishe: Bij mij dus idd precies hetzelfde. Wanneer ben jij van plan om Luuk over te hevelen naar een peurterbedje? Rond haar tweede ofzo?
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 22:02:31 #67
81992 Githa
pi_41407175
Dekbedje zie ik ook totaal niet zitten hoor... voorlopig niet iig, maar ik kleed Jordy dus ook zodat hij zonder lakentje kan.
Nu heeft hij een pyama aan en een dunne slaapzak en hij schijnt er voldoende aan te hebben, maar van de winter heb ik nog geen idee, ik hóóp dat een romper met lange mouw, een dikke pyama en een gewatteerde slaapzak voldoende warmte geven.

Opzich moet dat kunnen want de temp op de slaapkamer zal rond de 16/18 graden blijven.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:03:01 #68
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41407189
Toen Tristan zo oud als Julius was, sliep ie nog in zo'n speciale (dure ) slaapzak, die uit 2 lagen bestaat. En waar de mouwtjes vanaf geritst kunnen worden. Ik ben even vergeten hoe ie heet. Babysleeper geloof ik. En toen ie bijna 2 was ging ie onder een dekbedje.
pi_41407261
Combisleeper Spuuglokje?
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:05:32 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41407278
Vorig jaar heb ik de verwarming aangedaan op de slaapkamer, je moet toch wat.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:06:37 #71
3142 m@x
pi_41407300
Kai slaapt zonder romper in een dunne pyjama onder een dekentje in dekbedhoes. Een slaapzak werkte hier niet meer. Met al zijn getol in bed draaide hij zich muurvast in dat ding en daar werd hij dan juist weer wakker van

Wat leuk om jullie ervaringen eens te lezen Spuuglokje en Jessie. Ik ga ervan uit dat Kai ooit wel gaat lopen. Hij staat continu en probeert langs de tafel te schuifelen. Het begin is er, de rest komt ook wel.
pi_41407327
Mijn meiden lagen eigenlijk best vroeg odner een dekbedje. Zo tussen de anderhalf en 2 jaar. En verder kleede ik ze toen net zoals me zelf. Ze konden zich toen zelf ook wel goed warm houden. Jans trapt zichzelf bloot, maar dat lijkt ze prettig te vinden (als ze bij ons komt liggen doet ze dat ook, maar ja dan doen wij t weer omhoog en utieindelijk gaat ze weer naar dr eigen bed )
Bo kroop en kruipt er nog steeds lekker onder.
Zelf sliepen ze gelijk ook beter onder een dekbedje. Het ligt natuurlijk ook veel lekkerder. Ik zou ook niet aan lakens of denkens of slaapzakken moeten denken. Als ze zo heel klein zijn kan dat nog wel lekker geborgen voelen natuurlijk. Maar als je merkt dat ze ze gaan uittrekken is dat denk ik een teken dat ze het niet meer nodig hebben.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:07:31 #73
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41407332
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:05 schreef Anitra het volgende:
Combisleeper Spuuglokje?
Ja! Die! Fantastische uitvinding. Ik was zo bang dat m'n kind zou stikken onder een dekentje. En pas bij Tristan zag ik dit. Heeft me heel wat onrustige nachten gescheeld.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:09:39 #74
105888 renzell
pi_41407415
Hmmm, misschien een goed cadeau voor de opa's en oma's, die combisleeper...
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:11:39 #75
105888 renzell
pi_41407474
Kachel aan kan hier niet. Of ja, kan wel, maar we hebben een oud huis met slechte thermostaat.
Kachel aan = bakken en braden, kachel uit = bevriezen en vernachelen (in de winter dan, want in de zomer is het sowieso bloedverziekend heet hier... ).
pi_41407633
danosa, het ging om z'n tongriempje: dat was veel te kort. z'n tong zat daardoor erg vast onderin z'n mond: hij kon 'm bijvoorbeeld niet/nauwelijks uitsteken, en ook het puntje niet naar z'n gehemelte brengen om bijvoorbeeld de L/R te maken. niet dat hij er zelf zo'n last van had maar ja, het zou volgens verschillende mensen eigenlijk beter zijn om dat riempje een stukje in te laten knippen. eigenlijk jammer dat we 't niet al veel vroeger hebben laten doen, waarschijnlijk is de borstvoeding bij hem daardoor ook veel slechter gegaan dan wanneer hij niet zo'n strak tongriempje gehad had. maar destijds hadden we 't niet zo in de gaten, althans niet dat het zo extreem was. en later was er ook nooit echt zo'n dringende reden om er wel iets aan te laten doen. maar inmiddels vond de huisarts het ook wel ernstig genoeg voor een verwijzing naar de KNO arts en die vond 't ook een overduidelijk geval van 'even een knipje nodig'. eigenlijk maar een klein ingreepje dus, maar ja het moest wel onder narcose en het levert toch wel de nodige pijn / raar gevoel op. hij heeft gisteren en vandaag nog niks vasts durven eten, alleen wat vla en yoghurt. maar verder gaat 't al snel weer stukken beter vind ik hoor, het doet volgens hemzelf al geen pijn meer. (alleen bij lastige bewegingen zoals kauwen dus nog wel).
maar ik vond 't gisteren inderdaad hartstikke rot om hem zo bang te zien vlak voor de ingreep (in de OK, dat gedoe met 't narcose-kapje). hij was op zich goed voorbereid hoor, maar dat moment kun je ze toch niet echt helemaal op voorbereiden, en 't blijft ook hoe dan ook vervelend zo'n vies stinkkapje waar je gedwongen in moet ademen, en al die vreemde mensen (wel 5 of 6) om je heen. ik vond 't wel erg fijn dat ik er bij mocht zijn tot hij onder narcose was, en dat zelfs z'n beertjes meemochten vond ik ook bijzonder (ze waren wel gisteren nog gewassen, maar over 't algemeen zijn knuffels natuurlijk niet de meest schone voorwerpen). vervolgens mocht ik op een stoel in de uitslaapkamer plaatsnemen en 10 minuten later reden ze piet daar naar binnen, die toen nog sliep, dus ik was er ook weer bij toen hij wakker werd. veel prettiger kun je 't toch niet maken voor die kleintjes. het was allemaal prima verlopen volgens de KNO arts, hij had geen hechtingen hoeven zetten (dat wist ie van tevoren nog niet), we moeten over een week of 6 nog terug komen voor een controle en verder verwachtte hij weinig problemen. maar goed, het wakker worden en de hele nasleep vond ik toch wel erg zielig ook, hij voelde zich echt even erg roten de rest van de dag was er steeds die pijn en dat rare gevoel. ik voelde me vreselijk schuldig en had heel erg zo'n gevoel 'waarom hebben we 'm dit nou toch eigenlijk aangedaan/laten doen, was 't nou wel echt nodig?' maar met wat paracetamol heeft ie gisteren en vannacht wel heel goed geslapen, en vandaag dus al veel minder pijn. hij is vandaag nog wel thuis gebleven, het leek me net wat te snel om hem nu al naar 't kdv te laten gaan.

renzell, piet ging een klein jaar geleden (hij was geloof ik 2 jaar en 2 maanden oid) over naar het peuterbed, en kreeg toen ook een dekbedje erbij. ik was bang dat ie er met een slaapzak aan raar uit zou vallen, zonder slaapzak zou hij er in ieder geval makkelijker in- en uit kunnen kruipen. hij woelt zich dan inderdaad wel eens bloot, dus ik ga 's avonds altijd wel nog even kijken of hij er goed onder ligt. de laatste tijd vraagt hij soms weer eens om een slaapzak, en dat mag van mij dan ook meestal wel. (we hebben nog wel een paar groot genoege slaapzakken liggen, althans hij past er nog net in (110)).

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 01-09-2006 22:30:34 ]
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:16:58 #77
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41407640
Ik denk dat dat inderdaad rond haar 2e verjaardag wordt. Er staat er hier al 1 op zolder, moet alleen nog een matrasje kopen. Ik ga voor de "2 bedden op de kamer, kies maar" methode.
Vriendinnetje van mij heeft tot haar 6e ofzo in een slaapzak geslapen. Haar moeder maakte die voor haar.
Verwarming aan begin ik niet aan. Dat vind ik zelf ook helemaal niet prettig wakker worden. Maar in geval van koukleum moet je inderdaad maar wat Leah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_41407641
ik wou die kopen voor Djulian Spuuglokje, maar Djulian is net als zijn vader, alles is te warm. Hij slaapt in pyama hesje met een dekentje in een dekbedje, maar dat dekentje ligt er al naast voor de deur dicht is.

Morgenochtend gaan we Djulian zijn peuterbed in elkaar zetten, ben heel benieuwd hoe hij dat gaat vinden want hij komt steeds vaker ff bij ons in bed liggen en gaat dan met zijn hoofd op het kussen en dan snurk geluidjes maken
pi_41407758
renzell, voor anna hebben we ook een combisleeper (via marktplaats zijn ze alweer wat betaalbaarder) en die bevalt inderdaad ook heel goed. anna is echt (nog) geen dekens-mens. ze heeft momenteel een romper aan, daarover een pyama (lange mouwen & pijpen) en ligt in de buitenzak van de combisleeper. onee, die zit net in de was, ze ligt nu in een 'gewone' winterslaapzak van de hema.

ik verschoon haar beddengoed nu dagelijks ivm die ontstoken oogjes, 't was vandaag al een stuk beter maar duidelijk nog niet over. we proberen 't dus nog een paar dagen met goed schoonmaken, veel neussprayen en dus zo hygienisch mogelijk te werk gaan, en als 't dan niet over is ga ik alsnog met 'r naar de huisarts voor een zalfje oid.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:29:52 #80
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41408158
Wij gaan morgen het meegroeibed voor Saskia in elkaar zetten, Dekbed heeft ze al wel een maand of 3.. sinds ze de overtrekken zag en onder lege overtrekken sliep (toen deken te warm werd maar zonder deken te koud) wilde ze daarna niet meer onder de deken. Dekbed (peutermaat) dus maar onder het matras geslagen en een beetje gepropt.
Ze trekt 'm trouwens zelf over d'r heen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:41:17 #81
105888 renzell
pi_41408574
Kut, heel verhaal weg!!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:42:08 #82
105888 renzell
pi_41408607
Bix en Lishe; ik had jullie van alles te vertellen.... Maar geen zin meer in alles opnieuw typen.

Oh, wel nog even zeggen dat ik toch echt zo met lieve kleine Piet te doen heb, al was het maar een kleine ingreep. Hij krijgt een dikke
pi_41408679
jaheee ons eerst ff lekker maken!!
pi_41408904
ah en dan er nog stiekem wat bijtypen! maar het was voor een goed doel zie ik, namens piet neem ik 'm vast in ontvangst, dank je wel! (hij komt soms ook zo lief zomaar een kus geven, of zeggen dat ie zoveel van me houdt, ah het is zo'n ontzettend schatje. )
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:55:46 #85
105888 renzell
pi_41409026
Kut- (excuse my language) weer weg!!! Dat meen je niet!!! Ik heb, serieus, het HELE verhaal over Piet in de OK en Anna met de oogjes opnieuw zitten typen, en nu is het WEER WEG!!! GRMBL!!!!
pi_41409194
arme renzell, laat maar lekker zitten nu dan hoor, het is al zo lief dat je zo meeleeft!
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:01:33 #87
105888 renzell
pi_41409201
Jeetje, Piet is echt te lief Bix! Zo'n heerlijk, klein mannetje die jou zomaar komt vertellen hoeveel ie van je houdt. Dat is toch het ultieme geluk of niet soms?
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:04:18 #88
105888 renzell
pi_41409289
Vind ik echt hoor. De grootste rijkdom die je kunt bedenken, ik tenminste. Ik zou de hele tijd denken: waar heb ik dit aan verdiend? Of: over 15 jaar denk jij heel anders over mij! Of" weet je hoeveel fouten ik heb gemaakt, hoe NIET perfect ik ben. Maar de overgave van zo'n klein kindje is overweldigend, en heel ontroerend.
pi_41409367
nou en of renziepenzie! echt hoor, het is soms gewoon eng zo veel geluk. maar meestal lukt het om er gewoon ongeneneerd van te genieten.
pi_41409396
oh haha, zitten we allebei te 'echt horen'.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:10:03 #91
105888 renzell
pi_41409474
Hi hi, ik pak er ff een lekkere doos tissues bij....
pi_41409505
en mij flitsen dat soort gedachten natuurlijk ook door 't hoofd, 't is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk, hij heeft geen keus in mama's gehad . ik vrees soms wel een beetje het moment dat ie me wat kritischer zal gaan bekijken.
pi_41409588
geniet van dat gevoel mama's het mooiste en bijzonderste bezit
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_41409644
oh barretje.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:17:42 #95
105888 renzell
pi_41409743
Ik ook ja, maar gelukkig mogen we nog even!!! Juul zegt het nog niet, maar hij kan mij wel ZO vol overgave knuffelen dat ik alleen maar met een grote grijns op mijn gezicht kan zitten genieten van dat kleine lijfje en die tandjes in mijn schouder ( ).

Bix,wat ben jij trouwens 'aan' de smileys vandaag.... emo?
pi_41409752
*uit lurkstand kom*

weet je, van jullie verhalen ga ik zo ontzettend rammelen. Piet die spontaan kusjes geeft, Julius wat een schatje is, en Luuke met die mooie ogen. Mocht ik ooit mamma worden dan hoop ik een net zo lief kindje als die van jullie te krijgen (en net zo'n lieve mamma als jullie te worden)

*weer terug in lurkstand*
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:18:46 #97
105888 renzell
pi_41409780
... een dikke kus voor jou Bar!
pi_41410143
Vannacht lag er ook zo'n heel klein lief zielig jongetje met koorts in ons bed. En dan kruipt hij met z'n koppie zo helemaal in je nek. En dat is zoiets moois en fijns. Heerlijk om hem te ruiken en te voelen.
Ik ben zo blij dat ik z'n moeder ben. Echt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:42:00 #99
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41410589
Ah Bix, Piet ziet er ook altijd uit als zo'n zoet kindje. Lief vind ik

Ik zou gewoon een dekbedje proberen Renzell. Jolie lag onder een dekentje veel sneller los dan onder een dekbed. Echt instoppen hoeft dan toch ook niet? Je gooit het er zo overheen toch en het is lichter trekken ze zo zelf goed.
pi_41410718
maar julius is toch nog best klein? ik dacht dat onder de 2 jaar dekbedjes nog echt afgeraden werden. (misschien is 't advies alweer veranderd, zou kunnen hoor). ik ben dan toch altijd wat huiverig om daar zomaar aan voorbij te gaan.

renzell, jij lokte ze uit! mijn emoteys.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:51:39 #101
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41410925
Oh nou nee het mag niet inderdaad.

Jolie had het dekbedje vorige winter wel al. Toen was ze anderhalf, iets jonger nog. Ik heb me daar niks van aangetrokken. Maar dat kan een ieder voor zichzelf invullen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')