abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:24:23 #151
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41322616
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:19 schreef Kozzmic het volgende:
Zo'n Van Schijndel bijvoorbeeld?
Buitengewoon enge man is dat.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:26:18 #152
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41322678
quote:

[..]

Wat gaat er gebeuren als Pastors 'afvallige' VVD'ers weet te interesseren voor een overstap naar Eén NL? Zo'n Van Schijndel bijvoorbeeld?
Helemaal niks aangezien de gemiddelde stemmer alleen de kopstukken van een partij kent.
Say your prayers
pi_41322913
quote:

[..]

Ik sluit niet uit dat het CDA gaat winnen, maar dat zal vooral ten koste gaan van de VVD.
Dat denk ik ook. Bij het CDA lachen ze zich kapot over de VVD...Zeker het verlies van de VVD gaat imo goeddeels naar het CDA..Een klein gedeelte naar ultra rechts.
quote:
Die wellicht ook nog aan Pastors/Wilders zal verliezen. Wat gaat er gebeuren als Pastors 'afvallige' VVD'ers weet te interesseren voor een overstap naar Eén NL? Zo'n Van Schijndel bijvoorbeeld?
Van Schijndel zit bij de VVD ook verkeerd. Hij is een type wat bij Wilders hoort.....of inderdaad bij Een NL...
pi_41323088
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Sickie het volgende:

[..]

Helemaal niks aangezien de gemiddelde stemmer alleen de kopstukken van een partij kent.
Ik weet het niet. ALs er een beeld gaat ontstaan van een 'VVD in verwarring' waar actieve politici bij weglopen dan is dat niet goed. Aan de andere kant kan het over een maand weer totaal anders zijn, de kiezer vergeet haast net zo snel als dat hij/zij zich druk maakt over zaken.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:39:41 #155
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41323102
quote:

[..]

Ik sluit niet uit dat het CDA gaat winnen, maar dat zal vooral ten koste gaan van de VVD. Die wellicht ook nog aan Pastors/Wilders zal verliezen. Wat gaat er gebeuren als Pastors 'afvallige' VVD'ers weet te interesseren voor een overstap naar Eén NL? Zo'n Van Schijndel bijvoorbeeld?
Ik denk dat dergelijke mensen toch handig zijn voor neiuwe partijen. het geeft legitimatie en mensen met ervaring.

anderzijds wil je nu vernieuwing of niet?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41323137
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van Schijndel zit bij de VVD ook verkeerd. Hij is een type wat bij Wilders hoort.....of inderdaad bij Een NL...
Ik lees nu net dat hij zijn plaats kent geaccepteerd heeft. Oud-hoofdcommissaris Joop van Riessen is daarnaast niet op de advieslijst gekomen:
quote:
Kandidatenlijst VVD valt slecht

DEN HAAG - Binnen de VVD klinkt kritiek op lijsttrekker Mark Rutte vanwege de onrust rond de kandidatenlijst. Kamerleden vinden dat Rutte de kwestie 'handiger had moeten aanpakken'. Uit de lijst blijkt bovendien weinig waardering voor de huidige fractie.

Vier kandidaten, onder wie prominent Arthur Docters van Leeuwen, hebben bedankt. Docters was ontevreden met zijn tiende plaats, met name omdat officier Fred Teeven op nummer vijf staat. Docters had gedacht op een hogere plek te komen. Een anoniem Kamerlid zegt dat er sprake is van 'een regiefout'.

Voormalig Amsterdams hoofdcommissaris Joop van Riessen, die zichzelf kandidaat had gesteld, is niet geselecteerd. De Amsterdamse VVD-fractievoorzitter Erik van den Burg noemt het passeren van Van Riessen 'het meest onaangename deel' van de kandidatenlijst.

Van den Burg is blij met de hoge notering voor voormalig wethouder Laetitia Griffith. Ze staat negende. Een andere kandidaat uit Amsterdam is oud-ondernemer Wiet de Bruijn, die de 33ste plaats heeft gekregen.

Het Amsterdams Kamerlid Anton van Schijndel twijfelde, maar heeft besloten zijn plek op de lijst te accepteren. Hij staat op nummer 39, een kansloze positie. Van Schijndel wil zich wel inzetten om het verkiezingsprogramma van de VVD aan te scherpen.

http://www.parool.nl/nieuws/2006/AUG/30/p2.html
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:42:46 #157
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41323198
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:39 schreef Napalm het volgende:

anderzijds wil je nu vernieuwing of niet?
Vernieuwing als doel op zich is nooit goed.
pi_41323366
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik lees nu net dat hij zijn plaats kent geaccepteerd heeft. Oud-hoofdcommissaris Joop van Riessen is daarnaast niet op de advieslijst gekomen:
[..]
Tja, het zal Rutte zeker niet goeddoen. Ik vraag me steeds meer af of hij wel geschikt is als leider van de VVD...Onrust dus ook in de fractie zelf.

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat Arno Visser zo laag werd geplaats. Als ik iemand goed vond bij de VVD , dan was het Arno Visser wel. Bovendien leidde hij de commissie TBs voortvarend. Ook de Kamer was tevreden met de uitkomst. En Arno krijgt als stank voor dank slechts plaats 24.....

Geen wonder dat ie stopt...

Ze hebben ze ker liever ruziezoekers als Elias in hun gelederen....Ik denk dat het hele zooitje vroeg of laat uiteen spat......
pi_41323868
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, het zal Rutte zeker niet goeddoen. Ik vraag me steeds meer af of hij wel geschikt is als leider van de VVD...Onrust dus ook in de fractie zelf.

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat Arno Visser zo laag werd geplaats. Als ik iemand goed vond bij de VVD , dan was het Arno Visser wel. Bovendien leidde hij de commissie TBs voortvarend. Ook de Kamer was tevreden met de uitkomst. En Arno krijgt als stank voor dank slechts plaats 24.....

Geen wonder dat ie stopt...
24e is geen lage plek, als je je bedenkt dat bewindslieden, nieuwelingen en Kamerleden in de slag waren voor een verkiesbare plaats.
quote:
Ze hebben ze ker liever ruziezoekers als Elias in hun gelederen....Ik denk dat het hele zooitje vroeg of laat uiteen spat......
Elias stond lager dan Visser, namelijk 25e.
pi_41324109
De VVD mag sowieso in de oppositie na tig keer onophoudelijk regeren. En ik denk dat ze ook niet in de regering gaan zitten. De harde allochtonentaal van Rita staat ook niet in het programma en doet kiezers uitwijken naar EenNL en Wilders. De "gewone man" gaat ook niet stemmen op de VVD om de wel harde taal om sociale voorzieningen. Andere gematige rechtse kiezers gaan liever het conservatieve CDA stemmen om Wouter Bos uit het torentje te houden. Rutte is ook totaal geen aansprekend figuur. Ik vrees een zeteltje of 20 voor de VVD.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:15:08 #161
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41324369
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:08 schreef pberends het volgende:
De VVD mag sowieso in de oppositie na tig keer onophoudelijk regeren. En ik denk dat ze ook niet in de regering gaan zitten. De harde allochtonentaal van Rita staat ook niet in het programma en doet kiezers uitwijken naar EenNL en Wilders. De "gewone man" gaat ook niet stemmen op de VVD om de wel harde taal om sociale voorzieningen. Andere gematige rechtse kiezers gaan liever het conservatieve CDA stemmen om Wouter Bos uit het torentje te houden. Rutte is ook totaal geen aansprekend figuur. Ik vrees een zeteltje of 20 voor de VVD.
Ik denk dat ze bij de VVD geredeneerd hebben dat de allochtonen-stem al voldoende gewaarborgd is zolang Verdonk hoog op de lijst staat. Als je die sowieso al binnen hebt kun je je gaan richten op andere niches in de kiezers-markt.

En Arno Visser had een beter lot verdiend ja.
pi_41324466
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bij de VVD geredeneerd hebben dat de allochtonen-stem al voldoende gewaarborgd is zolang Verdonk hoog op de lijst staat. Als je die sowieso al binnen hebt kun je je gaan richten op andere niches in de kiezers-markt.

En Arno Visser had een beter lot verdiend ja.
Het beeld dat Verdonk op de lijst staat wordt over een paar maanden totaal vertroebeld als Rutte in lijsttrekkersdebatten meedoet. Die stemmen op Rita gaan ze nog flink verliezen.
pi_41324484
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

24e is geen lage plek, als je je bedenkt dat bewindslieden, nieuwelingen en Kamerleden in de slag waren voor een verkiesbare plaats.
Hij is wel verkiesbaar, althans was, maar ik denk dat de VVD hem te gematigd vindt, best jammer..

Het viel mij in ieder geval behoorlijk tegen en hij zelf dacht het kennelijk ook....
pi_41324655
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:08 schreef pberends het volgende:
De VVD mag sowieso in de oppositie na tig keer onophoudelijk regeren.
Inderdaad, het is wel eens een keer welletjes geweest. Tijd voor de oppositie.
quote:
De "gewone man" gaat ook niet stemmen op de VVD om de wel harde taal om sociale voorzieningen.
Dat betwijfel ik zeer. Als ik zie hoeveel gewone mensen liever geen sociale zekerheid meer willen, althans daar gaat het toch wel erg op lijken.......Meestal werkenden die denken dat hun niets kan overkomen. Er wordt steeds egoistischer gedacht....
quote:

Andere gematige rechtse kiezers gaan liever het conservatieve CDA stemmen om Wouter Bos uit het torentje te houden. Rutte is ook totaal geen aansprekend figuur. Ik vrees een zeteltje of 20 voor de VVD.
Denk ik ook. En dus gaat het CDA weer winnen. En dan is Balkenende weer premier. Hoe kan het gebeuren
pi_41324907
Ik ga spontaan CDA stemmen met deze lijst. Wat een flauwekul van Docters van Leeuwen, net een klein jongentje. En onzinnig zoals men lijstrekkerskandidate Jelleke Veenendaal behandeld, ze mag dan wel niet zo bekend zijn, ik vind het hard...
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_41324969
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:29 schreef Ludger het volgende:
. En onzinnig zoals men lijstrekkerskandidate Jelleke Veenendaal behandeld, ze mag dan wel niet zo bekend zijn, ik vind het hard...
VVD is ook een harde partij. Dit voor diegenen die dat nog niet wisten.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:32:37 #167
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41325035
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat Veenendaal gepresteerd heeft de afgelopen vier jaar, maar haar hoog op de lijst zetten omdat ze kandidaat-lijsttrekker is geweest is idioot.
pi_41325259
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat Veenendaal gepresteerd heeft de afgelopen vier jaar, maar haar hoog op de lijst zetten omdat ze kandidaat-lijsttrekker is geweest is idioot.
Ja ok, maar plaats 35 gaat ook wel ver, het lijkt mij toch wel dat ze serieus een poging heeft gedaan naar het lijsttrekkersschap... Dat doe je toch niet als je niet zeker bent over jezelf of je moet geen problemen ermee hebben om te bluffen...
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_41326256
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:16 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik niet.
Je denkt dat de VVD nog net zo scherp en goed is (liefst beter) als in laten we zeggen 94 of 98?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:25:14 #170
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41328979
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is maar net vanuit welk standpunt je bekijkt. Elke partij kun je vanuit een bepaald punt een harde partij noemen. Als je aangeeft dat VVD een harde partij is voor mensen in de bijstand onder de 27 jaar, die niet willen werken, ja dan geef ik je gelijk. Onderbouwen is niet zo moeilijk. Probeer het gewoon een keer.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_41334067
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:25 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Het is maar net vanuit welk standpunt je bekijkt.
Als je het zacht vind dat de VVD de rijken nog rijker maakt ten koste van de zwakkeren , dan begrijp ik je opmering wel.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:08:57 #172
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41334365
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:38 schreef Ludger het volgende:

[..]

Ja ok, maar plaats 35 gaat ook wel ver, het lijkt mij toch wel dat ze serieus een poging heeft gedaan naar het lijsttrekkersschap... Dat doe je toch niet als je niet zeker bent over jezelf of je moet geen problemen ermee hebben om te bluffen...
Ik vind het stiekem prachtig. Het was toch wel duidelijk aan het 'einde' dat ze dit gewoon deed om naamsbekendheid op te bouwen zodat ze iig zeker was van een mooi plaatsje bij de nieuwe verkiezingen.

Maar goed inhoudelijk kan ik weinig over d'r zeggen.
pi_41336107
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:29 schreef Ludger het volgende:
Ik ga spontaan CDA stemmen met deze lijst. Wat een flauwekul van Docters van Leeuwen, net een klein jongentje. En onzinnig zoals men lijstrekkerskandidate Jelleke Veenendaal behandeld, ze mag dan wel niet zo bekend zijn, ik vind het hard...
Ik snap het ook niet helemaal. paar goede kamerleden die dan toch laag staan, en dan van Baalen wel hoog.
Niet alleen de vvd. tijdens uitzendingen bij de NOS zag je geregeld haar niet eens in beeld. Ze heeft niet heel veel te bieden. Niet uitgesproken dingen waarmee ze zich kan profileren, maar ze hebben haar niet echt netjes behandeld... Niet gelijkwaardig tenopzichte van de andere kandidaten. Een grote fout van het bestuur.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41338151
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[..]
Anton "Barend en van Dorp" van Schijndel, mooi dat ie weggaat. Jelleke Veenendaal op 33, als straf voor haar onverwachte kandidaatstelling die roet in het eten gooide tussen het vuur tussen Rita en Mark?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:26:22 #175
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41338388
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Anton "Barend en van Dorp" van Schijndel, mooi dat ie weggaat. Jelleke Veenendaal op 33, als straf voor haar onverwachte kandidaatstelling die roet in het eten gooide tussen het vuur tussen Rita en Mark?
Ik denk niet dat ze anders een hogere plaats op de lijst gekregen had, een erg prominent kamerlid was ze immers niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')