abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 28 augustus 2006 @ 09:59:21 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41248873
Wat zou er allemaal veranderen als PVDA regeert? Ik ben een PvdA-stemmer, maar ik vraag me af wat er allemaal gaat veranderen dan. Momenteel gaat t volgens mij redelijk met Nederland. Wordt de boel weer omgegooid, wordt het beter, of slechter?
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:03:03 #2
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_41248947
IK denk dat als de PvdA samen met het CDA gaat regeren er niet zoveel gaat veranderen, misschien in details maar geen echte grote veranderingen.
schorriemorie
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:09:24 #3
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41249071
oh god, berg je maar voor rampscenarios waar de honden geen brood van lusten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_41249159
Het belangrijkste is dat met premier Bos er weer een optimistische wind door Nederland gaat varen. Het soms negative en boote beleid van de afgelopen jaren wordt vervangen door een evenwichtig, realistisch en positieve aanpak. Ik noem een aantal voorbeelden:

- Immigratie wordt niet meer als een probleem op zic gezien, maar als een verschijnsel dat problemen op kan leveren, maar ook positieve kansten heeft.
- Noodzakelijke bezuinigingen worden eerlijker verdeeld door het beperken van de hypotheekrenteaftrek en het mee laten betalen aan de AOW door 65-+ers. Hierdoor ontstaat niet het gevoel dat de minst rijke helft van Nederland steeds meer inlevert terwijl de inkomensverschillen groeien.
- Het land wordt weer wat fatsoenlijker en minder opgefokt.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:47:55 #5
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_41249885
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:59 schreef SunChaser het volgende:
Wat zou er allemaal veranderen als PVDA regeert? Ik ben een PvdA-stemmer, maar ik vraag me af wat er allemaal gaat veranderen dan. Momenteel gaat t volgens mij redelijk met Nederland. Wordt de boel weer omgegooid, wordt het beter, of slechter?
Kabinet Den Uyl flashback...

Zegt de term 'puinhopen van Paars' je wat? Vergeleken met de 'puinhopen van Rood' zijn dit zwerfvuiltjes...

Wat mag je verwachten? vier tot acht jaar 'mooi weer', daarna 16 tot 20 jaar puinruimen.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:49:13 #6
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41249910
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:13 schreef Knormen het volgende:
Het belangrijkste is dat met premier Bos er weer een optimistische wind door Nederland gaat varen. Het soms negative en boote beleid van de afgelopen jaren wordt vervangen door een evenwichtig, realistisch en positieve aanpak. Ik noem een aantal voorbeelden:

- Immigratie wordt niet meer als een probleem op zic gezien, maar als een verschijnsel dat problemen op kan leveren, maar ook positieve kansten heeft.
- Noodzakelijke bezuinigingen worden eerlijker verdeeld door het beperken van de hypotheekrenteaftrek en het mee laten betalen aan de AOW door 65-+ers. Hierdoor ontstaat niet het gevoel dat de minst rijke helft van Nederland steeds meer inlevert terwijl de inkomensverschillen groeien.
Je bedoelt het "negatieve en botte"beleid wat er voor gezorgd heeft dat de werkloosheid gedaald is, de economie weer op orde is en het consumenten vertrouwen het hoogst is sinds 2000?

Immigratie moet juist worden geminderd, omdat het overduidelijk voor problemen zorgt in ons land. Laten we die problemen eerst goed aanpakken en dan kunnen we daarna de deur weer wat verder opengooien.

Het land wordt weer wat fatsoenlijker? Hogere uitkeringen, een veel soepeler sociaal stelsel wat weer misbruikt gaat worden door kwaadwillenden zoals het ook tijdens Paars was.. .en dat noem jij fatsoenlijker?
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:57:11 #7
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41250121
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:47 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Zegt de term 'puinhopen van Paars' je wat? Vergeleken met de 'puinhopen van Rood' zijn dit zwerfvuiltjes...

Wat mag je verwachten? vier tot acht jaar 'mooi weer', daarna 16 tot 20 jaar puinruimen.
Puinhopen van paars is een prachtig voorbeeldje propaganda van de huidige regering om hun beleid te verdedigen. NIEMAND klaagde tijdens paars, tis pas sinds deze regering ermee is begonnen dat het opeens hip is om op paars te janken.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_41250143
- Staatsschuld gaat + 50 miljard omhoog.
- Alle werklozen krijgen een levenslange uitkering als dank voor hun stem
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:59:22 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41250180
Wat een idioten zonder enig realistisch wereldbeeld hier.
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:00:11 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_41250205
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Puinhopen van paars is een prachtig voorbeeldje propaganda van de huidige regering om hun beleid te verdedigen. NIEMAND klaagde tijdens paars, tis pas sinds deze regering ermee is begonnen dat het opeens hip is om op paars te janken.
Niemand klaagde ook tijdens rood. De bomen groeiden tot in de hemel! (behalve dan even tijdens de oliecrisis). Pas achteraf bleek er (voor het eerst) een gat in de schatkist te zitten.
pi_41250207
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:49 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Je bedoelt het "negatieve en botte"beleid wat er voor gezorgd heeft dat de werkloosheid gedaald is, de economie weer op orde is en het consumenten vertrouwen het hoogst is sinds 2000?

Immigratie moet juist worden geminderd, omdat het overduidelijk voor problemen zorgt in ons land. Laten we die problemen eerst goed aanpakken en dan kunnen we daarna de deur weer wat verder opengooien.

Het land wordt weer wat fatsoenlijker? Hogere uitkeringen, een veel soepeler sociaal stelsel wat weer misbruikt gaat worden door kwaadwillenden zoals het ook tijdens Paars was.. .en dat noem jij fatsoenlijker?
De werklossheid is gedaald nadat hij eerst is gestegen. Het kabinet balekenende heeft inderdaad economisch niet gefaald, dat ben ik met je eens. Mijn punt is dat de verdeling van de noodzakelijke bezuinigingen onevenwichtig is geweest. Bovendien durft balkenende niet door te pakken door ook voor de komende decennia Nederland economisch gezond te maken. Bos heeft hier wel ideen voor.

Wat de immigratie betreft kun je volgens mij niet zeggen dat er alleen maar problemen door zijn ontstaan. Zonder immigratie waren we veel slechter af en in de toekomst kunnen we al helemaal niet zonder immigratie. Dat er in het integratiebeleid van de fagelopen decennis veel mis is gegaan is duidelijk. Alle partijen hebben daarop hun standpunt aangepast. Alleen bij het huidige kabinet is dat volstrekt doorgeslagen. Hierdoor wordt de integratie alleen maar verder bemoeilijkt.

Dat van die uitkeringen en paars, daar snap ik niets van. Als er ergens een periode is waarin fraude met uitkeringen is aangepakt dan zijn dat de jaren negentig, toen de PvdA steeds regeerde. Balkenende heeft op dat gebied geen nieuwe koers ingezet.
  Redactie Frontpage maandag 28 augustus 2006 @ 11:02:52 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41250257
Ik heb helemaal geen problemen gehad met Paars, Pim Fortuyn kwam met die stemmingmakerij om zelf zetels te scoren.
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:08:16 #13
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41250399
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
3) PvdA +GL + SP

Scenario 3 is geheid een ramp scenario. krijg je 4 jaar optimisme waarna opeens het geld op is en NL bevolkt blijkt te zijn met kansloze criminelen & moslimfundi`s. Dan mag rechts de puinhopen weer gaan opruimen.. Beetje jammer opruimen 20 jaar duuurt teriwjl puinhopen in 4 jaar gemaakt worden.

Scenario 1 en 2 hoop je dat CDA/ VVD de scherpe randjes er vanaf weten te houden..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41252221
Autochtonen worden in strafkampen in Friesland gezet waar ze producten fabriceren voor de rest van Nederland waar de Sharia is ingevoerd.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_41252431
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:08 schreef Napalm het volgende:
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
3) PvdA +GL + SP

Scenario 3 is geheid een ramp scenario. krijg je 4 jaar optimisme waarna opeens het geld op is en NL bevolkt blijkt te zijn met kansloze criminelen & moslimfundi`s. Dan mag rechts de puinhopen weer gaan opruimen.. Beetje jammer opruimen 20 jaar duuurt teriwjl puinhopen in 4 jaar gemaakt worden.

Scenario 1 en 2 hoop je dat CDA/ VVD de scherpe randjes er vanaf weten te houden..
Ik wou precies hetzelfde rijtje hier neerzetten, ook met de ondertekst dat het hopelijk niet scenario 3 zou worden
live life
pi_41252624
Belastingen gaan over de hele linie omhoog. Maar omdat de 'rijkeren' harder genaaid worden dan de anderen zal iedereen er om juichen ook.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:35:22 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41252716
Ik denk niet dat er veel verschil zal zijn, enige nuances daargelaten. Het poldermodel is veel te ver doorgedreven hier.

Invloeden vanuit de wereldeconomie hebben duizendmaal meer invloed.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_41252811
quote:
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
Nou wat zijn dat de scherpe randjes van de PVDA
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:39:39 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41252837
quote:
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
3) PvdA +GL + SP

Dan zou de oppositie wel gigantisch slecht zijn, niet?
pi_41255172
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:03 schreef Danzig het volgende:
IK denk dat als de PvdA samen met het CDA gaat regeren er niet zoveel gaat veranderen, misschien in details maar geen echte grote veranderingen.
Dat denk ik ook. De accenten zullen anders zijn. De grote conflicten zullen niet meer over buitenlanders, integratie, immigratie gaan maar b.v. over zorg, milieu of onderwijs.
Daarnaast zal nieuw beleid wat subtieler ingevoerd worden denk ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41255308
quote:

[..]

Is dit ook maar enigzins op feiten gebaseerd? Of zijn dit vage onderbuikgevoelens?
pi_41255360
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:49 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Dat was nog gelukt met de triangelspeler van de Jostiband als premier . Als die een stabiel kabinet had geleid nog sneller ook vermoed ik.
pi_41255427
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:00 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Niemand klaagde ook tijdens rood. De bomen groeiden tot in de hemel! (behalve dan even tijdens de oliecrisis). Pas achteraf bleek er (voor het eerst) een gat in de schatkist te zitten.
nonsens .
pi_41255495
quote:
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
3) PvdA +GL + SP

Ik had je toch hoger ingeschat Napalm je loopt nu wel erg dom te lullen namelijk .
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:09:52 #25
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41255537
Iedereen zal elkaar weer gaan knuffelen en de troetelbeertjesmentaliteit zal de boventoon weer gaan voeren. Nederland zal weer een mooiere plek zijn om te leven.

Say your prayers
pi_41255703
Het enige voordeel van de PvdA is dat wanneer ze regeren en je hebt aandelen Pickwick dat je dan heel rijk gaat worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:17:45 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41255741
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:16 schreef JohnDope het volgende:
Het enige voordeel van de PvdA is dat wanneer ze regeren en je hebt aandelen Pickwick dat je dan heel rijk gaat worden.
Net als aandelen Prozac als de VVD regeert.
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:19:23 #28
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41255791
Ik denk dat Nederland dan naar de totale verdoemenis gaat!

AAAAAAAARRRGGHHHH
pi_41255829
Ik gok dat er wat minder nadruk op gezinnen zou liggen (qua belastingvoordeeltjes dan). Verder niet zo veel.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:22:47 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41255905
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:24:00 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41255936
Anyway, veel zal er niet veranderen denk ik. De grenzen worden niet opeens opengegooid, de uitkeringen worden ook niet gratis bij een pak meusli gegeven en de mensen die lopen te zeiken blijven toch wel zeiken.
Vrijheid
pi_41256009
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:24 schreef jogy het volgende:
Anyway, veel zal er niet veranderen denk ik. De grenzen worden niet opeens opengegooid, de uitkeringen worden ook niet gratis bij een pak meusli gegeven en de mensen die lopen te zeiken blijven toch wel zeiken.
Of die kondigen aan te emigreren om dat vervolgens toch niet te doen
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:27:01 #33
85962 ioko
I Appear Missing
pi_41256012
Ik zie maar weinig inhoudelijke reacties en veel stereotyperingen en stemmingmakerij. Ik zou blij zijn als het accent in de regering verschuift naar links, ik vind dat de huidige regering veel (economisch) goed heeft gedaan, maar deze opleving kan echt niet alleen aan onze regering worden toegeschreven, daarvoor is onze economie teveel afhankelijk van de omgeving. Ik vind Bos (de persoon) eigenlijk niets, maar ik zie weinig andere opties.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_41256547
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:17 schreef Posdnous het volgende:

[..]

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41256588
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dit ook maar enigzins op feiten gebaseerd? Of zijn dit vage onderbuikgevoelens?
Rechtse huillies hebben geen feiten nodig, ze geloven
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:51:01 #36
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41256752
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:08 schreef du_ke het volgende:

Ik had je toch hoger ingeschat Napalm je loopt nu wel erg dom te lullen namelijk .
Wat? scenario benadering is het slimste wat er in dit topic staat.
Anderen afkraken, dat is pas makkelijk
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:01 schreef du_ke het volgende:
extrapolatie van het verleden. van de toekomst zijn nog geen feiten bekend, het is niet voor niets de toekomst.

Voor de rest staat de pvda vooral voor sociaal beleid en soepele immigratie. Zaken die econimisch slecht blijken te zijn in NL op de lange termijn.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:53:36 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41256827
Mensen zullen proberen met hun laatste spulletjes Nederland te ontvluchten

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_41257240
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef Napalm het volgende:

Voor de rest staat de pvda vooral voor sociaal beleid en soepele immigratie. Zaken die econimisch slecht blijken te zijn in NL op de lange termijn.
Eh, wie heeft de wet Cohen opgesteld? Verdonk zeker?

Sorry, Napalm, maar jij weet wel beter dan dit soort onzin geblaat, het was de voorloper van het CDA en de VVD die de grenzen openzette voor gastarbeiders en degenen die aan werkgevers geen eisen stelden. Werkgevers selecteerden doelbewust analfabeten en degenen die hun mond hielden om de buitenlanders in de hand te kunnen houden.

Even een quote:
quote:
Iedereen veronderstelde dat de buitenlanders in korte tijd zoveel mogelijk geld wilden verdienen om terug te keren. In de contracten die de Nederlandse overheid met de landen van herkomst had gesloten, stond echter dat de gastarbeiders het recht hadden te blijven en na twee jaar hun familie konden laten overkomen.
Dat zal ook wel weer de schuld van de PvdA zijn, he?
pi_41257269
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:53 schreef SeLang het volgende:

Mensen zullen proberen met hun laatste spulletjes Nederland te ontvluchten
Ja, er zullen tientallen kilometers file staan bij de grens

God, wat een verzameling rechtse domheid en FUD in dit topic.
pi_41257390
Gratis naar Tunesie voor alle pvda stemmers: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/016587.html
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:12:44 #41
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41257413
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, wie heeft de wet Cohen opgesteld? Verdonk zeker?

Sorry, Napalm, maar jij weet wel beter dan dit soort onzin geblaat, het was de voorloper van het CDA en de VVD die de grenzen openzette voor gastarbeiders en degenen die aan werkgevers geen eisen stelden. Werkgevers selecteerden doelbewust analfabeten en degenen die hun mond hielden om de buitenlanders in de hand te kunnen houden.

Even een quote:
[..]

Dat zal ook wel weer de schuld van de PvdA zijn, he?
Toen gingen we ervan uit dat die lui weer zouden vertrekken. Dan is immigratie inderdaad een economische zegen. Dat ze niet vertrokken en NL ze niet dwong maar hier hield met een luxe zorgstelsel is wel primair de schuld van de pvda (en ook het CDA).

Enfin, dat is vroeger, nu voor nieuwe immigranten zijn we op dit moment iets verstandiger. Gezien al het gehuil van de pvda over alles met verdonk kan je niet anders dan concluderen dat de pvda meer mensen zou toelaten. Mensen die ons heel veel geld kosten1 en problemen gaan brengen..

1berekeningen CPB geven aan dat immigratie geld ksot en dus geen oplossing is voor de vergrijzing
pi_41257536
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb helemaal geen problemen gehad met Paars, Pim Fortuyn kwam met die stemmingmakerij om zelf zetels te scoren.
Paars 2 was een van de populairste kabinetten ooit.
pi_41257554
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wat? scenario benadering is het slimste wat er in dit topic staat.
Anderen afkraken, dat is pas makkelijk
[..]

extrapolatie van het verleden. van de toekomst zijn nog geen feiten bekend, het is niet voor niets de toekomst.
Die extrapolatie van het verleden zou er toch eerder op moeten wijzen dat CDA / VVD kabinetten tot grote tekorten leiden. Daarnaast zal ook een PvdA kabinet zich gewoon aan de europese regels houden. Zoals je hier kan zien nam de staatsschuld pas ná Den Uyl echt toe

sorry lay out verneukend
quote:
Maar het is onzin te denken dat met een PvdA kabinet plotseling alle buitenlanders hier van harte welkom zouden zijn. Dat sommige zaken wat subtieler aangepakt zullen worden lijkt me wel duidelijk. Bijvoorbeeld het toelaten van buitenlandse studenten of kenniswerkers.

Daarnaast blijken er PvdA premiers voor nodig te zijn om de staatsschuld te laten dalen...

[ Bericht 11% gewijzigd door du_ke op 28-08-2006 15:28:31 ]
pi_41257684
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:12 schreef Napalm het volgende:

Toen gingen we ervan uit dat die lui weer zouden vertrekken. Dan is immigratie inderdaad een economische zegen. Dat ze niet vertrokken en NL ze niet dwong maar hier hield met een luxe zorgstelsel is wel primair de schuld van de pvda (en ook het CDA).
Ja, dag, met dat soort redenaties komen we er wel. Omdat Nederland welvarend was en het zich kon veroorloven om een goed zorgstelsel te hebben is het de schuld van de PvdA dat de gastarbeiders bleven
quote:
Enfin, dat is vroeger, nu voor nieuwe immigranten zijn we op dit moment iets verstandiger. Gezien al het gehuil van de pvda over alles met verdonk kan je niet anders dan concluderen dat de pvda meer mensen zou toelaten. Mensen die ons heel veel geld kosten1 en problemen gaan brengen..
Volgens mij is het 'gehuil' over Verdonk voornamelijk gebaseerd op het feit dat ze een totale mislukking is als bestuurder. Willekeur, liegen tegen de Kamer (en niet een keer maar meerdere malen), het niet afleveren van deugdelijke wetgeving en stoere uitspraken doen die 48 uur later weer net zo makkelijk teruggenomen worden. De wet die ze uitvoert echter is van de PvdA staatssecretaris (toenmalig) Cohen en daar is door Verdonk geen enkele ingrijpende wijzinging in aangebracht.

Dus, het hele verhaal dat de PvdA de deur open zal zetten is FUD. Gelul. Onzin.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2006 15:22:28 ]
pi_41257697
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

Hoe kan dat als in die periode slechts 4 jaar de PvdA aan de macht was maar veel vaker de VVD? (en altijd het CDA).
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:23:51 #46
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41257768
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:16 schreef du_ke het volgende:

Daarnaast blijken er PvdA premiers voor nodig te zijn om de staatsschuld te laten dalen...
Zoals de echte economen je al zo vaak uitlegden is die tabel waardeloos als je niet corrigeert voor de economische conjunctuur. Eigenlijk moet je zelfs voor beleid corrigeren want als Balk I JSF verplichtingen aan gaat die onder Bos I betaald moeten worden dan kan je die financiele impact neit op Bos afschuiven...
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:26:59 #47
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_41257871
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:17 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:29:55 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41257977
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, dag, met dat soort redenaties komen we er wel. Omdat Nederland welvarend was en het zich kon veroorloven om een goed zorgstelsel te hebben is het de schuld van de PvdA dat de gastarbeiders bleven
Ja, komt het wel op neer. Andere landen als Finland bijvoorbeeld schoppen buitenlandse werknemers het land uit als ze niet meer nodig zijn. Dat is misschien niet sociaal maar economisch wel goed.

Dat is een keuze die iedereen voor zich maakt.
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:21 schreef Tijger_m het volgende:

Volgens mij is het 'gehuil' over Verdonk voornamelijk gebaseerd op het feit dat ze een totale mislukking is als bestuurder. Willekeur, liegen tegen de Kamer (en niet een keer maar meerdere malen), het niet afleveren van deugdelijke wetgeving en stoere uitspraken doen die 48 uur later weer net zo makkelijk teruggenomen worden. De wet die ze uitvoert echter is van de PvdA staatssecretaris (toenmalig) Cohen en daar is door Verdonk geen enkele ingrijpende wijzinging in aangebracht.

Dus, het hele verhaal dat de PvdA de deur open zal zetten is FUD. Gelul. Onzin.
Wat is FUD? Willekeur? De pvda wil willekeur door een Taida toe te laten, door een generaal pardon voor de 26000. De kamer wil een uitzondering voor Ayaan. Weinig willekeur bij Verdonk dus..
Cohen vindt dat verdonk de wet te streng toepast dus aan wie is de daling van immigranten dan te danken; aan de wet van Cohen of het beleid van Verdonk? De inburgeringstoets, is die van Cohen?
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:21 schreef du_ke het volgende:

Hoe kan dat als in die periode slechts 4 jaar de PvdA aan de macht was maar veel vaker de VVD? (en altijd het CDA).
Dat is pure onbekwaamheid van de pvda. Als je de afgelopen 30 jaar structureel 20 zetels meer hebt dan de VVD en toch zit je zo veel minder in de regering dan doe je iets heel erg fout...
pi_41258000
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:23 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zoals de echte economen je al zo vaak uitlegden is die tabel waardeloos als je niet corrigeert voor de economische conjunctuur. Eigenlijk moet je zelfs voor beleid corrigeren want als Balk I JSF verplichtingen aan gaat die onder Bos I betaald moeten worden dan kan je die financiele impact neit op Bos afschuiven...
Het kan toch niet zo zijn dat de rampen die Den Uyl in 4 jaar veroorzaakt heeft in 12 jaar VVD en 17 jaar CDA (dus tot 89) daarna niet aangepakt zijn?
Dan zou het namelijk het kabinet in de Nederlandse geschiedenis zijn geweest dat de meeste daadkracht ten toon spreide..
pi_41258050
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:29 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat is pure onbekwaamheid van de pvda. Als je de afgelopen 30 jaar structureel 20 zetels meer hebt dan de VVD en toch zit je zo veel minder in de regering dan doe je iets heel erg fout...
Maar hoe kan een luxe systeem doorvoeren als je elke keer in de oppositie zit?

Je geeft de PvdA heel makkelijk van alles de schuld maar wie heeft de schuld? Degene die regeert lijkt me toch?
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:32:54 #51
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41258081
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het kan toch niet zo zijn dat de rampen die Den Uyl in 4 jaar veroorzaakt heeft in 12 jaar VVD en 17 jaar CDA (dus tot 89) daarna niet aangepakt zijn?
Dan zou het namelijk het kabinet in de Nederlandse geschiedenis zijn geweest dat de meeste daadkracht ten toon spreide..
Je kan 100 keer sneller een flat afbreken dan een flat bouwen. Met economie is het weinig anders.
pi_41258142
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:32 schreef Napalm het volgende:

[..]

Je kan 100 keer sneller een flat afbreken dan een flat bouwen. Met economie is het weinig anders.
De PvdA zal dan ook de puinhopen van Balkenende moeten opruimen. De economie draait helemaal niet zo goed als het lijkt natuurlijk. Zolang er zoveel mensen aan de onderkant zitten is het allemaal een farce.

Degenen die roepen dat de economie het zo goed doet hebben het over hun economie maar niet over de economie van jan met de pet.
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:35:31 #53
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41258161
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:34 schreef SCH het volgende:
De PvdA zal dan ook de puinhopen van Balkenende moeten opruimen. De economie draait helemaal niet zo goed als het lijkt natuurlijk. Zolang er zoveel mensen aan de onderkant zitten is het allemaal een farce.
Degenen die roepen dat de economie het zo goed doet hebben het over hun economie maar niet over de economie van jan met de pet.
Welke puinhopen? Ben met je eens dat de economie veel beter moet maar daar heeft Balk niet genoeg steun voor. Wil je echt wat veranderen dan gaat heel links NL protesteren en de vakbnden iedereen opjutten..
De mensen aan "de onderkant" zitten daar primair omdat de uitkeringen voor hun luxe genoeg zijn. De pvda gaat dat echt niet veranderen maar verergeren. Als het aan het tekort aan werk lag waarom komen dan al die Polen hier naartoe om asperges e.d. te steken???
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:32 schreef du_ke het volgende:

Maar hoe kan een luxe systeem doorvoeren als je elke keer in de oppositie zit?

Je geeft de PvdA heel makkelijk van alles de schuld maar wie heeft de schuld? Degene die regeert lijkt me toch?
Ik ga mezelf citeren:

De simplificatie daarin is dan altijd dat als je niet in de regering zit je geen invloed hebt. Vind ik weliswaar een goed voorstel; alleen de kamerleden van de regeringspartijen hun zetels laten betrekken en de oppositie kan thuisblijven en het na de verkiezingen opnieuw proberen. Dat scheelt een hoop salaris. Wat zeg ik, de regeringspartijen zijn dan eigenlijk ook niet nodig, die stemmen toch altijd voor. Die hele tweede kamer is blijkbaar nutteloos en we kiezen enkel de regering!
pi_41258490
Napalm, het is gewoon nonsens te beweren dat alle ellende van pakweg 77 tot 89 te danken of de schuld is van de PvdA. Zolang ik geen serieuze onderbouwing te zien krijg die het tegendeel bewijst kan ik jou ook moeilijk nog serieus nemen .
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:46:05 #55
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41258526
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:35 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik ga mezelf citeren:

De simplificatie daarin is dan altijd dat als je niet in de regering zit je geen invloed hebt. Vind ik weliswaar een goed voorstel; alleen de kamerleden van de regeringspartijen hun zetels laten betrekken en de oppositie kan thuisblijven en het na de verkiezingen opnieuw proberen. Dat scheelt een hoop salaris. Wat zeg ik, de regeringspartijen zijn dan eigenlijk ook niet nodig, die stemmen toch altijd voor. Die hele tweede kamer is blijkbaar nutteloos en we kiezen enkel de regering!
Hehe, dat is inderdaad een hele mooie simplificatie. Zelfs als de PvdA in de oppositie zit zijn ze nog de oorzaak van alle problemen...
pi_41258757
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:35 schreef Napalm het volgende:
Welke puinhopen? Ben met je eens dat de economie veel beter moet maar daar heeft Balk niet genoeg steun voor. Wil je echt wat veranderen dan gaat heel links NL protesteren en de vakbnden iedereen opjutten..
Ja lastig he.
quote:
De mensen aan "de onderkant" zitten daar primair omdat de uitkeringen voor hun luxe genoeg zijn.
Meen je dit serieus?
quote:
De pvda gaat dat echt niet veranderen maar verergeren. Als het aan het tekort aan werk lag waarom komen dan al die Polen hier naartoe om asperges e.d. te steken???
Vraag het die werkgevers.

Tering, wat een beeld van Nederland heb jij
pi_41259274
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:52 schreef SCH het volgende:

PvdA && Groenlinks zijn anders koning in ondernemertje / kapitalistje pesten.
(en natuurlijk ondertussen wel hun eigen zakken goed vullen, dat dan weer wel.....)
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:38:49 #58
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41260312
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:52 schreef SCH het volgende:
Meen je dit serieus?
[..]

Waarom zijn er hier anders werklozen en bijstandertrekker terwijl Polen 2.000 kilometer rijden om hier aan het werk te gaan? Leg het mij eens uit??! Je kan me niet vertellen dat een werkgever liever Polen in dienst neemt dan Nederlanders die hij gewoon kan verstaan (cp).
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:45 schreef du_ke het volgende:
Napalm, het is gewoon nonsens te beweren dat alle ellende van pakweg 77 tot 89 te danken of de schuld is van de PvdA. Zolang ik geen serieuze onderbouwing te zien krijg die het tegendeel bewijst kan ik jou ook moeilijk nog serieus nemen .
niet alle ellende maar de grootste problemen van NL zijn m.i.

- mullticul ramp
- grote hoeveelheid mensen met een uitkering
- milieu
- criminaliteit en gebrek aan vertrouwen/ functioneren rechtstaat
- staatschuld
- achterblijvend niveau onderwijs en studenten

op die punten moet je toch behoorlijk naar links wijzen al is de VVD ook niet brandschoon.. Kijk je naar de ervaringen uit het verleden en ook de huidige toon in de pvda (Bos is een uitzondering) dan kan je toch niet zeggen dat de pvda hierin voor oplossingen gaat zorgen?! "pappen en nat houden" op zn best...
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:14:52 #59
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_41263287
quote:

Er zitten helemaal niet zoveel mensen aan de onderkant. En het aantal wordt nog steeds minder.
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:20:16 #60
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_41263448
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:14 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Er zitten helemaal niet zoveel mensen aan de onderkant. En het aantal wordt nog steeds minder.
En de mensen die dan zogezegd 'aan de onderkant' zouden moeten zitten, die hebben het zo slecht nog niet.

Soms ben ik best jaloers op de alleenstaande moeder, zonder opleiding, met twee kinderen, zonder baan, met een auto, met een huurwoning betaald door de gemeente, met hopen speelgoed slingerend door het huis.

Om datzelfde te bereiken moet ik 40 uur per week werken.
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:45:20 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41264177
quote:
Beetje jammer opruimen 20 jaar duuurt teriwjl puinhopen in 4 jaar gemaakt worden.
Als dat echt zo is, dan is de "puinruimende" partij bijzonder incompetent.

Om maar even een paar voorbeelden uit het verleden aan te halen: Thatcher wist binnen 4 jaar van Groot Brittanie weer een levende economie te maken nadat Labour eind jaren 70 er een zootje van maakten. Ze kreeg de term "Iron Lady" al in de oppositie door haar harde uitspraken tegen de Labour regering die in haar ogen niet genoeg deed om het Sovjet gevaar af te wenden. Na haar machtsovername in 1979 bloeide de economie flink, met als enige echt negatieve punt de mijnstakingen in de jaren 80.... maar dat kwam natuurlijk voornamelijk omdat kolen te duur werden en de britten hun huizen met gas aan het verwarmen waren dat uit de Noordzeevelden werd gepompt.

Een ander voorbeeld: Bondskanselier Adenauer, de eerste Democratisch gekozen Bondskanselier sinds de val van Duitsland na de Tweede Wereldoorlog, was een conservatieve leider die Duitsland hielp herbouwen na de letterlijke puinhopen van de vorige regering. Het was Adenauer die de nieuwe Duitse grondwet invoerde, en het was Adenauer die zich inzette voor een aansluiting bij de geallieerden, het lidmaatschap van de NAVO, de eerste economische verdragen met andere westerse landen zoals Frankrijk, Groot Brittanie, en de Benelux. Hij heeft "slechts" 12 jaar mogen zitten (2x herkozen) maar toen hij het ambt verliet in de jaren 60 was Duitsland al flink op weg naar de wereldeconomie die het nu is.

De "puinhopen" die een Links kabinet zou kunnen creeëren in Nederland zijn echt niet van het kaliber waar Duitsland in de jaren 50 mee te maken had, en de enorme economische diepval waar Groot Brittanië eind jaren 70/begin jaren 80 in zat.

Als een partij als de VVD niet binnen 1 regeerperiode ervoor kan zorgen dat de door een Links kabinet ingevoerde maatregelen weer ongedaan te maken dan kan dat maar 2 dingen betekenen:

1) Ze zijn het met de maatregelen eens, of...
2) Ze zijn incompetent.

Overigens heeft men het wel eens over "De puinhopen van Paars", en ik wil toch iedereen er even aan herinneren dat de VVD ook deel uitmaakte van die regering, en een aantal zeer belangrijke ministerposten leverde. Zonder instemming van de VVD had geen enkele maatregel die is ingezet tijdens Paars het gehaald.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:46:11 #62
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_41264202
quote:
Hier ben ik dus bang voor. Immigratie IS een probleem op zich. Heel hard schreeuwend at immigratie ook positieve kanten heeft laat de problemen niet verdwijnen, het laat de focus op deze problemen verdwijnen waardoor we over 10 jaar ineens heel verontwaardigd zijn als blijkt dat er in de Bijlmer ineens 90% crimineel is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:50:24 #63
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_41264324
quote:

[..]

De economie draait helemaal niet zo goed als het lijkt natuurlijk.
Bron? Werkloosheid is het laagste van Europa, economie groeit weer. Zijn allemaal feiten. Welke harde cijfers heb jij die het tegendeel bewijzen? Dit soort uitspraken vind ik altijd zo raar. Als er drie jaar geleden een berichtje stond dat et begrotingstekort opliep, de werkloosheid het hoogste van Europa was en de economie achterbleef, dan stond iedereen Balkenende zowat te verketteren, maar als diezelfde cijfers een keer het tegendeel aantonen is iedereen ineens skeptisch.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_41264571
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Volgens mij volg jij de politiek erg slecht! Er was eens een kale politicus die van de één op de andere dag riep dat "paars" erg slecht was... En die persoon heette dhr. P. Fortuyn. En heel Nederland knikte ja!!!!

Dit kabinet zorgt er tenminste voor dat er echt eerlijk verdeeld wordt. Omdat ik toevallig een goed betaalde baan had moest ik mij particulier verzekeren en vrienden van mij ziekenfonds.... toch erg krom, zeg zelf! Allemaal hetzelfde, geen hokjesdenken meer.
En zeg niet dat je er tientallen euro's op achteruit gegaan bent, kijk voor de goede orde maar je loonstrookje na, waar minimaal ¤ 15,- bij is gekomen sinds de invoering van het ziekenfondsstelsel alsook nog eens ¤ 30,- toeslag die je krijgt van de belastingdienst dus ben je er maximaal ¤ 15,- gemiddeld op achteruit gegaan.

Er wordt weer gewerkt aan de weg, geen gezeik over fijnstof, nee... een auto moet rijden, zo houden we de economie op gang. Vliegtuigen moeten vliegen, dat zorgt voor werkgelegenheid. Ga je naast Schiphol wonen dan weet je dat er vliegtuigen rondvliegen. En niet te vergeten dat na 10tallen jaren de A4 wordt afgemaakt. Geen gelul meer over een paar diertjes die daar rondlopen, nee de haven in Rotterdam en de regio Den Haag bereikbaar houden (lees duizenden banen beschermen).

Onze linkse vrienden staan te springen om weer met zakjes geld langs de deuren te gaan en zieltjes te winnen! Maar wie gaat daar voor opdraaien??? Wij... of nog meer staatsschuld creëren.

Laat iedereen zijn eigen boontjes doppen, dan blijft er tenminste wat over voor de mensen die echt niet kunnen! Zij bloeden het hardste voor mensen die jarenlang van soft links beleid hebben geprofiteerd. Laat dit kabinet zijn werk afmaken! Nu is er ruimte om mensen die werken te belonen. Mensen die menen zich niet te hoeven houden aan regels kleden we uit en moeten gaan werken. Dat moet ik ook!

Denk goed na voordat je gaat stemmen!!!! En Bos kan jullie allemaal bang maken met doemscenario's, maar hij weet verdomde goed dat het huidige kabinet het goed heeft gedaan en dat er weer ruimte is om wat terug te doen. En het liefst wil hij gaan pronken met de veren van Zalm!!!
Enjoy your freedom
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:07:18 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41264819
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:46 schreef TC03 het volgende:
Hier ben ik dus bang voor. Immigratie IS een probleem op zich. Heel hard schreeuwend at immigratie ook positieve kanten heeft laat de problemen niet verdwijnen, het laat de focus op deze problemen verdwijnen waardoor we over 10 jaar ineens heel verontwaardigd zijn als blijkt dat er in de Bijlmer ineens 90% crimineel is.
Immigratie is niet het probleem van het vercriminaliseren van de Bijlmer of andere achterstandswijken. De problemen uit die wijken worden voornamelijk veroorzaakt door straatjongeren die in Nederland zijn geboren uit ouders die in de jaren 60, 70 en 80 naar Nederland zijn gekomen en hun kinderen op eigen manier hebben opgevoerd waardoor ze qua cultuur tussen wal en schip terecht komen. Ze voelen zich niet allochtoon (noem afkomst hier), en ze voelen zich ook niet Nederlander.

De immigratiecijfers laten zien dat verreweg de grootste groep immigranten afkomstig is uit de EU zelf. De stroom Turken, Marokkanen, Antilianen en Surinamers word steeds minder, en is momenteel nog maar enkele duizenden per bevolkingsgroep (zie cijfers CBS) met daarbovenop enkele duizenden in totaal aan repatrianten die dus vrijwillig weer terug gaan om bijvoorbeeld met pensioen te gaan.

Verreweg de meeste nieuwe immigranten komen uit Westerse landen. De cijfers wijzen dat ook uit, kijk bijvoorbeeld eens naar de nieuwe wet inburgering buitenland waar mensen uit niet-westerse landen verplicht worden om in het buitenland bij de Ambassade eerst een examen af te leggen. Deze wet werd op 15 Maart ingevoerd, en in de eerste 2 maanden waren er slechts 106 mensen die het examen aflegden, waarvan 101 geslaagd. Immigranten uit Westerse landen hoeven dat examen niet af te leggen.

Immigratie is niet de oorzaak van de hogere criminaliteit in Nederland, die word voor een aanzienlijk deel veroorzaakt door allochtonen die in Nederland zijn geboren en een Nederlands paspoort hebben. Men dient zich dan ook te richten naar een verbetering van hun situatie.... als je alleen maar muren gaat bouwen om niemand meer binnen te laten, en de problemen van de echter veroorzakers van criminaliteit maar links laat liggen, dan schiet het weinig op verder natuurlijk. En we hebben het hier dus over 100% legale Nederlanders die in de Bijlmer als straatjongeren de boel onveilig maken....

DAT moet aangepakt worden. DAAR ligt de oorzaak van de meeste criminaliteit. Niet door de nieuwelingen die naar Nederland komen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:15:32 #66
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41265119
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:50 schreef TC03 het volgende:
Bron? Werkloosheid is het laagste van Europa, economie groeit weer. Zijn allemaal feiten. Welke harde cijfers heb jij die het tegendeel bewijzen?
Van StatLine, CBS:

Werkloosheidcijfers:

2001: 3,5% - 252.000 werklozen
2002: 4,1% - 302.000 werklozen
2003: 5,4% - 399.000 werklozen
2004: 6,5% - 479.000 werklozen
2005: 6,5% - 483.000 werklozen

Maar dat zal wel komen door factoren waar de politiek niets aan kon doen, OF door de puinhopen van Paars.....(en dus ook de VVD)
-
pi_41265237
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:59 schreef KingSjra het volgende:

[..]

Volgens mij volg jij de politiek erg slecht! Er was eens een kale politicus die van de één op de andere dag riep dat "paars" erg slecht was... En die persoon heette dhr. P. Fortuyn. En heel Nederland knikte ja!!!!
Dat was pas eind 2001 begin 2002 toen paars er al 7 jaar op had zitten en min of meer uitgeregeerd was.
quote:
Dit kabinet zorgt er tenminste voor dat er echt eerlijk verdeeld wordt. Omdat ik toevallig een goed betaalde baan had moest ik mij particulier verzekeren en vrienden van mij ziekenfonds.... toch erg krom, zeg zelf! Allemaal hetzelfde, geen hokjesdenken meer.
En zeg niet dat je er tientallen euro's op achteruit gegaan bent, kijk voor de goede orde maar je loonstrookje na, waar minimaal ¤ 15,- bij is gekomen sinds de invoering van het ziekenfondsstelsel alsook nog eens ¤ 30,- toeslag die je krijgt van de belastingdienst dus ben je er maximaal ¤ 15,- gemiddeld op achteruit gegaan.
In mijn persoonlijke geval (klein bijbaantje) ben ik er zeker meer dan 15 euro op achteruit gegaan.
quote:
Er wordt weer gewerkt aan de weg, geen gezeik over fijnstof, nee... een auto moet rijden, zo houden we de economie op gang.
Fijnstof kwam pas na 2002 echt in het nieuws..
quote:
Vliegtuigen moeten vliegen, dat zorgt voor werkgelegenheid. Ga je naast Schiphol wonen dan weet je dat er vliegtuigen rondvliegen. En niet te vergeten dat na 10tallen jaren de A4 wordt afgemaakt. Geen gelul meer over een paar diertjes die daar rondlopen, nee de haven in Rotterdam en de regio Den Haag bereikbaar houden (lees duizenden banen beschermen).
Hier moet je niet vergeten dat er in Nederland vele vele duizenden mensen overlijden door de slechte luchtkwaliteit. Daar word namelijk vaak wel erg lichtzinnig overheen gestapt. Maar het lijkt me een stuk belangrijker argument dan een paar beestjes (en het is ook het argument dat veel vaker en met succes word aangevoerd)
quote:
Onze linkse vrienden staan te springen om weer met zakjes geld langs de deuren te gaan en zieltjes te winnen! Maar wie gaat daar voor opdraaien??? Wij... of nog meer staatsschuld creëren.
Wat doet dit kabinet dan? Ook de staatsschuld veel verder op laten lopen en vlak voor de verkiezingen cadeautjes uit gaan delen pot-ketel..
quote:
Laat iedereen zijn eigen boontjes doppen, dan blijft er tenminste wat over voor de mensen die echt niet kunnen! Zij bloeden het hardste voor mensen die jarenlang van soft links beleid hebben geprofiteerd.
Welk beleid door welke linkse partij?
quote:
Laat dit kabinet zijn werk afmaken!
JP het voor de 4e keer laten proberen Nu wel kans dat hij het afmaakt?
quote:
Nu is er ruimte om mensen die werken te belonen. Mensen die menen zich niet te hoeven houden aan regels kleden we uit en moeten gaan werken. Dat moet ik ook!

Denk goed na voordat je gaat stemmen!!!! En Bos kan jullie allemaal bang maken met doemscenario's, maar hij weet verdomde goed dat het huidige kabinet het goed heeft gedaan en dat er weer ruimte is om wat terug te doen. En het liefst wil hij gaan pronken met de veren van Zalm!!!
Hoe lang denk je dat zalm op financiën aan de macht is geweest?

Komop doe een tweede poging want dit was wel erg makkelijk door te prikken
pi_41265325
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Van StatLine, CBS:

Werkloosheidcijfers:

Maar dat zal wel komen door factoren waar de politiek niets aan kon doen, OF door de puinhopen van Paars.....(en dus ook de VVD)
Klopt en het neemt nu weer af. We hebben volgens de intermediair zo ongeveer de laagste werkloosheid in de westerse wereld ondanks dat we naar verhouding de hoogste uitkeringen hebben . Die combinatie kan dus prima samen.

[ Bericht 2% gewijzigd door du_ke op 28-08-2006 20:58:24 ]
pi_41265724
De VVD heeft in het paarse kabinet destijds al gewaarschuwd voor problemen met vergrijzing en staatsschulden en begrotingtekorten. Maar er waren nog twee partijen nl. D66 en PvdA die ingrijpen niet noodzakelijk achtten.

Ook luchtvervuiling is een probleem dat wereldwijd speelt. Inovatie kan een grote rol spelen bij het beperken van dit probleem. Maar als je de wegen niet verbreed staan auto's langer stil op een plek en creëer je dus op een plek veel meer uitstoot!

En om de Nederlandse bevolking wat terug te geven gaat dit kabinet niet dieper de staatsschulden in!
Enjoy your freedom
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:32:28 #70
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41265793
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt en het neemt nu weer af. We hebben volgens de intermediair zo ongeveer de laagste werkloosheid in de westerse wereld ondanks dat we naar verhouding de hoogste werkeloosheid hebben . Die combinatie kan dus prima samen.
De laagste werkeloosheid in de westerse wereld, maar de hoogste naar verhouding? Naar welke verhouding is dat dan?
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:39:40 #71
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41266068
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Immigratie is niet het probleem van het vercriminaliseren van de Bijlmer of andere achterstandswijken. De problemen uit die wijken worden voornamelijk veroorzaakt door straatjongeren die in Nederland zijn geboren uit ouders die in de jaren 60, 70 en 80 naar Nederland zijn gekomen en hun kinderen op eigen manier hebben opgevoerd waardoor ze qua cultuur tussen wal en schip terecht komen. Ze voelen zich niet allochtoon (noem afkomst hier), en ze voelen zich ook niet Nederlander.
Doch zonder immigratie zouden die hier niet zijn. Ergo, immigratie is hiervoor verantwoordelijk!
quote:

De immigratiecijfers laten zien dat verreweg de grootste groep immigranten afkomstig is uit de EU zelf.
Echter diezelfde cijfers laten zien dat die immigranten ook weer vertrekken. De blijvende immigranten zijn nu net de domme geitenhoeders uit het rifgebergte.
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:07 schreef maartena het volgende:De stroom Turken, Marokkanen, Antilianen en Surinamers word steeds minder, en is momenteel nog maar enkele duizenden per bevolkingsgroep (zie cijfers CBS) met daarbovenop enkele duizenden in totaal aan repatrianten die dus vrijwillig weer terug gaan om bijvoorbeeld met pensioen te gaan.
Dus?
quote:
Verreweg de meeste nieuwe immigranten komen uit Westerse landen. De cijfers wijzen dat ook uit, kijk bijvoorbeeld eens naar de nieuwe wet inburgering buitenland waar mensen uit niet-westerse landen verplicht worden om in het buitenland bij de Ambassade eerst een examen af te leggen. Deze wet werd op 15 Maart ingevoerd, en in de eerste 2 maanden waren er slechts 106 mensen die het examen aflegden, waarvan 101 geslaagd. Immigranten uit Westerse landen hoeven dat examen niet af te leggen.
Deze westerse immigranten hebben veelal een baan en vertrekken ook weer als ze hun baan verliezen. Dit itt de mensen uit de kansloze gebieden welke zelf of hun nageslacht de problemen veroorzaken..
quote:
Immigratie is niet de oorzaak van de hogere criminaliteit in Nederland, die word voor een aanzienlijk deel veroorzaakt door allochtonen die in Nederland zijn geboren en een Nederlands paspoort hebben.
Doch zonder immigratie zouden die hier niet zijn. Ergo, immigratie is hiervoor verantwoordelijk!
quote:
Men dient zich dan ook te richten naar een verbetering van hun situatie.... als je alleen maar muren gaat bouwen om niemand meer binnen te laten, en de problemen van de echter veroorzakers van criminaliteit maar links laat liggen, dan schiet het weinig op verder natuurlijk. En we hebben het hier dus over 100% legale Nederlanders die in de Bijlmer als straatjongeren de boel onveilig maken...
Als je geen nieuwe erbij laat forceer je integratie. Nu zie je te vaak dat ze een vrouwtje halen uit de bush-bush van de thuislanden. Zo moet je weer opnieuw beginnen met de integratie..
quote:
DAT moet aangepakt worden. DAAR ligt de oorzaak van de meeste criminaliteit. Niet door de nieuwelingen die naar Nederland komen.
Ook dit is niet waar want als je kijkt naar de Somaliers die door Pronk werden toegelaten dan moet je concluderen dat dat zelf degenen zijn met de problemen in bijv Tilburg (overlast van Somalische jongeren, overlast van Somalische Qwatters (?) )
quote:

[..]

Van StatLine, CBS:

Werkloosheidcijfers:

Niet zo gek in een recessie. Leg er voor de grap meteen ff de dalende WAO cijfers naast...
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:39:44 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41266072
quote:

Idd, en een economie de compleet naar de knoppen is net als na WO2 en Den Uyl
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:16 schreef du_ke het volgende:

[afbeelding]
Je vergeet de impact van Gas inkomsten die Den Uyl er in verwerkt heeft Anders was de krater van Den Uyl veel beter zichtbaar geweest
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:32 schreef Napalm het volgende:
Idd, en er zullen een hoop bedrijven uit Nederland weg trekken als de PvdA alle punten uit hun verkiezingsplan doorvoert
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:38 schreef Napalm het volgende:

- mullticul ramp
- milieu
- staatschuld

op die punten moet je toch behoorlijk naar links wijzen al is de VVD ook niet brandschoon.. Kijk je naar de ervaringen uit het verleden en ook de huidige toon in de pvda (Bos is een uitzondering) dan kan je toch niet zeggen dat de pvda hierin voor oplossingen gaat zorgen?! "pappen en nat houden" op zn best...
Ik denk niet eens dat het pappen en nathouden zal worden. De PvdA wil zelfs meer geld aan uitkeringen uit gaan gegeven dus ze gaan de sociale hangmat en de staatsschuld alleen maar vergroten
quote:
Van StatLine, CBS:

Werkloosheidcijfers:

En hoeveel daarvan is te wijten aan de invloeden van de economie en de Dot com buble die klapte?
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:32 schreef Hephaistos. het volgende:
De laagste werkeloosheid in de westerse wereld, maar de hoogste naar verhouding? Naar welke verhouding is dat dan?
Dat vraag ik mij dan ook af
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:48:56 #73
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41266433
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:45 schreef maartena het volgende:
Als dat echt zo is, dan is de "puinruimende" partij bijzonder incompetent.
Ach, snapte je maar meer van economie.
quote:

Om maar even een paar voorbeelden uit het verleden aan te halen: Thatcher wist binnen 4 jaar van Groot Brittanie weer een levende economie te maken nadat Labour eind jaren 70 er een zootje van maakten. Ze kreeg de term "Iron Lady" al in de oppositie door haar harde uitspraken tegen de Labour regering die in haar ogen niet genoeg deed om het Sovjet gevaar af te wenden. Na haar machtsovername in 1979 bloeide de economie flink, met als enige echt negatieve punt de mijnstakingen in de jaren 80.... maar dat kwam natuurlijk voornamelijk omdat kolen te duur werden en de britten hun huizen met gas aan het verwarmen waren dat uit de Noordzeevelden werd gepompt.
Die bloeiende economie en de recessie ervoor, kwam dat niet heel toevallig door de opkomst en beeindiging van de oliecrisis?
quote:

Een ander voorbeeld: Bondskanselier Adenauer, de eerste Democratisch gekozen Bondskanselier sinds de val van Duitsland na de Tweede Wereldoorlog, was een conservatieve leider die Duitsland hielp herbouwen na de letterlijke puinhopen van de vorige regering. Het was Adenauer die de nieuwe Duitse grondwet invoerde, en het was Adenauer die zich inzette voor een aansluiting bij de geallieerden, het lidmaatschap van de NAVO, de eerste economische verdragen met andere westerse landen zoals Frankrijk, Groot Brittanie, en de Benelux. Hij heeft "slechts" 12 jaar mogen zitten (2x herkozen) maar toen hij het ambt verliet in de jaren 60 was Duitsland al flink op weg naar de wereldeconomie die het nu is.
Dus hij had 12 jaar nodig om de puinhopen van de 5jarige-oorlog op te ruimen? Precies wat ik bedoel.
quote:

De "puinhopen" die een Links kabinet zou kunnen creeëren in Nederland zijn echt niet van het kaliber waar Duitsland in de jaren 50 mee te maken had, en de enorme economische diepval waar Groot Brittanië eind jaren 70/begin jaren 80 in zat.

Als een partij als de VVD niet binnen 1 regeerperiode ervoor kan zorgen dat de door een Links kabinet ingevoerde maatregelen weer ongedaan te maken dan kan dat maar 2 dingen betekenen:

1) Ze zijn het met de maatregelen eens, of...
2) Ze zijn incompetent.
Wat dacht je van "niet bij machte"? Stel nu dat de VVD (welk veel kleiner was dan de PVDA) sociale zaken wilde inperken dan hadden ze meteen gezeik met de vakbonden en een meerderheid van de kamer. Te vaak stonden ze alleen en dan ben je met 31kamerzeteltjes toch machteloos tegen een grote meerderheid..
quote:
Overigens heeft men het wel eens over "De puinhopen van Paars", en ik wil toch iedereen er even aan herinneren dat de VVD ook deel uitmaakte van die regering, en een aantal zeer belangrijke ministerposten leverde. Zonder instemming van de VVD had geen enkele maatregel die is ingezet tijdens Paars het gehaald.
VVD is ook een zwakke, laffe partij geweest onder Paars en die leipe Dijkstal was de VVD dan ook aardig op weg om een linkse partij te worden. De VVD heeft teveel gehecht aan het regeringspluche ipv aan fatsoenlijk economisch beleid.

Ik mag hopen dat het deel uitmaakte van een geheim masterplan om in NL door te gaan stromen naar een 2 partijen stelsel met enkel VVD en PVDA..
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:03:26 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41266967
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoeveel daarvan is te wijten aan de invloeden van de economie en de Dot com buble die klapte?
De Dotcom Bubble barstte al in 2000, we spreken nu 6 jaar later.

Ter vergelijking, het land dat het hardst werd getroffen door die Dotcom bubble, de Verenigde Staten, heeft in de afgelopen jaren een verbetering gezien in de werkloosheid, zelfs met een oorlog en een enorme staatsschuld:

Jan. 2006: 4.7%
Jan. 2005: 5.2%
Jan. 2004: 5.6%
Jan. 2003: 5.7%
Jan. 2002: 5.6%
Jan. 2001: 4.2%

De Verenigde Staten kregen in 2001 natuurlijk een driedubbele klap uitgedeeld..... de DotCom bubble die barste, de terroristische aanslagen, en een incompetente president die er een zootje van maakte. Maar ondanks dat alles, groeit de economie weer en gaat de werkloosheid omlaag. De laatste cijfers zetten de werkloosheid op 4.6%, dus weer een daling sinds Januari.

Het is natuurlijk te betwisten hoeveel invloed te politiek heeft op de werkloosheid in Nederland, maar het feit blijft dat in de afgelopen 5 jaar de werkloosheid is verdubbeld, en dat is denk ik niet voor de volledige 100% af te schuiven op externe factoren.
-
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:09:39 #75
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41267249
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:03 schreef maartena het volgende:
De Dotcom Bubble barstte al in 2000, we spreken nu 6 jaar later.
Ja, de arbeidsmarkt is niet instant hoor. Na zo`n schok stoppen bedrijven met mensen aannemen. Ontslagen duren vaka zelfs een jaar ofzo. Daarna ga je pas effecten zien
quote:
Ter vergelijking, het land dat het hardst werd getroffen door die Dotcom bubble, de Verenigde Staten, heeft in de afgelopen jaren een verbetering gezien in de werkloosheid, zelfs met een dankzij oorlog en een enorme staatsschuld:
bijna goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:

De Verenigde Staten kregen in 2001 natuurlijk een driedubbele klap uitgedeeld..... de DotCom bubble die barste, de terroristische aanslagen, en een incompetente president die er een zootje van maakte. Maar ondanks dat alles, groeit de economie weer en gaat de werkloosheid omlaag. De laatste cijfers zetten de werkloosheid op 4.6%, dus weer een daling sinds Januari.
niet de huizenprijsbubble vergeten...
quote:
Het is natuurlijk te betwisten hoeveel invloed te politiek heeft op de werkloosheid in Nederland, maar het feit blijft dat in de afgelopen 5 jaar de werkloosheid is verdubbeld, en dat is denk ik niet voor de volledige 100% af te schuiven op externe factoren.
Tsja, we hadden natuurlijk alle werklozen een Melkertbaan kunnen geven. Dan was de werkloosheid 0. Of dat slim is....
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:12:52 #76
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41267384
ik denk dat alle puinhoop scenario's overdreven zijn, BOS en de PVDA zijn te LAF om beslissingen te nemen en stevig te hervormen. maak je dan een puinhoop? mwah, niet zo, maar je hebt dan ook niets goeds gedaan en je schuift harde maatregelen af op je opvolger: een goede pvda gewoonte inmiddels.

Bos vind het prachtig dat Balkenende de meeste kolen voor hem uit het vuur heeft gehaald. komt hij zelf nog ff met een populistisch achterbaks plannetje voor de AOW en Bos lacht zich gek! Er word absoluut niets terug gedraaid, bos vind het top.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:13:53 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41267426
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:48 schreef Napalm het volgende:
Dus hij had 12 jaar nodig om de puinhopen van de 5jarige-oorlog op te ruimen? Precies wat ik bedoel.
Jij vind de "puinhopen" die een links kabinet zogenaamd achterliet vergelijkbaar met de status van Duitsland eind jaren 40, waar letterlijk mensen omkwamen van de honger omdat de complete infrastructuur naar de derde wereld was gebombardeerd?

Als Den Uyl in 1977 daadwerkelijk puinhopen achterliet, dan hadden de CDA en VVD onder Van Agt die puinhopen direct moeten opruimen. In plaats daarvan vonden ze het wel best en gaven ze een flinke partij meer geld uit. En we leven nu in 2006, als er nu nog steeds gepraat moet worden over de zogenaamde "puinhopen" die destijds zijn gecreeërd, dan zijn de regeringen die daarna kwamen echt behoorlijk incompetent geweest.

In Engeland zijn de puinhopen van Major ook allang opgeruimd, en Bill Clinton wist de puinhopen en Bush. Sr. zijn belastingplannen binnen acht jaar weer op te ruimen EN een budget surplus te introduceren. In landen als Polen, Tsjechië en Hongarije wist men binnen 10 jaar de economie om te vormen van een Communistische heilstaat naar een bloeiende economie die rijp was voor toevoeging aan de EU.

Kom nou zeg, als er nu nog puinhopen zouden zijn van dat kabinet in de jaren 70, dan geeft dat alleen maar aan hoe slecht de opvolgers waren met het opruimen ervan.

En dan de "puinhopen van Paars" waar Pim Fortuyn het over had? Ik vond zowel de VVD als PvdA juist erg sterk in die 8 jaar, en ik kan nou niet zeggen dat het een puinhoop was toen Balkenende in 2002 begon met regeren.
-
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:18:52 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41267591
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:48 schreef Napalm het volgende:
Ik mag hopen dat het deel uitmaakte van een geheim masterplan om in NL door te gaan stromen naar een 2 partijen stelsel met enkel VVD en PVDA..

Je hebt in ieder geval humor!
-
pi_41269248
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Foutje hoogste uitkeringen naar verhouding bedoel ik.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:52:08 #80
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41279704
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:13 schreef maartena het volgende:
Jij vind de "puinhopen" die een links kabinet zogenaamd achterliet vergelijkbaar met de status van Duitsland eind jaren 40, waar letterlijk mensen omkwamen van de honger omdat de complete infrastructuur naar de derde wereld was gebombardeerd?
jij kwam zelf met het voorbeeld.
Maar het ging om de vergelijking. Als je als kabinet mensen 8 jaar in de bijstand laat zitten zijn ze voor de rest van hun leven onbemiddelbaar. 8 jaar verkloot, niet meer te repareren. Een generatie die te kort naar school gaat, levenslang een probleem. Niet goed nadenken met toelaten gastarbeiders, de generatie erna nog steeds een probleem. Etc, etc.
quote:
Als Den Uyl in 1977 daadwerkelijk puinhopen achterliet, dan hadden de CDA en VVD onder Van Agt die puinhopen direct moeten opruimen. In plaats daarvan vonden ze het wel best en gaven ze een flinke partij meer geld uit. En we leven nu in 2006, als er nu nog steeds gepraat moet worden over de zogenaamde "puinhopen" die destijds zijn gecreeërd, dan zijn de regeringen die daarna kwamen echt behoorlijk incompetent geweest.
Subsidierende systemen oprichten is veel makkelijker dan ze af te schaffen of ze zelfs maar in de hand te houden. kijk maar naar de WAO. Echter de grootste schuld ligt toch bij de sukkels die het systeem maakten, niet degenen die het niet konden/ drufden af te schaffen.
quote:
In Engeland zijn de puinhopen van Major ook allang opgeruimd, en Bill Clinton wist de puinhopen en Bush. Sr. zijn belastingplannen binnen acht jaar weer op te ruimen EN een budget surplus te introduceren.
Clinton heeft niets gepresteerd. De economische hoogconjunctuur, de internet hype enzo kan je Clint toch niet toeschrijven? Ondertussen liep de zaak in Irak uit de hand (ook Clinton moest bombarderen),fraudeerde de halve beurs tot schandalige hoogte, faalde het midden-oostenbeleid weer eens, Somalie werd een ramp en kon Osma zn eerst aanslagen plegen..
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:13 schreef maartena het volgende: In landen als Polen, Tsjechië en Hongarije wist men binnen 10 jaar de economie om te vormen van een Communistische heilstaat naar een bloeiende economie die rijp was voor toevoeging aan de EU.
Kom nou toch, de toetreding van oost-europa was niet op economische gronden maar op politieke gronden en de angst dat die hele zooi daar zou afglijden naar 3e wereld niveau. Waarom denk je dat ze nog altijd een tweede rangslidmaatschap hebben zonder EMU of euro?
quote:
Kom nou zeg, als er nu nog puinhopen zouden zijn van dat kabinet in de jaren 70, dan geeft dat alleen maar aan hoe slecht de opvolgers waren met het opruimen ervan.
Het geeft aan dat opruimen van puinhopen zeer meoilijk is. Daar zeg ik ook: je kan in 4 jaar verkloten wat 25 jaar kost om op te lossen.
quote:
En dan de "puinhopen van Paars" waar Pim Fortuyn het over had? Ik vond zowel de VVD als PvdA juist erg sterk in die 8 jaar, en ik kan nou niet zeggen dat het een puinhoop was toen Balkenende in 2002 begon met regeren.
Niet? De mutliculturele ramp, de economie in een recessie, geen vertrouwen van de burger in politie of rechtstaat, de Euro& EU-ellende, de WAO nog altijd niet aangepakt, de 26000 uitgeprocedeerden, de staatschuld. Kok tradt nota bene af omdat er mede door het falen van het kabinet 7000 mensen waren vermoord. en ik kan nog wel ff doorgaan hoor, puinhopen zat en ook een paar lichtpuntjes.
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:18 schreef maartena het volgende:

Je hebt in ieder geval humor!

en toch, ik zou graag over een jaar of 20 de strategische overwegingen en manouvres van de VVD uit de periode Fortuyn-2006 vernemen. Ik denk heel interessant, veel interessanter dan die van de andere partijen bi elkaar. Het verlies van de VVD was bijna net zo groot als dat van de pvda die er 1 jaar later alweer bijna overheen was kwa zetels terwijl de VVD nog niet terug i s op het niveau van paars 2, laat staan de peilingen voor de opkomst van Fortuyn. Hmm, ik maak er wellicht wel een topic over.
pi_41283106
Mensen die kunnen werken moeten werken. Werken moet belonend zijn. Genieten van ons sociale stelsel moet ernstig ontmoedigd worden, dat is voor het individu zo alsook voor de samenleving.

De meesten onder ons zijn labiel genoeg om zelf keuzes te maken. Dan is er ook slechts één verantwoordelijk voor zijn of haar keuzes, namelijk jijzelf!!! Dat wil de VVD bereiken, niet meer makkelijk afschuiven op andere verantwoordelijken.
Enjoy your freedom
pi_41283461
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:38 schreef Napalm het volgende:

- mullticul ramp
- milieu
- staatschuld

Niet om het een of ander, maar buiten PvdA en VVD is er nóg een grote partij. Groter, vaak.
Wat mij betreft valt het niet tijdig onderkennen van problemen zoals hierboven genoemd alsmede ééuwig pappen en nathouden het CDA nog het meest aan te rekenen.

Maar om mij onduidelijke redenen is er altijd weinig kritiek op het CDA. Wat is dat, huichelen ze beter?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41284373
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:06 schreef sigme het volgende:

Niet om het een of ander, maar buiten PvdA en VVD is er nóg een grote partij. Groter, vaak.
Wat mij betreft valt het niet tijdig onderkennen van problemen zoals hierboven genoemd alsmede ééuwig pappen en nathouden het CDA nog het meest aan te rekenen.

Maar om mij onduidelijke redenen is er altijd weinig kritiek op het CDA. Wat is dat, huichelen ze beter?
Het schijnt alleen bekend te zijn bij mensen die de kabinetten voor Paars hebben meegemaakt dat het CDA de grootste pappen en nathouden partij is.
pi_41284429
quote:
Sommige mensen vinden het blijkbaar makkelijker om op de PvdA te brullen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_41285605
quote:

[..]Maar om mij onduidelijke redenen is er altijd weinig kritiek op het CDA. Wat is dat, huichelen ze beter?
Die zijn altijd erg lief voor de VVD . Dat scheelt een hoop.
pi_41285712
quote:

[..]

Klopt CDA is netzo fout.

PvdA VVD CDA
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:36:28 #87
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41286617
quote:
CDA
Ach, het CDA is toch niet van belang...

Tot aan paars zat het CDA altijd in de regering. De partij die erbij kwam (pvda/vvd) zette de toon. Dat is de vloek/ zegen van een centrumpartij.
pi_41286838
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:36 schreef Napalm het volgende:

[..]

Tot aan paars zat het CDA altijd in de regering. De partij die erbij kwam (pvda/vvd) zette de toon. Dat is de vloek/ zegen van een centrumpartij.
Vreemde uitleg. CDA is de pap die het nathoudt, zodat er zowel met PvdA als met VVD valt te regeren. Bovendien past het in hun ideologie: het sparen van kool & geit.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41286841
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:36 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ok dat is dus voor de afgelopen 32 jaar (vanaf 74) 8 jaar PvdA, 16 jaar VVD en 8 jaar combibeleid geweest. Weinig competent dus dat men na Den Uyl moest wachten tot Kok op financiën om de boel te repareren .
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:54:13 #90
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41290733
quote:
Het belangrijkste is dat met premier Bos er weer een optimistische wind door Nederland gaat varen. Het soms negative en boote beleid van de afgelopen jaren wordt vervangen door een evenwichtig, realistisch en positieve aanpak.
De negatieve wind is voornamelijk ontstaan door het geroep van links hoe slecht alle maatregelen van het kabinent wel niet waren en welke problemen allemaal wel niet opgelost worden. Gelukkig wordt langzamerhand duidelijk dat het op veel punten goed (en vaak beter als voorheen) gaat. Dus als er iets gezorgd heeft voor negativisme dan is het de oppositie wel.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_41292572
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:54 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

De negatieve wind is voornamelijk ontstaan door het geroep van links hoe slecht alle maatregelen van het kabinent wel niet waren en welke problemen allemaal wel niet opgelost worden. Gelukkig wordt langzamerhand duidelijk dat het op veel punten goed (en vaak beter als voorheen) gaat. Dus als er iets gezorgd heeft voor negativisme dan is het de oppositie wel.
Wat een geloof in maakbaarheid van de samenleving!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:13:25 #92
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41293433
De grenzen gaan open

Alle gevangenen vrij

Criminelen overvallen dan alle burgers

Alle bedrijven worden weggejaagd

Alle slimme mensen gaan weg

Iedereen een uitkering

Alle mensen zijn dan even rijk

De schatkist zal leeg raken

Dus geen geld meer om de dijken te onderhouden

Niemand meer naar school

Niemand weet dan meer hoe Borselle werkt

Dus:

Stem pvda, stem Apocalyps .

[ Bericht 8% gewijzigd door Napalm op 29-08-2006 15:31:49 ]
pi_41294226
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:13 schreef Napalm het volgende:

Maar daarna breekt de heilstaat uit, en zullen wij op aard' leven gelijk het paradijs.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:17:46 #94
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41295165
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:49 schreef sigme het volgende:
Wat een geloof in maakbaarheid van de samenleving!
Geschiedenisboeken vol met voorbeelden!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_41295172
Wat een geweldige daadkracht heeft links toch .
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:38:17 #96
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41301091
quote:
De grenzen gaan open
[afbeelding]

Alle gevangenen vrij
[afbeelding]

Criminelen overvallen dan alle burgers
[afbeelding]

Alle bedrijven worden weggejaagd
[afbeelding]

[afbeelding]

Iedereen een uitkering
[afbeelding]

Alle mensen zijn dan even rijk
[afbeelding]

De schatkist zal leeg raken
[afbeelding]

Dus geen geld meer om de dijken te onderhouden
[afbeelding]

Niemand meer naar school
[afbeelding]

Niemand weet dan meer hoe Borselle werkt
[afbeelding]

Dus:
[afbeelding]

Je schetst nog een gematigd scenario
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:45:23 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41301376
quote:
[afbeelding]
Kan ik er dan vanuitgaan dat jij emigreert als de PvdA de verkiezingen wint en de Premier mag leveren? Of hoor jij niet bij de "slimme" mensen, maar bij de "domme" die dan gewoon blijven?
-
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:23:43 #98
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41303028
Wat er gaat gebeuren met communistische terroristenknuffelaars aan het roer?

Nederland zal weldra kennis maken met Islamitisch terrorisme in de vorm een aanslag op een groot rechts schrijver. Het aantal moskeeen zal een enorme vlucht gaan nemen, waarbij zelfs Zeeland er aan moet geloven. De namen van bepaalde producten zullen gewijzigd worden onder druk van de politiek correcte gedachtepolitie. Het aandeel allochtonen in de steden zullen voor het eerst boven de 50% uitkomen. Er zal een record aantal verblijfsvergunningen worden gegeven door een fout op fout stapelende minister van vreemdelingenzaken. Maar deze minister zal door de sorrycultuur wel mogen blijven zitten. Het aantal ambtenaren zal volgens bepaalde ramingen uitkomen op een miljoen. Terroristen met ontstekingen op zak zullen worden vrijgesproken omdat het gaat om kapot materiaal of een ander excuus. De media zal de linkse partijen volop steunen om hun inkomen te behouden. De naieve pacifisten zullen ook de veiligheidsdiensten laten verloederen met volop geheime informatie die open en bloot op straat komt te liggen. De samenleving zal een kweekvijver zijn voor misdadige nieuwe politieke partijen, zoals een pedopartij. Men zal onder communistisch bewind meer dan 50% belastingen moeten betalen aan de overheid, zodat de ministers een loonsverhoing kunnen krijgen van 30%. Kabinetspersonen die amper 9 uur in functie zitten zullen vast wel wachtgeld krijgen van deze uitkeringsfundamentalisten. Door instabiliteit zal een links kabinet waarschijnlijk wel een paar keer vallen en eventueel als minderheidskabinet doorgaan. Men zal wel met een feestdag komen voor genaturaliseerden, maar door juridisch geneuzel de eerste drie jaar niet met een integratiebeleid komen. Petten mogen niet meer op officiele pasfoto's, terwijl hoofddoekjes toegestaan blijven vanwege hun visie dat moslims meer mogen dan echte Nederlanders.

Kortom, het wordt een hel. Een linkse hel.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41303469
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Kan ik er dan vanuitgaan dat jij emigreert als de PvdA de verkiezingen wint en de Premier mag leveren? Of hoor jij niet bij de "slimme" mensen, maar bij de "domme" die dan gewoon blijven?
He psst maartena, hij ging niet zo ver als jij, maar best een eind hoor.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:40:46 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41303752
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:23 schreef Sidekick het volgende:

Nederland zal weldra kennis maken met Islamitisch terrorisme in de vorm een aanslag op een groot rechts schrijver. Het aantal moskeeen zal een enorme vlucht gaan nemen, waarbij zelfs Zeeland er aan moet geloven. De namen van bepaalde producten zullen gewijzigd worden onder druk van de politiek correcte gedachtepolitie. Het aandeel allochtonen in de steden zullen voor het eerst boven de 50% uitkomen. Er zal een record aantal verblijfsvergunningen worden gegeven door een fout op fout stapelende minister van vreemdelingenzaken. Maar deze minister zal door de sorrycultuur wel mogen blijven zitten. Het aantal ambtenaren zal volgens bepaalde ramingen uitkomen op een miljoen. Terroristen met ontstekingen op zak zullen worden vrijgesproken omdat het gaat om kapot materiaal of een ander excuus. De media zal de linkse partijen volop steunen om hun inkomen te behouden. De naieve pacifisten zullen ook de veiligheidsdiensten laten verloederen met volop geheime informatie die open en bloot op straat komt te liggen. De samenleving zal een kweekvijver zijn voor misdadige nieuwe politieke partijen, zoals een pedopartij. Men zal onder communistisch bewind meer dan 50% belastingen moeten betalen aan de overheid, zodat de ministers een loonsverhoing kunnen krijgen van 30%. Kabinetspersonen die amper 9 uur in functie zitten zullen vast wel wachtgeld krijgen van deze uitkeringsfundamentalisten. Door instabiliteit zal een links kabinet waarschijnlijk wel een paar keer vallen en eventueel als minderheidskabinet doorgaan. Men zal wel met een feestdag komen voor genaturaliseerden, maar door juridisch geneuzel de eerste drie jaar niet met een integratiebeleid komen. Petten mogen niet meer op officiele pasfoto's, terwijl hoofddoekjes toegestaan blijven vanwege hun visie dat moslims meer mogen dan echte Nederlanders.

Wat moeten we doen om het tij te keren?
Wij zijn allen reddeloos verloren!
The End Times are wild
pi_41304091
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat moeten we doen om het tij te keren?
Wij zijn allen reddeloos verloren!
Reddeloos, redeloos, radeloos.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:58:01 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41304561
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je schetst nog een gematigd scenario
Het erg gematigd scenario, inderdaad.

Heb je wel eens van Murphy gehoord? De dingen worden altijd erger als verwacht. Dit is min of meer het officiele verkiezingsprog van Bos, de dingen die hij belooft. Maar zal hij het ook waar kunnen maken?

Trouwens, ik van posts met veel plaatjes en krachtige one liners.
The End Times are wild
pi_41304844
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:58 schreef LXIV het volgende:

Heb je wel eens van Murphy gehoord? De dingen worden altijd erger als verwacht.
Bron? (ergeR dan)
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:05:07 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41304872
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Bron? (ergeR dan)
Moet me ook niet laten meeslepen.
The End Times are wild
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:09:32 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41305093
-
pi_41305837
Het gaat helemaal niet zo goed. De inkomens gaan al vijf jaar lang achteruit, de buitenlandse investeringen zijn hier veel lager dan in de ons omringende landen, de vergrijzing rukt op zonder dat duidelijk is hoe dat betaald moet worden, het gemiddelde opleidingsniveau blijft steeds verder achter bij de rest van de EU en hele bevolkingsgroepen zijn de laatste jaren tegen elkaar uitgespeeld.

Kortom veel slechter kan het niet worden.
pi_41305927
Erg weinig denk ik, wellicht wat dictaten van bovenaf die onze samenleving verder verstoren, verder 4 vertraging tot fatsoenlijk beleid...
pi_41937903
Enorme staatsschulden, stroperige bureaucratie, bloeiende criminaliteit en asociaal gedrag. Kortom, verloedering in al zijn aspecten.
pi_41938126
quote:
arjanus - dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:29
Erg weinig denk ik,.
2 uur later....
quote:
arjanus - maandag 18 september 2006 @ 23:43
.... Kortom, verloedering in al zijn aspecten.
jij hebt vast 2 hele nare uurtjes achter de rug
  maandag 18 september 2006 @ 23:50:00 #110
85962 ioko
I Appear Missing
pi_41938144
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:43 schreef arjanus het volgende:
Enorme staatsschulden, stroperige bureaucratie, bloeiende criminaliteit en asociaal gedrag. Kortom, verloedering in al zijn aspecten.
Subtiele kick, op jezelf reageren
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 18 september 2006 @ 23:50:36 #111
85962 ioko
I Appear Missing
pi_41938170
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:49 schreef rvand het volgende:

[..]

2 uur later....
[..]

jij hebt vast 2 hele nare uurtjes achter de rug
Maak er maar 3 weken van
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_41938482
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:50 schreef ioko het volgende:

[..]

Maak er maar 3 weken van
wow, tijd om te gaan slapen, ga ik nu ook direct doen
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 00:27:58 #113
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_41939231
quote:

Er verandert dus helemaal niets
al moet ik toegeven dat ik het huidige aantal ambtenaren en percentage allochtonen niet ken, de rest komt me erg bekend voor
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 19 september 2006 @ 00:29:21 #114
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41939257
Heel eerlijk gezegd denk ik dat er niet zoveel zal veranderen, zeker niet in een coalitie, die er onvermijdelijk wel in zit natuurlijk.
[KNE]-Mod
pi_41942219
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 01:52 schreef Napalm het volgende:
Subsidierende systemen oprichten is veel makkelijker dan ze af te schaffen of ze zelfs maar in de hand te houden. kijk maar naar de WAO. Echter de grootste schuld ligt toch bij de sukkels die het systeem maakten, niet degenen die het niet konden/ drufden af te schaffen.
En wanneer ging de WAO in werking? 1967.
En welk kabinet had je toen? Kabinet De Jong: KVP, VVD, CHU en ARP.
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:15:23 #116
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41942671
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:59 schreef SunChaser het volgende:
Ja mên, het onderwijs heeft echt baat gehad bij het CDA / VVD beleid, vooral de LSVb, die zijn er erg blij mee.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 19 september 2006 @ 12:58:56 #117
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41948523
quote:
!! Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn .
Vrijheid
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:47:19 #118
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41958329
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:58 schreef jogy het volgende:

[..]

!! Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn .
Ik wil me dat niet voorstellen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41972429
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja mên, het onderwijs heeft echt baat gehad bij het CDA / VVD beleid, vooral de LSVb, die zijn er erg blij mee.
Ja idd, het onderwijs heeft heel veel baat gehad bij dit kabinet.
  woensdag 20 september 2006 @ 01:48:19 #120
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41972474
quote:
Op woensdag 20 september 2006 01:44 schreef arjanus het volgende:

[..]

Ja idd, het onderwijs heeft heel veel baat gehad bij dit kabinet.
Zoals?
pi_41973388
quote:

Het land wordt minder fatsoenlijk en meer opgefokt, want iedere werkende met een halve hersencel ziet dat hij kaalgeplukt wordt. Nog meer hoogopgeleiden zullen het land verlaten en nog meer laag- of niet-opgeleiden zullen binnenstromen. Criminelen krijgen weer vrij spel, want vanzelfsprekend ligt de schuld van hun gedrag niet bij henzelf maar bij de maatschappij - en daar past maar een beleid bij: de aai over de bol en een taakstrafje.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 20 september 2006 @ 07:09:50 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41973667
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ehm.
Vrijheid
pi_41973670
ff offtopic: jogy, rook je nog?
  woensdag 20 september 2006 @ 07:24:15 #124
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41973724
quote:
Op woensdag 20 september 2006 07:10 schreef ilona-scuderia het volgende:
ff offtopic: jogy, rook je nog?
Joah. Ik post het wel in het 'gestopt met roken' topic als ik weer gestopt ben .
Vrijheid
  woensdag 20 september 2006 @ 13:19:56 #125
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41981002
quote:
Op woensdag 20 september 2006 04:17 schreef StefanP het volgende:
Het land wordt minder fatsoenlijk en meer opgefokt, want iedere werkende met een halve hersencel ziet dat hij kaalgeplukt wordt. Nog meer hoogopgeleiden zullen het land verlaten en nog meer laag- of niet-opgeleiden zullen binnenstromen. Criminelen krijgen weer vrij spel, want vanzelfsprekend ligt de schuld van hun gedrag niet bij henzelf maar bij de maatschappij - en daar past maar een beleid bij: de aai over de bol en een taakstrafje.
Hoe lang ben jij al niet langsgeweest, ouwe zuurpruim?
Kom 'ns langs en ontduik voor de grap een jaartje of wat belasting. Kijken of je nog zo piept.
  woensdag 20 september 2006 @ 18:00:14 #126
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41988958
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hihi
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_42005427
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe lang ben jij al niet langsgeweest, ouwe zuurpruim?
Kom 'ns langs en ontduik voor de grap een jaartje of wat belasting. Kijken of je nog zo piept.
De uitzonderingen zijn natuurlijk, zoals je zelf al aangeeft, doodgewone burgers... 5 km/u te hard rijden, 10 minuten te lang parkeren of je belastingaangifte verkeerd invullen. Dan zijn de kereltjes met de pet ineens wel helden. Maar ze lopen met een grote boog om een groep Marokkaantjes heen, en voor echte criminaliteit komen ze de deur niet uit. Jaja, criminaliteit wordt weer eens hard aangepakt in Nederland!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')