abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 28 augustus 2006 @ 09:59:21 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41248873
Wat zou er allemaal veranderen als PVDA regeert? Ik ben een PvdA-stemmer, maar ik vraag me af wat er allemaal gaat veranderen dan. Momenteel gaat t volgens mij redelijk met Nederland. Wordt de boel weer omgegooid, wordt het beter, of slechter?
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:03:03 #2
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_41248947
IK denk dat als de PvdA samen met het CDA gaat regeren er niet zoveel gaat veranderen, misschien in details maar geen echte grote veranderingen.
schorriemorie
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:09:24 #3
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41249071
oh god, berg je maar voor rampscenarios waar de honden geen brood van lusten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_41249159
Het belangrijkste is dat met premier Bos er weer een optimistische wind door Nederland gaat varen. Het soms negative en boote beleid van de afgelopen jaren wordt vervangen door een evenwichtig, realistisch en positieve aanpak. Ik noem een aantal voorbeelden:

- Immigratie wordt niet meer als een probleem op zic gezien, maar als een verschijnsel dat problemen op kan leveren, maar ook positieve kansten heeft.
- Noodzakelijke bezuinigingen worden eerlijker verdeeld door het beperken van de hypotheekrenteaftrek en het mee laten betalen aan de AOW door 65-+ers. Hierdoor ontstaat niet het gevoel dat de minst rijke helft van Nederland steeds meer inlevert terwijl de inkomensverschillen groeien.
- Het land wordt weer wat fatsoenlijker en minder opgefokt.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:47:55 #5
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_41249885
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:59 schreef SunChaser het volgende:
Wat zou er allemaal veranderen als PVDA regeert? Ik ben een PvdA-stemmer, maar ik vraag me af wat er allemaal gaat veranderen dan. Momenteel gaat t volgens mij redelijk met Nederland. Wordt de boel weer omgegooid, wordt het beter, of slechter?
Kabinet Den Uyl flashback...

Zegt de term 'puinhopen van Paars' je wat? Vergeleken met de 'puinhopen van Rood' zijn dit zwerfvuiltjes...

Wat mag je verwachten? vier tot acht jaar 'mooi weer', daarna 16 tot 20 jaar puinruimen.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:49:13 #6
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41249910
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:13 schreef Knormen het volgende:
Het belangrijkste is dat met premier Bos er weer een optimistische wind door Nederland gaat varen. Het soms negative en boote beleid van de afgelopen jaren wordt vervangen door een evenwichtig, realistisch en positieve aanpak. Ik noem een aantal voorbeelden:

- Immigratie wordt niet meer als een probleem op zic gezien, maar als een verschijnsel dat problemen op kan leveren, maar ook positieve kansten heeft.
- Noodzakelijke bezuinigingen worden eerlijker verdeeld door het beperken van de hypotheekrenteaftrek en het mee laten betalen aan de AOW door 65-+ers. Hierdoor ontstaat niet het gevoel dat de minst rijke helft van Nederland steeds meer inlevert terwijl de inkomensverschillen groeien.
- Het land wordt weer wat fatsoenlijker en minder opgefokt.
Je bedoelt het "negatieve en botte"beleid wat er voor gezorgd heeft dat de werkloosheid gedaald is, de economie weer op orde is en het consumenten vertrouwen het hoogst is sinds 2000?

Immigratie moet juist worden geminderd, omdat het overduidelijk voor problemen zorgt in ons land. Laten we die problemen eerst goed aanpakken en dan kunnen we daarna de deur weer wat verder opengooien.

Het land wordt weer wat fatsoenlijker? Hogere uitkeringen, een veel soepeler sociaal stelsel wat weer misbruikt gaat worden door kwaadwillenden zoals het ook tijdens Paars was.. .en dat noem jij fatsoenlijker?
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:57:11 #7
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41250121
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:47 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Zegt de term 'puinhopen van Paars' je wat? Vergeleken met de 'puinhopen van Rood' zijn dit zwerfvuiltjes...

Wat mag je verwachten? vier tot acht jaar 'mooi weer', daarna 16 tot 20 jaar puinruimen.
Puinhopen van paars is een prachtig voorbeeldje propaganda van de huidige regering om hun beleid te verdedigen. NIEMAND klaagde tijdens paars, tis pas sinds deze regering ermee is begonnen dat het opeens hip is om op paars te janken.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_41250143
- Staatsschuld gaat + 50 miljard omhoog.
- Alle werklozen krijgen een levenslange uitkering als dank voor hun stem
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:59:22 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41250180
Wat een idioten zonder enig realistisch wereldbeeld hier.
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:00:11 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_41250205
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Puinhopen van paars is een prachtig voorbeeldje propaganda van de huidige regering om hun beleid te verdedigen. NIEMAND klaagde tijdens paars, tis pas sinds deze regering ermee is begonnen dat het opeens hip is om op paars te janken.
Niemand klaagde ook tijdens rood. De bomen groeiden tot in de hemel! (behalve dan even tijdens de oliecrisis). Pas achteraf bleek er (voor het eerst) een gat in de schatkist te zitten.
pi_41250207
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:49 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Je bedoelt het "negatieve en botte"beleid wat er voor gezorgd heeft dat de werkloosheid gedaald is, de economie weer op orde is en het consumenten vertrouwen het hoogst is sinds 2000?

Immigratie moet juist worden geminderd, omdat het overduidelijk voor problemen zorgt in ons land. Laten we die problemen eerst goed aanpakken en dan kunnen we daarna de deur weer wat verder opengooien.

Het land wordt weer wat fatsoenlijker? Hogere uitkeringen, een veel soepeler sociaal stelsel wat weer misbruikt gaat worden door kwaadwillenden zoals het ook tijdens Paars was.. .en dat noem jij fatsoenlijker?
De werklossheid is gedaald nadat hij eerst is gestegen. Het kabinet balekenende heeft inderdaad economisch niet gefaald, dat ben ik met je eens. Mijn punt is dat de verdeling van de noodzakelijke bezuinigingen onevenwichtig is geweest. Bovendien durft balkenende niet door te pakken door ook voor de komende decennia Nederland economisch gezond te maken. Bos heeft hier wel ideen voor.

Wat de immigratie betreft kun je volgens mij niet zeggen dat er alleen maar problemen door zijn ontstaan. Zonder immigratie waren we veel slechter af en in de toekomst kunnen we al helemaal niet zonder immigratie. Dat er in het integratiebeleid van de fagelopen decennis veel mis is gegaan is duidelijk. Alle partijen hebben daarop hun standpunt aangepast. Alleen bij het huidige kabinet is dat volstrekt doorgeslagen. Hierdoor wordt de integratie alleen maar verder bemoeilijkt.

Dat van die uitkeringen en paars, daar snap ik niets van. Als er ergens een periode is waarin fraude met uitkeringen is aangepakt dan zijn dat de jaren negentig, toen de PvdA steeds regeerde. Balkenende heeft op dat gebied geen nieuwe koers ingezet.
  Redactie Frontpage maandag 28 augustus 2006 @ 11:02:52 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41250257
Ik heb helemaal geen problemen gehad met Paars, Pim Fortuyn kwam met die stemmingmakerij om zelf zetels te scoren.
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:08:16 #13
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41250399
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
3) PvdA +GL + SP

Scenario 3 is geheid een ramp scenario. krijg je 4 jaar optimisme waarna opeens het geld op is en NL bevolkt blijkt te zijn met kansloze criminelen & moslimfundi`s. Dan mag rechts de puinhopen weer gaan opruimen.. Beetje jammer opruimen 20 jaar duuurt teriwjl puinhopen in 4 jaar gemaakt worden.

Scenario 1 en 2 hoop je dat CDA/ VVD de scherpe randjes er vanaf weten te houden..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41252221
Autochtonen worden in strafkampen in Friesland gezet waar ze producten fabriceren voor de rest van Nederland waar de Sharia is ingevoerd.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_41252431
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:08 schreef Napalm het volgende:
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
3) PvdA +GL + SP

Scenario 3 is geheid een ramp scenario. krijg je 4 jaar optimisme waarna opeens het geld op is en NL bevolkt blijkt te zijn met kansloze criminelen & moslimfundi`s. Dan mag rechts de puinhopen weer gaan opruimen.. Beetje jammer opruimen 20 jaar duuurt teriwjl puinhopen in 4 jaar gemaakt worden.

Scenario 1 en 2 hoop je dat CDA/ VVD de scherpe randjes er vanaf weten te houden..
Ik wou precies hetzelfde rijtje hier neerzetten, ook met de ondertekst dat het hopelijk niet scenario 3 zou worden
live life
pi_41252624
Belastingen gaan over de hele linie omhoog. Maar omdat de 'rijkeren' harder genaaid worden dan de anderen zal iedereen er om juichen ook.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:35:22 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41252716
Ik denk niet dat er veel verschil zal zijn, enige nuances daargelaten. Het poldermodel is veel te ver doorgedreven hier.

Invloeden vanuit de wereldeconomie hebben duizendmaal meer invloed.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_41252811
quote:
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
Nou wat zijn dat de scherpe randjes van de PVDA
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:39:39 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41252837
quote:
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
3) PvdA +GL + SP

Dan zou de oppositie wel gigantisch slecht zijn, niet?
pi_41255172
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:03 schreef Danzig het volgende:
IK denk dat als de PvdA samen met het CDA gaat regeren er niet zoveel gaat veranderen, misschien in details maar geen echte grote veranderingen.
Dat denk ik ook. De accenten zullen anders zijn. De grote conflicten zullen niet meer over buitenlanders, integratie, immigratie gaan maar b.v. over zorg, milieu of onderwijs.
Daarnaast zal nieuw beleid wat subtieler ingevoerd worden denk ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41255308
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:47 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Is dit ook maar enigzins op feiten gebaseerd? Of zijn dit vage onderbuikgevoelens?
pi_41255360
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:49 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Dat was nog gelukt met de triangelspeler van de Jostiband als premier . Als die een stabiel kabinet had geleid nog sneller ook vermoed ik.
pi_41255427
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:00 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Niemand klaagde ook tijdens rood. De bomen groeiden tot in de hemel! (behalve dan even tijdens de oliecrisis). Pas achteraf bleek er (voor het eerst) een gat in de schatkist te zitten.
nonsens .
pi_41255495
quote:
Dat ligt eraan.
1) PvdA + VVD
2) Pvda +CDA
3) PvdA +GL + SP

Ik had je toch hoger ingeschat Napalm je loopt nu wel erg dom te lullen namelijk .
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:09:52 #25
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41255537
Iedereen zal elkaar weer gaan knuffelen en de troetelbeertjesmentaliteit zal de boventoon weer gaan voeren. Nederland zal weer een mooiere plek zijn om te leven.

Say your prayers
pi_41255703
Het enige voordeel van de PvdA is dat wanneer ze regeren en je hebt aandelen Pickwick dat je dan heel rijk gaat worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:17:45 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_41255741
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:16 schreef JohnDope het volgende:
Het enige voordeel van de PvdA is dat wanneer ze regeren en je hebt aandelen Pickwick dat je dan heel rijk gaat worden.
Net als aandelen Prozac als de VVD regeert.
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:19:23 #28
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41255791
Ik denk dat Nederland dan naar de totale verdoemenis gaat!

AAAAAAAARRRGGHHHH
pi_41255829
Ik gok dat er wat minder nadruk op gezinnen zou liggen (qua belastingvoordeeltjes dan). Verder niet zo veel.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:22:47 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41255905
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:24:00 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41255936
Anyway, veel zal er niet veranderen denk ik. De grenzen worden niet opeens opengegooid, de uitkeringen worden ook niet gratis bij een pak meusli gegeven en de mensen die lopen te zeiken blijven toch wel zeiken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_41256009
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:24 schreef jogy het volgende:
Anyway, veel zal er niet veranderen denk ik. De grenzen worden niet opeens opengegooid, de uitkeringen worden ook niet gratis bij een pak meusli gegeven en de mensen die lopen te zeiken blijven toch wel zeiken.
Of die kondigen aan te emigreren om dat vervolgens toch niet te doen
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:27:01 #33
85962 ioko
I Appear Missing
pi_41256012
Ik zie maar weinig inhoudelijke reacties en veel stereotyperingen en stemmingmakerij. Ik zou blij zijn als het accent in de regering verschuift naar links, ik vind dat de huidige regering veel (economisch) goed heeft gedaan, maar deze opleving kan echt niet alleen aan onze regering worden toegeschreven, daarvoor is onze economie teveel afhankelijk van de omgeving. Ik vind Bos (de persoon) eigenlijk niets, maar ik zie weinig andere opties.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_41256547
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:17 schreef Posdnous het volgende:

[..]

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41256588
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dit ook maar enigzins op feiten gebaseerd? Of zijn dit vage onderbuikgevoelens?
Rechtse huillies hebben geen feiten nodig, ze geloven
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:51:01 #36
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41256752
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:08 schreef du_ke het volgende:

Ik had je toch hoger ingeschat Napalm je loopt nu wel erg dom te lullen namelijk .
Wat? scenario benadering is het slimste wat er in dit topic staat.
Anderen afkraken, dat is pas makkelijk
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:01 schreef du_ke het volgende:
extrapolatie van het verleden. van de toekomst zijn nog geen feiten bekend, het is niet voor niets de toekomst.

Voor de rest staat de pvda vooral voor sociaal beleid en soepele immigratie. Zaken die econimisch slecht blijken te zijn in NL op de lange termijn.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:53:36 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41256827
Mensen zullen proberen met hun laatste spulletjes Nederland te ontvluchten

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_41257240
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef Napalm het volgende:

Voor de rest staat de pvda vooral voor sociaal beleid en soepele immigratie. Zaken die econimisch slecht blijken te zijn in NL op de lange termijn.
Eh, wie heeft de wet Cohen opgesteld? Verdonk zeker?

Sorry, Napalm, maar jij weet wel beter dan dit soort onzin geblaat, het was de voorloper van het CDA en de VVD die de grenzen openzette voor gastarbeiders en degenen die aan werkgevers geen eisen stelden. Werkgevers selecteerden doelbewust analfabeten en degenen die hun mond hielden om de buitenlanders in de hand te kunnen houden.

Even een quote:
quote:
Iedereen veronderstelde dat de buitenlanders in korte tijd zoveel mogelijk geld wilden verdienen om terug te keren. In de contracten die de Nederlandse overheid met de landen van herkomst had gesloten, stond echter dat de gastarbeiders het recht hadden te blijven en na twee jaar hun familie konden laten overkomen.
Dat zal ook wel weer de schuld van de PvdA zijn, he?
pi_41257269
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:53 schreef SeLang het volgende:

Mensen zullen proberen met hun laatste spulletjes Nederland te ontvluchten
Ja, er zullen tientallen kilometers file staan bij de grens

God, wat een verzameling rechtse domheid en FUD in dit topic.
pi_41257390
Gratis naar Tunesie voor alle pvda stemmers: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/016587.html
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:12:44 #41
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41257413
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, wie heeft de wet Cohen opgesteld? Verdonk zeker?

Sorry, Napalm, maar jij weet wel beter dan dit soort onzin geblaat, het was de voorloper van het CDA en de VVD die de grenzen openzette voor gastarbeiders en degenen die aan werkgevers geen eisen stelden. Werkgevers selecteerden doelbewust analfabeten en degenen die hun mond hielden om de buitenlanders in de hand te kunnen houden.

Even een quote:
[..]

Dat zal ook wel weer de schuld van de PvdA zijn, he?
Toen gingen we ervan uit dat die lui weer zouden vertrekken. Dan is immigratie inderdaad een economische zegen. Dat ze niet vertrokken en NL ze niet dwong maar hier hield met een luxe zorgstelsel is wel primair de schuld van de pvda (en ook het CDA).

Enfin, dat is vroeger, nu voor nieuwe immigranten zijn we op dit moment iets verstandiger. Gezien al het gehuil van de pvda over alles met verdonk kan je niet anders dan concluderen dat de pvda meer mensen zou toelaten. Mensen die ons heel veel geld kosten1 en problemen gaan brengen..

1berekeningen CPB geven aan dat immigratie geld ksot en dus geen oplossing is voor de vergrijzing
pi_41257536
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb helemaal geen problemen gehad met Paars, Pim Fortuyn kwam met die stemmingmakerij om zelf zetels te scoren.
Paars 2 was een van de populairste kabinetten ooit.
pi_41257554
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wat? scenario benadering is het slimste wat er in dit topic staat.
Anderen afkraken, dat is pas makkelijk
[..]

extrapolatie van het verleden. van de toekomst zijn nog geen feiten bekend, het is niet voor niets de toekomst.
Die extrapolatie van het verleden zou er toch eerder op moeten wijzen dat CDA / VVD kabinetten tot grote tekorten leiden. Daarnaast zal ook een PvdA kabinet zich gewoon aan de europese regels houden. Zoals je hier kan zien nam de staatsschuld pas ná Den Uyl echt toe

sorry lay out verneukend
quote:
Maar het is onzin te denken dat met een PvdA kabinet plotseling alle buitenlanders hier van harte welkom zouden zijn. Dat sommige zaken wat subtieler aangepakt zullen worden lijkt me wel duidelijk. Bijvoorbeeld het toelaten van buitenlandse studenten of kenniswerkers.

Daarnaast blijken er PvdA premiers voor nodig te zijn om de staatsschuld te laten dalen...

[ Bericht 11% gewijzigd door du_ke op 28-08-2006 15:28:31 ]
pi_41257684
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:12 schreef Napalm het volgende:

Toen gingen we ervan uit dat die lui weer zouden vertrekken. Dan is immigratie inderdaad een economische zegen. Dat ze niet vertrokken en NL ze niet dwong maar hier hield met een luxe zorgstelsel is wel primair de schuld van de pvda (en ook het CDA).
Ja, dag, met dat soort redenaties komen we er wel. Omdat Nederland welvarend was en het zich kon veroorloven om een goed zorgstelsel te hebben is het de schuld van de PvdA dat de gastarbeiders bleven
quote:
Enfin, dat is vroeger, nu voor nieuwe immigranten zijn we op dit moment iets verstandiger. Gezien al het gehuil van de pvda over alles met verdonk kan je niet anders dan concluderen dat de pvda meer mensen zou toelaten. Mensen die ons heel veel geld kosten1 en problemen gaan brengen..
Volgens mij is het 'gehuil' over Verdonk voornamelijk gebaseerd op het feit dat ze een totale mislukking is als bestuurder. Willekeur, liegen tegen de Kamer (en niet een keer maar meerdere malen), het niet afleveren van deugdelijke wetgeving en stoere uitspraken doen die 48 uur later weer net zo makkelijk teruggenomen worden. De wet die ze uitvoert echter is van de PvdA staatssecretaris (toenmalig) Cohen en daar is door Verdonk geen enkele ingrijpende wijzinging in aangebracht.

Dus, het hele verhaal dat de PvdA de deur open zal zetten is FUD. Gelul. Onzin.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2006 15:22:28 ]
pi_41257697
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

Hoe kan dat als in die periode slechts 4 jaar de PvdA aan de macht was maar veel vaker de VVD? (en altijd het CDA).
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:23:51 #46
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41257768
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:16 schreef du_ke het volgende:

Daarnaast blijken er PvdA premiers voor nodig te zijn om de staatsschuld te laten dalen...
Zoals de echte economen je al zo vaak uitlegden is die tabel waardeloos als je niet corrigeert voor de economische conjunctuur. Eigenlijk moet je zelfs voor beleid corrigeren want als Balk I JSF verplichtingen aan gaat die onder Bos I betaald moeten worden dan kan je die financiele impact neit op Bos afschuiven...
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:26:59 #47
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_41257871
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:17 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:29:55 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41257977
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, dag, met dat soort redenaties komen we er wel. Omdat Nederland welvarend was en het zich kon veroorloven om een goed zorgstelsel te hebben is het de schuld van de PvdA dat de gastarbeiders bleven
Ja, komt het wel op neer. Andere landen als Finland bijvoorbeeld schoppen buitenlandse werknemers het land uit als ze niet meer nodig zijn. Dat is misschien niet sociaal maar economisch wel goed.

Dat is een keuze die iedereen voor zich maakt.
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:21 schreef Tijger_m het volgende:

Volgens mij is het 'gehuil' over Verdonk voornamelijk gebaseerd op het feit dat ze een totale mislukking is als bestuurder. Willekeur, liegen tegen de Kamer (en niet een keer maar meerdere malen), het niet afleveren van deugdelijke wetgeving en stoere uitspraken doen die 48 uur later weer net zo makkelijk teruggenomen worden. De wet die ze uitvoert echter is van de PvdA staatssecretaris (toenmalig) Cohen en daar is door Verdonk geen enkele ingrijpende wijzinging in aangebracht.

Dus, het hele verhaal dat de PvdA de deur open zal zetten is FUD. Gelul. Onzin.
Wat is FUD? Willekeur? De pvda wil willekeur door een Taida toe te laten, door een generaal pardon voor de 26000. De kamer wil een uitzondering voor Ayaan. Weinig willekeur bij Verdonk dus..
Cohen vindt dat verdonk de wet te streng toepast dus aan wie is de daling van immigranten dan te danken; aan de wet van Cohen of het beleid van Verdonk? De inburgeringstoets, is die van Cohen?
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:21 schreef du_ke het volgende:

Hoe kan dat als in die periode slechts 4 jaar de PvdA aan de macht was maar veel vaker de VVD? (en altijd het CDA).
Dat is pure onbekwaamheid van de pvda. Als je de afgelopen 30 jaar structureel 20 zetels meer hebt dan de VVD en toch zit je zo veel minder in de regering dan doe je iets heel erg fout...
pi_41258000
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:23 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zoals de echte economen je al zo vaak uitlegden is die tabel waardeloos als je niet corrigeert voor de economische conjunctuur. Eigenlijk moet je zelfs voor beleid corrigeren want als Balk I JSF verplichtingen aan gaat die onder Bos I betaald moeten worden dan kan je die financiele impact neit op Bos afschuiven...
Het kan toch niet zo zijn dat de rampen die Den Uyl in 4 jaar veroorzaakt heeft in 12 jaar VVD en 17 jaar CDA (dus tot 89) daarna niet aangepakt zijn?
Dan zou het namelijk het kabinet in de Nederlandse geschiedenis zijn geweest dat de meeste daadkracht ten toon spreide..
pi_41258050
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:29 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat is pure onbekwaamheid van de pvda. Als je de afgelopen 30 jaar structureel 20 zetels meer hebt dan de VVD en toch zit je zo veel minder in de regering dan doe je iets heel erg fout...
Maar hoe kan een luxe systeem doorvoeren als je elke keer in de oppositie zit?

Je geeft de PvdA heel makkelijk van alles de schuld maar wie heeft de schuld? Degene die regeert lijkt me toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')