beschuit met muisjesquote:Op zondag 27 augustus 2006 09:31 schreef sigme het volgende:
Een wonder is geschied!
Er is ons zojuist een lam geboren.
(En ik heb gister teveel gedronken, en liefste ook - waar is die smilie met die hamer?)
Wie wil er nu liefde?quote:Op zondag 27 augustus 2006 02:58 schreef sigme het volgende:
Eeh, Godslasteraar heeft heeft veel oudere rechten op mijn liefde dan jij.
Lees je nog wel eens in het woordenboek, Harry?quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:09 schreef Aoristus het volgende:
bla
nee, dat is naslagwerk, Jehan, dat weet je toch? Bla is een bijbelcitaat.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Lees je nog wel eens in het woordenboek, Harry?
Maar ''aoristus'' is toch het product van een strooptocht door het woordenboek der Nederlandse taal?quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
nee, dat is naslagwerk, Jehan, dat weet je toch? Bla is een bijbelcitaat.
Ik vraag me af, zou het de moeite waard zijn om je als vrijwilliger op te geven voor robodock ?
Zet dat maar eens op een campagnebord!quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
.
John Adams?quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zet dat maar eens op een campagnebord!
misschien wel / misschien niet. Je voelt je er toch niet door geintimideerd hoop ik ?quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maar ''aoristus'' is toch het product van een strooptocht door het woordenboek der Nederlandse taal?
Ik bevind me in de geestestoestand waaraan jij je ontworstelde bij het passeren van de Uitmarktnegers.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
misschien wel / misschien niet. Je voelt je er toch niet door geintimideerd hoop ik ?
Dat is vrij ergerlijk inderdaad, het zit me ook nog steeds dwars. Straks maar weer even terug om verhaal te halen, zonder microfoon d'r bijquote:Op zondag 27 augustus 2006 13:35 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik bevind me in de geestestoestand waaraan jij je ontworstelde bij het passeren van de Uitmarktnegers.
Lijdend voorwerp in optima forma:quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:54 schreef Godslasteraar het volgende:
alleen een beetje jammer dat Finder nu telkens lijdend voorwerp is. Heeft niemand een foto van SCH?
Nou, mijn maag is leeg, in ieder geval.quote:
Dat worden historische debatten.quote:
Wat zouden ze willen, je leest vooral complottheorietjes, maar een programma moeten ze zeker nog makenquote:Op zondag 27 augustus 2006 13:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat worden historische debatten.
''Weet u wat het smeltpunt van staal is, meneer Balkenende? Dat weet u zeker niet, he?''
Maar liefst iets smaakvoller dan DKNWZ.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:05 schreef Apropos het volgende:
Ja, Godslasteraar en andere verknippers, doe eens iets met die foto van de aanslag op Kennedy.
Ik moet zeggen dat ik van de moord op Kennedy vrijwel niets afweet. Heb ook nooit een film gezien of wat dan ook. Wel uiteraard de act van Bill Hicks.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:03 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat zouden ze willen, je leest vooral complottheorietjes, maar een programma moeten ze zeker nog maken
quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, mijn maag is leeg, in ieder geval.
gelukkig maar!quote:Moeder en kind maken het goed.
Harvey Lee Oswald heeft het gedaan en daarna schoot Jack Ruby weer op Oswald.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:24 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik van de moord op Kennedy vrijwel niets afweet. Heb ook nooit een film gezien of wat dan ook. Wel uiteraard de act van Bill Hicks.
Maar als ik zo afga op dat gif-bestandje wordt Kennedy in zijn achterhoofd geschoten. Is dat voor of tegen het Complot-theorie?
Géén antwoord, wat is het volgend de complot-theorie, van voren geraakt of van achteren?quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:29 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Harvey Lee Oswald heeft het gedaan en daarna schoot Jack Ruby weer op Oswald.
Hij wordt van voren geraakt
Die bagger kregen we vroeger bij geschiedenis, vandaar dat ik het ook nooit een echt interessant vak vond
Volgens de complottheorie werd hij van voren geraakt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Géén antwoord, wat is het volgend de complot-theorie, van voren geraakt of van achteren?
ok, jammer, weer een complot minder voor mijquote:Op zondag 27 augustus 2006 14:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
Volgens de complottheorie werd hij van voren geraakt.
Da's wel een beetje hard. Maar hij was inderdaad verre van briljant als president, en in ieder geval niet de voorvechter van vrede en gelijkheid waarvoor velen hem nog steeds houden.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ok, jammer, weer een complot minder voor mij![]()
moet trouwens ook bekennen dat ik niet maal om de dood van Kennedy. Het kleine beetje wat ik weet van zijn beleid, en dan vooral de Cuba-crisis, is dusdanig negatief en zelfs levensgevaarlijk dat het maar goed was dat ie dood geschoten is, en snel vervangen door een stabielere persoon.
Oversexte en hysterische maniak was het.
Mmm, ja, mijn post richting Aoristus was ook wat hard mischien, niet de bedoeling hoorquote:Op zondag 27 augustus 2006 14:48 schreef Apropos het volgende:
[..]
Da's wel een beetje hard. Maar hij was inderdaad verre van briljant als president, en in ieder geval niet de voorvechter van vrede en gelijkheid waarvoor velen hem nog steeds houden.
Met dank aan Sidekick.quote:'debat' tussen Herben en Van As bij Ruud de Wild, de hoogtepunten
Van As: Het riekt naar pseudologica fantastica van meneer Herben.
(...)
Van As: Die man is niet goed bij zijn hoofd, want als er een is die niet ultrarechts is, dan ben ik dat wel.
Ruud de Wild: U bent niet rechts?
Van As: Ik ben niet ultrarechts, ik ben liberaal, ik ben lid van de VVD geweest zeg.
(...)
Van As: Er is op 1 juli van dit jaar is door de ledenvereniging gevraagd dat er een enquete moest worden gehouden op voorstel van het bestuur dat zal door jou en Bert Snel wel zijn voorgekookt ...
Herben: Hoe kom je op die onzin.
Van As: ... wie nou de beoogd politiek leider was. Jij hebt 12% van de 1200 leden, 140 mensen op jou gestemd.
Herben: Weet je wat er op jou heeft gestemd? 38.
Van As: Dat maakt toch niet uit?
Herben: Waarschijnlijk je buurvrouw en je vrouw.
Van As: Dat maakt toch helemaal niet uit?
Herben: Nee, maar dan hoef je mij nog niet te denigreren.
Van As: Ik denigreer jou niet, want je luistert niet eens. Jij bent op 5 oktober 2004 afgezet omdat jij een toenmalig bestuurslid van de LPF, waar 3 gewone crooks hebben gezeten, en meneer Bot nota bene meer dan 120.000 euro gestolen heeft uit de partijkas, die heb je tot erelid verheven. Je hebt aan alle kanten <...>. Je hebt er een zooitje van gemaakt en de fractie had geen enkel vertrouwen in jou. Daarom ben ik tegen wil en dank fractievoorzitter geweest voor twee jaar, dus jij moet nu geen babbels hebben, hoe haal je het in je botte hersens man. Het is schandalig dat jij nu ineens denkt dat je de beoogd lijsttrekker bent of politiek leider bent. Jij hebt er vanaf 2002 een zooitje van gemaakt!
(...)
Van As: Ik heb gisteren gewoon bedankt en wat ze met Mat Herben doen moeten ze zelf weten. Maar Mat Herben is gewoon een born loser. Die heeft er vier jaar lang een bende van gemaakt in de LPF.
Herben: Ik denk dat de luisteraars wel begrijpen als je in de fractie te maken hebt met een dergelijk losgeslagen projectiel die voortdurend mensen zit uit te schelden, op een gegeven moment de collega's in de fractie van meneer Van As genoeg hadden en los van het verhaal over de lijsttrekker en de leden, de fractie heeft niet alleen de de leden en de partijbestuur, maar ook de fractie heeft mij gevraagd de leiding over te nemen omdat meneer Van As twee jaar geleden mocht overnemen onder voorwaarde dat je je niet met partijzaken zou bemoeien en je zei zelf dat je niet herkiesbaar was, en je hebt niets anders gedaan dan stoken.
Van As: Jongen, jij bent twee jaar geleden afgezet, ik heb me niet herkiesbaar gesteld, waar heb je het over. Heb je dat liegen bij de vrijmetselarij geleerd of niet?
(...)
Ruud de Wild: Zou Fortuyn zich niet kapot hebben geschaamd voor de LPF?
Van As: Jazeker, want ik denk dat hij Mat Herben rechtsomkeert terug had gestuurd naar de donald duck van Defensie waar hij leiding aan gaf geloof ik.
Herben: Meneer de Wild, u ziet het niveau waarop meneer Van As zich de afgelopen vier jaar bewogen heeft en ik denk dat het voor de leden van de LPF en de mensen in het land een opluchting is dat dit niveau eindelijk verdwenen is uit de LPF. Meneer de Wild, ik denk dat we het gesprek beter kunnen beeindigen want het is beneden het niveau van uw programma.
Van As: Beeindig jij er maar lekker mee Mat want speel jij maar de Heintje Davids.
quote:
Ruud de Wild dacht stiekem: "Hopelijk worden deze 2 zometeen neergeknald"quote:
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:08 schreef Syytön het volgende:
Serena Williams... Gozer, leuk topje heb je aan.
quote:'Politieke ruimte op rechts is beperkt'
De vier kleine rechtse partijen staan in de nieuwste opiniepeiling van Maurice de Hond samen op vier zetels, evenveel als vorige week. Volgens De Hond lijkt het erop dat dit er hoogstens acht kunnen worden.
Uit nader onderzoek blijkt namelijk dat CDA en VVD een groot deel van de rechtse kiezers aan zich weten te binden. Twintig procent van de ondervraagden plaatst zichzelf in het politieke midden, bijna een kwart ziet zichzelf als ''gematigd rechts'' en één op de zes als rechts daarvan. Van die laatste groep geeft meer dan driekwart aan op CDA of VVD te stemmen.
Dat beeld verschilt van de linkerkant van het politieke spectrum. Ongeveer één op de vijf Nederlanders zegt ''gematigd links'' te zijn en een bijna even grote groep is ''links''. Van die ''linkse'' kiezers geeft ruim de helft de voorkeur aan de PvdA, die daarmee concurrentie te duchten heeft van vooral de SP en van GroenLinks.
Vier
De afgelopen week kwamen de vier rechtse partijen - Partij voor Nederland van Kamerlid Hilbrand Nawijn, één NL van Marco Pastors, de Partij voor de Vrijheid van Kamerlid Wilders en de LPF - in het nieuws, maar dat leidde niet tot verandering in de kiezersgunst. Wilders blijft bij de peiling van De Hond drie zetels scoren en Pastors één. LPF en Nawijn zouden de nieuwe Tweede Kamer dus niet meer halen.
Ook verder verschillen de bevindingen van Maurice de Hond amper van die van vorige week. De regeringspartijen VVD en CDA zijn samen goed voor 68 zetels en hebben dus ook in de peiling geen meerderheid in de Tweede Kamer. PvdA, SP en GroenLinks staan samen, net als vorige week, op 69 zetels.
Herben is stiekem links, want hij maakt van As uit voor ultra-rechts.?quote:
Nee, ik ook niet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:01 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb niks te melden.
Nog te beluisteren in het geheel ook:quote:
quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:32 schreef Sidekick het volgende:
Partij Voor De Mens & Alle overige aardbewoners
Als je nog geld over hebt, moet je kleren kopen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Weer teruggekeerd in Nederland. Nu nog de rest van mijn bagage
Dan moet de KLM wel met geld over de brug komen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:53 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als je nog geld over hebt, moet je kleren kopen.
Welkom.
IQtje!quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:04 schreef Autodidact het volgende:
Ey George.
Nee die heeft z'n account weer door de shredder gegooid had geen zin meer.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is Xray al weer geband?
Ik heb gezeik gehad met m'n vlucht uit Johannesburg.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:15 schreef du_ke het volgende:
Drie dagen achter elkar teveel gezopen.
Volg hem!quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee die heeft z'n account weer door de shredder gegooid had geen zin meer.
Maar, hoe kan dat nou? Alles heeft toch een barcode, in dat systeem kan toch niets mis gaan?quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan moet de KLM wel met geld over de brug komen.
Gelukkig heb ik nog 3 boxershorts.![]()
Het voelt goed om weer terug te zijn.
Ja dat is ook klotequote:Op zondag 27 augustus 2006 17:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb gezeik gehad met m'n vlucht uit Johannesburg.
Heb 48 uur nauwelijks geslapen...![]()
quote:
Waarom ben je nu eigenlijk wansmakelijk surrealist?quote:
Ik wens Coen dan ook alle goeds toe!quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]dat schijnt slecht voor je gezondheid te zijn!
Omdat ik een slechte smaak heb, reptiel.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
Waarom ben je nu eigenlijk wansmakelijk surrealist?
Wat mooi, die berichten onder elkaar.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik wens Coen dan ook alle goeds toe!
Overigens is er vannacht iemand in de 3 doodgestoken al gehoord?
(quote:
Het is een mooi donker lammetje, met een heel klein wit vlekje. En maar tiet zoeken, en maar tiet zoeken. Het was nog geen 5 minuten oud of het stond al te zoeken.quote:[..]
gelukkig maar!
Ja op zaterdag in Groningen is lang niet zo leuk als door de week.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat mooi, die berichten onder elkaar.
Ik ben ooit op zaterdag in die tent geweest. Het was er echt op alle verdiepingen onguur.
Is de bouwvak al over?quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja op zaterdag in Groningen is lang niet zo leuk als door de week.
Welkom terug!quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb gezeik gehad met m'n vlucht uit Johannesburg.
Heb 48 uur nauwelijks geslapen...![]()
quote:Russia Overtakes Saudi Arabia as World’s Leading Oil Producer
Statistics recently published by the oil cartel OPEC show that Russia is currently extracting more oil than Saudi Arabia, making it the biggest producer of “black gold” in the world, the British Financial Times reported on Wednesday, Aug. 23.
OPEC statistics show that in the period since 2002 Russian companies have surpassed the Saudis as the world’s biggest oil producers on an on-and-off basis. The latest figures, however, have been hailed in Russia as evidence that such periodic production spikes are no one-offs and that Moscow really does have a right to lay claim to the number one spot.
quote:Recessie in 2007
Recession will be nasty and deep, economist says
Housing is in a free fall and is pulling the economy down with it, Roubini says
WASHINGTON
The United States is headed for a recession that will be "much nastier, deeper and more protracted" than the 2001 recession, says Nouriel Roubini, president of Roubini Global Economics.
Roubini wrote after the National Association of Realtors reported Wednesday that sales of existing homes fell 4.1% in July, while inventories soared to a 13-year high and prices flattened out year-over-year.
"This is the biggest housing slump in the last four or five decades: every housing indictor is in free fall, including now housing prices," Roubini said. The decline in investment in the housing sector will exceed the drop in investment when the Nasdaq collapsed in 2000 and 2001, he said.
And the impact of the bursting of the bubble will affect every household in America, not just the few people who owned significant shares in technology companies during the dot-com boom, he said. Prices are falling even in the Midwest, which never experienced a bubble, "a scary signal" of how much pain the drop in household wealth could cause.
Roubini is a professor of economics at New York University and was a senior economist in the White House and the Treasury Department in the late 1990s. His firm focuses largely on global macroeconomics.
"By itself this slump is enough to trigger a U.S. recession: its effects on real residential investment, wealth and consumption, and employment will be more severe than the tech bust that triggered the 2001 recession," Roubini said.
Housing has accounted, directly and indirectly, for about 30% of employment growth during this expansion, including employment in retail and in manufacturing producing consumer goods, he said.
In the past year, consumers spent about $200 billion of the money they pulled out of their home equity, he estimated. Already, sales of consumer durables such as cars and furniture have weakened.
"As the housing sector slumps, the job and income and wage losses in housing will percolate throughout the economy," Roubini said.
Consumers also face high energy prices, higher interest rates, stagnant wages, negative savings and high debt levels, he noted.
"This is the tipping point for the U.S. consumer and the effects will be ugly," he said. "Expect the great recession of 2007 to be much nastier, deeper and more protracted than the 2001 recession."
quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:19 schreef pberends het volgende:
De huizenbubbel staat op imploderen in de VS...
[..]
[ bron ]quote:A pipeline shuts down in Alaska. Equipment failures disrupt air travel in Los Angeles. Electricity runs short at a spy agency in Maryland.
None of these recent events resulted from a natural disaster or terrorist attack, but they may as well have, some homeland security experts say. They worry that too little attention is paid to how fast the country's basic operating systems are deteriorating.
"When I see events like these, I become concerned that we've lost focus on the core operational functionality of the nation's infrastructure and are becoming a fragile nation, which is just as bad — if not worse — as being an insecure nation," said Christian Beckner, a Washington analyst who runs the respected Web site Homeland Security Watch (www.christianbeckner.com).
The American Society of Civil Engineers last year graded the nation "D" for its overall infrastructure conditions, estimating that it would take $1.6 trillion over five years to fix the problem.
"I thought [Hurricane] Katrina was a hell of a wake-up call, but people are missing the alarm," said Casey Dinges, the society's managing director of external affairs.
It's black, baby.quote:Ongeveer 5 % van de bevolking van Detroit bestaat uit hispanics en latino's, 81,6 % is van Afrikaanse oorsprong en 1 % van Aziatische oorsprong.
quote:The National Institute for Literacy declared in 1998 that 47% of Detroiters were "functionally illiterate."[22] Some 72% of all Detroit children are born to single mothers.[23]
Interessant inderdaad, dat gaat ze nog wel flink opbreken.quote:
Ja hoi, ik heb 2 weken zonder krant / nieuws gedaan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tering he, opwekkend nieuws!
Ja, dat snap ik wel, en dat weet ik ook wel, maar het is gewoon stupide dat het niet meer kan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:23 schreef Autodidact het volgende:
Beetje stom om op dit moment contactlensvloeistof in je handbagage mee te nemen. Ik weet niet hoe het bij jullie ging, maar voordat de handbagege gecontroleerd voor mijn vlucht, werd werd men er drie keer op geattendeerd dat er geen vloeistof meegenomen mag worden, contactlensvloeistof werd zelfs als voorbeeld genoemd.
Van Abu Dhabi naar Amsterdam mocht het opeens ook niet meer. Toen we het bij de boardbalie het wildde aangeven begreep de bewaking ons niet omdat die klootviool geen engels kan. Vervolgens heb ik dus helemaal niks hoeven aangeven/inleveren.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:23 schreef Autodidact het volgende:
Beetje stom om op dit moment contactlensvloeistof in je handbagage mee te nemen. Ik weet niet hoe het bij jullie ging, maar voordat de handbagege gecontroleerd voor mijn vlucht, werd werd men er drie keer op geattendeerd dat er geen vloeistof meegenomen mag worden, contactlensvloeistof werd zelfs als voorbeeld genoemd.
Sja, dat vind ik ook.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel, en dat weet ik ook wel, maar het is gewoon stupide dat het niet meer kan.
Maarja...
Ik ben afgehaakt bij het surfen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:30 schreef sigme het volgende:
Ik vind deze aflevering van zomergasten erg leuk, tot nu toe.
En zit nu in mijn hemdsmouwen naar de Scissor Sisters te luisteren.quote:
Die kuikentjesquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:30 schreef sigme het volgende:
quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:30 schreef sigme het volgende:
Hemdsmouwen! Bankier!quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
En zit nu in mijn hemdsmouwen naar de Scissor Sisters te luisteren.
Superquote:Zomergasten (VPRO)
20:30 - 23:35 Amusement
Afl: Ad Verbrugge.
Filosoof Ad Verbrugge (1967) is universitair hoofddocent sociale en culturele filosofie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Verbrugge groeide op in een gelovig protestants milieu in Terneuzen, waar hij ook de middelbare school doorliep en al vroeg in de weer was met vragen over het ontstaan van de wereld en de aard van de samenleving. Hij koos dan ook voor een studie filosofie, die hij volgde aan de Universiteit Leiden van 1985 tot 1991. In 1994 werd hij er benoemd tot universitair docent wijsgerige ethiek. Vijf jaar later, na een inhoudelijk conflict met zijn promotor in Leiden, promoveerde hij aan de KU Leuven op een proefschrift over de omstreden Duitse filosoof Martin Heidegger. In Leiden werd hij in 2002 verkozen tot docent van het jaar. In zijn veelbesproken boek Tijd van onbehagen (2004) ontleedt hij aan de hand van fenomenen als zinloos geweld en de vorming van Europa de geest van deze tijd, die zich in de ogen van Verbrugge kenmerkt door het ontbreken van gemeenschapszin en een gebrek aan bezieling. Verbrugge wil zich inzetten om de samenleving te veranderen. Dat levert hem naast veel bijval ook kritiek, vooral uit linkse hoek, op. In een geruchtmakend essay in NRC-Handelsblad (2005) stelde hij het procesdenken van managers in zorg, onderwijs en andere publieke sectoren aan de kaak. Dit essay verscheen in de bundel Beroepszeer - Waarom Nederland niet goed werkt, van het wetenschappelijk instituut van het CDA over beroepseer en de technocratie van de managers. Verbrugge is voorzitter van de vereniging Beter Onderwijs Nederland en adviseur van het televisieprogramma Buitenhof. Verbrugge is ook zanger en gitarist van de Leidse rockband Dusk. Verbrugge wil fragmenten laten zien van de Britse oorlogsserie Colditz, Martin Heidegger, Star Trek, de speelfilm Stalker van Andrei Tarkovsky, en van windsurfer Robby Nash. Zijn keuzefilm is Heaven (2002) van Tom Tykwer naar een scenario van Krzysztof Kieslowski, met in de hoofdrollen Cate Blanchett en Giovanni Ribisi Presentatie: Joris Luyendijk.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:42 schreef Apropos het volgende:
Uniek voorbeeld van hyper-evolutie:
2. Homo's hebben zich nog niet in de top kunnen werken, omdat ze nog te jong zijn. Vergeet niet dat homofilie een trend is van de laatste 10-20 jaar, de meeste mensen in de top zijn 50 of ouder. Misschien dat het over 10 jaar wel zo is?
Een heel vreemde tekst, hij viel me ook op. Er zit wel iets in, gezien de definitie die SCH in die topic neemt van het zijn van homo - wie het niet openlijk is, is het niet (binnen de context van het onderzoek).quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:42 schreef Apropos het volgende:
2. Homo's hebben zich nog niet in de top kunnen werken, omdat ze nog te jong zijn. Vergeet niet dat homofilie een trend is van de laatste 10-20 jaar, de meeste mensen in de top zijn 50 of ouder. Misschien dat het over 10 jaar wel zo is?
Misschien in Drenthe, maar in Amsterdam zie je allerlei figuren die elkaar nog net niet uitkleden en dat gewoon op straatquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Een heel vreemde tekst, hij viel me ook op. Er zit wel iets in, gezien de definitie die SCH in die topic neemt van het zijn van homo - wie het niet openlijk is, is het niet (binnen de context van het onderzoek).
Om het een trend te noemen is wat vreemd, maar de openlijkheid van homoseksualiteit is natuurlijk wel vrij nieuw.
Ja, in die zin is het natuurlijk wel een zinnige bewering.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Een heel vreemde tekst, hij viel me ook op. Er zit wel iets in, gezien de definitie die SCH in die topic neemt van het zijn van homo - wie het niet openlijk is, is het niet (binnen de context van het onderzoek).
Om het een trend te noemen is wat vreemd, maar de openlijkheid van homoseksualiteit is natuurlijk wel vrij nieuw.
En wat is het verband met mijn tekst?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Misschien in Drenthe, maar in Amsterdam zie je allerlei figuren die elkaar nog net niet uitkleden en dat gewoon op straat
Ze neemt impliciet aan dat dat wordt bedoeld. Ik vind het gewoon een merkwaardige opmerking.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, in die zin is het natuurlijk wel een zinnige bewering.
Ik ook hoor.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ze neemt impliciet aan dat dat wordt bedoeld. Ik vind het gewoon een merkwaardige opmerking.
Dat het zeker niet nieuw isquote:Op zondag 27 augustus 2006 23:01 schreef sigme het volgende:
[..]
En wat is het verband met mijn tekst?
Nee, ik neem dat niet impliciet aan, ik geef expliciet aan hoe je het tot een zinnige opmerking kan maken.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ze neemt impliciet aan dat dat wordt bedoeld. Ik vind het gewoon een merkwaardige opmerking.
Ja die was wel erg inderdaadquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:42 schreef Apropos het volgende:
Je uitspraak zei niets over wel of niet nieuw. Het zei iets over nu, Amsterdam en Drenthe.quote:
Harry ziet dat soort dingen al sinds zijn eerste fietstocht naar de bewaarschool.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Je uitspraak zei niets over wel of niet nieuw. Het zei iets over nu, Amsterdam en Drenthe.
Dat ging over openheid van homosexualiteit. In Amsterdam is dat net zo'n begrip als laten we zeggen: de Chinees. Alleen wil je niet bij de homo etenquote:Op zondag 27 augustus 2006 23:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Je uitspraak zei niets over wel of niet nieuw. Het zei iets over nu, Amsterdam en Drenthe.
En is 30 en denkt dat de wereld altijd zo wasquote:Op zondag 27 augustus 2006 23:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Harry ziet dat soort dingen al sinds zijn eerste fietstocht naar de bewaarschool.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:13 schreef sigme het volgende:
[..]
En is 30 en denkt dat de wereld altijd zo was.
De bewaarschool![]()
.
Jij wordt nog eens een reincarnatie van PH Donner.
Wie verzint zo'n naam en op basis waarvan wordt de naam geselecteerd? Ik zou een orkaan naar een grote schoft vernoemen (vernieling, onrecht, rücksichtlos, depressie); Hitler, Luther, Bush, Bin Laden. Misschien was dat ditmaal ook het criterium.quote:De tropische storm Ernesto heeft zich ontwikkeld tot een orkaan, meldt het Amerikaanse National Hurricane Center (NHC). Ernesto is daarmee de eerste orkaan van het seizoen. De orkaan bevindt zich nu 190 kilometer ten zuidwesten van Haïti.
Net bekomen van Adolf, bereidt men zich nu voor op Bea.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wie verzint zo'n naam en op basis waarvan wordt de naam geselecteerd? Ik zou een orkaan naar een grote schoft vernoemen (vernieling, onrecht, rücksichtlos, depressie); Hitler, Luther, Bush, Bin Laden. Misschien was dat ditmaal ook het criterium.
Kijk eens aan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:29 schreef Napalm het volgende:
Voor Pberend als dank voor zn plaatjes altijd
quote:Op maandag 28 augustus 2006 08:29 schreef pberends het volgende:
Kijk eens aan.
Goeiedag.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:24 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Goeiemorgen.
Das waar, maar een goeie tietshoot heb je weinig van der.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:32 schreef Napalm het volgende:
Bleh, die laatste foto van Elisha Cubert is meer photoshop dan vrouw
Hoe is het met je alcoholisme?quote:
Katers moeten verdronken worden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe is het met je alcoholisme?
dit regime van autoritaire, semi-communistische massamoordenaarsquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:41 schreef Monidique het volgende:
Ik ben blij dat het weekend voorbij is...
Ja, nou, zo is het.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
dit regime van autoritaire, semi-communistische massamoordenaars
de goden wenen...quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Regen? Dat zijn parels van geluk.
Last van te veel porno meuk op je PC ? Omdat er weer een schijfje bij moet.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:58 schreef pberends het volgende:
Seagate Barracuda 7200.10, 750GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Isn't that just cute?
In Nederland noemen de pessimisten zichzelf "realisten" geloof ik.quote:What Is the Latest Thing to Be Discouraged About? The Rise of Pessimism
The early stages of the Iraq war may have been a watershed in American optimism. The happy talk was so extreme it is now difficult to believe it was sincere: “we will be greeted as liberators”; “mission accomplished”; the insurgency is “in the last throes.” Most wildly optimistic of all was the goal: a military action transforming the Middle East into pro-American democracies.
The gap between predictions and reality has left Americans deeply discouraged. So has much of what has happened, or not happened, at the same time. Those who believed New Orleans would rebound quickly after Hurricane Katrina have seen their hopes dashed. Those counting on solutions to health care, energy dependence or global warming have seen no progress. It is no wonder the nation is in a gloomy mood; 71 percent of respondents in a recent Associated Press-Ipsos poll said the country is on the wrong track.
These are ideal times for the release of “Pessimism: Philosophy, Ethic, Spirit,” by Joshua Foa Dienstag, a U.C.L.A. political theorist. Mr. Dienstag aims to rescue pessimism from the philosophical sidelines, where it has been shunted by optimists of all ideologies. The book is seductive, because pessimists are generally more engaging and entertaining than optimists, and because, as the author notes, “the world keeps delivering bad news.” It is almost tempting to throw up one’s hands and sign on with Schopenhauer.
Pessimism, however, is the most un-American of philosophies. This nation was built on the values of reason and progress, not to mention the “pursuit of happiness.” Pessimism as philosophy is skeptical of the idea of progress. Pursuing happiness is a fool’s errand. Pessimism is not, as is commonly thought, about being depressed or misanthropic, and it does not hold that humanity is headed for disaster. It simply doubts the most basic liberal principle: that applying human reasoning to the world’s problems will have a positive effect.
The biggest difference between optimists and pessimists, Mr. Dienstag argues, is in how they view time. Optimists see the passing of time as a canvas on which to paint a better world. Pessimists see it as a burden. Time ticks off the physical decline of one’s body toward the inevitability of death, and it separates people from their loved ones. “All the tragedies which we can imagine,” said Simone Weil, the French philosopher who starved herself to death at age 34, “return in the end to the one and only tragedy: the passage of time.”
Optimists see history as the story of civilization’s ascent. Pessimists believe, Mr. Dienstag notes, in the idea that any apparent progress has hidden costs, so that even when the world seems to be improving, “in fact it is getting worse (or, on the whole, no better).” Polio is cured, but AIDS arrives. Airplanes make travel easy, but they can drop bombs or be crashed into office towers. There is no point in seeking happiness. When joy “actually makes its appearance, it as a rule comes uninvited and unannounced,” insisted Schopenhauer, the dour German who was pessimism’s leading figure.
As politicians, pessimists do not believe in undertaking great initiatives to ameliorate unhappiness, since they are skeptical they will work. They are inclined to accept the world’s evil and misery as inevitable. Mr. Dienstag tries to argue that pessimists can be politically engaged, and in modest ways they can be. Camus joined the French Resistance. But pessimism’s overall spirit, as Camus noted, “is not to be cured, but to live with one’s ailments.”
President Clinton was often mocked for his declarations that he still believed “in a place called Hope.” But he understood that instilling hope is a critical part of leadership. Other than a few special interest programs — like cutting taxes on the wealthy and giving various incentives to business — it is hard to think of areas in which the Bush administration has raised the nation’s hopes and met them. This president has, instead, tried to focus the American people on the fear of terrorism, for which there is no cure, only bad choices or something worse.
Part of Mr. Bush’s legacy may well be that he robbed America of its optimism — a force that Franklin Delano Roosevelt and other presidents, like Ronald Reagan, used to rally the country when it was deeply challenged. The next generation of leaders will have to resell discouraged Americans on the very idea of optimism, and convince them again that their goal should not be to live with their ailments, but to cure them.
Heb jij dat ooit meegemaakt dan?quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:24 schreef MrX1982 het volgende:
Vanaf morgen begint het studentenleven weer. Jippie.
ja heb hem ook gezien. Toen ik er vorig jaar rondliep was het toch lastig voor te stellen wat voor hel dat geweest moet zijnquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:30 schreef Drugshond het volgende:
Leuke docu gisteren op Discovery... of the Battle of Tjernobyl.
De mensen die op het dak van de reaktor moesten werken. Holy cow.... 40 seconden om wat puin te scheppen en dan snel wegwezen.
Sorry, ik hoef vandaag niet te werken en daar ben ik erg neerslachtig door.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe kon ik het vergeten ja. Ik bedoel natuurlijk cursistenjaar![]()
.
Colleges voor september dat kan toch helemaal niet?quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:44 schreef Apropos het volgende:
[..]
Heb jij dat ooit meegemaakt dan?![]()
![]()
![]()
!
Vergeven en vergetenquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:50 schreef Apropos het volgende:
Sorry, ik hoef vandaag niet te werken en daar ben ik erg neerslachtig door.
En geen dag te vroeg.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:53 schreef Monidique het volgende:
Ik ben student.
Zolang het maar geen meesteres wordtquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:55 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat ik hierna voor mijn master ga.
Kap eens met die smilies, leeghoofd.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zolang het maar geen meesteres wordt![]()
!
Weet je het zeker? Je hebt bijna geen jokers meer.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat zulke overduidelijke feiten mij wel bekend zijn, ja.
Ik dacht dat velen die op dat dak waren reeds overleden zijn ?quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:30 schreef Drugshond het volgende:
Leuke docu gisteren op Discovery... of the Battle of Tjernobyl.
De mensen die op het dak van de reaktor moesten werken. Holy cow.... 40 seconden om wat puin te scheppen en dan snel wegwezen.
Geef mij eens een goede reden om het niet te doen. Praat ik door Wim T. Schippers heen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:59 schreef Aoristus het volgende:
hou es je mond, Johan
Ja, hoeveel zielen er al verlicht zijn door de Bouquetreeks.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:01 schreef MrX1982 het volgende:
Het schrijven van een boek. Dat is de zuiverste vorm van kennis.
Tja word lekker met rust gelaten en een beetje straling helpt prima bij de groei van tomaten en paddo's.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:54 schreef Aoristus het volgende:
Er stond een stukje over Tjernobyl in de vprogids. De Flora & Fauna gedijt er prima
Je hebt natuurlijk een hoop bagger onder de noemer boek. Logischerwijs doel ik daar niet op.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:02 schreef Autodidact het volgende:
Ja, hoeveel zielen er al verlicht zijn door de Bouquetreeks.
het wachten is op de eerste eenhoorn zekerquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja word lekker met rust gelaten en een beetje straling helpt prima bij de groei van tomaten en paddo's.
Ook schijnt er een kudde wilde paarden rond te lopen waarvan er ooit een paar werden uitgezet om de effecten van straling op wat langere termijn te onderzoeken.
dat is Tjernobyl?quote:
vroeger was dat nog met een tagline, bijvoorbeeld: wil je weten hoe ik rijd ? Maar dat was dan voor een of ander 06 nummer natuurlijkquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:16 schreef Autodidact het volgende:
Tegenwoordig verkopen ze boeken door billboards neer te zetten waar de blonde schrijfster, met vier knopen van haar overhemd los, het boek aanprijst.
Freek de Jonge zou zeggen. Het Westen is decadent.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:16 schreef Autodidact het volgende:
Tegenwoordig verkopen ze boeken door billboards neer te zetten waar de blonde schrijfster, met vier knopen van haar overhemd los, het boek aanprijst.
Connie Palmen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:16 schreef Autodidact het volgende:
Ja, geil wijf was dat. Moest in verschillende gemeenten worden verwijderd - wegens de verkeersveiligheid.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:19 schreef Aoristus het volgende:
[..]
vroeger was dat nog met een tagline, bijvoorbeeld: wil je weten hoe ik rijd ? Maar dat was dan voor een of ander 06 nummer natuurlijk
Waarom mogen er dan wel borden in de weilanden staan met Jezus Helpt!quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, geil wijf was dat. Moest in verschillende gemeenten worden verwijderd - wegens de verkeersveiligheid.
Inderdaad, daarom heb ik ook geen rijbewijs, je weet dan zeker dat de meeste kans op een ongeluk door een lekker wijf veroorzaakt wordtquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, geil wijf was dat. Moest in verschillende gemeenten worden verwijderd - wegens de verkeersveiligheid.
Dan heb ik hier precíes de juiste pc-kast voor jullie:quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Last van te veel porno meuk op je PC ? Omdat er weer een schijfje bij moet.
Die bestaat net zo min er een volwassenencultuur is.quote:jeugdcultuur
Ik vond het ook een behoorlijk oubollig bericht. Lag dat er niet dik bovenop?quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:53 schreef Autodidact het volgende:
Je moet de jeugdculturen slecht kennen om er "een onthullende blik" van te kunnen lezen.
[..]
Die bestaat er net zo min er een volwassenencultuur is.
quote:Ik wil niks! Ik wil helemaal niks!
Ik wil niks! Ik schijt op alles wat ik moet
Ik wil niks! Ik wil helemaal niks!
Ik wil niks! Vandaag doe ik niks!
quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:59 schreef Apropos het volgende:
Dus de schepper van Wereldmeneertje manifesteert zich niet als dichter?
Hoe vaak mag je naar buiten?quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:23 schreef Monidique het volgende:
Alleen nummer drie ken ik, de rest heb ik nog nooit gehoord.
Dat durf ik wel te ontkennen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien ga ik wel gewoon niet met humorloze mensen om...
Nee, maar ik zou sowieso de helft ontslaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan jij niet, jij weet niet met wie ik omga.
Wie begint er nou met De Heideroosjes?quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:32 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, gaat weer nergens over, in ieder geval.
Zolang je maar tijd hebt voor je sexualiteit.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:32 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, gaat weer nergens over, in ieder geval.
Daar heb ik het toch veel te druk voor. Dat is mijn excuus althans.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zolang je maar tijd hebt voor je sexualiteit.
Touché.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wie begint er nou met De Heideroosjes?
O ja, wij moesten nog eens afspreken. Vond iemand althans.quote:
Om Utrecht te zien. Wat gaat jou dat aan?quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:37 schreef Monidique het volgende:
Waarom zou jij met Finder_elf_towns moeten afspreken?
Ik ben gewoon een nieuwsgierig Aagje.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
Om Utrecht te zien. Wat gaat jou dat aan?
dat is om je zelfredzaamheid te testenquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:43 schreef Monidique het volgende:
Echt, ik heb nooit begrepen en begrijp nog steeds niet waarom men besloten heeft de OV-kaart in september pas geldig te maken, voor nieuwe dus, terwijl introductieweken en -dagen vaak nog in augustus plaatsvinden. Ze kunnen toch gewoon die kaart vanaf 16 augustus, of iets dergelijks, geldigheid geven, of die introductiegebeurtenissen in september te houden?
Was je te laat?quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:55 schreef Autodidact het volgende:
Wees blij, ik kon m'n OV-kaart destijd pas in oktober gebruiken.
Te vroeg. Ik was nog geen achttien (ook niet in oktober overigens, ik was zestien) toen mijn ik aan de opleiding begon, en dat schijnt reden te zijn om het een maand uit te stellen.quote:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/016555.html#morequote:Hebben jullie me net gehoord in het Radio 1-Journaal? Ik, Fleur Agema? De nummer 2 op de lijst van Geert Wilders. Het was helemaal cool. Alleen die verslaggever. Getsie. Wat een negativisme. Nare man, veel te cynisch ook.
Geert heeft mij vantevoren gezegd dat ik het vooral over het verkiezingsprogramma moest hebben en die teksten moet roepen waar ik dagelijks tijdens het toiletbezoek zo van geniet.
‘Ik wil niet scoren, ik wil winnen is er zo een’ of, waar ik erg trots op ben:
‘ík heb pijn, de pijn heeft mij niet.’
Wij gaan met ons fijne clubje voor goud.
Daar gaan we met onze gave partij helemaal voor.
Wij weten wat er leeft in de samenleving.
Enzovoorts...
Ja, die stomme verslaggever vond het nodig om te vragen waarom Bart-Jan Spruyt niet op de kandidatenlijst wilde en of Geert echt zo autoritair was. Het zweet liep door mijn dunne bilnaadje, want ik wil hier wel onthullen dat ik niet in staat ben om ook maar iets te melden over wat die meneer Spruyt nou allemaal gedaan. Brrr, moeilijk moment.
Opgewonden werd ik pas toen het over Geert ging. Eigenlijk wilde ik daar in de Radio 1-studio zeggen dat het geile machtsaura van Geert mij inspireert tot grote politieke daden. Ik droom er wel eens van om mijn lange slanke vingertjes door zijn woest aantrekkelijke geverfde krulletjes te halen. Dan houd ik het niet droog.
Geert is cool en geil. Een dag zonder Geert is een dag niet geleefd. Er moesten geen journalisten zijn. Nare mensen zijn dat. Neem die Bert van Slooten van Radio 1. Ik kon niet eens kritiekloos ratelen dat wij de Marokkanen echt gaan aanpakken, op positieve wijze natuurlijk, en Nawijn en Pastors dat ook wel doen, maar dat wij het beter doen. Ja, want wij hebben er langer op gestudeerd en ik weet hoe het leven op straat is.
Zeker in de PC Hooftstraat erger ik me bij het shoppen dagelijks aan die rondrazende Marokkaantjes op hun scootertjes. Getsie. Die moeten naar school. Punt uit. Ja, want met criminele Marokkaantjes kun je scoren. Dat weten Nawijn en Pastors ook, dus naaien we elkaar een beetje op. Vind ik vet cool. Nederland moet weer positief gaan worden.
Of neem dan die andere nare vragen van radio1 interviewers. Bah. Over ons voorstel de belastingen fors te verlagen. Dat wil de VVD nu ook opeens. Uiteraard rechtstreeks van ons gekopieerd. Want Geert heeft daar lang op gestudeerd. Dat is dus gewoon niet leuk.
Sure, het is wel spannend hoor of ik de kamer haal. De peilingen gaan niet goed en de rooie rotverslaggevers kwamen ook met rotvragen of Nederland wel zit te wachten op weer een clubje ruziemakers. Nou, dan kennen ze Fleur heel slecht. Ik zit positief in de wereld. Ik hooi mijn haar los en zal laten zien dat naast de oud-generaal, de politie-inspecteur, en een verdwaald VVD-raadslid uit de villawijk van Heerenveen ik mijn mannetje sta!
StarF*cker
Same here biatch!quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Te vroeg. Ik was nog geen achttien (ook niet in oktober overigens, ik was zestien) toen mijn ik aan de opleiding begon, en dat schijnt reden te zijn om het een maand uit te stellen.
En geen overstroming sindsdien.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:15 schreef pberends het volgende:
Voor Katrina was 73% van de stad zwart
Nu is 67% blank.
Lekker is dat, als je geen weerwoord wilt, dan moet je dat zeker daar doenquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:01 schreef pberends het volgende:
Mijn God, VVD heeft het verkiezingsprogramma gepresenteerd op een INHOLLAND Hogeschool![]()
![]()
.
Het bureaucratische mangersbolwerk.
Die van mij ookquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:55 schreef Autodidact het volgende:
Wees blij, ik kon m'n OV-kaart destijd pas in oktober gebruiken. Deze oktober loopt hij weer af.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:53 schreef pberends het volgende:
Die kapsels van gasten tegenwoordig. -ONZ-
quote:
Wat zijn jouw ambities eigenlijk, Mutant?quote:
Dat is dus mijn school. Het is inderdaad wel een vreemde plek om in het holst van de bureaucratische leeuw een programma te verkondigen wat bijv. wil snijden in het overheidsapparaat.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:01 schreef pberends het volgende:
Mijn God, VVD heeft het verkiezingsprogramma gepresenteerd op een INHOLLAND Hogeschool![]()
![]()
.
Het bureaucratische mangersbolwerk.
Mijn ambitie is de theorie-en van Godslasteraar en co de grond in te boren. Eigenlijk is dat geen ambitie, want ik besta en daarmee worden de theorieén van Godslasteraar automatisch onzin.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:12 schreef sizzler het volgende:
[..]
Wat zijn jouw ambities eigenlijk, Mutant?
Ach, erger dan het plan om vliegbewegingen boven Nederland te verbieden kan het toch niet worden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is dus mijn school. Het is inderdaad wel een vreemde plek om in het holst van de bureaucratische leeuw een programma te verkondigen wat bijv. wil snijden in het overheidsapparaat.
Hoe dan ook tot nu toe erg goed programma van de VVD.
Het is wachten op GL en kijken of ze dit keer de Gebroeders Grimm kunnen verslaan in het sprookjesgehalte.
Ik was even bang dat je advocaat wilde worden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn ambitie is de theorie-en van Godslasteraar en co de grond in te boren. Eigenlijk is dat geen ambitie, want ik besta en daarmee worden de theorieén van Godslasteraar automatisch onzin.
Die begrijp ik niet.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alle gekheid op een stokje, ik streef naar een zeer geheimzinnige carriere. En dat is een hint.
Dat is optie nummero 2.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:23 schreef sizzler het volgende:
Ik was even bang dat je advocaat wilde worden.
Een geheimzinnige instantie?quote:Die begrijp ik niet.
Tjemig, wat zuur.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn ambitie is de theorie-en van Godslasteraar en co de grond in te boren. Eigenlijk is dat geen ambitie, want ik besta en daarmee worden de theorieén van Godslasteraar automatisch onzin.
De AIVD?quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een geheimzinnige instantie?Deze hint dan?
Ben je al wel met je cv bezig dan. Ik ken heel wat rechtenstudenten die allemaal advocaat willen worden, maar dan moet je echt wel een minimaal aantal dingen er naast hebben gedaan. rechtswinkeln, bestuur, student-assistent etc. Mijn vriendin begint aan haar laatste jaar, die gaat het wel lukken, maar de vijver waaruit gevist wordt zit vol goede vissen.quote:[..]
Dat is optie nummero 2.
De reden dat ik er op wijs is dat ik nu zelf ben afgestudeerd en baal dat ik niet zo'n goed cv heb als mensen die nu dus wel een baan hebben.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ben je al wel met je cv bezig dan.
Bullseye.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:30 schreef sizzler het volgende:
De AIVD?
Oh dat weet ik wel hehe, maar time is gelukkig on my side, en men neigt tegenwoordig meer te kijken naar de persoonlijkheid zelf, dan naar de CV. Althans dat heb ik gemerkt bij een aantal andere mensen die de advocatuur in zijn gegaan. Natuurlijk is een mooie CV altijd een pre.quote:Ben je al wel met je cv bezig dan. Ik ken heel wat rechtenstudenten die allemaal advocaat willen worden, maar dan moet je echt wel een minimaal aantal dingen er naast hebben gedaan. rechtswinkeln, bestuur, student-assistent etc. Mijn vriendin begint aan haar laatste jaar, die gaat het wel lukken, maar de vijver waaruit gevist wordt zit vol goede vissen.
Je weet dat ze ook een antecedentenonderzoek houden he?quote:
Doe je er wel genoeg naast dan?quote:Oh dat weet ik wel hehe, maar time is gelukkig on my side, en men neigt tegenwoordig meer te kijken naar de persoonlijkheid zelf, dan naar de CV. Althans dat heb ik gemerkt bij een aantal andere mensen die de advocatuur in zijn gegaan. Natuurlijk is een mooie CV altijd een pre.
Jazeker.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:34 schreef sizzler het volgende:
Je weet dat ze ook een antecedentenonderzoek houden he?
Ik zou er meer naast willen doen, maar ben er wellicht te lui voor. Ach, een jaartje jongerenrechtswinkel of meelopen bij een advocatenkantoor, en alles zit snor.quote:Doe je er wel genoeg naast dan?
Ok. Maar wees erop bedacht dat je de advocatuur niet zomaar binnenkomt. Ik heb met veel rechtenstudenten gewerkt waarvan er veel zijn afgestudeert en advocaat wilde worden. De een was voorzitter van een rechtswinkel, de ander had in tig commissies gezeten bij minerva, weer een ander had twee stages gelopen, twee masters gedaan en ook bij een rechtswinkel gewerkt en uiteindelijk is er één advocaat geworden. Die had het allemaal gedaan en was cum laude afgestudeerd.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou er meer naast willen doen, maar ben er wellicht te lui voor. Ach, een jaartje jongerenrechtswinkel of meelopen bij een advocatenkantoor, en alles zit snor.
Ja ach, ik moet zeggen dat mijn ambities nogal wazig zijnquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ok. Maar wees erop bedacht dat je de advocatuur niet zomaar binnenkomt. Ik heb met veel rechtenstudenten gewerkt waarvan er veel zijn afgestudeert en advocaat wilde worden. De een was voorzitter van een rechtswinkel, de ander had in tig commissies gezeten bij minerva, weer een ander had twee stages gelopen, twee masters gedaan en ook bij een rechtswinkel gewerkt en uiteindelijk is er één advocaat geworden. Die had het allemaal gedaan en was cum laude afgestudeerd.
Misschien kan je de nieuwe Joao Varela bij Wilders' partij worden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
misschien anders wel een politieke carriere.
Nou nee dankje. Lukt het trouwens een beetje, een baan vinden?quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Misschien kan je de nieuwe Joao Varela bij Wilders' partij worden.
Nee.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee dankje. Lukt het trouwens een beetje, een baan vinden?
13? Wtf. Je hebt toch een aardige diploma op zak dacht ik zo.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nee.
Ik zoek werk!
Al iets van 13 afwijzingen. Ik merk aan alles dat er minimaal 100 solli's per vacature binnenkomen.
Voorzitter van een commissie geweest, penningmeester, eigen bedrijf gehad, vrijwilligerswerk gedaan, jarenlang werkervaring opgedaan met bijbanen (PWC, Orde van Advocaten, internationaal incassospecialist etc.), lid geweest van een opleidingscommissie, mooi cijfer voor mijn afstudeerscriptie.... hat mag niet baten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
13? Wtf. Je hebt toch een aardige diploma op zak dacht ik zo.
Nairobi zeker.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:09 schreef MrX1982 het volgende:
Gewoon in het buitenland gaan werken sizzler.
Ja, maar er is nog genoeg overschot op de arbeidsmarkt om alleen de krenten uit de pap te halen en om "starters" aan te nemen met 3 jaar werkervaring.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:12 schreef MrX1982 het volgende:
Je zou zeggen dat bedrijven zitten te springen om hoog opgeleid personeel. Economie trekt aan en in de toekomst een tekort aan hoog opgeleiden.
Ja ervaring is altijd wel belangrijk. Maar je moet mensen ook de kans geven om ervaring op te doen. Heb je het al bij de overheid geprobeerd?quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:14 schreef sizzler het volgende:
Ja, maar er is nog genoeg overschot op de arbeidsmarkt om alleen de krenten uit de pap te halen en om "starters" aan te nemen met 3 jaar werkervaring.
Jij hebt natuurlijk ook best wel een massastudie gedaan (net als rechten natuurlijk) dan is het inderdaad van extra belang om je positief te onderscheiden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:31 schreef sizzler het volgende:
[..]
De reden dat ik er op wijs is dat ik nu zelf ben afgestudeerd en baal dat ik niet zo'n goed cv heb als mensen die nu dus wel een baan hebben.
Ja klopt. Bedrijf waar mijn vader werkt deelde alweer de lease auto's uit aan nieuw personeel.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:17 schreef Autodidact het volgende:
Hmm, in de IT worden de auto's van de zaak weer weggegeven aan nieuw personeel.
Nu één solli lopen, één keer geweigerd en morgen stuur ik er weer één voor medewerker markwerking.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heb je het al bij de overheid geprobeerd?
Zo flauw gewoon. Als IT'er hoef je echt niks naast je studie te doen en dan nog wordt je aangenomen!quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja klopt. Bedrijf waar mijn vader werkt deelde alweer de lease auto's uit aan nieuw personeel.
Tja solliciteren is een kwestie van geduld. 13 is nog helemaal niet zoveel toen ik met m'n vorige opleiding klaar was had ik er wel wat meer (maar dat was in het compleet kansloze jaar 2003quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nee.
Ik zoek werk!
Al iets van 13 afwijzingen. Ik merk aan alles dat er minimaal 100 solli's per vacature binnenkomen.
Gewoon blijven solliciteren. Ooit moet het toch weleens lukken. Ik zou er overigens wel moedeloos van worden als je telkens afwijzingen krijgt mja dat hoort erbij.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:19 schreef sizzler het volgende:
Nu één solli lopen, één keer geweigerd en morgen stuur ik er weer één voor medewerker markwerking.
Je moet wel met computers werken. Net alsof dat zo leuk isquote:Op maandag 28 augustus 2006 21:20 schreef sizzler het volgende:
Zo flauw gewoon. Als IT'er hoef je echt niks naast je studie te doen en dan nog wordt je aangenomen!
Beetje in SAP klooien, vlotte babbel en je hebt de nieuwste Audi onder je kont en stapt in op schaal 9.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zo flauw gewoon. Als IT'er hoef je echt niks naast je studie te doen en dan nog wordt je aangenomen!
Ja, nee dus. En ik had een vrijstelling voor stage omdat ik eerst heao heb gedaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heb je je afstudeerscriptie niet bij een bedrijf gedaan?
Voor schaal 9 word ik niet wakker hoor.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Beetje in SAP klooien, vlotte babbel en je hebt de nieuwste Audi onder je kont en stapt in op schaal 9.
Ah oké. Dat is het nadeel van vrijstelling.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:26 schreef sizzler het volgende:
Ja, nee dus. En ik had een vrijstelling voor stage omdat ik eerst heao heb gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |