abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41157554
Nawijn vanochtend op de radio: echt weer plaatsvervangende SCHaamte. Hij was zijn eigen programmapunten alweer vergeten
pi_41157916
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ook voor jou geldt weer: Vul nou is die leeftijd in van je, anders weten we niet of wij jou serieus moeten nemen.
Ook voor jou geldt weer, leer eens Nederlands
A mind with a heart of it's own
pi_41158228
Hallo ouwe pik (dude, n00b, l33t, whatever). Ik zit hier niet te solliciteren op 1 of andere topfunctie!

Voor types als jij, ga ik nog eens een keer een cHaTrOBoTjuh maken en iedere keer wanneer jij een typfout maakt in een bericht, dan maakt die chatrobotje een correctiepost er achter aan. En dan niet gaan klagen dat dat Superirritant is

Maargoed vul eerst maar eens je leeftijd in!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41158382
De ideeën van Nawijn zijn denk ik compleet onhaalbaar aangezien je daarvoor de grondwet ingrijpend moet aanpassen en het artikel op de vrijheid van onderwijs.
Hij zou beter zijn pijlen kunnen richten op een betere controle op de lesstof op de scholen en een beroepsverbod voor extremistische imaams.
Vanuit de emotie kan ik hem echter wel begrijpen. Als je eens op internet kijkt wat voor een woede tegen het westen wordt geuit en hoeveel anti-semitisme is! Deze week voor de grap een paar sites bekeken en het is echt niet normaal meer. arabeuropean.org, elquelam.nl , as-siraat etc. etc
pi_41158545
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:43 schreef JohnDope het volgende:
Hallo ouwe pik (dude, n00b, l33t, whatever). Ik zit hier niet te solliciteren op 1 of andere topfunctie!

Voor types als jij, ga ik nog eens een keer een cHaTrOBoTjuh maken en iedere keer wanneer jij een typfout maakt in een bericht, dan maakt die chatrobotje een correctiepost er achter aan. En dan niet gaan klagen dat dat Superirritant is

Maargoed vul eerst maar eens je leeftijd in!
Dat het niveau van een reactie in POL leeftijdsgebonden is blijkt wel weer uit jouw reacties of niet?

Ga gewoon lekker ontopic verder en loop niet zo te drammen.
pi_41158718
Ik vind dat gedoe met al die kleine partijtjes ter rechter zijde een hoog "Life Of Brian" gehalte hebben. Al die Alpha mannetjes die als "redder des vaderlands' de geschiedenisboekjes in willen gaan.............................maar het blijft wel leuk.
pi_41158794
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:57 schreef druze_eddy het volgende:
Ik vind dat gedoe met al die kleine partijtjes ter rechter zijde een hoog "Life Of Brian" gehalte hebben. Al die Alpha mannetjes die als "redder des vaderlands' de geschiedenisboekjes in willen gaan.............................maar het blijft wel leuk.
Nawijn vindt het jammer dat er zoveel kleine rechtse partijen zijn, vraag ik me af waarom ie zich dan niet gewoon aansluit bij een van de anderen.
pi_41158806
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:57 schreef druze_eddy het volgende:
Pijn voor Nederland was misschien een betere naam geweest.
pi_41159070
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:59 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Nawijn vindt het jammer dat er zoveel kleine rechtse partijen zijn, vraag ik me af waarom ie zich dan niet gewoon aansluit bij een van de anderen.
Hij heeft mannetjes die voor hem gaan bellen
Hij gaat toch zelf niet bellen

Maar ik denk gewoon dat niemand met hem wil samenwerken.

Hij doet me altijd denken aan zo'n gans uit de donald duck (niet Gijs Gans)
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:08:05 #60
3542 Gia
User under construction
pi_41159107
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:56 schreef DrMarten het volgende:
Even voor de volledigheid art. 1 van de Grondwet
[..]

Knappe jongen die een 2/3e meerderheid vindt om dit artikel af te schaffen.
Schaffen we gewoon al het bijzonder onderwijs af. Voldoen we in elk geval aan dat artikel.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:12:00 #61
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41159243
voor nieuwe scholen, bestaande uitgezonderd.
Pak je alleen de Moslims mee

Regels zijn er om te omzeilen
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41159290
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:12 schreef Napalm het volgende:

breid je de bestaande scholen uit,

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2006 12:13:52 ]
pi_41159342
noem je ze geen scholen, maar internaten

pi_41159422
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:12 schreef Napalm het volgende:

"te beginnen met nieuwe scholen". Ben ik op zich wel voor. Het lijkt me sowieso onmogelijk om bestaande scholen op korte termijn om te vormen, maar je ontkomt er tegelijk niet aan om op langere termijn dit wel te doen. En fusies e.d. kunnen dan meteen al niet meer op religieuze grondslag.

Ik ben overigens niet tegen 'bijzonder onderwijs', wel tegen onderwijs op religieuze grondslag.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:18:29 #65
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41159470
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

breid je de bestaande scholen uit,

Precies. Goed ingeburgerd.

Iedereen blij, niets bereikt, de perfecte polderoplossing

Neem je christenlijke scholen over.

Regels omzeilt
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41159476
Kijk mensen, of die kleine partijen nou invloed hebben of niet. De elite moet in ieder geval beseffen dat ze fout zitten met hun beleid. We dachten dat ze na Fortuyn tot in keer zijn gekomen, maar nog steeds hebben ze een plaat voor hun kop of ze doen alsof ze die hebben en daar zijn die splinterpartijen een gevolg van.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:27:49 #67
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41159813
Partij Nawijn wil islamitisch onderwijs afschaffen
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:29

Afschaffing van het islamitisch onderwijs, geen hoofddoekjes in publieke functies en geen verdere uitbreiding van het aantal moskeeën. Dat zijn enkele punten uit het programma dat de Partij voor Nederland van Hilbrand Nawijn vrijdag heeft gepresenteerd.

In de 25 kernpunten staat verder onder meer dat er gratis openbaar vervoer moet komen, dat de hypotheekrenteaftrek moet blijven bestaan en dat 65-plussers niet hoeven mee te betalen aan de AOW.

Voormalig LPF-fractieleider Gerard van As, die onlangs overstapte naar de partij van Nawijn, zegt in een toelichting: ''Wij willen niet in de extreem-rechtse hoek worden gedrukt. Wij gooien de islam niet opéén hoop, zoals de partijen van Wilders en Pastors. We zijn niet tegen de multiculturele samenleving. Iedereen die dat wil moet kunnen meedoen, maar dan moeten ze wel Nederlander worden.''

Bij de komende verkiezingen wordt het druk aan de rechterzijde van de VVD. Naast de Partij voor Nederland opereren daar onder meer de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders, Eén NL van Marco Pastors en Joost Eerdmans, en de LPF zelf.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:28:54 #68
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41159856
persoonlijk beschouw ik dit geheel als een goedkope verkiezingsstunt van die dikke pad en z'n nieuwe holmaatje Van As, maar het hele islamitische onderwijs is daarentegen ook wel de spuigaten uit aan het lopen op een groot deel van deze scholen.

echter, zou je het gaan verbieden, dan ontstaan er verschillende problemen
- ongrondwettelijk (we hebben deze helaas niet duidelijk genoeg geformuleerd)
- bevolkingsgroepen komen nóg meer lijnrecht op elkaar komen te staan
- deel van de kinderen zal in geheel geen onderwijs krijgen, aangezien ouders ze niet op gemengde scholen willen en het alternatief door de overheid afgenomen is
- verdere radicalisering en vervreemding van kinderen en hun ouders /familieleden en onderwijs in het geniep

komt er geen verbod, dan kunnen mogelijke gevolgen zijn
- verdere radicalisering
- verdere vervreemding van autochtonen
- minder goede integratie
- eenzijdig denkpatroon overgebracht dat niet correleert met die van het gastland
- uiteindelijk toch tegenover elkaar komen te staan
- misschien wel niets (op korte en langere termijn)

persoonlijk ben ik niet zo kapot van alles waar de Islam voor staat ; het is een godsdienst die in theorie draait om naastenliefde, maar zich vooral in en/of naar niet-islamitische landen lijkt te profileren als een cultuur van fanatisme, religieus radicalisme en haat voor alles dat niet de islam volgt naar het idee van een stel langbebaarde ouwe chagrijnige bokken die elke ochtend van een toren af lopen te mekkeren volgens een cultuur die naar onze standaarden zich nog in de middeleeuwen bevindt ; daarentegen is het een schril contrast met hoe islam bijvoorbeeld wordt beoefend in een land als Marokko zelf, heb ik me laten vertellen.

religieus onderwijs, waar ik zelf ook (zij het onbedoeld door mijn ouders, die school was gewoon de beste in mijn buurt en ook om de hoek ) aan blootgesteld ben geweest t/m groep 5 van de basisschool, doordat ik op een (nog redelijk gematigde) katholieke school heb gezeten, is naar mijn inzien bij christelijke scholen meer een kwestie van 's ochtends een gebedje en verder het benadrukken van normen en waarden (zoals goed omgaan met mensen in je omgeving) en bij islamitische scholen meer een kwestie van het staan op gelijke hoogte met (of hoger dan) het onderwijs zelf ; feit is echter, zoals ik dat zelf ook heb ervaren, dat bij dit soort scholen de tijd die normaliter vrijgemaakt kan worden voor leuke dingen buiten het onderwijs om wordt besteed aan religieuze zaken en voor de rest deze scholen ook een jaar of 40-50 achter lijken te lopen bij moderne scholen in zowel opvattingen als uitrusting.... zo gebruikten we op genoemde katholieke school nog telramen en boeken uit het geboortejaar van wijlen mijn oma (1913), alsmede kroonpennen en boekjes met vloeipapiertjes.... een ander mooi voorbeeld is die christelijke pabo opleiding, waarbij laatst een student werd geweigerd, omdat z'n zus wel eens een broek droeg en ze thuis bij die kinderen een ongefilterde internetaansluiting hadden en zelfs het oog van de duivel: een tv

om terug te komen op het 'plan' van nawijn ; ik denk dat het heerschap op een goedkope manier stemmen probeert te scoren door in te spelen op de onderbuikgevoelens van de gemiddelde al dan niet autochtone (maar in ieder geval niet-islamitische) Nederlander.

aan de andere kant moeten we ook niet negeren wat er in dit land aan het gebeuren is ; als ik in mijn huis in Utrecht uit het raam kijk, zie ik vaste prik een groepje van 10-20 marokkanen voor mij op het plein staan te dealen, scooterkutten en vrouwen lastig vallen en zelfs auto-inbraken plegen (wat mij ook twee keer daar is overkomen binnen een jaar) en ze blijven alleen weg daar als het regent, te koud is of als het tijd is om weer de uitkering oid te gaan aanvragen ; we zien zwarte scholen, een van de belangrijke oorzaken van dit soort problemen, steeds zwarter worden en dan zijn er allerlei boomknuffelaars die het goed vinden dat het in stand houden van religieus onderwijs een mensenrecht is waar niet aan getornd mag worden

zelf vraag ik me op momenten als deze, als ik dit soort artikelen lees, waarom we dit soort situaties laten voortbestaan en waarom lui als Nawijn toch keer op keer op kunnen staan met een specifiek verkiezingsprogramma gericht tegen louter dit soort wantoestanden, wat toch op een manier voortkomt, blijkens stemming, uit onvrede vanuit de bevolking zelf, terwijl zo opvallend is dat dit soort partijen verder geen enkel doel voor ogen hebben dat concreet genoeg is om met goed fatsoen een breed verkiezingsprogramma te kunnen worden genoemd.

waarom bestaan scholen met een godsdienstige grondslag nog, waarom lijkt de overheid er niks tegen te doen? dat doen ze wel, want voor scholen die niet ook kinderen van andere overtuigingen toelaten, geldt dat zij geen subsidies meer (behoren te) krijgen, wat voor veel scholen de doodsteek zou moeten zijn.... toch overleven ze, door donaties van de ouders, religieuze groeperingen en in het geval van islamitische scholen zelfs saudi-arabië en andere landen.

ik vraag mij dan af, waarom verplichten we niet gewoon álle scholen een minimum-niveau aan wiskunde/talen/etc. te onderwijzen (in aantal uren) en dat ze afgerekend worden op het aantal leerlingen dat de CITO toets danwel het eindexamen WEL haalt... dit voorkomt in ieder geval dat scholen leerlingen de CITO toets niet laten maken, zoals vaak gebeurt op zwarte scholen en scholen met 'zwakkere leerlingen' en het moedigt scholen ook aan om kinderen bij zich te houden tot het einde van de opleiding en zo vroegtijdig schoolverlaten te voorkomen.

en waarom stellen we geen grenzen aan de hoeveelheid religieus onderwijs in aantal uren en dwingen we niet scholen iedereen die een opleiding daar wil volgen op te nemen? persoonlijk ben ik een groot voorstander van het omvormen van alle scholen naar scholen voor algemeen onderwijs en het invoeren van aparte lessen voor religieus onderwijs, met tegelijkertijd faciliteiten voor andere leerlingen die het onderwijs niet willen voeren en in die tijd wat anders kunnen gaan doen.... dit zal m.i. uiteindelijk leiden tot het uitsterven van religieus onderwijs, maar we geven in ieder geval kinderen dan nu al een keuze en we zetten niet direct allerlei groeperingen lijnrecht tegenover elkaar.

wat denken jullie?
pi_41159906
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:18 schreef JohnDope het volgende:
Kijk mensen, of die kleine partijen nou invloed hebben of niet. De elite moet in ieder geval beseffen dat ze fout zitten met hun beleid. We dachten dat ze na Fortuyn tot in keer zijn gekomen, maar nog steeds hebben ze een plaat voor hun kop of ze doen alsof ze die hebben en daar zijn die splinterpartijen een gevolg van.
De Elite..........altijd grappig als deze term wordt gebruikt door groeperingen die de mensen proberen te overtuigen dat zij niet tot die elite behoren. Figuren als Wilders en Nawijn zijn gewoon deel van die zogenaamde "Elite" ................niet meer en niet minder.
En dat politieke tuig van de LPF heeft nou niet echt laten zien dat zij het beter deden.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:32:36 #70
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_41159986
heel simpel. Kerk en staat gescheiden houden. Aangezien onderwijs verplicht is, ook religie in onderwijs apart houden. Vrijwillig, allah, maar verplicht religie is waanzin tegenwoordig (op openbare scholen that is).
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_41160201
Óf al het bijzonder onderwijs afschaffen óf niet meer zeiken over de islamitische variant ervan. Het overgrote deel voldoet namelijk gewoon aan de normen die voor alle onderwijs gelden, dus wat dat betreft is er geen enkele reden het af te schaffen/verbieden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41160204
Ach, laat islamitisch onderwijs maar lekker behouden blijven. Ik wens ze veel succes op de arbeidsmarkt met arabisch, koranleer, en dat soort onzinvakken

Het faciliteren van de hoeveelheid religieus onderwijs naar een uurtje of 3/week maximaal lijkt me trouwens een goed punt.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:46:58 #73
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41160476
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:38 schreef Theodoric het volgende:
Ach, laat islamitisch onderwijs maar lekker behouden blijven. Ik wens ze veel succes op de arbeidsmarkt met arabisch, koranleer, en dat soort onzinvakken
het probleem is dat boomknuffelaars (en die lui zelf) gaan gillen dat we geen gelijke kansen creëeren op de arbeidsmarkt.

persoonlijk hoef ik zulke lui ook niet en 't kan me geen reet schelen of men gaat roepen dat ik ongelijke kansen zou bieden als ik personeel zou zoeken voor m'n bedrijf ; ik stel de eisen wel zo van tevoren dat ik niet met iemand opgescheept kom te zitten die niet past bij mijn beeld van de ideale werknemer... en dat kan best een moslim zijn, zolang daar op de werkvloer maar niks van te merken is op geen enkele manier, behoudens bidpauzes oid (mits binnen de perken, daar zijn pauzes voor nl.)... maar met hoe de meesten zich opstellen hier in dit land acht ik die kans klein.

zelfde geldt overigens voor van die overtuigde gristenen die hun overtuigingen aan iedereen proberen over te brengen ; als ik een rondborstige secretaresse aanneem die graag jurkjes draagt, dan is dat mijn zaak
quote:
Het faciliteren van de hoeveelheid religieus onderwijs naar een uurtje of 3/week maximaal lijkt me trouwens een goed punt.
ja, waarom niet? elke school verplicht, ongeacht particulier of openbaar, een vast pakket aan onderwijs laten bieden met een vast aantal uren en een te behalen minimumniveau en wat ze dan met de vrije tijd doen moeten ze (en die leerlingen ook) zelf weten.

misschien dan wel te simpel gedacht, maar ik zie 't probleem niet, behalve dat ze bij het ministerie van onderwijs ballen moeten kweken.
pi_41160719
Inderdaad een stunt van die pad, en wel een hele foute wat mij betreft. Sowieso een walgelijk mannetje met een kleine piemel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:58:09 #75
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_41160870
Ik ben voor keuzevrijheid.
Vooral omdat een volgeling van de van oudsher grootste religie van Nederland, het christendom (in welke vorm dan ook) zijn/haar kind(eren) naar een bij hun overtuiging passende school moet kunnen sturen.
Daarnaast is er een wezenlijk verschil tussen christelijk en islamitisch onderwijs. Bij islamitisch onderwijs ligt de koran altijd open, bij christelijk onderwijs is men over het algemeen iets breder georienteerd.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_41160989
quote:
[..]
het probleem is dat boomknuffelaars (en die lui zelf) gaan gillen dat we geen gelijke kansen creëeren op de arbeidsmarkt.
[..]
Dat zal altijd zo blijven denk ik, ongeacht de houding van de werkgevers. Men moet toch de schuld ergens anders op afschuiven. (bij voorkeur op de o zo rechtse, bekrompen, dieskriminierende nederlanders )
quote:
ja, waarom niet? elke school verplicht, ongeacht particulier of openbaar, een vast pakket aan onderwijs laten bieden met een vast aantal uren en een te behalen minimumniveau en wat ze dan met de vrije tijd doen moeten ze (en die leerlingen ook) zelf weten.

misschien dan wel te simpel gedacht, maar ik zie 't probleem niet, behalve dat ze bij het ministerie van onderwijs ballen moeten kweken.
Jep, als men gaat dreigen met inhouding van subsidies en andere sancties zal er wellicht wel wat te bereiken zijn. Alhoewel ik denk dat het in de praktijk lastig te controleren zal zijn. Met name het controleren of er in de vrije tijd van de leerlingen of toch licht-gedwongen islamitisch onderwijs gegeven wordt.

Maar uhm, ik zou ze idd ook niet hoeven als werknemer tenzij ze een feilloos Nederlands accent hebben, geen bidpauzes nemen . Waar ik nu werk (bijbaantje) komt het nog wel eens vaak voor dat ze net als het druk is besluiten een half uurtje te bidden, en een totaal geïntegreerde indruk maken, (schat dat slechts 5% ofzo van de moslims in Nederland hierover beschikt, en dat dat net de mensen zijn die 'Nederlandse' scholen bezocht hebben)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:09:50 #77
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41161299
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:58 schreef ElectricEye het volgende:
Ik ben voor keuzevrijheid.
Vooral omdat een volgeling van de van oudsher grootste religie van Nederland, het christendom (in welke vorm dan ook) zijn/haar kind(eren) naar een bij hun overtuiging passende school moet kunnen sturen.
Daarnaast is er een wezenlijk verschil tussen christelijk en islamitisch onderwijs. Bij islamitisch onderwijs ligt de koran altijd open, bij christelijk onderwijs is men over het algemeen iets breder georienteerd.
tja, dat mogen we weer niet zeggen, dat zou discriminatie zijn.... half islamitisch Nederland (1/3 van de bevolking denk ik soms, te horen aan het kabaal) staat dan gelijk op haar achterpoten.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:09:55 #78
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_41161304
Goh, alle punten waar we al tijden op zitten te wachten.
Komt me over als populistisch geëmmer van dhr. Nawijn
pi_41161388
Schaf dan het hele bijzonder onderwijs af. Had van mij allang mogen gebeuren. Als je een religieus indoctrinatie-instituut wilt opzetten, dan doe je dat maar lekker van je eigen centjes.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:12:31 #80
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41161423
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:11 schreef Isegrim het volgende:
Schaf dan het hele bijzonder onderwijs af. Had van mij allang mogen gebeuren. Als je een religieus indoctrinatie-instituut wilt opzetten, dan doe je dat maar lekker van je eigen centjes.
Dat zal dan ook moeten volgens de Nederlandse grondwet; en ik zou het geen slecht idee vinden.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_41161469
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:38 schreef Theodoric het volgende:
Maar als al die mensen straks niet de arbeidsmarkt op kunnen hebben we toch een probleem. Mensen zonder baan kosten ons het nodige geld, het is gewoon niet goed voor een land als er veel werkloosheid is. En een deel van de mensen die niet aan een baan kan komen komt in de criminaliteit terecht, ongeacht wat voor een religieuze achtergrond ze hebben.
pi_41161501
In elk geval horen op islamitische basisscholen Nederlandse wetten de dienst uit te maken en niet de Arabische cultuur (want het moge inmiddels bekend dat zaken als hoofddoeken niet door de Koran worden verplicht, maar gewoon voortkomt uit de Arabische cultuur van vrouwenonderdrukking). Het liefst zou ik zien dat alle bijzonder onderwijs wordt afgeschaft en dat alle kinderen gewoon naar een algemene, openbare basisschool gaan. Maar dat is in Nederland helaas nog een brug te ver. Echter: alleen islamitsche en niet de Christelijke scholen verbieden, is pure discriminatie.

Leg het accent dus gewoon op bestrijding van misstanden die in strijd zijn met de Nederlandse samenleving, zoals het verplichten van vrouwelijke leerkrachten tot het dragen van een hoofddoek, eventueel haatzaaien of verzwijgen van wezenlijke onderdelen van de geschiedenis van dit land.
pi_41162019
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:32 schreef clowncloon het volgende:
heel simpel. Kerk en staat gescheiden houden. Aangezien onderwijs verplicht is, ook religie in onderwijs apart houden. Vrijwillig, allah, maar verplicht religie is waanzin tegenwoordig (op openbare scholen that is).
mee eens, voor onderwijs ga je naar school, voor religie ga je naar de kerk/moskee

dus alleen scholen subsidieeren die neutraal onderwijs geven

Helaas ben je volgens sommigen al snel een racist als je dit voorstelt, maargoed, veel andere landen zoals Frankrijk en Engeland hebben dit al langer en daar gaat het ook prima.
pi_41162144
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:13 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Maar als al die mensen straks niet de arbeidsmarkt op kunnen hebben we toch een probleem. Mensen zonder baan kosten ons het nodige geld, het is gewoon niet goed voor een land als er veel werkloosheid is. En een deel van de mensen die niet aan een baan kan komen komt in de criminaliteit terecht, ongeacht wat voor een religieuze achtergrond ze hebben.
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat het overtuigd islamitisch zijn (naar buiten toe) geen doorslag zal geven in de wat minder hoge functies, waar je niet representatief hoeft te zijn. Ze zullen grotendeels best een baan vinden, maar niet altijd op het gewenste niveau denk ik. En vergrote werkeloosheid zal altijd blijven bestaan onder 'probleemgroepen'. Het is mijns inziens nu aan de overheid om zoals TS al zei het islamitisch onderwijs beter te faciliteren en ervoor te zorgen dat het niveau omhoog gaat.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:27:32 #85
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41164355
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:11 schreef Isegrim het volgende:
dat gebeurt voor een deel al ; mijn punt gaat vooral in op het ook grip krijgen van dit soort instituten, dat ze niet volledige vrijheid krijgen omdat ze zelf de kosten lappen.

door het invoeren van een vast minimumniveau en het strenger naleven van leerplichtwetten moet dat mogelijk zijn.
pi_41164371
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:30 schreef druze_eddy het volgende:

[..]

De Elite..........altijd grappig als deze term wordt gebruikt door groeperingen die de mensen proberen te overtuigen dat zij niet tot die elite behoren. Figuren als Wilders en Nawijn zijn gewoon deel van die zogenaamde "Elite" ................niet meer en niet minder.
En dat politieke tuig van de LPF heeft nou niet echt laten zien dat zij het beter deden.
Pastors niet. En over Wilders heb ik mijn twijfels.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:30:00 #87
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41164448
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:14 schreef dVTB het volgende:

Leg het accent dus gewoon op bestrijding van misstanden die in strijd zijn met de Nederlandse samenleving, zoals het verplichten van vrouwelijke leerkrachten tot het dragen van een hoofddoek, eventueel haatzaaien of verzwijgen van wezenlijke onderdelen van de geschiedenis van dit land.
het verplicht toelaten van vrouwelijke docenten is idd een belangrijk punt dat ik ook gerealiseerd zou willen zien voor bijzonder onderwijs, ongeacht religieuze grondslag ; we hebben in dit land bepaalde normen en waarden die niet door religie geschaad mogen worden tijdens schooltijd, als ze op andere plekken ook gelden.
pi_41164671
Het zijn per slot voor rekening de moslims die het op hun geweten hebben dat wij het zo slecht hebben in Nederland, hè.
feest
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:39:34 #89
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41164762
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Het zijn per slot voor rekening de moslims die het op hun geweten hebben dat wij het zo slecht hebben in Nederland, hè.
vanonder de steen waar jij ligt is niks aan te merken op het bestaan van zogeheten zwarte scholen en andere potentiële broeinesten van ellende?
pi_41164957
dubbel.
pi_41164961
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:39 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

vanonder de steen waar jij ligt is niks aan te merken op het bestaan van zogeheten zwarte scholen en andere potentiële broeinesten van ellende?
Nee, geen last van.
feest
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:46:54 #92
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_41165010
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Nee, geen last van.
prijs je gelukkig.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:47:24 #93
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_41165030
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dat geloof ik niet. Hoewel ik het soms verrekte moeilijk vind om te ontdekken wat de immigratiestromen uit de moslimlanden nou voor positiefs hebben opgeleverd. 't Wordt er niet echt gezelliger op.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_41165050
De hoop is denk ik dat het een tijdelijke oplossing is. Het lijkt mij waarschijnlijk dat uiteindelijk dat soort onderwijs weer 'uit de mode' raakt en dus inderdaad wordt afgeschaft...
Doe alsjeblieft mee aan mijn internet-survey
http://jelle.mileswebhosting.nl/survey
pi_41165056
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:47 schreef klez het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Hoewel ik het soms verrekte moeilijk vind om te ontdekken wat de immigratiestromen uit de moslimlanden nou voor positiefs hebben opgeleverd. 't Wordt er niet echt gezelliger op.
Mijn opmerking was sarcastisch
feest
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:51:06 #96
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41165146
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Nee, geen last van.
nee, als je in de achterhoek woont heb je alleen maar last van duitsers, limburg alleen van de belgen en in groningen alleen van de friezen en de scandinaviërs , maar we hebben het nu over randstedelingen en brabantstedelingen.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:00:14 #97
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_41165386
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Mijn opmerking was sarcastisch
Ah so. Subtiel...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_41165439
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:51 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

nee, als je in de achterhoek woont heb je alleen maar last van duitsers, limburg alleen van de belgen en in groningen alleen van de friezen en de scandinaviërs , maar we hebben het nu over randstedelingen en brabantstedelingen.
Ik heb enkel last van oermaastrichtse kampsjengen en overige asocialen die zich in kuddes ophouden en zich van tijd tot tijd genoodzaakt voelen een grote bek tegen voorbijgangers op te zetten.
feest
pi_41165536
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:14 schreef dVTB het volgende:
In elk geval horen op islamitische basisscholen Nederlandse wetten de dienst uit te maken en niet de Arabische cultuur (want het moge inmiddels bekend dat zaken als hoofddoeken niet door de Koran worden verplicht, maar gewoon voortkomt uit de Arabische cultuur van vrouwenonderdrukking). Het liefst zou ik zien dat alle bijzonder onderwijs wordt afgeschaft en dat alle kinderen gewoon naar een algemene, openbare basisschool gaan. Maar dat is in Nederland helaas nog een brug te ver. Echter: alleen islamitsche en niet de Christelijke scholen verbieden, is pure discriminatie.

gezien het feit dat deze discussie al jaren speeld zijn er dus ook al kamervragen gesteld en onderzoeken gedaan .. http://tinyurl.com/mj8h9 ... oa naar de as-siddieq school
quote:
Vraag 3.
Besteedt de school voldoende aandacht binnen het lesprogramma aan de Nederlandse normen en
waarden? Zo ja, op welke wijze? Zo neen, hoe kan de conclusie dat de As-Siddieqschool de integratie niet belemmert hiermee in overeenstemming worden gebracht?

Ja. In het genoemde inspectierapport “Islamitische scholen nader onderzocht” concludeert de
inspectie dat de betrokken school in woord, geschrift noch in de praktijk in strijd handelt met de
basiswaarden van onze democratische rechtsstaat. De school voldoet aan de eisen die aan de
overdracht van deze waarden gesteld mogen worden, zij het dat zij daarbij weinig initiatiefrijk is en geen extra activiteiten ontwikkelt die de bevordering van basiswaarden versterken.
wat ik mij dan afvraag is : wat wordt er bedoeld met "versterken van basiswaarden"?
broodje kaas en melk in de pauze, wilhelmus zingen voor de les begint ? wat wordt er op een nederlandse school aan extra's gedaan aan die "versterking" of hoeft het daar niet omdat we met die "basiswaarde" geboren zijn ?

btw, alleen islamitische vrouwen worden verplicht om een hoofddoek te dragen, zelfs al mag dat niet van hun eigen islamitische stroming, andersgelovigen mogen nog niet eens hoofddoeken dragen .. dus waar heb je het over ?
pleased to meet you
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:12:20 #100
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41165706
Nawijn is een pratende toffee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')