abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40992936
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, je krijgt met geen mogelijkheid een subsidiering rond van 10 miljard euro voor koude kernfusie. Dat is zoiets als 10 miljard euro vragen voor de volgende perpetuum mobile. Wel zijn ze bezig met de ITER in Frankrijk, maar da's geen koude kernfusie, daar de temperatuur van het plasma oploopt tot de honderden miljoenen graden.
Inderdaad
'History will be kind to me, as I intend to write it'
Winston Churchill
pi_40993020
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het zou mij niets verbazen als de quantummechanica voor een totaal nieuwe energievorm gaat zorgen, waar-dan-ook-vandaan! Tenslotte doet de quantummechanica wel meer dingen waarvan wij mensen ons simpelweg niet kunnen voorstellen dat het bestaat!
Het behoud van energie is een nogal fundamentele wet, die volgt uit symmetrieen van de ruimte-tijd. De quantumfysica verandert hier niks aan; daar geldt het behoud van energie ook nog, daar deze theorie met dezelfde symmetrieen werkt ( het behoud van impuls wordt ook met deze symmetrieen afgeleid ) .

De meest curieuze vorm van energie die ik kan bedenken, is de nulpuntsenergie die voortvloeit uit kosmologische waarnemingen. Dit wordt uitgedrukt in de kosmologische constante; deze representeert een vacuum energie, en volgens veel metingen is deze erg klein, maar niet 0. Kosmologen noemen dit ook wel 'dark energy'. Deze vorm van energie benutten lijkt me bijzonder lastig Een ander punt van speculatie is het feit dat er in de quantumveldentheorie met velden wordt gewerkt ( vandaar de naam ). Een deeltje wordt dan gezien als een veld, of als een continue verzameling van harmonische oscillatoren. Nou hebben die oscillatoren in de quantumfysica een grondtoestand die niet gelijk is aan 0, en dus is de grondtoestand van zo'n veld een energiewaarde van oneindig. Daar alleen energieverschillen er toe doen, kun je dit makkelijk herschalen, maar voor veel mensen is dit voer voor speculatie; het vacuum zou dan toch energie bevatten. Dat dit oneindig veel energie is, wordt dan vaak weer vergeten

Nou ja, zoals ik zei denk ik dat dit de zoveelste flauwekulclaim is. Maar ik zou zeggen tegen heren en mevrouwen ontdekkers: stuur maar op naar wat universiteiten, fysici zouden verrukt zijn als het waar is
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:02:34 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_40993206
Wat ik uit dit topic haal is dat het een soort TNO is, die wat ontdekt heeft en nu 'the world of science' vraagt om het te ontkrachten. Dat lijkt me een vreemde gang van zaken, deze bedrijven zijn zelf een gedeelte van the world of science zou je zeggen. Wat nog zou kunnen is dat ze echt volstrekt toevallig achter iets zijn gekomen. Het zou best kunnen, er is volgens mij op het gebied van de structuur van het heelal nog genoeg onzekerheid om aan iets heel vreemds te komen. En dat ze dus geen idee hebben hoe het precies komt, en daarom deze oproep doen.

Maar ik blijf, net als de rest hier, volstrekt skeptisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 augustus 2006 @ 12:44:03 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40994412
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, je krijgt met geen mogelijkheid een subsidiering rond van 10 miljard euro voor koude kernfusie. Dat is zoiets als 10 miljard euro vragen voor de volgende perpetuum mobile. Wel zijn ze bezig met de ITER in Frankrijk, maar da's geen koude kernfusie, daar de temperatuur van het plasma oploopt tot de honderden miljoenen graden.
JAHAA Maar door die extreme temperaturen nauwel!ijks toepasbaar DUS is het een constante zoektocht naar hanteerbaardere temperaturen.

Op zoek naar koude(re) fusie dus.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:25:25 #105
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_40995774
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

JAHAA Maar door die extreme temperaturen nauwel!ijks toepasbaar DUS is het een constante zoektocht naar hanteerbaardere temperaturen.

Op zoek naar koude(re) fusie dus.
ITER heeft juist als doel om met die hoge temperaturen een commercieel aantrekkelijk fusiecentrale neer te zetten. En ze verwachten ook dat het gaat lukken.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:27:05 #106
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40995822
Het gaat hier niet over koude kernfusie, willen jullie die discussie misschien elders voortzetten?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40996866
Worden fysici het niet kotsbeu om steeds maar weer van deze "uitvindingen" te weerleggen?
Ik kan mij voorstellen dat het uitermate vervelend is om elke keer weer pseudo wetenschappers en dubieuze bedrijven uit te leggen dat een perpetuum mobile niet mogelijk is?
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:13:21 #108
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40997158
Ik schop hem even naar [WFL], want daar past hij ook prima
Mocht e.e.a. kloppen of aanvullende [NWS] berichten komen, dan wil ik hem graag terug.
[NWS] -> [WFL]
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:25:58 #109
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40997499
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:03 schreef Chimay het volgende:
Worden fysici het niet kotsbeu om steeds maar weer van deze "uitvindingen" te weerleggen?
Ik kan mij voorstellen dat het uitermate vervelend is om elke keer weer pseudo wetenschappers en dubieuze bedrijven uit te leggen dat een perpetuum mobile niet mogelijk is?
Wie zegt dat het een perpetuum mobile betreft hier? Misschien blijft die natuurwet wel gewoon staan, en heeft men een nieuwe energiebron ontdekt?

Is een perpetuum mobile trouwens ook een perpetuum mobile als de energiebron waar de perpetuum mobile uit tapt extern en oneindig is? Nee toch?
pi_41007779
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wie zegt dat het een perpetuum mobile betreft hier? Misschien blijft die natuurwet wel gewoon staan, en heeft men een nieuwe energiebron ontdekt?

Is een perpetuum mobile trouwens ook een perpetuum mobile als de energiebron waar de perpetuum mobile uit tapt extern en oneindig is? Nee toch?
In de openingspost staat toch duidelijk dat het gaat over "free energy", even verder staat dat "free energy" niet kan volgens de eerste hoofdwet van de thermodynamica, dus concludeer ik dat het hier gaat om een perpetuum mobile.
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:51:06 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41009236
De vraag die dan weer bij mij naar boven komt (als dit allemaal klopt enzo) is dan: Wat gebeurt er als iedereen ineens uit het niets energie gaat lopen produceren? Het grootste deel van deze energie zal uiteindelijk eindigen als warmte. Gaat de aarde dan niet alsnog opwarmen? Lijkt me een beetje als die eeuwige dropmachine van de berenboot. Eerst is het wel leuk, gratis drop, maar als je na een tijdje er bijna in om komt is het natuurlijk wat minder.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:56:52 #112
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_41009483
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:51 schreef SpecialK het volgende:
De vraag die dan weer bij mij naar boven komt (als dit allemaal klopt enzo) is dan: Wat gebeurt er als iedereen ineens uit het niets energie gaat lopen produceren? Het grootste deel van deze energie zal uiteindelijk eindigen als warmte. Gaat de aarde dan niet alsnog opwarmen? Lijkt me een beetje als die eeuwige dropmachine van de berenboot. Eerst is het wel leuk, gratis drop, maar als je na een tijdje er bijna in om komt is het natuurlijk wat minder.
Dan is het een vorm van thermische milieu-verstoring op een nog grotere schaal dan nu al't geval is. Dit geldt trouwens ook voor fusie-energie centrales als die ooit zullen gaan werken.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_41009813
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het doet mij een beetje denken aan de broncode van Jan Sloot. Dat zou ook de wereld op zijn kop zetten..... Ik geloof dat dit in hetzelfde rijtje terecht komt. Als je ergens 1 Watt aan energie instopt en er komt 4 Watt eruit, dan snoept het systeem dus ergens 3 Watt weg. Dit is de Wet van behoudt van energie. Die drie wat bijgesnoepte energie is vermoedelijk afkomstig van het proces waarbij er chemisch de ene stof in de andere wordt omgezet..Of atomen waarbij electronen in een lagere energienivo terechtkomen. (kan niet oneindig doorgaan).b...Bij de nieuwe stof is er dan sprake van meer bindingsenergie. Het verschil is dan die drie Watt.

De wet van behoud van energie is tot nu toe een keiharde wet gebleken. En dat is maar goed ook. Stel je voor dat je werkelijk een gesloten energiesysteem maakt waarbij de wet niet meer geldig is, dan onstaan er in een notime zeer ernstige rampen........ Niet te hopen dus....
quote:
Ja, maar waar haalt die perpetuum mobile die energie dan vandaan....Het blijft niet voldoen aan de wet van behoud van energie. Een perpetuum mobile voldoet daar niet aan. Er is altijs sprak van energie omzetting.

Maar ja, wie ben ik....

ps: Hallulama: ik zou het schema zo laten als het is. Mijn bijdrage was een interpretatie vanuit de psychologische hoek. (oa RET) Jouw schema is echter veel breder en zelfs meta. Wijziging mijnerzijds doet daar afbreuk aan.....groet, EG
pi_41013823
Domme vraag wellicht, maar wat voor energie laat de aarde continue draaien?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_41014163
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:45 schreef onemangang het volgende:
Je moet het juist omdraaien. De aarde draait en heeft daardoor rotatieenergie. Zou de aarde ophouden met draaien, dan moet deze energie ergens heen... Vraag is: waarheen dan? In de ruimte is nauwelijks wrijving. Dus blijft de aarde doordraaien, want er is niks dat hem tegenhoudt.

Overigens staat dit gelijk aan het feit dat de aarde impulsmoment bezit, en deze vanwege behoud van impulsmoment niet zomaar ergens kan lozen.
O.o
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:54:04 #116
156273 Wisselbeker
Nee dat vind ik niet leuk
pi_41014202
TRU! schopje TRU bitte
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:00:30 #117
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41014468
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:54 schreef Wisselbeker het volgende:
TRU! schopje TRU bitte
Heb je de topic goed gelezen? Er zitten best interessante lijnen in, dat van dat research naar battery extensions, micro generators, en het toevallig stuiten op iets eigenaardigs.
pi_41015446
Ik vind het gedrag van deze mensen niet logisch. Als ik een gratis een onuitputtelijke energiebron zou ontdekken dan zou ik mijn tijd echt niet gaan besteden in het overtuigen van de hele wereld. Dat de wetenschap hun 'first roadblock' is op de weg naar succes is natuurlijk ook niet waar.

Het enige dat je moet doen is die goedkope schone energie produceren en leveren aan de markt. Als je dat lukt krijg je de meeste mensen wel mee. Het simpele feit dat ze vooral bezig zijn met veel missionariswerk maakt mij in ieder geval argwanend. Gewoon niet die eindeloze discussies aan gaan en flink gaan produceren lijkt me veel logischer.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:34:48 #119
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41015642
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het gedrag van deze mensen niet logisch. Als ik een gratis een onuitputtelijke energiebron zou ontdekken dan zou ik mijn tijd echt niet gaan besteden in het overtuigen van de hele wereld. Dat de wetenschap hun 'first roadblock' is op de weg naar succes is natuurlijk ook niet waar.

Het enige dat je moet doen is die goedkope schone energie produceren en leveren aan de markt. Als je dat lukt krijg je de meeste mensen wel mee. Het simpele feit dat ze vooral bezig zijn met veel missionariswerk maakt mij in ieder geval argwanend. Gewoon niet die eindeloze discussies aan gaan en flink gaan produceren lijkt me veel logischer.
Wellicht zijn ze een roadblock tegengekomen, en hebben ze serieus hulp nodig om één en ander op te lossen?
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:44:17 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_41015857
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:45 schreef onemangang het volgende:
Toen de gaswolk die ons zonnestelsel maakte onder haar eigen zwaartekracht in elkaar stortte, begon deze te draaien door oneffenheden in die gaswolk. Die draaiing zorgde er ook voor dat de dikke plekken in de gaswolk, waar de zon en de planeten ontstonden, een draaiing hadden. De reden dat we nu nog draaien komt omdat er in de vacuum niets is om ons af te remmen. Daar is dus geen energie voor nodig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:46:31 #121
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_41015910
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Dat is ook mijn gedachte. Door simpelweg de energie te gaan produceren en verkopen kan je geld genereren om nog meer energie te kunnen produceren. Als je een meer filantropische uitwerking wenst kan je later de apparatuur later licentievrij te laten produceren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:47:35 #122
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41015944
Wat updates met nieuwe inzichten betreffende de manier van werken van Steorn:

• Steorn and free energy: the plot thickens
  • Scientists flock to test 'free energy' discovery
  • O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_41020781
    Hier nog een bedrijf dat 'claims to be close enough to have some demonstration modules, which extract energy from the vacuum of space'

http://peswiki.com/index.php/Directory:Magnetic_Power_Inc

De patentaanvraag van Steorn waarin staat uitgelegd hoe het "werkt":

USA patent : http://www.freeenergynews(...)n/US2006066428A1.pdf
    EU patent: http://v3.espacenet.com/origdoc?DB=EPODOC&IDX=WO2006035419&F=0&QPN=WO2006035419

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2006 07:26:30 ]
      maandag 21 augustus 2006 @ 07:28:54 #124
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_41020811
    quote:
    Op zondag 20 augustus 2006 23:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Toen de gaswolk die ons zonnestelsel maakte onder haar eigen zwaartekracht in elkaar stortte, begon deze te draaien door oneffenheden in die gaswolk. Die draaiing zorgde er ook voor dat de dikke plekken in de gaswolk, waar de zon en de planeten ontstonden, een draaiing hadden. De reden dat we nu nog draaien komt omdat er in de vacuum niets is om ons af te remmen. Daar is dus geen energie voor nodig.
    Sterker nog....door de bouw van stuwdammen en dergelijke (eb-vloed keringen) wordt er bewegingsenergie omgezet in elektrische energie. Wat feitelijk rotatienergie kost. De aarde gaat hierdoor steeds langzamer draaien. Maar dat is een heel andere discussie
    pi_41036357
    Is er nou al meer nieuws over hoe en wat? Zonder wetenschappelijk geneuzel? Ben geen kernfisicus oid..
      maandag 21 augustus 2006 @ 18:51:16 #126
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41037874
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 17:57 schreef Oksel het volgende:
    Is er nou al meer nieuws over hoe en wat? Zonder wetenschappelijk geneuzel? Ben geen kernfisicus oid..
    Het laatste nieuws dat ik kan vinden is van 19 augustus.

De Steorn website zelf zegt:

THE CHALLENGE

• 3 days since we challenged the world's scientists to test our revolutionary free energy technology
  • 1392 scientists have expressed interest in testing our technology
  • 16437 people have registered to receive the results

En verder vond ik deze analyse wel interessant:

1. These guys really do think they've succeeded in breaking the laws of thermodynamics.

2. Recall that Steorn is a former e-business company that saw its market vanish during the dot.com bust. It stands to reason that Steorn has re-tooled as a Web marketing company, and is using the "free energy" promotion as a platform to show future clients how it can leverage print advertising and a slick Web site to promote their products and ideas. If so, it's a pretty brilliant strategy.

Echter, dit verhaal, van 21 mei dit jaar, geeft Steorn weer wat meer geloofwaardigheid:

Firm strives to extend mobile battery lifespans

En tevens een entry op PESWiki: Directory: Steorn Free Energy
  • O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:39:27 #127
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41053551
    Okay, nu begint het spannender te worden, update:

"The mystery technology turns out to be an all-magnet motor, with no electromagnetic component involved. Current-day Physics says such a thing is impossible."

Steorn to Push Tipping Point for Magnet Motor Technology

Als dit klopt, en het werkt middels magneten, dan is het inderdaad 'free energy', maar tart het dan nog steeds die ene natuurwet, vraag ik mij af? Kan je een magneet niet zien als een soort batterij? Waarom wel of waarom niet?
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:26:21 #128
    57546 Masta-t
    King and Queen of Cheese
    pi_41056042
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:06 schreef klez het volgende:
    Volgens mij kan dit niet. Maar ik heb er helemaal geen verstand van.
    Ik dacht dat de theoretische natuurkunde 50 jaar voorloopt op toepassingen daarvan. Dan had de theoretische natuurkunde deze methode toch allang beschreven?
    Je weet dat je het niet weet, maar toch heb je een mening, dat is een heel interessant verschijnsel, vind je niet?
    Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:28:22 #129
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41056103
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 11:26 schreef Masta-t het volgende:

Je weet dat je het niet weet, maar toch heb je een mening, dat is een heel interessant verschijnsel, vind je niet?
    Daarom werkt democratie niet.
    pi_41058948
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 09:39 schreef Hallulama het volgende:
    Okay, nu begint het spannender te worden, update:

"The mystery technology turns out to be an all-magnet motor, with no electromagnetic component involved. Current-day Physics says such a thing is impossible."

Steorn to Push Tipping Point for Magnet Motor Technology

Als dit klopt, en het werkt middels magneten, dan is het inderdaad 'free energy', maar tart het dan nog steeds die ene natuurwet, vraag ik mij af? Kan je een magneet niet zien als een soort batterij? Waarom wel of waarom niet?
    Dit soort uitspraken:
    quote:
    During this time of development and refinement, Steorn has had a number of independent tests done, each of which has validated the technology. However, out of fear of damaging their academic reputations, never have those scientists involved in the qualified testing been willing to go public with their findings.
    is nogal typerend voor mensen die ongelijk hebben of onzin beweren. Als uit tests onomstotelijk blijkt dat deze technologie daadwerkelijk doet wat het bedrijf beweert, dan is het een behoorlijke ontdekking waar menig academicus graag onderzoek naar zou willen doen.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:58:49 #131
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41069066
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 13:01 schreef Monolith het volgende:

is nogal typerend voor mensen die ongelijk hebben of onzin beweren. Als uit tests onomstotelijk blijkt dat deze technologie daadwerkelijk doet wat het bedrijf beweert, dan is het een behoorlijke ontdekking waar menig academicus graag onderzoek naar zou willen doen.
    Toch hoor ik wel vaker dat wetenschappers erg op hun naam letten.
    pi_41074779
    quote:
    Op zondag 20 augustus 2006 23:00 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Heb je de topic goed gelezen? Er zitten best interessante lijnen in, dat van dat research naar battery extensions, micro generators, en het toevallig stuiten op iets eigenaardigs.
    Komt op mij over als een nieuwe vorm om dit onder de aandacht brengen.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_41077908
    Ben benieuwd wat hier uit gaat komen...
    pi_41078685
    PERPETUUM MOBILE BESTAAT NIET.

Indien er ook maar iemand de Wet van behoud van ENERGIE weet te kraken, dan is dat het moment dat zeer waarschijnlijk de wereld zal vergaan...Het is een keiharde wet die m.i. niet te kraken is.

Ik hoop dat het niemand zal lukken om een gesloten energiesysteem te maken, waarbij voor elke Watt die je erin stopt er vier Watt voor terugkrijgt. Met als randvoorwaarde dat er in het systeem zelf geen potentiele energie wordt omgezet en naar buiten wordt afgevoerd.(voorbeeld door de omzetting van een stof naar een andere stof.

Of heb ik het dan mis
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:53:42 #135
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_41079291
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 23:34 schreef EchtGaaf het volgende:
    PERPETUUM MOBILE BESTAAT NIET.

Indien er ook maar iemand de Wet van behoud van ENERGIE weet te kraken, dan is dat het moment dat zeer waarschijnlijk de wereld zal vergaan...Het is een keiharde wet die m.i. niet te kraken is.

Ik hoop dat het niemand zal lukken om een gesloten energiesysteem te maken, waarbij voor elke Watt die je erin stopt er vier Watt voor terugkrijgt. Met als randvoorwaarde dat er in het systeem zelf geen potentiele energie wordt omgezet en naar buiten wordt afgevoerd.(voorbeeld door de omzetting van een stof naar een andere stof.

Of heb ik het dan mis
    Tsja alle energie en materie in ons universum moet ook ergens vandaan zijn gekomen. Misschien zijn ze op een bijzonder soort mechanisme gestuit. Maargoed... Nog steeds geldt gewoon: Eerst zien, dan geloven. Ik denk dat het gewoon weer een hoax is. Het zou niet de eerste keer zijn.
    Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:55:20 #136
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_41079348
    Het gaat dan ook niet zozeer om het kraken van die 1=1 wet, maar meer van een onbekende bron energie ontrekken. Hier spreken ze dan van magnetische shit, maar ook nulpuntsenergie is hip.
    Zyggie.
    pi_41079754
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 23:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tsja alle energie en materie in ons universum moet ook ergens vandaan zijn gekomen.
    Dat is een goeie. hier weten we echter nog minder van. De evolutietheorie rammelt van alle kanten. Dus daar wwg ik mij nog niet aan.
    quote:
    Misschien zijn ze op een bijzonder soort mechanisme gestuit. Maargoed... Nog steeds geldt gewoon: Eerst zien, dan geloven. Ik denk dat het gewoon weer een hoax is. Het zou niet de eerste keer zijn.
    Zeker een hoax. Het doet mij een beetje erg denken aan de "koude" kernfusie in 1989 geloof ik. Ook een hoax.

Maar een andere harde wet is die van Einstein: massa = energie en energie = massa.
    E=mC^2

Dit betekent dat je niet meer energie uit massa kan halen totdat de massa op is.

Behalve die Wet van behoudt van energie is het ook in strijd met E=mc^2

Een gedachte experiment :

veronderstelling: PERPETUUM MOBILE BESTAAT WEL.

Dat betekent dat in een gesloten systeem de hoeveelheid energie niet behouden is (dus niet constant) en zelfs in energieinhoud toeneemt. Al dan niet tijd-gerelateerd. (wel/geen tijdsbepalende elementen erin...)

t=0 : 1 Joule
    t=1 5 Joule
    t=2 30 joule
    ..
    ..
    ..
    t= 99999 23484678546889954479054467898965885 Joule

Dan roep ik heel hard help........ als de wereld dan nog bestaat........

Gelukkig dus dat het kwats is.
      woensdag 23 augustus 2006 @ 00:10:40 #138
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_41079878
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is een goeie. hier weten we echter nog minder van. De evolutietheorie rammelt van alle kanten. Dus daar wwg ik mij nog niet aan.

...
    Je hebt het dan over chemische evolutie? Daar heb ik mij nog niet zo in verdiept.
    pi_41080128
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 00:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je hebt het dan over chemische evolutie? Daar heb ik mij nog niet zo in verdiept.
    Nee, ik bedoel eigenlijk de evolutietheorie : het onstaan van het heelal met daarin vanalles en nog wat, en de oerknal waar alles mee begon...Anderen geloven weer in het scheppingsverhaal. Ik kan geen van tweeen hard maken, dus daar waag ik mij dan ook niet aan.

Waar ik me wel weet is dat een systeem verzinnen waar meer energie uitkomt dan erin gaat, alleen kan wordne verklaard als massa in energie wordt omgezet....En dan is het dus geen perpetuum mobile.

De eerste de beste die een perpetuum mobile (het liefst zonder tijdsbepalend element) weet te bedenken, pleegt lettelijk een figuurlijk een wereldmoord.......

Tja,......
    pi_41080453
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel eigenlijk de evolutietheorie : het onstaan van het heelal met daarin vanalles en nog wat, en de oerknal waar alles mee begon...Anderen geloven weer in het scheppingsverhaal. Ik kan geen van tweeen hard maken, dus daar waag ik mij dan ook niet aan.
    De evolutionaire biologie verondersteld in de meest algemene zin simpelweg de ontwikkeling van de huidige biodiversiteit op basis van een gemeenschappelijke voorouder. De Big Bang, het ontstaan van planeten etc. etc. zijn zaken uit de (astro)fysica.
    quote:
    Waar ik me wel weet is dat een systeem verzinnen waar meer energie uitkomt dan erin gaat, alleen kan wordne verklaard als massa in energie wordt omgezet....En dan is het dus geen perpetuum mobile.

De eerste de beste die een perpetuum mobile (het liefst zonder tijdsbepalend element) weet te bedenken, pleegt lettelijk een figuurlijk een wereldmoord.......

Tja,......
    Massa is één optie, een ander voorbeeld dat al eerder is aangehaald, is bijvoorbeeld rotatie energie van de aarde bij waterkrachtcentrales e.d.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      woensdag 23 augustus 2006 @ 00:38:58 #141
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_41080725
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

...
    Owkay ik denk dat het wel handig is om te realiseren dat biologische evolutie en chemische evolutie (door nucleosynthese) compleet verschillende verhalen zijn.

Het ene beschrijft hoe simpele elementen direct na de "Big Bang" de wat complexere elementen zijn gaan vormen die we nu zien en waar we bovendien van zijn gebouwt. Het onstaan van de basic building blocks in ons universum.

Daarnaast is er de studie van abiogenese die een poging doet te beschrijven hoe carbon based life zou kunnen onststaan uit non-life. Het samenkomen van de bouwstenen wat een 'zelf replicerende eenheid' maakt.

Biologische evolutie beschrijft daarintegen weer de wetten waar levende wezens aan onderhevig zijn. Het veranderen van de 'zelf replicerende eenheden' door omgevingsfactoren en mutaties.

Voor deze discussie lijkt me sowieso het concept van 'energy from nothing' geen van deze evolutie theorien erg toepasbaar.

Bronnen:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nucleosynthese
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Abiogenese
      woensdag 23 augustus 2006 @ 10:24:52 #142
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_41086827
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 23:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tsja alle energie en materie in ons universum moet ook ergens vandaan zijn gekomen.
    1 vraag: WAAROM?! Sommige dingen kan ons aardse brein simpelweg niet bevatten!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat `fortune` het juist heeft met: The sum of the universe is zero. Massa, antimassa, etc. Tel alles op, en alles is weg!
    censuur :O
    pi_41087218
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 00:38 schreef SpecialK het volgende:

Voor deze discussie lijkt me sowieso het concept van 'energy from nothing' geen van deze evolutie theorien erg toepasbaar.

Bronnen:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nucleosynthese
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Abiogenese
    Waar ik het van harte mee eens kan zijn.

Energie uit niets kan gewoon niet. Er is m.i. altijd sprake van de omzetting van de ene vorm naar de andere, danwel het omzetten van een stof naar de andere waarbij er dan energie vrijkomt.....

De Wet van Behoud van Energie en E=m.c^2 stemt mij dagelijks tot gemoedsrust, want we zouden rare toestanden krijgen als die twee in 1 keer totale onzin zouden zijn. Want dan zouden we het hier zomaar of erg warm kunnen krijgen of juist heel erg koud..... . Of misschien nog veel erger: dan zou materie zelf niet meer behouden zijn. Wat zou dat betekenen. Daar moet ik helemaal niet aan denken......
      woensdag 23 augustus 2006 @ 12:41:15 #144
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_41090565
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 10:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

1 vraag: WAAROM?! Sommige dingen kan ons aardse brein simpelweg niet bevatten!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat `fortune` het juist heeft met: The sum of the universe is zero. Massa, antimassa, etc. Tel alles op, en alles is weg!
    Ja deze theorie heb ik van gehoord maar mij wederom niet erg in verdiept. Wat ik wel echter heb meegekregen is dat wanneer een electron en een positron met elkaar botsen (en elkaar dus anihileren) er 2 fotonen vrijkomen. Fotonen staan wederom gelijk aan energie. Als je alle deeltjes in het universum met elkaar zou laten botsen (en voor mij is dan nog steeds de vraag: "is er voor elk deeltje precies hetzelfde aantal anti-deeltjes?") dan zou je een universum vol met energie overhouden in de vorm van electromagnetische straling. Ik heb zelf nog nooit van anti-energie gehoord om deze energiedeeltjes kwijt te raken dus waar komt deze energie vandaan?

http://physics.bu.edu/ATLAS/guide/anti-matter.html
    pi_41099254
    Hallo, ik ben nieuw en in de machine van Steorn geïnteresseerd geraakt.

Misschien is het handig om het onderscheid te benadrukken tussen energie en arbeid....
    Energie bestaat in velerlei vormen. Bij omzetting wordt er arbeid verricht en het netto resultaat is meestal iets minder gewenste energie. (Wrijvingswarmte).
    Toch zijn er raadselachtige verschijnselen waargenomen tijdens omzetting van magnetische aantrekkingskracht in potentiele- resp kinetische energie. Het lijkt erop dat in een magnetisch veld tijdvertraging kan optreden. Dit betekent dat bijvoorbeeld een stalen kogel verder kan klimmen tegen een helling dan zijn oorspronkelijke hoeveelheid (potentiele) energie toelaat.
    Dit zou een manier kunnen zijn om energie aan te spreken vanuit een andere dimensie.
    pi_41099588
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 17:13 schreef centurix het volgende:
    Hallo, ik ben nieuw en in de machine van Steorn geïnteresseerd geraakt.

Dit betekent dat bijvoorbeeld een stalen kogel verder kan klimmen tegen een helling dan zijn oorspronkelijke hoeveelheid (potentiele) energie toelaat.
    Is in strijd met de Wet van Behoud van Energie. Ik heb nog nooit hiervan gehoord
    quote:
    Dit zou een manier kunnen zijn om energie aan te spreken vanuit een andere dimensie.
    een tijdvertraging kan, maar dat hoef nog geen verklaring te ijn, dat de Wet van behoud van Energie wordt gekraakt....
      woensdag 23 augustus 2006 @ 19:04:17 #147
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41102522
    About Steorn’s Technology

Plus, als reactie op het hierboven gelinkte artikel:

Magnetic Power, Inc. (MPI)
    Submitted by Mark Goldes (not verified) on Wed, 2006-08-23 14:58.

Magnetic Power, Inc. (MPI) applauds the challenger! As MPI is also a developer of magnetic devices which deliver electric power without fuel, and without breaking the basic laws of physics. MPI is glad to see that Steorn’s challenge is being taken seriously by the scientific community. Our own laboratory results confirm that machines of this type are possible.

In the urgent need for breakthrough energy systems, we hope the challenge will, as Steorn says, enable them to take less than the projected “five to seven years for the world to accept the possibility of superseding existing energy technology with magnetic systems.”

Success by the Irish Group will take the mystery out of fuel-free magnetic systems that can operate around the clock. This will speed the ability of Magnetic Power Modules™ to attract the financial resources needed to commercialize these systems as rapidly as is humanly possible, in order to meet the environmental chaos threatened by global warming.

See our website: www.magneticpowerinc.com for more information.

Nogmaals mijn vraag, kan je een magneet ook niet als een soort batterij zien?

Maar dan, magneten blijven toch niet altijd magnetisch en moeten om de zoveel tijd gemagnetiseerd worden? Hoeveel energie kost dat?
      woensdag 23 augustus 2006 @ 19:06:31 #148
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41102601
    pi_41111327
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is in strijd met de Wet van Behoud van Energie. Ik heb nog nooit hiervan gehoord
    [..]

een tijdvertraging kan, maar dat hoef nog geen verklaring te ijn, dat de Wet van behoud van Energie wordt gekraakt....
    precies. ik ken het verhaal niet, maar het lijkt em dat de kogel zijn energie dan gewoon uit de magnetische velden haalt...
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_41111533
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 19:04 schreef Hallulama het volgende:

Magnetic Power, Inc. (MPI) applauds the challenger! As MPI is also a developer of magnetic devices which deliver electric power without fuel, and without breaking the basic laws of physics. MPI is glad to see that Steorn’s challenge is being taken seriously by the scientific community. Our own laboratory results confirm that machines of this type are possible.

In the urgent need for breakthrough energy systems, we hope the challenge will, as Steorn says, enable them to take less than the projected “five to seven years for the world to accept the possibility of superseding existing energy technology with magnetic systems.”

Success by the Irish Group will take the mystery out of fuel-free magnetic systems that can operate around the clock. This will speed the ability of Magnetic Power Modules™ to attract the financial resources needed to commercialize these systems as rapidly as is humanly possible, in order to meet the environmental chaos threatened by global warming.

ik zou niet weten hoe je een magneet met een batterij kan vergelijken. Een magneet heeft een stralingsveld omzich heen. Een batterij werkt pas bij een gesloten stroomkring en dan gaan er elektronen bewegen, anders dus dan een magnetisch veld.
    quote:
    Maar dan, magneten blijven toch niet altijd magnetisch en moeten om de zoveel tijd gemagnetiseerd worden? Hoeveel energie kost dat?
    Natuurlijke magneten nemen vaak iets in kracht af. Je kan magneten maken, dit kost erg veel energie en je haalt altijd minder energie er weer uit. Daarbij is nooit de WvbvE gekraakt...
    And that is the news.''
      woensdag 23 augustus 2006 @ 23:54:15 #151
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41114289
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 22:54 schreef One_of_the_few het volgende:

ik zou niet weten hoe je een magneet met een batterij kan vergelijken. Een magneet heeft een stralingsveld omzich heen. Een batterij werkt pas bij een gesloten stroomkring en dan gaan er elektronen bewegen, anders dus dan een magnetisch veld.
    Denk iets abstracter, ze kunnen beiden iets in gang zetten.

Wanneer een magneet middels straling iets aantrekt dan komt er toch energie vrij?

Een batterij kan een electromagneet van energie voorzien, zodat deze ook iets aan kan trekken, waarbij er ook weer energie vrijkomt.

Het verschil tussen een magneet en een electromagneet is dat de magneet het zonder batterij kan.
    pi_41115782
    2-3 maanden geleden was er een lange topic over een magnetische energiebron en vrij energie...
    Alles zou in Mei 2006 voor de wereld getoond worden in Munchen. Woooohh.....SPAN-NEND.
    Een van de Fokkers had al een kaartje (van 100 Euro) gekocht en een paar dagen vrij genomen.

Toen werd het plots uitgesteld!
    Uitstel? Voor de presentatie van zo´n wereldschokkende uitvinding?
    Ja, Voetbal, WK enzo. Dan krijg je natuurlijk geen pers!
    7 juli dus.
    Weer uitstel.
    Alweer?
    Uhhhh...ja. we hebben een minimaal aantal bezoekers nodig. wetenschappers moeten maar langs komen. Dat is misschien beter
    Ok, wanneer?
    Uhhh... daar komen we nog op terug

Magnetische motor nu echt gelanceerd op 7 juli in munchen!

http://peswiki.com/index.php/Directory:Perendev_Power_Developments_Pty_(Ltd)#Apr._21.2C_2006
      donderdag 24 augustus 2006 @ 01:12:38 #153
    137975 Twpk
    We are muppets
    pi_41116435
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 19:04 schreef Hallulama het volgende:

De "energie" die een magneet magneet levert kun je het beste vergelijken met een bal die van een bepaalde hoogte laat vallen. Tijdens de val komt er netto energie "vrij" in de vorm van kinetische erergie. Leuk, zou je denken, kan ik lampje mee laten branden. Maar feitelijk heb je er niets aan. Je hebt die bal namelik eerst omhoog moeten tillen. Dat koste evenveel energie als dat er vrijkwam. Je netto energiewinst is dus 0. Zo werkt het ook met magnetische velden. De energiewinst is altijd 0.
    pi_41116861
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 23:54 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Denk iets abstracter, ze kunnen beiden iets in gang zetten.

Wanneer een magneet middels straling iets aantrekt dan komt er toch energie vrij?

Een batterij kan een electromagneet van energie voorzien, zodat deze ook iets aan kan trekken, waarbij er ook weer energie vrijkomt.

Het verschil tussen een magneet en een electromagneet is dat de magneet het zonder batterij kan.
    maar dat maakt het niet hetzelfde. Je raakt dan op een meer filosofisie discussie wat niet meer klopt met de werkelijkheid. Alle energie uitwisselingen kunnen iets in gang zetten.
    Bepaalde verschijnselen onder mekaar scharen maar er toch verschillende dingen mee willen doen lukt niet.
    Dat een batterij een elektromagneet is is ook te kort door de bocht. En er is weldegelijk een verschil tussen een elektro magneet en een magneet buiten de batterij om..
    And that is the news.''
    pi_41121964
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0. Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.
    pi_41122393
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 10:37 schreef centurix het volgende:

[..]

Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0.
    Begrijp ik dan goed dat dan de Wet van Behoud van Energie dan steeds geldt? en dat er per saldo dan geen energie uit het niets komt. Maar dat de energie bijvoorbeeld ergens uit het heelal komt
    quote:
    Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.
    Bedankt. Daar kan ik wat mee. Maar hoe vertaal je dit naar de model van de vrij energie? Ben erg benieuwd. Ben je fysicus?
    pi_41123573
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

Bedankt. Daar kan ik wat mee. Maar hoe vertaal je dit naar de model van de vrij energie? Ben erg benieuwd. Ben je fysicus?
    Nee helaas (nog) niet, wel altijd zeer geinteresseerd in technische natuurkunde. Overigens is het gratis energie (free energy). Ben nu aan het werk, maar ik zal vanavond met wat natuurkunde e.e.a. verduidelijken.
    pi_41123929
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 11:35 schreef centurix het volgende:

[..]

Nee helaas (nog) niet, wel altijd zeer geinteresseerd in technische natuurkunde. Overigens is het gratis energie (free energy). Ben nu aan het werk, maar ik zal vanavond met wat natuurkunde e.e.a. verduidelijken.
    Bedankt. Ik stel je bijdrage zeer op prijs.
    pi_41126399
    quote:

[..]

Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0. Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.
    Dat heb ik nog niet eerder gehoord, heb je hier een linkje van ?
    pi_41127256
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 13:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet eerder gehoord, heb je hier een linkje van ?
    http://www.nentjes.info/Tijd/tijd-b.htm
    Zoeken naar Lorentz
    en
    http://www.astrostart.nl/artikelen2.php?subaction=showfull&id=1098438491&archive=1098438762&start_from=&ucat=49&

[ Bericht 24% gewijzigd door centurix op 24-08-2006 13:44:03 ]
      donderdag 24 augustus 2006 @ 17:17:24 #161
    137975 Twpk
    We are muppets
    pi_41134665
    quote:

[..]

Er bestaat inderdaad het vermoeden dat de invloed van gravitatie niet beperkt blijft tot onze 4 ruimtetijd dimensies ( Brane-world ). Gravitatie-velden "lekken" naar andere dimensies, wat een verklaring voor de erg zwakke zwaartekracht kan zijn. Mja, voor die theorie moeten er eerst gravitons worden gevonden.

Dat een zwart gat een verbinding is met een "andere" dimensie is een idee dat door Hawking naar buiten is gebracht om het de wet van behoud van informatie te redden. Dat idee is inmiddels achterhaald, er zijn alternatieven theorieen naar buiten gebracht.
    pi_41135027
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 13:30 schreef centurix het volgende:

[..]

http://www.nentjes.info/Tijd/tijd-b.htm
    Zoeken naar Lorentz
    Dan zie ik een boel over Lorentztransformaties, maar niet echt iets over wat jij claimt.
    quote:
    Daar noemen ze geloof ik kort even Einstein-Rosen bruggen; hoger dimensionele topologische eigenschappen van de ruimte-tijd. Maar dat is nogal speculatief, en naar mijn weten wordt dit niet echt nog algemeen geaccepteerd. Dat je daar energie uit kunt trekken, zie ik ook nergens terug, maar misschien dat ik niet goed zoek
    pi_41142435
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 17:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dan zie ik een boel over Lorentztransformaties, maar niet echt iets over wat jij claimt.
    [..]
    Dames/Heren,

De essentie van deze kennisuitwisseling heeft mijns inziens niet als doelstelling om theoriën ter discussie te stellen of om de juistheden ervan te verifiëren. Dan kunnen we ook eindeloos verzanden in singulariteiten, membranen en supersnaren die in ons heelal mogelijk tot verklaringen van verschijnselen kunnen leiden.
    Bovendien claim ik niets maar probeer ik een zo eenvoudig mogelijke verklaring te vinden voor het geval dat de Steorn-uitvinding daadwerkelijk hier op aarde zou werken. Deze uitvinding moet zich dus houden aan de ons bekende natuurwetten + een verschijnsel wat tot nu toe over het hoofd is gezien.
    Dat laatste is mijn aanname dat er een tijdvertragingsverschijnsel optreedt wanneer een energieomzetting plaatsvindt onder invloed van een magnetisch veld.
    Energie levert een kracht F. Kracht maal weg is arbeid A=FxS.
    S is een functie van tijd : Beginsnelheid x tijd + 0.5 x versnelling x tijd x tijd.
    WBE is een constante. Als de tijd vertraagd en de hoeveelheid energie blijft tijdens de omzetting gelijk dan is diezelfde hoeveelheid energie in staat om veel meer arbeid te verrichten. Dus kan bijvoorbeeld een stalen kogel (SMOT van Naudin) een langere weg afleggen dan op grond van onze bekende wetten aannemelijk zou zijn.
    pi_41143468
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 21:17 schreef centurix het volgende:
    Dus kan bijvoorbeeld een stalen kogel (SMOT van Naudin) een langere weg afleggen dan op grond van onze bekende wetten aannemelijk zou zijn.
    Ehm, ik heb daarnet eens op google gezocht naar die SMOT, ik had er nog nooit van gehoord, maar hier is echt wel niets abnormaals aan hoor, de kogel zal geen langere weg afleggen dan voorspeld kan met de huidige natuurwetten.
    Evenals bij elk ander systeem zal de uitgaande energie bij die SMOT lager zijn dan de ingaande.
    pi_41143733
    En je gebruikt hier dan nog eens formules uit de klassieke mechanica, hoewel men in de klassieke mechanica tijd als een constante beschouwd, terwijl jij in een veranderende tijd gaat invullen?
    Om nog maar te zwijgen over het feit dat je formules allesbehalve volledig zijn, behalve in ideale gevallen.
    pi_41143735
    Ik heb contructietekeningen aangetroffen op usenet.. zag er best goed uit... zal kijken of ze morgen ergens kan uppen..
    pi_41144741
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 21:44 schreef Chimay het volgende:

[..]

Evenals bij elk ander systeem zal de uitgaande energie bij die SMOT lager zijn dan de ingaande.
    Absoluut niets abnormaals. En in theorie heb je volkomen gelijk. Je negeert mijn aanname en dat mag natuurlijk.
    Ik heb de SMOT nagebouwd maar ik kan tot op heden niet op een andere manier een verklaring vinden waarom die kogel netto gezien na zijn val een halve centimeter hoger terecht komt tov zijn uitgangspositie.
      donderdag 24 augustus 2006 @ 22:40:30 #168
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41145445
    Chimay, waarom doen wetenschappers altijd zo exact, waarom kunnen ze niet gewoon even gooy denken in plaats van prickly, schep wat chaos, en creëer daarna weer orde, laat je gedachten eens de vrije loop, stel wat zaken voor die eigenlijk (officieel) niet kunnen, en vraag je eens af hoe de wereld er dan uit zou zien.
      donderdag 24 augustus 2006 @ 22:51:03 #169
    137975 Twpk
    We are muppets
    pi_41145776
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 22:40 schreef Hallulama het volgende:
    Chimay, waarom doen wetenschappers altijd zo exact, waarom kunnen ze niet gewoon even gooy denken in plaats van prickly, schep wat chaos, en creëer daarna weer orde, laat je gedachten eens de vrije loop, stel wat zaken voor die eigenlijk (officieel) niet kunnen, en vraag je eens af hoe de wereld er dan uit zou zien.
    nananananananan....i can't hear you...nananananan

Nee, dat kan niet. Dit bedrijf claimt energie ergens vandaan te halen. Begrijp me niet verkeerd, als het waar is, dan vind ik dat echt geweldig. Maar omdat het de schijnbaar bestaande wetten tart is het belangrijk om het gevalletje exact te benaderen.

Een wereld voorstellen die anders is dan de onze? Wat is het nut daarvan in deze discussie? Het apparaat zal toch in onze wereld aan het werk moeten?
    pi_41145808
    Energie uit niets, is als een gloeilamp met donker licht
      donderdag 24 augustus 2006 @ 23:02:34 #171
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41146135
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 22:51 schreef Twpk het volgende:

Een wereld voorstellen die anders is dan de onze? Wat is het nut daarvan in deze discussie? Het apparaat zal toch in onze wereld aan het werk moeten?
    Wat zeg ik nou?

Schep wat chaos, en creëer daarna weer orde.

Dan kom je dus automatisch weer terug in onze wereld, en heb je alles wat niet blijkt te kunnen inmiddels weer over boord gegooid, en wie weet hou je iets over dat wel kan maar waarvan je niet had verwacht dat het zou kunnen.

Anyway, terug naar Steorn maar weer...
      donderdag 24 augustus 2006 @ 23:08:47 #172
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41146317
    Steorn: A Game or Not A Game, That Is The Question

"From there people began to dig into the company and the claim that they were making. A patent was filed several years ago - so clearly, if this is an ARG or a Hoax, it's been in the works for a long time."

...

"While there is no aspect of play, no puzzles to solve, and no mystery to work through, it is just so outrageous and slickly produced that people can't help but hope that it is a game. Surely nobody would go this far for a hoax. And, surely it's not real. But, the company is real, the people are real, the patent application is real, the phone numbers and addresses are real. Could it be that this is, in fact, real?"
    pi_41146379
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 21:52 schreef Chimay het volgende:
    En je gebruikt hier dan nog eens formules uit de klassieke mechanica, hoewel men in de klassieke mechanica tijd als een constante beschouwd, terwijl jij in een veranderende tijd gaat invullen?
    Om nog maar te zwijgen over het feit dat je formules allesbehalve volledig zijn, behalve in ideale gevallen.
    Formules zijn slechts hulpmiddelen om verschijnselen die in de praktijk zijn waargenomen te kunnen verklaren.
    Doel is volgens mij nog steeds om een inschatting te kunnen maken of de Steornuitvinding gaat werken of niet.
    Als die ondanks alles toch blijkt te werken dan gaan jouw volledige formules, ook in niet ideale gevallen gewoon op de schop.
      donderdag 24 augustus 2006 @ 23:13:38 #174
    137975 Twpk
    We are muppets
    pi_41146463
    Kans op succes = 0

Als het wel werkt => schiet mij maar lek
      donderdag 24 augustus 2006 @ 23:21:37 #175
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41146731
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 23:13 schreef Twpk het volgende:
    Kans op succes = 0

Als het wel werkt => schiet mij maar lek
    Betekent dit dat je bij voorbaat uitsluit dat ze iets hebben ontdekt dat nog niet eerder is ontdekt?

Zo ja, op basis waarvan doe je die aanname?
    pi_41147273
    Ik kap met deze starre eigengereidheden.
    We zien de resultaten vanzelf wel en anders maar niet.
    pi_41147344
    Effe wat aandeeltjes van dat bedrijf opkopen.
    Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
      donderdag 24 augustus 2006 @ 23:48:50 #178
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41147631
    Jammer Centurix, maar bedankt voor je poging!
    pi_41148558
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 23:13 schreef Twpk het volgende:
    Kans op succes = 0
    Is een opwindradio ook een vorm van vrije energie? Vanuit het standpunt van de natuurkundige niet, vanuit de gebruiker wel.
    pi_41176659
    Ok, er zit in ieder geval een afloop aan het het hele circus....

Closing date set for 12 midnight, September 8th 2006 after more than 3,000 scientists apply
    http://www.steorn.net/en/news.aspx?p=2&id=221
    pi_41177400
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 00:15 schreef onemangang het volgende:

[..]

Is een opwindradio ook een vorm van vrije energie? Vanuit het standpunt van de natuurkundige niet, vanuit de gebruiker wel.

Dat heeft toch niks met een standpunt te maken? Je moet er arbeid in stoppen. Daar word je moe van. Daar heb je geen natuurkundig redeneren voor nodig om dat te constateren.
    pi_41177518
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 22:40 schreef Hallulama het volgende:
    Omdat er dan voor elke natuurkundefaculteit een rij staat met honderden mensen die vragen of de heren en mevrouwen professoren naar hun idee willen kijken. En ze dan geen tijd meer hebben voor onderzoek wat wel iets oplevert.

Kijk, het zit zo: wetenschap is tegenwoordig vrij specifiek en vergt een boek kennis van iemand. Er zijn een boel mensen op deze planeet die zichzelf verkeerd inschatten, denken geniaal te zijn en met ideeen op de proppen te komen. Wetenschappers nemen dat, vaak uit eigen ervaring, niet meer zo serieus. En dat wordt dan vaak vertaald in "wetenschappers zijn star".

Jammer.
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 23:11 schreef centurix het volgende:

[..]

Formules zijn slechts hulpmiddelen om verschijnselen die in de praktijk zijn waargenomen te kunnen verklaren.
    Doel is volgens mij nog steeds om een inschatting te kunnen maken of de Steornuitvinding gaat werken of niet.
    Als die ondanks alles toch blijkt te werken dan gaan jouw volledige formules, ook in niet ideale gevallen gewoon op de schop.
    Zo werkt wetenschap niet: "we prutsen maar wat aan zonder theoretische ondergrond en we kijken wel of er wat bruikbaars uitkomt". Dat is niet bepaald effectief werken. Het werkt net andersom.
      vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:29:49 #183
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41179198
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 21:42 schreef Haushofer het volgende:

Zo werkt wetenschap niet: "we prutsen maar wat aan zonder theoretische ondergrond en we kijken wel of er wat bruikbaars uitkomt". Dat is niet bepaald effectief werken. Het werkt net andersom.
    Het is niet of/of, het is en/en, en je intuitie zou je moeten vertellen wanneer je de gevestigde theorieen even los kunt laten om even af te dwalen, daar lijkt me weinig mis mee, toch?
    pi_41185720
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 22:29 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het is niet of/of, het is en/en, en je intuitie zou je moeten vertellen wanneer je de gevestigde theorieen even los kunt laten om even af te dwalen, daar lijkt me weinig mis mee, toch?
    Dat is geen wetenschap en zo is nooit iets ontdekt. Natuurkunde is vrij creatief, kom maar eens op een ruimte/tijd kromming en stel je maar eens voor wat het inhoud. Er wordt genoeg gedacht over wat zou kunnen, maar dan is er een reden om te denken ''wat zou kunnen'''. Een nog onbeantwoord vraagstuk, een verschijnsel wat nog niet verklaard kan worden etc, een theoretische onderbouwing vertalen naar de werkelijkheid.
    Het is niet zo dat je even wat optelt en aftrekt en dan weer optelt en je uiteindelijk in imaginaire getallen beland. Wetenschap werkt niet door maar te denken, goh zou dit niet kunnen.
    And that is the news.''
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:42:04 #185
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41189055
    En toch zijn er mensen die bij voorbaat al zeggen dat 't een hoax is, zoals Dr. Kaku:

(overigens prima artikel van ABC News)

Free, Clean Energy For All?
    Skeptics Questions Irish Company Steorn's Claim of an Unlimited Power Source
    pi_41190239
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 22:29 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Niet-academici zijn niet of nauwelijks in staat om te bevatten wat voor redenen je wilt om van de gevestigde theorieen af te dwalen. Dat klinkt elitair, maar de complexiteit van de wetenschap tegenwoordig heeft hier voor gezorgd. Natuurlijk kunnen fysici "even afdwalen". Maar voor claims als deze heb je nogal wat tijd nodig om uit te zoeken of het een hoax is of niet. Dat is veel meer dan "even afdwalen".
    pi_41191302
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 07:42 schreef Hallulama het volgende:
    En toch zijn er mensen die bij voorbaat al zeggen dat 't een hoax is, zoals Dr. Kaku:

(overigens prima artikel van ABC News)

Free, Clean Energy For All?
    Skeptics Questions Irish Company Steorn's Claim of an Unlimited Power Source
    Stukje hieruit:

"Hypothetically, assuming that their claims are true ? which I don't think is possible . it would represent one of the greatest discoveries of humanity, going back to the discovery of fire," Kaku said.

Kaku pointed out that in many ways, human history can be seen as the slow, progressive effort to control energy.

"From the taming of fire, the horse, gunpowder, explosives, and nuclear weapons," he explained. "Free unlimited energy would revolutionize society almost instantly. The oil executives would be on the unemployment lines. It would change the [Middle East] crisis forever. Every aspect of society would be overturned, from transpiration, heating, electricity, factories, etc."

But, Kaku cautioned, "These guys in Ireland will not make this happen."

Desalniettemin lijkt het me wel fantastisch om zo'n energierevolutie mee te mogen maken.
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:42:45 #188
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41191689
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 11:24 schreef onemangang het volgende:

Stukje hieruit:

"Hypothetically, assuming that their claims are true ? which I don't think is possible . it would represent one of the greatest discoveries of humanity, going back to the discovery of fire," Kaku said.

Kaku pointed out that in many ways, human history can be seen as the slow, progressive effort to control energy.

"From the taming of fire, the horse, gunpowder, explosives, and nuclear weapons," he explained. "Free unlimited energy would revolutionize society almost instantly. The oil executives would be on the unemployment lines. It would change the [Middle East] crisis forever. Every aspect of society would be overturned, from transpiration, heating, electricity, factories, etc."

But, Kaku cautioned, "These guys in Ireland will not make this happen."

Desalniettemin lijkt het me wel fantastisch om zo'n energierevolutie mee te mogen maken.
    De manier hoe Kaku dat zegt is bijna spiritueel.

Steeds complexere energie, en tevens steeds schonere energie, wat uitstoot betreft.

In deze volgorde leerden we van de toepassing van:

Hout, kool, olie, gas, nucleair, ... ?

Maar als het waar is, en men ontdekte het door puur toeval, en het is iets met magneetjes, en wellicht dus heel simpel, dan vraag ik me wel af hoe het kan dat we dat nu pas ontdekken.

Je wordt er bijna religieus van in dat geval
    pi_41192099
    Het is in ieder geval wel aardig om er over te fantaseren wat er met de samenleving zou gebeuren als er inderdaad voor iedereen ineens vrije energie gratis verkrijgbaar zou zijn. "Vrije energie" klinkt idd als de messiah van de moderne tijd.
    pi_41192163
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 11:42 schreef Hallulama het volgende:
    Maar als het waar is, en men ontdekte het door puur toeval, en het is iets met magneetjes, en wellicht dus heel simpel, dan vraag ik me wel af hoe het kan dat we dat nu pas ontdekken.
    Terwijl in Zuid-Amerika toch heel geavanceerde beschavingen leefden met wiskunde, astronomie en een kalender die verder gevorderd was dan de onze, hadden ze nog niet 'het wiel' uitgevonden...

Of wat te denken van de uitvinding van het persektief in de schilderkunst.... persektief was er natuurlijk altijd al, alleen zag men pas het verdwijnpunt in de 15e eeuw...
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:49:05 #191
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_41192880
    Een tijdje terug was er een claim van Free Energy door Perendev.
    Ook daarbij ging het om een constructie met magneten. Er zou de 7e Juli 2006 een publieke demonstratie zijn. Deze ging niet door vanwege
    quote:
    Due to the poor response we will have to cancel the event on the 7th of July 2006, we require at least 280 persons to attend, at this time we have only 86 confirmed bookings.
    We apologize for any inconvenience.
    Dit is natuurlijk buitengewoon ongeloofwaardig. Een en ander werd "besproken"in volgend topic.

Perpetuum mobile

Nu blijkt ook de pagina waarop deze medeling stond verwijderd
    Al met al denk ik dat Steorn 2 vliegen in 1 klap wil slaan. Zij stellen het bedrog van Perendev bloot en verschaffen zich daarmee als anti-fraude bedrijf meteen publiciteit en naamsbekendheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door digitaLL op 26-08-2006 12:57:57 ]
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:50:10 #192
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_41192896
    Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door digitaLL op 26-08-2006 12:56:59 ]
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:59:56 #193
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41193047
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 12:04 schreef onemangang het volgende:
    Het is in ieder geval wel aardig om er over te fantaseren wat er met de samenleving zou gebeuren als er inderdaad voor iedereen ineens vrije energie gratis verkrijgbaar zou zijn. "Vrije energie" klinkt idd als de messiah van de moderne tijd.
    Interessante benadering, vrije energie als de messiah
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:44:17 #194
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:02:00 #195
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41194388
    Het energie gedeelte van het apparaat heeft een net loss gebied en een net gain gebied, en het net gain gebied levert meer energie op dan er in het net loss gebied af gaat.

Het is een puur mechanisch apparaat, er hoeft geen stekker in een stopcontact gestopt te worden, etc.
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:34:29 #196
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41195104
    Zou het misschien een puur mechanisme variant van de electromotor zijn?
    pi_41195185
    Nogmaals, "Free Energy" bekent gratis energie en niet vrije energie. Mocht het mogelijk zijn netto meer gain te realiseren dan loss, dan zal dit mogelijk uit een andere dimensie komen en zal binnen onze dimensie ongetwijfeld een afvoerput ontstaan naar de leverende dimensie. Dit kan goed in de vorm van warmte/straling etc. kunnen plaatsvinden zodat er geen geweld wordt gedaan aan de WBE. Einstein had al puur op basis van zijn berekeningen sterke vermoedens van energiebronnen in andere dimensies.
    pi_41195414
    Steorn gebruikt als het goed is geen elektromagneten. Maar getimede afscherming van permanente magneten. Mocht voor de arbeid nodig voor de mechanische afscherming minder energie nodig zijn dan de arbeid die wordt gerealiseerd met getimede afstoting dan win je netto gezien aan energie.
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:57:03 #199
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41195609
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 14:48 schreef centurix het volgende:
    Steorn gebruikt als het goed is geen elektromagneten. Maar getimede afscherming van permanente magneten. Mocht voor de arbeid nodig voor de mechanische afscherming minder energie nodig zijn dan de arbeid die wordt gerealiseerd met getimede afstoting dan win je netto gezien aan energie.
    My point exactly, dus zonder electriciteit, geen electromagneten maar normale magneten, vandaar mijn term puur mechanisch.

Ik ben een tekening aan het maken, hij is bijna klaar, ik zal 'm zo posten...
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:01:16 #200
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41195714

Zou zoiets kunnen werken?

Plus, hoe kom je aan je magneten, hoe laad je ze op?

Mechanical pole flipping, neem die omschrijving ruim, kan zijn meerdere wisselende magneten, draaiende magneten, periodiek afgeschermde magneten, verzin maar wat...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')