Inderdaadquote:Op zondag 20 augustus 2006 11:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, je krijgt met geen mogelijkheid een subsidiering rond van 10 miljard euro voor koude kernfusie. Dat is zoiets als 10 miljard euro vragen voor de volgende perpetuum mobile. Wel zijn ze bezig met de ITER in Frankrijk, maar da's geen koude kernfusie, daar de temperatuur van het plasma oploopt tot de honderden miljoenen graden.

Het behoud van energie is een nogal fundamentele wet, die volgt uit symmetrieen van de ruimte-tijd. De quantumfysica verandert hier niks aan; daar geldt het behoud van energie ook nog, daar deze theorie met dezelfde symmetrieen werkt ( het behoud van impuls wordt ook met deze symmetrieen afgeleid ) .quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen als de quantummechanica voor een totaal nieuwe energievorm gaat zorgen, waar-dan-ook-vandaan! Tenslotte doet de quantummechanica wel meer dingen waarvan wij mensen ons simpelweg niet kunnen voorstellen dat het bestaat!

JAHAA Maar door die extreme temperaturen nauwel!ijks toepasbaar DUS is het een constante zoektocht naar hanteerbaardere temperaturen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, je krijgt met geen mogelijkheid een subsidiering rond van 10 miljard euro voor koude kernfusie. Dat is zoiets als 10 miljard euro vragen voor de volgende perpetuum mobile. Wel zijn ze bezig met de ITER in Frankrijk, maar da's geen koude kernfusie, daar de temperatuur van het plasma oploopt tot de honderden miljoenen graden.

ITER heeft juist als doel om met die hoge temperaturen een commercieel aantrekkelijk fusiecentrale neer te zetten. En ze verwachten ook dat het gaat lukken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JAHAA Maar door die extreme temperaturen nauwel!ijks toepasbaar DUS is het een constante zoektocht naar hanteerbaardere temperaturen.
Op zoek naar koude(re) fusie dus.

Wie zegt dat het een perpetuum mobile betreft hier? Misschien blijft die natuurwet wel gewoon staan, en heeft men een nieuwe energiebron ontdekt?quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:03 schreef Chimay het volgende:
Worden fysici het niet kotsbeu om steeds maar weer van deze "uitvindingen" te weerleggen?
Ik kan mij voorstellen dat het uitermate vervelend is om elke keer weer pseudo wetenschappers en dubieuze bedrijven uit te leggen dat een perpetuum mobile niet mogelijk is?

In de openingspost staat toch duidelijk dat het gaat over "free energy", even verder staat dat "free energy" niet kan volgens de eerste hoofdwet van de thermodynamica, dus concludeer ik dat het hier gaat om een perpetuum mobile.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wie zegt dat het een perpetuum mobile betreft hier? Misschien blijft die natuurwet wel gewoon staan, en heeft men een nieuwe energiebron ontdekt?
Is een perpetuum mobile trouwens ook een perpetuum mobile als de energiebron waar de perpetuum mobile uit tapt extern en oneindig is? Nee toch?

Dan is het een vorm van thermische milieu-verstoring op een nog grotere schaal dan nu al't geval is. Dit geldt trouwens ook voor fusie-energie centrales als die ooit zullen gaan werken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:51 schreef SpecialK het volgende:
De vraag die dan weer bij mij naar boven komt (als dit allemaal klopt enzo) is dan: Wat gebeurt er als iedereen ineens uit het niets energie gaat lopen produceren? Het grootste deel van deze energie zal uiteindelijk eindigen als warmte. Gaat de aarde dan niet alsnog opwarmen? Lijkt me een beetje als die eeuwige dropmachine van de berenboot. Eerst is het wel leuk, gratis drop, maar als je na een tijdje er bijna in om komt is het natuurlijk wat minder.

Het doet mij een beetje denken aan de broncode van Jan Sloot. Dat zou ook de wereld op zijn kop zetten..... Ik geloof dat dit in hetzelfde rijtje terecht komt. Als je ergens 1 Watt aan energie instopt en er komt 4 Watt eruit, dan snoept het systeem dus ergens 3 Watt weg. Dit is de Wet van behoudt van energie. Die drie wat bijgesnoepte energie is vermoedelijk afkomstig van het proces waarbij er chemisch de ene stof in de andere wordt omgezet..Of atomen waarbij electronen in een lagere energienivo terechtkomen. (kan niet oneindig doorgaan).b...Bij de nieuwe stof is er dan sprake van meer bindingsenergie. Het verschil is dan die drie Watt.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wie zegt dat het een perpetuum mobile betreft hier? Misschien blijft die natuurwet wel gewoon staan, en heeft men een nieuwe energiebron ontdekt?
Ja, maar waar haalt die perpetuum mobile die energie dan vandaan....Het blijft niet voldoen aan de wet van behoud van energie. Een perpetuum mobile voldoet daar niet aan. Er is altijs sprak van energie omzetting.quote:Is een perpetuum mobile trouwens ook een perpetuum mobile als de energiebron waar de perpetuum mobile uit tapt extern en oneindig is? Nee toch?

Je moet het juist omdraaien. De aarde draait en heeft daardoor rotatieenergie. Zou de aarde ophouden met draaien, dan moet deze energie ergens heen... Vraag is: waarheen dan? In de ruimte is nauwelijks wrijving. Dus blijft de aarde doordraaien, want er is niks dat hem tegenhoudt.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:45 schreef onemangang het volgende:
Domme vraag wellicht, maar wat voor energie laat de aarde continue draaien?

Heb je de topic goed gelezen? Er zitten best interessante lijnen in, dat van dat research naar battery extensions, micro generators, en het toevallig stuiten op iets eigenaardigs.quote:

Wellicht zijn ze een roadblock tegengekomen, en hebben ze serieus hulp nodig om één en ander op te lossen?quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het gedrag van deze mensen niet logisch. Als ik een gratis een onuitputtelijke energiebron zou ontdekken dan zou ik mijn tijd echt niet gaan besteden in het overtuigen van de hele wereld. Dat de wetenschap hun 'first roadblock' is op de weg naar succes is natuurlijk ook niet waar.
Het enige dat je moet doen is die goedkope schone energie produceren en leveren aan de markt. Als je dat lukt krijg je de meeste mensen wel mee. Het simpele feit dat ze vooral bezig zijn met veel missionariswerk maakt mij in ieder geval argwanend. Gewoon niet die eindeloze discussies aan gaan en flink gaan produceren lijkt me veel logischer.

Toen de gaswolk die ons zonnestelsel maakte onder haar eigen zwaartekracht in elkaar stortte, begon deze te draaien door oneffenheden in die gaswolk. Die draaiing zorgde er ook voor dat de dikke plekken in de gaswolk, waar de zon en de planeten ontstonden, een draaiing hadden. De reden dat we nu nog draaien komt omdat er in de vacuum niets is om ons af te remmen. Daar is dus geen energie voor nodig.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:45 schreef onemangang het volgende:
Domme vraag wellicht, maar wat voor energie laat de aarde continue draaien?

Dat is ook mijn gedachte. Door simpelweg de energie te gaan produceren en verkopen kan je geld genereren om nog meer energie te kunnen produceren. Als je een meer filantropische uitwerking wenst kan je later de apparatuur later licentievrij te laten produceren.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het gedrag van deze mensen niet logisch. Als ik een gratis een onuitputtelijke energiebron zou ontdekken dan zou ik mijn tijd echt niet gaan besteden in het overtuigen van de hele wereld. Dat de wetenschap hun 'first roadblock' is op de weg naar succes is natuurlijk ook niet waar.
Het enige dat je moet doen is die goedkope schone energie produceren en leveren aan de markt. Als je dat lukt krijg je de meeste mensen wel mee. Het simpele feit dat ze vooral bezig zijn met veel missionariswerk maakt mij in ieder geval argwanend. Gewoon niet die eindeloze discussies aan gaan en flink gaan produceren lijkt me veel logischer.

Sterker nog....door de bouw van stuwdammen en dergelijke (eb-vloed keringen) wordt er bewegingsenergie omgezet in elektrische energie. Wat feitelijk rotatienergie kost. De aarde gaat hierdoor steeds langzamer draaien. Maar dat is een heel andere discussiequote:Op zondag 20 augustus 2006 23:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Toen de gaswolk die ons zonnestelsel maakte onder haar eigen zwaartekracht in elkaar stortte, begon deze te draaien door oneffenheden in die gaswolk. Die draaiing zorgde er ook voor dat de dikke plekken in de gaswolk, waar de zon en de planeten ontstonden, een draaiing hadden. De reden dat we nu nog draaien komt omdat er in de vacuum niets is om ons af te remmen. Daar is dus geen energie voor nodig.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |