abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38838056
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:56 schreef MaartenMichon het volgende:
eventuele oplossingen van een perpetuum mobile zijn ook erg handig dan kunnen we ze na bouwen enzo
Mag ik dan bij je op de foto voor de Nobelprijs?
  woensdag 14 juni 2006 @ 04:32:42 #152
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38838115
quote:
Op zondag 8 januari 2006 19:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hij's wel orgineel.
Nee, dat is niet origineel, dat is een model voor een mogelijk perpetuum mobile dat al uit de 13de eeuw stamt en ontworpen werd door ene Villard de Honnecourt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Villard_de_Honnecourt

Er is nu alleen een computeranimatie van gemaakt.
---verdwijnt---
pi_38915346
Een perpetuum mobile is een apparaat wat na het erin stoppen van energie zijn energie blijt behouden, dit kan volgens mij zelfs niet in de ruimte, want stel je maakt een schommel, dan heb je altijd wel ergens wrijving en dus wordt er warmte gecreeerd, die gaat verloren in de ruimte...

In feite is het dus onmogelijk, eigenlijk niet in feite... het IS gewoon onmogelijk.
pi_38916939
Is het heelal in die zin dan niet een leuk perpetuum mobile? Naar mijn weten heeft dat ding nog nooit energie verloren
pi_38917427
Doet ie wel, ontploft op bepaald moment
pi_38917609
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 12:59 schreef jd1982 het volgende:
Een perpetuum mobile is een apparaat wat na het erin stoppen van energie zijn energie blijt behouden, dit kan volgens mij zelfs niet in de ruimte, want stel je maakt een schommel, dan heb je altijd wel ergens wrijving en dus wordt er warmte gecreeerd, die gaat verloren in de ruimte...

In feite is het dus onmogelijk, eigenlijk niet in feite... het IS gewoon onmogelijk.
Dat klopt, maar de wrijving heb je in de ruimte helemaal niet nodig, omdat je een schommel niet op hoeft te hangen. De schommel weegt niets, dus veroorzaakt ook geen wrijving. Iets wat in de ruimte weggeschoten wordt, blijft oneindig bewegen.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:39:48 #157
102789 BGS
Ramblings.
pi_38918801
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:05 schreef thefunny het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de wrijving heb je in de ruimte helemaal niet nodig, omdat je een schommel niet op hoeft te hangen. De schommel weegt niets, dus veroorzaakt ook geen wrijving. Iets wat in de ruimte weggeschoten wordt, blijft oneindig bewegen.
De ruimte is echter ook niet compleet leeg Het maakt niet uit waar iets zich bevindt, of wat het ook doet, het zal altijd wel een klein beetje wrijving ondervinden. En dus energie verliezen.
pi_38925714
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:00 schreef jd1982 het volgende:
Doet ie wel, ontploft op bepaald moment
En een ontploffing is verlies van energie volgens jou?
pi_38931422
Interresanttvp'tje
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:22:38 #160
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_38931898
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:11 schreef JeRa het volgende:

[..]

En een ontploffing is verlies van energie volgens jou?
Dat is inderdaad geen probleem, die ontploffing. Maar het probleem is dat het heelal waarschijnlijk 'poef' doet om vervolgens weer uit te doven. Het blijft niet in actie (Het mobile gedeelte). Tenzij het weer samenperst door zwaartekracht, om vervolgens weer te knallen. Maar ik weet niet of daar nog iets tegen in te brengen is. (Mogelijk dat het na een oneindig aantal keren toevallig een keer niet in elkaar gaat.)
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  zaterdag 17 juni 2006 @ 00:28:31 #161
137975 Twpk
We are muppets
pi_38935177
Zolang het heelal het eerst maar een oneindig aantal keren goed blijft doen dan mag het van mij daarna wel een pauze nemen
  zaterdag 17 juni 2006 @ 01:46:11 #162
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38936312
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:39 schreef BGS het volgende:

[..]

De ruimte is echter ook niet compleet leeg Het maakt niet uit waar iets zich bevindt, of wat het ook doet, het zal altijd wel een klein beetje wrijving ondervinden. En dus energie verliezen.
Plus: natuurlijk blijft een voorwerp zich in het vacuum dat "de ruimte" heet oneindig aan dezelfde snelheid bewegen. Maar die "oneindige" beweging is alleen maar een feit wanneer je een louter theoretisch model volgt. Dat voorwerp waar je over spreekt mag dan namelijk nooit in het zwaartekrachtveld van een planeet of een ster terechtkomen, of nooit met een meteoor of een of andere rots in botsing komen. Omdat het heelal zo groot is, is de kans daarop echter vrij reëel. (Alleen gaat het dan om tijdsspannes die wij als mens als veel te "kosmisch" beschouwen, we kunnen ons dat niet inbeelden...)

Dat het heelal als gehéél als een "perpetuum mobile" kan beschouwd worden, is daarentegen wel een interessante stelling. Het probleem is echter dat deze stelling vooralsnog tot de filosofie behoort en niet tot de wetenschap. We weten namelijk niet genoeg over het heelal om daar een uitspraak over te kunnen doen. (Zoals iemand hierboven al opmerkte: wat als er meerdere "heelallen" zijn?)
---verdwijnt---
pi_39316518
Er zijn twee typen PM: een die eeuwig blijft bewegen, en eentje die daarbij ook nog arbeid kan leveren. De tweede mag niet vanwege de eerste hoofdwet (behoud van energie), en de eerste niet vanwege de tweede hoofdwet (toename entropie) van de thermodynamica.
pi_39316665
Uiteindelijk streeft alles naar een thermisch evenwicht, ook het heelal.
  maandag 3 juli 2006 @ 14:20:16 #165
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_39473969
Hoi Omkron, je zocht dit topic over de perpetuum mobile denk ik.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_39478082
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:20 schreef digitaLL het volgende:
Hoi Omkron, je zocht dit topic over de perpetuum mobile denk ik.
Yep.. deze zocht ik.. ff lezen.. thanx! Deze week zou er toch een presentatie gehouden worden.. over een per.mobile?
  maandag 3 juli 2006 @ 18:50:06 #167
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_39481244
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:38 schreef Omkron het volgende:

[..]

Yep.. deze zocht ik.. ff lezen.. thanx! Deze week zou er toch een presentatie gehouden worden.. over een per.mobile?
Dat klopt, maar die gaat natuurlijk niet door
quote:
Due to the poor response we will have to cancel the event on the 7th of July 2006, we require at least 280 persons to attend, at this time we have only 86 confirmed bookings.
We apologize for any inconvenience.

Private viewing can be arranged for persons wishing to see the motor and generator in operation.

please make contact with
Miss Victorin by email.

Many thanks for your understanding.

http://www.perendev-power.com/Page45.html
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_39503814
Bullshit
pi_39504711
Balen zeg.. maar hoe kan dat nu.. te weinig belangstelling..? vreemd hoor.

Moet zeggen dat de video er goed uitziet.. hoe lang zouden de magneten meegaan..?

[ Bericht 19% gewijzigd door Omkron op 04-07-2006 13:35:04 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:47:53 #170
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_39518196
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:29 schreef Omkron het volgende:
Balen zeg.. maar hoe kan dat nu.. te weinig belangstelling..? vreemd hoor.

Moet zeggen dat de video er goed uitziet.. hoe lang zouden de magneten meegaan..?
Het is volgens mij oplichting. Met een verborgen spanningsbron en wat magneten kan men doen alsof het een perp. mob. betreft. Met een groter en welwetend publiek zou men door de mand kunnen vallen. De claims worden telkens ongeloofwaardiger iig.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:20:16 #171
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_55938483
Is dit 'm dan? http://video.google.nl/videoplay?docid=553061720631716456&q=Perpetuum+mobile&total=184&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1

ff 40 min naar een rollend balletje kijken, moet te doen zijn toch?

huge kick maar kon geen actief topic over dit interresante onderwerp vinden.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:27:09 #172
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_55940095
En dan is er altijd nog wrijving. Weet niet of het al genoemd is maar bij ronddraaien heb je altijd nog luchtwrijving tenzij je het allemaal doet in een perfect vacuum maar dat lijkt me vrij sterk.
Misschien duurt het heel, heel erg lang voordat het stopt, maar stoppen zal het en dus is het geen PM.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:28:46 #173
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_55940136
Dat er trouwens nog steeds mensen met dat soort shit op de proppen komen, niet te geloven.
Pas als supergeleiders bij kamertemperatuur worden uitgevonden, DAN wordt het MISSCHIEN interessant.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:52:02 #174
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_55940574
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 00:28 schreef STORMSEEKER het volgende:
Dat er trouwens nog steeds mensen met dat soort shit op de proppen komen, niet te geloven.
Pas als supergeleiders bij kamertemperatuur worden uitgevonden, DAN wordt het MISSCHIEN interessant.
Dan nog NIET.
Thermodynamica? iemand?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:54:00 #175
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_55940605
Ook alleen interessant, niet mogelijk. En ook ''Misschien'', niet per se.
Deze wetten kunnen niet gebroken worden uiteraard.
pi_56100282
Misschien dat de Blauwe Energie ooit een leuk concept gaat worden?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_56100879
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Misschien dat de Blauwe Energie ooit een leuk concept gaat worden?
In principe is er al veel 'blauwe energie'. Veel landen genereren een aanzienlijk deel van hun elektriciteit m.b.v. waterkrachtcentrales. In Noorwegen genereren ze zelfs iets van 99% van hun elektriciteit op die manier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:19:38 #178
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_56105906
Even terzijde, wat als na miljard*miljard*miljard jaar eindelijk maximale entropie is bereikt? Dan zijn alle sterren vervallen tot stukken steen (er vindt nergens meer fusie plaats), dan is het overal maximaal koud (0 K) en dan staat alles stil (zo ongeveer)
Ik vraag me af of het uberhaupt kan, maar als het kan dan is het wel heel saai. Dan is het op een gegeven moment gewoon keihard afgelopen, puur menselijk-wetenschappelijk gezien.
Toch?
  donderdag 17 januari 2008 @ 17:03:53 #179
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56107330
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:19 schreef STORMSEEKER het volgende:
Even terzijde, wat als na miljard*miljard*miljard jaar eindelijk maximale entropie is bereikt? Dan zijn alle sterren vervallen tot stukken steen (er vindt nergens meer fusie plaats), dan is het overal maximaal koud (0 K) en dan staat alles stil (zo ongeveer)
Ik vraag me af of het uberhaupt kan, maar als het kan dan is het wel heel saai. Dan is het op een gegeven moment gewoon keihard afgelopen, puur menselijk-wetenschappelijk gezien.
Toch?
Jup. Wat moet dat heerljk rustig zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_56108945
quote:
Toch?
Dan is het wachten op de big rip, waarin de ruimte-tijd uitmekaar getrokken wordt en het lot van het universum wel heel duister wordt

Maar inderdaad, op een gegeven moment zal het universum nog alleen uit straling bestaan
pi_56117994
Ha, tvp!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56126642
quote:

Even terzijde, wat als na miljard*miljard*miljard jaar eindelijk maximale entropie is bereikt?
Tegen die tijd ben ik mijn pensioengerechtigde leeftijd al ver voorbij
quote:
Dan zijn alle sterren vervallen tot stukken steen (er vindt nergens meer fusie plaats), dan is het overal maximaal koud (0 K) en dan staat alles stil (zo ongeveer)
Sterren branden op en worden nevels die weer samentrekken en weer sterren worden. Ik geloof dat het moeilijk te meten wordt wanneer die "energie" ophoudt.
quote:
Ik vraag me af of het uberhaupt kan, maar als het kan dan is het wel heel saai. Dan is het op een gegeven moment gewoon keihard afgelopen, puur menselijk-wetenschappelijk gezien. Toch?
Hmnee, niet helemaal mee eens. Want waarom zouden die stralingen niet samengepakt kunnen worden om weer als een soort kosmisch ei bij genoeg overdruk gigantisch uit elkaar te knallen voor een tweede oerknal?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_56126725
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:23 schreef Monolith het volgende:
In principe is er al veel 'blauwe energie'. Veel landen genereren een aanzienlijk deel van hun elektriciteit m.b.v. waterkrachtcentrales. In Noorwegen genereren ze zelfs iets van 99% van hun elektriciteit op die manier.
In dit voorbeeld maak je gebruik van waterdruk. Wordt dat niet witte steenkool genoemd trouwens?

In het voorbeeld van blauwe energie wordt gebruik gemaakt van omgekeerde osmose die door het spanningsverschil tussen zout en zoet water tot energie kan worden omgezet. Wie weet kunnen we het tegelijkertijd wel gaan gebruiken?

Toch zijn er ook stemmen dat dit principe van de spanningsverschillen niet gaat werken, maar daar weet ik het fijne niet van af.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_56127565
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:31 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

In dit voorbeeld maak je gebruik van waterdruk. Wordt dat niet witte steenkool genoemd trouwens?

In het voorbeeld van blauwe energie wordt gebruik gemaakt van omgekeerde osmose die door het spanningsverschil tussen zout en zoet water tot energie kan worden omgezet. Wie weet kunnen we het tegelijkertijd wel gaan gebruiken?
Dat moet volgens mij wel mogelijk zijn. Er zijn in ieder geval plannen om een 'blauwe' energiecentrale te gaan neerzetten bij de afsluitdijk.
quote:
Toch zijn er ook stemmen dat dit principe van de spanningsverschillen niet gaat werken, maar daar weet ik het fijne niet van af.
Het principe werkt in ieder geval in de praktijk en is niet puur theoretisch. Bedoel je dat het niet op grote schaal zou kunnen worden toegepast of dat dit niet rendabel zou zijn?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:26:34 #185
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_56131439
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Sterren branden op en worden nevels die weer samentrekken en weer sterren worden. Ik geloof dat het moeilijk te meten wordt wanneer die "energie" ophoudt.
Je hoeft het ook niet te meten, maar energie houdt natuurlijk nooit op te bestaan, alleen het kan wel worden omgezet naar een mindere soort of zelfs naar massa! (m = E/c2 !)
Dus als alle sterren ophouden te branden en alleen maar heel veel massa vormen en alle warmte zover verspreid raakt dat het absoluut geen waarde meer heeft (het entropie verhaal) dan is uiteindelijk alle energie omgezet in een nutteloze vorm, het is er wel, alleen je hebt er niets meer aan. Er kunnen geen sterren meer gevormd of gevoed worden, het is over.
quote:
Hmnee, niet helemaal mee eens. Want waarom zouden die stralingen niet samengepakt kunnen worden om weer als een soort kosmisch ei bij genoeg overdruk gigantisch uit elkaar te knallen voor een tweede oerknal?
''Stralingen samenpakken'' ? Ik ben je nu kwijt denk ik..
Als de maximale entropie is bereikt is de toestand overal hetzelfde. Overal in het universum dezelfde temperatuur, druk, enz. Het lijkt me vrij sterk dat er ineens iets enorms gebeurt dan.
pi_56142690
Dat van die blauwe energie werkt op het verschil tussen zout en zoet water. Er worden membranen gebruikt die enerzijds alleen chloor- en anderzijds alleen natrium-ionen doorlaten. Dus vanuit de zoute stroom gaat door het ene membraan chloor naar rechts en door het andere membraan natrium naar links naar zoet water. Uiteraard in tegenstroom.
Klinkt heel leuk, maar ik kreeg het niet goed rondgedacht. En als die membranen zo goed werken, waarom maakt Akzo Nobel dan geen chloor, natrium en waterstof met deze membranen in plaats van met andere membranen en veel elektriciteit??
Ben benieuwd naar die proeffabriek.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56193299
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:03 schreef Monolith het volgende:

Het principe werkt in ieder geval in de praktijk en is niet puur theoretisch. Bedoel je dat het niet op grote schaal zou kunnen worden toegepast of dat dit niet rendabel zou zijn?
Naar het schijnt heeft één of andere wetenschapper in 1800 het al helemaal uitgedacht en toen was het niet haalbaar of niet rendabel. Maar nogmaals, het fijne weet ik er niet vanaf. Ik kan me enkel die televisiepresentatie herinneren waarin een wetenschapper verklaarde dat het mogelijk was dezelfde hoeveelheid energie uit een steenkolencentrale op te wekken met een even grote centrale voor blauwe energie.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_56193380
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:26 schreef STORMSEEKER het volgende:

''Stralingen samenpakken'' ? Ik ben je nu kwijt denk ik..
Als de maximale entropie is bereikt is de toestand overal hetzelfde. Overal in het universum dezelfde temperatuur, druk, enz. Het lijkt me vrij sterk dat er ineens iets enorms gebeurt dan.
Tsja, de oerknal was er ook "opeens zomaar", want waar kwam die energie/massa dan opeens vandaan? Het lijkt mij eerder vrij sterk dat na het eind van het universum er helemaal niks gebeurd. Vrij zonde trouwens ook
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_56193768
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Tsja, de oerknal was er ook "opeens zomaar", want waar kwam die energie/massa dan opeens vandaan? Het lijkt mij eerder vrij sterk dat na het eind van het universum er helemaal niks gebeurd. Vrij zonde trouwens ook
Je kunt de oerknal niet zomaar vergelijken met de huidige toestand. De evolutie van het universum kan met kosmologie beschreven worden, alleen het beginpunt niet. Net zoals bij biologische evolutie; beide theorieën beschrijven de ontwikkeling van een systeem, maar niet de oorsprong van het systeem. Voor de kosmologie is dit een heel subtiel punt. Als we uitgaan van statistische fysica, is het einde van het universum inderdaad een toestand van maximale entropie. Je verwacht in een doos met gas ook niet opeens een enorme energiefluctuatie, simpelweg omdat de kans erop buitensporig klein is.
pi_56193890
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Naar het schijnt heeft één of andere wetenschapper in 1800 het al helemaal uitgedacht en toen was het niet haalbaar of niet rendabel.
Er zijn legio technologische ontwikkelingen die in 1800 absoluut niet rendabel waren, maar tegenwoordig wel. Er bestaat nog zoiets als technologische vooruitgang.
quote:
Maar nogmaals, het fijne weet ik er niet vanaf. Ik kan me enkel die televisiepresentatie herinneren waarin een wetenschapper verklaarde dat het mogelijk was dezelfde hoeveelheid energie uit een steenkolencentrale op te wekken met een even grote centrale voor blauwe energie.
Er wordt geschat dat 'blauwe energie' in zo'n 10% van de energiebehoefte van Nederland kan voorzien, hoewel er nog wel wat technologische vooruitgang nodig is:
quote:
Voor de benutting van blauwe energie is een nieuw type membraan nodig, dat technisch beter functioneert en goedkoper is dan bestaande typen. De bedoeling van dit project is om zulke membranen te ontwikkelen. Daarnaast beoogt het project de technische ontwikkeling van de apparatuur waarin die membranen zullen worden geplaatst. Nadat dit is geslaagd, zal de totale installatie worden beproefd in een pilotproject bij zoutfabrikant Frisia Zout in Harlingen. In een later stadium kan de techniek wellicht ook worden toegepast bij zeewater. Uit berekeningen blijkt bijvoorbeeld dat het mogelijk is om bij de Afsluitdijk minimaal 200 MW energie te halen uit het zoete IJsselmeerwater dat dagelijks in de Waddenzee wordt gespuid. Dit is voldoende voor al het huishoudelijke elektriciteitsgebruik van de drie noordelijke provincies. Rond 2014 worden de spuisluizen van de Afsluitdijk uitgebreid. Mogelijk kan dan tegelijkertijd integratie van een blauwe-energiecentrale plaatsvinden.

Theoretisch kan in Nederland 3.000 MW aan blauwe energie worden gewonnen. Dit is ongeveer 10 procent van het nationale elektriciteitsverbruik.
bron
pi_56215105
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er zijn legio technologische ontwikkelingen die in 1800 absoluut niet rendabel waren, maar tegenwoordig wel. Er bestaat nog zoiets als technologische vooruitgang.
[..]

Er wordt geschat dat 'blauwe energie' in zo'n 10% van de energiebehoefte van Nederland kan voorzien, hoewel er nog wel wat technologische vooruitgang nodig is:
[..]

bron
Er is een nieuw type membraan nodig?
Maar dat was er toch al? Want zonder dat membraan is er toch helemaal geen energie te winnen?
Dat membraan was toch de basis van de blauwe energie???
pi_56215254
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:43 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Ik heb er trouwens ook een:

[afbeelding]

Ik ga er meteen patent op aanvragen [afbeelding]
Helaas, met deze constructie zijn er aan de linkerkant altijd meer balletjes aanwezig als aan de rechterkant. En wel zoveel dat het koppel linksom precies even groot is als het koppel rechtsom.

-edit-
oh en je mag geen patent aanvragen op een pepertuum mobile
pi_56216210
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er is een nieuw type membraan nodig?
Maar dat was er toch al? Want zonder dat membraan is er toch helemaal geen energie te winnen?
Dat membraan was toch de basis van de blauwe energie???
Ja, maar er zijn ook nog zaken als kosten- en energieefficientie.
pi_56240220
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn ook nog zaken als kosten- en energieefficientie.
Daar heb je wel een punt. Dat vroeg ik mee ook al af, maar ik was nog niet verder gekomen dan het niet doorgronden van de installatie.

Overigens is dit natuurlijk geen echt perpetuum mobile. Hoewel je met tegenstroom een aardig eind in de richting komt.
pi_56247061
Is rudeonline niet een soort perpetuum mobile?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_56251424
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:15 schreef Seneca het volgende:
Is rudeonline niet een soort perpetuum mobile?
Rudeonline is de nickname van één of andere nerd.
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:05:52 #197
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56256726
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:16 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Rudeonline is de nickname van één of andere nerd.
Was hij dat maar.
Maar ik denk dat je Seneca's grap niet echt begrepen hebt.
pi_56296976
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:24 schreef Tique3 het volgende:

[..]

3. De Wet van Behoud van Energie
Dat is binnen dit heelal, maar dat zegt niks over het uiteindelijke lot van het heelal. Het heelal zou bijvoorbeeld kunnen scheuren (big rip), of weer in elkaar kun knallen (big crunch), in beide gevallen gaan de natuurwetten binnen het heelal volgens mij niet meer op.

Hangt ook af van wat er buiten ons heelal bestaat en hoe dat invloed uitoefent op ons heelal, al kunnen we daar binnenin dit heelal natuurlijk niks over beweren.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:13:59 #199
137975 Twpk
We are muppets
pi_56304076
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:23 schreef Schaduwtje het volgende:

[..]

Dat is binnen dit heelal, maar dat zegt niks over het uiteindelijke lot van het heelal. Het heelal zou bijvoorbeeld kunnen scheuren (big rip), of weer in elkaar kun knallen (big crunch), in beide gevallen gaan de natuurwetten binnen het heelal volgens mij niet meer op.

Hangt ook af van wat er buiten ons heelal bestaat en hoe dat invloed uitoefent op ons heelal, al kunnen we daar binnenin dit heelal natuurlijk niks over beweren.
De wet van behoud van energie gaat dan nog steeds op hoor. De netto energie van het heelal is meen ik 0.
pi_56306277
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:13 schreef Twpk het volgende:

[..]

De wet van behoud van energie gaat dan nog steeds op hoor. De netto energie van het heelal is meen ik 0.
Dat weten we natuurlijk niet, maar het is inderdaad frappant dat de hoeveelheid zwaartekracht-energie klassiek gezien ongeveer de hoeveelheid energie van straling, materie en dergelijke bijna lijkt te compenseren.
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:23 schreef Schaduwtje het volgende:

[..]

Dat is binnen dit heelal, maar dat zegt niks over het uiteindelijke lot van het heelal.
Natuurlijk wel; als je zomaar ergens een flinke hoeveelheid energie zou kunnen tevoorschijn toveren dan zou je opeens een heel andere evolutie hebben; die extra energie zorgt voor zwaartekracht.

De fundamentele redenen achter behoudswetten zijn symmetrieën, in dit geval translatiesymmetrie van de ruimte-tijd. Als je merkt dat energie niet behouden is, dan zou je naar deze symmetrie moeten kijken, lijkt me. In de algemene relativiteitstheorie is het "covariant behouden van energie en impuls" een gevolg van de symmetrie onder algemene coordinatentransformaties. Daar is nog vrij veel onduidelijkheid over hoe je nou precies je totale energie moet definieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')