Denk iets abstracter, ze kunnen beiden iets in gang zetten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:54 schreef One_of_the_few het volgende:
ik zou niet weten hoe je een magneet met een batterij kan vergelijken. Een magneet heeft een stralingsveld omzich heen. Een batterij werkt pas bij een gesloten stroomkring en dan gaan er elektronen bewegen, anders dus dan een magnetisch veld.
De "energie" die een magneet magneet levert kun je het beste vergelijken met een bal die van een bepaalde hoogte laat vallen. Tijdens de val komt er netto energie "vrij" in de vorm van kinetische erergie. Leuk, zou je denken, kan ik lampje mee laten branden. Maar feitelijk heb je er niets aan. Je hebt die bal namelik eerst omhoog moeten tillen. Dat koste evenveel energie als dat er vrijkwam. Je netto energiewinst is dus 0. Zo werkt het ook met magnetische velden. De energiewinst is altijd 0.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:04 schreef Hallulama het volgende:
About Steorn’s Technology
Plus, als reactie op het hierboven gelinkte artikel:
Magnetic Power, Inc. (MPI)
Submitted by Mark Goldes (not verified) on Wed, 2006-08-23 14:58.
Magnetic Power, Inc. (MPI) applauds the challenger! As MPI is also a developer of magnetic devices which deliver electric power without fuel, and without breaking the basic laws of physics. MPI is glad to see that Steorn’s challenge is being taken seriously by the scientific community. Our own laboratory results confirm that machines of this type are possible.
In the urgent need for breakthrough energy systems, we hope the challenge will, as Steorn says, enable them to take less than the projected “five to seven years for the world to accept the possibility of superseding existing energy technology with magnetic systems.”
Success by the Irish Group will take the mystery out of fuel-free magnetic systems that can operate around the clock. This will speed the ability of Magnetic Power Modules™ to attract the financial resources needed to commercialize these systems as rapidly as is humanly possible, in order to meet the environmental chaos threatened by global warming.
See our website: www.magneticpowerinc.com for more information.
Nogmaals mijn vraag, kan je een magneet ook niet als een soort batterij zien?
Maar dan, magneten blijven toch niet altijd magnetisch en moeten om de zoveel tijd gemagnetiseerd worden? Hoeveel energie kost dat?
maar dat maakt het niet hetzelfde. Je raakt dan op een meer filosofisie discussie wat niet meer klopt met de werkelijkheid. Alle energie uitwisselingen kunnen iets in gang zetten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:54 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Denk iets abstracter, ze kunnen beiden iets in gang zetten.
Wanneer een magneet middels straling iets aantrekt dan komt er toch energie vrij?
Een batterij kan een electromagneet van energie voorzien, zodat deze ook iets aan kan trekken, waarbij er ook weer energie vrijkomt.
Het verschil tussen een magneet en een electromagneet is dat de magneet het zonder batterij kan.
Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0. Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is in strijd met de Wet van Behoud van Energie. Ik heb nog nooit hiervan gehoord
[..]
een tijdvertraging kan, maar dat hoef nog geen verklaring te ijn, dat de Wet van behoud van Energie wordt gekraakt....
Begrijp ik dan goed dat dan de Wet van Behoud van Energie dan steeds geldt? en dat er per saldo dan geen energie uit het niets komt. Maar dat de energie bijvoorbeeld ergens uit het heelal komtquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:37 schreef centurix het volgende:
[..]
Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0.
Bedankt. Daar kan ik wat mee. Maar hoe vertaal je dit naar de model van de vrij energie? Ben erg benieuwd. Ben je fysicus?quote:Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.
Nee helaas (nog) niet, wel altijd zeer geinteresseerd in technische natuurkunde. Overigens is het gratis energie (free energy). Ben nu aan het werk, maar ik zal vanavond met wat natuurkunde e.e.a. verduidelijken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedankt. Daar kan ik wat mee. Maar hoe vertaal je dit naar de model van de vrij energie? Ben erg benieuwd. Ben je fysicus?
Bedankt. Ik stel je bijdrage zeer op prijs.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:35 schreef centurix het volgende:
[..]
Nee helaas (nog) niet, wel altijd zeer geinteresseerd in technische natuurkunde. Overigens is het gratis energie (free energy). Ben nu aan het werk, maar ik zal vanavond met wat natuurkunde e.e.a. verduidelijken.
Dat heb ik nog niet eerder gehoord, heb je hier een linkje van ?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:37 schreef centurix het volgende:
[..]
Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0. Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.
http://www.nentjes.info/Tijd/tijd-b.htmquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eerder gehoord, heb je hier een linkje van ?
Er bestaat inderdaad het vermoeden dat de invloed van gravitatie niet beperkt blijft tot onze 4 ruimtetijd dimensies ( Brane-world ). Gravitatie-velden "lekken" naar andere dimensies, wat een verklaring voor de erg zwakke zwaartekracht kan zijn. Mja, voor die theorie moeten er eerst gravitons worden gevonden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:37 schreef centurix het volgende:
[..]
Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0. Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.
Dan zie ik een boel over Lorentztransformaties, maar niet echt iets over wat jij claimt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:30 schreef centurix het volgende:
[..]
http://www.nentjes.info/Tijd/tijd-b.htm
Zoeken naar Lorentz
Daar noemen ze geloof ik kort even Einstein-Rosen bruggen; hoger dimensionele topologische eigenschappen van de ruimte-tijd. Maar dat is nogal speculatief, en naar mijn weten wordt dit niet echt nog algemeen geaccepteerd. Dat je daar energie uit kunt trekken, zie ik ook nergens terug, maar misschien dat ik niet goed zoekquote:
Dames/Heren,quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan zie ik een boel over Lorentztransformaties, maar niet echt iets over wat jij claimt.
[..]
Ehm, ik heb daarnet eens op google gezocht naar die SMOT, ik had er nog nooit van gehoord, maar hier is echt wel niets abnormaals aan hoor, de kogel zal geen langere weg afleggen dan voorspeld kan met de huidige natuurwetten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:17 schreef centurix het volgende:
Dus kan bijvoorbeeld een stalen kogel (SMOT van Naudin) een langere weg afleggen dan op grond van onze bekende wetten aannemelijk zou zijn.
Absoluut niets abnormaals. En in theorie heb je volkomen gelijk. Je negeert mijn aanname en dat mag natuurlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:44 schreef Chimay het volgende:
[..]
Evenals bij elk ander systeem zal de uitgaande energie bij die SMOT lager zijn dan de ingaande.![]()
nananananananan....i can't hear you...nanananananquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:40 schreef Hallulama het volgende:
Chimay, waarom doen wetenschappers altijd zo exact, waarom kunnen ze niet gewoon even gooy denken in plaats van prickly, schep wat chaos, en creëer daarna weer orde, laat je gedachten eens de vrije loop, stel wat zaken voor die eigenlijk (officieel) niet kunnen, en vraag je eens af hoe de wereld er dan uit zou zien.
Wat zeg ik nou?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:51 schreef Twpk het volgende:
Een wereld voorstellen die anders is dan de onze? Wat is het nut daarvan in deze discussie? Het apparaat zal toch in onze wereld aan het werk moeten?
Formules zijn slechts hulpmiddelen om verschijnselen die in de praktijk zijn waargenomen te kunnen verklaren.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:52 schreef Chimay het volgende:
En je gebruikt hier dan nog eens formules uit de klassieke mechanica, hoewel men in de klassieke mechanica tijd als een constante beschouwd, terwijl jij in een veranderende tijd gaat invullen?
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je formules allesbehalve volledig zijn, behalve in ideale gevallen.
Betekent dit dat je bij voorbaat uitsluit dat ze iets hebben ontdekt dat nog niet eerder is ontdekt?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:13 schreef Twpk het volgende:
Kans op succes = 0
Als het wel werkt => schiet mij maar lek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |