abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 23:54:15 #151
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41114289
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:54 schreef One_of_the_few het volgende:

ik zou niet weten hoe je een magneet met een batterij kan vergelijken. Een magneet heeft een stralingsveld omzich heen. Een batterij werkt pas bij een gesloten stroomkring en dan gaan er elektronen bewegen, anders dus dan een magnetisch veld.
Denk iets abstracter, ze kunnen beiden iets in gang zetten.

Wanneer een magneet middels straling iets aantrekt dan komt er toch energie vrij?

Een batterij kan een electromagneet van energie voorzien, zodat deze ook iets aan kan trekken, waarbij er ook weer energie vrijkomt.

Het verschil tussen een magneet en een electromagneet is dat de magneet het zonder batterij kan.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_41115782
2-3 maanden geleden was er een lange topic over een magnetische energiebron en vrij energie...
Alles zou in Mei 2006 voor de wereld getoond worden in Munchen. Woooohh.....SPAN-NEND.
Een van de Fokkers had al een kaartje (van 100 Euro) gekocht en een paar dagen vrij genomen.

Toen werd het plots uitgesteld!
Uitstel? Voor de presentatie van zo´n wereldschokkende uitvinding?
Ja, Voetbal, WK enzo. Dan krijg je natuurlijk geen pers!
7 juli dus.
Weer uitstel.
Alweer?
Uhhhh...ja. we hebben een minimaal aantal bezoekers nodig. wetenschappers moeten maar langs komen. Dat is misschien beter
Ok, wanneer?
Uhhh... daar komen we nog op terug

Magnetische motor nu echt gelanceerd op 7 juli in munchen!

http://peswiki.com/index.php/Directory:Perendev_Power_Developments_Pty_(Ltd)#Apr._21.2C_2006
  donderdag 24 augustus 2006 @ 01:12:38 #153
137975 Twpk
We are muppets
pi_41116435
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:04 schreef Hallulama het volgende:
About Steorn’s Technology

Plus, als reactie op het hierboven gelinkte artikel:

Magnetic Power, Inc. (MPI)
Submitted by Mark Goldes (not verified) on Wed, 2006-08-23 14:58.

Magnetic Power, Inc. (MPI) applauds the challenger! As MPI is also a developer of magnetic devices which deliver electric power without fuel, and without breaking the basic laws of physics. MPI is glad to see that Steorn’s challenge is being taken seriously by the scientific community. Our own laboratory results confirm that machines of this type are possible.

In the urgent need for breakthrough energy systems, we hope the challenge will, as Steorn says, enable them to take less than the projected “five to seven years for the world to accept the possibility of superseding existing energy technology with magnetic systems.”

Success by the Irish Group will take the mystery out of fuel-free magnetic systems that can operate around the clock. This will speed the ability of Magnetic Power Modules™ to attract the financial resources needed to commercialize these systems as rapidly as is humanly possible, in order to meet the environmental chaos threatened by global warming.

See our website: www.magneticpowerinc.com for more information.

Nogmaals mijn vraag, kan je een magneet ook niet als een soort batterij zien?

Maar dan, magneten blijven toch niet altijd magnetisch en moeten om de zoveel tijd gemagnetiseerd worden? Hoeveel energie kost dat?
De "energie" die een magneet magneet levert kun je het beste vergelijken met een bal die van een bepaalde hoogte laat vallen. Tijdens de val komt er netto energie "vrij" in de vorm van kinetische erergie. Leuk, zou je denken, kan ik lampje mee laten branden. Maar feitelijk heb je er niets aan. Je hebt die bal namelik eerst omhoog moeten tillen. Dat koste evenveel energie als dat er vrijkwam. Je netto energiewinst is dus 0. Zo werkt het ook met magnetische velden. De energiewinst is altijd 0.
pi_41116861
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:54 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Denk iets abstracter, ze kunnen beiden iets in gang zetten.

Wanneer een magneet middels straling iets aantrekt dan komt er toch energie vrij?

Een batterij kan een electromagneet van energie voorzien, zodat deze ook iets aan kan trekken, waarbij er ook weer energie vrijkomt.

Het verschil tussen een magneet en een electromagneet is dat de magneet het zonder batterij kan.
maar dat maakt het niet hetzelfde. Je raakt dan op een meer filosofisie discussie wat niet meer klopt met de werkelijkheid. Alle energie uitwisselingen kunnen iets in gang zetten.
Bepaalde verschijnselen onder mekaar scharen maar er toch verschillende dingen mee willen doen lukt niet.
Dat een batterij een elektromagneet is is ook te kort door de bocht. En er is weldegelijk een verschil tussen een elektro magneet en een magneet buiten de batterij om..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41121964
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is in strijd met de Wet van Behoud van Energie. Ik heb nog nooit hiervan gehoord
[..]

een tijdvertraging kan, maar dat hoef nog geen verklaring te ijn, dat de Wet van behoud van Energie wordt gekraakt....
Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0. Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.
pi_41122393
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:37 schreef centurix het volgende:

[..]

Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0.
Begrijp ik dan goed dat dan de Wet van Behoud van Energie dan steeds geldt? en dat er per saldo dan geen energie uit het niets komt. Maar dat de energie bijvoorbeeld ergens uit het heelal komt
quote:
Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.
Bedankt. Daar kan ik wat mee. Maar hoe vertaal je dit naar de model van de vrij energie? Ben erg benieuwd. Ben je fysicus?
pi_41123573
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

Bedankt. Daar kan ik wat mee. Maar hoe vertaal je dit naar de model van de vrij energie? Ben erg benieuwd. Ben je fysicus?
Nee helaas (nog) niet, wel altijd zeer geinteresseerd in technische natuurkunde. Overigens is het gratis energie (free energy). Ben nu aan het werk, maar ik zal vanavond met wat natuurkunde e.e.a. verduidelijken.
pi_41123929
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:35 schreef centurix het volgende:

[..]

Nee helaas (nog) niet, wel altijd zeer geinteresseerd in technische natuurkunde. Overigens is het gratis energie (free energy). Ben nu aan het werk, maar ik zal vanavond met wat natuurkunde e.e.a. verduidelijken.
Bedankt. Ik stel je bijdrage zeer op prijs.
pi_41126399
quote:

[..]

Waarom dan ? Op deze manier wordt aan een onbekende dimensie energie onttrokken dus is het netto-resultaat van alle dimensies gewoon 0. Dergelijke tijdsvertragingen worden ook in het immense gravitatieveld waargenomen in de buurt van zwarte gaten waarvan ook een veronderstelling bestaat dat dat verbindingen zijn tussen verschillende dimensies.
Dat heb ik nog niet eerder gehoord, heb je hier een linkje van ?
pi_41127256
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet eerder gehoord, heb je hier een linkje van ?
http://www.nentjes.info/Tijd/tijd-b.htm
Zoeken naar Lorentz
en
http://www.astrostart.nl/artikelen2.php?subaction=showfull&id=1098438491&archive=1098438762&start_from=&ucat=49&

[ Bericht 24% gewijzigd door centurix op 24-08-2006 13:44:03 ]
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:17:24 #161
137975 Twpk
We are muppets
pi_41134665
quote:

[..]

Er bestaat inderdaad het vermoeden dat de invloed van gravitatie niet beperkt blijft tot onze 4 ruimtetijd dimensies ( Brane-world ). Gravitatie-velden "lekken" naar andere dimensies, wat een verklaring voor de erg zwakke zwaartekracht kan zijn. Mja, voor die theorie moeten er eerst gravitons worden gevonden.

Dat een zwart gat een verbinding is met een "andere" dimensie is een idee dat door Hawking naar buiten is gebracht om het de wet van behoud van informatie te redden. Dat idee is inmiddels achterhaald, er zijn alternatieven theorieen naar buiten gebracht.
pi_41135027
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:30 schreef centurix het volgende:

[..]

http://www.nentjes.info/Tijd/tijd-b.htm
Zoeken naar Lorentz
Dan zie ik een boel over Lorentztransformaties, maar niet echt iets over wat jij claimt.
quote:
Daar noemen ze geloof ik kort even Einstein-Rosen bruggen; hoger dimensionele topologische eigenschappen van de ruimte-tijd. Maar dat is nogal speculatief, en naar mijn weten wordt dit niet echt nog algemeen geaccepteerd. Dat je daar energie uit kunt trekken, zie ik ook nergens terug, maar misschien dat ik niet goed zoek
pi_41142435
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dan zie ik een boel over Lorentztransformaties, maar niet echt iets over wat jij claimt.
[..]
Dames/Heren,

De essentie van deze kennisuitwisseling heeft mijns inziens niet als doelstelling om theoriën ter discussie te stellen of om de juistheden ervan te verifiëren. Dan kunnen we ook eindeloos verzanden in singulariteiten, membranen en supersnaren die in ons heelal mogelijk tot verklaringen van verschijnselen kunnen leiden.
Bovendien claim ik niets maar probeer ik een zo eenvoudig mogelijke verklaring te vinden voor het geval dat de Steorn-uitvinding daadwerkelijk hier op aarde zou werken. Deze uitvinding moet zich dus houden aan de ons bekende natuurwetten + een verschijnsel wat tot nu toe over het hoofd is gezien.
Dat laatste is mijn aanname dat er een tijdvertragingsverschijnsel optreedt wanneer een energieomzetting plaatsvindt onder invloed van een magnetisch veld.
Energie levert een kracht F. Kracht maal weg is arbeid A=FxS.
S is een functie van tijd : Beginsnelheid x tijd + 0.5 x versnelling x tijd x tijd.
WBE is een constante. Als de tijd vertraagd en de hoeveelheid energie blijft tijdens de omzetting gelijk dan is diezelfde hoeveelheid energie in staat om veel meer arbeid te verrichten. Dus kan bijvoorbeeld een stalen kogel (SMOT van Naudin) een langere weg afleggen dan op grond van onze bekende wetten aannemelijk zou zijn.
pi_41143468
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:17 schreef centurix het volgende:
Dus kan bijvoorbeeld een stalen kogel (SMOT van Naudin) een langere weg afleggen dan op grond van onze bekende wetten aannemelijk zou zijn.
Ehm, ik heb daarnet eens op google gezocht naar die SMOT, ik had er nog nooit van gehoord, maar hier is echt wel niets abnormaals aan hoor, de kogel zal geen langere weg afleggen dan voorspeld kan met de huidige natuurwetten.
Evenals bij elk ander systeem zal de uitgaande energie bij die SMOT lager zijn dan de ingaande.
pi_41143733
En je gebruikt hier dan nog eens formules uit de klassieke mechanica, hoewel men in de klassieke mechanica tijd als een constante beschouwd, terwijl jij in een veranderende tijd gaat invullen?
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je formules allesbehalve volledig zijn, behalve in ideale gevallen.
pi_41143735
Ik heb contructietekeningen aangetroffen op usenet.. zag er best goed uit... zal kijken of ze morgen ergens kan uppen..
pi_41144741
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:44 schreef Chimay het volgende:

[..]

Evenals bij elk ander systeem zal de uitgaande energie bij die SMOT lager zijn dan de ingaande.
Absoluut niets abnormaals. En in theorie heb je volkomen gelijk. Je negeert mijn aanname en dat mag natuurlijk.
Ik heb de SMOT nagebouwd maar ik kan tot op heden niet op een andere manier een verklaring vinden waarom die kogel netto gezien na zijn val een halve centimeter hoger terecht komt tov zijn uitgangspositie.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:40:30 #168
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41145445
Chimay, waarom doen wetenschappers altijd zo exact, waarom kunnen ze niet gewoon even gooy denken in plaats van prickly, schep wat chaos, en creëer daarna weer orde, laat je gedachten eens de vrije loop, stel wat zaken voor die eigenlijk (officieel) niet kunnen, en vraag je eens af hoe de wereld er dan uit zou zien.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:51:03 #169
137975 Twpk
We are muppets
pi_41145776
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:40 schreef Hallulama het volgende:
Chimay, waarom doen wetenschappers altijd zo exact, waarom kunnen ze niet gewoon even gooy denken in plaats van prickly, schep wat chaos, en creëer daarna weer orde, laat je gedachten eens de vrije loop, stel wat zaken voor die eigenlijk (officieel) niet kunnen, en vraag je eens af hoe de wereld er dan uit zou zien.
nananananananan....i can't hear you...nananananan

Nee, dat kan niet. Dit bedrijf claimt energie ergens vandaan te halen. Begrijp me niet verkeerd, als het waar is, dan vind ik dat echt geweldig. Maar omdat het de schijnbaar bestaande wetten tart is het belangrijk om het gevalletje exact te benaderen.

Een wereld voorstellen die anders is dan de onze? Wat is het nut daarvan in deze discussie? Het apparaat zal toch in onze wereld aan het werk moeten?
pi_41145808
Energie uit niets, is als een gloeilamp met donker licht
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:02:34 #171
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41146135
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:51 schreef Twpk het volgende:

Een wereld voorstellen die anders is dan de onze? Wat is het nut daarvan in deze discussie? Het apparaat zal toch in onze wereld aan het werk moeten?
Wat zeg ik nou?

Schep wat chaos, en creëer daarna weer orde.

Dan kom je dus automatisch weer terug in onze wereld, en heb je alles wat niet blijkt te kunnen inmiddels weer over boord gegooid, en wie weet hou je iets over dat wel kan maar waarvan je niet had verwacht dat het zou kunnen.

Anyway, terug naar Steorn maar weer...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:08:47 #172
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41146317
Steorn: A Game or Not A Game, That Is The Question

"From there people began to dig into the company and the claim that they were making. A patent was filed several years ago - so clearly, if this is an ARG or a Hoax, it's been in the works for a long time."

...

"While there is no aspect of play, no puzzles to solve, and no mystery to work through, it is just so outrageous and slickly produced that people can't help but hope that it is a game. Surely nobody would go this far for a hoax. And, surely it's not real. But, the company is real, the people are real, the patent application is real, the phone numbers and addresses are real. Could it be that this is, in fact, real?"
pi_41146379
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:52 schreef Chimay het volgende:
En je gebruikt hier dan nog eens formules uit de klassieke mechanica, hoewel men in de klassieke mechanica tijd als een constante beschouwd, terwijl jij in een veranderende tijd gaat invullen?
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je formules allesbehalve volledig zijn, behalve in ideale gevallen.
Formules zijn slechts hulpmiddelen om verschijnselen die in de praktijk zijn waargenomen te kunnen verklaren.
Doel is volgens mij nog steeds om een inschatting te kunnen maken of de Steornuitvinding gaat werken of niet.
Als die ondanks alles toch blijkt te werken dan gaan jouw volledige formules, ook in niet ideale gevallen gewoon op de schop.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:13:38 #174
137975 Twpk
We are muppets
pi_41146463
Kans op succes = 0

Als het wel werkt => schiet mij maar lek
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:21:37 #175
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41146731
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 23:13 schreef Twpk het volgende:
Kans op succes = 0

Als het wel werkt => schiet mij maar lek
Betekent dit dat je bij voorbaat uitsluit dat ze iets hebben ontdekt dat nog niet eerder is ontdekt?

Zo ja, op basis waarvan doe je die aanname?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')