abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38581440
MAGNETISCHE MOTOR NU ECHT GELANCEERD ! eindelijk vrije energie beschikbaar?
Eindelijk lijkt het dan zover! De presentatie en lancering van de Magnetische Motor van Michael J. Brady! De langverwachte ``vrije energie`` motor lijkt echt te bestaan. De werking van de motor is onbekend, maar door een speciale constructie met permanente magneten draait dit apparaat zonder toevoeging van brandstof of electriciteit uit zichzelf. Na aanvankelijk uitstel en stilte rond dit door ``Perendev Power Developments Pty`` ontwikkelde product wordt de datum 7 juli 2006 genoemd. Op die dag wordt de Magnetische Motor gepresenteerd in het Sheraton Grand Hotel in de Arabella-straat te Munchen. Als alles goed gaat en de presentatie laat een werkende magnetische motor zien voor een ongehinderd publiek, dan is dat schokkend wereldnieuws! Mits het productieproces van de motor goed op gang komt, zal dit het einde betekenen van de energievoorziening zoals wij die nu kennen. Het model van ca. 1 bij 1 bij 1 meter omvang schijnt een vermogen van 20 kW op te kunnen wekken, wat voor de meeste doeleinden in huis en bedrijf ruim voldoende is. Stroom leveren aan het net vanuit ieder huis zou een mogelijkheid kunnen zijn. Een huis-tankinstallatie vullen met waterstof ook. De mogelijkheden zijn legio. Daarbij komt nog de aankondiging van een kleinere en handzame Magnetische Motor met een nog groter (!)vermogen van 300 kW die de kosten voor electriciteit terug zou brengen tot 0,28 eurocent per kWh! De kleine motor zou zijn bedacht voor lagere productiekosten en een practischer inzetbaarheid. Welke motor wordt gepresenteerd, de 20 kW of de 300 kW versie is niet bekend. Het lijkt me die van 300 kW. Ik ga in ieder geval kijken.

De weg van de ``vrije energie`` is de afgelopen 100 jaar niet bepaald over rozen gegaan. De techniek rond ``vrije energie machines`` wordt al sinds de vooruitstrevende experimenten van Nicola Tesla rond 1900 door veel mensen niet begrepen en met de nodige scepsis ontvangen, of als ronduit bedreigend ervaren. Uitvinders en wetenschappers die zich met het idee van ``vrije energie`` bezighouden worden vaak voor charlatans gehouden en spot, uitsluiting en bedreiging zijn en waren hun deel. Sommigen van hen zijn uitermate schofterig behandeld door diverse partijen.
Het vooruitzicht van een bijna ``gratis`` energievorm die bovendien helemaal schoon is, was en is voor sommige machtige personen een te bedreigend vooruitzicht.

Ook Michael Brady wordt volgens eigen zeggen naar aanleiding van de presentatie op 7 juli lastiggevallen, getuige zijn op internet gepubliceerde email (d.d. 3 juni 2006); ``It seems that the more one tries to find solution for alternative fuel the more problems one has to content with, for example I have received emails that state if I proceed with the show on the 7th July I will be killed, this at first was taken lightly, now it seems that I have vehicles parked outside my house watching me, when I record the registration numbers and have them checked they are unknown, why can we not just get on with what we are doing instead of the World just thinking of money, what good will money be when there is no world to spend it in. Mike Brady`` (bron; http://groups.yahoo.com/group/perendev/?yguid=202300263)

Sceptische wetenschappers blijven ook steeds hameren op de onmogelijkheid van de ``pepetum mobile``, een machine die een eindeloze beweging blijft maken, en waarvan wordt aangenomen dat het niet kan werken omdat het in zijn beweging energie verliest en daardoor een keer ophoudt met draaien. Echter, het proces dat plaatsvindt in ``vrije energie machines`` berust op een ander principe dat het best verwoord wordt door de volgende frase van Sterling D. Allan; ``Free energy does not mean perpetual motion. Extracting power from the vast sea of energy that surrounds us is no more perpetual motion than a photovoltaic cell. It does not violate the second law of thermodynamics. It is a conversion of energy from one form into another form that is usable -- not the creation of energy out of nothing.`` Hij bedoelt hiermee dat ``vrije energie`` tapt uit een eindeloze bron van energie; namelijk de ``Aether``. Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent, maar waarvan zelfs Albert Einstein het bestaan logisch achtte.

hiofarwa - 6 juni 2006

----------------------
hieronder bronvermelding met links.

Zie hier het patent van de motor, op naam van Mr. Brady; http://www.freeenergynews(...)t_WO2006045333A1.pdf

Zie hier de aankondiging van de presentatie in Munchen; http://www.perendev-power.com/My_Homepage_Files/Page45.html

Zie hier de aankondiging van de 300 kW Magnetische Motor; http://pesn.com/2006/03/2(...)ectromagnetic_motor/

Zie hier de opmerking van Sterling D. Allan over ``vrije energie``; http://www.remnantsaints.com/AlternativeUtilities/free_energy.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door hiofarwa op 06-06-2006 04:36:50 ]
waarheid is mistig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 06:56:16 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_38581889
Tja.... ik zou deze mensen geen geld lenen... eerst zien, dan geloven.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_38581904
quote:
Hij bedoelt hiermee dat "vrije energie" tapt uit een eindeloze bron van energie; namelijk de "Aether". Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent.
!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 07:19:31 #5
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_38581993
geweldig dat brady het nu naar alle waarschijnlijkheid werkend heeft gekregen , heb deze beste man all een jaar of 8 geledeneen keer een mail gestuurd met de vraag of ik niet dealer van zijn apparaat kon worden als hij het werkend kreeg , kreeg als antwoord of ik niet wat geld in het project wilde stoppen
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_38582033
Tsja, jammer dat ook magneten capaciteitsverlies kennen, en dus "op" raken.....

De wet van behoud van energie is nu eenmaal niet zo teer breekbaar, we zullen zien.....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  dinsdag 6 juni 2006 @ 07:30:03 #7
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38582035
Die gast is een geweldige uitvinder of anders een geweldige leugenaar
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_38582105
ben benieuwd hoelang de magneten voor de volledige 100% werken!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:32:17 #9
64288 Bensel
Ladderzat
pi_38582371
Leuk, maar tis geen echte vrije energie natuurlijk. De energie komt uit de magneten, en om die magneten later weer 'op te laden' kost net zoveel energie, als het niet meer is. Bovendien zie ik geen effect die evt wel zou kunnen leiden tot vrije energie.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:40:35 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38582491
TT iets minder schreeuwerig gemaakt.
pi_38582513
Razend benieuwd. Nog 1 maandje en dan is er meer info.
pi_38582554
ik moet het nog eens zien
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:52:03 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38582582
Ik ben benieuwd, maar aardig sceptisch.
Vampire Romance O+
pi_38582592
ik geloof er helemaal nix van
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:58:38 #15
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_38582664
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:32 schreef Bensel het volgende:
Leuk, maar tis geen echte vrije energie natuurlijk. De energie komt uit de magneten, en om die magneten later weer 'op te laden' kost net zoveel energie, als het niet meer is. Bovendien zie ik geen effect die evt wel zou kunnen leiden tot vrije energie.
Het idee is dat er alleen een bepaalde hoeveelheid energie nodig is om de magneten op gang te brengen, de accu die hiervoor zorgt wordt tijdens de werking van de motor weer opnieuw opgeladen. Het is niet 100% free, maar het gaat de goede kant op (ervan uit gaande dat de uitvinding werkt).
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_38582702
De interessantste vraag is of die Michael J Brady echt gelooft in een perpetuüm mobile, of dat hij probeert investeerders een eeuwig draaiend rad voor ogen te draaien.

Oftewel: een beetje dom of een grote oplichter?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:03:00 #17
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_38582721
Ik ben HEEL benieuwd, maar ik geloof absoluut niet dat dit ook echt iets gaat worden.

Zoals hiervoor gezegd 'we zullen zien'.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:05:11 #18
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_38582749
Eindelijk nu _echt_?
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_38582759
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:58 schreef Blackhouse het volgende:

[..]

Het idee is dat er alleen een bepaalde hoeveelheid energie nodig is om de magneten op gang te brengen, de accu die hiervoor zorgt wordt tijdens de werking van de motor weer opnieuw opgeladen. Het is niet 100% free, maar het gaat de goede kant op (ervan uit gaande dat de uitvinding werkt).
dat het op gang brengen wat kost is geen probleem... als het hem puur gelukt is met magneten betekent dit een ongelooflijke doorbraak. maar ik geloof het niet.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_38582849
nee, dit is onzin (in ieder geval ontwetenschappelijk) en hoort eigenlijk in TRU thuis.
pi_38583320
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:32 schreef Bensel het volgende:
bensel, de grap is dat het wel vrije energie lijkt te zijn. het proces heeft niets te maken met een pepetum mobile. ziehier een nadere uitleg van Sterling D. Alla, initiatiefnemer van http://pureenergysystems.com ; ``Free energy does not mean perpetual motion. Extracting power from the vast sea of energy that surrounds us is no more perpetual motion than a photovoltaic cell. It does not violate the second law of thermodynamics. It is a conversion of energy from one form into another form that is usable -- not the creation of energy out of nothing.`` Hij bedoelt hiermee dat ``vrije energie`` tapt uit een eindeloze bron van energie; namelijk de ``Aether``. Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent, maar waarvan zelfs Albert Einstein het bestaan logisch achtte.

De magneten die in deze machine zitten verwerkt zijn permanent (er staat dus ook geen electriciteit op), dwz dat ze een theoretische verlooptijd hebben van zo`n 5000 jaar. Er zijn magneet motors door anderen gemaakt waarin oncontroleerbare electrische fluctuaties (oscilaties) de magnetische velden van die permanente magneten inderdaad deed afnemen, maar volgens Brady heeft zijn ontwerp dit probleem omzeild. Nou ja, ik heb begrepen dat die Brady zelf ook een nogal eccentriek persoon is, dus we moeten het allemaal nog afwachten, maar ik ben hoopvol gestemd.

zie hier een video van een prototype van de Perendev magneet motor en daarna een Bedinimotor die op een zelfde principe berust, maar anders geconstrueert is. let niet teveel op de slechte filmer... http://stream.osen.org/aag/Perendev-Bedini-340kbps.wmv
waarheid is mistig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:54:14 #22
64288 Bensel
Ladderzat
pi_38583465
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:45 schreef hiofarwa het volgende:

[..]

bensel, de grap is dat het wel vrije energie lijkt te zijn. het proces heeft niets te maken met een pepetum mobile. ziehier een nadere uitleg van Sterling D. Alla, initiatiefnemer van http://pureenergysystems.com ; ``Free energy does not mean perpetual motion. Extracting power from the vast sea of energy that surrounds us is no more perpetual motion than a photovoltaic cell. It does not violate the second law of thermodynamics. It is a conversion of energy from one form into another form that is usable -- not the creation of energy out of nothing.`` Hij bedoelt hiermee dat ``vrije energie`` tapt uit een eindeloze bron van energie; namelijk de ``Aether``. Een dimensie die in onze wereld meestal wordt ontkent, maar waarvan zelfs Albert Einstein het bestaan logisch achtte.

De magneten die in deze machine zitten verwerkt zijn permanent (er staat dus ook geen electriciteit op), dwz dat ze een theoretische verlooptijd hebben van zo`n 5000 jaar. Er zijn magneet motors door anderen gemaakt waarin oncontroleerbare electrische fluctuaties (oscilaties) de magnetische velden van die permanente magneten inderdaad deed afnemen, maar volgens Brady heeft zijn ontwerp dit probleem omzeild. Nou ja, ik heb begrepen dat die Brady zelf ook een nogal eccentriek persoon is, dus we moeten het allemaal nog afwachten, maar ik ben hoopvol gestemd.

zie hier een video van een prototype van de Perendev magneet motor en daarna een Bedinimotor die op een zelfde principe berust, maar anders geconstrueert is. let niet teveel op de slechte filmer... http://stream.osen.org/aag/Perendev-Bedini-340kbps.wmv
Ik had al rekening gehouen met jouw link. Het is geen vrije energie, omdat het niet van 'onbekende' energiebron(nen) gebruikt maakt, alleen van magneten. Bovendien is het grote probleem van natuurlijke magneten dat ze relatief zwak zijn. Je bent er dus veel van nodig. Ik sta er dus ook nogal skeptisch tegenover.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_38583466
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:13 schreef Styth het volgende:
nee, dit is onzin (in ieder geval ontwetenschappelijk) en hoort eigenlijk in TRU thuis.
Styth, het is zeker niet onwetenschappelijk! Sterker nog, de experimenten die op dit moment overal in de wereld worden uitgevoerd door tal van uitvinders laten een ongekende wetenschappelijke creativiteit zien van mensen die kennis en praktijk proberen in te zetten om een oplossing te vinden voor ons energieprobleem. Het onderzoek dat plaatsvindt wordt vaak heel wetenschappelijk gedaan. De charlatans vallen direct door de mand. Kijk bijvoorbeeld eens op het eerder genoemde http://pureenergysystems.com, en loop de verschillende technische terreinen langs waarbinnen mensen aanknopingspunten proberen te vinden voor een oplossing. Er gebeurt bijzonder veel. Zou jij het werk van Nicola Tesla ook onwetenschappelijk willen noemen? De meeste uitvinders in dit veld borduren voort op zijn werk en passen dezelfde technieken toe.
waarheid is mistig
pi_38583522
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:40 schreef Alicey het volgende:
TT iets minder schreeuwerig gemaakt.
alicey - ja, de capslock stond aan en je had gelijk. het was schreeuwerig...
waarheid is mistig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:58:15 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38583533
Ik moet heel vaag aan koude kernfusie denken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')