Het laatste nieuws dat ik kan vinden is van 19 augustus.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:57 schreef Oksel het volgende:
Is er nou al meer nieuws over hoe en wat? Zonder wetenschappelijk geneuzel? Ben geen kernfisicus oid..
Je weet dat je het niet weet, maar toch heb je een mening, dat is een heel interessant verschijnsel, vind je niet?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:06 schreef klez het volgende:
Volgens mij kan dit niet. Maar ik heb er helemaal geen verstand van.
Ik dacht dat de theoretische natuurkunde 50 jaar voorloopt op toepassingen daarvan. Dan had de theoretische natuurkunde deze methode toch allang beschreven?
Daarom werkt democratie niet.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:26 schreef Masta-t het volgende:
Je weet dat je het niet weet, maar toch heb je een mening, dat is een heel interessant verschijnsel, vind je niet?
Dit soort uitspraken:quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:39 schreef Hallulama het volgende:
Okay, nu begint het spannender te worden, update:
"The mystery technology turns out to be an all-magnet motor, with no electromagnetic component involved. Current-day Physics says such a thing is impossible."
Steorn to Push Tipping Point for Magnet Motor Technology
Als dit klopt, en het werkt middels magneten, dan is het inderdaad 'free energy', maar tart het dan nog steeds die ene natuurwet, vraag ik mij af? Kan je een magneet niet zien als een soort batterij? Waarom wel of waarom niet?
is nogal typerend voor mensen die ongelijk hebben of onzin beweren. Als uit tests onomstotelijk blijkt dat deze technologie daadwerkelijk doet wat het bedrijf beweert, dan is het een behoorlijke ontdekking waar menig academicus graag onderzoek naar zou willen doen.quote:During this time of development and refinement, Steorn has had a number of independent tests done, each of which has validated the technology. However, out of fear of damaging their academic reputations, never have those scientists involved in the qualified testing been willing to go public with their findings.
Toch hoor ik wel vaker dat wetenschappers erg op hun naam letten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:01 schreef Monolith het volgende:
is nogal typerend voor mensen die ongelijk hebben of onzin beweren. Als uit tests onomstotelijk blijkt dat deze technologie daadwerkelijk doet wat het bedrijf beweert, dan is het een behoorlijke ontdekking waar menig academicus graag onderzoek naar zou willen doen.
Komt op mij over als een nieuwe vorm om dit onder de aandacht brengen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heb je de topic goed gelezen? Er zitten best interessante lijnen in, dat van dat research naar battery extensions, micro generators, en het toevallig stuiten op iets eigenaardigs.
Tsja alle energie en materie in ons universum moet ook ergens vandaan zijn gekomen. Misschien zijn ze op een bijzonder soort mechanisme gestuit. Maargoed... Nog steeds geldt gewoon: Eerst zien, dan geloven. Ik denk dat het gewoon weer een hoax is. Het zou niet de eerste keer zijn.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:34 schreef EchtGaaf het volgende:
PERPETUUM MOBILE BESTAAT NIET.
Indien er ook maar iemand de Wet van behoud van ENERGIE weet te kraken, dan is dat het moment dat zeer waarschijnlijk de wereld zal vergaan...Het is een keiharde wet die m.i. niet te kraken is.
Ik hoop dat het niemand zal lukken om een gesloten energiesysteem te maken, waarbij voor elke Watt die je erin stopt er vier Watt voor terugkrijgt. Met als randvoorwaarde dat er in het systeem zelf geen potentiele energie wordt omgezet en naar buiten wordt afgevoerd.(voorbeeld door de omzetting van een stof naar een andere stof.
Of heb ik het dan mis![]()
Dat is een goeie. hier weten we echter nog minder van. De evolutietheorie rammelt van alle kanten. Dus daar wwg ik mij nog niet aan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tsja alle energie en materie in ons universum moet ook ergens vandaan zijn gekomen.
Zeker een hoax. Het doet mij een beetje erg denken aan de "koude" kernfusie in 1989 geloof ik. Ook een hoax.quote:Misschien zijn ze op een bijzonder soort mechanisme gestuit. Maargoed... Nog steeds geldt gewoon: Eerst zien, dan geloven. Ik denk dat het gewoon weer een hoax is. Het zou niet de eerste keer zijn.
Je hebt het dan over chemische evolutie? Daar heb ik mij nog niet zo in verdiept.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is een goeie. hier weten we echter nog minder van. De evolutietheorie rammelt van alle kanten. Dus daar wwg ik mij nog niet aan.
...
Nee, ik bedoel eigenlijk de evolutietheorie : het onstaan van het heelal met daarin vanalles en nog wat, en de oerknal waar alles mee begon...Anderen geloven weer in het scheppingsverhaal. Ik kan geen van tweeen hard maken, dus daar waag ik mij dan ook niet aan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt het dan over chemische evolutie? Daar heb ik mij nog niet zo in verdiept.
De evolutionaire biologie verondersteld in de meest algemene zin simpelweg de ontwikkeling van de huidige biodiversiteit op basis van een gemeenschappelijke voorouder. De Big Bang, het ontstaan van planeten etc. etc. zijn zaken uit de (astro)fysica.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel eigenlijk de evolutietheorie : het onstaan van het heelal met daarin vanalles en nog wat, en de oerknal waar alles mee begon...Anderen geloven weer in het scheppingsverhaal. Ik kan geen van tweeen hard maken, dus daar waag ik mij dan ook niet aan.
Massa is één optie, een ander voorbeeld dat al eerder is aangehaald, is bijvoorbeeld rotatie energie van de aarde bij waterkrachtcentrales e.d.quote:Waar ik me wel weet is dat een systeem verzinnen waar meer energie uitkomt dan erin gaat, alleen kan wordne verklaard als massa in energie wordt omgezet....En dan is het dus geen perpetuum mobile.
De eerste de beste die een perpetuum mobile (het liefst zonder tijdsbepalend element) weet te bedenken, pleegt lettelijk een figuurlijk een wereldmoord.......
Tja,......
Owkay ik denk dat het wel handig is om te realiseren dat biologische evolutie en chemische evolutie (door nucleosynthese) compleet verschillende verhalen zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel eigenlijk de evolutietheorie : het onstaan van het heelal met daarin vanalles en nog wat, en de oerknal waar alles mee begon...Anderen geloven weer in het scheppingsverhaal. Ik kan geen van tweeen hard maken, dus daar waag ik mij dan ook niet aan.
...
1 vraag: WAAROM?! Sommige dingen kan ons aardse brein simpelweg niet bevatten!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tsja alle energie en materie in ons universum moet ook ergens vandaan zijn gekomen.
Waar ik het van harte mee eens kan zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:38 schreef SpecialK het volgende:
Voor deze discussie lijkt me sowieso het concept van 'energy from nothing' geen van deze evolutie theorien erg toepasbaar.
Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nucleosynthese
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abiogenese
Ja deze theorie heb ik van gehoord maar mij wederom niet erg in verdiept. Wat ik wel echter heb meegekregen is dat wanneer een electron en een positron met elkaar botsen (en elkaar dus anihileren) er 2 fotonen vrijkomen. Fotonen staan wederom gelijk aan energie. Als je alle deeltjes in het universum met elkaar zou laten botsen (en voor mij is dan nog steeds de vraag: "is er voor elk deeltje precies hetzelfde aantal anti-deeltjes?") dan zou je een universum vol met energie overhouden in de vorm van electromagnetische straling. Ik heb zelf nog nooit van anti-energie gehoord om deze energiedeeltjes kwijt te raken dus waar komt deze energie vandaan?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
1 vraag: WAAROM?! Sommige dingen kan ons aardse brein simpelweg niet bevatten!
Ik kan me heel goed voorstellen dat `fortune` het juist heeft met: The sum of the universe is zero. Massa, antimassa, etc. Tel alles op, en alles is weg!
Is in strijd met de Wet van Behoud van Energie. Ik heb nog nooit hiervan gehoordquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:13 schreef centurix het volgende:
Hallo, ik ben nieuw en in de machine van Steorn geïnteresseerd geraakt.
Dit betekent dat bijvoorbeeld een stalen kogel verder kan klimmen tegen een helling dan zijn oorspronkelijke hoeveelheid (potentiele) energie toelaat.
een tijdvertraging kan, maar dat hoef nog geen verklaring te ijn, dat de Wet van behoud van Energie wordt gekraakt....quote:Dit zou een manier kunnen zijn om energie aan te spreken vanuit een andere dimensie.
precies. ik ken het verhaal niet, maar het lijkt em dat de kogel zijn energie dan gewoon uit de magnetische velden haalt...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is in strijd met de Wet van Behoud van Energie. Ik heb nog nooit hiervan gehoord
[..]
een tijdvertraging kan, maar dat hoef nog geen verklaring te ijn, dat de Wet van behoud van Energie wordt gekraakt....
ik zou niet weten hoe je een magneet met een batterij kan vergelijken. Een magneet heeft een stralingsveld omzich heen. Een batterij werkt pas bij een gesloten stroomkring en dan gaan er elektronen bewegen, anders dus dan een magnetisch veld.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:04 schreef Hallulama het volgende:
About Steorn’s Technology
Plus, als reactie op het hierboven gelinkte artikel:
Magnetic Power, Inc. (MPI)
Submitted by Mark Goldes (not verified) on Wed, 2006-08-23 14:58.
Magnetic Power, Inc. (MPI) applauds the challenger! As MPI is also a developer of magnetic devices which deliver electric power without fuel, and without breaking the basic laws of physics. MPI is glad to see that Steorn’s challenge is being taken seriously by the scientific community. Our own laboratory results confirm that machines of this type are possible.
In the urgent need for breakthrough energy systems, we hope the challenge will, as Steorn says, enable them to take less than the projected “five to seven years for the world to accept the possibility of superseding existing energy technology with magnetic systems.”
Success by the Irish Group will take the mystery out of fuel-free magnetic systems that can operate around the clock. This will speed the ability of Magnetic Power Modules™ to attract the financial resources needed to commercialize these systems as rapidly as is humanly possible, in order to meet the environmental chaos threatened by global warming.
See our website: www.magneticpowerinc.com for more information.
Nogmaals mijn vraag, kan je een magneet ook niet als een soort batterij zien?
Natuurlijke magneten nemen vaak iets in kracht af. Je kan magneten maken, dit kost erg veel energie en je haalt altijd minder energie er weer uit. Daarbij is nooit de WvbvE gekraakt...quote:Maar dan, magneten blijven toch niet altijd magnetisch en moeten om de zoveel tijd gemagnetiseerd worden? Hoeveel energie kost dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |