ik had het ook vroeg. Kon niet van de stress komen, want ik kreeg het voor het eerst op vakantie... Bij mij bleek het een volle blaas te zijn, waarmee ik te lang rondliep, en dat prikkelde dan de baarmoeder. Ik geloof dat PM girl laatst een handig lijstje postte, wanneer je moet oppassen met harde buiken. Voornamelijk als je stress hebt, is het niet goed, geloof ik. Maar het kan ook niet direct kwaad hoor...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:44 schreef Andrea001 het volgende:
Nou ik ben ook erg benieuwd Kozakken.... (tromtromtrom)
Dames, nog een vraagje... Vanmorgen een harde buik gehad, was vrij hevig, deed gewoon zeer en was (uiteraard) keihard... Kan dat kwaad? Ik ben (nog maar) 18,4 weken zwanger... Maak me beetje zorgen.![]()
euhm, dat weet ik niet precies meerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:29 schreef beefcake het volgende:
Kost ouderlijk gezag ook niets? Moet je er ook geen uit(t)reksels voor hebben ofzo?
Ja.....Nee.......weet niet.....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:04 schreef PPL het volgende:
Kozakken bevallen?
Begrijp ik dat nu goed ?
Vergeet de geboorteakte niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:24 schreef Rottdog het volgende:
Aanvraag papieren ouderlijk gezag zijn te downloaden, 2 uitreksels burgelijke stand ouders die betaal je + de erkenningspapieren en je levert het zaakkie in bij de rechtbank en voila that's it.
Probeer eens Nux Vomica, dat is een homeopatisch middel. Wel even nakijken of je het mag hebben in de zwangerschap maar volgens mij is dat geen probleem.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:32 schreef chacama het volgende:
Wie heeft er nog tips tegen obstipatie.....
Hi Chacamaquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:32 schreef chacama het volgende:
Wie heeft er nog tips tegen obstipatie.....
Ik drink / eet activia
Ik drink 1-2 liter vocht per dag
Ik neem voldoende vezels tot me
Ik neem zo weinig mogelijk stoppend-eten en zo veel mogelijk afvloeiend (pruimen en zo)
Ik heb al zooi van de huisarts.
Probleem...... maar 1 keer in de 2-3 dagen kunnen en dan kanonskogels eruit moeten persen. Het is een goede oefening om gericht te persen, maar toch niet echt de bedoeling. Dus alle tips zijn welkom.
Ik zat gisteren een Wij jonge ouders te lezen en daar stond in dat je o.a. artisjokken capsules kan slikken tegen opstipatiequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:14 schreef Misticle_lightning het volgende:
[..]
Hi Chacama
Veel water drinken helpt, en constipatie hoort er nu eenmaal bij, dat gaat later weer over als je verder bent in je zwangerschap.
Gewoon veel water blijven drinken, dat is belangrijk.
En wedden dat ie ook nog heel stoer en geruststellend tegen Kozakken gezegd heeft dat ie gepost heeft?quote:
hi Yppy,quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:31 schreef YPPY het volgende:
Gelukkig maar dat het positief was bij de gyn PM-girl.
Dat is een flink lagere bloeddruk. Kan het niet zijn dat hij de vorige keer 'toevallig' wat hoger was en nu dus weer normaal? Wat voor onderzoek gaan ze doen in het ziekenhuis? Ik moet me een beetje voorbereiden, ik zal donderdag vast iets soortgelijks te horen krijgen.
Alleen als ik ook magquote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:11 schreef ik80 het volgende:
Mag ik ook zo'n snelle bevalling straks?
Gefeliciteerd met de kleine!
Waarom denkt iedereen toch dat een maand 4 weken heeftquote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:16 schreef Baloetjuh het volgende:
[..]
Alleen als ik ook mag![]()
Even een vraagje ik ben in de war...
Ik blijf rekenen in weken, en dan vraagt iedereen hoeveel maanden is dat?
Maar ik ben steeds in de war...
Met 20 weken dacht ik ook.. ohw nu ben ik 5 maanden...
Maar het was 4,5...
Ik ben nu 28 weken!
Hellup!!![]()
Het stomme is, ik weet dat een maand geen 4 weken heeft...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:22 schreef Tan het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen toch dat een maand 4 weken heeft
Een maand heeft vier weken en een paar dagen (op februari na). Zo kom je dus ook aan die berekening. Met 28 weken ben je zes maanden en twee weken.
Lijkt me een goed plan, ik wil wel een Romme in de familie!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:06 schreef Catootje het volgende:
Kozakkengefeliciteerd (en man natuurlijk, en Romme welkom op deze wereld)!!! Kijk zoooo gaattie goed!! Wat een leuke en originele naam!! Romme en Ronja die zaten op een steen...tis net een kinderversje, moeten we die twee later niet koppelen??
Ik haal zelf altijd veel patronen en ideeën van Knitty.com. De dingen uit breiboekjes en dergelijke vind ik zo tuttig en ouderwets, dit zijn allemaal dingen die veel origineler zijn. Nadeel is wel dat je thuis moet zijn in de engelse breitermen.quote:Weet iemand leuke sites voor borduursels en beiewerkjes voor de kleine? Ik zit helemaal niet in die wereld maar mijn moeder wil graag voor de tweede iets knutselen op dat gebied...
en als ik 1x in de week vis met patat eet. Krijg ik dan gewoon een gemiddeld kind????quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:29 schreef poemojn het volgende:
vandaag in de krant:Patatetende moeders krijgen houterige baby's
quote:en als ik 1x in de week vis met patat eet. Krijg ik dan gewoon een gemiddeld kind????
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:29 schreef poemojn het volgende:
Gelukkig maar, ik was al bang dat ik straks niks meer mag etenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:13 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik heb me suf gegeten aan patat en andere vette dingen toen ik zwanger was en Kai is hyperflexibel
![]()
Niets eten....als je dat maar uit je hoofd laatquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Gelukkig maar, ik was al bang dat ik straks niks meer mag eten![]()
Hihi, bij de oudste dronk ik serieus pakjes slagroom leeg en hij is hyperflexibel tot aan zondagsarmpjes aan toe.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:29 schreef poemojn het volgende:
Xanthe is wel vaker uit beeld verdwenen naar een akkefietje dus ze zal spoedig wel weer boven water komen denk ik.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:43 schreef chacama het volgende:
Had iemand nog geprobeerd om contact op te nemen met Xanthe. Ik mis haar wel in dit topic. Heb even vluchtig bij P&R gekeken. Snap wel dat ze niet happig is om nog te posten. Maar hoop dat wij zwangere mutsen daar doorheen kunnen prikken en elkaar in deze dikke buikenfase kunnen steunen...
Xanthe mocht je lurken een dikke, want je bent en blijft zwanger en wat mij betreft heel erg welkom hier.....
Nee, die zijn kiwigroen en niet olijfgroen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:26 schreef Catootje het volgende:
bass-miss, misschien heeft www.rainbowbabies.nl wel wat!
oww, demmit mijn ha is er morgen pas weer en dan gaan we net een paar dagen weg.....(niet dat dat kan hoor met zo'n zere pruim)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:26 schreef Saffier het volgende:
Ik dacht het niet Catootje, even langs de HA met je potje, niet mee wachten hoor!
Wat zijn zondagsarmpjesquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hihi, bij de oudste dronk ik serieus pakjes slagroom leeg en hij is hyperflexibel tot aan zondagsarmpjes aan toe.
zondagsarmpjes, die term is ontstaan doordat drukwerkende vaders in het weekeinde lekker met hun kids gaan dollen en ze dan leuk aan de armen optrekt en zo, waardoor ze uit de kom schieten.....quote:
Ik sluit me hier volkomen bij aan. 't Kan me niet eens wat schelen dat hele R&Pquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:43 schreef chacama het volgende:
@max....de uitzondering die de regel bevestigd??
Had iemand nog geprobeerd om contact op te nemen met Xanthe. Ik mis haar wel in dit topic. Heb even vluchtig bij P&R gekeken. Snap wel dat ze niet happig is om nog te posten. Maar hoop dat wij zwangere mutsen daar doorheen kunnen prikken en elkaar in deze dikke buikenfase kunnen steunen...
Xanthe mocht je lurken een dikke, want je bent en blijft zwanger en wat mij betreft heel erg welkom hier.....
Ja klopt, daar heb ik iig al zwarte, bruine en oranje sokjes gevonden. Alleen jammer dat ze meestal per twee of drie paar te koop zijn en dan met een andere kleur die ik niet wil.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:32 schreef Luchtbel het volgende:
Heb je geen H&M in de buurt Bass-Miss? Volgens mij verkopen zij die kleur meestal wel op de kleine jongetjes afdeling. Sowieso in de winter.
Oranje, rood en nogw at meer heb ik ook voor je hoor, als je wil. ( heb je mijn post even hier boven gelezen ? )quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:47 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja klopt, daar heb ik iig al zwarte, bruine en oranje sokjes gevonden. Alleen jammer dat ze meestal per twee of drie paar te koop zijn en dan met een andere kleur die ik niet wil.
Ik zal daar af en toe eens moeten binnenspringen want tot nu toe waren er telkens honderd paar wit/roze/blauw setjes en eentje met een kleur die bij mijn kleertjes past... Blijkbaar ben ik niet de enige die ze zoekt...
ik heb het betreffende topic net ook bekeken maar werd gewoon misselijk van het 'lekker met z'n allen de TS de grond in stampen' sfeertje. bah.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:13 schreef Rottdog het volgende:
Xanthe is wel vaker uit beeld verdwenen naar een akkefietje dus ze zal spoedig wel weer boven water komen denk ik.
Dit klopt toch ook niet? Ik dacht altijd dat die 9 maanden niet kloppen, 40 weken is ca. 9 1/2 maand...Mja, ik hou het ook maar bij weken, men rekent maar om!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:34 schreef poemojn het volgende:
Baloetjuh, kun je niet naar je uitgerekende datum kijken om te rekenen? Ik ben 16-12 uitgerekend, dus 9 mnd zwanger dan. 16-11 8 maanden, 16-10 7 maanden, 16-9 6 maanden, enz.
Jij dus 9-11 9 maanden, 9-10 8 mnd, 9-9 7 mnd, 9-8 6 mnd dus nu 16-8 ruim 6 mnd zwanger
Erg lief van je.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:49 schreef Githa het volgende:
[..]
Oranje, rood en nogw at meer heb ik ook voor je hoor, als je wil. ( heb je mijn post even hier boven gelezen ? )
Anyway je mag ze zo hebben, laat maar weten![]()
Ohw, en bij de wibra hebben ze vaak nog wel leuke kleur sokjes liggen, en tot nu toe vind ik die nog het beste van kwaliteit ook ( met aantrekken enzo)
Ik heb de indruk dat de Hema bij jullie veel meer te bieden heeft dan die in België.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:57 schreef bixister het volgende:
9 mnd = 39 weken.
hema heeft ook wel van die olijfkleurige sokjes volgens mij. en anders de H&M.
TVP!!! (onee, dat hoefde al niet meer)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:01 schreef YPPY het volgende:
Vraagje, hoe vertel je tactisch aan je moeder dat je het niet gaat trekken als ze de dagen na de bevalling in huis rond komt lopen? En dan niet even, maar bijna de hele dag?
Nouja, Jordy gaat ze niet meer passen....dus liever dat iemand er nog wat aan heeft. Als je ze wil moet je me maar ff mailen voor je adres, dan komen ze jou kant op.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:01 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Erg lief van je.
Als je dat ziet zitten mag je ze natuurlijk steeds opsturen. Ik wil er gerust ook wel iets voor geven.
Is alleen moeilijk om te weten of het wel juist die kleuren zijn die ik zoek en zou jammer zijn dat je die moeite voor niks doet.![]()
Dat je daarvoor een kraamverzorgster hebt en aan de nieuwe situatie wilt wennen met zijn 3-en.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:01 schreef YPPY het volgende:
Vraagje, hoe vertel je tactisch aan je moeder dat je het niet gaat trekken als ze de dagen na de bevalling in huis rond komt lopen? En dan niet even, maar bijna de hele dag?
Over overenthousiaste oma's gesproken, mij moeder kwam gisteren met een hele doos babykleertjes op de proppen die ze in de loop van de afgelopen 4 jaar in allerlei uitverkopen bijelkaar had gekocht. Niet allemaal onze smaak en ik voelde me nogal voorbij gestreefd omdat ik zelf nog geen enkel babykleertje heb gekocht. Aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk omdat zij ook zolang heeft moeten wachten om oma te mogen wordenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:20 schreef linda856763 het volgende:
Moeders![]()
![]()
over 25-30 jaar zijn wij misschien ook van die overenthousiaste a.s. oma's, die helemaal vergeten zijn hoe we er vroeger over dachten....
Zijn wij toevallig zussen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:26 schreef YPPY het volgende:
Bixis, ze gaat niet op vakantie, maar heeft bijna al haar dagen opgenomen na mijn uitgerekende datum. Als het later wordt (of eerder was geworden) had ze al met collega's afgesproken dat haar diensten overgenomen zouden worden, zodat ze toch hiernaartoe kon komen. Die vinden het allemaal prachtig (eerste oma enz.).
Ze is bijna een uur onderweg om hier te komen, dus ze wil niet voor 'even' op en neer. Ik vind het zo moeilijk om aan te kaarten, ze voelt zich snel aangevallen en dan ben ik ondankbaar. Tegen mijn schoonmoeder heb ik wel gewoon gezegd dat ik het eerst probeer met de kraamhulp en als extra hulp nodig is, dat ik dat dan laat weten. Maar bij mijn moeder moet ik het op een weegschaaltje leggen en dan hopen dat het goed uitvalt. En dat met de extra hormonen nu.![]()
Voor zover ik weet heeft mijn zusje nog geen kind, maar je weet nooit wat ze stiekem uitspookt natuurlijk.quote:
Yeah... feestjequote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:52 schreef YPPY het volgende:
[..]
De rest komt daarna maar een keertje.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:50 schreef LittleWoodstock het volgende:
19 augustus nadert met rasse schreden, dus in navolging van grote zus Maria-lief 2 jaar geleden (0800-APIE), wordt m.i.v. vandaag wederom een hotline ingesteld! Dus:
Bent u het wachten op Wolfje meer dan beu?
Kunt u uw nieuwsgierigheid niet meer bedwingen?
oftewel:
Wie graag wil dat Wolfje gauw komt buitenspelen?
Bel gratis!
0800-WOLFJE
Een voorspoedige bewolfing..eh...bevalling gewenst, Sugar!
dit nummer wordt mede mogelijk gemaakt door vereniging WWW (Wij Willen Wolfje)
Niemand... Ik zelf zal dat moeten doen, of misschienquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:34 schreef chacama het volgende:
@ linda........ en wie van die personen stelt FOK! op de hoogte???????????
Er zijn vast genoeg gegadigden die op een sms'je willen wachten hier.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:06 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Niemand... Ik zelf zal dat moeten doen, of misschienals ik hem heel lief aankijk. (of iemand moet even sms-buddy willen zijn) Je dacht toch niet dat ik wil dat bijvoorbeeld mijn moeder even mijn postgeschiedenis gaat bekijken...
![]()
Je mag mij wel sms-en hoor!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:06 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Niemand... Ik zelf zal dat moeten doen, of misschienals ik hem heel lief aankijk. (of iemand moet even sms-buddy willen zijn) Je dacht toch niet dat ik wil dat bijvoorbeeld mijn moeder even mijn postgeschiedenis gaat bekijken...
![]()
Little-Woodstockquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:50 schreef LittleWoodstock het volgende:
19 augustus nadert met rasse schreden, dus in navolging van grote zus Maria-lief 2 jaar geleden (0800-APIE), wordt m.i.v. vandaag wederom een hotline ingesteld! Dus:
Bent u het wachten op Wolfje meer dan beu?
Kunt u uw nieuwsgierigheid niet meer bedwingen?
oftewel:
Wie graag wil dat Wolfje gauw komt buitenspelen?
Bel gratis!
0800-WOLFJE
Een voorspoedige bewolfing..eh...bevalling gewenst, Sugar!
dit nummer wordt mede mogelijk gemaakt door vereniging WWW (Wij Willen Wolfje)
Ja dat was dus het probleem, ik wilde ze toen al posten maar de scanner doet ut niet...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:31 schreef sjak het volgende:
Baloetjuh, waar blijven de echo's? Beloofd is beloofd!
Das een hele goeie!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:34 schreef poemojn het volgende:
Baloetjuh, kun je niet naar je uitgerekende datum kijken om te rekenen? Ik ben 16-12 uitgerekend, dus 9 mnd zwanger dan. 16-11 8 maanden, 16-10 7 maanden, 16-9 6 maanden, enz.
Jij dus 9-11 9 maanden, 9-10 8 mnd, 9-9 7 mnd, 9-8 6 mnd dus nu 16-8 ruim 6 mnd zwanger
Nu in de aanbieding bij zeeman!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Zijn jullie ook zo moeilijk met kleertjes? Ik heb een olijfgroen pakje met bijpassend mutsje en nu moet en zal ik daar bijpassende kousjes bij hebben. Welke natuurlijk weer voornamelijk te vinden zijn in roze/wit/blauw...![]()
Heel graag gedaan!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:09 schreef Sugar het volgende:
[..]
Little-Woodstock![]()
Je had echt werkelijk mijn gezicht moeten zien toen ik je post las.Heel langzaam ontstond er een glimlach, ik voelde die gewoon komen, echt!
En toen hardop lachen, toen waterige oogjes en blozen.
Wat is het lief en leuk en ontroerend als iemand (jij!) zoiets post voor je. Thanks beeb.![]()
![]()
![]()
ja echt welquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:37 schreef Neuk het volgende:
Popples gefeliciteerd met je meisjeLeuk he? Te weten wat het wordt?
ML! Succes!!!![]()
Nog meer goed nieuws?
Hoezo nog een dagje down?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:40 schreef Popples het volgende:
. zo nu nog even slapen en morgen nog een dagje down en dan mag ik gaan genieten van mijn zwangerschap![]()
Je moet alleen de gehaktballetjes eten hoor, laat in het vervolg de stoel en de prulletjes maar staan!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:47 schreef PM-girl het volgende:
Een lekkere stoel voor de babykamer, wat prulletjes en gehaktballetjes gegeten.
quote:bron op OOL
Er is in 2000 een goed opgezet prospectief onderzoek gedaan waarbij in week 37 door de gynaecologen besloten werd of het zinvol was om een vaginale stuitbevalling te proberen, of dat het beter was om de baby direct (nou ja, niet bij 37 weken, maar wat later) met een keizersnede te halen. Uit dit onderzoek blijkt dat van de kinderen waarbij besloten werd een keizersnede toe te passen 4 van de 1000 kinderen overleden. Dat heeft overigens niet zozeer te maken met het risico van de keizersnede, maar met het feit dat er aan het einde van een zwangerschap altijd kinderen in de baarmoeder overlijden. In de groep waarbij een vaginale bevalling werd geprobeerd (het is dus niet zo dat al die kinderen uiteindelijk ook vaginaal werden geboren, omdat het regelmatig voorkomt dat een vaginale bevalling alsnog in een keizersnede eindigt) waren dat 51 kinderen van de 1000 (als je dan het risico van het kind om tijdens de laatste weken van de zwangerschap te overlijden daarvan aftrekt, gingen er dus van de 1000 kinderen 47 kinderen meer dood bij een vaginale (proef)bevalling). Het risico voor het kind om te overlijden tijdens een vaginale bevalling is dus aanzienlijk vergroot, hoewel de kans dat het kind uiteindelijk levend ter wereld komt uiteraard nog steeds groter is (bijna 95%). Je kan deze cijfers en de toelichting daarop door de NVOG - Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie - nalezen op www.nvog.nl onder richtlijnen, dan weer richtlijnen en nr. 7 stuitbevalling. Een kleine persoonlijke mening over de mening van het NVOG dat het niet helemaal zeker is dat deze cijfers ook voor Nederland gelden - er zijn geen aanwijzingen dat dat niet zo is, en ik weet dat daar hardnekkig naar is gezocht.
Terecht hebben een aantal vrouwen erop gewezen dat een keizersnede voor dit kind wellicht wel veiliger is, maar voor een volgend kind meer risico met zich brengt. Dat komt omdat er een - kleine - kans is dat de baarmoeder scheurt tijdens de weeen. Hoewel ook dit risico vrijwel wegvalt als je bij een volgende zwangerschap weer voor een primaire keizersnede kiest, is er als je het dan wel vaginaal wilt proberen (en het kind goed ligt) een kans van 1 op de 1000 dat het kind dan tijdens de bevalling komt te overlijden als gevolg van een uterusruptuur - aanzienlijk minder dus dan die 51 nu. Je kan dit overigens aardig lezen in (de Nederlandse samenvatting van) het proefschrift van Kwee van 11 oktober 2005, te vinden op www.nvog.nl onder wetenschap, proefschriften en dan even scrollen naar die datum).
Ik héb een ADHD-er (officieel is hij hyperactief icm autisme) en die was echt niet drukker in de buik E.T. Ik dacht bij de tweede zelf ook van "hallelujah, daar komt nog zo'n fladderaap!" want zodra ik ff zat was het disco. Dat bleek dus het makkelijkste rustigste kind van de hele wereld.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:32 schreef E.T. het volgende:
hoe zat dat ook alweer met gedrag in de buik en daarbuiten?
volgens mij ga ik dan nu een ADHD-kind krijgen ofzo (en dat terwijl Saskia zo rustig is).. Dit kindje is zo vreselijk actief in m'n buik.. Is het niet dat het aan 't springen is (of schoppen of weetikveelwat), dan is het wel omdat 't de baarmoederwand minitieus onderzoekt
Volgens mij wordt dit echt een wildebras vergeleken met Saskia
zeg, wat zit jij nou te miepen over andermans baby? ga zelf eens barenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:24 schreef Sugar het volgende:
Yppy, man, 't is jouw dag! Kom op met die baby!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |