Erg vreemd om een bewering te maken zonder onderbouwing en verlangen dat anderen dat gaan weerleggen. Wetenschappelijk is er nog geen goed bewijs gevonden dat homofilie een genetisch afwijking is (er is zelf geen bewijs wat iemand homofiel maakt) en de meeste onderzoeken worden ook eens gedaan door mensen die bij voorbaat al bevooroordeeld zijn (anti-gays of gays).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:
Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenetisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar

Al die onzin verhaaltjes die ik hier lees. We weten het jullie vinden homo's geweldig en doen er alles aan om datagene wat krom is recht te praten. Laten we in een kringetje gaan zitten en met z'n allen roepen "kon ik maar een homo zijn, leven de homo's". Terwijl in de werkelijkheid homos niet worden gezien als een groot goed, zie pil tegen homoseksualiteit (serieuze reacties aub). Dus laten we allemaal wat realistischer zijn in plaats van dat oeverloos proberen te vertellen homo's zijn normaal. Oh en teknomist wanneer ik spreek over natuur, dan spreek ik over het woordje natuur zoals deze in de christelijke traditie wordt gehanteerd. En aangezien 60% van de bevolking deze christelijke traditie min of meer in acht neemt ...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:25 schreef Darkwolf het volgende:
De natuur maakt geen fouten vriendelijke vriend.
Als de natuur een fout heeft gemaakt, dan is dat wel het scheppen van de tweevoeter.
Gaan we wijzen naar "andere" type mensen dan de "norm", kunnen we net zo goed wat grootschaliger kijken en dan zie je dat de hele mensheid een grote afwijking is wat dat betreft.
Een homo heeft niks teveel en niks te weinig.
En die excuses dat het een afwijking is omdat de homo's o.a natuurlijk niet kunnen voortplanten?
Please zeg...
Ik ben 24 en weet nu al dat ik per definitie geen kinderen wil.
Mensen lachen mij uit en zeggen "wacht maar tot later jongen!"
Nou die kan ik dus wel afschieten.
Ben ik dan ook een afwijking van de samenleving, omdat ik niet wil trouwen?
Een foutje van de natuur, omdat ik geen kinderen wil?
![]()

Weet je nog wat er op de zijkant van de gulden stondt? Daar is je antwoord.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:56 schreef Liewec het volgende:
En 'christelijke traditie'... Christendom is ook maar één van de vele theorieën in religieland, waarom zou je daar van uitgaan?

Door het geloof erbij te halen, sla je de hele dicussie dood. Ja, we weten dat reli's vaak niet houden van homo's. Niets nieuws, maar homo's (bij mens en dier) waren er lang voordat God werd bedacht, en ze zullen er ook nog wel zijn nadat de laatste religie vergeten is, al zal dat nog wel even duren.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:42 schreef -Angelus- het volgende:
Al die onzin verhaaltjes die ik hier lees. We weten het jullie vinden homo's geweldig en doen er alles aan om datagene wat krom is recht te praten. Laten we in een kringetje gaan zitten en met z'n allen roepen "kon ik maar een homo zijn, leven de homo's". Terwijl in de werkelijkheid homos niet worden gezien als een groot goed, zie pil tegen homoseksualiteit (serieuze reacties aub). Dus laten we allemaal wat realistischer zijn in plaats van dat oeverloos proberen te vertellen homo's zijn normaal. Oh en teknomist wanneer ik spreek over natuur, dan spreek ik over het woordje natuur zoals deze in de christelijke traditie wordt gehanteerd. En aangezien 60% van de bevolking deze christelijke traditie min of meer in acht neemt ....

En dan 'stondt' ook met 'dt' spellen!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:58 schreef -Angelus- het volgende:
Weet je nog wat er op de zijkant van de gulden stondt? Daar is je antwoord.

Wist je dat dit eigenlijk best vreemd is. Normaal gesproken wordt alles bedekt met de mantel der liefde dat het een 'geschenk van God' is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:00 schreef Plofkip het volgende:
[..]
Door het geloof erbij te halen, sla je de hele dicussie dood. Ja, we weten dat reli's vaak niet houden van homo's. Niets nieuws, maar homo's (bij mens en dier) waren er lang voordat God werd bedacht, en ze zullen er ook nog wel zijn nadat de laatste religie vergeten is, al zal dat nog wel even duren.

Ik heb een hekel aan mensen die op ene forum taalfouten gaan zitten verbeteren en vervolgens hier een gevoel van superioriteit aan overhouden. Laat je zelf nakijken gast.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:28 schreef DennisMoore het volgende:
En dan 'stondt' ook met 'dt' spellen!.
Laat me raden, dyslectisch? Genetisch foutje van de natuur?.
Verder heb ik een hekel aan mensen die de christelijke achtergrond van Nederland verloochenen.quote:Mensen die met religieuze argumenten komen, disqualificeren zich meteen in deze 'discussie'..

Mensen die veel taalfouten maken, zijn vaak lager opgeleid, en hebben vaker een lagere intelligentie. Dit heeft zijn weerslag op het niveau van de argumenten die ze aandragen in een discussie en op hun wijze van discussiëren. Laat ik zeggen dat het me niets verbaast wanneer zo iemand dan ook nog religieus blijkt te zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:36 schreef -Angelus- het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die op ene forum taalfouten gaan zitten verbeteren en vervolgens hier een gevoel van superioriteit aan overhouden. Laat je zelf nakijken gast.
Ja, ik ook. Maar wat heeft dat met deze discussie te maken?quote:Verder heb ik een hekel aan mensen die de christelijke achtergrond van Nederland verloochenen.
Oh, ik snap het al. Omdat je argumenten niet kunt weerleggen, probeer je de integriteit van een discussietegenstander in twijfel te trekken? Deze truc kennen we geloof ik als de 'ad hominem'.quote:Oh, vergeten. Je bent zeker homo DennisMoore?

Achja, christenen die anti-homo zijn, hebben zich nooit verdiept in de grondteksten en leunen volledig op bepaalde 'gekleurde' vertalingen. Bovendien lukt het ze niet om van deze 'zonde' een morele component aan te wijzen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:29 schreef Skinkie het volgende:
Wist je dat dit eigenlijk best vreemd is. Normaal gesproken wordt alles bedekt met de mantel der liefde dat het een 'geschenk van God' is.

Je acht jezelf nog al erg slim is het niet? Ook al hoef ik niets te bewijzen tegen over jouw ... over een half jaar begin ik aan m'n master. Bovendien is je stelling nog eens belachelijk hogere opleidingen gaan meestal niet om wie het best de Nederlandse taal beheerst stumperd.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:47 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die veel taalfouten maken, zijn vaak lager opgeleid, en hebben vaker een lagere intelligentie. Dit heeft zijn weerslag op het niveau van de argumenten die ze aandragen in een discussie en op hun wijze van discussiëren. Laat ik zeggen dat het me niets verbaast wanneer zo iemand dan ook nog religieus blijkt te zijn..

Wie zegt dat ik naar de kerk ga? Je stelling klopt dus al niet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:57 schreef AntonDingeman het volgende:
"-Angelus- is een ziekte. Hij is anders dan de anderen, want hij gaat naar de kerk."
Dat klinkt toch ook niet leuk?

Maar je begrijpt m'n punt wel?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:00 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik naar de kerk ga? Je stelling klopt dus al niet.

Jammer voor jouw dat het overgrote deel van de wereldbevolking het met mij eens is. En homo's ziet als een foutje van de natuur ... en sommige gaan vervolgens nog iets verder. Maar goed alle homo's van Fok willen graag horen hoe normaal ze zijn. Goed je bent gelijk aan al de heteros ... zo wat zeg je afkeuring nee joh tolerantie heet zoiets.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:03 schreef Plofkip het volgende:
'Angelus', zie je waar je veroordelende, zelfvoldane bijdragen toe leiden? Waardeloos geouwehoer en ruzie. Je kan er bij dit soort topics altijd op wachten, maar dit keer is het JOU gelukt. Proficiat, of moet ik zeggen: amen?

Alsjeblieft... denk je dat het mijn bedoeling is om hetzelfde te zijn als alle hetero's? Ik ben gewoon homo. Een beetje anders dus. Tenzij jij zwart haar hebt ben jij ook anders dan de meeste mensen. Of is het ook jouw grootste wens om zwart haar te hebben?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:13 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Jammer voor jouw dat het overgrote deel van de wereldbevolking het met mij eens is. En homo's ziet als een foutje van de natuur ... en sommige gaan vervolgens nog iets verder. Maar goed alle homo's van Fok willen graag horen hoe normaal ze zijn. Goed je bent gelijk aan al de heteros ... zo wat zeg je afkeuring nee joh tolerantie heet zoiets.

Maar het maakt dus niet uit of ze daadwerkelijk een foutje van de natuur zijn, maar het maakt alleen uit wat het merendeel denkt?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:13 schreef -Angelus- het volgende:
Jammer voor jouw dat het overgrote deel van de wereldbevolking het met mij eens is. En homo's ziet als een foutje van de natuur ... en sommige gaan vervolgens nog iets verder. Maar goed alle homo's van Fok willen graag horen hoe normaal ze zijn. Goed je bent gelijk aan al de heteros ... zo wat zeg je afkeuring nee joh tolerantie heet zoiets.

Met andere woorden: Toen Jezus zijn kerk nog 12 man groot was, waren ze "foutjes van de natuur".quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar het maakt dus niet uit of ze daadwerkelijk een foutje van de natuur zijn, maar het maakt alleen uit wat het merendeel denkt?

Maar er wordt ook aangenomen dat mensen met een slechte jeugd of bijvoorbeeld met 2 grotere broers een grotere kans hebben om homo te worden. Is het dan niet meer psychologisch?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:
Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenetisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar

Ja, in dit geval is denken genoeg. Dus dat gezeur en gezwaai met de evolutietheorie is leuk maar slaat nergens op. Wat de meerderheid denkt is van belang, vraag het maar aan deze pil tegen homoseksualiteit (serieuze reacties aub).quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:22 schreef speknek het volgende:
Maar het maakt dus niet uit of ze daadwerkelijk een foutje van de natuur zijn, maar het maakt alleen uit wat het merendeel denkt?

Een tijdje geleden dacht de meerderheid in Duitsland nog dat Joden een inferieur ras waren.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:36 schreef -Angelus- het volgende:
Ja, in dit geval is denken genoeg. Dus dat gezeur en gezwaai met de evolutietheorie is leuk maar slaat nergens op. Wat de meerderheid denkt is van belang, vraag het maar aan deze pil tegen homoseksualiteit (serieuze reacties aub).

Jij vindt het echt van belang wat de meeste mensen denken hè? Wat boeit je daar zo aan als ik vragen mag? Of denk dat je dat wat de meeste mensen denken ook wáár is? Ik mag het toch niet voor je hopen, want dan wordt het tijd om je leergeld terug te vragen. Dat wetenschap je niet interesseert is wel duidelijk, maar heb je ook niks bij geschiedenis geleerd?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:36 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Ja, in dit geval is denken genoeg. Dus dat gezeur en gezwaai met de evolutietheorie is leuk maar slaat nergens op. Wat de meerderheid denkt is van belang, vraag het maar aan deze pil tegen homoseksualiteit (serieuze reacties aub).

Ik denk niet dat het genetisch is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:

Als er echt een causaal verband is tussen een slechte jeugd en homofilie dan neigt die vorm van homofilie naar een psychische stoornis. De vraag is: kan je daar dan ook van genezen met de juiste therapie?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:36 schreef vruitig het volgende:
[..]
Maar er wordt ook aangenomen dat mensen met een slechte jeugd of bijvoorbeeld met 2 grotere broers een grotere kans hebben om homo te worden. Is het dan niet meer psychologisch?

Wat de meerderheid denkt is niet onbelangrijk dat is een betere bewoording. De meerderheid heeft invloed op je. Kijk alleen eens naar al de PvdA zeurders in het subforum politiek, zij voelen op dit moment de mening van de meerderheid als een zware last.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:45 schreef Plofkip het volgende:
Jij vindt het echt van belang wat de meeste mensen denken hè?
Eerlijk gezegd weinig ... dit wil echter niet zeggen dat, zoals de overgrote meerderheid hier doet, je het gelijk maar moet bestempelen als normaal.quote:Wat boeit je daar zo aan als ik vragen mag?
quote:Of denk dat je dat wat de meeste mensen denken ook wáár is?

Jeuj, gaan we weer. Dus jij zou het ook normaal vinden dat we mongole babytjes bij de geboorte maar gelijk vermoorden? Doen ratten immers ook. Jij vindt het ook normaal dat je na de sex je partner opeet? Doen vogelspinnen ook.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:14 schreef Arliator het volgende:
[..]
Bij dieren komt anders ook homofilie voor, dat is meer natuur dan wat de mensheid tegenwoordig is.
En het klopt, het maakt niet uit wat ik denk, voor mij wel, voor jullie niet.

quote:
Ik moet helemaal niks.quote:dat moet je respecteren en niet verloochenen imo.
Ik vind dat veel (niet alle) gelovigen lijden aan een geestesziekte.quote:Homo zijn een ziekte? Ja..
En leg nu eens uit wat de morele component is?quote:net zoals pedofilie, wat over 50 jaar waarschijnlijk net zo geaccepteerd wordt als homofilie nu

Ik maak zelf wel uit waar ik mijn lul in steek, zolang het geen kind, hond of wijnfles is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:05 schreef Tarabass het volgende:
Kortom, dat het bij andere diersoorten gebeurt wil nog niet zeggen dat het ook voor ons geldt. Als dieren zulke trekken hebben dan zijn ze vaak ook gelijk qua geslacht of zijn ze er iig op gebouwd het normaal te kunnen uitvoeren. Wij niet. Wij zijn geschapen met een perfect stukje gereedschap die perfect in elkaar passen, dat moet je respecteren en niet verloochenen imo. Homo zijn een ziekte? Ja..

Fijn voor je ... ga maar lekker homo (foutje van de natuur) zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:11 schreef Ringo het volgende:
Ik vind het christendom ook een ziekte. En God is een abces in je hoofd.

Een meerderheid van de bevolking heeft dus geen problemen met homoseksualiteit.quote:Uit een onderzoek van ongeveer een jaar geleden:
Resultaten
Uit het onderzoek blijkt dat er een hoge mate van acceptatie is van homoseksualiteit. Aan provocerend gedrag van sommige homoseksuelen zegt een grote groep zich overigens wel te storen. Een overgrote meerderheid is voor het homohuwelijk en voor gelijke rechten. Sinds 1998 is onder de totale bevolking de acceptatie van homoseksualiteit gestegen, zo blijkt uit de MentaliteitsMonitor van Motivaction. Onder de Turkse en Marokkaanse Nederlanders is de acceptatie van homoseksualiteit minder algemeen. Een grote minderheid binnen deze etnische groepen staat negatief tegenover homoseksualiteit. In de grote stad, waar grote concentraties Turkse en Marokkaanse Nederlanders wonen, staat de acceptatie van homoseksualiteit onder druk.
De concrete onderzoeksresultaten zijn als volgt:
Acceptatie van homoseksualiteit
- 83% van de bevolking vindt dat homoseksuele mannen en lesbische vrouwen dezelfde rechten moeten kunnen hebben als een getrouwde man en vrouw
- 80% van de bevolking vindt dat twee mannen of twee vrouwen prima in staat zijn om kinderen op te voeden
- 31% is van mening dat homoseksualiteit een belemmering is voor het krijgen van een goede baan
- 57% van de bevolking geeft aan zich te storen aan uitdagend en provocerend gedrag van sommige homoseksuelen
- 4% zegt afwijzend te zullen reageren als het eigen kind les krijgt van een homoseksueel
- 3% zegt afwijzend te reageren op de komst van homoseksuele buren
- 7% zou afwijzend reageren als een eigen kind homoseksueel blijkt te zijn
- 74% van de bevolking heeft homoseksuelen in de familie- of vriendenkring
- 79% vindt dat het homohuwelijk gehandhaafd moet blijven
- 8% van de bevolking staat negatief tegenover homoseksuelen die hand in hand op straat lopen (ten aanzien van hetero's is dit 3%)
- 36% staat negatief tegenover homoseksuelen die zoenen op straat (ten aanzien van hetero's is dit 25%)
- 89% is (enigszins) bezorgd over agressie tegen homoseksuelen. 1% heeft hier begrip voor.

Is het nou moeilijker, of makkelijker leven als je alles wat niet in je straatje valt als moreel verkeerd bestempeld?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:

Accepteren en het normaal vinden zijn niet twee dingen die gelijk zijn. Ik accepteer homo's, maar dat wil niet zeggen dat ik het normaal vindt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:23 schreef DennisMoore het volgende:
Een meerderheid van de bevolking heeft dus geen problemen met homoseksualiteit.
Wanneer de meerderheid gelijk heeft, is hiermee homoseksualiteit dus 'normaal'..

Neuh, vooral jou eigenlijk. Maar ik accepteer je wel hoor.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:40 schreef -Angelus- het volgende:
Vertel nog even hoe dom je iedereen wel niet vindt.

Ik volg de discussie met veel belangstelling.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:03 schreef Plofkip het volgende:
[...]
'Sizzler', ben je nog wat wijzer geworden van alle reacties??

Foutje van de natuur? En wie is god dan? Een verstandelijk gehandicapte lopendebandmedewerker?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:17 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Fijn voor je ... ga maar lekker homo (foutje van de natuur) zijn.

Genetisch is niet hetzelfde als erfelijk.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:56 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het genetisch is.
Aangezien de meeste homo's geen kinderen hebben (omdat dit een persoon van het ander geslacht vereist) zou het een kwestie van tijd zijn voordat alle homo's 'uitgestorven' zouden zijn.
En aangezien homofilie tegenwoordig groeiender is dan ooit twijfel ik aan jouw theorie.

Als men anderen niet tot last is, maakt het mij niet uit wat die persoon doet. Als de TS vraagt of homofilie een ziekte is geef ik het door jou gequotte antwoord.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:29 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Edit: Vooral reactie op deze post:
[..]
Is het nou moeilijker, of makkelijker leven als je alles wat niet in je straatje valt als moreel verkeerd bestempeld?

1 is niet 2 dus 1 is 3quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:56 schreef MoChe het volgende:
homofilie is niet normaal en dus een ziekte.

Waarom zijn veel mensen met een aangeboren ziekte kinderen van gezonde ouders?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:04 schreef redrum.be het volgende:
GENETISCH??!??
Waarom zijn (bijna) alle homo's en lesbiennes kinderen van hetero ouders?
Born Gay?
http://www.exodus.to/content/view/183/56/
@ Angelus : Je weet toch dat jij enorm klinkt als een grote fout van de natuur.

Zelfs in Nederland heb je die.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
Is er eigenlijk therapie voor homoseksuelen? Ik meen me iets te herinneren van brainwash-cursussen van kerken in de VS. Weet iemand daar meer vanaf?

Ik denk dat het sowieso niet genetisch of erfelijk is. Het is gewoon een kwestie van natuurlijke selectie, niet perse van de genen of andere erfelijkheden. Daar zit natuurlijk een genuanceerd verschil tussen. Natuurlijke selectie zorgt bijv. ook voor lage geboortegolven en/of hoge geboortegolven bij bepaalde diersoorten, al naar gelang er behoefte is aan meer of minder populatie. Hou er rekening mee dat de mens uiteindelijk ook maar een dier is, en dezelfde natuurlijke selectie ook geldt voor ons.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:15 schreef wonderer het volgende:
Genetisch is niet hetzelfde als erfelijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_selectionquote:Op donderdag 17 augustus 2006 07:01 schreef DennisMoore het volgende:
Wie is 'natuurlijke selectie' dan, en waar woont ie? En hoe zorgt ie er dan voor dat er ineens meer van een bepaalde soort geboren worden? En hoe merkt die 'natuurlijke selectie' of er te veel zijn van een bepaalde soort? En hoe bepaalt ie wat 'te veel' is? Te veel auto's op de weg? Te veel mensen bij de bakker?

kikkers worden al naar gelang van vraag en aanbod mannetje of vrouwtje. Zo gek is het concept niet dat het met seksualiteit ook zo werkt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 07:01 schreef DennisMoore het volgende:
Wie is 'natuurlijke selectie' dan, en waar woont ie? En hoe zorgt ie er dan voor dat er ineens meer van een bepaalde soort geboren worden? En hoe merkt die 'natuurlijke selectie' of er te veel zijn van een bepaalde soort? En hoe bepaalt ie wat 'te veel' is? Te veel auto's op de weg? Te veel mensen bij de bakker?

Hoeft niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:58 schreef DennisMoore het volgende:
Hebben bij een eeneiige tweeling beiden dezelfde geaardheid?

http://www.tanya.nl/gaytwins.htmlquote:Is homoseksualiteit erfelijk? Om te ontdekken of seksuele voorkeur genetisch is bepaald, hebben onderzoekers Michael Bailey en Richard Pillard tweelingen onderzocht. Van eeneiige tweelingbroers, had 52% dezelfde (homoseksuele) voorkeur. Van twee-eiige tweelingbroers had 22% dezelfde geaardheid en onder adoptiebroers 11%. Bij eeneiige tweelingzussen was 48% beiden lesbisch en bij twee-eiige tweelingzussen 16% en 6% bij adoptiezussen.

Vaak wel, niet altijd. Zoals het ook wel eens gebeurd dat in 1 familie meerdere broers homofiel zijn...gebeurd niet vaak, maar wel eens zeg maar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:58 schreef DennisMoore het volgende:
Hebben bij een eeneiige tweeling beiden dezelfde geaardheid?

Tja...maar is het echt zo interesant wat het nu is? Het is er gewoon...je kan er lang en breed over discuseren, over denken enz enz, maar het bestaat en het gaat ook niet weg althans niet zomaar Het kan tegen je geloof zijn of niet....maakt ook niet uit...het is er nog steeds.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:12 schreef speknek het volgende:
Het is geen natuurlijke selectie, maar variatie. En als het dan variatie is, dan is het wel genetisch.

En pedofilie, is dat een ziekte?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:

Over pedofilie heb ik meer geluiden gehoord dat deze sexuele voorkeur zich op jonge leeftijd openbaard en een hogere kans heeft als de betrokkene zelf misbruikt is geweest. Dit lijkt me dus een geestelijke aandoening waar in principe geen lichamelijke aandoening aan grondslag hoeft te liggen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:25 schreef Federer-fan het volgende:
En pedofilie, is dat een ziekte?

misschien omdat ze bang zijn dat ze in plaats van de jager nu de prooi kunnen worden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:32 schreef Semisane het volgende:
Ik vind het wel komisch dat zoveel hetero mannen zich zo druk maken om homoseksuelen/homofilie.
Je zou toch bijna zeggen dat de meeste hetero mannen toch maar wat blij met homoseksuele mannen moeten zijn....het levert toch uiteindelijk een stuk minder concurentie op. Ik heb het idd even over homoseksuele mannen, want met homoseksuele vrouwen lijken heteroseksule mannen toch vaak een stuk minder problemen mee te hebben.
Waar komt nou al die frustratie vandaan zou je zeggen?

Ja, en nu het verschil met homofilie?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:46 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Over pedofilie heb ik meer geluiden gehoord dat deze sexuele voorkeur zich op jonge leeftijd openbaard en een hogere kans heeft als de betrokkene zelf misbruikt is geweest. Dit lijkt me dus een geestelijke aandoening waar in principe geen lichamelijke aandoening aan grondslag hoeft te liggen.

Hmmmquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:46 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Over pedofilie heb ik meer geluiden gehoord dat deze sexuele voorkeur zich op jonge leeftijd openbaard en een hogere kans heeft als de betrokkene zelf misbruikt is geweest. Dit lijkt me dus een geestelijke aandoening waar in principe geen lichamelijke aandoening aan grondslag hoeft te liggen.

Intrinsiek is dat er niet. De uiting ervan is natuurlijk heel wat kwalijker.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:59 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ja, en nu het verschil met homofilie?

In principe wel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:45 schreef samjustme het volgende:
Natuurlijk niet dan zou heteroseksualiteit ook als een ziekte beschouwd moeten worden

Geef me de definitie van 'ziekte' dan even...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:45 schreef samjustme het volgende:
Natuurlijk niet dan zou heteroseksualiteit ook als een ziekte beschouwd moeten worden

quote:ziek·te (de ~ (v.), ~n/~s)
1 min of meer ernstige of langdurige stoornis in het functioneren van lichaam of geest

Mag ik met je msnen ik wou altijd met een mongool msnenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:36 schreef R_ON het volgende:
Natuurlijk is het een ziekte; homo's zijn minder dan varkens. Op de brandstapel 1 voor 1.

Interessant. Vertel.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:46 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Over pedofilie heb ik meer geluiden gehoord dat deze sexuele voorkeur zich op jonge leeftijd openbaard

I find that a bit hard to believe...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:59 schreef Erick1985 het volgende:
Ontelbaar zijn de keren dat ik écht VERSCHRIKKELIJK verliefd was op meisjes. En altijd werd ik keihard gekwetst door die k*tsnollen. En rond m'n 17e was ik dat wel zo onbeschrijflijk zat; dat ik wijven voorgoed heb afgezworen. En ik ben gewoon eigenlijk van de één op de andere dag homo geworden. Vond dat eigenlijk wel gek; want die gevoelens had ik echt nog nóóit gehad, laat staan verwacht dat ik ze ooit zou krijgen.

Als je die twee dingen naast elkaar legt, lijkt het gepest worden niet de oorzaak van jouw homofilie..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:59 schreef Erick1985 het volgende:
Mijn homosexualiteit is eigenlijk een soort keuze van me geweest.
En het vreemde van dit alles is; al die psycho's hebben mij nooit eerlijk durven/willen zeggen wat nou de werkelijke reden was om mij altijd maar aan te vallen. Ik weet helaas nog steeds niet wat de rede is geweest van al die jaren pure HEL. Ik ben absoluut niet verwijfd, zie er heel normaal uit, ben erg intelligent (als ik m'n vriendenkring moet geloven hehe), dus dat lijkt mij een normale beschrijving.

Als jij je niet meer laat pijpen, okay?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:23 schreef bolletje_25 het volgende:
Mannetjes hebben een piemeltje, vrouwtjes een vagina. Past precies.
Ga dan niet je leuter in een onnodig klein gat raggen, dat is niet zo bedoeld.

Och, zolang het bij kotsneigingen blijft kan het nog goed hoor.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:26 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als jij je niet meer laat pijpen, okay?
Een mond is daar namelijk niet voor bedoeld..

Mja, er 'kan' zoveel... Maar jouw argument is blijkbaar of het zo 'bedoeld' is. Dus helaas.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:30 schreef bolletje_25 het volgende:
Och, zolang het bij kotsneigingen blijft kan het nog goed hoor.

Das waar. Maar het gaat erom waar je een grens trekt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, er 'kan' zoveel... Maar jouw argument is blijkbaar of het zo 'bedoeld' is. Dus helaas..

Dus het heeft alleen te maken met wat men "vindt" dat wel of niet "bedoeld" is.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:39 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Das waar. Maar het gaat erom waar je een grens trekt.
Je leuter in een dier prallen kan, maar is zoöfilie een ziekte? Blijkbaar wel.
Je leuter in een lijk prallen kan, maar is necrofilie een ziekte? Blijkbaar wel.
Je leuter in andermans achterste prallen kan, maar is homofilie een ziekte? Wie zegt het.
Tja, en gepijpt worden is blijkbaar meer geïntegreerd in onze samenleving. Maar mij hoor je niet klagen.

Puur ethisch idd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:45 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dus het heeft alleen te maken met wat men "vindt" dat wel of niet "bedoeld" is.

Zou je mij misschien kunnen uitleggen waarom je (en velen andere), als het over een onderwerp als homofilie gaat altijd dingen erbij halen als pedofilie, dierenseks, necrofilie ed?quote:

Ik heb er geen last van, zolang ze zich maar niet met mij bemoeien.. Maar er zijn zeker homofoben te vinden die homoseksualiteit als iets kwaads zien dat uitgebannen dient te worden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:00 schreef DennisMoore het volgende:
Ethisch? Ethiek houdt zich bezig met wat goed en kwaad is, met moraal.
Wat is er kwaad aan homoseksualiteit? Wie ondervindt er schade?

Dit is het zo'n beetje. Homofilie is blijkbaar dusdanig geïntegreerd in onze samenleving dat mensen ervan uitgaan dat 2 mannen bij elkaar kunnen horen. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
2 mannen of 2 vrouwen zijn elkaar gelijk, een man/vrouw aan een kind, dier, dode is dit nooit.

Je mist mijn punt een beetje denk ik.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:12 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Dit is het zo'n beetje. Homofilie is blijkbaar dusdanig geïntegreerd in onze samenleving dat mensen ervan uitgaan dat 2 mannen bij elkaar kunnen horen. Niets mis mee.
Maar om het punt van TS erin te betrekken, 'hoort' dit? Is het zo bedoeld dat twee mannen seks hebben of van elkaar houden, of is dat een mutatie (ziekte)?
Mja, het is niet aan mij om daarover te beslissen.. Er zijn mensen die vinden dat het kan, en mensen die vinden dat het niet kan. Dat is met pedofilie en necrofilie ook. Dat is het enige verband dat ik tussen die drie trek. Acceptatie en morele steun vanuit de maatschappij. Geen aanval op homo's dus.

Ik wou dat mensen eens afstapten van het idee dat de natuur een bedoeling heeftquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:12 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Maar om het punt van TS erin te betrekken, 'hoort' dit? Is het zo bedoeld dat twee mannen seks hebben of van elkaar houden, of is dat een mutatie (ziekte)?

Volgens mij missen we elkaars punt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:20 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je mist mijn punt een beetje denk ik.
2 mannen of 2 vrouwen samen zijn gelijkwaardig omdat zij er samen bewust voor kiezen om een leven op te bouwen, seks te hebben met elkaar etc.
Een man of vrouw wat seks heeft met een dier, kan nooit een gelijkwaardige relatie opbouwen met een dier.
Daarbij komt denk ik ook nog eens, dat homofilie niet alleen om de seks gaat, en dat dit bij necrofilie bijv. wel zo is.

Mja, het blijft SEX.. Over de zin van het leven discussieer je maar in TRU of WFL.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wou dat mensen eens afstapten van het idee dat de natuur een bedoeling heeft

quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:59 schreef Erick1985 het volgende:
Mijn homosexualiteit is eigenlijk een soort keuze van me geweest. Ben 21 jaar, en zolang als ik me kan herinneren ben ik áááltijd zwaar gepest en getreiterd. Vanaf groep 1 op de basisschool tot toen ik 15 was; 3e klas Mavo. Ben dat jaar compleet gestopt met werkelijk alles wat met school te maken had. Ik heb vanaf m'n 15e tot en met ongeveer m'n 19e geen enkel sociaal contact gehad met mensen van mijn leeftijd, en leefde zo'n beetje geisoleerd van de sociale wereld op m'n slaapkamer. Ik ben altijd zo verschrikkelijk gepest, geslagen en weet ik veel wat allemaal nog meer. Nooit had ik vrienden, en laat stááááán een vriendinnetje. Never. En het vreemde van dit alles is; al die psycho's hebben mij nooit eerlijk durven/willen zeggen wat nou de werkelijke reden was om mij altijd maar aan te vallen. Ik weet helaas nog steeds niet wat de rede is geweest van al die jaren pure HEL. Ik ben absoluut niet verwijfd, zie er heel normaal uit, ben erg intelligent (als ik m'n vriendenkring moet geloven hehe), dus dat lijkt mij een normale beschrijving.
Ontelbaar zijn de keren dat ik écht VERSCHRIKKELIJK verliefd was op meisjes. En altijd werd ik keihard gekwetst door die k*tsnollen. En rond m'n 17e was ik dat wel zo onbeschrijflijk zat; dat ik wijven voorgoed heb afgezworen. En ik ben gewoon eigenlijk van de één op de andere dag homo geworden. Vond dat eigenlijk wel gek; want die gevoelens had ik echt nog nóóit gehad, laat staan verwacht dat ik ze ooit zou krijgen.
En nu ben ik 21, woon sinds een tijd heerlijk op mezelf in m'n apartementje in downtown Amsterdam. Ik heb een goeie baan, en EINDELIJK sinds ik hier woon een fantastische, geweldige club leuke vrienden. Mensen van kwaliteit. Eindelijk gelukkig

maar sorry het klinkt raar homoseksualiteit is geen keuze. Ik ken zat vrouwen maar ik wil met geen van hun naar bed en er zitten knappe dames tussen dusquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:59 schreef Erick1985 het volgende:
Mijn homosexualiteit is eigenlijk een soort keuze van me geweest. Ben 21 jaar, en zolang als ik me kan herinneren ben ik áááltijd zwaar gepest en getreiterd. Vanaf groep 1 op de basisschool tot toen ik 15 was; 3e klas Mavo. Ben dat jaar compleet gestopt met werkelijk alles wat met school te maken had. Ik heb vanaf m'n 15e tot en met ongeveer m'n 19e geen enkel sociaal contact gehad met mensen van mijn leeftijd, en leefde zo'n beetje geisoleerd van de sociale wereld op m'n slaapkamer. Ik ben altijd zo verschrikkelijk gepest, geslagen en weet ik veel wat allemaal nog meer. Nooit had ik vrienden, en laat stááááán een vriendinnetje. Never. En het vreemde van dit alles is; al die psycho's hebben mij nooit eerlijk durven/willen zeggen wat nou de werkelijke reden was om mij altijd maar aan te vallen. Ik weet helaas nog steeds niet wat de rede is geweest van al die jaren pure HEL. Ik ben absoluut niet verwijfd, zie er heel normaal uit, ben erg intelligent (als ik m'n vriendenkring moet geloven hehe), dus dat lijkt mij een normale beschrijving.
En nu ben ik 21, woon sinds een tijd heerlijk op mezelf in m'n apartementje in downtown Amsterdam. Ik heb een goeie baan, en EINDELIJK sinds ik hier woon een fantastische, geweldige club leuke vrienden. Mensen van kwaliteit. Eindelijk gelukkig

Jij begint over de bedoeling hoor, ik niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:27 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Mja, het blijft SEX.. Over de zin van het leven discussieer je maar in TRU of WFL.

Kijk, beste bolletje_25! De menselijke soort (en misschien ook wel dieren, I don't know...) blijkt zoiets te hebben als erogene zones: sommigen raken extra opgewonden door aanraking van de tepels, de liesstreek, de schaamstreek, anus, knieën, tenen, oorlelletjes, noem maar op. En typisch voor al deze erogene zones is dat ze voorkomen bij mannen en vrouwen, homo's en hetero's (en alle tussensoorten). Let op de al...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:23 schreef bolletje_25 het volgende:
Mannetjes hebben een piemeltje, vrouwtjes een vagina. Past precies.
Ga dan niet je leuter in een onnodig klein gat raggen, dat is niet zo bedoeld.

Sommige ziekte's zijn ongeneeslijk.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:10 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
Je hoort het mensen weleens zeggen. Dat het eigenlijk een ziekte is. Een vriend van me is er zelfs voor naar een dokter geweest. Maar als het een ziekte is, bestaat er dan ook een "genezing"? Kan je beter worden van homofilie en weer hetero worden?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |