abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40874465
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:
Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenetisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar
Ik denk niet dat het genetisch is.
Aangezien de meeste homo's geen kinderen hebben (omdat dit een persoon van het ander geslacht vereist) zou het een kwestie van tijd zijn voordat alle homo's 'uitgestorven' zouden zijn.
En aangezien homofilie tegenwoordig groeiender is dan ooit twijfel ik aan jouw theorie.
pi_40874481
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:36 schreef vruitig het volgende:

[..]

Maar er wordt ook aangenomen dat mensen met een slechte jeugd of bijvoorbeeld met 2 grotere broers een grotere kans hebben om homo te worden. Is het dan niet meer psychologisch?
Als er echt een causaal verband is tussen een slechte jeugd en homofilie dan neigt die vorm van homofilie naar een psychische stoornis. De vraag is: kan je daar dan ook van genezen met de juiste therapie?

Is er eigenlijk therapie voor homoseksuelen? Ik meen me iets te herinneren van brainwash-cursussen van kerken in de VS. Weet iemand daar meer vanaf?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_40874538
'Homofilie' is niet groeiend.
En durven er alleen steeds meer uit de kast te komen, omdat je er tegenwoordig niet meer voor gestenigd wordt. Nouja, als het aan 'De Weg van de Moslim' ligt, mag je ze wel van hoge flatgebouwen gooien.
pi_40874669
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:45 schreef Plofkip het volgende:

Jij vindt het echt van belang wat de meeste mensen denken hè?
Wat de meerderheid denkt is niet onbelangrijk dat is een betere bewoording. De meerderheid heeft invloed op je. Kijk alleen eens naar al de PvdA zeurders in het subforum politiek, zij voelen op dit moment de mening van de meerderheid als een zware last.
quote:
Wat boeit je daar zo aan als ik vragen mag?
Eerlijk gezegd weinig ... dit wil echter niet zeggen dat, zoals de overgrote meerderheid hier doet, je het gelijk maar moet bestempelen als normaal.
quote:
Of denk dat je dat wat de meeste mensen denken ook wáár is?

[ Bericht 99% gewijzigd door -Angelus- op 16-08-2006 18:12:02 ]
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:05:01 #130
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40874674
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40874705
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 02:14 schreef Arliator het volgende:

[..]

Bij dieren komt anders ook homofilie voor, dat is meer natuur dan wat de mensheid tegenwoordig is.
En het klopt, het maakt niet uit wat ik denk, voor mij wel, voor jullie niet.
Jeuj, gaan we weer. Dus jij zou het ook normaal vinden dat we mongole babytjes bij de geboorte maar gelijk vermoorden? Doen ratten immers ook. Jij vindt het ook normaal dat je na de sex je partner opeet? Doen vogelspinnen ook.

Kortom, dat het bij andere diersoorten gebeurt wil nog niet zeggen dat het ook voor ons geldt. Als dieren zulke trekken hebben dan zijn ze vaak ook gelijk qua geslacht of zijn ze er iig op gebouwd het normaal te kunnen uitvoeren. Wij niet. Wij zijn geschapen met een perfect stukje gereedschap die perfect in elkaar passen, dat moet je respecteren en niet verloochenen imo. Homo zijn een ziekte? Ja..

net zoals pedofilie, wat over 50 jaar waarschijnlijk net zo geaccepteerd wordt als homofilie nu
pi_40874842
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:05 schreef Tarabass het volgende:

Wij zijn geschapen
.
quote:
dat moet je respecteren en niet verloochenen imo.
Ik moet helemaal niks.
Maargoed, jij vindt orale seks ook helemaal verkeerd, begrijp ik? De penis is namelijk niet gemaakt om in een mond te verdwijnen. En anale seks tussen man en vrouw is natuurlijk ook uit den boze?
quote:
Homo zijn een ziekte? Ja..
Ik vind dat veel (niet alle) gelovigen lijden aan een geestesziekte.
quote:
net zoals pedofilie, wat over 50 jaar waarschijnlijk net zo geaccepteerd wordt als homofilie nu
En leg nu eens uit wat de morele component is?
Wanneer twee volwassen mensen uit vrije wil seks met elkaar hebben, wat is daar moreel zo verkeerd aan?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:11:36 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40874875
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:05 schreef Tarabass het volgende:

Kortom, dat het bij andere diersoorten gebeurt wil nog niet zeggen dat het ook voor ons geldt. Als dieren zulke trekken hebben dan zijn ze vaak ook gelijk qua geslacht of zijn ze er iig op gebouwd het normaal te kunnen uitvoeren. Wij niet. Wij zijn geschapen met een perfect stukje gereedschap die perfect in elkaar passen, dat moet je respecteren en niet verloochenen imo. Homo zijn een ziekte? Ja..
Ik maak zelf wel uit waar ik mijn lul in steek, zolang het geen kind, hond of wijnfles is.

Ik vind het christendom ook een ziekte. En God is een abces in je hoofd.
pi_40875030
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:11 schreef Ringo het volgende:

Ik vind het christendom ook een ziekte. En God is een abces in je hoofd.
Fijn voor je ... ga maar lekker homo (foutje van de natuur) zijn.
pi_40875190
quote:
Uit een onderzoek van ongeveer een jaar geleden:

Resultaten

Uit het onderzoek blijkt dat er een hoge mate van acceptatie is van homoseksualiteit. Aan provocerend gedrag van sommige homoseksuelen zegt een grote groep zich overigens wel te storen. Een overgrote meerderheid is voor het homohuwelijk en voor gelijke rechten. Sinds 1998 is onder de totale bevolking de acceptatie van homoseksualiteit gestegen, zo blijkt uit de MentaliteitsMonitor van Motivaction. Onder de Turkse en Marokkaanse Nederlanders is de acceptatie van homoseksualiteit minder algemeen. Een grote minderheid binnen deze etnische groepen staat negatief tegenover homoseksualiteit. In de grote stad, waar grote concentraties Turkse en Marokkaanse Nederlanders wonen, staat de acceptatie van homoseksualiteit onder druk.

De concrete onderzoeksresultaten zijn als volgt:

Acceptatie van homoseksualiteit

- 83% van de bevolking vindt dat homoseksuele mannen en lesbische vrouwen dezelfde rechten moeten kunnen hebben als een getrouwde man en vrouw
- 80% van de bevolking vindt dat twee mannen of twee vrouwen prima in staat zijn om kinderen op te voeden
- 31% is van mening dat homoseksualiteit een belemmering is voor het krijgen van een goede baan
- 57% van de bevolking geeft aan zich te storen aan uitdagend en provocerend gedrag van sommige homoseksuelen
- 4% zegt afwijzend te zullen reageren als het eigen kind les krijgt van een homoseksueel
- 3% zegt afwijzend te reageren op de komst van homoseksuele buren
- 7% zou afwijzend reageren als een eigen kind homoseksueel blijkt te zijn
- 74% van de bevolking heeft homoseksuelen in de familie- of vriendenkring
- 79% vindt dat het homohuwelijk gehandhaafd moet blijven
- 8% van de bevolking staat negatief tegenover homoseksuelen die hand in hand op straat lopen (ten aanzien van hetero's is dit 3%)
- 36% staat negatief tegenover homoseksuelen die zoenen op straat (ten aanzien van hetero's is dit 25%)
- 89% is (enigszins) bezorgd over agressie tegen homoseksuelen. 1% heeft hier begrip voor.
Een meerderheid van de bevolking heeft dus geen problemen met homoseksualiteit.
Wanneer de meerderheid gelijk heeft, is hiermee homoseksualiteit dus 'normaal'.

.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:24:04 #136
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_40875229
Nee.
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_40875357
Een paar dingen duidelijk:

Hoe de dingen in de natuur zijn, heeft geen doel.
Waarom ze zo zijn als ze zijn heeft wel een reden, wat het best uit te leggen is aan de hand van de bruine beer en de ijsbeer.
Vroeger was er maar 1 soort, de lichtbruine beer. Door variaties binnen de soort (zoals wij blond en bruin haar hebben) hadden de lichtere exemplaren meer succes op besneeuwde landschappen, en de donkere meer in het bos. Na heel wat tijd had je dan dus witte beren en bruine beren.

De ijsbeer heeft niet de keuze gemaakt om wit te worden. Het bleek echter redelijk efficient en daarom is hij wit gebleven. Witte ijsberen hadden nou eenmaal betere kansen om te overleven.

Zo kun je je ook voorstellen, dat 1 van de variaties binnen de mensheid de sexuele geaardheid betreft. Eerder in dit topic werd gezegd, dat het percentage homo's ongeveer even groot is gebleven sinds het jaar 0. Zo kun je zeggen dat homosexualiteit een variatie is, die bijzonder weinig kans op voortplanten heeft, en daarom niet de meest voorkomende soort is.

Het is niet onnatuurlijk, in de zin, zo heeft de natuur het niet bedoelt. De natuur probeert gewoon een heleboel dingen, en wat succesvol is, overleeft.

Edit: Vooral reactie op deze post:
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:
Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenetisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar
Is het nou moeilijker, of makkelijker leven als je alles wat niet in je straatje valt als moreel verkeerd bestempeld?

[ Bericht 19% gewijzigd door M.e.g.a.t.r.o.n. op 16-08-2006 18:36:00 ]
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
pi_40875680
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:23 schreef DennisMoore het volgende:

Een meerderheid van de bevolking heeft dus geen problemen met homoseksualiteit.
Wanneer de meerderheid gelijk heeft, is hiermee homoseksualiteit dus 'normaal'.

.
Accepteren en het normaal vinden zijn niet twee dingen die gelijk zijn. Ik accepteer homo's, maar dat wil niet zeggen dat ik het normaal vindt.
Maar goed ik weet graag dat je wilt "winnen", dus hierbij je hebt gewonnen. Stumperd . Vertel nog even hoe dom je iedereen wel niet vindt.
pi_40875743
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:40 schreef -Angelus- het volgende:

Vertel nog even hoe dom je iedereen wel niet vindt.
Neuh, vooral jou eigenlijk. Maar ik accepteer je wel hoor.
'k Vind je alleen niet normaal. .
pi_40876017
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:03 schreef Plofkip het volgende:
[...]

'Sizzler', ben je nog wat wijzer geworden van alle reacties??
Ik volg de discussie met veel belangstelling.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_40876035
Hè wat zijn we toch onaardig! Ik zelf ook. Daarom ga ik nu wat aardigs zeggen, en nog wel tegen Angelus: bedankt voor je' straighte' antwoorden op mijn vragen. Vooral prettig om wat nuance te zien.
"Faith is believing something you know ain't true" - Mark Twain
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:58:25 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40876197
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:17 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Fijn voor je ... ga maar lekker homo (foutje van de natuur) zijn.
Foutje van de natuur? En wie is god dan? Een verstandelijk gehandicapte lopendebandmedewerker?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:15:41 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_40876672
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:56 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het genetisch is.
Aangezien de meeste homo's geen kinderen hebben (omdat dit een persoon van het ander geslacht vereist) zou het een kwestie van tijd zijn voordat alle homo's 'uitgestorven' zouden zijn.
En aangezien homofilie tegenwoordig groeiender is dan ooit twijfel ik aan jouw theorie.
Genetisch is niet hetzelfde als erfelijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_40880236
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:29 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Edit: Vooral reactie op deze post:
[..]

Is het nou moeilijker, of makkelijker leven als je alles wat niet in je straatje valt als moreel verkeerd bestempeld?
Als men anderen niet tot last is, maakt het mij niet uit wat die persoon doet. Als de TS vraagt of homofilie een ziekte is geef ik het door jou gequotte antwoord.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_40891565
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 01:56 schreef MoChe het volgende:
homofilie is niet normaal en dus een ziekte.
1 is niet 2 dus 1 is 3

Nee mensen, dit ligt dus echt niet in de geest van iemand het is dus echt geen geestesziekte. Heb daar al een onderzoek van gezien. Ze vergeleken hersenen van hetero's en homo's en haalden daar schijfje per schijfje af en er is een bepaald deel van de hersenen dat groter is bij homo's dan bij hetero's en dat deel toont uw sexuele geaardheid aan.
pi_40891801
Wat een heerlijke kortzichtige discussie hier ook
dag
pi_40891842
GENETISCH??!??
Waarom zijn (bijna) alle homo's en lesbiennes kinderen van hetero ouders?

Born Gay?
http://www.exodus.to/content/view/183/56/

@ Angelus : Je weet toch dat jij enorm klinkt als een grote fout van de natuur.
pi_40892202
En Sizzlervriend, wat is jouw eindconclusie na een hele dag gehakketak dankzij jouw opening?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 03:17:23 #149
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_40892843
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 02:04 schreef redrum.be het volgende:
GENETISCH??!??
Waarom zijn (bijna) alle homo's en lesbiennes kinderen van hetero ouders?

Born Gay?
http://www.exodus.to/content/view/183/56/

@ Angelus : Je weet toch dat jij enorm klinkt als een grote fout van de natuur.
Waarom zijn veel mensen met een aangeboren ziekte kinderen van gezonde ouders?

Waarom zijn mongooltjes kinderen van gezonde ouders?

Iets dat genetisch is, hoeft niet per se erfelijk te zijn. Het kan ook een mutatie zijn die in de baarmoeder optreedt onder invloed van weet ik wat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_40893819
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Is er eigenlijk therapie voor homoseksuelen? Ik meen me iets te herinneren van brainwash-cursussen van kerken in de VS. Weet iemand daar meer vanaf?
Zelfs in Nederland heb je die.

klik hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')