Ik denk niet dat het genetisch is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:
Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenetisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar
Als er echt een causaal verband is tussen een slechte jeugd en homofilie dan neigt die vorm van homofilie naar een psychische stoornis. De vraag is: kan je daar dan ook van genezen met de juiste therapie?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:36 schreef vruitig het volgende:
[..]
Maar er wordt ook aangenomen dat mensen met een slechte jeugd of bijvoorbeeld met 2 grotere broers een grotere kans hebben om homo te worden. Is het dan niet meer psychologisch?
Wat de meerderheid denkt is niet onbelangrijk dat is een betere bewoording. De meerderheid heeft invloed op je. Kijk alleen eens naar al de PvdA zeurders in het subforum politiek, zij voelen op dit moment de mening van de meerderheid als een zware last.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:45 schreef Plofkip het volgende:
Jij vindt het echt van belang wat de meeste mensen denken hè?
Eerlijk gezegd weinig ... dit wil echter niet zeggen dat, zoals de overgrote meerderheid hier doet, je het gelijk maar moet bestempelen als normaal.quote:Wat boeit je daar zo aan als ik vragen mag?
quote:Of denk dat je dat wat de meeste mensen denken ook wáár is?
Jeuj, gaan we weer. Dus jij zou het ook normaal vinden dat we mongole babytjes bij de geboorte maar gelijk vermoorden? Doen ratten immers ook. Jij vindt het ook normaal dat je na de sex je partner opeet? Doen vogelspinnen ook.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:14 schreef Arliator het volgende:
[..]
Bij dieren komt anders ook homofilie voor, dat is meer natuur dan wat de mensheid tegenwoordig is.
En het klopt, het maakt niet uit wat ik denk, voor mij wel, voor jullie niet.
quote:
Ik moet helemaal niks.quote:dat moet je respecteren en niet verloochenen imo.
Ik vind dat veel (niet alle) gelovigen lijden aan een geestesziekte.quote:Homo zijn een ziekte? Ja..
En leg nu eens uit wat de morele component is?quote:net zoals pedofilie, wat over 50 jaar waarschijnlijk net zo geaccepteerd wordt als homofilie nu
Ik maak zelf wel uit waar ik mijn lul in steek, zolang het geen kind, hond of wijnfles is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:05 schreef Tarabass het volgende:
Kortom, dat het bij andere diersoorten gebeurt wil nog niet zeggen dat het ook voor ons geldt. Als dieren zulke trekken hebben dan zijn ze vaak ook gelijk qua geslacht of zijn ze er iig op gebouwd het normaal te kunnen uitvoeren. Wij niet. Wij zijn geschapen met een perfect stukje gereedschap die perfect in elkaar passen, dat moet je respecteren en niet verloochenen imo. Homo zijn een ziekte? Ja..
Fijn voor je ... ga maar lekker homo (foutje van de natuur) zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:11 schreef Ringo het volgende:
Ik vind het christendom ook een ziekte. En God is een abces in je hoofd.
Een meerderheid van de bevolking heeft dus geen problemen met homoseksualiteit.quote:Uit een onderzoek van ongeveer een jaar geleden:
Resultaten
Uit het onderzoek blijkt dat er een hoge mate van acceptatie is van homoseksualiteit. Aan provocerend gedrag van sommige homoseksuelen zegt een grote groep zich overigens wel te storen. Een overgrote meerderheid is voor het homohuwelijk en voor gelijke rechten. Sinds 1998 is onder de totale bevolking de acceptatie van homoseksualiteit gestegen, zo blijkt uit de MentaliteitsMonitor van Motivaction. Onder de Turkse en Marokkaanse Nederlanders is de acceptatie van homoseksualiteit minder algemeen. Een grote minderheid binnen deze etnische groepen staat negatief tegenover homoseksualiteit. In de grote stad, waar grote concentraties Turkse en Marokkaanse Nederlanders wonen, staat de acceptatie van homoseksualiteit onder druk.
De concrete onderzoeksresultaten zijn als volgt:
Acceptatie van homoseksualiteit
- 83% van de bevolking vindt dat homoseksuele mannen en lesbische vrouwen dezelfde rechten moeten kunnen hebben als een getrouwde man en vrouw
- 80% van de bevolking vindt dat twee mannen of twee vrouwen prima in staat zijn om kinderen op te voeden
- 31% is van mening dat homoseksualiteit een belemmering is voor het krijgen van een goede baan
- 57% van de bevolking geeft aan zich te storen aan uitdagend en provocerend gedrag van sommige homoseksuelen
- 4% zegt afwijzend te zullen reageren als het eigen kind les krijgt van een homoseksueel
- 3% zegt afwijzend te reageren op de komst van homoseksuele buren
- 7% zou afwijzend reageren als een eigen kind homoseksueel blijkt te zijn
- 74% van de bevolking heeft homoseksuelen in de familie- of vriendenkring
- 79% vindt dat het homohuwelijk gehandhaafd moet blijven
- 8% van de bevolking staat negatief tegenover homoseksuelen die hand in hand op straat lopen (ten aanzien van hetero's is dit 3%)
- 36% staat negatief tegenover homoseksuelen die zoenen op straat (ten aanzien van hetero's is dit 25%)
- 89% is (enigszins) bezorgd over agressie tegen homoseksuelen. 1% heeft hier begrip voor.
Is het nou moeilijker, of makkelijker leven als je alles wat niet in je straatje valt als moreel verkeerd bestempeld?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:
Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenetisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar
Accepteren en het normaal vinden zijn niet twee dingen die gelijk zijn. Ik accepteer homo's, maar dat wil niet zeggen dat ik het normaal vindt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:23 schreef DennisMoore het volgende:
Een meerderheid van de bevolking heeft dus geen problemen met homoseksualiteit.
Wanneer de meerderheid gelijk heeft, is hiermee homoseksualiteit dus 'normaal'..
Neuh, vooral jou eigenlijk. Maar ik accepteer je wel hoor.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:40 schreef -Angelus- het volgende:
Vertel nog even hoe dom je iedereen wel niet vindt.
Ik volg de discussie met veel belangstelling.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:03 schreef Plofkip het volgende:
[...]
'Sizzler', ben je nog wat wijzer geworden van alle reacties??
Foutje van de natuur? En wie is god dan? Een verstandelijk gehandicapte lopendebandmedewerker?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:17 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Fijn voor je ... ga maar lekker homo (foutje van de natuur) zijn.
Genetisch is niet hetzelfde als erfelijk.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:56 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het genetisch is.
Aangezien de meeste homo's geen kinderen hebben (omdat dit een persoon van het ander geslacht vereist) zou het een kwestie van tijd zijn voordat alle homo's 'uitgestorven' zouden zijn.
En aangezien homofilie tegenwoordig groeiender is dan ooit twijfel ik aan jouw theorie.
Als men anderen niet tot last is, maakt het mij niet uit wat die persoon doet. Als de TS vraagt of homofilie een ziekte is geef ik het door jou gequotte antwoord.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:29 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Edit: Vooral reactie op deze post:
[..]
Is het nou moeilijker, of makkelijker leven als je alles wat niet in je straatje valt als moreel verkeerd bestempeld?
1 is niet 2 dus 1 is 3quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:56 schreef MoChe het volgende:
homofilie is niet normaal en dus een ziekte.
Waarom zijn veel mensen met een aangeboren ziekte kinderen van gezonde ouders?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:04 schreef redrum.be het volgende:
GENETISCH??!??
Waarom zijn (bijna) alle homo's en lesbiennes kinderen van hetero ouders?
Born Gay?
http://www.exodus.to/content/view/183/56/
@ Angelus : Je weet toch dat jij enorm klinkt als een grote fout van de natuur.
Zelfs in Nederland heb je die.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
Is er eigenlijk therapie voor homoseksuelen? Ik meen me iets te herinneren van brainwash-cursussen van kerken in de VS. Weet iemand daar meer vanaf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |