Bedoel je in plaats van de NOS niet het gewenste wereldbeeld van NOVA, GroenLinks en de SP Interview/NSS?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:35 schreef manhattan het volgende:
[..]
Wélke peilingen op wélk moment exact ?
Bij De Hond krijgt hij er regelmatig zes, bij de NOS nul.
Je spreekt jezelf tegen. Ene moment moet men uitgenodigd worden op het aantal zetels dat ze hebben (LPF) andere moment moet men uitgenodigd worden omdat ze de afgelopen jaren in de peilingen voorkomen (wilders).quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:42 schreef pberends het volgende:
Vreemd dat de omroepen de debatten baseren op peilingen. Waarom mag de LPF hun 8 behaalde zetels niet verdedigen? Dat mogen ze niet, omdat ze 0 zetels in de peilingen staan. Sinds wanneer baseren de media zich puur op peilingen? Doe het dan goed en nodig D66 dan helemaal niet uit.
Links lijkt inderdaad wat oververtegenwoordigd. Wilders zou er wel 1 keer bij moeten zitten, bij het NIPO haalt ie toch al een jaar of wat toch een aantal zetels.
mwoa, redelijk 50/50 hoor, cda, vvd en gristenunie zijn allen rechtse partijen, pvda, sp en groenlinks heten links te zijn, al kun je dat nauwelijks zeggen van de pvda, het is namelijk een middenpartij.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:42 schreef pberends het volgende:
Vreemd dat de omroepen de debatten baseren op peilingen. Waarom mag de LPF hun 8 behaalde zetels niet verdedigen? Dat mogen ze niet, omdat ze 0 zetels in de peilingen staan. Sinds wanneer baseren de media zich puur op peilingen? Doe het dan goed en nodig D66 dan helemaal niet uit.
Links lijkt inderdaad wat oververtegenwoordigd. Wilders zou er wel 1 keer bij moeten zitten, bij het NIPO haalt ie toch al een jaar of wat toch een aantal zetels.
Ook al onzin, alle peilingen geven hetzelfde beeld, 1 dag voor het refendum:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:20 schreef manhattan het volgende:
[..]
Peilingen zijn divers en zeggen niks.
Het mooiste voorbeeld daarvan is toch wel de verkiezingen voor de Europose grondwet: één uur voor het sluiten van de stembussen zou volgens een peiling van de NOS een meerderheid van 60% vóór gaan stemmen.
Ik vind dat je je op beide moet baseren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Ene moment moet men uitgenodigd worden op het aantal zetels dat ze hebben (LPF) andere moment moet men uitgenodigd worden omdat ze de afgelopen jaren in de peilingen voorkomen (wilders).
Zoals al eerder gezegd, ik zou het ook prima vinden als alleen VVD en CDA worden uitgenodigd, maar nodig dan ook maximaal twee linkse partijen uit en niet vier.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat denk je dat nu het geval is met Wilders dan? Vier jaar geleden hoorde hij nog bij de VVD, maar nu hij is afgesplitst kan hij best samen met de VVD in een debat thuishoren. Moet hij wel wat meer steun vergaren tijdens de peilingen, en dat is nu net het hele punt.
Waar dan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:26 schreef manhattan het volgende:
[..]
De uitzending staat overigens nog gewoon online, dus bekijk het even met eigen ogen!
[..]
Nee, dat zei je niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:46 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, ik zou het ook prima vinden als alleen VVD en CDA worden uitgenodigd
quote:Bovendien hoort een nieuwe partij die al maandenlang in elke peiling meerdere zetels haalt gewoon bij de debatten aanwezig te zijn
Dat staat wel op hun site. Die van 8 zetels was overigens een peiling van 1 juni. Ik heb ondertussen ook nog een peiling gevonden van vorige maand waar zowel Wilders als CU beiden op zes staan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh ja, dit wilde ik nog vragen: Waar kan ik die peilingen van NIPO bekijken? Op hun site staan ze namelijk niet, en ik hoor alleen maar verhalen over Wilders en nooit over andere partijen.
D66 wordt waarschijnlijk ook niet uitgenodigd. En vijf jaar geleden mocht Fortuyn ook komen opdraven ondanks 0 zetels in het parlement.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:42 schreef pberends het volgende:
Oww?quote:En Wilders heeft een veel groter potentieel dan bijvoorbeeld GroenLinks.
Weet je niet wat 'ook' betekent?quote:
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik had het eerlijker gevonden als ze het bijvoorbeeld bij CDA, PvdA, VVD en SP hadden gehouden. Dat is een redelijk evenwichtige verdeling die een goede afspiegeling is van de huidige politieke situatie.
Of anders CDA, PvdA, VVD, SP, GL en Wilders.
Dat is niet geheel naar de waarheid, maar ik meen mij nog te herinneren dat de NOS 1 dag voor het referendum bij monde van S. de Boer wist te vermelden dat de "twee kampen in de peilen naar elkaar toe groeien en dat het erom ging spannen". Dat was dus niet zo, de grondwet werd met een ruime marge afgewezen. Zoiets geeft wel te denken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:20 schreef manhattan het volgende:
[..]
Peilingen zijn divers en zeggen niks.
Het mooiste voorbeeld daarvan is toch wel de verkiezingen voor de Europose grondwet: één uur voor het sluiten van de stembussen zou volgens een peiling van de NOS een meerderheid van 60% vóór gaan stemmen.
Bij De Hond kreeg Wilders een keer 29 zetels. Op zich al een knappe prestatie, alhoewel de peiling van De Hond discutabel is. Het verschil tussen NIPO en de politieke barometer is ongehoord groot.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
D66 wordt waarschijnlijk ook niet uitgenodigd. En vijf jaar geleden mocht Fortuyn ook komen opdraven ondanks 0 zetels in het parlement.
[..]
Oww?
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nu zak je heel hard door het ijs: de NOS maakt juist gebruik van de peilingen van De Hond. Je zit hier gewoon veel onzin over peilingen de wereld in te strooien om verwarring te zaaien.
Het ging om exitpolls.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ook al onzin, alle peilingen geven hetzelfde beeld, 1 dag voor het refendum:
http://www.europese-grond(...)atste-peilingen.html
http://www.politiek-digit(...)et/laatste_peilingen
http://www.grondweteuropa.nl/9326000/1f/j4nvgjok6iwsea9_j9vvgjnazrhmix9/vh0xdj75y3tm?nctx=vgvqpnqs5qbn&ntop=10
Nee hoor. NOVA politiek werkt de laatste tijd nauw samen met Maurice de Hond.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:59 schreef manhattan het volgende:
Wat een onzin.![]()
De NOS maakt zo nu en dan gebruik van de peilingen van de hond, maar nog veel vaker van die van interview NSS.
Nou, dat geeft toch een onevenwichtig, weinig transparant, beeld weer?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
D66 wordt waarschijnlijk ook niet uitgenodigd. En vijf jaar geleden mocht Fortuyn ook komen opdraven ondanks 0 zetels in het parlement.
Heb ik al gekeken. Kan niks vinden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:03 schreef manhattan het volgende:
Surf maar ff rond op nos.nl, kom je het vast wel tegen.
Oh, wordt dat tegenwoordig ook al door de NOS gemaakt dan ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee hoor. NOVA politiek werkt de laatste tijd nauw samen met Maurice de Hond.
De maatstaven zijn allang uitgelegd: de peilingen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:05 schreef manhattan het volgende:
De NOS bepaald wel even wie er op welk moment mag deelnemen aan het verkiezingsdebat. De maatstaven hiervoor kent niemand, behalve mijnheer Laroes.
Ja.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:06 schreef manhattan het volgende:
Oh, wordt dat tegenwoordig ook al door de NOS gemaakt dan ?
Niet overdrijven... 6 zetels.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:29 schreef Tikorev het volgende:
[..]
In de laatste peiling van NIPO staat Wilders op 8 zetels.
Ik heb al diverse malen uitgelegd dat ik me niet kan vinden in jouw opvattingen over een goede informatievoorziening. Dan kun je wel als een oude grammofoonplaat je gelijk willen halen, It does'nt make sense.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
De maatstaven zijn allang uitgelegd: de peilingen.
Maar blijkbaar wil je alleen maar op de NOS / Laroes zeiken.
Een goede manier om elke politicus aan het woord te laten kun/wil je niet geven, je blijft roepen dat een debat de enige en beste manier is om "volledige informatievoorziening" te geven
Nova wordt gemaakt door de NPS en de Vara. Get your facts straight!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja.
Samenwerking van NOVA en Den Haag Vandaag.
NOVA is al voor de helft van de NOS, Den Haag Vandaag wordt al helemaal door de NOS gemaakt.
Of was dat ironie dat je ook daar niet van op de hoogte bent?
Jouw opvattingen over goede informatie voorzieningen zijn ook verre van perfect. Maar toch blijf je zeiken dat de manier waarop de NOS het nu doet, veel slechter is. En dat is gewoon niet zo.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:11 schreef manhattan het volgende:
Ik heb al diverse malen uitgelegd dat ik me niet kan vinden in jouw opvattingen over een goede informatievoorziening.
Dat bepaal jij niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jouw opvattingen over goede informatie voorzieningen zijn ook verre van perfect. Maar toch blijf je zeiken dat de manier waarop de NOS het nu doet, veel slechter is. En dat is gewoon niet zo.
Ook goed. Maar je vergeet dan even dat de NOS daar wel degelijk aan meewerkt door Den Haag vandaag.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:14 schreef manhattan het volgende:
Nova wordt gemaakt door de NPS en de Vara. Get your facts straight!
Net zo goed als jij zegt dat het helemaal kut is, mag ik zeggen dat ik het helemaal goed vind.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:17 schreef manhattan het volgende:
Dat bepaal jij niet.
Wie het weet mag het zeggen!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom CU wel en Wilders niet?
Oh, je had de Tikorev-draai al eerder in het topic gemaakt. Beetje lastig discussieren als je constant van mening veranderd.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:52 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Weet je niet wat 'ook' betekent?
[..]
![]()
Je bent zo onbetrouwbaar gebleken dat je het eerst maar eens gaat bewijzen wat poneert hier. je hebt nog niets kunnen onderbouwen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:59 schreef manhattan het volgende:
[..]
Wat een onzin.![]()
De NOS maakt zo nu en dan gebruik van de peilingen van de hond, maar nog veel vaker van die van interview NSS.
De laatste peilingen op dat moment.quote:Blijft staan de vraag: wélke peilingen op wélk moment moeten dienen als kader om deel te nemen aan de debatten ?
De LPF heeft 6 zetels doordat er twee personen uit de fractie zijn gestapt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:21 schreef manhattan het volgende:
[..]
Wie het weet mag het zeggen!
LPF en GL hebben beiden acht zetels. GL is welkom, de LPF niet.
Nee, surf ff rond op nos.nl.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ook goed. Maar je vergeet dan even dat de NOS daar wel degelijk aan meewerkt door Den Haag vandaag.
Misschien moet je niet zo selectief lezen.
En kun je nog even die link geven waaruit blijkt dat de NOS riep dat ruim 60% van de kiezers voor de grondwet zou stemmen?
Wanneer men het gemiddelde neemt van Nipo, De Hond en Nova, dan zal men zien dat de Christenunie al lange tijd boven Geert Wilders staat. De peilingen zijn blijkbaar de maatstaf die men heeft gebruikt bij het indelen van programmazendtijd.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom CU wel en Wilders niet?
Men kijkt geheel objectief naar het beeld in de peilingen van het moment.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:05 schreef manhattan het volgende:
[..]
Nou, dat geeft toch een onevenwichtig, weinig transparant, beeld weer?
De NOS bepaald wel even wie er op welk moment mag deelnemen aan het verkiezingsdebat. De maatstaven hiervoor kent niemand, behalve mijnheer Laroes.
Tot nogtoe heb ik drie maal zoveel onderbouwd als jij. Je insinuaties zijn dus enkel en alleen op jezelf van toepassing.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:24 schreef Sidekick het volgende:
Je bent zo onbetrouwbaar gebleken dat je het eerst maar eens gaat bewijzen wat poneert hier. je hebt nog niets kunnen onderbouwen.
Ja, doei.quote:De laatste peilingen op dat moment.
Wat ben jij toch vermoeiend om mee te discussiëren. Elke keer als je het moeilijk begint te krijgen ga je anderen weer verwijten dat ze aan het draaien zijn...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh, je had de Tikorev-draai al eerder in het topic gemaakt. Beetje lastig discussieren als je constant van mening veranderd.
Ik heb gesurft, en heb alleen maar talloze links gevonden die jouw ongelijk geven. Next!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:25 schreef manhattan het volgende:
[..]
Nee, surf ff rond op nos.nl.
Zo niet, kun je nog even op het net surfen. Anders : pech gehad.
wanneer ga je toegeven dat je het uit je dikke duim zuigt?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:25 schreef manhattan het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat staat wel op hun site. Die van 8 zetels was overigens een peiling van 1 juni. Ik heb ondertussen ook nog een peiling gevonden van vorige maand waar zowel Wilders als CU beiden op zes staan.
Niet,aangezien het gewoon klopt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:30 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
wanneer ga je toegeven dat je het uit je dikke duim zuigt?![]()
![]()
Doet dat er wat toe? In alle peilingen is ongeveer hetzelfde beeld te zien, en misschien kijkt men wel naar meerdere peilingen. Mail anders René Went van de NOS even, die kan het je ongetwijfeld uitleggen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:29 schreef manhattan het volgende:
[..]
Wélke peilingen en van wélk instituut ?
En dat beeld fluctureert doorgaans enorm. Op basis daarvan kun je dus onmogelijk een analyse maken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:26 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Men kijkt geheel objectief naar het beeld in de peilingen van het moment.
Nee dan heb jij pech gehad. Ik ga geen bewijzen zoeken voor jouw beweringen. Als jij die bewijzen niet eens kunt leveren terwijl ze makkelijk te vinden zouden zijn, dan ga ik er gewoon maar vanuit dat jij ze uit je grote duim zuigtquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:25 schreef manhattan het volgende:
Mij een zorg.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee dan heb jij pech gehad. Ik ga geen bewijzen zoeken voor jouw beweringen. Als jij die bewijzen niet eens kunt leveren terwijl ze makkelijk te vinden zouden zijn, dan ga ik er gewoon maar vanuit dat jij ze uit je grote duim zuigt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |