Het verlies van de eerste was even slikken omdat het geld me toen nog niet echt op de rug groeide, maar op een gegeven moment heb je een hele batterij van die dingen en is het "ah shit scrambled,webbed, dat was 'm dan, ach ik heb er nog 5"quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:36 schreef Carda het volgende:
Eerste assault frig al verloren.. maarja was toch gejat
Denk dat in de twee voorgaande topics al deze informatie al redelijk volledig is langsgekomen. Al zie ik daar ook veel antieke screenshots van een hele oude client die ik nooit gebruikt heb, dus misschien is een verse update wel handig inderdaad voor de mensen die hier beginnen te lezen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:28 schreef Burakius het volgende:
wat voor spel is het eigenlijk? mag ik er screens bij. En graag uitleg en hoeveel kost et etc.
Shuttles gaan 500 tot 625 meter per seconde afhankelijk van je Navigation skill, dus dat is niet supersloom nee. Een frigate met een afterburner kan echter al sneller gaan en een hoop meer cargo meenemen. En met een microwarpdrive spreken we over kilometers per seconde. Niet alle courier missions kan je doen in een shuttle omdat de mee te nemen cargo vaak meer is dan 10 kubieke meter.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:23 schreef Burakius het volgende:
Ik speel nu de trial. Wat me opvalt is dat je enorm veel kan doen. En ik snap alles nog niet. Wel vervelnd zijn de missies voor Bram zo lang moet je gaan travellen. Een iemand had me geadviseerd een shuttle te halen omdat die sneller zijn. Dus nu heb ik er zo een. Bij me eerste schip heb ik wel ff een drone gekocht om uit te testen.
viator met 3 local hull overdrive injectors en een t2 10mn mwd:2783m/s (en wat naviagtion skills lvl5 )quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:37 schreef mvdlubbe het volgende:
Yes, ik ga momenteel in mijn Incursus met MWD zo'n 2300. Kan nog wel wat sneller met wat overdrive injectors, zit je zo rond de 2500 m/s.
ecm leren kun je beter in een blackbird, kost niet zoveel als je dood gaatquote:Op maandag 14 augustus 2006 04:17 schreef Henno het volgende:
Scorpion: heeft de bestuurbaarheid van een baksteen, maar geen ander schip is beter in het onklaar maken van de target lock van je vijand. Een paar goed gebruikte scorpions in je gang en je kan een veel grotere groep aan omdat de helft niks kan doenMeestal ben je dan ook direct 'primary target', dus het kost wat exemplaren voordat je handig bent in het op tijd ontsnappen en weer terugkomen. Insurance is everything!
Gewoon die offer negeren. Kosten van dat spul + risico om gepakt te worden in empire wegen over het algemeen niet op tegen de baten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 02:43 schreef IceHeat het volgende:
Weet iemand waar/hoe ik illigale drugs kan krijgen zoals Exile en Mindflood? Ik heb namelijk het volgende nodig voor een agent:
I need 16 units of Exile, 32 units of X-Instinct and 80 units of Sooth Sayers. Oh, and throw in maybe 240 units of Mindflood and 400 units of Drop to round things out.
Iemand nog tips over het vervoeren van dit spul? Is er een manier om Concord te ontwijken?
Een beetje van alles. Meeste cash maak ik met het opblazen van NPC schepen en de bounties incasseren. Als het moet doe ik nog wel wat mining en produceer ik wat dingen die ik nodig heb en niet zo snel op de markt te vinden zijn. Je hebt geen echte beroepen in EVE. Bij het maken van een karakter kies je wel een vooropleiding, dat is ongeveer 2 weken aan skills waar je al mee begint, maar zodra je begint kan je doen wat je wil.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:27 schreef DigiStorm het volgende:
Even een paar vraagjes aan iedereen die antwoord wil geven; Wat voor beroepen zijn jullie eigenlijk allemaal?
Research zoals het nu bestaat is vrij simpel. Er zijn NPC Agents, en als je de benodigde skills hebt en de NPC corp van de agent je aardig genoeg vindt kan je bij die agent Research Points gaan verzamelen. Die punten doen niks totdat de makers van EVE het nodig vinden een nieuwe high-tech blueprint het spel in te brengen, dan is elke RP van die agent een lot in een grote loterij. In EVE is een Tech 2 (geavanceerd) blueprint van een gewild item een goudmijn. Omgerekend naar echt geld zijn de beste duizenden dollars waard en er komen geen nieuwe bij.quote:Zijn beroepen zoals scientist wel boeiend?
Zoals al gemeld zijn de uitbreidingen gratis en niet optioneel.quote:en wie van jullie heeft uitbreidingen op even en zijn ze de moeite waard?
Het ras speelt nauwelijks een rol, een hele kleine groep spelers zit in ras-only corps die proberen zich als dat ras te gedragen. Voor de rest doet iedereen vrolijk wat ze zelf willen.quote:EDIT. ik heb net even gespeelt en ik zie dat elk ras wel tegen een ander ras vecht, maar zijn ze dan ook vijanden van de rassen waar ze geen directe oorlog mee hebben? (voor als je een vriend heb van zo'n ras)
Je bedoelt implants neem ik aan? Tja, zodra je +3 implants krijgt wordt het al snel de moeite waard (zeker perception en willpower)!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 07:06 schreef mvdlubbe het volgende:
'Uitbreidingen' ofwel 'Augmentations' zijn zeer zeker de moeite waard. Maar als je in een stadium verkeert waarin je nog niet weet of ze dat zijn of niet, zijn ze het niet.
Het gaat er niet om wat ik bedoel maar wat een eerdere poster bedoelde. 'Augmentations' kan worden vertaald naar 'Vergrotingen' (van aantal). Derhalve denk ik bij 'Uitbreiding op hebben' in combinatie met EVE aan implants, aangezien deze attributes vermeerderen. Lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:14 schreef JeeWeeJ het volgende:
[..]
Je bedoelt implants neem ik aan? Tja, zodra je +3 implants krijgt wordt het al snel de moeite waard (zeker perception en willpower)!
en die 5% bonus implants die je wel eens loot zijn al helemaal leuk
Ach, het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:01 schreef JK het volgende:
Klinkt gaaf.. alleen jammer dat je elke maand geld moet lappen.. die stargates spreken me wel aan
Heel goed, hoe meer zielen, hoe meer vreugd!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:10 schreef Woutertje-2 het volgende:
zo te horen ga ik binnenkort ook maar weer eens beginnen
Hangt er vanaf welk ras je bent, wat je wil gaan doen etc. etc. etc.quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:18 schreef Bleekwater het volgende:
Ik ben gisteren begonnen, heb nu net de training helemaal klaar. Wat me opvalt is dat het UITGEBREID is, echt niet normaal meer :| En die graphics zijn ook nog steeds super!
Heeft iemand nog tips, welke schepen goed zijn om als eerste te kopen? Ik ben een fighterclass
Oke, ik ben dus Gallantequote:Op zondag 1 oktober 2006 18:25 schreef JeeWeeJ het volgende:
[..]
Hangt er vanaf welk ras je bent, wat je wil gaan doen etc. etc. etc.
Als ik jou was, en dus een combat char heb, zou ik eerst trainen voor de beste fighterfrig van je ras, dus:
Amarr: Punisher
Gallente: Tristan
Minmatar: Rifter
Caldari: Merlin
Daarna je basic learningskills naar lvl 5 trainen en dan doorstomen naar een cuiser ofzo.
Ondertussen lekker missies doen of iets dergelijks om geld te genereren en dan rustig verder kijken!
Enne, wat er gebeurt is het afgelopen jaar........te veel om op te noemen
Plezier.quote:Op vrijdag 22 december 2006 03:06 schreef Tijn het volgende:
Het is kerstvakantie, dus ik ben maar eens met een trial account begonnen
Ja, het valt tot nu toe niet mee. Ik heb de tutorial doorlopen en had m'n standaard kutschip vervangen voor een goedkope Frigat. Maar die is alweer aan flarden geschoten en ik had 'em niet verzekerd, dus ik zit een beetje aan de grond nuquote:
Je krijgt als het goed is weer zo'n n00b-schip van de verzekering... zet hier een goedkope mining laser op en ga minen, geld verdienen en skills trainen ondertussen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het valt tot nu toe niet mee. Ik heb de tutorial doorlopen en had m'n standaard kutschip vervangen voor een goedkope Frigat. Maar die is alweer aan flarden geschoten en ik had 'em niet verzekerd, dus ik zit een beetje aan de grond nu
Ja, dat weet ik. Maar dat is zo saai, ik doe liever missies waarin ik piraten af moet knallenquote:Op vrijdag 22 december 2006 15:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Je krijgt als het goed is weer zo'n n00b-schip van de verzekering... zet hier een goedkope mining laser op en ga minen, geld verdienen en skills trainen ondertussen.
Ja, want als het zo doorgaat dan ben ik elke maand 15 dollar kwijt en een grote hoeveelheid vrije tijd.quote:Op zondag 16 september 2007 18:00 schreef mvdlubbe het volgende:
Is dat een reden om kwaad te worden?
Zeker. En een flinke dot centen en skillpoints maakt het geheel ook een stuk spannender.quote:Op maandag 17 september 2007 09:23 schreef rashudo het volgende:
Na twee maanden verloor ik interesse, dit had ik ook bij WoW. Verder is het een fantastisch spel, met een aantal bijzondere details zoals de zeer uitgebreide marktwerking en vrijheid. Denk dat het spel pas echt interessant wordt als je je verdiept in het PvP aspect in 0.0 space.
Yup.. zit meer op EVE dan op FOK! nu.quote:Op maandag 12 november 2007 21:01 schreef syndroom_van_pwn het volgende:
Zo, is dit topic doodgebloed?
http://www.eve-online.com/guide/en/mn06.aspquote:Op zaterdag 22 december 2007 12:14 schreef znarch het volgende:
Heeft er iemand een newbie guide voor Eve ? Ik heb het spel nu en snap het een en ander wel, maar en hoop ook nog niet.
Duizenden corps en je vraagt er naar 1?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:29 schreef Ame_thyst het volgende:
Zo heb mijn account ook weer geactiveerd.
Bestaat de corp LEAP nog?
Zat er met een paar fokkers in. (had ik erbij moeten zeggen sry)quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:07 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Duizenden corps en je vraagt er naar 1?
Ik zou het niet weten. Als het een alliance was, dan wist ik het misschien.
Wat is je naam, ingame?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:04 schreef Crashcat het volgende:
Ow, owkai. Ik vergeef het je. Kost je wel 10mil isk :p
Dan moet je wel een hele oude hebbenquote:Op zondag 2 maart 2008 19:26 schreef SpaRood het volgende:
Ik wilde het proberen, maar dit spel ondersteunt geen Ati-videokaart.
Via Cedega? Of wine?quote:Op zondag 2 maart 2008 19:26 schreef SpaRood het volgende:
Ik wilde het proberen, maar dit spel ondersteunt geen Ati-videokaart.
Whehe, mooi.quote:
Cedega...quote:
Hehe.. Is niet nodig joh.. Met mining maak ik 400mil a week.. Binnenkort kan ik T2 inventen en dan loop ik nog meer binnen..quote:Op maandag 3 maart 2008 11:33 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Whehe, mooi.
Ik wilde je wat isk sturen maar nu werkt mijn EVE niet. Laat dus op zich wachten.
Oh ja, dat is mooi. Scheelt weer iets om te moeten herinneren.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:07 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Hehe.. Is niet nodig joh.. Met mining maak ik 400mil a week.. Binnenkort kan ik T2 inventen en dan loop ik nog meer binnen..
Hopelijk
Klopt.. Als je via EVE-online doet, dan rekenen zij het gewoon hetzelfde bedrag, maar dan in je eigen valuta.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:58 schreef Ame_thyst het volgende:
Subscription vraagje.
Via eve-online: 3 Month EVE Subscription 38,85 EUR
Via de website http://www.shatteredcrystal.com/code.php/eve_online kan je een
"EVE Online ETC 90 Day Game Time Card Code"kopen voor 27,40 EUR
Zie ik iets over het hoofd of is zo'n time card veeeel goedkoper? (komt misschien door de dollar?)
Volgens mij bestaan ze nog wel maar zijn ze aardig uitgedunt toen er op een bepaald moment een enorme exodus was van spelers.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:29 schreef Ame_thyst het volgende:
Zo heb mijn account ook weer geactiveerd.
Bestaat de corp LEAP nog?
Interesting...quote:Op maandag 16 juni 2008 22:11 schreef Ame_thyst het volgende:
Moet je wel mijn convo's accepteren
Anyway ik zit in een 0.0 corp/alliance. Nieuwe spelers zijn altijd welkom dus laat maar wat van je horen als je interesse hebt. IGN; Elowine
En implantsquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:43 schreef Bastiaan.V het volgende:
Ik zal jullie vanavond eens opzoeken, al voelt 0.0 security nog een beetje eng
ach, kost hooguit wat scheepjes
Ach ja, heb al een zooi drakes / raven kwijt geraakt. Kom je ook wel overheenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:43 schreef Bastiaan.V het volgende:
Ik zal jullie vanavond eens opzoeken, al voelt 0.0 security nog een beetje eng
ach, kost hooguit wat scheepjes
Waar wacht je nog op?quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:50 schreef STING het volgende:
Bah bah, het kriebelt om m'n account weer te activeren
aankomende speed nerf is wel jammer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:58 schreef Necrodeath het volgende:
Oeh een Eve topic.
Ik speel nu zelf weer iets meer dan 2 maanden nadat ik het bijna een jaartje geleden geprobeerd had.
Heb het toen na 1 maand laten zitten, was te lastig en had er niet veel tijd voor (dat learning curve plaatje klopt echthttp://bloodeagles.com/images/LearningCurve.jpg).
Omdat ik WoW echt zat was, en een goeie vriend van me het nog steeds speelde (was de vorige keer dat ik het ging spelen samen met hem begonnen), nog maar een keer geprobeerd.
Nieuwe trial gedaan, hij heeft me geholpen met character maken dat gebalanceerd was, en goed voor learning skills snel te leren, ook heeftie met EvEmon een learning plan gemaakt voor me zodat ik het snelste alle learning skills klaar had die ik nodig zou hebben
Zelf nog wat aanpassingen gedaan na me er eens goed in verdiept te hebben, en ben nu bijna klaar met mn learning skills
Kben Minmatar (In rust, we trust!), en speedfreakHeb mn Wolf al klaar staan, met MWD en/of Gistii Afterburner, en Dominion Overdrives. Kan niet wachten tot ik erin kan vliegen!
Nah, ik kijk het wel even aan, gezien ik nog wat achter de hand heb.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 07:21 schreef mvdlubbe het volgende:
Learning heb ik uiteraard al, zonder learning op full duurt het allemaal zo lang.
Crashcat: ik heb wel een Freighter. Van waar naar waar zou het moeten?
Dat is wel zuur ja. Eerlijk gezegd, ik zit weinig in lo-sec. Nog niet echt de neiging om terug te gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik denk laat ik weer eens beginnen.
Join een corp en laat mijn Raven en Hulk naar een nieuw gebied brengen.
Helaas wordt mijn koerier met de Hulk uit de lucht geschoten, gelukkig komt de Raven wel aan.
Aangekomen op mijn nieuwe bestemming stap ik weer in mijn Raven en ga wat rats achterna.
Na 2 minuten wordt ik opeens geganked door 10 pvpers en ben dus nu ook mijn Raven kwijt.
Heb nu alweer de neiging om te stoppen met eve. Voor hardcore game nerds zonder werk/school zal het wel vet zijn om zo te spelen ofzo...
Ik kan er maar niet aan wennen om telkens schepen kwijt te raken waarvoor ik hard gespaard heb en 3 dagen mee bezig ben geweest om te fitting...
Dat is precies de reden waarom ik niet meer begin met EVE Online.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Ame_thyst het volgende:
Helaas wordt mijn koerier met de Hulk uit de lucht geschoten, gelukkig komt de Raven wel aan.
Aangekomen op mijn nieuwe bestemming stap ik weer in mijn Raven en ga wat rats achterna.
Na 2 minuten wordt ik opeens geganked door 10 pvpers en ben dus nu ook mijn Raven kwijt.
Heb nu alweer de neiging om te stoppen met eve. Voor hardcore game nerds zonder werk/school zal het wel vet zijn om zo te spelen ofzo...
Ik kan er maar niet aan wennen om telkens schepen kwijt te raken waarvoor ik hard gespaard heb en 3 dagen mee bezig ben geweest om te fitting...
ze kunnen niet uitstellen vanwege de retail pack de patch _moet_ af zijn de 10equote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:21 schreef Henno het volgende:
Scannen heeft op sisi toch eventjes gewerkt, en nu is er bij iedere build wel weer iets anders kapot ... Het is een testserver, maar 3 dagen voor de release nog dit soort problemen hebben voorspelt niet een waargemaakte releasedatum. Toch zou het mij niet uitmaken... liever pas releasen zodra het werkt, dan een kapotte uitbreiding.
Ik denk dat er een clubje mensen in IJsland de komende dagen weinig zullen slapen
geen fok alliance zijn wel heel wat nederlands in verschillende corpsquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:38 schreef Jenglejack het volgende:
Ben sinds gisteren weer eens begonnen met een trial account.
Eens even kijken hoe ik het doe haha. Heb mijn eerst miljoen ISK binnen. En ook wel fijn dat er nu een training queue is. Voorheen moest ik altijd de langste training aanzetten als ik ging slapen om geen verlies te lijden wat betreft het trainen.
Ik ben benieuwd. Is er trouwens een FOK alliance or iets ?
Ik zal als ik thuis ben even rondkijken hoe het daar is. Thanks voor je tipquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef angel008 het volgende:
[..]
geen fok alliance zijn wel heel wat nederlands in verschillende corps
op het irc kanaal zitten wel wat mensen #eve-online
http://irc.tweakers.net
dude ik realiseer me nu pas wie jij ookalweer bentquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Ame_thyst het volgende:
Unlimited supply of ISK.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:34 schreef angel008 het volgende:
lol ik kom alleen maar isk tekort..
ben geen trader geen ratter en geen missioner![]()
maargoed ik red het altijd wel dus![]()
maar wat meer isk erbij zou wel mooi zijn.
capitals zijn duur ><
als iemand een manier heeft om met weinig moeite isk te verdienen lemme know!
GTC's en ISK kopen bij een Chinees komt op het zelfde neer. Het enige verschil is dat aan de eerste optie GCC wel geld verdient, en aan de tweede niet. En natuurlijk is de laatste ook nog eens tegen de EULA.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:40 schreef angel008 het volgende:
isk kopen doe ik niet aan![]()
soms met gtc/plex maar echt isk kopen nee..
tja ben wel bereid om het te leren maar iedereen vraagt daar ook weer isk voorquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:47 schreef mvdlubbe het volgende:
Traden is een goede manier van (veel) isk verdienen, overigens. Maar of het 'weinig moeite' is, het vereist wel regelmatige aandacht.
PLEX? Dat zegt me helemaal niets. Is dat een nieuwe optie? Back in the days hadden we dat geloof ik niet, of mijn geheugen begint ernstige mankementen te vertonen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:00 schreef mvdlubbe het volgende:
Als je GTCs koopt en die naar PLEX omzet en verkoopt, is dat wel degelijk iets anders dan ISK kopen van een Chinees.
In de eerste plaats is het een legale manier van uitwisselen van behoeften binnen het spel: de een krijgt 300 miljoen ISK, de ander kan 30 dagen spelen.
Op de tweede plaats is de kans op frauduleuze geschiedenis veel kleiner. Toegegeven, je weet niet hoe de koper aan zijn geld voor de GTC is gekomen maar alles daarna is 'veilig'. Dit in tegenstelling tot een of andere spelgeldboer die zijn ISK eventueel betrekt van 'sweatshops'.
EVE heeft een vrij hoge leergraad. Maar als je eenmaal bekend bent met hoe alles een beetje werkt is het een tof spel hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:43 schreef Dibble het volgende:
Mooi spel, alleen tering moeilijk. Kwam amper verder dan de tutorial
Weet ik veel waar het is, tutorial was net klaar. Ik koop iets, dat was een paar jumps weg, dus ik ga daarheen, haal dat ding op en log uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:49 schreef mvdlubbe het volgende:
wtf?
1. Waar word je als n00b meteen neergeschoten?
2. Was de tutorial stuk ofzo toen je begon?
albert jan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:49 schreef angel008 het volgende:
[..]
dude ik realiseer me nu pas wie jij ookalweer bent![]()
ga jij me eens als de duvel pmen ingame (volgens mij speel je nog wel zie je soms op aj online komen)
veel van de mensen van LEAP zitten inmiddels alweer bijna anderhalf jaar (ja anderhalf jaar) in een andere corp die mazemouse al gelinkt heeft.
ik kan me nog herinneren dat ik jou gerecruit had en we in een belt zaten te minen met +- 6 hulks ofzo wat voelde we ons toen groot![]()
helaas was je inderdaad na een tijdje inactief geworden en zijn er heel wat veranderingen gekomen.
inmiddels zit ik nu ook in een 0.0 alliance op waarschijnlijk een van de meest drukste plekken in eve waar momenteel gevochten word![]()
samen met mazemouse (mits die zn internet nou eens fixed)
inmiddels zijn er ook wel weer wat meer fok/tweakers members in die corp gejoind er zitten er redelijk veel nederlands talige mensen in en is het altijd wel gezellig op ts/vent.
als je nog weet wie ik ben ik zal vanavond beide toons aanzetten zodat je ze kan convoen zo niet stuur maar een pm
Ja jij was dat dus, zie net op Eve dat je toen 1 dag later als mij bij LEAP kwam, was best een leuke tijd moet ik zeggen, zit momenteel in een corp waar werkelijk niets gebeurd. Weet nog dat LEAP toen gewardecced was en mijn retriever aan gort werd geschoten toen ik met mijn neef ergens zat te minen haha.quote:
Deze client rekent toch meer op de grafische kaart? Ze zeiden dat je wel zo instellen dat het toch nog soepel als eerst kon lopen, maar ik heb alle instellingen al geprobeerd.. Echt minder.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:53 schreef angel008 het volgende:
ik ken het.
vroeger 2 clients op mn laptop nu kan dat ook wel maar is het redelijk laggy en onspeelbaar
1 client fullscreen gaat wel net aan maar nog steeds max 10 fps..
kwam er trouwens eergisteren achter dat op mn andere pc sinds de patch geluid aan was gezet (koste me dus zo´n 15 fps)
tja krijg je als je alleen muziek/vent/ts gebruikt tijdens gamenen dat op de laptop inplaats van de pc waar je op gamed.
Hoe kreeg je die carrier in high sec, dat is vrij knap?quote:Op donderdag 2 april 2009 01:20 schreef angel008 het volgende:
ik naar high sec om om te wisselen voor carrier
mjah high sec = 0,1-0,4 empire = 0,5-10quote:Op donderdag 2 april 2009 02:03 schreef Henno het volgende:
[..]
Hoe kreeg je die carrier in high sec, dat is vrij knap?(ik neem aan dat je een freighter, of low sec empire bedoelt?
)
probeer me morgen avond maar even te convoen ingame of kom evt op de irc.tweakers.net #eve-online daar is ook veel hulp te vinden.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:09 schreef Oproerkraaier het volgende:
Zou iemand mij eens kunnen helpen een beetje. Zoals ik al zei, het is vrij ingewikkeld, en ik heb best veel vragen over wat nou precies de beste course of action is.
Zelf zat ik er aan te denkeb om voor Black Ops te skillen, omdat dat best tof lijkt, maar ik weet niet of dat realistisch is.
Ik ben nu de Epic Arc questline aan het doen, en ik mer dat mijn Merlin (Frigate) gewoon super snel afgeknald wordt door pirates
Moet ik een andere frigate halen, of toch wachten op een Cruiser, en zo ja, welke Cruiser is het beste?
De Black Ops schepen zijn tech 2 battleships, dat duurt nog wel even (bekijk de prerequisites maarquote:Op woensdag 15 april 2009 20:09 schreef Oproerkraaier het volgende:
Zou iemand mij eens kunnen helpen een beetje. Zoals ik al zei, het is vrij ingewikkeld, en ik heb best veel vragen over wat nou precies de beste course of action is.
Zelf zat ik er aan te denkeb om voor Black Ops te skillen, omdat dat best tof lijkt, maar ik weet niet of dat realistisch is.
Ik ben nu de Epic Arc questline aan het doen, en ik mer dat mijn Merlin (Frigate) gewoon super snel afgeknald wordt door pirates
Moet ik een andere frigate halen, of toch wachten op een Cruiser, en zo ja, welke Cruiser is het beste?
wtf lolquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:56 schreef STING het volgende:
ff een beetje spammen
Ik heb onlangs m'n EVE account ook weer geactiveerd en zelfs een van m'n chars verkocht voor 10b, maar het spel kan me gewoon niet meer boeien.
Nu dienen m'n chars als camera lui: :p
Ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele toekomstige space MMO zal kunnen tippen aan EVE. Al is het alleen maar omdat het markt technisch niet verstandig is om een nieuw spel op de huidige markt te zetten wat zo ongelooflijk ingewikkeld is.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:19 schreef CantFazeMe het volgende:
Jumpgate Evolution. Wordt dat ook zoiets als EVE?
Voor een loner is het idd ook niet echt een goed spel, tenzij je het leuk vindt om met de marketdatabase te spelen iddquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:30 schreef Ame_thyst het volgende:
Ben er na het een tijdje weer te hebben gespeeld weer mee gestopt.
Ik heb met EVE niet echt het idee dat ik een spel zit te spelen maar meer met een database.
Al die allianties en corps kunnen me gestolen worden (kan me niet druk maken wie de baas is van een virtueel heelal ergens op een server)
Smerige slavendrijver!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:02 schreef drumstickNL het volgende:
Ben net begonnen met een amarr char. Heb net een destroyer gekocht.
Mij hebben ze verteld dat het spel pas enorm leuk begint te worden als je een paar weken verder bent en in een goede corporation zit.quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:17 schreef intraxz het volgende:
Ik speel dit spel sinds een paar dagen, maar ik mis nog een beetje het mmo element. Gaat dit nog komen of moet ik daar wat voor doen.
xxx,
een onzekere weegschaal ()
Word lid van EVE University. Een erg groot corp speciaal voor newbies. Ook als je de slechterik uit wil gaan hangen is het een goede plek om te startenquote:Op zondag 2 augustus 2009 00:17 schreef intraxz het volgende:
Ik speel dit spel sinds een paar dagen, maar ik mis nog een beetje het mmo element. Gaat dit nog komen of moet ik daar wat voor doen.
xxx,
een onzekere weegschaal ()
jup waar ik aan het bugfixen voor was geweest is een private server voor eve online gebaseerd op een oude client build.quote:
Dus je mag geen torrents op FOK! posten maar dat welquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:51 schreef ARKON het volgende:
[..]
jup waar ik aan het bugfixen voor was geweest is een private server voor eve online gebaseerd op een oude client build.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:03 schreef ARKON het volgende:
Tijdje terug ook even een build van eve online server gebugfixed en naar de originele maker gestuurd om het te verwerken in zijn buggy build.
hier vlieg ik in een titan ship die 3000+m/s gaat
http://www.engineeringserver.com/eve/2008.09.06.17.01.54.png
mothership met fighters etc
http://www.engineeringserver.com/eve/2008.09.06.17.10.42.png
absolution met een aardige snelheid zonder mods
http://www.engineeringserver.com/eve/2008.09.06.17.14.42.png
etc
gevecht tegen npc carrier
http://www.engineeringserver.com/eve/thanathos.JPG
en daarnaast nog een applicatie gemaakt dat je met bijvoorbeeld je corp leden gat vechten en wilt zien wat er in je omgeving bevindt.
de scout draait dan mijn server en de andere corpleden de client en kunnen dan zien wat de scout doet en daarnaast ook via de applicatie voip gesprekken aangaan. werkt perfect.
http://www.uitstekendeaccu.nl/tmp/Server_eve-online/2.PNG
http://www.uitstekendeaccu.nl/tmp/Server_eve-online/3.PNG
ps dit is een nogal oude build en heb die grote logo van mij eruit gesloopt en een kleinere erin gezet![]()
de oude gestripte builds kan je hier downloaden voor de geinteresseerde:
http://www.uitstekendeaccu.nl/tmp/
voor de "full" version zal er nog op gewacht moeten worden aangezien ik die alleen voor de corp heb uitgebracht maar tests met mijn FW corp zijn zeer goed verlopen. snelle framerate alleen wat hoge cpu gebruik als er meer dan 12 mensen connecten maar dat lag aan zijn internet upload snelheid.
project staat op sourceforge dus neem aan dat dat wel legaal is onder bepaalde voorwaarden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:26 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Dus je mag geen torrents op FOK! posten maar dat wel?
geen idee, ik was geen server toen dat werd getest maar ik schat naar aanleiding van mijn gemaakte alghoritme om de data te compressen zo'n 35/60kb/s per persoon minimaal tot enkele mb's indien de server eve online op een groot scherm afspeelt, zeg maar 1600x1200. daarnaast nog de vo-ip data dat ong op enkele tientallen kb/s uitkomt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:58 schreef angel008 het volgende:
[..]
dat is wel heel stoer zeg.
hoeveel upload had je nodig voor die 12 mensen ?
Erg steile leercurve inderdaad. Maar zoals ik al zei, er zijn speciale corporations die erg noobfriendly zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:06 schreef RickoKun het volgende:
Het lijkt me een geinig spel dit, al weet ik niet of ik dit misschien niet te ingewikkeld vind![]()
Ik heb ooit eens een keertje met dit spel begonnen (ook een trial) en toen moest ik alles zelf uitzoeken, en da's geen pretje in zo'n groot universum
Dat deed iemand bij mij vorige week. Toen kwam ik even met mijn alt Domiquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:16 schreef drumstickNL het volgende:
Zeg tegen iemand dat je hem een cadeau wil geven en jettison dan iets goedkoops. Als hij hem pakt is hij flagged en kun je hem kapot schieten, daar heb je je pvp.
Vlieg naar Rancer met je rigged frigate en faction gear in je clone met 1miljard+ aan implants erin. Dán zal je de ultieme PvP ervaring meemakenquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:16 schreef drumstickNL het volgende:
Zeg tegen iemand dat je hem een cadeau wil geven en jettison dan iets goedkoops. Als hij hem pakt is hij flagged en kun je hem kapot schieten, daar heb je je pvp.
Player vs Player, dus tegen andere spelers vechten, in tegenstelling to Player vs Environment, waar je tegen computergestuurde tegenstanders speelt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:19 schreef intraxz het volgende:
PvP?
Beetje fail? What happened?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 04:36 schreef intraxz het volgende:
Net m´n eerste fleet op gedaan met eve uni.Het was wel een beetje een fail, maar het was keigaaf
De actie duurde ongeveer een minuut en de fleet commander werd kapot geschoten omdat hij en nog een iemand getackled werden.quote:
Het leuke aan E-Uni is dat ze regelmatig wardecs om de oren krijgen. En dan met 80 T1 fitted frigates die nog geen 50 miljoen bij elkaar kosten voor honderden miljoenen schade aanrichten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:41 schreef intraxz het volgende:
[..]
De actie duurde ongeveer een minuut en de fleet commander werd kapot geschoten omdat hij en nog een iemand getackled werden.
Maar het was wel leuk
eve servers draaien allemaal ms SQL server ;-)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:35 schreef Ame_thyst het volgende:
Vandaag MySQL database update, ben benieuwd wanneer EVE het weer doet.
Als er nu iets fout kan gaan is dat het wel
Ik ken het, alleen heeft het mij nog nooit mijn pod gekost. Maar kansloos vind ik het niet eerlijk gezegd. In low-sec geldt gewoon het recht van de sterkste. En veel spelers zitten liever in low-sec dan in 0.0. 0.0 is ook niet zo fantastisch, er zijn maar weinig écht waardevolle gebieden en die zijn sinds jaar en dag in handen van mega alliances waar vooral de hoge piefen profiteren van de winstgevendheid. Als loner of met een paar man is low-sec veel leuker voor de casual PvP zonder allerlei politiek gezever.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:31 schreef Ame_thyst het volgende:
Wat een kanslozen zitten er toch in EVE.
Autopilot stond op een of andere manier op "prefer shorter route"
Dus kom ik heel blij in mijn Caracal semi-afk per ongeluk in een 0.4
Vliegt daar een char uit 2007 met een Heavy Interdictor bij mijn gate en ja hoor, wordt ge pod killed.
Anders ga je eens naar 0.0 met je pauper vliegtuig!
Als ik nu ergens in EVE geen respect voor heb is het wel van die nep-pvpers die te mietig zijn om naar 0.0 te gaan.
tja 19 jumps doe ik juist op manual flightquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:00 schreef Ame_thyst het volgende:
19 jumps maken in empire, ga dat niet manual doen. Stom dat die optie niet goed stond.
Maar dan nog, snap niet dat mensen zich goed kunnen voelen als ze op zo'n manier pvp-en.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:32 schreef Ame_thyst het volgende:
Die update is uitgesteld, wat een verassing![]()
Cool. Zit veilig in Empire
Ik zou het niet doen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:56 schreef drumstickNL het volgende:
Dus de kust is veilig om de macro's aan te slingeren?
E-bank iig niet meer, die zijn zowat faillietquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:51 schreef TigerXtrm het volgende:
Mensen hebben te veel geld >_>
Dat spul moet je ook niet in low sec kopenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:52 schreef drumstickNL het volgende:
Heb dus een harbinger gekocht maar nu wachten piraten me op buiten de station.
10 mill reward voor wie ze doodmaakt.
Die waar ik inzit is eigenlijk nogal saai en ik zit er alleen maar in omdat ik een POS nodig hebquote:Op zondag 30 augustus 2009 11:25 schreef drumstickNL het volgende:
Heeft iemand nog een leuke corporation?
Dat ziet er prijzig uitquote:Op maandag 14 september 2009 16:50 schreef Elixabete het volgende:
Vorige week een POS opgezet in 0.7sec met een Shadow Control Tower
En ook mijn CNR maar eens een update gegeven.
Dit is nu mijn fitting:
[ afbeelding ]
2.7bil in totaalquote:
quote:Hello,
Looking for a casual, friendly PvE corp? Luft-Waffle Industries is looking for you! Luft-Waffle mines, missions, manufactures, and more, and tries to have fun doing it. While we specialize in the industrial side of things, we take PvE players of all kinds and all skill levels. Join us and advance your chosen career.
Things you should know:
* Regular mining op's with Orca support
* HighSec POS with research and manufacturing
* Friendly players
* lvl4 missions
* Alliance
* All Timezones
Luft-Waffle Industries Office:
* Isikesu IV - Moon 5 Caldari Constructions Productions Plant
Greetings,
Natalya Vlasova
CEO
Valt me nog mee, dacht dat die navy fittings duurder warenquote:
Bijna gratis dus.quote:Op maandag 14 september 2009 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Valt me nog mee, dacht dat die navy fittings duurder waren
Gisteravond een "Vigilant" gekocht voor 300mil ISKquote:Op maandag 14 september 2009 17:45 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Bijna gratis dus.
Had laatst 200mill, dacht dat dát al veel was.
Nogmaals: eve University voor noobsquote:Op maandag 14 september 2009 19:05 schreef RickoKun het volgende:
telkens als ik dit spel begin te spelen, dan haak ik maar weer af omdat het net zo'n muziekprogramma is waar je eerst 2 uur voor moet spelen voordat je doorkrijgt hoe het in elkaar steekt, en niemand je (goed kan /) wil vertellen hoe het wel moet![]()
![]()
Mwoah wist na een avond wel aardig hoe en wat daarna moet je gewoon geluk hebben met je corporation. Maar bijna alle spelers willen je heel graag uitleggen hoe het werkt dus aan hulp geen gebrek.quote:Op maandag 14 september 2009 19:05 schreef RickoKun het volgende:
telkens als ik dit spel begin te spelen, dan haak ik maar weer af omdat het net zo'n muziekprogramma is waar je eerst 2 uur voor moet spelen voordat je doorkrijgt hoe het in elkaar steekt, en niemand je (goed kan /) wil vertellen hoe het wel moet![]()
![]()
ik speel het nu bijna 3 jaar en als ik wil kan ik ongeveer 80mil per dag verdienen met manufacturing.quote:Op maandag 14 september 2009 18:48 schreef intraxz het volgende:
Hoelang speel je het al? En hoelang doe je er over om zo´n berg isk te maken? Misschien is er nog hoop voor een newbie als ik.
Waarschijnlijk heb je hier wat aanquote:Op maandag 14 september 2009 19:05 schreef RickoKun het volgende:
![]()
Update: nog meer handige tools http://wiki.eveonline.com/wiki/3rd_party_Applicationsquote:Informational Websites
http://www.eve-central.com - Price checks across regions
http://www.eveinfo.com - refine values/mission database
http://www.evegeek.com tanking/ore info - ore locational info
http://www.eve-online.com/itemdatabase/ - Intrinsic value check
http://www.eve-online.com/guide/en/ - the eve online guide
http://eve-survival.org/missions/ - best kill mission database, works IGB use it during your missions
http://majko1.evolink.ro/ - cosmos info (gallente/minmatar)
http://dl.eve-files.com/media/0610/AniCOSMOSv6.002.pdf - pdf of minmatar cosmos
http://www.eve-agents.com - search for agents
http://eve.grismar.net/explorer/ - search for a whole lot, among other things storyline agents
Guide Links
http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=86084 - research agent guide
http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=445716&page=1
- exploration guide
http://www.eve-production.org/invention/ - invention guide
http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=434899 - Miner's Guide
Software Websites
http://evemon.battleclinic.com - evemon (character planning tool)
http://www.elegance-corp.net/quickfit/ - tool to test-fit a ship offfline
idd, ben ook nooit voorbij die kuttutorial gekomenquote:Op maandag 14 september 2009 19:05 schreef RickoKun het volgende:
![]()
Ook een helpchat die bomvol zit +2quote:Op donderdag 17 september 2009 17:06 schreef Dibble het volgende:
[..]
idd, ben ook nooit voorbij die kuttutorial gekomenje hebt wel een rookie chat, +1 voor dat
4x ballistic control?quote:Op maandag 14 september 2009 16:50 schreef Elixabete het volgende:
Vorige week een POS opgezet in 0.7sec met een Shadow Control Tower
En ook mijn CNR maar eens een update gegeven.
Dit is nu mijn fitting:
[ afbeelding ]
want?quote:Op zondag 20 september 2009 15:19 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
4x ballistic control?
4x invul?
![]()
Gebruik je eve fitting tool? Zou er eens naar kijken
Neem aan dat je het voor missions/plexes gebruikt?quote:
Jij houdt wel van de pimp boats is het niet?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:57 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Ook een helpchat die bomvol zit +2
Weet iemand nog een leuke loadout voor de Vigilant?
mijn schip is prima voor PvEquote:Op zondag 20 september 2009 17:24 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Neem aan dat je het voor missions/plexes gebruikt?
Meer dan 3 ballistic controls geeft nauwelijks nog een extra bonus.
Specifieke dmg hardners bieden meer bescherming dan 4x een invul. Al scheelt het wel dat je niet iedere keer opnieuw hoeft te fitten.
ik koop alleen maar Faction schepen (en anders T2)quote:Op zondag 20 september 2009 17:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij houdt wel van de pimp boats is het niet?
Als het voldoet, voldoet het natuurlijk. Maar toch, door de stacking penalties is 4 invul fields oid de cpu/powergrid gewoon niet waard. Ik zou proberen wat damage mods erin te squeezenquote:Op zondag 20 september 2009 18:10 schreef Elixabete het volgende:
[..]
mijn schip is prima voor PvE
Ik kan alle lvl4 missies in mijn eentje aan en inderdaad ik heb geen zin om bij elke missies opnieuw te gaan fitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |