abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61213558
Ik begin er echt niet meer aan.
Het voelt snel als "werk" en je moet er veel tijd en energie in stoppen om iets te bereiken.

Denk maar aan het lange wachten totdat de andere partij op komt draven, het op het begin veel minen totdat je je eerste cruiser of BS kunt kopen. En dan natuurlijk erg klote als je dan je BS aan flarden werd geschoten. (trauma )

Het leuke aan EVE vond ik de politiek en de eventuele battles.
pi_61259244
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 07:21 schreef mvdlubbe het volgende:
Learning heb ik uiteraard al, zonder learning op full duurt het allemaal zo lang .

Crashcat: ik heb wel een Freighter. Van waar naar waar zou het moeten?
Nah, ik kijk het wel even aan, gezien ik nog wat achter de hand heb.
Speel op het moment niet actief. Alleen beejte ice minen met mijn alt.

Zit op het moment in Nakugard bij Metropolis. Beetje cosmossen af en toe
なんだっけ
pi_63553417
God, wat zijn die T2 sentries met sentrie rigs toch heerlijk.
なんだっけ
pi_63577369
Ik speel dit ook nog steeds We hebben de afgelopen weken leuke PvP momenten gehad (we wonen in de Tribute regio, waar we heel wat aanvallen hebben moeten afslaan de afgelopen tijd). Het verlies van je eerste battleship valt dan opeens in het niet bij wat er toen aan beide kampen in rook is opgegaan... ontelbaar veel dreadnoughts, carriers, en zelfs een aantal motherships en titans gingen eraan.

Veel mensen stapten na het verlies van hun schip van 2 miljard ISK meteen weer in een nieuw exemplaar om verder te vechten... sommige mensen hebben echt veel geld.

Ik ben daar nog niet, ik vermaak me momenteel vooral met het in leven houden van m'n vrienden (Basilisk logistics cruiser) en het onklaar maken van de sensors van de tegenstander (Falcon force recon cruiser). Dat zijn schepen tussen de 50 en 100 miljoen ISK, dus dan valt de schade nog wel mee als je een keertje niet op tijd weg kon komen.

Maar ik heb m'n basis skills nu gemaximaliseerd, en ben nu eindelijk aan het trainen voor capital ships... om te beginnen de Chimera carrier en/of de Phoenix dreadnought... welke de eerste wordt bepaal ik wel als ik de gedeelde skills klaar heb.

Ik hoor van veel beginners dat het lange reizen op den duur saai wordt... dit is absoluut zo, maar het wordt al een stuk minder erg zodra je bij een 0.0 alliance gaat. Daar kan je namelijk zogeheten Jump Bridges installeren als je het gebied voldoende onder controle hebt, waarmee je zonder tussenkomst van stargates meerdere solar systems kan overslaan, en dus zeer snel door je eigen gebied heen kan springen. Je vijand kan dit niet, dus levert dit goede mogelijkheden op om als het ware over je vijand heen te springen en ze aan alle kanten in te sluiten

Dit omzeilen van stargates kan ook met de capital ships met jump drive, of door een Titan een jump portal te laten maken waar dan je hele fleet doorheen kan springen.

Zoals je hoort heb ik er nog steeds veel plezier in, en heb ik zelfs een tweede character opgestart die me met allerlei zaken kan helpen, zoals het oplichten van een 'cynosaural field' als jump bestemming voor capital ships, en extra mankracht tijdens PvP en marktoperaties.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_63595640
Ik zit nog in empire vlakbij hek in metropolis. Mijn alt heeft mij nu al ingehaald qua lvl's en sp's. Beide hebben nu ong. 20,5 mil sp.
Had mijn eerste character zonder research gemaakt. Ach ja, niks aan te doen.
Ga als ik vanaf kerst weer tijd heb wat lvl 3/4's grinden om hq rd agents voor mijn alt te krijgen.

Op tweakers is er ook zo'n topic, maar dat vind ik net een beetje te.
なんだっけ
pi_63609350
Tijd gespeeld tot op het punt dat ik mij begon af te vragen, wat is nu eigenlijk de lol van dit spel.
En daar wist ik niet echt een antwoord op

Ik bedoel, je bent 80% van de tijd ben je als speler of aan het jumpen/warpen of wachten. En als er eens iets gebeurt is de kans groot dat je jouw "geliefde" schip, die je tot in de puntjes hebt geperfectioneerd, verliest. Waarna je weer een nieuw mag gaan bouwen.
Misschien interessant voor mensen die graag met 100 mensen tegelijk op een TS server zitten maar verder...
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_63611282
Heb ik ook hoor.. Sommigen lopen rond met meer dan 4 accounts en die hebben ze dan ook allemaal ingelogd.
Maar ja, vind het zonde om char te verkopen of wegdoen.

Af en toe cosmos runnen is wel relaxed. En anders als ik tijd heb, ga ik gewoon minen en ps3 spelen of hw maken. Is dus niet zo dat ik een die hard ben.
なんだっけ
  FOK!fotograaf donderdag 8 januari 2009 @ 10:04:04 #109
151126 angel008
pi_64801357
dat filmpje is al heel oud geloof ik.

eerst komt ambulation nog met in station lopen.

dit zie ik de eerstkomende 2 jaar nog niet komen gezien de laatste fan fest met nieuwe systemen ed.
pi_65500365
Ik zit er niet echt op te wachten.. Maar ja, dat ben ik weer.
なんだっけ
pi_66214198
Ik denk laat ik weer eens beginnen.

Join een corp en laat mijn Raven en Hulk naar een nieuw gebied brengen.
Helaas wordt mijn koerier met de Hulk uit de lucht geschoten, gelukkig komt de Raven wel aan.
Aangekomen op mijn nieuwe bestemming stap ik weer in mijn Raven en ga wat rats achterna.

Na 2 minuten wordt ik opeens geganked door 10 pvpers en ben dus nu ook mijn Raven kwijt.
Heb nu alweer de neiging om te stoppen met eve. Voor hardcore game nerds zonder werk/school zal het wel vet zijn om zo te spelen ofzo...
Ik kan er maar niet aan wennen om telkens schepen kwijt te raken waarvoor ik hard gespaard heb en 3 dagen mee bezig ben geweest om te fitting...
pi_66216245
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Ame_thyst het volgende:

Helaas wordt mijn koerier met de Hulk uit de lucht geschoten, gelukkig komt de Raven wel aan.
Aangekomen op mijn nieuwe bestemming stap ik weer in mijn Raven en ga wat rats achterna.

Na 2 minuten wordt ik opeens geganked door 10 pvpers en ben dus nu ook mijn Raven kwijt.
Heb nu alweer de neiging om te stoppen met eve. Voor hardcore game nerds zonder werk/school zal het wel vet zijn om zo te spelen ofzo...
Ik kan er maar niet aan wennen om telkens schepen kwijt te raken waarvoor ik hard gespaard heb en 3 dagen mee bezig ben geweest om te fitting...
Dat is wel zuur ja. Eerlijk gezegd, ik zit weinig in lo-sec. Nog niet echt de neiging om terug te gaan.
Toen ik in een corp van 55 man zat was het wel leuk, maar in je eentje zonder backup is het moeilijk ja.
なんだっけ
pi_66234133
quote:

Dat is precies de reden waarom ik niet meer begin met EVE Online.
Ik vind het echt een prachtig spel, qua spanning en politiek.
Maar de moeite die je erin moet steken weegt voor mij niet af tegen het plezier wat ik eraan heb. Ik weet nog dat ik destijds een paar maanden bezig ben geweest om met minen, m'n eerste BS te verkrijgen. En ik weet nog hoe zuur ik was, toen ik hem kwijtraakte.
Dan liever iets oppervlakkigers, WoW
pi_66309889
Whehe er is ook niks leukers dan macro-miners te bestelen, hun lekker laten minen en jij de cargo containers vullen en je komt er nog mee weg ook.
pi_66393033
Straks met de nieuwe uitbreiding: Tech 3 schepen die je qua vorm en functie zeer flexibel kan aanpassen, en... wormholes! Ik heb de laatste tijd een stuk minder tijd gehad voor het spel, maar hier kijk ik wel naar uit.

Naast de standaard map van bekende solar systems, komen er nu meer dan 1000 nieuwe solar systems bij die niet verbonden zijn mat stargates. Hierin verzeild raken kan alleen als je met behulp van scan probes een wormhole vindt, welke op willekeurige tijden en locaties ontstaan en inklappen (dat laatste gebeurt ook als er teveel massa aan schepen doorheen is gegaan).

Je zal dus in zo'n speciaal solar system weer een nieuwe wormhole moeten scannen om weer naar buiten te komen, en het is nooit te voorspellen waar de wormhole dan naartoe leidt (ander wormhole system, of weer buiten wormhole-space in de achtertuin van je ergste vijand of midden in Empire, etc...)

De materialen voor Tech 3 zijn alleen in deze 'wormhole'-space te verkrijgen door het neerschieten van nieuwe intelligente NPC's.

Wat me vooral interesseert aan deze nieuwe spelelementen is:

- Hoe uitdagend het verslaan van deze NPC's gaat worden. De huidige NPC's zijn zodanig dom dat je een geschikte tank en wapens uitrekent en installeert, en hersenloos rode kruisjes beschiet tot ze verdwijnen. Je doet het een keer en je weet hoe het werkt. De nieuwe NPC's (Sleepers) zullen slimmere beslissingen nemen, bijvoorbeeld switchen naar een doel dat zwakker is, of juist te aggressief is, of een of andere kritieke functie in je groep vervult. Sterke punten van je groep bestrijden met de juiste tegenmiddelen... etc.
Hopelijk wordt in groepsverband NPC's afmaken dan echt noodzakelijk en afwisselend, qua gameplay dichter bij PvP.

- De nieuwe kansen die wormholes bieden. Het is zomaar mogelijk dat je een ideale shortcut vindt via wormhole space tussen systems die normaal gesproken erg ver van elkaar verwijderd zijn. De wormholes zijn er niet oneindig, dus snel beslissen: ga je dit snel exploiteren met handel of een makkelijk rondreisje door vijandig gebied? En hoe ga je dit aanpakken?
Dat kan een leuk systeem worden voor plotselinge mogelijkheden en onvoorspelbaarheid, wat m.i. goed is omdat bijna het hele spel zo snel mogelijk wordt doorgerekend doorgaans, waarna het wat saaier wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fleischmeister op 23-02-2009 23:41:35 ]
pi_66426030
Bij het bovenstaande verhaal is nu ook een site http://www.eveonline.com/apocrypha/index.html gemaakt.

Blizzard kan nog wat van EVEonline leren qua updates, waar spelers niet ¤30.- voor hoeven te betalen...
pi_66732769
Je kunt het ook al deels spelen op de test server van eve.
  FOK!fotograaf donderdag 5 maart 2009 @ 16:56:31 #118
151126 angel008
pi_66733458
yep alleen gaat het nog niet helemaal lekker op sisi

* angel008 hoopt dat ze de deadline waar kunnen maken scannen werkt nog steeds niet helemaal lekker.
pi_66789565
Scannen heeft op sisi toch eventjes gewerkt, en nu is er bij iedere build wel weer iets anders kapot ... Het is een testserver, maar 3 dagen voor de release nog dit soort problemen hebben voorspelt niet een waargemaakte releasedatum. Toch zou het mij niet uitmaken... liever pas releasen zodra het werkt, dan een kapotte uitbreiding.

Ik denk dat er een clubje mensen in IJsland de komende dagen weinig zullen slapen
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2009 @ 08:08:27 #120
151126 angel008
pi_66791293
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:21 schreef Henno het volgende:
Scannen heeft op sisi toch eventjes gewerkt, en nu is er bij iedere build wel weer iets anders kapot ... Het is een testserver, maar 3 dagen voor de release nog dit soort problemen hebben voorspelt niet een waargemaakte releasedatum. Toch zou het mij niet uitmaken... liever pas releasen zodra het werkt, dan een kapotte uitbreiding.

Ik denk dat er een clubje mensen in IJsland de komende dagen weinig zullen slapen
ze kunnen niet uitstellen vanwege de retail pack de patch _moet_ af zijn de 10e

ik zie idd nu heel wat paniek bij ccp
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:38:09 #121
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_66929144
Ben sinds gisteren weer eens begonnen met een trial account.
Eens even kijken hoe ik het doe haha. Heb mijn eerst miljoen ISK binnen. En ook wel fijn dat er nu een training queue is. Voorheen moest ik altijd de langste training aanzetten als ik ging slapen om geen verlies te lijden wat betreft het trainen.

Ik ben benieuwd. Is er trouwens een FOK alliance or iets ?
Je weet..
  FOK!fotograaf woensdag 11 maart 2009 @ 12:48:15 #122
151126 angel008
pi_66931390
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:38 schreef Jenglejack het volgende:
Ben sinds gisteren weer eens begonnen met een trial account.
Eens even kijken hoe ik het doe haha. Heb mijn eerst miljoen ISK binnen. En ook wel fijn dat er nu een training queue is. Voorheen moest ik altijd de langste training aanzetten als ik ging slapen om geen verlies te lijden wat betreft het trainen.

Ik ben benieuwd. Is er trouwens een FOK alliance or iets ?
geen fok alliance zijn wel heel wat nederlands in verschillende corps

op het irc kanaal zitten wel wat mensen #eve-online

http://irc.tweakers.net
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:47:08 #123
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_66933548
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef angel008 het volgende:

[..]

geen fok alliance zijn wel heel wat nederlands in verschillende corps

op het irc kanaal zitten wel wat mensen #eve-online

http://irc.tweakers.net
Ik zal als ik thuis ben even rondkijken hoe het daar is. Thanks voor je tip
Je weet..
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2009 @ 10:49:33 #124
151126 angel008
pi_67199519
quote:

dude ik realiseer me nu pas wie jij ookalweer bent

ga jij me eens als de duvel pmen ingame (volgens mij speel je nog wel zie je soms op aj online komen)

veel van de mensen van LEAP zitten inmiddels alweer bijna anderhalf jaar (ja anderhalf jaar) in een andere corp die mazemouse al gelinkt heeft.

ik kan me nog herinneren dat ik jou gerecruit had en we in een belt zaten te minen met +- 6 hulks ofzo wat voelde we ons toen groot

helaas was je inderdaad na een tijdje inactief geworden en zijn er heel wat veranderingen gekomen.

inmiddels zit ik nu ook in een 0.0 alliance op waarschijnlijk een van de meest drukste plekken in eve waar momenteel gevochten word

samen met mazemouse (mits die zn internet nou eens fixed)

inmiddels zijn er ook wel weer wat meer fok/tweakers members in die corp gejoind er zitten er redelijk veel nederlands talige mensen in en is het altijd wel gezellig op ts/vent.

als je nog weet wie ik ben ik zal vanavond beide toons aanzetten zodat je ze kan convoen zo niet stuur maar een pm
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:07:36 #125
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_67200076
Dit is een rotspel.
Elke keer als ik het weer eens bekijk is het toffer dan de vorige keer.
En ik heb teveel ISK om niet te spelen .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')