Straks met de nieuwe uitbreiding: Tech 3 schepen die je qua vorm en functie zeer flexibel kan aanpassen, en... wormholes!

Ik heb de laatste tijd een stuk minder tijd gehad voor het spel, maar hier kijk ik wel naar uit.
Naast de standaard map van bekende solar systems, komen er nu meer dan 1000 nieuwe solar systems bij die niet verbonden zijn mat stargates. Hierin verzeild raken kan alleen als je met behulp van scan probes een wormhole vindt, welke op willekeurige tijden en locaties ontstaan en inklappen (dat laatste gebeurt ook als er teveel massa aan schepen doorheen is gegaan).
Je zal dus in zo'n speciaal solar system weer een nieuwe wormhole moeten scannen om weer naar buiten te komen, en het is nooit te voorspellen waar de wormhole dan naartoe leidt (ander wormhole system, of weer buiten wormhole-space in de achtertuin van je ergste vijand

of midden in Empire, etc...)
De materialen voor Tech 3 zijn alleen in deze 'wormhole'-space te verkrijgen door het neerschieten van nieuwe intelligente NPC's.
Wat me vooral interesseert aan deze nieuwe spelelementen is:
- Hoe uitdagend het verslaan van deze NPC's gaat worden. De huidige NPC's zijn zodanig dom dat je een geschikte tank en wapens uitrekent en installeert, en hersenloos rode kruisjes beschiet tot ze verdwijnen. Je doet het een keer en je weet hoe het werkt. De nieuwe NPC's (Sleepers) zullen slimmere beslissingen nemen, bijvoorbeeld switchen naar een doel dat zwakker is, of juist te aggressief is, of een of andere kritieke functie in je groep vervult. Sterke punten van je groep bestrijden met de juiste tegenmiddelen... etc.
Hopelijk wordt in groepsverband NPC's afmaken dan echt noodzakelijk en afwisselend, qua gameplay dichter bij PvP.
- De nieuwe kansen die wormholes bieden. Het is zomaar mogelijk dat je een ideale shortcut vindt via wormhole space tussen systems die normaal gesproken erg ver van elkaar verwijderd zijn. De wormholes zijn er niet oneindig, dus snel beslissen: ga je dit snel exploiteren met handel of een makkelijk rondreisje door vijandig gebied? En hoe ga je dit aanpakken?
Dat kan een leuk systeem worden voor plotselinge mogelijkheden en onvoorspelbaarheid, wat m.i. goed is omdat bijna het hele spel zo snel mogelijk wordt doorgerekend doorgaans, waarna het wat saaier wordt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fleischmeister op 23-02-2009 23:41:35 ]