ik zou nietweten oe snel ik zou moeten ophangen als ik dat zou horen, ben je nou helemaal gek geworden, kom op zegquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. aangelegenheid.
same here, ik neem nog vaker anderen mee uit eten zelfs...quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Copycat het volgende:
Door deze vrouw wordt dat niet verwacht.
Ik verdien mijn eigen geld en betaal mijn eigen eten. Natuurlijk is het soms leuk om getrakteerd te worden, maar dat is zeker geen moetje.
dat dus.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Copycat het volgende:
Ik verdien mijn eigen geld en betaal mijn eigen eten. Natuurlijk is het soms leuk om getrakteerd te worden, maar dat is zeker geen moetje.
De leuke die de moeite waard zijn verwachten het niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt. Ik maak het in de praktijk mee. Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. Het kan komen door de omgeving waar ze vandaan komt nl Staphorst. Staat niet als progressief te boek. M,n vorige vriendin zat ook altijd te draaien als het op betalen aankwam. Ben echt geen Dagobert Duck, maar zo wordt daten wel een hele dure aangelegenheid.
Nou ik ben 18 en gaat er niet eens vanuit dat als ik uit eten gaat of wat dan ook dat mijn partner alles betaalt,zeker niet op een 1e date zou ik ook niet eens willen..het kan wel voor komen dat hij de ene keer betaalt en ik de andere keer, Of als we naar de bios gaan..kan hij de kaartjes maybe betalen dan betaal ik de drankjes etcquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt. Ik maak het in de praktijk mee. Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. Het kan komen door de omgeving waar ze vandaan komt nl Staphorst. Staat niet als progressief te boek. M,n vorige vriendin zat ook altijd te draaien als het op betalen aankwam. Ben echt geen Dagobert Duck, maar zo wordt daten wel een hele dure aangelegenheid.
Alle vrouwen die dat verwachten zijn .... k*thoeren?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:04 schreef pluis2111 het volgende:
Natuurlijk trakteer ik weleens op een etentje, maar dat is met iemand waar je toch wel een soort relatie hebt. Wanneer ik indruk moet maken met geld, is het feest voor mij voorbij.
Dat soort vrouwen.. (wilde eigenlijk een ander woord gebruiken) kunnen me gestolen worden.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:00 schreef Frutsel het volgende:
ik betaal altijd op de eerste date... althans, daar zou ik op aandringen... maar als het daarna 'vanzelfsprekend' zou zijn...dan denk ik dat er niet veel dates volgen...
Die afspraak had ik ook met mn vorige vriendin en dat werkt toch het beste.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:05 schreef ioko het volgende:
Meestal betaal ik, al is het maar omdat ik het zo onromantisch/practisch vind als je moet gaan delen. Meestal betaald ze het dan terug, of ze betaald de keer erna.
Dat je als man betaalt vind ik helemaal niet erg maar zodra de vrouw in kwestie er standaard van uit gaat en verwacht dat ik ga betalen haak ik toch wel een beetje af....quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had.
Hmmm. Volgens mij heb ik alles betaald tijdens onze date.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef MoChe het volgende:
[..]
Dat je als man betaalt vind ik helemaal niet erg maar zodra de vrouw in kwestie er standaard van uit gaat en verwacht dat ik ga betalen haak ik toch wel een beetje af....
Dan zeg je toch af. Sim-pel.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:15 schreef pluis2111 het volgende:
Ik heb een afspraak as woensdag met die tante uit Staphorst, maar heb nu al geen zin meer om te gaan.
Jah maar daarna moest ik wel seks met je hebben... was voor mij ook geen leuke ervaringquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Hmmm. Volgens mij heb ik alles betaald tijdens onze date.![]()
typisch nederlandsquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ieder de helft, en niet lopen emmeren dat de een een duurder gerecht had dan de ander.
Of zoals de Duitsers (het is je avatar, hč); gewoon apart afrekenen.quote:
Ja, dat is wél ergerlijk inderdaad!quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef thaleia het volgende:
Het ergste zijn nog die taferelen van:
- "ik betaal wel even"
- "neenee dat wil ik niet hebben hoor, ik betaal"
- "nee kom, ik trakteer"
- "nee echt, ik sta erop"
- etc etc ad infinitum
Zo zie ik het graag.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef djenneke het volgende:
Het antwoord op de vraag is MISSCHIEN
In mijn geval dus: We trakteren elkaar wel eens op een etentje, een lunch. En wie trakteert (en dus met het briljante idee kwam) die betaalt. En soms is hij dat, soms ben ik dat. Redelijk fifty-fifty.
Dat stamt nog uit de tijd dat vrouwen niet hun eigen centjes wilden/konden/mochten verdienen. Ik ben praktiserend aanhanger van de volgende ideologie:quote:Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt. Ik maak het in de praktijk mee. Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. Het kan komen door de omgeving waar ze vandaan komt nl Staphorst. Staat niet als progressief te boek. M,n vorige vriendin zat ook altijd te draaien als het op betalen aankwam. Ben echt geen Dagobert Duck, maar zo wordt daten wel een hele dure aangelegenheid.
quote:We trakteren elkaar wel eens op een etentje, een lunch. En wie trakteert (en dus met het briljante idee kwam) die betaalt. En soms is hij zij dat, soms ben ik dat.
Ik vind wel dat de vrouw op zijn minst moet aanbieden om mee te betalen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:43 schreef addictivebeat het volgende:
alleen voor de eerste date vind ik dat een man moet betalen bij wijze van hoffelijkheid, op de volgende dates kunnen de kosten wel gedeeld worden.
Generalisatie ten topquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt.
Ik denk dat je je een beetje gek hebt laten maken door de emancipatiehype.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:15 schreef pluis2111 het volgende:
Ik heb een afspraak as woensdag met die tante uit Staphorst, maar heb nu al geen zin meer om te gaan.
Zeik niet man, de rest van je leven zal ze voor je koken en het huis schoonhouden, dan moet pakweg 30 euro voor een etentje er toch wel ff vanaf kunnen nuquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:15 schreef pluis2111 het volgende:
En dan krijg je elke keer weer te horen dat jij haar liet betalenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef thaleia het volgende:
- "ik betaal wel even"
- "ok"
- "nee kom, ik trakteer"
- etc etc ad infinitum
zo hebben ze altijd wel wat te zeikenquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:15 schreef Ra-z het volgende:
[..]
En dan krijg je elke keer weer te horen dat jij haar liet betalen![]()
![]()
Goh leuk zeg. Wat voor weer is het trouwens op de planeet Xoomar, waar jij woont?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:10 schreef Orcaman1984 het volgende:
Inderdaad onzin! Vrouwen zijn gelijk aan mannen, dus betalen we ook gelijk![]()
Zou Orcaman niet eerder bedoelen dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, ondanks hun verschillen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:22 schreef mgerben het volgende:
[..]
Goh leuk zeg. Wat voor weer is het trouwens op de planeet Xoomar, waar jij woont?
Pedo?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik betaal eigenlijk alles voor mijn vriendin... dit ook omdat ik een vaste baan heb en zij een scholiere is.
heb ik ook geen probleem mee
Is dat een vorm van wijsheid of van dwaasheid Freaker?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:54 schreef FreakerS het volgende:
Dat vrouwen alleen maar de poitieve zaken uit de vrouwelijke emancipatie halen is algemeen bekend.
hehehe zij is 19 en ik ben 22quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:50 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
[..]
Pedo?![]()
Nee slechte grap.
Bij mij hangt het er helemaal van af of ik betaal of niet. Als ze nog op school/uni zit, dan betaal ik meestal wel. Dat lijkt me logisch want ik heb dan meer te besteden, maar als ze werkt verwacht ik stiekem toch wel dat we allebei betalen. Ik ben immers ook maar een arme student.
Waarom kan ik er eigenlijk nooit van uit gaan dat een werkende vrouw voor mij betaald?
En toch is dat een verkeerde denkwijze. Juist doordat deze gedachte heerst en algemeen als waar wordt gezien door de vrouw, zijn vrouwen in deze voordeelpositie gekomen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:51 schreef WeirdMicky het volgende:
Uit eten en dergelijke zijn handige manieren om een onderdanige positie te behouden, dat kan de vrouw namelijk veroorloven omdat de man toch wel hoopt op seksuele activiteiten.
Klopt, meer de algemene denkwijze onder de man. Daarom betalen die van mij ook de helft, dát zal ze leren. Ik ben waardevol gezelschap, dus daar mag iemand best zijn eigen diner voor betalen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:58 schreef FreakerS het volgende:
[..]
En toch is dat een verkeerde denkwijze. Juist doordat deze gedachten heerst, zijn vrouwen in deze voordeelpositie gekomen.
Dat maakt mij niet uit in dit geval aangezien we dan beide wijs of beide dwaas zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Is dat een vorm van wijsheid of van dwaasheid Freaker?
Dus je moet op een date een rekeningafschrift meenemen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:02 schreef baskabel4 het volgende:
degene met het meeste geld betaald!!!!
zo..klaar....volgende topic
Kijk, daar kan ik mij dan goed in vinden... gelijkwaardig, maar niet hetzelfde.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou Orcaman niet eerder bedoelen dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, ondanks hun verschillen?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef Donder het volgende:
want vrouwen hebben toch nooit grote coupures bij zich..
Leuk gezegd.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:05 schreef mgerben het volgende:
Het is de obsessie van 'gelijkheid' die maakt dat vrouwen carričres nastreven om op hun 40e nog een keer kinderen te willen, en bang zijn dat hun zelfstandigheid er onder leidt als een man een deur voor ze openhoudt of het diner betaalt. En dat is diezelfde zelfstandigheid die ze door de emancipatie hebben gekregen, en waar ze misschien helemaal niet om gevraagd hadden.
Bij mij gaat het toevallig op, omdat ik altijd zórg dat ik kleine coupures bij me heb zodat we niet allebei met enkel vijftigjes zitten wanneer de rekening komt. Mijn vriend denkt daar niet aan. Maar ik vind het ook weer te generaliserend om te zeggen dat mannen dus gewoon niet zo attent zijn om kleine coupures mee te nemenquote:
Mee eens..quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:05 schreef mgerben het volgende:
Veel emancipatie-ellende komt nu juist doordat mensen denken dat gelijkwaardig hetzelfde is als 'hetzelfde'.
Mjah, de ene onderdrukking wordt verruild voor een andere..quote:Gelijkwaardig kan wat mij betreft prima inhouden dat een heer een dame uitnodigt voor het eten, hij betaalt en zij vereert hem met haar gezelschap (nee, niet tussen de lakens).
Het is de obsessie van 'gelijkheid' die maakt dat vrouwen carričres nastreven om op hun 40e nog een keer kinderen te willen, en bang zijn dat hun zelfstandigheid er onder leidt als een man een deur voor ze openhoudt of het diner betaalt. En dat is diezelfde zelfstandigheid die ze door de emancipatie hebben gekregen, en waar ze misschien helemaal niet om gevraagd hadden.
Onderdrukking? Laat me niet lachen, de hele wereld draait om jullie vrouw-mensen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:13 schreef Alicey het volgende:
Mjah, de ene onderdrukking wordt verruild voor een andere..
Maar in de middeleeuwen was dat wel anders.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:14 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Onderdrukking? Laat me niet lachen, de hele wereld draait om jullie vrouw-mensen.
Zo attent ben ik ook niet, geloof ik.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Bij mij gaat het toevallig op, omdat ik altijd zórg dat ik kleine coupures bij me heb zodat we niet allebei met enkel vijftigjes zitten wanneer de rekening komt. Mijn vriend denkt daar niet aan. Maar ik vind het ook weer te generaliserend om te zeggen dat mannen dus gewoon niet zo attent zijn om kleine coupures mee te nemen
Vrouwen-logica noemen ze dit. Besides, de vrouw is constant opzoek naar een vorm van onderdrukking. Dat biedt haar zekerheid, iets wat voor haar zeer belangrijk is.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar in de middeleeuwen was dat wel anders.
Haha, ok.. er zijn altijd uitzonderingen op de regelsquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:07 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Hoezo dat niet?
En beg to differ, uiteraard.
Ik weet het niet Pluis2111, ik heb heb zoiets dat het verkapt feminisme is. Vrouwen zijn niet te koop. Alsof een vrouw voor wie jij alles betaal hoer is.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Bedankt!quote:
Tsja... en de vrouwen doen het zichzelf nog aan ook...quote:Mjah, de ene onderdrukking wordt verruild voor een andere..
Het is wat kort door de bocht, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:19 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Vrouwen-logica noemen ze dit. Besides, de vrouw is constant opzoek naar een vorm van onderdrukking. Dat biedt haar zekerheid, iets wat voor haar zeer belangrijk is.
Ah, dat wilde ik horen. Ik ben ook op zoek naar bevestiging.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is wat kort door de bocht, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
Prima!quote:
Er is niet eens echte emancipatie. Het is tegenwoordig not-done om niet-geemancipeerd te zijn.quote:Tsja... en de vrouwen doen het zichzelf nog aan ook...
Persoonlijk houd ik van vrouwen die niet de hele tijd bezig zijn met hoe ze wel niet onderdrukt worden.
Westerse emancipatie is tever doorgeschoten.
Nouja, het wordt meer van je verwacht dat je precies hetzelfde wil en doet..quote:Doe mij Oost-Europa maar. Daar zijn vrouwen ook geëmancipeerd (cadeautje uit de 2e wereldoorlog en communisme), maar nog steeds vrouwelijk.
Daar was het motto namelijk: Iedereen helpt mee.
In het westen is het motto 'alles wat mannen hebben, dat wil ik ook'.
Dan praat je ook over stelletjes. Dan komt het praktisch allemaal op de gezamelijke rekening en dan is het logischer als de werkende (in dit geval uiteraard de man) betaalt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:28 schreef thaleia het volgende:
Ik vind het hier helemaal niet doorgeslagen wat feminisme betreft. Bij bijna alle stellen die ik ken is het nog steeds zo dat de man meer verdient, meer dagen werkt, vaak een groter deel van de huur betaalt of als ze dat al 50/50 doen, dan draagt hij het meeste bij aan gezamenlijke etentjes en vakanties. En dat vinden ze dan allebei prima. Ik heb nog niet gehoord over echtelijke ruzies omdat de vrouw per se toch 50% wil meebetalen aan alles.
Ik waardeer juist wel die galantheid.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:25 schreef Sheriam het volgende:
Natuurlijk, mannen en vrouwen zijn niet precies hetzelfde, als het op pure kracht aankomt zijn mannen vaak sterker, maar tegenwoordig verdienen vrouwen echt wel genoeg geld om voor zichzelf te kunnen betalen, en een deur of een jas is ook niet zo zwaar dat we daar hulp bij nodig hebben. Wat mij betreft mag al dat galante gedoe afgeschaft worden!
Ow, betaal ik daarom elke keer!quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:33 schreef thaleia het volgende:
Misschien verklaart dat ook wel de frustratie van sommigen in dit topic over het per se de helft willen betalen: dat is een teken dat de ander je niet zo nodig nog een keer hoeft te zien.
No worries... Met de komende MTV-generatie wordt het anders, trust me. De tijd van de 'bitches' komt lekker terug...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:25 schreef Sheriam het volgende:
Ik vind 't juist helemaal niet prettig als de man er op staat te betalen, of al die andere 'galante mannen dingen' zoals de deur open houden zelfs als ik voorop loop en gewoon m'n handen vrij heb. Jassen 'helpen aantrekken'? Als je daar niet aan gewend bent is 't juist veel lastiger dan 'm gewoon zelf aan te doen! Natuurlijk, mannen en vrouwen zijn niet precies hetzelfde, als het op pure kracht aankomt zijn mannen vaak sterker, maar tegenwoordig verdienen vrouwen echt wel genoeg geld om voor zichzelf te kunnen betalen, en een deur of een jas is ook niet zo zwaar dat we daar hulp bij nodig hebben. Wat mij betreft mag al dat galante gedoe afgeschaft worden!
Ik waardeer die galantheid alleen van mannen die ik aantrekkelijk vind. Bij anderen heb ik al gauw iets van "wat een slijmbal, laat mij alsjeblieft m'n jas zelf aantrekken" en ik denk dat het vaak zo werkt: als een vrouw er geen trek in heeft dat jij haar in haar jas helpt komt dat niet door een doorgeslagen feminisme, maar doordat ze jou gewoon niet zo leuk vindt. Komt iemand die ik al tijden zag zitten me in m'n jas helpen dan vind ik dat prachtig en zet m'n liefste glimlach opquote:
Ik heb niet zo vaak etentjes met mannen die ik niet leuk vind.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:39 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik waardeer die galantheid alleen van mannen die ik aantrekkelijk vind. Bij anderen heb ik al gauw iets van "wat een slijmbal, laat mij alsjeblieft m'n jas zelf aantrekken" en ik denk dat het vaak zo werkt: als een vrouw er geen trek in heeft dat jij haar in haar jas helpt komt dat niet door een doorgeslagen feminisme, maar doordat ze jou gewoon niet zo leuk vindt. Komt iemand die ik al tijden zag zitten me in m'n jas helpen dan vind ik dat prachtig en zet m'n liefste glimlach op
Wat hij zegtquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:00 schreef Frutsel het volgende:
ik betaal altijd op de eerste date... althans, daar zou ik op aandringen... maar als het daarna 'vanzelfsprekend' zou zijn...dan denk ik dat er niet veel dates volgen...
Waarom ben je dan in godsnaam uit eten met die persoon? Voor de aandacht, voor het hem een kans gunnen? Je wist toch al dat hij niet aantrekkelijk was, dus waarom dan die extra kans?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:39 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik waardeer die galantheid alleen van mannen die ik aantrekkelijk vind. Bij anderen heb ik al gauw iets van "wat een slijmbal, laat mij alsjeblieft m'n jas zelf aantrekken" en ik denk dat het vaak zo werkt: als een vrouw er geen trek in heeft dat jij haar in haar jas helpt komt dat niet door een doorgeslagen feminisme, maar doordat ze jou gewoon niet zo leuk vindt. Komt iemand die ik al tijden zag zitten me in m'n jas helpen dan vind ik dat prachtig en zet m'n liefste glimlach op
Waarom denkt iedereen dat ik het bij "me in m'n jas helpen" heb over iemand met wie ik een dinner for two had?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:24 schreef WeirdMicky het volgende:
Waarom ben je dan in godsnaam uit eten met die persoon? Voor de aandacht, voor het hem een kans gunnen? Je wist toch al dat hij niet aantrekkelijk was, dus waarom dan die extra kans?
Blijkbaar denken de meeste mannen er alleen aan bij een date. Ik niet, doe t ook gewoon zo weleens, just for fun. Maar doe t dan ook alleen bij de dames die het waarderenquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:30 schreef thaleia het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen dat ik het bij "me in m'n jas helpen" heb over iemand met wie ik een dinner for two had?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:39 schreef thaleia het volgende:
[..]
Vind ik een beetje kortzichtig.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:37 schreef danielluh het volgende:
ik betaal ook altijd me eigen eten, heb geen zin dat de andere doordat hij zou moeten betalen, valse verwachtingen zou gaan krijgen
En als een man dat wel verwacht, ligt dat imo aan die man, en niet aan mij..quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:40 schreef Averon het volgende:
[..]
Vind ik een beetje kortzichtig.
Als mannen een vrouw willen waarvoor ze betalen moeten, dan gaan ze wel naar de prositutie toe.
Als ik een etentje regel, uitnodig en betaal, betekend dat nog niet dat ik verwacht dat ze haar benen wijd gaat.
Moet je een keer met Chinezen gaan eten. Daar ontstaan hele ruzies om dit soort dingenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef thaleia het volgende:
- "ik betaal wel even"
- "nee kom, ik trakteer"
- etc etc ad infinitum
ik heb het niet over sex, maar eerder een verwachting van verdere dates of een relatie.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:40 schreef Averon het volgende:
[..]
Vind ik een beetje kortzichtig.
Als mannen een vrouw willen waarvoor ze betalen moeten, dan gaan ze wel naar de prositutie toe.
Als ik een etentje regel, uitnodig en betaal, betekend dat nog niet dat ik verwacht dat ze haar benen wijd gaat.
SAMSAM is ook een mogelijkheid om eens voor te stellen, alleen als ze heeeeeel erg leuk is dan zo ik betalen als ik jou was.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Ja dát ja. Jezusmina als een meisje je dat flikt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:37 schreef danielluh het volgende:
ik betaal ook altijd me eigen eten, heb geen zin dat de andere doordat hij zou moeten betalen, valse verwachtingen zou gaan krijgen
die zitten op partypeeps/sugababez en tmf chat.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:32 schreef FreakerS het volgende:
Het valt me op dat juist op FOK de reacties uitblijven van mensen die wel altijd voor zich laten betalen als het even meezit !?! Komop, waar zijn die Breezer Sletten!?
Haha, doet mij denken aan Nina Brinks, die vlak voordat de koers van WorldOnline zo dramatisch in elkaar donderde eventjes 5 miljard binnenharkte 'voor haar gezin'.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:53 schreef FreakerS het volgende:
Nope, was bloedserieus. Ze zat net in maastricht te studeren en kreeg misschien nog onverwachte kosten. Nou, geloof me, van het saldo had ze een dakkapel kunnen laten bouwen. Daarbij eventjes vermelden dat vader longarts en moeder tandarts is en ze nooit te beroerd zijn om bij te springen en de groenheid is compleet.
same herequote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Copycat het volgende:
quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:25 schreef dawg het volgende:
Ligt aan de stiuatie, de persoon die erbij is, etc etc.
Meestal wel, maar bij een eerste date heb ik nog nooit alles betaalt. Gewoon om en om, ofzo. dan weet je het alvast, Brunetje
Sterker nog: ik zal me er gewoon ongemakkelijk bij voelenquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Copycat het volgende:
Ik haak meteen af... heb wel wat beters te doen met m'n centen dan een ander onderhouden. Betaal met alle liefde hoor, wanneer ik daar zin in heb.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef MoChe het volgende:
[..]
Dat je als man betaalt vind ik helemaal niet erg maar zodra de vrouw in kwestie er standaard van uit gaat en verwacht dat ik ga betalen haak ik toch wel een beetje af....
Ach, ik heb dit soort topic al wel eens vaker voorbij zien komen, en 't hangt een beetje af van de insteek van de posters. Soms domineren de sufkutten die per-se willen dat de man betaald, soms de 50/50 types.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:32 schreef FreakerS het volgende:
Het valt me op dat juist op FOK de reacties uitblijven van mensen die wel altijd voor zich laten betalen als het even meezit !?! Komop, waar zijn die Breezer Sletten!?
Moet ze maar gaan werken. Wat een lulkoek.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:55 schreef Jitse het volgende:
Mijn nieuwe vriendin gaat er ook van uit dat ik alles betaal.. altijd. Als dit niet veranderd zet ik misschien wel een punt achter de relatie. Heb er al 2x over gesproken met haar. We zijn beide student, dus 50 - 50 of om en om leek me voorlopig een goed plan. Zij claimt echter dat ze haar kleding etc al zelf moet betalen en dus maar weinig geld over heeft voor dates. Naja dat ze dan maar stopt met roken.. maarja da's weer een ander verhaal.
Zou niet weten waaromquote:Later als ik werk wil ik wel alles in 1 potje gooien. Dat hoort zo.
Ik wil best wel betalen, maar zeker niet de eerste keer.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:34 schreef Wicked_W het volgende:
Ik wil wel betalen als ik ook zeker weet dat ik succes heb daarna
Dan moet ze wel een evil karakter hebben en er goed uit zienquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:39 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik wil best wel betalen, maar zeker niet de eerste keer.
Overigens vraag ik me af hoeveel mokkels van uitvreten een lifestyle maken. Als je 't een beetje slim aanpakt als vrouw kun je volgens mij iedere dag in een restaurant eten, en de rekening door (iedere keer een andere) kerel laten betalen.
Ga 'ns daten in den haag. Genoeg hoogopgeleide verwende krengen die denken dat dat soort gedrag normaal is.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:43 schreef Wicked_W het volgende:
Dan moet ze wel een evil karakter hebben en er goed uit zien
Juist.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:24 schreef R81 het volgende:
De 1e date betaal ik altijd eigenlijk. Ik heb een keer een vriendin gehad die verwachtte dat ik alles betaalde, maar dan ook echt allesErg lang duurde die 'relatie' niet, 3/4 weken?
In andere relaties betaalden we gewoon om en om, of 50-50. Maar niemand maakt er een probleem van als het een keer 75-25 is of als ik 2x achter elkaar iets betaal ofzo
In de states in sommige steden IS dat gedrag normaal. Heeft iets te maken met de verhouding man/vrouw daar. Daarintegen, in sommige steden is het daar ook weer normaal dat als de man de rekening pakt, dat de vrouw hem daarvoor laten we zeggen compenseert.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:53 schreef gronk het volgende:
Ga 'ns daten in den haag. Genoeg hoogopgeleide verwende krengen die denken dat dat soort gedrag normaal is.![]()
Precies. Dit scheelt me weer een stuk schrijven.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:55 schreef Karina het volgende:
Als iemand mij uitnodigt voor een etentje, neem ik aan hij (of zij, kan ook) betaalt, je wordt tenslotte uitgenodigd.
Degene die je uitnodigt moet er ook niet vanuit gaan dat je meebetaalt, misschien heb je wel helemaal geen geld om uit eten te gaan? Als ik het me kan veroorloven zal ik natuurlijk als de rekening komt, aanbieden om mee te betalen.
Als het meer is in de trant van "zullen we uit eten gaan" dan is het net even anders, dan betalen we gewoon ieder de helft.
Er zit wel wat in, in dat 'schiftingidee' van je...echter, als een man mij uitnodigt voor het eerst om uiteten te gaan, en hij stelt aan het einde 50/50 voor, dan knap ik daar gigantisch van af.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:26 schreef BigFire het volgende:
gewoon 50-50 in het begin. als ze dat niet wil dan vind ze het blijkbaar niet de moeite waard om met jouw te gaan eten.. dan weet je dat ook weer. parasieten en niet geïntereseerden sluit je dan mooi in één klap uit.
als je iets hebt samen DAN kun je romantisch een keer 100% betalen. maar doe het altijd voor de juiste reden: omdat je het wil en niet om haar tevreden te stellen of in bed te krijgen.
Mooi. Scheelt gewoon een hoop gedoe met dames waar je wel een hoop geld in moet steken, maar waar, buiten een paar dates, toch verder niets uitkomt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:52 schreef cinnamongirl het volgende:
Er zit wel wat in, in dat 'schiftingidee' van je...echter, als een man mij uitnodigt voor het eerst om uiteten te gaan, en hij stelt aan het einde 50/50 voor, dan knap ik daar gigantisch van af.
Even voor de goede orde, dat we 't over 't zelfde hebben: ik heb 't over dates met min-of-meer onbekende vrouwen. Tuurlijk, je hebt wat mailtjes uitgewisseld, en meer van dat soort dingen, maar echt kennen...nah.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:20 schreef Aventura het volgende:
Dus jij bent zo iemand die iets terug wil zien voor zijn investering? Dat geldt misschien op de beurs, maar niet in de liefde
Das volgens mij niet helemaal waar... "alles kwam van mijn kant, dus heb ik het uitgemaakt"... om maar even een voorbeeldje te noemen.quote:Dus jij bent zo iemand die iets terug wil zien voor zijn investering? Dat geldt misschien op de beurs, maar niet in de liefde
Maar je sluit daarmee ook leuke dames uit, die helemaal geen profiteurs zijn, maar gewoon afknappen op iemand die hen uitnodigt en dan gierig gaat zitten doen. Iemand zoals ik dus!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:00 schreef gronk het volgende:
[..]
Mooi. Scheelt gewoon een hoop gedoe met dames waar je wel een hoop geld in moet steken, maar waar, buiten een paar dates, toch verder niets uitkomt.
Nee hoor, niet per se. Maar ik heb dat in het verleden weleens voorgesteld, zodat ik geen valse verwachtingen schiep. Ik wou er gewoon vanaf zijn zonder de man het gevoel te geven 'gebruikt' te zijn!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:24 schreef Maanvis het volgende:
Opzich wel interessant wat Cinnamongirl zegt. Maareh als een meisje perse 50/50 wil betalen, houdt dat dan ook zonder meer in dat je tegenvalt, als je het niet vantevoren af hebt gesproken?
ik vind het ook supergierig overkomen... je gaat toch niet voor niets met iemand dates... en de meeste eerste dates zijn niet zo duur...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:33 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Maar je sluit daarmee ook leuke dames uit, die helemaal geen profiteurs zijn, maar gewoon afknappen op iemand die hen uitnodigt en dan gierig gaat zitten doen. Iemand zoals ik dus!
Ik heb het dus echt over de allereerste date, en waar hij mij uitnodigt!
In alle andere situaties trek ik grif mijn portemonnee, waar meer dan genoeg (plastic) geld inzit![]()
Jammer dan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar je sluit daarmee ook leuke dames uit, die helemaal geen profiteurs zijn, maar gewoon afknappen op iemand die hen uitnodigt en dan gierig gaat zitten doen. Iemand zoals ik dus!
1. dus als hij met je uit wil moet 'ie maar dokken en moet jij lekker verwend worden?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Er zit wel wat in, in dat 'schiftingidee' van je...echter, als een man mij uitnodigt voor het eerst om uiteten te gaan, en hij stelt aan het einde 50/50 voor, dan knap ik daar gigantisch van af.
-Ten eerste nodigt hij mij uit en niet andersom.
Je gaat mensen die je uitnodigt op je verjaardagsfeestje toch ook niet laten betalen voor hun drankjes en hapjes?!
-Ten tweede vind ik het vreemd dat hij ervanuitgaat dat ik (genoeg) geld (mee) heb om de helft te betalen.
-Ten derde vind ik het lomp; ik hou van galantheid en 50/50 voorstellen op de eerste date is gewoon gierig.
-Ten vierde lijkt het dan alsof hij er niet echt voor zijn lol zit.
Zoals al eerder is gezegd, zou ik ook de helft betalen als ik diegene liever niet meer zie na die date. Dan heb ik dat zeg maar 'afgekocht' voor mijn gevoel. Bovendien vind ik het ook een beetje sneu als ik hem alles laat dokken terwijl ik verder toch niks meer wil.
Dat kan dus omgekeerd ook het geval zijn.
Precies. En daarnaast vind ik 't ook een grove manier van chantage. 'Als jij nou de rekening betaalt, dan mag je misschien nog wel een keer met mij daten'. Puh-lease dames, zo leuk zijn jullie *echt* niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:37 schreef BigFire het volgende:
3. het is een stukje bescherming dat je niet word kaalgeplukt door een vreemde. die galantheid komt heus wel naar voren in andere dingen. er vanuit gaan dat de ander volledig betaald, DAT is pas gierig.
Dus stel; jij bent een arme student, en een dame nodigt jou uit naar een restaurant.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Jammer dan.Als je mij echt ziet zitten, dan ga je daar niet moeilijk over doen.
Grappigquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Het gaat niet eens om geld!
Zo knap ik ook af als na de date de man er gewoon vandoor gaat, en mij dus gewoon achterlaat.
Klinkt misschien hulpeloos & zielig. Dat ben ik niet; ik woon al jaren in de stad en ben al heel wat keren in het holst van de nacht naar huis gefietst/gelopen zonder dat eng te vinden.
Maar het is een stukje hoffelijkheid.
Ik vind het leuk als een man galant is, zelfs als hij duidelijk doet om in 't broekje te komen.
Ik vind 't ook leuk om galant te [doen. Maar 't moet wel vanzelf gaan, en niet afgedwongen worden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het leuk als een man galant is, zelfs als hij duidelijk doet om in 't broekje te komen.
Da's per meisje verschillend. Ikzelf vraag wel altijd of ik d'r naar huis zal brengen, maar sommige meisjes vinden je dan gelijk opdringerig en knappen daar op afquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo knap ik ook af als na de date de man er gewoon vandoor gaat, en mij dus gewoon achterlaat.
Klinkt misschien hulpeloos & zielig. Dat ben ik niet; ik woon al jaren in de stad en ben al heel wat keren in het holst van de nacht naar huis gefietst/gelopen zonder dat eng te vinden.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb uiteraard geen idee of dit op jou van toepassing is, maar er zijn nog steeds voldoende dames die weigeren om de eerste stap te zetten. Dan mag het vervolgens weinig galant zijn om 50/50 voor te stellen, maar om de een of andere reden voelt je beroepen op "ja, maar hij nodigde mij uit en niet andersom" dan toch een beetje krom.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Er zit wel wat in, in dat 'schiftingidee' van je...echter, als een man mij uitnodigt voor het eerst om uit eten te gaan, en hij stelt aan het einde 50/50 voor, dan knap ik daar gigantisch van af.
-Ten eerste nodigt hij mij uit en niet andersom.
Ik ben er trost op dat ik hoffelijk en beleefd ben. Dat af en toe een tikje ouderwets lijkt, so be it. Ik houd graag de deur open, ik neem de jas aan, schuif de stoel aan, neem zelfs een roos mee op de tweede date. Ik breng haar naar huis. En wacht tot zijn initiatief neemt voor die eerste kus. En, als de sfeer goed is en het klikt dan lukt dat ook.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:49 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou Averon en Maanvis, dat vind ik jammer, het is toch niet kleinerend bedoeld ofzo.
Ik vrees dat jullie een stel feministjes hebben getroffen.
Zit wat in, maar als het goed is durft ze na de eerste date wel en vraagt ze jou terug, en betaalt ze zelf de hele rekening...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb uiteraard geen idee of dit op jou van toepassing is, maar er zijn nog steeds voldoende dames die weigeren om de eerste stap te zetten. Dan mag het vervolgens weinig galant zijn om 50/50 voor te stellen, maar om de een of andere reden voelt je beroepen op "ja, maar hij nodigde mij uit en niet andersom" dan toch een beetje krom.
Kloptquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Zit wat in, maar als het goed is durft ze na de eerste date wel en vraagt ze jou terug, en betaalt ze zelf de hele rekening...
Eén visje kan er nog wel vanaf, maar zo gauw het meerdere harinkjes worden...quote:
Zo laat je zien dat je en schoothondje bent wat ze nog verder uit kan melken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Biancavia het volgende:
Zo laat je zien wat je voor een vrouw over hebt.
En zo checkt de vrouw natuurlijk of je wel goed in de slappe was zit.![]()
Ik zou me daar als vriendin dus ab-so-luut niet prettig bij voelen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
![]()
mooi gezegt en zo moet het ook.
ik betaal ook alles voor mn vriedin... ook al heeft ze het geld wel.
Zeker weten?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:17 schreef Aventura het volgende:
Ik zou sowieso geen date willen met iemand uit Staphorst
Of je laat haar het huishouden doen en haar zelf betalen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zo laat je zien dat je en schoothondje bent wat ze nog verder uit kan melken.
Ik betaal alleen voor een vrouw als ze mijn hele huishouden doet en vooral niet gaat werken, immers, als je terug gaat in de tijd moet je het wel goed doen.
He he, ik betaal nu (1,5 jaar een relatie) zelfs meer, ook omdat ik altijd met het idee moet komen om wat leuks te gaan doen (ja, ja, de eerste date is dan wel door hem geinitieerd, maar als de buit binnen is houdt dat een beetje opquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:06 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik zou me daar als vriendin dus ab-so-luut niet prettig bij voelen.
Ik betaal over het algemeen gewoon evenveel als mijn vriend. Dan trakteer ik eens, dan hij weer.
Gaat prima.
ik verdien meer dan haar!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:06 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik zou me daar als vriendin dus ab-so-luut niet prettig bij voelen.
Ik betaal over het algemeen gewoon evenveel als mijn vriend. Dan trakteer ik eens, dan hij weer.
Gaat prima.
Ja, mijn vriend werkt fulltime en ik studeer. Maar ik hou er gewoon niet van als er regelmatig dingen voor me betaald worden, ik betaal mijn eigen dingen wel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:11 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik verdien meer dan haar!zijmaar ze betaaldt af en toe ook wat hor
als ik me cash vergeten ben
Dat bevalt me nu ook goed.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of je laat haar het huishouden doen en haar zelf betalen.
Uiteraard.quote:
Dus wordt je zelf ook maar een slechte werkgever.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar ja, het is natuurlijk ook een lastig verhaal als ik wel werk maar niet betaald krijg.![]()
Bedankt voor de hint naar mijn persoon. Keertje daten?quote:
WTF ?!!?!?!?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
He he, ik betaal nu (1,5 jaar een relatie) zelfs meer, ook omdat ik altijd met het idee moet komen om wat leuks te gaan doen (ja, ja, de eerste date is dan wel door hem geinitieerd, maar als de buit binnen is houdt dat een beetje op).
En als het mijn initiatief is; betaal ik, of het is hooguit 50/50.
* Maanvis heeft zijn mailtje al in de draft staanquote:
Da's op zich wel een goed idee.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:15 schreef broodje_poep het volgende:
Ik heb een date nooit meegenomen naar een restaurant. Beste beviel bij een blinddate meestal gewoon zondagmiddag afspreken in een kroegje, kopje koffie en kletsen. Beviel het? Dan nodigde ik haar uit bij mij thuis en ging ik zelf wat koken.
Scheelt je bakken met geld , vrouwen zijn onder de indruk als een man kan koken en bovenal: ze kan altijd blijven slapen
Het fijne is dat je overdag afspreekt. Het voelde bij mij dan fijner aan als in de avond. Je kan ook makkelijker weg. Je spreekt immers rond een uur of 15:00 af en je kan altijd rond 17:00 zeggen: ik ga met vrienden ofzo eten (handig voor mensen die niet gelijk durven te zeggen dat het nooit wat zou worden).quote:
Door opmerkingen zoals deze menen bepaalde vrouwen nog altijd wel de lusten maar niet de lasten te hebben van de emancipatie.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
![]()
t zit gewoon in me..
mensen die zeggen dat ze het niet kunnen betalen kunnen beter geen vriendin nemen aangezien die ook wel eens kadootjes en bloemen willen hebben enzo...
Dat wordt een eenzaam avondje voor d´rquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:15 schreef pluis2111 het volgende:
Frustraties???quote:Op woensdag 9 augustus 2006 02:10 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Door opmerkingen zoals deze menen bepaalde vrouwen nog altijd wel de lusten maar niet de lasten te hebben van de emancipatie.
Maar dat willen die vrouwen toch zelf?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:32 schreef mgerben het volgende:
Met versieren hetzelfde: Vrouwen willen sterk en zelfstandig zijn. En tegelijk willen ze door een stoere man als zoet soft vrouwtje behandeld worden. Maar ze willen ook respect voor wat ze zelf doen.
Dus een beetje meedoen met de mannen, maar tegelijkertijd heel erg vrouw blijven.
..en dan toch 'de vrouwen' steunen in hun geklaag over hun o-zo-zware zelfgekozen leven. Dat doe je wel vaker, en ik begrijp dat niet.quote:Nee, ik denk niet dat die diner-rekening die ze een keer niet hoeven te betalen daar tegenop weegt.
Dat willen we niet, dat wordt verwacht..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:32 schreef mgerben het volgende:
[..]
Met versieren hetzelfde: Vrouwen willen sterk en zelfstandig zijn.
Door wie?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:46 schreef Alicey het volgende:
Dat willen we niet, dat wordt verwacht..
We leven toch in een tijd waarin je zelf je eigen leven bepaald, en niet je omgeving, toch?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:07 schreef Alicey het volgende:
Je hele omgeving ("Je bent geemancipeerd" wordt er voor je bepaald).
Dat neemt niet weg dat je omgeving wel bepaalde verwachtingen heeft.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:23 schreef gronk het volgende:
[..]
We leven toch in een tijd waarin je zelf je eigen leven bepaald, en niet je omgeving, toch?![]()
Nee, dat doen de Viva, Flair, VT Wonen en al die andere kutblaadjes voor ze.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:23 schreef gronk het volgende:
We leven toch in een tijd waarin je zelf je eigen leven bepaald, en niet je omgeving, toch?![]()
En dat jij ervoor kiest om je daaraan te conformeren.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat je omgeving wel bepaalde verwachtingen heeft.
Meestal niet, maar soms is de keuze beperkt. Ik bedoelde echter maar aan te geven dat het tegenwoordig de norm is om geemancipeerd te zijn danwel sterk en onafhankelijk te zijn Wanneer het een man uitkomt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dat jij ervoor kiest om je daaraan te conformeren.
SO WHAT? Sinds wanneer moet je je leven leiden zoals je omgeving dat wil, ook al heb je daar zelf helemaal geen trek in?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:26 schreef Alicey het volgende:
Dat neemt niet weg dat je omgeving wel bepaalde verwachtingen heeft.
Ja, die kleine lettertjes gelden uiteraard alleen maar voor mannen. Vrouwen zouden zoiets nóóóóit doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Meestal niet, maar soms is de keuze beperkt. Ik bedoelde echter maar aan te geven dat het tegenwoordig de norm is om geemancipeerd te zijn Wanneer het een man uitkomt.
Nouja, ikzelf voor zover ik weet niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, die kleine lettertjes gelden uiteraard alleen maar voor mannen. Vrouwen zouden zoiets nóóóóit doen.
* legt rug van hand dramatisch op voorhoofd *
Als vrouwen zoiets doen, dan is het omdat ze geen keus hebben. Hun omgeving verwacht het van ze.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:33 schreef Litpho het volgende:
Ja, die kleine lettertjes gelden uiteraard alleen maar voor mannen. Vrouwen zouden zoiets nóóóóit doen.
Ach, natuurlijk. Hoe kon ik dat toch over het hoofd zien?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Als vrouwen zoiets doen, dan is het omdat ze geen keus hebben. Hun omgeving verwacht het van ze.![]()
Tsja, je blijft een man hč.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:37 schreef Litpho het volgende:
Ach, natuurlijk. Hoe kon ik dat toch over het hoofd zien?
Ik ben net zo gelukkig met een lief kaartje, een zelf in elkaar gedraaide cd met bijgaand schrijven waarom de gekozen nummers gekozen zijn, of gewoon een avond buiten in de tuin met 1 flesje wijn en 1 stokbroodje. Oh, en drie waxinelichtjes.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
![]()
t zit gewoon in me..
mensen die zeggen dat ze het niet kunnen betalen kunnen beter geen vriendin nemen aangezien die ook wel eens kadootjes en bloemen willen hebben enzo...
Ik denk dat emancipatie net zo veel in de weg wordt gestaan door types die denken "het vrouwtje te moeten verwennen" als door types die vrouwen niet als vol aan zien op de werkvloer. Allebei zegt het iets over het beeld van de vrouw, als een soort breekbaar wezen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:32 schreef mgerben het volgende:
Frustraties???
Ik denk dat de vrouwen qua emancipatie aan het kortste eind trekken hoor.
Mannen gaan gewoon lekker hun gang. Vrouwen worden nu in een carričre gepushed die ze zelf misschien nooit hebben gewild, die ze dan weer moeten laten vallen als er kinderen komen.
Met versieren hetzelfde: Vrouwen willen sterk en zelfstandig zijn. En tegelijk willen ze door een stoere man als zoet soft vrouwtje behandeld worden. Maar ze willen ook respect voor wat ze zelf doen.
Dus een beetje meedoen met de mannen, maar tegelijkertijd heel erg vrouw blijven.
Nee, ik denk niet dat die diner-rekening die ze een keer niet hoeven te betalen daar tegenop weegt.
Spreek voor jezelf, wil je?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:46 schreef Alicey het volgende:
Dat willen we niet, dat wordt verwacht..
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:50 schreef innovative het volgende:
Ik denk dat emancipatie net zo veel in de weg wordt gestaan door types die denken "het vrouwtje te moeten verwennen" als door types die vrouwen niet als vol aan zien op de werkvloer. Allebei zegt het iets over het beeld van de vrouw, als een soort breekbaar wezen.
Goed om te weten voor binnenkortquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:25 schreef Alicey het volgende:
Nu ik er over nadenk ben ik eigenlijk best dubbel en hypocriet.
Niet. Soms gaan daar enkele dagen overheen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sinds wanneer word alles wat ik zeg direct tegen me gebruikt?
Nouja, na een paar dagen dan..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet. Soms gaan daar enkele dagen overheen.
Life ain't fair enzoquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sinds wanneer word alles wat ik zeg direct tegen me gebruikt?
Gierigaard! Aso! Gun vrouwen ook eens wat! Echte liefde kijkt niet op een paar centen!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
Inmiddels ben ik erachter dat je nooit op een eerste date al meteen uit-eten moet gaan. Maar mocht dat toch zo zijn, dan zal het miepje toch echt haar eigen deel moeten betalen.
Bekijk het van de andere kant: moet een vrouw er rekening mee houden dat jij al schepen met geld aan andere vrouwen hebt gespendeerd? Dat doe je jezelf aan en daar kan zij niets aan doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
En voor al die vrouwen die vinden dat de man moet betalen, bedenk je eens het volgende.
Stel dat die man veel eerste dates heeft. Moet je eens uitrekenen hoeveel die arme drommel dan al heeft moeten betalen.
[..]
s heb ik een jaar geleden 40 euro betaald aan een etentje voor een of ander wijf. En nu kreeg ik eindelijk na een jaar, jawel, een heuse pizza terug van 7 euro. Dan mag je dus ook oprotten!
![]()
Dus, als ik voorstel om elkaar te ontmoeten, waarbij ik zeg 'ach, we zoeken later wel een restaurantje uit', en mevrouw stapt 't eerste de beste twee-sterrenrestaurant in, dan mag ik de rekening betalen?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:56 schreef loveli het volgende:
Simpel: als je iemand uitnodigt, is het logisch dat je betaalt. Elke financiele bijdrage van haar kant is bonus.
Geeft ook een hele andere dimensie aan 'de liefde van de man gaat door de maag'.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:03 schreef Kiteless het volgende:
Zo niet dan vind ik in ieder geval dat als de man betaalt hij er ook wat terug voor mag verwachten
Dat getuigt niet echt van emancipatie... Wat mag die man van jou verwachten?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:03 schreef Kiteless het volgende:
Emancipatie gaat twee kanten op hoor, vrouwen betalen zelf ook maar.
Zo niet dan vind ik in ieder geval dat als de man betaalt hij er ook wat terug voor mag verwachten
Van mij niks, ik heb m'n eigen geldquote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat getuigt niet echt van emancipatie... Wat mag die man van jou verwachten?
In bijna alle gevallen is het al een gezamenlijk idee, maar in de praktijk zien we dat de vrouw vaak wacht totdat de man het vraagt.. Verder zijn financiële situaties van beide personen tijdens de eerste date nog niet ter sprake gekomen (tenzij je met een golddigger te maken hebt..), dus daaruit kun je ook niet opmaken wie er 'behoort' te betalen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:16 schreef Alicey het volgende:
Maar on-topic : Degene die de ander uitnodigt voor het etentje betaalt. Is het een gezamelijk idee, dan betalen beiden. Of beiden een gelijk deel betalen hangt ook af van de financiele situatie. Het is zo simpel.
Wanneer je er samen voor kiest om te gaan eten, betalen beiden ongeveer 50/50. Als het financieel voor iemand niet uit komt kan dat gezegd worden en kan er evt een andere verdeling verzonnen worden.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:35 schreef HokkePok het volgende:
[..]
In bijna alle gevallen is het al een gezamenlijk idee, maar in de praktijk zien we dat de vrouw vaak wacht totdat de man het vraagt.. Verder zijn financiële situaties van beide personen tijdens de eerste date nog niet ter sprake gekomen (tenzij je met een golddigger te maken hebt..), dus daaruit kun je ook niet opmaken wie er 'behoort' te betalen.
Zo 'simpel' is het dus niet.
Zo simpel vind ik het wel..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:35 schreef HokkePok het volgende:
[..]
In bijna alle gevallen is het al een gezamenlijk idee, maar in de praktijk zien we dat de vrouw vaak wacht totdat de man het vraagt.. Verder zijn financiële situaties van beide personen tijdens de eerste date nog niet ter sprake gekomen (tenzij je met een golddigger te maken hebt..), dus daaruit kun je ook niet opmaken wie er 'behoort' te betalen.
Zo 'simpel' is het dus niet.
Onzin, tenminste, op een eerste date betaal ik absoluut niet alles. Tenzij we daarna heftige sex gaan hebben.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:16 schreef Alicey het volgende:
Maar on-topic : Degene die de ander uitnodigt voor het etentje betaalt. Is het een gezamelijk idee, dan betalen beiden. Of beiden een gelijk deel betalen hangt ook af van de financiele situatie. Het is zo simpel.
Dus je nodigt iemand uit voor een etentje, en vervolgens mag ze de helft betalen, terwijl je niets weet over haar financien?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:16 schreef dawg het volgende:
[..]
Onzin, tenminste, op een eerste date betaal ik absoluut niet alles. Tenzij we daarna heftige sex gaan hebben.
Ja. Op een eerste date. En dat vermeld ik vantevoren ook.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dus je nodigt iemand uit voor een etentje, en vervolgens mag ze de helft betalen, terwijl je niets weet over haar financien?
Ik denk dat de vrouw in kwestie zich dan nogal beledigd gaat voelen...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:16 schreef dawg het volgende:
[..]
Onzin, tenminste, op een eerste date betaal ik absoluut niet alles. Tenzij we daarna heftige sex gaan hebben.
Ja, duh. Dat laatste was ook niet serieus, maar ik ben wel serieus als ik tegen een eerste date zeg dat ik niet alles betaal.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:40 schreef Brunette het volgende:
[..]
Ik denk dat de vrouw in kwestie zich dan nogal beledigd gaat voelen...
Da's dan geheel terecht. Ik heb een keer een uitvreetster aan de hand gehad, en zoiets pik ik geen tweede keer meer. Dat soort vrouwen mogen wat mij betreft meteen opzouten.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:40 schreef Brunette het volgende:
[..]
Ik denk dat de vrouw in kwestie zich dan nogal beledigd gaat voelen...
Nee natuurlijk is dat meer dan logisch, daar ben ik het ook helemaal mee eensch.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:42 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, duh. Dat laatste was ook niet serieus, maar ik ben wel serieus als ik tegen een eerste date zeg dat ik niet alles betaal.
edit: Ter verduidelijking: tuurlijk zal ik wel betalen als we gewoon even ergens wat gaan drinken. Maar uit eten met alles erop en eraan, of een avondje naar het theater bv (als je iets doet, moet je het wel goed doen natuurlijk), nee, dat betaal ik niet alleen. Ik vind dat eigenlijk best logisch.
Je heb mij een beetje verkeerd begrepenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's dan geheel terecht. Ik heb een keer een uitvreetster aan de hand gehad, en zoiets pik ik geen tweede keer meer. Dat soort vrouwen mogen wat mij betreft meteen opzouten.
Edit: op de tweede date had ze ook toevallig 'te weinig geld' bij zich; ik heb 'r toen eraan herinnerd dat ik de vorige keer had betaald, en dat d'r in de buurt vast wel een pinautomaat was.
Ja, ach, soms is het leuk om wat te stangen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:58 schreef Brunette het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is dat meer dan logisch, daar ben ik ook helemaal mee eensch.
Maar mij ging het vooral meer om je laatste zin (want dan zou je je als vrouw nogal een hoer voelen), wat volgens jou dus niet serieus bedoeld was![]()
Waarom?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:02 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, ach, soms is het leuk om wat te stangen.
Wat wil jij dan een slotje of een ban?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:23 schreef dawg het volgende:
Inderdaad. Waar zijn de modjes wanneer je ze nodig hebt?
Meer blauw op straat.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:24 schreef Brunette het volgende:
[..]
Wat wil jij dan een slotje of een ban?![]()
of te stakenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:02 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, ach, soms is het leuk om wat te stangen.
'Wie betaalt, be-paalt'. Sim-pel.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:02 schreef Brunette het volgende:
[..]
Je heb mij een beetje verkeerd begrepen
Dawg zei dat ie alleen alles zou betalen als daar sex tegenover stond en dat zou je als vrouw niet snel pikken![]()
Maar dat was dus een grapje![]()
dat heb je dan wel goed voor mekaarquote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:54 schreef Knipoogje het volgende:
bovendien verdiende de dame in kwestie ruim 2x mijn jaarsalaris
Mee eens, waarschijnlijk was hij blut en deed hij net alsof hij 'vergeten was te pinnen' ofzo.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:20 schreef Aventura het volgende:
Ik heb vanavond toevallig net een 'eerste' date gehad. De rekening kwam en ik pakte mijn portemonnee en vroeg wat de schade was. Hij weigerde en betaalde. Ik drong nog even aan maar nee. Daarna nog wat gedronken, die drankjes heb ik allemaal betaald. Maar aangezien er hoogstws. nog een date komt, maak ik me niet druk. Dan betaal ik gewoon. Maar ik heb nu op zich wel een goede indruk van hem. In elk geval geen gierige krent. Ik ben weleens uitgeweest met iemand, we gingen eerst iets drinken en toen naar de film. We deden wat drankjes vooraf, die ik allemaal heb betaald. Daarna zei hij, ik betaal de film wel. En toen trok hij zijn portemonnee, waar welgeteld 15 euro inzat. 'Oh, ik denk dat ik iets te krap heb gerekend...' Sorry hoor, maar wat een mega-afknapper. Hij dacht écht dat hij de avond wel door zou komen met dat bedrag...(filmkaartje plus 2 drankjes ofzo voor zichzelf?? ik weet niet hoe die gast rekent). Hij kwam niet uit de stad dus was iets andere prijzen gewend, maar toch. Als je uitgaat stop je (man of vrouw) goed wat flappen in je portemonnee. Anders kan je beter thuisblijven.
Precies. Op 'n date heb je geen trek in lullige situaties. Maar in mijn ogen is d'r 'n verschil tussen zonder blikken of blozen de rekening betalen, 50/50 doen, of d'r op staan als een kneuzerige puber om de rekening te betalen, omdat dat 'zo hoort', want 'dat is galant'.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:20 schreef Aventura het volgende:
Als je uitgaat stop je (man of vrouw) goed wat flappen in je portemonnee. Anders kan je beter thuisblijven.
Wat is er nu onprettig aan een vrouw mee te laten betalen. Holbewonersmentaliteit! De man "zorgt voor het eten". En aangezien er geen mammoet meer gevangen is de laatste jaren, betaalt de man nu de kost, ofzo?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:50 schreef PeterFdeVries het volgende:
Ik heb juist altijd vrouwen te pakken die eisen dat ze mogen mee(betalen) hoe en waarom, vraag het me niet. Ik vind het zelf onprettig om een vrouw te laten betalen. Hoewel ik het wel heel leuk vind als ik spontaan bijvoorbeeld iets van een vrouw krijg.
Zeg ik, holbewonersmentaliteitquote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De vrouw mag op een andere manier betalen
Jah maar dan haal je er een vrouw bij die 'niet spoort'.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Precies. Op 'n date heb je geen trek in lullige situaties. Maar in mijn ogen is d'r 'n verschil tussen zonder blikken of blozen de rekening betalen, 50/50 doen, of d'r op staan als een kneuzerige puber om de rekening te betalen, omdat dat 'zo hoort', want 'dat is galant'.
Of, zoals ik 'n keer heb meegemaakt met een niet-sporende ex-huisgenote, jezelf een dag van tevoren uitnodigen voor een afspraak rond etenstijd, als ik voorstel om om half 8 een afhaalpizza te bestellen dat af te keuren want pizza's zijn 'beneden niveau' , vervolgens naar een thais restaurant te lopen, daar voor 60 euro samen weg te eten en dan bij de rekening te zeggen 'dat je te weinig geld bij je hebt'. Terwijl we op weg naar die thai langs drie geldautomaten zijn gelopen.
Die tante heeft *echt* heel veel mazzel gehad dat ze de tweede keer dat ze dat flikte braaf naar de pinautomaat ging. Eat *that*, mgerben.
Precies. Dat is wat me ook tegenstaat van de houding. 't is zo verdomd jaren-50-ouderwets..quote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:56 schreef innovative het volgende:
Ik vind het een neerbuigende houding naar vrouwen toe. "Jij hoort niet te betalen", alsof je daar niet competent voor bent oid.
En als je eerlijk bent kus je die vent eerder dan die pauper?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:02 schreef Aventura het volgende:
[..]
Jah maar dan haal je er een vrouw bij die 'niet spoort'.
Ik ben een intelligende geëmancipeerde zelf(goed)verdienende vrouw. Ik heb er geen moeite mee om een man voor me te laten betalen. Je laten trakteren, dat is wat anders als een profiteur zijn. Ik vind het fijn als een man me wined en dinet. Het geeft je het gevoel in de watten gelegd te worden. Ik ga na zo'n avond echt niet naar huis met het idee van: GNA, hij heeft lekker gedokt en ik ben goedkoop uit. Maar van: het was een fijne avond en hij waardeert me echt.
(Enneh, andersom geldt het net zo goed. Iemands trakteren geeft me zelf ook een goed gevoel. Ik draag er echt wel zorg voor dat de uitgaven niet scheef gaan lopen. Zoals ik al zei, ik heb zelf ook centjes).
Nee hoor. Ik knap niet af op arme sloebers, ik knap wél af op krenten.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En als je eerlijk bent kus je die vent eerder dan die pauper?
Precies, zo datede (hm, klinkt raar) ik ooit een jongen die een arme sloeber was maar daarnaast ook een uitvreter. Van het type: zeggen dat hij voor me gaat koken, en dan in de supermarkt het mandje volladen met dure delicatessen en dan bij de kassa achter me gaat staanquote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik knap niet af op arme sloebers, ik knap wél af op krenten.
Ik ben zelf een gul persoon en ik kan niet tegen gierigaards.
Maar 't punt is dat ik van tevoren niet weet of iemand spoort of niet, en dat ik dan liever wat voorzichtiger aan doe.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:02 schreef Aventura het volgende:
Jah maar dan haal je er een vrouw bij die 'niet spoort'.
Tuurlijk. En 't is ook leuk om iemand in de watten te leggen. En ik heb er ook absoluut geen moeite mee om iemand te fęteren die ik langer ken. Maar, zoals sommige mensen in dit topic stellen, ik vind dat 't niet *vanzelfsprekend* is om de rekening van wildvreemde dames (of, niet helemaal wildvreemde dames zoals die huisgenote) te betalen....quote:Ik ben een intelligende geëmancipeerde zelf(goed)verdienende vrouw. Ik heb er geen moeite mee om een man voor me te laten betalen. Je laten trakteren, dat is wat anders als een profiteur zijn. Ik vind het fijn als een man me wined en dinet. Het geeft je het gevoel in de watten gelegd te worden. Ik ga na zo'n avond echt niet naar huis met het idee van: GNA, hij heeft lekker gedokt en ik ben goedkoop uit. Maar van: het was een fijne avond en hij waardeert me echt.
Dat merk je dan in ieder geval meteen bij de eerste date, weet je meteen dat je niet meer hoeft af te spreken in de toekomst!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:27 schreef dawg het volgende:
Zo heb ik een hekel aan vrouwen die er vanuit gaan dat de man betaalt, omdat zij nu eenmaal de vrouw is.
Nee dat was hij niet. Hij was van huis gegaan met het idee het met 15 euro wel te gaan redden.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mee eens, waarschijnlijk was hij blut en deed hij net alsof hij 'vergeten was te pinnen' ofzo.
Maar misschien is dat projectie.
Dat jij nog steeds single bent trouwens.
Je maakt mij niet wijs als je het voorgaande zegt en zo denkt je niet eerder die attente en gulle jongen kust dan die krent.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik knap niet af op arme sloebers, ik knap wél af op krenten.
Ik ben zelf een gul persoon en ik kan niet tegen gierigaards.
Maar diego, je weet toch dat je uit 'n N=1 steekproef geen conclusies mag trekken, en dat je ook moet corrigeren voor geheugeneffecten (je ideeën over daten worden gebiassed door de laatste datingervaring(en) die je hebt gehad).quote:
Dat zeg ik ook niet. Wel dat jij eerder een attente jongen kust die voor jou een etentje betaald dan iemand die dat niet doetquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:41 schreef Aventura het volgende:
Ik heb toch uitgelegd dat ik een vrek iets anders vind dan een sloeber? Een vrek is iemand die bewust op zijn centen zit ookal heeft hij/zij ze. Zo'n type hoef ik niet.
Ik ga daarentegen echt niet eerder met een rijke vent mee dan met een arme. Het boeit me niet hoeveel geld hij heeft. Daar selecteer ik mijn mannen echt niet op hoor
Alle mgerbens op een stokje, ik denk dat dat te simpel is. Het gaat er niet om dat je de rekening betaald, het gaat erom hoe je dat doet. Of hoe je dat niet doet. Dat is 't selectiecriterium. Niet het al of niet betalen van de rekening.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Wel dat jij eerder een attente jongen kust die voor jou een etentje betaald dan iemand die dat niet doet
Feministische lulpraat, afknapper!!!....quote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:56 schreef innovative het volgende:
[..]
Wat is er nu onprettig aan een vrouw mee te laten betalen. Holbewonersmentaliteit! De man "zorgt voor het eten". En aangezien er geen mammoet meer gevangen is de laatste jaren, betaalt de man nu de kost, ofzo?
Ik vind het een neerbuigende houding naar vrouwen toe. "Jij hoort niet te betalen", alsof je daar niet competent voor bent oid.
Ik zou je woordgoochel-act weggooien en gewoon vertellen wat je denktquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Alle mgerbens op een stokje, ik denk dat dat te simpel is. Het gaat er niet om dat je de rekening betaald, het gaat erom hoe je dat doet. Of hoe je dat niet doet. Dat is 't selectiecriterium. Niet het al of niet betalen van de rekening.
Wat ik zelf vind is, dat als je als een ware patser iedere rekening betaald, in de hoop zo 'galant' over te komen, dat maar bij een heel klein clubje dames indruk maakt. Met name hogeropgeleide dames *laten* je niet de rekening betalen. Zodat je ook niet de beledigde peer kunt gaan uithangen als je afgepoeierd wordt.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou je woordgoochel-act weggooien en gewoon vertellen wat je denkt
Er al over nadenken wie wat precies dient te betalen vind ik persoonlijk al vermoeiend genoeg. Ik zou zeggen; go with the flow, 't is maar geld...quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat ik zelf vind is, dat als je als een ware patser iedere rekening betaald, in de hoop zo 'galant' over te komen, dat maar bij een heel klein clubje dames indruk maakt. Met name hogeropgeleide dames *laten* je niet de rekening betalen. Zodat je ook niet de beledigde peer kunt gaan uithangen als je afgepoeierd wordt.
Dat hele rekening-gedoe doet er dan ook niet zozeer toe; het gaat er enerzijds om dat je 'n klik hebt, maar ook dat je voorzien bent van voldoende sociale skills en dat je normen en waarden hebt die overeen komen met die van die vrouw zelf. En d'r zullen vast wel dames zijn die kicken op een man die iedere breezah voor ze betaald, maar de dames die ik interessant vind vinden dat soort kerels dooodvermoeiend, maar wel handig als ze 'ns een keer krap zitten.
Oeh, da's veel te simpel voor vrouwen. Waarom voor een simpele oplossing gaan als je ook uuuuren kunt voor- en na-praten met vriendinnen over wat nou de beste oplossing zou zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:15 schreef Developersrus het volgende:
Er al over nadenken wie wat precies dient te betalen vind ik persoonlijk al vermoeiend genoeg. Ik zou zeggen; go with the flow, 't is maar geld...
Sommige vrouwen willen assertieve mannen. Dan moet je dus zelf voorstellen om te splitsen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oftewel man betaalt wanneer de vrouw niet voorstelt om te splitsen
Je hebt ook van die vrouwen die heel obzichtig en langzaam hun portemonnee pakken in de verwachting van dat de man hun dan (zoals ze verwachten) voor is. Zo van: "Nou..was gezellig..zal ik maar ffe gaan afrekenen" ..eerna met de hand graaiend en met het ene oog gericht op de damestas, andere oog gericht op de acties die de man in questie uitvoert... Heb er zelf geen voorbeelden van, maar ze zullen er best tussen zitten.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:54 schreef Knipoogje het volgende:
Tot nu toe in alle gevallen waren de dames al in hun portemonnee aan het graaien om mij de helft te geven. Daar hoop ik natuurlijk op....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |