ik zou nietweten oe snel ik zou moeten ophangen als ik dat zou horen, ben je nou helemaal gek geworden, kom op zegquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. aangelegenheid.
same here, ik neem nog vaker anderen mee uit eten zelfs...quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Copycat het volgende:
Door deze vrouw wordt dat niet verwacht.
Ik verdien mijn eigen geld en betaal mijn eigen eten. Natuurlijk is het soms leuk om getrakteerd te worden, maar dat is zeker geen moetje.
dat dus.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Copycat het volgende:
Door deze vrouw wordt dat niet verwacht.
Ik verdien mijn eigen geld en betaal mijn eigen eten. Natuurlijk is het soms leuk om getrakteerd te worden, maar dat is zeker geen moetje.
De leuke die de moeite waard zijn verwachten het niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt. Ik maak het in de praktijk mee. Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. Het kan komen door de omgeving waar ze vandaan komt nl Staphorst. Staat niet als progressief te boek. M,n vorige vriendin zat ook altijd te draaien als het op betalen aankwam. Ben echt geen Dagobert Duck, maar zo wordt daten wel een hele dure aangelegenheid.
Nou ik ben 18 en gaat er niet eens vanuit dat als ik uit eten gaat of wat dan ook dat mijn partner alles betaalt,zeker niet op een 1e date zou ik ook niet eens willen..het kan wel voor komen dat hij de ene keer betaalt en ik de andere keer, Of als we naar de bios gaan..kan hij de kaartjes maybe betalen dan betaal ik de drankjes etcquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt. Ik maak het in de praktijk mee. Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. Het kan komen door de omgeving waar ze vandaan komt nl Staphorst. Staat niet als progressief te boek. M,n vorige vriendin zat ook altijd te draaien als het op betalen aankwam. Ben echt geen Dagobert Duck, maar zo wordt daten wel een hele dure aangelegenheid.
Alle vrouwen die dat verwachten zijn .... k*thoeren?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:04 schreef pluis2111 het volgende:
Natuurlijk trakteer ik weleens op een etentje, maar dat is met iemand waar je toch wel een soort relatie hebt. Wanneer ik indruk moet maken met geld, is het feest voor mij voorbij.
Dat soort vrouwen.. (wilde eigenlijk een ander woord gebruiken) kunnen me gestolen worden.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:00 schreef Frutsel het volgende:
ik betaal altijd op de eerste date... althans, daar zou ik op aandringen... maar als het daarna 'vanzelfsprekend' zou zijn...dan denk ik dat er niet veel dates volgen...
Die afspraak had ik ook met mn vorige vriendin en dat werkt toch het beste.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:05 schreef ioko het volgende:
Meestal betaal ik, al is het maar omdat ik het zo onromantisch/practisch vind als je moet gaan delen. Meestal betaald ze het dan terug, of ze betaald de keer erna.
Dat je als man betaalt vind ik helemaal niet erg maar zodra de vrouw in kwestie er standaard van uit gaat en verwacht dat ik ga betalen haak ik toch wel een beetje af....quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had.
Hmmm. Volgens mij heb ik alles betaald tijdens onze date.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef MoChe het volgende:
[..]
Dat je als man betaalt vind ik helemaal niet erg maar zodra de vrouw in kwestie er standaard van uit gaat en verwacht dat ik ga betalen haak ik toch wel een beetje af....
Dan zeg je toch af. Sim-pel.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:15 schreef pluis2111 het volgende:
Ik heb een afspraak as woensdag met die tante uit Staphorst, maar heb nu al geen zin meer om te gaan.
Jah maar daarna moest ik wel seks met je hebben... was voor mij ook geen leuke ervaringquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Hmmm. Volgens mij heb ik alles betaald tijdens onze date.![]()
typisch nederlandsquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ieder de helft, en niet lopen emmeren dat de een een duurder gerecht had dan de ander.
Of zoals de Duitsers (het is je avatar, hè); gewoon apart afrekenen.quote:
Ja, dat is wél ergerlijk inderdaad!quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef thaleia het volgende:
Het ergste zijn nog die taferelen van:
- "ik betaal wel even"
- "neenee dat wil ik niet hebben hoor, ik betaal"
- "nee kom, ik trakteer"
- "nee echt, ik sta erop"
- etc etc ad infinitum
Zo zie ik het graag.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef djenneke het volgende:
Het antwoord op de vraag is MISSCHIEN
In mijn geval dus: We trakteren elkaar wel eens op een etentje, een lunch. En wie trakteert (en dus met het briljante idee kwam) die betaalt. En soms is hij dat, soms ben ik dat. Redelijk fifty-fifty.
Dat stamt nog uit de tijd dat vrouwen niet hun eigen centjes wilden/konden/mochten verdienen. Ik ben praktiserend aanhanger van de volgende ideologie:quote:Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt. Ik maak het in de praktijk mee. Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. Het kan komen door de omgeving waar ze vandaan komt nl Staphorst. Staat niet als progressief te boek. M,n vorige vriendin zat ook altijd te draaien als het op betalen aankwam. Ben echt geen Dagobert Duck, maar zo wordt daten wel een hele dure aangelegenheid.
quote:We trakteren elkaar wel eens op een etentje, een lunch. En wie trakteert (en dus met het briljante idee kwam) die betaalt. En soms is hij zij dat, soms ben ik dat.
Ik vind wel dat de vrouw op zijn minst moet aanbieden om mee te betalen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:43 schreef addictivebeat het volgende:
alleen voor de eerste date vind ik dat een man moet betalen bij wijze van hoffelijkheid, op de volgende dates kunnen de kosten wel gedeeld worden.
Generalisatie ten topquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt.
Ik denk dat je je een beetje gek hebt laten maken door de emancipatiehype.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:15 schreef pluis2111 het volgende:
Ik heb een afspraak as woensdag met die tante uit Staphorst, maar heb nu al geen zin meer om te gaan.
Zeik niet man, de rest van je leven zal ze voor je koken en het huis schoonhouden, dan moet pakweg 30 euro voor een etentje er toch wel ff vanaf kunnen nuquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:15 schreef pluis2111 het volgende:
En dan krijg je elke keer weer te horen dat jij haar liet betalenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef thaleia het volgende:
Het ergste zijn nog die taferelen van:
- "ik betaal wel even"
- "neenee dat wil ik niet hebben hoor, ik betaal"
- "ok"
- "nee kom, ik trakteer"
- "nee echt, ik sta erop"
- etc etc ad infinitum
zo hebben ze altijd wel wat te zeikenquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:15 schreef Ra-z het volgende:
[..]
En dan krijg je elke keer weer te horen dat jij haar liet betalen![]()
![]()
Goh leuk zeg. Wat voor weer is het trouwens op de planeet Xoomar, waar jij woont?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:10 schreef Orcaman1984 het volgende:
Inderdaad onzin! Vrouwen zijn gelijk aan mannen, dus betalen we ook gelijk![]()
Zou Orcaman niet eerder bedoelen dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, ondanks hun verschillen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:22 schreef mgerben het volgende:
[..]
Goh leuk zeg. Wat voor weer is het trouwens op de planeet Xoomar, waar jij woont?
Pedo?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik betaal eigenlijk alles voor mijn vriendin... dit ook omdat ik een vaste baan heb en zij een scholiere is.
heb ik ook geen probleem mee
Is dat een vorm van wijsheid of van dwaasheid Freaker?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:54 schreef FreakerS het volgende:
Dat vrouwen alleen maar de poitieve zaken uit de vrouwelijke emancipatie halen is algemeen bekend.
hehehe zij is 19 en ik ben 22quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:50 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
[..]
Pedo?![]()
Nee slechte grap.
Bij mij hangt het er helemaal van af of ik betaal of niet. Als ze nog op school/uni zit, dan betaal ik meestal wel. Dat lijkt me logisch want ik heb dan meer te besteden, maar als ze werkt verwacht ik stiekem toch wel dat we allebei betalen. Ik ben immers ook maar een arme student.
Waarom kan ik er eigenlijk nooit van uit gaan dat een werkende vrouw voor mij betaald?
En toch is dat een verkeerde denkwijze. Juist doordat deze gedachte heerst en algemeen als waar wordt gezien door de vrouw, zijn vrouwen in deze voordeelpositie gekomen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:51 schreef WeirdMicky het volgende:
Uit eten en dergelijke zijn handige manieren om een onderdanige positie te behouden, dat kan de vrouw namelijk veroorloven omdat de man toch wel hoopt op seksuele activiteiten.
Klopt, meer de algemene denkwijze onder de man. Daarom betalen die van mij ook de helft, dát zal ze leren. Ik ben waardevol gezelschap, dus daar mag iemand best zijn eigen diner voor betalen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:58 schreef FreakerS het volgende:
[..]
En toch is dat een verkeerde denkwijze. Juist doordat deze gedachten heerst, zijn vrouwen in deze voordeelpositie gekomen.
Dat maakt mij niet uit in dit geval aangezien we dan beide wijs of beide dwaas zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Is dat een vorm van wijsheid of van dwaasheid Freaker?
Dus je moet op een date een rekeningafschrift meenemen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:02 schreef baskabel4 het volgende:
degene met het meeste geld betaald!!!!
zo..klaar....volgende topic
Kijk, daar kan ik mij dan goed in vinden... gelijkwaardig, maar niet hetzelfde.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou Orcaman niet eerder bedoelen dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, ondanks hun verschillen?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef Donder het volgende:
want vrouwen hebben toch nooit grote coupures bij zich..
Leuk gezegd.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:05 schreef mgerben het volgende:
Het is de obsessie van 'gelijkheid' die maakt dat vrouwen carrières nastreven om op hun 40e nog een keer kinderen te willen, en bang zijn dat hun zelfstandigheid er onder leidt als een man een deur voor ze openhoudt of het diner betaalt. En dat is diezelfde zelfstandigheid die ze door de emancipatie hebben gekregen, en waar ze misschien helemaal niet om gevraagd hadden.
Bij mij gaat het toevallig op, omdat ik altijd zórg dat ik kleine coupures bij me heb zodat we niet allebei met enkel vijftigjes zitten wanneer de rekening komt. Mijn vriend denkt daar niet aan. Maar ik vind het ook weer te generaliserend om te zeggen dat mannen dus gewoon niet zo attent zijn om kleine coupures mee te nemenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |