abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40567620
Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt. Ik maak het in de praktijk mee. Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. Het kan komen door de omgeving waar ze vandaan komt nl Staphorst. Staat niet als progressief te boek. M,n vorige vriendin zat ook altijd te draaien als het op betalen aankwam. Ben echt geen Dagobert Duck, maar zo wordt daten wel een hele dure aangelegenheid.
pi_40567672
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef pluis2111 het volgende:
Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. aangelegenheid.
ik zou nietweten oe snel ik zou moeten ophangen als ik dat zou horen, ben je nou helemaal gek geworden, kom op zeg
lijkt mij meer een poging om je een poot uit te draaien dan de stomme doos uithangen.
of allebei eigenlijk wel.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:59:16 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40567684
Door deze vrouw wordt dat niet verwacht.
Ik verdien mijn eigen geld en betaal mijn eigen eten. Natuurlijk is het soms leuk om getrakteerd te worden, maar dat is zeker geen moetje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:59:18 #4
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_40567685
Je eet met z'n tweeen dus ieder de helft. Wel zo redelijk tenslotte.
Ik ben lelijk.
pi_40567693
Zo laat je zien wat je voor een vrouw over hebt.
En zo checkt de vrouw natuurlijk of je wel goed in de slappe was zit.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_40567708
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Copycat het volgende:
Ik verdien mijn eigen geld en betaal mijn eigen eten. Natuurlijk is het soms leuk om getrakteerd te worden, maar dat is zeker geen moetje.
same here, ik neem nog vaker anderen mee uit eten zelfs...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_40567715
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Copycat het volgende:
dat dus.
pi_40567716
Ik betaal gewoon mijn eigen deel trouwens.
pi_40567724
ik betaal altijd op de eerste date... althans, daar zou ik op aandringen... maar als het daarna 'vanzelfsprekend' zou zijn...dan denk ik dat er niet veel dates volgen...
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:00:39 #10
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40567734
Ik betaal eerder voor de man dan dat hij voor mij mag betalen. Het is meestal 50/50 hoor. Maar als je dat zegt, ben je te ge-emancipeerd en dan is het ook niet goed he? Mannen moeten eens gaan verzinnen wat ze willen. Of een vrouw die voor zichzelf kan zorgen of een suffe tut die financieel afhankelijk haar handje ophoudt
pi_40567871
Natuurlijk trakteer ik weleens op een etentje, maar dat is met iemand waar je toch wel een soort relatie hebt. Wanneer ik indruk moet maken met geld, is het feest voor mij voorbij.
Dat soort vrouwen.. (wilde eigenlijk een ander woord gebruiken) kunnen me gestolen worden.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:05:24 #12
85962 ioko
I Appear Missing
pi_40567928
Meestal betaal ik, al is het maar omdat ik het zo onromantisch/practisch vind als je moet gaan delen. Meestal betaald ze het dan terug, of ze betaald de keer erna.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:05:43 #13
148226 Amanecer
Hij die komt met de dageraad
pi_40567939
quote:
Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt. Ik maak het in de praktijk mee. Laatst had ik een dame aan de telefoon die ik via een datingsite had leren kennen. Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had. Het kan komen door de omgeving waar ze vandaan komt nl Staphorst. Staat niet als progressief te boek. M,n vorige vriendin zat ook altijd te draaien als het op betalen aankwam. Ben echt geen Dagobert Duck, maar zo wordt daten wel een hele dure aangelegenheid.
De leuke die de moeite waard zijn verwachten het niet.

Is trouwens wel een leuk selectiecriteria voor je bij het online daten. Verwacht je dat de man de eerste dinerdate betaald?
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand.
Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_40568085
quote:
Nou ik ben 18 en gaat er niet eens vanuit dat als ik uit eten gaat of wat dan ook dat mijn partner alles betaalt,zeker niet op een 1e date zou ik ook niet eens willen..het kan wel voor komen dat hij de ene keer betaalt en ik de andere keer, Of als we naar de bios gaan..kan hij de kaartjes maybe betalen dan betaal ik de drankjes etc

Ook al is mijn vriendje zelfs zo dat hij het niet eens leuk vind dat ik iets wilt betalen,maar dat is kwestie van wennen.
Salsa Española
pi_40568172
9 van de 10 keer betaal ik, wat dus eigenlijk te gek voor woorden is, als je al die snollen ziet lopen te schreeuwen over de emancipatie van de vrouw.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:11:46 #16
85962 ioko
I Appear Missing
pi_40568192
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:04 schreef pluis2111 het volgende:
Natuurlijk trakteer ik weleens op een etentje, maar dat is met iemand waar je toch wel een soort relatie hebt. Wanneer ik indruk moet maken met geld, is het feest voor mij voorbij.
Dat soort vrouwen.. (wilde eigenlijk een ander woord gebruiken) kunnen me gestolen worden.
Alle vrouwen die dat verwachten zijn .... k*thoeren?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:12:36 #17
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_40568215
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:00 schreef Frutsel het volgende:
ik betaal altijd op de eerste date... althans, daar zou ik op aandringen... maar als het daarna 'vanzelfsprekend' zou zijn...dan denk ik dat er niet veel dates volgen...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_40568239
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:05 schreef ioko het volgende:
Meestal betaal ik, al is het maar omdat ik het zo onromantisch/practisch vind als je moet gaan delen. Meestal betaald ze het dan terug, of ze betaald de keer erna.
Die afspraak had ik ook met mn vorige vriendin en dat werkt toch het beste.
pi_40568305
Ik heb een afspraak as woensdag met die tante uit Staphorst, maar heb nu al geen zin meer om te gaan.
pi_40568333
quote:
Het eerste wat ze zei is dat ze gewend was dat de man toch wel het eten betaalde als een afspraakje had.
Dat je als man betaalt vind ik helemaal niet erg maar zodra de vrouw in kwestie er standaard van uit gaat en verwacht dat ik ga betalen haak ik toch wel een beetje af....
пусть всегда будет солнце
pi_40568353
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef MoChe het volgende:

[..]

Dat je als man betaalt vind ik helemaal niet erg maar zodra de vrouw in kwestie er standaard van uit gaat en verwacht dat ik ga betalen haak ik toch wel een beetje af....
Hmmm. Volgens mij heb ik alles betaald tijdens onze date.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:17:27 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40568379
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:15 schreef pluis2111 het volgende:
Ik heb een afspraak as woensdag met die tante uit Staphorst, maar heb nu al geen zin meer om te gaan.
Dan zeg je toch af. Sim-pel.
Plenty of fish in the dating sea.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:17:52 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40568395
Ik zou sowieso geen date willen met iemand uit Staphorst
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:22:09 #24
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_40568539
Staphorst is 1 grote inteelt. Wel handig als je een fiets wil jatten, dan ga je gewoon naar de kerk als ie bezig is en je hebt ze voor het uitzoeken.

Maar bij mij is het gewoon 50-50 als ik een eerste date heb. Vrouwen die gillen altijd maar dat ze niet gekocht willen worden... Duz...
pi_40568567
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef pussydeluxe het volgende:

[..]

Hmmm. Volgens mij heb ik alles betaald tijdens onze date.
Jah maar daarna moest ik wel seks met je hebben... was voor mij ook geen leuke ervaring

edit: én ik heb je daarna bezwangerd dus....
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:27:13 #26
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40568696
Ieder de helft, en niet lopen emmeren dat de een een duurder gerecht had dan de ander.
pi_40568739
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ieder de helft, en niet lopen emmeren dat de een een duurder gerecht had dan de ander.
typisch nederlands
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:28:40 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40568740
Vrouwen die verwachten dat alles voor ze betaald wordt, komen redelijk over als een profiteur. Niet mijn type dus
En dat helemaal niet omdat ik niet een keertje wil trakteren.
censuur :O
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:30:46 #29
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_40568814
Ik heb echt geen moeite met betalen voor de vrouw, zolang ze er maar niet van uit gaat.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
pi_40568846
Het ergste zijn nog die taferelen van:

- "ik betaal wel even"
- "neenee dat wil ik niet hebben hoor, ik betaal"
- "nee kom, ik trakteer"
- "nee echt, ik sta erop"
- etc etc ad infinitum
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:31:35 #31
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_40568853
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:28 schreef MoChe het volgende:

[..]

typisch nederlands
Of zoals de Duitsers (het is je avatar, hè); gewoon apart afrekenen.
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:32:29 #32
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_40568877
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef thaleia het volgende:

- "ik betaal wel even"
- "nee kom, ik trakteer"
- etc etc ad infinitum
Ja, dat is wél ergerlijk inderdaad!
Als iemand voorstelt te betalen, doe dan niet moeilijk!
pi_40568898
Het antwoord op de vraag is MISSCHIEN

In mijn geval dus: We trakteren elkaar wel eens op een etentje, een lunch. En wie trakteert (en dus met het briljante idee kwam) die betaalt. En soms is hij dat, soms ben ik dat. Redelijk fifty-fifty.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:34:49 #34
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_40568954
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef djenneke het volgende:
Het antwoord op de vraag is MISSCHIEN

In mijn geval dus: We trakteren elkaar wel eens op een etentje, een lunch. En wie trakteert (en dus met het briljante idee kwam) die betaalt. En soms is hij dat, soms ben ik dat. Redelijk fifty-fifty.
Zo zie ik het graag.
pi_40569186
alleen voor de eerste date vind ik dat een man moet betalen bij wijze van hoffelijkheid, op de volgende dates kunnen de kosten wel gedeeld worden.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:46:04 #36
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_40569245
quote:
Dat stamt nog uit de tijd dat vrouwen niet hun eigen centjes wilden/konden/mochten verdienen. Ik ben praktiserend aanhanger van de volgende ideologie:
quote:
We trakteren elkaar wel eens op een etentje, een lunch. En wie trakteert (en dus met het briljante idee kwam) die betaalt. En soms is hij zij dat, soms ben ik dat.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_40569247
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:43 schreef addictivebeat het volgende:
alleen voor de eerste date vind ik dat een man moet betalen bij wijze van hoffelijkheid, op de volgende dates kunnen de kosten wel gedeeld worden.
Ik vind wel dat de vrouw op zijn minst moet aanbieden om mee te betalen.
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 12:49:14 #38
5428 crew  miss_sly
pi_40569333
quote:
Waarom wordt er door de vrouw toch altijd verwacht dat bij een afspraakje waarbij ook gegeten wordt, de man betaalt.
Generalisatie ten top
Tegenwoordig zijn er gelukkig genoeg vrouwen die zelf betalen, waaronder ik en nog een hoop anderen als ik eens kijk naar de reacties in dit topic...je ontmoet de verkeerde vrouwen of je stuurt verkeerde signalen uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_40569336
quote:
Ik denk dat je je een beetje gek hebt laten maken door de emancipatiehype.
Het is helemaal niet zo vreemd dat de man het eten betaalt. En het past natuurlijk perfect in de man-vrouw verhoudingen van man-die-alles-regelt en afhankelijke-vrouw.

Door (zeker het eerste) etentje te betalen geef je aan: Ik ben een betrouwbare, stabiele partner. Ik laat je niet als een baksteen vallen omdat er een paar euro's in het geding zijn.
Ook als ze aandringt: Niet met een opgeluchte lach naar die paar euro's graaien.
Dit eerste etentje is een test van jouw karakter. Kan de vrouw op jou bouwen? Neem jij je mannelijke rol op je, ook als zij aanbiedt om te betalen?

En zoals het eerste etentje een test is voor jouw karakter, zijn de vervolgetentjes een test voor dat van haar: Biedt ze op een gegeven moment aan om jou mee te nemen? Of om thuis te eten?
Of gedraagt ze zich als een parasiet die al het gratis eten opeet dat ze kan krijgen?

Alle etentjes gaan trouwens naar draagkracht. Ga dus niet uit eten boven je stand.
Je kunt (na een paar keer) ook thuis gaan eten. En een keer samen koken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:01:16 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40569711
Ik heb er geen probleem mee als hij betaalt. Want als het leuk is, dan ben ik degene die de volgende keer betaalt, and so on. Ik vind het wel een beetje horen.
Als het een kutdate is waarvan ik zeker weet dat het niks wordt, bied ik de helft aan. Dat is mijn manier om te zeggen: bedankt voor de moeite, maar tot nooit meer ziens...
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:03:22 #41
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_40569772
ben nog nooit bij de hoeren geweest en geld toe gekregen........
Bas heeft gesproken...
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:06:49 #42
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_40569893
quote:
Zeik niet man, de rest van je leven zal ze voor je koken en het huis schoonhouden, dan moet pakweg 30 euro voor een etentje er toch wel ff vanaf kunnen nu
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:08:03 #43
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40569940
Ik betaal mijn dingetjes zelf, maar heb er niets op tegen als mijn vriend ook af en toe betaald. Het moet wel een beetje evenredig blijven. Anders voel ik me een soort van "parasiet". Zoals je bvb ook in de kroeg vaker meemaakt; een groepje mensen drinken wat. Rondjes worden er gegeven en de dames betalen nooit zelf een rondje. Plus dat ze alleen dure drankjes bestellen als ze zelf niet hoeven te betalen. Wat walg ik daarvan

Op een 1e date is het meestal half half. Dan zijn er geen "strings attached".
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:08:40 #44
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_40569957
Ik vind het helemaal niet erg om voor een vrouw te betalen.
Het moet alleen niet verwacht worden op de manier die TS omschrijft. Dan mag ze dus lekker zelf betalen!
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:10:01 #45
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_40570008
Inderdaad onzin! Vrouwen zijn gelijk aan mannen, dus betalen we ook gelijk
pi_40570140
BIj ons is het zo dat soms de een betaalt, soms de ander, een enkele keer samen, maar we houden het niet bij of zo. Wat ik wél heel prettig vind is als de man bij het uit eten gaan 'de leiding neemt'. Wanneer wij uit eten gaan en ik betaal is het dus ook vaak zo dat ik hem van te voren al geld geeft zodat hij zich verder over de rekening kan ontfermen. Heel stom misschien, maar daar voel ik gewoon prettig bij.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_40570174
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef thaleia het volgende:

- "ik betaal wel even"
- "ok"
- "nee kom, ik trakteer"
- etc etc ad infinitum
En dan krijg je elke keer weer te horen dat jij haar liet betalen
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:16:40 #48
134690 Appellenflappen
Lekkere warme flappen
pi_40570190
Zei verwacht dat jij betaald
Jij verwacht sex

Kijken of ze daar van terug heeft.
De vraag 'met of zonder appel' wordt niet beantwoord....
pi_40570207
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:15 schreef Ra-z het volgende:

[..]

En dan krijg je elke keer weer te horen dat jij haar liet betalen
zo hebben ze altijd wel wat te zeiken
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:19:01 #50
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_40570278
Meestal betaalt de man wel bij onze eerste date, dat is tot nu toe eigenlijk altijd natuurlijk gegaan.
En daarna ik

En daarna gewoon om en om, de ene keer ik, de andere keer hij
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_40570380
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:10 schreef Orcaman1984 het volgende:
Inderdaad onzin! Vrouwen zijn gelijk aan mannen, dus betalen we ook gelijk
Goh leuk zeg. Wat voor weer is het trouwens op de planeet Xoomar, waar jij woont?

Wij, hier op aarde, hebben een paar wetten waar in staat dat mensen niet gediscrimineerd mogen worden omdat ze vrouw of man zijn.
Maar 'gelijk aan', nee, da's duidelijk niet zo.

Als dat écht zo was zou jij de uitdrukking 'Vrouwen zijn gelijk aan mannen' niet zo stellen dat het nodig is om vrouwen te verheffen tot een bepaald niveau; alleen al het feit dat je je opmerking (onbewust) zo insteekt dat vrouwen écht niet inferieur zijn, maar toch echt gelijk aan mannen, geeft aan dat dit voor vrouwen blijkbaar nodig is.

Je zegt nl niet 'mannen zijn gelijk aan vrouwen' (klinkt niet erg positief!) en je zegt ook niet 'mannen en vrouwen zijn gelijk aan elkaar'.
Je zegt heel expliciet 'vrouwen zijn gelijk aan mannen' - waarmee je impliciet toegeeft dat dat niet zo is.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:23:30 #52
124948 Averon
One of the good guys
pi_40570402
Als ik uitnodig betaal ik. Ik kies immers uit waar we dan heen gaan. En als ik dan iets kies wat duurder is dat zijn wil/kan betalen, dan is er tenminste geen ongemakkellijke situatie.
All the world's a stage. And all the men and women merely players. - William Shakespeare
Code, justify, code - Pitr Dubovich
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:36:46 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40570818
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:22 schreef mgerben het volgende:

[..]

Goh leuk zeg. Wat voor weer is het trouwens op de planeet Xoomar, waar jij woont?
Zou Orcaman niet eerder bedoelen dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, ondanks hun verschillen?
pi_40570921
Ik wil altijd zo veel mogelijk zelf betalen..
Ook ik heb een leuke avond/middag/dag gehad en daar hoor ik net zo goed aan bij te dragen..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:43:58 #55
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_40571033
ik betaal eigenlijk alles voor mijn vriendin... dit ook omdat ik een vaste baan heb en zij een scholiere is.

heb ik ook geen probleem mee
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:46:44 #56
124948 Averon
One of the good guys
pi_40571122
Tja, ik ben meestal ook wat welgestelder dan mijn partner, dus dan gaat dat wat makkelijker.
All the world's a stage. And all the men and women merely players. - William Shakespeare
Code, justify, code - Pitr Dubovich
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:47:13 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_40571134
Tuurlijk. Allebei lappen.

Alleen heb ik ooit de pech gehad dat ik met een arme (en luie) sloeber een relatie had. Dan krijg je de keuze tussen dan maar niks samen gaan doen (of iets heels goedkoops), en iets leuks/duurs gaan doen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_40571237
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik betaal eigenlijk alles voor mijn vriendin... dit ook omdat ik een vaste baan heb en zij een scholiere is.

heb ik ook geen probleem mee
Pedo?

Nee slechte grap.

Bij mij hangt het er helemaal van af of ik betaal of niet. Als ze nog op school/uni zit, dan betaal ik meestal wel. Dat lijkt me logisch want ik heb dan meer te besteden, maar als ze werkt verwacht ik stiekem toch wel dat we allebei betalen. Ik ben immers ook maar een arme student.

Waarom kan ik er eigenlijk nooit van uit gaan dat een werkende vrouw voor mij betaald?
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
pi_40571260
Vrouwen en mannen zijn niet gelijk. Vrouwen willen alleen in bepaalde situaties als gelijk behandeld worden. Uit eten en dergelijke zijn handige manieren om een onderdanige positie te behouden, dat kan de vrouw namelijk veroorloven omdat de man toch wel hoopt op seksuele activiteiten. Met mijn vriendinnen gaat het wel redelijk fifty-fifty, met name omdat ik constant dit soort uitspraken doe en ze willen bewijzen dat niet alle vrouwen zo zijn.

Ik trap er niet in.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_40571373
Dat vrouwen alleen maar de poitieve zaken uit de vrouwelijke emancipatie halen is algemeen bekend.
pi_40571426
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:54 schreef FreakerS het volgende:
Dat vrouwen alleen maar de poitieve zaken uit de vrouwelijke emancipatie halen is algemeen bekend.
Is dat een vorm van wijsheid of van dwaasheid Freaker?
pi_40571481
Mijn vrouw en ik hebben zoveel mogelijk dit soort dingen gedeeld. Soms dan trakteer ik (verdien tenslotte wat meer), maar meestal wisselen we af.

Tsja, niet iedereen is progressief of wil betalen, he?
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:58:08 #63
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40571493
Wie uitnodigt moet ook betalen...zo doe ik dat al mijn hele leven en nooit een scheef gezicht gehad. Nodigt hij mij uit, dan laat ik hem met liefde betalen. Vraag ik manlief naar een etentje, dan betaal ik..

Lijkt me ook niet zo moeilijk. Ieder de helft of apart afrekenen vind ik wel erg sneu
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:58:34 #64
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_40571511
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:50 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:

[..]

Pedo?

Nee slechte grap.

Bij mij hangt het er helemaal van af of ik betaal of niet. Als ze nog op school/uni zit, dan betaal ik meestal wel. Dat lijkt me logisch want ik heb dan meer te besteden, maar als ze werkt verwacht ik stiekem toch wel dat we allebei betalen. Ik ben immers ook maar een arme student.

Waarom kan ik er eigenlijk nooit van uit gaan dat een werkende vrouw voor mij betaald?
hehehe zij is 19 en ik ben 22
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_40571513
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:51 schreef WeirdMicky het volgende:
Uit eten en dergelijke zijn handige manieren om een onderdanige positie te behouden, dat kan de vrouw namelijk veroorloven omdat de man toch wel hoopt op seksuele activiteiten.
En toch is dat een verkeerde denkwijze. Juist doordat deze gedachte heerst en algemeen als waar wordt gezien door de vrouw, zijn vrouwen in deze voordeelpositie gekomen.
pi_40571592
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:58 schreef FreakerS het volgende:

[..]

En toch is dat een verkeerde denkwijze. Juist doordat deze gedachten heerst, zijn vrouwen in deze voordeelpositie gekomen.
Klopt, meer de algemene denkwijze onder de man. Daarom betalen die van mij ook de helft, dát zal ze leren. Ik ben waardevol gezelschap, dus daar mag iemand best zijn eigen diner voor betalen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:02:29 #67
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_40571644
degene met het meeste geld betaald!!!!

zo..klaar....volgende topic
Bas heeft gesproken...
pi_40571660
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:56 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Is dat een vorm van wijsheid of van dwaasheid Freaker?
Dat maakt mij niet uit in dit geval aangezien we dan beide wijs of beide dwaas zijn.
pi_40571676
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:02 schreef baskabel4 het volgende:
degene met het meeste geld betaald!!!!

zo..klaar....volgende topic
Dus je moet op een date een rekeningafschrift meenemen?
pi_40571681
Hm, ligt er meestal maar net aan wie er eerder het geld op tafel gooit.. Mocht zij toch eerder zijn, dan doe ik meestal wel iets van een wisseltruc, want vrouwen hebben toch nooit grote coupures bij zich.. en anders krijg ik meestal wel wat in mn handen gedrukt of t moet een traktaktie zijn van me..

Mocht het een date worden bij haar thuis, neem ik altijd een fles drank mee. doet t altijd goed
pi_40571710
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou Orcaman niet eerder bedoelen dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, ondanks hun verschillen?
Kijk, daar kan ik mij dan goed in vinden... gelijkwaardig, maar niet hetzelfde.

Maar ik weet niet zeker of Orcaman dat ook zo ziet.
Als je stelt dat ze gelijk(waardig) zijn en daarom 50/50 moeten betalen doe je tekort aan het feit dat ze niet hetzelfde zijn.

Veel emancipatie-ellende komt nu juist doordat mensen denken dat gelijkwaardig hetzelfde is als 'hetzelfde'.

Gelijkwaardig kan wat mij betreft prima inhouden dat een heer een dame uitnodigt voor het eten, hij betaalt en zij vereert hem met haar gezelschap (nee, niet tussen de lakens).
Het is de obsessie van 'gelijkheid' die maakt dat vrouwen carrières nastreven om op hun 40e nog een keer kinderen te willen, en bang zijn dat hun zelfstandigheid er onder leidt als een man een deur voor ze openhoudt of het diner betaalt. En dat is diezelfde zelfstandigheid die ze door de emancipatie hebben gekregen, en waar ze misschien helemaal niet om gevraagd hadden.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:06:16 #72
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_40571738
Op zo een kennismakingsdate zeker ieder voor zich.
Krijgt het een vervolg dan degene die voorstelt om te gaan eten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:07:54 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40571784
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef Donder het volgende:
want vrouwen hebben toch nooit grote coupures bij zich..

Hoezo dat niet?
En beg to differ, uiteraard .
pi_40571785
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:05 schreef mgerben het volgende:
Het is de obsessie van 'gelijkheid' die maakt dat vrouwen carrières nastreven om op hun 40e nog een keer kinderen te willen, en bang zijn dat hun zelfstandigheid er onder leidt als een man een deur voor ze openhoudt of het diner betaalt. En dat is diezelfde zelfstandigheid die ze door de emancipatie hebben gekregen, en waar ze misschien helemaal niet om gevraagd hadden.
Leuk gezegd.
pi_40571962
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoezo dat niet?
Bij mij gaat het toevallig op, omdat ik altijd zórg dat ik kleine coupures bij me heb zodat we niet allebei met enkel vijftigjes zitten wanneer de rekening komt. Mijn vriend denkt daar niet aan. Maar ik vind het ook weer te generaliserend om te zeggen dat mannen dus gewoon niet zo attent zijn om kleine coupures mee te nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')