Dat ik het ooit nog eens met je eens zou zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2006 00:35 schreef cerror het volgende:
Ik heb al 2 seizoenen gezien en het is voor mij nu al een klassieker.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 00:33 schreef -Mo- het volgende:
Dr. Gregory House (Hugh Laurie) -- Topgozert en tevens geniale dokter
[afbeelding]
Dr. Lisa Cuddy (Lisa Edelstein) -- House' baas en tevens topmokkel
[afbeelding]
Dr. Eric Foreman (Omar Epps) -- Neuroloog en tevens excuusneger
[afbeelding]
Dr. James Wilson (Robert Sean Leonard) -- Kankerdokter en tevens House' enige vriend
[afbeelding]
Dr. Allison Cameron (Jennifer Morrison) -- Immunoloog en tevens lekker wijf
[afbeelding]
Dr. Robert Chase (Jesse Spencer) -- Intensivist en tevens Australiër
[afbeelding]
Dat is inderdaad maf. Hij spreekt gewoon als een Amerikaan.quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:44 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb gisteren het voorstukje gezien en ik was erg onder de indruk van Laurie's Amerikaanse accent
Aangezien Hugh Laurie een Brit is, is dat niet zo vanzelfsprekend hoorquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:53 schreef TC03 het volgende:
Dat is inderdaad maf. Hij spreekt gewoon als een Amerikaan.![]()
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:13 schreef VoreG het volgende:
Ik denk dat dit wel een blijvertje is
Nope. Leg, niet back. De patiënt had rugklachten. Niet de dokter. Opletten aub!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
What's that?
a painkiller
Ah.., for your back
No because they are yummie
Ik kan je vertellen dat het écht leuk blijft.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:57 schreef boneyard het volgende:
heerlijke man inderdaad, het begin is goed, maar of het leukt blijft .... in ieder geval blijf ik nog wel een tijdje kijken.
Het gaat om de laatste zin, de rest is slechts inleidend geneuzel en doet geen flikker af aan de grap.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:30 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
Nope. Leg, niet back. De patiënt had rugklachten. Niet de dokter. Opletten aub!
Amen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:32 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat het écht leuk blijft.
Geef je fout nu maar toe.....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat om de laatste zin, de rest is slechts inleidend geneuzel en doet geen flikker af aan de grap.
Ik geef mijn fout toch toe?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:40 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
Geef je fout nu maar toe, anders had je mijn post niet voor 99% overgenomen met die ene correctie.
Niet je drol terug trekken.
Echt zonde. Die promo was wel breedbeeld geloof ik.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:59 schreef -Mo- het volgende:
Deze aflevering zag er een beetje oranje uit (en dan doel ik niet op die patiënt), maar gelukkig heeft het vanaf aflevering wel wat 'natuurlijker' kleuren.
Matig trouwens dat het niet in breedbeeld wordt uitgezonden. SBS.
Er komt naarmate het einde van seizoen 1 wel steeds meer een rode draad, alhoewel je ook nog steeds elke aflevering een aparte verhaallijn hebt met een patiënt (op enkele geweldige uitzonderingen naquote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:19 schreef Curiosity het volgende:
Vond het ook erg goed, ga het zeker volgen.
Zijn het losse afleveringen of zit er toch wel een lijn in met de vaste personages?
Jup soms wel, maar het blijft amusant om naar te kijken. Ik vind het zelf altijd een beetje een medische CSI.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:38 schreef imago het volgende:
Op zich is de opbouw wel standaard elke aflevering - op een paar uitzonderingen na natuurlijk.
- Patiënt komt binnen, House vindt het niet interessant
- House neemt pillen voor z'n zere been
- Patiënt blijkt iets speciaals te hebben waardoor House opeens toch geïnteresseerd raakt
- Eerst drie keer een foute diagnose waardoor de patiënt bijna sterft, iedereen boos op House
- House neemt nog maar eens pillen voor z'n zere been
- Net op tijd tóch de juiste diagnose, patiënt gered, niemand meer boos op House
En tussendoor zeurt House nog even over het werk in de kliniek en behandelt ie daar een patiënt met een "grappige" aandoening.
Kut, nou hoef ik de rest ook niet meer te zien..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:38 schreef imago het volgende:
Op zich is de opbouw wel standaard elke aflevering - op een paar uitzonderingen na natuurlijk.
- Patiënt komt binnen, House vindt het niet interessant
- Patiënt blijkt iets speciaals te hebben waardoor House opeens toch geïnteresseerd raakt
- Eerst drie keer een foute diagnose waardoor de patiënt bijna sterft, iedereen boos op House
- House neemt nog maar eens pillen voor z'n zere been
- Net op tijd tóch de juiste diagnose, patiënt gered, niemand meer boos op House
En tussendoor zeurt House nog even over het werk in de kliniek en behandelt ie daar een patiënt met een "grappige" aandoening.
Zolang het niet anamorf is (zodat je TV niet 'in hoeft te zoomen' op het breedbeeld, zoals bij alle commerciele zenders in NL) hoeft het van mij niet in breedbeeld. Dan verlies je alleen maar kwaliteit.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:59 schreef -Mo- het volgende:
Deze aflevering zag er een beetje oranje uit (en dan doel ik niet op die patiënt), maar gelukkig heeft het vanaf aflevering wel wat 'natuurlijker' kleuren.
Matig trouwens dat het niet in breedbeeld wordt uitgezonden. SBS.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:16 schreef Argento het volgende:
Hoe komen ze op het idee om Hugh Laurie voor een dergelijke rol te nemen? Briljant gecast, daar niet van, maar hoe kom je erop?
Dat staat er iig op de IMDb trivia pagina van House.quote:During Hugh Laurie's audition, David Shore says that Bryan Singer, one of the executive producers, said, "See, this is what I want: an American guy." Singer was completely unaware of the fact that Laurie is English.
Wen er maar aan, wil ik bijna zeggen. Het zit niet in elke aflevering (tenzij je de kijkjes aan de binnenkant van het lichaam ook niet ziet zitten), maar er zijn een aantal afleveringen die wel erger zijn dan de buis in haar keel...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:16 schreef Argento het volgende:
Ik ben geen fan van al die medische toestanden en in deze aflevering was het soms ook weer net ff te plastisch, maar ik denk dat ik em wel in mn kijkgedrag ga inplannen
Idem.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 07:39 schreef BobRooney het volgende:
Ik vond de eerste aflevering niet super. Maar leuk genoeg om te blijven volgen.
Dat is alleen in de eerste aflevering, de rest is normaal.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:24 schreef bladibladibla het volgende:
Ik weet nog niet echt goed wat ik van House moet vinden. Het karakter House is geweldig, lekker cynisch (die opmerking over zijn 'lekkere' pillen was briljant), maar de rest van de personages kon me niet zo boeien eigenlijk.
Het feit dat ze op een gegeven moment allemaal oranje waren irriteerde me mateloos. Ik dacht al dat het aan mijn tv lag, maar dat is dus gelukkig niet zo. Een aantal stukjes vond ik vrij goor...
De volgende aflevering ga ik zeker weer kijken; ik kan altijd nog afhaken
Jep, goed bevonden!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:20 schreef HV het volgende:
De eerste aflevering vond ik iig erg oké. Die opmerkingen van House, geweldig.
In een andere aflevering zit Burrowsquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:49 schreef Kantar het volgende:
Hmm, ik weet nog niet echt wat ik ervan moet denken maar het was opzich wel leuk genoeg om volgende week nog eens een keer te kijken. Ik moest wel gelijk aan Prison Break denken toen ik die juf zag in de openings-scene.![]()
Je kan de laatste afleveringen van deel 1 van PB nog downloaden en meteen de eerste aflevering van deel 2 ik zie dan geen probleem met housequote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:33 schreef VoreG het volgende:
Ik baal ervan dat dit recht tegenover Prison Break staat...
Regio 2.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:23 schreef Isabeau het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar in wat voor dvd regio zitten we in Nederland? Ik zag ergens House dvd's te koop (seizoen 1 en 2), maar ik ken onze regio niet eens
Iemand hierboven zegt het:quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Dan pas....(hoe weet je dat nou zo ver van te voren dan?)
Maar goed, weet ook niet hoe hij daaraan komt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef -Mo- het volgende:
900.000 kijkers trouwens.
Edit: En de Nederlandse dvd box staat gepland voor 18 januari.
Ja en nu heb ik House dus niet opgenomenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:33 schreef VoreG het volgende:
Ik baal ervan dat dit recht tegenover Prison Break staat...
Toch nog wel PB gebeat...Netjes.quote:House: 810.000 kijkers
Prison Braek: 773.000 kijkers
R2 database op www.dvd-home.nlquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:32 schreef sleepflower het volgende:
Iemand hierboven zegt het:
[..]
Maar goed, weet ook niet hoe hij daaraan komt.
Nee, ze zijn allebei te zien op hetzelfde network.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik las ergens dat het op een gegeven moment in Amerika ook al tegenover Prison Break stond geprogrammeerd en dat dat niet zo handig was voor de kijkcijfers.
PB is in Amerika niet echt een kijkcijferkanon hoor. Meestal rond de 8 miljoen kijkers, House scoort er tussen de 20 en 25 miljoen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:21 schreef Isabeau het volgende:
Ah, ik zie het al, het zat iets anders: Before the fall 2005 television season, FOX planned to move House from Tuesdays 9 p.m. to Mondays 8 p.m. for January 2006. However, the surprising success of the serial drama Prison Break (which later occupied the Monday 8 p.m. timeslot) nixed the plan. House remained airing Tuesdays 9 p.m., gaining even a bigger audience and cracking into the top 10 of most-watched primetime shows.
Ik had precies hetzelfde, afl 1 had ik een tijdje terug al gezien en toevallig zag ik het gisteren weer op tv. Hier blijf ik ook naar kijken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 06:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik had deel 1 al maanden geleden van een vriend gekregen onder het mom van 'moet je zien'. Maar ho eleuk ik deel 1 ook vond, ik had er gewoon geen tijd/zin in om het steeds op te zoeken om te downloaden. Maar nu wordt het gewoon in Nederland uitgezonden!Dit ga ik dus zéker volgen.
quote:Dr. Gregory House: [examining a baby] No fever, glands normal. Missing her vaccination dates.
Young Mother: We're not vaccinating.
Dr. Gregory House: Think they don't work?
Young Mother: I think some multinational pharmaceutical company wants me to think they work. Pad their bottom line.
Dr. Gregory House: Mmmm. May I?
[he takes the baby's frog and starts to do a gribbit noise with the baby]
Young Mother: [whispered] Sure.
Dr. Gregory House: Gribbit, gribbit, gribbit.
[the baby laughs]
Dr. Gregory House: All natural, no dyes. That's a good business - all-natural children's toys. Those toy companies, they don't arbitrarily mark up their frogs. They don't lie about how much they spend in research and development. The worst a toy company can be accused of is making a really boring frog. Gribbit, gribbit, gribbit. You know another really good business? Teeny tiny baby coffins. You can get them in frog green or fire engine red. Really. The antibodies in yummy mummy only protect the kid for six months, which is why these companies think they can gouge you. They think that you'll spend whatever they ask to keep your kid alive. Want to change things? Prove them wrong. A few hundred parents like you decide they'd rather let their kid die then cough up 40 bucks for a vaccination, believe me, prices will drop *really* fast. Gribbit, gribbit, gribbit, gribbit, gribbit.
Young Mother: [Frightened] Tell me what she has.
Dr. Gregory House: [long suffering] A cold.
Hij gaat soms wel heel ver jaquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:26 schreef Isabeau het volgende:
Dit vond ik echt een 'ooooh hoooo!!'stukje
[..]
ja, inderdaad, een hoop wordt gewoon niet vertaald, zoals dat stuk dat die zei dat een hond zichzelf likt, dat leer je ook niet af, ofzo iets.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:33 schreef sleepflower het volgende:
Leuke aflevering, verschrikkelijke ondertiteling.
Dat stukje bevatte juist een enorme fout. House vroeg niet of hij er last van had, maar of hij het fijn vond en het daarom in zijn kont had gedaan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:40 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Maar geweldig die MP3 speler, dat gezicht , hij zegt ik ben wel wat gewend, maar deze kon die nog niet, en dan die vraag heb je nu last van die bas, geweldig, je kon me opvegen hier.
Ja, dat doe ik ook, maar als student Engels ergerde ik me er toch aan. Ik kan het begrijpen dat ze stukken weglaten (doen alle ondertitelaars wel), maar hier zaten gewoon wat slordige fouten in.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon het Engels volgen en de ondertiteling negeren![]()
Vind ik altijd moeilijk. Mijn blik gaat toch altijd weer naar de lettertjes...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon het Engels volgen en de ondertiteling negeren![]()
Ik kan me er rot aan ergeren als ondertitelaars dingen versimpelen terwijl je in het Nederlands vrijwel een zelfde soort woord hebt. Ze hebben het bijvoorbeeld over aritmia, in het Nederlands gewoon aritmie. Maar nee hoor, de vertaler is direct ook uitlegger en het wordt hartritmestoornis. Nou ja, slecht voorbeeld, want meestal gaat het van een moeilijker lang woord naar een simpel kort woordquote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:49 schreef sleepflower het volgende:
Ja, dat doe ik ook, maar als student Engels ergerde ik me er toch aan. Ik kan het begrijpen dat ze stukken weglaten (doen alle ondertitelaars wel), maar hier zaten gewoon wat slordige fouten in.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:54 schreef Isabeau het volgende:
Het allerallerergste wat ik trouwens ooit op vertaalgebied heb gezien in ondertiteling is het vertalen van een naam
Of bij kopspijkers een keer:
Engels gesproken: Do you have that too?
Ondertiteling: Heb je een tatoeage? (totaal nergens op slaand in de scene)
Pruimtabakjequote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:56 schreef sleepflower het volgende:
En heette Chewbacca niet Pruimtabak in het Nederlands?
Hehehe.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pruimtabakje
(maar we gaan offtopic, mijn schuld)
Hm. Leuk moreel dilemma.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:00 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Hehehe.
Volgende aflevering is trouwens zielig, met baby's.
Ik weet niet of ik die ga kijken. Recentelijk zelf een baby gereanimeerd. En dat mocht niet baten.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:00 schreef sleepflower het volgende:
Volgende aflevering is trouwens zielig, met baby's.
-Men should grow up.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:40 schreef Curiosity het volgende:
[..]
ja, inderdaad, een hoop wordt gewoon niet vertaald, zoals dat stuk dat die zei dat een hond zichzelf likt, dat leer je ook niet af, ofzo iets.
Hmm, als dat een touchy subject voor jou is moet je die misschien maar overslaan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik die ga kijken. Recentelijk zelf een baby gereanimeerd. En dat mocht niet baten.
Of juist nietquote:Op vrijdag 1 september 2006 00:06 schreef sleepflower het volgende:
Hmm, als dat een touchy subject voor jou is moet je die misschien maar overslaan.
Toen die gozer over die MP3 speler begon moest ik al lachen, maar toen hij inderdaad begon over die bastonen, weeeerelds! Wat een briljante vent!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:40 schreef Curiosity het volgende:
[..]
ja, inderdaad, een hoop wordt gewoon niet vertaald, zoals dat stuk dat die zei dat een hond zichzelf likt, dat leer je ook niet af, ofzo iets.
Maar geweldig die MP3 speler, dat gezicht , hij zegt ik ben wel wat gewend, maar deze kon die nog niet, en dan die vraag heb je nu last van die bas, geweldig, je kon me opvegen hier.
Die gele pilletjes tegen jicht waren ook geel, alleen stond er een letter op. Vandaar dat die jongen last kreegquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:12 schreef linebear het volgende:
Was weer een super aflevering...
Kon alleen het einde niet helemaal volgen. Met die letter op de pil ?!? En House daar zo zittend in de apotheek....
Hij wou per se zijn gelijk bewijzen, dus hij ging net zo lang de pillen af tot hij degene had gevonden die dat joch had gekregen. Wat dus zijn ziekte verklaarde.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:12 schreef linebear het volgende:
Was weer een super aflevering...
Kon alleen het einde niet helemaal volgen. Met die letter op de pil ?!? En House daar zo zittend in de apotheek....
Zou ik me maar laten opnemen dan als ik jou was.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:03 schreef Wouter2006 het volgende:
zeer vette serie, heb nu in 1 week heel seizoen 1 bekeken, alleen vind ik het raar dat ik nu niet meer alle patienten met de bijbehorende ziekte specifiek kan herinneren maar
hehe zo erg is het niet, maar ja dat krijg je als je ze bijna allemaal achter elkaar kijkt,quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:17 schreef edje34 het volgende:
[..]
Zou ik me maar laten opnemen dan als ik jou was.
Je hebt echt top series nu,quote:Op zondag 3 september 2006 01:19 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Wat een verschrikkelijke gave serie zeg.. kijk er elke week weer naar uit!
maar hij doet z'n werk wel goedquote:Op zondag 3 september 2006 12:22 schreef Annemiek78 het volgende:
Mooie serie, maar ooooh mijn god.. Wat is die vent irritant!
Zou mijn arts niet zijn...
volgens de sbs6 site, die ook niet helemaal klopt, is inderdaad pas 14 september de volgende aflevering.quote:Op maandag 4 september 2006 20:42 schreef Argento het volgende:
Begrijp ik nu goed dat aanstaande donderdag geen aflevering wordt uitgezonden, omdat er weer een of ander dart-tournooi gaande is?
jaa gvd zeg! Wat is dat voor onzin.. klote darts!quote:Op maandag 4 september 2006 23:04 schreef boneyard het volgende:
[..]
volgens de sbs6 site, die ook niet helemaal klopt, is inderdaad pas 14 september de volgende aflevering.
Met welk seizoen zijn ze in USA bezig??quote:Op zondag 3 september 2006 22:48 schreef AnnaStesia het volgende:
Deze serie wordt wat mij betreft een blijvertje!
Duurt dus nog 1 1/2 jr eer ze hier in nederland daar aan beginnen.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:42 schreef Symer het volgende:
Seizoen 3 is daar gisteren begonnen.
3 is net begonnen.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:37 schreef edje34 het volgende:
[..]
Met welk seizoen zijn ze in USA bezig??
Ik begreep het ook al nietquote:Op woensdag 6 september 2006 21:36 schreef Argento het volgende:
Nu snap ik er niets meer van. Tijdens de rust van Nederland - Wit Rusland kondigt SBS6 in een leader een nieuwe aflevering aan voor morgen half 10.
en op de site wordt het ook bevestigd.
http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=sbs6&name=sbs6_programma&progid=199
OPLUCHTING!
Een promofilmpje van SBS6 op TV, de site van SBS6 en SBS6 teletekst beweren allen uitdrukkelijk dat op 7 september 2006, om 21:30u een aflevering van House MD wordt uitgezonden.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:26 schreef CryARiver het volgende:
Morgen geen House. Darts komt ervoor in de plaats.
Goede communicatie daarover ook overigens...
Bij mij wel, kijk je wel bij 'vandaag' ipv bij 'morgen'?quote:Op donderdag 7 september 2006 00:14 schreef Isabeau het volgende:
Op tvgids.nl staat het weer niet. Geweldige communicatie.
Ik kijk bij donderdag 7 september...in het lijstje "alle programma's"quote:Op donderdag 7 september 2006 00:20 schreef Symer het volgende:
Bij mij wel, kijk je wel bij 'vandaag' ipv bij 'morgen'?
Ik ook, heb toch voor de zekerheid de tv maar aan gezetquote:Op donderdag 7 september 2006 21:28 schreef Disorder het volgende:
Op sbs tekst staat House.. Ik ben in de war..
dat was toch redelijk duidelijk? zodat ie in de kamer van de verloskundigen tv kon blijven kijken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef Symer het volgende:
Waarom besloot House op het einde eigenlijk toch die bevalling te doen?
Je zag toch hoe die keek, toen zij zei, ik vind u een geweldige dokter enz enz, en ik wil dat u mijn bevalling doet, hij lijkt wat gevoelloos, maar ze raakte toch een gevoelige snaar, zijn ego.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef Symer het volgende:
Ik vond het wat minder dan de vorige twee, maar nog steeds erg leuk.
Die doet ie niet. Dat laat ie iemand anders doen. Hij zei ook ´of course I´ll need someone supervising´ (of zoiets). Hij kwam trouwens niet aan het einde van de aflevering tot zijn besluit, maar toen hij de onderzoekskamer verliet en met dat besluit had hij (inderdaad) niets anders op het oog dan voor de komende vijf maanden van die kamer gebruik te maken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef Symer het volgende:
quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:50 schreef boneyard het volgende:
[..]
dat was toch redelijk duidelijk? zodat ie in de kamer van de verloskundigen tv kon blijven kijken.
Jullie vonden het blijkbaar ook niet echt duidelijk.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:52 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Je zag toch hoe die keek, toen zij zei, ik vind u een geweldige dokter enz enz, en ik wil dat u mijn bevalling doet, hij lijkt wat gevoelloos, maar ze raakte toch een gevoelige snaar, zijn ego.
quote:Later, after the test confirms Charlie is the father, the grateful Jill asks House to be her prenatal care physician. He at first refuses, but later changes his mind so he can have access to the plush OB/GYN lounge.
Dat was de volgorde dan ook niet. Hij kwam al op het idee haar bevalling te doen toen hij de behandelkamer nog niet uit was. Het inzicht dat hij kreeg toen hij de kraamhulp zag, was het inzicht waar het virus vandaan kwam. Niet het idee om alsnog aan het verzoek van de zwangere vrouw te voldoen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:33 schreef Symer het volgende:
[..]
[..]
Jullie vonden het blijkbaar ook niet echt duidelijk.
Hij zag die kraamhulp met die infectie en ineens realiseerde hij zich iets en daarna kwam de scène dat hij besloten had toch die bevalling te doen. Door die volgorde kwam het op mij over alsof het een het gevolg was van het ander, die scène vond ik een beetje out of place dus.
http://www.nu.nl/rubriek/net_log/950quote:Zo woedend heb ik hem in geen tijden meer gezien. Mijn man had donderdagavond enkel aandacht voor een zenuwslopende dartwedstrijd tussen Van Gerwen en King op SBS6. Wat eigenlijk een fantastisch sportavondje had moeten zijn, eindigde in een anti-climax. De zender presteerde het om de zinderende dartstrijd bij een stand van 4-4 af te breken. Het darten moest wijken voor een nietszeggende serie. Om de gedupeerde dartfans toch van dienst te zijn, bood SBS het verdere verloop van het duel aan op haar site. Wat lief... Laat nou net de site het loodje leggen. Handig hoor jongens! Mijn partner ontplofte. De afstandsbediening vloog door de kamer. Namens mijn 'cynische' man; bedankt SBS!
Volgens mij hebben mensen die dartfan zijn, volledig andere intresses dan mensen die House tof vinden. Dat zal het wel verklaren.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:27 schreef Capetown het volgende:
Wordt in onderstaand stukje op House gedoeld?
[..]
http://www.nu.nl/rubriek/net_log/950
Nietszeggende serie.![]()
Grappig...quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:27 schreef Capetown het volgende:
Wordt in onderstaand stukje op House gedoeld?
[..]
http://www.nu.nl/rubriek/net_log/950
Nietszeggende serie.![]()
Ah, ik snap het. Blijkbaar heb ik een gedeelte van de aflevering niet gezien (zal wel komen doordat ik altijd ga zappen als de reclame komt).quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:54 schreef boneyard het volgende:
ik vind het totaal duidelijk, hij wil helemaal niet maar omdat ie nu tv kan kijken op een mooie tv in een mooie kamer doet ie het wel. er werden al meerdere opmerkingen gemaakt tijdens de aflevering dat ie die kamer uitgezet was. en de reactie van die lui dat dat nog 5 maanden duurde zei ook wel genoeg.
de wiki editor denk hetzelfde
[..]
Ja, dat dacht ik ook al. Nu moest die aflevering met die non en stigmata's komen...quote:Op donderdag 14 september 2006 23:24 schreef boneyard het volgende:
huh, ze hebben er nu dus een over geslagen? want dit was aflevering 6 van seizoen 1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
En heeft daar een Brits accent, uiteraardquote:Op donderdag 28 september 2006 13:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit nu toevallig Friends te kijken met de aflevering met Hugh LaurieEn hij is gewoon net zo sarcastisch als dr. House, maar dan een veel jongere versie.
moet je even zeggen welke episode in welk seizoen, lijkt me wel grappigquote:Op donderdag 28 september 2006 13:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit nu toevallig Friends te kijken met de aflevering met Hugh LaurieEn hij is gewoon net zo sarcastisch als dr. House, maar dan een veel jongere versie.
Waar Ross gaat trouwen met een Britse dame.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:32 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
moet je even zeggen welke episode in welk seizoen, lijkt me wel grappig
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:37 schreef wonderer het volgende:
Waar Ross gaat trouwen met een Britse dame.
"Oh, by the way, it seems to be perfectly clear that you *were* on a break."quote:Op donderdag 28 september 2006 22:32 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
moet je even zeggen welke episode in welk seizoen, lijkt me wel grappig
quote:Op donderdag 28 september 2006 23:33 schreef -Mo- het volgende:
[..]
"Oh, by the way, it seems to be perfectly clear that you *were* on a break."
Ik mis Friends...quote:Op donderdag 28 september 2006 23:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow wat is Friends toch cool. En wat ieen heerlijk cynisme in deze serie.
als ze dat soort dingen niet doen, dan is het de zoveelste dokter / ziekenhuis serie. dit soort acties maakt het juist wat meer bijzonder. als je realisme wilt kun je genoeg documentaires kijken, ik heb liever een leuke, spannende fictive serie.quote:Op vrijdag 29 september 2006 07:03 schreef L_auteur het volgende:
Tja, leuke serie, hoor. Maar is het nou een doktersserie of CSI? Deze aflevering al de zoveelste keer dat dokters naar het huis van een patient gaan voor 'onderzoek' (tot 3 keer toe maar liefst).
Ik weet dat je alles met een korreltje zout moet nemen, maar een beetje realisme mag nog wel.
Dat valt wel mee. Het personage Dr. House maakt de serie al per definitie niet standaardquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:01 schreef boneyard het volgende:
[..]
als ze dat soort dingen niet doen, dan is het de zoveelste dokter / ziekenhuis serie.
Het is gebaseerd op Sherlock Holmes. Dus wat CSI-trekjes zijn onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:30 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Het personage Dr. House maakt de serie al per definitie niet standaard.
Ik vind het ook een leuke serie, alleen vond ik het dit keer wel heel erg CSI-achtig overkomen (het zijn doktoren, geen detectives).
Ik bedoel in latere afleveringen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:51 schreef Jordy-B het volgende:
Aan het einde werden ze samen een stel arrogante heren genoemd en zoomde de camera in op hun schoenen.
En dat was ie ook!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:31 schreef Petronized het volgende:
Lijkt mij weer een steengoeie aflevering![]()
Kijken mensen die dat soort stukjes schrijven wel naar zo'n aflevering? Er is geen verklaring vervalst; House trok zich gewoon niets van de verklaring aan. Dat lijkt me iets heel anders.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:27 schreef boneyard het volgende:
donderdag 5 oktober 2006, 21:30-22:30, sbs6
s01e09 DNR
De legendarische jazzmuzikant John Henry Giles komt naar het ziekenhuis met een mysterieuze ziekte. Uit de diagnose die gesteld wordt, blijkt dat hij niet lang meer te leven heeft. Hij tekent een niet reanimeren verklaring. House gelooft niet dat hij snel overlijdt en vervalst de verklaring. Hiervoor wordt hij aangeklaagd. Ondertussen gaat het wel steeds beter met Giles.
bron: tvgids.nl
Nou dat vroeg ik me dus ook af! Beetje zondequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijken mensen die dat soort stukjes schrijven wel naar zo'n aflevering? Er is geen verklaring vervalst; House trok zich gewoon niets van de verklaring aan. Dat lijkt me iets heel anders.
Ben je nu tevreden?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 21:13 schreef Steeven het volgende:
Leuke serie, alleen elke aflevering is precies hetzelfde opgebouwd tot nog toe. Zou leuk zijn als het ook een keer mis gaat ofzo...
nee bij foreman was de naald groenig van kleur en bij victoria rood/oranjequote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:51 schreef Jordy-B het volgende:
Gebruikte hij nou diezelfde naald op Foreman?
Ja.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 01:32 schreef wonderer het volgende:
Was dit die met die tekeningen?
Whehe ik ook. Vooral met die Korsakoff patient.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:45 schreef Disorder het volgende:
Goeie aflevering weer. Heb af en toe krom gelegen om House's opmerkingenVolgende week wordt spannend
Jaquote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:26 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Ben je nu tevreden?![]()
Mijn vorige post was trouwens geen spoilers, want ik wist niet dat die patient van vandaag dood ging. Just so you know.
Ze transplanteerde toch niet zelf? Dat was een ander.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:11 schreef Isabeau het volgende:
Ja, erg goede aflevering, alleen geloof ik nooit dat een arts op dit idee (van die termieten) was gekomen. Het is bijna briljant te noemen.... Nee, het is domweg briljant. Maar geloof me, als iemand zoiets echt overkomt ga je dus gewoon dood omdat niemand op de juiste diagnose gaat komen. Tenzij die arts House heeft gekeken misschien
En ik ga het steeds grappiger vinden hoe het team young guns van House toch echt àlles kunnen. Jarenlange opleidingen voor elk onderdeel van de geneeskunde, maar zij kunnen (allemaal!) alles. Nu gingen ze zelfs een levertransplantatie uitvoerenSerie blijft leuk hoor, maar dit is gewoon te idioot voor woorden.
Ik dacht ook een heel ander team te zien in de operatiekamer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ze transplanteerde toch niet zelf? Dat was een ander.
Ik heb het nog eens nagekeken (had het opgenomen) en er stond een compleet ander team.. Niemand van team van House stond erquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik dacht ook een heel ander team te zien in de operatiekamer.
Ieder heeft z'n eigen specialisaties, maar ik ben het er wel mee eens dat de aparte rollen die ze spelen in het team niet zo goed uit de verf komen.
Verder leuke aflevering![]()
Is toch logisch, het is geen medische documentaire. Het is entertainment in een medisch jasje.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:26 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, dat is dan op zich best verrassend. Alles wat er verder in een ziekenhuis wordt gedaan doen ze ook al zelf (alle scans, echo's 2 cm boven de navel op zoek naar eierstokken, bloedprikken, autopsies, lab. onderzoek etc).
mooi gesprokenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is toch logisch, het is geen medische documentaire. Het is entertainment in een medisch jasje.
In de (volgens mij) laatste aflevering van seizoen 1 wordt dat uitgelegd.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:21 schreef avotar het volgende:
ik heb er zin an
is er nou al eens verteld wat er echt met z'n been gebeurd is.. ja.. dat ie dood vlees etc hebt wel.. maar hoe het gebeurd is?
Ik vond het wel cool, ik had nooit verwacht dat die kaartjes daarvoor warenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:55 schreef Argento het volgende:
als Monstertruck fan is ie niet geloofwaardig hoor.
Koperstapeling?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:40 schreef wonderer het volgende:
...zijn vriendin via Wilson had leren kennen.
Komt in een latere aflevering voor... maar het verband mis ik ook even.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:08 schreef CSI_MIAMI het volgende:
wtf? Koperstapeling?
ik had uberhaupt niet verwacht dat dat geld voor kaartjes zou zijn. had eigenlijk nieuwe pillen voor zijn been verwacht ofzoquote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:58 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vond het wel cool, ik had nooit verwacht dat die kaartjes daarvoor waren.
Dat wordt straks nog veel leuker, als ie 5000 piek van Wilson wil lenen...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:01 schreef boneyard het volgende:
[..]
ik had uberhaupt niet verwacht dat dat geld voor kaartjes zou zijn. had eigenlijk nieuwe pillen voor zijn been verwacht ofzo
leuke aflevering was het wel, eindelijk begint er ook wat meer diepte in de andere rollen te komen.
Dat dacht ik dus ook! Een nieuwe drug ofzo..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:01 schreef boneyard het volgende:
[..]
ik had uberhaupt niet verwacht dat dat geld voor kaartjes zou zijn. had eigenlijk nieuwe pillen voor zijn been verwacht ofzo
leuke aflevering was het wel, eindelijk begint er ook wat meer diepte in de andere rollen te komen.
Wilson's disease.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:08 schreef CSI_MIAMI het volgende:
wtf? Koperstapeling?
Het is geen spoiler, zo heet die ziekte. Heeft niks met "Jimmy" te maken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:24 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Ah, bedankt voor het zetten tussen spoiler tags!
Grappig misverstand.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het is geen spoiler, zo heet die ziekte. Heeft niks met "Jimmy" te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zondag 29 oktober 2006 10:26 schreef Isabeau het volgende:
Mister1977:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
Sorry voor de verwarring.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:08 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Klopt ja, dat is inderdaad in een van de vorige afleveringen geweest.. Sorry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |